Oo dacht dat ik voor thuis vanaf zaterdag/zondag 30ers zag. Wel nog ver weg.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende 10 dagen voornamelijk 25-28 graden, dus niet tyfus heet meer. Wel zomers
Zeg dat maar tegen mijn aircoquote:Op maandag 23 juni 2025 17:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Een airco maakt geen herrie binnen.
Dit is dan ook een appartementquote:Op maandag 23 juni 2025 17:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Een fatsoenlijk huis kun je doorluchten
Hij conditioneert de lucht in mijn huis. Airco.quote:Op maandag 23 juni 2025 19:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik weiger dat ding een airco te noemen
Vanavond lekker onder de deken kruipen.quote:Op maandag 23 juni 2025 17:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan woon ik in een fatsoenlijk huis. Heerlijk afgekoeld hier
Dat doe ik sowieso wel, maar dit is wel behaaglijkerquote:Op maandag 23 juni 2025 19:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Vanavond lekker onder de deken kruipen.![]()
quote:Op maandag 23 juni 2025 19:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat doe ik sowieso wel, maar dit is wel behaaglijker
Gisteravond lag ik bovenop mijn dekbedovertrek (die altijd dekbedloos is), vandaag ga ik er wel onder liggen denk ikquote:Op maandag 23 juni 2025 19:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat doe ik sowieso wel, maar dit is wel behaaglijker
Watjequote:Op maandag 23 juni 2025 21:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gisteravond lag ik bovenop mijn dekbedovertrek (die altijd dekbedloos is), vandaag ga ik er wel onder liggen denk ik
Maar ik lig pal naast het natuurlijk weer open raam, dat is ook wel heerlijk
Kies je zelf voor.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit in Oostenrijk vanaf donderdag. Ik ga dood.
Hogerop zoeken. Prima te doenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit in Oostenrijk vanaf donderdag. Ik ga dood.
Ik was toen ik het boekte meer bezorgd dat het kutweer zou worden dan dat er een flinke hittegolf huis zou gaan houdenquote:
Heb ik ook aan het balkon hangen.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:54 schreef AchJa het volgende:
Nieuw weerstation gescoord, de Ecowitt GW300/WS90, ik ben dik tevreden!![]()
[ afbeelding ]
Heb je in de bergen altijdquote:
35 graden maar.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:05 schreef INViCTuS het volgende:
Dit is best wel weer een warme uitdraai 🥵🥵
[ x ]
Dat is al 10 graden boven de kritische grensquote:
Wat ik in de verwachtingen zie is dat er een piek op volgende week dinsdag zit, maar dat het verder een "herfstige" periode lijkt. Dus echt last van hitte met een hoge en oplopende grondtemperatuur zullen we eerst wel niet krijgen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:05 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Weekend 30 graden geweest en morgen 25 graden. HEEL VER WEG!quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:23 schreef Djeez het volgende:
Van mij mag de hitte losbarsten. Want wat een regen! De zomer is echt nog heel, heel ver weg
Zwemband-/Riesling-/Bakstrand-/Flaneer-heaven!quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:05 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Kachelmann heeft het altijd correct. Volgende week dinsdag alvast mijn agenda geblokt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Zwemband-/Riesling-/Bakstrand-/Flaneer-heaven!
HEAVEN!
Geniet er nog maar van, we tellen al af naar de winterquote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Zwemband-/Riesling-/Bakstrand-/Flaneer-heaven!
HEAVEN!
winter kennen we hier nietquote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geniet er nog maar van, we tellen al af naar de winter
Thanks man, en jij succes...oh ik heb je ff gerectificeerdquote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geniet er nog maar van, ik, in mijn eentje, tel al af naar de winter
Witte Kerstquote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geniet er nog maar van, we tellen al af naar de winter
Jezus. Dat is dodelijk.quote:Op woensdag 25 juni 2025 00:45 schreef Elan het volgende:
Broertje zit in NYC, 41 graden vandaag met een luchtvochtigheid van bijna 70%.
De airbnb waarin ze zitten is klein en monumentaal en heeft alleen een mobiele airco met een slang naar buiten
Ze zouden oorspronkelijk naar Vietnam gaan maar hadden geen zin in extreme hitte
Gevoelstemperatuur is op sommige plekken 50 graden. Zijn reisgenoot komt oorspronkelijk Florida en vergelijkt het met thuis qua luchtvochtigheid en warmte. En stinkt ook enorm die stad naar vuilnis en hondenpis.quote:
Maar ik tel ook met hem meequote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:20 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Thanks man, en jij succes...oh ik heb je ff gerectificeerd
Qua weer sla ik half november - half maart het liefst gewoon over. Saaie koude treurnisquote:
Ik zag zaterdag een soortgelijk ziek gruwelijk droog lichaam zonder shirt hardlopen. Prachtig.quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:34 schreef RamboDirk het volgende:
We rennen richting week 27
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net zoals afgelopen jaar?quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua weer sla ik half november - half maart het liefst gewoon over. Saaie koude treurnis
Dat is wel dom, New York staat bekend om de hete zomers. En dat dan in een betonnen jungle… zit je beter in een echte jungle.quote:Op woensdag 25 juni 2025 00:45 schreef Elan het volgende:
Broertje zit in NYC, 41 graden vandaag met een luchtvochtigheid van bijna 70%.
De airbnb waarin ze zitten is klein en monumentaal en heeft alleen een mobiele airco met een slang naar buiten
Ze zouden oorspronkelijk naar Vietnam gaan maar hadden geen zin in extreme hitte
@Wereldgozer in het wild gespotquote:Op woensdag 25 juni 2025 09:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zag zaterdag een soortgelijk ziek gruwelijk droog lichaam zonder shirt hardlopen. Prachtig.
Ik heb gisteren met mijn weerstation ook nog de 25.2 aangetikt. Het zal er morgen om spannen of we de 25 gaan halen, maar als dat lukt lijkt het zomaar een lokale hittegolf van een dag of 14 te kunnen gaan worden.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Zuiden lijkt een hittegolf te krijgen van zaterdag t/m woensdag.
Foute rectificatie, want ik ben er ook zo een. Ook al staan nog zware maanden als augustus en september (en oktober met een hogedrukgebied boven Centraal Europa) te wachten, de zonnewende is geweest, dus de dagen gaan weer korter worden. Ik heb geen moeite met het vroeger licht worden, dan werkt lekker als ik vroeg start,maar wel moeite met langer licht in de avond.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:20 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Thanks man, en jij succes...oh ik heb je ff gerectificeerd
Blijft genieten. Koud? Extra laagje aan, probleem opgelostquote:Op woensdag 25 juni 2025 08:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua weer sla ik half november - half maart het liefst gewoon over. Saaie koude treurnis
Nee, toen 2 weken Seoul geweest. Zonnig en aangenaam herfstweer gehad. Kunnen we hier nog wat van lerenquote:
Afgelopen herfst was prachtig. Dus ik heb dezelfde besteld.quote:Op woensdag 25 juni 2025 12:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, toen 2 weken Seoul geweest. Zonnig en aangenaam herfstweer gehad. Kunnen we hier nog wat van leren
Droevig is hoe ik het zou omschrijven. Voor mij is kou ook het probleem niet zo, al vind ik het wel veel fijner om nu gewoon in korte broek en t-shirt naar buiten te kunnen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Blijft genieten. Koud? Extra laagje aan, probleem opgelost
Nu? Kan nu sowieso. Bijna 25 graden hier en veel te hoge luchtvochtigheidquote:Op woensdag 25 juni 2025 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Droevig is hoe ik het zou omschrijven. Voor mij is kou ook het probleem niet zo, al vind ik het wel veel fijner om nu gewoon in korte broek en t-shirt naar buiten te kunnen.
Kijk voor de grap eens naar de temperatuurkaart. Groetjes uit het westen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 12:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nu? Kan nu sowieso. Bijna 25 graden hier en veel te hoge luchtvochtigheid
Vandaag wel ja, hele ochtend ook heerlijk gefietst, graadje of 21, keurig. Maar als het echt warm wordt kun je er op een gegeven moment niks tegen doen (binnen de grenzen van fatsoen uiteraard, hoewel dat soms ook niet genoeg zou zijn), als het echt koud wordt kun je er wél iets tegen doen. En vooral daarom hebben koudehaters/warmtefans het makkelijker dan warmtehaters/koudefansquote:Op woensdag 25 juni 2025 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Droevig is hoe ik het zou omschrijven. Voor mij is kou ook het probleem niet zo, al vind ik het wel veel fijner om nu gewoon in korte broek en t-shirt naar buiten te kunnen.
19-20 graden. Niks mis mee voor de korte broek toch? Of...?quote:Op woensdag 25 juni 2025 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar de temperatuurkaart. Groetjes uit het westen.
quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
19-20 graden. Niks mis mee voor de korte broek toch? Of...?
Dit vanuit het koutisten perspectief geschreven aanname-plaatje kennen we wel ja....quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vandaag wel ja, hele ochtend ook heerlijk gefietst, graadje of 21, keurig. Maar als het echt warm wordt kun je er op een gegeven moment niks tegen doen (binnen de grenzen van fatsoen uiteraard, hoewel dat soms ook niet genoeg zou zijn), als het echt koud wordt kun je er wél iets tegen doen. En vooral daarom hebben koudehaters/warmtefans het makkelijker dan warmtehaters/koudefans
Ja jij stelt dat je met 20 graden dus niet in een korte broek naar buiten kunt. Maar dat kan toch prima bij die temperatuur lijkt me?quote:
Nu heb je het met de eerste twee punten ook gelijk over -10/15 of kouder, alsof ik het over 40+ hadquote:Op woensdag 25 juni 2025 13:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit vanuit het koutisten perspectief geschreven aanname-plaatje kennen we wel ja....
Even vooropstellend dat 30+ ook niet mijn favo temperatuur is maar ik kan daar wél beter mee dealen dan met vies waterkoud weer wat je vaak in Nederland hebt.
Waarom?
1: Jezelf helemaal moeten inpakken als een Michelin poppetje voordat je naar buiten gaat is gewoon kut. Het is gewoon niet prettig om zoveel lagen kleding plus handschoenen plus muts op te moeten hebben als je je buiten begeeft. In tshirt, korte broek en slippertjes lopen is gewoon een stuk relaxter, sowieso.
2: Die kou gaat uiteindelijk toch door je kleding heen, sooner or later.
Jah, misschien niet als je een of andere 700 euro dure polar jacket aan hebt en thermo broek, maar punt is dat die weer vaak te warm zijn voor de NLse winters en dan ga je weer zweten als een malle. Dus met de normale winterkleding die zeg 90% van alle NLers bezit, krijg je gewoon uiteindelijk alsnog koude benen, koude handen, koud gezicht met een druppelneus en ga zo maar door. Het is gewoon net zo goed niet comfortabel, punt.
3: Wat voor leuke buiten activiteiten ga je doen met een gesloten wolkendek en motregen bij 2 graden gevoelstemperatuur?
Ja, die paar koutisten hier gaan wss een beetje buiten in de korte broek rondjes lopen/fietsen want hhheeeeeeeeerrrrlijk toch?
Maar, de overige 97% van de mensen gaat weinig buiten ondernemen want, waarom de fuck zou je. Koud, vies en niet uitnodigend.
(en ja met hitte ga je ook geen uren wandelen in de brandende zon, dat snap ik) Maar je kan nog steeds in een zwembadje lekker dobberen, of naar een meer, zwemplas gaan. Onder de schaduw van een boom lekker relaxt liggen. Of naar strand gaan zelfs als je niet te ver woont. Koude drankjes mee, goeie vibes, chicas in bikinis spotten. Vamos!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IJsland heeft toch het hele jaar voor jou en mij heerlijk weer en lijkt me echt fantastisch mooi?quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Welk land heeft jaarrond 15 graden met redelijk wat zon en een mooie omgeving?
Doet @Nova het hier eigenlijk?quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Welk land heeft jaarrond 15 graden met redelijk wat zon en een mooie omgeving?
quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nu heb je het met de eerste twee punten ook gelijk over -10/15 of kouder, alsof ik het over 40+ had
Het is in Nederland ook nogal zeldzaam dat we dagen hebben waarbij je 'jezelf helemaal in moet pakken als een Michelinpoppetje', doorgaans is een degelijke winterjas toch al ruim voldoende. Sowieso handiger dan bij 20+, want zonder jas moet je ook alles in je broekzak drukken (of met een tas lopen, nog onhandiger), dat is dus superonpraktisch
En dingen ondernemen als het 25+ is....gadverdamme. Dan is het zo warm dat het enige wat echt ontspannen is neerkomt op onderuit hangen en he-le-maal niks doen behalve af en toe gapend, sloom en gaar gekookt naar de koelkast lopen, krijgen mensen het ineens helemaal in de bol en willen ze dit gaan doen en daar naartoe en dat doen en weet ik het wat allemaal.
Maar goed, jij en ik weten natuurlijk allebei net zo goed dat we het hier nooit over eens gaan worden en er geen goed of fout is, maar alleen heel veel verschillende voorkeurenOpbokken met dat drankje. In Nederland hebben we gelukkig meer 'ons' weer dan 'hun' weerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, maar als ik kou kut zou vinden kon ik er makkelijker mee om gaan, door warmte zie ik serieus tegen allerlei dingen op en dat heeft invloed op mijn leven en vind ik niet leukquote:Op woensdag 25 juni 2025 13:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Opbokken met dat drankje. In Nederland hebben we gelukkig meer 'ons' weer dan 'hun' weer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |