Dat soort hypocrisie zou je inderdaad grappig kunnen noemen.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:04 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Grappig want ik zag laatst Twitter posts van een Israelier die riep "I don't care about how many children die, no ceasefire" maar dat hij nu verdrietig was omdat hij aan z'n dochter moest uitleggen waarom ze elke avond moesten schuilen
Nee natuurlijk niet. Zelfs als Iran als missie heeft Israel te vernietigen en nucleaire wapens mede voor dat doel wil. Dan nog is Israel de agressor natuurlijk.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:21 schreef Nober het volgende: [..] Mag Isral voorkomen dat een hamas, hezbollah, plo, pflp, islamic jihad, houthi's rebellen, Iran, Syri hen vernietigd?
In 1948 is het land daar ook gesticht. Dus je kan het ook weghalen. Daarbij is de vergelijking Oekrane/Rusland ook een scheve. Daar zijn ze allemaal van het orthodoxe christendom.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een land weghalen omdat andere landen het aanvallen is geen oplossing. Zo is Oekrane 'weghalen' uit Europa is ook geen oplossing voor de oorlog met Rusland.
Jouw argument was dat als je Isral weghaalt, dit een oplossing voor het conflict zou zijn. Dat is net zo goed toepasbaar op andere oorlogen en conflicten. Dat Oekrane en Rusland dan beide Christelijke landen zijn is irrelevant. Het blijven landen in oorlog omdat Rusland het liefst Oekrane wilt opslokken.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
In 1948 is het land daar ook gesticht. Dus je kan het ook weghalen. Daarbij is de vergelijking Oekrane/Rusland ook een scheve. Daar zijn ze allemaal van het orthodoxe christendom.
Maargoed, het leidt allemaal af van het eigenlijke probleem; mokerdomme figuren die in een fabeltje geloven.
Heb je het nu over deporteren?quote:Op maandag 16 juni 2025 08:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
In 1948 is het land daar ook gesticht. Dus je kan het ook weghalen. Daarbij is de vergelijking Oekrane/Rusland ook een scheve. Daar zijn ze allemaal van het orthodoxe christendom.
Maargoed, het leidt allemaal af van het eigenlijke probleem; mokerdomme figuren die in een fabeltje geloven.
Goed je hier eens de juiste kant kiest en begrijpt wat voor een groot probleem het religieuze regime van Iran vormt.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:35 schreef Mikeytt het volgende:
Het is werkelijk krankjorum hoeveel onomkeerbare schade n land heeft kunnen aanrichten omtrent de atoomdeal...
Boven verwachting een goede post. Heel eerlijk gezegd nooit verwacht van je, maar ik moet duidelijk mijn beeld bij jou naar boven bijstellen nuquote:Op maandag 16 juni 2025 08:35 schreef Mikeytt het volgende:
Het is werkelijk krankjorum hoeveel onomkeerbare schade n land heeft kunnen aanrichten omtrent de atoomdeal...
Ja goede vraag. Iran claimt een manier te hebben gevonden om het afweersysteem in de war te laten raken.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:45 schreef UitStraling het volgende:
Ik vraag met af wat het IDF bedoelde met dat ze belangrijk nieuws hadden over de laatste Iraanse raketaanval.
Zeg dat je bewust op burgers wilt schieten zonder te zeggen dat je bewust op burgers wilt schieten. Wat een raar statement van die man.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:14 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nt-en-wetenschappers
Isralische minister: 'Inwoners Teheran zullen spoedig prijs betalen'
"De inwoners van Teheran zullen binnenkort de prijs betalen." Dat schrijft de Isralische minister van Defensie Israel Katz op X. Hij reageert via het sociale platform op raketaanvallen van Iran op Isralische burgerdoelen, waarbij vannacht vier doden vielen. Katz stelt dat de 'dictator uit Teheran is veranderd in een laffe moordenaar' die 'doelbewust op Isralische burgers schiet'. Zowel Iran als Isral voerde vannacht aanvallen uit.
[ x ]
Ik vermoed dat ze inmiddels langer wachten met lanceren zodat ze meer rakketen tegelijk kunnen afvuren.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja goede vraag. Iran claimt een manier te hebben gevonden om het afweersysteem in de war te laten raken.
Maar volgens mij hebben ze gewoon die video gezien waar 1 interceptor van israel weer terug valt en zeggen ze van 'he, dat hebben wij gedaan!"
Dat zou goed kunnen. Iran exporteert de meeste olie naar China, en die zijn niet zo blij nu met deze situatie.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze inmiddels langer wachten met lanceren zodat ze meer rakketen tegelijk kunnen afvuren.
Plus het IDF was ook een klein beetje paniekerig aangaande de inslaglocaties, of die uit de pers gehouden konden worden, dan denk ik eigenlijk vrij snel aan Chinese satelliet-informatie, zeker gezien de dubbele inslag op de energiecentrale.
Er verdwijnen regelmatig Chinese vrachtvliegtuigen van de radar boven Turkmenistan net voordat ze het Iraanse luchtruim invliegen.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen. Iran exporteert de meeste olie naar China, en die zijn niet zo blij nu met deze situatie.
Dat boeit de meeste “vredesactivisten” denk ik niet zo veel.. net als executies door hamas.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:51 schreef HowardRoark het volgende:
Het Iraanse regime is ook druk bezig met het executeren van Iranirs die men ervan verdenkt te hebben samengewerkt met Isral.
[ twitter ]
Goed idee. Zullen we Netanyahu en zijn oorlogskabinet er gelijk naast zetten?quote:Op maandag 16 juni 2025 08:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat boeit de meeste “vredesactivisten” denk ik niet zo veel.. net als executies door hamas.
Het Iraanse regime mag wat mij betreft van hoog naar laag allemaal tegen de muur.
Correct.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat boeit de meeste “vredesactivisten” denk ik niet zo veel.. net als executies door hamas.
Het Iraanse regime mag wat mij betreft van hoog naar laag allemaal tegen de muur.
Dat lijkt me niet nodig, Isral is een redelijk fatsoenlijke democratie en rechtsstaat dus als er een noodzaak bestaat om deze mensen te vervolgen dan zal dat ook wel gebeuren.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Goed idee. Zullen we Netanyahu en zijn oorlogskabinet er gelijk naast zetten?
Nee. Want zij zijn het probleem natuurlijk niet. Die valse morele gelijkstelling is nogal vermoeiend.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Goed idee. Zullen we Netanyahu en zijn oorlogskabinet er gelijk naast zetten?
Een fatsoenlijke democratie die honger als wapen inzetten.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:04 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet nodig, Isral is een redelijk fatsoenlijke democratie en rechtsstaat dus als er een noodzaak bestaat om deze mensen te vervolgen dan zal dat ook wel gebeuren.
Daar is dan ook helemaal geen sprake van.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:07 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een fatsoenlijke democratie die honger als wapen inzetten.
Hardop gelachen.
Die eenzijdige berichtgeving is er al veel langer omtrent Isral. Hoorde op sommige MSM ook dat Isral vanuit het niets Iran had aangevallen. Totaal geen achtergrondinformatie verder over de opbouw hiervan.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:05 schreef Pleun2011 het volgende:
Het valt me op dat de, extreem matige, MSM voornamelijk beelden van biems in Isral plaatsen, terwijl, als je een beetje rondneust op X, er genoeg beelden uit Iran te vinden zijn.
Vermoedelijk omdat er op X nogal wat fake beelden rondgaan. De MSM!!!1 gaat gewoon af op geverifieerde beelden.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:05 schreef Pleun2011 het volgende:
Het valt me op dat de, extreem matige, MSM voornamelijk beelden van biems in Isral plaatsen, terwijl, als je een beetje rondneust op X, er genoeg beelden uit Iran te vinden zijn.
De file voor de grens met Gaza wordt veroorzaakt door een matige infrastructuur?quote:Op maandag 16 juni 2025 09:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar is dan ook helemaal geen sprake van.
Ah ja, zoals al die beelden en claims die men doorkrijgt van "Palestijnse journalisten" soms zelfs geallieerd aan Hamas. Veel Westerse media pakken helaas simpelweg de beelden die bij het gewenste narratief passen, met verificatie heeft dat helemaal niets te maken.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Vermoedelijk omdat er op X nogal wat fake beelden rondgaan. De MSM!!!1 gaat gewoon af op geverifieerde beelden.
Uh, ja.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ja, zoals al die beelden en claims die men doorkrijgt van "Palestijnse journalisten" soms zelfs geallieerd aan Hamas. Veel Westerse media pakken helaas simpelweg de beelden die bij het gewenste narratief passen, met verificatie heeft dat helemaal niets te maken.
Nee, er wordt streng gecontroleerd op wt er het gebied binnengaat. Mocht het ontgaan zijn: men is daar nogal fanatiek met terrorisme, dus het is belangrijk dat er geen wapens naar binnen gaan.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De file voor de grens met Gaza wordt veroorzaakt door een matige infrastructuur?
Omdat je niet alles kunt stoppen.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:12 schreef Breekfast het volgende:
Wat ik mij wel afvraag: als Isral steeds meer lanceerinstallaties uitschakelt, en Iran maar steeds kleinere batches in 1x kan afvuren, waarom glippen er dan nog steeds raketten door de luchtafweer van Isral?
Omdat Iran blijkbaar nog een boel heeft liggen. Het is natuurlijk een heel groot land, het Isralische leger heeft niet maar niet zo even alle wapendepots daar gelimineerd.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:12 schreef Breekfast het volgende:
Wat ik mij wel afvraag: als Isral steeds meer lanceerinstallaties uitschakelt, en Iran maar steeds kleinere batches in 1x kan afvuren, waarom glippen er dan nog steeds raketten door de luchtafweer van Isral?
Ik zie het alweer, Gelderlander is ook schuld.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ja, zoals al die beelden en claims die men doorkrijgt van "Palestijnse journalisten" soms zelfs geallieerd aan Hamas. Veel Westerse media pakken helaas simpelweg de beelden die bij het gewenste narratief passen, met verificatie heeft dat helemaal niets te maken.
Alles om maar te kunnen janken over de MSM!quote:Op maandag 16 juni 2025 09:15 schreef sp3c het volgende:
Jullie volgen duidelijk hele andere msm dan ik
https://nos.nl/collectie/13997-aanvallen-israel-en-iran
Israel, Iran, achtrond, komt allemaal langs
De extreem matige MSMquote:Op maandag 16 juni 2025 09:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Alles om maar te kunnen janken over de MSM!
Omdat ze nieuw spul aangeleverd krijgen? Vanuit andere plaatsen?quote:Op maandag 16 juni 2025 09:12 schreef Breekfast het volgende:
Het is ook pas dag 3. Over twee weken zal de vlag vast anders bijhangen voor Iran.quote:
Die logica gaat niet op. Je kunt een boel raketten hebben liggen, als de lanceerinstallaties zijn uitgeschakeld dan kun je nog niks. Vandaar ook de reden dat Isral de lanceerinstallaties uitschakelt.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat Iran blijkbaar nog een boel heeft liggen. Het is natuurlijk een heel groot land, het Isralische leger heeft niet maar niet zo even alle wapendepots daar gelimineerd.
Ik kan niet goed voetballen maar als ik genoeg kansen krijg scoor ik tegen elke keeper ter wereldquote:Op maandag 16 juni 2025 09:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die logica gaat niet op. Je kunt een boel raketten hebben liggen, als de lanceerinstallaties zijn uitgeschakeld dan kun je nog niks. Vandaar ook de reden dat Isral de lanceerinstallaties uitschakelt.
Dus, als het aantal raketten dat tegelijk wordt afgevuurd steeds verder afneemt, waarom kan het oppermachtige afweersysteem van Isral dat dan niet aan?
Wapendepots inclusief lanceerinstallaties. Daar zullen er in Iran honderden van zijn en waarschijnlijk heeft men ook nog wel wat materieel om een neergeschoten lanceerinstallaties te vervangen. Kortom, het Isralische leger heeft dat gevaar niet maar zo gelimineerd. En wellicht krijgt Iran ook wel snel nieuw spul vanuit Rusland en China, het is te hopen van niet, maar helaas wel een mogelijkheid.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die logica gaat niet op. Je kunt een boel raketten hebben liggen, als de lanceerinstallaties zijn uitgeschakeld dan kun je nog niks. Vandaar ook de reden dat Isral de lanceerinstallaties uitschakelt.
Dus, als het aantal raketten dat tegelijk wordt afgevuurd steeds verder afneemt, waarom kan het oppermachtige afweersysteem van Isral dat dan niet aan?
Blijkbaar is dat oppermachtige systeem niet oppermachtig.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dan ben je vast geen familie van Brobbey.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik kan niet goed voetballen maar als ik genoeg kansen krijg scoor ik tegen elke keeper ter wereld
Maar dat is het hele probleem: Iran krijgt steeds minder kansen, maar blijft scoren.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik kan niet goed voetballen maar als ik genoeg kansen krijg scoor ik tegen elke keeper ter wereld
Ja en de keeper raakt steeds vermoeiderquote:Op maandag 16 juni 2025 09:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar dat is het hele probleem: Iran krijgt steeds minder kansen, maar blijft scoren.
Domme reactie. En als ze dit uitvoeren zijn ze natuurlijk achterlijk.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeg dat je bewust op burgers wilt schieten zonder te zeggen dat je bewust op burgers wilt schieten. Wat een raar statement van die man.
Nee dan had ik wel gezegd dat ik niet kan voetballen hequote:Op maandag 16 juni 2025 09:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan ben je vast geen familie van Brobbey.
Mja, wat we in elk geval wel zien is dat het 'Rode lijn' volk ineens erg stil is over mensenrechten en het internationale recht zodra er Isralische burgerslachtoffers vallen omdat Iran doelbewust op dichtbevolkte gebieden richt. Het blijkt dat voor deze vermeende mensenrechtenactivisten, 'sommige' situaties belangrijker zijn dan andere.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:21 schreef Bassie48 het volgende:
En links Nederland steunt de misdadige Ayatollahs want ook die zijn tegen Joden en de staat Isral die ook nog eens vernietigd moet worden.
Daarom zal er nooit een kabinet Timmermans (of Halsema) komen met de VVD.
Heb je verder nog nieuws of blijf je die riedel oneindig doordraaien in talloze topics?quote:Op maandag 16 juni 2025 09:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mja, wat we in elk geval wel zien is dat het 'Rode lijn' volk ineens erg stil is over mensenrechten en het internationale recht zodra er Isralische burgerslachtoffers vallen omdat Iran doelbewust op dichtbevolkte gebieden richt. Het blijkt dat voor deze vermeende mensenrechtenactivisten, 'sommige' situaties belangrijker zijn dan andere.
Lees: men vindt het prima als Isralische burgers bestookt worden, maar niet als Isral (onbedoeld) burgerslachtoffers maakt.
Staat die ambassade niet in Jeruzalem?quote:Op maandag 16 juni 2025 09:32 schreef Frutsel het volgende:
Amerikaanse ambassade in Tel Aviv zou geraakt/beschadigd zijn door een Iraanse raket
https://x.com/AmichaiStein1/status/1934512661145715160
Nee, dat wou malloot Trump.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Staat die ambassade niet in Jeruzalem?
Wanneer trekt VVD de rode lijn?quote:Op maandag 16 juni 2025 09:21 schreef Bassie48 het volgende:
En links Nederland steunt de misdadige Ayatollahs want ook die zijn tegen Joden en de staat Isral die ook nog eens vernietigd moet worden.
Daarom zal er nooit een kabinet Timmermans (of Halsema) komen met de VVD.
https://il.usembassy.gov/embassy/jerusalem/quote:
quote:De Amerikaanse ambassadeur in Isral heeft melding gemaakt van enige schade aan een ambassadepand in Tel Aviv na Iraanse raketaanvallen in de omgeving. Medewerkers bleven ongedeerd, schrijft diplomaat Mike Huckabee in een bericht op X.
Huckabee meldt dat Amerikaanse diplomatieke posten in Isral maandag uit voorzorg gesloten blijven. Hij adviseert de honderdduizenden Amerikanen in het land de website van de ambassade in de gaten te houden.
Ze hebben een locatie in jerusalem en ook in tel aviv is via Google te zien.quote:
Waarom sprak men een jaar of 80-85 geleden dan over een Final Solution?quote:Op maandag 16 juni 2025 08:32 schreef HowardRoark het volgende:
Isral weghalen is natuurlijk helemaal geen oplossing
Nee hoor Nielsch, daar is helemaal geen sprake van. De Palestijnen hebben de huidige situatie volledig aan zichzelf te danken met hun barbaarse terreur dat al decennialang gaande is, aangestuurd en gefinancierd door Iran.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:50 schreef Nielsch het volgende:
Isral is duidelijk weer de agressor in dit conflict. En al die Isralirs nu keihard janken omdat er een paar mensen dood zijn en flats vernield. Tyf toch op joh met je gejank. Al 2 jaar doen ze dit op veel grotere en destructievere schaal in Gaza en toen was het allemaal best. Taste of your own medicine.
Israel pleegt net zo goed oorlogsmisdaden inderdaad.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:22 schreef fetX het volgende:
Iran is zo zielig. Dat ze Hezbollah bestaansrecht hebben gegeven en hecht samenwerkt(e) met Hamas plus bovendien roepen dat ze Isral helemaal van de kaart willen vegen met hun nucleaire wapen draagt hier natuurlijk allemaal niet aan bij.
Wat niet wil zeggen dat wat Isral allemaal doet ok is, verre van zelfs vind ik.
Nah. Ik ben teleurgesteld in de manier waarop Isral de afgelopen anderhalf jaar oorlog voert, maar dat is niet zo relevant hier. Iran is al jaren bezig de regio te terroriseren, dus dat daar een keer een reactie op volgt is nogal wiedes.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:50 schreef Nielsch het volgende:
Isral is duidelijk weer de agressor in dit conflict. En al die Isralirs nu keihard janken omdat er een paar mensen dood zijn en flats vernield. Tyf toch op joh met je gejank. Al 2 jaar doen ze dit op veel grotere en destructievere schaal in Gaza en toen was het allemaal best. Taste of your own medicine.
Hoe had je anders graag gehad dat er weer een Joodse genocide voorkomen gaat worden als ik vragen mag?quote:Op maandag 16 juni 2025 10:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nah. Ik ben teleurgesteld in de manier waarop Isral de afgelopen anderhalf jaar oorlog voert, maar dat is niet zo relevant hier. Iran is al jaren bezig de regio te terroriseren, dus dat daar een keer een reactie op volgt is nogal wiedes.
Geen idee verder op de Iranirs bewust op burgerdoelen schieten, maar het interesseert ze in elk geval niet.
Meer zoals de Anti-IS coalitie dat deed in Syri en Irak.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoe had je anders graag gehad dat er weer een Joodse genocide voorkomen gaat worden als ik vragen mag?
Als die oppositie zich bedient van terreur zoals autobommen en dergelijke kan het niet veel beter zijn dan het regime dat er nu zit. Zo kom je dus van de regen in de drup.quote:
Terroristen worden geexecuteerd.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:51 schreef HowardRoark het volgende:
Het Iraanse regime is ook druk bezig met het executeren van Iranirs die men ervan verdenkt te hebben samengewerkt met Isral.
quote:Op maandag 16 juni 2025 08:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
We hebben heel wat beelden gemist, zie ikquote:Op maandag 16 juni 2025 11:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Deze is ook bizar.
https://www.reddit.com/r/(...)ting_israel_1662025/
Wacht even. Is er een eerlijk proces geweest dan? Zoja: heb je daar een bron van? Want daar staat Iran immers niet om bekend.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Terroristen worden geexecuteerd.
Tja, is te verwachten. Is ook niet goed, maar vergeleken met het executeren van burgers door Isral....
[..]
Je zit in het verkeerde topicquote:Op maandag 16 juni 2025 11:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tja, is te verwachten. Is ook niet goed, maar vergeleken met het executeren van burgers door Isral....
[..]
Er wonen wat Arabieren in Iran (1-2%), maar Perzen zijn geen Arabieren, Azeri zijn geen Arabieren, Koerden niet, Armenirs niet, Baloetsji niet.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:58 schreef Joppiez het volgende:
...
Zit je dan met tientallen miljoenen Arabieren/Moslims die je tot op het bot haten, ben je mooi klaar mee.
...
Dat Iran geen kernwapens krijgt en wellicht ook regime change. Beide zou de wereld een betere plek van worden.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:17 schreef AFA2022 het volgende:
Vraag me echt af wat Israel met dit geweld wil bereiken? Iran is geen Gaza en zal zonder inmenging van de VS niet snel op de knieen te krijgen zijn. Wat Israel wel voormekaar heeft gekregen is dat er dus geen diplomatieke weg terug is voor Iran om geen kernwapens te ontwikkelen.
Vindt het echt triest voor de gewone burgers van zowel Israel/Gaza als Iran, die weer de slachtoffer worden van deze bloeddorstige leiders. Zet lekker al die bloeddorstige leiders in een ring en laat ze daar mekaar uitmoorden.
Perzen in Iran noemen zichzelf graag Arirs, maar genetica zegt dat ze geen Arirs zijn, maar een bruin Midden-Oosters ras, zoals de Arabieren. De Arirs waren oorspronkelijk afkomstig uit Centraal-Azi, ze waren wit zoals Europeanen en droegen de Indo-Europese haplogroep R1a.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er wonen wat Arabieren in Iran (1-2%), maar Perzen zijn geen Arabieren, Azeri zijn geen Arabieren, Koerden niet, Armenirs niet, Baloetsji niet.
Allemaal leuk. Maar 'het is logisch om te reageren' is geen strategie.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nah. Ik ben teleurgesteld in de manier waarop Isral de afgelopen anderhalf jaar oorlog voert, maar dat is niet zo relevant hier. Iran is al jaren bezig de regio te terroriseren, dus dat daar een keer een reactie op volgt is nogal wiedes.
Geen idee verder op de Iranirs bewust op burgerdoelen schieten, maar het interesseert ze in elk geval niet.
Geen kernwapens op de kop, ik weet niet of dit voldoende reden voor je is?quote:Op maandag 16 juni 2025 11:17 schreef AFA2022 het volgende:
Vraag me echt af wat Israel met dit geweld wil bereiken? Iran is geen Gaza en zal zonder inmenging van de VS niet snel op de knieen te krijgen zijn. Wat Israel wel voormekaar heeft gekregen is dat er dus geen diplomatieke weg terug is voor Iran om kernwapens te ontwikkelen.
Vindt het echt triest voor de gewone burgers van zowel Israel/Gaza als Iran, die weer de slachtoffer worden van deze bloeddorstige leiders. Zet lekker al die bloeddorstige leiders in een ring en laat ze daar mekaar uitmoorden.
Ik betwijfel echt ten zeerste of hier regime change kan komen op deze manier.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat Iran geen kernwapens krijgt en wellicht ook regime change. Beide zou de wereld een betere plek van worden.
De echt belangrijke plekken zitten nog veilig onder de bergen. Dat tweede is denk ik beter, en dan gokt Isral er op dat een gevolg daarvan regime change is.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat Iran geen kernwapens krijgt en wellicht ook regime change. Beide zou de wereld een betere plek van worden.
Yup. En vergeet vooral niet het geografische voordeel dat Iran heeft. Als Isral dit op uithoudingsvermogen wil winnen, hebben ze echt de VS nodig.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:25 schreef Discombobulate het volgende:
Onder al die leiders zit ook nog een gigantisch bureaucratisch systeem, het hele regime zit in de haarvaten van de samenleving. Het is een land van 80 miljoen inwoners. Denk dat het knap lastig gaat zijn. Als sommige poppetjes van het toneel gaan, komen er gewoon weer nieuwe. Zelfde pakjes, verschillend gezicht.
Ook al zou Iran een kernbom hebben, geloof ik nooit dat ze die als eerste zouden gooien. Dat zou einde Iran betekenen namelijk. Ja en een regime change in dat soort landen heeft natuurlijk geweldig gewerkt in het verleden....quote:Op maandag 16 juni 2025 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet niet zo snel gebeuren als Gaza, wat naast ze ligt, al jaren kost. En Gaza is minescuul vergeleken met Iran. Bovendien is nu nog steeds niet duidelijk wie er straks de macht gaat hebben in Gaza.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:25 schreef Discombobulate het volgende:
Onder al die leiders zit ook nog een gigantisch bureaucratisch systeem, het hele regime zit in de haarvaten van de samenleving. Het is een land van 80 miljoen inwoners. Denk dat het knap lastig gaat zijn. Als sommige poppetjes van het toneel gaan, komen er gewoon weer nieuwe. Zelfde pakjes, verschillend gezicht.
Niemand gaat een kernbom gooien. Dat is nu juist het eieren eten.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:30 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ook al zou Iran een kernbom hebben, geloof ik nooit dat ze die als eerste zouden gooien. Dat zou einde Iran betekenen namelijk. Ja en een regime change in dat soort landen heeft natuurlijk geweldig gewerkt in het verleden....
Mijn Israelische buurman belt elke dag zijn familie op en kan haast niet slapen door de gebeurtenissen, echt triest gewoon.
Het hoeft niet zo te zijn, kijk naar Jordani, de Koning daarvan is pro Westers en fanatiek Star Trek fan, de wereldvrede heeft nooit last van de Jordanirs en ze staan op zeer goede voet met ons Koningshuis, die hebben alleen intern een groot probleem met de Palestijnen, zozeer zelfs dat elk ander moslimland de Palestijnen compleet uitkotst.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:25 schreef Discombobulate het volgende:
Precies dat dus een afschrikmiddel...quote:Op maandag 16 juni 2025 11:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niemand gaat een kernbom gooien. Dat is nu juist het eieren eten.
Kernwapens zijn een theoretische dreiging. Een afschrikmiddel.
En wie heeft Isral tot de rechter van de wereld gemaakt?quote:Op maandag 16 juni 2025 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat je eens wat meer moet gaan lezen over wat de fanatici in Iran echt geloven. Vergeleken bij die zijn de Pakistani een paar veilige handen. Iran met kernwapens vind ik een doodeng idee, ook voor Nederland.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:30 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ook al zou Iran een kernbom hebben, geloof ik nooit dat ze die als eerste zouden gooien. Dat zou einde Iran betekenen namelijk. Ja en een regime change in dat soort landen heeft natuurlijk geweldig gewerkt in het verleden....
Mijn Israelische buurman belt elke dag zijn familie op en kan haast niet slapen door de gebeurtenissen, echt triest gewoon.
Of een allerlaatste wanhoopsdaad, Hitler had maar al te graag in zijn laatste week op deze planeet een kernwapen laten ontploffen boven Londen, en Berlijn als hij er twee zou hebben gehad.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:34 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Precies dat dus een afschrikmiddel...
Kwekkwek.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En wie heeft Isral tot de rechter van de wereld gemaakt?
Isral mag oorlog en verderf scheppen overal.
En mag overal bepalen wie wat doet.
De Iranirs bedreigen Isral al jaren met vernietiging en bouwen tegen hun verdrag verplichtingen aan nucleaire wapens.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Exact. Een kernwapen betekend dat de hele wereld direct om de tafel komt. Zuid-Korea wil dan bijvoorbeeld ook direct een antwoord zien, uit angst dat Noord-Korea er dan ook 1 kan gooien.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar zelfs dat is maar matig effectief. Oekrane trekt zich weinig aan van het kernwapenarsenaal van Rusland.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:34 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Precies dat dus een afschrikmiddel...
Ik denk niet dat die paarse tuinbroek goedpraat wat de Arabische bondgenoten de Palestijnen heeft aangedaan. Dat eeuwige slachtoffergedrag is storend, maar er zit wel een verhaal achter.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo te zijn, kijk naar Jordani, de Koning daarvan is pro Westers en fanatiek Star Trek fan, de wereldvrede heeft nooit last van de Jordanirs en ze staan op zeer goede voet met ons Koningshuis, die hebben alleen intern een groot probleem met de Palestijnen, zozeer zelfs dat elk ander moslimland de Palestijnen compleet uitkotst.
Vraag eens aan een Arabier wat hij van de Palestijnen vind.
En stel dezelfde vraag daarna eens aan Anne-Louise uit Zwolle in haar paarse tuinbroek.
Precies dit, dat zeg ik dus ook altijd. Als Hitler de beschikking tot kernwapens had, dan had hij ze gebruikt op het laatst. Honderd procent. De vraag is dan, of het bevel daartoe zou worden opgevolgd, en of het zo ver had kunnen komen, want hadden de geallieerde het derde Rijk dan ook aangevallen zoals ze toen hebben gedaan.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Of een allerlaatste wanhoopsdaad, Hitler had maar al te graag in zijn laatste week op deze planeet een kernwapen laten ontploffen boven Londen, en Berlijn als hij er twee zou hebben gehad.
Ben ik het oneens mee, heel veel landen hebben zogeheten tactical nukes in huh arsenaal. Die zij kleinschalig en toch echt wel voor tactisch gebruik op het veld.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou ja je leest het antwoord op je vraag gewoon hier, belachelijk toch dat Isral zomaar Iran durft aan te vallenquote:Op maandag 16 juni 2025 11:40 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Precies dit, dat zeg ik dus ook altijd. Als Hitler de beschikking tot kernwapens had, dan had hij ze gebruikt op het laatst. Honderd procent. De vraag is dan, of het bevel daartoe zou worden opgevolgd, en of het zo ver had kunnen komen, want hadden de geallieerde het derde Rijk dan ook aangevallen zoals ze toen hebben gedaan.
Kernwapens zijn sowieso ook eigenlijk alleen bedoeld voor heel veel burgerdoden.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar zelfs dat is maar matig effectief. Oekrane trekt zich weinig aan van het kernwapenarsenaal van Rusland.
Dus met kernwapens heb je de situatie: een kernmacht die een kernmacht met kernwapens aanvalt = nagenoeg onmogelijk, want: mad. Maar de kans dat een kernmacht een land zonder kernwapens met kernwapens aanvalt is ook nihil, omdat kernwapens zorgen voor een destructie in dat betreffende land dat je niets meer hebt. Daarom waren die dreigementen van Rusland ook zo bezopen. Oke, jullie willen Oekraine aanvallen met kernwapens. En dan? het doel was toch immers om de boel te bezetten?
Het was meer figuratief bedoeld.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er wonen wat Arabieren in Iran (1-2%), maar Perzen zijn geen Arabieren, Azeri zijn geen Arabieren, Koerden niet, Armenirs niet, Baloetsji niet.
Was die dreiging er echt? En gelooft iedereen dat?quote:Op maandag 16 juni 2025 11:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Geen kernwapens op de kop, ik weet niet of dit voldoende reden voor je is?
En dan? wat je met die tactische nukes kan bewerkstelligen, kan je ook bereiken met conventionele wapens. Alleen bij het laatste zit je niet met straling.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:42 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Ben ik het oneens mee, heel veel landen hebben zogeheten tactical nukes in huh arsenaal. Die zij kleinschalig en toch echt wel voor tactisch gebruik op het veld.
Ik weet niet het gehele arsenaal, maar het is niet zo dat landen enkel dikke kernkoppen hebben die hele landen van de kaart vegen. Het zijn toch vooral tactical nukes.
Sterker nog: het is een flut wapen. Enkel en alleen voor de afschrikking. En zelfs dat laat te wensen over.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kernwapens zijn sowieso ook eigenlijk alleen bedoeld voor heel veel burgerdoden.
Vanuit een militair opzicht is het helemaal niet eens zo'n goed wapen. Zeker in een bergachtig land.
Er zijn de afgelopen jaren verschillende onderzoeken geweest naar de mate waarin het Iraanse regime wordt gesteund door de Iraanse bevolking. De uitkomsten zijn voor sommigen wellicht verrassend: 67% (2022) tot 92% (2024) heeft helemaal niets met het huidige regime en ziet het liever vertrekken. Daarnaast steunt 73% (2024) een scheiding van "kerk" en staat.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:25 schreef Discombobulate het volgende:
Idem voor Isral betreffende het stelen van land tegen verdragen in.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
De Iranirs bedreigen Isral al jaren met vernietiging en bouwen tegen hun verdrag verplichtingen aan nucleaire wapens.
"We will destroy the Satan state Isral and the Jews with all our might and powers"quote:Op maandag 16 juni 2025 11:44 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het was meer figuratief bedoeld.
Anyways, het Islamitisch geloof is er ontzettend dominant en mijn inziens is de moderne Perzische identiteit er nu onlosmakelijk mee verbonden. En nu heb je een Westerse partij die daar de boel platgooit en dat kun je binnenlands makkelijk verkopen als agressie en een schending van de nationale soevereiniteit.
[..]
Was die dreiging er echt? En gelooft iedereen dat?
En daar hebben we tegenwoordig ook deterrence voor uitgevonden.
Dat kun je beter nastreven dan een ander land lukraaks aanvallen en ze des te meer een reden geven dit soort wapens te ontwikkelen.
Noord Korea heeft ze ook en smijt er ook niet mee.
Hier ben ik het wel mee eens, behalve dat Trump ook de schuld toegewezen krijgt. Je kunt vinden van hem wat je wil, maar hij is wel een van de weinigen die oprecht geen oorlog wil. Los hoe hij e.e.a. aanpakt.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:58 schreef Joppiez het volgende:
Goed, Iran verlaat dus het non-profileratie-verdrag. Viel wel te verwachten natuurlijk.
In tegenstelling tot al het gejuich hier denk ik dat deze oorlog niet zo veel gaat oplossen.
Israel kan (dankzij de VS) wel de boel platgooien in Iran, maar gaan ze dan tot in den eeuwigheid politieagentje spelen daar?
Ze gaan daar (evt met hulp van Rusland en China) de zaak weer opnieuw opbouwen.
Deze actie van Israel gaat ook niet helpen het Iraanse volk meer te sympathiseren met het westen, ofzo.
Dat zogenaamde pro Westerse 'Perzische' volk, wachtend om in actie te komen tegen het regime, bestaat helemaal niet.
Zit je dan met tientallen miljoenen Arabieren/Moslims die je tot op het bot haten, ben je mooi klaar mee.
Denk dat Trump / de VS ook niet zo te zitten te wachten om honderden miljarden dollars in deze bodemloze put te gooien. Dat volk ga je niet veranderen. Is ook niet zo goed voor Trump zijn achterban, de zoveelste zinloze oorlog.
Hoe je het ook wendt of keert, diplomatie is de enigste oplossing. Jammer dat deze weg voorlopig nu niet mogelijk is. Dankzij meesteronderhandelaar Trump.
Die ayatollahs zijn knettergek dus daar zou ik niet zo zeker van zijn. Die geven geen lor om een mensenleven.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:30 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ja. Maar vanuit onze orintalistische visie zijn wij erg geneigd om te denken: 'zij die tegen het regime zijn, willen graag een democratie zoals in het westen'. Maar in praktijk kan dat nog wel eens anders uitpakken.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:48 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Er zijn de afgelopen jaren verschillende onderzoeken geweest naar de mate waarin het Iraanse regime wordt gesteund door de Iraanse bevolking. De uitkomsten zijn voor sommigen wellicht verrassend: 67% (2022) tot 92% (2024) heeft helemaal niets met het huidige regime en ziet het liever vertrekken. Daarnaast steunt 73% (2024) een scheiding van "kerk" en staat.
Het zou me daarom niets verbazen als veel Iranirs stiekem al lang een draaiboek in hun hoofd hebben zitten, waar naar gehandeld zal worden zodra de gelegenheid zich voordoet.
Sterker nog, sterf zelf ook in de ontploffing en er wachten 72 sappige maagden op je, ik zou er bijna zelf Islamiet om worden.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:51 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die ayatollahs zijn knettergek dus daar zou ik niet zo zeker van zijn. Die geven geen lor om een mensenleven.
Als Hitler een kernwapen had gehad en zijn tegenstanders niet, vast wel. Met MAD had hij misschien wel het bevel gegeven op het laatste moment maar deze zou dan waarschijnlijk niet worden uitgevoerd.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:40 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Precies dit, dat zeg ik dus ook altijd. Als Hitler de beschikking tot kernwapens had, dan had hij ze gebruikt op het laatst. Honderd procent. De vraag is dan, of het bevel daartoe zou worden opgevolgd, en of het zo ver had kunnen komen, want hadden de geallieerde het derde Rijk dan ook aangevallen zoals ze toen hebben gedaan.
Dan nog altijd liever later dan vroeger..quote:Op maandag 16 juni 2025 11:53 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als Hitler een kernwapen had gehad en zijn tegenstanders niet, vast wel. Met MAD had hij misschien wel het bevel gegeven op het laatste moment maar deze zou dan waarschijnlijk niet worden uitgevoerd.
Ook een reden dat Rusland min of meer haar gang kan gaan in Oekraine. Dus effectief zijn ze in offensief perspectief wel degelijk.
Kernwapens zijn gewoon een golden ticket, en het is logisch dat meer landen uit het non-proliferatieverdrag zullen stappen dan wel een kernwapen programma gaan opzetten. Het heeft ook geen zin dit in alle macht proberen tegen te houden, vroeg of laat komt het er toch van.
Dat noem je mijn inziens gewoon propaganda.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
"We will destroy the Satan state Isral and the Jews with all our might and powers"
Dit maal vijfmaal daags de afgelopen dertig jaar gebezigd door elke regeringsfunctionaris, elke geestelijke en elke leerkracht.
Als 94% van de bevolking tegen het regime zou zijn was het allang naar beneden gehaald.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:48 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Er zijn de afgelopen jaren verschillende onderzoeken geweest naar de mate waarin het Iraanse regime wordt gesteund door de Iraanse bevolking. De uitkomsten zijn voor sommigen wellicht verrassend: 67% (2022) tot 92% (2024) heeft helemaal niets met het huidige regime en ziet het liever vertrekken. Daarnaast steunt 73% (2024) een scheiding van "kerk" en staat.
Het zou me daarom niets verbazen als veel Iranirs stiekem al lang een draaiboek in hun hoofd hebben zitten, waar naar gehandeld zal worden zodra de gelegenheid zich voordoet.
Ook maar erbij laten zitten dan?quote:Op maandag 16 juni 2025 11:54 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat noem je mijn inziens gewoon propaganda.
Rusland dreigt ook x keer per week Europa te vernietigen met haar kernwapens.
Netanyahu ook niet. Zie hier het recept voor een toxische oorlog.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:51 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die ayatollahs zijn knettergek dus daar zou ik niet zo zeker van zijn. Die geven geen lor om een mensenleven.
En dan nog zit er 99 procent verschil in beschaving en menselijkheid tussen beide partijen, knap he?quote:Op maandag 16 juni 2025 11:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Netanyahu ook niet. Zie hier het recept voor een toxische oorlog.
Punt is wel: Netanyahu heeft op een gegeven moment niets meer te willen. Israel is dichtbevolkt en heeft qua geografie een groot nadeel tegenover Iran. Daarom was Libanon 2006 ook zo pijnlijk voor Israel. Want het aantal dode soldaten deden werkelijk ook statistisch pijn.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 juni 2025 11:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
En toch preferen ze meerdere kleine tactische nukes te maken in plaats van iets grotere waarmee je kan zeggen: we maken alles kapot.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dan? wat je met die tactische nukes kan bewerkstelligen, kan je ook bereiken met conventionele wapens. Alleen bij het laatste zit je niet met straling.
Het gebruik van tactische nukes zou in theorie kunnen. Maar heeft eveneens zodanig veel nadelen dat de kans klein is.
Ze heeft zeker een punt. Je kan zeggen ja de ene is erger dan de ander maar beide leiders zijn nu omringt door ja-knikkers en extremisten.quote:
De wereld is er niet stabiel genoeg voor om iedereen maar kernwapens te laten hebben. Dat gaat vroeg of laat mis. MAD houdt ook geen rekening met een Nero of Caligula bijvoorbeeld. Fermi paradox incommonh.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:53 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als Hitler een kernwapen had gehad en zijn tegenstanders niet, vast wel. Met MAD had hij misschien wel het bevel gegeven op het laatste moment maar deze zou dan waarschijnlijk niet worden uitgevoerd.
Ook een reden dat Rusland min of meer haar gang kan gaan in Oekraine. Dus effectief zijn ze in offensief perspectief wel degelijk.
Kernwapens zijn gewoon een golden ticket, en het is logisch dat meer landen uit het non-proliferatieverdrag zullen stappen dan wel een kernwapen programma gaan opzetten. Het heeft ook geen zin dit in alle macht proberen tegen te houden, vroeg of laat komt het er toch van.
Ze hadden Dresden relatief ongeschonden gelaten tot het bombardement daar. Met de reden om de schade te zien op een relatief ongeschonden stad zodra de bom daar was en Duitsland op de knien te dwingen zoals bij Japan later met de 2 bekende steden.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:40 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Nee.quote:
Daarom, hoe tolerant je ook bent: intolerant zijn naar intolerantie. Altijd, eeuwig.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:00 schreef UitStraling het volgende:
En een hele belangrijke levensles, als je de vrede bewaren aan pacifisten overlaat eindig je met een verkrachte hond in zijn mandje.
De vergelijking is ridicuul.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze heeft zeker een punt. Je kan zeggen ja de ene is erger dan de ander maar beide leiders zijn nu omringt door ja-knikkers en extremisten.
Dit gaat niet snel opgelost worden.
Hoe precies dan?quote:
quote:Op maandag 16 juni 2025 12:00 schreef UitStraling het volgende:
En een hele belangrijke levensles, als je de vrede bewaren aan pacifisten overlaat eindig je met een verkrachte hond in zijn mandje.
Ga jij nog terugkomen op je desinformatie? Of negeer je dat voor het gemak maar even?quote:Op maandag 16 juni 2025 11:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wacht even. Is er een eerlijk proces geweest dan? Zoja: heb je daar een bron van? Want daar staat Iran immers niet om bekend.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Langzaam begint men zich dit te beseffen, vandaar dat alle Europese hulp aan UNRWA is stopgezet, er onderzoek gaat volgen naar directe betrokkenheid van hulporganisaties bij 7 oktober en dat de Palestijnen moeten stoppen met het glorificeren en doceren van moord, verkrachting en marteling aan kleine kinderen.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom, hoe tolerant je ook bent: intolerant zijn naar intolerantie. Altijd, eeuwig.
Nou, eerlijk is eerlijk, daar hadden de Isralirs en Iranirs best een beetje rekening mee kunnen houden zeg. Was er in Oekrane en Rusland ook niks aan?quote:Op maandag 16 juni 2025 02:51 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb een vrije avond/nacht en hoef morgen pas heel laat mn bed uit, ik had wel wat meer verwacht dan dit na de actie van de afgelopen dagen. Ik lig hier momenteel in mn eentje op een grote bank te kijken naar een 77 inch TV, maar ga nu maar iets anders kijken denk ik. Die Steve van Agenda Free lijkt het alleen maar spannend te houden om kijkers vast te houden maar dr gebeurt echt niks.
Men kan het beleid van labiele leiders toch nooit goed voor de wereld vinden? Want bij het minste geringste misbruiken die labiele leiders de wapens die zij hebben.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:00 schreef UitStraling het volgende:
De EU is niet gestoptquote:Op maandag 16 juni 2025 12:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Langzaam begint men zich dit te beseffen, vandaar dat alle Europese hulp aan UNRWA is stopgezet, er onderzoek gaat volgen naar directe betrokkenheid van hulporganisaties bij 7 oktober en dat de Palestijnen moeten stoppen met het glorificeren en doceren van moord, verkrachting en marteling aan kleine kinderen.
Is hier een woord Frans bij voor iemand anders leg ik het graag nog een keer uit?
En wat wist Sigrid Kaag hier vanaf? Zij heeft geregeld dat er miljoenen uit Nederland die kant op gingen.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Langzaam begint men zich dit te beseffen, vandaar dat alle Europese hulp aan UNRWA is stopgezet, er onderzoek gaat volgen naar directe betrokkenheid van hulporganisaties bij 7 oktober en dat de Palestijnen moeten stoppen met het glorificeren en doceren van moord, verkrachting en marteling aan kleine kinderen.
Is hier een woord Frans bij voor iemand anders leg ik het graag nog een keer uit?
Niet als alle laboratoria en de meeste wetenschappers zijn uitgeschakeld.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:17 schreef AFA2022 het volgende:
Vraag me echt af wat Israel met dit geweld wil bereiken? Iran is geen Gaza en zal zonder inmenging van de VS niet snel op de knieen te krijgen zijn. Wat Israel wel voormekaar heeft gekregen is dat er dus geen diplomatieke weg terug is voor Iran om kernwapens te ontwikkelen.
Goed punt. Hoe goed heeft die Dahiya-doctrine gewerkt in Libanon?quote:Op maandag 16 juni 2025 11:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Maar vanuit onze orintalistische visie zijn wij erg geneigd om te denken: 'zij die tegen het regime zijn, willen graag een democratie zoals in het westen'. Maar in praktijk kan dat nog wel eens anders uitpakken.
Bovendien is het ook nog eens de vraag hoe sterk men tegen het regime is. Zullen ze tegen het regime blijven, op welke manier Israel ook gaat optreden? of zal Iran toch ineens massaal elkaar steunen, als Israel werkelijk de Dahiya-doctrine loslaat op Iran?
Omdat gebruik van strategische nukes al helemaal nihil is.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:58 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
En toch preferen ze meerdere kleine tactische nukes te maken in plaats van iets grotere waarmee je kan zeggen: we maken alles kapot.
Ik heb begrepen van de Users hier dat de belangerijke stuff diep onder de bergen zit... als ik hun moet geloven. Hopelijk staat het Iraanse volk zelf op en kan dit nutteloze bloedvergieten stoppen.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet als alle laboratoria en de meeste wetenschappers zijn uitgeschakeld.
Klopt idd, en wetenschappers worden al jaren door Israel uitgeschakeld. Dus ik gok dat het best decentraal is opgezet. Zijn er nu 14 gedood. Dat is weer een stapje terug maar bij lange na niet het einde van het atoomprogramma.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:48 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen van de Users hier dat de belangerijke stuff diep onder de bergen zit... als ik hun moet geloven. Hopelijk staat het Iraanse volk zelf op en kan dit nutteloze bloedvergieten stoppen.
Waarom is het hoofd van die baby geblurd?quote:Op maandag 16 juni 2025 11:25 schreef Ali_boo het volgende:
Toch nog goed nieuws
A baby several days old is rescued from the scene
[ x ]
Wacht, het ging ze toch om de Palestijnen? Blijkbaar niet. En dit was natuurlijk ook allang duidelijk, dit is voor een heel groot deel van Islamitische wereld altijd al een religieus conflict geweest.quote:
Zo simpel is het, Isral kan zich niet veroorloven ook maar enig risico te nemen met een land dat zo(dra) zij kan, haar nucleair gaat bestoken. Er hoeft er maar eentjedoor de Iron Dome te komen en Isral is af(gemaakt).quote:Op maandag 16 juni 2025 01:20 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Daar moet ik je gelijk in geven. Maar als je de hele dag roept dat je Israel wilt vernietigen en in allerlei grotten en bergen met uranium zit te klooien, dan kun je gewoon niet anders dan actie ondernemen. Ik snap dat volkomen als je een super klein landje bent en zeer kwetsbaar. Je ziet dat zelfs met een enorm hoogwaardige techniek er toch nog Iraanse raketten doorheen komen. Als die geladen zijn met nukes ben je gewoon klaar. Je gaat dan niet zitten wachten en vrijwillig overgeleverd zijn aan het humeur van een man met een tulband die misschien met het verkeerde been uit bed is gestapt. En bovendien iedere dag zit te roepen dat die je wilt vernietigen. Wat moet je dan?
Gewoon de ingangen voorzien van bunkerbusters. Zwaartekracht doet de rest.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:48 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen van de Users hier dat de belangerijke stuff diep onder de bergen zit... als ik hun moet geloven. Hopelijk staat het Iraanse volk zelf op en kan dit nutteloze bloedvergieten stoppen.
Privacy redenen, denk ikquote:Op maandag 16 juni 2025 12:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom is het hoofd van die baby geblurd?
Als ze nu niets doen, zijn zij de volgende aan de beurt. Ik denk dat ze op die manier denkenquote:Op maandag 16 juni 2025 12:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wacht, het ging ze toch om de Palestijnen? Blijkbaar niet. En dit was natuurlijk ook allang duidelijk, dit is voor een heel groot deel van Islamitische wereld altijd al een religieus conflict geweest.
Steunbetuiging van een afstandje. We steunen jullie absoluut! Maar niet de grens overkomen, okay?quote:Op maandag 16 juni 2025 13:05 schreef Ali_boo het volgende:
Beetje rare bericht na al die steunbetuigingen
[ x ]
Ik geef Netanyahu nog het voordeel dat hij met de zijnen (en daarmee het westen) mijn part uit winstbejag heelhuids wil overleven en die knotsgekke Aya's desnoods bereid zijn zichzelf met alles en iedereen op te offeren aan een waanidee.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat zou niet logisch zijn. Want waarom zou Isral Pakistan gaan aanvallen? Daar is totaal geen reden voor.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Privacy redenen, denk ik
[..]
Als ze nu niets doen, zijn zij de volgende aan de beurt. Ik denk dat ze op die manier denken
Wat natuurlijk onzin is, Israel heeft nog nooit dreigende taal richting Pakistan uitgeslagen. Daarnaast liggen ze ook nog eens helemaal niet in die regio.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Privacy redenen, denk ik
[..]
Als ze nu niets doen, zijn zij de volgende aan de beurt. Ik denk dat ze op die manier denken
Weet ik het, probeer me ook in hun situatie in te leven.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou niet logisch zijn. Want waarom zou Isral Pakistan gaan aanvallen? Daar is totaal geen reden voor.
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op maandag 16 juni 2025 13:19 schreef Alarmonoff het volgende:
Probeert Nathanyahu de VS erbij te betrekken door te beweren da Iran achter de aanslagpogingen op Trump zat?
Yep, die zei gister nog dat Iran tot twee maal toe Trump wilde vermoordenquote:Op maandag 16 juni 2025 13:19 schreef Alarmonoff het volgende:
Probeert Nathanyahu de VS erbij te betrekken door te beweren da Iran achter de aanslagpogingen op Trump zat?
Die hebben het te druk in Gaza, Libanon en nu ook Iran.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:28 schreef Homey het volgende:
Ook opvallend: opeens is Amnesty International muisstil als Isral wordt bestookt.
Ik vind het niet vreemd dat amnesty stil is. Bovendien, tegen het regime in Iran strijden ze al heel lang en veel.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:28 schreef Homey het volgende:
De dag dat 150k mensen in Nederland de straten opgaan tegen Isral, wordt dat land bestookt met raketten die puur op burgers zijn gericht. Goh wat raar dat Isral haarfijn doorheeft dat ze never nooit niet hun veiligheid moeten outsourcen naar 'bevriende' landen in Europa.
Ook opvallend: opeens is Amnesty International muisstil als Isral wordt bestookt.
Iraniers met een beetje verstand vluchten niet naar Pakistan.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien is Pakistan bang dat er een vluchtelingenstroom op gang komt vanuit Iran, of dat mensen die Isral zoekt naar Pakistan vluchten.
Het viel natuurlijk wel te verwachten.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:28 schreef Homey het volgende:
De dag dat 150k mensen in Nederland de straten opgaan tegen Isral, wordt dat land bestookt met raketten die puur op burgers zijn gericht. Goh wat raar dat Isral haarfijn doorheeft dat ze never nooit niet hun veiligheid moeten outsourcen naar 'bevriende' landen in Europa.
Amnesty komt dan net als die demonstranten op om zichtbaar "leed" te willen voorkomen, door desnoods je te onderwerpen aan de macht. Het is een soort machteloze reflex door niet de dader maar dan maar het verdoemde slachtoffer bij te staan.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:28 schreef Homey het volgende:
Wie of wat zou er dan aan de macht moeten komen in Iran na een eventuele verwijdering van de Ayatollah?quote:Op maandag 16 juni 2025 13:34 schreef Chadi het volgende:
Iran is eindelijk verstandig en wil uit het verdrag stappen. Nu die ayatollah nog afzetten en zijn fatwa terug trekken. Dan kunnen ze eindelijk gaan werken naar een bom en niemand die daar tegen kan houden.
Xerxex de tweedequote:Op maandag 16 juni 2025 13:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wie of wat zou er dan aan de macht moeten komen in Iran na een eventuele verwijdering van de Ayatollah?
Volgens mij is Pakistan overwegend Soennitisch en die willen doorgaans niets met Sjiieten te maken hebben.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien is Pakistan bang dat er een vluchtelingenstroom op gang komt vanuit Iran, of dat mensen die Isral zoekt naar Pakistan vluchten.
Ik versta er niks van maar wat praat die man nog rustig.quote:
Het parlement.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wie of wat zou er dan aan de macht moeten komen in Iran na een eventuele verwijdering van de Ayatollah?
Poetin moet zijn bek houden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |