Yup. En vergeet vooral niet het geografische voordeel dat Iran heeft. Als Israël dit op uithoudingsvermogen wil winnen, hebben ze echt de VS nodig.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:25 schreef Discombobulate het volgende:
Onder al die leiders zit ook nog een gigantisch bureaucratisch systeem, het hele regime zit in de haarvaten van de samenleving. Het is een land van 80 miljoen inwoners. Denk dat het knap lastig gaat zijn. Als sommige poppetjes van het toneel gaan, komen er gewoon weer nieuwe. Zelfde pakjes, verschillend gezicht.
Ook al zou Iran een kernbom hebben, geloof ik nooit dat ze die als eerste zouden gooien. Dat zou einde Iran betekenen namelijk. Ja en een regime change in dat soort landen heeft natuurlijk geweldig gewerkt in het verleden....quote:Op maandag 16 juni 2025 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat Iran geen kernwapens krijgt en wellicht ook regime change. Beide zou de wereld een betere plek van worden.
Ik zie het ook niet niet zo snel gebeuren als Gaza, wat naast ze ligt, al jaren kost. En Gaza is minescuul vergeleken met Iran. Bovendien is nu nog steeds niet duidelijk wie er straks de macht gaat hebben in Gaza.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:25 schreef Discombobulate het volgende:
Onder al die leiders zit ook nog een gigantisch bureaucratisch systeem, het hele regime zit in de haarvaten van de samenleving. Het is een land van 80 miljoen inwoners. Denk dat het knap lastig gaat zijn. Als sommige poppetjes van het toneel gaan, komen er gewoon weer nieuwe. Zelfde pakjes, verschillend gezicht.
Niemand gaat een kernbom gooien. Dat is nu juist het eieren eten.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:30 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ook al zou Iran een kernbom hebben, geloof ik nooit dat ze die als eerste zouden gooien. Dat zou einde Iran betekenen namelijk. Ja en een regime change in dat soort landen heeft natuurlijk geweldig gewerkt in het verleden....
Mijn Israelische buurman belt elke dag zijn familie op en kan haast niet slapen door de gebeurtenissen, echt triest gewoon.
Het hoeft niet zo te zijn, kijk naar Jordanië, de Koning daarvan is pro Westers en fanatiek Star Trek fan, de wereldvrede heeft nooit last van de Jordaniërs en ze staan op zeer goede voet met ons Koningshuis, die hebben alleen intern een groot probleem met de Palestijnen, zozeer zelfs dat elk ander moslimland de Palestijnen compleet uitkotst.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:25 schreef Discombobulate het volgende:
Precies dat dus een afschrikmiddel...quote:Op maandag 16 juni 2025 11:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niemand gaat een kernbom gooien. Dat is nu juist het eieren eten.
Kernwapens zijn een theoretische dreiging. Een afschrikmiddel.
En wie heeft Israël tot de rechter van de wereld gemaakt?quote:Op maandag 16 juni 2025 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat Iran geen kernwapens krijgt en wellicht ook regime change. Beide zou de wereld een betere plek van worden.
Ik denk dat je eens wat meer moet gaan lezen over wat de fanatici in Iran echt geloven. Vergeleken bij die zijn de Pakistani een paar veilige handen. Iran met kernwapens vind ik een doodeng idee, ook voor Nederland.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:30 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ook al zou Iran een kernbom hebben, geloof ik nooit dat ze die als eerste zouden gooien. Dat zou einde Iran betekenen namelijk. Ja en een regime change in dat soort landen heeft natuurlijk geweldig gewerkt in het verleden....
Mijn Israelische buurman belt elke dag zijn familie op en kan haast niet slapen door de gebeurtenissen, echt triest gewoon.
Of een allerlaatste wanhoopsdaad, Hitler had maar al te graag in zijn laatste week op deze planeet een kernwapen laten ontploffen boven Londen, en Berlijn als hij er twee zou hebben gehad.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:34 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Precies dat dus een afschrikmiddel...
Kwekkwek.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En wie heeft Israël tot de rechter van de wereld gemaakt?
Israël mag oorlog en verderf scheppen overal.
En mag overal bepalen wie wat doet.
De Iraniërs bedreigen Israël al jaren met vernietiging en bouwen tegen hun verdrag verplichtingen aan nucleaire wapens.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En wie heeft Israël tot de rechter van de wereld gemaakt?
Israël mag oorlog en verderf scheppen overal.
En mag overal bepalen wie wat doet.
Exact. Een kernwapen betekend dat de hele wereld direct om de tafel komt. Zuid-Korea wil dan bijvoorbeeld ook direct een antwoord zien, uit angst dat Noord-Korea er dan ook 1 kan gooien.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar zelfs dat is maar matig effectief. Oekraïne trekt zich weinig aan van het kernwapenarsenaal van Rusland.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:34 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Precies dat dus een afschrikmiddel...
Ik denk niet dat die paarse tuinbroek goedpraat wat de Arabische bondgenoten de Palestijnen heeft aangedaan. Dat eeuwige slachtoffergedrag is storend, maar er zit wel een verhaal achter.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo te zijn, kijk naar Jordanië, de Koning daarvan is pro Westers en fanatiek Star Trek fan, de wereldvrede heeft nooit last van de Jordaniërs en ze staan op zeer goede voet met ons Koningshuis, die hebben alleen intern een groot probleem met de Palestijnen, zozeer zelfs dat elk ander moslimland de Palestijnen compleet uitkotst.
Vraag eens aan een Arabier wat hij van de Palestijnen vind.
En stel dezelfde vraag daarna eens aan Anne-Louise uit Zwolle in haar paarse tuinbroek.
Precies dit, dat zeg ik dus ook altijd. Als Hitler de beschikking tot kernwapens had, dan had hij ze gebruikt op het laatst. Honderd procent. De vraag is dan, of het bevel daartoe zou worden opgevolgd, en of het zo ver had kunnen komen, want hadden de geallieerde het derde Rijk dan ook aangevallen zoals ze toen hebben gedaan.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Of een allerlaatste wanhoopsdaad, Hitler had maar al te graag in zijn laatste week op deze planeet een kernwapen laten ontploffen boven Londen, en Berlijn als hij er twee zou hebben gehad.
Ben ik het oneens mee, heel veel landen hebben zogeheten tactical nukes in huh arsenaal. Die zij kleinschalig en toch echt wel voor tactisch gebruik op het veld.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou ja je leest het antwoord op je vraag gewoon hier, belachelijk toch dat Israël zomaar Iran durft aan te vallenquote:Op maandag 16 juni 2025 11:40 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Precies dit, dat zeg ik dus ook altijd. Als Hitler de beschikking tot kernwapens had, dan had hij ze gebruikt op het laatst. Honderd procent. De vraag is dan, of het bevel daartoe zou worden opgevolgd, en of het zo ver had kunnen komen, want hadden de geallieerde het derde Rijk dan ook aangevallen zoals ze toen hebben gedaan.
Kernwapens zijn sowieso ook eigenlijk alleen bedoeld voor heel veel burgerdoden.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar zelfs dat is maar matig effectief. Oekraïne trekt zich weinig aan van het kernwapenarsenaal van Rusland.
Dus met kernwapens heb je de situatie: een kernmacht die een kernmacht met kernwapens aanvalt = nagenoeg onmogelijk, want: mad. Maar de kans dat een kernmacht een land zonder kernwapens met kernwapens aanvalt is ook nihil, omdat kernwapens zorgen voor een destructie in dat betreffende land dat je niets meer hebt. Daarom waren die dreigementen van Rusland ook zo bezopen. Oke, jullie willen Oekraine aanvallen met kernwapens. En dan? het doel was toch immers om de boel te bezetten?
Het was meer figuratief bedoeld.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er wonen wat Arabieren in Iran (1-2%), maar Perzen zijn geen Arabieren, Azeri zijn geen Arabieren, Koerden niet, Armeniërs niet, Baloetsji niet.
Was die dreiging er echt? En gelooft iedereen dat?quote:Op maandag 16 juni 2025 11:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Geen kernwapens op de kop, ik weet niet of dit voldoende reden voor je is?
En dan? wat je met die tactische nukes kan bewerkstelligen, kan je ook bereiken met conventionele wapens. Alleen bij het laatste zit je niet met straling.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:42 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Ben ik het oneens mee, heel veel landen hebben zogeheten tactical nukes in huh arsenaal. Die zij kleinschalig en toch echt wel voor tactisch gebruik op het veld.
Ik weet niet het gehele arsenaal, maar het is niet zo dat landen enkel dikke kernkoppen hebben die hele landen van de kaart vegen. Het zijn toch vooral tactical nukes.
Sterker nog: het is een flut wapen. Enkel en alleen voor de afschrikking. En zelfs dat laat te wensen over.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kernwapens zijn sowieso ook eigenlijk alleen bedoeld voor heel veel burgerdoden.
Vanuit een militair opzicht is het helemaal niet eens zo'n goed wapen. Zeker in een bergachtig land.
Er zijn de afgelopen jaren verschillende onderzoeken geweest naar de mate waarin het Iraanse regime wordt gesteund door de Iraanse bevolking. De uitkomsten zijn voor sommigen wellicht verrassend: 67% (2022) tot 92% (2024) heeft helemaal niets met het huidige regime en ziet het liever vertrekken. Daarnaast steunt 73% (2024) een scheiding van "kerk" en staat.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:25 schreef Discombobulate het volgende:
Idem voor Israël betreffende het stelen van land tegen verdragen in.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
De Iraniërs bedreigen Israël al jaren met vernietiging en bouwen tegen hun verdrag verplichtingen aan nucleaire wapens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |