Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Ja maar met welke reden? Vooral imago zo te zien:quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik was thuis, aan het posten dat dit het domste was wat de magabeweging had kunnen doen.
Een zelfde soort post heb ik van jou nooit mogen ontdekken tijdens de summer of love.
quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:03 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Dit soort beelden zijn zo ontzettend slecht voor rechts Amerika. Het beeld wat de media heeft gecreëerd word nu door deze aanhangers bevestigd. Hier gaat de GOP nog jaren last van hebben.
Die net als Donald zelf, ondanks het draaiboek ook geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 08:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan wel weer ruiken welke kant dit uitgaat. Rode staten worden ontzien, want zielige boeren. Blauwe staten krijgen ICE-knokploegen in hun nek.
Ja dat is wat ik al een aantal topics lang stel. Het gaat enkel om kliekjesdenken, niet om een fundamentele opvatting over wat er wel en niet toegestaan of wenselijk is binnen de grenzen van een democratische rechtsstaat.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:40 schreef Fretwork het volgende:
En hier verder:
[..]
Ja maar met welke reden? Vooral imago zo te zien:
[..]
Ja absoluut, leek me handig om even de eigen woorden te laten zien.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat is wat ik al een aantal topics lang stel. Het gaat enkel om kliekjesdenken, niet om een fundamentele opvatting over wat er wel en niet toegestaan of wenselijk is binnen de grenzen van een democratische rechtsstaat.
Je komt er dan achter dat elke vorm van protest tegen de overheid een rebellie is. Een dooddoener dus.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:27 schreef Chivaz het volgende: [..] Om vervolgens te vinden dat de definitie van dat woord de situatie in Los Angeles precies beschrijft?
'Rebellie' is ook een lelijk Anglicisme. Met een 'rebellion' wordt eerder een gewapend verzet bedoeld met als doel het omverwerpen van een regime om zelf de macht te grijpen of onafhankelijkheid te verklaren. Met 'rebellion' worden zeker niet protesten die uit de hand lopen bedoeld.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je komt er dan achter dat elke vorm van protest tegen de overheid een rebellie is. Een dooddoener dus.
De meeste wetten zijn richtlijnen en het is de bedoeling dat je de intentie volgt, niet de letter. Ook hangt het er maar van af of je alleen mag doen wat er in de wet staat, of dat je alles mag doen zolang het niet verboden is. En je kunt niet voor ieder dingetje een wet maken. Het staat of valt dus met die intentie en ze zijn er tot nu toe vanuit gegaan dat de president zijn baan serieus neemt en daar ook naar handelt. Daarom heeft hij ook een heleboel ruimte om naar eigen inzicht te handelen bij ongebruikelijke gebeurtenissen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat is wat ik al een aantal topics lang stel. Het gaat enkel om kliekjesdenken, niet om een fundamentele opvatting over wat er wel en niet toegestaan of wenselijk is binnen de grenzen van een democratische rechtsstaat.
Maar er loopt niet eens wat uit de hand ook. Greater LA is een enorm gebied, en op een paar plekken is er wat gerommel. Dit stelt zo weinig voor dat de parijse politie niet eens achter z'n bureau vandaan zou komen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:12 schreef Monolith het volgende:
Met 'rebellion' worden zeker niet protesten die uit de hand lopen bedoeld.
trump maakt zelf zijn wetten en hij creëert zelf de ongebruikelijke gebeurtenissenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De meeste wetten zijn richtlijnen en het is de bedoeling dat je de intentie volgt, niet de letter. Ook hangt het er maar van af of je alleen mag doen wat er in de wet staat, of dat je alles mag doen zolang het niet verboden is. En je kunt niet voor ieder dingetje een wet maken. Het staat of valt dus met die intentie en ze zijn er tot nu toe vanuit gegaan dat de president zijn baan serieus neemt en daar ook naar handelt. Daarom heeft hij ook een heleboel ruimte om naar eigen inzicht te handelen bij ongebruikelijke gebeurtenissen.
Dat tweede zeker. Maar het duurt een hele tijd om een gerechtelijke procedure te doorlopen of een nieuwe wet te maken. Trump doet gewoon waar hij zin in heeft en negeert dan de mensen die daar wat van zeggen. Of hij vaardigt een decreet uit. Dat mag hij voor veel dingen doen en als de rechter toch beslist dat het onrechtmatig was, zijn we al weer een aantal maanden verder.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
trump maakt zelf zijn wetten en hij creëert zelf de ongebruikelijke gebeurtenissen
Het is ieder geval een stuk meer dan het begrip en zelfs toejuichen van de linkse rellen die ik hier mag lezen. Tot nu toe heb ik geen enkele veroordeling gelezen, sterker nog ik lees dat sommigen hier willen dat de rellen escaleren.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:40 schreef Fretwork het volgende:
En hier verder:
[..]
Ja maar met welke reden? Vooral imago zo te zien:
[..]
Dat komt omdat je niet kan lezen. Of enkel wil lezen wat je zelf het beste uitkomt.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is ieder geval een stuk meer dan het begrip en zelfs toejuichen van de linkse rellen die ik hier mag lezen. Tot nu toe heb ik geen enkele veroordeling gelezen, sterker nog ik lees dat sommigen hier willen dat de rellen escaleren.
Dat is lastig, aangezien ze hetzelfde voor ogen hebben op het gebied van het ondermijnen van de rechtsstaat en het opruien van 'het volk' om voor massadeportaties te gaan en onschuldige mensen naar een buitenlandse gevangenis te sturen. Verder Twitteren deze gasten de hele dag en is men meer bezig met stemmingmakerij dan echt goede punten aandragen, laat staan er een eerlijk debat over te houden.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 02:07 schreef Thorelf het volgende:
gewoon een vraag.... kan je anti Trump zijn en pro Wilders?
Nee dit is geen begrip, dit is janken dat je erop staat als een extreemrechtse randdebiel omdat de andere extreemrechtse, militante randdebielen dachten dat het ging lukken om een democratie te slopen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is ieder geval een stuk meer dan het begrip en zelfs toejuichen van de linkse rellen die ik hier mag lezen. Tot nu toe heb ik geen enkele veroordeling gelezen, sterker nog ik lees dat sommigen hier willen dat de rellen escaleren.
gelukkig lezen we als flipflop tegengeluid hier dat jij als goed geïndoctrineerde maga meeloper juicht voor funvideos en het uitzetten van illegalen zonder recht op proces. En nog meer vreemde handelingen die in een normale democratie niet voorkomen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nu zijn er die dag een posts verwijderd, zijn sommige users van naam veranderd, waaronder Howard, die toen nog als Dejannn door het leven ging (en die naam is veranderd in ANONIEM, omdat het verwijderd is. De juichende posts van die dag zijn grotendeels verwijderd. En binnen een dag was het én een hoax én overdreven én gedaan door Antifa/FBI en die moesten dan keihard aangepakt worden, ondanks dat het 'allemaal overdreven was'.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja absoluut, leek me handig om even de eigen woorden te laten zien.
En fair enough hè, hij stond niet te juichen. Maar een dag later werd het alweer vol gebagatelliseerd
Rellen is gewoon nooit de bedoeling, dat is heel simpel.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:53 schreef Chivaz het volgende:
Tot nu toe heb ik geen enkele veroordeling gelezen, sterker nog ik lees dat sommigen hier willen dat de rellen escaleren.
Tja, begin anders maar niet over een jongen die met zijn AR naar een gebied toeging 'om de politie te helpen', vervolgens mensen dood schiet en als held wordt ontvangen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Rellen is gewoon nooit de bedoeling, dat is heel simpel.
Maar dan lijk je te vergeten dat hoop van die gebieden aldaar gewoon sowieso nooit vredig zijn, weetjewel, al die wijken/steden die bezongen worden in rap muziek. En wat daar aan te doen, is aan de angelino's, niet aan oempa loempa.
En dan hebben we het natuurlijk nog niet eens over wannabe ICE fascistjes, die aan het larpen zijn als soldaten, geen enkele identificatie hebben, maskers dragen - zie je de NL popo in camo met maskers op lopen? - ondertussen toeristen oppakken, ook andere wetshandhavers oppakkenen weekend soldaten die federale gebouwen bewaken.
Bronquote:De Amerikaanse president Donald Trump heeft Iran opgeroepen om zo snel mogelijk een deal te sluiten over het kernprogramma. "Iran moet een deal sluiten, voordat er niets meer van over is", schrijft hij op Truth Social na de grote Israëlische aanvallen van vrijdagochtend.
Maar deze meneer die wereldvrede zou brengen heeft toch maar wel mooi voor elkaar gekregen dat het oorlogsgeweld in het middenoosten en Oekraïne fors is toegenomen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Bron
Deze meneer gebruikt zijn art of the deal skills nog maar eens een keer, nadat we nog geen enkele succesvolle deal hebben gezien deze termijn (en de vorige) en je kunt aan de bewoording goed zien dat we moeten toegeven aan alle MAGA-Fokkers dat deze meneer inderdaad een echte 'verbinder' is.
Het topic was absolute mayhem en niet bij te houden die dagquote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nu zijn er die dag een posts verwijderd, zijn sommige users van naam veranderd, waaronder Howard, die toen nog als Dejannn door het leven ging (en die naam is veranderd in ANONIEM, omdat het verwijderd is. De juichende posts van die dag zijn grotendeels verwijderd. En binnen een dag was het én een hoax én overdreven én gedaan door Antifa/FBI en die moesten dan keihard aangepakt worden, ondanks dat het 'allemaal overdreven was'.
Je had ook redpilled die al maanden hele documenten aan het verdraaien was en die na 6 januari amper nog gezien is.
Er werd zelfs al dagen aangegeven dat de hele wereld op 6 januari zou gaan zien dat Trump wel gewoon president was. Bij andere protesten wordt er nog wel eens aan toegevoegd dat 'burgerlijke ongehoorzaamheid' juist heel gezond zou zijn.
Trump is iemand, dat wanneer je onenigheid hebt met de buren over een schutting, hij ook nog even in je tuin pist als een dronken dorpsidioot.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Bron
Deze meneer gebruikt zijn art of the deal skills nog maar eens een keer, nadat we nog geen enkele succesvolle deal hebben gezien deze termijn (en de vorige) en je kunt aan de bewoording goed zien dat we moeten toegeven aan alle MAGA-Fokkers dat deze meneer inderdaad een echte 'verbinder' is.
Het kernprogramma wat Trump zelf opgezegd had in 2018 waardoor voor Iran deze mogelijkheid tot verdere ontwikkeling weer makkelijker werd.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Bron
Iran heeft best veel water om zich heen. Misschien heeft hij toch liever z’n nieuwe hotel daar aan t strand. Gelijk aan de Persische Golf. Wellicht mogen ze dan wel uranium verrijken.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:35 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar deze meneer die wereldvrede zou brengen heeft toch maar wel mooi voor elkaar gekregen dat het oorlogsgeweld in het middenoosten en Oekraïne fors is toegenomen.
De hele rijke geschiedenis van dat land oververven met Mar-a-Lago nep bladgoudquote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:42 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Iran heeft best veel water om zich heen. Misschien heeft hij toch liever z’n nieuwe hotel daar aan t strand. Gelijk aan de Persische Golf. Wellicht mogen ze dan wel uranium verrijken.
Lekker kitsch toch? Zoals z’n werkkamer in het Witte Huisquote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De hele rijke geschiedenis van dat land oververven met Mar-a-Lago nep bladgoud
Verschrikkelijk. Zo zie je maar dat goede smaak niet te koop is.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:51 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Lekker kitsch toch? Zoals z’n werkkamer in het Witte Huis
Dat is slechts een onbelangrijk detail voor Maga-cultisten.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het kernprogramma wat Trump zelf opgezegd had in 2018 waardoor voor Iran deze mogelijkheid tot verdere ontwikkeling weer makkelijker werd.
Kunnen ze later weer een nog groter vijandsbeeld van Iran weergeven. Hendig sjiek voor toekomstig ingrijpen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is slechts een onbelangrijk detail voor Maga-cultisten.
Wel eerst de naam van die golf veranderen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:42 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Iran heeft best veel water om zich heen. Misschien heeft hij toch liever z’n nieuwe hotel daar aan t strand. Gelijk aan de Persische Golf. Wellicht mogen ze dan wel uranium verrijken.
Mar-a-Lagulfquote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wel eerst de naam van die golf veranderen.
Als je voor een dictatuur bent, waar alleen de president het voor het zeggen heeft en een senator die z'n werk doet zo opgepakt kan worden, dan is het inderdaad hilarisch.quote:
Gulf of Asian America.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wel eerst de naam van die golf veranderen.
Dan zouden we weken lang overdrijving vanuit fox en aon krijgen dat democraten een groot gevaar voor de democratie zijn. En de goed geïndoctrineerden zouden dat hier met hun pavlov reactie trouw herhalen..quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zou dit onder Biden's presidentschap gebeurd zijn met een Republikeinse senator,
Het werk van een senator behelst nu ook persconferenties verstoren?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je voor een dictatuur bent, waar alleen de president het voor het zeggen heeft en een senator die z'n werk doet zo opgepakt kan worden, dan is het inderdaad hilarisch.
Zou dit onder Biden's presidentschap gebeurd zijn met een Republikeinse senator, dan zou ik nog wel eens willen zien hoe grappig je het gevonden zou hebben.
Als er leugens verteld worden en geen normale media aanwezig mogen zijn die hier kritische vragen over mogen stellen lijkt me dat een heel legitieme reden..quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het werk van een senator behelst nu ook persconferenties verstoren?
Ik denk dat de beste man dacht, omdat dit in MAGA-kringen ook wordt toegestaan, dit ook geen probleem zou zijn. Helemaal omdat er wel een kleeeeeeeeeeeeeein verschil is tussen een State of the Union en een persco ergens achteraf.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kennelijk wel, er is namelijk precedent...quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Somebody get the ointment out.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk dat de beste man dacht, omdat dit in MAGA-kringen ook wordt toegestaan, dit ook geen probleem zou zijn. Helemaal omdat er wel een kleeeeeeeeeeeeeein verschil is tussen een State of the Union en een persco ergens achteraf.
Ach ja, toen meneer met z'n plannetje voor etnische zuiveringen voor de Gazastrook kwam werd hij overal op fok door de usual suspect ook bejubeld. Intussen is het in het Midden-Oosten allemaal gierend uit de klauwen aan het lopen. Hier zie je dan ook precies het effect van het feit dat Trump nauwelijks bereid om daadwerkelijk z'n geopolitieke spierballen laat zien, maar enkel wat lafjes dreigt met sancties waar werkelijk geen enkele geopolitieke tegenstander van onder de indruk is.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:26 schreef Gunner het volgende:
Een wat minder mogelijk escalerende reactie en dus neutraler was passender geweest maar het zal vast prima vallen in MAGA-kamp idd.
Wel vreemd dat meneer de vredestichter in het Oekraiene-conflict wil zijn maar dit dan prima vind dat het escaleert.
Je bent wel gek als je het doet. Dan kan je bakken aan belasting gaan betalen, terwijl je ook gewoon voor ik geloof een miljoen in Monaco kan wonen zonder noemenswaardige belasting te betalen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:02 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
De Trumpcard komt eraan. Voor een 5 miljoen schenking kun je inwoner van de VS worden.
In a post shared Wednesday on his Truth Social platform, Trump described the initiative as “somewhat like a Green Card, but at a higher level of sophistication.”
The programme does not offer guaranteed U.S. citizenship, but promises what Trump called a “beautiful road in gaining access to the Greatest Country.”
According to Trump, the “Gold Card” is now open for applicants via the new government-run portal, trumpcard.gov, where interested individuals can sign up to join a waitlist. Trump claimed that “thousands have been calling and asking how they can sign up.”
Vraag me af wie er zelfs gratis in de VS zou willen wonen op dit moment.
Senator? Je hebt het over een kabinetslid die een persconferentie geeft.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als er leugens verteld worden en geen normale media aanwezig mogen zijn die hier kritische vragen over mogen stellen lijkt me dat een heel legitieme reden..![]()
Waarom gaat eigenlijk een senator die iets met South Dakota heeft zich met interne gelegenheden van de staat Californië bemoeien.![]()
Jij was toch voorstander voor zelfstandige staten.
Wat Russische oligarchen die in Rusland uit ramen kunnen vallen en in de vs nog niet.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:02 schreef Beathoven het volgende:
Vraag me af wie er zelfs gratis in de VS zou willen wonen op dit moment.
Mogelijk kunnen z'n buitenlandse vrienden weer wat invloed kopen om ergens wat te laten fixen. Dat ze er mogen wonen is bijzaak.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je bent wel gek als je het doet. Dan kan je bakken aan belasting gaan betalen, terwijl je ook gewoon voor ik geloof een miljoen in Monaco kan wonen zonder noemenswaardige belasting te betalen.
Ook een doelgroepquote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat Russische oligarchen die in Rusland uit ramen kunnen vallen en in de vs nog niet.
quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:31 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Wat nou? Militairen worden ingezet om democratisch gekozen bestuurders af te zetten/ te hinderen?
Was dat niet de reden waarom veel Amerikanen voor vrij wapenbezit zijn: verdedigen tegen de onderdrukking door de staat/ regering/ president
En wij maar denken dat het enkel om illegalen ging.quote:"We are not going away. We are staying here to liberate this city from the socialists and the burdensome leadership that this governor and that this mayor have placed on this country."
De dame leutert maar wat. Is stoer voor de MAGA-achterbanquote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
En wij maar denken dat het enkel om illegalen ging.
Zo te lezen gaat het over Fort Brag.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:38 schreef Bluesdude het volgende:
WTF een amerikaanse soldaat was deze week op de maan?
[ x ]
slip of the tong ?
Wat een absolute nonsense lmao.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:31 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Wat nou? Militairen worden ingezet om democratisch gekozen bestuurders af te zetten/ te hinderen?
Was dat niet de reden waarom veel Amerikanen voor vrij wapenbezit zijn: verdedigen tegen de onderdrukking door de staat/ regering/ president
Nou kom maar op met jouw duiding dan. Dit voegt verder niets toe.quote:
quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nou kom maar op met jouw duiding dan. Dit voegt verder niets toe.
Het feit dat verder wegwuift en niet verder toelicht zegt me genoeg.
Zoiets zei Kristi Noem....quote:Wat nou? Militairen worden ingezet om democratisch gekozen bestuurders af te zetten/ te hinderen?
Dat is een feitquote:Was dat niet de reden waarom veel Amerikanen voor vrij wapenbezit zijn: verdedigen tegen de onderdrukking door de staat/ regering/ president
Padilla was daar omdat hij een afspraak met Noem had maar ze was er niet. Ze vond het belangrijker om een theaterstukje voor de (geselecteerde) pers op te voeren voor de aandacht en daar is hij vervolgens gaan kijken.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Senator? Je hebt het over een kabinetslid die een persconferentie geeft.
Vervolgens komt Padilla binnen en eist antwoorden, vervolgens word hij vriendelijk verzocht om te vertrekken en hij weigert want muh resistance.
Als je niet wil vertrekken en je wil een statement maken dan gebeurt dit.
Jammer voor hem dat het nu los gaat in Iran anders was hij waarschijnlijk wel even het onderwerp van gesprek geweest in de media.
Moet hier nog serieus op ingegaan worden ook? Buiten het feit dat ze later in de persconferentie zegt dat ze hoopt op medewerking van de burgermeester en de gouverneur kun je onmogelijk soldaten inzetten om gekozen politici af te zetten.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nou kom maar op met jouw duiding dan. Dit voegt verder niets toe.
Het feit dat verder wegwuift en niet verder toelicht zegt me genoeg. Heb je altijd gerespecteerd ondanks een andere mening dan die ik heb maar dat houdt hier wel een beetje op.
quote:Op vrijdag 13 juni 2025 17:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Moet hier nog serieus op ingegaan worden ook? Buiten het feit dat ze later in de persconferentie zegt dat ze hoopt op medewerking van de burgermeester en de gouverneur kun je onmogelijk soldaten inzetten om gekozen politici af te zetten.
Hoe zie je dat voor je? Worden die soldaten dan ineens ingezet om overheidsgebouwen te bestormen?
Leg maar eens uit hoe dat in zijn werk moet gaan.
Hoe moet je dit anders opvatten?quote:We are continuing to sustain and increase our operations in this city, we are not going away. We are staying here to liberate this city from the socialist and burdensome leadership that this governor and this mayor have placed into this city
Nou dat gaat wat worden in Florida. Gezellig.quote:If you throw a brick, a firebomb or point a gun at one of our deputies, we will be notifying your family where to collect your remains at. Because we will kill you graveyard dead. We're not going to play.
Ik zie dat als een ongelukkige uitspraak, de socialisten waar ze naar refereert zijn uiteraard die malloten die op straat aan het rellen waren.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 17:28 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
Hoe moet je dit anders opvatten?
Haha, politici kiezenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 17:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zie dat als een ongelukkige uitspraak, de socialisten waar ze naar refereert zijn uiteraard die malloten die op straat aan het rellen waren.
Maar stel dat je gelijk hebt, waarom zou ze dan hopen op medewerking van de gouverneur en de burgermeester?
En hoe ga je überhaupt een gouverneur en burgermeester afzetten met behulp van de national guard? Ik ben erg benieuwd hoe dat eventueel in zijn werk gaat. En stel dat het op een of andere manier lukt, hoe ga je dan voorkomen dat er niet weer een incompetente politicus gekozen word?
Hoho, de VS heeft gelukkig nog geen last van Europese toestanden.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 17:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Haha, politici kiezen. Dat kan niet de bedoeling zijn anno 2025.
Johnson die zegt dat Newsom met pek en veren afgevoerd moet worden, Homan die zegt dat Newsom gearresteerd moet worden. Trump die aangeeft dat het een goed idee is om hem te arresteren, zoals Homan zegt.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 17:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zie dat als een ongelukkige uitspraak, de socialisten waar ze naar refereert zijn uiteraard die malloten die op straat aan het rellen waren.
Maar stel dat je gelijk hebt, waarom zou ze dan hopen op medewerking van de gouverneur en de burgermeester?
En hoe ga je überhaupt een gouverneur en burgermeester afzetten met behulp van de national guard? Ik ben erg benieuwd hoe dat eventueel in zijn werk gaat. En stel dat het op een of andere manier lukt, hoe ga je dan voorkomen dat er niet weer een incompetente politicus gekozen word?
Tom Homan claimt en ik geloof hem dat het een misdaad is om federale agenten te belemmeren in hun werk, het is ook een misdaad om criminelen te verbergen voor de federale overheid.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:05 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Johnson die zegt dat Newsom met pek en veren afgevoerd moet worden, Homan die zegt dat Newsom gearresteerd moet worden. Trump die aangeeft dat het een goed idee is om hem te arresteren, zoals Homan zegt.
Je begrijpt wel dat ze de schijn tegen heeft? Ik hoop echt dat je gelijk hebt en dat het een ongelukkige uitspraak was, maar het wijst er niet op dat dat zo is.
Ik heb geen idee hoe dat gedaan zou worden, maar de afgelopen 100 dagen zijn er wel meer idiote dingen voorbij gekomen die ik niet voor mogelijk had gehouden. De benoeming van Noem is er één van.
De VS is de val van Nederland (18e eeuw) en daarna de val van de UK (begin 20e eeuw) als wereldhandelsmacht aan herhalen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 17:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoho, de VS heeft gelukkig nog geen last van Europese toestanden.
Tja, zo kun je 't ook spinnen. Het is hoogst ongebruikelijk (zacht uitgedrukt) om als President de Nationale Garde te laten komen terwijl de Gouverneur aangeeft het niet nodig te hebben. Staten zijn (tot op zekere hoogte) soeverein.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Tom Homan claimt en ik geloof hem dat het een misdaad is om federale agenten te belemmeren in hun werk, het is ook een misdaad om criminelen te verbergen voor de federale overheid.
Tom Homan merkt imo terecht op dat als Newsom zich hier schuldig aan maakt dat hij gearresteerd kan worden. Nobody is above the law.
Los van je aperte nonsens over die aarsclown Homan, met zijn spraakgebrek.quote:
Ik heb je letterlijk deze week nog gewezen op het feit dat je constant woorden op een weegschaal legt als het je uitkomt, toen je stelde dat er iets letterlijk genomen moest worden. Hoeveel betaalt dat nou, trollen voor Rusland? Of neem je jezelf wel serieus?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 17:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Noem eens één crimineel die verborgen wordt voor de overheid in LA? Of papegaai je maar weer wat buzzwords van je favoriete fascist na?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Tom Homan claimt en ik geloof hem dat het een misdaad is om federale agenten te belemmeren in hun werk, het is ook een misdaad om criminelen te verbergen voor de federale overheid.
Tom Homan merkt imo terecht op dat als Newsom zich hier schuldig aan maakt dat hij gearresteerd kan worden. Nobody is above the law.
Het is geen spin, als je federale agenten tegenwerkt is dat een misdaad volgens Homan.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Tja, zo kun je 't ook spinnen. Het is hoogst ongebruikelijk (zacht uitgedrukt) om als President de Nationale Garde te laten komen terwijl de Gouverneur aangeeft het niet nodig te hebben. Staten zijn (tot op zekere hoogte) soeverein.
Dat kun je spinnen als het tegenwerken van federale agenten, maar dan ben je wel echt aan het zoeken naar strohalmen.
Die claim word wederom nergens gemaakt, waar heb je het over?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:34 schreef viagraap het volgende:
[..]
Noem eens één crimineel die verborgen wordt voor de overheid in LA? Of papegaai je maar weer wat buzzwords van je favoriete fascist na?
quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die claim word wederom nergens gemaakt, waar heb je het over?
quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja en, hij claimt toch niet dat het nu gebeurt?quote:
Wat als het werk van de gouverneur daarmee conflicteert? Je stapt wel heel makkelijk over de rest heen namelijk, dat dit onder de gouverneur valt en niet de president.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is geen spin, als je federale agenten tegenwerkt is dat een misdaad volgens Homan.
Vind jij dat de wet niet geld voor bepaalde mensen?
Het is ook tegen de wet om mensen op te pakken en zonder due process uit te zetten. Het is ook tegen de wet om Amerikaanse staatsburgers uit te zetten. Waarom horen we je daar niet over jammeren?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Immigratie is een federale kwestie, de staat Californië heeft al verregaande bevoegdheden door bijvoorbeeld criminele illegalen niet op te laten halen in de gevangenis. Dat is een van de “voordelen” als je een sanctuary state bent.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:45 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat als het werk van de gouverneur daarmee conflicteert? Je stapt wel heel makkelijk over de rest heen namelijk, dat dit onder de gouverneur valt en niet de president.
Waarom denk je dat hij erover begint? Je loopt hier zelf nota bene constant te beweren dat er criminelen door ICE uitgezet worden. Heb je last van selectief geheugenverlies of lul je altijd gewoon maar wat?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja en, hij claimt toch niet dat het nu gebeurt?
Heb je dat interview wel gezien waar die uitspraak gemaakt is?
Je hebt het interview niet gezien hè.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
Waarom denk je dat hij erover begint? Je loopt hier zelf nota bene constant te beweren dat er criminelen door ICE uitgezet worden. Heb je last van selectief geheugenverlies of lul je altijd gewoon maar wat?
Heeft de gouverneur nou bevoegdheden of staat ie boven de wet volgens jou? Probeer op z'n minst je 'argumenten' coherent te maken.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Immigratie is een federale kwestie, de staat Californië heeft al verregaande bevoegdheden door bijvoorbeeld criminele illegalen niet op te laten halen in de gevangenis. Dat is een van de “voordelen” als je een sanctuary state bent.
Dus wederom de vraag, waarom zou een gouverneur boven de wet moeten staan?
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom dit zo’n issue voor je is.
Wie is die Amerikaanse burger die is uitgezet? En waar blijft die gigantische high profile rechtszaak?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is ook tegen de wet om mensen op te pakken en zonder due process uit te zetten. Het is ook tegen de wet om Amerikaanse staatsburgers uit te zetten. Waarom horen we je daar niet over jammeren?
Als het gaat om federale kwesties heb je als gouverneur niet veel in de melk te brokkelen. Waarom denk je dat hij zo boos is?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:55 schreef viagraap het volgende:
[..]
Heeft de gouverneur nou bevoegdheden of staat ie boven de wet volgens jou? Probeer op z'n minst je 'argumenten' coherent te maken.
Het was zelfs een kind van 4 met een dodelijke ziekte.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wie is die Amerikaanse burger die is uitgezet? En waar blijft die gigantische high profile rechtszaak?
Zijn de democraten echt zo dom om zo’n schot voor open doel te laten liggen?
Handhaving in de staat valt onder de burgemeester en gouverneur. Als acties van ICE daarmee conflicteren, overtreedt de gouverneur de wet dan? Zou hij dan opgepakt moeten worden?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Immigratie is een federale kwestie, de staat Californië heeft al verregaande bevoegdheden door bijvoorbeeld criminele illegalen niet op te laten halen in de gevangenis. Dat is een van de “voordelen” als je een sanctuary state bent.
Dus wederom de vraag, waarom zou een gouverneur boven de wet moeten staan?
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom dit zo’n issue voor je is.
Hij is boos, omdat de federale overheid daar niets te zoeken heeft.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als het gaat om federale kwesties heb je als gouverneur niet veel in de melk te brokkelen. Waarom denk je dat hij zo boos is?
De federale overheid heeft niets te zoeken in Californië terwijl het uitzetten van illegalen evenals grensbewaking een federale kwestie is.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:59 schreef V. het volgende:
[..]
Hij is boos, omdat de federale overheid daar niets te zoeken heeft.
Speciaal voor jou gekeken, wat een fascistische troll die Homan. Hij draait je een rad voor de ogen met z'n gezwets en jij doet vrolijk mee.quote:
Hoe zou een actie van ICE kunnen conflicteren met de bevoegdheden van de gouverneur?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:59 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Handhaving in de staat valt onder de burgemeester en gouverneur. Als acties van ICE daarmee conflicteren, overtreedt de gouverneur de wet dan? Zou hij dan opgepakt moeten worden?
Je bedoelt het geval waar de ouders illegaal waren en het kind een burger? Het kind zelf zal niet gedeporteerd zijn maar de ouders wel.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het was zelfs een kind van 4 met een dodelijke ziekte.
En er zijn genoeg rechtszaken over geweest, maar als de opperfascist zijn reet afveegt met gerechtelijke uitspraken, hebben die niet veel nut, he?
Christeneziele….quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je bedoelt het geval waar de ouders illegaal waren en het kind een burger? Het kind zelf zal niet gedeporteerd zijn maar de ouders wel.
Het is sneu voor dat kind maar vooral zeer onverantwoord van de ouders om illegaal de grens over te trekken om vervolgens via dat kind hopen dat je mag blijven.
Ik hoop dat het kind in zuid Amerika alle zorg krijgt die hij nodig heeft.
Desnoods kunnen ze dat kind achterlaten bij familie /vrienden achterlaten zodat ze daar kunnen profiteren van betere gezondheidszorg.
Als een actie van ICE zorgt voor onveilige situaties (zoals nu) conflicteert dat met de bevoegdheden van de gouverneur.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe zou een actie van ICE kunnen conflicteren met de bevoegdheden van de gouverneur?
Volgens Homan is daar op dit moment geen sprake van, dus ik ben benieuwd waar je nu op doelt.
Ik heb speciaal voor jou die context tot me genomen en je komt er alleen maar slechter vanaf. Verder werd ik heel boos, het terechtwijzen van bullshit en fascisme is een tweede natuur. Voor bepaalde mensen niet, zul jij begrijpen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zegt de man die heel boos word om een uitspraak zonder de context te weten van die uitspraak maar vervolgens mij wel agressief bejegent omdat je opheldering wil. Ga lekker douchen joh kneus.
Lol wat? Dus als burgers zich niet kunnen beheersen en beginnen te rellen en de gouverneur kan de veiligheid van die federale agenten niet waarborgen dan zorgt ICE op een of andere manier voor een onveilige situatie?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:09 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Als een actie van ICE zorgt voor onveilige situaties (zoals nu) conflicteert dat met de bevoegdheden van de gouverneur.
Je praat echt als een slechte schurk uit een b-film.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:05 schreef Chivaz het volgende:
Het is sneu voor dat kind maar vooral zeer onverantwoord van de ouders om illegaal de grens over te trekken om vervolgens via dat kind hopen dat je mag blijven.
quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lol wat? Dus als burgers zich niet kunnen beheersen en beginnen te rellen en de gouverneur kan de veiligheid van die federale agenten niet waarborgen dan zorgt ICE op een of andere manier voor een onveilige situatie?
Wat is dit voor bizarre omdraaiing? Je snapt natuurlijk toch wel dat als de bevolking gaat rellen je per definitie geen federale agenten kan inzetten in jou scenario.
Hé kijk weer een 'argument' dat hier elke keer dat je het probeert ontkracht is. Ben je alweer 'vergeten' zeker?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:13 schreef Chivaz het volgende:
Al deze ellende was niet nodig geweest als de grens was bewaakt en Californië geen sanctuary state was geweest. Jarenlang de boel op z’n beloop laten door beide partijen helaas heeft er voor gezorgd dat handhaving koud op het dak valt.
Mensen hebben nogal last van racisme van de lage verwachtingen. Niemand heeft het ooit over de verantwoordelijkheid van die illegalen. Je breekt willens en wetens de wet en nadat je dat hebt gedaan word je bijgestaan door mensen die vorig jaar nog riepen dat niemand boven de wet staat.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je praat echt als een slechte schurk uit een b-film.
Je kan het niet eens uitleggen, je liep al vast op het feit dat zelfs Newsom gearresteerd kan worden als hij federale agenten belemmerd in hun werk.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:13 schreef viagraap het volgende:
[..]doe anders nog meer moeite om te laten zien dat je echt niet weet hoe het werkt
Ik ga het je niet eens uitleggen want je kunt het blijkbaar niet bevatten, of doet alsof.
Zucht.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan het niet eens uitleggen, je liep al vast op het feit dat zelfs Newsom gearresteerd kan worden als hij federale agenten belemmerd in hun werk.
Die ‘anchorbaby’ is een Amerikaans burgerquote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mensen hebben nogal last van racisme van de lage verwachtingen. Niemand heeft het ooit over de verantwoordelijkheid van die illegalen. Je breekt willens en wetens de wet en nadat je dat hebt gedaan word je bijgestaan door mensen die vorig jaar nog riepen dat niemand boven de wet staat.
Vind je niet dat de ouders enige verantwoordelijkheid dragen voor deze hele situatie?
Je trekt de grens over, je produceert een anchorbaby in de hoop dat je in de VS kan blijven vanwege die kleine.
Correct, en die heeft alle recht om te blijven. Dat moet dan wel onder toezicht zijn van familie. Zolang dat niet kan dan gaat zo’n kind begrijpelijk mee met de ouders. Of dat een keuze is van de overheid of van de ouders weet ik eerlijk gezegd niet.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:26 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Die ‘anchorbaby’ is een Amerikaans burger
Ik zie het zo gebeuren als een vorm van protest tegen de vreselijke overheid.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:29 schreef Vis1980 het volgende:
Als je gaat voorstellen systematisch abortussen te plegen bij mensen van Latijnse komaf, dan gaan ze daar nog over nadenken ook.
Kunnen ze ook geen birthright krijgen en al die miljoenen mensen die alleen maar kinderen nemen om in de VS te kunnen blijven is ook een plaag.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zie het zo gebeuren als een vorm van protest tegen de vreselijke overheid.
De manier waarop ICE te werk gaat, is tegen de wet.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De federale overheid heeft niets te zoeken in Californië terwijl het uitzetten van illegalen evenals grensbewaking een federale kwestie is.
Hoe rijm je dat?
Hoezo loop ik daar op vast? Natuurlijk kan dat. De kwestie is dat die federale agenten gestuurd zijn met een fascistisch motief, dat is juist het probleem.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan het niet eens uitleggen, je liep al vast op het feit dat zelfs Newsom gearresteerd kan worden als hij federale agenten belemmerd in hun werk.
Het zijn al die kleine stapjes he. De MAGA adepten hier of de gewone kritische users hier die zeggen dat het allemaal zo'n vaart niet loopt hadden je vierkant uitgelachen als je 2 jaar geleden had gezegd dat Trump horrorgevangenissen in El Salvador zou inrichten en daar onschuldigen zonder due process in zou stoppen of 6 jaar geleden had gezegd dat Trump een moordlustige meute het capitool in zou dirigeren.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:05 schreef beefkeek het volgende:
Ik heb geen idee hoe dat gedaan zou worden, maar de afgelopen 100 dagen zijn er wel meer idiote dingen voorbij gekomen die ik niet voor mogelijk had gehouden. De benoeming van Noem is er één van.
Zoals bij elke dictator: de enemy is both extremely weak and extremely strong at the same time.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 20:24 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het zijn al die kleine stapjes he. De MAGA adepten hier of de gewone kritische users hier die zeggen dat het allemaal zo'n vaart niet loopt hadden je vierkant uitgelachen als je 2 jaar geleden had gezegd dat Trump horrorgevangenissen in El Salvador zou inrichten en daar onschuldigen zonder due process in zou stoppen of 6 jaar geleden had gezegd dat Trump een moordlustige meute het capitool in zou dirigeren.
En telkens schuift het op. Nu hebben we dus de national guard die zonder toestemming van de gouverneur een staat binnenmarcheert omdat er wat relletjes in een paar straatjes van de miljoenenstad LA en tegelijkertijd is de jacht van een militante organisatie genaamd ICE op immigranten met een kleurtje geopend. En later zoeken we wel uit of zo iemand inderdaad illegaal was of niet.
En telkens is het even wachten op de duiding zodat men weer kan verzuchten dat het terecht was. Of dat het allemaal wel meeviel.
Deze ellende was niet nodig geweest als Trump niet had geroepen dat Republikeinen moesten gaan dwarsliggen bij een regeling die ze zelf hielpen opzetten! https://www.reddit.com/r/(...)jor_hand_in_killing/quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:13 schreef Chivaz het volgende:
Al deze ellende was niet nodig geweest als de grens was bewaakt en Californië geen sanctuary state was geweest. Jarenlang de boel op z’n beloop laten door beide partijen helaas heeft er voor gezorgd dat handhaving koud op het dak valt.
Frankly, those were different times.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 20:18 schreef Vis1980 het volgende:
Er was een tijd dat mensen verborgen houden extreem strafbaar was, tot aan de dood aan toe. Gek genoeg worden die mensen nu als helden gezien en die mensen die die regels op hadden gezet niet bepaald.
Natuurlijk niet, het is de strijd over normen en waarden die Trump zelf najaagt.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
En wij maar denken dat het enkel om illegalen ging.
Geweldige zet van Trump. Nou heeft hij eindelijk zijn lang gekoesterde interne EN externe oorlog.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 16:34 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]
Trump zn 5D chess live in action
En wij als simpele stervelingen mogen het aanschouwen.
En hier op Fok trapten mensen er ook massaal in. Trump zou Israel niet hebben bezocht vanwege grote ruzie met Netanyahu etc etc. Maar Don Trump was ze allemaal te slim af. Wat mooi.
But they are coming back. In fact, they are back already.quote:
Hij is net een klimaat ontkennerquote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:14 schreef viagraap het volgende:
[..]
Hé kijk weer een 'argument' dat hier elke keer dat je het probeert ontkracht is. Ben je alweer 'vergeten' zeker?
This time it's personal?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 20:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
But they are coming back. In fact, they are back already.
Ik ben bang dat het uit de hand gaat lopen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 21:19 schreef Arcee het volgende:
Trump's verjaardag morgen zou wel eens een hele memorabele kunnen worden...
En het centrum van Washington gaat platgooien voor een nieuw Gouden Witte Huis.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 21:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het uit de hand gaat lopen.
En ik sluit niet uit dat Trump een gigantisch standbeeld van hemzelf gaat aankondigen.
Netanyahu en Trump hebben straks een 'stay out of jail card on steroids' te pakken.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 20:55 schreef cynicus het volgende:
[..]
Geweldige zet van Trump. Nou heeft hij eindelijk zijn lang gekoesterde interne EN externe oorlog.
“Fight!”
Vrijheidsbeeld aanpassen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 21:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het uit de hand gaat lopen.
En ik sluit niet uit dat Trump een gigantisch standbeeld van hemzelf gaat aankondigen.
Ik ben benieuwd. Het kan alle kanten op met die man. Hopelijk voor de VS gaat het de goede kant op.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 21:19 schreef Arcee het volgende:
Trump's verjaardag morgen zou wel eens een hele memorabele kunnen worden...
Met Trump in een kist, maw?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 21:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Het kan alle kanten op met die man. Hopelijk voor de VS gaat het de goede kant op.
Zo ver had ik nog niet gedacht.quote:
Chivaz praat als een nazi, en dat klopt, want Chivaz is een nazi.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je praat echt als een slechte schurk uit een b-film.
Je zou het fascisme los kunnen laten. Kost weinig en je kunt er best wat krediet mee winnen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 17:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
quote:
Jesusfuckingchrist...quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:01 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lrigejcsos2o
[ afbeelding ]
'Ja, want Biden...'quote:Op vrijdag 13 juni 2025 22:36 schreef Kansenjongere het volgende:
R. Kelly heeft inmiddels ook een gratieverzoek ingediend bij Trump, sex offenders onder elkaar en hij is niet illegaal dus Chivaz is vast voor.
Ho ho, je kan duidelijk aan deze man zien dat ie illegaal is, dus gemarteld mag worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:01 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
quote:According to multiple sources, the firings stemmed from a meltdown triggered by Hegseth’s chief of staff, Joe Kasper, who believed he was the subject of an Inspector General investigation for drug use ...
... leading to Caldwell, Selnik, and Caroll eventually being escorted out of the Pentagon — an institution they had helped Hegseth staff and lead. Kasper was soon reassigned to “special projects” and then pushed out of the Department of Defense altogether.
In the drama of Hegseth’s January confirmation hearing, it was easy to get distracted by the financial settlement for a sexual assault allegation, by accounts of heavy drinking on the job, by claims of misogyny from both his mother and former sister-in-law ...
... by the fact that Hegseth, while married with three children, had fathered a fourth with a married Fox News producer – during which pregnancy he also slept with the woman who later accused him of assault – and thereby miss more basic questions about his managerial experience.
Four months later, Hegseth has no chief of staff. His circle has grown smaller and, to those familiar with a functioning Defense Department, stranger. Why is his divorce lawyer, Tim Parlatore, always around? And his brother Phil? And his wife?
“Pete is playing secretary,” one source said. “He’s not being secretary.”
Read Kerry Howley’s exclusive look at the most damaging scandal to emerge from Hegseth’s Department of Defense to date: not poor operational security, but a protracted public attempt to destroy his own top advisors.
Hup, terug naar Afghanistan.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:01 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
quote:The Posse Comitatus Act was enacted in 1878 and codified as 18 U.S.C. 1385, according to the Rutherford B. Hayes Presidential Library. The law generally forbids the government from using Army troops for civilian law enforcement purposes.
The act has been referenced recently because President Trump has ordered approximately about 2,100 National Guard and 700 U.S. Marines to the Los Angeles area to join a growing military response to protests against immigration enforcement raids there.
Active duty troops rarely deploy for riots and other civil unrest due to legal restrictions barring them from directly participating in civilian law enforcement unless the president invokes the Insurrection Act. The act allows the president to use military force to suppress rebellion or revolt against the federal government. Trump has not yet invoked the law.
quote:The law states, "From and after the passage of this act it shall not be lawful to employ any part of the Army of the United States, as a posse comitatus, or otherwise, for the purpose of executing the laws, except in such cases and under such circumstances as such employment of said force may be expressly authorized by the Constitution or by act of Congress; and no money appropriated by this act shall be used to pay any of the expenses incurred in the employment of any troops in violation of this section and any person willfully violating the provisions of this section shall be deemed guilty of a misdemeanor and on conviction thereof shall be punished by fine not exceeding ten thousand dollars or imprisonment not exceeding two years or by both such fine and imprisonment."
Tja, Trump heeft wel wapens om Iran aan te vallen via Israël, maar geen wapens om de Oekraïense bevolking te beschermen tegen Russische raketten en drones.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 01:53 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja waarom heeft Trump nog geen officiele toespraak gehouden over het aandeel van de VS in de aanval op Iran?
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lrhawxvlqc25
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jullie vroegen hier constant om het zogenoemde 5D geschaak van Trump, en wat dat wel niet zou zijn. Nou dit is het dus, en dan kun je ook gewoon even je Trump haat opzij zetten door te erkennen wat voor geniale actie dit was. Iran werd compleet verrast. Totaal in schok achtergelaten.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 20:55 schreef cynicus het volgende:
[..]
Geweldige zet van Trump. Nou heeft hij eindelijk zijn lang gekoesterde interne EN externe oorlog.
“Fight!”
https://www.nytimes.com/2(...)ytcore-android-sharequote:Trump Shifts Deportation Focus, Pausing Raids on Farms, Hotels and Eateries
The abrupt pivot on an issue at the heart of Mr. Trump’s presidency suggested his broad immigration crackdown was hurting industries and constituencies he does not want to lose.
Aart van de Diel aan de gang hier.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 04:58 schreef Kijkertje het volgende:
Geniaal hoor. Er was een prima nucleaire deal met Iran dankzij Obama die Trump om zeep heeft geholpen en nu is er een oorlog bij in het Midden-Oosten.
MAGA lijkt weer op iets te broeden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 01:38 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lri76yu72k2u
[ afbeelding ]
5D schaak / God works in mysterious ways / boeiend.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 04:23 schreef OMG het volgende:
Apart, het was toch een vredesduif van een verbinder waaronder geen nieuwe conflicten zouden ontstaan?
Vraag: geloof jij ook in het verhaal van Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen? Een prima nucleaire deal, waarin miljarden en miljarden aan cash dollars Iran werden ingevlogen, een regime wat echt 1000x conservatiever dan die Trump die je zo haat is, waar er dagelijks publieke executies plaatsvinden en vrouwen zonder hoofddoek publiekelijk gestenigd worden. Dát regime heeft Obama weer compleet tot leven gewekt door die deal. Een deal die bovendien totaal op het vertrouwen van die Ayatollah zn bruine ogen werd gesloten. Ik lees hier zoveel geklets, en soms denk ik echt dat jullie een soort complete obsessie voor alles wat Trump doet hebben, dat er inmiddels zelfs om Trump maar zwart te kunnen maken, compleet gestoorde “deals” met die compleet religieus in kamikaze gelovende tulband van Iran worden goedgepraat. Alleen omdat Trump er tegen was. Bizar.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 04:58 schreef Kijkertje het volgende:
Geniaal hoor. Er was een prima nucleaire deal met Iran dankzij Obama die Trump om zeep heeft geholpen en nu is er een oorlog bij in het Midden-Oosten.
Bronnen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 06:36 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Vraag: geloof jij ook in het verhaal van Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen? Een prima nucleaire deal, waarin miljarden en miljarden aan cash dollars Iran werden ingevlogen, een regime wat echt 1000x conservatiever dan die Trump die je zo haat is, waar er dagelijks publieke executies plaatsvinden en vrouwen zonder hoofddoek publiekelijk gestenigd worden. Dát regime heeft Obama weer compleet tot leven gewekt door die deal. Een deal die bovendien totaal op het vertrouwen van die Ayatollah zn bruine ogen werd gesloten. Ik lees hier zoveel geklets, en soms denk ik echt dat jullie een soort complete obsessie voor alles wat Trump doet hebben, dat er inmiddels zelfs om Trump maar zwart te kunnen maken, compleet gestoorde “deals” met die compleet religieus in kamikaze gelovende tulband van Iran worden goedgepraat. Alleen omdat Trump er tegen was. Bizar.
Ja, ja en ja.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Vandaag is Trump toch jarig?
Komt er nou een militaire parade, en vele demonstraties in het hele land?
Zal wel teveel stemmen kosten maar hypocriet is het wel. Zal wel anders niemand zijn om z'n hotels en golfbanen draaiende te houden.quote:“Effective today, please hold on all work site enforcement investigations/operations on agriculture (including aquaculture and meat packing plants), restaurants and operating hotels,” he wrote in the message.
Vreemd is het niet, werknemers met een migratieachtergrond durven niet meer naar hun werk te komen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:16 schreef Gunner het volgende:
Vreemd dit selectieve beleid;
Trump Shifts Deportation Focus, Pausing Raids on Farms, Hotels and Eateries
[..]
Zal wel teveel stemmen kosten maar hypocriet is het wel. Zal wel anders niemand zijn om z'n hotels en golfbanen draaiende te houden.
Ja, straks moet hij ze een normaal salaris gaan betalen, dat kan natuurlijk echt niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zal wel teveel stemmen kosten maar hypocriet is het wel. Zal wel anders niemand zijn om z'n hotels en golfbanen draaiende te houden.
Het gaat hier om Iran, niet om Saudi Arabië.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 06:36 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Vraag: geloof jij ook in het verhaal van Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen? Een prima nucleaire deal, waarin miljarden en miljarden aan cash dollars Iran werden ingevlogen, een regime wat echt 1000x conservatiever dan die Trump die je zo haat is, waar er dagelijks publieke executies plaatsvinden en vrouwen zonder hoofddoek publiekelijk gestenigd worden. Dát regime heeft Obama weer compleet tot leven gewekt door die deal. Een deal die bovendien totaal op het vertrouwen van die Ayatollah zn bruine ogen werd gesloten. Ik lees hier zoveel geklets, en soms denk ik echt dat jullie een soort complete obsessie voor alles wat Trump doet hebben, dat er inmiddels zelfs om Trump maar zwart te kunnen maken, compleet gestoorde “deals” met die compleet religieus in kamikaze gelovende tulband van Iran worden goedgepraat. Alleen omdat Trump er tegen was. Bizar.
quote:Washington veranderd in versterkte burcht voor droomparade van Trump: “Alsof we in oorlog zijn”
TRUMPDonald Trump, die vandaag 79 jaar wordt, krijgt straks in Washington de grote militaire parade waar hij al jaren van droomt. Maar de veiligheidsmaatregelen zijn vrijwel ongezien. Wij nemen je mee in de versterkte burcht rond het Witte Huis: van 175 detectiepoortjes tot zware metalen platen die de straten moeten beschermen wanneer de zware tanks erover denderen.
Met een drone is tegenwoordig alles mogelijkquote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:27 schreef MissButterflyy het volgende:
Achter betaalmuur.
https://www.hln.be/buiten(...)orlog-zijn~ad9d65c4/
[..]
Oh, daar zullen ze vast niet aan hebben gedacht….quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Met een drone is tegenwoordig alles mogelijk
1 drone is niet zo spannend, die kun je uit de lucht schieten. 100 is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Met een drone is tegenwoordig alles mogelijk
Maar hoe is dit geniaal van Trump dan? Netanyahu die op eigen gelegenheid het zoveelste land aanvalt waarmee hij de stabiliteit in de regio nog verder onder druk zet (en die kan al niet heel veel meer hebben) terwijl hij Trump alleen maar op de hoogte stelt maar wel verwacht dat de VS én het Israelische leger en de Israelische economie blijven steunen. Trump is hier toch gewoon een toeschouwer man. Hij heeft niet de touwtjes in handen en staat gewoon langs de zijlijn en toen dit Biden overkwam tijdens de aanvallen op Gaza en Libanon noemde Trump hem nog een loser...quote:Op zaterdag 14 juni 2025 04:14 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Jullie vroegen hier constant om het zogenoemde 5D geschaak van Trump, en wat dat wel niet zou zijn. Nou dit is het dus, en dan kun je ook gewoon even je Trump haat opzij zetten door te erkennen wat voor geniale actie dit was. Iran werd compleet verrast. Totaal in schok achtergelaten.
Een ongelukje zit altijd in een klein hoekje, zeker als je zelf een hoop vijanden voor jezelf creëertquote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh, daar zullen ze vast niet aan hebben gedacht….
De president natuurlijk sowieso niet, dat was bij de voorgaande presidenten ook al zo.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:50 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Een ongelukje zit altijd in een klein hoekje, zeker als je zelf een hoop vijanden voor jezelf creëert
In principe heeft trump zichzelf en zijn hele familie gevangenen van zichzelf gemaakt
Die mensen kunnen nergens meer naar toe zonder bewaking, dat is al een hele grote straf voor ze
Zouden ze zo een leven willen hebben?
Obama kan overal nog rond lopen, hoewel hij ook streng bewaakt wordtquote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De president natuurlijk sowieso niet, dat was bij de voorgaande presidenten ook al zo.
Ik kan er verder ook geen medelijden mee hebben.
Ze leven in hun eigen bubbel, denk ik.
Dat inderdaad.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:43 schreef Superstom het volgende:
[..]
Maar hoe is dit geniaal van Trump dan? Netanyahu die op eigen gelegenheid het zoveelste land aanvalt waarmee hij de stabiliteit in de regio nog verder onder druk zet (en die kan al niet heel veel meer hebben) terwijl hij Trump alleen maar op de hoogte stelt maar wel verwacht dat de VS én het Israelische leger en de Israelische economie blijven steunen. Trump is hier toch gewoon een toeschouwer man. Hij heeft niet de touwtjes in handen en staat gewoon langs de zijlijn en toen dit Biden overkwam tijdens de aanvallen op Gaza en Libabon noemde Trump hem nog een loser...
Niet in het minst omdat de VS steeds vaker de kant van de agressors kiest en die ondersteuning bied.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Trump zei dat dit soort dingen niet onder zijn watch zouden gebeuren.
Nu zien we onder zijn watch een militair conflict tussen India en Pakistan, escalatie van het bombarderen van burgers in Oekraïne, Oekraïne die steeds grootschaliger en dieper in Rusland aanvallen uit voert en Israël die gewoon verder gaat met het platwalsen van Gaza en het escaleren tegen Iran.
En ook nog het Amerikaanse fiasco in Yemen.
Make slavery great againquote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, ja en ja.
Het is vandaag de 'Masturbate America Great Again' dag…
Klingquote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Make slavery great again
Make child labor great again
Make racism great again
En iedereen over de klink jagen die er anders over denkt.
Maar hij start zelf geen oorlogen. Dus is hij een vredesduif die de Nobelprijs verdient.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Trump zei dat dit soort dingen niet onder zijn watch zouden gebeuren.
Nu zien we onder zijn watch een militair conflict tussen India en Pakistan, escalatie van het bombarderen van burgers in Oekraïne, Oekraïne die steeds grootschaliger en dieper in Rusland aanvallen uit voert en Israël die gewoon verder gaat met het platwalsen van Gaza en het escaleren tegen Iran.
En ook nog het Amerikaanse fiasco in Yemen.
Did Putin even say thank you?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 05:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
MAGA lijkt weer op iets te broeden.
En dan doet ie alsof Biden de Russische oorlog in Oekraïne is begonnen,,,quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:41 schreef livelink het volgende:
Tja, die deal met Iran kan hij nu wel vergeten. Of hij is in zijn 5D-Chess-partijtje de art of the deal iets uit het oog verloren of hij zat tweedimensioneel met zijn beperkte brein te schaken tegen de grootmeesters.
Ja dit eindigt waarschijnlijk pas als de boel daar net zo in puin ligt als Gaza.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:41 schreef livelink het volgende:
Tja, die deal met Iran kan hij nu wel vergeten. Of hij is in zijn 5D-Chess-partijtje de art of the deal iets uit het oog verloren of hij zat tweedimensioneel met zijn beperkte brein te schaken tegen de grootmeesters.
Ik ben er ook bang voor ja. Die Nokings protesten lijken gelukkig niet in DC plaats te vinden, dat scheelt denk ik wel.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:57 schreef GarlandBriggs het volgende:
Mijn onderbuik zegt me dat het vandaag een heet dagje gaat worden in de US of f#@&ing A
En al die andere mensen die niets meer durven, die worden nog steeds met geweld opgepakt?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vreemd is het niet, werknemers met een migratieachtergrond durven niet meer naar hun werk te komen.
Dat raakt Trump zijn electoraat..
En dus bindt hij wederom weer in
En dan naar het volgende land met toevallig Moslims. Al vind ik Iran een gevaarlijk kutland, maar ja, dat vind ik van de VS op het moment ook.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dit eindigt waarschijnlijk pas als de boel daar net zo in puin ligt als Gaza.
Dat zeker, maar ik sluit in deze gekke tijden niks meer uit. Zelfs een inside job niet om Trumps Cheezburgers van Polonium te voorzienquote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:52 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor ja. Die Nokings protesten lijken gelukkig niet in DC plaats te vinden, dat scheelt denk ik wel.
Maximaal 27 graden zag ik, valt meequote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:57 schreef GarlandBriggs het volgende:
Mijn onderbuik zegt me dat het vandaag een heet dagje gaat worden in de US of f#@&ing A
Zijn er insiders die dat zouden willen dan? Zo ja, wie bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:33 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dat zeker, maar ik sluit in deze gekke tijden niks meer uit. Zelfs een inside job niet om Trumps Cheezburgers van Polonium te voorzien
5:30 p.m. central time las ik. Al lijkt me dat vrij laat.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Iemand die weet hoe laat het spektakel gaat beginnen?
Dat weten we dus morgen pas.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
5:30 p.m. central time las ik. Al lijkt me dat vrij laat.
EDIT 6:00 p.m. staat hier, dus een half uur eerder (dit is géén central time): https://washington.org/ev(...)rade-and-celebration
Geen openbare kritiek...maar de meesten hebben nog nooit zo'n idioot gezien.Maar ze zijn wel bang voor Maga.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn er insiders die dat zouden willen dan? Zo ja, wie bijvoorbeeld?
Want er lijkt nu gewoon 0 kritiek binnen de gelederen.
Ik heb er een hard hoofd in. Het kleine beetje kritiek her en der wat er tijdens zijn vorige termijn was (ook vd legertop) lijkt nu totáál afwezig.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:02 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Geen openbare kritiek...maar de meesten hebben nog nooit zo'n idioot gezien.Maar ze zijn wel bang voor Maga.
Alleen "mensen" zoals Noem, Boebert, MTG, Mike Lee en Clay Higgins geloven hem echt.
Ik denk dat de techbro's die Vance hebben gekocht hier wel toe in staat zijn.
Of goedgezinde top militairen of inlichtendiensten
Ik ga nog even langs de supermarkt voor wat popcorn.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sommige No Kings protesten beginnen eerder. Die in Philadelphia begint 12:00 p.m. eastern time.
Livestream daarvan is hier te zien: https://www.nokings.org/watch
Hier in dit topic werd beweerd dat Trump en Netanyahu ruzie hadden, er werd hier met veel bombarie gemeld dat Trump in zijn reis door het MO zelfs Israel oversloeg door die ruzie. Terwijl toen allang onderling overlegd was tot deze aanval, en USA overal van wist. En ondertussen was Iran totaal verrast omdat ze dachten dat Amerika/Trump nog in onderhandeling met ze waren terwijl toen allang besloten was met medeweten van Trump tot de aanval. Een behoorlijk sluwe truc van Meastro Trump en ook totaal onverwacht (nog niet eerder tijdens zijn presidentschap gedaan). En daarom zal Putin ook wat minder slapen, immers, Trump kan je in de waan laten tot onderhandelingen maar genadeloos toeslaan en toch nog met geduld acteren als die het allang zat is. Onvoorspelbaarheid is een enorme kracht in deze.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:43 schreef Superstom het volgende:
[..]
Maar hoe is dit geniaal van Trump dan? Netanyahu die op eigen gelegenheid het zoveelste land aanvalt waarmee hij de stabiliteit in de regio nog verder onder druk zet (en die kan al niet heel veel meer hebben) terwijl hij Trump alleen maar op de hoogte stelt maar wel verwacht dat de VS én het Israelische leger en de Israelische economie blijven steunen. Trump is hier toch gewoon een toeschouwer man. Hij heeft niet de touwtjes in handen en staat gewoon langs de zijlijn en toen dit Biden overkwam tijdens de aanvallen op Gaza en Libanon noemde Trump hem nog een loser...
Lees jij je anders nog eventjes in, in Iran, en wat daar de laatste jaren allemaal aan de hand is. En kom dan weer terug.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat hier om Iran, niet om Saudi Arabië.
Denk dat Netanyahu vooral zijn eigen plan trekt hoor. Trump moet er ook wel in mee, die kan moeilijk vertellen dat hij er niets vanaf wist.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:36 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hier in dit topic werd beweerd dat Trump en Netanyahu ruzie hadden, er werd hier met veel bombarie gemeld dat Trump in zijn reis door het MO zelfs Israel oversloeg door die ruzie. Terwijl toen allang onderling overlegd was tot deze aanval, en USA overal van wist. En ondertussen was Iran totaal verrast omdat ze dachten dat Amerika/Trump nog in onderhandeling met ze waren terwijl toen allang besloten was met medeweten van Trump tot de aanval. Een behoorlijk sluwe truc van Meastro Trump en ook totaal onverwacht (nog niet eerder tijdens zijn presidentschap gedaan). En daarom zal Putin ook wat minder slapen, immers, Trump kan je in de waan laten tot onderhandelingen maar genadeloos toeslaan en toch nog met geduld acteren als die het allang zat is. Onvoorspelbaarheid is een enorme kracht in deze.
Zonder tactical intelligence van de USA was deze uitvoering wel erg lastig geworden, alhoewel niet onmogelijk. Maar bovendien: wel heel toevallig dat USA al zn niet essentiele werknemers een paar dagen eerder uit de regio heeft teruggetrokken. Die moeten 100% op de hoogte zijn geweest.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk dat Netanyahu vooral zijn eigen plan trekt hoor. Trump moet er ook wel in mee, die kan moeilijk vertellen dat hij er niets vanaf wist.
En Saudi Arabië is het Denemarken van het midden oostenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:38 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Lees jij je anders nog eventjes in, in Iran, en wat daar de laatste jaren allemaal aan de hand is. En kom dan weer terug.
Dat zou wel extreem ziek zijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 15:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lrkrzqfpkk2b
Klinkt logisch
Mag toch hopen dat dat niet klopt..quote:Op zaterdag 14 juni 2025 15:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
Klinkt logisch
Ok, dus volgens jou zaten Trump en Netanyahu eigenlijk samen achter deze hele aanval? Dus terwijl de VS middenin onderhandelingen zaten over een nucleaire deal heeft Trump Iran dus eigenlijk een mes in de rug gestoken door plotseling aan te vallen?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:36 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hier in dit topic werd beweerd dat Trump en Netanyahu ruzie hadden, er werd hier met veel bombarie gemeld dat Trump in zijn reis door het MO zelfs Israel oversloeg door die ruzie. Terwijl toen allang onderling overlegd was tot deze aanval, en USA overal van wist. En ondertussen was Iran totaal verrast omdat ze dachten dat Amerika/Trump nog in onderhandeling met ze waren terwijl toen allang besloten was met medeweten van Trump tot de aanval. Een behoorlijk sluwe truc van Meastro Trump en ook totaal onverwacht (nog niet eerder tijdens zijn presidentschap gedaan). En daarom zal Putin ook wat minder slapen, immers, Trump kan je in de waan laten tot onderhandelingen maar genadeloos toeslaan en toch nog met geduld acteren als die het allang zat is. Onvoorspelbaarheid is een enorme kracht in deze.
Blijkbaar zijn er 2 politici neergeschoten.quote:
Ik snap niet zo goed wat SA met de oorlog tussen Israel en Iran te maken heeft. Bovendien laat Sa de laatste jaren flinke vooruitgang zien tov vrouwen, andersdenkenden, tov Israel etc etc. Die kroonprins is een fervent gamer en liefhebber van veel westerse dingen en dat merk je door in de samenleving. Het is absoluut niet goed nog en heel erg veel dingen zijn verkeerd, maar Iran laat juist zien steeds erger en erger te worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
En Saudi Arabië is het Denemarken van het midden oosten![]()
Het is gewoon een kwestie van wie wel en wie niet aan onze kant staat.
En niet wat er in het land zelf gebeurt.
Iran die het mes in de rug verhaal heeft uitgevonden mag je prima op die manier behandelen ja. Net als Rusland en Turkije bijv. Die doen namelijk exact hetzelfde als ze in de gelegenheid zijn. Wees toch niet zo naief joh. Als je met zulke landen moet dealen kun je niet de heilige maagd Maria spelen. Het is gegeten of gegeten worden bij die lui. Dat zag je met die vreselijk Obama deal met Iran terug. Iran wist opeens veel meer te verrijken dan toegestaan, en de Atoom waakhond was “bezorgd”. En pats boem voor je t weet hebben ze een kernbom in de handen van een gestoorde moslim die als hoogste goed het martelaarschap voor 72 maagden heeft. Wat kan er nou fout gaan als zulke figuren kernbommen hebben…quote:Op zaterdag 14 juni 2025 15:29 schreef Superstom het volgende:
[..]
Ok, dus volgens jou zaten Trump en Netanyahu eigenlijk samen achter deze hele aanval? Dus terwijl de VS middenin onderhandelingen zaten over een nucleaire deal heeft Trump Iran dus eigenlijk een mes in de rug gestoken door plotseling aan te vallen?
Dus als je als land met de VS in onderhandeling bent kan het zomaar gebeuren dat Trump je een mes in de rug steekt waardoor de VS eigenlijk een zeer onbetrouwbare partner blijken te zijn? En jij noemt dat 5D schaak omdat het natuurlijk op de lange termijn helemaal geen gevolgen gaat hebben ovder plaats die de VS in de wereld in neemt (of in mag nemen).
Trouwens, ik heb nog wel ergens een brug te koop. Voor als je geintereseerd bent...
Da's natuurlijk niet iets nieuws en niet onverwacht. Dit is van een jaar of 3 geleden;quote:Op zaterdag 14 juni 2025 15:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
Klinkt logisch
Kim is ook dol op westerse decadentie, maar daar merkt de gemiddelde Noord Koreaan niets van.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 15:31 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat SA met de oorlog tussen Israel en Iran te maken heeft. Bovendien laat Sa de laatste jaren flinke vooruitgang zien tov vrouwen, andersdenkenden, tov Israel etc etc. Die kroonprins is een fervent gamer en liefhebber van veel westerse dingen en dat merk je door in de samenleving. Het is absoluut niet goed nog en heel erg veel dingen zijn verkeerd, maar Iran laat juist zien steeds erger en erger te worden.
Vorige week kwam nog een bericht dat ze besloten het uitlaten van honden bij wet te verbieden lol. Iran wordt steeds fundamentalistischer terwijl SA tekenen van vooruitgang laat zien.
'ze lijken meer op mij, ik geef hen wel het voordeel van de twijfel'quote:Op zaterdag 14 juni 2025 15:31 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat SA met de oorlog tussen Israel en Iran te maken heeft. Bovendien laat Sa de laatste jaren flinke vooruitgang zien tov vrouwen, andersdenkenden, tov Israel etc etc. Die kroonprins is een fervent gamer en liefhebber van veel westerse dingen en dat merk je door in de samenleving. Het is absoluut niet goed nog en heel erg veel dingen zijn verkeerd, maar Iran laat juist zien steeds erger en erger te worden.
Vorige week kwam nog een bericht dat ze besloten het uitlaten van honden bij wet te verbieden lol. Iran wordt steeds fundamentalistischer terwijl SA tekenen van vooruitgang laat zien.
Two Minnesota lawmakers were shot by someone impersonating a police officer early Saturday morning.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 15:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er 2 politici neergeschoten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Melissa_Hortman
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Hoffman_(Minnesota_politician)
I am Jack's total lack of surprise...quote:Op zaterdag 14 juni 2025 15:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
Klinkt logisch
Trump is sws een onbetrouwbare partner bij deals is al gebleken. Hij zegt nb ook zijn eigen deals gewoon op (zie handelsdeal Canada/ Mexico) dus onderhandelingen zijn sws nutteloos met deze clown.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 15:29 schreef Superstom het volgende:
[..]
Ok, dus volgens jou zaten Trump en Netanyahu eigenlijk samen achter deze hele aanval? Dus terwijl de VS middenin onderhandelingen zaten over een nucleaire deal heeft Trump Iran dus eigenlijk een mes in de rug gestoken door plotseling aan te vallen?
Dus als je als land met de VS in onderhandeling bent kan het zomaar gebeuren dat Trump je een mes in de rug steekt waardoor de VS eigenlijk een zeer onbetrouwbare partner blijken te zijn? En jij noemt dat 5D schaak omdat het natuurlijk op de lange termijn helemaal geen gevolgen gaat hebben ovder plaats die de VS in de wereld in neemt (of in mag nemen).
Trouwens, ik heb nog wel ergens een brug te koop. Voor als je geintereseerd bent...
Owh, wow..quote:Op zaterdag 14 juni 2025 15:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Heet dagje.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 16:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Two Minnesota lawmakers were shot by someone impersonating a police officer early Saturday morning.
Sen. John Hoffman and Rep. Melissa Hortman, as well as their spouses, were shot, sources told FOX 9. They are both Democrats.
The shootings happened in Champlin and Brooklyn Park.
Trump Org Keeps Bringing In Foreign Workers To Staff Its Clubs And Wineryquote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, daar willen we natuurlijk geen ICE rond hebben lopen, snap 't. Weet je nog, deze president verrijkt zichzelf absoluut niet en denkt alleen aan het land.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 16:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Trump Org Keeps Bringing In Foreign Workers To Staff Its Clubs And Winery
[ afbeelding ]
Yep, gerichte aanvallen door iemand die zich voordeed als politieagent...quote:Op zaterdag 14 juni 2025 15:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Typt dat nou makkelijk met 1 hand? En heb je dan Vance of Putin op de videochat?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:36 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik vind het wel praktisch dat ik door het gebrek aan alineas gelijk kan zien dat ik de post kan skippen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 16:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Typt dat nou makkelijk met 1 hand? En heb je dan Vance of Putin op de videochat?
Dat kun je al aan de username.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 16:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het wel praktisch dat ik door het gebrek aan alineas gelijk kan zien dat ik de post kan skippen.
Nog gemakkelijker: block die onzin-posters.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 16:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat kun je al aan de username.
Grapje, neem ik aan?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 16:35 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, daar willen we natuurlijk geen ICE rond hebben lopen, snap 't. Weet je nog, deze president verrijkt zichzelf absoluut niet en denkt alleen aan het land.
https://www.nu.nl/economi(...)ijn-golfresorts.htmlquote:De Amerikaanse president Donald Trump heeft vorig jaar veel verdiend aan inkomsten uit crypto's en zijn golfresorts. Ook uit de verkoop van bijvoorbeeld Trump Sneakers en parfums kwam geld binnen, volgt uit een vrijdag vrijgekomen document waarover persbureau Reuters schrijft.
Het openbaarmakingsformulier voor Trumps financiën laat volgens het persbureau zien dat activiteiten in de cryptowereld aanzienlijk hebben bijgedragen aan zijn vermogen. De eerder dit jaar gelanceerde memecoin $TRUMP zou alleen al goed zijn voor honderden miljoenen dollars aan inkomsten, al is niet duidelijk hoe die inkomsten precies door Trump en zijn zakenpartners zijn verdeeld.
In totaal meldde de president bezittingen ter waarde van minstens 1,6 miljard dollar (1,38 miljard euro), berekende Reuters. Zijn vermogen loopt uiteen van bedrijven in crypto tot vastgoed, en een groot deel is op papier verbonden aan zijn belang in Trump Media & Technology Group. Dat is ook het geval bij de eigenaar van zijn socialemediaplatform Truth Social.
Het persbureau nuanceert wel dat de openbaarmaking niet Trumps complete financiën omvat. Het document geeft vaak bijvoorbeeld alleen bandbreedtes voor zijn bezittingen en inkomsten. Reuters gebruikte het laagst genoemde bedrag, wat volgens het persbureau betekent dat de totale waarde van zijn bezittingen en inkomsten vrijwel zeker hoger ligt.
Hoewel Trump heeft gezegd dat hij zijn bedrijven in een trust heeft ondergebracht die wordt beheerd door zijn kinderen, tonen de gegevens volgens Reuters hoe er nog steeds inkomsten bij de president terechtkomen. Sommige van zijn bedrijven, bijvoorbeeld in de cryptosector, profiteren volgens het persbureau ook van beleidsveranderingen onder zijn bewind.
Ik had een bord "sarcasme" omhoog moeten houden, sorry.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 16:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Grapje, neem ik aan?
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)ijn-golfresorts.html
Maar dat was gewoon een rondleiding voor brave burgers in het Capitool. Dit zijn criminele opstandelingen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
Meer dan 2000 protestbijeenkomsten/demonstraties.
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lrl63culzt2a
Kleine bijdrage aan de feestvreugde: Brevard County Sheriff Sheriff Wayne Ivey: "If you throw a brick, a firebomb, or point a gun at one of our deputies, we will be notifying your family where to collect your remains at, because we will kill you graveyard dead."
Niet te vergelijken met de houding op 6 januari 2021.
Zo blij dat die gasten een pardon hebben gekregen, was totaal onterecht dat ze bij de Jan 6 "protesten" opgepakt zijn.quote:Far-Right Groups Buzz With Violent Talk on How to Respond to ‘No Kings’ Protest
“Shoot a couple, the rest will go home,” said a meme circulating on Telegram channels of groups affiliated with the far-right Proud Boys. “You just have to impale a few of them…” another local chapter posted. One disseminated an online gun tutorial, illustrating optimal shooting techniques with the caption: “Riot season again!”
mijn eerdere voorspelling gaat uitkomenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:01 schreef Kijkertje het volgende:
Ondertussen in Florida:
[ afbeelding ]
Vrij vertaald als je stenen/bommen gooit naar agenten of je richt je wapen op ze dan reageren ze met dodelijk geweld.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:01 schreef Kijkertje het volgende:
Ondertussen in Florida:
[ afbeelding ]
Live updates NYT: https://www.nytimes.com/l(...)A7AH3&smid=url-sharequote:Op zaterdag 14 juni 2025 16:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lrl74nrzwh2u
Walz announces that Rep. Melissa Hortman is dead as a result of a "politically motivated assassination"
Hortman is overleden…
Ow dus al die J6-ers hadden gewoon doodgeschoten moeten worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vrij vertaald als je stenen/bommen gooit naar agenten of je richt je wapen op ze dan reageren ze met dodelijk geweld.
Het is heel cru om het zo te zeggen maar wederom volkomen legaal voor een agent om je neer te knallen als je jezelf bedient van dit soort praktijken.
Zo controversieel is deze statement echt niet.
Misschien moet je eens opzoeken welke eed politieagenten afleggen en wat de geweldsinstructies zijn. Zelfs in Amerika schrijft de wet niet-dodelijk geweld voor, tenzij er daadwerkelijk levensgevaar dreigt. Dus nee, het is niet volkomen legaal voor een agent om je neer te knallen. Het is gvd de OK Corral niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vrij vertaald als je stenen/bommen gooit naar agenten of je richt je wapen op ze dan reageren ze met dodelijk geweld.
Het is heel cru om het zo te zeggen maar wederom volkomen legaal voor een agent om je neer te knallen als je jezelf bedient van dit soort praktijken.
Idem.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
In Nederland heb je allerlei richtlijnen voor de politie over gepast geweld. Hoe zit dat in de VS?
Onder TACO is dat veranderd naar "shoot em, shoot em again, and when everybody stops twitching, try and ask a question."quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
In Nederland heb je allerlei richtlijnen voor de politie over gepast geweld. Hoe zit dat in de VS?
Slave for me, not for thee.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 16:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Trump Org Keeps Bringing In Foreign Workers To Staff Its Clubs And Winery
[ afbeelding ]
Er is er eentje doodgeschoten of ben je dat soms vergeten?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ow dus al die J6-ers hadden gewoon doodgeschoten moeten worden.
Man man man de mentaliteit ...
Als er een wapen op je word gericht of er worden vuurbommen of bakstenen naar je gegooid, denk je niet dat je dan in levensgevaar bent?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien moet je eens opzoeken welke eed politieagenten afleggen en wat de geweldsinstructies zijn. Zelfs in Amerika schrijft de wet niet-dodelijk geweld voor, tenzij er daadwerkelijk levensgevaar dreigt. Dus nee, het is niet volkomen legaal voor een agent om je neer te knallen. Het is gvd de OK Corral niet.
De-escaleren is niet echt zijn cup of thee. Sommige mensen denken echt dat 'keihard aanpakken' en stoere praat effectief is.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:01 schreef Kijkertje het volgende:
Ondertussen in Florida:
[ afbeelding ]
Precies, die criminele dingen als 'gelijkheid' en 'rechtsstaat' promoten.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar dat was gewoon een rondleiding voor brave burgers in het Capitool. Dit zijn criminele opstandelingen.
</s>
En het zijn weer de confederate gasten. Israël zou zulke draaideurterroristen tot aan de wortel... eh..plukken.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
mijn eerdere voorspelling gaat uitkomen
Burgeroorlog
Met andere woorden, op 6 januari mocht de politie met scherp schieten op de aanvallers.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is net of die dingen plaatsvinden omdat er daarvoor al losjes is omgesprongen met de geweldsinstructie of de rechtsstaat, bizarquote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als er een wapen op je word gericht of er worden vuurbommen of bakstenen naar je gegooid, denk je niet dat je dan in levensgevaar bent?
Dat gebeurde dus wel, mevrouw Babbit is doodsgeschoten door capitol police.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met andere woorden, op 6 januari mocht de politie met scherp schieten op de aanvallers.
Waarom gebeurde er niets?
'Je mot ze gewoon de benen breken'quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ow dus al die J6-ers hadden gewoon doodgeschoten moeten worden.
Man man man de mentaliteit ...
Chivaz helemaal over de rooie, natuurlijk. Een steen gooien is al einde verhaal, dus dan is ie nu helemaal laaiend. They spit, we hit. End Wokeness heeft het er vast al de hele dag over.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:16 schreef Bluesdude het volgende:
Hortmankilling:
Er is een manifest gevonden in de auto van de moordenaar en een lijst van mensen die hij ook wilde vermoorden.
Vandaar dat men denk: politieke aanslag. Terrorisme.
NOS update
Ben jij het niet die over de rooie moet gaan? Ik heb er geen enkel probleem mee als dit soort malloten worden neergeknald. Jij hebt het al moeilijk als een illegaal vreedzaam word gedeporteerd.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Chivaz helemaal over de rooie, natuurlijk. Een steen gooien is al einde verhaal, dus dan is ie nu helemaal laaiend. They spit, we hit.
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:23 schreef Chivaz het volgende:
Ik heb er geen enkel probleem mee als dit soort malloten worden neergeknald.
Ik ga er even vanuit dat je even niet helemaal aan het opletten bent.quote:Een politicus in de Amerikaanse staat Minnesota is doodgeschoten. De gouverneur van de staat Minnesota, Tim Walz, maakte dat bekend. Het gaat om de Democraat Melissa Hortman in het Huis van Afgevaardigden van Minnesota. Ook haar man werd doodgeschoten, door een man die zich voordeed als politieagent.
oh chivaz dus een anarchist want het gaat om democratisch gekozen vertegenwoordigers van het volk.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ben jij het niet die over de rooie moet gaan? Ik heb er geen enkel probleem mee als dit soort malloten worden neergeknald. Jij hebt het al moeilijk als een illegaal vreedzaam word gedeporteerd.
Wat voor soort malloten? Democratische afgevaardigden voor hun Staat die gewoon thuis waren mrt hun partner toen ze werden doodgeschoten respectievelijk neergeschoten?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ben jij het niet die over de rooie moet gaan? Ik heb er geen enkel probleem mee als dit soort malloten worden neergeknald. Jij hebt het al moeilijk als een illegaal vreedzaam word gedeporteerd.
Overigens, hier heb je ook niet goed opgelet. Due proces, en het gaat op het moment alles behalve vreedzaam. Misschien tijd om eens je excuses aan te bieden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:23 schreef Chivaz het volgende:
Jij hebt het al moeilijk als een illegaal vreedzaam word gedeporteerd.
je bent ziekquote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die deed niet wat jij als voorwaarde omschrijft.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat gebeurde dus wel, mevrouw Babbit is doodsgeschoten door capitol police.
Nee de dader die mensen afschiet natuurlijk…….quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat voor soort malloten? Democratische afgevaardigden voor hun Staat die gewoon thuis waren mrt hun partner toen ze werden doodgeschoten respectievelijk neergeschoten?
Welke immigrant is vreedzaam gedeporteerd dan?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nou leg je beklag bij de politie en ga ze vertellen dat als ze volgende keer in levensgevaar zijn dat ze gericht moeten schieten man man man.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die deed niet wat jij als voorwaarde omschrijft.
Vele anderen wel.
Maar die zijn niet neergemaaid.
Die kregen wat lieve woordjes van Trump, en 4 jaar later gratie.
Juan Pablo Garcia.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Welke immigrant is vreedzaam gedeporteerd dan?
En terecht.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat gebeurde dus wel, mevrouw Babbit is doodsgeschoten door capitol police.
Kun je uitleggen waarom Trump niet ingreep?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nou leg je beklag bij de politie en ga ze vertellen dat als ze volgende keer in levensgevaar zijn dat ze gericht moeten schieten man man man.
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:16 schreef Bluesdude het volgende:
Hortmankilling:
Er is een manifest gevonden in de auto van de moordenaar en een lijst van mensen die hij ook wilde vermoorden.
Vandaar dat men denk: politieke aanslag. Terrorisme.
NOS update
quote:In a news conference, the Minnesota State Patrol asked people not to attend today’s planned anti-Trump demonstrations across Minnesota out of an abundance of caution. State Patrol Col. Christina Bogojevic said the suspects’ vehicle contained fliers for the “No Kings” events
NYTquote:Gov. Tim Walz of Minnesota also warned residents not to attend today’s anti-Trump protests until the suspect has been apprehended. State officials described the search as a “very active manhunt.”
Lees anders lekker wat berichten terug van 4 jaar geleden. Is een stuk makkelijker voor je als je antwoorden wil, succes alvast. 👍🏾quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom Trump niet ingreep?
Of is dat te lastig voor je.
En waarom kregen ze gratie?
Kom op, zelfs jij kunt dit niet serieus menen.quote:
Kortom, je weet niet meer hoe je dat moet goedpraten.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lees anders lekker wat berichten terug van 4 jaar geleden. Is een stuk makkelijker voor je als je antwoorden wil, succes alvast. 👍🏾
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kom op, zelfs jij kunt dit niet serieus menen.
Iets zegt mij dat deze lieverdjes vandaag nog veel in het nieuws komen, verkleed als politie/soldaat/indiaan/brandweerman.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom Trump niet ingreep?
Of is dat te lastig voor je.
En waarom kregen ze gratie?
Zolang het schieten op volksvertegenwoordigers maar vreedzaam gebeurt.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
De drempel om wat blauwe volksvertegenwoordigers aan te vallen wordt nog natuurlijk wel stevig verlaagd in de wetenschap dat de president iedere opstandeling die hem goed gezind is gewoon gratie geeft.
Er heeft toch juist een verhoging plaatsgevonden met deze rellen?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zolang het schieten op volksvertegenwoordigers maar vreedzaam gebeurt.
En de lat voor wat vreedzaam is, is aardig verlaagd.
Maar dat waren geen rellen tegen de Democraten.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Er heeft toch juist een verhoging plaatsgevonden met deze rellen?
Oh, de lat voor de Democraten. Zeg dat dan!quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat waren geen rellen tegen de Democraten.
DeSantis ook, die mensen effectief aanmoedigde om met hun auto gas te geven als ze een demonstrerende menigte voor hun bumper hebben...quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:01 schreef Kijkertje het volgende:
Ondertussen in Florida:
[ afbeelding ]
Het is geen Republikein hè.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:40 schreef beefkeek het volgende:
Ik vind het wel alleszeggend dat Trump, Vance, Bondi, Patel of Johnson allemaal bijzonder stil zijn over de aanslag op Hortman
Eensquote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:40 schreef beefkeek het volgende:
Ik vind het wel alleszeggend dat Trump, Vance, Bondi, Patel of Johnson allemaal bijzonder stil zijn over de aanslag op Hortman
En Putin, Kim, Orban, Wilders ook.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:40 schreef beefkeek het volgende:
Je act is wat doorzichtig, probeer het nog eens.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En Putin, Kim, Orban, Wilders ook.
Interesseert ze niet, waren toch maar Democraten.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:40 schreef beefkeek het volgende:
Zwijgen is toestemmen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:40 schreef beefkeek het volgende:
Exact. Leef je uit! Hoe minder democrats, hoe greater America.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
De drempel om wat blauwe volksvertegenwoordigers aan te vallen wordt nog natuurlijk wel stevig verlaagd in de wetenschap dat de president iedere opstandeling die hem goed gezind is gewoon gratie geeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |