abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:39:55 #1
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217927824

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:40:58 #2
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217927845
En hier verder:

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik was thuis, aan het posten dat dit het domste was wat de magabeweging had kunnen doen.
Een zelfde soort post heb ik van jou nooit mogen ontdekken tijdens de summer of love.
Ja maar met welke reden? Vooral imago zo te zien:

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:03 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]

Dit soort beelden zijn zo ontzettend slecht voor rechts Amerika. Het beeld wat de media heeft gecreëerd word nu door deze aanhangers bevestigd. Hier gaat de GOP nog jaren last van hebben.
:')
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_217927954
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 08:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je kan wel weer ruiken welke kant dit uitgaat. Rode staten worden ontzien, want zielige boeren. Blauwe staten krijgen ICE-knokploegen in hun nek.
Die net als Donald zelf, ondanks het draaiboek ook geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn.

Het leeft. Het is boos. Het wordt dik betaald.
pi_217928004
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:40 schreef Fretwork het volgende:
En hier verder:
[..]
[..]
Ja dat is wat ik al een aantal topics lang stel. Het gaat enkel om kliekjesdenken, niet om een fundamentele opvatting over wat er wel en niet toegestaan of wenselijk is binnen de grenzen van een democratische rechtsstaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:54:01 #5
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217928021
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:52 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja dat is wat ik al een aantal topics lang stel. Het gaat enkel om kliekjesdenken, niet om een fundamentele opvatting over wat er wel en niet toegestaan of wenselijk is binnen de grenzen van een democratische rechtsstaat.
Ja absoluut, leek me handig om even de eigen woorden te laten zien.

En fair enough hè, hij stond niet te juichen. Maar een dag later werd het alweer vol gebagatelliseerd
pi_217928064
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:27 schreef Chivaz het volgende: [..] Om vervolgens te vinden dat de definitie van dat woord de situatie in Los Angeles precies beschrijft?
Je komt er dan achter dat elke vorm van protest tegen de overheid een rebellie is. Een dooddoener dus.
pi_217928218
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je komt er dan achter dat elke vorm van protest tegen de overheid een rebellie is. Een dooddoener dus.
'Rebellie' is ook een lelijk Anglicisme. Met een 'rebellion' wordt eerder een gewapend verzet bedoeld met als doel het omverwerpen van een regime om zelf de macht te grijpen of onafhankelijkheid te verklaren. Met 'rebellion' worden zeker niet protesten die uit de hand lopen bedoeld.
Wat dat betreft zou je nog eerder kunnen stellen dat de rellen van 6 januari dicht bij 'rebellion' kwamen, omdat dat een (poging tot) aanval was op democratisch gekozen politici.
pi_217928291
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:52 schreef Monolith het volgende:

[..]
De meeste wetten zijn richtlijnen en het is de bedoeling dat je de intentie volgt, niet de letter. Ook hangt het er maar van af of je alleen mag doen wat er in de wet staat, of dat je alles mag doen zolang het niet verboden is. En je kunt niet voor ieder dingetje een wet maken. Het staat of valt dus met die intentie en ze zijn er tot nu toe vanuit gegaan dat de president zijn baan serieus neemt en daar ook naar handelt. Daarom heeft hij ook een heleboel ruimte om naar eigen inzicht te handelen bij ongebruikelijke gebeurtenissen.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 10:27:51 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217928363
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 10:12 schreef Monolith het volgende:
Met 'rebellion' worden zeker niet protesten die uit de hand lopen bedoeld.
Maar er loopt niet eens wat uit de hand ook. Greater LA is een enorm gebied, en op een paar plekken is er wat gerommel. Dit stelt zo weinig voor dat de parijse politie niet eens achter z'n bureau vandaan zou komen.

&lt;signature here&gt;.
pi_217928372
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 10:20 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De meeste wetten zijn richtlijnen en het is de bedoeling dat je de intentie volgt, niet de letter. Ook hangt het er maar van af of je alleen mag doen wat er in de wet staat, of dat je alles mag doen zolang het niet verboden is. En je kunt niet voor ieder dingetje een wet maken. Het staat of valt dus met die intentie en ze zijn er tot nu toe vanuit gegaan dat de president zijn baan serieus neemt en daar ook naar handelt. Daarom heeft hij ook een heleboel ruimte om naar eigen inzicht te handelen bij ongebruikelijke gebeurtenissen.
trump maakt zelf zijn wetten en hij creëert zelf de ongebruikelijke gebeurtenissen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217928404
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 10:29 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
trump maakt zelf zijn wetten en hij creëert zelf de ongebruikelijke gebeurtenissen
Dat tweede zeker. Maar het duurt een hele tijd om een gerechtelijke procedure te doorlopen of een nieuwe wet te maken. Trump doet gewoon waar hij zin in heeft en negeert dan de mensen die daar wat van zeggen. Of hij vaardigt een decreet uit. Dat mag hij voor veel dingen doen en als de rechter toch beslist dat het onrechtmatig was, zijn we al weer een aantal maanden verder.

Hij "wint" door pure inertie.
pi_217928553
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:40 schreef Fretwork het volgende:
En hier verder:
[..]
[..]
Het is ieder geval een stuk meer dan het begrip en zelfs toejuichen van de linkse rellen die ik hier mag lezen. Tot nu toe heb ik geen enkele veroordeling gelezen, sterker nog ik lees dat sommigen hier willen dat de rellen escaleren.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 11:02:00 #13
254452 Friggles
Ja precies
pi_217928613
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 10:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is ieder geval een stuk meer dan het begrip en zelfs toejuichen van de linkse rellen die ik hier mag lezen. Tot nu toe heb ik geen enkele veroordeling gelezen, sterker nog ik lees dat sommigen hier willen dat de rellen escaleren.
Dat komt omdat je niet kan lezen. Of enkel wil lezen wat je zelf het beste uitkomt.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 11:09:06 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217928645
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 02:07 schreef Thorelf het volgende:
gewoon een vraag.... kan je anti Trump zijn en pro Wilders?
Dat is lastig, aangezien ze hetzelfde voor ogen hebben op het gebied van het ondermijnen van de rechtsstaat en het opruien van 'het volk' om voor massadeportaties te gaan en onschuldige mensen naar een buitenlandse gevangenis te sturen. Verder Twitteren deze gasten de hele dag en is men meer bezig met stemmingmakerij dan echt goede punten aandragen, laat staan er een eerlijk debat over te houden.

In mijn ogen is iemand die Trump onbetrouwbaar, maar Wilders geweldig vindt tegen zichzelf aan het liegen. Dezelfde retoriek, dezelfde ideeën, dezelfde alleenheerschappij, geen democratie of tegengeluiden om zich heen accepteren, 'keihard aanpakken' van mensen met een andere mening, geweld promoten tegen 'mensen die geen rechten horen te hebben'. Het enige verschil is dat hij nog geen leger aan jaknikkers kan verzamelen, omdat hij vooralsnog hier gedwongen wordt samen te werken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 13 juni 2025 @ 11:11:19 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217928662
quote:

[..]
Nee dit is geen begrip, dit is janken dat je erop staat als een extreemrechtse randdebiel omdat de andere extreemrechtse, militante randdebielen dachten dat het ging lukken om een democratie te slopen.
pi_217928759
quote:

[..]
gelukkig lezen we als flipflop tegengeluid hier dat jij als goed geïndoctrineerde maga meeloper juicht voor funvideos en het uitzetten van illegalen zonder recht op proces. En nog meer vreemde handelingen die in een normale democratie niet voorkomen.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 11:39:31 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217928846
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:54 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja absoluut, leek me handig om even de eigen woorden te laten zien.

En fair enough hè, hij stond niet te juichen. Maar een dag later werd het alweer vol gebagatelliseerd
Nu zijn er die dag een posts verwijderd, zijn sommige users van naam veranderd, waaronder Howard, die toen nog als Dejannn door het leven ging (en die naam is veranderd in ANONIEM, omdat het verwijderd is. De juichende posts van die dag zijn grotendeels verwijderd. En binnen een dag was het én een hoax én overdreven én gedaan door Antifa/FBI en die moesten dan keihard aangepakt worden, ondanks dat het 'allemaal overdreven was'.

Je had ook redpilled die al maanden hele documenten aan het verdraaien was en die na 6 januari amper nog gezien is.

Er werd zelfs al dagen aangegeven dat de hele wereld op 6 januari zou gaan zien dat Trump wel gewoon president was. Bij andere protesten wordt er nog wel eens aan toegevoegd dat 'burgerlijke ongehoorzaamheid' juist heel gezond zou zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vis1980 op 13-06-2025 12:13:05 ]
  vrijdag 13 juni 2025 @ 11:48:22 #18
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217928901
quote:
Tot nu toe heb ik geen enkele veroordeling gelezen, sterker nog ik lees dat sommigen hier willen dat de rellen escaleren.
Rellen is gewoon nooit de bedoeling, dat is heel simpel.

Maar dan lijk je te vergeten dat hoop van die gebieden aldaar gewoon sowieso nooit vredig zijn, weetjewel, al die wijken/steden die bezongen worden in rap muziek. En wat daar aan te doen, is aan de angelino's, niet aan oempa loempa.

En dan hebben we het natuurlijk nog niet eens over wannabe ICE fascistjes, die aan het larpen zijn als soldaten, geen enkele identificatie hebben, maskers dragen - zie je de NL popo in camo met maskers op lopen? - ondertussen toeristen oppakken, ook andere wetshandhavers oppakken :') en weekend soldaten die federale gebouwen bewaken.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 12:09:41 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217929036
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 11:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Rellen is gewoon nooit de bedoeling, dat is heel simpel.

Maar dan lijk je te vergeten dat hoop van die gebieden aldaar gewoon sowieso nooit vredig zijn, weetjewel, al die wijken/steden die bezongen worden in rap muziek. En wat daar aan te doen, is aan de angelino's, niet aan oempa loempa.

En dan hebben we het natuurlijk nog niet eens over wannabe ICE fascistjes, die aan het larpen zijn als soldaten, geen enkele identificatie hebben, maskers dragen - zie je de NL popo in camo met maskers op lopen? - ondertussen toeristen oppakken, ook andere wetshandhavers oppakken :') en weekend soldaten die federale gebouwen bewaken.
Tja, begin anders maar niet over een jongen die met zijn AR naar een gebied toeging 'om de politie te helpen', vervolgens mensen dood schiet en als held wordt ontvangen.

Of dat een rijke Hongaar geld zou investeren met politieke motieven.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 12:27:32 #20
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217929217
quote:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft Iran opgeroepen om zo snel mogelijk een deal te sluiten over het kernprogramma. "Iran moet een deal sluiten, voordat er niets meer van over is", schrijft hij op Truth Social na de grote Israëlische aanvallen van vrijdagochtend.
Bron

Deze meneer gebruikt zijn art of the deal skills nog maar eens een keer, nadat we nog geen enkele succesvolle deal hebben gezien deze termijn (en de vorige) en je kunt aan de bewoording goed zien dat we moeten toegeven aan alle MAGA-Fokkers dat deze meneer inderdaad een echte 'verbinder' is.
pi_217929289
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 12:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Bron

Deze meneer gebruikt zijn art of the deal skills nog maar eens een keer, nadat we nog geen enkele succesvolle deal hebben gezien deze termijn (en de vorige) en je kunt aan de bewoording goed zien dat we moeten toegeven aan alle MAGA-Fokkers dat deze meneer inderdaad een echte 'verbinder' is.
Maar deze meneer die wereldvrede zou brengen heeft toch maar wel mooi voor elkaar gekregen dat het oorlogsgeweld in het middenoosten en Oekraïne fors is toegenomen.
pi_217929319
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 11:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nu zijn er die dag een posts verwijderd, zijn sommige users van naam veranderd, waaronder Howard, die toen nog als Dejannn door het leven ging (en die naam is veranderd in ANONIEM, omdat het verwijderd is. De juichende posts van die dag zijn grotendeels verwijderd. En binnen een dag was het én een hoax én overdreven én gedaan door Antifa/FBI en die moesten dan keihard aangepakt worden, ondanks dat het 'allemaal overdreven was'.

Je had ook redpilled die al maanden hele documenten aan het verdraaien was en die na 6 januari amper nog gezien is.

Er werd zelfs al dagen aangegeven dat de hele wereld op 6 januari zou gaan zien dat Trump wel gewoon president was. Bij andere protesten wordt er nog wel eens aan toegevoegd dat 'burgerlijke ongehoorzaamheid' juist heel gezond zou zijn.
Het topic was absolute mayhem en niet bij te houden die dag :') _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_217929343
quote:

[..]
Bron

Trump is iemand, dat wanneer je onenigheid hebt met de buren over een schutting, hij ook nog even in je tuin pist als een dronken dorpsidioot.
pi_217929350
quote:

[..]
Bron

Het kernprogramma wat Trump zelf opgezegd had in 2018 waardoor voor Iran deze mogelijkheid tot verdere ontwikkeling weer makkelijker werd.
pi_217929351
twitter

Geweldig komedie is dit. 🤣🤣🤣
pi_217929358
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 12:35 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Maar deze meneer die wereldvrede zou brengen heeft toch maar wel mooi voor elkaar gekregen dat het oorlogsgeweld in het middenoosten en Oekraïne fors is toegenomen.
Iran heeft best veel water om zich heen. Misschien heeft hij toch liever z’n nieuwe hotel daar aan t strand. Gelijk aan de Persische Golf. Wellicht mogen ze dan wel uranium verrijken.
pi_217929406
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 12:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Iran heeft best veel water om zich heen. Misschien heeft hij toch liever z’n nieuwe hotel daar aan t strand. Gelijk aan de Persische Golf. Wellicht mogen ze dan wel uranium verrijken.
De hele rijke geschiedenis van dat land oververven met Mar-a-Lago nep bladgoud ;(
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_217929421
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 12:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]
De hele rijke geschiedenis van dat land oververven met Mar-a-Lago nep bladgoud ;(
Lekker kitsch toch? Zoals z’n werkkamer in het Witte Huis
pi_217929443
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 12:51 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Lekker kitsch toch? Zoals z’n werkkamer in het Witte Huis
Verschrikkelijk. Zo zie je maar dat goede smaak niet te koop is.
pi_217929453
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het kernprogramma wat Trump zelf opgezegd had in 2018 waardoor voor Iran deze mogelijkheid tot verdere ontwikkeling weer makkelijker werd.
Dat is slechts een onbelangrijk detail voor Maga-cultisten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217929480
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 12:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is slechts een onbelangrijk detail voor Maga-cultisten.
Kunnen ze later weer een nog groter vijandsbeeld van Iran weergeven. Hendig sjiek voor toekomstig ingrijpen.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 12:58:30 #32
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_217929486
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 12:41 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Hilarisch.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217929487
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 12:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wel eerst de naam van die golf veranderen.
pi_217929510
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 12:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Mar-a-Lagulf ;(

Ok, I'll let myself out ;(
pi_217929518
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 12:41 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Als je voor een dictatuur bent, waar alleen de president het voor het zeggen heeft en een senator die z'n werk doet zo opgepakt kan worden, dan is het inderdaad hilarisch.

Zou dit onder Biden's presidentschap gebeurd zijn met een Republikeinse senator, dan zou ik nog wel eens willen zien hoe grappig je het gevonden zou hebben.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 13:03:36 #36
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217929523
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 12:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Gulf of Asian America.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217929598
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zou dit onder Biden's presidentschap gebeurd zijn met een Republikeinse senator,
Dan zouden we weken lang overdrijving vanuit fox en aon krijgen dat democraten een groot gevaar voor de democratie zijn. En de goed geïndoctrineerden zouden dat hier met hun pavlov reactie trouw herhalen..
pi_217929934
Vincent Scardina, a Trump voter and the owner of a small roofing company in Florida, says ICE detained a third of his workers.

Het is toch wat. Hoe moet hij nu lekker geld verdienen zonder zijn goedkoopste arbeiders?

En ze gingen toch alleen criminele illegalen oppakken en uitzetten? Wanneer gaan ze deze "ondernemer" aanklagen?
pi_217929982
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je voor een dictatuur bent, waar alleen de president het voor het zeggen heeft en een senator die z'n werk doet zo opgepakt kan worden, dan is het inderdaad hilarisch.

Zou dit onder Biden's presidentschap gebeurd zijn met een Republikeinse senator, dan zou ik nog wel eens willen zien hoe grappig je het gevonden zou hebben.
Het werk van een senator behelst nu ook persconferenties verstoren?
pi_217930064
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als er leugens verteld worden en geen normale media aanwezig mogen zijn die hier kritische vragen over mogen stellen lijkt me dat een heel legitieme reden.. :D

Waarom gaat eigenlijk een senator die iets met South Dakota heeft zich met interne gelegenheden van de staat Californië bemoeien. :')

Jij was toch voorstander voor zelfstandige staten.
pi_217930069
quote:

[..]
Ik denk dat de beste man dacht, omdat dit in MAGA-kringen ook wordt toegestaan, dit ook geen probleem zou zijn. Helemaal omdat er wel een kleeeeeeeeeeeeeein verschil is tussen een State of the Union en een persco ergens achteraf.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217930125
quote:

[..]
Kennelijk wel, er is namelijk precedent...

Republicans repeatedly interrupt Biden during State of the Union address

In an extraordinary breach of congressional decorum, a Republican lawmaker shouted "You lie" at President Barack Obama during his speech to Congress

Maar toen werden die Republikeinen niet gelijk met geweld tegen de grond gewerkt en geboeid afgevoerd.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 14:19:18 #43
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217930126
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk dat de beste man dacht, omdat dit in MAGA-kringen ook wordt toegestaan, dit ook geen probleem zou zijn. Helemaal omdat er wel een kleeeeeeeeeeeeeein verschil is tussen een State of the Union en een persco ergens achteraf.
Somebody get the ointment out.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_217930330
Boeren hebben veel illegalen in dienst omdat 'echte' Amerikanen het zware werk niet willen doen en te duur zijn. Boeren zouden dus hard getroffen worden door het anti-immigratie beleid van Trump.

Maar boeren vormen een belangrijke politieke basis voor Trump en die hebben even met hem gepraat: Als wij onze goedkope en illegalen werknemers niet mogen houden, krijg jij onze steun niet.

Dus TACO Trump doet een TACO en mogen illegalen die voor boeren werken wel blijven.

De immigratieplannen van Trump waren uiteraard al bij voorbaat niet haalbaar, dus ook deze TACO had voorkomen kunnen worden als hij eens zou luisteren naar experts in plaats van ideologische afbreektanks (Heritage Foundation) of kritiekloze jaknikkers (iedereen in zijn kabinet).
pi_217930412
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:26 schreef Gunner het volgende:
Een wat minder mogelijk escalerende reactie en dus neutraler was passender geweest maar het zal vast prima vallen in MAGA-kamp idd.

Wel vreemd dat meneer de vredestichter in het Oekraiene-conflict wil zijn maar dit dan prima vind dat het escaleert.
Ach ja, toen meneer met z'n plannetje voor etnische zuiveringen voor de Gazastrook kwam werd hij overal op fok door de usual suspect ook bejubeld. Intussen is het in het Midden-Oosten allemaal gierend uit de klauwen aan het lopen. Hier zie je dan ook precies het effect van het feit dat Trump nauwelijks bereid om daadwerkelijk z'n geopolitieke spierballen laat zien, maar enkel wat lafjes dreigt met sancties waar werkelijk geen enkele geopolitieke tegenstander van onder de indruk is.

Het is niet voor niets dat we nauwelijks nog een lofzang horen op Trump's geniale plannen voor het Midden-Oosten uit eerder genoemde hoek.
pi_217930573

De Trumpcard komt eraan. Voor een 5 miljoen schenking kun je inwoner van de VS worden.

In a post shared Wednesday on his Truth Social platform, Trump described the initiative as “somewhat like a Green Card, but at a higher level of sophistication.”

The programme does not offer guaranteed U.S. citizenship, but promises what Trump called a “beautiful road in gaining access to the Greatest Country.”

According to Trump, the “Gold Card” is now open for applicants via the new government-run portal, trumpcard.gov, where interested individuals can sign up to join a waitlist. Trump claimed that “thousands have been calling and asking how they can sign up.”

https://newsarenaindia.co(...)-card-launched/47184

Vraag me af wie er zelfs gratis in de VS zou willen wonen op dit moment.

Trump betekent ook 'troef' , wellicht dat men weer wat invloed in kan kopen
pi_217930593
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 15:02 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]

De Trumpcard komt eraan. Voor een 5 miljoen schenking kun je inwoner van de VS worden.

In a post shared Wednesday on his Truth Social platform, Trump described the initiative as “somewhat like a Green Card, but at a higher level of sophistication.”

The programme does not offer guaranteed U.S. citizenship, but promises what Trump called a “beautiful road in gaining access to the Greatest Country.”

According to Trump, the “Gold Card” is now open for applicants via the new government-run portal, trumpcard.gov, where interested individuals can sign up to join a waitlist. Trump claimed that “thousands have been calling and asking how they can sign up.”

Je bent wel gek als je het doet. Dan kan je bakken aan belasting gaan betalen, terwijl je ook gewoon voor ik geloof een miljoen in Monaco kan wonen zonder noemenswaardige belasting te betalen.
pi_217930627
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als er leugens verteld worden en geen normale media aanwezig mogen zijn die hier kritische vragen over mogen stellen lijkt me dat een heel legitieme reden.. :D

Waarom gaat eigenlijk een senator die iets met South Dakota heeft zich met interne gelegenheden van de staat Californië bemoeien. :')

Jij was toch voorstander voor zelfstandige staten.
Senator? Je hebt het over een kabinetslid die een persconferentie geeft.
Vervolgens komt Padilla binnen en eist antwoorden, vervolgens word hij vriendelijk verzocht om te vertrekken en hij weigert want muh resistance.
Als je niet wil vertrekken en je wil een statement maken dan gebeurt dit.
Jammer voor hem dat het nu los gaat in Iran anders was hij waarschijnlijk wel even het onderwerp van gesprek geweest in de media.
pi_217930636
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 15:02 schreef Beathoven het volgende:

Wat Russische oligarchen die in Rusland uit ramen kunnen vallen en in de vs nog niet.

Wat als er in de terroristische wereld een go fund terrorist wordt opgezet om zo op een legale manier terroristen binnen de vs te krijgen..
pi_217930701
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 15:03 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je bent wel gek als je het doet. Dan kan je bakken aan belasting gaan betalen, terwijl je ook gewoon voor ik geloof een miljoen in Monaco kan wonen zonder noemenswaardige belasting te betalen.
Mogelijk kunnen z'n buitenlandse vrienden weer wat invloed kopen om ergens wat te laten fixen. Dat ze er mogen wonen is bijzaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')