abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:14:11 #1
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_217773969
VAN BOUWVAL NAAR WINST

Ook in 2025 is Het Blok terug bij NET5!

Vanaf maandag 28 april start deze verbouw-reality en gaan zes koppels met elkaar de strijd aan om hun eigen bouwval, kamer voor kamer, op te leveren. De koppels krijgen in Het Blok niet zeven, maar tien weken de tijd om hun toegewezen bouwval om te toveren tot een droomhuis. Binnen het budget en natuurlijk met strakke deadlines!
De koppels leveren iedere week een kamer op, die beoordeeld wordt door een vakkundige jury.
In tegenstelling tot het voorgaande seizoen ligt het kluspand niet in de Randstad, maar in Grave, Noord-Brabant. Het kluspand is het mooie rijksmonument Katrien. Het pand, gebouwd in 1835 door de regenten van het Catharinagasthuis, deed jarenlang dienst als rusthuis en klooster. Nu mogen 6 koppels de hele boel even verbouwen.

Tussendoor krijgen de koppels gezamenlijke klussen en challenges voorgeschoteld. Extra budget en voordelen liggen in het verschiet voor de koppels die uitblinken. Aan het einde worden de appartementen verkocht. Het koppel dat de meeste winst heeft gemaakt, wordt gekroond tot de winnaar van Het Blok en wint 100.000 euro!
Het programma wordt af en toe (als hij zin heeft :P ) gepresenteerd door Dennis van der Geest en is elke werkdag te zien om 20.30 uur. De voice-over is weer zoals vanouds van Harm Edens.

De Spelregels
* Bij een oplevering gaat het puur om de inrichting en om de styling. De afwerking en of alles werkt komt pas aan de orde bij de verkoop en dat wordt op dat moment in de verkoopprijs verrekend. Zijn er bij de oplevering van het hele appartement nog zaken die niet werken, dat worden deze herstelkosten afgetrokken van de verkoopwaarden van het
appartement.

* Op rustdagen mag men niet in het gebouw zijn, en mag er dus niet meer gewerkt worden
(Alle deelnemers zijn van te voren over deze spelregels geďnformeerd.)

De Plattegrond

Het Bouwbudget

De Koppels!

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 31-05-2025 10:40:19 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_217774051
Die bijna lege bakwagen van Faissal helemaal uit Almere gereden.. _O-
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:21:31 #3
124676 RobertoCarlos
pi_217774073
Moeten er nog meer bijnamen in de OP?
pi_217774075
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:20 schreef Firuze60 het volgende:
Die bijna lege bakwagen van Faissal helemaal uit Almere gereden.. _O-
Hij gelooft geloof ik dat er alleen winkels daar zijn
pi_217774113
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:05 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Snap ik maar de manier waarop zij dat doen is wel een beetje erg angstig, dacht ik op een gegeven moment tijdens deze aflevering...
Het is gewoon een wollensokken stel, die die niet aan relletjes en gedoetjes doen, ze zijn voor de camera ook niet bijster interessant tot nu toe, al kan Edith imo best wel eens een rake mening uitspreken. Ze ziet het wel allemaal.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_217774141
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Van mij hoeft dat helemaal niet want iedereen heeft een eigen mening in dit topic.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_217774174
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Brlijante titel, haha
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:29:53 #8
124676 RobertoCarlos
pi_217774207
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:25 schreef Soury het volgende:

[..]
Van mij hoeft dat helemaal niet want iedereen heeft een eigen mening in dit topic.
Dat is ook weer zo :s) Ik haal ze wel gewoon weg ^O^
pi_217774227
Oh en ik loop heel erg achter, zit nu halverwege de laatste uitzending. Viel mij weer wat op. Heidi en Mark zitten aluminium platen tegen dat donkergroen geschilderde balkenplafond te schroeven, dus daar ook weer een verlaagd plafond?

Jammer weer.
pi_217774276
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:29 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Dat is ook weer zo :s) Ik haal ze wel gewoon weg ^O^
Ja het maakt mij niet zo veel uit hoor maar soms gaan mensen daar over vallen omdat ze er anders tegenaan kijken. En dat is het leuke van fok
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:35:42 #11
124676 RobertoCarlos
pi_217774277
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:31 schreef Firuze60 het volgende:
Oh en ik loop heel erg achter, zit nu halverwege de laatste uitzending. Viel mij weer wat op. Heidi en Mark zitten aluminium platen tegen dat donkergroen geschilderde balkenplafond te schroeven, dus daar ook weer een verlaagd plafond?
Gewoon een hoog plafond kan ook toch? Met die rails als ophanging voor de muren? :?

Maar ik ben het een beetje kwijt wat ze nou wel en niet mogen doen in dat monument... en wanneer wel en niet een hoog plafond... Kennelijk mag je flink boren in een plafondbalk

Trouwens: het mooie plannetje van Wilfred om schuifdeuren op te hangen aan het plafond wat dan ook functioneert als afscheiding/ muur naar de woonkamer...... Het is een prachtig mooi idee, maar of het in de praktijk uitvoerbaar is vraag ik me sterk af.... Het is nogal een gewicht wat je dan aan het plafond hangt.. en bovendien lijkt me dat heel zwaar schuiven aan zo'n hoog plafond..

Daarnaast: ik denk niet dat ze dat met de beperkte kennis en tijd op tijd af gaat krijgen...
pi_217774286
Oh jee, die gratis Praxis amateuristische reclame scenes zijn tenenkrommend.
pi_217774303
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:35 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Gewoon een hoog plafond kan ook toch? Met die rails als ophanging voor de muren? :?

Maar ik ben het een beetje kwijt wat ze nou wel en niet mogen doen in dat monument... en wanneer wel en niet een hoog plafond... Kennelijk mag je flink boren in een plafondbalk

Trouwens: het mooie plannetje van Wilfred om schuifdeuren op te hangen aan het plafond wat dan ook functioneert als afscheiding/ muur naar de woonkamer...... Het is een prachtig mooi idee, maar of het in de praktijk uitvoerbaar is vraag ik me sterk af.... Het is nogal een gewicht wat je dan aan het plafond hangt.. en bovendien lijkt me dat heel zwaar schuiven aan zo'n hoog plafond..

Daarnaast: ik denk niet dat ze dat met de beperkte kennis en tijd op tijd af gaat krijgen...
Ik was dat alweer vergeten, ik moet dan denken aan die goedkope plastic schuifdeuren. En idd dat gebruik je nooit of je moet zoals die zusjes dat doen een opklapbed maken die netjes in een kast valt.
pi_217774328
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:36 schreef Firuze60 het volgende:
Oh jee, die gratis Praxis amateuristische reclame scenes zijn tenenkrommend.
Ik vind dat eigenlijk wel heel goed gedaan van praxis, het laten zien van uitleen spullen en wat de app doet. En ze zijn nou eenmaal sponsor.
pi_217774363
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:40 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik vind dat eigenlijk wel heel goed gedaan van praxis, het laten zien van uitleen spullen en wat de app doet. En ze zijn nou eenmaal sponsor.
Ja okee, die sluikreklame valt dan nog wel mee, had alleen een beetje moeite met de deelnemers die daarin zo slecht acteren.
pi_217774407
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:46 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja okee, die sluikreklame valt dan nog wel mee, had alleen een beetje moeite met de deelnemers die daarin zo slecht acteren.
Ja die moeten dan even het spelletje meespelen en het zijn geen acteurs, behalve Naomi die maakt er een hele show van. Helaas waren er geen camera's in de beddenzaak :D
En er wordt ook niet zo irritant ingezoomd op Praxis logo's dat valt me mee.
pi_217774420
Misschien ben ik de enige, hoor. Maar ik vond dat Mark een punt had richting arme zielige Marit die niet meer kon sjouwen. Ook zij had van te voren Mark moeten inlichten.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 mei 2025 @ 23:01:36 #18
862 Arcee
Look closer
pi_217774459
Wat een gezemel allemaal deze aflevering.

Wel leuk op zich. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_217774537
Dat je een tennisarm ontwikkelt na weken gesjouw is behoorlijk verklaarbaar, dat je dat van tevoren had kunnen bedenken veel minder. Sorry @PeterKelder ik krijg steeds minder sympathie voor Marit, wel voor haar zusje Roelie die veel eerder haar grenzen aan geeft.
pi_217774569
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:55 schreef Firuze60 het volgende:
Misschien ben ik de enige, hoor. Maar ik vond dat Mark een punt had richting arme zielige Marit die niet meer kon sjouwen. Ook zij had van te voren Mark moeten inlichten.
Nee je bent niet de enige, ik vond het wat vaag met wie Marit belde. Ze deden het gratis voor haar maar dan moet ze gewoon meebetalen aan de kosten van de andere takel stellen. Het is natuurlijk voor Mark al een tijdje een doorn in het oog dat de zusjes nogal kinderachtig zijn wat overpad betreft en nu liften ze letterlijk en figuurlijk mee :D , het escaleert lekker zo iig.
pi_217774570
En ik vond toch dat Naomi op dat gejank van Marit best lief reageerde. Dat leek helemaal niet gespeeld, leek dus.
pi_217774578
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:12 schreef Firuze60 het volgende:
En ik vond toch dat Naomi op dat gejank van Marit best lief reageerde. Dat leek helemaal niet gespeeld, leek dus.
Naomi zei glashard dat het niet persoonlijk was, en bij het koffie zetten bleek dat wel degelijk persoonlijk.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 23:15:31 #23
124676 RobertoCarlos
pi_217774584
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:55 schreef Firuze60 het volgende:
Vond ik ook hoor
pi_217774589
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:14 schreef Soury het volgende:

[..]
Naomi zei glashard dat het niet persoonlijk was, en bij het koffie zetten bleek dat wel degelijk persoonlijk.
Oja, dat! Hahaha, was ik even vergeten, maar ook daar had Naomi wel een punt. Dat geleun van de zusjes was ze zat en dat geforceerde feestje was ook alleen omdat de zussen die druk wel voelden.
pi_217774593
Valsspelerij! Rellen!

Voor mij het eerste seizoen dat ik dit zit te kijken. Zijn de andere seizoenen ook met zulk drama en gedoe?
pi_217774599
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:17 schreef blessed19 het volgende:
Valsspelerij! Rellen!

Voor mij het eerste seizoen dat ik dit zit te kijken. Zijn de andere seizoenen ook met zulk drama en gedoe?
Nee.
pi_217774610
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee.
Nou daar was ook een hoop gezeik hoor, maar tot nu toe is dit seizoen in een hoge versnelling naar een irritainment gegaan. :Y)
pi_217774619
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:20 schreef Soury het volgende:

[..]
Nou daar was ook een hoop gezeik hoor, maar tot nu toe is dit seizoen in een hoge versnelling naar een irritainment gegaan. :Y)
Misschien was er toen niet zo'n snellopende topic met commentaar op Fok :D
  dinsdag 27 mei 2025 @ 23:58:23 #29
3542 Gia
User under construction
pi_217774702
Ik was eigenlijk op de hand van de zusjes, maar nu zag ik in de vooruitblik, aan 't eind van het programma, dat ze niets ingebouwd hebben achter de wc? Geen reservoir, waar hangt die pot dan aan? Aan de muur? Dat kan toch niet! Hoe zien ze dat voor zich?

En dan vind ik dat Naomi wel een punt heeft met onverdiend gewonnen.
pi_217774723
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:58 schreef Gia het volgende:
Ik was eigenlijk op de hand van de zusjes, maar nu zag ik in de vooruitblik, aan 't eind van het programma, dat ze niets ingebouwd hebben achter de wc? Geen reservoir, waar hangt die pot dan aan? Aan de muur? Dat kan toch niet! Hoe zien ze dat voor zich?

Dat was wel een leuke die vooruitblik. We gaan het zien, maar het lijkt me sterk dat er een loze plee hangt :D
En dat die styling muts ipv op de pot gaan zitten ten minste een keer moet doortrekken.
pi_217774732
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 00:08 schreef Soury het volgende:

[..]
Dat was wel een leuke die vooruitblik. We gaan het zien, maar het lijkt me sterk dat er een loze plee hangt :D
En dat die styling muts ipv op de pot gaan zitten ten minste een keer moet doortrekken.
Op die te laag geplaatste plee.. :o :D
pi_217774734
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 00:12 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Op die te laag geplaatste plee.. :o :D
Heb er weer zin in zo te zien komt er overal water uit waar het niet hoort.
pi_217775379
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 00:08 schreef Soury het volgende:

[..]
De voortuitblik zal wel een gevalletje van "de soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend" zijn. Zover ik kan herinneren zijn de wc's (=stortbakken) bij de start professioneel aangelegd. De kluszusjes zullen wellicht de wandmeubel hebben geplaatst zonder deze aan te sluiten. Wat, als je weet dat de styling belangrijk is, een slimme keuze was.
In de vooruitblik kan je ook afleiden dat er bij de oplevering geen druk op de leidingen stond. Dus de makelaar kon ook alleen maar trots met z'n knikkertje rondlopen en niet de wc's testen.
  woensdag 28 mei 2025 @ 08:04:19 #34
124676 RobertoCarlos
pi_217775400
En toch kan het wel dat allerlei dingen nog niet werken. Dat heeft Harm namelijk op een gegeven moment in deze uitzending uitgelegd. Hij zei dat alle deelnemers van te voren waren geďnformeerd dat het bij een oplevering puur gaat om de inrichting en om de styling en dat de afwerking en of alles werkte enzo pas aan de orde kwam bij de verkoop en dat dat in de verkoopprijs was verrekend.

Als dat zo is (en ik geloof Harm _O_ ) dan hebben de verontwaardigde deelnemers zitten slapen

(disclaimer: ik zeg niet dat het goede spelregels vind, maar als dat van tevoren zo is uitgelegd, wisten de deelnemers waar ze aan begonnen...)
  woensdag 28 mei 2025 @ 08:07:57 #35
124676 RobertoCarlos
pi_217775419
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:58 schreef Gia het volgende:

Ik kan me niet voorstellen dat er echt niks achter de plee hangt.... Want dan moeten ze, om de badkamer te kunnen verkopen, die muur weer opnieuw open maken om er een spoelbak-weet-ik-veel-hoe-dat-heet-ding achter te hangen... Gaat wel erg ver dan!
  woensdag 28 mei 2025 @ 08:20:04 #36
124676 RobertoCarlos
pi_217775496
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:12 schreef Firuze60 het volgende:
Het gaat mij om de switch die Naomi ineens maakte. Aan het begin van het gesprek ging (nogal grof) vol in de aanval op Marit zonder ook maar even na te denken over hoe Marit zich zou kunnen voelen en of er een reden voor haar gedrag zou kunnen zijn (terwijl het verband om de arm van Marit trouwens duidelijk zichtbaar is :P ..) en op het moment dat Marit een beetje emotioneel wordt, slaat Naomi totaal om en is ze ineens poeslief. Dat komt op mij nogal kunstmatig over...

Ook al meent ze misschien oprecht dat ze het rot vindt dat Marit een tennisarm, dan nog had ze 30 seconden daarvoor toen ze vol in de aanval ging ook wel rekening met haar gevoel kunnen houden. Bovendien: toen Marit een beetje begon te huilen, was de eerste reactie van Naomi een verwijt naar Marit dat ze eerder had moeten zeggen dat ze een tennisarm had... vind ik wat raar..

Hier vanaf minuut 35:00 voor de analyse! :)
https://www.kijk.nl/programmas/het-blok/ZQwcROKq5o4
  woensdag 28 mei 2025 @ 08:25:04 #37
124676 RobertoCarlos
pi_217775522
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2025 23:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
Net teruggekeken. Best terechte winnaars, warme prettige sfeer zonder dat daar een raam voor nodig is...

Enne.... iedereen hier (en ik ook!) vind Victor een goeie gast, want hij is sociaal en een vakman en zo. Dat was ie de afgelopen weken zeker. Maar dat kwam ook wel omdat hij de beste bouwvakker van iedereen was (het was eigenlijk gewoon zijn werkomgeving/ comfort zone), veel mensen had die hem hielpen, omdat hij alles onder controle had en omdat hij een oplevering gewonnen had.

En toch waren er wat momentjes waarop je de ware Victor kon zien, bijv. toe hij bij die vergadering iedereen ronselde om extra tijd te vragen, hij was toen even niet in control en best dominant en geirriteerd. En hoe hij tekeer ging tegen Naomi toen ze doordraafde (terecht, maar het was ruw en dat doet ie dan ook bij anderen). Bovendien: als je met zo'n viswijf (sorry vissen!) als Naomi omgaat, dan moet je zelf ook wel ergens iets van dat gemene, ordinaire van haar hebben, anders heb je geen goede relatie....

Dus ik denk dat we nu de ware aard van Victor gaan zien, nu hij heeft verloren. En misschien wordt ie wel gemeen, dominant en achterbaks. Ik ben benieuwd of we na morgen Victor nog steeds een aardige vent vinden!
Kortom: alweer een plot-twist! *O*
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Victor wel goed vond reageren op het verlies, in ieder geval voor de camera. Hij baalde flink maar dat is niet zo gek, maar hij ging niet zeiken... Dus nog steeds best een relaxte gast :s)
pi_217777197
Ben weer aan het terug kijken, nu met aandacht

Wat vind ik die Naomi+Vincent en Anouk+Maurits onaardig. Wat een slechte verliezen. Sneu gedoe met die koffie en die borrel :N
Het is echt een front van verhevenheid tegen de rest. Zij zijn zo geweldig en zoveel beter :r

Vader+Zoon... tja... dat werkt wel geloof ik. Al vind ik dat Faisel zo onaardig. Voor Chris heb ik een zwak

Mark+Heidi... de stress klapt er vanaf. Heidi is echt het bokje... maar goed... stress...

Kunstkoppel... tja... die leven niet in deze wereld. Leuke ideeën maar niet als je een week hebt

En de zussen... tja... zielig... ik heb iets meer begrip voor ze nu... alleen tja...
  woensdag 28 mei 2025 @ 13:11:54 #39
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217777985
Net teruggekeken. Allemachtig, Naomi blijft er maar over doorgaan, die verloren 5000 euro. Maar toch ergens heeft ze wel een punt: Marits badkamer was niet af. Het lijkt alsof de regels per oplevering veranderen.
Is Edith werkelijk 32? Nee toch? Of heb ik het verkeerd gehoord?
Mark zie ik zowaar buffelen. Dat is ook nieuw.
pi_217778059
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:11 schreef Boca_Raton het volgende:
Net teruggekeken. Allemachtig, Naomi blijft er maar over doorgaan, die verloren 5000 euro. Maar toch ergens heeft ze wel een punt: Marits badkamer was niet af. Het lijkt alsof de regels per oplevering veranderen.
Ik vermoed dat die leeftijd een grapje was ;) Ik heb even gezocht. De leeftijd kan ik zo snel niet vinden. Alleen zij is al vijfentwintig jaar samen met d'r man. Vast niet vanaf de kleuterklas ;)

En ik snap dat het oneerlijk is dat verliezen. Alleen dan moeten ze op de jury mopperen. Klef en Bef kunnen niet helpen dat ze gewonnen hebben
  woensdag 28 mei 2025 @ 13:42:19 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217778252
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik vermoed dat die leeftijd een grapje was ;) Ik heb even gezocht. De leeftijd kan ik zo snel niet vinden. Alleen zij is al vijfentwintig jaar samen met d'r man. Vast niet vanaf de kleuterklas ;)

En ik snap dat het oneerlijk is dat verliezen. Alleen dan moeten ze op de jury mopperen. Klef en Bef kunnen niet helpen dat ze gewonnen hebben
Nog maar 6 weken?? :'(
pi_217778260
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nog maar 6 weken?? :'(
Zoiets?

Dan moeten we wat anders vinden om af te zeiken O-)
pi_217778299
quote:
Het ging deze keer niet om de afwerking maar om hoe de badkamer de waarde van het appartement zou doen stijgen en dat was duidelijk deze.
pi_217778304
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Zoiets?

Dan is er weer B&B vol liefde :D
pi_217778340
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:51 schreef Soury het volgende:

[..]
Dan is er weer B&B vol liefde :D
Oef... dat kan ik niet aan

Kijk allen van Hayu, maar romantiek vind ik zo vermoeiend _O-
  woensdag 28 mei 2025 @ 13:58:23 #46
124676 RobertoCarlos
pi_217778363
quote:
Dat was een poging tot een grapje van Naomi. Kwam wat krampachtig over...

En over de regels, dat heeft Harm duidelijk verteld (zie mijn post hierboven ook ;) )
pi_217778366
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:50 schreef Soury het volgende:

[..]
Het ging deze keer niet om de afwerking maar om hoe de badkamer de waarde van het appartement zou doen stijgen en dat was duidelijk deze.
En zelf hadden ze in de slaapkamer ook niet de afwerking klaar (plinten waren nog niet af en dergelijke zei de jury)...
  woensdag 28 mei 2025 @ 14:02:16 #48
124676 RobertoCarlos
pi_217778383
quote:
Klef en Bef? :? :wtf: (ik ben blij dat de bijnamen niet in de OP staan... ;) )

Maarrre....ze moeten boos zijn op zichzelf, dat vertelde Harm in de laatste aflevering in feite. Alle deelnemers wisten van tevoren waarop een kamer beoordeeld zou worden, dus dan moeten ze achteraf niet zeuren. Vind ik.

(zie mijn post hierboven dus.... oO< ;) )
  woensdag 28 mei 2025 @ 14:10:02 #49
124676 RobertoCarlos
pi_217778427
Ik heb het nog even opgezocht...

Op minuut 8:50 uur (dus net na het gesprekje tussen Marit en Edith&Wilfred) vertelt Harm hoe er gejureerd wordt en dat het bij de oplevering gaat om de styling en niet om het vakwerk. En dat dat aan alle deelnemers van tevoren is verteld:

(dan hoef je ook niet meer mijn post hierboven te lezen :s) )
pi_217778501
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:02 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Klef en Bef? :? :wtf: (ik ben blij dat de bijnamen niet in de OP staan... ;) )

Maarrre....ze moeten boos zijn op zichzelf, dat vertelde Harm in de laatste aflevering in feite. Alle deelnemers wisten van tevoren waarop een kamer beoordeeld zou worden, dus dan moeten ze achteraf niet zeuren. Vind ik.

(zie mijn post hierboven dus.... oO< ;) )
Haha sorry zo noem ik de zussen... volgens mij ben ik er de enige in. Sorry
  woensdag 28 mei 2025 @ 14:21:57 #51
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_217778527
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb het nog even opgezocht...

Op minuut 8:50 uur (dus net na het gesprekje tussen Marit en Edith&Wilfred) vertelt Harm hoe er gejureerd wordt en dat het bij de oplevering gaat om de styling en niet om het vakwerk. En dat dat aan alle deelnemers van tevoren is verteld:

(dan hoef je ook niet meer mijn post hierboven te lezen :s) )
Het stomme aan kijk (en vast alle andere terugkijk dingen) is dat ze je dan 8 advertenties laten kijken. Erg irritant.

Er is eerder/vorige week wel gezegd dat als er 48 uur extra gegeven werd, ze wel verwachten dat alle badkamers af zijn en de slaapkamer af is.
Nu scheelt het al iets dat er niet meer naar die slaapkamer gekeken was, want daar is sowieso niemand aan toe gekomen.

Ik snap Naomi ergens wel, want af is gewoon af. Dat er een paar kitrandjes missen is ook geen ramp. Ze had zeker niet zo hoeven te katten over dat koffiezetapparaat en die borrel en al. Neem je verlies en klaag dan bij Ray en/of Dennis. Kunnen Marit en Roelie verder ook niets aan doen.

Die ruzie tussen Naomi en Marit was ook raar. Marit zit in het verband (al gok ik niet dat dat wat doet) maar dat was Naomi nog niet opgevallen, pas op het moment dat Marit iets zegt, vliegt ze haar om de nek "ow had dan iets gezegd....." :X En dan helemaal uitvallen tegen Mark :D
Vond Mark ook weer erg kort door de bocht, hij luistert ook gewoon niet als de dames iets zeggen. Al had Marit idd wel even kunnen melden dat ze gebruik maakt van de kraan en of iemand bezwaar heeft.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  woensdag 28 mei 2025 @ 15:42:39 #52
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217779100
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Zoiets?

Maar er is maar één Mark :'(
  woensdag 28 mei 2025 @ 15:50:03 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217779192
Hoe zit het nou met die extra kamer die ze moesten doen met zijn allen? Of heb ik dat gedroomd?
pi_217779254
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 15:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe zit het nou met die extra kamer die ze moesten doen met zijn allen? Of heb ik dat gedroomd?
Ze hadden nog een klein appartement
Alleen daar horen we niks meer over
  woensdag 28 mei 2025 @ 15:56:34 #55
124676 RobertoCarlos
pi_217779270
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 15:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Er is iig nog een 'appartementje' op de binnenplaats, die moeten ze wel samen doen. Dus dat wordt gezellig *O*
  woensdag 28 mei 2025 @ 15:58:33 #56
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217779290
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ze hadden nog een klein appartement
Alleen daar horen we niks meer over
Ja precies.
  woensdag 28 mei 2025 @ 15:59:08 #57
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217779303
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2025 15:56 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Er is iig nog een 'appartementje' op de binnenplaats, die moeten ze wel samen doen. Dus dat wordt gezellig *O*
Zeker na afloop dan.
  woensdag 28 mei 2025 @ 16:38:41 #58
124676 RobertoCarlos
pi_217779679
Er zijn nog meer losse eindjes. Zo moesten ze op een gegeven moment een begroting inleveren, ergens in week 2. Nooit meer wat van gehoord. En die botten bijv. ook...
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:39:57 #59
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_217781124
quote:

[..]
Ik vermoed dat die leeftijd een grapje was ;) Ik heb even gezocht. De leeftijd kan ik zo snel niet vinden.
Edith is 52. En als vijftigers vinden mijn teerbeminde en ik dat ze heel erg ouwebeppig aandoet. Ziet eruit als een omaatje van in de 70.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 mei 2025 @ 19:49:02 #60
862 Arcee
Look closer
pi_217781220
Ik snap wel dat niet iedereen zoals ik alle leeftijden van de Blokkers uit z'n hoofd kent, maar hoe kun je nou geen idee hebben van hoe oud iemand is terwijl de leeftijden al weken lang elke aflevering meerdere keren in beeld staan? :P
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:50:48 #61
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217781240
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:49 schreef Arcee het volgende:
Ik snap wel dat niet iedereen zoals ik alle leeftijden van de Blokkers uit z'n hoofd kent, maar hoe kun je nou geen idee hebben van hoe oud iemand is terwijl de leeftijden al weken lang elke aflevering meerdere keren in beeld staan? :P
Volgens mij staan hun beroepen in beeld.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 mei 2025 @ 19:52:03 #62
862 Arcee
Look closer
pi_217781257
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Volgens mij staan hun beroepen in beeld.
Oók, ja, én hun leeftijden. Trust me. :Y)
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:54:52 #63
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217781291
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:52 schreef Arcee het volgende:

[..]
Oók, ja, én hun leeftijden. Trust me. :Y)
Arcee, geniet jij ook zo van Het Blok?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 mei 2025 @ 20:04:09 #64
862 Arcee
Look closer
pi_217781358
Uit m'n hoofd:

Mark en Heidy: 61 en 58.
Marit en Roelie: 32 en 30.
Naomi en Victor: 29 en 35.
Maurits en Anouk: 30 en 32.
Edith en Wilfred: 52 en 54.
Faisel en Chris: 57 en 29.

Give or take a few verjaardagen. :Y)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 mei 2025 @ 20:04:57 #65
862 Arcee
Look closer
pi_217781367
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Arcee, geniet jij ook zo van Het Blok?
Genieten is een groot woord, maar ik kijk het graag, ja. Het zou van mij ook 2 maal per dag uitgezonden mogen worden.
pi_217781696
Waren huren die zusjes niet iemand in voor een dag? Ze hebben 5000 euro extra gekregen.
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:48:21 #67
124676 RobertoCarlos
pi_217781759
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:41 schreef Soury het volgende:
Waren huren die zusjes niet iemand in voor een dag? Ze hebben 5000 euro extra gekregen.
Of voor 2 dagen. Of voor het zware sjouwwerk.. Zat ik ook te denken..
Maar kennelijk is de naalden-tovenaar van Wilfred een beter idee... :P
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:48:45 #68
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_217781763
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:41 schreef Soury het volgende:
Denk niet dat ze iemand in gaan huren voor een slaapkamer.

Vond het wel weer tekenend dat Mark zei “die heeft Heidy aangesloten” toen het fout ging met de wateraansluiting.
Meneer zelf heeft niets (fout) gedaan.
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:50:06 #69
136 V.
pi_217781778
Die Anouk is ook een ouwe taart voor 32. Zou ik makkelijk 45 geven.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:51:16 #70
124676 RobertoCarlos
pi_217781790
En zei Ray nou dat hij dacht dat Mark wel de kraan aangesloten zou hebben? Want hij is de (klusjes-)man :wtf:
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:52:40 #71
124676 RobertoCarlos
pi_217781805
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:49 schreef Arcee het volgende:
Ik zit nu wel ineens naar ineens veel meer naar die leeftijden in beeld te kijken _O- :P
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:54:51 #72
124676 RobertoCarlos
pi_217781831
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:48 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk. Maar hoe gaan ze nog 6 weken door dan met 1 tennisarm, tintelende handen en met iemand die het niet meer ziet zitten en die er sowieso eigenlijk al geen zin meer in had?

Dat wordt allemaal niet ineens vanzelf beter denk ik...
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:55:38 #73
136 V.
pi_217781837
Als de zussen de plee echt niet hebben aangesloten, vind ik dat wel heen heel slecht verhaal.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217781885
quote:

[..]

Vond het wel weer tekenend dat Mark zei “die heeft Heidy aangesloten” toen het fout ging met de wateraansluiting.
Al is het maar om alle wanden op te trekken en af te timmeren. Dan kan je verder, ze zijn allebei niet erg productief nu. Dan heb je weer wat energie.
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:00:47 #75
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_217781904
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:54 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Dat kan natuurlijk. Maar hoe gaan ze nog 6 weken door dan met 1 tennisarm, tintelende handen en met iemand die het niet meer ziet zitten en die er sowieso eigenlijk al geen zin meer in had?

Dat wordt allemaal niet ineens vanzelf beter denk ik...
Heb je een punt.

Ik snap vooral niet dat ze niet direct een klusjesman hebben ingehuurd om die badkamer af te maken?? Of zou dat niet mogen? :?
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:03:54 #76
136 V.
pi_217781977
Een slecht verhaal dus...
Dat vind ik oprecht achterbaks.
Nú vind ik dat dat nephoofd een punt heeft.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217782072
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:03 schreef V. het volgende:
Een slecht verhaal dus...
Dat vind ik oprecht achterbaks.
Nú vind ik dat dat nephoofd een punt heeft.
Het blijft een feit dat de beoordeling puur om de styling ging, er was wel meer niet af in die badkamer wat je met het blote oog kon zien.
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:10:00 #78
124676 RobertoCarlos
pi_217782080
Even een citaat van Naomi: "Mijn man is God en daar krijg ik gewoon een natte plasser van"
Ik ben dat nog even aan het verwerken, merk ik.... :?
pi_217782094
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
Even een citaat van Naomi: "Mijn man is God en daar krijg ik gewoon een natte plasser van"
Ik vond het ook nogal een... barbaarse uitspraak
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:11:29 #80
124676 RobertoCarlos
pi_217782103
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik vond het ook nogal een... barbaarse uitspraak
"Barbaars"..... dat was het woord wat ik zocht :X
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:11:32 #81
136 V.
pi_217782105
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:09 schreef Soury het volgende:

[..]
Het blijft een feit dat de beoordeling puur om de styling ging, er was wel meer niet af in die badkamer wat je met het blote oog kon zien.
Niet alleen op de styling, er was ook kritiek op slecht afschot e.d.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217782108
Oké... de badkamer van de zusjes was gewoon niet beoordeelbaar. Ook een verzameling van materialen
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:12:24 #83
136 V.
pi_217782120
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik krijg sterke tradwife-vibes.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:13:12 #84
124676 RobertoCarlos
pi_217782132
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:00 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Heb je een punt.

Ik snap vooral niet dat ze niet direct een klusjesman hebben ingehuurd om die badkamer af te maken?? Of zou dat niet mogen? :?
Ik zie niet waarom niet eigenlijk... Al is het niet een harde eis voor de volgende oplevering. En beide slaapkamers opleveren is dat wel. Dus ik vermoed dat ze daar de prioriteit aan hebben gegeven.. (wat niet slim is, maar goed..)
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:15:03 #85
124676 RobertoCarlos
pi_217782159
En toch... Ray vind het ook lekker om te stoken... hij vertelde het maar wat graag aan Naomi.
Die blik van Naomi toen ze hoorde van Ray dat het om Marit en Roelie ging...ze vond het prachtig :X }:|
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:16:15 #86
124676 RobertoCarlos
pi_217782176
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:12 schreef V. het volgende:

[..]
Ik krijg sterke tradwife-vibes.
Dat. Plus een vleugje gold-digger vibe
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:17:42 #87
124676 RobertoCarlos
pi_217782193
Leuk voor Chis dat ie hamertje-tik wint. Gun ik hem wel :)

[ Bericht 7% gewijzigd door RobertoCarlos op 28-05-2025 21:31:37 ]
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:22:27 #88
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_217782248
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:13 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik zie niet waarom niet eigenlijk... Al is het niet een harde eis voor de volgende oplevering. En beide slaapkamers opleveren is dat wel. Dus ik vermoed dat ze daar de prioriteit aan hebben gegeven.. (wat niet slim is, maar goed..)
Geen idee. Want ze weten vast ook dat Ray het water komt aansluiten. Dan wil je toch zeker weten dat alles het doet?! En je wil zelf ook binnen warm douchen?

Die spiegel bij W&E snap ik nog niet…
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:23:15 #89
136 V.
pi_217782262
"Mau, Vic en Naoom"...

Meine Gute -O-
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:29:55 #90
136 V.
pi_217782336
Heidy twee weken geleden: "Ja dan lopen ze bij anderen achter de rug om GODVERDOMME zieltjes te winnen"

Uh, huh :')
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:31:04 #91
124676 RobertoCarlos
pi_217782350
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:22 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Geen idee. Want ze weten vast ook dat Ray het water komt aansluiten. Dan wil je toch zeker weten dat alles het doet?! En je wil zelf ook binnen warm douchen?
Eens hoor.
quote:
Die spiegel bij W&E snap ik nog niet…
Het lijkt me eerlijk gezegd toch nog wel gevaarlijk dat je tegenaan knalt... Per ongeluk of omdat je denkt dat dat de echte uitgang is... :{
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:31:26 #92
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217782353
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:55 schreef V. het volgende:
Als de zussen de plee echt niet hebben aangesloten, vind ik dat wel heen heel slecht verhaal.
Ja, ik knap dan ook een beetje af.
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:33:57 #93
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217782372
Faisal maakt er een aardig zooitje van voor een loodgieter.
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:35:53 #94
124676 RobertoCarlos
pi_217782392
Even helemaal los van de jurering bij de oplevering he...... Marit & Roelie hebben de afgelopen weken erg veel hulp gevraagd aan anderen, en dan natuurlijk met name aan Victor. Victor heeft dat gewoon netjes, sociaal en eerlijk gedaan.

Maar dan vind ik het van Marit & Roelie nogal naar als je vervolgens omgekeerd achter de rug van anderen allerlei dingen bewust aan je badkamer niet afmaakt en dat je doet alsof dat af is. En dat je stiekem jouw eigen lading op kosten van Mark naar boven laat tillen. Veel vragen van anderen, maar weinig teruggeven, lijkt me dat dan...

[ Bericht 1% gewijzigd door RobertoCarlos op 28-05-2025 21:43:36 ]
pi_217782396
Door die dikke lip lijkt het soms net alsof Naomi een snor heeft.
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:37:01 #96
124676 RobertoCarlos
pi_217782408
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:55 schreef V. het volgende:
Zal ik hem maken? :D
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:37:36 #97
124676 RobertoCarlos
pi_217782416
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Faisal maakt er een aardig zooitje van voor een loodgieter.
Ho, ho, dat komt allemaal doordat Chris zo laat wakker wordt, he! ;)
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:40:50 #98
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217782446
Die spiegel is idd gevaarlijk. Als je daar tegenaan klapt, breekt ie.
pi_217782647
Het is weer smullen! Oei, Marit had het toch een beetje achter haar tenniselleboog met die poepdoos. _O-
pi_217782710
Tjongejonge, die Faisal is toch loodgieter? Badkamerprutser dus. En nee he, alweer variatie op hamertje tik, pffft.
pi_217783024
quote:
15s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:23 schreef V. het volgende:
"Mau, Vic en Naoom"...

Meine Gute -O-
Erg! Dat popiejopie gedoe van die breimuts, getsiederrie :D
pi_217783133
Jemig, die Heidi is wel een ordinair goedkoop scheldwijf achter de schermen zeg, kan zo aansluiten bij Naomi. Ze moet zich rot schamen.
pi_217783172
Kijk nu even terug zonder boek in mijn handen

De Zusjes hebben echt onterecht gewonnen. Die badkamer is gewoon echt niet af.
Eigenlijk zouden ze die 5000¤ terug moeten geven

Naomi is niet aardig, maar ze heeft hier echt gelijk over valsspelen
pi_217783200
quote:

[..]

Walgelijk, die man wijst altijd alles met zijn wijsvingertje naar een ander. Zelfreflectie onder het vriespunt.
pi_217783211
Faisel valt me ook tegen.

Eigenlijk net zo weinig opleveringen als de week ervoor :o
pi_217783221
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Faisel valt me ook tegen.

Eigenlijk net zo weinig opleveringen als de week ervoor :o
Dat ie nog zulke leuke zonen heeft!
pi_217783223
Bij het woord pedant in het woordenboek vind je een foto van Mark
pi_217783228
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat ie nog zulke leuke zonen heeft!
Genen komen van twee kanten ;)
pi_217783246
Kunnen ze niks beters verzinnen dan hamertje tik?

Laat ze net als vorig jaar afzichtelijke dingen maken die in het huis moeten. Dat was zo grappig en leuk en leedvermaak
pi_217783250
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bij het woord pedant in het woordenboek vind je een foto van Mark
_O- _O- _O- _O-
pi_217783318
Geen ergernis dit keer voor Ray, duidelijk een vakman. En kennelijk kon hij toch vrij makkelijk alle fouten van de amateurs herstellen.

Die originele balkenplafonds blijven voor mij een raadsel. Maar zoals het nu lijkt blijven die wel op de benedenverdieping, boven worden ze dichtgeplakt.
pi_217783362
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kunnen ze niks beters verzinnen dan hamertje tik?

Laat ze net als vorig jaar afzichtelijke dingen maken die in het huis moeten. Dat was zo grappig en leuk en leedvermaak
Dat lijkt op een stukje bezuiniging van het tv-format.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 mei 2025 @ 23:22:06 #113
862 Arcee
Look closer
pi_217783623
Deze hamertje tik vond ik wel leuk.
pi_217783654
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 23:22 schreef Arcee het volgende:
Nou vooruit dan, vond het ook wel leuk. :D
pi_217783756
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oef... dat kan ik niet aan

Kijk allen van Hayu, maar romantiek vind ik zo vermoeiend _O-
Nou erg veel romantiek is er niet hoor meestal wel een boel heibel :+
  donderdag 29 mei 2025 @ 08:03:48 #116
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217784919
quote:
12s.gif Op woensdag 28 mei 2025 23:36 schreef Soury het volgende:

[..]
Nou erg veel romantiek is er niet hoor meestal wel een boel heibel :+
Er zit iets op je lip
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 29 mei 2025 @ 08:32:29 #117
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217785026
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 23:22 schreef Arcee het volgende:
Prijs was voor Faisal maar ik heb weinig vertrouwen in zijn klusserskunsten of bouwvakkerskunsten dus het zal wel voor Lou Loenen zijn.
pi_217785430
Ik vond de kluszusjes tot deze week het leukst. Maar inderdaad bij iedereen hulp vragen, het ergste vond ik dat ze Chris hadden gevraagd om te helpen, terwijl zij ook mega achterlopen.

Die toilet dat moet toch helemaal opnieuw? Ik vond bij de jury frappant dat die makelaar meehad genomen dat ze marmeren wasbakken bij Naomi en Victor een slechte keuze was, terwijl zij er wel rekening mee hebben gehouden, maar toen hadden zij hun keuze al gemaakt.
  donderdag 29 mei 2025 @ 10:23:51 #119
124676 RobertoCarlos
pi_217785926
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 09:28 schreef Michellee het volgende:
Ik vond de kluszusjes tot deze week het leukst. Maar inderdaad bij iedereen hulp vragen, het ergste vond ik dat ze Chris hadden gevraagd om te helpen, terwijl zij ook mega achterlopen.

Die toilet dat moet toch helemaal opnieuw? Ik vond bij de jury frappant dat die makelaar meehad genomen dat ze marmeren wasbakken bij Naomi en Victor een slechte keuze was, terwijl zij er wel rekening mee hebben gehouden, maar toen hadden zij hun keuze al gemaakt.
Ja precies, vond ik ook. Hun besluit was dus gebaseerd op een eigen verkeerd idee... En bovendien, als de jurering alleen gaat om de styling, dan moet een makelaar zich niet met dit soort bouwtechnische dingen bemoeien...
  donderdag 29 mei 2025 @ 10:26:32 #120
124676 RobertoCarlos
pi_217785947
Ik heb even een plattegrondje en het financiële plaatje aan de OP toegevoegd met de namen van de koppels erbij. (Gebaseerd op screenshots van eerdere afleveringen.)

Dan is het toch nog wat beter te zien, wie precies waar zit en om hoeveel geld het gaat. Altijd handig Laat het maar ff even als het toch niet klopt.

Edit: en de spelregels toegevoegd

Edit: inclusief een inschatting van de grenzen vd appartementen

[ Bericht 17% gewijzigd door RobertoCarlos op 29-05-2025 14:28:49 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 mei 2025 @ 10:55:22 #121
862 Arcee
Look closer
pi_217786214
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb even een plattegrondje aan de OP toegevoegd met de namen van de koppels erbij. Dan is het toch nog wat beter te zien, wie precies waar zit. Laat het maar ff even als het niet klopt.
Marit en Roelie moeten meer boven Faisel en Chris zitten lijkt me, want het water van de zusjes kwam door het plafond van F&C.
  donderdag 29 mei 2025 @ 11:01:37 #122
124676 RobertoCarlos
pi_217786271
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:55 schreef Arcee het volgende:

[..]
Marit en Roelie moeten meer boven Faisel en Chris zitten lijkt me, want het water van de zusjes kwam door het plafond van F&C.
Thx. Ja, dat zat ik ook al te denken. Ik moet zeggen dat ik niet weet waar de grenzen van de appartementen liggen, ik heb nu gewoon de namen bij de nummers van de plattegronden gelegd.
Ik denk dat de grenzen van hun appartementen zo ongeveer lopen, en dan zou het wel kunnen

donderdag 29 mei 2025 @ 11:01:49 #123
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217786272
Wat vinden we, moeten Marit en Roelie hun prijs inleveren?
pi_217786291
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja. Als je gewoon weet dat de wc niet aangesloten is maar daar niet duidelijk over bent en wel schade veroorzaakt dan is dat sowieso niet netjes. Het gaat ook net wat verder dan 'afwerking' het is gewoon de basis die niet op orde was. Dan voldoe je niet aan de voorwaarden lijkt me. Overigens, dat water erop zetten had ook gewoon voor de jury plaats moeten vinden, dan was het maar helder.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 29 mei 2025 @ 11:18:47 #125
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217786397
Ik zeg ook ja. De badkamer was niet af, en met dat toilet gaan ze de mist in. Niet aangesloten en gewoon tegen de muur gezet. Ze vragen veel van de overige bewoners, maar wat geven ze zelf? Een lege boiler blijkt. We moeten ze een beetje in de gaten houden.
pi_217786620
quote:
Nope.
Wie wilde je dan de prijs geven? Noami&Victor? Die allemaal gratis professionals hadden rondlopen onder de noemer "familie"? Maar daar hoor je Noami niet over moord en brand schreeuwen...
  donderdag 29 mei 2025 @ 12:04:22 #127
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217786749
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:49 schreef BragilLarabla het volgende:

[..]
Nope.
Wie wilde je dan de prijs geven? Noami&Victor? Die allemaal gratis professionals hadden rondlopen onder de noemer "familie"? Maar daar hoor je Noami niet over moord en brand schreeuwen...
Naomi is een krijsende eend. :{w De prijs had wel naar M en A gemogen.
pi_217787246
quote:
Ja! Vind ik wel!
Geef het niet graag toe, maar dit is valsspelen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 mei 2025 @ 13:09:17 #129
862 Arcee
Look closer
pi_217787299
Zouden de juryleden via Dennis niet zelf terugkomen op hun beslissing als zij ook vinden dat Marit en Roelie hun prijs in moeten leveren?
  donderdag 29 mei 2025 @ 16:36:54 #130
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217788715
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 13:09 schreef Arcee het volgende:
Zouden de juryleden via Dennis niet zelf terugkomen op hun beslissing als zij ook vinden dat Marit en Roelie hun prijs in moeten leveren?
Ik denk het niet. Ik denk dat ze het zo laten maar wel op hun hoede zijn bij een oplevering van Marit en Roelie.
pi_217789304
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
Trouwens: even een beetje serieuzer... Marit heeft best behoorlijke diabetes, en als ik kijk naar hoe haar leefstijl is (ondanks Het Blok) dan is dat echt niet goed voor haar diabetes. Zij moet zich ook daardoor regelmatig echt rot voelen...
Hoe zie / weet jij dat ze behoorlijke diabetes heeft? Ben benieuwd, heb zelf diabetes.
En hoe zou haar leefstijl volgens jou moeten zijn, wat doet ze niet goed?
  donderdag 29 mei 2025 @ 18:24:04 #132
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217789599
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 17:55 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Hoe zie / weet jij dat ze behoorlijke diabetes heeft? Ben benieuwd, heb zelf diabetes.
Ze heeft zo’n wit plaatje op haar bovenarm.
pi_217789605
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 17:55 schreef NedKelly het volgende:

[..]
In de eerste aflevering vertelt ze aan. Chris of Faisel dat ze diabeet sinds ze iets in de twintig was
pi_217789638
Ik had even BEHOORLIJKE diabetes vet moeten maken. Daar ging het mij vooral om, het woordje behoorlijke.
Ik heb zelf die sensor ook jaren gehad, dus zag het al gelijk.
pi_217789657
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:30 schreef NedKelly het volgende:
Ik had even BEHOORLIJKE diabetes vet moeten maken. Daar ging het mij vooral om, het woordje behoorlijke.
^O^

Sorry!
  donderdag 29 mei 2025 @ 19:22:01 #136
124676 RobertoCarlos
pi_217790099
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:30 schreef NedKelly het volgende:
Het ligt er natuurlijk maar aan wat je wel en niet behoorlijke diabetes vind, dat blijft persoonlijk. Maar die sensor op je bovenarm is niet per se prettig, zeker niet als je zwaar aan het klussen bent. Dat doe je dus alleen voor omdat je echt je diabetes goed bij wil houden, en dan (denk ik dan maar :s) ) lijkt het me dat je dan iig medicijnen slikt of daar tegenaan zit (ook al vanwege de vergoeding van de sensor). Bovendien heeft ze geen overgewicht en is ze nog redelijk jong (dus mogelijk type I, wat ik een lastigere soort diabetes vind omdat je niet veel aan kunt doen qua lifestyle). Dan noem ik de diabetes dus al met al 'behoorlijk'.

Qua lifestyle is de situatie in Het Blok niet echt optimaal, wel natuurlijk de hoeveelheid beweging, maar als je ziet wat er tot nu toe gegeten wordt (bij 'Snackbar Dennis' :P) dan is dat niet echt super voor iemand met diabetes. Daarnaast helpt de stress en het gebrek aan slaap ook niet echt bij de diabetes.

Zo had ik het bedacht. Het is niet per se een verwijt aan Marit, maar het is wel een keuze geweest om dat zo te doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door RobertoCarlos op 29-05-2025 19:27:26 ]
pi_217790658
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2025 19:22 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Het ligt er natuurlijk maar aan wat je wel en niet behoorlijke diabetes vind, dat blijft persoonlijk. Maar die sensor op je bovenarm is niet per se prettig, zeker niet als je zwaar aan het klussen bent. Dat doe je dus alleen voor omdat je echt je diabetes goed bij wil houden, en dan (denk ik dan maar :s) ) lijkt het me dat je dan iig medicijnen slikt of daar tegenaan zit (ook al vanwege de vergoeding van de sensor). Bovendien heeft ze geen overgewicht en is ze nog redelijk jong (dus mogelijk type I, wat ik een lastigere soort diabetes vind omdat je niet veel aan kunt doen qua lifestyle). Dan noem ik de diabetes dus al met al 'behoorlijk'.

Qua lifestyle is de situatie in Het Blok niet echt optimaal, wel natuurlijk de hoeveelheid beweging, maar als je ziet wat er tot nu toe gegeten wordt (bij 'Snackbar Dennis' :P) dan is dat niet echt super voor iemand met diabetes. Daarnaast helpt de stress en het gebrek aan slaap ook niet echt bij de diabetes.

Zo had ik het bedacht. Het is niet per se een verwijt aan Marit, maar het is wel een keuze geweest om dat zo te doen.
Er is niet zoiets als behoorlijk of niet behoorlijke diabetes, of hele erge of minder erge diabetes. Je hebt het en je moet het regelen. Er zullen makkelijke en moeilijke periodes zijn, maar dan heb je het niet ineens erger.

De sensor is juist wel heel prettig, ook met klussen. Je bent gewend aan dat het ding er zit en merkt het niet echt, maar nog veel belangrijker, juist met klussen en fysieke activiteit: het waarschuwt je voor je lage bloedsuikers (en ook hoge), zodat je veel eerder kan acteren en niet in de problemen gaat komen. Het is in dat soort periodes juist helemaal een zegen.
Het voorkomt ook dat je moet vingerprikken en dat is juist onprettig in zo'n klusomgeving vanwege stof en viezigheid.

Je krijgt de sensor niet vergoed als je medicijnen slikt. Alleen bij minimaal 4x per dag spuiten of een insulinepomp.
Vroeger waren de regels scherper en heb ik het zelf 2,5 jaar met veel liefde betaald vanwege al het gemak ervan. Kan zijn dat Marit dat ook doet.
Aannemelijker is dat ze type 1 heeft omdat ze (in ieder geval nu) geen overgewicht heeft en het redelijk jong heeft gekregen (als dat bericht klopt, ik had het zelf niet gehoord).

We zien niet al hun maaltijden en ik denk dat het wel meevalt. Als je de koolhydraten uitrekent en je insuline er op aanpast kom je een heel eind, zeker met de fysieke activiteit erbij. Die paar weken gaan echt niet zoveel uitmaken.
  donderdag 29 mei 2025 @ 20:29:13 #138
124676 RobertoCarlos
pi_217790905
Wat goed dat je zo voor Marit opkomt! ^O^

Zo meteen een scheldende Heidy vanwege een warme douche!! :P _O-
pi_217790923
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2025 20:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat goed dat je zo voor Marit opkomt! ^O^

Zo meteen een scheldende Heidy vanwege een warme douche!! :P _O-
Probeer vooral wat uitleg over diabetes te geven. :)
  donderdag 29 mei 2025 @ 20:40:20 #140
136 V.
pi_217791069
"Zwaan en Kleef-aan" _O- _O- _O-
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217791148
Vader Hans is ook meerdere keren gladgetrokken en een toef haar gekocht.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:00:25 #142
124676 RobertoCarlos
pi_217791407
wat een geleuter van die Maurits en zijn vader... kennelijk kent zijn vader hem niet echt >:)
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:00:46 #143
124676 RobertoCarlos
pi_217791414
quote:
10s.gif Op donderdag 29 mei 2025 20:44 schreef Soury het volgende:
Was ook mijn eerste reactie! :@
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:02:21 #144
124676 RobertoCarlos
pi_217791438
nou, nou weten we het wel... tandje erbij nu! }:|
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:03:22 #145
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_217791451
Vind het wel leuk dat Faisel en Chris altijd eenzelfde kleur shirt aan hebben :D

Als W&E elke nacht tot 3uur doorgaan, hadden ze die badkamer niet allang in die epoxy kunnen hebben? Geen idee wat ze aan het doen zijn. Maar volgens mij weten ze het zelf niet eens.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:05:39 #146
136 V.
pi_217791481
God, ze hebben echt materiaal te weinig vandaag. Eerst dat uitgerekte gezemel over die vaders, om vervolgens drie keer hetzelfde bericht voor te laten lezen... -O- -O- -O-
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:10:20 #147
124676 RobertoCarlos
pi_217791536
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:05 schreef V. het volgende:
God, ze hebben echt materiaal te weinig vandaag. Eerst dat uitgerekte gezemel over die vaders, om vervolgens drie keer hetzelfde bericht voor te laten lezen... -O- -O- -O-
Het kan ook niet elke avond feest zijn, 10 weken lang :s)
Bovendien: de uitsmijter komt zometeen, ze bouwen het op! *O*
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:12:47 #148
124676 RobertoCarlos
pi_217791554
Ray is ook een beetje dom. Dit is nou juist niet de manier om E&W te motiveren. Je kunt mensen niet ineens veranderen, waardoor ze niet teveel nadenken. Bovendien (eigen ervaring. :|W ) als je ergens geen ervaring in hebt, dan ben je onzeker en denk je automatisch over alles na.... Dus de Methode-Ray (steeds herhalen dat ze op moeten schieten) gaat hem niet worden.. -O-
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:19:48 #149
136 V.
pi_217791660
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ray is ook een beetje dom. Dit is nou juist niet de manier om E&W te motiveren. Je kunt mensen niet ineens veranderen, waardoor ze niet teveel nadenken. Bovendien (eigen ervaring. :|W ) als je ergens geen ervaring in hebt, dan ben je onzeker en denk je automatisch over alles na.... Dus de Methode-Ray (steeds herhalen dat ze op moeten schieten) gaat hem niet worden.. -O-
Vind ik ook niet handig. Praat gewoon met ze. Volgens mij werken ze best hard, op hun manier.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:20:45 #150
136 V.
pi_217791676
Pornobekje heeft volgens mij te weinig te doen.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:22:14 #151
136 V.
pi_217791698
Al volg ik Marits redenatie van dat lenen van geen kant.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217791754
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:22 schreef V. het volgende:
Vraag me af of ze zit ze trollen? Ze betaald zeker liever ook geen geleend geld terug want daar gaat haar bankrekening van achteruit :P
pi_217791757
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:22 schreef V. het volgende:
Nee dat snap ik ook niet helemaal. Ik neem aan dat Marit bedoelde dat zij ook spullen hebben uitgeleend die niet terugkomen.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:24:56 #154
136 V.
pi_217791768
GODSKOLERE, wat is dit voor een kleuterschool...
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:27:35 #155
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_217791819
Regels naleven is moeilijk blijkbaar :N
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:30:32 #156
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217791855
Faisal en C staan samen te verven maar zij hadden toch een schilder gewonnen?

Naomi is de stadsomroepster met een eendenhoofd. Doet verder helemaal niets.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:31:24 #157
124676 RobertoCarlos
pi_217791871
Die Naomi... die werd zelfs even boos omdat Victor ('mijn werkmannetje') stopte met werken omdat hij zijn kinderen wilde zien :') _O- En dan zegt ze ook nog: "Ja maar, er moet nog heel veel gedaan worden!" _O-

Pas toen Victor zei dat ie toch naar huis wilde, had ze ineens door dat boos worden tóch niet zo handig is...... en was zo poeslief en vol begrip :+
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:32:17 #158
124676 RobertoCarlos
pi_217791886
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Faisal en C staan samen te verven maar zij hadden toch een schilder gewonnen?

Naomi is de stadsomroepster met een eendenhoofd. Doet verder helemaal niets.
Ik zag zojuist ineens die snor waar iemand het hier over had.... nou, daar gaat mijn nachtrust... :{
pi_217791897
Ik krijg steeds meer een hekel aan die Anoek die vastgeplakt zit aan Naomi en met haar zelfingenomen smoelwerk het gesprek aangaat met Marit en dan schaapachtig naar Naomi kijkt om het af te maken.

Nou morgen weer feest iig.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:33:23 #160
124676 RobertoCarlos
pi_217791901
Maar waar was nou die scene met Heidy die zo boos werd op Marit dat ze teveel warm water had gebruikt? Heb ik dat nou gemist??
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:34:23 #161
124676 RobertoCarlos
pi_217791915
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:33 schreef Soury het volgende:
Ik krijg steeds meer een hekel aan die Anoek die vastgeplakt zit aan Naomi en met haar zelfingenomen smoelwerk het gesprek aangaat met Marit en dan schaapachtig naar Naomi kijkt om het af te maken.

Nou morgen weer feest iig.
Zelfs dat kan ze niet alleen opleveren ;) >:)
pi_217791917
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar waar was nou die scene met Heidy die zo boos werd op Marit dat ze teveel warm water had gebruikt? Heb ik dat nou gemist??
Nee dat klopt, er was iets met douchen gister in de cliffhanger ;(
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:35:29 #163
136 V.
pi_217791930
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
Die Naomi... die werd zelfs even boos omdat Victor ('mijn werkmannetje') stopte met werken omdat hij zijn kinderen wilde zien :') _O- En dan zegt ze ook nog: "Ja maar, er moet nog heel veel gedaan worden!" _O-

Pas toen Victor zei dat ie toch naar huis wilde, had ze ineens door dat boos worden tóch niet zo handig is...... en was zo poeslief en vol begrip :+
Ja, en vorige week moest de wereld wijken omdat ZIJ haar kinderen wilde zien. Egocentrisch.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217791970
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:35 schreef V. het volgende:

[..]
Ja, en vorige week moest de wereld wijken omdat ZIJ haar kinderen wilde zien. Egocentrisch.
Nee ZIJ moest aan de botox en aan de kapper.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:39:06 #165
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217792007
Met die Naomi krijg je alleen maar ellende. Die doet gewoon niets.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:39:22 #166
124676 RobertoCarlos
pi_217792015
Ik kon het verhaal van Marit ook niet helemaal volgen, maar ik had tegelijkertijd het idee dat Naomi er een eigen draai aan gaf om Marit lekker zwart te maken.. Hebben jullie dat ook?
pi_217792034
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:39 schreef Boca_Raton het volgende:
Met die Naomi krijg je alleen maar ellende. Die doet gewoon niets.
Ik zit met smart te wachten dat er iets helemaal misgaat tussen die twee stellen :@
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:40:33 #168
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217792044
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik kon het verhaal van Marit ook niet helemaal volgen, maar ik had tegelijkertijd het idee dat Naomi er een eigen draai aan gaf om Marit lekker zwart te maken.. Hebben jullie dat ook?
Precies!
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:41:28 #169
124676 RobertoCarlos
pi_217792063
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:40 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik zit met smart te wachten dat er iets helemaal misgaat tussen die twee stellen :@
En ik zit te wachten op een clash tussen haar en Victor.... ik vind hem eigenlijk gewoon een sukkel dat ie dat allemaal pikt van de 'Blonde Del' (zijn woorden he :) )
pi_217792071
quote:
Ja precies anders slaat het nergens op nl. Wat ik al eerder zei kwam het op mij over dat hun ook privé gereedschap hebben uitgeleend wat niet terug is gebracht.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:42:18 #171
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217792077
Als Naomi hun appartement straks net zo stylet als bij haar thuis dan winnen ze niet.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:42:56 #172
136 V.
pi_217792089
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:27 schreef TaMieke het volgende:
Regels naleven is moeilijk blijkbaar :N
Nou, ik betwist niet dat er regels worden overtreden, en ik vind het heel lastig dat Marit idd heel erg van de regeltjes is voor anderen, maar verder graag naar zichzelf toe redeneert.

Maar godsamme, eerst gaan Rubberduckie en Vroeg-oud een halve dag met elkaar zitten zuigen, dan komen ze als commissie bij de zussen. Wát ze ook zeggen, maakt eigenlijk niet uit, want de antwoorden worden vervolgens weer bij de mannen geëvalueerd, om daarna weer met de koffierokers moet worden bebept.

Christus te paard, spreek iemand aan en klaar.
Maar dat constante geroddel... ze zouden aan mij een hele slechte hebben (maar wel leuke tv, denk ik)
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217792094
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Als Naomi hun appartement straks net zo stylet als bij haar thuis dan winnen ze niet.
Er worden al stootkussens tegen de muur geplakt, in geval van verlies
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:43:22 #174
136 V.
pi_217792097
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:32 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik zag zojuist ineens die snor waar iemand het hier over had.... nou, daar gaat mijn nachtrust... :{
Dat was ik. Erg hč?
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:45:28 #175
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217792128
Dat stukje over die lege boiler is weggelaten. Wel jammer.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:45:58 #176
124676 RobertoCarlos
pi_217792141
quote:
11s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:34 schreef Soury het volgende:

[..]
Nee dat klopt, er was iets met douchen gister in de cliffhanger ;(
Ik heb het nog ff gecheckt.... het was het einde van de vorige aflevering, maar ik dacht dat dat al het voorstukje van de aflevering van vandaag was.. dus dan komt het vandaag niet terug natuurlijk..

De uitputting slaat toe mensen ;)
pi_217792156
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:45 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat stukje over die lege boiler is weggelaten. Wel jammer.
Ja raar, wel dat gezemel over vader en zoon.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:47:00 #178
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217792164
En Edith en Wilfred… :N
pi_217792171
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:45 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik heb het nog ff gecheckt.... het was het einde van de vorige aflevering, maar ik dacht dat dat al het voorstukje van de aflevering van vandaag was.. dus dan komt het vandaag niet terug natuurlijk..

De uitputting slaat toe mensen ;)
Oh echt, ik zat er ook op te wachten _O-
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:47:56 #180
124676 RobertoCarlos
pi_217792181
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:43 schreef V. het volgende:

[..]
Dat was ik. Erg hč?
Nou bedankt he! ;) Jazeker erg! (anders had ik nu ook wel gezien hoor, die testosteron-snor was niet te missen! )
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:48:57 #181
124676 RobertoCarlos
pi_217792198
quote:
10s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:43 schreef Soury het volgende:

[..]
Er worden al stootkussens tegen de muur geplakt, in geval van verlies
Dus dat was niet voor de pron-shoot van Naomi :? ;)
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:49:30 #182
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217792210
Nou dat wordt wat morgen!
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:51:06 #183
124676 RobertoCarlos
pi_217792241
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:47 schreef Soury het volgende:

[..]
Oh echt, ik zat er ook op te wachten _O-
Ja, maar het is wel verklaarbaar, want het was nogal raar gemonteerd... En anders geef ik gewoon Marit de schuld. Of die luie Chris. Of Heidy, die niet eens een kraan kan monteren. ;)
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:51:35 #184
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217792252
Oplevering: puinhoop bij vier van de zes.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:53:11 #185
124676 RobertoCarlos
pi_217792279
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:47 schreef Boca_Raton het volgende:
En Edith en Wilfred… :N
Ik vind het wel een beetje zielig worden nu...
Maar als ik het goed begreep hebben ze het opgegeven, maar gaan ze wel door. Zoiets was het.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:53:49 #186
124676 RobertoCarlos
pi_217792285
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Oplevering: puinhoop bij vier van de zes.
En een jury die morgen gewoon boos wegloopt! :wtf:
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:58:19 #187
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217792343
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik vind het wel een beetje zielig worden nu...
Maar als ik het goed begreep hebben ze het opgegeven, maar gaan ze wel door. Zoiets was het.
Ze staan alleen maar te kletsen. Hij heeft het inzicht van een waterbuffel. Dus gebeurt er niets.
  donderdag 29 mei 2025 @ 22:02:00 #188
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217792379
Waar is @Firuze60 en @ChildoftheStars Ik mis hun commentaar.

[ Bericht 40% gewijzigd door Boca_Raton op 29-05-2025 22:08:56 ]
  donderdag 29 mei 2025 @ 22:09:55 #189
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_217792455
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:42 schreef V. het volgende:

[..]
Nou, ik betwist niet dat er regels worden overtreden, en ik vind het heel lastig dat Marit idd heel erg van de regeltjes is voor anderen, maar verder graag naar zichzelf toe redeneert.

Maar godsamme, eerst gaan Rubberduckie en Vroeg-oud een halve dag met elkaar zitten zuigen, dan komen ze als commissie bij de zussen. Wát ze ook zeggen, maakt eigenlijk niet uit, want de antwoorden worden vervolgens weer bij de mannen geëvalueerd, om daarna weer met de koffierokers moet worden bebept.

Christus te paard, spreek iemand aan en klaar.
Maar dat constante geroddel... ze zouden aan mij een hele slechte hebben (maar wel leuke tv, denk ik)
Ik doelde ook op het voorstukje van morgen.

Ben het verder helemaal met je eens. Er wordt wat afgezeikt op elkaar.
De mannen laten het ook maar wat graag regelen door de vrouwen.
  donderdag 29 mei 2025 @ 22:17:35 #190
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217792511
Ik heb weer echt genoten. Met name van Wilfred en Edith die bijna drie opleveringen achterlopen en nog denken dat ze goed bezig zijn. Faisal en Chris moeten die onsterfelijke puinhoop eens opruimen. Zo kun je toch niet werken?
Naomi ga ik niet meer op in anders slaap ik niet. Anouk loopt en praat mee met haar BFF en daar komen problemen van. Ze kan dat beter niet doen. Heidy wordt steeds grover :R Marit moet nou dat lieve toontje maar eens laten varen want er komen misverstanden van.
  donderdag 29 mei 2025 @ 22:20:29 #191
124676 RobertoCarlos
pi_217792549
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 22:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Waar is @:Firuze60 en @:ChildoftheStars Ik mis hun commentaar.
Ik denk dat ze allebei een huilbui hebben omdat ze er volledig doorheen zitten.
Of dat ze achter onze rug over ons aan het roddelen zijn :X

(pfoe.. dat doet wat met je, dat Blok.... volledig onderschat :{ )
pi_217792567
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 22:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Waar is @:Firuze60 en @:ChildoftheStars Ik mis hun commentaar.
Sorry! Komt morgen
Hoofd is moe
pi_217792611
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 22:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Sorry! Komt morgen
Hoofd is moe
Nee nu >:)
  donderdag 29 mei 2025 @ 22:31:13 #194
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_217792672
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 22:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Sorry! Komt morgen
Hoofd is moe
Neen, heel snel/rapper dan je gewend bent!@
Smoesjes :{w
quote:
12s.gif Op donderdag 29 mei 2025 22:25 schreef Soury het volgende:

[..]
Nee nu >:)
eEnZ :{
love & heet
pi_217792731
Nu pas uitgekeken. Ik begreep niet helemaal het verhaal van Marit, ze leent steeds spullen van anderen, zoals een snelboor (?) van Maurits en wil dan die niet terugbrengen? Moeten mensen hun eigen uitgeleende spullen bij de zusjes zelf weer ophalen? Hebben de zussen zelf geen koffiezet apparaatje? Vreemd, vreemd, vreemd.
pi_217793168
Edith had het over allerlei tegenslagen waar we als kijker volgens mij weinig van meekrijgen: een scheve vloer, rotte balken, vloerverwarming die er weer uit moest. Tja dan kan de moed in je schoenen zakken. Maar echt door werken aan bijvoorbeeld die eerste slaapkamer zie ik ze ook niet doen.

Het appartement van F&C is lang en smal en dan met weinig ramen. Hoe zonde om dan voor een tweede slaapkamer te hebben met een groot raam. Dat is echt niet handig bedacht door een architect. Ik zou van slaapkamer 2 een kantoor maken en dan een glazen deur geplaatst hebben, maakt straks de keuken veel minder donker.

Naomi en Victor hebben een punt mbt gereedschap. Als je prive gereedschap
mag gebruiken (dat mag dus kennelijk nu wel) dan is het logisch dat je het zelf ophaalt en weer terugbrengt als je klaar bent. En het is aan de eigenaar om te beslissen of hij het uitleent. De zusjes vragen wel of ze mogen lenen, maar ophalen en terugbrengen schijnen ze niet te doen. Tja, dat zou je bij mij ook niet moeten flikken.

Klonk als een gezellige oplevering morgen trouwens...
  donderdag 29 mei 2025 @ 23:06:07 #197
136 V.
pi_217793189
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 22:37 schreef Firuze60 het volgende:
Nu pas uitgekeken. Ik begreep niet helemaal het verhaal van Marit, ze leent steeds spullen van anderen, zoals een snelboor (?) van Maurits en wil dan die niet terugbrengen? Moeten mensen hun eigen uitgeleende spullen bij de zusjes zelf weer ophalen?
Nou, dat begreep ik er ook uit, maar dat lijkt me voor iemand met haar hersenen heel gek.

Snapte de irritatie van "Mau" over die spieboor wel enigszins.

De regel is, dat mensen die eigen gereedschap meenemen dat ook awn anderen beschikbaar moeten stellen, ivm de eerlijkheid.
Maar "Mau" heeft die boor gekocht van zijn bouwbudget, dus dan lijkt mij dat van dat delen niet op te gaan.

En die zussen moeten goddomme idd zelf effe een koffie-apparaatje fiksen.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217793353
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 23:06 schreef V. het volgende:

[..]
Nou, dat begreep ik er ook uit, maar dat lijkt me voor iemand met haar hersenen heel gek.

Snapte de irritatie van "Mau" over die spieboor wel enigszins.

De regel is, dat mensen die eigen gereedschap meenemen dat ook awn anderen beschikbaar moeten stellen, ivm de eerlijkheid.
Maar "Mau" heeft die boor gekocht van zijn bouwbudget, dus dan lijkt mij dat van dat delen niet op te gaan.

En die zussen moeten goddomme idd zelf effe een koffie-apparaatje fiksen.
Ik denk dat ze zich niet bewust zijn van het koffieautomaat gebruik (neem aan dat ze hun eigen koffie kopen)plus dat Anoek zelf heeft aangeboden dat ze een koffieapparaat mochten gebruiken. Ze hebben wel wat gniepigs die twee, ze wisten dat die plee niet aangesloten was en dan toch doortrekken :?
Maar dat gereedschap gesprek is denk ik totaal omgedraaid door Naomi.

[ Bericht 2% gewijzigd door Soury op 29-05-2025 23:20:42 ]
pi_217794581
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Tsja, Ray is vooral opzichter, geen psycholoog ;)
Wat hij vooral bedoeld denk ik, is dat er geen voortgang te zien is. Ze zullen vast hard werken maar je ziet niet echt noemenswaardig verschil tussen ochtend en avond bijv.
pi_217794583
quote:
Marit gaf deels een raar antwoord, maar Naomi citeerde haar in ieder geval niet helemaal correct.

Als die werklui door Ray zijn ingeschakeld, zou ik ook niet ingrijpen. Je mag aannemen dat Ray instructies geeft over eindtijd werken.
Dat is wat heel anders dan dat Marit zei: het is is ons ook overkomen.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 07:56:33 #201
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_217794698
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 23:05 schreef d.k. het volgende:
Edith had het over allerlei tegenslagen waar we als kijker volgens mij weinig van meekrijgen: een scheve vloer, rotte balken, vloerverwarming die er weer uit moest. Tja dan kan de moed in je schoenen zakken. Maar echt door werken aan bijvoorbeeld die eerste slaapkamer zie ik ze ook niet doen.
Dat viel mij ook al op. Waarom krijgen wie die tegenslagen dan niet te zien? Is het geroddel van Naomi dan zoveel interessanter? (of 2 weken sloop werkzaamheden)...

quote:
Het appartement van F&C is lang en smal en dan met weinig ramen. Hoe zonde om dan voor een tweede slaapkamer te hebben met een groot raam. Dat is echt niet handig bedacht door een architect. Ik zou van slaapkamer 2 een kantoor maken en dan een glazen deur geplaatst hebben, maakt straks de keuken veel minder donker.

Dat is nu toch opgelost met dat bovenraam wat ze hebben geplaatst? Dan maakt het ook minder uit of het een slaapkamer is of een kantoor.
pi_217794868
Ik ben wat afleveringen van het afgelopen seizoen aan het kijken, wat een verschil met hoe het nu gaat. Echt enorm suffe afleveringen.
pi_217795016
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 07:56 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Dat is nu toch opgelost met dat bovenraam wat ze hebben geplaatst? Dan maakt het ook minder uit of het een slaapkamer is of een kantoor.
Een streep glas op 2 meter nog wat hoogte of een compleet glazen wand, het maakt heel veel uit in lichtopbrengst. Juist in een keuken wil je licht, dat streepje glas zet weinig zoden aan de dijk.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 08:44:46 #204
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_217795025
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 08:43 schreef d.k. het volgende:

[..]
Een streep glas op 2 meter nog wat hoogte of een compleet glazen wand, het maakt heel veel uit in lichtopbrengst. Juist in een keuken wil je licht, dat streepje glas zet weinig zoden aan de dijk.
Een glazen wand is idd anders. Ik las een glazen deur :+ my bad.
Maar dan is het huis ook compleet verkeerd ingedeeld. Als dat de enige 2 ramen zijn, had daar dan de keuken en woonkamer gezet en de slaapkamers en badkamer achter in het pand.
pi_217795587
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 08:44 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Een glazen wand is idd anders. Ik las een glazen deur :+ my bad.
Maar dan is het huis ook compleet verkeerd ingedeeld. Als dat de enige 2 ramen zijn, had daar dan de keuken en woonkamer gezet en de slaapkamers en badkamer achter in het pand.
Achter zit een deur naar buiten en een aanbouwtje dus daar komt minder licht binnen. Ik neem aan dat die dubbele deur naar buiten nog voorzien wordt van glas, maar dat is richting binnenplaats. Daar stond ooit een boom, ik denk dat die inmiddels gekapt is. Maar voor komt meer licht, dat sowieso.
pi_217795765
Nog even over Marit's verhaal met Naomi. Misschien bedoelde Marit dat iedereen (tenminste M&H en V&N) zo vaak door hun appartement banjeren met spullen dat ze ook wel even wat geleende spullen mee terug kunnen nemen. Maar dan nog, ze lopen natuurlijk altijd met hun handen vol door dat appartement.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 07:56 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Dat viel mij ook al op. Waarom krijgen wie die tegenslagen dan niet te zien? Is het geroddel van Naomi dan zoveel interessanter? (of 2 weken sloop werkzaamheden)...

Mee eens, hoor, waarom geen beelden van die tegenslagen bij E&W te zien? Vond het best sneu voor hen.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 10:54:23 #207
124676 RobertoCarlos
pi_217795920
Over Liniaal-gate: Ik heb het even teruggekeken en dit is wat Marit als verklaring gaf:

Victor had een liniaal van de gemeenschappelijke spullen geleend en een meehelp-vriend van Victor had tegen Marit gezegd dat hij die liniaal wel even zou teruggeven aan Marit, want hij ging toch die kant op. Toen dat nog niet was gebeurd, had Marit daarna tegen Naomi gezegd van "joh, breng je die liniaal nog even mee terug?"

Naomi gaat dat natuurlijk gebruiken voor haar Haat-Campagne :Y :N
(wel een beetje erg makkelijk van Marit, maar nou ook weer niet zo erg..)

vrijdag 30 mei 2025 @ 10:55:46 #208
124676 RobertoCarlos
pi_217795934
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:32 schreef Firuze60 het volgende:
Nog even over Marit's verhaal met Naomi. Misschien bedoelde Marit dat iedereen (tenminste M&H en V&N) zo vaak door hun appartement banjeren met spullen dat ze ook wel even wat geleende spullen mee terug kunnen nemen. Maar dan nog, ze lopen natuurlijk altijd met hun handen vol door dat appartement.
[..]
Mee eens, hoor, waarom geen beelden van die tegenslagen bij E&W te zien? Vond het best sneu voor hen.
Ja, dat van die balken wist ik niet en daar kunnen ze dan ook niets aan doen. En eerder al dat gezeik met die Monumentencommissie.... Ze kunnen best wat harder en vooral handiger werken en ze hebben teveel ambities, maar dat is dus kennelijk niet het hele verhaal..
pi_217796483
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
Over Liniaal-gate: Ik heb het even teruggekeken en dit is wat Marit als verklaring gaf:

Victor had een liniaal van de gemeenschappelijke spullen geleend en een meehelp-vriend van Victor had tegen Marit gezegd dat hij die liniaal wel even zou teruggeven aan Marit, want hij ging toch die kant op. Toen dat nog niet was gebeurd, had Marit daarna tegen Naomi gezegd van "joh, breng je die liniaal nog even mee terug?"

Naomi gaat dat natuurlijk gebruiken voor haar Haat-Campagne :Y :N
(wel een beetje erg makkelijk van Marit, maar nou ook weer niet zo erg..)

[ afbeelding ]
Wat goed van jou dat je het verhelderd! Tja, wordt het toch weer een beetje anders van. Naomi zat dus duidelijk weer eens te stoken. Misselijk wel, hopelijk voor haar was het alleen maar dommigheid en begreep ze Marit niet.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:06:41 #210
124676 RobertoCarlos
pi_217796516
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat goed van jou dat je het verhelderd! Tja, wordt het toch weer een beetje anders van. Naomi zat dus duidelijk weer eens te stoken. Misselijk wel, hopelijk voor haar was het alleen maar dommigheid en begreep ze Marit niet.
Thx. Ik zat wel net te denken... het moet ook allemaal niet te duidelijk worden, want anders hebben we niets om heerlijk verontwaardigd over te zijn :s) :D
pi_217796564
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:06 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Thx. Ik zat wel net te denken... het moet ook allemaal niet te duidelijk worden, want anders hebben we niets om heerlijk verontwaardigd over te zijn :s) :D
Hahaha, nou, een ding is mij nog steeds niet duidelijk. Die plattegrond die jij in de opening hebt gezet. Is daar nu werkelijk alles al in getekend, tot het plaatsen van bedden, tafels en keukeneiland aan toe? Wat mogen ze dan nog zelf ontwerpen?
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:28:08 #212
124676 RobertoCarlos
pi_217796723
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:12 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hahaha, nou, een ding is mij nog steeds niet duidelijk. Die plattegrond die jij in de opening hebt gezet. Is daar nu werkelijk alles al in getekend, tot het plaatsen van bedden, tafels en keukeneiland aan toe? Wat mogen ze dan nog zelf ontwerpen?
Geen idee..... daar heb ik niet veel verstand van... Ik vermoed dat die bedden enzo ingetekend zijn om duidelijk te maken wat de functie van die kamer is.. Een beetje om een idee te geven van de ruimte, zoiets...
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:45:08 #213
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217796875
Laten Edith en Wilfried dat bed zo staan? Dat ziet er toch niet uit? :?
pi_217797117
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:45 schreef Boca_Raton het volgende:
Laten Edith en Wilfried dat bed zo staan? Dat ziet er toch niet uit? :?
Nee, ziet er niet uit zo. Ze zitten natuurlijk wel met die muur met dat oude plakkaat en ik vermoed dat alle muren in die kamer nog niet geverfd en behangen zijn, dat maakt natuurlijk ook dat ze even het bed in het midden hebben gezet. Het mooie gebouw is voor mij nog steeds een ondoorzichtige doolhof met aan de ene kant weggeslagen muren, deuren dichtgemetseld en tegelijk weer dunne voorzetwandjes ingezet.

In de vorige serie stond dat Amsterdamse pand op een gegeven moment (zelfs toen de uitzendingen nog niet afgelopen waren) al op Funda, ben zeer benieuwd naar het eindresultaat in dit geval.
pi_217797153
En wat was Victor nu in die tweede slaapkamer tegen de muur aan het zetten? Leek wel dat hij de hele muur met een soort hoofdboard van een bed zat te plakken.
pi_217799420
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 13:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, ziet er niet uit zo. Ze zitten natuurlijk wel met die muur met dat oude plakkaat en ik vermoed dat alle muren in die kamer nog niet geverfd en behangen zijn, dat maakt natuurlijk ook dat ze even het bed in het midden hebben gezet. Het mooie gebouw is voor mij nog steeds een ondoorzichtige doolhof met aan de ene kant weggeslagen muren, deuren dichtgemetseld en tegelijk weer dunne voorzetwandjes ingezet.

In de vorige serie stond dat Amsterdamse pand op een gegeven moment (zelfs toen de uitzendingen nog niet afgelopen waren) al op Funda, ben zeer benieuwd naar het eindresultaat in dit geval.
Dat bed is zo bedoeld en ook niet slecht bedacht. Er moet een kast en een bed in de kamer. Die kunnen beide niet voor de schouw. Het bed kan eventueel voor het raam maar dat is niet echt praktisch. Dus op deze manier heb je en kast en bed en het is ruimtelijk. De ramen daar zijn aan de straatkant, ongeveer op een t-splitsing, dus daar zou ik mijn bed ook niet neerzetten.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 19:17:33 #217
124676 RobertoCarlos
pi_217800436
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 13:23 schreef Firuze60 het volgende:
En wat was Victor nu in die tweede slaapkamer tegen de muur aan het zetten? Leek wel dat hij de hele muur met een soort hoofdboard van een bed zat te plakken.
Er was hier al iemand die suggereerde dat dat stootkussens zijn, in het geval dat ze gingen verliezen... En ook iemand die dacht dat het voor de pron-shoot van Naomi was :wtf:
  vrijdag 30 mei 2025 @ 19:19:41 #218
124676 RobertoCarlos
pi_217800450
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 17:02 schreef d.k. het volgende:

[..]
Dat bed is zo bedoeld en ook niet slecht bedacht. Er moet een kast en een bed in de kamer. Die kunnen beide niet voor de schouw. Het bed kan eventueel voor het raam maar dat is niet echt praktisch. Dus op deze manier heb je en kast en bed en het is ruimtelijk. De ramen daar zijn aan de straatkant, ongeveer op een t-splitsing, dus daar zou ik mijn bed ook niet neerzetten.
En kan het bed niet met de rug tegen de muur tussen raam en schouw? Dus als je met je rug tegen de schouw staat, dan links. Dan heb je iig die lichtinval en zit je niet tegen Jan van Kuiken (ofzo) aan te kijken...
  vrijdag 30 mei 2025 @ 20:30:43 #219
136 V.
pi_217801101
:W
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217801187
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 19:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
En kan het bed niet met de rug tegen de muur tussen raam en schouw? Dus als je met je rug tegen de schouw staat, dan links. Dan heb je iig die lichtinval en zit je niet tegen Jan van Kuiken (ofzo) aan te kijken...
Ik vind het ook niks dat bed zo. Kijk liever naar de lucht.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 20:40:24 #221
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_217801255
Wtf heeft die Tim aan??
Sinds wanneer bemoeit hij zich met het budget?

Waarom doen W&E overal dat leem? Stuc gewoon ook een aantal kamers. Je hoeft niet alles apart te doen.

En F&C gebruiken overal die rare verf/schildertechniek. Ben je volgens mij ook snel op uit gekeken.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 20:48:17 #222
124676 RobertoCarlos
pi_217801350
O jee, Snoetje wordt boos!! :X
  vrijdag 30 mei 2025 @ 20:49:53 #223
124676 RobertoCarlos
pi_217801365
Marit doet wel erg makkelijk over spullen die 'teveel gekocht heeft'.
"Ja, maar die gaan we gebruiken voor de andere kamer"

Maar dat mocht toch niet? Dat was nou juist in week 1 of 2 een grote discussie...
  vrijdag 30 mei 2025 @ 20:51:04 #224
124676 RobertoCarlos
pi_217801380
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 20:40 schreef TaMieke het volgende:
Wtf heeft die Tim aan??
Sinds wanneer bemoeit hij zich met het budget?

Waarom doen W&E overal dat leem? Stuc gewoon ook een aantal kamers. Je hoeft niet alles apart te doen.

En F&C gebruiken overal die rare verf/schildertechniek. Ben je volgens mij ook snel op uit gekeken.

Ze willen hun eigen authentieke zelf manifesteren....
pi_217801433
Het gaat allemaal wel op zijn janboerenfluitjes dit programma. Dennis komt één keer per week fastfood brengen en dawast. Hij had er veel vaker moeten zijn (of liever iemand anders) en de onderlinge ruzies en roddels een beetje te sturen of aan te wakkeren. Er is een heleboel gedoe en de volgende aflevering hoor en zie je er niks meer van.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 20:58:03 #226
136 V.
pi_217801482
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 20:40 schreef TaMieke het volgende:
ik vind het vooral lelijk omdat het niet dekt. Je ziet die vierkante vlakken er doorheen.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 20:59:43 #227
136 V.
pi_217801496
Ik word niet goed van al dat gezeik.
Nog effe en ik stop met kijken.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 20:59:54 #228
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_217801497
“Je mag me niet van oneerlijkheid betichten…”
En dan met een slap smoesje komen dat ze achterlopen. Zo werkt het gewoon. :W
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:00:20 #229
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_217801499
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 20:58 schreef V. het volgende:

[..]
ik vind het vooral lelijk omdat het niet dekt. Je ziet die vierkante vlakken er doorheen.
Volgens mij moet dat zo. Maar mooi is t niet.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:00:26 #230
136 V.
pi_217801500
Oh, chronische zuignap Anouk is conflictmijdend.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217801520
Ik snap niet dat Victor elke kamer wit staat te sauzen. Doe dan een heel lichte zand of beige kleur of zo. Maar dat wit. Zo ongezellig.
(ok ik ben gewoon allergisch voor spierwitte muren).
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:03:40 #232
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_217801526
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:02 schreef NedKelly het volgende:
Ik snap niet dat Victor elke kamer wit staat te sauzen. Doe dan een heel lichte zand of beige kleur of zo. Maar dat wit. Zo ongezellig.
(ok ik ben gewoon allergisch voor spierwitte muren).
Is het niet gewoon voorstrijk?
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_217801540
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:03 schreef greysbones het volgende:

[..]
Is het niet gewoon voorstrijk?
Goed punt, zou kunnen. Ik hoop het.
pi_217801565
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:00 schreef V. het volgende:
Daarom laat ze Naomi de kolen uit het vuur halen.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:12:13 #235
124676 RobertoCarlos
pi_217801580
Maar krijgen H&M nou een boete? Want Snoetje zou daar PERSOONLIJK voor zorgen toch?
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:12:40 #236
124676 RobertoCarlos
pi_217801582
quote:
_O- _O-
pi_217801608
quote:
Ja maar zij hebben het toch ook af? En zijn hobby klussers. Ze vergeten even dat ze vanaf het begin hebben meegelift met hun besties Vic/Naomi
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:21:59 #238
136 V.
pi_217801651
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:09 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Daarom laat ze Naomi de kolen uit het vuur halen.
Ja, maar wel continu de fikkies aanwakkeren
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217801659
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:21 schreef V. het volgende:

[..]
Ja, maar wel continu de fikkies aanwakkeren
Prima manier om zelf verder het conflict te vermijden. Als in: het gesprek aan moeten gaan.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:25:14 #240
421867 greysbones
pi_217801665
Hoe lang mogen koppels doorgaan met niet opleveren ?
pi_217801671
Het staat me bij dat in de vroegere versie van het Blok, er wel eens een koppel vervangen werd vanwege wanprestaties.
pi_217801679
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:25 schreef greysbones het volgende:
Ze moeten het uiteindelijk verkopen, dus het moet wel af.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:27:27 #243
421867 greysbones
pi_217801682
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:26 schreef NedKelly het volgende:
Het staat me bij dat in de vroegere versie van het Blok, er wel eens een koppel vervangen werd vanwege wanprestaties.
Jep
pi_217801715
Vond het mooie slaapkamer. Bureau mooi met die uitgevreesde hoek, mooie wandplanken. Zag er gezellig uit. Helpt wel mee dat de ruimte behoorlijk was tov Maurits en Anouk.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:33:10 #246
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217801722
Wat een gedoe. Jammer dat Biglip gewonnen heeft.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:34:09 #247
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217801728
Heidi en Mark dachten eventjes de boel te tillen.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:36:16 #248
136 V.
pi_217801735
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:23 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Prima manier om zelf verder het conflict te vermijden. Als in: het gesprek aan moeten gaan.
Zeker. Maar er zouden überhaupt minder conflicten zijn als zij haar geaffecteerde kakbakkes eens zou houden.

Ik zou haar dus eerder als conflictvoedend willen omschrijven.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217801739
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:25 schreef greysbones het volgende:
Zover ik weet van vorig jaar:
Aan het einde gaat de aannemer (in dit geval dus Ray) zelf alles -laten- afmaken en verbeteren en de kosten daarvan worden afgehaald van de winst (= verkoopprijs - aankoopprijs - budget).
Dus je mag alle opleveringen missen, maar je snijdt je in je eigen vingers.
pi_217801758
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Heidi en Mark dachten eventjes de boel te tillen.
Ja we willen stofvrij slapen. Uhhh... iets minder koffie en peuken misschien.
En Faisel had maar een héél klein muurtje. :')
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:44:13 #251
124676 RobertoCarlos
pi_217801788
Het viel me op dat Chris gewoon ook nog eens zijn vader moet opvoeden.
Als in: "Op zondag werken? Nee pa, dat gaan we niet doen, want dat mag niet" :+

[ Bericht 1% gewijzigd door RobertoCarlos op 30-05-2025 22:08:03 ]
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:49:15 #252
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217801829
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:40 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja we willen stofvrij slapen. Uhhh... iets minder koffie en peuken misschien.
En Faisel had maar een héél klein muurtje. :')
Heidy draaikont.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:50:17 #253
124676 RobertoCarlos
pi_217801837
Ik vraag het me al weken af en nu ga ik het gewoon zeggen ook..... ik bedoel: het móet eruit!
Wilfred, wat is dat met al die petjes, mutsjes en dingen op je hoofd?! :? :X
Stop daarmee!!! }:|

(vandaag leek het wel alsof hij net uit de jungle kwam, met z'n klap-zonnebril en safari-hoedje... :P )
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:51:00 #254
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217801844
Ik zag dat Naomi drie vullingen had. Zo’n grote mond heeft zij.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:51:25 #255
124676 RobertoCarlos
pi_217801851
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Heidy draaikont.
Ze gaat gewoon slecht op onrecht

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door RobertoCarlos op 30-05-2025 22:14:57 ]
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:51:33 #256
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217801852
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vraag het me al weken af en nu ga ik het gewoon zeggen ook..... ik bedoel: het móet eruit!
Wilfred, wat is dat met al die petjes, mutsjes en dingen op je hoofd?! :? :X
Stop daarmee!!! }:|

(vandaag leek het wel alsof hij net uit de jungle kwam, met z'n klap-zonnebril en safari-hoedje... :P )
Hij schaamt zich, hij is kaal.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 21:53:15 #257
124676 RobertoCarlos
pi_217801868
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik zag dat Naomi drie vullingen had. Zo’n grote mond heeft zij.
_O- _O- _O-

Hoe ging dat ook alweer? "Je moet een krijsende Naomi niet in de bek kijken?"
Zoiets, ik weet het niet meer precies O-)
  vrijdag 30 mei 2025 @ 22:00:56 #258
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217801948
We hebben weer genoten!
pi_217802028
LOL, ben halverwege nu. Die Faissal: "Heb maar heeeeel klein muurtje geverfd." _O-
pi_217802096
Jeetje, dat tweede slaapkamertje bij A&M is een pijpenlaatje, nog geen twee meter breed zo te zien.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 22:15:59 #261
124676 RobertoCarlos
pi_217802097
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Hij schaamt zich, hij is kaal.
Moet ie maar eens mij ophouden, beter voor hem, hij maakt het alleen maar erger zo
pi_217802118
Zo en nu ga ik er even voor zitten
  vrijdag 30 mei 2025 @ 22:19:22 #263
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217802129
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 22:15 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Moet ie maar eens mij ophouden, beter voor hem, hij maakt het alleen maar erger zo
Hij ziet er uit als een verdwaalde Torremolinosganger.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 22:21:22 #264
124676 RobertoCarlos
pi_217802145
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 22:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Hij ziet er uit als een verdwaalde Torremolinosganger.
Nou dat! Hij kan zo met Tim (met zijn Lawaaishirt) op vakantie! :)
pi_217802262
Wat een rare aflevering
Het is meer een soap dan verbouwen
95% ruzie maken en relletjes.
pi_217802283
Wat vinden jullie van de boete?
pi_217802307
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 22:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat een rare aflevering
Het is meer een soap dan verbouwen
95% ruzie maken en relletjes.
Dat vond ik ook, nuja, wel terechte boetes. Wat ik mij van de vorige serie nog kan herinneren dat de winnaar soms ook nog een ander stel mocht belonen. Dit keer is alles wel aardig uitgekleed, hoor. Dennis elke keer met die vette hap. En waarom riep die makelaar met zijn pipo-schoenen alleen M&R op het matje met hun begroting, doe dan iedereen. PFFFFT
pi_217802316
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 22:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat vond ik ook, nuja, wel terechte boetes. Wat ik mij van de vorige serie nog kan herinneren dat de winnaar soms ook nog een ander stel mocht belonen. Dit keer is alles wel aardig uitgekleed, hoor. Dennis elke keer met die vette hap. En waarom riep die makelaar met zijn pipo-schoenen alleen M&R op het matje met hun begroting, doe dan iedereen. PFFFFT
Ja eens

Ik houd van drama, maar nu voel ik me super ongemakkelijk
pi_217802349
Merkte nu wel dat het zwaankleefaan stel in eens een beetje stikjaloers werd op het ratelkontstel, ze begonnen nu ook zelf op eens te mekkeren dat zij ook maar amateurs zijn, hahahaha.

En Anouk met haar 'conflictmijdend', dikke stookster.
pi_217802444
Even een vraagje over dat bouwbudget (zie opening). Is dat startbedrag inclusief bouwbudget? Alleen daarom al lopen V&N grote kans om te winnen, ligging appartement en vrij laag getaxeerd.
pi_217802468
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 22:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja eens

Ik houd van drama, maar nu voel ik me super ongemakkelijk
Plaatsvervangende schaamte krijg je er van, maar ze doen het zichzelf aan.
pi_217802474
Het is pompen of verzuipen deze week. Is het niet door lekkende waterleidingen, dan wel omdat medekandidaten je nog net niet je kop in de sloot duwen...

Karma is a bitch, op meerdere fronten. Maurits en Anouk moeten ook doorwerken op zondag wegens tijdsdruk - en dat terwijl Maurits eerder nog zó zeker was dat zij die extra tijd ook niet nodig hadden. En oh oh oh, loopt het ook nog mis met de afwerking van de badkamer. Hoewel, badkamer... door de kleurkeuze lijkt het eerder op een grafkamer. En waar hun besties Victor en Naomi vooraf zo zeker waren dat ze de oplevering wel zouden winnen en De Gouden Vier zelfvoldaan bij de anderen gingen koekeloeren vlak voor de oplevering. Wat een genot was het dan ook dat Marit en Roelie er met de hoofdprijs vandoor gingen, al was hun geluk ook van korte duur. Maar daarover later meer.

Schade aan de bakwagen fixen met plakband. Is Faisel 57 of 7? Want op die laatste leeftijd was plakband ook mijn beste vriend. En hoezo ging Chris weg met dé bakwagen als Faisel zijn lucratieve extra busje heeft?
En dan nog wat: als een badkamermonteur een badkamer moet opleveren is het wel heel frappant dat er nog geen werkende afzuiging is of dat de hele leiding-shabam überhaupt niet aangesloten is. Toch een teken dat de relaxte mentaliteit van vader en zoon niet heel lekker werkt. Hoewel hun samenwerking over het algemeen al niet heel soepel loopt. Ik snap Chris wel dat hij het pand ontvlucht van zodra het kan, met zo'n niet te stoppen praatjesmaker als vader. Gelukkig heeft Faisel minimaal twee andere kinderen om op terug te vallen, maar die zullen het ook niet in hun hoofd halen hun vader van repliek te dienen.

Over een relaxte mentaliteit gesproken: Knabbel en Babbel lopen weer achter de feiten aan. "We hebben ons erbij neergelegd dat het niet helemaal af komt." Ze hebben veel ideeën waar ze vooral veel over praten, maar zonder klusjesmannen komt er helemaal niks van terecht. Gelukkig is daar Ray om de zweep er overheen te leggen en ze met de neus op de feiten te drukken. Maar ze snappen het almaar niet. Vermoeiend. En ergens een typische kunstenaarsmentaliteit: creatieve geesten werken niet lekker met tijdsdruk of deadlines. Maar ja, aangezien ze zelf al 8 jaar doen over de verbouwing van hun huis is dit geen al te grote verrassing.

Tussen het koffiedrinken, sigaretjes roken en eeuwig bakkeleien door gebeurt er zowaar iets in het appartement van Moffel en Piertje. Niet in de laatste plaats omdat er klushulpen aan het werk zijn, maar ook omdat ze (tussen het koffiedrinken, sigaretjes roken en eeuwig bakkeleien door) zelf er een beetje vaart in hebben zitten. Met nadruk op een beetje, want er is nog steeds geen slaapkamer af is omdat er nog geen vloer(verwarming) ligt. Maar geen zorgen: ik hoor net dat de koffie klaar is c_/

Wil ik ook wel buiten onder een sterrenhemel slapen met Marit *; Of haar troosten als ze een breakdown heeft ;( Of haar steunen wanneer ze een door een peesontsteking een tennisarm krijgt :'( En dan heeft ze ook nog diabetes, ontdekken we deze week. En toch zet ze alles op alles om door te gaan en laat ze zich niet snel uit het veld slaan, ook al is zowat het hele Blok-pand inmiddels tegen haar en Roelie. Marit, als je dit leest: stuur me eens een dm ;)
Maar zorg er als financial controller alsjeblieft wel voor dat de rekeningen betaald worden... o|O

En daarmee kom ik aan bij het leeuwendeel wat deze Blok-week behelst heeft: de winst van Marit en Roelie voor de badkamer - en de inmiddels vele keerzijdes daarvan. Of liever gezegd: de afgunst van met name Plastic Fantastic die daarbij om de hoek komt kijken. Te beginnen met: "Ik denk dat we ons nu kunnen permitteren om wat vaker bij de kinderen te zijn, want we zien nu gewoon dat de afwerking dus niet heel belangrijk is of kwaliteit. Dus als je een keer tegen de muur aan spuugt en er iets tegenaan plakt, dat dat is waar ze op letten."
En dan nog dat gejank over het gebruik van een koffiezetapparaat, of het afzeiken van een goedbedoelde borrel waar ze vervolgens haar straatje nog probeert schoon te vegen. Of genieten van het feit dat er lekkage ontstaat doordat de wc niet is aangesloten. Of op hoge poten met aanhangsel Anouk verhaal gaan halen over dat er na 22:00 uur nog klushulpen aan het werk zijn en dat dat zeer tegen de regels is.
Ook Naomi: Marit eerst helemaal uitfoeteren dat die iets geregeld heeft om de materialen met de kraan naar boven te krijgen, Marit die zichzelf verdedigt met de (legitieme) reden om het hoe en waarom om vervolgens volledig om te slaan naar "Zeg dat dan meteen dat er iets aan de hand is". WAAROM DENK JE DAT ZE EEN ZWACHTEL OM HAAR ELLEBOOG HEEFT ZITTEN, DOMME KOE?! Het zal niet de nieuwste modetrend zijn hč?! |:(

En gelukkig is daar Moffel om er nog een schepje bovenop te doen: "Dat zijn van die gefrustreerde meisjes van 13, weet je wel, die dan alles van de hele wereld al weten." Of nog maar eens een tirade over 'het recht van overpad'. Of die smerige opmerking van "moet je dan als je bij haar bent ook een soort knikje maken?"... Ik maak liever 10 keer een buiging voor Marit dan dat ik ook maar in een straal van 10 kilometer van Moffel wil verblijven. Ik wil geen vergelijkingen maken met een zeker volk tijdens WO II, maarre... :X

Maar goed, de eigendunk van Victor en Naomi kent deze week over het algemeen geen grenzen en frenemies Moffel en Piertje mogen het dan ook ontgelden. Allemachtig, wat een zeikerds. Ze mogen dan feitelijk gelijk hebben, maar de manier waarop ze het brengen ("Ga maar janken!" "Nou, het is maar goed dat je bent gekomen...") is verre van bevorderlijk voor de sfeer. Ik zal niet snel Team Moffel en Piertje zijn, maar in hun plaats had ik één van die losse stenen die er op de binnenplaats liggen opgepakt om het verweer wat kracht bij te zetten. SuperStuc en Plastic Fantastic hebben zich deze laatste twee weken wel hun ware, asociale gezicht laten zien. Ze mogen deze oplevering dan wel hebben gewonnen, maar dat is met name doordat Victor door beukt (al dan niet samen met opgetrommelde vrienden, familieleden of collega's), terwijl Miss Duckface intussen meer drama veroorzaakt dan de beste schrijvers van GTST bij elkaar kunnen pennen.
En natuurlijk gaan meeloper Maurits en aanhangsel Anouk er volledig in mee, want zelf een mening of visie vormen is voor die slapzakken een te moeilijke opgave. Wat ze wel kunnen? Weer grienen over dat ze niet hebben gewonnen terwijl ze al "drie weken aan het leveren zijn". Tja, omdat jullie een alliantie hebben met je bovenbuurtjes SuperStuc en Plastic Fantastic, want in jullie eigen droomvilla zijn er ook nog wel wat dingetjes weg te werken.

Ik vraag me oprecht af hoe ze er zelf naar kijken, nu de opnames achter de rug zijn en ze alles in gemonteerde vorm terugzien op tv. Ik zou me in hun plaats doodschamen... Net als over sommige quotes die worden uitgesproken door Moffel:

Als je die vergelijking doortrekt naar zijn kluskwaliteiten hoop ik dat zijn moeder nog in leven is om na het toiletbezoek het een en ander weg te vegen...

De makers hadden waarschijnlijk het idee dat er nog niet genoeg onderlinge conflicten spelen, dus mogen de Blokkers volgende week het kleine appartement gezamenlijk onder handen nemen. Wat dat betreft mag Ray al blij zijn dat hij zowat in zijn steekvest leeft, want op basis van de vooruitblik gaat het er weer explosief aan toe...
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_217802477
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 22:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Plaatsvervangende schaamte krijg je er van, maar ze doen het zichzelf aan.
Het is geen schaamte
Heb de neiging om als ene blauwhelm te gaan sussen en de vrede terug te brengen
pi_217802487
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 22:15 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik stoor mij er niet zo aan, zie ook die dubbele bril van Edith niet eens meer. :D
pi_217802535
Vind het wel terecht gewonnen *O*
pi_217802539
quote:
SuperStuc en Plastic Fantastic hebben zich deze laatste twee weken wel hun ware, asociale gezicht laten zien.
_O- _O- _O- _O- _O-
pi_217802634
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 23:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vind het wel terecht gewonnen *O*
Ik ook wel, hoor, de minst slechte dan, hahaha, vraag mij nog steeds af wat je met een smal eenpersoonsbedje( met een hoofdboard dat net zo hoog is als de lengte van het bed) moet. :D
pi_217803016
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 23:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik ook wel, hoor, de minst slechte dan, hahaha, vraag mij nog steeds af wat je met een smal eenpersoonsbedje( met een hoofdboard dat net zo hoog is als de lengte van het bed) moet. :D
Sowieso als je een tweekamer appartement hebt is die extra kamer handig. Kasten erin en werk/opbergruimte, als iemand perse wil blijven slapen verzin je wel wat. Een definitief bed erin zou ik nooit doen, dan is die opklap kast/bed best handig. Maar hoe vaak blijft iemand nou slapen?
pi_217803038
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 01:14 schreef Soury het volgende:

[..]
Sowieso als je een tweekamer appartement hebt is die extra kamer handig. Kasten erin en werk/opbergruimte, als iemand perse wil blijven slapen verzin je wel wat. Een definitief bed erin zou ik nooit doen, dan is die opklap kast/bed best handig. Maar hoe vaak blijft iemand nou slapen?
We zijn lekker aan het na sudderen zo. Ik merk ook dat mijn focus soms toch meer zit in 'wat gaan ze hier nu van brouwen?' dan in dat onderling getwist. Tuurlijk zijn de onderlinge rellen tussen de deelnemers goed voor de kijkcijfers en voor erg leuk commentaar van ons, gnagna.

Precies wat je ook zegt, een koper kan een eenpersoonsbed er zo uitgooien, maar dan moet ie ook die dichtgeplakte stootkussen muur er af schrapen. Ik snapte ook niks van dat appartement van E&W, wat voor rare constructie zat daar in een van die ruimtes?

Welke binnenhuisarchitect is daar ooit in de godsnaam aan het klodderen geweest op zijn tekentafel? :D
pi_217803138
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:36 schreef V. het volgende:

[..]
Zeker. Maar er zouden überhaupt minder conflicten zijn als zij haar geaffecteerde kakbakkes eens zou houden.

Ik zou haar dus eerder als conflictvoedend willen omschrijven.
Zeker waar. Ze voedt het op de achtergrond, maar gaat de confrontatie nooit aan.
Dat is eigenlijk meer wat het punt is, ze is confrontatie mijdend. Staat er wel bij te kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door NedKelly op 31-05-2025 07:12:22 ]
pi_217803443
Het pand is eigenlijk gewoon niet handig om te verbouwen tot zes appartementen. Het heeft niet voor niets jaren leeg/te koop gestaan. Het is een monument, dus aan de buitenkant mag niets (balkon oid) en aan de binnenkant was het ooit een gemeenschapshuis met allerlei kamers en rare ruimten. Het pand is hoog maar donker. Alleen V&N en M&A hebben aan meer dan 2 kanten ramen, de rest niet. De zusjes en vader en zoon en de kunstenaars hebben alleen voor en achter licht. En dat in combinatie met hele diepe appartementen maakt ze al snel donker. Bovendien achter een grote boom en aan de voorkant deels wel veel licht maar deels ook een ander hoog pand. De zijkant krijgt het meeste licht, maar uitzicht op een parkeerplaats.
M&H hebben echt maar aan 1 kant licht, maar hun appartement is niet diep maar breed, dus ik denk dat dat uiteindelijk nog best oke is. De andere diepe appartementen hebben hun slaapkamers aan de voorkant, dan een donker/raamloos middenstuk en achter woonkamer. Dat kan niet anders in dit pand, maar mooi of handig vind ik het niet.
Ik kan op de tekening trouwens de tweede slaapkamer van de kunstenaars niet vinden. Die moet bij de woonkamer zijn,maar waar dan? Hun idee van een kamer die je er wel of niet bij kan trekken is niet slecht, maar wel slecht uitgevoerd. Kom op, die constructie had er moeten staan, dan was de jury ook overtuigd geweest.

Wat op de tekening ook opvalt is dat de centrale ruimte straks best groot wordt. Wel onhandig dat die alleen voor een ingang heeft. Achter parkeren met je auto, om het pand heen en voor naar binnen. Bedenk de vooringang ligt aan een kruising, daar kan je niet ff stoppen om uit te laden.

Lang verhaal kort: mooi pand maar niet voor zes moderne appartementen
  zaterdag 31 mei 2025 @ 08:34:11 #282
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_217803456
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 01:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik snapte ook niks van dat appartement van E&W, wat voor rare constructie zat daar in een van die ruimtes?

Welke binnenhuisarchitect is daar ooit in de godsnaam aan het klodderen geweest op zijn tekentafel? :D
Zijzelf toch? Ze willen een slaapkamer met deuren zodat je dat stuk ook bij de woonkamer kan betrekken als er niemand blijft slapen.

Ik vraag me alleen nog af hoe dat werkt. Als die deuren naar binnen klappen (en daar lijkt het op) heb je toch een hele loze ruimte nodig om de deuren op de vouwen?
Volgens mij win je er uiteindelijk niets mee en wordt het vooral een raar hoekje.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 mei 2025 @ 08:56:58 #283
862 Arcee
Look closer
pi_217803624
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 01:27 schreef Firuze60 het volgende:
Ik snapte ook niks van dat appartement van E&W
Dat heb ik met elk appartement. :Y)
  zaterdag 31 mei 2025 @ 09:47:07 #284
124676 RobertoCarlos
pi_217804161
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 22:51 schreef Firuze60 het volgende:
Even een vraagje over dat bouwbudget (zie opening). Is dat startbedrag inclusief bouwbudget? Alleen daarom al lopen V&N grote kans om te winnen, ligging appartement en vrij laag getaxeerd.
Ik denk dat de startwaarde alleen de taxatie vóór Het Blok is. En dat je de startwaarde op moet tellen bij het bouwbudget om de minimale verkoopprijs na Het Blok te berekenen. Alles wat boven die minimale verkoopprijs verkocht wordt, is het bedrag dat telt voor de wedstrijd.
Dus bij V&N alles boven de 364.100 euro (284.100 + 76.000)....
  zaterdag 31 mei 2025 @ 09:56:16 #285
124676 RobertoCarlos
pi_217804260
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 22:55 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik stoor mij er niet zo aan, zie ook die dubbele bril van Edith niet eens meer. :D
Die had ik nog niet gezien... maar daar ga ik nu juist extra op letten! :D

Ik vind het meer sneu/zielig voor Wilfred, dat je zo moet leven... :{
pi_217804304
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 09:56 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Die had ik nog niet gezien... maar daar ga ik nu juist extra op letten! :D

Ik vind het meer sneu/zielig voor Wilfred, dat je zo moet leven... :{
Hoe bedoel je dat dik gedrukte?
  zaterdag 31 mei 2025 @ 10:24:15 #287
124676 RobertoCarlos
pi_217804567
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 08:30 schreef d.k. het volgende:
Ik kan op de tekening trouwens de tweede slaapkamer van de kunstenaars niet vinden. Die moet bij de woonkamer zijn,maar waar dan?
Ik heb even in de eerdere afleveringen de precieze grenzen van appartement 13 (what's in a number :P ) opgezocht en verwerkt in de bouwtekening in de OP.

Het deel in de groene cirkel blijkt ook bij App. 13 te horen, dat had ik niet gezien. Zou dat dan die tweede slaapkamer zijn?

zaterdag 31 mei 2025 @ 10:25:36 #288
124676 RobertoCarlos
pi_217804580
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat dik gedrukte?
Dat je je elk moment van de dag schaamt omdat je kaal bent
pi_217804746
quote:
10s.gif Op donderdag 29 mei 2025 20:44 schreef Soury het volgende:
Die kerel leek op de Temu-versie van Henny Huisman :X

En die vader van Maurits met dat shawltje om... geeft wel een goed beeld van hoe Meeloper er over pakweg 30 jaar uitziet.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 10:38:57 #290
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217804770
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:40 schreef Boca_Raton het volgende:
Die spiegel is idd gevaarlijk. Als je daar tegenaan klapt, breekt ie.
Waar is trouwens die spiegel gebleven?
pi_217804778
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Waar is trouwens die spiegel gebleven?
Glasbak :+
  zaterdag 31 mei 2025 @ 10:49:29 #292
124676 RobertoCarlos
pi_217804864
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik heb even in de eerdere afleveringen de precieze grenzen van appartement 13 (what's in a number :P ) opgezocht en verwerkt in de bouwtekening in de OP.

Het deel in de groene cirkel blijkt ook bij App. 13 te horen, dat had ik niet gezien. Zou dat dan die tweede slaapkamer zijn?

---plaatje----
Ik heb de OP hierop aangepast. Ook gelijk appartement 1a doorgetrokken 8-) , dat blijkt direct te grenzen aan het app. van F&C..
Ik hoorde trouwens ook dat W&E een terras bij app. 13 hebben aan de kamer van het hofje.. Toegevoegde waarde, als ze het ooit af krijgen.., alhoewel dat waarschijnlijk al verrekend zal zijn in de startwaarde
  zaterdag 31 mei 2025 @ 11:29:11 #293
124676 RobertoCarlos
pi_217805355
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 22:54 schreef PeterKelder het volgende:
----top samenvatting-----
Marit heeft iig nog 1 trouwe fan! ^O^

"meeloper Maurits en aanhangsel Anouk" _O-

En ik kan nooit mee normaal kijken naar iemand die even iets fixt met wat Duckface-tape! Moet ik gelijk aan het 7-jarige kind Faisel en zijn zwaar renderende :|W leasebak denken _O-
pi_217805524
Nog even wat betreft de winst van Marit en Roelie en of ze hun gewonnen bedrag moeten inleveren wegens onvolkomenheden:

De jury gaat uit van styling en verkoopbaarheid, dat is vooraf duidelijk aangegeven (en dat zal ook in dat dikke contract staan waar SuperStuuc en Plastic Fantastic deze week veelvuldig naar verwijzen). Of dat vanuit productie een slim gegeven is kom ik zo nog op terug, maar in dat opzicht hebben Marit en Roelie prima werk geleverd. De jury zal straks bij de oplevering van de keukens ook niet uitgebreid gaan checken of de oven werkt door er een appeltaart in te bakken of dat het lampje in de koelkast brandt, dat is ook hun taak niet. Het feit dat zij als het enige appartement ook een echt bad hebben staan in die ruimte zal mede de doorslag hebben gegeven, want daar waren Dikke Deur en Mini Muts duidelijk blij mee. Op basis daarvan is er geen reden om de winst terug te moeten geven. Het kan je smaak niet zijn, maar dat is een ander verhaal.

Dan de onvolkomenheden; in dit geval de wc die nog niet was aangesloten. Dit was tijdens het jurymoment never nooit te achterhalen geweest, want het water is door Ray en Lil' Rey pas ná jurymoment/winst aangezet. Dus al hadden Dikke Deur en Mini Muts de knop van de stortbak ingedrukt tot ze een ons wogen (wat bij hem wel even kan duren, gok ik zo), dan was dat euvel op dat moment nooit naar voren gekomen.
Nu vind ik ergens wel dat Ray als aannemer/opzichter van het hele zooitje daar vooraf meer oog voor had moeten hebben: zijn naam staat uiteindelijk op de gevel als de partij die het oplevert, en in wezen zijn de deelnemende duo's zijn werklui dus heeft hij er (mede) verantwoordelijkheid voor dat alles naar behoren werkt.

En daarmee kom ik op mijn laatste punt: idealiter zou je een jury willen hebben die zich baseert op verkoopbaarheid en functionaliteit, als in dat hetgeen wat er opgeleverd wordt ook werkt. Dus spotjes in het plafond die goed branden, dat er een appeltaart gebakken kan worden in de oven, en ook dat als je de wc doorspoelt de boel niet gaat lekken omdat ie nog niet is aangesloten. Iemand als Ray kan dat niet doen, aangezien hij er al als aannemer/opzichter bij betrokken is en dat een vorm van belangenverstrengeling is. Dus dan zou je een onafhankelijke aannemer moeten benaderen voor de jury, maar dat bijt elkaar ook weer als die kritiek levert op iets wat in feite de eindverantwoordelijkheid van de dagelijkse aannemer is.

Styling is in mijn optiek niet iets waar een jury over kan oordelen, omdat dat smaakgebonden is. Mini Muts kan wellicht lyrisch zijn over de tegeltjes en sfeer in de badkamer van Marit en Roelie, maar een andere interieurstylist hangt weer direct boven de pot omdat hij/zij het afzichtelijk vindt. Zelf vond ik die tegeltjes vreselijk jaren '70 ogen door de maat en kleur, maar iemand als Roelie gaat daar waarschijnlijk goed op, dus tja...
pi_217805631
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 11:29 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Marit heeft iig nog 1 trouwe fan! ^O^
Iemand moet het doen, en ik doe het met genoegen O-)
Al weet ik na deze week niet geheel zeker of ik haar mijn financiën zou toevertrouwen, dus een gezamenlijke bankrekening zal 'm niet worden :X

Maar voor slapen onder een sterrenhemel sta ik nog altijd open, dus Marit, als je dit leest... :P
  zaterdag 31 mei 2025 @ 11:59:42 #296
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217805658
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 11:44 schreef PeterKelder het volgende:
Nog even wat betreft de winst van Marit en Roelie en of ze hun gewonnen bedrag moeten inleveren wegens onvolkomenheden:

De jury gaat uit van styling en verkoopbaarheid, dat is vooraf duidelijk aangegeven (en dat zal ook in dat dikke contract staan waar SuperStuuc en Plastic Fantastic deze week veelvuldig naar verwijzen). Of dat vanuit productie een slim gegeven is kom ik zo nog op terug, maar in dat opzicht hebben Marit en Roelie prima werk geleverd. De jury zal straks bij de oplevering van de keukens ook niet uitgebreid gaan checken of de oven werkt door er een appeltaart in te bakken of dat het lampje in de koelkast brandt, dat is ook hun taak niet. Het feit dat zij als het enige appartement ook een echt bad hebben staan in die ruimte zal mede de doorslag hebben gegeven, want daar waren Dikke Deur en Mini Muts duidelijk blij mee. Op basis daarvan is er geen reden om de winst terug te moeten geven. Het kan je smaak niet zijn, maar dat is een ander verhaal.

Dan de onvolkomenheden; in dit geval de wc die nog niet was aangesloten. Dit was tijdens het jurymoment never nooit te achterhalen geweest, want het water is door Ray en Lil' Rey pas ná jurymoment/winst aangezet. Dus al hadden Dikke Deur en Mini Muts de knop van de stortbak ingedrukt tot ze een ons wogen (wat bij hem wel even kan duren, gok ik zo), dan was dat euvel op dat moment nooit naar voren gekomen.
Nu vind ik ergens wel dat Ray als aannemer/opzichter van het hele zooitje daar vooraf meer oog voor had moeten hebben: zijn naam staat uiteindelijk op de gevel als de partij die het oplevert, en in wezen zijn de deelnemende duo's zijn werklui dus heeft hij er (mede) verantwoordelijkheid voor dat alles naar behoren werkt.

En daarmee kom ik op mijn laatste punt: idealiter zou je een jury willen hebben die zich baseert op verkoopbaarheid en functionaliteit, als in dat hetgeen wat er opgeleverd wordt ook werkt. Dus spotjes in het plafond die goed branden, dat er een appeltaart gebakken kan worden in de oven, en ook dat als je de wc doorspoelt de boel niet gaat lekken omdat ie nog niet is aangesloten. Iemand als Ray kan dat niet doen, aangezien hij er al als aannemer/opzichter bij betrokken is en dat een vorm van belangenverstrengeling is. Dus dan zou je een onafhankelijke aannemer moeten benaderen voor de jury, maar dat bijt elkaar ook weer als die kritiek levert op iets wat in feite de eindverantwoordelijkheid van de dagelijkse aannemer is.

Styling is in mijn optiek niet iets waar een jury over kan oordelen, omdat dat smaakgebonden is. Mini Muts kan wellicht lyrisch zijn over de tegeltjes en sfeer in de badkamer van Marit en Roelie, maar een andere interieurstylist hangt weer direct boven de pot omdat hij/zij het afzichtelijk vindt. Zelf vond ik die tegeltjes vreselijk jaren '70 ogen door de maat en kleur, maar iemand als Roelie gaat daar waarschijnlijk goed op, dus tja...
_O_
pi_217806244
Je kan nog stellen dat een niet werkende wc niet verkoopbaar is O-) maar los van die jury, het eerste wat geëist werd was 'het moet af". Niet af is geen beoordeling. Nou simpel zat; het was niet af. Dat leek wel zo maar bleek niet zo. En ze hadden voor het doortrekken hun mond open moeten doen om schade te voorkomen.

Slaapkamer 2 van nr 13 grenst niet aan de woonkamer terwijl dat het idee was toch? Ik snap er steeds minder van, rare indeling.

Edit: waar het groene cirkeltje staat lijkt een trappenhuis. Ik denk slaapkamer 2 rechts naast de keuken.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 13:42:42 #298
124676 RobertoCarlos
pi_217806672
Maar wat vinden jullie nu van Victor?

(Ik weet het niet zo goed eigenlijk.... )
pi_217806847
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 13:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar wat vinden jullie nu van Victor?

(Ik weet niet zo goed eigenlijk.... )
Mja... Het is een harde en vakkundige werker, dat staat buiten kijf. Maar het is duidelijk ook iemand die bovenop de apenrots wil zitten waarbij zijn ware, ietwat ordinaire aard naar boven komt (zoals gisteren wel duidelijk werd in het conflict met Piertje). Daarnaast kan hij duidelijk heel slecht tegen zijn verlies, gaat dan als een mierenneuker op de regeltjes zitten en kan het dan niet laten om steken onder water te blijven geven en daarin te blijven hangen. En hij vergeet vaak voor het gemak dat hij al zo'n 20 jaar ervaring heeft als stukadoor/klusser met een batterij aan connecties en dat hij op basis daarvan sowieso al een vette voorsprong heeft op de minder ervaren deelnemers. Dus een opmerking als "ze kenne ons nie bijhouwuh" is gedeeltelijk waar maar het is niet dat ze allen op gelijke voet staan qua ervaring.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 13:57:30 #300
136 V.
pi_217806858
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 13:56 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Mja... Het is een harde en vakkundige werker, dat staat buiten kijf. Maar het is duidelijk ook iemand die bovenop de apenrots wil zitten waarbij zijn ware, ietwat ordinaire aard naar boven komt (zoals gisteren wel duidelijk werd in het conflict met Piertje). Daarnaast kan hij duidelijk heel slecht tegen zijn verlies, gaat dan als een mierenneuker op de regeltjes zitten en kan het dan niet laten om steken onder water te blijven geven en daarin te blijven hangen. En hij vergeet vaak voor het gemak dat hij al zo'n 20 jaar ervaring heeft als stukadoor/klusser met een batterij aan connecties en dat hij op basis daarvan sowieso al een vette voorsprong heeft op de minder ervaren deelnemers. Dus een opmerking als "ze kenne ons nie bijhouwuh" is gedeeltelijk waar maar het is niet dat ze allen op gelijke voet staan qua ervaring.
Waarschijnlijk compensatie voor de rest van zijn leven.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 15:44:18 #301
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217808119
Ik vind Victor geen kletskous zoals zijn scharrel annex vrouw. Als ie kwaad is geef ik hem wel gelijk. Het jammere is alleen dat scharrel hem opjut. En daarom lijkt ie vaak onredelijk. En hij is een vakman, helaas voor (de productie en) de rest heeft ie veel vakmannen in zijn kring. Wat hij maakt ziet er tiptop uit. En ik vind hem ook best eerlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')