Dat viel mij ook al op. Waarom krijgen wie die tegenslagen dan niet te zien? Is het geroddel van Naomi dan zoveel interessanter? (of 2 weken sloop werkzaamheden)...quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:05 schreef d.k. het volgende:
Edith had het over allerlei tegenslagen waar we als kijker volgens mij weinig van meekrijgen: een scheve vloer, rotte balken, vloerverwarming die er weer uit moest. Tja dan kan de moed in je schoenen zakken. Maar echt door werken aan bijvoorbeeld die eerste slaapkamer zie ik ze ook niet doen.
Dat is nu toch opgelost met dat bovenraam wat ze hebben geplaatst? Dan maakt het ook minder uit of het een slaapkamer is of een kantoor.quote:Het appartement van F&C is lang en smal en dan met weinig ramen. Hoe zonde om dan voor een tweede slaapkamer te hebben met een groot raam. Dat is echt niet handig bedacht door een architect. Ik zou van slaapkamer 2 een kantoor maken en dan een glazen deur geplaatst hebben, maakt straks de keuken veel minder donker.
Een streep glas op 2 meter nog wat hoogte of een compleet glazen wand, het maakt heel veel uit in lichtopbrengst. Juist in een keuken wil je licht, dat streepje glas zet weinig zoden aan de dijk.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 07:56 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Dat is nu toch opgelost met dat bovenraam wat ze hebben geplaatst? Dan maakt het ook minder uit of het een slaapkamer is of een kantoor.
Een glazen wand is idd anders. Ik las een glazen deurquote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:43 schreef d.k. het volgende:
[..]
Een streep glas op 2 meter nog wat hoogte of een compleet glazen wand, het maakt heel veel uit in lichtopbrengst. Juist in een keuken wil je licht, dat streepje glas zet weinig zoden aan de dijk.
Achter zit een deur naar buiten en een aanbouwtje dus daar komt minder licht binnen. Ik neem aan dat die dubbele deur naar buiten nog voorzien wordt van glas, maar dat is richting binnenplaats. Daar stond ooit een boom, ik denk dat die inmiddels gekapt is. Maar voor komt meer licht, dat sowieso.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:44 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Een glazen wand is idd anders. Ik las een glazen deurmy bad.
Maar dan is het huis ook compleet verkeerd ingedeeld. Als dat de enige 2 ramen zijn, had daar dan de keuken en woonkamer gezet en de slaapkamers en badkamer achter in het pand.
Mee eens, hoor, waarom geen beelden van die tegenslagen bij E&W te zien? Vond het best sneu voor hen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 07:56 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op. Waarom krijgen wie die tegenslagen dan niet te zien? Is het geroddel van Naomi dan zoveel interessanter? (of 2 weken sloop werkzaamheden)...
Ja, dat van die balken wist ik niet en daar kunnen ze dan ook niets aan doen. En eerder al dat gezeik met die Monumentencommissie.... Ze kunnen best wat harder en vooral handiger werken en ze hebben teveel ambities, maar dat is dus kennelijk niet het hele verhaal..quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:32 schreef Firuze60 het volgende:
Nog even over Marit's verhaal met Naomi. Misschien bedoelde Marit dat iedereen (tenminste M&H en V&N) zo vaak door hun appartement banjeren met spullen dat ze ook wel even wat geleende spullen mee terug kunnen nemen. Maar dan nog, ze lopen natuurlijk altijd met hun handen vol door dat appartement.
[..]
Mee eens, hoor, waarom geen beelden van die tegenslagen bij E&W te zien? Vond het best sneu voor hen.
Wat goed van jou dat je het verhelderd! Tja, wordt het toch weer een beetje anders van. Naomi zat dus duidelijk weer eens te stoken. Misselijk wel, hopelijk voor haar was het alleen maar dommigheid en begreep ze Marit niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
Over Liniaal-gate: Ik heb het even teruggekeken en dit is wat Marit als verklaring gaf:
Victor had een liniaal van de gemeenschappelijke spullen geleend en een meehelp-vriend van Victor had tegen Marit gezegd dat hij die liniaal wel even zou teruggeven aan Marit, want hij ging toch die kant op. Toen dat nog niet was gebeurd, had Marit daarna tegen Naomi gezegd van "joh, breng je die liniaal nog even mee terug?"
Naomi gaat dat natuurlijk gebruiken voor haar Haat-Campagne![]()
![]()
(wel een beetje erg makkelijk van Marit, maar nou ook weer niet zo erg..)
[ afbeelding ]
Thx. Ik zat wel net te denken... het moet ook allemaal niet te duidelijk worden, want anders hebben we niets om heerlijk verontwaardigd over te zijnquote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat goed van jou dat je het verhelderd! Tja, wordt het toch weer een beetje anders van. Naomi zat dus duidelijk weer eens te stoken. Misselijk wel, hopelijk voor haar was het alleen maar dommigheid en begreep ze Marit niet.
Hahaha, nou, een ding is mij nog steeds niet duidelijk. Die plattegrond die jij in de opening hebt gezet. Is daar nu werkelijk alles al in getekend, tot het plaatsen van bedden, tafels en keukeneiland aan toe? Wat mogen ze dan nog zelf ontwerpen?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Thx. Ik zat wel net te denken... het moet ook allemaal niet te duidelijk worden, want anders hebben we niets om heerlijk verontwaardigd over te zijn![]()
Geen idee..... daar heb ik niet veel verstand van... Ik vermoed dat die bedden enzo ingetekend zijn om duidelijk te maken wat de functie van die kamer is.. Een beetje om een idee te geven van de ruimte, zoiets...quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:12 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hahaha, nou, een ding is mij nog steeds niet duidelijk. Die plattegrond die jij in de opening hebt gezet. Is daar nu werkelijk alles al in getekend, tot het plaatsen van bedden, tafels en keukeneiland aan toe? Wat mogen ze dan nog zelf ontwerpen?
Nee, ziet er niet uit zo. Ze zitten natuurlijk wel met die muur met dat oude plakkaat en ik vermoed dat alle muren in die kamer nog niet geverfd en behangen zijn, dat maakt natuurlijk ook dat ze even het bed in het midden hebben gezet. Het mooie gebouw is voor mij nog steeds een ondoorzichtige doolhof met aan de ene kant weggeslagen muren, deuren dichtgemetseld en tegelijk weer dunne voorzetwandjes ingezet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:45 schreef Boca_Raton het volgende:
Laten Edith en Wilfried dat bed zo staan? Dat ziet er toch niet uit?
Dat bed is zo bedoeld en ook niet slecht bedacht. Er moet een kast en een bed in de kamer. Die kunnen beide niet voor de schouw. Het bed kan eventueel voor het raam maar dat is niet echt praktisch. Dus op deze manier heb je en kast en bed en het is ruimtelijk. De ramen daar zijn aan de straatkant, ongeveer op een t-splitsing, dus daar zou ik mijn bed ook niet neerzetten.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, ziet er niet uit zo. Ze zitten natuurlijk wel met die muur met dat oude plakkaat en ik vermoed dat alle muren in die kamer nog niet geverfd en behangen zijn, dat maakt natuurlijk ook dat ze even het bed in het midden hebben gezet. Het mooie gebouw is voor mij nog steeds een ondoorzichtige doolhof met aan de ene kant weggeslagen muren, deuren dichtgemetseld en tegelijk weer dunne voorzetwandjes ingezet.
In de vorige serie stond dat Amsterdamse pand op een gegeven moment (zelfs toen de uitzendingen nog niet afgelopen waren) al op Funda, ben zeer benieuwd naar het eindresultaat in dit geval.
Er was hier al iemand die suggereerde dat dat stootkussens zijn, in het geval dat ze gingen verliezen... En ook iemand die dacht dat het voor de pron-shoot van Naomi wasquote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:23 schreef Firuze60 het volgende:
En wat was Victor nu in die tweede slaapkamer tegen de muur aan het zetten? Leek wel dat hij de hele muur met een soort hoofdboard van een bed zat te plakken.
En kan het bed niet met de rug tegen de muur tussen raam en schouw? Dus als je met je rug tegen de schouw staat, dan links. Dan heb je iig die lichtinval en zit je niet tegen Jan van Kuiken (ofzo) aan te kijken...quote:Op vrijdag 30 mei 2025 17:02 schreef d.k. het volgende:
[..]
Dat bed is zo bedoeld en ook niet slecht bedacht. Er moet een kast en een bed in de kamer. Die kunnen beide niet voor de schouw. Het bed kan eventueel voor het raam maar dat is niet echt praktisch. Dus op deze manier heb je en kast en bed en het is ruimtelijk. De ramen daar zijn aan de straatkant, ongeveer op een t-splitsing, dus daar zou ik mijn bed ook niet neerzetten.
Ik vind het ook niks dat bed zo. Kijk liever naar de lucht.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 19:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En kan het bed niet met de rug tegen de muur tussen raam en schouw? Dus als je met je rug tegen de schouw staat, dan links. Dan heb je iig die lichtinval en zit je niet tegen Jan van Kuiken (ofzo) aan te kijken...
Ze willen hun eigen authentieke zelf manifesteren....quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:40 schreef TaMieke het volgende:
Wtf heeft die Tim aan??
Sinds wanneer bemoeit hij zich met het budget?
Waarom doen W&E overal dat leem? Stuc gewoon ook een aantal kamers. Je hoeft niet alles apart te doen.
En F&C gebruiken overal die rare verf/schildertechniek. Ben je volgens mij ook snel op uit gekeken.
ik vind het vooral lelijk omdat het niet dekt. Je ziet die vierkante vlakken er doorheen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:40 schreef TaMieke het volgende:
En F&C gebruiken overal die rare verf/schildertechniek. Ben je volgens mij ook snel op uit gekeken.
Volgens mij moet dat zo. Maar mooi is t niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:58 schreef V. het volgende:
[..]
ik vind het vooral lelijk omdat het niet dekt. Je ziet die vierkante vlakken er doorheen.
Is het niet gewoon voorstrijk?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:02 schreef NedKelly het volgende:
Ik snap niet dat Victor elke kamer wit staat te sauzen. Doe dan een heel lichte zand of beige kleur of zo. Maar dat wit. Zo ongezellig.
(ok ik ben gewoon allergisch voor spierwitte muren).
Daarom laat ze Naomi de kolen uit het vuur halen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:00 schreef V. het volgende:
Oh, chronische zuignap Anouk is conflictmijdend.
quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:00 schreef V. het volgende:
Ja maar zij hebben het toch ook af? En zijn hobby klussers. Ze vergeten even dat ze vanaf het begin hebben meegelift met hun besties Vic/Naomiquote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:00 schreef V. het volgende:
Ja, maar wel continu de fikkies aanwakkerenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:09 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Daarom laat ze Naomi de kolen uit het vuur halen.
Prima manier om zelf verder het conflict te vermijden. Als in: het gesprek aan moeten gaan.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:21 schreef V. het volgende:
[..]
Ja, maar wel continu de fikkies aanwakkeren
Ze moeten het uiteindelijk verkopen, dus het moet wel af.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:25 schreef greysbones het volgende:
Hoe lang mogen koppels doorgaan met niet opleveren ?
Jepquote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:26 schreef NedKelly het volgende:
Het staat me bij dat in de vroegere versie van het Blok, er wel eens een koppel vervangen werd vanwege wanprestaties.
Zeker. Maar er zouden überhaupt minder conflicten zijn als zij haar geaffecteerde kakbakkes eens zou houden.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:23 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Prima manier om zelf verder het conflict te vermijden. Als in: het gesprek aan moeten gaan.
Zover ik weet van vorig jaar:quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:25 schreef greysbones het volgende:
Hoe lang mogen koppels doorgaan met niet opleveren ?
Ja we willen stofvrij slapen. Uhhh... iets minder koffie en peuken misschien.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Heidi en Mark dachten eventjes de boel te tillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |