https://www.ad.nl/breda/b(...)ns-rechter~a3d39caa/quote:Benaderen van jonge meisjes in speeltuin Breda is ‘bedenkelijk’, maar niet strafbaar volgens rechter
BREDA - Dat een 43-jarige man zich in een speeltuin in Breda opdrong aan jonge meisjes is ongebruikelijk, maar dat wil nog niet zeggen dat hij daarmee seksuele bedoelingen had. De man is daarom vrijgesproken van ‘seksuele benadering of intimidatie’.
De meisjes van 7, 9, 11 en 11 jaar werden in de speeltuin aan de Wilderen in Breda aangesproken door Freek D. Hij zou gezegd hebben dat ze mooi en knap waren, ging dicht tegen twee van de meisjes aanstaan en overhandigde een van hen een briefje met zijn telefoonnummer erop. Dat was voor de politie voldoende om in te grijpen.
Het contact had ook een seksuele lading, meende de aanklager. Wildvreemde meisjes aanspreken past niet in een omgeving waar kinderen in een speeltuin spelen, zei ze. Ze eiste een taakstraf van 100 uur tegen de man en een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee maanden.
Om straatintimidatie tegen te gaan, werd juli vorig jaar de nieuwe wet Seksuele Misdrijven ingevoerd. Zo werd afgelopen oktober een 33-jarige man in Vlaardingen als eerste veroordeeld tot een geldboete omdat hij zijn handen op de heupen van een voorbijganger had gelegd.
Maar ook sexting kan via de nieuwe wet worden aangepakt. Het is inmiddels verboden om kinderen onder de 16 jaar online seksueel te benaderen. De politie kan door de nieuwe wet ook sneller optreden om seksueel misbruik van kinderen te voorkomen.
Eerste keer
De 43-jarige man uit Breda stond terecht voor seksueel grensoverschrijdend gedrag richting de meisjes. Voor zover bekend was het de eerste keer dat iemand voor deze vorm van seksuele intimidatie terechtstaat.
De rechtbank oordeelt dat het niet gepast is dat een man van die leeftijd jonge meisjes op deze manier aanspreekt, maar niets wat hij deed of zei droeg een een seksuele lading met zich mee. Zijn gedrag was daarmee niet grensoverschrijdend, oordeelt de rechtbank van Breda.
Dus tegen willekeurige kleine meisjes zeggen wat ben je mooi, hier heb je mijn telefoonnummer had geen enkele ondertoon volgens mijnheer de rechter. Interessant.quote:De rechtbank oordeelt dat het niet gepast is dat een man van die leeftijd jonge meisjes op deze manier aanspreekt, maar niets wat hij deed of zei droeg een een seksuele lading met zich mee. Zijn gedrag was daarmee niet grensoverschrijdend, oordeelt de rechtbank van Breda.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dit is dus 100% een viespeukje. Eerder gedaan, toen in de cel gezeten en dan toch gewoon weer doorgaan. Dan is het niet gewoon een sociaal onhandig iemand met onschuldige bedoelingen.quote:Hij had al eerder een stopgesprek gehad met de politie omdat hij jonge meisjes zou hebben aangesproken met dubieuze bedoelingen. Hij zat voor deze zaak vier dagen in de cel.
He wat? Je geeft een telefoonnummer van jezelf met de naam van iemand anders aan wildvreemde kinderen omdat de persoon die je daar eerder bent tegengekomen er niet is. Ehhh...quote:Daarbij gaf hij een van hen een briefje met de naam Linda en zijn eigen telefoonnummer.
„Ik had daar eerder een volwassen vrouw ontmoet met de naam Linda en ik hoopte haar weer tegen te komen. Maar ik zag haar niet en heb blijkbaar een van die meisjes dat briefje gegeven.”
Zeker als je het al eerder gedaan hebt, gewaarschuwd bent, en het dan gewoon weer doet heb je de schijn toch wel heel erg tegen wat mij betreft. Vreemd dat de rechter dit niet zo ziet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:27 schreef Cupfighter het volgende:
Erg vreemd, dit is toch met bijbedoelingen lijkt mij
Met een stopgesprek (toen) kom je niet in de cel (toen).quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja, dit is dus 100% een viespeukje. Eerder gedaan, toen in de cel gezeten en dan toch gewoon weer doorgaan.
Zulke ouderwetse verleidingsmethoden helpen anno 2025 niet meer. Vooral lollies, nehquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:11 schreef JopieKlaassen het volgende:
Tijd om morgen mijn regenjas en lollies maar weer eens tevoorschijn te halen
Maar ik zie staan:quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Met een stopgesprek (toen) kom je niet in de cel (toen).
Is dat dan opgesloten zitten "op verdenking van" oid?quote:Hij had al eerder een stopgesprek gehad met de politie omdat hij jonge meisjes zou hebben aangesproken met dubieuze bedoelingen. Hij zat voor deze zaak vier dagen in de cel.
Ik vind het er ook erg ongelukkig staan maar ik denk dat met "deze zaak" niet de zaak toen maar de zaak nu bedoeld wordt.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar ik zie staan:
[..]
Is dat dan opgesloten zitten "op verdenking van" oid?
Je vergeet 'D66'quote:
Dit pleit dan weer voor hem. Immers, een rechtgeaard pedofiel had deze 'kans' wél onmiddellijk aangegrepen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:12 schreef Nober het volgende:
de meisjes spraken hem aan toen hij een van zijn routes liep bij het inzamelen van blikjes, beweert hij „Ik heb ze de eerste keer genegeerd omdat ik weet dat alles wat je tegenwoordig doet, onder een vergrootglas wordt gelegd.”
Zou zo’n stopgesprek ooit zin hebben gehad? Hoe kan iemand zijn sexuele verlangens jarenlang onderdrukken? Volgens mij is hij de hoek nog niet om en begint het weer.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik vind het er ook erg ongelukkig staan maar ik denk dat met "deze zaak" niet de zaak toen maar de zaak nu bedoeld wordt.
Kern van een stopgesprek is juist dat je niet wordt vastgezet maar dat wordt wel in het vooruitzicht gesteld als je niet stopt.
Anders gezegd: zet je iemand wel meteen vast, heeft zo'n stopgesprek helemaal geen zin, doel en inhoud meer.
"Aanspreken" - als zo'n geilneef dicht tegen je kind gaat staan en allerlei sexueel getinte opmerkingen maakt ga je dat stuk stront "aanspreken"?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:40 schreef suijkerbuijk het volgende:
Tja de wet is altijd gezeik achteraf .
In dit geval dus ook helaas.
Vroeger kon je zo iemand ook gewoon aanspreken.
Deze tijd als je zo iemand aanspreekt moet je op passen dat je als volwassen niet zelf aangeklaagd gaat worden.
Vreemde tijd leveren we toch.
Jazeker wel.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zou zo’n stopgesprek ooit zin hebben gehad?
Hij zal wel moeten hè. Gedoemd tot een celibaat leven, lijkt mij enorm kut (ik denk niet dat ze bewust voor die geaardheid gekozen hebben) maar niet onmogelijk.quote:Hoe kan iemand zijn sexuele verlangens jarenlang onderdrukken?
Dat is onzin. Aangeklaagd voor dat dan wel?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:40 schreef suijkerbuijk het volgende:
Deze tijd als je zo iemand aanspreekt moet je op passen dat je als volwassen niet zelf aangeklaagd gaat worden.
Welke "seksueel getinte" opmerkingen zijn er in casu dan uitgesproken?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
"Aanspreken" - als zo'n geilneef dicht tegen je kind gaat staan en allerlei sexueel getinte opmerkingen maakt ga je dat stuk stront "aanspreken"?
Ik wil meisjes van 7, 9, 11 en 11 (in een speeltuin) nou niet bepaald 'vrouwen' (in een gym) noemenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:52 schreef InzolVC het volgende:
Vrouwen worden ook in de gym lastig gevallen.
Als volwassen man tegen jonge meisjes zeggen dat ze mooi en knap zijn en dan tegen ze aan gaan staan vind jij normaal taalgebruik en gedrag? Hoe imbeciel noet je zijn om de intenties van deze man niet te begrijpen?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke "seksueel getinte" opmerkingen zijn er in casu dan uitgesproken?
Hint: dát was nou juist het dilemma van de rechter. Immers: geen.
Nee, zeker niet normaal maar ook niet "seksueel getint" en derhalve niet strafbaar. Daarvoor is echt wel wat explicieters nodig dan "mooi" en "knap".quote:Op zondag 18 mei 2025 00:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Als volwassen man tegen jonge meisjes zeggen dat ze mooi en knap zijn en dan tegen ze aan gaan staan vind jij normaal taalgebruik en gedrag? Hoe imbeciel noet je zijn om de intenties van deze man niet te begrijpen?
Tja, je verschuilen achter een kromme wetgeving is natuurlijk het meest eenvoudige. Dus ik haal uit met een knuppel richting jouw hoofd maar stop vlak voor je gezicht - niet strafbaar toch?quote:Op zondag 18 mei 2025 00:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, zeker niet normaal maar ook niet "seksueel getint" en derhalve niet strafbaar. Daarvoor is echt wel wat explicieters nodig dan "mooi" en "knap".
Jazeker wel: art. 45 en 46 jo 303 WvSr, goed voor een paar jaar brommenquote:Op zondag 18 mei 2025 00:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tja, je verschuilen achter een kromme wetgeving is natuurlijk het meest eenvoudige. Dus ik haal uit met een knuppel richting jouw hoofd maar stop vlak voor je gezicht - niet strafbaar toch?
Ok, dus de intentie om jou met een honkbalknuppel verrot te slaan is wel strafbaar maar de intentie om jonge meisjes aan te randen niet? In beide gevallen heeft de daad nog niet plaatsgevonden. Recht lullen wat krom is.....quote:Op zondag 18 mei 2025 00:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Jazeker wel: art. 45 en 46 jo 303 WvSr, goed voor een paar jaar brommen![]()
De intentie tot aanranden is er niet. De intentie mij verrot te slaan wel.quote:Op zondag 18 mei 2025 00:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ok, dus de intentie om jou met een honkbalknuppel verrot te slaan is wel strafbaar maar de intentie om jonge meisjes aan te randen niet?
Het aanranden heeft inderdaad nog niet plaatsgevonden en hij is ook nog niet begonnen met de uitvoering van de aanranding (tenminste, ik lees nergens dat-ie z'n broek al op z'n knieën had).quote:In beide gevallen heeft de daad nog niet plaatsgevonden.
Tja .... je mag het uiteraard zelf ook gerust even nalezen hoor, als jij 'het recht' krom (of mij imbecielquote:Recht lullen wat krom is..
quote:Artikel 45
1 Poging tot misdrijf is strafbaar, wanneer het voornemen van de dader zich door een begin van uitvoering heeft geopenbaard.
quote:Artikel 46
1 Voorbereiding van een misdrijf waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van acht jaren of meer is gesteld is strafbaar, wanneer de dader opzettelijk voorwerpen, stoffen, informatiedragers, ruimten of vervoermiddelen bestemd tot het begaan van dat misdrijf verwerft, vervaardigt, invoert, doorvoert, uitvoert of voorhanden heeft.
Tuurlijk niet want een kind "knap" of "mooi" noemen is heel vrouwelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 00:36 schreef Telefoonvork het volgende:
En wat als het nou een vrouw was die dit alles gedaan had? Hadden jullie dan ook zo geoordeeld?
Wat hij doet is toch een soort van grooming of niet?quote:Op zondag 18 mei 2025 00:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Als volwassen man tegen jonge meisjes zeggen dat ze mooi en knap zijn en dan tegen ze aan gaan staan vind jij normaal taalgebruik en gedrag? Hoe imbeciel noet je zijn om de intenties van deze man niet te begrijpen?
Dat is het 'm nou juist: nét niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 01:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat hij doet is toch een soort van grooming of niet?
Was hij priester dan? Kan ik nergens terughalen.quote:Op zondag 18 mei 2025 06:53 schreef bijdehand het volgende:
Weren ze wel on welke parochie deze man priester was? Want dat kunnen we doorgeven, deze smeerlap valt op meisjes.
Ik denk het niet maar de werkwijze deed me er zo aan denken.quote:Op zondag 18 mei 2025 07:06 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Was hij priester dan? Kan ik nergens terughalen.
Man opereert wel op het randje. Disaster waiting to happen.
Ter plekke met een honkbalknuppel naar hem toe lopen, vlakbij hem gaan staan, zeggen dat z'n gezicht nog heel mooi is, je nummer aan hem geven 'mocht ie ooit 1 op 1 een potje honkbal' willen spelen.quote:Op zondag 18 mei 2025 00:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ok, dus de intentie om jou met een honkbalknuppel verrot te slaan is wel strafbaar maar de intentie om jonge meisjes aan te randen niet? In beide gevallen heeft de daad nog niet plaatsgevonden. Recht lullen wat krom is.....
Vergeet de stroopwafels niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:11 schreef JopieKlaassen het volgende:
Tijd om morgen mijn regenjas en lollies maar weer eens tevoorschijn te halen
Wat is er gek aan? Juridisch is het vrij zuiver.quote:Op zondag 18 mei 2025 01:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Walgelijk dit, echt weer het zoveelste topic waarin je zulke vreemde dingen zegt.
Rare dingen denk je.
Kun je je niet voorstellen dat het voor een hoop onrust zorgt als een man tegen jonge kinderen zegt dat ze knap uitzien en zijn telefoonnummer overhandigd als ze in de speeltuin spelen?quote:Op zondag 18 mei 2025 08:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is er gek aan? Juridisch is het vrij zuiver.
Je kan iemand niet veroordelen op basis van ‘we denken dat hij een viespeuk is met kwade bedoelingen’.
Wat hij heeft gedaan is niet strafbaar. Wat we denken dat hij wilde doen wel, alleen is dat niet bewezen.
Het is een beetje als iemand die door een buurt heen loopt en bij huizen naar binnen kijkt en noteert wat er in de woonkamer staat. Natuurlijk zal die dat doen omdat hij dan weet waar je met een inbraak de beste score kan halen, maar zo lang als er geen handelingen zijn die zien op het plegen van het misdrijf zelf kun je daar niets mee.
En dat is maar goed ook. Want ‘verdacht gedrag’ is heel subjectief en mensen straffen voor iets wat ze niet hebben gedaan is simpelweg niet ok. Nu al neem de Rechtspraak vaak een loopje daarmee.
Tuurlijk niet want een kind "knap" of "mooi" noemen is heel vrouwelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is er gek aan? Juridisch is het vrij zuiver.
Je kan iemand niet veroordelen op basis van ‘we denken dat hij een viespeuk is met kwade bedoelingen’.
Wat hij heeft gedaan is niet strafbaar. Wat we denken dat hij wilde doen wel, alleen is dat niet bewezen.
Het is een beetje als iemand die door een buurt heen loopt en bij huizen naar binnen kijkt en noteert wat er in de woonkamer staat. Natuurlijk zal die dat doen omdat hij dan weet waar je met een inbraak de beste score kan halen, maar zo lang als er geen handelingen zijn die zien op het plegen van het misdrijf zelf kun je daar niets mee.
En dat is maar goed ook. Want ‘verdacht gedrag’ is heel subjectief en mensen straffen voor iets wat ze niet hebben gedaan is simpelweg niet ok. Nu al neem de Rechtspraak vaak een loopje daarmee.
Je leest in mijn post iets wat er totaal niet staat. Niet alleen dat, de Rechtbank heeft uitdrukkelijk aangegeven dat het niet ok is. Alleen is het niet strafbaar.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kun je je niet voorstellen dat het voor een hoop onrust zorgt als een man tegen jonge kinderen zegt dat ze knap uitzien en zijn telefoonnummer overhandigd als ze in de speeltuin spelen?
Terecht dat er aangifte van is gedaan en verder onderzoek is gedaan.
Wat er verder ook speelt met die man, het is terecht dat mensen dat zorgelijk vinden en niet oké. Zou je ook zo praten als je eigen dochter door een vreemde zo wordt benaderd in de speeltuin?
Wat er verder speelt weten we niet, misschien zijn er al zorginstanties betrokken bij hem.
Maar bij mijn kind zou hij toch echt uit de buurt moeten blijven.
Een man alleen in een speeltuin, doet bij de meeste mensen al de alarmbellen afgaan.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kun je je niet voorstellen dat het voor een hoop onrust zorgt als een man tegen jonge kinderen zegt dat ze knap uitzien en zijn telefoonnummer overhandigd als ze in de speeltuin spelen?
Terecht dat er aangifte van is gedaan en verder onderzoek is gedaan.
Wat er verder ook speelt met die man, het is terecht dat mensen dat zorgelijk vinden en niet oké. Zou je ook zo praten als je eigen dochter door een vreemde zo wordt benaderd in de speeltuin?
Wat er verder speelt weten we niet, misschien zijn er al zorginstanties betrokken bij hem.
Maar bij mijn kind zou hij toch echt uit de buurt moeten blijven.
Op zich heeft hij wel een punt dat de maatschappij heel anders aankijkt tegen een man die een kind aanspreekt of een vrouw. Heel veel mensen zullen bv een ‘manny’ niet willen omdat ze dat niet vertrouwen. Ook kinderdagverblijven schijnen niet zo happig te zijn op het aannemen van mannen, ook al omdat een deel van de ouders het verdacht vindt als een man die loopbaan kiest.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Tuurlijk niet want een kind "knap" of "mooi" noemen is heel vrouwelijk.
(vanuit een volwassene)
Als een vrouw dat zegt, is de vrouw complimenteus en lievvv.
![]()
Als een man dat zegt, is de man geyl en gooooor![]()
Dit is waarop ik reageerde en dit is complete onzin.
Zou Freek niet gewoon met die meisjes willen wippen?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:32 schreef Swango het volgende:
Freek is te oud voor de wipwap en de glijbaan, zo'n volwassen kerel hoeft zich niet op te houden bij een speeltuin.
Genoeg kinderdagverblijven waar mannen werken. Zeker de naschoolse opvang, waar oudere kinderen komen.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op zich heeft hij wel een punt dat de maatschappij heel anders aankijkt tegen een man die een kind aanspreekt of een vrouw. Heel veel mensen zullen bv een ‘manny’ niet willen omdat ze dat niet vertrouwen. Ook kinderdagverblijven schijnen niet zo happig te zijn op het aannemen van mannen, ook al omdat een deel van de ouders het verdacht vindt als een man die loopbaan kiest.
Dat vind ik niet, als een leraar mooi of knap zegt is dat gewoon een compliment.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op zich heeft hij wel een punt dat de maatschappij heel anders aankijkt tegen een man die een kind aanspreekt of een vrouw. Heel veel mensen zullen bv een ‘manny’ niet willen omdat ze dat niet vertrouwen. Ook kinderdagverblijven schijnen niet zo happig te zijn op het aannemen van mannen, ook al omdat een deel van de ouders het verdacht vindt als een man die loopbaan kiest.
Dat ben ik met je eens hoor.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Genoeg kinderdagverblijven waar mannen werken. Zeker de naschoolse opvang, waar oudere kinderen komen.
In ieder geval, hier werken wel mannen/ jongens.
De kinderen vinden dat zelfs leuk. En voor dit soort dingen hebben we ook een VOG.
Het is goed voor kinderen om ook mannen te hebben op een kinderdagverblijf. Ik ben benieuwd waar ze mannen niet aannemen omdat ze bang zijn voor misbruik.
Maar herken je het nou echt niet dat mannen sneller als ‘verdacht’ gezien worden dan vrouwen in dezen? Niet in het minst omdat de daders nu eenmaal ook veel vaker mannen zijn?quote:Op zondag 18 mei 2025 09:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, als een leraar mooi of knap zegt is dat gewoon een compliment.
Net als tig anderen zaken waar dat gewoon normaal gedrag is.
Als een vrouw in een speeltuin uit het niks naar mijn dochter loopt, aanspreekt en haar haar telefoonnummer geeft wat lijkt op het voorbeeld in de OP dan gaan ook de alarmbellen hier af. Want vind ik vreemd.
2017.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens hoor.
Maar dat doet niets af aan wat ik schreef.
https://www.hartvannederl(...)-man-in-kinderopvang
Met hoe het allemaal omschreven wordt (Freek die overdag blikjes loopt in te zamelen, Freek die met een warrige smoes over "een volwassen vrouw" komt die hij in de speeltuin zou hebben ontmoet) lijkt Freek inderdaad wel iemand die baat zou hebben bij begeleiding ofzo. Maar ja, ook dan moet er veel gebeuren moet iemand daartoe gedwongen kunnen worden.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:17 schreef Horzula het volgende:
[..]
(Zou het kunnen dat Freek een verstandelijke beperking heeft?)
Daarnaast lijkt me de enorme personeelstekorten een groter probleem dan het rechtssysteem.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Met hoe het allemaal omschreven wordt (Freek die overdag blikjes loopt in te zamelen, Freek die met een warrige smoes over "een volwassen vrouw" komt die hij in de speeltuin zou hebben ontmoet) lijkt Freek inderdaad wel iemand die baat zou hebben bij begeleiding ofzo. Maar ja, ook dan moet er veel gebeuren moet iemand daartoe gedwongen kunnen worden.
Nee, in kindermisbruikzaken zijn ook vrouwen betrokken.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar herken je het nou echt niet dat mannen sneller als ‘verdacht’ gezien worden dan vrouwen in dezen? Niet in het minst omdat de daders nu eenmaal ook veel vaker mannen zijn?
Helaas moet Freek dan eerst een slachtoffer maken, dan is het al te laat, qua wetgeving heeft hij inderdaad nog niks fouts gedaan maar je zult als ouder maar z’n creep in je buurt hebben wonen, het eigen rechter spelen maakt het op deze manier wel verleidelijkquote:Op zondag 18 mei 2025 09:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Met hoe het allemaal omschreven wordt (Freek die overdag blikjes loopt in te zamelen, Freek die met een warrige smoes over "een volwassen vrouw" komt die hij in de speeltuin zou hebben ontmoet) lijkt Freek inderdaad wel iemand die baat zou hebben bij begeleiding ofzo. Maar ja, ook dan moet er veel gebeuren moet iemand daartoe gedwongen kunnen worden.
Ja verschrikkelijk al die mannen. Stuk voor stuk viespeuken, pedofielen, verkrachters, en moordenaars! Daar wil je toch niks mee te maken hebben?!quote:Op zondag 18 mei 2025 09:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een man alleen in een speeltuin, doet bij de meeste mensen al de alarmbellen afgaan.
Misschien naast het rookvrijbord ook een kids only bord hangen zoals de hotels doen met hun vakanties voor alleen volwassenen.
Eens. Dus laten we er niet een mannen VS de vrouwen topic van maken.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, in kindermisbruikzaken zijn ook vrouwen betrokken.
Dat stel uit Vlaardingen bijvoorbeeld, maar ook de vrouw van Detroux en Michel Fourniret.
Maar ook in die zaak van Barbie.
Vrouwen zijn goed en mannen zijn slecht is imo echt grote onzin.
Eens, dat is net geopend door Kim Holland…quote:Op zondag 18 mei 2025 09:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Eens. Dus laten we er niet een mannen VS de vrouwen topic van maken.
Kinderen van die leeftijd gaan niet met hun ouders naar de speeltuin.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:52 schreef Cockwhale het volgende:
![]()
Freek had hier al met op z'n minst een blauw oog, de speeltuin verlaten. Hij mag blij zijn dat ie zulke terughoudende ouders is tegengekomen.
Kinderen gaan na zo’n ervaring helemaal niet meer naar de speeltuin… bedankt Freek.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:03 schreef klipper het volgende:
[..]
Kinderen van die leeftijd gaan niet met hun ouders naar de speeltuin.
Dat is toch niet vreemd? wij allen voelen aan dat het wel een ondertoon had, maar we hebben geen bewijs. De man heeft geen daad verricht.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:45 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dus tegen willekeurige kleine meisjes zeggen wat ben je mooi, hier heb je mijn telefoonnummer had geen enkele ondertoon volgens mijnheer de rechter. Interessant.
Waarom denk je dat er nu wezenlijk anders over wordt gedacht? Het is niet alsof het vertrouwen in elkaar de afgelopen 10 jaar enorm is toegenomen.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
2017.
We zijn ondertussen weer bijna 10 jaar verder.
En het grappige is, dat ik ook bij Venlo woon en zoals gezegd op de BSO’s in de omgeving genoeg mannen en jongens werken en stage lopen.
Dat schreef ik dan ook niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, in kindermisbruikzaken zijn ook vrouwen betrokken.
Dat stel uit Vlaardingen bijvoorbeeld, maar ook de vrouw van Detroux en Michel Fourniret.
Maar ook in die zaak van Barbie.
Vrouwen zijn goed en mannen zijn slecht is imo echt grote onzin.
Ik denk dat het vertrouwen wel is toegenomen.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er nu wezenlijk anders over wordt gedacht? Het is niet alsof het vertrouwen in elkaar de afgelopen 10 jaar enorm is toegenomen.
Wat heeft dit met dit onderwerp te maken?quote:Op zondag 18 mei 2025 11:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Trouwens zag een discussie mannen/vrouwen qua viesheid.
Op reels op insta, TikTok ed worden jonge vrouwen de nieuwe vieze mannetjes.
Wat is deze?
Allemaal de meest vulgaire filmpjes, en ook heel triest. (Ja dat ligt ook aaan mijn algoritme)
Dutroux, Benno L, Robert M, inderdaad allemaal kerels die beter nooit geboren hadden kunnen wordenquote:Op zondag 18 mei 2025 11:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat het vertrouwen wel is toegenomen.
Je had in 2012 die zaak van die Robert M die heel veel baby’s op een kinderdagverblijf in Amsterdam had misbruikt, en toen was het vertrouwen op een dieptepunt. Dat had echt wat teweeg gebracht in de samenleving.
Het is pas strafbaar als ze er een levenslang trauma aan over hebben gehouden. Laat ik het zo zeggen dat als het mijn kind was geweest, we hier een andere discussie gehad zouden hebben.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoe hier mee om te gaan? Dat het onwenselijk is lijkt me duidelijk. Krijgt deze man de kans het net zo lang te proberen tot hij "beet" heeft?
Wat is het probleem hier? De wetgeving? De rechter of deed de man werkelijk niks verkeerd?
[..]
https://www.ad.nl/breda/b(...)ns-rechter~a3d39caa/
Aha, dus alleen als kinderen er een levenslang trauma aan overhouden is het strafbaar. Zo niet, dan sturenquote:Op zondag 18 mei 2025 13:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is pas strafbaar als ze er een levenslang trauma aan over hebben gehouden. Laat ik het zo zeggen dat als het mijn kind was geweest, we hier een andere discussie gehad zouden hebben.
Daar lijkt het wel op. Onze kinderen zijn vogelvrijquote:Op zondag 18 mei 2025 13:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Aha, dus alleen als kinderen er een levenslang trauma aan overhouden is het strafbaar. Zo niet, dan sturen
we dit soort daders gewoon weer op pad met een dikke foei. Echt 😶
Volgens mij was dat cynisch bedoeldquote:Op zondag 18 mei 2025 13:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Aha, dus alleen als kinderen er een levenslang trauma aan overhouden is het strafbaar. Zo niet, dan sturen
we dit soort daders gewoon weer op pad met een dikke foei. Echt 😶
Misschien na aanleiding van deze zaak:quote:Op zondag 18 mei 2025 12:02 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wat heeft dit met dit onderwerp te maken?
Dat is in het verleden al gebeurd: het stopgesprek.quote:Op zondag 18 mei 2025 15:34 schreef Atlas18 het volgende:
Het is vies maar in hoeverre is dit strafbaar? De politie moet hem in eerste instantie gewoon duidelijk maken dat ie op moet rotten, omdat die kinderen daar niet van gediend zijn.
Dat las ik al maar dat heeft dus schijnbaar niet geholpen.quote:Op zondag 18 mei 2025 15:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is in het verleden al gebeurd: het stopgesprek.
Nee inderdaad, hij behoort niet tot het significante deel.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:01 schreef Atlas18 het volgende:
[..]
Dat las ik al maar dat heeft dus schijnbaar niet geholpen.
Als ik hem moet inschatten: óf hij is heel erg uitgekookt, óf hij lijkt mij verstandelijk beperkt.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:48 schreef r_one het volgende:
Dat weerhoudt een significant deel om praktiserend te worden. Een klein deel neemt toch de gok, gaat door en is dan (terecht) het haasje.
Met dat blikjes rapen zet ik in op het tweede.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee inderdaad, hij behoort niet tot het significante deel.
[..]
Als ik hem moet inschatten: óf hij is heel erg uitgekookt, óf hij is verstandelijk beperkt.
Ik neig ook die kant op. En met dat briefje met "Linda" (quote:Op zondag 18 mei 2025 16:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Met dat blikjes rapen zet ik in op het tweede.
Kan maar hoeft niet. De uitgekooktheid kan ook zitten in de manier hoe iemand kinderen uitzoekt, benadert en probeert in te palmen (heel geraffineerd).quote:De uitgekookte types zetten denk ik toch vaker in op 'vanuit een stabiele positie via een baan of vereniging toegang tot kinderen hebben'. Niet op 'statiegeld sprokkelen rond speeltuinen'. Gok ik zo.
Mensen met een afwijkende seksuele voorkeur laten zich niet tegenhouden.quote:Op zondag 18 mei 2025 15:34 schreef Atlas18 het volgende:
Het is vies maar in hoeverre is dit strafbaar? De politie moet hem in eerste instantie gewoon duidelijk maken dat ie op moet rotten, omdat die kinderen daar niet van gediend zijn.
Precies. Die gaan om de hoek verder.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Mensen met een afwijkende seksuele voorkeur laten zich niet tegenhouden.
Ik weet niet hoe streng de politie zo'n gesprek voert. Misschien maakt het geen indruk.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Mensen met een afwijkende seksuele voorkeur laten zich niet tegenhouden.
De kracht zit 'm erin dat ze zo iemand uit de anonimiteit halen. Arrestatie wordt dan een soort Zwaard van Damocles.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:35 schreef Atlas18 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe streng de politie zo'n gesprek voert. Misschien maakt het geen indruk.
Met mijn stalker is ook ooit een stop-gesprek gevoerd. Helaas was hij er niet van onder de indruk.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:38 schreef r_one het volgende:
[..]
De kracht zit 'm erin dat ze zo iemand uit de anonimiteit halen. Arrestatie wordt dan een soort Zwaard van Damocles.
Het werkt dan ook vaker niet dan wel, afhankelijk van het misdrijf, maar bij notoire pedo's zijn de resultaten juist opvallend positief (vooral op het gebied van downloaden van kinderporno).quote:Op zondag 18 mei 2025 16:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Met mijn stalker is ook ooit een stop-gesprek gevoerd. Helaas was hij er niet van onder de indruk.
Nee, tuurlijk niet. Beter is het zo iemand even een maandje in de cel te gooien dan zijn ze meestal wel van gedachten veranderd.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Met mijn stalker is ook ooit een stop-gesprek gevoerd. Helaas was hij er niet van onder de indruk.
Maar gelukkig is het je niet fataal geworden.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben verhuisd (niet daarom hoor) maar het heeft een aantal jaren geduurd.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar gelukkig is het je niet fataal geworden.
Stalkt ie niet meer?
Het OM.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:04 schreef BlaZ het volgende:
Wel typisch dat de politie hier duidelijk een casus voor ingrijpen zag
Dat is dus de grootste (hardnekkige) onzin.quote:terwijl de rechters, zoals zo vaak, de kant van de pedofiel kiezen.
Een gedachtepolitie wordt nu eenmaal (terecht) gezien als een beangstigend fenomeen waarbij een glijdende schaal binnen handbereik ligt. Ik heb een groter probleem met schandalig slechte rechters die zonder blikken of blozen achter het korps gaat staan en alle bewijzen het raam uit gooien. Of rechters die op hun pikkie zijn getrapt en daardoor maar menen "een voorbeeld" te moeten stellen.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. Beter is het zo iemand even een maandje in de cel te gooien dan zijn ze meestal wel van gedachten veranderd.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
De naam Freek D. kunnen we in ieder geval vast opschrijven, die komt over een paar jaar wel voorbij als er wel daadwerkelijk slachtoffers gemaakt zijn.
Wel typisch dat de politie hier duidelijk een casus voor ingrijpen zag terwijl de rechters, zoals zo vaak, de kant van de pedofiel kiezen.
Het was wel degelijk de politie die ingreep, zoals in het artikel staat:quote:Op zondag 18 mei 2025 17:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Het OM.
[..]
Dat is dus de grootste (hardnekkige) onzin.
Waarschijnlijk had de man precies geluk een pedofiele rechter te treffen.quote:Dat was voor de politie voldoende om in te grijpen.
Het gaat hier om de veiligheid van kinderen en een persoon die al eerder met dit soort zaken bezig is geweest dient gewoon aangepakt te kunnen worden. Preventie is van groot belang om niet slachtoffers te creëeren die levenslang met trauma's rondlopen.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Een gedachtepolitie wordt nu eenmaal (terecht) gezien als een beangstigend fenomeen waarbij een glijdende schaal binnen handbereik ligt. Ik heb een groter probleem met schandalig slechte rechters die zonder blikken of blozen achter het korps gaat staan en alle bewijzen het raam uit gooien. Of rechters die op hun pikkie zijn getrapt en daardoor maar menen "een voorbeeld" te moeten stellen.
In opdracht van het OM. De OvJ maakt de inschatting en beslist of (en hoe) er ingegrepen moet worden, niet de politieagent.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het was wel degelijk de politie die ingreep, zoals in het artikel staat:
Ja joh, ga je eigen bijdrage even ridiculiserenquote:[..]
Waarschijnlijk had de man precies geluk een pedofiele rechter te treffen.
Hij wordt ook aangepakt, maar je kan niet zomaar iemand in de cel gooien die volgens de wet nog niets misdaan heeft, alleen omdat 'de kinderen'. Dat moeten we met z'n allen niet willen. Hij is op de radar van verschillende diensten, meer kan je niet doen of verwachten.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het gaat hier om de veiligheid van kinderen en een persoon die al eerder met dit soort zaken bezig is geweest dient gewoon aangepakt te kunnen worden. Preventie is van groot belang om niet slachtoffers te creëeren die levenslang met trauma's rondlopen.
Lekkere wollige tekst waarmee je in principe alles goed kunt praten. Ik ga er maar even vanuit dat deze rechter echt wel oog heeft voor de veiligheid van de kinderen, maar er is dus zoiets als proportionaliteit.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het gaat hier om de veiligheid van kinderen en een persoon die al eerder met dit soort zaken bezig is geweest dient gewoon aangepakt te kunnen worden. Preventie is van groot belang om niet slachtoffers te creëeren die levenslang met trauma's rondlopen.
quote:Op zondag 18 mei 2025 17:19 schreef r_one het volgende:
[..]
In opdracht van het OM. De OvJ maakt de inschatting en beslist of (en hoe) er ingegrepen moet worden, niet de politieagent.
[..]
Ja joh, ga je eigen bijdrage even ridiculiseren![]()
(misschien wordt het dan tijd voor een stopgesprek met die rechter)
quote:Hij zou gezegd hebben dat ze mooi en knap waren, ging dicht tegen twee van de meisjes aanstaan en overhandigde een van hen een briefje met zijn telefoonnummer erop. Dat was voor de politie voldoende om in te grijpen.
En als hij dadelijk daadwerkelijk slachtoffers maakt dan is dat ook niet zo erg, want gelukkig hebben we de wet gevolgd. Alles primaquote:Op zondag 18 mei 2025 17:21 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hij wordt ook aangepakt, maar je kan niet zomaar iemand in de cel gooien die volgens de wet nog niets misdaan heeft, alleen omdat 'de kinderen'. Dat moeten we met z'n allen niet willen. Hij is op de radar van verschillende diensten, meer kan je niet doen of verwachten.
Als mijn tante een piemel had, dan zou het mijn oom zijn. Preventief mensen een spuitje geven gaat onze maatschappij echt niet mooier maken, kun je je daar iets bij voorstellen?quote:Op zondag 18 mei 2025 17:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En als hij dadelijk daadwerkelijk slachtoffers maakt dan is dat ook niet zo erg, want gelukkig hebben we de wet gevolgd. Alles prima
Na zaken van Benno L zou ik niet al teveel vertrouwen meer hebben in het handelen van de rechters.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Lekkere wollige tekst waarmee je in principe alles goed kunt praten. Ik ga er maar even vanuit dat deze rechter echt wel oog heeft voor de veiligheid van de kinderen, maar er is dus zoiets als proportionaliteit.
Preventief een spuitje geven gaat wellicht wat ver. Maar deze man kan gewoon chemisch gecastreerd worden, dat lijkt me niet zo'n probleem. Maar waarom wil je eigenlijk zo'n pedofiel verdedigen, is het een vriendje van je?quote:Op zondag 18 mei 2025 17:26 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als mijn tante een piemel had, dan zou het mijn oom zijn. Preventief mensen een spuitje geven gaat onze maatschappij echt niet mooier maken, kun je je daar iets bij voorstellen?
Ik heb ook geen vertrouwen in rechters. Ben zelf meermaals betrokken geweest bij gerechtelijke dwalingen, maar dat was dan juist omdat een rechter afging op gevoel en aannames en zelf maar even besloot het halve dossier uit het raam te gooien. Daar gaat het nu dus precies om.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Na zaken van Benno L zou ik niet al teveel vertrouwen meer hebben in het handelen van de rechters.
Ja zeg, gegarandeerd een levenslang trauma, dit komen ze echt nooit meer te bovenquote:Op zondag 18 mei 2025 17:23 schreef BlaZ het volgende:
Hij zou gezegd hebben dat ze mooi en knap waren, ging dicht tegen twee van de meisjes aanstaan en overhandigde een van hen een briefje met zijn telefoonnummer erop.
Nogmaals: in opdracht van de OvJ.quote:Dat was voor de politie voldoende om in te grijpen.
Dat is dan een fout in het artikel, ik nam het op alsof de agenten erbij aanwezig waren.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja zeg, gegarandeerd een levenslang trauma, dit komen ze echt nooit meer te boven
[..]
Nogmaals: in opdracht van de OvJ.
Een agent mág dat niet eens eigenstandig beslissen (maar wel lekker kort en bondig omschreven voor de journalistiek).
Het gaat wellicht wat ver, maar vervolgens kom je met volstrekt onredelijke gevolgen. Ik kan hier serieus op reageren, maar ik denk niet dat je er erg ontvankelijk voor bent.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Preventief een spuitje geven gaat wellicht wat ver. Maar deze man kan gewoon chemisch gecastreerd worden, dat lijkt me niet zo'n probleem. Maar waarom wil je eigenlijk zo'n pedofiel verdedigen, is het een vriendje van je?
Je opmerking over een spuitje leek me ook nogal onredelijk, ik had het slechts over een maandje cel.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het gaat wellicht wat ver, maar vervolgens kom je met volstrekt onredelijke gevolgen. Ik kan hier serieus op reageren, maar ik denk niet dat je er erg ontvankelijk voor bent.
Dat waren ze ook. De agenten voeren het uit, denk maar niet dat de OvJ zelf dat stopgesprek gaat voeren.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is dan een fout in het artikel, ik nam het op alsof de agenten erbij aanwezig waren.
En dat gaat een pedofiel dan 'genezen'? Na een maandje zijn "dE kiNdEreN" weer net zo vatbaar voor een levenslang trauma.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je opmerking over een spuitje leek me ook nogal onredelijk, ik had het slechts over een maandje cel.
Een pedofiel is niet te genezen, de enige mogelijkheid is dan chemische castratie.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En dat gaat een pedofiel dan 'genezen'? Na een maandje zijn "dE kiNdEreN" weer net zo vatbaar voor een levenslang trauma.
quote:Op zondag 18 mei 2025 17:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je opmerking over een spuitje leek me ook nogal onredelijk, ik had het slechts over een maandje cel.
Dan moet je die pedofilie eerst nog kunnen aantonen, al kom je dan toch weer op het stukje gedachtepolitie aan. Pedoseksualiteit is een heel ander verhaal en daar zou deze man gewoon keihard voor worden veroordeeld, ook door deze rechter.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een pedofiel is niet te genezen, de enige mogelijkheid is dan chemische castratie.
Nee hoor want die rechter is zelf pedofiel.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
Pedoseksualiteit is een heel ander verhaal en daar zou deze man gewoon keihard voor worden veroordeeld, ook door deze rechter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Wat is er mis met chemisch castreren? Ik zie liever chemische castratie dan keer op keer gevallen zoals Benno L waarbij een hele resem kinderen het slachtoffer is.quote:
Dat jij de optie "doodstraf" nog niet genoemd hebt .... onbegrijpelijkquote:Op zondag 18 mei 2025 17:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat is er mis met chemisch castreren? Ik zie liever chemische castratie dan keer op keer gevallen zoals Benno L waarbij een hele resem kinderen het slachtoffer is.
quote:Wat is er mis met de doodstraf? Ik zie liever zo'n man in een speeltuintje dood dan keer op keer gevallen zoals Benno L waarbij een hele resem kinderen het slachtoffer is.
Jaaaa, neeee, dat vinden ze (vooralsnog) onredelijk. Die stap komt pas na het chemisch castrerenquote:Op zondag 18 mei 2025 17:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat jij de optie "doodstraf" nog niet genoemd hebt .... onbegrijpelijk
[..]
Dan kan je wel de doodstraf gelijk stellen aan chemische castratie en net doen alsof de ander gek is. Maar wat is er nou zo inhumaan aan iemand eens per week een pilletje onder toezicht te laten slikken waardoor zijn seksuele behoeftes uitblussen?quote:Op zondag 18 mei 2025 17:42 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Chemische castratie is, vanwege de onbehandelbaarheid van vormen van pedofilia, een noodzakelijke strafoptie dienen zijn. Verder ben ik wel voorstander van de doodstraf, maar dat lijkt me hier niet een noodzakelijke optie.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:42 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Dan ben je te laat, als het kalf verdronken is. Gewoon preventief. We willen immers geen Benno's L. meer. Ruimen die zwik, álle kerels die hun blik iets te lang op een kind laten vallen. Of gewoon alle kerels, je kunt immers nooit weten. Better safe than sorry.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Jaaaa, neeee, dat vinden ze (vooralsnog) onredelijk. Die stap komt pas na het chemisch castreren
Nu denk ik dat dat bij deze wel het geval is, gezien de sterke voorkeur voor kinderen van het vrouwelijke geslacht. Alleen maar contact proberen te leggen met of jongetjes of meisjes is vrijwel altijd hetgeen waar een persoon met seksuele bedoelingen zich onderscheidt van iemand die het leuk vindt om met kinderen en jeugd te praten/werken/coachen.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dan moet je die pedofilie eerst nog kunnen aantonen, al kom je dan toch weer op het stukje gedachtepolitie aan. Pedoseksualiteit is een heel ander verhaal en daar zou deze man gewoon keihard voor worden veroordeeld, ook door deze rechter.
Zonder veroordeling geen straf he.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Chemische castratie is, vanwege de onbehandelbaarheid van vormen van pedofilia, een noodzakelijke strafoptie dienen zijn. Verder ben ik wel voorstander van de doodstraf, maar dat lijkt me hier niet een noodzakelijke optie.
Hij had het over preventiefquote:Op zondag 18 mei 2025 17:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan kan je wel de doodstraf gelijk stellen aan chemische castratie en net doen alsof de ander gek is. Maar wat is er nou zo inhumaan aan iemand eens per week een pilletje onder toezicht te laten slikken waardoor zijn seksuele behoeftes uitblussen?
Chemisch castreren doe je denk ik altijd preventief. En daar is denk ik niks mis mee. Ik ben wel van mening dat voordat het als optie op tafel komt te liggen die persoon wel eerst in de fout moet zijn gegaan. Dan kun je hem straffen voor zijn eerdere misstap, en om latere misstappen te voorkomen kun je chemisch castreren.quote:
Chemische castratie is geen straf, het is het bieden van preventieve hulp.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Zonder veroordeling geen straf he.
Je had het over 'preventief'
Wat je beschrijft komt zeker niet onredelijk over. Het probleem is dat ik jouw hele eerste alinea nergens in de OP tegenkom, hooguit dat er een incident is geweest waaruit een stopgesprek volgde en een situatie waarbij de verdachte tot tweemaal toe aangesproken zou zijn. Hoewel ik daar best twijfels bij wil en kan stellen, ben ik ook niet zo overtuigd dat het een pedofiel is met een sterke voorkeur voor kleine meisjes.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:50 schreef K21 het volgende:
[..]
Nu denk ik dat dat bij deze wel het geval is, gezien de sterke voorkeur voor kinderen van het vrouwelijke geslacht. Alleen maar contact proberen te leggen met of jongetjes of meisjes is vrijwel altijd hetgeen waar een persoon met seksuele bedoelingen zich onderscheidt van iemand die het leuk vindt om met kinderen en jeugd te praten/werken/coachen.
Maar ja, als dat niet in het strafrecht beschreven staat als een geldig argument om iemands waarschijnlijke intenties aan te toetsen en preventief een gebiedsverbod/enkelband/meldplicht/begeleiding op te leggen (of zelfs om alleen een harde schijf onder de loep te laten nemen en internetgedrag op te vragen bij de provider van diegene?), ben je gewoon uitgepraat als rechter.
Hopelijk houden ze hem goed in de smiezen.
Nou dat dus.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
die persoon wel eerst in de fout moet zijn gegaan
We kunnen jou ook chemisch castreren. Heb ook niet zo'n fijn gevoel bij jou. Je hebt eigenlijk nog niets misdaan, maar gewoon voor de zekerheid.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Preventief een spuitje geven gaat wellicht wat ver. Maar deze man kan gewoon chemisch gecastreerd worden, dat lijkt me niet zo'n probleem. Maar waarom wil je eigenlijk zo'n pedofiel verdedigen, is het een vriendje van je?
JIJ had het over 'strafoptie', niet ikquote:Op zondag 18 mei 2025 17:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Chemische castratie is geen straf, het is het bieden van preventieve hulp.
quote:Op zondag 18 mei 2025 17:47 schreef BlaZ het volgende:
Chemische castratie is, vanwege de onbehandelbaarheid van vormen van pedofilia, een noodzakelijke strafoptie dienen zijn.
Het geeft het signaal af dat het een pedofiel is die op kleine meisjes valt inderdaad. Dat wat hij gedaan heeft voor de letter van de wet misschien niet strafbaar is verandert daar niks aan.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat je beschrijft komt zeker niet onredelijk over. Het probleem is dat ik jouw hele eerste alinea nergens in de OP tegenkom, hooguit dat er een incident is geweest waaruit een stopgesprek volgde en een situatie waarbij de verdachte tot tweemaal toe aangesproken zou zijn. Hoewel ik daar best twijfels bij wil en kan stellen, ben ik ook niet zo overtuigd dat het een pedofiel is met een sterke voorkeur voor kleine meisjes.
Uiteindelijk is een praatje maken niet strafbaar en ook een briefje overhandigen is dat niet, maar het geeft wel verkeerde signalen af ja, zoveel is zeker.
Doe maarquote:Op zondag 18 mei 2025 17:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan ben je te laat, als het kalf verdronken is. Gewoon preventief. We willen immers geen Benno's L. meer. Ruimen die zwik, álle kerels die hun blik iets te lang op een kind laten vallen. Of gewoon alle kerels, je kunt immers nooit weten. Better safe than sorry.
(zullen we met jou beginnen dan maar?)
Dan zijn terechte angsten denk ik, ja. Vandaar dat deze man ook zeker even wat extra aandacht verdient. Alles vanaf een maand cel tot aan een spuitje valt daar mijn inziens niet onder.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het geeft het signaal af dat het een pedofiel is die op kleine meisjes valt inderdaad. Dat wat hij gedaan heeft voor de letter van de wet misschien niet strafbaar is verandert daar niks aan.
Ja, de persoon waar het hier over gaat is dan ook de fout in gegaan.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:57 schreef r_one het volgende:
[..]
JIJ had het over 'strafoptie', niet ik
[..]
Bron?quote:Op zondag 18 mei 2025 18:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, de persoon waar het hier over gaat is dan ook de fout in gegaan.
Als je als vent van 43 tegen meisjes van 7 zegt dat ze mooi zijn en je geeft ze een briefje met je nummer ben je inderdaad de fout in gegaan. Dan weliswaar geen fout die chemische castratie rechtvaardigt maar wel een fout die doorzoeking van zijn pc en een straf rechtvaardigt.quote:
De meeste pedoseksuelen zijn bekenden van de slachtoffer(s). Dus niet een wandelaar op zoek naar blikjes zoals Freek.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En als hij dadelijk daadwerkelijk slachtoffers maakt dan is dat ook niet zo erg, want gelukkig hebben we de wet gevolgd. Alles prima
Oei, gevaarlijke uitspraak, voor als je het over chemische castratie hebt. Heel gevaarlijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat wat hij gedaan heeft voor de letter van de wet misschien niet strafbaar is verandert daar niks aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
De rechter deelt je standpunt niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als je als vent van 43 tegen meisjes van 7 zegt dat ze mooi zijn en je geeft ze een briefje met je nummer ben je inderdaad de fout in gegaan. Dan weliswaar geen fout die chemische castratie rechtvaardigt maar wel een fout die doorzoeking van zijn pc en een straf rechtvaardigt.
Ga je gang.quote:Als wat hij gedaan heeft voor de wet niet strafbaar is moet die wet aangescherpt worden.
Ja. Juridisch, niet speculatief. Voel me daar persoonlijk beter bij.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je beoordeeld de daden hier gewoon anders.
Dit valt toch gewoon onder straatintimidatie? Ik denk niet dat die meisjes nog graag in hun speeltuin komen.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als je als vent van 43 tegen meisjes van 7 zegt dat ze mooi zijn en je geeft ze een briefje met je nummer ben je inderdaad de fout in gegaan. Dan weliswaar geen fout die chemische castratie rechtvaardigt maar wel een fout die doorzoeking van zijn pc en een straf rechtvaardigt.
Als wat hij gedaan heeft voor de wet niet strafbaar is moet die wet aangescherpt worden.
Dat is natuurlijk leuke en aardig. Maar hoe zou je eigenlijk zelf reageren als een van de meisjes je dochter was?quote:
Klopt. En die pedoseksuele bekenden zijn vaak niet eens pedofiel (wat ik van Freek veel eerder wél verwacht).quote:Op zondag 18 mei 2025 18:05 schreef Nober het volgende:
[..]
De meeste pedoseksuelen zijn bekenden van de slachtoffer(s). Dus niet een wandelaar op zoek naar blikjes zoals Freek.
Ah, eindelijk, daar is-ie danquote:Op zondag 18 mei 2025 18:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk leuke en aardig. Maar hoe zou je eigenlijk zelf reageren als een van de meisjes je dochter was?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door r_one op 18-05-2025 18:46:51 ]r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Maar hoe zou je reageren? Want met deze uitspraak die dit soort gedrag in feite goedkeurd is het wel te verwachten dat potentiële kinderbenaderaars wat assertiever te werk kunnen gaan in de toekomst.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, eindelijk, daar is-ie dan, het "wacht maar totdat het je eigen kind is
" lemma.
(duurde nog lang zeg)
Dit is trouwens de eerste uitspraak vanwege die nieuwe wet straatintimidatie, zie OP.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk leuke en aardig. Maar hoe zou je eigenlijk zelf reageren als een van de meisjes je dochter was?
Ik heb m'n post even geëdit/aangevuldquote:Op zondag 18 mei 2025 18:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar hoe zou je reageren? Want met deze uitspraak die dit soort gedrag in feite goedkeurd is het wel te verwachten dat potentiële kinderbenaderaars wat assertiever te werk kunnen gaan in de toekomst.
Daarom klopt het ook niet, vrouwen nafluiten of zelfs nakijken is al strafbaar.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar hoe zou je reageren? Want met deze uitspraak die dit soort gedrag in feite goedkeurd is het wel te verwachten dat potentiële kinderbenaderaars wat assertiever te werk kunnen gaan in de toekomst.
De rechter heeft uitgesproken ook een probleem te zien in het gedrag van de verdachte, dus dat is een foutieve frame. Het is alleen niet conform wet- en regelgeving om de verdachte hierop strafrechtelijk te veroordelen.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit is trouwens de eerste uitspraak vanwege die nieuwe wet straatintimidatie, zie OP.
Deze rechter ziet er niks verkeerds in. Mogelijk is deze rechter niet erg op de hoogte van wat nu straatintimidatie inhoud. De zaak is namelijk precies waarvoor deze wet in het leven is geroepen.
Dit gaat nog wel een staartje krijgen.
Ik denk dat als Freek naar de meisjes had gefloten, de rechter een zucht van opluchting had geslaakt want dan had-ie wél de grondslag om Freek strafrechtelijk te veroordelen. En had dan ook beslist gedaan. Subiet.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De rechter heeft uitgesproken ook een probleem te zien in het gedrag van de verdachte, dus dat is een foutieve frame. Het is alleen niet conform wet- en regelgeving om de verdachte hierop strafrechtelijk te veroordelen.
En daar mag dus wel een maatschappelijke discussie over zijn, of een politieke.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De rechter heeft uitgesproken ook een probleem te zien in het gedrag van de verdachte, dus dat is een foutieve frame. Het is alleen niet conform wet- en regelgeving om de verdachte hierop strafrechtelijk te veroordelen.
Dit klinkt an sich natuurlijk al heel anders dan een chemische castratie en idealiter als een moment van bezinning. Moeten we alleen niet een organisatie als het CBR optuigen die zelf beslist wanneer ze wel en niet die cursussen mogen opleggen waarbij ze zelf de prijzen bepalen (en dus een incentive hebben). En waarbij die cursussen niets meer inhouden dan uitleggen wat de verschillende cursussen inhouden.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En daar mag dus wel een maatschappelijke discussie over zijn, of een politieke.
Die man kan bijvoorbeeld ook een cursus volgen, over zijn gedrag. Net als verkeershufters dat kunnen krijgen. Zou ook een passende oplossing zijn voor al die nafluiters, sissers en andere gevallen van straatintimidatie.
Terwijl je zou kunnen stellen dat fluiten van een afstand minder indringend is dan persoonlijk een telefoonnummer overhandigen. Ik heb dan ook zo mijn twijfels bij die straatintimidatiewet.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik denk dat als Freek naar de meisjes had gefloten, de rechter een zucht van opluchting had geslaakt want dan had-ie wél de grondslag om Freek strafrechtelijk te veroordelen. En had dan ook beslist gedaan. Subiet.
Nou, (na)fluiten heeft dan wel weer een direct 'seksuele' lading, dat valt moeilijk anders te duiden.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Terwijl je zou kunnen stellen dat fluiten van een afstand minder indringend is dan persoonlijk een telefoonnummer overhandigen. Ik heb dan ook zo mijn twijfels bij die straatintimidatiewet.
Nafluiten zie ik helemaal niet als zodanig, maar ik ken ook geen scenario's waarbij dat het probleem is. Dan ga je wat sneller naar de ongevraagde toenadering die gepaard gaan met directe opmerkingen (hey lekker ding, goede kont, zin om met mij mee te gaan? etc. etc.).quote:Op zondag 18 mei 2025 19:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, (na)fluiten heeft dan wel weer een direct 'seksuele' lading, dat valt moeilijk anders te duiden.
Wat iemand mooi of knap noemen dan weer mist, een briefje met "Linda" ook (zonder Linda wordt al discutabeler). Ik heb mijn grootste bedenkingen nog bij het tegen een kind aan gaan staan.
Nafluiten is de non-verbale vorm van "hey lekker ding" ja. Een 9-jarig meisje "lekker ding" noemen is niet meer complimenteus bedoeld maar ronduit (seksueel) grensoverschrijdend. Ook strafrechtelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nafluiten zie ik helemaal niet als zodanig, maar ik ken ook geen scenario's waarbij dat het probleem is. Dan ga je wat sneller naar de ongevraagde toenadering die gepaard gaan met directe opmerkingen (hey lekker ding, goede kont, zin om met mij mee te gaan? etc. etc.).
Het briefje is gewoon vreemd, met of zonder naam. Fysieke toenadering zoeken met vreemde kinderen is ook absoluut indringend en (niet eens meer randje) buitenspel. Daarom zullen er weinigen zijn, zo ook de rechter, die dat niet problematisch vinden.
Dat is de invulling die aan fluiten is gegeven en komt op mij nogal oubollig over. De tijd van de stratenmaker die in de zomer zijn bammetje eet en de vrouw in het korte rokje nafluit is voor mij een scenario uit een film, echt nog nooit zo'n casus in de realiteit meegemaakt. Beetje vergelijkbaar met het keppeltje betrekken bij het eventuele recht op dragen van een hoofddoek icm een uniform.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Nafluiten is de non-verbale vorm van "hey lekker ding" ja. Een 9-jarig meisje "lekker ding" noemen is niet meer complimenteus bedoeld maar ronduit (seksueel) grensoverschrijdend. Ook strafrechtelijk.
De enige fysieke toenaderingen richting (niet eigen) kinderen vind ik de aai over de bol, de boks/hand/high five en het schouderklopje (en dan ook nog afhankelijk van de situatie). Al het andere is "too much". Gewoon. Niet. Doen.
En nou fluiten in relatie tot een 9-jarige? Hoe interpreteer je dat?quote:Op zondag 18 mei 2025 19:23 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is de invulling die aan fluiten is gegeven en komt op mij nogal oubollig over. De tijd van de stratenmaker die in de zomer zijn bammetje eet en de vrouw in het korte rokje nafluit is voor mij een scenario uit een film, echt nog nooit zo'n casus in de realiteit meegemaakt. Beetje vergelijkbaar met het koppeltje betrekken bij het eventuele recht op dragen van een hoofddoek icm een uniform.
Je zit in het verkeerde topic, we hebben hier geen juryrechtspraak.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:24 schreef epicbeardman het volgende:
Waar Nederlandse rechters last van hebben is dat ze op de stoel van de jury willen gaan zitten.
Zitten veel te veel in verhaal en emotie, maar dat krijg je met van die rechters die in elk persoon een mooi persoon zien en willen heropvoeden.
Komt allemaal door die linkse universiteiten.
Wel eens een Wetboek van Strafrecht van binnen bekeken?quote:Op zondag 18 mei 2025 19:24 schreef epicbeardman het volgende:
Waar Nederlandse rechters last van hebben is dat ze op de stoel van de jury willen gaan zitten.
Zitten veel te veel in verhaal en emotie, maar dat krijg je met van die rechters die in elk persoon een mooi persoon zien en willen heropvoeden.
Komt allemaal door die linkse universiteiten.
Welke tonen worden er gefluit? De ene fluit is de andere immers niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:24 schreef r_one het volgende:
[..]
En nou fluiten in relatie tot een 9-jarige? Hoe interpreteer je dat?
Het Wilhelmus, nou goedquote:Op zondag 18 mei 2025 19:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Welke tonen worden er gefluit? De ene fluit is de andere immers niet.
quote:Op zondag 18 mei 2025 19:26 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je zit in het verkeerde topic, we hebben hier geen juryrechtspraak.
Weet ik ook wel dat we geen jury hebben, maar ze vervullen wel die rol.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Wel eens een Wetboek van Strafrecht van binnen bekeken?
[ afbeelding ]
Hier, krijg je deze er gratis bij van mij:
[ afbeelding ]
Gaat het om toefluiten, nafluiten, uitfluiten, terugfluiten?quote:Op zondag 18 mei 2025 19:24 schreef r_one het volgende:
[..]
En nou fluiten in relatie tot een 9-jarige? Hoe interpreteer je dat?
De rol van iets wat we niet hebben. Klinkt als goede fantasy.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:50 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Weet ik ook wel dat we geen jury hebben, maar ze vervullen wel die rol.
Laat ik het als volgt formuleren: de Nederlandse rechterlijke macht lijkt in toenemende mate een vorm van rechtspraak te bedrijven waarin pedagogische en psychologische overwegingen de boventoon voeren, ten koste van strikt juridische beginselen.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De rol van iets wat we niet hebben. Klinkt als goede fantasy.
Hier krijg je gewoon een like voor.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:03 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Laat ik het als volgt formuleren: de Nederlandse rechterlijke macht lijkt in toenemende mate een vorm van rechtspraak te bedrijven waarin pedagogische en psychologische overwegingen de boventoon voeren, ten koste van strikt juridische beginselen.
Men lijkt een quasi-Amerikaans jurysysteem te hanteren, waarbij maatschappelijke sentimenten en persoonlijke emoties van rechters onevenredig zwaar meewegen in de oordeelsvorming. Afhankelijk van de ideologische signatuur van de rechter, veelal geworteld in progressieve academische kringen.
Wordt de door de advocatuur aangereikte narratieve framing vaak kritiekloos overgenomen, in plaats van een onpartijdige toepassing van het recht te waarborgen.
Het resultaat is een rechtspraak die geregeld uitmondt in disproportioneel milde vonnissen, gedreven door een verlangen om niet als onverbiddelijk of autoritair te worden gepercipieerd.
Dit leidt tot een structurele empathie met de dader, terwijl de belangen en het leed van slachtoffers systematisch onderbelicht blijven, een patroon dat zich in talloze zaken herhaalt.
Huehue.
Niet zo gek ook: een rechter behoort strafbaarheid en strafmaat te bepalen. Dat is z'n werk hè, wordt-ie voor betaald.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:50 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Weet ik ook wel dat we geen jury hebben, maar ze vervullen wel die rol.
Dwarsfluiten, blokfluiten, whatever.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gaat het om toefluiten, nafluiten, uitfluiten, terugfluiten?
De rechter zal een vergelijkbare oriëntatie hebben.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:45 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dus tegen willekeurige kleine meisjes zeggen wat ben je mooi, hier heb je mijn telefoonnummer had geen enkele ondertoon volgens mijnheer de rechter. Interessant.
Hij raapt ook blikjes in z'n vrije tijd?quote:Op zondag 18 mei 2025 21:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
De rechter zal een vergelijkbare oriëntatie hebben.
Je moet alsnog bewijzen hebben, je kan iemand niet zomaar beschuldigen zonder bewijs.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Dutroux, Benno L, Robert M, inderdaad allemaal kerels die beter nooit geboren hadden kunnen worden![]()
En vergeet de opkomst van het internet en socials niet, dat soort wantoestanden komen vrijwel direct de huiskamer binnen, via tig kanalen tegelijk, meteen (vroeger hoorde je zoiets hooguit om 20:00 op het journaal op NL2 en dan nog alleen maar de grote spraakmakende zaken).
Gelukkig is de groep die de waarde van mannen in de opvoeding weet te waarderen inderdaad toegenomen.
Gelukkig hebben we een VOG die als poortwachter dient bij het aannameproces. Maar alleen een VOG is niet genoeg en niet zaligmakend, niet waterdicht.
Dat neemt niet weg dat het wantrouwen tegen mannen bij kinderen in het algemeen (in de buurt van speeltuintje bijvoorbeeld, toegang vrij ook zonder VOG) amper is afgenomen sinds 2012. De argusogen zijn gewoon gebleven.
En het neemt ook niet weg dat, als een ouder jou als mannelijk leerkracht/KDV-medewerker te grazen wil nemen, je vogelvrij bent. Dan helpt het wapperen met een VOG ook niet meer en de waarde van een man voor de groep daalt acuut tot het nulpunt.
#justmy2cents
Het kán niet maar het gebeurt tóch.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je moet alsnog bewijzen hebben, je kan iemand niet zomaar beschuldigen zonder bewijs.
Je post is verder wel goed, ben het alleen niet met het laatste stukje eens.
Tsja, dat is met roddels over van alles.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Het kán niet maar het gebeurt tóch.
Binnen het strafrecht heb je bewijzen nodig ja.
Binnen het roddelcircuit is dat helemaal niet nodig, daar volstaat "waar rook is ...." en zelf gekunsteld 'bewijs'..
Dat ze een pedo is? Omwille van haar gedrag richting leerlingen?quote:Op zondag 18 mei 2025 21:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tsja, dat is met roddels over van alles.
Dat kan een vrouwelijke leerkracht ook overkomen.
Je hebt het nu toch over roddels die de leerkracht kunnen schaden.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat ze een pedo is? Omwille van haar gedrag richting leerlingen?
quote:Op zondag 18 mei 2025 21:35 schreef Nober het volgende:
Jongens hou jezelf een beetje in want overmorgen is de pro formazitting van Mels van B. een daadwerkelijke kindermisbruiker.
Daar lijkt me de doodstraf wel op zijn plaats.quote:Hij zou zeker 31 minderjarige meisjes misbruikt hebben.
.... in de context van dit topic (Dutroux, Benno L, Robert M., dat soort gasten hadden we het toch over?).quote:Op zondag 18 mei 2025 21:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je hebt het nu toch over roddels die de leerkracht kunnen schaden.
Dat kan vrouwen ook overkomen.
Elke valse beschuldigd is een ramp.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:50 schreef r_one het volgende:
[..]
.... in de context van dit topic (Dutroux, Benno L, Robert M., dat soort gasten hadden we het toch over?).
Valse Zeden (bijzonder goed boek overigens, Chris Veraart) dus.
Een valse beschuldiging van pedofilie is dodelijk voor een leerkracht basisonderwijs of medewerker KDV, het is de ultiem vernietigende roddel. Een valse beschuldiging van [insert random misstap] hooguit bijzonder vervelend maar niet blijvend schadend.
Klopt maar ik zie echt wel verschillende gradaties:quote:Op zondag 18 mei 2025 22:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Elke valse beschuldigd is een ramp.
Leraar of gewoon de frietzaak om de hoek.
Maak niet uit , je komt er niet meer van af .
En zeker de internet niet omdat de gevens nooit niet meer weg gaan.
Dat is het gevaar van.
Nee, liever wachten tot het kind verkracht en misbruikt is. Dan weten we het zeker en kan de dader veroordeeld worden via ons geweldige rechtsysteem. Daarvoor vooral niet ingrijpen want ja intenties zijn geen daad 🤮🤮🤮quote:Op zondag 18 mei 2025 22:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Dat is het gevaar van.
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, liever wachten tot het kind verkracht en misbruikt is. Dan weten we het zeker en kan de dader veroordeeld worden via ons geweldige rechtsysteem. Daarvoor vooral niet ingrijpen want ja intenties zijn geen daad 🤮🤮🤮
Je blijft je maar dom verschuilen achter de huidige rechtsgang. Vanachter je pc de kromme gang van zaken recht lullen omdat dat juist is volgens de wet. En zo overdreven reageren of hier een heksenjacht aan de gang is. Wel eens van de term preventie gehoord of van het spreekwoord voorkomen is beter dan genezen...quote:Op zondag 18 mei 2025 23:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
We kunnen ze beter bij het minste of geringste vermoeden vastgebonden op een stoel in de rivier gooien. Als ze blijven drijven, is het inderdaad en pedo.
[ afbeelding ]
Jazeker wel.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:33 schreef matspontius het volgende:
Wel eens van de term preventie gehoord of van het spreekwoord voorkomen is beter dan genezen
Tot dat je zelf beschuldigd wordt.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je blijft je maar dom verschuilen achter de huidige rechtsgang. Vanachter je pc de kromme gang van zaken recht lullen omdat dat juist is volgens de wet. En zo overdreven reageren of hier een heksenjacht aan de gang is. Wel eens van de term preventie gehoord of van het spreekwoord voorkomen is beter dan genezen...
Of z'n vader.quote:
Als 43 jarige tegen kinderen aan gaan staan, zeggen dat ze mooi zijn en ze een briefje met je nummer geven is in jouw wereld "het minste geringste vermoeden"?quote:Op zondag 18 mei 2025 23:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
We kunnen ze beter bij het minste of geringste vermoeden vastgebonden op een stoel in de rivier gooien. Als ze blijven drijven, is het inderdaad en pedo.
[ afbeelding ]
Ja, en hoe vaak gebeurd het nou?quote:Op zondag 18 mei 2025 21:50 schreef r_one het volgende:
[..]
.... in de context van dit topic (Dutroux, Benno L, Robert M., dat soort gasten hadden we het toch over?).
Valse Zeden (bijzonder goed boek overigens, Chris Veraart) dus.
Een valse beschuldiging van pedofilie is dodelijk voor een leerkracht basisonderwijs of medewerker KDV, het is de ultiem vernietigende roddel. Een valse beschuldiging van [insert random misstap] hooguit bijzonder vervelend maar niet blijvend schadend.
Doet me denken aan The Hunt, die leraar wordt ten onrechte beschuldigd van pedofilie en zelfs als bewezen is dat hij onschuldig is, blijft die smet hangen. Mensen vergeten het nooit.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Dat is het gevaar van.
Het gebeurt waarschijnlijk vaker dan jij denkt.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, en hoe vaak gebeurd het nou?
Vaak, geloof mequote:Op maandag 19 mei 2025 08:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, en hoe vaak gebeurd het nou?
Maar wat is je punt nou precies?quote:Op maandag 19 mei 2025 08:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Vaak, geloof me
De meeste van dit soort zaken haalt echter het nieuws niet.
Ik zie dat ‘Jagten’ al gepost is …. nou, exact dát.
Ik kan wel dingen blijven herhalen of nóg verder uitdiepen maar ik vrees dat ik toch niet tot je doordring.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar wat is je punt nou precies?
Er zijn alsnog genoeg mannelijke leraren en mannen in BSO’s, het wordt zelfs aangemoedigd mannen aan te nemen de laatste jaren omdat kinderen, vooral jongens, nog maar zo weinig mannen voor zich hebben staan in het onderwijs, wat ook weer nadelen heeft.
Wat is nou het probleem? Is er een probleem?
Misschien niet tegen kinderen aan gaan staan, zeggen dat ze mooi zijn en je nummer geven.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:47 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het gebeurt waarschijnlijk vaker dan jij denkt.
Deze film geeft mooi weer hoe je als mens volledig gesloopt wordt door roddels en geruchten.
Bekijk deze YouTube-video
Dat is dom idd ,echte pedo’s zijn trouwens veel sluwer.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Misschien niet tegen kinderen aan gaan staan, zeggen dat ze mooi zijn en je nummer geven.
Dat scheelt enorm in roddels en geruchten.
Dit topic vaart naar de richting dat Freek het slachtoffer is. Vreemd.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar wat is je punt nou precies?
Er zijn alsnog genoeg mannelijke leraren en mannen in BSO’s, het wordt zelfs aangemoedigd mannen aan te nemen de laatste jaren omdat kinderen, vooral jongens, nog maar zo weinig mannen voor zich hebben staan in het onderwijs, wat ook weer nadelen heeft.
Wat is nou het probleem? Is er een probleem?
Die arme man was gewoon erg enthousiast over dat visplekje wat hij gevonden had waar de beste vissen masaal bijten.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:42 schreef -Deluzion- het volgende:
Als jochie van 10 werd ik regelmatig lastiggevallen door pedofielen als ik in mn eentje ging vissen bij m’n opa en oma. Een keer kwam er zo’n smeerpijp naar me toe. Hij vroeg waar ik woonde en of ik mee wilde naar een “betere visplek” waar de vissen zogenaamd beter beten.
Die smeerlappen weten precies wanneer een kind alleen is en hoe ze hun kans moeten grijpen , echte roofdieren zijn het die op kwetsbare momenten toeslaan.
Heb nergens getypt of ik wel of niet met hem mee ging hé.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:35 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Die arme man was gewoon erg enthousiast over dat visplekje wat hij gevonden had waar de beste vissen masaal bijten.
En wou dat graag met jou delen.
In plaats daarvan wordt die voor een smerige pedofiel uitgemaakt!
Ik weet bijna niet waar te beginnen... want werkelijk alles wat je schrijft heeft niets te maken met de realiteit. Om te beginnen is de strafvordering in de VS wezenlijk anders dan in Nederland. Rare vergelijking dus.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:03 schreef epicbeardman het volgende:
Men lijkt een quasi-Amerikaans jurysysteem te hanteren, waarbij maatschappelijke sentimenten en persoonlijke emoties van rechters onevenredig zwaar meewegen in de oordeelsvorming. Afhankelijk van de ideologische signatuur van de rechter, veelal geworteld in progressieve academische kringen.
Wordt de door de advocatuur aangereikte narratieve framing vaak kritiekloos overgenomen, in plaats van een onpartijdige toepassing van het recht te waarborgen.
Het resultaat is een rechtspraak die geregeld uitmondt in disproportioneel milde vonnissen, gedreven door een verlangen om niet als onverbiddelijk of autoritair te worden gepercipieerd.
Dit leidt tot een structurele empathie met de dader, terwijl de belangen en het leed van slachtoffers systematisch onderbelicht blijven, een patroon dat zich in talloze zaken herhaalt.
Zo zie ik het niet maar wel alsof mannen daarin slachtoffer zijn. Alsof valse beschuldigingen zo’n groot probleem zijn dat mannen maar niet in het onderwijs of op de BSO gaan werken.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit topic vaart naar de richting dat Freek het slachtoffer is. Vreemd.
Ik wist op die leeftijd nog niet eens hoe je Nederlands moest schrijven, laat staan dat ik oudere mannen kon appen.quote:
Tja, een aantal post boven die van jou werd benadrukt hoe een onschuldig iemand schuldig gemaakt kan worden. Prachtig voorbeeld geef je hier van hoe het werkt dat iemand zonder enige vorm van bewijs dus domweg tot totaal schuldig verklaart wordt.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Dit topic vaart naar de richting dat Freek het slachtoffer is. Vreemd.
En wie moet Freek in de gaten gaan houden?quote:Op maandag 19 mei 2025 10:18 schreef 215 het volgende:
[..]
Tja, een aantal post boven die van jou werd benadrukt hoe een onschuldig iemand schuldig gemaakt kan worden. Prachtig voorbeeld geef je hier van hoe het werkt dat iemand zonder enige vorm van bewijs dus domweg tot totaal schuldig verklaart wordt.
Misschien moet je eens iets aan zelfreflectie gaan doen.
inb4: Ik beweer dus niet niet dat Freek niet in de gaten gehouden moet worden maar dat is totaal iets anders dan iemand veroordelen.
Gezien zijn verleden zal de reclassering daar al een plan voor hebben, uitgevoerd door hun zelf in combinatie met een wijkagent waarschijnlijk.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En wie moet Freek in de gaten gaan houden?
Je bent er maar druk mee, kunnen ze jou niet als bewaker op Freek zetten? Tijd zat blijkbaar.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:00 schreef 215 het volgende:
[..]
Gezien zijn verleden zal de reclassering daar al een plan voor hebben, uitgevoerd door hun zelf in combinatie met een wijkagent waarschijnlijk.
Maar heb je deze keer ook de niet kleine lettertjes gelezen?
Ja, ik zal geen tijd meer aan je verspillen. Iets met vooral afleiden van het onderwerp.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je bent er maar druk mee, kunnen ze jou niet als bewaker op Freek zetten? Tijd zat blijkbaar.
Het heeft er in elk geval mede toe bijgedragen dat het onderwijs gefeminiseerd is de laatste decennia. Vroeger was de verhouding M/V nog 50-50.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo zie ik het niet maar wel alsof mannen daarin slachtoffer zijn. Alsof valse beschuldigingen zo’n groot probleem zijn dat mannen maar niet in het onderwijs of op de BSO gaan werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |