Jazeker wel.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zou zo’n stopgesprek ooit zin hebben gehad?
Hij zal wel moeten hè. Gedoemd tot een celibaat leven, lijkt mij enorm kut (ik denk niet dat ze bewust voor die geaardheid gekozen hebben) maar niet onmogelijk.quote:Hoe kan iemand zijn sexuele verlangens jarenlang onderdrukken?
Dat is onzin. Aangeklaagd voor dat dan wel?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:40 schreef suijkerbuijk het volgende:
Deze tijd als je zo iemand aanspreekt moet je op passen dat je als volwassen niet zelf aangeklaagd gaat worden.
Welke "seksueel getinte" opmerkingen zijn er in casu dan uitgesproken?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
"Aanspreken" - als zo'n geilneef dicht tegen je kind gaat staan en allerlei sexueel getinte opmerkingen maakt ga je dat stuk stront "aanspreken"?
Ik wil meisjes van 7, 9, 11 en 11 (in een speeltuin) nou niet bepaald 'vrouwen' (in een gym) noemenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:52 schreef InzolVC het volgende:
Vrouwen worden ook in de gym lastig gevallen.
Als volwassen man tegen jonge meisjes zeggen dat ze mooi en knap zijn en dan tegen ze aan gaan staan vind jij normaal taalgebruik en gedrag? Hoe imbeciel noet je zijn om de intenties van deze man niet te begrijpen?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke "seksueel getinte" opmerkingen zijn er in casu dan uitgesproken?
Hint: dát was nou juist het dilemma van de rechter. Immers: geen.
Nee, zeker niet normaal maar ook niet "seksueel getint" en derhalve niet strafbaar. Daarvoor is echt wel wat explicieters nodig dan "mooi" en "knap".quote:Op zondag 18 mei 2025 00:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Als volwassen man tegen jonge meisjes zeggen dat ze mooi en knap zijn en dan tegen ze aan gaan staan vind jij normaal taalgebruik en gedrag? Hoe imbeciel noet je zijn om de intenties van deze man niet te begrijpen?
Tja, je verschuilen achter een kromme wetgeving is natuurlijk het meest eenvoudige. Dus ik haal uit met een knuppel richting jouw hoofd maar stop vlak voor je gezicht - niet strafbaar toch?quote:Op zondag 18 mei 2025 00:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, zeker niet normaal maar ook niet "seksueel getint" en derhalve niet strafbaar. Daarvoor is echt wel wat explicieters nodig dan "mooi" en "knap".
Jazeker wel: art. 45 en 46 jo 303 WvSr, goed voor een paar jaar brommenquote:Op zondag 18 mei 2025 00:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tja, je verschuilen achter een kromme wetgeving is natuurlijk het meest eenvoudige. Dus ik haal uit met een knuppel richting jouw hoofd maar stop vlak voor je gezicht - niet strafbaar toch?
Ok, dus de intentie om jou met een honkbalknuppel verrot te slaan is wel strafbaar maar de intentie om jonge meisjes aan te randen niet? In beide gevallen heeft de daad nog niet plaatsgevonden. Recht lullen wat krom is.....quote:Op zondag 18 mei 2025 00:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Jazeker wel: art. 45 en 46 jo 303 WvSr, goed voor een paar jaar brommen![]()
De intentie tot aanranden is er niet. De intentie mij verrot te slaan wel.quote:Op zondag 18 mei 2025 00:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ok, dus de intentie om jou met een honkbalknuppel verrot te slaan is wel strafbaar maar de intentie om jonge meisjes aan te randen niet?
Het aanranden heeft inderdaad nog niet plaatsgevonden en hij is ook nog niet begonnen met de uitvoering van de aanranding (tenminste, ik lees nergens dat-ie z'n broek al op z'n knieën had).quote:In beide gevallen heeft de daad nog niet plaatsgevonden.
Tja .... je mag het uiteraard zelf ook gerust even nalezen hoor, als jij 'het recht' krom (of mij imbecielquote:Recht lullen wat krom is..
quote:Artikel 45
1 Poging tot misdrijf is strafbaar, wanneer het voornemen van de dader zich door een begin van uitvoering heeft geopenbaard.
quote:Artikel 46
1 Voorbereiding van een misdrijf waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van acht jaren of meer is gesteld is strafbaar, wanneer de dader opzettelijk voorwerpen, stoffen, informatiedragers, ruimten of vervoermiddelen bestemd tot het begaan van dat misdrijf verwerft, vervaardigt, invoert, doorvoert, uitvoert of voorhanden heeft.
Tuurlijk niet want een kind "knap" of "mooi" noemen is heel vrouwelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 00:36 schreef Telefoonvork het volgende:
En wat als het nou een vrouw was die dit alles gedaan had? Hadden jullie dan ook zo geoordeeld?
Wat hij doet is toch een soort van grooming of niet?quote:Op zondag 18 mei 2025 00:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Als volwassen man tegen jonge meisjes zeggen dat ze mooi en knap zijn en dan tegen ze aan gaan staan vind jij normaal taalgebruik en gedrag? Hoe imbeciel noet je zijn om de intenties van deze man niet te begrijpen?
Dat is het 'm nou juist: nét niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 01:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat hij doet is toch een soort van grooming of niet?
Was hij priester dan? Kan ik nergens terughalen.quote:Op zondag 18 mei 2025 06:53 schreef bijdehand het volgende:
Weren ze wel on welke parochie deze man priester was? Want dat kunnen we doorgeven, deze smeerlap valt op meisjes.
Ik denk het niet maar de werkwijze deed me er zo aan denken.quote:Op zondag 18 mei 2025 07:06 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Was hij priester dan? Kan ik nergens terughalen.
Man opereert wel op het randje. Disaster waiting to happen.
Ter plekke met een honkbalknuppel naar hem toe lopen, vlakbij hem gaan staan, zeggen dat z'n gezicht nog heel mooi is, je nummer aan hem geven 'mocht ie ooit 1 op 1 een potje honkbal' willen spelen.quote:Op zondag 18 mei 2025 00:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ok, dus de intentie om jou met een honkbalknuppel verrot te slaan is wel strafbaar maar de intentie om jonge meisjes aan te randen niet? In beide gevallen heeft de daad nog niet plaatsgevonden. Recht lullen wat krom is.....
Vergeet de stroopwafels niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:11 schreef JopieKlaassen het volgende:
Tijd om morgen mijn regenjas en lollies maar weer eens tevoorschijn te halen
Wat is er gek aan? Juridisch is het vrij zuiver.quote:Op zondag 18 mei 2025 01:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Walgelijk dit, echt weer het zoveelste topic waarin je zulke vreemde dingen zegt.
Rare dingen denk je.
Kun je je niet voorstellen dat het voor een hoop onrust zorgt als een man tegen jonge kinderen zegt dat ze knap uitzien en zijn telefoonnummer overhandigd als ze in de speeltuin spelen?quote:Op zondag 18 mei 2025 08:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is er gek aan? Juridisch is het vrij zuiver.
Je kan iemand niet veroordelen op basis van ‘we denken dat hij een viespeuk is met kwade bedoelingen’.
Wat hij heeft gedaan is niet strafbaar. Wat we denken dat hij wilde doen wel, alleen is dat niet bewezen.
Het is een beetje als iemand die door een buurt heen loopt en bij huizen naar binnen kijkt en noteert wat er in de woonkamer staat. Natuurlijk zal die dat doen omdat hij dan weet waar je met een inbraak de beste score kan halen, maar zo lang als er geen handelingen zijn die zien op het plegen van het misdrijf zelf kun je daar niets mee.
En dat is maar goed ook. Want ‘verdacht gedrag’ is heel subjectief en mensen straffen voor iets wat ze niet hebben gedaan is simpelweg niet ok. Nu al neem de Rechtspraak vaak een loopje daarmee.
Tuurlijk niet want een kind "knap" of "mooi" noemen is heel vrouwelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is er gek aan? Juridisch is het vrij zuiver.
Je kan iemand niet veroordelen op basis van ‘we denken dat hij een viespeuk is met kwade bedoelingen’.
Wat hij heeft gedaan is niet strafbaar. Wat we denken dat hij wilde doen wel, alleen is dat niet bewezen.
Het is een beetje als iemand die door een buurt heen loopt en bij huizen naar binnen kijkt en noteert wat er in de woonkamer staat. Natuurlijk zal die dat doen omdat hij dan weet waar je met een inbraak de beste score kan halen, maar zo lang als er geen handelingen zijn die zien op het plegen van het misdrijf zelf kun je daar niets mee.
En dat is maar goed ook. Want ‘verdacht gedrag’ is heel subjectief en mensen straffen voor iets wat ze niet hebben gedaan is simpelweg niet ok. Nu al neem de Rechtspraak vaak een loopje daarmee.
Je leest in mijn post iets wat er totaal niet staat. Niet alleen dat, de Rechtbank heeft uitdrukkelijk aangegeven dat het niet ok is. Alleen is het niet strafbaar.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kun je je niet voorstellen dat het voor een hoop onrust zorgt als een man tegen jonge kinderen zegt dat ze knap uitzien en zijn telefoonnummer overhandigd als ze in de speeltuin spelen?
Terecht dat er aangifte van is gedaan en verder onderzoek is gedaan.
Wat er verder ook speelt met die man, het is terecht dat mensen dat zorgelijk vinden en niet oké. Zou je ook zo praten als je eigen dochter door een vreemde zo wordt benaderd in de speeltuin?
Wat er verder speelt weten we niet, misschien zijn er al zorginstanties betrokken bij hem.
Maar bij mijn kind zou hij toch echt uit de buurt moeten blijven.
Een man alleen in een speeltuin, doet bij de meeste mensen al de alarmbellen afgaan.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kun je je niet voorstellen dat het voor een hoop onrust zorgt als een man tegen jonge kinderen zegt dat ze knap uitzien en zijn telefoonnummer overhandigd als ze in de speeltuin spelen?
Terecht dat er aangifte van is gedaan en verder onderzoek is gedaan.
Wat er verder ook speelt met die man, het is terecht dat mensen dat zorgelijk vinden en niet oké. Zou je ook zo praten als je eigen dochter door een vreemde zo wordt benaderd in de speeltuin?
Wat er verder speelt weten we niet, misschien zijn er al zorginstanties betrokken bij hem.
Maar bij mijn kind zou hij toch echt uit de buurt moeten blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |