https://www.ad.nl/breda/b(...)ns-rechter~a3d39caa/quote:Benaderen van jonge meisjes in speeltuin Breda is ‘bedenkelijk’, maar niet strafbaar volgens rechter
BREDA - Dat een 43-jarige man zich in een speeltuin in Breda opdrong aan jonge meisjes is ongebruikelijk, maar dat wil nog niet zeggen dat hij daarmee seksuele bedoelingen had. De man is daarom vrijgesproken van ‘seksuele benadering of intimidatie’.
De meisjes van 7, 9, 11 en 11 jaar werden in de speeltuin aan de Wilderen in Breda aangesproken door Freek D. Hij zou gezegd hebben dat ze mooi en knap waren, ging dicht tegen twee van de meisjes aanstaan en overhandigde een van hen een briefje met zijn telefoonnummer erop. Dat was voor de politie voldoende om in te grijpen.
Het contact had ook een seksuele lading, meende de aanklager. Wildvreemde meisjes aanspreken past niet in een omgeving waar kinderen in een speeltuin spelen, zei ze. Ze eiste een taakstraf van 100 uur tegen de man en een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee maanden.
Om straatintimidatie tegen te gaan, werd juli vorig jaar de nieuwe wet Seksuele Misdrijven ingevoerd. Zo werd afgelopen oktober een 33-jarige man in Vlaardingen als eerste veroordeeld tot een geldboete omdat hij zijn handen op de heupen van een voorbijganger had gelegd.
Maar ook sexting kan via de nieuwe wet worden aangepakt. Het is inmiddels verboden om kinderen onder de 16 jaar online seksueel te benaderen. De politie kan door de nieuwe wet ook sneller optreden om seksueel misbruik van kinderen te voorkomen.
Eerste keer
De 43-jarige man uit Breda stond terecht voor seksueel grensoverschrijdend gedrag richting de meisjes. Voor zover bekend was het de eerste keer dat iemand voor deze vorm van seksuele intimidatie terechtstaat.
De rechtbank oordeelt dat het niet gepast is dat een man van die leeftijd jonge meisjes op deze manier aanspreekt, maar niets wat hij deed of zei droeg een een seksuele lading met zich mee. Zijn gedrag was daarmee niet grensoverschrijdend, oordeelt de rechtbank van Breda.
Dus tegen willekeurige kleine meisjes zeggen wat ben je mooi, hier heb je mijn telefoonnummer had geen enkele ondertoon volgens mijnheer de rechter. Interessant.quote:De rechtbank oordeelt dat het niet gepast is dat een man van die leeftijd jonge meisjes op deze manier aanspreekt, maar niets wat hij deed of zei droeg een een seksuele lading met zich mee. Zijn gedrag was daarmee niet grensoverschrijdend, oordeelt de rechtbank van Breda.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dit is dus 100% een viespeukje. Eerder gedaan, toen in de cel gezeten en dan toch gewoon weer doorgaan. Dan is het niet gewoon een sociaal onhandig iemand met onschuldige bedoelingen.quote:Hij had al eerder een stopgesprek gehad met de politie omdat hij jonge meisjes zou hebben aangesproken met dubieuze bedoelingen. Hij zat voor deze zaak vier dagen in de cel.
He wat? Je geeft een telefoonnummer van jezelf met de naam van iemand anders aan wildvreemde kinderen omdat de persoon die je daar eerder bent tegengekomen er niet is. Ehhh...quote:Daarbij gaf hij een van hen een briefje met de naam Linda en zijn eigen telefoonnummer.
„Ik had daar eerder een volwassen vrouw ontmoet met de naam Linda en ik hoopte haar weer tegen te komen. Maar ik zag haar niet en heb blijkbaar een van die meisjes dat briefje gegeven.”
Zeker als je het al eerder gedaan hebt, gewaarschuwd bent, en het dan gewoon weer doet heb je de schijn toch wel heel erg tegen wat mij betreft. Vreemd dat de rechter dit niet zo ziet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:27 schreef Cupfighter het volgende:
Erg vreemd, dit is toch met bijbedoelingen lijkt mij
Met een stopgesprek (toen) kom je niet in de cel (toen).quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja, dit is dus 100% een viespeukje. Eerder gedaan, toen in de cel gezeten en dan toch gewoon weer doorgaan.
Zulke ouderwetse verleidingsmethoden helpen anno 2025 niet meer. Vooral lollies, nehquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:11 schreef JopieKlaassen het volgende:
Tijd om morgen mijn regenjas en lollies maar weer eens tevoorschijn te halen
Maar ik zie staan:quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Met een stopgesprek (toen) kom je niet in de cel (toen).
Is dat dan opgesloten zitten "op verdenking van" oid?quote:Hij had al eerder een stopgesprek gehad met de politie omdat hij jonge meisjes zou hebben aangesproken met dubieuze bedoelingen. Hij zat voor deze zaak vier dagen in de cel.
Ik vind het er ook erg ongelukkig staan maar ik denk dat met "deze zaak" niet de zaak toen maar de zaak nu bedoeld wordt.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar ik zie staan:
[..]
Is dat dan opgesloten zitten "op verdenking van" oid?
Je vergeet 'D66'quote:
Dit pleit dan weer voor hem. Immers, een rechtgeaard pedofiel had deze 'kans' wél onmiddellijk aangegrepen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:12 schreef Nober het volgende:
de meisjes spraken hem aan toen hij een van zijn routes liep bij het inzamelen van blikjes, beweert hij „Ik heb ze de eerste keer genegeerd omdat ik weet dat alles wat je tegenwoordig doet, onder een vergrootglas wordt gelegd.”
Zou zo’n stopgesprek ooit zin hebben gehad? Hoe kan iemand zijn sexuele verlangens jarenlang onderdrukken? Volgens mij is hij de hoek nog niet om en begint het weer.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik vind het er ook erg ongelukkig staan maar ik denk dat met "deze zaak" niet de zaak toen maar de zaak nu bedoeld wordt.
Kern van een stopgesprek is juist dat je niet wordt vastgezet maar dat wordt wel in het vooruitzicht gesteld als je niet stopt.
Anders gezegd: zet je iemand wel meteen vast, heeft zo'n stopgesprek helemaal geen zin, doel en inhoud meer.
"Aanspreken" - als zo'n geilneef dicht tegen je kind gaat staan en allerlei sexueel getinte opmerkingen maakt ga je dat stuk stront "aanspreken"?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:40 schreef suijkerbuijk het volgende:
Tja de wet is altijd gezeik achteraf .
In dit geval dus ook helaas.
Vroeger kon je zo iemand ook gewoon aanspreken.
Deze tijd als je zo iemand aanspreekt moet je op passen dat je als volwassen niet zelf aangeklaagd gaat worden.
Vreemde tijd leveren we toch.
Jazeker wel.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zou zo’n stopgesprek ooit zin hebben gehad?
Hij zal wel moeten hè. Gedoemd tot een celibaat leven, lijkt mij enorm kut (ik denk niet dat ze bewust voor die geaardheid gekozen hebben) maar niet onmogelijk.quote:Hoe kan iemand zijn sexuele verlangens jarenlang onderdrukken?
Dat is onzin. Aangeklaagd voor dat dan wel?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:40 schreef suijkerbuijk het volgende:
Deze tijd als je zo iemand aanspreekt moet je op passen dat je als volwassen niet zelf aangeklaagd gaat worden.
Welke "seksueel getinte" opmerkingen zijn er in casu dan uitgesproken?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
"Aanspreken" - als zo'n geilneef dicht tegen je kind gaat staan en allerlei sexueel getinte opmerkingen maakt ga je dat stuk stront "aanspreken"?
Ik wil meisjes van 7, 9, 11 en 11 (in een speeltuin) nou niet bepaald 'vrouwen' (in een gym) noemenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:52 schreef InzolVC het volgende:
Vrouwen worden ook in de gym lastig gevallen.
Als volwassen man tegen jonge meisjes zeggen dat ze mooi en knap zijn en dan tegen ze aan gaan staan vind jij normaal taalgebruik en gedrag? Hoe imbeciel noet je zijn om de intenties van deze man niet te begrijpen?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke "seksueel getinte" opmerkingen zijn er in casu dan uitgesproken?
Hint: dát was nou juist het dilemma van de rechter. Immers: geen.
Nee, zeker niet normaal maar ook niet "seksueel getint" en derhalve niet strafbaar. Daarvoor is echt wel wat explicieters nodig dan "mooi" en "knap".quote:Op zondag 18 mei 2025 00:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Als volwassen man tegen jonge meisjes zeggen dat ze mooi en knap zijn en dan tegen ze aan gaan staan vind jij normaal taalgebruik en gedrag? Hoe imbeciel noet je zijn om de intenties van deze man niet te begrijpen?
Tja, je verschuilen achter een kromme wetgeving is natuurlijk het meest eenvoudige. Dus ik haal uit met een knuppel richting jouw hoofd maar stop vlak voor je gezicht - niet strafbaar toch?quote:Op zondag 18 mei 2025 00:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, zeker niet normaal maar ook niet "seksueel getint" en derhalve niet strafbaar. Daarvoor is echt wel wat explicieters nodig dan "mooi" en "knap".
Jazeker wel: art. 45 en 46 jo 303 WvSr, goed voor een paar jaar brommenquote:Op zondag 18 mei 2025 00:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tja, je verschuilen achter een kromme wetgeving is natuurlijk het meest eenvoudige. Dus ik haal uit met een knuppel richting jouw hoofd maar stop vlak voor je gezicht - niet strafbaar toch?
Ok, dus de intentie om jou met een honkbalknuppel verrot te slaan is wel strafbaar maar de intentie om jonge meisjes aan te randen niet? In beide gevallen heeft de daad nog niet plaatsgevonden. Recht lullen wat krom is.....quote:Op zondag 18 mei 2025 00:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Jazeker wel: art. 45 en 46 jo 303 WvSr, goed voor een paar jaar brommen![]()
De intentie tot aanranden is er niet. De intentie mij verrot te slaan wel.quote:Op zondag 18 mei 2025 00:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ok, dus de intentie om jou met een honkbalknuppel verrot te slaan is wel strafbaar maar de intentie om jonge meisjes aan te randen niet?
Het aanranden heeft inderdaad nog niet plaatsgevonden en hij is ook nog niet begonnen met de uitvoering van de aanranding (tenminste, ik lees nergens dat-ie z'n broek al op z'n knieën had).quote:In beide gevallen heeft de daad nog niet plaatsgevonden.
Tja .... je mag het uiteraard zelf ook gerust even nalezen hoor, als jij 'het recht' krom (of mij imbecielquote:Recht lullen wat krom is..
quote:Artikel 45
1 Poging tot misdrijf is strafbaar, wanneer het voornemen van de dader zich door een begin van uitvoering heeft geopenbaard.
quote:Artikel 46
1 Voorbereiding van een misdrijf waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van acht jaren of meer is gesteld is strafbaar, wanneer de dader opzettelijk voorwerpen, stoffen, informatiedragers, ruimten of vervoermiddelen bestemd tot het begaan van dat misdrijf verwerft, vervaardigt, invoert, doorvoert, uitvoert of voorhanden heeft.
Tuurlijk niet want een kind "knap" of "mooi" noemen is heel vrouwelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 00:36 schreef Telefoonvork het volgende:
En wat als het nou een vrouw was die dit alles gedaan had? Hadden jullie dan ook zo geoordeeld?
Wat hij doet is toch een soort van grooming of niet?quote:Op zondag 18 mei 2025 00:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Als volwassen man tegen jonge meisjes zeggen dat ze mooi en knap zijn en dan tegen ze aan gaan staan vind jij normaal taalgebruik en gedrag? Hoe imbeciel noet je zijn om de intenties van deze man niet te begrijpen?
Dat is het 'm nou juist: nét niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 01:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat hij doet is toch een soort van grooming of niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |