Als je als vent van 43 tegen meisjes van 7 zegt dat ze mooi zijn en je geeft ze een briefje met je nummer ben je inderdaad de fout in gegaan. Dan weliswaar geen fout die chemische castratie rechtvaardigt maar wel een fout die doorzoeking van zijn pc en een straf rechtvaardigt.quote:
De meeste pedoseksuelen zijn bekenden van de slachtoffer(s). Dus niet een wandelaar op zoek naar blikjes zoals Freek.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En als hij dadelijk daadwerkelijk slachtoffers maakt dan is dat ook niet zo erg, want gelukkig hebben we de wet gevolgd. Alles prima
Oei, gevaarlijke uitspraak, voor als je het over chemische castratie hebt. Heel gevaarlijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat wat hij gedaan heeft voor de letter van de wet misschien niet strafbaar is verandert daar niks aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
De rechter deelt je standpunt niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als je als vent van 43 tegen meisjes van 7 zegt dat ze mooi zijn en je geeft ze een briefje met je nummer ben je inderdaad de fout in gegaan. Dan weliswaar geen fout die chemische castratie rechtvaardigt maar wel een fout die doorzoeking van zijn pc en een straf rechtvaardigt.
Ga je gang.quote:Als wat hij gedaan heeft voor de wet niet strafbaar is moet die wet aangescherpt worden.
Ja. Juridisch, niet speculatief. Voel me daar persoonlijk beter bij.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je beoordeeld de daden hier gewoon anders.
Dit valt toch gewoon onder straatintimidatie? Ik denk niet dat die meisjes nog graag in hun speeltuin komen.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als je als vent van 43 tegen meisjes van 7 zegt dat ze mooi zijn en je geeft ze een briefje met je nummer ben je inderdaad de fout in gegaan. Dan weliswaar geen fout die chemische castratie rechtvaardigt maar wel een fout die doorzoeking van zijn pc en een straf rechtvaardigt.
Als wat hij gedaan heeft voor de wet niet strafbaar is moet die wet aangescherpt worden.
Dat is natuurlijk leuke en aardig. Maar hoe zou je eigenlijk zelf reageren als een van de meisjes je dochter was?quote:
Klopt. En die pedoseksuele bekenden zijn vaak niet eens pedofiel (wat ik van Freek veel eerder wél verwacht).quote:Op zondag 18 mei 2025 18:05 schreef Nober het volgende:
[..]
De meeste pedoseksuelen zijn bekenden van de slachtoffer(s). Dus niet een wandelaar op zoek naar blikjes zoals Freek.
Ah, eindelijk, daar is-ie danquote:Op zondag 18 mei 2025 18:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk leuke en aardig. Maar hoe zou je eigenlijk zelf reageren als een van de meisjes je dochter was?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door r_one op 18-05-2025 18:46:51 ]r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Maar hoe zou je reageren? Want met deze uitspraak die dit soort gedrag in feite goedkeurd is het wel te verwachten dat potentiële kinderbenaderaars wat assertiever te werk kunnen gaan in de toekomst.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, eindelijk, daar is-ie dan, het "wacht maar totdat het je eigen kind is
" lemma.
(duurde nog lang zeg)
Dit is trouwens de eerste uitspraak vanwege die nieuwe wet straatintimidatie, zie OP.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk leuke en aardig. Maar hoe zou je eigenlijk zelf reageren als een van de meisjes je dochter was?
Ik heb m'n post even geëdit/aangevuldquote:Op zondag 18 mei 2025 18:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar hoe zou je reageren? Want met deze uitspraak die dit soort gedrag in feite goedkeurd is het wel te verwachten dat potentiële kinderbenaderaars wat assertiever te werk kunnen gaan in de toekomst.
Daarom klopt het ook niet, vrouwen nafluiten of zelfs nakijken is al strafbaar.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar hoe zou je reageren? Want met deze uitspraak die dit soort gedrag in feite goedkeurd is het wel te verwachten dat potentiële kinderbenaderaars wat assertiever te werk kunnen gaan in de toekomst.
De rechter heeft uitgesproken ook een probleem te zien in het gedrag van de verdachte, dus dat is een foutieve frame. Het is alleen niet conform wet- en regelgeving om de verdachte hierop strafrechtelijk te veroordelen.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit is trouwens de eerste uitspraak vanwege die nieuwe wet straatintimidatie, zie OP.
Deze rechter ziet er niks verkeerds in. Mogelijk is deze rechter niet erg op de hoogte van wat nu straatintimidatie inhoud. De zaak is namelijk precies waarvoor deze wet in het leven is geroepen.
Dit gaat nog wel een staartje krijgen.
Ik denk dat als Freek naar de meisjes had gefloten, de rechter een zucht van opluchting had geslaakt want dan had-ie wél de grondslag om Freek strafrechtelijk te veroordelen. En had dan ook beslist gedaan. Subiet.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De rechter heeft uitgesproken ook een probleem te zien in het gedrag van de verdachte, dus dat is een foutieve frame. Het is alleen niet conform wet- en regelgeving om de verdachte hierop strafrechtelijk te veroordelen.
En daar mag dus wel een maatschappelijke discussie over zijn, of een politieke.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De rechter heeft uitgesproken ook een probleem te zien in het gedrag van de verdachte, dus dat is een foutieve frame. Het is alleen niet conform wet- en regelgeving om de verdachte hierop strafrechtelijk te veroordelen.
Dit klinkt an sich natuurlijk al heel anders dan een chemische castratie en idealiter als een moment van bezinning. Moeten we alleen niet een organisatie als het CBR optuigen die zelf beslist wanneer ze wel en niet die cursussen mogen opleggen waarbij ze zelf de prijzen bepalen (en dus een incentive hebben). En waarbij die cursussen niets meer inhouden dan uitleggen wat de verschillende cursussen inhouden.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En daar mag dus wel een maatschappelijke discussie over zijn, of een politieke.
Die man kan bijvoorbeeld ook een cursus volgen, over zijn gedrag. Net als verkeershufters dat kunnen krijgen. Zou ook een passende oplossing zijn voor al die nafluiters, sissers en andere gevallen van straatintimidatie.
Terwijl je zou kunnen stellen dat fluiten van een afstand minder indringend is dan persoonlijk een telefoonnummer overhandigen. Ik heb dan ook zo mijn twijfels bij die straatintimidatiewet.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik denk dat als Freek naar de meisjes had gefloten, de rechter een zucht van opluchting had geslaakt want dan had-ie wél de grondslag om Freek strafrechtelijk te veroordelen. En had dan ook beslist gedaan. Subiet.
Nou, (na)fluiten heeft dan wel weer een direct 'seksuele' lading, dat valt moeilijk anders te duiden.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Terwijl je zou kunnen stellen dat fluiten van een afstand minder indringend is dan persoonlijk een telefoonnummer overhandigen. Ik heb dan ook zo mijn twijfels bij die straatintimidatiewet.
Nafluiten zie ik helemaal niet als zodanig, maar ik ken ook geen scenario's waarbij dat het probleem is. Dan ga je wat sneller naar de ongevraagde toenadering die gepaard gaan met directe opmerkingen (hey lekker ding, goede kont, zin om met mij mee te gaan? etc. etc.).quote:Op zondag 18 mei 2025 19:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, (na)fluiten heeft dan wel weer een direct 'seksuele' lading, dat valt moeilijk anders te duiden.
Wat iemand mooi of knap noemen dan weer mist, een briefje met "Linda" ook (zonder Linda wordt al discutabeler). Ik heb mijn grootste bedenkingen nog bij het tegen een kind aan gaan staan.
Nafluiten is de non-verbale vorm van "hey lekker ding" ja. Een 9-jarig meisje "lekker ding" noemen is niet meer complimenteus bedoeld maar ronduit (seksueel) grensoverschrijdend. Ook strafrechtelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nafluiten zie ik helemaal niet als zodanig, maar ik ken ook geen scenario's waarbij dat het probleem is. Dan ga je wat sneller naar de ongevraagde toenadering die gepaard gaan met directe opmerkingen (hey lekker ding, goede kont, zin om met mij mee te gaan? etc. etc.).
Het briefje is gewoon vreemd, met of zonder naam. Fysieke toenadering zoeken met vreemde kinderen is ook absoluut indringend en (niet eens meer randje) buitenspel. Daarom zullen er weinigen zijn, zo ook de rechter, die dat niet problematisch vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |