Elke valse beschuldigd is een ramp.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:50 schreef r_one het volgende:
[..]
.... in de context van dit topic (Dutroux, Benno L, Robert M., dat soort gasten hadden we het toch over?).
Valse Zeden (bijzonder goed boek overigens, Chris Veraart) dus.
Een valse beschuldiging van pedofilie is dodelijk voor een leerkracht basisonderwijs of medewerker KDV, het is de ultiem vernietigende roddel. Een valse beschuldiging van [insert random misstap] hooguit bijzonder vervelend maar niet blijvend schadend.
Klopt maar ik zie echt wel verschillende gradaties:quote:Op zondag 18 mei 2025 22:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Elke valse beschuldigd is een ramp.
Leraar of gewoon de frietzaak om de hoek.
Maak niet uit , je komt er niet meer van af .
En zeker de internet niet omdat de gevens nooit niet meer weg gaan.
Dat is het gevaar van.
Nee, liever wachten tot het kind verkracht en misbruikt is. Dan weten we het zeker en kan de dader veroordeeld worden via ons geweldige rechtsysteem. Daarvoor vooral niet ingrijpen want ja intenties zijn geen daad 🤮🤮🤮quote:Op zondag 18 mei 2025 22:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Dat is het gevaar van.
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, liever wachten tot het kind verkracht en misbruikt is. Dan weten we het zeker en kan de dader veroordeeld worden via ons geweldige rechtsysteem. Daarvoor vooral niet ingrijpen want ja intenties zijn geen daad 🤮🤮🤮
Je blijft je maar dom verschuilen achter de huidige rechtsgang. Vanachter je pc de kromme gang van zaken recht lullen omdat dat juist is volgens de wet. En zo overdreven reageren of hier een heksenjacht aan de gang is. Wel eens van de term preventie gehoord of van het spreekwoord voorkomen is beter dan genezen...quote:Op zondag 18 mei 2025 23:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
We kunnen ze beter bij het minste of geringste vermoeden vastgebonden op een stoel in de rivier gooien. Als ze blijven drijven, is het inderdaad en pedo.
[ afbeelding ]
Jazeker wel.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:33 schreef matspontius het volgende:
Wel eens van de term preventie gehoord of van het spreekwoord voorkomen is beter dan genezen
Tot dat je zelf beschuldigd wordt.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je blijft je maar dom verschuilen achter de huidige rechtsgang. Vanachter je pc de kromme gang van zaken recht lullen omdat dat juist is volgens de wet. En zo overdreven reageren of hier een heksenjacht aan de gang is. Wel eens van de term preventie gehoord of van het spreekwoord voorkomen is beter dan genezen...
Of z'n vader.quote:
Als 43 jarige tegen kinderen aan gaan staan, zeggen dat ze mooi zijn en ze een briefje met je nummer geven is in jouw wereld "het minste geringste vermoeden"?quote:Op zondag 18 mei 2025 23:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
We kunnen ze beter bij het minste of geringste vermoeden vastgebonden op een stoel in de rivier gooien. Als ze blijven drijven, is het inderdaad en pedo.
[ afbeelding ]
Ja, en hoe vaak gebeurd het nou?quote:Op zondag 18 mei 2025 21:50 schreef r_one het volgende:
[..]
.... in de context van dit topic (Dutroux, Benno L, Robert M., dat soort gasten hadden we het toch over?).
Valse Zeden (bijzonder goed boek overigens, Chris Veraart) dus.
Een valse beschuldiging van pedofilie is dodelijk voor een leerkracht basisonderwijs of medewerker KDV, het is de ultiem vernietigende roddel. Een valse beschuldiging van [insert random misstap] hooguit bijzonder vervelend maar niet blijvend schadend.
Doet me denken aan The Hunt, die leraar wordt ten onrechte beschuldigd van pedofilie en zelfs als bewezen is dat hij onschuldig is, blijft die smet hangen. Mensen vergeten het nooit.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Dat is het gevaar van.
Het gebeurt waarschijnlijk vaker dan jij denkt.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, en hoe vaak gebeurd het nou?
Vaak, geloof mequote:Op maandag 19 mei 2025 08:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, en hoe vaak gebeurd het nou?
Maar wat is je punt nou precies?quote:Op maandag 19 mei 2025 08:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Vaak, geloof me
De meeste van dit soort zaken haalt echter het nieuws niet.
Ik zie dat ‘Jagten’ al gepost is …. nou, exact dát.
Ik kan wel dingen blijven herhalen of nóg verder uitdiepen maar ik vrees dat ik toch niet tot je doordring.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar wat is je punt nou precies?
Er zijn alsnog genoeg mannelijke leraren en mannen in BSO’s, het wordt zelfs aangemoedigd mannen aan te nemen de laatste jaren omdat kinderen, vooral jongens, nog maar zo weinig mannen voor zich hebben staan in het onderwijs, wat ook weer nadelen heeft.
Wat is nou het probleem? Is er een probleem?
Misschien niet tegen kinderen aan gaan staan, zeggen dat ze mooi zijn en je nummer geven.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:47 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het gebeurt waarschijnlijk vaker dan jij denkt.
Deze film geeft mooi weer hoe je als mens volledig gesloopt wordt door roddels en geruchten.
Bekijk deze YouTube-video
Dat is dom idd ,echte pedo’s zijn trouwens veel sluwer.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Misschien niet tegen kinderen aan gaan staan, zeggen dat ze mooi zijn en je nummer geven.
Dat scheelt enorm in roddels en geruchten.
Dit topic vaart naar de richting dat Freek het slachtoffer is. Vreemd.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar wat is je punt nou precies?
Er zijn alsnog genoeg mannelijke leraren en mannen in BSO’s, het wordt zelfs aangemoedigd mannen aan te nemen de laatste jaren omdat kinderen, vooral jongens, nog maar zo weinig mannen voor zich hebben staan in het onderwijs, wat ook weer nadelen heeft.
Wat is nou het probleem? Is er een probleem?
Die arme man was gewoon erg enthousiast over dat visplekje wat hij gevonden had waar de beste vissen masaal bijten.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:42 schreef -Deluzion- het volgende:
Als jochie van 10 werd ik regelmatig lastiggevallen door pedofielen als ik in mn eentje ging vissen bij m’n opa en oma. Een keer kwam er zo’n smeerpijp naar me toe. Hij vroeg waar ik woonde en of ik mee wilde naar een “betere visplek” waar de vissen zogenaamd beter beten.
Die smeerlappen weten precies wanneer een kind alleen is en hoe ze hun kans moeten grijpen , echte roofdieren zijn het die op kwetsbare momenten toeslaan.
Heb nergens getypt of ik wel of niet met hem mee ging hé.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:35 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Die arme man was gewoon erg enthousiast over dat visplekje wat hij gevonden had waar de beste vissen masaal bijten.
En wou dat graag met jou delen.
In plaats daarvan wordt die voor een smerige pedofiel uitgemaakt!
Ik weet bijna niet waar te beginnen... want werkelijk alles wat je schrijft heeft niets te maken met de realiteit. Om te beginnen is de strafvordering in de VS wezenlijk anders dan in Nederland. Rare vergelijking dus.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:03 schreef epicbeardman het volgende:
Men lijkt een quasi-Amerikaans jurysysteem te hanteren, waarbij maatschappelijke sentimenten en persoonlijke emoties van rechters onevenredig zwaar meewegen in de oordeelsvorming. Afhankelijk van de ideologische signatuur van de rechter, veelal geworteld in progressieve academische kringen.
Wordt de door de advocatuur aangereikte narratieve framing vaak kritiekloos overgenomen, in plaats van een onpartijdige toepassing van het recht te waarborgen.
Het resultaat is een rechtspraak die geregeld uitmondt in disproportioneel milde vonnissen, gedreven door een verlangen om niet als onverbiddelijk of autoritair te worden gepercipieerd.
Dit leidt tot een structurele empathie met de dader, terwijl de belangen en het leed van slachtoffers systematisch onderbelicht blijven, een patroon dat zich in talloze zaken herhaalt.
Zo zie ik het niet maar wel alsof mannen daarin slachtoffer zijn. Alsof valse beschuldigingen zo’n groot probleem zijn dat mannen maar niet in het onderwijs of op de BSO gaan werken.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit topic vaart naar de richting dat Freek het slachtoffer is. Vreemd.
Ik wist op die leeftijd nog niet eens hoe je Nederlands moest schrijven, laat staan dat ik oudere mannen kon appen.quote:
Tja, een aantal post boven die van jou werd benadrukt hoe een onschuldig iemand schuldig gemaakt kan worden. Prachtig voorbeeld geef je hier van hoe het werkt dat iemand zonder enige vorm van bewijs dus domweg tot totaal schuldig verklaart wordt.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Dit topic vaart naar de richting dat Freek het slachtoffer is. Vreemd.
En wie moet Freek in de gaten gaan houden?quote:Op maandag 19 mei 2025 10:18 schreef 215 het volgende:
[..]
Tja, een aantal post boven die van jou werd benadrukt hoe een onschuldig iemand schuldig gemaakt kan worden. Prachtig voorbeeld geef je hier van hoe het werkt dat iemand zonder enige vorm van bewijs dus domweg tot totaal schuldig verklaart wordt.
Misschien moet je eens iets aan zelfreflectie gaan doen.
inb4: Ik beweer dus niet niet dat Freek niet in de gaten gehouden moet worden maar dat is totaal iets anders dan iemand veroordelen.
Gezien zijn verleden zal de reclassering daar al een plan voor hebben, uitgevoerd door hun zelf in combinatie met een wijkagent waarschijnlijk.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En wie moet Freek in de gaten gaan houden?
Je bent er maar druk mee, kunnen ze jou niet als bewaker op Freek zetten? Tijd zat blijkbaar.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:00 schreef 215 het volgende:
[..]
Gezien zijn verleden zal de reclassering daar al een plan voor hebben, uitgevoerd door hun zelf in combinatie met een wijkagent waarschijnlijk.
Maar heb je deze keer ook de niet kleine lettertjes gelezen?
Ja, ik zal geen tijd meer aan je verspillen. Iets met vooral afleiden van het onderwerp.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je bent er maar druk mee, kunnen ze jou niet als bewaker op Freek zetten? Tijd zat blijkbaar.
Het heeft er in elk geval mede toe bijgedragen dat het onderwijs gefeminiseerd is de laatste decennia. Vroeger was de verhouding M/V nog 50-50.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo zie ik het niet maar wel alsof mannen daarin slachtoffer zijn. Alsof valse beschuldigingen zo’n groot probleem zijn dat mannen maar niet in het onderwijs of op de BSO gaan werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |