abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 mei 2025 @ 22:01:42 #201
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_217683704
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 21:50 schreef r_one het volgende:

[..]
.... in de context van dit topic (Dutroux, Benno L, Robert M., dat soort gasten hadden we het toch over?).
Valse Zeden (bijzonder goed boek overigens, Chris Veraart ^O^ ) dus.

Een valse beschuldiging van pedofilie is dodelijk voor een leerkracht basisonderwijs of medewerker KDV, het is de ultiem vernietigende roddel. Een valse beschuldiging van [insert random misstap] hooguit bijzonder vervelend maar niet blijvend schadend.
Elke valse beschuldigd is een ramp.
Leraar of gewoon de frietzaak om de hoek.
Maak niet uit , je komt er niet meer van af .
En zeker de internet niet omdat de gevens nooit niet meer weg gaan.

Dat is het gevaar van.
pi_217683746
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 22:01 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Dat is het gevaar van.
Klopt maar ik zie echt wel verschillende gradaties:

Of de frietzaak op de hoek je patat bakt in oud frituurvet
Of dat de leerkracht van jouw kind zijn handen niet thuis kan houden.

Geef ik jou te raden waar mensen op aanslaan, een rooie waas voor de ogen krijgen en bereid zijn honkbalknuppels, hooivorken, pek en veren tevoorschijn te halen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 18 mei 2025 @ 22:46:00 #203
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217684067
quote:

[..]

Dat is het gevaar van.
Nee, liever wachten tot het kind verkracht en misbruikt is. Dan weten we het zeker en kan de dader veroordeeld worden via ons geweldige rechtsysteem. Daarvoor vooral niet ingrijpen want ja intenties zijn geen daad 🤮🤮🤮
"Hoka Hey!"
pi_217684287
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 22:46 schreef matspontius het volgende:

[..]
Nee, liever wachten tot het kind verkracht en misbruikt is. Dan weten we het zeker en kan de dader veroordeeld worden via ons geweldige rechtsysteem. Daarvoor vooral niet ingrijpen want ja intenties zijn geen daad 🤮🤮🤮
Je hebt gelijk.

We kunnen ze beter bij het minste of geringste vermoeden vastgebonden op een stoel in de rivier gooien. Als ze blijven drijven, is het inderdaad en pedo.

.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 18 mei 2025 @ 23:33:10 #205
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217684367
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 23:18 schreef r_one het volgende:

[..]
Je hebt gelijk.

We kunnen ze beter bij het minste of geringste vermoeden vastgebonden op een stoel in de rivier gooien. Als ze blijven drijven, is het inderdaad en pedo.

[ afbeelding ]
Je blijft je maar dom verschuilen achter de huidige rechtsgang. Vanachter je pc de kromme gang van zaken recht lullen omdat dat juist is volgens de wet. En zo overdreven reageren of hier een heksenjacht aan de gang is. Wel eens van de term preventie gehoord of van het spreekwoord voorkomen is beter dan genezen...
"Hoka Hey!"
pi_217684387
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 23:33 schreef matspontius het volgende:
Wel eens van de term preventie gehoord of van het spreekwoord voorkomen is beter dan genezen
Jazeker wel.

En dat was dus exact de crux van de heksenjachten. Geweldig mooi en effectief rechtssysteem hadden ze toen nog _O_
.
  zondag 18 mei 2025 @ 23:41:22 #207
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_217684405
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 23:33 schreef matspontius het volgende:

[..]
Je blijft je maar dom verschuilen achter de huidige rechtsgang. Vanachter je pc de kromme gang van zaken recht lullen omdat dat juist is volgens de wet. En zo overdreven reageren of hier een heksenjacht aan de gang is. Wel eens van de term preventie gehoord of van het spreekwoord voorkomen is beter dan genezen...
Tot dat je zelf beschuldigd wordt.
Dan ga je op eens anders lullen.
Heksen jacht hebben we niks aan.

Tuurlijk wat nu is gebeurd is een goede reden dat deze man in de gaten word gehouden.
Hij is nu in zicht bij de politie.
Daar hebben we de gerechtelijke macht voor gestemd ergens in het verleden.
pi_217684420
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 23:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
Tot dat je zelf beschuldigd wordt.
Of z'n vader.
Of z'n broer.
Of (later) z'n zoontje.
Of z ....

.... ach welnee, hem overkomt dat niet :N
.
pi_217685221
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 23:18 schreef r_one het volgende:

[..]
Je hebt gelijk.

[ afbeelding ]
Als 43 jarige tegen kinderen aan gaan staan, zeggen dat ze mooi zijn en ze een briefje met je nummer geven is in jouw wereld "het minste geringste vermoeden"?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 19 mei 2025 @ 08:25:28 #210
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217685261
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 21:50 schreef r_one het volgende:

[..]
.... in de context van dit topic (Dutroux, Benno L, Robert M., dat soort gasten hadden we het toch over?).
Valse Zeden (bijzonder goed boek overigens, Chris Veraart ^O^ ) dus.

Een valse beschuldiging van pedofilie is dodelijk voor een leerkracht basisonderwijs of medewerker KDV, het is de ultiem vernietigende roddel. Een valse beschuldiging van [insert random misstap] hooguit bijzonder vervelend maar niet blijvend schadend.
Ja, en hoe vaak gebeurd het nou?
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 19 mei 2025 @ 08:27:52 #211
438527 MissButterflyy
pi_217685276
Mijn kinderen hebben een paar mannelijke leerkrachten en medewerkers op de BSO gehad en nooit is zoiets gebeurd, ook geen roddels of beschuldigingen. En ze waren er ook niet bang voor.
Het is een beetje doemdenken wat je nu doet R-one. Volgens mij gebeurd het niet vaak en is het geen reden om dat werk maar niet te gaan doen.
pi_217685329
quote:

[..]

Dat is het gevaar van.
Doet me denken aan The Hunt, die leraar wordt ten onrechte beschuldigd van pedofilie en zelfs als bewezen is dat hij onschuldig is, blijft die smet hangen. Mensen vergeten het nooit.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
pi_217685382
Als jochie van 10 werd ik regelmatig lastiggevallen door pedofielen als ik in mn eentje ging vissen bij m’n opa en oma. Een keer kwam er zo’n smeerpijp naar me toe. Hij vroeg waar ik woonde en of ik mee wilde naar een “betere visplek” waar de vissen zogenaamd beter beten.

Die smeerlappen weten precies wanneer een kind alleen is en hoe ze hun kans moeten grijpen , echte roofdieren zijn het die op kwetsbare momenten toeslaan.
pi_217685421
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 08:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het gebeurt waarschijnlijk vaker dan jij denkt.
Deze film geeft mooi weer hoe je als mens volledig gesloopt wordt door roddels en geruchten.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217685472
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 08:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Vaak, geloof me :Y

De meeste van dit soort zaken haalt echter het nieuws niet.

Ik zie dat ‘Jagten’ al gepost is …. nou, exact dát.
.
  maandag 19 mei 2025 @ 09:02:59 #216
438527 MissButterflyy
pi_217685500
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 08:58 schreef r_one het volgende:

[..]
Vaak, geloof me :Y

De meeste van dit soort zaken haalt echter het nieuws niet.

Ik zie dat ‘Jagten’ al gepost is …. nou, exact dát.
Maar wat is je punt nou precies?

Er zijn alsnog genoeg mannelijke leraren en mannen in BSO’s, het wordt zelfs aangemoedigd mannen aan te nemen de laatste jaren omdat kinderen, vooral jongens, nog maar zo weinig mannen voor zich hebben staan in het onderwijs, wat ook weer nadelen heeft.

Wat is nou het probleem? Is er een probleem?
pi_217685554
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Er zijn alsnog genoeg mannelijke leraren en mannen in BSO’s, het wordt zelfs aangemoedigd mannen aan te nemen de laatste jaren omdat kinderen, vooral jongens, nog maar zo weinig mannen voor zich hebben staan in het onderwijs, wat ook weer nadelen heeft.

Ik kan wel dingen blijven herhalen of nóg verder uitdiepen maar ik vrees dat ik toch niet tot je doordring.

Tip: kijk “Jagten”.
.
pi_217685577
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 08:47 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Het gebeurt waarschijnlijk vaker dan jij denkt.
Deze film geeft mooi weer hoe je als mens volledig gesloopt wordt door roddels en geruchten.

Misschien niet tegen kinderen aan gaan staan, zeggen dat ze mooi zijn en je nummer geven.

Dat scheelt enorm in roddels en geruchten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 19 mei 2025 @ 09:16:21 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217685611
Maargoed, zie het positieve ervan. Als dit blijkbaar legaal is, dan kunnen die lui die overal roepen dat je geen vrouwen meer mag versieren, want MeToo, ook ophouden met hun gejank.
pi_217685655
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 09:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Misschien niet tegen kinderen aan gaan staan, zeggen dat ze mooi zijn en je nummer geven.

Dat scheelt enorm in roddels en geruchten.
Dat is dom idd ,echte pedo’s zijn trouwens veel sluwer.

Dan denk ik toch vooral aan deze film.

maandag 19 mei 2025 @ 09:24:33 #221
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217685682
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dit topic vaart naar de richting dat Freek het slachtoffer is. Vreemd.
pi_217685789
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 08:42 schreef -Deluzion- het volgende:
Als jochie van 10 werd ik regelmatig lastiggevallen door pedofielen als ik in mn eentje ging vissen bij m’n opa en oma. Een keer kwam er zo’n smeerpijp naar me toe. Hij vroeg waar ik woonde en of ik mee wilde naar een “betere visplek” waar de vissen zogenaamd beter beten.

Die smeerlappen weten precies wanneer een kind alleen is en hoe ze hun kans moeten grijpen , echte roofdieren zijn het die op kwetsbare momenten toeslaan.
Die arme man was gewoon erg enthousiast over dat visplekje wat hij gevonden had waar de beste vissen masaal bijten.
En wou dat graag met jou delen.
In plaats daarvan wordt die voor een smerige pedofiel uitgemaakt!
pi_217685845
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 09:35 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Die arme man was gewoon erg enthousiast over dat visplekje wat hij gevonden had waar de beste vissen masaal bijten.

En wou dat graag met jou delen.
In plaats daarvan wordt die voor een smerige pedofiel uitgemaakt!
Heb nergens getypt of ik wel of niet met hem mee ging hé.
pi_217685879
quote:
10s.gif Op zondag 18 mei 2025 20:03 schreef epicbeardman het volgende:

Men lijkt een quasi-Amerikaans jurysysteem te hanteren, waarbij maatschappelijke sentimenten en persoonlijke emoties van rechters onevenredig zwaar meewegen in de oordeelsvorming. Afhankelijk van de ideologische signatuur van de rechter, veelal geworteld in progressieve academische kringen.
Wordt de door de advocatuur aangereikte narratieve framing vaak kritiekloos overgenomen, in plaats van een onpartijdige toepassing van het recht te waarborgen.

Het resultaat is een rechtspraak die geregeld uitmondt in disproportioneel milde vonnissen, gedreven door een verlangen om niet als onverbiddelijk of autoritair te worden gepercipieerd.

Dit leidt tot een structurele empathie met de dader, terwijl de belangen en het leed van slachtoffers systematisch onderbelicht blijven, een patroon dat zich in talloze zaken herhaalt.

Ik weet bijna niet waar te beginnen... want werkelijk alles wat je schrijft heeft niets te maken met de realiteit. Om te beginnen is de strafvordering in de VS wezenlijk anders dan in Nederland. Rare vergelijking dus.

Vervolgens: in Nederland kennen we gemiddeld gezien geen milde, maar een hogere strafmaat. En: als je burgers mee laat kijken naar het geheel van de zaak en je vraagt hen wat de straf moet zijn, dan 'straffen' burger milder dan de rechters. Waarmee het gezegde: inspraak zonder inzicht, leidt tot een uitspraak zonder uitzicht weer eens bewaarheid wordt.

Er is helemaal geen structurele empathie met daders. Het systeem is ingericht op primair afschrikking. Daarom wordt er ook relatief zwaar gestraft. Wat inmiddels ondergeschoven is en jij kennelijk ziet als teveel empathie is dat straffen ook als doel hebben te voorkomen dat iemand nog een keer de fout in gaat. En zwaarder straffen heeft daar niet altijd een positieve invloed op (sterker nog: de gevangenis is een uitstekende 'opleiding' tot beroepscrimineel, waar je ook nog een prachtig netwerk op kan doen).

Dit alles staat overigens los van deze zaak: hier heeft iemand simpelweg nog niet iets gedaan wat strafbaar is. En dan kom je helemaal niet aan een beoordeling over strafmaat oid.
  maandag 19 mei 2025 @ 10:03:56 #225
438527 MissButterflyy
pi_217686036
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 09:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zo zie ik het niet maar wel alsof mannen daarin slachtoffer zijn. Alsof valse beschuldigingen zo’n groot probleem zijn dat mannen maar niet in het onderwijs of op de BSO gaan werken.
  maandag 19 mei 2025 @ 10:05:50 #226
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217686048
Meisjes van 7 8 en 9 hebben telefoons? :')
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_217686085
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:05 schreef SuperNeger het volgende:
Meisjes van 7 8 en 9 hebben telefoons? :')
Sommige wel.
  maandag 19 mei 2025 @ 10:10:44 #228
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217686099
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Sommige wel.
Ik wist op die leeftijd nog niet eens hoe je Nederlands moest schrijven, laat staan dat ik oudere mannen kon appen.

Wat een mongool. Hij had ze veel beter moet snoep kunnen lokken.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_217686169
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 09:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Tja, een aantal post boven die van jou werd benadrukt hoe een onschuldig iemand schuldig gemaakt kan worden. Prachtig voorbeeld geef je hier van hoe het werkt dat iemand zonder enige vorm van bewijs dus domweg tot totaal schuldig verklaart wordt.

Misschien moet je eens iets aan zelfreflectie gaan doen.

inb4: Ik beweer dus niet niet dat Freek niet in de gaten gehouden moet worden maar dat is totaal iets anders dan iemand veroordelen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  maandag 19 mei 2025 @ 10:23:33 #230
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217686200
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:18 schreef 215 het volgende:

[..]
Tja, een aantal post boven die van jou werd benadrukt hoe een onschuldig iemand schuldig gemaakt kan worden. Prachtig voorbeeld geef je hier van hoe het werkt dat iemand zonder enige vorm van bewijs dus domweg tot totaal schuldig verklaart wordt.

Misschien moet je eens iets aan zelfreflectie gaan doen.

inb4: Ik beweer dus niet niet dat Freek niet in de gaten gehouden moet worden maar dat is totaal iets anders dan iemand veroordelen.
En wie moet Freek in de gaten gaan houden?
pi_217686439
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
En wie moet Freek in de gaten gaan houden?
Gezien zijn verleden zal de reclassering daar al een plan voor hebben, uitgevoerd door hun zelf in combinatie met een wijkagent waarschijnlijk.

Maar heb je deze keer ook de niet kleine lettertjes gelezen?
  maandag 19 mei 2025 @ 11:06:33 #232
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217686504
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:00 schreef 215 het volgende:

[..]
Gezien zijn verleden zal de reclassering daar al een plan voor hebben, uitgevoerd door hun zelf in combinatie met een wijkagent waarschijnlijk.

Maar heb je deze keer ook de niet kleine lettertjes gelezen?
Je bent er maar druk mee, kunnen ze jou niet als bewaker op Freek zetten? Tijd zat blijkbaar.
pi_217686535
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Je bent er maar druk mee, kunnen ze jou niet als bewaker op Freek zetten? Tijd zat blijkbaar.
Ja, ik zal geen tijd meer aan je verspillen. Iets met vooral afleiden van het onderwerp.
pi_217687378
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zo zie ik het niet maar wel alsof mannen daarin slachtoffer zijn. Alsof valse beschuldigingen zo’n groot probleem zijn dat mannen maar niet in het onderwijs of op de BSO gaan werken.
Het heeft er in elk geval mede toe bijgedragen dat het onderwijs gefeminiseerd is de laatste decennia. Vroeger was de verhouding M/V nog 50-50.

Ik zeg ‘mede’, er zijn uiteraard ook nog andere factoren.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')