abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:54:27 #1
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:56:33 #2
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217617506
Goeie TT.
&lt;signature here&gt;.
pi_217617519
twitter

Speciaal voor @phpmystyle vanuit een discussie dat hij niet kon geloven dat Russen hun eigen soldaten onmenselijk behandelden.

deze krijg ik maar niet embedded: https://x.com/bayraktar_1love/status/1921652102348317090 maar nog erger

Context:

quote:
9th separate motorized rifle brigade. "500x" who try to escape from their positions are put in a barrel without being given any food or water for several days. There were cases when people died there from exhaustion and in order to hide the traces of the crime they were reported as missing.

The situation in the 9th separate motorized rifle brigade is as follows. Guys who try to escape from their positions are put in a barrel without being given any food or water for several days. There were cases when people died there from exhaustion and in order to hide the traces of the crime they were reported as missing.

(Sent by relatives of one of the soldiers and asked to publish)
OG BRON:
https://t.me/parapax/2935
pi_217617537
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:57 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Speciaal voor @:phpmystyle vanuit een discussie dat hij niet kon geloven dat Russen hun eigen soldaten onmenselijk behandelden.

deze krijg ik maar niet embedded: https://x.com/bayraktar_1love/status/1921652102348317090 maar nog erger

Context:
[..]
OG BRON:
Jamaar Poetin ziet er lekker slank uit tegenwoordig.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217617554
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Jamaar Poetin ziet er lekker slank uit tegenwoordig.
Tijd om de leverancier van Ozempic te onderzoeken op ontduiken van sancties!
A mind with a heart of it's own
pi_217617681
quote:
[ x ]

Speciaal voor @:phpmystyle vanuit een discussie dat hij niet kon geloven dat Russen hun eigen soldaten onmenselijk behandelden.

Context:
[..]
OG BRON:
Dat mensen opsluiten in een put of een kuil met een rooster erover is gewoon standaard bij de Russen. Lees het boek “Concentratiekamp in de Paradijsstraat”. Ik word alweer misselijk als ik eraan denk. Het is in Rusland ook de normaalste zaak van de wereld dat mensen volledig worden afgetuigd en gemarteld door politie en veiligheidsdiensten.

Rusland is een doodscultus.

[ Bericht 5% gewijzigd door Spablauw214 op 13-05-2025 12:24:40 ]
pi_217617719
quote:
[ x ]

Context:
[..]
OG BRON:
Das geen reclame voor je krijgsmacht.
Vakman pur sang
pi_217617765
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Das geen reclame voor je krijgsmacht.
Lees je eens in over hoe het er in het Russische leger aan toe gaat. Met de dedovstsjina en de ontgroeningen, allerlei geweld van officieren tegen lagergeplaatsten, tot zware mishandeling, marteling en verkrachting aan toe. En dat allemaal onbestraft.

Kijk de documentaires over de soldatenmoeders. Lees de boeken van Anna Politkovskaya en alle anderen die hun verzet tegen dit fascistode regime met de dood hebben moeten bekopen.
pi_217617955
twitter

Wat een lafaard.
pi_217617969
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Wat een lafaard.
Dan halen ze dat vliegtuig maar neer
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217617997
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Wat een lafaard.
Het is ook veel meer PR wat Zelensky wil. Rob de Wijk zei het ook al, het is helemaal niet gebruikelijk om zo vroeg in onderhandelingen de staatshoofden te sturen. Het is een grote stunt. Laat dan gewoon Lavrov en zijn Oekraense conterpart daarheen gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217618091
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is ook veel meer PR wat Zelensky wil. Rob de Wijk zei het ook al, het is helemaal niet gebruikelijk om zo vroeg in onderhandelingen de staatshoofden te sturen. Het is een grote stunt. Laat dan gewoon Lavrov en zijn Oekraense conterpart daarheen gaan.
Of Zelensly laat zoals de hele oorlog al zien dat het hun menens is om zo snle mogelijk de oorlog te stoppen en de hele onderhandelingen zijn vanuit de Russen poppenkost omdat ze helemaal geen vrede willen. Dat lijkt me veel duidelijker.

@isidrom.
pi_217618337
Al lang geen nieuws meer van het front gelezen. Ligt het helemaal stil of niet?
pi_217618372
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Putin bood zelf aan om donderdag naar Istanbul te komen. Wat is dit nou weer dan.
pi_217618391
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:38 schreef BEFEM het volgende:
Al lang geen nieuws meer van het front gelezen. Ligt het helemaal stil of niet?
Mweh, situatie is niet best rond de Oskil rivier bij grens Kharkiv/Luhansk.

Rest van het front best stabiel.
pi_217618587
Lijkt erop dat de militaire training die de Esten de hele week hebben ook bezocht wordt door de NAVO.

In elk geval sinds gister meerdere NAVO vliegtuigen en helikopters (Lynx) die boven ons vliegen hier.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:06:08 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217618664
quote:
[ x ]

Context:
[..]
OG BRON:
Het kan. Het kan ook niet.
Dit zijn filmpjes waar totaal geen context bij vermeld wordt. Ik zie twee vechtende idioten om helemaal niks?
Als dit gebeurt in het Russische leger dan neem ik aan dat zo'n sergeant of leider van zo'n detachement dat teruggekoppeld krijgt in POP-en beoordelingsgesprekken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_217618688
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Lees je eens in over hoe het er in het Russische leger aan toe gaat. Met de dedovstsjina en de ontgroeningen, allerlei geweld van officieren tegen lagergeplaatsten, tot zware mishandeling, marteling en verkrachting aan toe. En dat allemaal onbestraft.

Kijk de documentaires over de soldatenmoeders. Lees de boeken van Anna Politkovskaya en alle anderen die hun verzet tegen dit fascistode regime met de dood hebben moeten bekopen.
En die houding is al dezelfde sinds de troepen van Tsar Alexander tegen de Grande Armee vochten. Enige wat veranderd is, is het etiketje op de verpakking. Tsarisme, Communisme, Oligarchisme en nu nationalisme. Wat wordt de volgende stap, Anarchisme?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_217618694
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Als dit gebeurt in het Russische leger dan neem ik aan dat zo'n sergeant of leider van zo'n detachement dat teruggekoppeld krijgt in POP-en beoordelingsgesprekken.
Heerlijke cabaret.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:12:44 #20
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217618706
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Heerlijke cabaret.
Gast. Als je zo met je ondergeschikte omgaat dan word je er gewoon uitgekickt hoor.
In elk leger.
pi_217618738
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gast. Als je zo met je ondergeschikte omgaat dan word je er gewoon uitgekickt hoor.
In elk leger.
PHP ik doe een keer een beroep op je hersens en niet op je dromen over het mooie rode soviet leger en glorieuze heldhaftige officieren en de sterke heerser putin en ik vraag je te beseffen dat dit de realiteit is in het Russisch leger en scheer en inslag is dat dit geen uitzonderingen zijn.
pi_217618745
quote:

[..]
In elk leger.
_O- _O-
In het Russische niet, kennelijk.
pi_217618758
quote:
114th Separate Motorized Rifle Brigade. On May 9, the commander with the call sign "Kama" staged gladiator fights among 500 soldiers. The officers are betting on the winner.

Russian soldiers who refused to fight were put in a pit and after a few days drunken officers promised the winner of the duel the opportunity to get out of the pit
Dit was de context voor de video trouwens.
pi_217618820
quote:

[..]
In elk leger.
Kreeg deze video niet op twitter dan maar zo, meer info:

Bekijk deze YouTube-video

quote:
Many people ask about these videos, "Why can't they escape!?" So there is a unit in the 54th MRR whose job it is to catch those who have escaped from their positions or decided to run away from their unit. It is entirely made up of former prisoners. The methods they use to punish the guilty are very cruel. Most of these people served time in prison for murder, and here they were given free rein to do whatever they wanted. Especially since their commander is also a former prisoner with the call sign "Golden".
pi_217618851
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het kan. Het kan ook niet.
Dit zijn filmpjes waar totaal geen context bij vermeld wordt. Ik zie twee vechtende idioten om helemaal niks?
Ik zal het nog een keer posten, speciaal voor jou. Dit. Zijn. Geen. Incidenten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

pi_217618864
@phpmystyle

Jelle Brandt Corstius heeft er zelfs eens een docu over gedraaid. Over de extreme misstanden in het Russische leger. Jaren geleden. Wat er toen gebeurde? De FSB is de hotelkamer binnengevallen en heeft alle banden in beslag genomen.

Zo rolt Rusland. Staat vast nog wel ergens op NPO Start. Ga vooral door met ontkennen.
pi_217618875
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Putin bood zelf aan om donderdag naar Istanbul te komen. Wat is dit nou weer dan.
Waar staat dat hij letterlijk fysiek daar aanwezig zou zijn?

Hoe dan ook, ik vond het verhelderend van Rob de Wijk wat hij gisteren in de podcast zei. Wat realisme in plaats van popie jopie doen. Lavrov en zijn Oekraense counterpart kunnen veel beter elkaar ontmoeten in Instanboel.
pi_217618902
Je wil toch naar iets toewerken hoe moeilijk dat ook is. Nu is er weer een kans, maar Zelensky gaat dat in z'n ntje niet voor elkaar krijgen in Istanboel want dat is gewoon een PR stunt. Evengoed als Poetin zou komen.

Dus stuur je beste mensen met het meest verstand van onderhandelen en internationale betrekkingen. Poetin en Zelensky gaan echt uiteindelijk wel dat krabbeltje zetten op het einde.
pi_217618927
Wel grappig om te lezen hoe Poetin voorstelt om te onderhandelen, maar dat het door de Russische juichaapjes toch weer zo wordt gedraaid dat het allemaal theater van Oekrane is. Fascinerend om te zien hoe zoiets werkt.
pi_217618931
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]
PHP ik doe een keer een beroep op je hersens en niet op je dromen over het mooie rode soviet leger en glorieuze heldhaftige officieren en de sterke heerser putin en ik vraag je te beseffen dat dit de realiteit is in het Russisch leger en scheer en inslag is dat dit geen uitzonderingen zijn.
doe geen moeite. je weet dat het hem alleen maar gaat om talking Points keer op keer te herhalen zonder enige discussie. en het opnieuw te proberen in de hoop dat de rest het een keer klakkeloos aanneemt.

omdat het in dit land gebruikelijk is dat iedereen zijn mening mag uiten al is die mening niet welgevallig kan dat dus ook gewoon. het staat andere gebruikers dan ook gewoon vrij om behalve ermee in te stemmen er ook met verbazing naar te kijken hartelijk te lachen of op de negeerknop te duwen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:45:26 #32
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217618934
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Je kan het Russische leger ook niet vergelijken met een vrijdagavond in de Warmoesstraat in Amsterdam. Maar wie gaat nou zijn soldaten voor de lol vernederen. Disciplineren ok, maar dat kan nooit zo structureel zijn zoals beweerd wordt. Dan zou niemand zich aanmelden voor militaire dienst.

Ik maak me trouwens geen enkele illusie over het Russische leger in de dagen van Stalin.
pi_217618947
Zeg me dat je niks van de Russische cultuur weet zonder me te vertellen dat je niks van de Russische cultuur weet.
pi_217618955
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je kan het Russische leger ook niet vergelijken met een vrijdagavond in de Warmoesstraat in Amsterdam. Maar wie gaat nou zijn soldaten voor de lol vernederen. Disciplineren ok, maar dat kan nooit zo structureel zijn zoals beweerd wordt. Dan zou niemand zich aanmelden voor militaire dienst.
Je reageert gewoon niet h.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dedovsjtsjina

Hier. En dit is nog slechts het topje van de ijsberg. Jaarlijks plegen er jonge mannen zelfmoord vanwege de mishandelingen en vernederingen die er volgens jou niet zijn.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:48:15 #35
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217618959
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Hier. En dit is nog slechts het topje van de ijsberg.
Ik moet tussendoor ook nog werken. Maar ik zal vanavond eens kijken.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:49:47 #36
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217618970
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
Zeg me dat je niks van de Russische cultuur weet zonder me te vertellen dat je niks van de Russische cultuur weet.
Tegen wie heb je het?
pi_217619228
quote:
Zelenski wil in Turkije alleen Poetin ontmoeten
De Oekraense president Zelenski neemt donderdag in Turkije alleen deel aan overleg met Rusland als zijn ambtgenoot Vladimir Poetin ook komt. Dat zegt een adviseur van Zelenski tegen persbureau Reuters. De Oekraense leider schuift niet aan als Rusland andere vertegenwoordigers stuurt.

Over het door de VS aangemoedigde vredesproces is een diplomatiek steekspel gaande. Zelenski en zijn Europese bondgenoten hebben aangedrongen op een bestand van dertig dagen. Rusland ging daar niet in mee, maar Poetin stelde wel rechtstreeks overleg voor tussen zijn land en Oekrane. Zelenski daagde de Russische leider vervolgens uit om donderdag persoonlijk met hem om tafel te gaan. Dat zou hun eerste ontmoeting zijn sinds 2019.

De Amerikaanse president Donald Trump zorgde maandag voor een verrassing door te opperen dat hij ook zou kunnen aanschuiven in Turkije. "Ik heb zoveel afspraken, maar ik overwoog eigenlijk om daarheen te vliegen", zei hij voorafgaand aan een reis naar het Midden-Oosten. Ingewijden zeggen tegen Reuters dat de Amerikaanse gezanten Steve Witkoff en Keith Kellogg in elk geval naar Istanbul gaan voor het overleg.

Het is ondertussen nog onduidelijk of Poetin ook komt. Het Kremlin wilde dinsdag niet zeggen wie Rusland zal vertegenwoordigen. "De Russische kant blijft zich voorbereiden op de gesprekken die voor donderdag gepland staan. Dat is alles wat we op dit moment kunnen zeggen", zei een woordvoerder. "We zijn niet van plan om hier nu verder op in te gaan."

Oekrane probeert de druk hoog te houden en het Kremlin te presenteren als dwarsligger in het vredesproces. "Als Vladimir Poetin weigert naar Turkije te komen, zal dat het definitieve signaal zijn dat Rusland deze oorlog niet wil beindigen", zei de stafchef van Zelenski in een verklaring. "Het zou laten zien dat Rusland niet bereid en niet klaar is voor onderhandelingen."
https://www.telegraaf.nl/(...)-niet-wil-beeindigen
Poetin durft niet, dus no deal!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217619329
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als Poetin dat zegt doet hij het tegenovergestelde. Want Russen liegen altijd. Als een Rus zegt dat het zwart is, is het wit. :')
pi_217619484
POLL
pi_217619682
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Hier. En dit is nog slechts het topje van de ijsberg. Jaarlijks plegen er jonge mannen zelfmoord vanwege de mishandelingen en vernederingen die er volgens jou niet zijn.
Dat je berhaupt nog de moeite neemt om te reageren. Gewoon blocken die gast, scheelt een hoop bullshit.
A mind with a heart of it's own
pi_217619719
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:44 schreef Spablauw214 het volgende:
Wel grappig om te lezen hoe Poetin voorstelt om te onderhandelen, maar dat het door de Russische juichaapjes toch weer zo wordt gedraaid dat het allemaal theater van Oekrane is. Fascinerend om te zien hoe zoiets werkt.
Ik zou even Boekestijn en De Wijk luisteren van gisteren. Alleszins redelijk betoogd door Rob de Wijk waarom voor zowel Rusland als Oekrane zoiets theater is om dat als staatshoofden even te regelen en waarom dat de onderhandelingen niet goed doet. Je wil iets bereiken, en dat gaan Zelensky en Poetin samen echt niet doen, want die komen er toch niet uit.

Met je Russische juichaapjes, hou toch op met zo'n dom verwijt. Niet naar mij in ieder geval.
pi_217619869
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 16:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik zou even Boekestijn en De Wijk luisteren van gisteren. Alleszins redelijk betoogd door Rob de Wijk waarom voor zowel Rusland als Oekrane zoiets theater is om dat als staatshoofden even te regelen en waarom dat de onderhandelingen niet goed doet. Je wil iets bereiken, en dat gaan Zelensky en Poetin samen echt niet doen, want die komen er toch niet uit.

Met je Russische juichaapjes, hou toch op met zo'n dom verwijt. Niet naar mij in ieder geval.
Je weet dat het Poetin was die voorstelde om direct met zelenski te overleggen in Turkije, als tegenreactie op het 30dagen niet aanvallen voorstel van Oekraine, VS, en wat europese landen?
pi_217619879
quote:

[..]
Ik heb jouw naam nergens genoemd. Maar goed, wie de schoen past…
  dinsdag 13 mei 2025 @ 16:36:25 #44
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217619924
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 16:10 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Dat je berhaupt nog de moeite neemt om te reageren. Gewoon blocken die gast, scheelt een hoop bullshit.
Dit dus
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_217620682
Voor de mensen hier die massa immigratie een belangrijk issue vinden.

Wat vinden jullie er eigelijk van dat Rusland bewust massa immigratie naar Europa stimuleert om ons verder te destabiliseren?
pi_217620716
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:47 schreef Korenfok het volgende:
[poll=8871]
Lol, 20 man stemden voor 'Nee, hij lult en wil geen vrede' en php die hem wel op zijn woord geloofd.
pi_217620816
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 16:27 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Je weet dat het Poetin was die voorstelde om direct met zelenski te overleggen in Turkije, als tegenreactie op het 30dagen niet aanvallen voorstel van Oekraine, VS, en wat europese landen?
Ja zeker, maar waar staat dan dat Poetin gezegd heeft dat hij hoogstpersoonlijk zelf zou komen? Je snapt toch ook wel dat hiermee een legertje diplomaten bedoeld wordt onder leiding van Lavrov of weet ik veel wie.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 17:58:59 #48
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217620853
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:42 schreef skysherrif het volgende:

Wat vinden jullie er eigelijk van dat Rusland bewust massa immigratie naar Europa stimuleert om ons verder te destabiliseren?
Dat vinden ze heel gecompliceerd denk ik
(voor sp3c, jahaa ik bedoel hiermee natuurlijk die bepaalde user!)
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:01:06 #49
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217620878
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja zeker, maar waar staat dan dat Poetin gezegd heeft dat hij hoogstpersoonlijk zelf zou komen? Je snapt toch ook wel dat hiermee een legertje diplomaten bedoeld wordt onder leiding van Lavrov of weet ik veel wie.
het zou 'm sieren als ie eens een beetje verantwoordelijkheid neemt toch? Zelensky komt zelf, Trump komt. Maar hij laat het wederom afweten
pi_217620943
Lavrov leidt de delegatie in Instanboel lees ik net.
pi_217620949
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:01 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
het zou 'm sieren als ie eens een beetje verantwoordelijkheid neemt toch? Zelensky komt zelf, Trump komt. Maar hij laat het wederom afweten
Sieren is het goede woord inderdaad.
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 mei 2025 @ 18:09:42 #52
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217620975
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zelenskyy heeft al gezegd dat dat niet voldoende hoog in de boom is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217621002
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zelenskyy heeft al gezegd dat dat niet voldoende hoog in de boom is.
Dan stuurt hij toch ook een onderhandelaar?
Vakman pur sang
pi_217621018
https://www.volkskrant.nl(...)n-oekraine~bb5bf9cf/

Ach, het agro-industrieel complex.
pi_217621052
putin is zo'n laffe kakkerlak he :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217621063
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:58 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Even om te specifieren heb het dan niet over Oekrainers. maar immigranten ut azie de ze afzetten bij de grens van Europa, plus hoe ze nu met hulp van Wagner de jihaidsen de Sahel laten innemen waar door je straks onherroepelijk weer enorme stromen immigranten uit mali, burkina faso etc hierheen krijgt.
pi_217621080
quote:

Plus extra olie op het vuur te gooien door bots op social media in te zetten met de good old fear mongering. Koren op de molen. Iets zelf bewerkstelligen, vervolgens de schuld ergens anders neerleggen en dit meermaals laten herhalen door je bits en vazallen. Moskou zag dat het goed was.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:19:51 #58
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217621084

verdieping over o.a Istanbul. Ik heb nog niet gekeken, dus wellicht bevestigt deze podcast niet wat ik vind. Maar zeker nuttig om te luisteren.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 18:20:16 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217621087
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:58 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Die fixatie op die bepaalde user hoef je al een hele tijd niet meer te verduidelijken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 18:20:52 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217621095
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:19 schreef phpmystyle het volgende:

verdieping over o.a Istanbul. Ik heb nog niet gekeken, dus wellicht bevestigt deze podcast niet wat ik vind. Maar zeker nuttig om te luisteren.
Ik ga het niet kijken denk ik
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:20:53 #61
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217621096
quote:

Doen wij onszelf aan. De grootste massa migratie komt overigens door usa en haar interventies.
pi_217621099
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:19 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Plus extra olie op het vuur te gooien door bots op social media in te zetten met de good old fear mongering. Koren op de molen. Iets zelf bewerkstelligen, vervolgens de schuld ergens anders neerleggen en dit meermaals laten herhalen door je bits en vazallen. Moskou zag dat het goed was.
Klopt idd, een heel belangrijke kremlinstrategie.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 18:22:07 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217621106
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Doen wij onszelf aan. De grootste massa migratie komt overigens door usa en haar interventies.
Hier ben ik het wel mee eens

Dat wij de grens niet dicht doen is niet de schuld van Trump of Putin
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:22:14 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217621108
quote:

[..]
nou de meeste migratie komt uit Afrika

dus dat is nog ff niet over, dat heeft meer met werk / geld en toekomst te maken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217621109
quote:

[..]
Ik heb er dan ook totaal geen moeite mee om Amerika die rol toe de dichten.

Maar was jij eerder nog geen groot fan van de speech van jd vance, dit is dan wel een enorme tegenstelling?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:22:41 #66
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217621110
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Lol, 20 man stemden voor 'Nee, hij lult en wil geen vrede' en php die hem wel op zijn woord geloofd.
Ik heb ook nee gestemd hoor.
pi_217621111
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

Massa immigratie veroorzaken lijkt me de hoofdbron.

maargoed ik wil het verder niet laten ontaarden in een discussie over binnenlands beleid.
pi_217621115
twitter

twitter

Mooie buit voor 1 dag.
pi_217621122
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:22 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Maar was jij eerder nog geen groot fan van de speech van jd vance, dit is dan wel een enorme tegenstelling?
Als het in het straatje past, gebruik je het. Hetzelfde als met wappies die een citaat uit pubmed publicaties gebruiken, maar de conclusie achterwege laten.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:25:14 #70
323876 michaelmoore
pi_217621123
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

de meeste migratie komt door gezinshereniging , dus vriendjes en vriendinnetjes van onszelf

vakantievriendjes van gescheiden vrouwen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:26:44 #71
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217621137
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:22 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Welke speech? Hij houdt er nogal eens wat.
Eens als je doelt op die speech dat het gevaar niet van buiten maar van binnen komt door o.a massale migratie.

Poetin heeft via Belarus er eens een paar 100 richting Polen gegooid, maar die hebben ze ook weer teruggestuurd dacht ik. Lijkt mij niet voldoende om echt te destabiliseren.
pi_217621146
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik heb ook nee gestemd hoor.
:o
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 18:28:09 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217621152
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de meeste migratie komt door gezinshereniging , dus vriendjes en vriendinnetjes van onszelf

vakantievriendjes van gescheiden vrouwen
Boeien
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 18:28:38 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217621156
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou de meeste migratie komt uit Afrika

dus dat is nog ff niet over, dat heeft meer met werk / geld en toekomst te maken
Meeste syriers atm

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)0vluchtelingenstroom.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:31:08 #75
323876 michaelmoore
pi_217621182
quote:
dat zijn asielzoekers

vrienden / vriendinnetjes zijn geen asielzoekers

quote:
Hoeveel gezinsmigranten zijn er?
In de periode 1999 t/m 2023 kwamen er 1,8 miljoen immigranten naar Nederland van buiten de Europese Unie of EFTA-landen (IJsland, Liechtenstein, Noorwegen, Zwitserland).

Het grootste deel van deze migranten (32 procent) kwam als gezinsmigrant.
Van deze gezinsmigranten kwam 6 procent als gezinslid van een asielmigrant.31 okt 2024
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 18:36:05 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217621225
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat zijn asielzoekers

vrienden / vriendinnetjes zijn geen asielzoekers
[..]

en nareizigers, dat zijn de vriendjes/vriendinnetjes en de 6% die je zelf noemt is duidelijk niet de meerderheid dus ik snap ff niet waar je heen wilt

de meesten zijn Syriers, die laten we zelf binnen en dat moeten we zelf niet doen
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 18:37:34 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217621242
dan kunnen de vriendjes en vriendinnetjes immers ook daar blijven *)
pi_217621335
quote:

Complotkanaal De Nieuwe Wereld aanhalen als bron met een openlijke Poetinpijper als een van de presentatoren _O- :W .
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:51:23 #79
323876 michaelmoore
pi_217621355
quote:

poetin is een elkel die van oorlog voeren zijn eerste levensbehoefte heeft gemaakt

daarom moeten we heel snel overstappen op Solar als energiebron de olieprijs die daalt al heel snel
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:52:22 #80
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217621368
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Complotkanaal De Nieuwe Wereld aanhalen als bron met een openlijke Poetinpijper als een van de presentatoren _O- :W .
Wel nee. Is geen complot kanaal, er wordt wel alles besproken. Maar het is geen cafe Weltschmerz.

Wie is een Poetinpijper?
De enige naam die ik ken die een klein beetje positief spreekt over Poetin is Ab Gietelink.
pi_217621394
twitter

De onderhandelingen waren dus gewoon theater om tijd te winnen voor de volgende grote aanval.
pi_217621416
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

De onderhandelingen waren dus gewoon theater om tijd te winnen voor de volgende grote aanval.
Of onderdeel van..

Want op welke manier is er tijd gewonnen, dat is niet logisch
Vakman pur sang
pi_217621446
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Jelle van Baardewijk. Nog zo’n kritische denker :')
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:08:54 #84
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217621536
quote:

[..]
Jij en je nieuwe BFF de wijk vergeten 1 ding: een gedelegeerde sturen naar een onderhandeling heeft alleen zin als die gedelegeerde ook mandaat heeft om te beslissen.

Anders is het gewoon de volgende ronde waar die orc lavrov weer die belachelijke eisen kan herhalen.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:12:04 #85
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217621561
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij en je nieuwe BFF de wijk vergeten 1 ding: een gedelegeerde sturen naar een onderhandeling heeft alleen zin als die gedelegeerde ook mandaat heeft om te beslissen.

Anders is het gewoon de volgende ronde waar die orc lavrov weer die belachelijke eisen kan herhalen.
Wat is hier eigenlijk het issue.
Voor de oog van de hele wereld is het wel duidelijk dat de Russen willen doorvechten en puur voor de buhne zo af en toe in woord initiatieven ondersteunen voor vrede. EU drukt enorm tegen Poetin om aan tafel te komen, maar wil tegelijkertijd nauwelijks iets toegeven. Wil je de Russen aan tafel krijgen moet je of hen een woest aantrekkelijk voorstel doen, of handelingsruimte hebben om Poetin met dreigementen aan tafel te krijgen.
pi_217621573
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:11 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Deze persoon weet hier tenminste bij tijd en wijle enige nuance aan te brengen in deze discussie.
Feiten ontkennen nuance noemen :')
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:13:33 #87
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217621577
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:11 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Deze persoon weet hier tenminste bij tijd en wijle enige nuance aan te brengen in deze discussie.
Waerde mijn vriend
En @Lospedrosa

Toch nog twee vrienden hier O+
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:13:59 #88
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217621581
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:13 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Welnee. Worden voldoende bronnen door mij genoemd.
Net nog een goede podcast hier gedeeld.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:18:12 #89
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217621614
Dat zou best slim zijn.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:19:46 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217621628
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Maar dat kan Rusland helemaal niet want oude rommel, uitgeput, sancties, interne strubbelingen, failliet, bejaarden en noem alles maar op.

Waarom wordt er ondertussen gepleit voor 5% BNP? Dat is vast omdat het zo slecht met ze gaat toch?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:21:00 #91
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217621639
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Jelle van Baardewijk. Nog zo’n kritische denker :')
Ik schrok ook van die oud SP'er laatst :@
pi_217621651
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar dat kan Rusland helemaal niet want oude rommel, uitgeput, sancties, interne strubbelingen, failliet, bejaarden en noem alles maar op.

Waarom wordt er ondertussen gepleit voor 5% BNP? Dat is vast omdat het zo slecht met ze gaat toch?
Ze zijn ook al lekker aan het opbouwen aan de grenzen met Finland en Litouwen. Gaat heel wat nieuw materiaal heen.
Zonder wrijving geen glans
pi_217621667
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Welnee. Worden voldoende bronnen door mij genoemd.
Net nog een goede podcast hier gedeeld.
Je zegt net zelf dat je hem niet gekeken hebt. Hoe weet je dan dat het een goede podcast is?

Vanmiddag liep je hier bijvoorbeeld nog te kwaken dat er niets mis is met de omstandigheden in het Russische leger. Vervolgens post ik een rits bronnen die het tegendeel aantonen en dan reageer je niet :')

Het is letterlijk elke keer hetzelfde liedje. Je braakt wat pro-Russische standpunten uit, andere users weerleggen dat met bronnen, dan reageer je niet meer en 2 uur later begin je gewoon weer opnieuw.
pi_217621679
quote:

[..]

De EU naar 5% BBP voor een paar muilezels met karren met artillerie uit 1939.
Vakman pur sang
pi_217621680
quote:

[..]

Het is ook een teringbende. Alleen ze zijn met velen, en bereid om bizarre verliezen te accepteren zelfs met overweldigende steun van de bevolking.

Als er hier zo over mensenlevens gesproken zou worden zou niemand dat pikken. In Rusland boeit het niemand iets. Totaal andere mentaliteit.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:27:38 #96
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217621687
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De EU naar 5% BBP voor een paar muilezels met karren met artillerie uit 1939.
Wat? Hun artillerie stukken komen nog uit de napoleontische oorlogen.
pi_217621694
Het is hier al zo vaak geroepen maar als je er zoveel levens op wil stukslaan maakt het niet uit, al geef je ze mes en vork. Ze zijn met teveel.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:28:54 #98
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217621695
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:13 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Tja, het is immers ook maar hoe u deze kwestie zelf bekijkt. Verder weinig mis mee.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_217621698
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Uuh, dat ontken zowel ik als Rob de Wijk helemaal niet. Maar dan stuur je helemaal niemand toch? Zelf weten. Gaan we gezellig weer verder met oorlog voeren.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:29:29 #100
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217621701
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je zegt net zelf dat je hem niet gekeken hebt. Hoe weet je dan dat het een goede podcast is?

Vanmiddag liep je hier bijvoorbeeld nog te kwaken dat er niets mis is met de omstandigheden in het Russische leger. Vervolgens post ik een rits bronnen die het tegendeel aantonen en dan reageer je niet :')

Het is letterlijk elke keer hetzelfde liedje. Je braakt wat pro-Russische standpunten uit, andere users weerleggen dat met bronnen, dan reageer je niet meer en 2 uur later begin je gewoon weer opnieuw.
Niet waar. Ik luister nu de podcast.
De omstandigheden in het leger zijn zodanig dat ze ondanks de enorme vermeende verliezen toch massaal aanmeldingen krijgen om te gaan dienen. Daarom neem ik dergelijke berichtgevingen met een korreltje zout.
Je ziet toch zelf ook wel dat het allemaal daar wat minder ernstig is gesteld als de Westerse media ons wil doen geloven?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:30:10 #101
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217621705
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is hier al zo vaak geroepen maar als je er zoveel levens op wil stukslaan maakt het niet uit, al geef je ze mes en vork. Ze zijn met teveel.
We zien juist in Oekraiene dat jonge mannen in busjes worden getrokken..
pi_217621716
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We zien juist in Oekraiene dat jonge mannen in busjes worden getrokken..
Flikker op
pi_217621717
Je zal het hoe dan ook moeten proberen, ook al is Rusland een tyfushond.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:32:10 #104
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217621721
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:31 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Flikker op
Hier heb je een bron trouwens. https://x.com/Alex_Oloyede2/status/1894342535079670267
pi_217621722
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De omstandigheden in het leger zijn zodanig dat ze ondanks de enorme vermeende verliezen toch massaal aanmeldingen krijgen om te gaan dienen. Daarom neem ik dergelijke berichtgevingen met een korreltje zout.
Je ziet toch zelf ook wel dat het allemaal daar wat minder ernstig is gesteld als de Westerse media ons wil doen geloven?
Die mannen gaan vechten voor het geld. En nergens anders om. Heb je gezien hoe het gemiddelde Russische dorp eruit ziet? Het gros van Russen sterft aan alcoholisme en velen halen de 70 niet eens. Omdat het pure armoei is. Als het leger dan een zak geld biedt snap ik wel dat er genoeg zijn die het overwegen.
pi_217621739
quote:

[..]

Je denkt echt dat het helemaal top gaat met Rusland, dit is ook wel een hoog gehalde onderbuikpost zeg.
pi_217621741
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die mannen gaan vechten voor het geld. En nergens anders om. Heb je gezien hoe het gemiddelde Russische dorp eruit ziet? Het gros van Russen sterft aan alcoholisme en velen halen de 70 niet eens. Omdat het pure armoei is. Als het leger dan een zak geld biedt snap ik wel dat er genoeg zijn die het overwegen.
Denk dat je niet beseft hoe groot Rusland is en hoe veel 135 miljoen inwoners is en het verschil tussen stad en platteland daar.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:34:50 #108
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217621747
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die mannen gaan vechten voor het geld. En nergens anders om. Heb je gezien hoe het gemiddelde Russische dorp eruit ziet? Het gros van Russen sterft aan alcoholisme en velen halen de 70 niet eens. Als het leger dan een zak geld biedt snap ik wel dat er genoeg zijn die het overwegen.
Klopt, de Russen betalen goed.
Levensverwachting neemt overigens spectaculair toe in de afgelopen 20 jaar.
https://www.google.com/se(...)w=1920&bih=954&dpr=1
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:36:23 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217621781
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat je niet beseft hoe groot Rusland is en hoe veel 135 miljoen inwoners is en het verschil tussen stad en platteland daar.
Daarom heb ik het ook over dorpen. Plot Google streetview maar eens ergens in Siberi. Treurige houten hutjes met een plee in de tuin en geen stromend water.

Maar ze maken wel deel uit van een machtig wereldrijk. Denken ze althans. En dat mag wat kosten. Wij kunnen ons daar geen voorstelling bij maken maar in Rusland gaat het collectief boven individuele welvaart. Daarom is men ook massaal bereid om zich deze waanzin te laten aanleunen voor de imperialistische ambities van de dictator.
pi_217621805
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat?
Aha dus nu ga je ontkennen dat je post cynistisch was richting mensen die durven te beweren dat " oude rommel, uitgeput, sancties, interne strubbelingen, failliet, bejaarden en noem alles maar op"

Wat is je punt dan precies met de post? Spreek je eens beter uit dan zou ik zeggen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:44:58 #112
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217621846
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De meeste extreme gevallen die we zijn tegengekomen komen uit gevangenbataljons. Er zijn dan ook al ruim 20.000 gevangen aan het front gestorven.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:45:14 #113
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217621849
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Aha dus nu ga je ontkennen dat je post cynistisch was richting mensen die durven te beweren dat " oude rommel, uitgeput, sancties, interne strubbelingen, failliet, bejaarden en noem alles maar op"

Wat is je punt dan precies met de post? Spreek je eens beter uit dan zou ik zeggen.
Het usual bewustzijns vernauwende waar iemand die over die wantoestanden begint, per definitie wel moet vinden dat rus voor de rest een militair compleet insignificante factor is.

Als we erkennen dat je wel degelijk over die muilezels kunt praten, zonder dit automatisch te vertalen naar dat rus tandeloos is, hebben we niks te melden, dus wel zo fijn om dat maar gewoon te negeren.
&lt;signature here&gt;.
pi_217621879
Bij Oekrane is het grote probleem de manschappen en bij Rusland is het grote probleem de oorlogseconomie die wellicht op instorten staat.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:48:11 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217621884
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]

De Russen zijn atm gewoon in het voordeel simpel zat. Dat kun je niet leuk vinden en in jouw geval zullen er wel weer een zooi "FPV drone against Russian cope cages" filmpjes oid voorbijkomen maar dat maakt het plaatje niet anders.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:50:17 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217621904
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het usual bewustzijns vernauwende waar iemand die over die wantoestanden begint, per definitie wel moet vinden dat rus voor de rest een militair compleet insignificante factor is.

Als we erkennen dat je wel degelijk over die muilezels kunt praten, zonder dit automatisch te vertalen naar dat rus tandeloos is, hebben we niks te melden, dus wel zo fijn om dat maar gewoon te negeren.
Aldus de man die met AI plaatjes kwam om een punt te maken...
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:51:38 #117
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217621919
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Aldus de man die met AI plaatjes kwam om een punt te maken...
Ja, aldus de man die zegt dat er heus geen 'luverd' op de daken in moskou staat, en ownee, het was last resort, en dat er meerdere locaties bekend zijn? Nee, dat is meer van hetzelfde, maar het staat er echt niet op de daken hoor!

:')

Laat ouwe koeien gewoon lekker in de sloot, wil je.
&lt;signature here&gt;.
pi_217621921
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
De Russen zijn atm gewoon in het voordeel simpel zat. Dat kun je niet leuk vinden en in jouw geval zullen er wel weer een zooi "FPV drone against Russian cope cages" filmpjes oid voorbijkomen maar dat maakt het plaatje niet anders.
Ik zie niet in waar ik ooit ontken dat de Russen in het voordeel zijn of waarom videos waar een zooi FPVs die Russisch materieel vernietigen zouden betekenen dat ik ook niet het grote plaatje kan zien.

Maar nog minder zie ik in hoe talloze problemen in Rusland of Ruslands legers, uitsluiten dat ze niet alsnog kunnen oprukken?

En dan cynishc doen over mensen die daar over berichten (mits goede bron) lijkt me dan ook een beetje opmerkelijk.
pi_217621929
Bovendien lijkt het me nog altijd een ultiem zwaktebod om zinnen als dit te tikken:

quote:
en in jouw geval zullen er wel weer een zooi "FPV drone against Russian cope cages"
Kan je nu echt niet beter?
pi_217621971
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zo simpel is het niet. Het zijn twee uitgeputte legers tegenover elkaar. Je zou de vergelijking met twee uitgeputte boksers kunnen gebruiken, waarbij de Russische bokser iets groter is.

Het kan zich nog beide kanten op ontwikkelen, als de Europese oorlogseconomie op stoom komt, en de olieprijs laag blijft, kan de malaise voor de Russen ook nog toenemen.
pi_217621974
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:52 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik zie niet in waar ik ooit ontken dat de Russen in het voordeel zijn of waarom videos waar een zooi FPVs die Russisch materieel vernietigen zouden betekenen dat ik ook niet het grote plaatje kan zien.

Maar nog minder zie ik in hoe talloze problemen in Rusland of Ruslands legers, uitsluiten dat ze niet alsnog kunnen oprukken?

En dan cynishc doen over mensen die daar over berichten (mits goede bron) lijkt me dan ook een beetje opmerkelijk.
Denk dat AchJa het meest verstand heeft van militaire zaken en gewoon hier een zo goed mogelijke weergave hebben van de stand van zaken, zo neutraal mogelijk. Ik luister daarom ook zo graag naar iemand als Rob de Wijk.

Maar goed, het is hier wel een kippenhok af en toe, want voor je het weet ben je dit of dat.
pi_217621985
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zo simpel is het niet. Het zijn twee uitgeputte legers tegenover elkaar. Je zou de vergelijking met twee uitgeputte boksers kunnen gebruiken, waarbij de Russische bokser iets groter is.

Het kan zich nog beide kanten op ontwikkelen, als de Europese oorlogseconomie op stoom komt, en de olieprijs laag blijft, kan de malaise voor de Russen ook nog toenemen.
Europese oorlogseconomie?
pi_217621986
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat AchJa het meest verstand heeft van militaire zaken en gewoon hier een zo goed mogelijke weergave hebben van de stand van zaken, zo neutraal mogelijk. Ik luister daarom ook zo graag naar iemand als Rob de Wijk.

Maar goed, het is hier wel een kippenhok af en toe, want voor je het weet ben je dit of dat.
Oh ik zal nooit beweren dat ik meer verstand heb van militaire zaken dan Achja, noch dat ik uberhaupt enige kennis in zijn algemeenheid daarvan heb. Maar dat is volstrekt mijn punt niet.
pi_217621992
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Maar dat is volstrekt mijn punt niet.
Dan gaat het echt meer om de toon.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:59:17 #125
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217621997
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Europese oorlogseconomie?
Je weet wel, de oorlog tegen boeren en grote fabrieken in Europa die ze nodig hebben voor de militaire productie.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:59:38 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217622031
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:57 schreef Discombobulate het volgende:
AchJa heeft hier op het forum wel het meest verstand van praktische zaken, van wapens, directe gevechtsstrategien etc.

Ik denk niet dat hij de aangewezen persoon is om een uitgebreide analyse van het conflict te maken, inclusief economie, politiek en draagvlak onder de bevolkingen.

Rob de Wijk ziet de Russen zoals met in de jaren '80 de Sovjets zag. Bovendien is hij wel door het ijs gezakt met zijn uitspraken over Bin Laden en Nelson Mandela.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:02:24 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217622033
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:52 schreef skysherrif het volgende:
Bovendien lijkt het me nog altijd een ultiem zwaktebod om zinnen als dit te tikken:
[..]
Kan je nu echt niet beter?
Je grossiert er gewoon in en ik ben echt niet de enige die dat opvalt.
pi_217622041
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je grossiert er gewoon in en ik ben echt niet de enige die dat opvalt.
Maar wat is het probleem nu?

Omdat ik dagelijks videos bekijk van de oorlog heb ik een minder goed beeld ervan. Of wat wil je nu precies zeggen eigenlijk.
pi_217622056
@BlaZ wat is het probleem precies?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:04:48 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217622066
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Maar wat is het probleem nu?

Omdat ik dagelijks videos bekijk van de oorlog heb ik een minder goed beeld ervan. Of wat wil je nu precies zeggen eigenlijk.
Je zet gewoon een bepaalde toon due volstrekt bezijden de realiteit is.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:06:14 #132
56749 BlaZ
pi_217622078
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Voor de oog van de hele wereld is het wel duidelijk dat de Russen willen doorvechten en puur voor de buhne zo af en toe in woord initiatieven ondersteunen voor vrede. EU drukt enorm tegen Poetin om aan tafel te komen, maar wil tegelijkertijd nauwelijks iets toegeven. Wil je de Russen aan tafel krijgen moet je of hen een woest aantrekkelijk voorstel doen, of handelingsruimte hebben om Poetin met dreigementen aan tafel te krijgen.
Eigenlijk is het ook niet zo gek. Het lijkt erop dat er troepenverplaatsingen hebben plaatsgevonden na het heroveren van Kursk waardoor er op verschillende plekken voortgang geboekt wordt momenteel. Met name de positie van Kostiantinivka wordt langzaamaan problematisch.
pi_217622079
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Directe videos van het front zijn bezijden de realiteit?

Als iemand niet de connectie kan maken dat een vernietigde tank op een video niet betekend dat morgen het Russische leger geen tanks meer heeft lijkt me dat vooral hun probleem.

Maar ik snap de referentie dat het " opvalt dat ik grossier in het delen van videos van de oorlog in het oorlogstopic opvalt" totaal niet.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:10:45 #134
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217622113
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:06 schreef skysherrif het volgende:
Maar ik snap de referentie dat het " opvalt dat ik grossier in het delen van videos van de oorlog in het oorlogstopic opvalt" totaal niet.
Je post wel met enige regelmaat, maar eigenlijk ook weer niet zo heel vaak.
&lt;signature here&gt;.
pi_217622130
Dat Rusland onrealistische eisen stelt heeft denk ik niet eens zoveel te maken met de situatie op het slagveld. Dat doen ze namelijk altijd en daar zijn hele bibliotheken over vol geschreven.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2025 @ 20:12:33 #136
364681 over_hedge
pi_217622134
1000x liever die videos dan dat ruzie maken met de zelfde users paginas lang.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:13:29 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217622141
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Eigenlijk is het ook niet zo gek. Het lijkt erop dat er troepenverplaatsingen hebben plaatsgevonden na het heroveren van Kursk waardoor er op verschillende plekken voortgang geboekt wordt momenteel. Met name de positie van Kostiantinivka wordt langzaamaan problematisch.
Dat zou kunnen, over kleine tacktische verplaatsingen ben ik niet zo goed op de hoogte. Wat ik op macro niveau begrijp is dat er 30-40k aan rekruten bij komen elke maand (er sterven/verwonden er ook honderden per dag) n dat de militaire regio's van St petersburg en Moskou nog capaciteiten hebben die nog niet zijn ingezet. Er zit nog power. De T-14 Armatha zal denk ik ook in de komende maanden zijn debuut gaan maken. Of dat operationeel toch merkbare verbeterlingen leidt weet ik niet.

Andere kant van het verhaal is dat de Russen weinig "snel" vooruit gaan en dat alles tijd kost. Eu is over 2-3 jaar militair veel beter in staat om Oekraiene te steunen dan wat zij tot noch toe heeft kunnen doen. De Russen moeten absoluut sneller te werk gaan dan dat ze deden.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:14:00 #138
56749 BlaZ
pi_217622151
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:04 schreef skysherrif het volgende:
@:blaz wat is het probleem precies?
Het lijkt soms alsof je het conflict benaderd als het ware een voetbalfan van een van de teams tijdens PSV-Ajax.
Er gebeuren best interessante zaken aan het front, maar de focus enkel leggen op mislukte aanvallen terwijl er tegelijkertijd ook vele gelukte aanvallen zijn, geeft een vertekend beeld van de werkelijkheid.
pi_217622152
Ik lees net bij Balkan Mapper, dat....
In de oblast Koersk is een monument van 11 meter gemaakt van oude foto's van Sovjet-veteranen uit de Tweede Wereldoorlog. Nadat de lokale overheid hun inwoners had opgeroepen op foto's van hun Sovjet-grootvaders op te sturen.
Op 2 mei werd ontdekt dat er 7 foto's van Billy Herrington op dat monument verwerkt zat. Hij was een Amerikaanse acteur in pornofilms.
pi_217622153
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je post wel met enige regelmaat, maar eigenlijk ook weer niet zo heel vaak.
Klopt, maar ik snap het probleem niet zo. Als mensen er aanstoot aannemen stop ik er gelijk mee (of gebruik ik vaker een spoiler). Maargoed ook deze discussie is verder niet zo interessant, ik snap het benoemen ervan gewoon niet zo. En inderdaad, ik post misschien 0.5%.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2025 @ 20:15:35 #141
364681 over_hedge
pi_217622165
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:14 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Klopt, maar ik snap het probleem niet zo. Als mensen er aanstoot aannemen stop ik er gelijk mee (of gebruik ik vaker een spoiler). Maargoed ook deze discussie is verder niet zo interessant, ik snap het benoemen ervan gewoon niet zo. En inderdaad, ik post misschien 0.5%.
Ik bekijk ze graag. Dus lekker blijven posten. In spoilers is wel prima ^O^
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:15:54 #142
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217622169
quote:
Als mensen er aanstoot aannemen stop ik er gelijk mee
Dat zou ik niet doen.

Precies zoals je zegt:

quote:

Als iemand niet de connectie kan maken dat een vernietigde tank op een video niet betekend dat morgen het Russische leger geen tanks meer heeft lijkt me dat vooral hun probleem.
&lt;signature here&gt;.
pi_217622176
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het lijkt soms alsof je het conflict benaderd als het ware een voetbalfan van een van de teams tijdens PSV-Ajax.
Er gebeuren best interessante zaken aan het front, maar de focus enkel leggen op mislukte aanvallen terwijl er tegelijkertijd ook vele gelukte aanvallen zijn, geeft een vertekend beeld van de werkelijkheid.
Ik heb het idee dat ik ook wel eens wat post over meer de grotere effecten, verschuivingen van het front en meer analyses?

Tevens zou ik liegen als het me niet goed doet om een russische kolonne in rook op te zien gaan. Maar ik zou niet weten waarom dat een probleem ozu zijn.

Bovendien kunnen mislukte aanvallen ook best lukken, ik kan prima de coordinaten erbij zetten waardoor we misschien kunnen zien of de aanval toch terreinwinst heeft geboekt. Mits die voorhanden zijn.
pi_217622180
Maargoed genoeg hierover. Verder niet interessant.
pi_217622193
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat Rusland onrealistische eisen stelt heeft denk ik niet eens zoveel te maken met de situatie op het slagveld. Dat doen ze namelijk altijd en daar zijn hele bibliotheken over vol geschreven.
Dit.

Het is echt het Dunning-Krugereffect met Trump die dacht dat hij het conflict wel eventjes met een ''deal'' op kon lossen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:18:25 #146
56749 BlaZ
pi_217622197
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat zou kunnen, over kleine tacktische verplaatsingen ben ik niet zo goed op de hoogte. Wat ik op macro niveau begrijp is dat er 30-40k aan rekruten bij komen elke maand (er sterven/verwonden er ook honderden per dag) n dat de militaire regio's van St petersburg en Moskou nog capaciteiten hebben die nog niet zijn ingezet. Er zit nog power. De T-14 Armatha zal denk ik ook in de komende maanden zijn debuut gaan maken. Of dat operationeel toch merkbare verbeterlingen leidt weet ik niet.

Andere kant van het verhaal is dat de Russen weinig "snel" vooruit gaan en dat alles tijd kost. Eu is over 2-3 jaar militair veel beter in staat om Oekraiene te steunen dan wat zij tot noch toe heeft kunnen doen. De Russen moeten absoluut sneller te werk gaan dan dat ze deden.
Men komt eigenlijk vanaf het begin van het conflict amper vooruit en de enige twee grote mutaties zijn de Oekranse inname van oost Kharkiv oblast en westelijk Kherson oblast. Dit jaar vorderen de Russen met ongeveer ~330km2 per maand (incl Kursk). Ik denk dat de Russen van plan zijn om te profiteren van het warmere weer om offensieven op te zetten zoals in de tweede helft van het vorige jaar waarbij 700-850km2 per maand werd ingenomen.
Wat in ieder geval duidelijk is, is dat de Oekraners ten opzichte van een jaar terug verzwakt lijken als we enkel kijken naar het aantal veroverde km2.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:18:37 #147
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217622201
quote:

[..]
O, we nemen er geen aanstoot aan. Ik vind persoonlijk alleen dat je het eenzijdig benadert, we weten allemaal dat aan de andere kant ook die filmpjes rond gaan. Persoonlijk heb ik er niks mee om mannen te zien lijden, ongeacht welk vlaggetje ze op hun borst hebben.
pi_217622205
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:12 schreef Spablauw214 het volgende:
De situatie op het slagveld is daar wel een voorwaarde voor h. Zeker heeft het daar mee te maken. Poetin is niet dom, ook hij zal een keer buigen. Zodra het er minder goed uit gaat zien, bijvoorbeeld doordat de oorlogseconomie oververhit raakt, zal hij ook z'n eisen weer bijstellen. Enige onzekere is hoe existentieel deze oorlog voor hem is, want dat weten we niet, maar Poetin is niet irrationeel.
pi_217622212
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
O, we nemen er geen aanstoot aan. Ik vind persoonlijk alleen dat je het eenzijdig benadert, we weten allemaal dat aan de andere kant ook die filmpjes rond gaan. Persoonlijk heb ik er niks mee om mannen te zien lijden, ongeacht welk vlaggetje ze op hun borst hebben.
Uiteraard zijn die er.

En gezegd moet worden, de laatste tijd steeds meer omdat Rusland een behoorlijk kwaliteits en schaalvoordeel heeft op het gebied van glasvezeldrones.
pi_217622214
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit.
pi_217622230
Over drones gesproken en dan komt er toch weer en filmpje. Vandaag de eerst vastgelegde video waar een drone een granaatlanceerder gebruikt.

twitter

Benieuwd waar die ontwikkelingen allemaal heengaan.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:22:13 #152
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217622233
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Men komt eigenlijk vanaf het begin van het conflict amper vooruit en de enige twee grote mutaties zijn de Oekranse inname van oost Kharkiv oblast en westelijk Kherson oblast. Dit jaar vorderen de Russen met ongeveer ~330km2 per maand (incl Kursk). Ik denk dat de Russen van plan zijn om te profiteren van het warmere weer om offensieven op te zetten zoals in de tweede helft van het vorige jaar waarbij 700-850km2 per maand werd ingenomen.
Wat in ieder geval duidelijk is, is dat de Oekraners ten opzichte van een jaar terug verzwakt lijken als we enkel kijken naar het aantal veroverde km2.
Feit is wel dat de Russen geprepareerd waren om circa 170k troepen in te zetten in 2023, ze gingen er vanuit dat ze via hostomel het gehele land konden veroveren. Dat bleek een overmoedige gedachte. Sinds toen zijn ze in ijltempo gaan produceren en trainen. Dat kost tijd. De vraag is of ze nu in staat zijn om tot zwaardere offensieven te komen.

Aantal m2 die je verovert is niet zo relevant, het is relevant dat je je tegenstander uitdunt zodat de linies gaan breken. Oekraiene speelt de succesvolle tactiek van gecontroleerde terugtrekking.
pi_217622241
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De situatie op het slagveld is daar wel een voorwaarde voor h. Zeker heeft het daar mee te maken. Poetin is niet dom, ook hij zal een keer buigen. Zodra het er minder goed uit gaat zien, bijvoorbeeld doordat de oorlogseconomie oververhit raakt, zal hij ook z'n eisen weer bijstellen. Enige onzekere is hoe existentieel deze oorlog voor hem is, want dat weten we niet, maar Poetin is niet irrationeel.
De vraag is juist, kan Rusland deze oorlogseconomie weer ombuigen naar een normale economie.

Een vraag die veel gesteld wordt nu.
pi_217622270
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Vooral het gebied van rond de oskil en daar ten zuiden is enorm precair en krijgt oekraine maar niet onder controle en zie ik echt nog wel als een gebied waar Rusland ineens echt hard kan oprukken als Oekraine een foute rotatie maakt oid.

En dan zou oekraine bijvoorbeeld ook nog eens het bos van kreminna kunnen verliezen en met het reeds verloren bilohorivka nadat het front daar 3 jaar standhield kan dan met zowel druk als vanuit het kreminna bos, als Lyman, als Chasiv yar en uiteindelijk als Kostjantyvika (bij toretsk) er een serieus probleem komen voor Slovjanks en Kramatorsk. Dat lijkt me het hoofddoel van de Russen, naast het volleidg veroveren van Donetsk en heel misschien binnen Dnipro gaan voor betere onderhandelignen.
pi_217622279
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:22 schreef skysherrif het volgende:

[..]
De vraag is juist, kan Rusland deze oorlogseconomie weer ombuigen naar een normale economie.

En, wat denkt men? Kan ook verklaren waarom ze er nog zo maximalistisch instaan.
pi_217622303
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En, wat denkt men? Kan ook verklaren waarom ze er nog zo maximalistisch instaan.
Vind ik lastig te beoordelen, omdat ik niet enorm veel weet van macro economie. Maar als ik het goed en simplistisch begrijp zorgt de oorlog er voor dat er enorm veel geld in de economie gepompt wordt waardoor de boel enigszins draaiende blijft. En zelfs ondanks dat lijkt Rusland alsnog in een depressie te komen.

Neem deze oorlogseconomie weg en zon recessie kan in een stroomversnelling raken.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:28:37 #157
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217622306
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Uiteraard zijn die er.

En gezegd moet worden, de laatste tijd steeds meer omdat Rusland een behoorlijk kwaliteits en schaalvoordeel heeft op het gebied van glasvezeldrones.
Zulke filmpjes bedoel ik:
https://t.me/russianwarfootagezov/47

Ik vind het even leuk om er naar te kijken, maar als je er over nadenkt is het walgelijk.
Wat ook een walgelijk wapen is die bmn 21 grad die clustermunitie raketten schieten. Vele filmpjes met soldaten die dood bloeden door al die verwondingen door rondvliegend metaal.
pi_217622312
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:18 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat Poetin wel irrationeel is. Als Poetin rationeel geweest was, had hij niet met een leger van nog geen 200.000 man de aanval geopend om geheel Oekrane te bezetten, inclusief Kiev met bijna 3 miljoen inwoners.
pi_217622335
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zulke filmpjes bedoel ik:
https://t.me/russianwarfootagezov/47

Ik vind het even leuk om er naar te kijken, maar als je er over nadenkt is het walgelijk.
Wat ook een walgelijk wapen is die bmn 21 grad die clustermunitie raketten schieten. Vele filmpjes met soldaten die dood bloeden door al die verwondingen door rondvliegend metaal.
Oja die zijn er genoeg. Ik kijk die ook wel, maar dus vooral als er een incursie of oekraiens offensief is om te beoordelen waar ze geraakt worden en hoever ze zijn gekomen etc.

Alle wapens in de 21e eeuw zijn vreselijk eigenlijk. Zelf zou ik vooral nie onder vuur komen te ilggen van een TOS
pi_217622342
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
-Wat is de realiteit, dat Rusland 3 jaar geleden al had moeten winnen?
Dat Rusland allang verder had moeten komen, dat na Kazach zouden door breken?
Dat ze zelfstandig koersk terug konden veroveren?

Realiteit is gewoon weerbastiger, ze vliegen Noordkorreanen in, ze leunen op Iran etc.

Schetsen dat Rusland slechts in de 2e versnelling zit en ieder moment Oekraine op de knieeen dwingt is net zo onrealistisch en Zelenski gepraat over vrede en wapenstilstands is een poltieke zet om Amerika (de grootste potentieel om wapens aan te schaffen, die dit weigerde een tijd terug) te pleasen en binnen boort te houden.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:33:25 #161
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217622368
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:22 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat. Wat niet kan is nog nooit gebeurd.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217622419
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat Poetin wel irrationeel is. Als Poetin rationeel geweest was, had hij niet met een leger van nog geen 200.000 man de aanval geopend om geheel Oekrane te bezetten, inclusief Kiev met bijna 3 miljoen inwoners.
Een rationele actor kan nog steeds een verkeerde inschatting maken. Dat tweede is gebeurd, vooral door de FSB. Irrationeel handelen is anders. Poetin negeert geen informatie of negeert de kosten baten. Volgens mij weet hij heel goed wat ie aan het doen is.

Het kan nog steeds hoor, maar als dat wel zo is dan verwacht ik nog wel dat we naar een algehele mobilisatie toegaan binnenkort. En dan zou ik nukes ook niet uitsluiten.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:39:56 #164
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217622450
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Een rationele actor kan nog steeds een verkeerde inschatting maken. Dat tweede is gebeurd, vooral door de FSB. Irrationeel handelen is anders. Poetin negeert geen informatie of negeert de kosten baten. Volgens mij weet hij heel goed wat ie aan het doen is.

Het kan nog steeds hoor, maar als dat wel zo is dan verwacht ik nog wel dat we naar een algehele mobilisatie toegaan binnenkort. En dan zou ik nukes ook niet uitsluiten.
Hij kwam ongeveer een teenlengte tekort toen in hostomel. Anders was het "succesvol" geweest. ASpelen ook nog wel wat randzaken omheen dat die troepen uit Belarus ten dele bestonden uit dienstplichtigen en niet goed waren voorbereid.
pi_217622620
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hij kwam ongeveer een teenlengte tekort toen in hostomel. Anders was het "succesvol" geweest.
Ook dat weet je niet. Een grote stad veroveren met slechts n luchthaven (die ook kwetsbaar is), lijkt me nog een hele opgave.
pi_217622641
Je vergeet soms de beelden waar inwoners van Kyiv massaal bezig waren molotov cocktails te maken. ZO ernstig was de situatie de eerste dgen dan ook weer wel. Gelukkig nooit hoeven te gebruiken
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:57:17 #167
56749 BlaZ
pi_217622683
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:25 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Vooral het gebied van rond de oskil en daar ten zuiden is enorm precair en krijgt oekraine maar niet onder controle en zie ik echt nog wel als een gebied waar Rusland ineens echt hard kan oprukken als Oekraine een foute rotatie maakt oid.

En dan zou oekraine bijvoorbeeld ook nog eens het bos van kreminna kunnen verliezen en met het reeds verloren bilohorivka nadat het front daar 3 jaar standhield kan dan met zowel druk als vanuit het kreminna bos, als Lyman, als Chasiv yar en uiteindelijk als Kostjantyvika (bij toretsk) er een serieus probleem komen voor Slovjanks en Kramatorsk. Dat lijkt me het hoofddoel van de Russen, naast het volleidg veroveren van Donetsk en heel misschien binnen Dnipro gaan voor betere onderhandelignen.
Het grote probleem met Slovjansk, Kramatorsk en de iets kleinere steden Druzkivka en Kostiantinivka is dat ze allen in een dal liggen, vandaar dat de positie van Chasiv Yar, ruim 100m hoger gelegen, zo evident is.

Met de recente doorbraak bij Novoelenivka wordt vooral de positie van Kostiantinivka erg moeilijk.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2025 @ 20:57:35 #168
364681 over_hedge
pi_217622687
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hij kwam ongeveer een teenlengte tekort toen in hostomel. Anders was het "succesvol" geweest. ASpelen ook nog wel wat randzaken omheen dat die troepen uit Belarus ten dele bestonden uit dienstplichtigen en niet goed waren voorbereid.
Een teenlengte is ook wel weer overdreven. Zo dichtbij waren ze nou ook weer niet.

Ze hebben heel even controle over het vliegveld gehad. Toen kwam de artillerie van Oekrane. En was het vliegveld totaal onbruikbaar.

Echt close was het niet. Als die troepen die al klaar stonden om daar te gaan landen echt hadden kunnen landen dan was het een ander verhaal.

Maar zoals het nu ging was het helemaal niet zo close.

of deze

pi_217622719

Russische mash rapporteert bovenstaande. Of het echt waar is moet nog maar blijken uiteraard.

Bron: https://t.me/mash/63924 (groot nieuwskanaal in rusland, 3miljoen volgers op tg)
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:00:49 #170
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217622748
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
poetin is een elkel die van oorlog voeren zijn eerste levensbehoefte heeft gemaakt

daarom moeten we heel snel overstappen op Solar als energiebron de olieprijs die daalt al heel snel
Heb dat roept woke al decennia!
pi_217622750
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daarom heb ik het ook over dorpen. Plot Google streetview maar eens ergens in Siberi. Treurige houten hutjes met een plee in de tuin en geen stromend water.

Maar ze maken wel deel uit van een machtig wereldrijk. Denken ze althans. En dat mag wat kosten. Wij kunnen ons daar geen voorstelling bij maken maar in Rusland gaat het collectief boven individuele welvaart. Daarom is men ook massaal bereid om zich deze waanzin te laten aanleunen voor de imperialistische ambities van de dictator.
Ter vergelijk voor de omstandigheden daar, niet als wedstrijd, het gemiddelde inkomen voor de oorlog was in Oekrane 1/3 van dat van Rusland. Ook daar zijn hele arme gebieden.

Oekrane is dan ook het armste land van Europa.
https://worldpopulationre(...)-countries-in-europe

[ Bericht 6% gewijzigd door Lospedrosa op 13-05-2025 21:14:58 ]
Vakman pur sang
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:01:45 #172
56749 BlaZ
pi_217622769
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De inname van Kiiv was nooit het plan, het plan was Kiiv aan de west- en oostkant af te sluiten zodoende Oekrane tot een overgave te dwingen.
Kiiv zou ook erg lastig te controleren zijn aangezien het bijna geheel uit flats en appartementencomplexen bestaat.
pi_217622781
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:57 schreef BlaZ het volgende:
Novoelenivka
Welk dorpje precies, heb je coordinaten?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:03:33 #174
56749 BlaZ
pi_217622817
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Welk dorpje precies, heb je coordinaten?
https://deepstatemap.live/en#14/48.3908855/37.5520420
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:04:15 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217622841
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:31 schreef Korenfok het volgende:

[..]
-Wat is de realiteit, dat Rusland 3 jaar geleden al had moeten winnen?
Dat Rusland allang verder had moeten komen, dat na Kazach zouden door breken?
Dat ze zelfstandig koersk terug konden veroveren?

Realiteit is gewoon weerbastiger, ze vliegen Noordkorreanen in, ze leunen op Iran etc.

Schetsen dat Rusland slechts in de 2e versnelling zit en ieder moment Oekraine op de knieeen dwingt is net zo onrealistisch en Zelenski gepraat over vrede en wapenstilstands is een poltieke zet om Amerika (de grootste potentieel om wapens aan te schaffen, die dit weigerde een tijd terug) te pleasen en binnen boort te houden.

Rusland heeft nog niet eens dienstplichtigen ingezet, terwijl Oekrane mannen van 45 van straat plukt om naar het front te sturen. Rusland is in staat dit conflict zelfs nu nog te draaien met beroeps (zijn ze zuinig op) en semi-huurlingen, buitenlanders en gevangenen. Maakt niemand wat uit als er daar 10K van sneuvelen.
The End Times are wild
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:04:21 #176
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217622845
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

elk topic komen we er weer achter
pi_217622957
quote:

Eerste deel dus daar ingenomen van de verdedigingslinie die daar loopt tot aan kostyantynivka.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:10:05 #178
323876 michaelmoore
pi_217622980
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rusland heeft geen toekomst

Niet in bevolkingsgroei en niet in AI

Dat snapt iedereen , Solar is de energie bron van de toekomst , dat heeft ieder arm land gratis

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2025 21:26:24 ]
pi_217623036
quote:
twitter

Precies het gebied dus waar Rubicon is ingezet. Niet verrassend dat Rusland daar successen boekt dan.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:12:42 #180
56749 BlaZ
pi_217623055
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:09 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Eerste deel dus daar ingenomen van de verdedigingslinie die daar loopt tot aan kostyantynivka.
Precies, vandaar dat het een gevaarlijke doorbraak is. Het kan ook effect hebben op de situatie bij Toretsk.
pi_217623066
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:04 schreef LXIV het volgende:

[..]
Rusland heeft nog niet eens dienstplichtigen ingezet, terwijl Oekrane mannen van 45 van straat plukt om naar het front te sturen. Rusland is in staat dit conflict zelfs nu nog te draaien met beroeps (zijn ze zuinig op) en semi-huurlingen, buitenlanders en gevangenen. Maakt niemand wat uit als er daar 10K van sneuvelen.
Grootste verschil is dat er geen enkele onafhankelijke media is in Rusland, dus elke vorm van negatieve berichtgeving over de oorlog en consequenties zitten 15 jaar cel op.

Heb je dit ook meegenomen.....

Rusland zijn cijfers zijn niet transparant en oekraine... niks wijst er perse op dat Oekraine op hun laatste eindjes lopen. Maar goed, dit is iets wat jij al 3 jaar roept.

Rusland had nooit een oorlog 3 jaar laten door modderen als ze echt zoveel sterker waren.

Rusland verliest een decennia oude basis in Syrie (onder assad zijn vader was syrie ene socialistische heilstaat), omdat ze zo makkelijk allemaal afgaat?

Een ander voorbeeld;

polen had in WO2 ongeveer de helft van de inwoners als duitsland, dat duitsland zo snel won was omdat polen van 2 kanten werd aangevallen.... wanneer alleen 4ovjets of alleen duitsland waren binnen gevallen is echt de twijfel of polen wel zo snel was ingenomen, zelfde geld voor oekraine nu.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:14:12 #182
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217623102
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Juist die gebieden zijn ook rijker geworden van de oorlog door soldij en overlijdensuitkeringen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217623112
quote:

[..]
Wat is het verschil precies met de mensen die eind 2022 waren gedraft?

Heeft Rusland niet oekraieners in de door hun bezette gebieden van straat geplukt overigens? Heeft Rusland niet mensen voor het geringste opgepakt en daarna een contract aangeboden om het leger in te gaan om geen straf te krijgen en hoe anders is dit met iemand mobiliserend van de straat afplukken?

Wat is er over van het staande beroeps leger dat met 250.000 man begon aan de oorlog, hoeveel zijn er daar van nog levend en niet gewond?
pi_217623137
quote:
terwijl Oekrane mannen van 45 van straat plukt om naar het front te sturen
Dit zie ik de laatste tijd vaker voorbijkomen, nieuwe orders vanuit het Kremlin om het te hebben over Oekraners die in busjes gesleept worden?

Overigens vechten er ook Russische dienstplichtigen mee in Oekrane, dat Oekrane gebruik maakt van dienstplichtigen is alles behalve schokkend.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:16:53 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217623185
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit zie ik de laatste tijd vaker voorbijkomen, nieuwe orders vanuit het Kremlin om het te hebben over Oekraners die in busjes gesleept worden?

Overigens vechten er ook Russische dienstplichtigen mee in Oekrane, dat Oekrane gebruik maakt van dienstplichtigen is alles behalve schokkend.
Er blijven gewoon weinig gevechtsgeschikte Oekrainers over, dat is wel een feit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217623221
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er blijven gewoon weinig gevechtsgeschikte Oekrainers over, dat is wel een feit.
Er zijn er nog wel over, het vrijwillig mobiliseren daarvan komt alleen niet zo goed van de grond.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:18:32 #187
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217623248
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:17 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Er zijn er nog wel over, het vrijwillig mobiliseren daarvan komt alleen niet zo goed van de grond.
Dat is inderdaad preciezer en beter uitgedrukt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217623275
quote:

[..]
Ze kunnen ze nog wel van straat trekken en anders met touringcars uit nl en du trekken.

Ik bedoel, hier moet echt een einde aan komen nu, als ze verstandig zijn maken ze de beste deal wat nu mogelijk is.
Vakman pur sang
pi_217623308
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is inderdaad preciezer en beter uitgedrukt.
En dat is iets waar ik bijvoorbeeld Zelensky dat wel kwalijk neem en het leger ook.

En de reden waarom Azov geen enkele moeite heeft met het recruteren van personeel (ze hebben wachtlijsten) en andere eenheden totaal onderbemand zijn. Een groot deel van ook het Oekraiens leger draait nog op Soviet routine en dat dan Syrksi die bijnaam de slachter heeft (waar of niet waar) helpt niet echt om mensen warm te maken om het leger in te gaan.

Waar Azov haar eigen commandostructuur en trainingen heeft ne je een stuk zekerder bent dat je en goed getrained wordt en geen kansloze aanval hoeft te doen om een bepaalde officier promotie te bezorgn
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:23:33 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217623396
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:13 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Grootste verschil is dat er geen enkele onafhankelijke media is in Rusland, dus elke vorm van negatieve berichtgeving over de oorlog en consequenties zitten 15 jaar cel op.

Heb je dit ook meegenomen.....

Rusland zijn cijfers zijn niet transparant en oekraine... niks wijst er perse op dat Oekraine op hun laatste eindjes lopen. Maar goed, dit is iets wat jij al 3 jaar roept.
quote:
Nee. Jullie roepen dat Rusland zijn soldaten zo inzet dat ze bizarre verliezen lijden en ieder moment instorten. Ik zeg dat dit niet logisch lijkt.
Rusland had nooit een oorlog 3 jaar laten door modderen als ze echt zoveel sterker waren.

Rusland verliest een decennia oude basis in Syrie (onder assad zijn vader was syrie ene socialistische heilstaat), omdat ze zo makkelijk allemaal afgaat?

Een ander voorbeeld;

polen had in WO2 ongeveer de helft van de inwoners als duitsland, dat duitsland zo snel won was omdat polen van 2 kanten werd aangevallen.... wanneer alleen 4ovjets of alleen duitsland waren binnen gevallen is echt de twijfel of polen wel zo snel was ingenomen, zelfde geld voor oekraine nu.

Mijn punt was dat Rusland nog niet all-in gegaan is omdat ze nog geen dienstplichtigen ingezet hebben of gemobiliseerd zijn. Dat is alles.
The End Times are wild
pi_217623454
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mijn punt was dat Rusland nog niet all-in gegaan is omdat ze nog geen dienstplichtigen ingezet hebben of gemobiliseerd zijn. Dat is alles.
Poetin schijt in zijn broek voor opstanden als hij een volledige mobilisatie afkondigt.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:27:10 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217623502
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:14 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wat is het verschil precies met de mensen die eind 2022 waren gedraft?

Heeft Rusland niet oekraieners in de door hun bezette gebieden van straat geplukt overigens? Heeft Rusland niet mensen voor het geringste opgepakt en daarna een contract aangeboden om het leger in te gaan om geen straf te krijgen en hoe anders is dit met iemand mobiliserend van de straat afplukken?

Wat is er over van het staande beroeps leger dat met 250.000 man begon aan de oorlog, hoeveel zijn er daar van nog levend en niet gewond?
Dat weet ik natuurlijk niet, dat weet niemand hier. Maar de 18-jarige jongen uit Moskou of st Petersburg die op moet voor zijn nummer wordt niet naar Oekrane gestuurd vooralsnog. Ze vechten met mensen waarvan ze het zich kunnen permitteren deze te verliezen. Daarom zijn ze nog niet all-out gegaan in mijn ogen.
Die Tsjetsjenen, bajesklanten, Afrikaanse huurlingen en Koreanen die ze verliezen doen niet echt pijn. Zo blijft de steun voor Putin en de oorlog ook bestaan.
The End Times are wild
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:28:07 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217623529
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:57 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Een teenlengte is ook wel weer overdreven. Zo dichtbij waren ze nou ook weer niet.

Ze hebben heel even controle over het vliegveld gehad. Toen kwam de artillerie van Oekrane. En was het vliegveld totaal onbruikbaar.

Echt close was het niet. Als die troepen die al klaar stonden om daar te gaan landen echt hadden kunnen landen dan was het een ander verhaal.

Maar zoals het nu ging was het helemaal niet zo close.

of deze

Ik heb het eerste fimpje van daily mail world bekeken. Volgens mij zijn we het niet oneens.
De Russen hadden rond het middaguur het vliegveld onder controle, maar gelukkig voor Oekraiene hebben ze net op tijd gemotoriseerde brigades opgeroepen om het vliegveld te omsingelen. Onderwijl stuurden de Russen nog extra versterkingen die ze op het allerlaatste moment weer teruggeroepen hebben omdat het risico te groot was om nog ongezien te landen.
pi_217623533
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat weet ik natuurlijk niet, dat weet niemand hier. Maar de 18-jarige jongen uit Moskou of st Petersburg die op moet voor zijn nummer wordt niet naar Oekrane gestuurd vooralsnog. Ze vechten met mensen waarvan ze het zich kunnen permitteren deze te verliezen. Daarom zijn ze nog niet all-out gegaan in mijn ogen.
Die Tsjetsjenen, bajesklanten, Afrikaanse huurlingen en Koreanen die ze verliezen doen niet echt pijn. Zo blijft de steun voor Putin en de oorlog ook bestaan.
Je weet dat ze aan de grens worden gestationeerd met Oekraine en in zekere zin grensbewakers zijn en daarom ook in enorme aantallen gevangen werden genomen door Oekraine in het kursk offensief en dat ze ook met enige regelmaat sterven door beschietinge aan weerszijden?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:29:04 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217623556
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Je weet dat ze aan de grens worden gestationeerd met Oekraine en in zekere zin grensbewakers zijn en daarom ook in enorme aantallen gevangen werden genomen door Oekraine in het kursk offensief en dat ze ook met enige regelmaat sterven door beschietinge aan weerszijden?
Ja
The End Times are wild
pi_217623560
Dat putin vooral mensen inzet uit arme gebiedne uit rusland en huurlingen etc om te zorgen dat de oorlog niet naar moskou en st petersburg komt is natuurlijk wel waar.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:29:46 #197
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217623572
quote:

Directe videos van het front zijn bezijden de realiteit?

Weet je de huidige diepte waarin de FPV drones nog succesvol kunnen opereren en wat de succesrate is? De "succes* filmojes die voorbijkomen zeggem dus helemaal niks.

Daarbij kun je van elk filmpje wat voorbijkomt er ook 1 van de andere kant posten.

Bottomline, artillerie is nog steeds waar het om draait. Over artillerie gesproken, ja maar de Russen verschieten veel minder dus de productie ligt op zijn reet. Un nee, ze zijn veel effectiever gewordem dus kunnen met minder dan de helft van de granaten hetzelfde effect bereiken
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:29:47 #198
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217623573
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Poetin schijt in zijn broek voor opstanden als hij een volledige mobilisatie afkondigt.
Wat moet dat moet, maar dat is wel het laatste wat hij wil doen ja.
Dat is echt een risico voor z'n politieke carrire. Zeker als er geen extitentiele dreiging is.
pi_217623603
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:29 schreef AchJa het volgende:
Un nee, ze zijn veel effectiever gewordem dus kunnen met minder dan de helft van de granaten hetzelfde effect bereiken
Waar blijkt dit uit?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:30:47 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217623611
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:29 schreef skysherrif het volgende:
Dat putin vooral mensen inzet uit arme gebiedne uit rusland en huurlingen etc om te zorgen dat de oorlog niet naar moskou en st petersburg komt is natuurlijk wel waar.
Kan hij zich nog steeds permitteren. Hij heeft dus nog lucht blijkbaar
The End Times are wild
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2025 @ 21:30:59 #201
364681 over_hedge
pi_217623620
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik heb het eerste fimpje van daily mail world bekeken. Volgens mij zijn we het niet oneens.
De Russen hadden rond het middaguur het vliegveld onder controle, maar gelukkig voor Oekraiene hebben ze net op tijd gemotoriseerde brigades opgeroepen om het vliegveld te omsingelen. Onderwijl stuurden de Russen nog extra versterkingen die ze op het allerlaatste moment weer teruggeroepen hebben omdat het risico te groot was om nog ongezien te landen.
Naja bijna eens dan.

Ze werden terug geroepen omdat de landingsbaan niet meer te gebruiken was. En dus nergens konden landen. Niet zozeer het risico.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:31:17 #202
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217623628
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:29 schreef skysherrif het volgende:
Als wij mensen zouden sturen denk je dat ze massaal uit het gooi komen of aan de herengracht wonen? Veel soldaten komen uit lagere milieus. Dat zijn gewoon demografische feiten.

En zo slim ben jij ook nog wel om dat zelf te bedenken.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:32:38 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217623665
quote:

[..]
De rijkere en hoogopgeleide Oekraners zitten in het buitenland of hebben de rekruteerders omgekocht. Ook aan Oekraense zijde vechten veel tweede klasse mensen met weinig alternatieven.
The End Times are wild
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:33:46 #204
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217623699
En weer stokt de discussie bij welke (onbenutte) capaciteiten de partijen hebben en reeds hebben ingezet.
Ms excel bestaat volgens mij al meer dan 40 jaar, maar niemand kan mij een betrouwbaar .xlsxje aanleveren ;( ;(
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:34:43 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217623724
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:02 schreef luxerobots het volgende:
Ik denk niet dat hij de aangewezen persoon is om een uitgebreide analyse van het conflict te maken, inclusief economie, politiek en draagvlak onder de bevolkingen.
Ik durf alleen wel te stellen dat de militairen van hoog tot laag een stuk beter geinformeerd zijn mbt de status van dit conflict dan de gemiddelde burger die eea van zelfverklaarde "osinters" op Twitter moet hebben. Militairen krijgen hun updates gewoon uit de militaire inlichtingenketen en laat die nou net wat beter geinformeerd zijn.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:34:51 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217623726
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:33 schreef phpmystyle het volgende:
En weer stokt de discussie bij welke (onbenutte) capaciteiten de partijen hebben en reeds hebben ingezet.
Ms excel bestaat volgens mij al meer dan 40 jaar, maar niemand kan mij een betrouwbaar .xlsxje aanleveren ;( ;(
Qua mankracht zit er bij de Russen nog significant meer potentieel dan bij de Oekraners.
The End Times are wild
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:35:29 #207
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217623739
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Naja bijna eens dan.

Ze werden terug geroepen omdat de landingsbaan niet meer te gebruiken was. En dus nergens konden landen. Niet zozeer het risico.
Oh dan heb ik dat stukje gemist, ik rommel ook wat tussendoor. Ik begreep het vooral omdat de Oekraieners alert waren geworden en het "grapje" van laag onder de radar vliegen niet meer opging voor een tweede keer. Bovendien hadden ze ook stingers gekregen rond de middag.

Later die avond hebben ze zelf nog het vliegveld gebombardeerd om er zeker van te zijn dat de Russen daar niet meer zouden kunnen terugkomen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:35:48 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217623751
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik durf alleen wel te stellen dat de militairen van hoog tot laag een stuk beter geinformeerd zijn mbt de status van dit conflict dan de gemiddelde burger die eea van zelfverklaarde "osinters" op Twitter moet hebben. Militairen krijgen hun updates gewoon uit de militaire inlichtingenketen en laat die nou net wat beter geinformeerd zijn.
En ze begrijpen wat het over gaat, ze hebben voldoende inzicht om te weten welke osint waardevol is en welke klets
The End Times are wild
pi_217623756
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als wij mensen zouden sturen denk je dat ze massaal uit het gooi komen of aan de herengracht wonen? Veel soldaten komen uit lagere milieus. Dat zijn gewoon demografische feiten.

En zo slim ben jij ook nog wel om dat zelf te bedenken.
Ik gaf er verder geen waardeoordeel aan.
pi_217623780
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Qua mankracht zit er bij de Russen nog significant meer potentieel dan bij de Oekraners.
Ja hehe de Russen zijn nog niet eens begonnen met mobiliseren.
Vakman pur sang
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:37:30 #211
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217623791
quote:

[..]
Ja, dat kun je uit wikipedia nog wel trekken.
Maar gewoon fatsoenlijke eenvoudige grafieken met doden, gewonden, rekruten, contractsoldaten, materieel, materieel in productie. Oftewel een fatsoenlijk dashboardje zoals we dat ook bij corona hadden.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:39:48 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217623872
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar gewoon fatsoenlijke eenvoudige grafieken met doden, gewonden, rekruten, contractsoldaten, materieel, materieel in productie. Oftewel een fatsoenlijk dashboardje zoals we dat ook bij corona hadden.
Die informatie zal er wel ergens zijn, maar is geheim natuurlijk.
The End Times are wild
pi_217623879
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
Weet je de huidige diepte waarin de FPV drones nog succesvol kunnen opereren en wat de succesrate is? De "succes* filmojes die voorbijkomen zeggem dus helemaal niks.

Daarbij kun je van elk filmpje wat voorbijkomt er ook 1 van de andere kant posten.

Bottomline, artillerie is nog steeds waar het om draait. Over artillerie gesproken, ja maar de Russen verschieten veel minder dus de productie ligt op zijn reet. Un nee, ze zijn veel effectiever gewordem dus kunnen met minder dan de helft van de granaten hetzelfde effect bereiken
Oh daar kan ik best wat over zeggen en ik heb het al eerder eens vermeld dat Dronebeelden vertekenend zijn omdat er sprake is van een bias, je ziet alleen de videos van filmpjes die slagen. Dus ik snap dat verwijt niet zo? Ik heb nooit gezegd dat drones eenzijdig artillerie niet kunnen vervangen, sterker nog ik ben het daar volstrekt mee oneens. Waarmee ik niet zeg dat het een enorm belangrijk component is van beide legers ,dat zeker wel.

Want heti s zowel waar dat slechts 20 a 30% procent van de Oekraiense drones hun target halen, is het tegelijkertijd waar dat ook 70 a 80% van vernietigd russich materieel nu door drones komt.

En wat ik al eerder zei, Oekraine heeft een groot probleem met het inzetten van glasvezeldrones. Waar Rusland een effectiviteit van 90% (!) heeft met deze drones specifiek heeft oekraine daar slechts 50%. Sterker nog dat is tot en met 10km, daarna gaat ook dat terug tot 20 a 30% waar rusland dat verval niet heeft.

Die missende 10% bij de russen is dan trouwens volledig te verklaren door menselijk falen, niet de drone zelf.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:40:02 #214
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217623883
Ik denk dat Russische generale staf dachten dat de inname van Kiev net zo zou gaan zoals de Krim.
pi_217623903
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dichter dan mediazona ga je niet komen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:40:53 #216
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217623912
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die informatie zal er wel ergens zijn, maar is geheim natuurlijk.
Heeft NL uberhaubt wel dit soort informatie?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:41:07 #217
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217623921
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dichter dan mediazona ga je niet komen.
Hoebedoel je?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:41:13 #218
323876 michaelmoore
pi_217623923
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:40 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat Russische generale staf dachten dat de inname van Kiev net zo zou gaan zoals de Krim.
ja dat weet ik wel zeker

60 kilometer domme russen stonden klaar om de stad over te nemen

pi_217623936
quote:

[..]
Ja en nee.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:44:05 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217624020
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heeft NL uberhaubt wel dit soort informatie?
De mivd zal vast wel een inschatting gemaakt hebben. Ik denk dat die vast beter zal zijn dan wat users hier op fok roeien nadat ze wat filmpjes op YouTube hebben gekeken. Die fokkers zelf denken van niet. Het is precies hetzelfde als in corona-tijd, toen de wappies ook zeker waren het beter te weten dan de experts.
The End Times are wild
pi_217624040
quote:

[..]
Maar er is natuurijk ook een reden waarom ze niet mobiliseren. En dat is niet omdat ze denken dat het wel eventjes gaat lukken en ze niet NOG meer mensen kunnen gebruiken.
pi_217624045
quote:

[..]
[b]Ik durf alleen wel te stellen dat de militairen van hoog tot laag een stuk beter geinformeerd zijn[/b] mbt de status van dit conflict dan de gemiddelde burger die eea van zelfverklaarde "osinters" op Twitter moet hebben. Militairen krijgen hun updates gewoon uit de militaire inlichtingenketen en laat die nou net wat beter geinformeerd zijn.
Alleen de militairen die hoog in de rangorde zitten kunnen dit conflict volgen met militaire inlichtingen.
pi_217624058
twitter

Interessant draadje trouwens.
pi_217624080
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoebedoel je?
Dat ik me niet bewust ben van een publieke bron die dichter bij komt wat jij schetst dan: https://en.zona.media/article/2025/04/25/casualties_eng-trl die dit bijhouden.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:55:23 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217624411
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
De mivd zal vast wel een inschatting gemaakt hebben. Ik denk dat die vast beter zal zijn dan wat users hier op fok roeien nadat ze wat filmpjes op YouTube hebben gekeken. Die fokkers zelf denken van niet. Het is precies hetzelfde als in corona-tijd, toen de wappies ook zeker waren het beter te weten dan de experts.
Op wie doel je precies en waarin ontkennen zij dan blijkbaar informatie van het MIVD?
pi_217624569
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Lulkoek.
Jij denkt dat een soldaat laag in de boom dit conflict kan volgen met bijzondere militaire inlichtingen. :')
  dinsdag 13 mei 2025 @ 22:02:15 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217624647
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:00 schreef luxerobots het volgende:
Jij denkt dat een soldaat laag in de boom dit conflict kan volgen met bijzondere militaire inlichtingen. :')
Die soldaat krijgt ook gewoon zijn updates van de 2. Maar gelukkig weet jij weer beter hoe het er aan toe gaat.

Het heeft een redem dat de meeste militairen op zijn minst een B screening nodig hebben he.
pi_217624849
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoezo denkt?
Hij weet het exact.
Vakman pur sang
pi_217624873
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die soldaat krijgt ook gewoon zijn updates van de 2. Maar gelukkig weet jij weer beter hoe het er aan toe gaat.

Het heeft een redem dat de meeste militairen op zijn minst een B screening nodig hebben he.
Dat militairen een b-screening krijgen, betekent niet dat men gevoelige informatie krijgt over het conflict in Oekrane.

Ik zou niet weten waarom Jan Soldaat daarbij betrokken zou worden.
pi_217624903
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoezo denkt?
Hij weet het exact.
Dan mag AchJa uitleggen welke militaire informatie hij gekregen heeft waardoor hij dit conflict beter kan volgen dan iemand anders.
pi_217624949
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dan mag AchJa uitleggen welke militaire informatie hij gekregen heeft waardoor hij dit conflict beter kan volgen dan iemand anders.
Dat hoeft hij niet.
Dat zei hij nl al.
Vakman pur sang
pi_217624954
Onderschat niet hoeveel Oekrainers en Russen verkeerde beslissingen nemen of in posities belanden waarvan ze denken dat die van hen zijn gebaseerd op foutieve informatie.
  Forum Admin dinsdag 13 mei 2025 @ 22:10:45 #234
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217624965
quote:

[..]
Uit de panorama denk ik
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 13 mei 2025 @ 22:13:51 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217625109
quote:

[..]
Dat militairen een b-screening krijgen, betekent niet dat men gevoelige informatie krijgt over het conflict in Oekrane.

Ik zou niet weten waarom Jan Soldaat daarbij betrokken zou worden.
B screening is t/m NLD Secret. De op 1 na hoogste classificatie, daarboven (A screening) heb je het over NLD Top Secret.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 22:22:30 #236
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217625452
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:44 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Maar er is natuurijk ook een reden waarom ze niet mobiliseren. En dat is niet omdat ze denken dat het wel eventjes gaat lukken en ze niet NOG meer mensen kunnen gebruiken.
Dat zal vooral gaan om behoud van binnenlandse steun. En demografische toekomst
The End Times are wild
  dinsdag 13 mei 2025 @ 22:22:52 #237
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_217625463
Defensie zal ongetwijfeld goed op de hoogte zijn van de militaire situatie in Oekrane, des te meer zorgen baart het dat Defensie een ronkend persbericht de deur uit doet over run flat banden op een paar nieuwe vrachtwagens.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 22:24:40 #238
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217625539
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Op wie doel je precies en waarin ontkennen zij dan blijkbaar informatie van het MIVD?
4/5 van de vaste users hier denkt het beter te weten dan de experts
The End Times are wild
pi_217625567
En he
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:22 schreef RichardHammond het volgende:
Defensie zal ongetwijfeld goed op de hoogte zijn van de militaire situatie in Oekrane, des te meer zorgen baart het dat Defensie een ronkend persbericht de deur uit doet over run flat banden op een paar nieuwe vrachtwagens.
Vergeet het spiksplinternieuwe bevoorradingsfregat niet.
Vakman pur sang
  dinsdag 13 mei 2025 @ 22:26:58 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217625615
Of je (geheime) informatie krijgt over de oorlog heeft niks te maken met je rang, maar of je dat voor je functie nodig hebt. Een korporaal bij de G2 zal veel beter genformeerd zijn dan een overste die de vredeslogistiek van de kazerne regelt.
The End Times are wild
pi_217625940
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
4/5 van de vaste users hier denkt het beter te weten dan de experts
2/5 van de vaste users geeft al twee jaar aan dat het Oekraense leger op instorten staat en “het allemaal geen zin heeft”. Maar ik zie nog steeds geen wit vlaggetje daar in Kyiv. Leuk dit soort geouwehoer.
pi_217626052
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:26 schreef LXIV het volgende:
Of je (geheime) informatie krijgt over de oorlog heeft niks te maken met je rang, maar of je dat voor je functie nodig hebt. Een korporaal bij de G2 zal veel beter genformeerd zijn dan een overste die de vredeslogistiek van de kazerne regelt.
Het een heeft natuurlijk wel met het ander te maken. Een simpele militair zal alleen de noodzakelijke informatie krijgen. Terwijl een generaal veel meer informatie krijgt, omdat hij de situatie moet kunnen overzien en ook plannen moet kunnen maken.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 22:53:30 #243
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217626276
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een ander voorbeeld;

[/quote]

Rusland heeft al sinds 2022 dienstplichtige ingezet en mensen gemobiliseerd
https://www.rtl.nl/nieuws(...)icht-oorlog-oekraine

2022: 300000 man gemobiliseerd
2022: 134500 dienstplichtige opgeroepen
2023: dienstplicht leeftijd verhoogd
2024: Noord Koreanen moeten ronselen
2025: 160000 dienstplichtige opgeroepen

En daar zijn alle Afrikanen en Syrirs die hij heeft geronseld nog niet bij opgeteld. Als ze de logistiek hadden om meer mensen te kunnen bewapenen en te voeren dan stonden er waarschijnlijk nog meer mensen aan het front.

Dus nee, Rusland is al all in gegaan.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 22:54:46 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217626305
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:39 schreef Joppiez het volgende:

[..]
2/5 van de vaste users geeft al twee jaar aan dat het Oekraense leger op instorten staat en “het allemaal geen zin heeft”. Maar ik zie nog steeds geen wit vlaggetje daar in Kyiv. Leuk dit soort geouwehoer.
Ik lees hier nooit dat het Oekranse leger op instorten zou staan.
The End Times are wild
  dinsdag 13 mei 2025 @ 22:56:09 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217626336
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:53 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

En daar zijn alle Afrikanen en Syrirs die hij heeft geronseld nog niet bij opgeteld. Als ze de logistiek hadden om meer mensen te kunnen bewapenen en te voeren dan stonden er waarschijnlijk nog meer mensen aan het front.

Rusland heeft altijd al dienstplicht gehad. Ik heb het over de inzet van dienstplichtigen in Oekrane.
The End Times are wild
  dinsdag 13 mei 2025 @ 23:02:06 #246
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217626483
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Rusland heeft altijd al dienstplicht gehad. Ik heb het over de inzet van dienstplichtigen in Oekrane.
Waar denk je dat die dienstplichtige worden in gezet?

https://edition.cnn.com/2(...)ntl-latam/index.html
https://www.genocidewatch(...)-in-occupied-ukraine
https://www.euronews.com/(...)ll-end-up-in-ukraine
https://www.politico.eu/a(...)ussians-army-spring/

Wil je nog meer bronnen dat ze gewoon (meestal gedwongen) ingezet worden in Oekrane?
pi_217626516
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:53 schreef Timwonnacott het volgende:

Vergeet ook niet de gevangenispopulatie die ze er in hoog tempo doorheen gejaagd hebben. Die zitten echt niet meer zo ruim in de opties.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 23:03:39 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217626523
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:02 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Waar denk je dat die dienstplichtige worden in gezet?

https://edition.cnn.com/2(...)ntl-latam/index.html
https://www.genocidewatch(...)-in-occupied-ukraine
https://www.euronews.com/(...)ll-end-up-in-ukraine
https://www.politico.eu/a(...)ussians-army-spring/

Wil je nog meer bronnen dat ze gewoon (meestal gedwongen) ingezet worden in Oekrane?
Lees je je eigen bronnen wel?
The End Times are wild
  dinsdag 13 mei 2025 @ 23:05:04 #249
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217626550
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Lees je je eigen bronnen wel?
Zeker, en als jij ze had gelezen dan vroeg je dat niet.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 23:09:16 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217626640
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:05 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Zeker, en als jij ze had gelezen dan vroeg je dat niet.
quote:
CNN

Russian President Vladimir Putin made a big promise when he launched his war on Ukraine: conscripts would not be involved in combat. But as Moscow struggles to contain Ukrainian advances deeper into its territory, families of young soldiers deployed in the area are raising the alarm about their loved ones.

Messages shared in Russian Telegram channels and other social media over the past few days have revealed how unprepared Moscow was for this kind of attack, including the fact that its military had left poorly trained conscripts in charge of defending the border with Ukraine – the country Russia has been waging war on for more than 10 years.

Uit de eerste bron.

Blijkbaar ben je dan slecht in lezen, want hier gaat het over de dienstplichtigen die met de oorlog in aanraking kwamen op Russisch grondgebied, met name rondom Kursk. Er staat ook letterlijk in het artikel dat Putin wettelijk geen dienstplichtigen buiten Rusland kan inzetten zolang het geen oorlog is! (Voor Rusland is het nog altijd een speciale operatie)
The End Times are wild
pi_217626745
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
[..]
Uit de eerste bron.

Blijkbaar ben je dan slecht in lezen, want hier gaat het over de dienstplichtigen die met de oorlog in aanraking kwamen op Russisch grondgebied, met name rondom Kursk. Er staat ook letterlijk in het artikel dat Putin wettelijk geen dienstplichtigen buiten Rusland kan inzetten zolang het geen oorlog is! (Voor Rusland is het nog altijd een speciale operatie)
Volgens de Russische wet zijn die 4 oblasten ook Russisch grondgebied.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 23:13:18 #253
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217626774
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
[..]
Uit de eerste bron.

Beter dan jij want als je helemaal naar beneden leest dan staat er dit:

quote:
Shortly after Russia launched its full-scale invasion in February 2022, Russia’s Ministry of Defense admitted that conscripts were “discovered” in Ukraine after Kyiv announced that some of the prisoners of war it took were not professional soldiers.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 23:15:05 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217626826
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:12 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Volgens de Russische wet zijn die 4 oblasten ook Russisch grondgebied.
Dat klopt. De Krim en de Donbass sowieso, die zijn geannexeerd. Ik weet niet hoe het zit met daadwerkelijke inzet van dienstplichtigen aldaar. Zover ik weet worden ze niet aan het front ingezet, ook daar dus niet. In Kursk raakten ze er, voor de Russische leiding onverwacht, eerder in verzeild.
The End Times are wild
  dinsdag 13 mei 2025 @ 23:24:59 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217627281
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:13 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Beter dan jij want als je helemaal naar beneden leest dan staat er dit:
[..]

Ja, dat waren gewoon dienstplichtigen die daar op ‘oefening’ waren en in de initile chaos van de invasie aan de andere kant van de grens belandden. Maar dienstplichtigen worden dus niet ingezet in Oekrane en dat is nog een escalatie-optie die Putin heeft.
The End Times are wild
  dinsdag 13 mei 2025 @ 23:26:38 #256
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217627330
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, dat waren gewoon dienstplichtigen die daar op ‘oefening’ waren en in de initile chaos van de invasie aan de andere kant van de grens belandden. Maar dienstplichtigen worden dus niet ingezet in Oekrane en dat is nog een escalatie-optie die Putin heeft.
Tuurlijk knul en de tandenfee is ook echt :')
  dinsdag 13 mei 2025 @ 23:31:11 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217627433
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:26 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Tuurlijk knul en de tandenfee is ook echt :')
Wat is er zo onbegrijpelijk voor je aan dienstplichtigen worden niet in Oekrane ingezet? Dat kun je letterlijk overal teruglezen. Laat onverlet dat er ooit wel eens een dienstplichtige ergens verzeild raakt. Er zal ook vast wel eens een dienstplichtige ergens in Rusland geraakt zijn door een Oekraense raket. Dat verandert niks aan het punt.
The End Times are wild
  dinsdag 13 mei 2025 @ 23:33:03 #258
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217627463
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:31 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat is er zo onbegrijpelijk voor je aan dienstplichtigen worden niet in Oekrane ingezet? Dat kun je letterlijk overal teruglezen. Laat onverlet dat er ooit wel eens een dienstplichtige ergens verzeild raakt. Er zal ook vast wel eens een dienstplichtige ergens in Rusland geraakt zijn door een Oekraense raket. Dat verandert niks aan het punt.
Ik heb je net 4 bronnen gegeven waaruit blijkt dat ze er wel staan dus wat snap jij daar niet aan?
  Forum Admin dinsdag 13 mei 2025 @ 23:53:26 #259
pi_217627686
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:31 schreef LXIV het volgende:

[..]
Laten we wel wezen, door de inzet van dienstplichtigen op plekken waar ze beroepsmilitairen voor inzetten geeft ze wel ruimte om meer beroepsmilitairen naar het front te sturen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 13 mei 2025 @ 23:53:56 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217627692
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
als in corona-tijd, toen de wappies ook zeker waren het beter te weten dan de experts.
Ik weet in welk vak van de kwadrant jij stond :P
  dinsdag 13 mei 2025 @ 23:55:52 #261
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217627701
Als ze nou ff regelen dat het ook remote kan, dan heb je drone piloten in overvloed.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 23:57:28 #262
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217627715
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit lijkt mij een schromelijk overschatting van enerzijds de kwalitatieve informatie die defensie heeft, en anderzijds de geestelijke vermogens voor de gemiddelde medewerker van defensie om deze te interpreteren en af te zetten tegen het grote macro plaatje.
pi_217627726
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Laten we wel wezen, door de inzet van dienstplichtigen op plekken waar ze beroepsmilitairen voor inzetten geeft ze wel ruimte om meer beroepsmilitairen naar het front te sturen.
Vergeet ook niet dat heel veel dienstplichtigen onder druk worden gezet om vage contracten te tekenen waardoor ze ineens wel beroepsmilitair zijn en naar het front kunnen. Het is Rusland wat niet echt een rechtstaat is dus het allemaal niet zo zwart wit als het soms lijkt.
  woensdag 14 mei 2025 @ 00:00:04 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217627729
quote:

[..]
Dat klopt, het is altijd een waterbed.
Het ging me eigenlijk om de potentile capaciteit aan mankracht die Rusland nog vrij kan maken. Ik denk dat die groter is dan die van Oekrane, omdat inzet van dienstplichtigen nog ruimte zal bieden.
The End Times are wild
  woensdag 14 mei 2025 @ 00:01:07 #265
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217627736
quote:

[..]
Jij hebt dus het concept van dienstplicht begrepen en ziet dus dat zie functies kunnen innemen die initieel contract soldaten innemen.

Dat is +1 karma voor jou
  woensdag 14 mei 2025 @ 00:02:22 #266
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217627746
Overigens heeft de Russische federatie wel meer problemen dan Oekraiene. Zelfs nog disputen met China, maar ook interne enclaces. Ze zullen altijd capaciteiten achter de hand moeten houden.
  Forum Admin woensdag 14 mei 2025 @ 00:04:39 #267
pi_217627753
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 00:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat klopt, het is altijd een waterbed.
Het ging me eigenlijk om de potentile capaciteit aan mankracht die Rusland nog vrij kan maken. Ik denk dat die groter is dan die van Oekrane, omdat inzet van dienstplichtigen nog ruimte zal bieden.
Dat is ook zo, simpelweg een grotere vijver om uit te vissen.
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2025 00:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij hebt dus het concept van dienstplicht begrepen en ziet dus dat zie functies kunnen innemen die initieel contract soldaten innemen.

Dat is +1 karma voor jou
Ik ben ook geen verkeerde vent.

Zit een goede kop op @sp3c
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 00:19:46 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217627822
Fier
  woensdag 14 mei 2025 @ 00:50:43 #269
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217627909
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit lijkt mij een schromelijk overschatting van enerzijds de kwalitatieve informatie die defensie heeft, en anderzijds de geestelijke vermogens voor de gemiddelde medewerker van defensie om deze te interpreteren en af te zetten tegen het grote macro plaatje.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
pi_217628035
twitter

Zelensky doet dit weer erg slim. Een draadje.
pi_217628204
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er is nooit een algehele mobilisatie geweest ja. Dan moet Rusland ook officieel de oorlog verklaren denk ik. Maar Rusland mobiliseert (van straat plukken) wel dienstplichtigen in het achterland, in Yakutia enzo. Daar zijn best wat bronnen/berichten over te vinden.
pi_217628247
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:33 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ik heb je net 4 bronnen gegeven waaruit blijkt dat ze er wel staan dus wat snap jij daar niet aan?
Ach, die jongen is zijn werkende leven lang opgevoed met het idee van Rusland als supermacht die Amerika kan weerstaan. En dan blijkt dat ze Oekrane niet eens kunnen verslaan. Dat levert gewoon een bepaald soort rouwproces op, inclusief dromen dat Rusland nog zoveel meer kan maar uit de goedheid van hun hart niet doet.
pi_217628253
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 06:40 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Er is nooit een algehele mobilisatie geweest ja. Dan moet Rusland ook officieel de oorlog verklaren denk ik. Maar Rusland mobiliseert (van straat plukken) wel dienstplichtigen in het achterland, in Yakutia enzo. Daar zijn best wat bronnen/berichten over te vinden.
Ach natuurlijk, maar dat zal weer tegengesproken worden met semantische spelletjes.
pi_217628254
Eigenlijk is Trump maar een zwakke president. Want hij is oorlog schuw en dat weten de tegenstanders. Als dat hele zooitje uit Rusland verder Europa intrekt heb je kei van een probleem.
Vakman pur sang
pi_217628280
quote:
Ik heb hier gisteren gelezen dat er helemaal geen enkele sprake is van misstanden in het Russische leger en dat het een topwerkgever is waarvoor de mannen in de rij staan.
pi_217628286
quote:

[..]
Volgens the Moscow Times is de mobilisatie nooit gestopt maar gaat het gewoon door, zij het wat meer low profile. De tekenbonussen worden ook steeds verder verhoogd wat toch een teken aan de wand is dat ze wel om mankracht verlegen zitten ondanks het uitgedragen narratief dat het allemaal crescendo gaat met de SMO.
  woensdag 14 mei 2025 @ 08:31:07 #277
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217628685
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 07:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Eigenlijk is Trump maar een zwakke president. Want hij is oorlog schuw en dat weten de tegenstanders. Als dat hele zooitje uit Rusland verder Europa intrekt heb je kei van een probleem.
Er is maar n echte meester onderhandelaar op geopolitiek niveau, en dat is niet Trump nee.
pi_217628768
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er is maar n echte meester onderhandelaar op geopolitiek niveau, en dat is niet Trump nee.
Je tegenstander met belachelijke voorwaarden confronteren en de capitulatie eisen heeft met onderhandelen niet zo veel te maken h.
  woensdag 14 mei 2025 @ 09:15:06 #279
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217628913
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 07:21 schreef Spablauw214 het volgende:
De tekenbonussen worden ook steeds verder verhoogd....
Die zijn alweer omlaag gegaan. Je kreeg meestal teken bonus vanuit moskou, en vanuit de regio waar je woont. De regio's hebben op dit punt bijna geen knaken meer, dus die hebben hun bedrag naar beneden bijgesteld.
&lt;signature here&gt;.
pi_217629001
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die zijn alweer omlaag gegaan. Je kreeg meestal teken bonus vanuit moskou, en vanuit de regio waar je woont. De regio's hebben op dit punt bijna geen knaken meer, dus die hebben hun bedrag naar beneden bijgesteld.
Dat had ik gemist maar het verbaast me niet indien waar. Het geld is op. Alle reserves zijn erdoor gedraaid en Russische banken worden door de staat gedwongen om geld uit te lenen aan het militair industrieel complex. Geld dat nooit kan worden terugbetaald.

De vraag is vooral of Rusland een doorbraak kan forceren voordat de boel in elkaar dondert.
  woensdag 14 mei 2025 @ 09:41:30 #281
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217629079
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:27 schreef Spablauw214 het volgende:
Alle reserves zijn erdoor gedraaid en Russische banken worden door de staat gedwongen om geld uit te lenen aan het militair industrieel complex.
Ja, en als ik het goed heb, hebben ze dat geld eerst kado gehad van de centrale bank.

Roebels bijdrukken, dus.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 14 mei 2025 @ 09:44:49 #282
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217629101
quote:
"The fiscal stimulus of the war economy has kept the economy afloat in the short term, but the reliance on opaque financing, distortionary resource allocation, and shrinking fiscal buffers makes it unsustainable in the long term," the report read, according to Reuters. "Contrary to Kremlin narratives, time is not on Russia’s side."
&lt;signature here&gt;.
pi_217629110
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en als ik het goed heb, hebben ze dat geld eerst kado gehad van de centrale bank.

Roebels bijdrukken, dus.
Er is geen andere optie meer. Bedrijven moeten personeel meer betalen om ze binnen te houden. Alleen dat geld is er niet, dus moeten ze lenen. Dus de staat geeft banken geld om uit te lenen aan bedrijven die vervolgens hun handel verkopen aan de staat. Dit is een onhoudbare spiraal.
pi_217629121
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het is een teken aan de wand dat de kremlingezinde media inmiddels zijn begonnen met het inmasseren van de boodschap dat er economisch barre tijden aan zitten te komen.
  woensdag 14 mei 2025 @ 09:48:29 #285
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217629127
quote:

[..]
Mobiliseren is wat anders dan op moeten komen voor je dienstplicht, dat zijn twee compleet verschillende zaken.

En het ging over de inzet van plichtigen in Oekraiene.

Anyway, Rusland heeft ondertussen iets van 700.000 (meer dan een verdubbeling sinds de start) manschappen in Oekraine zitten en is nog steeds in staat om de krijgsmacht te laten groeien zonder inzet van plichtigen in Oekraine.
pi_217629216
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Mobiliseren is wat anders dan op moeten komen voor je dienstplicht, dat zijn twee compleet verschillende zaken.

En het ging over de inzet van plichtigen in Oekraiene.

Anyway, Rusland heeft ondertussen iets van 700.000 (meer dan een verdubbeling sinds de start) manschappen in Oekraine zitten en is nog steeds in staat om de krijgsmacht te laten groeien zonder inzet van plichtigen in Oekraine.
Omdat er voor Russische begrippen vorstelijke salarissen worden betaald. Zodra men niet meer in staat is om dit op te brengen, bijvoorbeeld doordat de olieprijs nog verder zakt, ben ik eens benieuwd of de animo om te gaan matten nog zo groot is.

De achilleshiel van Oekrane is het tekort aan mankracht. Die van Rusland is de economie.
pi_217629244
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:48 schreef AchJa het volgende:
Hoe kom je hierbij? Er zijn ook Russische dienstplichtigen actief in Oekrane.

27 april 22
Russia uses conscript soldiers for war in Ukraine
19 maart 2025
Putin's Broken Promise: Young Russian Conscripts Dying In Ukraine Invasion
  woensdag 14 mei 2025 @ 10:15:40 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217629287
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoe kom je hierbij? Er zijn ook Russische dienstplichtigen actief in Oekrane.

27 april 22
Russia uses conscript soldiers for war in Ukraine
19 maart 2025
Putin's Broken Promise: Young Russian Conscripts Dying In Ukraine Invasion
Die krijgen gewoon een zak geld aangeboden om het leger in te gaan.

Kijk maar naar die filmpjes van POWs als ze de vraag krijgen waarom ze zijn gaan vechten. Zonder uitzondering is het antwoord: voor de pegels. Allemaal.
  woensdag 14 mei 2025 @ 10:19:30 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217629294
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Omdat er voor Russische begrippen vorstelijke salarissen worden betaald. Zodra men niet meer in staat is om dit op te brengen, bijvoorbeeld doordat de olieprijs nog verder zakt, ben ik eens benieuwd of de animo om te gaan matten nog zo groot is.

De achilleshiel van Oekrane is het tekort aan mankracht. Die van Rusland is de economie.
In nov 24 was het totale Russische leger met 15℅ gegroeid tov de grootte van voor de invasie.

quote:
Gen. Christopher Cavoli, the head of U.S. European Command, said Thursday that Russia’s army has grown by 15 percent since before the invasion of Ukraine, raising the alarm that Russian forces are reconstituting “far faster” than initial estimates suggested.

Cavoli, also the supreme allied commander of Europe at the Western security alliance NATO, told lawmakers at a Senate Armed Services Committee hearing that Russia is recruiting 30,000 soldiers per month.

“The size of the Russian military is bigger today than when the war started,” he said.
https://thehill.com/polic(...)aine-war-us-general/

Vooralsnog lijkt het er niet op dat dit gaat veranderen.
pi_217629317
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
In nov 24 was het totale Russische leger met 15℅ gegroeid tov de grootte van voor de invasie.
[..]

Niet echt verwonderlijk als je je hele samenleving militariseert, een oorlogseconomie optuigt en het gros van je begroting spendeert aan defensie. Laat onverlet de vraag hoe ze denken dit op de middellange termijn allemaal te gaan betalen.

Het is allemaal op de pof en de economie gaat downhill.
pi_217629353
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

Serieuze vraag: hoe is dat in hemelsnaam mogelijk? gezien de verliezen plus economische situatie waarin Rusland zit.
pi_217629361
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Serieuze vraag: hoe is dat in hemelsnaam mogelijk? gezien de verliezen plus economische situatie waarin Rusland zit.
De geldpers laten loeien.
pi_217629367
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De geldpers laten loeien.
Ja, maar dan nog...

Het houdt toch een keer op?
pi_217629380
Nog los van de economische gevolgen staat Rusland ook nog een sociaal-maatschappelijke ramp te wachten. Het regime heeft van honderdduizenden mannen moordenaars gemaakt. Die komen straks terug met PTSS en nog een hele waaier aan andere psychische klachten. Iets zegt me dat ze in Rusland niet doen aan praatgroepen voor dit soort gevallen, dat gaat allemaal onder het tapijt. Dus daar gaan ze ook nog een hoop lol aan beleven.
pi_217629392
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, maar dan nog...

Ja. Dat houdt op bij de totale ineenstorting van de economie. Zodra de eerste banken omvallen omdat ze bezwijken onder de extreme schuldenlast. Het is alleen lastig te voorspellen wanneer het zo ver is. De centrale bank weet de zaak met allerlei kunstgrepen verrassend lang te rekken, maar uiteraard is dat eindig.
  woensdag 14 mei 2025 @ 10:33:11 #297
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217629393
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, maar dan nog...

Eens. De anatomie daarvan is fascinerend. Denk dat we allemaal de voorbeelden van hyperinflatie bij onze oosterburen in het interbellum kennen. Incl. dat bij een mandje met geld het geld eruit gehaald werd, en mandje gejat.

Wanneer precies is dat zo ver?

Wie het weet mag het zeggen.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 14 mei 2025 @ 10:34:44 #298
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217629398
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:33 schreef Spablauw214 het volgende:
Zodra de eerste banken omvallen omdat ze bezwijken onder de extreme schuldenlast.
De nummer 2 bank van rus heeft afgelopen maand nog een bailout gehad. Dus dat moment is al daar ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_217629409
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eens. De anatomie daarvan is fascinerend. Denk dat we allemaal de voorbeelden van hyperinflatie bij onze oosterburen in het interbellum kennen. Incl. dat bij een mandje met geld het geld eruit gehaald werd, en mandje gejat.

Wanneer precies is dat zo ver?

Wie het weet mag het zeggen.
Ik ben nog in Wit-Rusland geweest ten tijde van de oude belaroebel. Betaalde je een paar ton voor een glas drinken :')
  woensdag 14 mei 2025 @ 10:44:14 #300
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217629437
twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_217629448
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die lui hebben een handtekening gezet...
Het is de vraag in hoeverre dat allemaal vrij en eerlijk gaat.

Russia's Forced Conscription in Occupied Ukraine
Doema verruimt dienstplicht en bemoeilijkt dienstweigeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')