Naja bijna eens dan.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb het eerste fimpje van daily mail world bekeken. Volgens mij zijn we het niet oneens.
De Russen hadden rond het middaguur het vliegveld onder controle, maar gelukkig voor Oekraiene hebben ze net op tijd gemotoriseerde brigades opgeroepen om het vliegveld te omsingelen. Onderwijl stuurden de Russen nog extra versterkingen die ze op het allerlaatste moment weer teruggeroepen hebben omdat het risico te groot was om nog ongezien te landen.
Als wij mensen zouden sturen denk je dat ze massaal uit het gooi komen of aan de herengracht wonen? Veel soldaten komen uit lagere milieus. Dat zijn gewoon demografische feiten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:29 schreef skysherrif het volgende:
Dat putin vooral mensen inzet uit arme gebiedne uit rusland en huurlingen etc om te zorgen dat de oorlog niet naar moskou en st petersburg komt is natuurlijk wel waar.
De rijkere en hoogopgeleide Oekraners zitten in het buitenland of hebben de rekruteerders omgekocht. Ook aan Oekraense zijde vechten veel tweede klasse mensen met weinig alternatieven.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Er zijn er nog wel over, het vrijwillig mobiliseren daarvan komt alleen niet zo goed van de grond.
Ik durf alleen wel te stellen dat de militairen van hoog tot laag een stuk beter geinformeerd zijn mbt de status van dit conflict dan de gemiddelde burger die eea van zelfverklaarde "osinters" op Twitter moet hebben. Militairen krijgen hun updates gewoon uit de militaire inlichtingenketen en laat die nou net wat beter geinformeerd zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:02 schreef luxerobots het volgende:
Ik denk niet dat hij de aangewezen persoon is om een uitgebreide analyse van het conflict te maken, inclusief economie, politiek en draagvlak onder de bevolkingen.
Qua mankracht zit er bij de Russen nog significant meer potentieel dan bij de Oekraners.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:33 schreef phpmystyle het volgende:
En weer stokt de discussie bij welke (onbenutte) capaciteiten de partijen hebben en reeds hebben ingezet.
Ms excel bestaat volgens mij al meer dan 40 jaar, maar niemand kan mij een betrouwbaar .xlsxje aanleveren![]()
Oh dan heb ik dat stukje gemist, ik rommel ook wat tussendoor. Ik begreep het vooral omdat de Oekraieners alert waren geworden en het "grapje" van laag onder de radar vliegen niet meer opging voor een tweede keer. Bovendien hadden ze ook stingers gekregen rond de middag.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Naja bijna eens dan.
Ze werden terug geroepen omdat de landingsbaan niet meer te gebruiken was. En dus nergens konden landen. Niet zozeer het risico.
En ze begrijpen wat het over gaat, ze hebben voldoende inzicht om te weten welke osint waardevol is en welke kletsquote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik durf alleen wel te stellen dat de militairen van hoog tot laag een stuk beter geinformeerd zijn mbt de status van dit conflict dan de gemiddelde burger die eea van zelfverklaarde "osinters" op Twitter moet hebben. Militairen krijgen hun updates gewoon uit de militaire inlichtingenketen en laat die nou net wat beter geinformeerd zijn.
Ik gaf er verder geen waardeoordeel aan.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als wij mensen zouden sturen denk je dat ze massaal uit het gooi komen of aan de herengracht wonen? Veel soldaten komen uit lagere milieus. Dat zijn gewoon demografische feiten.
En zo slim ben jij ook nog wel om dat zelf te bedenken.
Ja hehe de Russen zijn nog niet eens begonnen met mobiliseren.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Qua mankracht zit er bij de Russen nog significant meer potentieel dan bij de Oekraners.
Ja, dat kun je uit wikipedia nog wel trekken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Qua mankracht zit er bij de Russen nog significant meer potentieel dan bij de Oekraners.
Die informatie zal er wel ergens zijn, maar is geheim natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, dat kun je uit wikipedia nog wel trekken.
Maar gewoon fatsoenlijke eenvoudige grafieken met doden, gewonden, rekruten, contractsoldaten, materieel, materieel in productie. Oftewel een fatsoenlijk dashboardje zoals we dat ook bij corona hadden.
Oh daar kan ik best wat over zeggen en ik heb het al eerder eens vermeld dat Dronebeelden vertekenend zijn omdat er sprake is van een bias, je ziet alleen de videos van filmpjes die slagen. Dus ik snap dat verwijt niet zo? Ik heb nooit gezegd dat drones eenzijdig artillerie niet kunnen vervangen, sterker nog ik ben het daar volstrekt mee oneens. Waarmee ik niet zeg dat het een enorm belangrijk component is van beide legers ,dat zeker wel.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weet je de huidige diepte waarin de FPV drones nog succesvol kunnen opereren en wat de succesrate is? De "succes* filmojes die voorbijkomen zeggem dus helemaal niks.
Daarbij kun je van elk filmpje wat voorbijkomt er ook 1 van de andere kant posten.
Bottomline, artillerie is nog steeds waar het om draait. Over artillerie gesproken, ja maar de Russen verschieten veel minder dus de productie ligt op zijn reet. Un nee, ze zijn veel effectiever gewordem dus kunnen met minder dan de helft van de granaten hetzelfde effect bereiken
Dichter dan mediazona ga je niet komen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, dat kun je uit wikipedia nog wel trekken.
Maar gewoon fatsoenlijke eenvoudige grafieken met doden, gewonden, rekruten, contractsoldaten, materieel, materieel in productie. Oftewel een fatsoenlijk dashboardje zoals we dat ook bij corona hadden.
Heeft NL uberhaubt wel dit soort informatie?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die informatie zal er wel ergens zijn, maar is geheim natuurlijk.
Hoebedoel je?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dichter dan mediazona ga je niet komen.
ja dat weet ik wel zekerquote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:40 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat Russische generale staf dachten dat de inname van Kiev net zo zou gaan zoals de Krim.
Ja en nee.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik durf alleen wel te stellen dat de militairen van hoog tot laag een stuk beter geinformeerd zijn mbt de status van dit conflict dan de gemiddelde burger die eea van zelfverklaarde "osinters" op Twitter moet hebben. Militairen krijgen hun updates gewoon uit de militaire inlichtingenketen en laat die nou net wat beter geinformeerd zijn.
De mivd zal vast wel een inschatting gemaakt hebben. Ik denk dat die vast beter zal zijn dan wat users hier op fok roeien nadat ze wat filmpjes op YouTube hebben gekeken. Die fokkers zelf denken van niet. Het is precies hetzelfde als in corona-tijd, toen de wappies ook zeker waren het beter te weten dan de experts.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heeft NL uberhaubt wel dit soort informatie?
Maar er is natuurijk ook een reden waarom ze niet mobiliseren. En dat is niet omdat ze denken dat het wel eventjes gaat lukken en ze niet NOG meer mensen kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alleen de militairen die hoog in de rangorde zitten kunnen dit conflict volgen met militaire inlichtingen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
[b]Ik durf alleen wel te stellen dat de militairen van hoog tot laag een stuk beter geinformeerd zijn[/b] mbt de status van dit conflict dan de gemiddelde burger die eea van zelfverklaarde "osinters" op Twitter moet hebben. Militairen krijgen hun updates gewoon uit de militaire inlichtingenketen en laat die nou net wat beter geinformeerd zijn.
Dat ik me niet bewust ben van een publieke bron die dichter bij komt wat jij schetst dan: https://en.zona.media/article/2025/04/25/casualties_eng-trl die dit bijhouden.quote:
Lulkoek.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:44 schreef luxerobots het volgende:
Alleen de militairen die hoog in de rangorde zitten kunnen dit conflict volgen met militaire inlichtingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |