abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:54:27 #1
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:56:33 #2
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217617506
Goeie TT.
&lt;signature here&gt;.
pi_217617519
twitter

Speciaal voor @phpmystyle vanuit een discussie dat hij niet kon geloven dat Russen hun eigen soldaten onmenselijk behandelden.

deze krijg ik maar niet embedded: https://x.com/bayraktar_1love/status/1921652102348317090 maar nog erger

Context:

quote:
9th separate motorized rifle brigade. "500x" who try to escape from their positions are put in a barrel without being given any food or water for several days. There were cases when people died there from exhaustion and in order to hide the traces of the crime they were reported as missing.

The situation in the 9th separate motorized rifle brigade is as follows. Guys who try to escape from their positions are put in a barrel without being given any food or water for several days. There were cases when people died there from exhaustion and in order to hide the traces of the crime they were reported as missing.

(Sent by relatives of one of the soldiers and asked to publish)
OG BRON:
https://t.me/parapax/2935
pi_217617537
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:57 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Speciaal voor @:phpmystyle vanuit een discussie dat hij niet kon geloven dat Russen hun eigen soldaten onmenselijk behandelden.

deze krijg ik maar niet embedded: https://x.com/bayraktar_1love/status/1921652102348317090 maar nog erger

Context:
[..]
OG BRON:
Jamaar Poetin ziet er lekker slank uit tegenwoordig.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217617554
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Jamaar Poetin ziet er lekker slank uit tegenwoordig.
Tijd om de leverancier van Ozempic te onderzoeken op ontduiken van sancties!
A mind with a heart of it's own
pi_217617681
quote:
[ x ]

Speciaal voor @:phpmystyle vanuit een discussie dat hij niet kon geloven dat Russen hun eigen soldaten onmenselijk behandelden.

Context:
[..]
OG BRON:
Dat mensen opsluiten in een put of een kuil met een rooster erover is gewoon standaard bij de Russen. Lees het boek “Concentratiekamp in de Paradijsstraat”. Ik word alweer misselijk als ik eraan denk. Het is in Rusland ook de normaalste zaak van de wereld dat mensen volledig worden afgetuigd en gemarteld door politie en veiligheidsdiensten.

Rusland is een doodscultus.

[ Bericht 5% gewijzigd door Spablauw214 op 13-05-2025 12:24:40 ]
pi_217617719
quote:
[ x ]

Context:
[..]
OG BRON:
Das geen reclame voor je krijgsmacht.
Vakman pur sang
pi_217617765
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Das geen reclame voor je krijgsmacht.
Lees je eens in over hoe het er in het Russische leger aan toe gaat. Met de dedovstsjina en de ontgroeningen, allerlei geweld van officieren tegen lagergeplaatsten, tot zware mishandeling, marteling en verkrachting aan toe. En dat allemaal onbestraft.

Kijk de documentaires over de soldatenmoeders. Lees de boeken van Anna Politkovskaya en alle anderen die hun verzet tegen dit fascistoïde regime met de dood hebben moeten bekopen.
pi_217617955
twitter

Wat een lafaard.
pi_217617969
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Wat een lafaard.
Dan halen ze dat vliegtuig maar neer
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217617997
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Wat een lafaard.
Het is ook veel meer PR wat Zelensky wil. Rob de Wijk zei het ook al, het is helemaal niet gebruikelijk om zo vroeg in onderhandelingen de staatshoofden te sturen. Het is een grote stunt. Laat dan gewoon Lavrov en zijn Oekraïense conterpart daarheen gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217618091
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is ook veel meer PR wat Zelensky wil. Rob de Wijk zei het ook al, het is helemaal niet gebruikelijk om zo vroeg in onderhandelingen de staatshoofden te sturen. Het is een grote stunt. Laat dan gewoon Lavrov en zijn Oekraïense conterpart daarheen gaan.
Of Zelensly laat zoals de hele oorlog al zien dat het hun menens is om zo snle mogelijk de oorlog te stoppen en de hele onderhandelingen zijn vanuit de Russen poppenkost omdat ze helemaal geen vrede willen. Dat lijkt me veel duidelijker.

@isidrom.
pi_217618337
Al lang geen nieuws meer van het front gelezen. Ligt het helemaal stil of niet?
pi_217618372
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Putin bood zelf aan om donderdag naar Istanbul te komen. Wat is dit nou weer dan.
pi_217618391
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:38 schreef BEFEM het volgende:
Al lang geen nieuws meer van het front gelezen. Ligt het helemaal stil of niet?
Mweh, situatie is niet best rond de Oskil rivier bij grens Kharkiv/Luhansk.

Rest van het front best stabiel.
pi_217618587
Lijkt erop dat de militaire training die de Esten de hele week hebben ook bezocht wordt door de NAVO.

In elk geval sinds gister meerdere NAVO vliegtuigen en helikopters (Lynx) die boven ons vliegen hier.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:06:08 #17
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_217618664
quote:
[ x ]

Context:
[..]
OG BRON:
Het kan. Het kan ook niet.
Dit zijn filmpjes waar totaal geen context bij vermeld wordt. Ik zie twee vechtende idioten om helemaal niks?
Als dit gebeurt in het Russische leger dan neem ik aan dat zo'n sergeant of leider van zo'n detachement dat teruggekoppeld krijgt in POP-en beoordelingsgesprekken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_217618688
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Lees je eens in over hoe het er in het Russische leger aan toe gaat. Met de dedovstsjina en de ontgroeningen, allerlei geweld van officieren tegen lagergeplaatsten, tot zware mishandeling, marteling en verkrachting aan toe. En dat allemaal onbestraft.

Kijk de documentaires over de soldatenmoeders. Lees de boeken van Anna Politkovskaya en alle anderen die hun verzet tegen dit fascistoïde regime met de dood hebben moeten bekopen.
En die houding is al dezelfde sinds de troepen van Tsar Alexander tegen de Grande Armee vochten. Enige wat veranderd is, is het etiketje op de verpakking. Tsarisme, Communisme, Oligarchisme en nu nationalisme. Wat wordt de volgende stap, Anarchisme?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_217618694
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Als dit gebeurt in het Russische leger dan neem ik aan dat zo'n sergeant of leider van zo'n detachement dat teruggekoppeld krijgt in POP-en beoordelingsgesprekken.
Heerlijke cabaret.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:12:44 #20
201761 phpmystyle
pi_217618706
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Heerlijke cabaret.
Gast. Als je zo met je ondergeschikte omgaat dan word je er gewoon uitgekickt hoor.
In elk leger.
pi_217618738
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gast. Als je zo met je ondergeschikte omgaat dan word je er gewoon uitgekickt hoor.
In elk leger.
PHP ik doe een keer een beroep op je hersens en niet op je dromen over het mooie rode soviet leger en glorieuze heldhaftige officieren en de sterke heerser putin en ik vraag je te beseffen dat dit de realiteit is in het Russisch leger en scheer en inslag is dat dit geen uitzonderingen zijn.
pi_217618745
quote:

[..]
In elk leger.
_O- _O-
In het Russische niet, kennelijk.
pi_217618758
quote:
114th Separate Motorized Rifle Brigade. On May 9, the commander with the call sign "Kama" staged gladiator fights among 500 soldiers. The officers are betting on the winner.

Russian soldiers who refused to fight were put in a pit and after a few days drunken officers promised the winner of the duel the opportunity to get out of the pit
Dit was de context voor de video trouwens.
pi_217618820
quote:

[..]
In elk leger.
Kreeg deze video niet op twitter dan maar zo, meer info:

Bekijk deze YouTube-video

quote:
Many people ask about these videos, "Why can't they escape!?" So there is a unit in the 54th MRR whose job it is to catch those who have escaped from their positions or decided to run away from their unit. It is entirely made up of former prisoners. The methods they use to punish the guilty are very cruel. Most of these people served time in prison for murder, and here they were given free rein to do whatever they wanted. Especially since their commander is also a former prisoner with the call sign "Golden".
pi_217618851
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het kan. Het kan ook niet.
Dit zijn filmpjes waar totaal geen context bij vermeld wordt. Ik zie twee vechtende idioten om helemaal niks?
Ik zal het nog een keer posten, speciaal voor jou. Dit. Zijn. Geen. Incidenten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

pi_217618864
@phpmystyle

Jelle Brandt Corstius heeft er zelfs eens een docu over gedraaid. Over de extreme misstanden in het Russische leger. Jaren geleden. Wat er toen gebeurde? De FSB is de hotelkamer binnengevallen en heeft alle banden in beslag genomen.

Zo rolt Rusland. Staat vast nog wel ergens op NPO Start. Ga vooral door met ontkennen.
pi_217618875
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Putin bood zelf aan om donderdag naar Istanbul te komen. Wat is dit nou weer dan.
Waar staat dat hij letterlijk fysiek daar aanwezig zou zijn?

Hoe dan ook, ik vond het verhelderend van Rob de Wijk wat hij gisteren in de podcast zei. Wat realisme in plaats van popie jopie doen. Lavrov en zijn Oekraïense counterpart kunnen veel beter elkaar ontmoeten in Instanboel.
pi_217618902
Je wil toch naar iets toewerken hoe moeilijk dat ook is. Nu is er weer een kans, maar Zelensky gaat dat in z'n ééntje niet voor elkaar krijgen in Istanboel want dat is gewoon een PR stunt. Evengoed als Poetin zou komen.

Dus stuur je beste mensen met het meest verstand van onderhandelen en internationale betrekkingen. Poetin en Zelensky gaan echt uiteindelijk wel dat krabbeltje zetten op het einde.
pi_217618927
Wel grappig om te lezen hoe Poetin voorstelt om te onderhandelen, maar dat het door de Russische juichaapjes toch weer zo wordt gedraaid dat het allemaal theater van Oekraïne is. Fascinerend om te zien hoe zoiets werkt.
pi_217618931
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]
PHP ik doe een keer een beroep op je hersens en niet op je dromen over het mooie rode soviet leger en glorieuze heldhaftige officieren en de sterke heerser putin en ik vraag je te beseffen dat dit de realiteit is in het Russisch leger en scheer en inslag is dat dit geen uitzonderingen zijn.
doe geen moeite. je weet dat het hem alleen maar gaat om talking Points keer op keer te herhalen zonder enige discussie. en het opnieuw te proberen in de hoop dat de rest het een keer klakkeloos aanneemt.

omdat het in dit land gebruikelijk is dat iedereen zijn mening mag uiten al is die mening niet welgevallig kan dat dus ook gewoon. het staat andere gebruikers dan ook gewoon vrij om behalve ermee in te stemmen er ook met verbazing naar te kijken hartelijk te lachen of op de negeerknop te duwen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:45:26 #32
201761 phpmystyle
pi_217618934
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Je kan het Russische leger ook niet vergelijken met een vrijdagavond in de Warmoesstraat in Amsterdam. Maar wie gaat nou zijn soldaten voor de lol vernederen. Disciplineren ok, maar dat kan nooit zo structureel zijn zoals beweerd wordt. Dan zou niemand zich aanmelden voor militaire dienst.

Ik maak me trouwens geen enkele illusie over het Russische leger in de dagen van Stalin.
pi_217618947
Zeg me dat je niks van de Russische cultuur weet zonder me te vertellen dat je niks van de Russische cultuur weet.
pi_217618955
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je kan het Russische leger ook niet vergelijken met een vrijdagavond in de Warmoesstraat in Amsterdam. Maar wie gaat nou zijn soldaten voor de lol vernederen. Disciplineren ok, maar dat kan nooit zo structureel zijn zoals beweerd wordt. Dan zou niemand zich aanmelden voor militaire dienst.
Je reageert gewoon niet hè.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dedovsjtsjina

Hier. En dit is nog slechts het topje van de ijsberg. Jaarlijks plegen er jonge mannen zelfmoord vanwege de mishandelingen en vernederingen die er volgens jou niet zijn.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:48:15 #35
201761 phpmystyle
pi_217618959
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Hier. En dit is nog slechts het topje van de ijsberg.
Ik moet tussendoor ook nog werken. Maar ik zal vanavond eens kijken.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:49:47 #36
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217618970
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
Zeg me dat je niks van de Russische cultuur weet zonder me te vertellen dat je niks van de Russische cultuur weet.
Tegen wie heb je het?
pi_217619228
quote:
Zelenski wil in Turkije alleen Poetin ontmoeten
De Oekraïense president Zelenski neemt donderdag in Turkije alleen deel aan overleg met Rusland als zijn ambtgenoot Vladimir Poetin ook komt. Dat zegt een adviseur van Zelenski tegen persbureau Reuters. De Oekraïense leider schuift niet aan als Rusland andere vertegenwoordigers stuurt.

Over het door de VS aangemoedigde vredesproces is een diplomatiek steekspel gaande. Zelenski en zijn Europese bondgenoten hebben aangedrongen op een bestand van dertig dagen. Rusland ging daar niet in mee, maar Poetin stelde wel rechtstreeks overleg voor tussen zijn land en Oekraïne. Zelenski daagde de Russische leider vervolgens uit om donderdag persoonlijk met hem om tafel te gaan. Dat zou hun eerste ontmoeting zijn sinds 2019.

De Amerikaanse president Donald Trump zorgde maandag voor een verrassing door te opperen dat hij ook zou kunnen aanschuiven in Turkije. "Ik heb zoveel afspraken, maar ik overwoog eigenlijk om daarheen te vliegen", zei hij voorafgaand aan een reis naar het Midden-Oosten. Ingewijden zeggen tegen Reuters dat de Amerikaanse gezanten Steve Witkoff en Keith Kellogg in elk geval naar Istanbul gaan voor het overleg.

Het is ondertussen nog onduidelijk of Poetin ook komt. Het Kremlin wilde dinsdag niet zeggen wie Rusland zal vertegenwoordigen. "De Russische kant blijft zich voorbereiden op de gesprekken die voor donderdag gepland staan. Dat is alles wat we op dit moment kunnen zeggen", zei een woordvoerder. "We zijn niet van plan om hier nu verder op in te gaan."

Oekraïne probeert de druk hoog te houden en het Kremlin te presenteren als dwarsligger in het vredesproces. "Als Vladimir Poetin weigert naar Turkije te komen, zal dat het definitieve signaal zijn dat Rusland deze oorlog niet wil beëindigen", zei de stafchef van Zelenski in een verklaring. "Het zou laten zien dat Rusland niet bereid en niet klaar is voor onderhandelingen."
https://www.telegraaf.nl/(...)-niet-wil-beeindigen
Poetin durft niet, dus no deal!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217619329
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als Poetin dat zegt doet hij het tegenovergestelde. Want Russen liegen altijd. Als een Rus zegt dat het zwart is, is het wit. :')
pi_217619484
POLL
pi_217619682
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Hier. En dit is nog slechts het topje van de ijsberg. Jaarlijks plegen er jonge mannen zelfmoord vanwege de mishandelingen en vernederingen die er volgens jou niet zijn.
Dat je überhaupt nog de moeite neemt om te reageren. Gewoon blocken die gast, scheelt een hoop bullshit.
A mind with a heart of it's own
pi_217619719
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:44 schreef Spablauw214 het volgende:
Wel grappig om te lezen hoe Poetin voorstelt om te onderhandelen, maar dat het door de Russische juichaapjes toch weer zo wordt gedraaid dat het allemaal theater van Oekraïne is. Fascinerend om te zien hoe zoiets werkt.
Ik zou even Boekestijn en De Wijk luisteren van gisteren. Alleszins redelijk betoogd door Rob de Wijk waarom voor zowel Rusland als Oekraïne zoiets theater is om dat als staatshoofden even te regelen en waarom dat de onderhandelingen niet goed doet. Je wil iets bereiken, en dat gaan Zelensky en Poetin samen echt niet doen, want die komen er toch niet uit.

Met je Russische juichaapjes, hou toch op met zo'n dom verwijt. Niet naar mij in ieder geval.
pi_217619869
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 16:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik zou even Boekestijn en De Wijk luisteren van gisteren. Alleszins redelijk betoogd door Rob de Wijk waarom voor zowel Rusland als Oekraïne zoiets theater is om dat als staatshoofden even te regelen en waarom dat de onderhandelingen niet goed doet. Je wil iets bereiken, en dat gaan Zelensky en Poetin samen echt niet doen, want die komen er toch niet uit.

Met je Russische juichaapjes, hou toch op met zo'n dom verwijt. Niet naar mij in ieder geval.
Je weet dat het Poetin was die voorstelde om direct met zelenski te overleggen in Turkije, als tegenreactie op het 30dagen niet aanvallen voorstel van Oekraine, VS, en wat europese landen?
pi_217619879
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 16:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik heb jouw naam nergens genoemd. Maar goed, wie de schoen past…
  dinsdag 13 mei 2025 @ 16:36:25 #44
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217619924
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 16:10 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Dat je überhaupt nog de moeite neemt om te reageren. Gewoon blocken die gast, scheelt een hoop bullshit.
Dit dus
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_217620682
Voor de mensen hier die massa immigratie een belangrijk issue vinden.

Wat vinden jullie er eigelijk van dat Rusland bewust massa immigratie naar Europa stimuleert om ons verder te destabiliseren?
pi_217620716
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:47 schreef Korenfok het volgende:
[poll=8871]
Lol, 20 man stemden voor 'Nee, hij lult en wil geen vrede' en php die hem wel op zijn woord geloofd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217620816
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 16:27 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Je weet dat het Poetin was die voorstelde om direct met zelenski te overleggen in Turkije, als tegenreactie op het 30dagen niet aanvallen voorstel van Oekraine, VS, en wat europese landen?
Ja zeker, maar waar staat dan dat Poetin gezegd heeft dat hij hoogstpersoonlijk zelf zou komen? Je snapt toch ook wel dat hiermee een legertje diplomaten bedoeld wordt onder leiding van Lavrov of weet ik veel wie.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 17:58:59 #48
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217620853
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:42 schreef skysherrif het volgende:
Voor de mensen hier die massa immigratie een belangrijk issue vinden.

Wat vinden jullie er eigelijk van dat Rusland bewust massa immigratie naar Europa stimuleert om ons verder te destabiliseren?
Dat vinden ze heel gecompliceerd denk ik
(voor sp3c, jahaa ik bedoel hiermee natuurlijk die bepaalde user!)
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:01:06 #49
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217620878
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja zeker, maar waar staat dan dat Poetin gezegd heeft dat hij hoogstpersoonlijk zelf zou komen? Je snapt toch ook wel dat hiermee een legertje diplomaten bedoeld wordt onder leiding van Lavrov of weet ik veel wie.
het zou 'm sieren als ie eens een beetje verantwoordelijkheid neemt toch? Zelensky komt zelf, Trump komt. Maar hij laat het wederom afweten
pi_217620943
Lavrov leidt de delegatie in Instanboel lees ik net.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')