abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:30:10 #101
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217621705
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is hier al zo vaak geroepen maar als je er zoveel levens op wil stukslaan maakt het niet uit, al geef je ze mes en vork. Ze zijn met teveel.
We zien juist in Oekraiene dat jonge mannen in busjes worden getrokken..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_217621716
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We zien juist in Oekraiene dat jonge mannen in busjes worden getrokken..
Flikker op
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_217621717
Je zal het hoe dan ook moeten proberen, ook al is Rusland een tyfushond.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:32:10 #104
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217621721
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:31 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Flikker op
Hier heb je een bron trouwens. https://x.com/Alex_Oloyede2/status/1894342535079670267
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_217621722
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet waar. Ik luister nu de podcast.
De omstandigheden in het leger zijn zodanig dat ze ondanks de enorme vermeende verliezen toch massaal aanmeldingen krijgen om te gaan dienen. Daarom neem ik dergelijke berichtgevingen met een korreltje zout.
Je ziet toch zelf ook wel dat het allemaal daar wat minder ernstig is gesteld als de Westerse media ons wil doen geloven?
Die mannen gaan vechten voor het geld. En nergens anders om. Heb je gezien hoe het gemiddelde Russische dorp eruit ziet? Het gros van Russen sterft aan alcoholisme en velen halen de 70 niet eens. Omdat het pure armoei is. Als het leger dan een zak geld biedt snap ik wel dat er genoeg zijn die het overwegen.
pi_217621739
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar dat kan Rusland helemaal niet want oude rommel, uitgeput, sancties, interne strubbelingen, failliet, bejaarden en noem alles maar op.

Waarom wordt er ondertussen gepleit voor 5% BNP? Dat is vast omdat het zo slecht met ze gaat toch?
Je denkt echt dat het helemaal top gaat met Rusland, dit is ook wel een hoog gehalde onderbuikpost zeg.
pi_217621741
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die mannen gaan vechten voor het geld. En nergens anders om. Heb je gezien hoe het gemiddelde Russische dorp eruit ziet? Het gros van Russen sterft aan alcoholisme en velen halen de 70 niet eens. Omdat het pure armoei is. Als het leger dan een zak geld biedt snap ik wel dat er genoeg zijn die het overwegen.
Denk dat je niet beseft hoe groot Rusland is en hoe veel 135 miljoen inwoners is en het verschil tussen stad en platteland daar.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:34:50 #108
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217621747
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die mannen gaan vechten voor het geld. En nergens anders om. Heb je gezien hoe het gemiddelde Russische dorp eruit ziet? Het gros van Russen sterft aan alcoholisme en velen halen de 70 niet eens. Als het leger dan een zak geld biedt snap ik wel dat er genoeg zijn die het overwegen.
Klopt, de Russen betalen goed.
Levensverwachting neemt overigens spectaculair toe in de afgelopen 20 jaar.
https://www.google.com/se(...)w=1920&bih=954&dpr=1
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:36:23 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217621781
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat je niet beseft hoe groot Rusland is en hoe veel 135 miljoen inwoners is en het verschil tussen stad en platteland daar.
Daarom heb ik het ook over dorpen. Plot Google streetview maar eens ergens in Siberië. Treurige houten hutjes met een plee in de tuin en geen stromend water.

Maar ze maken wel deel uit van een machtig wereldrijk. Denken ze althans. En dat mag wat kosten. Wij kunnen ons daar geen voorstelling bij maken maar in Rusland gaat het collectief boven individuele welvaart. Daarom is men ook massaal bereid om zich deze waanzin te laten aanleunen voor de imperialistische ambities van de dictator.
pi_217621805
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat?
Aha dus nu ga je ontkennen dat je post cynistisch was richting mensen die durven te beweren dat " oude rommel, uitgeput, sancties, interne strubbelingen, failliet, bejaarden en noem alles maar op"

Wat is je punt dan precies met de post? Spreek je eens beter uit dan zou ik zeggen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:44:58 #112
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217621846
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet waar. Ik luister nu de podcast.
De omstandigheden in het leger zijn zodanig dat ze ondanks de enorme vermeende verliezen toch massaal aanmeldingen krijgen om te gaan dienen. Daarom neem ik dergelijke berichtgevingen met een korreltje zout.
Je ziet toch zelf ook wel dat het allemaal daar wat minder ernstig is gesteld als de Westerse media ons wil doen geloven?
De meeste extreme gevallen die we zijn tegengekomen komen uit gevangenbataljons. Er zijn dan ook al ruim 20.000 gevangen aan het front gestorven.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:45:14 #113
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_217621849
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Aha dus nu ga je ontkennen dat je post cynistisch was richting mensen die durven te beweren dat " oude rommel, uitgeput, sancties, interne strubbelingen, failliet, bejaarden en noem alles maar op"

Wat is je punt dan precies met de post? Spreek je eens beter uit dan zou ik zeggen.
Het usual bewustzijns vernauwende waar iemand die over die wantoestanden begint, per definitie wel moet vinden dat rus voor de rest een militair compleet insignificante factor is.

Als we erkennen dat je wel degelijk over die muilezels kunt praten, zonder dit automatisch te vertalen naar dat rus tandeloos is, hebben we niks te melden, dus wel zo fijn om dat maar gewoon te negeren.
Scorched earth
pi_217621879
Bij Oekraïne is het grote probleem de manschappen en bij Rusland is het grote probleem de oorlogseconomie die wellicht op instorten staat.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:48:11 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217621884
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]

De Russen zijn atm gewoon in het voordeel simpel zat. Dat kun je niet leuk vinden en in jouw geval zullen er wel weer een zooi "FPV drone against Russian cope cages" filmpjes oid voorbijkomen maar dat maakt het plaatje niet anders.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:50:17 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217621904
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het usual bewustzijns vernauwende waar iemand die over die wantoestanden begint, per definitie wel moet vinden dat rus voor de rest een militair compleet insignificante factor is.

Als we erkennen dat je wel degelijk over die muilezels kunt praten, zonder dit automatisch te vertalen naar dat rus tandeloos is, hebben we niks te melden, dus wel zo fijn om dat maar gewoon te negeren.
Aldus de man die met AI plaatjes kwam om een punt te maken...
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:51:38 #117
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_217621919
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Aldus de man die met AI plaatjes kwam om een punt te maken...
Ja, aldus de man die zegt dat er heus geen 'luverd' op de daken in moskou staat, en ownee, het was last resort, en dat er meerdere locaties bekend zijn? Nee, dat is meer van hetzelfde, maar het staat er echt niet op de daken hoor!

:')

Laat ouwe koeien gewoon lekker in de sloot, wil je.
Scorched earth
pi_217621921
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
De Russen zijn atm gewoon in het voordeel simpel zat. Dat kun je niet leuk vinden en in jouw geval zullen er wel weer een zooi "FPV drone against Russian cope cages" filmpjes oid voorbijkomen maar dat maakt het plaatje niet anders.
Ik zie niet in waar ik ooit ontken dat de Russen in het voordeel zijn of waarom videos waar een zooi FPVs die Russisch materieel vernietigen zouden betekenen dat ik ook niet het grote plaatje kan zien.

Maar nog minder zie ik in hoe talloze problemen in Rusland of Ruslands legers, uitsluiten dat ze niet alsnog kunnen oprukken?

En dan cynishc doen over mensen die daar over berichten (mits goede bron) lijkt me dan ook een beetje opmerkelijk.
pi_217621929
Bovendien lijkt het me nog altijd een ultiem zwaktebod om zinnen als dit te tikken:

quote:
en in jouw geval zullen er wel weer een zooi "FPV drone against Russian cope cages"
Kan je nu echt niet beter?
pi_217621971
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zo simpel is het niet. Het zijn twee uitgeputte legers tegenover elkaar. Je zou de vergelijking met twee uitgeputte boksers kunnen gebruiken, waarbij de Russische bokser iets groter is.

Het kan zich nog beide kanten op ontwikkelen, als de Europese oorlogseconomie op stoom komt, en de olieprijs laag blijft, kan de malaise voor de Russen ook nog toenemen.
pi_217621974
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:52 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik zie niet in waar ik ooit ontken dat de Russen in het voordeel zijn of waarom videos waar een zooi FPVs die Russisch materieel vernietigen zouden betekenen dat ik ook niet het grote plaatje kan zien.

Maar nog minder zie ik in hoe talloze problemen in Rusland of Ruslands legers, uitsluiten dat ze niet alsnog kunnen oprukken?

En dan cynishc doen over mensen die daar over berichten (mits goede bron) lijkt me dan ook een beetje opmerkelijk.
Denk dat AchJa het meest verstand heeft van militaire zaken en gewoon hier een zo goed mogelijke weergave hebben van de stand van zaken, zo neutraal mogelijk. Ik luister daarom ook zo graag naar iemand als Rob de Wijk.

Maar goed, het is hier wel een kippenhok af en toe, want voor je het weet ben je dit of dat.
pi_217621985
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zo simpel is het niet. Het zijn twee uitgeputte legers tegenover elkaar. Je zou de vergelijking met twee uitgeputte boksers kunnen gebruiken, waarbij de Russische bokser iets groter is.

Het kan zich nog beide kanten op ontwikkelen, als de Europese oorlogseconomie op stoom komt, en de olieprijs laag blijft, kan de malaise voor de Russen ook nog toenemen.
Europese oorlogseconomie?
pi_217621986
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat AchJa het meest verstand heeft van militaire zaken en gewoon hier een zo goed mogelijke weergave hebben van de stand van zaken, zo neutraal mogelijk. Ik luister daarom ook zo graag naar iemand als Rob de Wijk.

Maar goed, het is hier wel een kippenhok af en toe, want voor je het weet ben je dit of dat.
Oh ik zal nooit beweren dat ik meer verstand heb van militaire zaken dan Achja, noch dat ik uberhaupt enige kennis in zijn algemeenheid daarvan heb. Maar dat is volstrekt mijn punt niet.
pi_217621992
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Maar dat is volstrekt mijn punt niet.
Dan gaat het echt meer om de toon.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:59:17 #125
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217621997
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Europese oorlogseconomie?
Je weet wel, de oorlog tegen boeren en grote fabrieken in Europa die ze nodig hebben voor de militaire productie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')