We zien juist in Oekraiene dat jonge mannen in busjes worden getrokken..quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is hier al zo vaak geroepen maar als je er zoveel levens op wil stukslaan maakt het niet uit, al geef je ze mes en vork. Ze zijn met teveel.
Flikker opquote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We zien juist in Oekraiene dat jonge mannen in busjes worden getrokken..
Hier heb je een bron trouwens. https://x.com/Alex_Oloyede2/status/1894342535079670267quote:
Die mannen gaan vechten voor het geld. En nergens anders om. Heb je gezien hoe het gemiddelde Russische dorp eruit ziet? Het gros van Russen sterft aan alcoholisme en velen halen de 70 niet eens. Omdat het pure armoei is. Als het leger dan een zak geld biedt snap ik wel dat er genoeg zijn die het overwegen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet waar. Ik luister nu de podcast.
De omstandigheden in het leger zijn zodanig dat ze ondanks de enorme vermeende verliezen toch massaal aanmeldingen krijgen om te gaan dienen. Daarom neem ik dergelijke berichtgevingen met een korreltje zout.
Je ziet toch zelf ook wel dat het allemaal daar wat minder ernstig is gesteld als de Westerse media ons wil doen geloven?
Je denkt echt dat het helemaal top gaat met Rusland, dit is ook wel een hoog gehalde onderbuikpost zeg.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar dat kan Rusland helemaal niet want oude rommel, uitgeput, sancties, interne strubbelingen, failliet, bejaarden en noem alles maar op.
Waarom wordt er ondertussen gepleit voor 5% BNP? Dat is vast omdat het zo slecht met ze gaat toch?
Denk dat je niet beseft hoe groot Rusland is en hoe veel 135 miljoen inwoners is en het verschil tussen stad en platteland daar.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die mannen gaan vechten voor het geld. En nergens anders om. Heb je gezien hoe het gemiddelde Russische dorp eruit ziet? Het gros van Russen sterft aan alcoholisme en velen halen de 70 niet eens. Omdat het pure armoei is. Als het leger dan een zak geld biedt snap ik wel dat er genoeg zijn die het overwegen.
Klopt, de Russen betalen goed.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die mannen gaan vechten voor het geld. En nergens anders om. Heb je gezien hoe het gemiddelde Russische dorp eruit ziet? Het gros van Russen sterft aan alcoholisme en velen halen de 70 niet eens. Als het leger dan een zak geld biedt snap ik wel dat er genoeg zijn die het overwegen.
Waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je denkt echt dat het helemaal top gaat met Rusland, dit is ook wel een hoog gehalde onderbuikpost zeg.
Daarom heb ik het ook over dorpen. Plot Google streetview maar eens ergens in Siberië. Treurige houten hutjes met een plee in de tuin en geen stromend water.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat je niet beseft hoe groot Rusland is en hoe veel 135 miljoen inwoners is en het verschil tussen stad en platteland daar.
Aha dus nu ga je ontkennen dat je post cynistisch was richting mensen die durven te beweren dat " oude rommel, uitgeput, sancties, interne strubbelingen, failliet, bejaarden en noem alles maar op"quote:
De meeste extreme gevallen die we zijn tegengekomen komen uit gevangenbataljons. Er zijn dan ook al ruim 20.000 gevangen aan het front gestorven.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet waar. Ik luister nu de podcast.
De omstandigheden in het leger zijn zodanig dat ze ondanks de enorme vermeende verliezen toch massaal aanmeldingen krijgen om te gaan dienen. Daarom neem ik dergelijke berichtgevingen met een korreltje zout.
Je ziet toch zelf ook wel dat het allemaal daar wat minder ernstig is gesteld als de Westerse media ons wil doen geloven?
Het usual bewustzijns vernauwende waar iemand die over die wantoestanden begint, per definitie wel moet vinden dat rus voor de rest een militair compleet insignificante factor is.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Aha dus nu ga je ontkennen dat je post cynistisch was richting mensen die durven te beweren dat " oude rommel, uitgeput, sancties, interne strubbelingen, failliet, bejaarden en noem alles maar op"
Wat is je punt dan precies met de post? Spreek je eens beter uit dan zou ik zeggen.
De Russen zijn atm gewoon in het voordeel simpel zat. Dat kun je niet leuk vinden en in jouw geval zullen er wel weer een zooi "FPV drone against Russian cope cages" filmpjes oid voorbijkomen maar dat maakt het plaatje niet anders.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Aha dus nu ga je ontkennen dat je post cynistisch was richting mensen die durven te beweren dat " oude rommel, uitgeput, sancties, interne strubbelingen, failliet, bejaarden en noem alles maar op"
Wat is je punt dan precies met de post? Spreek je eens beter uit dan zou ik zeggen.
Aldus de man die met AI plaatjes kwam om een punt te maken...quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het usual bewustzijns vernauwende waar iemand die over die wantoestanden begint, per definitie wel moet vinden dat rus voor de rest een militair compleet insignificante factor is.
Als we erkennen dat je wel degelijk over die muilezels kunt praten, zonder dit automatisch te vertalen naar dat rus tandeloos is, hebben we niks te melden, dus wel zo fijn om dat maar gewoon te negeren.
Ja, aldus de man die zegt dat er heus geen 'luverd' op de daken in moskou staat, en ownee, het was last resort, en dat er meerdere locaties bekend zijn? Nee, dat is meer van hetzelfde, maar het staat er echt niet op de daken hoor!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Aldus de man die met AI plaatjes kwam om een punt te maken...
Ik zie niet in waar ik ooit ontken dat de Russen in het voordeel zijn of waarom videos waar een zooi FPVs die Russisch materieel vernietigen zouden betekenen dat ik ook niet het grote plaatje kan zien.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Russen zijn atm gewoon in het voordeel simpel zat. Dat kun je niet leuk vinden en in jouw geval zullen er wel weer een zooi "FPV drone against Russian cope cages" filmpjes oid voorbijkomen maar dat maakt het plaatje niet anders.
Kan je nu echt niet beter?quote:en in jouw geval zullen er wel weer een zooi "FPV drone against Russian cope cages"
Zo simpel is het niet. Het zijn twee uitgeputte legers tegenover elkaar. Je zou de vergelijking met twee uitgeputte boksers kunnen gebruiken, waarbij de Russische bokser iets groter is.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Russen zijn atm gewoon in het voordeel simpel zat. Dat kun je niet leuk vinden en in jouw geval zullen er wel weer een zooi "FPV drone against Russian cope cages" filmpjes oid voorbijkomen maar dat maakt het plaatje niet anders.
Denk dat AchJa het meest verstand heeft van militaire zaken en gewoon hier een zo goed mogelijke weergave hebben van de stand van zaken, zo neutraal mogelijk. Ik luister daarom ook zo graag naar iemand als Rob de Wijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik zie niet in waar ik ooit ontken dat de Russen in het voordeel zijn of waarom videos waar een zooi FPVs die Russisch materieel vernietigen zouden betekenen dat ik ook niet het grote plaatje kan zien.
Maar nog minder zie ik in hoe talloze problemen in Rusland of Ruslands legers, uitsluiten dat ze niet alsnog kunnen oprukken?
En dan cynishc doen over mensen die daar over berichten (mits goede bron) lijkt me dan ook een beetje opmerkelijk.
Europese oorlogseconomie?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Het zijn twee uitgeputte legers tegenover elkaar. Je zou de vergelijking met twee uitgeputte boksers kunnen gebruiken, waarbij de Russische bokser iets groter is.
Het kan zich nog beide kanten op ontwikkelen, als de Europese oorlogseconomie op stoom komt, en de olieprijs laag blijft, kan de malaise voor de Russen ook nog toenemen.
Oh ik zal nooit beweren dat ik meer verstand heb van militaire zaken dan Achja, noch dat ik uberhaupt enige kennis in zijn algemeenheid daarvan heb. Maar dat is volstrekt mijn punt niet.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat AchJa het meest verstand heeft van militaire zaken en gewoon hier een zo goed mogelijke weergave hebben van de stand van zaken, zo neutraal mogelijk. Ik luister daarom ook zo graag naar iemand als Rob de Wijk.
Maar goed, het is hier wel een kippenhok af en toe, want voor je het weet ben je dit of dat.
Dan gaat het echt meer om de toon.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar dat is volstrekt mijn punt niet.
Je weet wel, de oorlog tegen boeren en grote fabrieken in Europa die ze nodig hebben voor de militaire productie.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |