Zou er graag nog eens eentje zien ooit.quote:Op woensdag 7 mei 2025 14:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Grappig, jaaaren geleden zat er een Hop in de buurt van Woold. Ik zag hem aan de kant van de weg op een paaltje zitten. Belde een vogelaar vriendin van mij, die vertelde dat de vogelaars in Nederland in opwinding waren daarover, er heen gingen om hém te zien.
Paar jaar later mag ik in een tuin op een van de canarische eilanden. Daar zat een heel stel.
Leuke beesten verder
quote:Ben jij al eens bij BOB Autowas Velserbroek geweest? Onze uitgebreide en hippe vestiging is van de nieuwste autowastechnieken voorzien, zodat jij en je auto na een bezoekje weer stralend en veilig de weg op kunnen.
Onze BOB-kanjers staan hier zeven dagen in de week voor je klaar. Zij helpen je graag met het kiezen van het juiste wasprogramma, geven tips en advies en begeleiden je veilig naar onze ultramoderne transportband zodat jij kunt genieten van je wassing!
Ik snap dit nietquote:Op woensdag 7 mei 2025 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:
T is lekker fietsweer. Moest pasfoto’s laten maken en meteen een ommetje aan vastgeknoopt.
In de Steenstraat nog het bordje “verboden richtingaanwijzer te gebruiken"; gezocht. Ik kan prima tempo fietsen maar daar durf ik het echt niet. Wanneer je daar boetes uitschrijft voor verkeersovertredingen heb je binnen twee uur je salaris van een maand bij elkaar.
Kaatje haar richtingaanwijzer deed het niet. Daarom had ze de hoop dat het misschien wel verboden was om die te gebruiken. Dan had ze gewoon door kunnen rijden. Nu is ze maar gaan lopen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
Werkelijk iedere auto die vanaf de parkeerplek de weg op reed, van de weg een parkeerplaats opreed dan wel een zijstraat inreed gebruikte de richtingaanwijzer niet. Mevrouw op de fiets voor me (met kind in bakfiets) werd bijna aangereden. Nou waren er ook fietsers die geen hand uitstaken en over de stoep reden. De Steenstraat heeft aparte regels en ik fiets daar niet graag. Maar hand uitsteken of richtingaanwijzer gebruiken is toch echt niet verboden.quote:
Oh zoquote:Op woensdag 7 mei 2025 16:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Werkelijk iedere auto die vanaf de parkeerplek de weg op reed, van de weg een parkeerplaats opreed dan wel een zijstraat inreed gebruikte de richtingaanwijzer niet. Mevrouw op de fiets voor me (met kind in bakfiets) werd bijna aangereden. Nou waren er ook fietsers die geen hand uitstaken en over de stoep reden. De Steenstraat heeft aparte regels en ik fiets daar niet graag. Maar hand uitsteken of richtingaanwijzer gebruiken is toch echt niet verboden.
De visafdeling van elke random supermarkt hier (muv de duitsers) heeft een mooier aanbod dan Schmidt.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Waarom is de kwaliteit van levensmiddelen in Frankrijk zo gruwelijk veel beter? Zit hier in de diepste provincie klein dorps bakkertje, bak goddelijke broden en croissants. Bij de supermarkt is het vlees beter dan van de beste slager bij ons. Om van de slager nog maar te zwijgen. zo een maandverbandje in de verpakking zit er niet in, toch lekt er geen vocht uit het vlees.
Gesprek met buurtbemiddeling was fijn. Nu hopen dat de buren open staan voor een gesprek.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:34 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond hebben we een gesprek met buurtbemiddeling. Ik merk dat ik er toch al een paar dagen een knoop van in mijn maag heb. Ookal weet ik dat dit nog niet spannend gaat zijn. Ze komen nu nog alleen met ons praten en gaan daarna pas kijken of de buren er voor open staan.
Er heeft een tijdje een pauw paartje door het dorp gezworven. En die maken pas kabaal. Daarbij fluisteren de rest van de vogels.quote:Op woensdag 7 mei 2025 13:01 schreef Blues het volgende:
Hop
Koekoek
Roekoe
Koe
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fijn! Waren er ook meer buren bij? Of waren ze bij meerdere buren geweest?quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gesprek met buurtbemiddeling was fijn. Nu hopen dat de buren open staan voor een gesprek.
Ik weet het. Was regelmatig in Spanje. De Carrefour in Mallorca had iets van 50-60 meter Koelvitrine met ijs en daarop vis, schaaldieren en weekdieren.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De visafdeling van elke random supermarkt hier (muv de duitsers) heeft een mooier aanbod dan Schmidt.
Sowieso de hele eetcultuur in Nederland.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Waarom is de kwaliteit van levensmiddelen in Frankrijk zo gruwelijk veel beter? Zit hier in de diepste provincie klein dorps bakkertje, bak goddelijke broden en croissants. Bij de supermarkt is het vlees beter dan van de beste slager bij ons. Om van de slager nog maar te zwijgen. zo een maandverbandje in de verpakking zit er niet in, toch lekt er geen vocht uit het vlees.
😂quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:11 schreef Myraela het volgende:
Overigens over goede eetcultuur gesproken. Ik zat dus laatst op een verjaardag waar New York Pizza werd besteld. Waren de kinderen blijkbaar gek op. En aangezien ik daar niet gek op ben, heb ik wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om bitterballen pizza die steeds op Tiktok voorbij kwam te testen. En ik moet zeggen, dat was wel zo fout dat het goed was.
[ afbeelding ]
Alleen wij.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijn! Waren er ook meer buren bij? Of waren ze bij meerdere buren geweest?
Zo’n baan zou niets voor mij zijn.
Ik vind het wel allemaal traag gaan voor jullie.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Alleen wij.
Ik vind het ook echt knap dat je dit soort (vrijwilligers)werk kan doen. Ze vertelden dat ze toch ook wel vaak met agressie te maken hebben.
Wel gaven ze aan het bijzonder te vinden dat de woningbouw helemaal niets heeft gedaan aan de situatie. Zeker aangezien er veel meer mensen in het huis wonen dan dat er ingeschreven staan.
Inderdaad want het duurt al zo lang.quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind het wel allemaal traag gaan voor jullie.
Aha!quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Inderdaad want het duurt al zo lang.
Maar hopelijk doet buurtbemiddeling nu iets en doet ook de wbv er iets aan.
Ik kreeg vanmiddag van vrienden hier in de flat een kiploempia van roosters. We hadden laatst een gesprek over loempia’s die vroeger bij “onze” Chinees zo goed gevuld waren maar tegenwoordig vrijwel alleen maar taugé als vulling hebben. Zij hadden die van roosters gehad en hadden er nu een voor mij meegenomen. Geen woord teveel. Vol met kip, lekker gekruid, ook best wat groenten.
De pasta carbona is verschoven naar morgen
@:myraela ik kijk op instagram wel naar pastagranny’s. Oude simpele keukens met formica tafeltjes met kleedjes, doorgebrande pannen, reumahandjes die pasta draaien en je zou zo meeeten
Ik heb het gevoel dat het leven bestaat uit traag. Als je overheid (of daaraan gelieerde publieke sector) nodig heb. Het gaat wel snel als je moet betalen. Ik word er moedeloos van.quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:44 schreef Blues het volgende:
quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:34 schreef Queller het volgende:
Ik heb het gevoel dat het leven bestaat uit traag. Als je overheid (of daaraan gelieerde publieke sector) nodig heb. Het gaat wel snel als je moet betalen. Ik word er moedeloos van.
Vind ik ook. Maarja buiten schreeuwen is niet verboden, net zoals blowen. Maar als je 10 buren hebt die dit continu tussen 7.00 en 2.00 doen heb je wel flink overlast. Isa benoemde het ook dat is PTSS had en ik ben bang dat ze gelijk heeft. We zijn niet in de situatie om een ander huis te kopen of huren. Dus hopelijk gaan de buren in deze bemiddeling mee, anders weet ik ook niet wat we nog moeten...quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat is hier ook structureel het geval in de straat, maar wordt door en gemeente en verhuurder afgedaan als 'ja maar dat is 1 gezin uit Syrie' . Terwijl er toch echt zwart op wit staat "vader, moeder, minderjarige dochter" en dat de drie meerderjarige (actief overlast veroorzakende) "zonen" er toch echt niet wonen volgens de GBA.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Alleen wij.
Ik vind het ook echt knap dat je dit soort (vrijwilligers)werk kan doen. Ze vertelden dat ze toch ook wel vaak met agressie te maken hebben.
Wel gaven ze aan het bijzonder te vinden dat de woningbouw helemaal niets heeft gedaan aan de situatie. Zeker aangezien er veel meer mensen in het huis wonen dan dat er ingeschreven staan.
quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat is hier ook structureel het geval in de straat, maar wordt door en gemeente en verhuurder afgedaan als 'ja maar dat is 1 gezin uit Syrie' . Terwijl er toch echt zwart op wit staat "vader, moeder, minderjarige dochter" en dat de drie meerderjarige (actief overlast veroorzakende) "zonen" er toch echt niet wonen volgens de GBA.
Maar dan is er wel snel actie ondernomen door buurtbemiddeling. Had deze buurvrouw wel door dat zij het probleem niet is?quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]valt toch tegen
Een van de buurvrouwen stond net aan de deur met een bloemetje (en kraslot)
Wel lief maar zij is niet diegene die de grootste problemen veroorzaakt.
Buurtbemiddeling is inderdaad al aan de deur geweest bij de buren. Helaas was de hoofdhuurster niet thuis (die ook het grootste probleem is). Dus hebben ze nog niet een afspraak kunnen maken.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar dan is er wel snel actie ondernomen door buurtbemiddeling. Had deze buurvrouw wel door dat zij het probleem niet is?
Politie is er gemiddeld 1x in de week. Verandert niets.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
@:fietsie kunnen de bewoners dan niet aangesproken worden dat hun “bezoekers” overlast veroorzaken? Het gaat allemaal zo moeizaam met overlast. Vanochtend las ik dit artikel https://archive.ph/nr4GO
Oog- en neusdruppels al toegevoegd aan pilletjes ? Dat deed hier een boel goed.quote:
Idioot dat zoiets zo lang kan duren. Ik snap dat mensen ergens moeten wonen (zoals die meneer uit het artikel) maar iemand die al jaren het woonplezier van vele anderen kapot maakt, daar moet toch ook rekening mee gehouden wordenquote:Op donderdag 8 mei 2025 10:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Politie is er gemiddeld 1x in de week. Verandert niets.
West of Oost Noord-Frankrijk?quote:Op donderdag 8 mei 2025 07:17 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]
Vandaag gaan we weer weg. Komend weekend verzamelt de schoonfamilie in noord-Frankrijk, dus daar gaan we nu naar toe op pad (onderweg nog een hotelovernachting).
Ah, met oud en nieuw zaten wij een kleine 55 KM noordelijker :-)quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Mid![]()
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Berck_(gemeente)
Ik voegde ibu toe. Ging ook prima.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oog- en neusdruppels al toegevoegd aan pilletjes ? Dat deed hier een boel goed.
Maar niet hier: https://www.google.com/ur(...)hlj7QaelMb5er1QQbHXSquote:
Da’s een heel normaal woord in de context van geloof. Niet te verwarren met geslachtsgemeenschap.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmmm, eigen beschrijving over de augustijner orde…dat laatste woord?
Wij zijn een internationale religieuze orde van katholieke broeders die in gemeenschap leven en geïnspireerd zijn door Sint Augustinus. Wij begeleiden mensen in hun relatie met God door middel van gebedservaringen, vorming en gemeenschap .
Weet ik, maar je kunt het ook “handiger” formuleren gezien de geschiedenis (hopelijk geschiedenis)quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da’s een heel normaal woord in de context van geloof. Niet te verwarren met geslachtsgemeenschap.
Dat zie ik niet zo.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Weet ik, maar je kunt het ook “handiger” formuleren gezien de geschiedenis (hopelijk geschiedenis)
Ik maak zin om een rondje te rijden om losse flodders op te halen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:32 schreef fietsie het volgende:
Ik zit de koffie door de koffiezetter heen te kijken dus dan is FOK wel even fijne afleiding
Het is mooi weer; thermosmok koffie mee, raampje open en bollen?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik maak zin om een rondje te rijden om losse flodders op te halen.
Joah, muziekje, raam open, zonnebril op. Moet even een Grote Rode Knop ophalen voor een openingsfeestje volgende week, 2 door-ons-vergeten-Yellow Jackets die bij een andere verhuurboer liggen, even koffie op de zaak, even glas rose in de zon bij een goede vriend, paar boodschappen en een moederdagplantje.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is mooi weer; thermosmok koffie mee, raampje open en bollen?
Ik mag heerlijk P&O dingen doen de hele ochtend (daar heb ik zo'n haat aan, maar moet er even doorheen want dan krijg ik de juiste vinkjes voor een evt andere functie)
Die rose en witte? Ja die zijn smerigquote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb al 3 zakken smerige Duitse snoepjes. Dat was een verzoekje. Van die chocolinsen met mintsmaak
brrrrrquote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb al 3 zakken smerige Duitse snoepjes. Dat was een verzoekje. Van die chocolinsen met mintsmaak
Ehhh, thuis?quote:Er verdwijnen opvallend veel lepels, vorken, messen en glazen uit het restaurant. We zouden het enorm waarderen als iedereen even wil kijken of er per ongeluk iets is blijven liggen op kantoor of thuis.
De vakantievoorbereidingen zijn begonnen. De zakjes suiker, koffiemelk, zout en peper zullen ook wel wegvliegen. Hoorde dat wel van de inkopersquote:
Ja die.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die rose en witte? Ja die zijn smerig
Een verzoekje? Mooi germanisme
Wel een leuk Frans vakantiepark ? (Ik zoek nog iets voor vandezomer)quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:20 schreef sigme het volgende:
Overnacht in Frans hotel op typisch Frans deprimerend industrieterrein en vandaag nog 500 km te gaan naar Frans vakantiepark.
Ik hoop dat dat een tikje minder deprimerend is![]()
Familieweekend (boks @:sarabi ) met de schoonfamilie. Dat zijn prima lui, maar een heel weekend hebben we nog nooit samen doorgebracht.
Wel ooit een nachtje op een kampeerboerderij, toen metnog wat aangetrouwd spul erbij dat er niet meer bij hoort. Dat is maar goed ook, daarvan piste er eentje ‘s nacht de weekendtas van mijn schoonzus vol. Geen geintje of kwaadaardigheid; dom & dronken.
Mijn ma houdt het meest van Milka yoghurt, over gore Duitse chocola gesproken.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:44 schreef Lonaa het volgende:
Hou ons op de hoogte! Hopelijk is het gezellig.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:20 schreef sigme het volgende:
Overnacht in Frans hotel op typisch Frans deprimerend industrieterrein en vandaag nog 500 km te gaan naar Frans vakantiepark.
Ik hoop dat dat een tikje minder deprimerend is![]()
Familieweekend (boks @:sarabi ) met de schoonfamilie. Dat zijn prima lui, maar een heel weekend hebben we nog nooit samen doorgebracht.
Wel ooit een nachtje op een kampeerboerderij, toen metnog wat aangetrouwd spul erbij dat er niet meer bij hoort. Dat is maar goed ook, daarvan piste er eentje ‘s nacht de weekendtas van mijn schoonzus vol. Geen geintje of kwaadaardigheid; dom & dronken.
Punten in Flensburg?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:36 schreef Tele6 het volgende:
Ik moet ook maar weer eens door Duitsland rijden daarvoor. Scoort altijd punten.
Bij de Volksbank heb ik m'n hypotheek in het Nederlands geregeld. Niet omdat ik dat wou, vond die man wel goed om Nederlands te blijven oefenen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die rose en witte? Ja die zijn smerig
Een verzoekje? Mooi germanisme
Lof voor die man, veel Duitsers zijn bang fouten te maken dus beginnen er niet aan.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bij de Volksbank heb ik m'n hypotheek in het Nederlands geregeld. Niet omdat ik dat wou, vond die man wel goed om Nederlands te blijven oefenen.
"Ja af en toe heb overzet ik een woord wel eens verkeerd"
Gevraagd of hij dat bewust zo zei
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:01 schreef Lonaa het volgende:
Chance of plans. W. doet het zelf en ik ga na het huisvrouwen op het terras zitten waarbij hij aansluit later. Way better.
Wel geen gehaktballen vanavond @:Lucky_Strike
Is voorbijquote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe is het eigenlijk met jou kiespijn, @:tele6?
Ik ben vorige week eindelijk gegaan. Vorig jaar kroon afgebroken (en doorgeslikt zonder er erg in te hebben), zit een knap gat. Gelukkig boven helemaal achter. Toen ik vorige maand eens met een spiegeltje keek schrok ik nogal, dus afspraak gemaak. Viel mee, even x-ray laten maken en dan gaat ze het restant van de kies er vakkundig uitwrikken. Mot dan maar...quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geloof dat ik mijn kiespijn niet meer kan ontkennen. Voelt als ontsteking. Toevallig heb ik dinsdag al een afspraak bij de tandarts dus dan hoor ik wel welke ellende ik moet ondergaan. Volgens mij heb ik bij die kies al eens een wortelkanaalbehandeling gehad en er zit ook een kroon op.
Balen joh!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geloof dat ik mijn kiespijn niet meer kan ontkennen. Voelt als ontsteking. Toevallig heb ik dinsdag al een afspraak bij de tandarts dus dan hoor ik wel welke ellende ik moet ondergaan. Volgens mij heb ik bij die kies al eens een wortelkanaalbehandeling gehad en er zit ook een kroon op.
balen, weer een hele maand voor niks gewerktquote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Thuis…nog steeds een glazen toet kommetje en een dessertlepel uit het “oude azu”…quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoeveel studentenhuizen ik kende die volledig uitgerust waren met umc-kantineservies
Dat werd bij mij een afspraak bij de kaakchirurg en een apexresectie. Viel onder de basisverzekering.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ai, niet fijn. Blijf je wachten tot dinsdag of kan je vandaag terecht?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Meh, en gaan naar de weekenddienst als mot hoorquote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik was toen ik merkte dat ik een flink gat had ipv een kroon direct terug gegaan naar de speciale kliniek die de kroon geplaatst had (was sowieso al een ellenlang traject) en die begon gelijk over uren durende operaties. Dus daar wilde ik eerst even over nadenkenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:04 schreef AnneX het volgende:
@:flipsen joh, hoe kan je daar nou zólang mee blijven rondlopen?
Hoezeequote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Is voorbij![]()
Een dag of drie na m'n bezoekje aan de noodtandarts was de ontsteking weg. 2-3x per dag op een gaasje H2O2 gekauwd.
Komende week naar m'n eigen tandarts en kijken of er blijvende maatregelen nodig zijn. Maar nu is iig alles weer rustig.
Dat klinkt niet aantrekkelijkquote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:54 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik ben vorige week eindelijk gegaan. Vorig jaar kroon afgebroken (en doorgeslikt zonder er erg in te hebben), zit een knap gat. Gelukkig boven helemaal achter. Toen ik vorige maand eens met een spiegeltje keek schrok ik nogal, dus afspraak gemaak. Viel mee, even x-ray laten maken en dan gaat ze het restant van de kies er vakkundig uitwrikken. Mot dan maar...
Het is niet onhoudbaar hoor. Ik ben helaas zeer goed bekend met kiespijn en weer wanneer ik echt aan de spoedbel moet trekken. Ik heb nu een maand of 2-3 momenten waarop ik denk dat ik iets voel en de laatste 2 weken neemt dat toe. Mijn afspraak van 7 weken geleden ging niet door wegens zieke tandarts en toen kon ik natuurlijk een tijd zelf geen autorijden. Dus nu is het naar dinsdag verplaatst. Ik heb ook een vulling die er uit is gevallen dus er is al extra tijd ingeruimd.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Lucky_Strike als het in het weekend onhoudbare pijn wordt, ben je én verder van huis én een paar honderd euro armer.
Daar ben ik ook bang voor. Ik ben heel dapper wat betreft tandartsdingen. Maar die ene keer kaakchirurg voor een apexresectie was echt pure hel. Ik ben zo bang geweest. Krijg er een brok van in mijn keel als ik er aan denk. Dit chirurg was een enorme hufter. Was harthandig (ook met injecties) en vertelde niet wat hij deed en hoe lang het nog zou duren.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat werd bij mij een afspraak bij de kaakchirurg en een apexresectie. Viel onder de basisverzekering.
Ik zocht even op wat het is straattaal is. Ga dat hier niet schrijven, krijg ik vast een ban.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:42 schreef Blues het volgende:
De puberschoolkinderen op stinkscooters die hier ook altijd rondhangen begroeten elkaar met Alloe Akbaris dat weer nieuw?
Oh, da’s kut.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 13:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Ik ben heel dapper wat betreft tandartsdingen. Maar die ene keer kaakchirurg voor een apexresectie was echt pure hel. Ik ben zo bang geweest. Krijg er een brok van in mijn keel als ik er aan denk. Dit chirurg was een enorme hufter. Was harthandig (ook met injecties) en vertelde niet wat hij deed en hoe lang het nog zou duren.
Met mijn motoriek is dat niet echt een aanraderquote:Op vrijdag 9 mei 2025 13:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik was toen ik merkte dat ik een flink gat had ipv een kroon direct terug gegaan naar de speciale kliniek die de kroon geplaatst had (was sowieso al een ellenlang traject) en die begon gelijk over uren durende operaties. Dus daar wilde ik eerst even over nadenkenEn aangezien er al geen zenuw meer in zat, had ik er ook geen last van, behalve dat er steeds etensresten in verdwenen natuurlijk. En verder is de struisvogel mijn lievelingsdier, die ik graag imiteer. Maar goed, ik heb de goedkeuring van de ziektekostenverzekering om de foto´s te laten maken, dus ik ga een afspraak inplannen
And now for something completely different: @:LeeHarveyOswald ik neem aan dat jij ook op deze manier je broden bakt?![]()
https://www.instagram.com/reel/DJRr3PSuUU1/?igsh=ZDR4c2FhMHBnZnB4
Trekken is al gebeurd, er zit een kroon op. Hij zit achterin dus ik kan best zonder die kies.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 13:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, da’s kut.
Alternatief is de kies laten trekken en dan indien gewenst een implantaat. Daar hangt dan weer wel een aardig prijskaartje aan.
Sterkte.
Die kroon zit dan toch nog op de wortels van de kies? Anders zou je dus al een implantaat hebben.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Trekken is al gebeurd, er zit een kroon op. Hij zit achterin dus ik kan best zonder die kies.
Ik ga in elk geval geen fortuin uitgeven omdat ik een keer een eng moment heb meegemaakt. Ik heb het toen ook gewoon overleefd en kan dat heus nog een keer doorstaan. En zo ver is het nog niet ook. Komt vast wel goed.
Oh, je hebt gelijk natuurlijk. Ik ben in de war met een andere kies, die heeft een brugquote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die kroon zit dan toch nog op de wortels van de kies? Anders zou je dus al een implantaat hebben.
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, je hebt gelijk natuurlijk. Ik ben in de war met een andere kies, die heeft een brug
Nee hoor. Duidt best op een goed gebit.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:36 schreef Blues het volgende:
Is het heel gek dat ik alleen vullingen heb?
En een paar kiezen mis
Hier ook. Heel heel veel vullingen, 1 kroon, heel veel wortelkanaalbehandelingen, 3 of 4 wortelpunt behandelingen. En blij met mijn tandarts die er moeite voor wilde doen om zo lang mogelijk een kunstgebit uit te stellen. Zijn voorganger zei altijd “voor je 28e heb jij een kunstgebit” Mooi niet dus.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:36 schreef Blues het volgende:
Is het heel gek dat ik alleen vullingen heb?
En een paar kiezen mis
Ja, vind dat toch wat leuker staan. Van de week nog wat planten aan de scheidingswand maar daar heb ik (nog) geen rieten exemplaren voor gezien (gezocht, ga nu maar eens zoeken 😉)quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:14 schreef AnneX het volgende:
Oei leuk Kaat…i.p.v. plastic bakken zie ik de rieten manden 👍🏼
Wat heb je er voor moeten doen?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Punten in Flensburg?
Ik heb er eentje te pakken denk ik
Iets te vroeg gas gegeven in de bebouwde kom. Zeg maar na de laatste weg van rechts en niet 500m later na het bord dat het eind van de bebouwde kom aan gaf.quote:
En het is niet “niet de speld”quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
"Het is hier geen leuk land", benadrukt Faber bij de presentatie van het meldpunt. "Als asielzoekers willen glimlachen of een kort moment van tevredenheid willen ervaren, dan moeten ze dat maar ergens anders gaan doen en niet op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Zolang ze in ons land verblijven, dienen asielzoekers zich hondsberoerd te voelen."
https://speld.nl/2025/05/(...)nZKxMjIMQYO2SKZ-Fmjw
Wij hadden een Beul met grote handen zitten in Oog in Al.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nee hoor. Duidt best op een goed gebit.
Als kind hadden wij een waardeloze tandarts-beul. En ik een slecht gebit, dat zou van duimzuigen komen.
Later in U jaaaaarenlang patiënt geweest op tandheelkunde. Eerst Jutfaserweg nog, later in de Uithof.
Late dienst draaien…’s morgens een dagdeel 8 - 12 in de stoel met een boek met de mond open. Daarna werken.
Huidige tandartsen en kaakchirurgen herkennen het archiefwerk in de mond.
Het is nog steeds niet een favo tijdsbesteding. Alhoewel de tandarts en de mondhygiëniste tegenwoordig best grondig én zachtaardig te werk gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Balkontuin![]()
Ik heb net 2,5 uur van mijn leven verspeeld die ik nooit meer terugkrijg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een dramaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was in december naar een wetenschappelijke conferentie waar ze een (zo bleek later) "entertainer" uitgenodigd hadden om over "evolutionaire psychologie" te praten op een "grappige" manier. Zou enigszins bij het onderwerp van de conferentie moeten passen en leuk na alle droge praatjes.
Nou manmanmanmanman het sloeg helemaal nergens op wat die man deed, we kregen ook tenenkrommende liedjes voorgeschoteld en elke "grap" werd dik uitgemolken. Achteraf had ik allang al naar huis kunnen gaan want de borrel naderhand had niet genoeg borrelhapjes![]()
![]()
Wat een zelfvertrouwen moet je hebben om zo je brood te verdienen hè. Dat is dan wel weer fascinerend.
Klinkt ook al zo vreselijkquote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat een drama
Ik was in december naar een wetenschappelijke conferentie waar ze een (zo bleek later) "entertainer" uitgenodigd hadden om over "evolutionaire psychologie" te praten op een "grappige" manier. Zou enigszins bij het onderwerp van de conferentie moeten passen en leuk na alle droge praatjes.
Nou manmanmanmanman het sloeg helemaal nergens op wat die man deed, we kregen ook tenenkrommende liedjes voorgeschoteld en elke "grap" werd dik uitgemolken. Achteraf had ik allang al naar huis kunnen gaan want de borrel naderhand had niet genoeg borrelhapjes![]()
![]()
Wat een zelfvertrouwen moet je hebben om zo je brood te verdienen hè. Dat is dan wel weer fascinerend.
De mijnese heeft dit zelf georganiseerd… vier ‘voorstellingen’quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:18 schreef AnneX het volgende:
Wat errug! En de sprekers/motivators/presentatoren worden dik betaald ex reiskosten etc.
Vanmiddag was ik even nieuwsgierig op funda naar een huis dat te koop staat in het dorp.
Heeft men behalve de kerk 🙃 ook de spar op foto gezet.
En wiens auto staat er voor de deur…? UP!
Jaren 90 werkte ik voor een bedrijf waar de motiverende bijeenkomsten met een spreker verplicht waren om op te draven in je eigen tijd. Kreeg je wat hapjes, lauwe soep en een broodje, waar je het halve land voor door moest rijden.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat een drama
![]()
Na correctie meer dan 20Kmh te snel? Dat is 1 punt. Die heb ik ooit ook een keer gehad.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Iets te vroeg gas gegeven in de bebouwde kom. Zeg maar na de laatste weg van rechts en niet 500m later na het bord dat het eind van de bebouwde kom aan gaf.
Eerste keer sinds 200.000km en een jaar of 12, zonder allerlei apps en dergelijke dus ik rij denk ik wel netjes over het algemeen. Alleen toen iets te lang op het werk blijven hangen en een afspraak in m'n huis...
Ik kreeg net overigens commentaar bij de grensovergang van agent die denk ik voor de eerste dag het stopbord mag vasthouden.
Ja het is 10km/u, maar goed, stationair in de 1 loopt m'n auto krap 20? "Ja, het is hier 10km/u hè"Ik hou afstand, heb het hele stuk vanaf 100 naar 10 niet geremd, gewoon uit laten rollen
"Ja is goed meneer, zal ik de volgende keer doen"
"Nee, nu ook nog want tot daar moet je 10km/u rijden" (wijst naar punt 100m verderop)
Ik kan u melden dat dat op zich best een vermakelijk duo is hoorquote:
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
"Het is hier geen leuk land", benadrukt Faber bij de presentatie van het meldpunt. "Als asielzoekers willen glimlachen of een kort moment van tevredenheid willen ervaren, dan moeten ze dat maar ergens anders gaan doen en niet op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Zolang ze in ons land verblijven, dienen asielzoekers zich hondsberoerd te voelen."
https://speld.nl/2025/05/(...)nZKxMjIMQYO2SKZ-Fmjw
quote:Faber vertrouwt erop dat het pleziermeldpunt effect zal hebben. "Ik zal niet rusten totdat iedere asielzoeker in Nederland net zo miserabel is als mijn eigen ziel."
Nou ja de constatering "Het is hier geen leuk land" is natuurlijk waar. Heeft ze hard genoeg voor gewerkt.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De aanname dat ze een ziel heeft gaat wel wat ver.
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Ikke
Van de week was ik aan het kijken naar aardappelproducten op de picnic site. Even alles aangeklikt om een keuze te maken maar vergeten ze weg te klikken. En nu heb ik zoete aardappelfriet, gekruide aardappeltjes, frites enaardappelschijfjes. En ik eet dat hooguit een keer per 2 weken. Heb nu voor een jaar voorraad
Met bakken snoepjes (en op het einde een bak met zakjes knabbels die je kunt meenemen voor onderweg) zijn de bestequote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:51 schreef Clubsoda het volgende:
Daarentegen had ik 2 dagen een fijn, interessant en goed georganiseerd congres, met leuke mensen en een geweldige lunch en bakken snoepjes in de pauze
Oh, die belanden bij mij ook regelmatig thuis hoor. Heb de schurft aan niet-matchend bestek, dus die gaan dan weer mee terug.quote:
Vraag me niet naar mijn bron maar ze schijnt een vreselijk verwaande verwende lastig patient te kunnen zijn….quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:05 schreef MadMaster het volgende:
Vandaag zelf de generale repetitie gedaan voor een presentatie, die een collega en ik dinsdag aan 300 à 400 personen moeten geven.
Ging redelijk, mijn mede presentator wil door de zenuwen nog wel eens van de visuele presentatie op de schermen afwijken en dan klopt daardoor de logica van het verhaal niet meer.
Hij gaat er dit weekend aan werken…
Hebben jullie wel eens van die peptalk presentaties gehad van sporters?
Ik heb Nicolien Sauerbreij (snowboardkampioen OS), Maarten van der Weijden (zwemkampioen OS), Rintje Ritsma (schaatskampioen) en Erica Terpstra (zwemmen/politica) al gehad.
Alleen de laatste vond ik boeiend, omdat ze geen standaard verhaaltje opdreunde wat je van tevoren zelf al had kunnen verzinnen, inclusief de vaak wat moralistische clou. Gewoon een gezellige tante, die over alles kan kwebbelen…
Hebben wij dezelfde bron? (al kon ze ook erg meelevend zijn heb ik begrepen van mijn bron)quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vraag me niet naar mijn bron maar ze schijnt een vreselijk verwaande verwende lastig patient te kunnen zijn….
Ik heb motivational speakers uit de B groep gehad. Bekend in het wereldje, niet voor het grote publiek. Vaak met ook (wel boeiende en samenhangende) ervarungsverhalen.
Als patiënt ken ik haar niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vraag me niet naar mijn bron maar ze schijnt een vreselijk verwaande verwende lastig patient te kunnen zijn….
Ik heb motivational speakers uit de B groep gehad. Bekend in het wereldje, niet voor het grote publiek. Vaak met ook (wel boeiende en samenhangende) ervarungsverhalen.
Dat is bijna een thuiswedstrijd.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:26 schreef Blues het volgende:
Picnicmeet bij Kaatje
"De aardappeleters van FOK!"
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk dat de Limburgse vlaaien bij beiden hetzelfde zijn. Komt vast uit dezelfde centrale bakkerij. En dat de bakker wellicht zelfs meer keuze heeft als je binnen loopt.
Omdat de patisserie daarnaast de gebakjes, luxevlaai, luxeluxevlaaien en chocolade heeft.
Die eerste twee zal bakker ook hebben, maar dan minder.
Zoals: kruisbessenschuimvlaai bij beiden. Maar (geen idee of het bestaat) kruisbessenkwarktaart met schuimganache alleen bij de patissier.Stiekem was ik er deze week, ben vanmiddag terug gekomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Met vriendin en kind en hond en twee dagen bezoek van haar man, dus een meet zat er helaas qua mijn programma niet in, anders had ik je zeker gedm't!
Ik had op donderdagochtend een too good to go van Broekmans patisserie het Atelier te pakkeneen kleine aardbeienvlaai, wener kersentaartpunt en appeltaartpunt. En zelf nog twee kruisbessen slagroom punten erbij gehaald, want die vonden we toch lekkerder dan de kruisbessen schuim. Alles was heerlijk
maar we vonden uiteindelijk allebei de wener kersentaart het allerlekkerst. En dat is mooi, want die heeft picnic ook uit de vriezer vertelde ze
![]()
Ik las ook nog over verschrikkelijke sprekers/voorstelling, huuu. Zonde van je tijd..Ha, paar van mijn collega's waren er ook, eentje ook met een praatje. Denk althans dat je op die ene was waar we een keer vlakbij elkaar gezeten hebben? Ik vond de lunch die keer ook al zo goed geregeldquote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:51 schreef Clubsoda het volgende:
Daarentegen had ik 2 dagen een fijn, interessant en goed georganiseerd congres, met leuke mensen en een geweldige lunch en bakken snoepjes in de pauzewas het weer daar of ergens anders dit keer? En hoe was het nachtje helemaal alleen in een hotel?
Piepquote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanmiddag met de dierenarts een Einde der Tijden-gesprek gehad over Piep. Het is nog niet zo ver maar het gaat geen half jaar meer duren vrezen we. Mager, dement en gewoon oud. Ze lijkt het nog wel naar haar zin te hebben maar ze is echt wel bijna opwat sneu.. voor Piep en voor jullie. Hopelijk duurt het toch nog langer dan jullie denken, op een voor haar fijne manier!
En hallo!ik was een midweekje weg en wat minder op FOK!. Was erg fijn en gezellig weer, volgende keer is ook alweer geboekt. Ik werd wel steeds gestoken door iets, steeds meer rode bultjes op borst en schouders en in nek, paar jeukend maar paar niet, dus dat vond ik minder grappig. Eerst bang voor bedwantsen, dat redelijk uitgesloten - schijnen niet onder kleding te bijten maar echt alleen in huid dat bed raakt en ik sliep met trainingsbroek en sokken en shirt met lange mouwen en hoge ronde kraag en grootste deel bultjes zat eronder. En ik enige ook met bultjes, dat zou raar zijn met bedwantsen. Toen zag ik donderdag een mini beestje in badkamer lopen en toen ik dichterbij wilde kijken wat t was, sprong het weg, dus bang voor vlooien. Maar dat kan eig ook niet echt, want hond mee, en die had nergens last van en is allergisch voor vlooien dus die zou echt wel last moeten hebben voordat ik gebeten wordt door vlooien. Dus geen idee wat het geweest is, misschien toch muggen oid, maar irritant wel. Voor zekerheid maar even alle kleren op 60gr gewassen en de tassen even kort stoomreiniger op gezet.
En vervolgens werd ik thuis gebeten door mn kat.. wel eigen schuld, ik had gevoel dat ie veel op specifieke plek zat schoon te maken dus wilde voelen of ie weer t had open gelikt, want wat scherper op allergie klachten na 3e x oogontsteking dit jaar pasgeleden. Maar ik lette bij ernaar voelen niet goed op zn signalen dus toen ik eerste signalen miste, beet ie me. Huid kapot en klein rood puntje, maar gelukkig niet echt hard en gezien grootte van rode puntje ook niet diep maar oppervlakkig. Thuisarts zei huisarts contacten zelfde dag, dus even langsgelopen, physician assistant gaf aan altijd voor zekerheid even antibiotica voor een week, dus dat gehaald en meteen begonnen. Was wel beetje bang dat het toch dieper zou zijn dan leek, dus na boodschappen naast dierenarts even daar binnen gelopen want leken me de experts op gebied van inschatten diepte kattenbeetdie vonden het er idd redelijk oppervlakkig uitzien en zeiden als je al antibiotica hebt gekregen zou ik me geen zorgen maken, en huisarts buurvrouw waarbij ik nu op de bank zit op te passen op buurmeisje vroeg om t te zien en zei dat zij er niet eens preventief ab al voor zou starten zo oppervlakkig zag t eruit. Dus opzich wel fijn die geruststelling.
Maar wel jammer thuiskomen zo. Gelukkig is het weekend nu. Hoewel ik wel nog een beetje moet werken want maandag een college waarvan ik nog even slides van vorig jaar moet bekijken voor waar ik eigenlijk wat over ga vertellen.
Ik kom er morgen met de fiets langs zelfsquote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:28 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat is bijna een thuiswedstrijd.
Met goed weer, en zin, ook nog met de fiets te doen.
Piepquote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanmiddag met de dierenarts een Einde der Tijden-gesprek gehad over Piep. Het is nog niet zo ver maar het gaat geen half jaar meer duren vrezen we. Mager, dement en gewoon oud. Ze lijkt het nog wel naar haar zin te hebben maar ze is echt wel bijna op
Feestje op Schoonenbergquote:
Voormalig landgoed Schoonenberg. Ooit woonden er rijken. Er heeft een gekkenhuis gestaan. En na de WOII werd het een gemeentelijk Sportpark. Met oa SC Telstarquote:Op vrijdag 9 mei 2025 23:08 schreef derLudolf het volgende:
Oh het stadion heet Schoonenberg, ik dacht dat je gehoorapparaten kreeg
Nooit bij nagedacht (leer hier bijquote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geloof dat als je tot bloedens toe bent gebeten door een kat, je AB en een tetanusinjectie kunt krijgen. Een vriendin heeft dat een jaar of 2 geleden ook gehad. Ik was ook wat verbaasd want het lijkt overdreven. Tot ik me herinnerde dat haar vader 2 weken in het ziekenhuis heeft gelegen na een kattenbeet die hem zomaar fataal had kunnen worden.
Dat is het grapje van onze Sloveense partnerorganisatie. Hun gebouw (deels ruimte voor activiteiten maar ook een flink hostel) bevind zich op een berg weg. Als je de berg op gaat kom je eerst bij hun, vervolgens naar de kapel en vervolgens bij het psychiatrisch ziekenhuisquote:
Bij gebeten worden door een dier of mens zegt thuisarts idd zelfde dag huisarts bellen: https://www.thuisarts.nl/bijtwond/ik-heb-bijtwond , en kans op infectie na kattenbeet is groter dan na hondenbeet. Richtlijn nhg zegt (oa) preventief antibiotica bij kattenbeet en bij bijtwond aan hand of voet, en dit was echt net een paar mm onder muis van duim op binnenkant onderarm.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geloof dat als je tot bloedens toe bent gebeten door een kat, je AB en een tetanusinjectie kunt krijgen. Een vriendin heeft dat een jaar of 2 geleden ook gehad. Ik was ook wat verbaasd want het lijkt overdreven. Tot ik me herinnerde dat haar vader 2 weken in het ziekenhuis heeft gelegen na een kattenbeet die hem zomaar fataal had kunnen worden.
Ben je niet bang met je overmatige ab inname dat het een keer niet meer werkt als je het echt nodig hebt?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Stiekem was ik er deze week, ben vanmiddag terug gekomen. Met vriendin en kind en hond en twee dagen bezoek van haar man, dus een meet zat er helaas qua mijn programma niet in, anders had ik je zeker gedm't!
Ik had op donderdagochtend een too good to go van Broekmans patisserie het Atelier te pakkeneen kleine aardbeienvlaai, wener kersentaartpunt en appeltaartpunt. En zelf nog twee kruisbessen slagroom punten erbij gehaald, want die vonden we toch lekkerder dan de kruisbessen schuim. Alles was heerlijk
maar we vonden uiteindelijk allebei de wener kersentaart het allerlekkerst. En dat is mooi, want die heeft picnic ook uit de vriezer vertelde ze
![]()
Ik las ook nog over verschrikkelijke sprekers/voorstelling, huuu. Zonde van je tijd..
[..]
Ha, paar van mijn collega's waren er ook, eentje ook met een praatje. Denk althans dat je op die ene was waar we een keer vlakbij elkaar gezeten hebben? Ik vond de lunch die keer ook al zo goed geregeldwas het weer daar of ergens anders dit keer? En hoe was het nachtje helemaal alleen in een hotel?
[..]
Piepwat sneu.. voor Piep en voor jullie. Hopelijk duurt het toch nog langer dan jullie denken, op een voor haar fijne manier!
En hallo!ik was een midweekje weg en wat minder op FOK!. Was erg fijn en gezellig weer, volgende keer is ook alweer geboekt. Ik werd wel steeds gestoken door iets, steeds meer rode bultjes op borst en schouders en in nek, paar jeukend maar paar niet, dus dat vond ik minder grappig. Eerst bang voor bedwantsen, dat redelijk uitgesloten - schijnen niet onder kleding te bijten maar echt alleen in huid dat bed raakt en ik sliep met trainingsbroek en sokken en shirt met lange mouwen en hoge ronde kraag en grootste deel bultjes zat eronder. En ik enige ook met bultjes, dat zou raar zijn met bedwantsen. Toen zag ik donderdag een mini beestje in badkamer lopen en toen ik dichterbij wilde kijken wat t was, sprong het weg, dus bang voor vlooien. Maar dat kan eig ook niet echt, want hond mee, en die had nergens last van en is allergisch voor vlooien dus die zou echt wel last moeten hebben voordat ik gebeten wordt door vlooien. Dus geen idee wat het geweest is, misschien toch muggen oid, maar irritant wel. Voor zekerheid maar even alle kleren op 60gr gewassen en de tassen even kort stoomreiniger op gezet.
En vervolgens werd ik thuis gebeten door mn kat.. wel eigen schuld, ik had gevoel dat ie veel op specifieke plek zat schoon te maken dus wilde voelen of ie weer t had open gelikt, want wat scherper op allergie klachten na 3e x oogontsteking dit jaar pasgeleden. Maar ik lette bij ernaar voelen niet goed op zn signalen dus toen ik eerste signalen miste, beet ie me. Huid kapot en klein rood puntje, maar gelukkig niet echt hard en gezien grootte van rode puntje ook niet diep maar oppervlakkig. Thuisarts zei huisarts contacten zelfde dag, dus even langsgelopen, physician assistant gaf aan altijd voor zekerheid even antibiotica voor een week, dus dat gehaald en meteen begonnen. Was wel beetje bang dat het toch dieper zou zijn dan leek, dus na boodschappen naast dierenarts even daar binnen gelopen want leken me de experts op gebied van inschatten diepte kattenbeetdie vonden het er idd redelijk oppervlakkig uitzien en zeiden als je al antibiotica hebt gekregen zou ik me geen zorgen maken, en huisarts buurvrouw waarbij ik nu op de bank zit op te passen op buurmeisje vroeg om t te zien en zei dat zij er niet eens preventief ab al voor zou starten zo oppervlakkig zag t eruit. Dus opzich wel fijn die geruststelling.
Maar wel jammer thuiskomen zo. Gelukkig is het weekend nu. Hoewel ik wel nog een beetje moet werken want maandag een college waarvan ik nog even slides van vorig jaar moet bekijken voor waar ik eigenlijk wat over ga vertellen.
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanmiddag met de dierenarts een Einde der Tijden-gesprek gehad over Piep. Het is nog niet zo ver maar het gaat geen half jaar meer duren vrezen we. Mager, dement en gewoon oud. Ze lijkt het nog wel naar haar zin te hebben maar ze is echt wel bijna op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Straks een verdere kennismaking met de nieuwe bewoners. Zij willen graag komen meten enzo.
Hopelijk zien zij het harde werken van mnX en zijn opruimhulp.![]()
Fijn weekend @all ☀
Hier hebben we het strand ook grotendeels voor ons zelf. Enige die je soms tegenkomt op de vele kilometers zijn andere hondenuitlaters en soms mensen die oesters van de rotsen tikken bij Ebquote:Op zaterdag 10 mei 2025 08:27 schreef sigme het volgende:
Dit is wel weer een kustplaatsje in het laagseizoen![]()
[ afbeelding ]
* sigme op het strand![]()
Ehm, ik denk iets met dementiequote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:35 schreef Clubsoda het volgende:
@:vlindertje89, ik was inderdaad waar jij ook een keer was. De lunch is ook echt super inderdaadwaarover hield je collega een praatje? Dat nachtje weg, tja...
ik ontdekte een paar dagen voor vertrek dat oudste en vrouw die avond naar een concert zouden gaan. Volledig mijn schuld, want dat wist ik best maar niet geregistreerd. Het lukte niet meer om oppas te vinden dus ik ging naar huis. Maar ga in juni een dag sauna met overnachting.
Wat een stressvolle thuiskomst van je vakantie! Hebben jullie wel leuke dingen kunnen doen?
Goed bezig. Balen van je nacht wel! Hopelijk lukt het met rustig aan wat klusjes doen om de energie beetje te verdelen over de dag!quote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Piep wordt in juli 17. Opsluiten is hier geen optie. Dat trekt en snapt ze niet en het doet niet heel veel tegen het geluid ook. Ze loeit niet iedere nacht. Soms ook maar enkele korte loeien, dan hoef ik er niet uit. Meestal val ik ook gewoon weer in slaap gelukkig.
Ondertussen zit de elektra in de mantelbuis, wordt er een poort gehangen en een paal gezet. Zo komen ze er wel. Nu ik nog
Ja, heerlijk. Wel met statief, want het ding is vrij groot en zwaar en dus lastig met hand echt stil te houdenquote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:59 schreef derLudolf het volgende:
Fijne he zo'n stukje professioneel glas @:vlindertje89
Ik heb maar een 'simpele' 70-200 f/4 dus sowieso al een pak lichter. Je moet zorgen dat je sluitertijd boven 1/brandpuntsafstand zit. Dus als je op 1/320e zit zou je geen last moeten hebben van bewogen beelden.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, heerlijk. Wel met statief, want het ding is vrij groot en zwaar en dus lastig met hand echt stil te houdenhoe doe jij dat? Ook statief of heb je een vastere hand?
Ja, zo lang duurde dat gesprek (zo creëer ook tekorten).quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:14 schreef AnneX het volgende:
Met 8-16 bedoel je de uren, die eraan zijn besteed!?
Fijn voor hem!
Waar blijft de ¤ twee ton eigenlijk voor uitjes van minderjarigen?
Daar wordt toch niet haar kapper van betaald?
Oh wacht, die factuur gaat maar haar ministerie.
Leeg zeg! @ sigme
quote:Op zaterdag 10 mei 2025 12:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ach Piep... 17 is een respectabele poezenleeftijd, maar evengoed kan het nog wel even door.
Hier is Pep aan een 2e jeugd begonnen sinds ze noodgedwongen aan de CBD olie zit. Ze trok de officiele meds voor artrose totaal niet en dit lijkt een geschenk uit de hemel te zijn. Ze is een stuk vocaler en rent weer rond of ze bezeten is
Ja die zijn soms heel lastig. Maar vooral wanneer ik denk, de vorige serie waren volgens mijn benen ook beenoefeningenquote:Op zaterdag 10 mei 2025 12:32 schreef Blues het volgende:
NiB gedaan, nu zonder Afrikaanse beeldjes maar eckte dumbels van 1k elk.
Dat voel ik veel beter nu
Been oefeningen zijn het lastigst, heb jij dat ook @:Kaatje1 ?
Sowieso zijn we goed bezig volgens dit artikel dat ik net als
https://archive.ph/PrF2P
Iemand met een levenquote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:26 schreef flipsen het volgende:
Vlugge zwaai vanaf de andere kant van de evenaar. Lurk wel mee hoor, maar wat minder actief aan het posten wegens actief met andere dingen bezig zijn. zoals koffie drinken op de vroege zaterdagochtend
Neergestort in de Indische Oceaan blijkbaar (dat ding dusquote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
De kans dat Kosmos 482 op faber haar kop pleurt is groter dan nul
Helaasquote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Neergestort in de Indische Oceaan blijkbaar (dat ding dus)
Ik heb kennissen in Hoevelaken, die zouden dan ook gevaar lopen, dus dan maar de oceaanquote:
Zoals Ludof al aangaf voor een eenpoot geen. Die gebruikte ik zelf ook bij de "langer" lenzen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, heerlijk. Wel met statief, want het ding is vrij groot en zwaar en dus lastig met hand echt stil te houdenhoe doe jij dat? Ook statief of heb je een vastere hand?
Moet overigens de foto's nog op laptop zien om te kijken of ze ook echt scherp zijn op dat formaat, ben wel benieuwd. Vorige keer leek ook deel vd foto's op cameraschermpje mooi scherp, maar viel dat bij inzoomen op laptop toch wel beetje tegen.
Inderdaad, maar volgens mij worden die statieven standaard geleverd met statief gondel. Zeker bij de camera van vlindertje denk ik goede toevoeging, ik weet niet hoe het bij Nikon geregeld is, maar bij Canon hebben de goedkopere camera's een plastic bajonetquote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:07 schreef z80 het volgende:
Het statief dan wel onder de lens zetten. En niet onder de camera. Daar wordt de camera niet blij van en is minder stabiel.
Ik had inderdaad de statief onder de lens staan (er zit zo'n aansluiting op de lens waar ik t ding in gedraaid had die op statief klikt). Probleem is vooral dat het zwaartepunt in de lens ligt bij camera+lens, waardoor als ik hem in handen heb en dan op foto maak knopje druk, de lens ook een klein stukje naar beneden gaat en weer omhoogquote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Zoals Ludof al aangaf voor een eenpoot geen. Die gebruikte ik zelf ook bij de "langer" lenzen.
Dan ben je voor een heel groot gedeelte van het trillen af. En je het het gewicht niet meer op je hand liggen.
Een eenpoot als uitschuif versie. Van het lichtste materiaal voldoet. Hier ergens een antiek aluminium ding liggen.
Officieel een driepoot, maar daar is deze veel te ligt voor. Als eenpoot werkt het wel goed.
Het statief dan wel onder de lens zetten. En niet onder de camera. Daar wordt de camera niet blij van en is minder stabiel.
Even bij @AnneX informeren of mrX nog iets heeft staan.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 19:31 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik had inderdaad de statief onder de lens staan (er zit zo'n aansluiting op de lens waar ik t ding in gedraaid had die op statief klikt). Probleem is vooral dat het zwaartepunt in de lens ligt bij camera+lens, waardoor als ik hem in handen heb en dan op foto maak knopje druk, de lens ook een klein stukje naar beneden gaat en weer omhoog. Wel goede tip om voor een eenpoot te gaan van jullie beide! De statief was nu prima omdat ik 'm uitgebreid klaar kon zetten voor de voedertijd, maar is natuurlijk wel minder praktisch bij gewoon rondlopen en meteen foto willen kunnen maken. Ga ik eens naar kijken! Ik had nu een statief mee die ik nog heb liggen van een onderzoek die nog terug moet, was verder wel een fijne maar je moet m idd wel echt helemaal uitklappen en neerzetten en het is ook niet super handig als je vervolgens net op een andere plek wil gaan staan ofzo met verplaatsen.
En anders in november naar de fotografica in Hilversum, kun je voor een habbekrats eentje kopenquote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:08 schreef z80 het volgende:
[..]
Even bij @:AnneX informeren of mrX nog iets heeft staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarna thuis een asperges maaltijd bereid. De afgelopen weken iedere week wel een variatie op asperges bereiden gegeten.![]()
Ik moet komende maand de huisarts ook bellen over tetanus. M'n laatste prik was juni 2014 en je moet die elke 10 jaar. Of ja, je kan ook wachten tot je 'm nodig hebt, maar dat is hier te vaakquote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja eega werd twee maanden terug ook flink gebeten (en gekrabd) en kreeg ook antibiotica kuur en tetanus shot.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Jullie gingen de kachel weghalen? Meenemen? Of wat gingen jullie voor m doen?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Over vogels gesproken... Ik werd vanochtend geattendeerd op een zwartkopje, nog nooit van gehoord.
Vanochtend even met m'n oom op pad geweest. Bekende van hem in m'n nieuwe dorp moest van een kachel af (te oud, mag niet meer gebruikt worden, en nu dreigde Landkreis met boete.
Daarna nog even rondje over z'n terrein gedaan en thuisgekomen met een (hele) oude bosmaaier (niet aan de praat gekregen) een kettingzaag/heggenschaar op steel, oude hydrofoorpomp en heel wat tuinslang.
Pomp zit vast, morgen even kijken of ik die aan de loop kan krijgen. Vorig jaar of jaar er voor hebben de buren van de brandweer nog een nieuwe bron gespoten als de pomp het doet eens even kijken of de pomp daarop aangesloten krijg.
Zwartkopjesquote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Over vogels gesproken... Ik werd vanochtend geattendeerd op een zwartkopje, nog nooit van gehoord.
Vanochtend even met m'n oom op pad geweest. Bekende van hem in m'n nieuwe dorp moest van een kachel af (te oud, mag niet meer gebruikt worden, en nu dreigde Landkreis met boete.
Daarna nog even rondje over z'n terrein gedaan en thuisgekomen met een (hele) oude bosmaaier (niet aan de praat gekregen) een kettingzaag/heggenschaar op steel, oude hydrofoorpomp en heel wat tuinslang.
Pomp zit vast, morgen even kijken of ik die aan de loop kan krijgen. Vorig jaar of jaar er voor hebben de buren van de brandweer nog een nieuwe bron gespoten als de pomp het doet eens even kijken of de pomp daarop aangesloten krijg.
Zwartkopjesquote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Oeiquote:Op zaterdag 10 mei 2025 22:21 schreef Tele6 het volgende:
Ik was vandaag naar een klimbos. Op de fiets -- 70 km heen, naderhand 20 km naar huis van m'n ouders, en nu lig ik daar met zere benen in bed
M'n rechter biceps doet al een tijdje soms zeer en ik word er helemaal paranoïde van
Ik ben een beetje een vlindertje89 als het om sportblessures gaat geloof ikverkouden of koorts of hoofdpijn boeien me weinig, maar als ik ergens een nieuwe spier op een nieuwe manier voel, dan ben ik mentaal al meteen al m'n sportwedstrijden van de komende maanden aan het schrappen
Maar. De biceps is wat stijf. Ik heb er vanmiddag 3 uur lang aan gehangen. Ik heb er vorig weekend allerlei rare obstakels mee geklommen tot ik van ellende niet meer kon. Zou gek zijn als er niks protesteerde. De biceps is een nieuwe plek om last van te hebben maar geen rare.
Mogen die vandaag de dag nog wel zo genoemd worden? #durftevragenquote:
Weghalen en meenemen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 22:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jullie gingen de kachel weghalen? Meenemen? Of wat gingen jullie voor m doen?
Leuk dat je nieuwe oude spullen meekreeg. Waarom deed de bosmaaier het niet?
quote:Op zaterdag 10 mei 2025 22:34 schreef flipsen het volgende:
Mogen die vandaag de dag nog wel zo genoemd worden? #durftevragen
Goedzo! Ik leer het ook steeds meer! Echt beter voor lijf. Hoe is het daarmee overall?quote:Op zondag 11 mei 2025 11:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
NiB gedaan, paar koppen koffie op, zo beginnen met het leeghalen van de ketelkast. Dus niet in een keer dinsdagavond, maar in etappes, ik leer
Klinkt als een lekkere dag en avond zo! Wat heb je voor lekkers gemaakt?quote:Op zondag 11 mei 2025 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Ieuw arm teamgenootje. En warm is het echt ja en dan voerde ik niets uit in de zon.
Net eten voor vanavond gemaakt, staat in de oven om om 19 uur klaar te zijn. Brood morgen is ook klaar. De zon is bijna weg dus ik ga zo weer even met boek naar balkon. En niet vergeten straks de planten water te geven
quote:Op zondag 11 mei 2025 18:17 schreef flipsen het volgende:
Kennen jullie het verhaal van die mensen die gingen verhuizen?
De dame van wie het huis is waar we heen zouden gaan per 1 juli is er "geestelijk nog niet aan toe" om zelf te verhuizen...
Ai dat klinkt niet best, kunnen jullie nog wel blijven waar jullie nu wonenquote:Op zondag 11 mei 2025 18:17 schreef flipsen het volgende:
De dame van wie het huis is waar we heen zouden gaan per 1 juli is er "geestelijk nog niet aan toe" om zelf te verhuizen...
Oh ja dat aanleggen weet ik ook nog van onze vaarvakantie (en korte vaardagjes op vakantie).quote:Op zondag 11 mei 2025 19:31 schreef AnneX het volgende:
Na 13 uur werd het alleen maar aangenaam op het balkon in de schaduw.😎
Met een buurvrouw koffie en cake met slagroom op het balkon. Bij haar is het niet te harden op het zuiden.
Ook een klets met een andere buurvrouw, die belangstellend informeert. En ook nog huisgehouden in het magazijn met reorganisatie van 45 busjes en flessen met allerlei onderhoudsolieën.![]()
Affijn, toen bleek na al die jaren dat het leuke fonteintje niet meer werkt. En bleek er zelfs een
aanbieding te zijn. Zó handig op zondag reserveren.👍🏼
https://www.welkoop.nl/zo(...)number=1&pageSize=24
MnX had een (bijna) record toeristen aan boord en veel last met aanleggen van de oostenwind.
Wat naar Vlinder van je teamgenoot en haar enkel banden. 😢
Nu risotto met spinazie en tomaat en van alles. En proost.
Sinds flessen wijn uit de schuur tevoorschijn zijn, wordt er flink gedronken (door mij). 🍷
Er was nog niets getekend, wel voorlopig huurcontract ontvangen om door te nemen, maar het tekenen werd steeds uitgesteld. We voelden het al een beetje aankomen.quote:Op zondag 11 mei 2025 18:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Dat is shit zeg.
Kan dat ook 'gewoon', nog zo kortdag? Zonder boetes ofzo?
Ja hoor, dit contract loopt 30 september af, we zitten niet op de schopstoel (en kunnen ook nog altijd besluiten te verlengen)quote:Op zondag 11 mei 2025 18:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ai dat klinkt niet best, kunnen jullie nog wel blijven waar jullie nu wonen
(Dat had ik niet gezien).quote:Op zondag 11 mei 2025 18:17 schreef flipsen het volgende:
Oh das best balen zeg!quote:Op zondag 11 mei 2025 20:24 schreef flipsen het volgende:
[..]
Er was nog niets getekend, wel voorlopig huurcontract ontvangen om door te nemen, maar het tekenen werd steeds uitgesteld. We voelden het al een beetje aankomen.
[..]
Ja hoor, dit contract loopt 30 september af, we zitten niet op de schopstoel (en kunnen ook nog altijd besluiten te verlengen)
Balen zegquote:Op zondag 11 mei 2025 18:17 schreef flipsen het volgende:
quote:
Sterktequote:
quote:Op zondag 11 mei 2025 20:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Gaan jullie nu op zoek naar iets anders of wachten jullie tot ze ervwel aan toe is?
Huurcontract in Argentinië is tegenwoordig voor 3 jaar (maar genoeg huisbazen die gewoon hun eigen regels aanhouden). Dus ja, zou voor 3 jaar zijn, als we niets anders vinden.quote:Op zondag 11 mei 2025 20:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
(Dat had ik niet gezien).
Oei, wat een tegenvaller voor jullie. Gelukkig geen schopstoel.
En moet je dan per jaar 😳 verlengen?
We gaan weer lekker stuinen op de 187 verschillende huizensites hierquote:Op zondag 11 mei 2025 20:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Gaan jullie nu op zoek naar iets anders of wachten jullie tot ze ervwel aan toe is?
Ik dacht eerst even dat je de verkeerde mensen op bezoek was, maar toch nietquote:Op zondag 11 mei 2025 22:24 schreef Tele6 het volgende:
daar was m'n moeder zo kwaad op ot die tijd blijf ik daar mooi weg
Als jij het weet 😇 ook gehoarded, vermoed ik zo.quote:Op zondag 11 mei 2025 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Cheers @:AnneX
Waar heb je zo veel onderhoudsolie voor nodig?
Was super leuk!quote:Op zondag 11 mei 2025 21:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn dag was uitstekend. We hebben vanochtend een definitief ontwerp voor de buitenkeuken gemaakt. Het grootste deel kunnen we zelf maken dus dat is fijn.
Daarna ben ik naar Rotterdam gereden om daar LHO te meeten bij een zeer goed Indiaas restaurant. Lekker gegeten, door de stad geslenterd, gekletst, etc.
Toen ik thuiskwam, was de vloer en de afwas gedaan, de stop van de wastafel in de badkamer unfucked (zat sinds dinsdag dicht) en was er weer aan de schutting gewerkt. Wat een luxe.
Als we binnen 6 maanden na het ingaan zouden vertrekken: 2 maanden huur doorbetalen na vertrek. Anders 1 maand.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:28 schreef derLudolf het volgende:
Balen van het huis @:flipsen is er wat te regelen met verhuurder van huidige woning? Of zit je er 3 jaar aan vast als je blijven wil?
quote:Op zondag 11 mei 2025 22:24 schreef Tele6 het volgende:
Over een maandje is 't vaderdag. Tot die tijd blijf ik daar mooi weg
Bij het begin mevrouwtjequote:Op maandag 12 mei 2025 08:44 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen. Ik zit al op werk met een kop koffie voor m'n neus. To do list heb ik vrijdag al gemaakt, nu alleen bedenken waar ik begin
WOGgen tot je een ons weegt. De inspiratie komt vanzelf.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:44 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen. Ik zit al op werk met een kop koffie voor m'n neus. To do list heb ik vrijdag al gemaakt, nu alleen bedenken waar ik begin
Hatsjoequote:Op maandag 12 mei 2025 10:30 schreef Lonaa het volgende:
Mag ik nog even zeuren over de hoeveelheid pollen?
Nice! En beter dan schnitzel met patatquote:Op maandag 12 mei 2025 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier nul pollen. Letterlijk geen land in zicht. Ik denk ergens tussen Stavanger en de Shetlands. Waanzinnig wat ik hier allemaal te eten krijg om het maar even relevant te houden. Gisteren een amuse van gedroogde stokvishuid met truffelmayonaise, een pancake met wat grote glazige garnalen (langoustines?) als voorgerecht, ribeye met schorseneer in eoa zwart poeder en een bosuitje, en gefermenteerde rabarber met witte chocolademousse als dessert. Plaatjes komen later.
Oh en het "lunchpakket" was een focaccia met misschien wel anderhalf ons garnalen ertussenEn saus en sla en tomaat en komkommer dus eten werd een zootje maar oei oei oei
![]()
Eergisteren in Hirtshals al gerookte monk fish (??) en in roomboter gebakken wijting met asperges![]()
Morgenochtend landen we op Streymoy. Vandaag nog even de ballen uit m'n broek vervelen op die boot hier
Ah okee. Nou ja het was op zich best lekker hoor, alleen nogal taai. Zal wel zo horenquote:Op maandag 12 mei 2025 11:50 schreef derLudolf het volgende:
@:dr_Flash Monk is wat we kennen als zeeduivel. Ben ik geen fan van, tenminste gebakken in de pan vond ik het geen succes.
Wijting daarentegenKabeljauw wordt altijd zo tegenop gekeken, maar doe mij maar wijting of schelvis
Ik was even vergeten hoe erg dat hier kan zijn. Had ook mijn mometasonfuroaat niet ingepaktquote:Op maandag 12 mei 2025 10:30 schreef Lonaa het volgende:
Mag ik nog even zeuren over de hoeveelheid pollen?
Gezondheid.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik was even vergeten hoe erg dat hier kan zijn. Had ook mijn mometasonfuroaat niet ingepakt
je land in Torshavn, niemand die Streymoy gebruikt. veel plezier! ben benieuwd wat je met de tips gaat doen!quote:Op maandag 12 mei 2025 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier nul pollen. Letterlijk geen land in zicht. Ik denk ergens tussen Stavanger en de Shetlands. Waanzinnig wat ik hier allemaal te eten krijg om het maar even relevant te houden. Gisteren een amuse van gedroogde stokvishuid met truffelmayonaise, een pancake met wat grote glazige garnalen (langoustines?) als voorgerecht, ribeye met schorseneer in eoa zwart poeder en een bosuitje, en gefermenteerde rabarber met witte chocolademousse als dessert. Plaatjes komen later.
Oh en het "lunchpakket" was een focaccia met misschien wel anderhalf ons garnalen ertussenEn saus en sla en tomaat en komkommer dus eten werd een zootje maar oei oei oei
![]()
Eergisteren in Hirtshals al gerookte monk fish (??) en in roomboter gebakken wijting met asperges![]()
Morgenochtend landen we op Streymoy. Vandaag nog even de ballen uit m'n broek vervelen op die boot hier
Nou ik welquote:Op maandag 12 mei 2025 12:30 schreef Barreltje het volgende:
[..]
je land in Torshavn, niemand die Streymoy gebruikt.
Geen. Op de Faeroerse boot MS Norröna. Zo eens even bij het zwembad koekeloeren. Of er niet te veel kleutergrut in zit.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:dr_Flash op welke Noorse boot zit je!?
Noorwegen![]()
Boten![]()
Eten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ‘spul’ waarover nog geen uitsluitsel kan worden genomen? Dat ‘spul’ ?quote:Op maandag 12 mei 2025 16:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef, dat is echt nog lang. Maar waar is dat spul dan want jullie moeten dat toch binnenkort opleveren?
Ah, dan snap ik het. Ik dacht dat het nog in de schuur van het oude huis stond, had helemaal het dozenpaleis gemistquote:Op maandag 12 mei 2025 17:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat ‘spul’ waarover nog geen uitsluitsel kan worden genomen? Dat ‘spul’ ?
In het Grote Dozenpaleis.![]()
Over het algemeen weet men maanden van tevoren, dat er wordt verhuisd en zijn er voorbereidingen van mee of weg of …
Wij doen het andersom. Eerst verhuizen en dan ruimen…
Zonder vet bakken en kijken of de eieren uit zichzelf anti aanbak zijn.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:58 schreef derLudolf het volgende:
Wat pannenkoeken aan het bakken met eieren van een tante die kippen heeft. Bak in een plaatstalen pan. Ik vraag me af hoe je meer pfas binnen krijgt, op deze manier of met supermarkteieren gebakken in een gare Tefal pan
O jaaaa! Jij deint (quote:Op maandag 12 mei 2025 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen. Op de Faeroerse boot MS Norröna. Zo eens even bij het zwembad koekeloeren. Of er niet te veel kleutergrut in zit.
Deining is behoorlijk serieus ja. Ik kan het hebben maar het is dan ook echt ideaal weer.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
O jaaaa! Jij deint () naar de eilanden
![]()
Valt de wiebel mee of tegen?
Zwembad is altijd goed. Gewoon op de koppen van de kleuters poepen
Veel plezier met varen en dingen zien daar
*uitgumt op bucketlist*quote:Op maandag 12 mei 2025 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deining is behoorlijk serieus ja. Ik kan het hebben maar het is dan ook echt ideaal weer.
Zwembad kijk ik op de terugweg wel. Heb net een AYCE buffet onder vuur genomen. Had eigenlijk geen idee dat ik zo'n honger hadLunch was wel matigjes ook. Nou nog even anderhalf uur in de bar naar de avondzon kijken en dan naar bed denk ik. Morgen vroeg op. 6 uur ontbijt (7 uur NL tijd is dat)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |