abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 7 mei 2025 @ 12:46:26 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217565843
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_217565942
Hop
Koekoek
Roekoe
Koe

pi_217565947
Hoor net op het nieuws, 4-5 uur wachten in Amsterdam om te horen of je teveel zuipt _O- #levertest
  Moderator woensdag 7 mei 2025 @ 13:05:08 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217565960
4-5 uur, dat was toch ook de wachttijd voor een stoel op een terras toch?
pi_217566233
Gedrocht
082836a5eb131ff0d27aeda04938255f40748ad6.jpg?1746617471
Werewolf
  woensdag 7 mei 2025 @ 14:57:36 #6
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217566882
Grappig, jaaaren geleden zat er een Hop in de buurt van Woold. Ik zag hem aan de kant van de weg op een paaltje zitten. Belde een vogelaar vriendin van mij, die vertelde dat de vogelaars in Nederland in opwinding waren daarover, er heen gingen om hém te zien.
Paar jaar later mag ik in een tuin op een van de canarische eilanden. Daar zat een heel stel.
Leuke beesten verder
pi_217566913
T is lekker fietsweer. Moest pasfoto’s laten maken en meteen een ommetje aan vastgeknoopt.
In de Steenstraat nog het bordje “verboden richtingaanwijzer te gebruiken “ gezocht. Ik kan prima tempo fietsen maar daar durf ik het echt niet. Wanneer je daar boetes uitschrijft voor verkeersovertredingen heb je binnen twee uur je salaris van een maand bij elkaar.
We have far more in common than that which devides us..
pi_217566944
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 14:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Grappig, jaaaren geleden zat er een Hop in de buurt van Woold. Ik zag hem aan de kant van de weg op een paaltje zitten. Belde een vogelaar vriendin van mij, die vertelde dat de vogelaars in Nederland in opwinding waren daarover, er heen gingen om hém te zien.
Paar jaar later mag ik in een tuin op een van de canarische eilanden. Daar zat een heel stel.
Leuke beesten verder
Zou er graag nog eens eentje zien ooit.
Net als een ijsvogel. En dan ook echt voor mijn lens he *)
pi_217566959
Wij zijn wat dingen gaan kopen voor g (schoenen, vest, knoflook :P ) en wilden de auto zelf ff wassen en de banden doen.
Alles buiten gebruik op ons vertrouwde adres hier verderop.
Naar Velserbroek gereden en voor het eerst door BOB gegaan (blijkt een keten) en gratizz banden gedaan.
Ons Puntootje glimt weer prachtig. (Kost ook wat :P )

Die tekst _O-

quote:
Ben jij al eens bij BOB Autowas Velserbroek geweest? Onze uitgebreide en hippe vestiging is van de nieuwste autowastechnieken voorzien, zodat jij en je auto na een bezoekje weer stralend en veilig de weg op kunnen.

Onze BOB-kanjers staan hier zeven dagen in de week voor je klaar. Zij helpen je graag met het kiezen van het juiste wasprogramma, geven tips en advies en begeleiden je veilig naar onze ultramoderne transportband zodat jij kunt genieten van je wassing!
pi_217566990
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:
T is lekker fietsweer. Moest pasfoto’s laten maken en meteen een ommetje aan vastgeknoopt.
In de Steenstraat nog het bordje “verboden richtingaanwijzer te gebruiken"; gezocht. Ik kan prima tempo fietsen maar daar durf ik het echt niet. Wanneer je daar boetes uitschrijft voor verkeersovertredingen heb je binnen twee uur je salaris van een maand bij elkaar.
Ik snap dit niet 8)7
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 mei 2025 @ 15:47:47 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217567237
Met Marskramerpad aangekomen in Deventer :)
Wandelend een fijne etappe door het groen. Verder niet zo veel te zien.
Morgen de overgangsetappe naar Klarenbeek voordat De Veluwe nadert :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 7 mei 2025 @ 15:50:56 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217567263
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 15:15 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik snap dit niet 8)7
Kaatje haar richtingaanwijzer deed het niet. Daarom had ze de hoop dat het misschien wel verboden was om die te gebruiken. Dan had ze gewoon door kunnen rijden. Nu is ze maar gaan lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217567579
Vanavond hebben we een gesprek met buurtbemiddeling. Ik merk dat ik er toch al een paar dagen een knoop van in mijn maag heb. Ookal weet ik dat dit nog niet spannend gaat zijn. Ze komen nu nog alleen met ons praten en gaan daarna pas kijken of de buren er voor open staan.
pi_217567591
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 15:15 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik snap dit niet 8)7
Werkelijk iedere auto die vanaf de parkeerplek de weg op reed, van de weg een parkeerplaats opreed dan wel een zijstraat inreed gebruikte de richtingaanwijzer niet. Mevrouw op de fiets voor me (met kind in bakfiets) werd bijna aangereden. Nou waren er ook fietsers die geen hand uitstaken en over de stoep reden. De Steenstraat heeft aparte regels en ik fiets daar niet graag. Maar hand uitsteken of richtingaanwijzer gebruiken is toch echt niet verboden.
pi_217567861
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Werkelijk iedere auto die vanaf de parkeerplek de weg op reed, van de weg een parkeerplaats opreed dan wel een zijstraat inreed gebruikte de richtingaanwijzer niet. Mevrouw op de fiets voor me (met kind in bakfiets) werd bijna aangereden. Nou waren er ook fietsers die geen hand uitstaken en over de stoep reden. De Steenstraat heeft aparte regels en ik fiets daar niet graag. Maar hand uitsteken of richtingaanwijzer gebruiken is toch echt niet verboden.
Oh zo :D
  Moderator woensdag 7 mei 2025 @ 18:31:35 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217568450
Ik zag op FB een filmpje van een Duitse ijssalon. Een bak ijs met daarin een dampende schoorsteen. "Konklafeis, habemus gelatum" _O-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 mei 2025 @ 18:43:01 #17
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217568524
Hmmm op FB een fakeaccount met broertjelief. Nu zit hij nooit meer op FB. Dus de omgeving weet wel beter.
Dat account benaderde pa, terwijl pa en hij al jaren geen contact hebben.
Gelukkig werd pa optijd wakker toen het om geld ging.
Weet dat van oom ma ook heul vaak een nepaccount wordt aangemaakt. Maar dat is dan ook een bekende Amsterdammer. Nu is het gewoon mn broertje...
Gmbrl
pi_217568569
}:|
  woensdag 7 mei 2025 @ 19:50:36 #19
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217569172
Waarom is de kwaliteit van levensmiddelen in Frankrijk zo gruwelijk veel beter? Zit hier in de diepste provincie klein dorps bakkertje, bak goddelijke broden en croissants. Bij de supermarkt is het vlees beter dan van de beste slager bij ons. Om van de slager nog maar te zwijgen. zo een maandverbandje in de verpakking zit er niet in, toch lekt er geen vocht uit het vlees.
pi_217569229
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 19:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Waarom is de kwaliteit van levensmiddelen in Frankrijk zo gruwelijk veel beter? Zit hier in de diepste provincie klein dorps bakkertje, bak goddelijke broden en croissants. Bij de supermarkt is het vlees beter dan van de beste slager bij ons. Om van de slager nog maar te zwijgen. zo een maandverbandje in de verpakking zit er niet in, toch lekt er geen vocht uit het vlees.
De visafdeling van elke random supermarkt hier (muv de duitsers) heeft een mooier aanbod dan Schmidt.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_217569468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:34 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond hebben we een gesprek met buurtbemiddeling. Ik merk dat ik er toch al een paar dagen een knoop van in mijn maag heb. Ookal weet ik dat dit nog niet spannend gaat zijn. Ze komen nu nog alleen met ons praten en gaan daarna pas kijken of de buren er voor open staan.
Gesprek met buurtbemiddeling was fijn. Nu hopen dat de buren open staan voor een gesprek.
  woensdag 7 mei 2025 @ 20:18:27 #22
63722 z80
I fink you freaky
pi_217569548
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2025 13:01 schreef Blues het volgende:
Hop
Koekoek
Roekoe
Koe

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Er heeft een tijdje een pauw paartje door het dorp gezworven. En die maken pas kabaal. Daarbij fluisteren de rest van de vogels.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_217569727
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 20:11 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Gesprek met buurtbemiddeling was fijn. Nu hopen dat de buren open staan voor een gesprek.
Fijn! Waren er ook meer buren bij? Of waren ze bij meerdere buren geweest?
Zo’n baan zou niets voor mij zijn.
  woensdag 7 mei 2025 @ 20:35:47 #24
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217569736
quote:
2s.gif Op woensdag 7 mei 2025 19:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
De visafdeling van elke random supermarkt hier (muv de duitsers) heeft een mooier aanbod dan Schmidt.
Ik weet het. Was regelmatig in Spanje. De Carrefour in Mallorca had iets van 50-60 meter Koelvitrine met ijs en daarop vis, schaaldieren en weekdieren.
pi_217570033
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 19:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Sowieso de hele eetcultuur in Nederland.

Ik kijk soms op Youtube naar een meid die filmt wat ze bij haar Italiaanse familie eet. Is toch gewoon jaloersmakend dat koken daar om pure ingrediënten en samenzijn draait. O+ En daar is dan eigenlijk juist weinig culinairs aan, gewoon heel huiselijk.

En dan zit ik bij familie op een verjaardag met een kippiepan. :') En ik heb eigenlijk ook geen bijzondere herinneringen aan het eten vroeger thuis. Het beste waren de vispannetjes, maar dat kwam van m'n Vlaamse stiefvader destijds. :') Die bracht er op dat vlak wel een kleine verbetering in.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217570197
Overigens over goede eetcultuur gesproken. Ik zat dus laatst op een verjaardag waar New York Pizza werd besteld. Waren de kinderen blijkbaar gek op. En aangezien ik daar niet gek op ben, heb ik wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om bitterballen pizza die steeds op Tiktok voorbij kwam te testen. En ik moet zeggen, dat was wel zo fout dat het goed was.

pi_217570240
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 21:11 schreef Myraela het volgende:
Overigens over goede eetcultuur gesproken. Ik zat dus laatst op een verjaardag waar New York Pizza werd besteld. Waren de kinderen blijkbaar gek op. En aangezien ik daar niet gek op ben, heb ik wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om bitterballen pizza die steeds op Tiktok voorbij kwam te testen. En ik moet zeggen, dat was wel zo fout dat het goed was.

[ afbeelding ]
😂
dat ga ik hier in huis niet verder vertellen .
Heerlijk zingen en repeteren voor 3 komende optredens 🎶
pi_217570691
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 20:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Fijn! Waren er ook meer buren bij? Of waren ze bij meerdere buren geweest?
Zo’n baan zou niets voor mij zijn.
Alleen wij.
Ik vind het ook echt knap dat je dit soort (vrijwilligers)werk kan doen. Ze vertelden dat ze toch ook wel vaak met agressie te maken hebben.

Wel gaven ze aan het bijzonder te vinden dat de woningbouw helemaal niets heeft gedaan aan de situatie. Zeker aangezien er veel meer mensen in het huis wonen dan dat er ingeschreven staan.
pi_217571227
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 21:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Alleen wij.
Ik vind het ook echt knap dat je dit soort (vrijwilligers)werk kan doen. Ze vertelden dat ze toch ook wel vaak met agressie te maken hebben.

Wel gaven ze aan het bijzonder te vinden dat de woningbouw helemaal niets heeft gedaan aan de situatie. Zeker aangezien er veel meer mensen in het huis wonen dan dat er ingeschreven staan.
Ik vind het wel allemaal traag gaan voor jullie.
pi_217571569
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 22:44 schreef Blues het volgende:

[..]
Inderdaad want het duurt al zo lang.
Maar hopelijk doet buurtbemiddeling nu iets en doet ook de wbv er iets aan.

Ik kreeg vanmiddag van vrienden hier in de flat een kiploempia van roosters. We hadden laatst een gesprek over loempia’s die vroeger bij “onze” Chinees zo goed gevuld waren maar tegenwoordig vrijwel alleen maar taugé als vulling hebben. Zij hadden die van roosters gehad en hadden er nu een voor mij meegenomen. Geen woord teveel. Vol met kip, lekker gekruid, ook best wat groenten.
De pasta carbona is verschoven naar morgen

@Myraela ik kijk op instagram wel naar pastagranny’s. Oude simpele keukens met formica tafeltjes met kleedjes, doorgebrande pannen, reumahandjes die pasta draaien en je zou zo meeeten
pi_217571662
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 23:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Inderdaad want het duurt al zo lang.
Maar hopelijk doet buurtbemiddeling nu iets en doet ook de wbv er iets aan.

Ik kreeg vanmiddag van vrienden hier in de flat een kiploempia van roosters. We hadden laatst een gesprek over loempia’s die vroeger bij “onze” Chinees zo goed gevuld waren maar tegenwoordig vrijwel alleen maar taugé als vulling hebben. Zij hadden die van roosters gehad en hadden er nu een voor mij meegenomen. Geen woord teveel. Vol met kip, lekker gekruid, ook best wat groenten.
De pasta carbona is verschoven naar morgen

@:myraela ik kijk op instagram wel naar pastagranny’s. Oude simpele keukens met formica tafeltjes met kleedjes, doorgebrande pannen, reumahandjes die pasta draaien en je zou zo meeeten
Aha!
Dan weet ik nu waarom ik een tijdje in een pasta-granny insta-fuik zat _O-
pi_217571736
quote:
Ik heb het gevoel dat het leven bestaat uit traag. Als je overheid (of daaraan gelieerde publieke sector) nodig heb. Het gaat wel snel als je moet betalen. Ik word er moedeloos van.
pi_217571830
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 23:34 schreef Queller het volgende:

Ik heb het gevoel dat het leven bestaat uit traag. Als je overheid (of daaraan gelieerde publieke sector) nodig heb. Het gaat wel snel als je moet betalen. Ik word er moedeloos van.
:*
pi_217571835
quote:

[..]
Vind ik ook. Maarja buiten schreeuwen is niet verboden, net zoals blowen. Maar als je 10 buren hebt die dit continu tussen 7.00 en 2.00 doen heb je wel flink overlast. Isa benoemde het ook dat is PTSS had en ik ben bang dat ze gelijk heeft. We zijn niet in de situatie om een ander huis te kopen of huren. Dus hopelijk gaan de buren in deze bemiddeling mee, anders weet ik ook niet wat we nog moeten...

Behalve proberen om de woningbouw iets meer verantwoordelijkheid te laten nemen. Want een uitbouw van golfplaten is vooral het probleem en wat ik om mij heen hoor is dat toch wel iets waar de woningbouw iets mee moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sarabi op 08-05-2025 05:57:07 ]
pi_217572155
Sterkte @Sarabi :*
pi_217572159
Goedemorgen!

Vandaag gaan we weer weg. Komend weekend verzamelt de schoonfamilie in noord-Frankrijk, dus daar gaan we nu naar toe op pad (onderweg nog een hotelovernachting).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_217572177
Ik had dinsdagnacht de meest chaotische nacht. Eerst kon ik maar niet in slaap komen en daarna de raarste dromen gehad. O.a. wilde @Dr_Flash een zwembad graven in de tuin van @Lucky_Strike en wij moesten allemaal komen helpen graven. _O-
Gisterochtend dan maar ziek gemeld want ik had voor mijn gevoel nul uur zinnige slaap gehad en ik zag nog steeds zwembaden. Plus hoofdpijn en misselijk. Het zal B z'n griep wel zijn :(
Merendeel van de dag geslapen en nu zit ik toch maar weer in de trein naar werk, want vannacht was een normale nacht en ik baal er al van dat ik één dag werk gemist heb terwijl ik niet super ziek was.
B zei dat ik dan lekker thee kon zetten en m'n nieuwe legpuzzel maken, maar ik heb gisteren alleen maar op bed gelegen. Ik vind het allemaal helemaal niet leuk :(
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 08:20:35 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217572466
Ging @Dr_Flash ook helemaal los op verschillende lagen en afzettingen in de grond?

Op de terugweg van Tsjechië ging hij bij Porta Westfalica helemaal los. Erg interessant overigens.

Wie de inhoud van dat hoorcollege wil weten, gaat volgend jaar maar mee :6
pi_217572724
Mogge!

Hier ook een rare droom, was getuige van een liquidatie tijdens een presentatie, de presentator ging gewoon door en de levenden bleven gewoon vragen stellen _O- Daarna ging mijn fiets stuk en liet ik m maken waar geen fietsenmaker is en toen ging ik weer naar die presentatie.

Niet zo streng voor jezelf @Tele6 Dit is een week waar het niet meezit, gaat vanzelf wel weer goed, maar dan merk je er minder van.
  donderdag 8 mei 2025 @ 09:21:29 #40
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217572896
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 21:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Alleen wij.

Dat is hier ook structureel het geval in de straat, maar wordt door en gemeente en verhuurder afgedaan als 'ja maar dat is 1 gezin uit Syrie' . Terwijl er toch echt zwart op wit staat "vader, moeder, minderjarige dochter" en dat de drie meerderjarige (actief overlast veroorzakende) "zonen" er toch echt niet wonen volgens de GBA.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_217573303
Hooikoorts. Hoofdpijn. Meh.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_217573386
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 09:21 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dat is hier ook structureel het geval in de straat, maar wordt door en gemeente en verhuurder afgedaan als 'ja maar dat is 1 gezin uit Syrie' . Terwijl er toch echt zwart op wit staat "vader, moeder, minderjarige dochter" en dat de drie meerderjarige (actief overlast veroorzakende) "zonen" er toch echt niet wonen volgens de GBA.
-O- valt toch tegen

Een van de buurvrouwen stond net aan de deur met een bloemetje (en kraslot :') )
Wel lief maar zij is niet diegene die de grootste problemen veroorzaakt.
pi_217573555
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]
-O- valt toch tegen

Een van de buurvrouwen stond net aan de deur met een bloemetje (en kraslot :') )
Wel lief maar zij is niet diegene die de grootste problemen veroorzaakt.
Maar dan is er wel snel actie ondernomen door buurtbemiddeling. Had deze buurvrouw wel door dat zij het probleem niet is?

@fietsie kunnen de bewoners dan niet aangesproken worden dat hun “bezoekers” overlast veroorzaken? Het gaat allemaal zo moeizaam met overlast. Vanochtend las ik dit artikel https://archive.ph/nr4GO

NiB weer helemaal mee kunnen doen zonder pauze *O* en buiten adem. Dat zit best goed in elkaar, zal er niet superfit van worden maar toch wel een beetje fitter.
pi_217573625
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar dan is er wel snel actie ondernomen door buurtbemiddeling. Had deze buurvrouw wel door dat zij het probleem niet is?

Buurtbemiddeling is inderdaad al aan de deur geweest bij de buren. Helaas was de hoofdhuurster niet thuis (die ook het grootste probleem is). Dus hebben ze nog niet een afspraak kunnen maken.

En ja de buurvrouw wil zelf ook graag een eigen appartement omdat er niet meer met de anderen valt samen te leven. Zeker niet met een klein kind.
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:51:57 #45
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217573667
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

@:fietsie kunnen de bewoners dan niet aangesproken worden dat hun “bezoekers” overlast veroorzaken? Het gaat allemaal zo moeizaam met overlast. Vanochtend las ik dit artikel https://archive.ph/nr4GO

Politie is er gemiddeld 1x in de week. Verandert niets.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:54:19 #46
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217573711
quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:13 schreef Lonaa het volgende:
Hooikoorts. Hoofdpijn. Meh.
Oog- en neusdruppels al toegevoegd aan pilletjes ? Dat deed hier een boel goed.
pi_217573813
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:51 schreef fietsie het volgende:

[..]
Politie is er gemiddeld 1x in de week. Verandert niets.
Idioot dat zoiets zo lang kan duren. Ik snap dat mensen ergens moeten wonen (zoals die meneer uit het artikel) maar iemand die al jaren het woonplezier van vele anderen kapot maakt, daar moet toch ook rekening mee gehouden worden
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:18:51 #48
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217573947
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2025 07:17 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]

Vandaag gaan we weer weg. Komend weekend verzamelt de schoonfamilie in noord-Frankrijk, dus daar gaan we nu naar toe op pad (onderweg nog een hotelovernachting).
West of Oost Noord-Frankrijk?
pi_217574507
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
West of Oost Noord-Frankrijk?
Mid :+

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Berck_(gemeente)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 8 mei 2025 @ 13:25:02 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217574917
quote:
Ah, met oud en nieuw zaten wij een kleine 55 KM noordelijker :-)
pi_217576370
Genieten van een schoon huis en vers bed vanavond.
Zelf ondertussen verder met een nieuw tuniek want balkon was net iets te fris om daar te zitten lezen
pi_217576894
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:54 schreef fietsie het volgende:

[..]
Oog- en neusdruppels al toegevoegd aan pilletjes ? Dat deed hier een boel goed.
Ik voegde ibu toe. Ging ook prima. :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 mei 2025 @ 18:09:20 #54
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217577666
Witte Rook!
  donderdag 8 mei 2025 @ 18:15:27 #55
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217577752
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:09 schreef borisz het volgende:
Witte Rook!
Maar niet hier: https://www.google.com/ur(...)hlj7QaelMb5er1QQbHXS
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_217579014
pi_217579341
Mmmm, eigen beschrijving over de augustijner orde…dat laatste woord?

Wij zijn een internationale religieuze orde van katholieke broeders die in gemeenschap leven en geïnspireerd zijn door Sint Augustinus. Wij begeleiden mensen in hun relatie met God door middel van gebedservaringen, vorming en gemeenschap .
  donderdag 8 mei 2025 @ 20:20:49 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217579380
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 20:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmmm, eigen beschrijving over de augustijner orde…dat laatste woord?

Wij zijn een internationale religieuze orde van katholieke broeders die in gemeenschap leven en geïnspireerd zijn door Sint Augustinus. Wij begeleiden mensen in hun relatie met God door middel van gebedservaringen, vorming en gemeenschap .
Da’s een heel normaal woord in de context van geloof. Niet te verwarren met geslachtsgemeenschap.
pi_217579450
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 20:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Da’s een heel normaal woord in de context van geloof. Niet te verwarren met geslachtsgemeenschap.
Weet ik, maar je kunt het ook “handiger” formuleren gezien de geschiedenis (hopelijk geschiedenis)
  donderdag 8 mei 2025 @ 20:31:32 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217579467
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 20:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Weet ik, maar je kunt het ook “handiger” formuleren gezien de geschiedenis (hopelijk geschiedenis)
Dat zie ik niet zo.
  donderdag 8 mei 2025 @ 20:48:27 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217579611
Vlijtig een paar miljoen volgelingetjes erbij wippen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 mei 2025 @ 21:08:10 #62
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217579781
Ik had trouwens post.
Een handgeschreven brief. Wel gericht aan Bewoner(s).
Is het een Jehova uit de buurt die toch de moeite neemt om een handgeschreven brief en een postzegel aan mij te besteden.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:29:53 #63
217702 Lonaa
Honger!
pi_217583077
Hallo.
pi_217583082
Mogge!

Het ziet ernaar uit dat het een mooie zonnige dag gaat worden.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:30:57 #65
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217583083
Heeft Trump al gepost dat hij persoonlijk het conclaaf besluit heeft genomen ?
pi_217583088
Goedemorgen :W
Zometeen naar ons eerste familieweekend ever, ben benieuwd...
Sowieso voor het eerst in 2 jaar dat ik niet thuis slaap.
En mijn man mag elke dag 2x op en neer rijden voor de suikerkat :+
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:32:04 #67
217702 Lonaa
Honger!
pi_217583094
Iedereen ineens tegelijk op FOK of wat?
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:32:45 #68
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217583098
Ik zit de koffie door de koffiezetter heen te kijken dus dan is FOK wel even fijne afleiding
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:33:52 #69
217702 Lonaa
Honger!
pi_217583106
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:32 schreef fietsie het volgende:
Ik zit de koffie door de koffiezetter heen te kijken dus dan is FOK wel even fijne afleiding
Ik maak zin om een rondje te rijden om losse flodders op te halen.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:37:46 #70
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217583122
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik maak zin om een rondje te rijden om losse flodders op te halen.
Het is mooi weer; thermosmok koffie mee, raampje open en bollen? :)

Ik mag heerlijk P&O dingen doen de hele ochtend (daar heb ik zo'n haat aan, maar moet er even doorheen want dan krijg ik de juiste vinkjes voor een evt andere functie :P)
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:39:17 #71
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217583129
de 3d printer staat ondertussen spannende dingen te doen; hij is een groot formaal wolwinderspoel aan het printen voor op de handgezwengelde wolwinders hier te huize
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:42:11 #72
217702 Lonaa
Honger!
pi_217583139
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:37 schreef fietsie het volgende:

[..]
Het is mooi weer; thermosmok koffie mee, raampje open en bollen? :)

Ik mag heerlijk P&O dingen doen de hele ochtend (daar heb ik zo'n haat aan, maar moet er even doorheen want dan krijg ik de juiste vinkjes voor een evt andere functie :P)
Joah, muziekje, raam open, zonnebril op. Moet even een Grote Rode Knop ophalen voor een openingsfeestje volgende week, 2 door-ons-vergeten-Yellow Jackets die bij een andere verhuurboer liggen, even koffie op de zaak, even glas rose in de zon bij een goede vriend, paar boodschappen en een moederdagplantje.

Als ik dan ooit weer thuis ben Een Heleboel Was, potentieel de badkamer en waar ik verder nog zin in heb.
Of dat allemaal niet en terras. Dat kan ook nog.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:44:12 #73
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217583148
O ja moederdag. Hmz.

Moet ik maar even een Pipoos zoeken die dan open is... daar hebben ze bouwpakketjes van houten bloemen. Vind mn moeder geweldig.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:44:58 #74
217702 Lonaa
Honger!
pi_217583150
Ik heb al 3 zakken smerige Duitse snoepjes. Dat was een verzoekje. Van die chocolinsen met mintsmaak :r
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:45:40 #75
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217583154
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb al 3 zakken smerige Duitse snoepjes. Dat was een verzoekje. Van die chocolinsen met mintsmaak :r
Die rose en witte? Ja die zijn smerig

Een verzoekje? Mooi germanisme
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:46:25 #76
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217583157
quote:
brrrrr
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:47:30 #77
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217583165
quote:
Er verdwijnen opvallend veel lepels, vorken, messen en glazen uit het restaurant. We zouden het enorm waarderen als iedereen even wil kijken of er per ongeluk iets is blijven liggen op kantoor of thuis.
Ehhh, thuis?
pi_217583193
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:47 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ehhh, thuis?
De vakantievoorbereidingen zijn begonnen. De zakjes suiker, koffiemelk, zout en peper zullen ook wel wegvliegen. Hoorde dat wel van de inkopers
  vrijdag 9 mei 2025 @ 10:09:17 #79
217702 Lonaa
Honger!
pi_217583294
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Ja die.
*ril
pi_217583353
Overnacht in Frans hotel op typisch Frans deprimerend industrieterrein en vandaag nog 500 km te gaan naar Frans vakantiepark.
Ik hoop dat dat een tikje minder deprimerend is :P
Familieweekend (boks @Sarabi ) met de schoonfamilie. Dat zijn prima lui, maar een heel weekend hebben we nog nooit samen doorgebracht.

Wel ooit een nachtje op een kampeerboerderij, toen metnog wat aangetrouwd spul erbij dat er niet meer bij hoort. Dat is maar goed ook, daarvan piste er eentje ‘s nacht de weekendtas van mijn schoonzus vol. Geen geintje of kwaadaardigheid; dom & dronken.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 10:22:00 #81
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217583365
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:20 schreef sigme het volgende:
Overnacht in Frans hotel op typisch Frans deprimerend industrieterrein en vandaag nog 500 km te gaan naar Frans vakantiepark.
Familieweekend (boks @:sarabi ) met de schoonfamilie. Dat zijn prima lui, maar een heel weekend hebben we nog nooit samen doorgebracht.

Wel ooit een nachtje op een kampeerboerderij, toen metnog wat aangetrouwd spul erbij dat er niet meer bij hoort. Dat is maar goed ook, daarvan piste er eentje ‘s nacht de weekendtas van mijn schoonzus vol. Geen geintje of kwaadaardigheid; dom & dronken.
Wel een leuk Frans vakantiepark ? (Ik zoek nog iets voor vandezomer)
  vrijdag 9 mei 2025 @ 10:22:45 #82
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217583373
Ik had gister ook nog gewoon een gezellige werkmiddag met collega's van @Isabeau
pi_217583473
quote:
Mijn ma houdt het meest van Milka yoghurt, over gore Duitse chocola gesproken. :r

Ik moet ook maar weer eens door Duitsland rijden daarvoor. Scoort altijd punten.

Voor moederdag heb ik twee puzzels voor haar gevonden op de vrijmarkt. Ga ze allebei geven, want een van de twee is aan de makkelijke kant dus als ik alleen die geef, krijg ik klachten :P
pi_217583477
quote:

[..]
Ehhh, thuis?
Hoeveel studentenhuizen ik kende die volledig uitgerust waren met umc-kantineservies :Y
pi_217583481
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:20 schreef sigme het volgende:
Familieweekend (boks @:sarabi ) met de schoonfamilie. Dat zijn prima lui, maar een heel weekend hebben we nog nooit samen doorgebracht.

Hou ons op de hoogte! Hopelijk is het gezellig.
  Moderator vrijdag 9 mei 2025 @ 10:57:53 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217583613
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:36 schreef Tele6 het volgende:

Ik moet ook maar weer eens door Duitsland rijden daarvoor. Scoort altijd punten.
Punten in Flensburg?
Ik heb er eentje te pakken denk ik :@
  vrijdag 9 mei 2025 @ 11:01:28 #87
217702 Lonaa
Honger!
pi_217583640
Chance of plans. W. doet het zelf en ik ga na het huisvrouwen op het terras zitten waarbij hij aansluit later. Way better.

Wel geen gehaktballen vanavond @Lucky_Strike
  Moderator vrijdag 9 mei 2025 @ 11:08:01 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217583671
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Bij de Volksbank heb ik m'n hypotheek in het Nederlands geregeld. Niet omdat ik dat wou, vond die man wel goed om Nederlands te blijven oefenen.

"Ja af en toe heb overzet ik een woord wel eens verkeerd"

Gevraagd of hij dat bewust zo zei :+
  vrijdag 9 mei 2025 @ 11:18:40 #89
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217583720
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Bij de Volksbank heb ik m'n hypotheek in het Nederlands geregeld. Niet omdat ik dat wou, vond die man wel goed om Nederlands te blijven oefenen.

"Ja af en toe heb overzet ik een woord wel eens verkeerd"

Gevraagd of hij dat bewust zo zei :+
Lof voor die man, veel Duitsers zijn bang fouten te maken dus beginnen er niet aan.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 11:20:53 #90
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217583729
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:01 schreef Lonaa het volgende:
Chance of plans. W. doet het zelf en ik ga na het huisvrouwen op het terras zitten waarbij hij aansluit later. Way better.

Wel geen gehaktballen vanavond @:Lucky_Strike
:{
Spoilers!
  vrijdag 9 mei 2025 @ 11:22:26 #91
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217583735
Ik geloof dat ik mijn kiespijn niet meer kan ontkennen. Voelt als ontsteking. Toevallig heb ik dinsdag al een afspraak bij de tandarts dus dan hoor ik wel welke ellende ik moet ondergaan. Volgens mij heb ik bij die kies al eens een wortelkanaalbehandeling gehad en er zit ook een kroon op.
Spoilers!
  vrijdag 9 mei 2025 @ 11:24:48 #92
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217583751
Hoe is het eigenlijk met jou kiespijn, @Tele6?
Spoilers!
  vrijdag 9 mei 2025 @ 11:26:13 #93
217702 Lonaa
Honger!
pi_217583756
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
:{
Morgen.
pi_217583964
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe is het eigenlijk met jou kiespijn, @:tele6?
Is voorbij *G*
Een dag of drie na m'n bezoekje aan de noodtandarts was de ontsteking weg. 2-3x per dag op een gaasje H2O2 gekauwd.
Komende week naar m'n eigen tandarts en kijken of er blijvende maatregelen nodig zijn. Maar nu is iig alles weer rustig.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 11:54:44 #95
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217583965
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geloof dat ik mijn kiespijn niet meer kan ontkennen. Voelt als ontsteking. Toevallig heb ik dinsdag al een afspraak bij de tandarts dus dan hoor ik wel welke ellende ik moet ondergaan. Volgens mij heb ik bij die kies al eens een wortelkanaalbehandeling gehad en er zit ook een kroon op.
Ik ben vorige week eindelijk gegaan. Vorig jaar kroon afgebroken (en doorgeslikt zonder er erg in te hebben), zit een knap gat. Gelukkig boven helemaal achter. Toen ik vorige maand eens met een spiegeltje keek schrok ik nogal, dus afspraak gemaak. Viel mee, even x-ray laten maken en dan gaat ze het restant van de kies er vakkundig uitwrikken. Mot dan maar...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_217583966
quote:
Balen joh! :{
Hopelijk valt het mee.
pi_217584015
quote:
balen, weer een hele maand voor niks gewerkt :(
pi_217584030
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hoeveel studentenhuizen ik kende die volledig uitgerust waren met umc-kantineservies :Y
Thuis…nog steeds een glazen toet kommetje en een dessertlepel uit het “oude azu”…
For old times sake.

En sterkte met de tand- en kies perikelen.
@flipsen joh, hoe kan je daar nou zólang mee blijven rondlopen?

@Lucky_Strike als het in het weekend onhoudbare pijn wordt, ben je én verder van huis én een paar honderd euro armer.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:14:29 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217584098
quote:
Dat werd bij mij een afspraak bij de kaakchirurg en een apexresectie. Viel onder de basisverzekering.
pi_217584293
:W vanuit het zonnige moordpark t/o werk, Wrappie en ik :9 O+
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:40:54 #101
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217584299
quote:
Ai, niet fijn. Blijf je wachten tot dinsdag of kan je vandaag terecht?
pi_217584300
Doordat Tráfico (de Spaanse rdw) hier met een verouderde pdf van de Nederlandse overheid werkt over welke opties er zijn qua aan te leveren papieren, en het deel twee kentekenbewijs al dik een decennium niet meer bestaat, vlieg ik zaterdag naar Nederland -met twee kentekenbewijzen, twee meldcodes, en drie kentekenplaten. En dinsdag weer terug :')
pi_217584309
De puberschoolkinderen op stinkscooters die hier ook altijd rondhangen begroeten elkaar met Alloe Akbar 8)7 is dat weer nieuw?
pi_217584504
quote:
Meh, en gaan naar de weekenddienst als mot hoor :*
pi_217584519
Werken! Aan de balie! Met een wit tshirt waarop ik druppels heb van de sap van de tomaatjes die ik op mijn wrappie had }:|

#morsige zuster
Keycard er maar goed overheen hangen met blouse beetje dicht :P
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:29:14 #106
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217584570
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:04 schreef AnneX het volgende:

@:flipsen joh, hoe kan je daar nou zólang mee blijven rondlopen?
Ik was toen ik merkte dat ik een flink gat had ipv een kroon direct terug gegaan naar de speciale kliniek die de kroon geplaatst had (was sowieso al een ellenlang traject) en die begon gelijk over uren durende operaties. Dus daar wilde ik eerst even over nadenken :P En aangezien er al geen zenuw meer in zat, had ik er ook geen last van, behalve dat er steeds etensresten in verdwenen natuurlijk. En verder is de struisvogel mijn lievelingsdier, die ik graag imiteer. Maar goed, ik heb de goedkeuring van de ziektekostenverzekering om de foto´s te laten maken, dus ik ga een afspraak inplannen *O*

And now for something completely different: @LeeHarveyOswald ik neem aan dat jij ook op deze manier je broden bakt? :D
https://www.instagram.com/reel/DJRr3PSuUU1/?igsh=ZDR4c2FhMHBnZnB4
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:37:45 #107
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217584625
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:54 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Is voorbij *G*
Een dag of drie na m'n bezoekje aan de noodtandarts was de ontsteking weg. 2-3x per dag op een gaasje H2O2 gekauwd.
Komende week naar m'n eigen tandarts en kijken of er blijvende maatregelen nodig zijn. Maar nu is iig alles weer rustig.
Hoezee *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:54 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik ben vorige week eindelijk gegaan. Vorig jaar kroon afgebroken (en doorgeslikt zonder er erg in te hebben), zit een knap gat. Gelukkig boven helemaal achter. Toen ik vorige maand eens met een spiegeltje keek schrok ik nogal, dus afspraak gemaak. Viel mee, even x-ray laten maken en dan gaat ze het restant van de kies er vakkundig uitwrikken. Mot dan maar...
Dat klinkt niet aantrekkelijk :{

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:04 schreef AnneX het volgende:

[..]

@:Lucky_Strike als het in het weekend onhoudbare pijn wordt, ben je én verder van huis én een paar honderd euro armer.
Het is niet onhoudbaar hoor. Ik ben helaas zeer goed bekend met kiespijn en weer wanneer ik echt aan de spoedbel moet trekken. Ik heb nu een maand of 2-3 momenten waarop ik denk dat ik iets voel en de laatste 2 weken neemt dat toe. Mijn afspraak van 7 weken geleden ging niet door wegens zieke tandarts en toen kon ik natuurlijk een tijd zelf geen autorijden. Dus nu is het naar dinsdag verplaatst. Ik heb ook een vulling die er uit is gevallen dus er is al extra tijd ingeruimd.

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat werd bij mij een afspraak bij de kaakchirurg en een apexresectie. Viel onder de basisverzekering.
Daar ben ik ook bang voor. Ik ben heel dapper wat betreft tandartsdingen. Maar die ene keer kaakchirurg voor een apexresectie was echt pure hel. Ik ben zo bang geweest. Krijg er een brok van in mijn keel als ik er aan denk. Dit chirurg was een enorme hufter. Was harthandig (ook met injecties) en vertelde niet wat hij deed en hoe lang het nog zou duren.
Spoilers!
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:41:15 #108
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217584643
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:42 schreef Blues het volgende:
De puberschoolkinderen op stinkscooters die hier ook altijd rondhangen begroeten elkaar met Alloe Akbar 8)7 is dat weer nieuw?
Ik zocht even op wat het is straattaal is. Ga dat hier niet schrijven, krijg ik vast een ban.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:50:17 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217584722
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Daar ben ik ook bang voor. Ik ben heel dapper wat betreft tandartsdingen. Maar die ene keer kaakchirurg voor een apexresectie was echt pure hel. Ik ben zo bang geweest. Krijg er een brok van in mijn keel als ik er aan denk. Dit chirurg was een enorme hufter. Was harthandig (ook met injecties) en vertelde niet wat hij deed en hoe lang het nog zou duren.
Oh, da’s kut.

Alternatief is de kies laten trekken en dan indien gewenst een implantaat. Daar hangt dan weer wel een aardig prijskaartje aan.

Sterkte.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:55:46 #110
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217584774
Ik heb nu ook een gat waar steeds eten in verdwijnt. In de kies onder die die pijn doet dus het kan best dat die etensresten soms voor te veel hoogte zorgen en de boel daardoor niet goed op elkaar past en gaat ontsteken. Volgens mij heb ik dat al eens gehad.
Spoilers!
pi_217584882
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:29 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik was toen ik merkte dat ik een flink gat had ipv een kroon direct terug gegaan naar de speciale kliniek die de kroon geplaatst had (was sowieso al een ellenlang traject) en die begon gelijk over uren durende operaties. Dus daar wilde ik eerst even over nadenken :P En aangezien er al geen zenuw meer in zat, had ik er ook geen last van, behalve dat er steeds etensresten in verdwenen natuurlijk. En verder is de struisvogel mijn lievelingsdier, die ik graag imiteer. Maar goed, ik heb de goedkeuring van de ziektekostenverzekering om de foto´s te laten maken, dus ik ga een afspraak inplannen *O*

And now for something completely different: @:LeeHarveyOswald ik neem aan dat jij ook op deze manier je broden bakt? :D
https://www.instagram.com/reel/DJRr3PSuUU1/?igsh=ZDR4c2FhMHBnZnB4
Met mijn motoriek is dat niet echt een aanrader :D :')
  vrijdag 9 mei 2025 @ 14:11:52 #112
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217584889
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Oh, da’s kut.

Alternatief is de kies laten trekken en dan indien gewenst een implantaat. Daar hangt dan weer wel een aardig prijskaartje aan.

Sterkte.
Trekken is al gebeurd, er zit een kroon op. Hij zit achterin dus ik kan best zonder die kies.

Ik ga in elk geval geen fortuin uitgeven omdat ik een keer een eng moment heb meegemaakt. Ik heb het toen ook gewoon overleefd en kan dat heus nog een keer doorstaan. En zo ver is het nog niet ook. Komt vast wel goed.
Spoilers!
  vrijdag 9 mei 2025 @ 14:14:17 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217584907
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Trekken is al gebeurd, er zit een kroon op. Hij zit achterin dus ik kan best zonder die kies.

Ik ga in elk geval geen fortuin uitgeven omdat ik een keer een eng moment heb meegemaakt. Ik heb het toen ook gewoon overleefd en kan dat heus nog een keer doorstaan. En zo ver is het nog niet ook. Komt vast wel goed.
Die kroon zit dan toch nog op de wortels van de kies? Anders zou je dus al een implantaat hebben.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 14:15:54 #114
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217584921
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Die kroon zit dan toch nog op de wortels van de kies? Anders zou je dus al een implantaat hebben.
Oh, je hebt gelijk natuurlijk. Ik ben in de war met een andere kies, die heeft een brug :D
Spoilers!
  vrijdag 9 mei 2025 @ 14:21:30 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217584970
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh, je hebt gelijk natuurlijk. Ik ben in de war met een andere kies, die heeft een brug :D
_O-
pi_217585114
Is het heel gek dat ik alleen vullingen heb?
En een paar kiezen mis :+
pi_217585208
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:36 schreef Blues het volgende:
Nee hoor. Duidt best op een goed gebit.

Als kind hadden wij een waardeloze tandarts-beul. En ik een slecht gebit, dat zou van duimzuigen komen.
Later in U jaaaaarenlang patiënt geweest op tandheelkunde. Eerst Jutfaserweg nog, later in de Uithof.
Late dienst draaien…’s morgens een dagdeel 8 - 12 in de stoel met een boek met de mond open. Daarna werken.
Huidige tandartsen en kaakchirurgen herkennen het archiefwerk in de mond.
Het is nog steeds niet een favo tijdsbesteding. Alhoewel de tandarts en de mondhygiëniste tegenwoordig best grondig én zachtaardig te werk gaan.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 14:49:30 #118
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217585226
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:36 schreef Blues het volgende:
Hier ook. Heel heel veel vullingen, 1 kroon, heel veel wortelkanaalbehandelingen, 3 of 4 wortelpunt behandelingen. En blij met mijn tandarts die er moeite voor wilde doen om zo lang mogelijk een kunstgebit uit te stellen. Zijn voorganger zei altijd “voor je 28e heb jij een kunstgebit” Mooi niet dus.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 15:57:29 #119
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217586006
Goed uit te houden hier
pi_217586231
Oei leuk Kaat…i.p.v. plastic bakken zie ik de rieten manden 👍🏼
  vrijdag 9 mei 2025 @ 16:19:15 #121
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217586271
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:14 schreef AnneX het volgende:
Oei leuk Kaat…i.p.v. plastic bakken zie ik de rieten manden 👍🏼
Ja, vind dat toch wat leuker staan. Van de week nog wat planten aan de scheidingswand maar daar heb ik (nog) geen rieten exemplaren voor gezien (gezocht, ga nu maar eens zoeken 😉)

De plastic exemplaren liggen nu onder de balkonbank. Weggooien is zonde, had ze op een gratis afhaal pagina staan maar “of ik ze even wilde komen brengen want het was zoveer fietsen naar Zuid”. Voor mij niet dan _O-
  vrijdag 9 mei 2025 @ 16:51:58 #122
63722 z80
I fink you freaky
pi_217586595
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Punten in Flensburg?
Ik heb er eentje te pakken denk ik :@
Wat heb je er voor moeten doen?
  Moderator vrijdag 9 mei 2025 @ 17:24:49 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217586979
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Wat heb je er voor moeten doen?
Iets te vroeg gas gegeven in de bebouwde kom. Zeg maar na de laatste weg van rechts en niet 500m later na het bord dat het eind van de bebouwde kom aan gaf.

Eerste keer sinds 200.000km en een jaar of 12, zonder allerlei apps en dergelijke dus ik rij denk ik wel netjes over het algemeen. Alleen toen iets te lang op het werk blijven hangen en een afspraak in m'n huis...

Ik kreeg net overigens commentaar bij de grensovergang van agent die denk ik voor de eerste dag het stopbord mag vasthouden.

Ja het is 10km/u, maar goed, stationair in de 1 loopt m'n auto krap 20? "Ja, het is hier 10km/u hè" :') Ik hou afstand, heb het hele stuk vanaf 100 naar 10 niet geremd, gewoon uit laten rollen

"Ja is goed meneer, zal ik de volgende keer doen"
"Nee, nu ook nog want tot daar moet je 10km/u rijden" (wijst naar punt 100m verderop)

:')
pi_217587037
"Het is hier geen leuk land", benadrukt Faber bij de presentatie van het meldpunt. "Als asielzoekers willen glimlachen of een kort moment van tevredenheid willen ervaren, dan moeten ze dat maar ergens anders gaan doen en niet op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Zolang ze in ons land verblijven, dienen asielzoekers zich hondsberoerd te voelen."

https://speld.nl/2025/05/(...)nZKxMjIMQYO2SKZ-Fmjw
  vrijdag 9 mei 2025 @ 17:42:44 #125
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217587081
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 17:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
"Het is hier geen leuk land", benadrukt Faber bij de presentatie van het meldpunt. "Als asielzoekers willen glimlachen of een kort moment van tevredenheid willen ervaren, dan moeten ze dat maar ergens anders gaan doen en niet op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Zolang ze in ons land verblijven, dienen asielzoekers zich hondsberoerd te voelen."

En het is niet “niet de speld”
pi_217587085
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:47 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nee hoor. Duidt best op een goed gebit.

Als kind hadden wij een waardeloze tandarts-beul. En ik een slecht gebit, dat zou van duimzuigen komen.
Later in U jaaaaarenlang patiënt geweest op tandheelkunde. Eerst Jutfaserweg nog, later in de Uithof.
Late dienst draaien…’s morgens een dagdeel 8 - 12 in de stoel met een boek met de mond open. Daarna werken.
Huidige tandartsen en kaakchirurgen herkennen het archiefwerk in de mond.
Het is nog steeds niet een favo tijdsbesteding. Alhoewel de tandarts en de mondhygiëniste tegenwoordig best grondig én zachtaardig te werk gaan.
Wij hadden een Beul met grote handen zitten in Oog in Al.
Ben sinds puberteit nooit meer gegaan tot ik 30 werd of zo :X
Leuke goeie nieuwe begripvolle tandarts gevonden op de Catharijnesingel.
Moest nog allerlei tanden wisselen(fam dingetje), beugelen dus, Jutphaseweg kaakchir opereren, slotjes in kaak op de blijvende.
Toestanden! Snij naar hoek ombouwen enz enz hier in Bdaal kreeg ik ook een super!! Die van g.
Snapte alle problemen inclusief het ouderwetse frame met 2 kiesjes erop die ik niet kwijt wil.
En nou juist die gaat met pensioen.. :'(
pi_217587107
En weekend! Met een Affligem triplex lekker thuis vrijmibo terwijl g heerlijk staat te kokkerellen O+
pi_217587110
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Goed uit te houden hier [ afbeelding ]
Wat AX zegt, leuke manden!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 mei 2025 @ 17:54:09 #129
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217587175
Zo. Tokomaal zit erin :9
Nog koffie en dan door naar Schoonenberg. Telstarrrrrrrr - Emmen.

Was even in Amsterdam-Noord vandaag even bij de Decathlon shoppen. En een plaatselijk rondje gelopen :P
Buikslotermeerplein blijft een heerlijke treurtripbestemming O+.
Maar iedere keer als ik weer in Noord ben zijn er weer drie torens de grond uit gestampt :').

[ Bericht 33% gewijzigd door borisz op 09-05-2025 18:02:28 ]
pi_217587326
Balkontuin O+

Ik heb net 2,5 uur van mijn leven verspeeld die ik nooit meer terugkrijg :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 9 mei 2025 @ 18:09:05 #131
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217587342
Ik had zo’n hekel aan onze tandarts dat ik het heel jammer vond dat ik niet meer naar de schooltandarts mocht (waarschijnlijk de enige in Nederland)
pi_217587377
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Balkontuin O+

Ik heb net 2,5 uur van mijn leven verspeeld die ik nooit meer terugkrijg :'(

SPOILER
SPOILER
Wat een drama ;(

Ik was in december naar een wetenschappelijke conferentie waar ze een (zo bleek later) "entertainer" uitgenodigd hadden om over "evolutionaire psychologie" te praten op een "grappige" manier. Zou enigszins bij het onderwerp van de conferentie moeten passen en leuk na alle droge praatjes.

Nou manmanmanmanman het sloeg helemaal nergens op wat die man deed, we kregen ook tenenkrommende liedjes voorgeschoteld en elke "grap" werd dik uitgemolken. Achteraf had ik allang al naar huis kunnen gaan want de borrel naderhand had niet genoeg borrelhapjes :( :( :(

Wat een zelfvertrouwen moet je hebben om zo je brood te verdienen hè. Dat is dan wel weer fascinerend.
pi_217587431
Wat errug! En de sprekers/motivators/presentatoren worden dik betaald ex reiskosten etc.

Vanmiddag was ik even nieuwsgierig op funda naar een huis dat te koop staat in het dorp.
Heeft men behalve de kerk 🙃 ook de spar op foto gezet.
En wiens auto staat er voor de deur…? UP!
pi_217587513
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:12 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat een drama ;(

Ik was in december naar een wetenschappelijke conferentie waar ze een (zo bleek later) "entertainer" uitgenodigd hadden om over "evolutionaire psychologie" te praten op een "grappige" manier. Zou enigszins bij het onderwerp van de conferentie moeten passen en leuk na alle droge praatjes.

Nou manmanmanmanman het sloeg helemaal nergens op wat die man deed, we kregen ook tenenkrommende liedjes voorgeschoteld en elke "grap" werd dik uitgemolken. Achteraf had ik allang al naar huis kunnen gaan want de borrel naderhand had niet genoeg borrelhapjes :( :( :(

Wat een zelfvertrouwen moet je hebben om zo je brood te verdienen hè. Dat is dan wel weer fascinerend.
Klinkt ook al zo vreselijk :X

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:18 schreef AnneX het volgende:
Wat errug! En de sprekers/motivators/presentatoren worden dik betaald ex reiskosten etc.

Vanmiddag was ik even nieuwsgierig op funda naar een huis dat te koop staat in het dorp.
Heeft men behalve de kerk 🙃 ook de spar op foto gezet.
En wiens auto staat er voor de deur…? UP!
De mijnese heeft dit zelf georganiseerd… vier ‘voorstellingen’ :X
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_217587606
Cat en Tele :X
pi_217587608
Ik probeer de man ook altijd richting de bedrijfsdingen te duwen, omdat je er helemaal niet goed voor hoeft te zijn en er onwijs op kunt cashen :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 mei 2025 @ 18:49:42 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217587633
Wij bestaan binnenkort 100 jaar. En hebben ook De Speld ingehuurd :+ voor tussenstukjes.

En waar ik wel heerlijk om heb gelachen zijn fake speeches van Pieter de Rijk.
Maar idd het ook genoeg matige acts meegemaakt.
pi_217587648
Daarentegen had ik 2 dagen een fijn, interessant en goed georganiseerd congres, met leuke mensen en een geweldige lunch en bakken snoepjes in de pauze O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 18:55:18 #139
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217587675
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:12 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat een drama ;(

Jaren 90 werkte ik voor een bedrijf waar de motiverende bijeenkomsten met een spreker verplicht waren om op te draven in je eigen tijd. Kreeg je wat hapjes, lauwe soep en een broodje, waar je het halve land voor door moest rijden.
Daar vond ik wel wat van, en zei dat ook. Sprekers waren belachelijk slecht.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 19:04:13 #140
63722 z80
I fink you freaky
pi_217587763
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 17:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Iets te vroeg gas gegeven in de bebouwde kom. Zeg maar na de laatste weg van rechts en niet 500m later na het bord dat het eind van de bebouwde kom aan gaf.

Eerste keer sinds 200.000km en een jaar of 12, zonder allerlei apps en dergelijke dus ik rij denk ik wel netjes over het algemeen. Alleen toen iets te lang op het werk blijven hangen en een afspraak in m'n huis...

Ik kreeg net overigens commentaar bij de grensovergang van agent die denk ik voor de eerste dag het stopbord mag vasthouden.

Ja het is 10km/u, maar goed, stationair in de 1 loopt m'n auto krap 20? "Ja, het is hier 10km/u hè" :') Ik hou afstand, heb het hele stuk vanaf 100 naar 10 niet geremd, gewoon uit laten rollen

"Ja is goed meneer, zal ik de volgende keer doen"
"Nee, nu ook nog want tot daar moet je 10km/u rijden" (wijst naar punt 100m verderop)

:')
Na correctie meer dan 20Kmh te snel? Dat is 1 punt. Die heb ik ooit ook een keer gehad.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 19:05:46 #141
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217587777
Vandaag zelf de generale repetitie gedaan voor een presentatie, die een collega en ik dinsdag aan 300 à 400 personen moeten geven.
Ging redelijk, mijn mede presentator wil door de zenuwen nog wel eens van de visuele presentatie op de schermen afwijken en dan klopt daardoor de logica van het verhaal niet meer.
Hij gaat er dit weekend aan werken… :P

Hebben jullie wel eens van die peptalk presentaties gehad van sporters?
Ik heb Nicolien Sauerbreij (snowboardkampioen OS), Maarten van der Weijden (zwemkampioen OS), Rintje Ritsma (schaatskampioen) en Erica Terpstra (zwemmen/politica) al gehad.
Alleen de laatste vond ik boeiend, omdat ze geen standaard verhaaltje opdreunde wat je van tevoren zelf al had kunnen verzinnen, inclusief de vaak wat moralistische clou. Gewoon een gezellige tante, die over alles kan kwebbelen…
  vrijdag 9 mei 2025 @ 19:11:32 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217587824
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:45 schreef Blues het volgende:
Cat en Tele :X
Ik kan u melden dat dat op zich best een vermakelijk duo is hoor :Y
  vrijdag 9 mei 2025 @ 19:14:22 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217587842
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 17:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

quote:
Faber vertrouwt erop dat het pleziermeldpunt effect zal hebben. "Ik zal niet rusten totdat iedere asielzoeker in Nederland net zo miserabel is als mijn eigen ziel."
:D
  vrijdag 9 mei 2025 @ 19:17:53 #144
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217587858
Vaak presentaties bijgewoond van internationale presentatoren, maar de leukste vond in Wubbo Ockels. Hele aardige man, maar wat me meer is bijgebleven, waren zijn foto’s van de ruimtereis op een enorm groot scherm
pi_217587899
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
[..]
:D
De aanname dat ze een ziel heeft gaat wel wat ver.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 19:24:42 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217587910
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
De aanname dat ze een ziel heeft gaat wel wat ver.
Nou ja de constatering "Het is hier geen leuk land" is natuurlijk waar. Heeft ze hard genoeg voor gewerkt.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 19:29:04 #147
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217587951
|:( Ikke
Van de week was ik aan het kijken naar aardappelproducten op de picnic site. Even alles aangeklikt om een keuze te maken maar vergeten ze weg te klikken. En nu heb ik zoete aardappelfriet, gekruide aardappeltjes, frites enaardappelschijfjes. En ik eet dat hooguit een keer per 2 weken. Heb nu voor een jaar voorraad _O-
  vrijdag 9 mei 2025 @ 19:30:27 #148
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217587966
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 19:29 schreef Kaatje1 het volgende:
|:( Ikke
Van de week was ik aan het kijken naar aardappelproducten op de picnic site. Even alles aangeklikt om een keuze te maken maar vergeten ze weg te klikken. En nu heb ik zoete aardappelfriet, gekruide aardappeltjes, frites enaardappelschijfjes. En ik eet dat hooguit een keer per 2 weken. Heb nu voor een jaar voorraad _O-
*O* Volgende CUL.meet bij Kaatje1 *O*
pi_217587979
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:51 schreef Clubsoda het volgende:
Daarentegen had ik 2 dagen een fijn, interessant en goed georganiseerd congres, met leuke mensen en een geweldige lunch en bakken snoepjes in de pauze O+
Met bakken snoepjes (en op het einde een bak met zakjes knabbels die je kunt meenemen voor onderweg) zijn de beste O+

O, en met goede sprekers dan ook wel :Y
pi_217587980
quote:

[..]
Ehhh, thuis?
Oh, die belanden bij mij ook regelmatig thuis hoor. Heb de schurft aan niet-matchend bestek, dus die gaan dan weer mee terug.
pi_217588008
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 19:05 schreef MadMaster het volgende:
Vandaag zelf de generale repetitie gedaan voor een presentatie, die een collega en ik dinsdag aan 300 à 400 personen moeten geven.
Ging redelijk, mijn mede presentator wil door de zenuwen nog wel eens van de visuele presentatie op de schermen afwijken en dan klopt daardoor de logica van het verhaal niet meer.
Hij gaat er dit weekend aan werken… :P

Hebben jullie wel eens van die peptalk presentaties gehad van sporters?
Ik heb Nicolien Sauerbreij (snowboardkampioen OS), Maarten van der Weijden (zwemkampioen OS), Rintje Ritsma (schaatskampioen) en Erica Terpstra (zwemmen/politica) al gehad.
Alleen de laatste vond ik boeiend, omdat ze geen standaard verhaaltje opdreunde wat je van tevoren zelf al had kunnen verzinnen, inclusief de vaak wat moralistische clou. Gewoon een gezellige tante, die over alles kan kwebbelen…
Vraag me niet naar mijn bron maar ze schijnt een vreselijk verwaande verwende lastig patient te kunnen zijn….

Ik heb motivational speakers uit de B groep gehad. Bekend in het wereldje, niet voor het grote publiek. Vaak met ook (wel boeiende en samenhangende) ervarungsverhalen.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 19:37:05 #152
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217588033
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Vraag me niet naar mijn bron maar ze schijnt een vreselijk verwaande verwende lastig patient te kunnen zijn….

Ik heb motivational speakers uit de B groep gehad. Bekend in het wereldje, niet voor het grote publiek. Vaak met ook (wel boeiende en samenhangende) ervarungsverhalen.
Hebben wij dezelfde bron? (al kon ze ook erg meelevend zijn heb ik begrepen van mijn bron)
  vrijdag 9 mei 2025 @ 19:42:03 #153
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217588081
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Als patiënt ken ik haar niet.
Ik vraag me nu ook af of ik als patient gezellig ben… :P
  vrijdag 9 mei 2025 @ 20:10:24 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217588267
Over speakers: Foppe de Haan was wel leuk. Zei best inspirerende dingen voor op een tegeltje :)
pi_217588433
Picnicmeet bij Kaatje *G*
"De aardappeleters van FOK!"
  vrijdag 9 mei 2025 @ 20:28:24 #156
63722 z80
I fink you freaky
pi_217588455
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 20:26 schreef Blues het volgende:
Picnicmeet bij Kaatje *G*
"De aardappeleters van FOK!"
Dat is bijna een thuiswedstrijd.
Met goed weer, en zin, ook nog met de fiets te doen.
pi_217588457
Veel presentaties in de zorg (allerlei gebied) gehad.
8/10 keer onboeiend, saai, clichékermis en/of opendeurengalore.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 21:01:12 #158
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217588915
Ik heb vanmiddag met de dierenarts een Einde der Tijden-gesprek gehad over Piep. Het is nog niet zo ver maar het gaat geen half jaar meer duren vrezen we. Mager, dement en gewoon oud. Ze lijkt het nog wel naar haar zin te hebben maar ze is echt wel bijna op ;(
Spoilers!
pi_217588968
Piep ;(
pi_217589450
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 17:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik denk dat de Limburgse vlaaien bij beiden hetzelfde zijn. Komt vast uit dezelfde centrale bakkerij. En dat de bakker wellicht zelfs meer keuze heeft als je binnen loopt.
Omdat de patisserie daarnaast de gebakjes, luxevlaai, luxeluxevlaaien en chocolade heeft.
Die eerste twee zal bakker ook hebben, maar dan minder.

Zoals: kruisbessenschuimvlaai bij beiden. Maar (geen idee of het bestaat) kruisbessenkwarktaart met schuimganache alleen bij de patissier.

SPOILER
Stiekem was ik er deze week, ben vanmiddag terug gekomen :). Met vriendin en kind en hond en twee dagen bezoek van haar man, dus een meet zat er helaas qua mijn programma niet in, anders had ik je zeker gedm't!
Ik had op donderdagochtend een too good to go van Broekmans patisserie het Atelier te pakken :7 een kleine aardbeienvlaai, wener kersentaartpunt en appeltaartpunt. En zelf nog twee kruisbessen slagroom punten erbij gehaald, want die vonden we toch lekkerder dan de kruisbessen schuim. Alles was heerlijk :9~ maar we vonden uiteindelijk allebei de wener kersentaart het allerlekkerst. En dat is mooi, want die heeft picnic ook uit de vriezer vertelde ze _O_

Ik las ook nog over verschrikkelijke sprekers/voorstelling, huuu. Zonde van je tijd..

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:51 schreef Clubsoda het volgende:
Ha, paar van mijn collega's waren er ook, eentje ook met een praatje. Denk althans dat je op die ene was waar we een keer vlakbij elkaar gezeten hebben? Ik vond de lunch die keer ook al zo goed geregeld :Y was het weer daar of ergens anders dit keer? En hoe was het nachtje helemaal alleen in een hotel?

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 21:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanmiddag met de dierenarts een Einde der Tijden-gesprek gehad over Piep. Het is nog niet zo ver maar het gaat geen half jaar meer duren vrezen we. Mager, dement en gewoon oud. Ze lijkt het nog wel naar haar zin te hebben maar ze is echt wel bijna op ;(
Piep ;( wat sneu.. voor Piep en voor jullie. Hopelijk duurt het toch nog langer dan jullie denken, op een voor haar fijne manier!

En hallo! :W ik was een midweekje weg en wat minder op FOK!. Was erg fijn en gezellig weer, volgende keer is ook alweer geboekt. Ik werd wel steeds gestoken door iets, steeds meer rode bultjes op borst en schouders en in nek, paar jeukend maar paar niet, dus dat vond ik minder grappig. Eerst bang voor bedwantsen, dat redelijk uitgesloten - schijnen niet onder kleding te bijten maar echt alleen in huid dat bed raakt en ik sliep met trainingsbroek en sokken en shirt met lange mouwen en hoge ronde kraag en grootste deel bultjes zat eronder. En ik enige ook met bultjes, dat zou raar zijn met bedwantsen. Toen zag ik donderdag een mini beestje in badkamer lopen en toen ik dichterbij wilde kijken wat t was, sprong het weg, dus bang voor vlooien. Maar dat kan eig ook niet echt, want hond mee, en die had nergens last van en is allergisch voor vlooien dus die zou echt wel last moeten hebben voordat ik gebeten wordt door vlooien. Dus geen idee wat het geweest is, misschien toch muggen oid, maar irritant wel. Voor zekerheid maar even alle kleren op 60gr gewassen en de tassen even kort stoomreiniger op gezet.

En vervolgens werd ik thuis gebeten door mn kat.. wel eigen schuld, ik had gevoel dat ie veel op specifieke plek zat schoon te maken dus wilde voelen of ie weer t had open gelikt, want wat scherper op allergie klachten na 3e x oogontsteking dit jaar pasgeleden. Maar ik lette bij ernaar voelen niet goed op zn signalen dus toen ik eerste signalen miste, beet ie me. Huid kapot en klein rood puntje, maar gelukkig niet echt hard en gezien grootte van rode puntje ook niet diep maar oppervlakkig. Thuisarts zei huisarts contacten zelfde dag, dus even langsgelopen, physician assistant gaf aan altijd voor zekerheid even antibiotica voor een week, dus dat gehaald en meteen begonnen. Was wel beetje bang dat het toch dieper zou zijn dan leek, dus na boodschappen naast dierenarts even daar binnen gelopen want leken me de experts op gebied van inschatten diepte kattenbeet :D die vonden het er idd redelijk oppervlakkig uitzien en zeiden als je al antibiotica hebt gekregen zou ik me geen zorgen maken, en huisarts buurvrouw waarbij ik nu op de bank zit op te passen op buurmeisje vroeg om t te zien en zei dat zij er niet eens preventief ab al voor zou starten zo oppervlakkig zag t eruit. Dus opzich wel fijn die geruststelling.

Maar wel jammer thuiskomen zo. Gelukkig is het weekend nu. Hoewel ik wel nog een beetje moet werken want maandag een college waarvan ik nog even slides van vorig jaar moet bekijken voor waar ik eigenlijk wat over ga vertellen :+ .
pi_217589676
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 20:28 schreef z80 het volgende:

[..]
Dat is bijna een thuiswedstrijd.
Met goed weer, en zin, ook nog met de fiets te doen.
Ik kom er morgen met de fiets langs zelfs _O-
pi_217589683
quote:
Piep ;(
pi_217589725
Wat een week @vlindertje89 :o

Jeukbultjes zou ik ook helemaal paranoïde van worden idd.
Heeft je kat je wel vergeven dat je aan z'n plekje zat? Kat van vrienden kan echt wekenlang wrok koesteren tegen ze als ze volgens hem iets misdaan hebben :')
Toen ik relatief oppervlakkig door een hond gebeten was, heb ik zonder überhaupt door een arts gezien te zijn al antibiotica gekregen. Maar laatst was het echt alleen een schram en toen heb ik niet om antibiotica gebeld. Ik leef nog dus dat zal goed zijn :+
  Moderator vrijdag 9 mei 2025 @ 22:24:08 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217589800
Oh laatste kat die we hadden beet regelmatig, nog nooit in me opgekomen om antibiotica te nemen :D

Mooie voetbalavond voor @borisz
  vrijdag 9 mei 2025 @ 22:29:16 #165
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217589838
Geloof dat ik nu 2.6 kg aardappel producten heb, snapte er niets van, maar er zitten ook 750 gr ovenfrietjes tussen en die staan niet op het lijstje, niet besteld, niet betaald maar wel gekregen.

Neem wat groenten mee en wat vlees en je bent welkom :D

Jakkie die bultjes zeker wanneer je niet weet waar het vandaan komt. En dan ook nog een boze kat. Geloof niet dat ik ooit daarvoor AB heb gehad. Ben 1x flink gebeten door een kat, toen wist ik zeker dat ik haar moest laten gaan, ze dementeerde behoorlijk. Hele dagen en nachten kermen en toen opeens ook pogingen tot aanvallen met 1 flinke beet.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 22:48:04 #166
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217589972
Ik geloof dat als je tot bloedens toe bent gebeten door een kat, je AB en een tetanusinjectie kunt krijgen. Een vriendin heeft dat een jaar of 2 geleden ook gehad. Ik was ook wat verbaasd want het lijkt overdreven. Tot ik me herinnerde dat haar vader 2 weken in het ziekenhuis heeft gelegen na een kattenbeet die hem zomaar fataal had kunnen worden.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 mei 2025 @ 22:53:10 #167
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217590019
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 22:24 schreef derLudolf het volgende:
Mooie voetbalavond voor @:borisz
Feestje op Schoonenberg :D. Terechte overwinning.
Dinsdag Ado next.

Telstar, laagste of één-na-laagste begroting van de Eerste Divisie en gewoon zevende worden. Helden ^O^.
  Moderator vrijdag 9 mei 2025 @ 23:08:47 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217590144
Oh het stadion heet Schoonenberg, ik dacht dat je gehoorapparaten kreeg _O-
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 mei 2025 @ 23:14:22 #169
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217590178
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 23:08 schreef derLudolf het volgende:
Oh het stadion heet Schoonenberg, ik dacht dat je gehoorapparaten kreeg _O-
Voormalig landgoed Schoonenberg. Ooit woonden er rijken. Er heeft een gekkenhuis gestaan. En na de WOII werd het een gemeentelijk Sportpark. Met oa SC Telstar :+.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 23:28:14 #170
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217590260
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 22:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geloof dat als je tot bloedens toe bent gebeten door een kat, je AB en een tetanusinjectie kunt krijgen. Een vriendin heeft dat een jaar of 2 geleden ook gehad. Ik was ook wat verbaasd want het lijkt overdreven. Tot ik me herinnerde dat haar vader 2 weken in het ziekenhuis heeft gelegen na een kattenbeet die hem zomaar fataal had kunnen worden.
Nooit bij nagedacht (leer hier bij ;) ) had wel een enorme rode bult op mijn knie
  Moderator vrijdag 9 mei 2025 @ 23:29:17 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217590269
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 23:14 schreef borisz het volgende:
Er heeft een gekkenhuis gestaan.
Dat is het grapje van onze Sloveense partnerorganisatie. Hun gebouw (deels ruimte voor activiteiten maar ook een flink hostel) bevind zich op een berg weg. Als je de berg op gaat kom je eerst bij hun, vervolgens naar de kapel en vervolgens bij het psychiatrisch ziekenhuis :D
pi_217590379
quote:
Bij gebeten worden door een dier of mens zegt thuisarts idd zelfde dag huisarts bellen: https://www.thuisarts.nl/bijtwond/ik-heb-bijtwond , en kans op infectie na kattenbeet is groter dan na hondenbeet. Richtlijn nhg zegt (oa) preventief antibiotica bij kattenbeet en bij bijtwond aan hand of voet, en dit was echt net een paar mm onder muis van duim op binnenkant onderarm.

Bij mij was t gelukkig maar heel klein beetje bloed, maar dus wel huid kapot en zowel kattenbeet als ongeveer hand, dus antibiotica. Heb me vorig jaar laten inenten tegen kinkhoest, en dat zit alleen in combinatie met ook difterie en tetanus in vaccin, anders hadden ze die inderdaad ook gegeven.

Ohja @Tele6, ik dacht wel iets te voelen toen, maar ik denk dat dat misschien zn knie oid is geweest en niet een korstje, want ik heb het daarna niet meer gevoeld en wel paar keer (voorzichtig en oplettend :X ) nog keer gevoeld. Ik zat gewoon onhandig/te opdringerig aan m dus denk ik en niet per se van pijn denk ik. Hij heeft me gelukkig direct vergeven, hij heeft alweer ernstig hard gespind toen ik hem nog even over zn bol ging aaien voor het slapen net, en vanmiddag ook al.

[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 10-05-2025 00:03:59 ]
pi_217590425
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 21:51 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Stiekem was ik er deze week, ben vanmiddag terug gekomen :). Met vriendin en kind en hond en twee dagen bezoek van haar man, dus een meet zat er helaas qua mijn programma niet in, anders had ik je zeker gedm't!
Ik had op donderdagochtend een too good to go van Broekmans patisserie het Atelier te pakken :7 een kleine aardbeienvlaai, wener kersentaartpunt en appeltaartpunt. En zelf nog twee kruisbessen slagroom punten erbij gehaald, want die vonden we toch lekkerder dan de kruisbessen schuim. Alles was heerlijk :9~ maar we vonden uiteindelijk allebei de wener kersentaart het allerlekkerst. En dat is mooi, want die heeft picnic ook uit de vriezer vertelde ze _O_

Ik las ook nog over verschrikkelijke sprekers/voorstelling, huuu. Zonde van je tijd..
[..]
Ha, paar van mijn collega's waren er ook, eentje ook met een praatje. Denk althans dat je op die ene was waar we een keer vlakbij elkaar gezeten hebben? Ik vond de lunch die keer ook al zo goed geregeld :Y was het weer daar of ergens anders dit keer? En hoe was het nachtje helemaal alleen in een hotel?
[..]
Piep ;( wat sneu.. voor Piep en voor jullie. Hopelijk duurt het toch nog langer dan jullie denken, op een voor haar fijne manier!

En hallo! :W ik was een midweekje weg en wat minder op FOK!. Was erg fijn en gezellig weer, volgende keer is ook alweer geboekt. Ik werd wel steeds gestoken door iets, steeds meer rode bultjes op borst en schouders en in nek, paar jeukend maar paar niet, dus dat vond ik minder grappig. Eerst bang voor bedwantsen, dat redelijk uitgesloten - schijnen niet onder kleding te bijten maar echt alleen in huid dat bed raakt en ik sliep met trainingsbroek en sokken en shirt met lange mouwen en hoge ronde kraag en grootste deel bultjes zat eronder. En ik enige ook met bultjes, dat zou raar zijn met bedwantsen. Toen zag ik donderdag een mini beestje in badkamer lopen en toen ik dichterbij wilde kijken wat t was, sprong het weg, dus bang voor vlooien. Maar dat kan eig ook niet echt, want hond mee, en die had nergens last van en is allergisch voor vlooien dus die zou echt wel last moeten hebben voordat ik gebeten wordt door vlooien. Dus geen idee wat het geweest is, misschien toch muggen oid, maar irritant wel. Voor zekerheid maar even alle kleren op 60gr gewassen en de tassen even kort stoomreiniger op gezet.

En vervolgens werd ik thuis gebeten door mn kat.. wel eigen schuld, ik had gevoel dat ie veel op specifieke plek zat schoon te maken dus wilde voelen of ie weer t had open gelikt, want wat scherper op allergie klachten na 3e x oogontsteking dit jaar pasgeleden. Maar ik lette bij ernaar voelen niet goed op zn signalen dus toen ik eerste signalen miste, beet ie me. Huid kapot en klein rood puntje, maar gelukkig niet echt hard en gezien grootte van rode puntje ook niet diep maar oppervlakkig. Thuisarts zei huisarts contacten zelfde dag, dus even langsgelopen, physician assistant gaf aan altijd voor zekerheid even antibiotica voor een week, dus dat gehaald en meteen begonnen. Was wel beetje bang dat het toch dieper zou zijn dan leek, dus na boodschappen naast dierenarts even daar binnen gelopen want leken me de experts op gebied van inschatten diepte kattenbeet :D die vonden het er idd redelijk oppervlakkig uitzien en zeiden als je al antibiotica hebt gekregen zou ik me geen zorgen maken, en huisarts buurvrouw waarbij ik nu op de bank zit op te passen op buurmeisje vroeg om t te zien en zei dat zij er niet eens preventief ab al voor zou starten zo oppervlakkig zag t eruit. Dus opzich wel fijn die geruststelling.

Maar wel jammer thuiskomen zo. Gelukkig is het weekend nu. Hoewel ik wel nog een beetje moet werken want maandag een college waarvan ik nog even slides van vorig jaar moet bekijken voor waar ik eigenlijk wat over ga vertellen :+ .
Ben je niet bang met je overmatige ab inname dat het een keer niet meer werkt als je het echt nodig hebt?
pi_217590478
quote:
;(

Nog even lekker een poosje verwennen!
pi_217591099
Mogge! Ik zit nu in Frankrijk in de zon. Iedereen slaaptnog, geloof ik.

:* voor @Lucky_Strike en Piep. Geniet nog van elkaar zolang het kan :*
  zaterdag 10 mei 2025 @ 07:57:54 #176
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217591125
Dank allemaal. Toen ik vannacht uit mijn bed geloeid werd door mevrouw, vond ik dat niet genieten :{ Dat ik daarna 2 uur lang niet kon slapen was ook niet genieten.

Maar verder is het een schatje O+
Spoilers!
  zaterdag 10 mei 2025 @ 08:03:45 #177
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217591149
Ondertussen is de tuinwerker er weer, vooral voor de schutting. Hopelijk maakt hij een hoop kleine dingen af. Ze beginnen geloof ik met het trekken van de elektra door de mantelbuis die er al 2 jaar ligt. Dat had geen haast maar nu het tuinhuis bijna af is, moet die elektra daar natuurlijk ook komen. Water is er wel.

Ik ga tussendoor prutsen in huis en moestuin. Daar word ik vast snel wakkerder van.

Daarna naar een bbq-winkel en zelf zetten we ook de (oude) bbq aan.
Spoilers!
pi_217591265
Wat een zorg dan om Piep en ook een confronterend gesprek met de dierenarts.
Wat zijn jullie toch druk ook met de huisdieren en dierenartsen
Toen ik katten had - Matje en Zoey - kwam ik er nooit. Eén keer was er iemand uit het hockeyteam: handig als huisconsult.
En de laatste keer voor Matje was de dierenarts/werkgever van mn.X
Zoey was ontsnapt door het keukenraan en kwam nooit meer thuis.😢

Wat kan er veel met AI zeg! https://archive.ph/tpOZq net gelezen, later in het weekend nog eens, denk ik.
Chatgbt is handig voor twijfelaars en ook een risico, lees ik:
SPOILER
Straks een verdere kennismaking met de nieuwe bewoners. Zij willen graag komen meten enzo.
Hopelijk zien zij het harde werken van mnX en zijn opruimhulp. _O_

Fijn weekend @all
pi_217591293
Dit is wel weer een kustplaatsje in het laagseizoen :P

* sigme op het strand :D
pi_217591638
Mogge

Hoe oud is Piep nu @Lucky_Strike ? Kan me herinneren dat ik Gompie indertijd opsloot in de huiskamer zodat ik haar ‘s nachts niet goed hoorde

Hier was de diva heel lief voor me, bleef niet luid aandringen om eten maar draaide zich ook een keer om. Kwam pas om 8.15 uit bed en vergeleken met de afgelopen twee weken redelijk soepel *O*

Dat zijn de betere stranden @sigme Misschien niet voor strandtenthouders maar dat ben jij toch niet ;)
  zaterdag 10 mei 2025 @ 09:26:50 #181
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217591762
Piep wordt in juli 17. Opsluiten is hier geen optie. Dat trekt en snapt ze niet en het doet niet heel veel tegen het geluid ook. Ze loeit niet iedere nacht. Soms ook maar enkele korte loeien, dan hoef ik er niet uit. Meestal val ik ook gewoon weer in slaap gelukkig.

Ondertussen zit de elektra in de mantelbuis, wordt er een poort gehangen en een paal gezet. Zo komen ze er wel. Nu ik nog :Z
Spoilers!
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 09:32:46 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217591794
Elektra... Ik ben ook aan het uitvogelen hoe alle loopt. Mijn nieuwe keuken (had ik gezegd dat ik gisteren heb besteld?) is 97cm hoog en de huidige stopcontacten zitten op 104cm gemeten vanaf de huidige vloer - hart van de doos.
pi_217591806
@vlindertje89, ik was inderdaad waar jij ook een keer was. De lunch is ook echt super inderdaad O+ waarover hield je collega een praatje? Dat nachtje weg, tja... :') ik ontdekte een paar dagen voor vertrek dat oudste en vrouw die avond naar een concert zouden gaan. Volledig mijn schuld, want dat wist ik best maar niet geregistreerd. Het lukte niet meer om oppas te vinden dus ik ging naar huis. Maar ga in juni een dag sauna met overnachting.

Wat een stressvolle thuiskomst van je vakantie! Hebben jullie wel leuke dingen kunnen doen?
  zaterdag 10 mei 2025 @ 09:46:49 #184
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217591897
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 08:27 schreef sigme het volgende:
Dit is wel weer een kustplaatsje in het laagseizoen :P
[ afbeelding ]

* sigme op het strand :D
Hier hebben we het strand ook grotendeels voor ons zelf. Enige die je soms tegenkomt op de vele kilometers zijn andere hondenuitlaters en soms mensen die oesters van de rotsen tikken bij Eb
  zaterdag 10 mei 2025 @ 09:47:59 #185
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217591903
Paul Beagle, de hont die gered werd uit een test faciliteit en nu bij ons woont werd vandaag 3.
pi_217591924
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 09:35 schreef Clubsoda het volgende:
@:vlindertje89, ik was inderdaad waar jij ook een keer was. De lunch is ook echt super inderdaad O+ waarover hield je collega een praatje? Dat nachtje weg, tja... :') ik ontdekte een paar dagen voor vertrek dat oudste en vrouw die avond naar een concert zouden gaan. Volledig mijn schuld, want dat wist ik best maar niet geregistreerd. Het lukte niet meer om oppas te vinden dus ik ging naar huis. Maar ga in juni een dag sauna met overnachting.

Wat een stressvolle thuiskomst van je vakantie! Hebben jullie wel leuke dingen kunnen doen?
Ehm, ik denk iets met dementie :+ ik zag een foto langskomen met een slide over diversity in relevance van criteria, of zoiets. Ze zat in oral session 2 van gistermiddag.
En wat jammer van het nachtje weg.. gelukkig wel een retry in het vooruitzicht!

Ja, het was verder wel heel leuk :) vlaai gegeten, gezwommen, kinderboerderij, dierentuin, en ook gewoon veel kunnen kletsen en chillen en over het park dat in het bos ligt wandelen met kind en hond.

In de dierentuin weer lekker foto's gemaakt, kon mn 'nieuwe' 80-200mm f2.8 lens uitproberen toen de leeuwen gevoerd werden *)
pi_217591982
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 09:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Piep wordt in juli 17. Opsluiten is hier geen optie. Dat trekt en snapt ze niet en het doet niet heel veel tegen het geluid ook. Ze loeit niet iedere nacht. Soms ook maar enkele korte loeien, dan hoef ik er niet uit. Meestal val ik ook gewoon weer in slaap gelukkig.

Ondertussen zit de elektra in de mantelbuis, wordt er een poort gehangen en een paal gezet. Zo komen ze er wel. Nu ik nog :Z
Goed bezig. Balen van je nacht wel! Hopelijk lukt het met rustig aan wat klusjes doen om de energie beetje te verdelen over de dag!

@Kaatje1 dat is lekker! Hier werd druk naar de deurklink gesprongen vanochtend, blijkbaar was het na een week niet in nacht opgesloten worden toch lastig de deur weer open krijgen. Normaal lukt t Bram namelijk eigenlijk wel vrijwel elke ochtend, nu heb ik ze om 8.30 maar vrij gelaten en meteen ontbijt gegeven.

Ik ga over kwartier opstaan van de bank en douchen en dan richting nicht om daar te lunchen. Maar nu nog even genieten van dit uitzicht O+
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 09:59:50 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217591986
Fijne he zo'n stukje professioneel glas @vlindertje89
pi_217592017
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 09:59 schreef derLudolf het volgende:
Fijne he zo'n stukje professioneel glas @:vlindertje89
Ja, heerlijk. Wel met statief, want het ding is vrij groot en zwaar en dus lastig met hand echt stil te houden :D hoe doe jij dat? Ook statief of heb je een vastere hand?
Moet overigens de foto's nog op laptop zien om te kijken of ze ook echt scherp zijn op dat formaat, ben wel benieuwd. Vorige keer leek ook deel vd foto's op cameraschermpje mooi scherp, maar viel dat bij inzoomen op laptop toch wel beetje tegen.
pi_217592031
Jongens ik zit hier met (blije) tranen in m’n ogen. Een van onze tolken (Palestijn, homo, derdelander via Oekraine) had woensdag zijn 2e IND gesprek (8-16) en hoorde gisteren dat hij Status heeft gekregen.
pi_217592070
Met 8-16 bedoel je de uren, die eraan zijn besteed!?

Fijn voor hem!
Waar blijft de ¤ twee ton eigenlijk voor uitjes van minderjarigen?
Daar wordt toch niet haar kapper van betaald?
Oh wacht, die factuur gaat maar haar ministerie.

Leeg zeg! @ sigme
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 10:17:53 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217592090
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:04 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, heerlijk. Wel met statief, want het ding is vrij groot en zwaar en dus lastig met hand echt stil te houden :D hoe doe jij dat? Ook statief of heb je een vastere hand?
Ik heb maar een 'simpele' 70-200 f/4 dus sowieso al een pak lichter. Je moet zorgen dat je sluitertijd boven 1/brandpuntsafstand zit. Dus als je op 1/320e zit zou je geen last moeten hebben van bewogen beelden.

Een "oude" regel uit het analoge tijdperk is de "Sunny f/16", onder mooi zonnig weer zoals nu heb je goede belichting bij 1/iso bij f/16.

Dus als je je camera op iso 400 zet zou het goed moeten gaan. Een statief vind ik zelf niet prettig - ok nu heb ik ook wel een heel zwaar statief - maar als je wat ondersteuning in een dierentuin wilt zou ik zelf voor een eenpoot gaan
pi_217592095
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:14 schreef AnneX het volgende:
Met 8-16 bedoel je de uren, die eraan zijn besteed!?

Fijn voor hem!
Waar blijft de ¤ twee ton eigenlijk voor uitjes van minderjarigen?
Daar wordt toch niet haar kapper van betaald?
Oh wacht, die factuur gaat maar haar ministerie.

Leeg zeg! @ sigme
Ja, zo lang duurde dat gesprek (zo creëer ook tekorten).

Die 2 ton zal worden verdeeld over diverse organisaties die met AZC kinderen werken, oa Stichting de Vrolijkheid, Stichting Vluchtelingenkind.
pi_217592949
Ach Piep... 17 is een respectabele poezenleeftijd, maar evengoed kan het nog wel even door.

Hier is Pep aan een 2e jeugd begonnen sinds ze noodgedwongen aan de CBD olie zit. Ze trok de officiele meds voor artrose totaal niet en dit lijkt een geschenk uit de hemel te zijn. Ze is een stuk vocaler en rent weer rond of ze bezeten is O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_217592951
NiB gedaan, nu zonder Afrikaanse beeldjes maar eckte dumbels van 1k elk.
Dat voel ik veel beter nu ^O^
Been oefeningen zijn het lastigst, heb jij dat ook @Kaatje1 ?
Sowieso zijn we goed bezig volgens dit artikel dat ik net las *G*
https://archive.ph/PrF2P

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 10-05-2025 13:08:32 ]
pi_217592953
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ach Piep... 17 is een respectabele poezenleeftijd, maar evengoed kan het nog wel even door.

Hier is Pep aan een 2e jeugd begonnen sinds ze noodgedwongen aan de CBD olie zit. Ze trok de officiele meds voor artrose totaal niet en dit lijkt een geschenk uit de hemel te zijn. Ze is een stuk vocaler en rent weer rond of ze bezeten is O+
:D O+
pi_217593031
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:32 schreef Blues het volgende:
NiB gedaan, nu zonder Afrikaanse beeldjes maar eckte dumbels van 1k elk.
Dat voel ik veel beter nu ^O^
Been oefeningen zijn het lastigst, heb jij dat ook @:Kaatje1 ?
Sowieso zijn we goed bezig volgens dit artikel dat ik net als *G*
https://archive.ph/PrF2P
Ja die zijn soms heel lastig. Maar vooral wanneer ik denk, de vorige serie waren volgens mijn benen ook beenoefeningen :D Armen omhoog gaan bij mij ook niet lekker, maar dan doe ik de oefeningen laag.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 13:26:43 #198
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217593295
Vlugge zwaai vanaf de andere kant van de evenaar. Lurk wel mee hoor, maar wat minder actief aan het posten wegens actief met andere dingen bezig zijn. zoals koffie drinken op de vroege zaterdagochtend c_/
pi_217593358
Zo, voorraad pesto gemaak, nu even de keuken opruimen en dan met boek naar buiten
pi_217593391
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 13:26 schreef flipsen het volgende:
Vlugge zwaai vanaf de andere kant van de evenaar. Lurk wel mee hoor, maar wat minder actief aan het posten wegens actief met andere dingen bezig zijn. zoals koffie drinken op de vroege zaterdagochtend c_/
Iemand met een leven :{w
pi_217593400
NiB gedaan
2 wasjes hangen
Op fiets boodschappen
Nu krant en boek in de tuin. Ik zet meteen de parasol maar weer eens op ^O^
En straks een dutje omdat het kan.
Later vanmiddag Indiaas besteld (g Thais) en picnic komt.

Goed dagje O+
pi_217593533

De kans dat Kosmos 482 op faber haar kop pleurt is groter dan nul *O*
pi_217593677
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 14:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]

De kans dat Kosmos 482 op faber haar kop pleurt is groter dan nul *O*
Neergestort in de Indische Oceaan blijkbaar (dat ding dus ;) )
pi_217594056
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 14:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Neergestort in de Indische Oceaan blijkbaar (dat ding dus ;) )
Helaas ;(
pi_217594203
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Helaas ;(
Ik heb kennissen in Hoevelaken, die zouden dan ook gevaar lopen, dus dan maar de oceaan
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 mei 2025 @ 17:36:24 #206
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217594690
Sterkte met Piep :*

Laatste wandeling deze vakantie met ma weer een stuk Trekvogelpad gedaan tussen Baarn en Soesterberg O+. Ditmaal het slot niet naar Herman van Veen maar de Vliegbasis. Als het eind augustus is (en broedseizoen voorbij) fietsje huren en op de oude vliegbaan fietsen :+. (en ook naar het Militair museum staat ook nog op de lijst).

Morgen naar even kijken of ik de 100km nog ga overschrijden in 'mijn meivakantie'. Wil eigenlijk wel. Heb echter ook nog wel wat te doen. Aan de andere kant tis mooi weer. Dus ja denk dat ik ik een rondje combineer met terras :P
  zaterdag 10 mei 2025 @ 18:07:42 #207
63722 z80
I fink you freaky
pi_217594869
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:04 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Moet overigens de foto's nog op laptop zien om te kijken of ze ook echt scherp zijn op dat formaat, ben wel benieuwd. Vorige keer leek ook deel vd foto's op cameraschermpje mooi scherp, maar viel dat bij inzoomen op laptop toch wel beetje tegen.
Zoals Ludof al aangaf voor een eenpoot geen. Die gebruikte ik zelf ook bij de "langer" lenzen.
Dan ben je voor een heel groot gedeelte van het trillen af. En je het het gewicht niet meer op je hand liggen.

Een eenpoot als uitschuif versie. Van het lichtste materiaal voldoet. Hier ergens een antiek aluminium ding liggen.
Officieel een driepoot, maar daar is deze veel te ligt voor. Als eenpoot werkt het wel goed.

Het statief dan wel onder de lens zetten. En niet onder de camera. Daar wordt de camera niet blij van en is minder stabiel.
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 18:24:56 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217595003
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 18:07 schreef z80 het volgende:

Het statief dan wel onder de lens zetten. En niet onder de camera. Daar wordt de camera niet blij van en is minder stabiel.
Inderdaad, maar volgens mij worden die statieven standaard geleverd met statief gondel. Zeker bij de camera van vlindertje denk ik goede toevoeging, ik weet niet hoe het bij Nikon geregeld is, maar bij Canon hebben de goedkopere camera's een plastic bajonet :N
pi_217595428
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 18:07 schreef z80 het volgende:

[..]
Zoals Ludof al aangaf voor een eenpoot geen. Die gebruikte ik zelf ook bij de "langer" lenzen.
Dan ben je voor een heel groot gedeelte van het trillen af. En je het het gewicht niet meer op je hand liggen.

Een eenpoot als uitschuif versie. Van het lichtste materiaal voldoet. Hier ergens een antiek aluminium ding liggen.
Officieel een driepoot, maar daar is deze veel te ligt voor. Als eenpoot werkt het wel goed.

Ik had inderdaad de statief onder de lens staan (er zit zo'n aansluiting op de lens waar ik t ding in gedraaid had die op statief klikt). Probleem is vooral dat het zwaartepunt in de lens ligt bij camera+lens, waardoor als ik hem in handen heb en dan op foto maak knopje druk, de lens ook een klein stukje naar beneden gaat en weer omhoog :') . Wel goede tip om voor een eenpoot te gaan van jullie beide! De statief was nu prima omdat ik 'm uitgebreid klaar kon zetten voor de voedertijd, maar is natuurlijk wel minder praktisch bij gewoon rondlopen en meteen foto willen kunnen maken. Ga ik eens naar kijken! Ik had nu een statief mee die ik nog heb liggen van een onderzoek die nog terug moet, was verder wel een fijne maar je moet m idd wel echt helemaal uitklappen en neerzetten en het is ook niet super handig als je vervolgens net op een andere plek wil gaan staan ofzo met verplaatsen.
pi_217595660
Wanneer je de vaatwasser niet aanzet duurt het best lang voordat het schoon is |:(

Ik heb nog even gekeken, had ooit een goede eenpoot maar geen idee waar die nu is, die had je zo kunnen krijgen. Ik blijf rondkijken
  zaterdag 10 mei 2025 @ 20:08:24 #211
63722 z80
I fink you freaky
pi_217595684
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 19:31 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik had inderdaad de statief onder de lens staan (er zit zo'n aansluiting op de lens waar ik t ding in gedraaid had die op statief klikt). Probleem is vooral dat het zwaartepunt in de lens ligt bij camera+lens, waardoor als ik hem in handen heb en dan op foto maak knopje druk, de lens ook een klein stukje naar beneden gaat en weer omhoog :') . Wel goede tip om voor een eenpoot te gaan van jullie beide! De statief was nu prima omdat ik 'm uitgebreid klaar kon zetten voor de voedertijd, maar is natuurlijk wel minder praktisch bij gewoon rondlopen en meteen foto willen kunnen maken. Ga ik eens naar kijken! Ik had nu een statief mee die ik nog heb liggen van een onderzoek die nog terug moet, was verder wel een fijne maar je moet m idd wel echt helemaal uitklappen en neerzetten en het is ook niet super handig als je vervolgens net op een andere plek wil gaan staan ofzo met verplaatsen.
Even bij @AnneX informeren of mrX nog iets heeft staan.
pi_217595760
Ik had camera bij de auto al op mijn statief gezet afgelopen donderdag en soms uitgeklapt neergezet en soms mee gewandeld en met de hand foto's gemaakt. Ging op zich best goed nu ik het statief beter snap :D

Met deze foto zat ik net ff te rusten van de wandeling en hoorde m al zingen, dus snel statief goed neergezet en nét op tijd plaatje schieten zonder trillen O+

iig is de paal scherp :')
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 20:30:38 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217595813
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 20:08 schreef z80 het volgende:

[..]
Even bij @:AnneX informeren of mrX nog iets heeft staan.
En anders in november naar de fotografica in Hilversum, kun je voor een habbekrats eentje kopen :)
pi_217595907
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 20:23 schreef Blues het volgende:

iig is de paal scherp :')
:D :'( :D
pi_217596022
Alles over statief etc voorgedragen aan mnX. 😉
Ms kunnen jullie meeten in Hilversum? Tis maar een idee.
Aanvullend werd opgemerkt, dat men ook steun kan zoeken bij een hek 😇 of boom😇
Don’t shoot the messenger = moi.

Van 12 tot een uur of vier in de ouwe tuin gezeten.
SPOILER
Daarna thuis een asperges maaltijd bereid. De afgelopen weken iedere week wel een variatie op asperges bereiden gegeten. :Y)
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 20:59:42 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217596042
Over vogels gesproken... Ik werd vanochtend geattendeerd op een zwartkopje, nog nooit van gehoord.

Vanochtend even met m'n oom op pad geweest. Bekende van hem in m'n nieuwe dorp moest van een kachel af (te oud, mag niet meer gebruikt worden, en nu dreigde Landkreis met boete.

Daarna nog even rondje over z'n terrein gedaan en thuisgekomen met een (hele) oude bosmaaier (niet aan de praat gekregen) een kettingzaag/heggenschaar op steel, oude hydrofoorpomp en heel wat tuinslang.

Pomp zit vast, morgen even kijken of ik die aan de loop kan krijgen. Vorig jaar of jaar er voor hebben de buren van de brandweer nog een nieuwe bron gespoten als de pomp het doet eens even kijken of de pomp daarop aangesloten krijg.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 21:01:38 #217
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217596055
Tweede helft van de ochtend en de hele middag op de motor gezeten; heerlijke tour in onze eigen regio gemaakt, zo veel mogelijk bruggenvrij..
pi_217596587
quote:
Ik moet komende maand de huisarts ook bellen over tetanus. M'n laatste prik was juni 2014 en je moet die elke 10 jaar. Of ja, je kan ook wachten tot je 'm nodig hebt, maar dat is hier te vaak :')
* Tele6 vorige week allemaal schrammen opgelopen heeft en toen in sloot is gaan liggen
  zaterdag 10 mei 2025 @ 22:13:18 #219
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217596606
quote:
Ja eega werd twee maanden terug ook flink gebeten (en gekrabd) en kreeg ook antibiotica kuur en tetanus shot.
pi_217596681
Ik was vandaag naar een klimbos. Op de fiets -- 70 km heen, naderhand 20 km naar huis van m'n ouders, en nu lig ik daar met zere benen in bed :7

M'n rechter biceps doet al een tijdje soms zeer en ik word er helemaal paranoïde van :(
Ik ben een beetje een vlindertje89 als het om sportblessures gaat geloof ik :@ verkouden of koorts of hoofdpijn boeien me weinig, maar als ik ergens een nieuwe spier op een nieuwe manier voel, dan ben ik mentaal al meteen al m'n sportwedstrijden van de komende maanden aan het schrappen :')
Maar. De biceps is wat stijf. Ik heb er vanmiddag 3 uur lang aan gehangen. Ik heb er vorig weekend allerlei rare obstakels mee geklommen tot ik van ellende niet meer kon. Zou gek zijn als er niks protesteerde. De biceps is een nieuwe plek om last van te hebben maar geen rare. :Y
pi_217596695
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Over vogels gesproken... Ik werd vanochtend geattendeerd op een zwartkopje, nog nooit van gehoord.

Vanochtend even met m'n oom op pad geweest. Bekende van hem in m'n nieuwe dorp moest van een kachel af (te oud, mag niet meer gebruikt worden, en nu dreigde Landkreis met boete.

Daarna nog even rondje over z'n terrein gedaan en thuisgekomen met een (hele) oude bosmaaier (niet aan de praat gekregen) een kettingzaag/heggenschaar op steel, oude hydrofoorpomp en heel wat tuinslang.

Pomp zit vast, morgen even kijken of ik die aan de loop kan krijgen. Vorig jaar of jaar er voor hebben de buren van de brandweer nog een nieuwe bron gespoten als de pomp het doet eens even kijken of de pomp daarop aangesloten krijg.
Jullie gingen de kachel weghalen? Meenemen? Of wat gingen jullie voor m doen?

Leuk dat je nieuwe oude spullen meekreeg. Waarom deed de bosmaaier het niet?
pi_217596727
quote:

Zwartkopjes O+
pi_217596785
quote:

Zwartkopjes O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:21 schreef Tele6 het volgende:
Ik was vandaag naar een klimbos. Op de fiets -- 70 km heen, naderhand 20 km naar huis van m'n ouders, en nu lig ik daar met zere benen in bed :7

M'n rechter biceps doet al een tijdje soms zeer en ik word er helemaal paranoïde van :(
Ik ben een beetje een vlindertje89 als het om sportblessures gaat geloof ik :@ verkouden of koorts of hoofdpijn boeien me weinig, maar als ik ergens een nieuwe spier op een nieuwe manier voel, dan ben ik mentaal al meteen al m'n sportwedstrijden van de komende maanden aan het schrappen :')
Maar. De biceps is wat stijf. Ik heb er vanmiddag 3 uur lang aan gehangen. Ik heb er vorig weekend allerlei rare obstakels mee geklommen tot ik van ellende niet meer kon. Zou gek zijn als er niks protesteerde. De biceps is een nieuwe plek om last van te hebben maar geen rare. :Y
Oei :*
Even rustig aan @Tele6 in Beweging :Y
pi_217596786
Eh huh?
  zaterdag 10 mei 2025 @ 22:34:22 #225
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217596788
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:26 schreef Blues het volgende:

[..]
Zwartkopjes O+
Mogen die vandaag de dag nog wel zo genoemd worden? #durftevragen
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 22:37:34 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217596816
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Jullie gingen de kachel weghalen? Meenemen? Of wat gingen jullie voor m doen?

Leuk dat je nieuwe oude spullen meekreeg. Waarom deed de bosmaaier het niet?
Weghalen en meenemen.

Geen idee waarom hij niet loopt, lang niet gelopen en oud ding. Ook iets met bougiekabel. Gelukkig heb ik een nieuwere in bruikleen die hij niet gebruikt :D
pi_217596834
quote:
89s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:34 schreef flipsen het volgende:

Mogen die vandaag de dag nog wel zo genoemd worden? #durftevragen
_O-
  zondag 11 mei 2025 @ 08:59:26 #228
43653 sigme
Veraan
pi_217598080
Mogge!

Ik trof gisterochtend twee lepelaars op het lege strand. Gistermiddag naar de punt van het strand geweest waar zeehonden liggen. Toen was er wel aardig wat volk.

Familieweekend is gezellig.
  zondag 11 mei 2025 @ 11:05:44 #229
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217598813
Mogge!

Gaaf @sigme lepelaars en fijn dat het een leuk weekend is.

Hier net doodsangsten uitgestaan voor een overstekende zwaan, langzaam waggelend, waarom als je vleugels hebt. Maar hij/zij is veilig overgekomen

NiB gedaan, paar koppen koffie op, zo beginnen met het leeghalen van de ketelkast. Dus niet in een keer dinsdagavond, maar in etappes, ik leer :D
pi_217598866
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 11:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

NiB gedaan, paar koppen koffie op, zo beginnen met het leeghalen van de ketelkast. Dus niet in een keer dinsdagavond, maar in etappes, ik leer :D
Goedzo! Ik leer het ook steeds meer! Echt beter voor lijf. Hoe is het daarmee overall?

Ik ga zo lunchen met 1 oud- en 2 huidige collega's. In een dorp waar ik nog nooit geweest ben (alleen een keer met een feestje maar dat was 's avonds, hele dorp niet gezien).

Mss later vanmiddag nog ff NiB. Ligt aan de stoelen op de lunchplek hoe mn rug eraan toe is later vanmiddag :')
  zondag 11 mei 2025 @ 11:18:06 #231
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217598923
Lijf doet het weer beter. Rugpijn is tot de normale pijn afgezwakt. Kan ook weer op de bank zitten ipv een eetkamerstoel. Da’s winst.

Gezellige lunch straks
  zondag 11 mei 2025 @ 11:35:59 #232
63722 z80
I fink you freaky
pi_217599027
Ooievaars zweven op de thermiek hier over het dorp op zoek naar een vers hapje, waarschijnlijk een visje.
Eens de moeite nemen om van mijn stoel te komen. Ontbijt en koffie achter de kiezen. Even een was wegwerken en dan rondje fiets. En tijdens het fietsen bedenken wat te eten.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 mei 2025 @ 11:53:31 #233
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217599099
Gesport en nu even 'huiswerk doen' voor volgende week.

Bekijk deze YouTube-video

Volgende week naar Mahler 8 in het Concertgebouw :+.
  zondag 11 mei 2025 @ 14:35:25 #234
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217600476
Naar binnen gevlucht samen met Elin. Ook onder de parasol is het ons te warm, straks maar weer naar buiten wanneer de bomen schaduw geven.
  Moderator zondag 11 mei 2025 @ 14:37:58 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217600521
Ik zag een filmpje van BNNVARA op m'n tijdlijn van een Nederlandse vrouw (op dat moment al bovengemiddeld getatoeëerd) die alles wou laten voorzien van inkt.

Reageerde iemand op "ja zo ziet ze er nu uit, ze is alles kwijt"

Vrouw reageerde er zelf ook op dat dat onjuist was en dat ze super gelukkig was. Even het profiel bekeken.

Nou die kun je op grond van uiterlijk prima weigeren voor bepaalde banen volgens mij. De oren waren vervormd tot een soort apenstaarten, op het voorhoofd was onder de huid extra bot aangebracht leek het, tong gespleten en getatoeëerd, tanden tot driehoeken geslepen en de neus verwijderd.

Na tien seconden kon ik niet meer kijken. Nou ja hopelijk is ze er echt gelukkig mee en verder gezond...
pi_217601414
Middag!

De dakkapel staat in de grondverf dankzij zwager en oom van C. *O* , ik schilderde een verdieping lager nog wat houtwerk, er hangt een nieuwe tv (we hadden voorheen nog een oudje vanuit C. zijn slaapkamer bij zijn ouders thuis… :D ), de jaloezieën hangen in de werkkamer (maar ik ben niet te spreken over de kleur van het lint, dus moet daarover nog mailen -O- ), we kochten plantjes voor Moederdag en hadden vandaag een soort familie ochtend/middag met oud hollandse spelen. (Was best gezellig, maar het was allemaal erg op de klok en ik heb inmiddels wel honger want de lunch was enorm karig. Ondanks best aan de prijs en al ruim van tevoren besproken.)

Dus nu lekker in de tuin met een boek. 8-)

Verder één keer een antibiotica kuur gehad na een hondenbeet in m’n gezicht. Voor de zekerheid, want het was een vieze bek en dicht bij mijn kaakbot. Voor kattenkrabsels of beten nog niet nodig gehad. Maar als die tanden echt flink door m’n hand zijn gegaan spoel ik wel goed en hou ik het wel in de gaten. Kunnen er smerige beten zijn.
In België nog gevaccineerd voor tetanus, maar de kans dat je dat oploopt is niet zo groot. Dat gebeurt eerder wanneer je met je voet in een roestige spijker gaat staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 11-05-2025 17:41:26 ]
pi_217602741
Lekker bezig @Candaasje!

Ik ben nog steeds oververhit van mijn hockeywedstrijd van 12.45-14.15 :') man wat was en is het warm.. veld in volle zon, en we zouden eerste helft 4 wissels hebben en tweede helft 3, en dat werd eerste helft 3 wissels, derde kwart 0 wissels (een wissel moest weg, eentje scheurde wss dr enkelbanden en de derde was even met haar mee het veld af) en vierde kwart 1 wissel. Pittig }:| en heel sneu voor teamgenoot want had echt heel veel pijn en paniek ook wel. Heb na de wedstrijd krukken bij dr langsgebracht, toen was ze gelukkig wat beter te pas al, denk zowel de schrik/paniek gezakt als pijnstillers die inmiddels wat waren ingewerkt. Morgen gaat ze naar de huisarts, benieuwd wat de conclusie wordt. Ze hoopt zelf op zwaar gekneusd en niet (in)gescheurd, als ik heel eerlijk ben denk ik dat realistischer is om te hopen op ingescheurd en niet afgescheurd of gebroken..
  zondag 11 mei 2025 @ 17:47:03 #238
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217602886
Ieuw arm teamgenootje. En warm is het echt ja en dan voerde ik niets uit in de zon.

Net eten voor vanavond gemaakt, staat in de oven om om 19 uur klaar te zijn. Brood morgen is ook klaar. De zon is bijna weg dus ik ga zo weer even met boek naar balkon. En niet vergeten straks de planten water te geven
pi_217602937
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Ieuw arm teamgenootje. En warm is het echt ja en dan voerde ik niets uit in de zon.

Net eten voor vanavond gemaakt, staat in de oven om om 19 uur klaar te zijn. Brood morgen is ook klaar. De zon is bijna weg dus ik ga zo weer even met boek naar balkon. En niet vergeten straks de planten water te geven
Klinkt als een lekkere dag en avond zo! Wat heb je voor lekkers gemaakt?

Ja, ik had ook liever niks willen uitvoeren in de zon. Of niks uitvoeren in de schaduw, nog beter :P . In plaats daarvan verbrandde ik van inlopen t/m naar huis fietsen 1115 kcal, had ik 41 minuten een hartslag >166, 1 uur en 3 minuten een hartslag tussen 148-166, 20 minuten een hartslag tussen 139-148 en 24 minuten een hartslag tussen 111-139. Op een tosti, een dextro en een kleine aa. Ik was gesloopt erna. Gelukkig waren de buren van de voetbal open, daar een lekker broodje gezond gehaald na de wedstrijd ^O^ .

Ik heb morgen 9u mn college, gisteravond even de sheets van vorig jaar doorgekeken en ik twijfel beetje of ik er nog wat algemenere info aan toevoeg of niet. Maar denk dat ik het maar gewoon hetzelfde laat, vorig jaar vonden ze dat ook prima dus zal dit jaar wel weer zo zijn, en scheelt werk.
pi_217603043
Ik denk niet dat mijn hartslag boven de 80 is geweest vandaag. Zo spannend was het minigolfen of het 'eierkegelen' (niet met echte eieren, voor iemand zich dat afvraagt) ook weer niet :P

Klinkt wel naar van die enkel, hopelijk valt het mee voor haar.

CULwijs; net van Hertog een bolletje vegan vanille op (best OK, het haalt het niet bij de heerlijkheid van Italiaans sorbetijs, maar voor nu prima!) en zo voor het avondeten noodles. Iets met soja, tofu en miso begreep ik. C kookt ^O^

Aangezien ik 10032 dingen in mijn hoofd heb zitten die ik nog moet regelen, zojuist nog >300 euro gedeclareerd bij het werk (opleidingskosten) en oppas voor Simon vastgelegd. Ik was even bang dat de buren weg zouden zijn als wij op vakantie gaan, maar ze zijn toch thuis. Dus kan ie gewoon naar z'n tweede familie O+

Nog maar 10030 dingen te gaan :+
  zondag 11 mei 2025 @ 18:17:00 #241
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217603142
Kennen jullie het verhaal van die mensen die gingen verhuizen?

De dame van wie het huis is waar we heen zouden gaan per 1 juli is er "geestelijk nog niet aan toe" om zelf te verhuizen...
  zondag 11 mei 2025 @ 18:18:05 #242
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217603155
@vlindertje89 het is een quiche met broccoli en een mengsel van ei (duh :D ) creme fraiche, nduja. 4 persoons dus kan er nog 3x van eten
pi_217603436
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:17 schreef flipsen het volgende:

De dame van wie het huis is waar we heen zouden gaan per 1 juli is er "geestelijk nog niet aan toe" om zelf te verhuizen...
:o :{ Dat is shit zeg.

Kan dat ook 'gewoon', nog zo kortdag? Zonder boetes ofzo?
  zondag 11 mei 2025 @ 18:56:44 #244
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217603618
quote:

Ai dat klinkt niet best, kunnen jullie nog wel blijven waar jullie nu wonen
pi_217603895
Na 13 uur werd het alleen maar aangenaam op het balkon in de schaduw.😎
Met een buurvrouw koffie en cake met slagroom op het balkon. Bij haar is het niet te harden op het zuiden.
Ook een klets met een andere buurvrouw, die belangstellend informeert. En ook nog huisgehouden in het magazijn met reorganisatie van 45 busjes en flessen met allerlei onderhoudsolieën. :X

Affijn, toen bleek na al die jaren dat het leuke fonteintje niet meer werkt. En bleek er zelfs een
aanbieding te zijn. Zó handig op zondag reserveren.👍🏼
https://www.welkoop.nl/zo(...)number=1&pageSize=24

MnX had een (bijna) record toeristen aan boord en veel last met aanleggen van de oostenwind.

Wat naar Vlinder van je teamgenoot en haar enkel banden. 😢

Nu risotto met spinazie en tomaat en van alles. En proost.
Sinds flessen wijn uit de schuur tevoorschijn zijn, wordt er flink gedronken (door mij). 🍷
  zondag 11 mei 2025 @ 19:55:44 #246
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217604094
De quiche was lekker (recept van picnic). Nu netjes aan het recept gehouden maar ik mis nog iets. Meer peper sowieso, meer broccoli is ook nog een plan. Volgende keer een deel van de kaas niet door het mengsel maar eerst over de bodem en broccoli, want nu was het een korstje kaas, lekker ook maar denk dat mijn idee lekkerder is
pi_217604244
Terras opgestruikeld. Zwaar weer
pi_217604449
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 19:31 schreef AnneX het volgende:
Na 13 uur werd het alleen maar aangenaam op het balkon in de schaduw.😎
Met een buurvrouw koffie en cake met slagroom op het balkon. Bij haar is het niet te harden op het zuiden.
Ook een klets met een andere buurvrouw, die belangstellend informeert. En ook nog huisgehouden in het magazijn met reorganisatie van 45 busjes en flessen met allerlei onderhoudsolieën. :X

Affijn, toen bleek na al die jaren dat het leuke fonteintje niet meer werkt. En bleek er zelfs een
aanbieding te zijn. Zó handig op zondag reserveren.👍🏼
https://www.welkoop.nl/zo(...)number=1&pageSize=24

MnX had een (bijna) record toeristen aan boord en veel last met aanleggen van de oostenwind.

Wat naar Vlinder van je teamgenoot en haar enkel banden. 😢

Nu risotto met spinazie en tomaat en van alles. En proost.
Sinds flessen wijn uit de schuur tevoorschijn zijn, wordt er flink gedronken (door mij). 🍷
Oh ja dat aanleggen weet ik ook nog van onze vaarvakantie (en korte vaardagjes op vakantie).
Heel lastig als dan je voorkant al om een paal ligt maar de achterkant maar niet goed langs de kant blijft liggen }:|
pi_217604454
Lunch was gezellie op een leuk terras in Castricum.
  zondag 11 mei 2025 @ 20:24:51 #250
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217604490
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:o :{ Dat is shit zeg.

Kan dat ook 'gewoon', nog zo kortdag? Zonder boetes ofzo?
Er was nog niets getekend, wel voorlopig huurcontract ontvangen om door te nemen, maar het tekenen werd steeds uitgesteld. We voelden het al een beetje aankomen.
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ai dat klinkt niet best, kunnen jullie nog wel blijven waar jullie nu wonen
Ja hoor, dit contract loopt 30 september af, we zitten niet op de schopstoel (en kunnen ook nog altijd besluiten te verlengen)
pi_217604571
quote:

(Dat had ik niet gezien).

Oei, wat een tegenvaller voor jullie. Gelukkig geen schopstoel.
En moet je dan per jaar 😳 verlengen?
pi_217604709
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:24 schreef flipsen het volgende:

[..]
Er was nog niets getekend, wel voorlopig huurcontract ontvangen om door te nemen, maar het tekenen werd steeds uitgesteld. We voelden het al een beetje aankomen.
[..]
Ja hoor, dit contract loopt 30 september af, we zitten niet op de schopstoel (en kunnen ook nog altijd besluiten te verlengen)
Oh das best balen zeg!
  zondag 11 mei 2025 @ 20:55:27 #253
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_217604804
Gaan jullie nu op zoek naar iets anders of wachten jullie tot ze ervwel aan toe is?
  zondag 11 mei 2025 @ 21:26:08 #254
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217605119
quote:

Balen zeg }:|

quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sterkte ;(

Cheers @AnneX
Waar heb je zo veel onderhoudsolie voor nodig?
Spoilers!
  zondag 11 mei 2025 @ 21:30:24 #255
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217605147
Mijn dag was uitstekend. We hebben vanochtend een definitief ontwerp voor de buitenkeuken gemaakt. Het grootste deel kunnen we zelf maken dus dat is fijn.

Daarna ben ik naar Rotterdam gereden om daar LHO te meeten bij een zeer goed Indiaas restaurant. Lekker gegeten, door de stad geslenterd, gekletst, etc.

Toen ik thuiskwam, was de vloer en de afwas gedaan, de stop van de wastafel in de badkamer unfucked (zat sinds dinsdag dicht) en was er weer aan de schutting gewerkt. Wat een luxe.
Spoilers!
  zondag 11 mei 2025 @ 21:42:16 #256
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217605205
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Gaan jullie nu op zoek naar iets anders of wachten jullie tot ze ervwel aan toe is?
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:30 schreef AnneX het volgende:

[..]
(Dat had ik niet gezien).

Oei, wat een tegenvaller voor jullie. Gelukkig geen schopstoel.
En moet je dan per jaar 😳 verlengen?
Huurcontract in Argentinië is tegenwoordig voor 3 jaar (maar genoeg huisbazen die gewoon hun eigen regels aanhouden). Dus ja, zou voor 3 jaar zijn, als we niets anders vinden.
  zondag 11 mei 2025 @ 21:43:54 #257
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217605217
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:55 schreef Kaatje1 het volgende:
We gaan weer lekker stuinen op de 187 verschillende huizensites hier :') Wat zou een funda.nl hier goed werken! Er zijn wel wat platforms, maar bij lange na niet zo standaard als funda.nl. En we hebben het stuk grond wat we nog steeds in Bariloche hebben nu maar eens bij Remax ondergebracht, hopelijk krijgen die het wel een beetje vlot verkocht, dan hebben we een leuk startersbedrag en kunnen na gaan denken over een hypotheek en iets kopen.
pi_217605539
@flipsen huis -O-
@Lucky_Strike O+
@DancingPhoebe RIP :*
@Kaatje1 gaat er wel goed veel broccoli in de hartige taart? Broccoli uit de oven is zooo lekker, vooral als de randjes goed knapperig worden O+
@Candaasje jouw familiedag klinkt matig, maar fijn om te horen van de voortgang met de verbouwing!
@vlindertje89 oef... wat naar van je teamgenootje ;( en fijn dat jij de hitte doorstaan hebt!
Ik had gisteren voor op de fiets tabletten sportdrank in m'n bidon, om zouten aan te vullen van al het gezweet. Denk wel dat dat geholpen heeft, want meestal heb ik hoofdpijn na een lange warme dag en nu geen last ^O^

Ik heb vandaag moederdag gevierd. Had twee puzzels voor m'n moeder gevonden op de koningsdagmarkt. Eentje leek te makkelijk en eentje wist ik niet zeker of ze die al had, dus samen leek de kans redelijk dat ze wel blij zou zijn. Klopte: de makkelijke vond ze heel leuk en de andere had ze inderdaad al. Prima :D
We hebben de hele middag jeu de boules gespeeld in de tuin. M'n moeder is bezig om het gazon "natuurlijk" te maken (kortom verwilderd) dus het was jeu de boules met hindernissen _O- de ballen kwamen ook de hele tijd in de zitkuil terecht en ik heb er een paar afgeketst op de schutting en op bomen :')
De bami met paksoi en cashewnoten had geen kruiden, want m'n vader had de paksoi in plakjes gesneden ipv blokjes en daar was m'n moeder zo kwaad op dat ze geen tijd over had om kruiden op de bami te doen. Dus. _O-
Over een maandje is 't vaderdag. Tot die tijd blijf ik daar mooi weg O-)
  Moderator zondag 11 mei 2025 @ 22:28:59 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217605593
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:24 schreef Tele6 het volgende:
daar was m'n moeder zo kwaad op ot die tijd blijf ik daar mooi weg O-)
Ik dacht eerst even dat je de verkeerde mensen op bezoek was, maar toch niet :7

Balen van het huis @flipsen is er wat te regelen met verhuurder van huidige woning? Of zit je er 3 jaar aan vast als je blijven wil?
pi_217605653
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

Cheers @:AnneX
Waar heb je zo veel onderhoudsolie voor nodig?
Als jij het weet 😇 ook gehoarded, vermoed ik zo.

Mooie dag zo en nog mooier thuiskomen.

Oh ja, kon ik gister niet laten staan: 50 tulpen voor ¤ 7,-
Nu staan er drie lekker volle vazen strategisch in de kamer.

@Tele6 ach, jouw vader kreeg de volle laag. En jullie geen smakelijk gekruide bami. 8)7
pi_217606007
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 21:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn dag was uitstekend. We hebben vanochtend een definitief ontwerp voor de buitenkeuken gemaakt. Het grootste deel kunnen we zelf maken dus dat is fijn.

Daarna ben ik naar Rotterdam gereden om daar LHO te meeten bij een zeer goed Indiaas restaurant. Lekker gegeten, door de stad geslenterd, gekletst, etc.

Toen ik thuiskwam, was de vloer en de afwas gedaan, de stop van de wastafel in de badkamer unfucked (zat sinds dinsdag dicht) en was er weer aan de schutting gewerkt. Wat een luxe.
Was super leuk!

Edit: en jij hebt nog!
  maandag 12 mei 2025 @ 05:03:05 #262
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217606412
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:28 schreef derLudolf het volgende:

Balen van het huis @:flipsen is er wat te regelen met verhuurder van huidige woning? Of zit je er 3 jaar aan vast als je blijven wil?
Als we binnen 6 maanden na het ingaan zouden vertrekken: 2 maanden huur doorbetalen na vertrek. Anders 1 maand.
  maandag 12 mei 2025 @ 05:03:38 #263
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217606413
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:24 schreef Tele6 het volgende:
Over een maandje is 't vaderdag. Tot die tijd blijf ik daar mooi weg O-)
_O-
  maandag 12 mei 2025 @ 08:02:53 #264
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217606922
Goedemorgen. We hebben nog een dagje weekend. Vandaag komen de timmermannen de puntjes op de i zetten van de schutting en de overkapping. Daarna nemen wij het werk weer over.

Ik ga wat administratie doen, tuinieren en later vanmiddag gaan we mogelijk even winkelen.
Spoilers!
pi_217606993
@flipsen wat klote zeg! :{
Lekker nog zo'n dagje @Lucky_Strike! Hoe gaat het trouwens nu met je handen? Of heb je dat al eerder beantwoord en ben ik het antwoord vergeten?

Ik zit in de bus, toch wel fijn om 7.45 pas deur uit te hoeven ipv 7.05. Nog steeds wel echt gaar, had graag net uurtje langer gelegen. Ik heb 25 sheets voor het college, zeer benieuwd of ik daar 2x 45 min mee ga vullen :D (mijn eigen gok is van niet, ik denk meer richting een uur..). Maar hey, eerder klaar vindt vast niemand heel erg. En misschien hebben ze wel veel leuke vragen en duurt t alsnog de normale lengte. En anders kan ik lekker snel weer terug :+
  maandag 12 mei 2025 @ 08:21:41 #266
217702 Lonaa
Honger!
pi_217607006
Ja hallo.

W. moet straks even een klusje opbouwen. Ik doe prutsen in en om huis.
pi_217607167
Goedemorgen. Ik zit al op werk met een kop koffie voor m'n neus. To do list heb ik vrijdag al gemaakt, nu alleen bedenken waar ik begin :D
pi_217607173
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 08:44 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen. Ik zit al op werk met een kop koffie voor m'n neus. To do list heb ik vrijdag al gemaakt, nu alleen bedenken waar ik begin :D
Bij het begin mevrouwtje
Werewolf
  maandag 12 mei 2025 @ 09:33:07 #269
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217607468
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 08:44 schreef Tele6 het volgende:
WOGgen tot je een ons weegt. De inspiratie komt vanzelf.
pi_217607526
In de nieuwe trams in Amsterdam hebben ze eindelijk afgeschaft dat er deuren zijn alleen voor in, en alleen voor uitstappen.
  maandag 12 mei 2025 @ 10:30:36 #271
217702 Lonaa
Honger!
pi_217607868
Mag ik nog even zeuren over de hoeveelheid pollen?
pi_217608323
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:30 schreef Lonaa het volgende:
Hatsjoe :(

Haar veel wassen, kussensloop ook, ramen dicht bij je slpkmr.
  maandag 12 mei 2025 @ 11:30:29 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217608325
Hier nul pollen. Letterlijk geen land in zicht. Ik denk ergens tussen Stavanger en de Shetlands. Waanzinnig wat ik hier allemaal te eten krijg om het maar even relevant te houden. Gisteren een amuse van gedroogde stokvishuid met truffelmayonaise, een pancake met wat grote glazige garnalen (langoustines?) als voorgerecht, ribeye met schorseneer in eoa zwart poeder en een bosuitje, en gefermenteerde rabarber met witte chocolademousse als dessert. Plaatjes komen later.

Oh en het "lunchpakket" was een focaccia met misschien wel anderhalf ons garnalen ertussen _O_ En saus en sla en tomaat en komkommer dus eten werd een zootje maar oei oei oei :~

Eergisteren in Hirtshals al gerookte monk fish (??) en in roomboter gebakken wijting met asperges :~

Morgenochtend landen we op Streymoy. Vandaag nog even de ballen uit m'n broek vervelen op die boot hier :D
  maandag 12 mei 2025 @ 11:45:48 #274
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217608481
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier nul pollen. Letterlijk geen land in zicht. Ik denk ergens tussen Stavanger en de Shetlands. Waanzinnig wat ik hier allemaal te eten krijg om het maar even relevant te houden. Gisteren een amuse van gedroogde stokvishuid met truffelmayonaise, een pancake met wat grote glazige garnalen (langoustines?) als voorgerecht, ribeye met schorseneer in eoa zwart poeder en een bosuitje, en gefermenteerde rabarber met witte chocolademousse als dessert. Plaatjes komen later.

Oh en het "lunchpakket" was een focaccia met misschien wel anderhalf ons garnalen ertussen _O_ En saus en sla en tomaat en komkommer dus eten werd een zootje maar oei oei oei :~

Eergisteren in Hirtshals al gerookte monk fish (??) en in roomboter gebakken wijting met asperges :~

Morgenochtend landen we op Streymoy. Vandaag nog even de ballen uit m'n broek vervelen op die boot hier :D
Nice! En beter dan schnitzel met patat :P
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 11:50:16 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217608531
@Dr_Flash Monk is wat we kennen als zeeduivel. Ben ik geen fan van, tenminste gebakken in de pan vond ik het geen succes.

Wijting daarentegen :9 Kabeljauw wordt altijd zo tegenop gekeken, maar doe mij maar wijting of schelvis :9
  maandag 12 mei 2025 @ 11:51:22 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217608539
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:50 schreef derLudolf het volgende:
@:dr_Flash Monk is wat we kennen als zeeduivel. Ben ik geen fan van, tenminste gebakken in de pan vond ik het geen succes.

Wijting daarentegen :9 Kabeljauw wordt altijd zo tegenop gekeken, maar doe mij maar wijting of schelvis :9
Ah okee. Nou ja het was op zich best lekker hoor, alleen nogal taai. Zal wel zo horen :) Misschien is dat ook wel wat veel mensen tegen staat eraan.
pi_217608607
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:30 schreef Lonaa het volgende:
Ik was even vergeten hoe erg dat hier kan zijn. Had ook mijn mometasonfuroaat niet ingepakt :')
  maandag 12 mei 2025 @ 11:57:35 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217608633
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik was even vergeten hoe erg dat hier kan zijn. Had ook mijn mometasonfuroaat niet ingepakt :')
Gezondheid.

Waarom heet die rotzooi niet gewoon Poll-ex of zo? :')
  maandag 12 mei 2025 @ 12:30:54 #279
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_217609018
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:

je land in Torshavn, niemand die Streymoy gebruikt. veel plezier! ben benieuwd wat je met de tips gaat doen!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 12 mei 2025 @ 12:33:55 #280
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_217609058
verder leef ik nog. week 3 ingegaan bij nieuwe baan, dus nu is alle introductie wel zo'n beetje op.. dus niet meer zo veel te doen, dus tijd voor Fok! ( en mn nieuwe baas is 2 dagen op cursus, helpt ook ;) )

hebben jullie nog goede WOG- tips ?

Afgelopen weekend was leuk want een bijna nieuwe WEBER gescoord, kunnen we weer op kolen BBQ-en O+ en dat meteen maar uitgeprobeerd *O*

Nu van alles aan extra eten in huis. Hoe lang kan je kip in een geopende verpakking ( wel daarna in een afsluitbare doos gestopt) eigenlijk bewaren ? :o

Verder las ik wel mee, maar ben de helft al weer vergeten :P
  maandag 12 mei 2025 @ 12:59:13 #281
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217609315
Weer thuis
Uiteraard lekkernijen meegenomen uit Frankrijk
Rillette bijvoorbeeld
Kijk op de ingrediëntenlijst.
Varkensvlees, varkensvet, zout, peper
That’s it, zo kan het dus ook. Huismerk van de intermarche
  maandag 12 mei 2025 @ 13:34:27 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217609544
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2025 12:30 schreef Barreltje het volgende:

[..]
je land in Torshavn, niemand die Streymoy gebruikt.
Nou ik wel :P Heb een checklist voor alle eilanden gemaakt :P Eentje voor bezocht en eentje voor gezien :D

Die lunch is trouwens matigjes. Je naam staat op een lijst en dan krijg je een dienblad en een bord mee en mag je van een buffet wat spul schrapen. Kippepoten, gehaktballetjes, pulled pork, iets met groente en iets met rijst en dat is het wel.

Ik zou echt niet aanraden de maaltijden van tevoren bij te boeken. Wat ik gisteren had was op zich prima, maar ik had online geboekt DUS kreeg ik het vastgestelde menu. Nja.
pi_217610246
Veel plezier @Dr_Flash op/met de cruise en eilandenbezoek.
Doe je hier verslag of komt er nog een apart topic?

De lunch klinkt euh matigjes.

@Barreltje Is de nieuwe baan naar je zin? Kun je daar al iets over zeggen? Voor jezelf dan.
Of heeft dat tijd nodig…
Wat kip betreft: is het nog rauw…max een dag lijkt mij. Is het bereid en door en door gaar max 3 dagen in de koeling. Indien anders …wordt er vast wel gecorrigeerd.😎

@vlindertje89 zojuist Jetske Ultee besteld: SunCover 50 - 250 ml. Omdat ik de pomp functie niet kan waarderen! Op het laatst moet je de flacon opensnijden om nog een grote (prijzige) hoeveelheid eruit te lepelen. Grrrr. :R
En jij?

Edit: edit tag.😂

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 12-05-2025 15:49:04 ]
pi_217610286
Hoe dat nou werkt 😳 staat Vlindertje’s naam heel vreemd vermeld.

Bijtijds vanmorgen het gereserveerde fonteintje gehaald. Tis een maatje kleiner in doorsnee.
Niet erg. Kon het goed laten werken zo lang er zon is.
Nu heerlijk koel om bij te komen van weer wat gereorganiseer in het magazijn. w/
Een lijstje voor ikea wordt wel langer.
  maandag 12 mei 2025 @ 15:18:46 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217610363
Misschien even de juiste @vlindertje89 taggen ;)
pi_217610519
@Dr_Flash op welke Noorse boot zit je!?

Noorwegen O+

Boten O+

Eten :Y)
pi_217610545
:W

Eerste familieweekend ooit overleefd
pi_217610552
:W door wegopbreking door een (voor mij) nieuwe wijk gefietst. Best interessant maar een compleet doolhof voor mij.

Fijne vakantie @Dr_Flash of is dit gewoon een lan weekend weg?

Welkom terug Jan

Hoi @Barreltje

Is het einde van de grote opruim en weggooi taak al in zicht @AnneX ?

Ik wacht nog even met buiten zitten, t is flink warm buiten.
pi_217610554
Vandaag een week met veel geouwehoer (men zou kunnen zeggen: met weinig werk :P )

Vanmorgen functioneel bijpraten met een oude bekende en een vergadering.
Vanmiddag vrij want morgen (normaliter halve werkdag) is gevuld met vergaderen, lunchen, provincie doorkruisen, dineren :Y)
Woensdag wellicht wat gelegenheid voor kantoorwerk.
Donderdag hele dag training, even op en neer naar Hilversum (2x2 uur slapen en FOK!ken in de trein dus :+ )

Mijn avonden deze week een beetje dom gepland want het is Songfestivalweek :D
Morgenavond diner, donderdag lange werk/treindag, zaterdag overdag feestje van 150 plus opruimen/naborrelen. Wordt dus stukjes en brokjes kijken, gezien de drukte wsch halverwege in slaap vallen _O-
  maandag 12 mei 2025 @ 15:50:27 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217610557
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 15:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:dr_Flash op welke Noorse boot zit je!?

Noorwegen O+

Boten O+

Eten :Y)
Geen. Op de Faeroerse boot MS Norröna. Zo eens even bij het zwembad koekeloeren. Of er niet te veel kleutergrut in zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 12-05-2025 15:55:34 ]
  maandag 12 mei 2025 @ 16:12:51 #291
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_217610771
Hi @AnneX

de niewe baan is erg intressant. ik heb er heel veel zin in, er is alleen nu even niet zo veel werk, we verwachten begin July weer werk, dus nu vooral veel leren, wat inhoudt dat ik mee ga naar vergaderingen van anderen. een beetje boring, maar goed, dat hoort nu eenmaal bij het begin van een job.
pi_217610834
Klinkt goed Barrel!

@Kaatje
Is het einde van de grote opruim en weggooi taak al in zicht @AnneX ?
Kort antwoord: Neen 😥
Langer antwoord: dat kan wel kerstmis worden. Volgend jaar.
Voor MnAX dan hè.
SPOILER
pi_217611047
Oef, dat is echt nog lang. Maar waar is dat spul dan want jullie moeten dat toch binnenkort opleveren?
pi_217611445
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 16:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef, dat is echt nog lang. Maar waar is dat spul dan want jullie moeten dat toch binnenkort opleveren?
Dat ‘spul’ waarover nog geen uitsluitsel kan worden genomen? Dat ‘spul’ ?

In het Grote Dozenpaleis. *O*

Over het algemeen weet men maanden van tevoren, dat er wordt verhuisd en zijn er voorbereidingen van mee of weg of …
Wij doen het andersom. Eerst verhuizen en dan ruimen…
pi_217611580
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:24 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat ‘spul’ waarover nog geen uitsluitsel kan worden genomen? Dat ‘spul’ ?

In het Grote Dozenpaleis. *O*

Over het algemeen weet men maanden van tevoren, dat er wordt verhuisd en zijn er voorbereidingen van mee of weg of …
Wij doen het andersom. Eerst verhuizen en dan ruimen…
Ah, dan snap ik het. Ik dacht dat het nog in de schuur van het oude huis stond, had helemaal het dozenpaleis gemist
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 17:58:52 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217611706
Wat pannenkoeken aan het bakken met eieren van een tante die kippen heeft. Bak in een plaatstalen pan. Ik vraag me af hoe je meer pfas binnen krijgt, op deze manier of met supermarkteieren gebakken in een gare Tefal pan :D
pi_217611787
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:58 schreef derLudolf het volgende:
Wat pannenkoeken aan het bakken met eieren van een tante die kippen heeft. Bak in een plaatstalen pan. Ik vraag me af hoe je meer pfas binnen krijgt, op deze manier of met supermarkteieren gebakken in een gare Tefal pan :D
Zonder vet bakken en kijken of de eieren uit zichzelf anti aanbak zijn.
pi_217612009
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2025 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Geen. Op de Faeroerse boot MS Norröna. Zo eens even bij het zwembad koekeloeren. Of er niet te veel kleutergrut in zit.
O jaaaa! Jij deint ( :X ) naar de eilanden O+
Valt de wiebel mee of tegen?
Zwembad is altijd goed. Gewoon op de koppen van de kleuters poepen :7

Veel plezier met varen en dingen zien daar *O*
  maandag 12 mei 2025 @ 20:21:10 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217613340
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
O jaaaa! Jij deint ( :X ) naar de eilanden O+
Valt de wiebel mee of tegen?
Zwembad is altijd goed. Gewoon op de koppen van de kleuters poepen :7

Veel plezier met varen en dingen zien daar *O*
Deining is behoorlijk serieus ja. Ik kan het hebben maar het is dan ook echt ideaal weer.

Zwembad kijk ik op de terugweg wel. Heb net een AYCE buffet onder vuur genomen. Had eigenlijk geen idee dat ik zo'n honger had :D Lunch was wel matigjes ook. Nou nog even anderhalf uur in de bar naar de avondzon kijken en dan naar bed denk ik. Morgen vroeg op. 6 uur ontbijt (7 uur NL tijd is dat)
pi_217613782
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Deining is behoorlijk serieus ja. Ik kan het hebben maar het is dan ook echt ideaal weer.

Zwembad kijk ik op de terugweg wel. Heb net een AYCE buffet onder vuur genomen. Had eigenlijk geen idee dat ik zo'n honger had :D Lunch was wel matigjes ook. Nou nog even anderhalf uur in de bar naar de avondzon kijken en dan naar bed denk ik. Morgen vroeg op. 6 uur ontbijt (7 uur NL tijd is dat)
*uitgumt op bucketlist* ;( (maar dat wist ik eigk al)

Gelukkig kun jij wel deinen en ons verhalen op verhalen *O*
pi_217613963
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')