Neergestort in de Indische Oceaan blijkbaar (dat ding dusquote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
De kans dat Kosmos 482 op faber haar kop pleurt is groter dan nul

Helaasquote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Neergestort in de Indische Oceaan blijkbaar (dat ding dus)

Ik heb kennissen in Hoevelaken, die zouden dan ook gevaar lopen, dus dan maar de oceaanquote:

Zoals Ludof al aangaf voor een eenpoot geen. Die gebruikte ik zelf ook bij de "langer" lenzen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, heerlijk. Wel met statief, want het ding is vrij groot en zwaar en dus lastig met hand echt stil te houdenhoe doe jij dat? Ook statief of heb je een vastere hand?
Moet overigens de foto's nog op laptop zien om te kijken of ze ook echt scherp zijn op dat formaat, ben wel benieuwd. Vorige keer leek ook deel vd foto's op cameraschermpje mooi scherp, maar viel dat bij inzoomen op laptop toch wel beetje tegen.

Inderdaad, maar volgens mij worden die statieven standaard geleverd met statief gondel. Zeker bij de camera van vlindertje denk ik goede toevoeging, ik weet niet hoe het bij Nikon geregeld is, maar bij Canon hebben de goedkopere camera's een plastic bajonetquote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:07 schreef z80 het volgende:
Het statief dan wel onder de lens zetten. En niet onder de camera. Daar wordt de camera niet blij van en is minder stabiel.

Ik had inderdaad de statief onder de lens staan (er zit zo'n aansluiting op de lens waar ik t ding in gedraaid had die op statief klikt). Probleem is vooral dat het zwaartepunt in de lens ligt bij camera+lens, waardoor als ik hem in handen heb en dan op foto maak knopje druk, de lens ook een klein stukje naar beneden gaat en weer omhoogquote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Zoals Ludof al aangaf voor een eenpoot geen. Die gebruikte ik zelf ook bij de "langer" lenzen.
Dan ben je voor een heel groot gedeelte van het trillen af. En je het het gewicht niet meer op je hand liggen.
Een eenpoot als uitschuif versie. Van het lichtste materiaal voldoet. Hier ergens een antiek aluminium ding liggen.
Officieel een driepoot, maar daar is deze veel te ligt voor. Als eenpoot werkt het wel goed.
Het statief dan wel onder de lens zetten. En niet onder de camera. Daar wordt de camera niet blij van en is minder stabiel.

Even bij @AnneX informeren of mrX nog iets heeft staan.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 19:31 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik had inderdaad de statief onder de lens staan (er zit zo'n aansluiting op de lens waar ik t ding in gedraaid had die op statief klikt). Probleem is vooral dat het zwaartepunt in de lens ligt bij camera+lens, waardoor als ik hem in handen heb en dan op foto maak knopje druk, de lens ook een klein stukje naar beneden gaat en weer omhoog. Wel goede tip om voor een eenpoot te gaan van jullie beide! De statief was nu prima omdat ik 'm uitgebreid klaar kon zetten voor de voedertijd, maar is natuurlijk wel minder praktisch bij gewoon rondlopen en meteen foto willen kunnen maken. Ga ik eens naar kijken! Ik had nu een statief mee die ik nog heb liggen van een onderzoek die nog terug moet, was verder wel een fijne maar je moet m idd wel echt helemaal uitklappen en neerzetten en het is ook niet super handig als je vervolgens net op een andere plek wil gaan staan ofzo met verplaatsen.

En anders in november naar de fotografica in Hilversum, kun je voor een habbekrats eentje kopenquote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:08 schreef z80 het volgende:
[..]
Even bij @:AnneX informeren of mrX nog iets heeft staan.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarna thuis een asperges maaltijd bereid. De afgelopen weken iedere week wel een variatie op asperges bereiden gegeten.![]()

Ik moet komende maand de huisarts ook bellen over tetanus. M'n laatste prik was juni 2014 en je moet die elke 10 jaar. Of ja, je kan ook wachten tot je 'm nodig hebt, maar dat is hier te vaakquote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geloof dat als je tot bloedens toe bent gebeten door een kat, je AB en een tetanusinjectie kunt krijgen. Een vriendin heeft dat een jaar of 2 geleden ook gehad. Ik was ook wat verbaasd want het lijkt overdreven. Tot ik me herinnerde dat haar vader 2 weken in het ziekenhuis heeft gelegen na een kattenbeet die hem zomaar fataal had kunnen worden.

Ja eega werd twee maanden terug ook flink gebeten (en gekrabd) en kreeg ook antibiotica kuur en tetanus shot.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geloof dat als je tot bloedens toe bent gebeten door een kat, je AB en een tetanusinjectie kunt krijgen. Een vriendin heeft dat een jaar of 2 geleden ook gehad. Ik was ook wat verbaasd want het lijkt overdreven. Tot ik me herinnerde dat haar vader 2 weken in het ziekenhuis heeft gelegen na een kattenbeet die hem zomaar fataal had kunnen worden.

Jullie gingen de kachel weghalen? Meenemen? Of wat gingen jullie voor m doen?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Over vogels gesproken... Ik werd vanochtend geattendeerd op een zwartkopje, nog nooit van gehoord.
Vanochtend even met m'n oom op pad geweest. Bekende van hem in m'n nieuwe dorp moest van een kachel af (te oud, mag niet meer gebruikt worden, en nu dreigde Landkreis met boete.
Daarna nog even rondje over z'n terrein gedaan en thuisgekomen met een (hele) oude bosmaaier (niet aan de praat gekregen) een kettingzaag/heggenschaar op steel, oude hydrofoorpomp en heel wat tuinslang.
Pomp zit vast, morgen even kijken of ik die aan de loop kan krijgen. Vorig jaar of jaar er voor hebben de buren van de brandweer nog een nieuwe bron gespoten als de pomp het doet eens even kijken of de pomp daarop aangesloten krijg.

Zwartkopjesquote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Over vogels gesproken... Ik werd vanochtend geattendeerd op een zwartkopje, nog nooit van gehoord.
Vanochtend even met m'n oom op pad geweest. Bekende van hem in m'n nieuwe dorp moest van een kachel af (te oud, mag niet meer gebruikt worden, en nu dreigde Landkreis met boete.
Daarna nog even rondje over z'n terrein gedaan en thuisgekomen met een (hele) oude bosmaaier (niet aan de praat gekregen) een kettingzaag/heggenschaar op steel, oude hydrofoorpomp en heel wat tuinslang.
Pomp zit vast, morgen even kijken of ik die aan de loop kan krijgen. Vorig jaar of jaar er voor hebben de buren van de brandweer nog een nieuwe bron gespoten als de pomp het doet eens even kijken of de pomp daarop aangesloten krijg.

Zwartkopjesquote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Oeiquote:Op zaterdag 10 mei 2025 22:21 schreef Tele6 het volgende:
Ik was vandaag naar een klimbos. Op de fiets -- 70 km heen, naderhand 20 km naar huis van m'n ouders, en nu lig ik daar met zere benen in bed
M'n rechter biceps doet al een tijdje soms zeer en ik word er helemaal paranoïde van
Ik ben een beetje een vlindertje89 als het om sportblessures gaat geloof ikverkouden of koorts of hoofdpijn boeien me weinig, maar als ik ergens een nieuwe spier op een nieuwe manier voel, dan ben ik mentaal al meteen al m'n sportwedstrijden van de komende maanden aan het schrappen
Maar. De biceps is wat stijf. Ik heb er vanmiddag 3 uur lang aan gehangen. Ik heb er vorig weekend allerlei rare obstakels mee geklommen tot ik van ellende niet meer kon. Zou gek zijn als er niks protesteerde. De biceps is een nieuwe plek om last van te hebben maar geen rare.

Mogen die vandaag de dag nog wel zo genoemd worden? #durftevragenquote:

Weghalen en meenemen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 22:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jullie gingen de kachel weghalen? Meenemen? Of wat gingen jullie voor m doen?
Leuk dat je nieuwe oude spullen meekreeg. Waarom deed de bosmaaier het niet?

quote:Op zaterdag 10 mei 2025 22:34 schreef flipsen het volgende:
Mogen die vandaag de dag nog wel zo genoemd worden? #durftevragen

Goedzo! Ik leer het ook steeds meer! Echt beter voor lijf. Hoe is het daarmee overall?quote:Op zondag 11 mei 2025 11:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
NiB gedaan, paar koppen koffie op, zo beginnen met het leeghalen van de ketelkast. Dus niet in een keer dinsdagavond, maar in etappes, ik leer

Klinkt als een lekkere dag en avond zo! Wat heb je voor lekkers gemaakt?quote:Op zondag 11 mei 2025 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Ieuw arm teamgenootje. En warm is het echt ja en dan voerde ik niets uit in de zon.
Net eten voor vanavond gemaakt, staat in de oven om om 19 uur klaar te zijn. Brood morgen is ook klaar. De zon is bijna weg dus ik ga zo weer even met boek naar balkon. En niet vergeten straks de planten water te geven

quote:Op zondag 11 mei 2025 18:17 schreef flipsen het volgende:
Kennen jullie het verhaal van die mensen die gingen verhuizen?
De dame van wie het huis is waar we heen zouden gaan per 1 juli is er "geestelijk nog niet aan toe" om zelf te verhuizen...

Ai dat klinkt niet best, kunnen jullie nog wel blijven waar jullie nu wonenquote:Op zondag 11 mei 2025 18:17 schreef flipsen het volgende:
De dame van wie het huis is waar we heen zouden gaan per 1 juli is er "geestelijk nog niet aan toe" om zelf te verhuizen...

Oh ja dat aanleggen weet ik ook nog van onze vaarvakantie (en korte vaardagjes op vakantie).quote:Op zondag 11 mei 2025 19:31 schreef AnneX het volgende:
Na 13 uur werd het alleen maar aangenaam op het balkon in de schaduw.😎
Met een buurvrouw koffie en cake met slagroom op het balkon. Bij haar is het niet te harden op het zuiden.
Ook een klets met een andere buurvrouw, die belangstellend informeert. En ook nog huisgehouden in het magazijn met reorganisatie van 45 busjes en flessen met allerlei onderhoudsolieën.![]()
Affijn, toen bleek na al die jaren dat het leuke fonteintje niet meer werkt. En bleek er zelfs een
aanbieding te zijn. Zó handig op zondag reserveren.👍🏼
https://www.welkoop.nl/zo(...)number=1&pageSize=24
MnX had een (bijna) record toeristen aan boord en veel last met aanleggen van de oostenwind.
Wat naar Vlinder van je teamgenoot en haar enkel banden. 😢
Nu risotto met spinazie en tomaat en van alles. En proost.
Sinds flessen wijn uit de schuur tevoorschijn zijn, wordt er flink gedronken (door mij). 🍷

Er was nog niets getekend, wel voorlopig huurcontract ontvangen om door te nemen, maar het tekenen werd steeds uitgesteld. We voelden het al een beetje aankomen.quote:Op zondag 11 mei 2025 18:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Dat is shit zeg.
Kan dat ook 'gewoon', nog zo kortdag? Zonder boetes ofzo?
Ja hoor, dit contract loopt 30 september af, we zitten niet op de schopstoel (en kunnen ook nog altijd besluiten te verlengen)quote:Op zondag 11 mei 2025 18:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ai dat klinkt niet best, kunnen jullie nog wel blijven waar jullie nu wonen

(Dat had ik niet gezien).quote:Op zondag 11 mei 2025 18:17 schreef flipsen het volgende:

Oh das best balen zeg!quote:Op zondag 11 mei 2025 20:24 schreef flipsen het volgende:
[..]
Er was nog niets getekend, wel voorlopig huurcontract ontvangen om door te nemen, maar het tekenen werd steeds uitgesteld. We voelden het al een beetje aankomen.
[..]
Ja hoor, dit contract loopt 30 september af, we zitten niet op de schopstoel (en kunnen ook nog altijd besluiten te verlengen)

Balen zegquote:Op zondag 11 mei 2025 18:17 schreef flipsen het volgende:
quote:
Sterktequote:

quote:Op zondag 11 mei 2025 20:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Gaan jullie nu op zoek naar iets anders of wachten jullie tot ze ervwel aan toe is?
Huurcontract in Argentinië is tegenwoordig voor 3 jaar (maar genoeg huisbazen die gewoon hun eigen regels aanhouden). Dus ja, zou voor 3 jaar zijn, als we niets anders vinden.quote:Op zondag 11 mei 2025 20:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
(Dat had ik niet gezien).
Oei, wat een tegenvaller voor jullie. Gelukkig geen schopstoel.
En moet je dan per jaar 😳 verlengen?

We gaan weer lekker stuinen op de 187 verschillende huizensites hierquote:Op zondag 11 mei 2025 20:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Gaan jullie nu op zoek naar iets anders of wachten jullie tot ze ervwel aan toe is?

Ik dacht eerst even dat je de verkeerde mensen op bezoek was, maar toch nietquote:Op zondag 11 mei 2025 22:24 schreef Tele6 het volgende:
daar was m'n moeder zo kwaad op ot die tijd blijf ik daar mooi weg

Als jij het weet 😇 ook gehoarded, vermoed ik zo.quote:Op zondag 11 mei 2025 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Cheers @:AnneX
Waar heb je zo veel onderhoudsolie voor nodig?

Was super leuk!quote:Op zondag 11 mei 2025 21:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn dag was uitstekend. We hebben vanochtend een definitief ontwerp voor de buitenkeuken gemaakt. Het grootste deel kunnen we zelf maken dus dat is fijn.
Daarna ben ik naar Rotterdam gereden om daar LHO te meeten bij een zeer goed Indiaas restaurant. Lekker gegeten, door de stad geslenterd, gekletst, etc.
Toen ik thuiskwam, was de vloer en de afwas gedaan, de stop van de wastafel in de badkamer unfucked (zat sinds dinsdag dicht) en was er weer aan de schutting gewerkt. Wat een luxe.

Als we binnen 6 maanden na het ingaan zouden vertrekken: 2 maanden huur doorbetalen na vertrek. Anders 1 maand.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:28 schreef derLudolf het volgende:
Balen van het huis @:flipsen is er wat te regelen met verhuurder van huidige woning? Of zit je er 3 jaar aan vast als je blijven wil?

quote:Op zondag 11 mei 2025 22:24 schreef Tele6 het volgende:
Over een maandje is 't vaderdag. Tot die tijd blijf ik daar mooi weg

Bij het begin mevrouwtjequote:Op maandag 12 mei 2025 08:44 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen. Ik zit al op werk met een kop koffie voor m'n neus. To do list heb ik vrijdag al gemaakt, nu alleen bedenken waar ik begin

WOGgen tot je een ons weegt. De inspiratie komt vanzelf.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:44 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen. Ik zit al op werk met een kop koffie voor m'n neus. To do list heb ik vrijdag al gemaakt, nu alleen bedenken waar ik begin

Hatsjoequote:Op maandag 12 mei 2025 10:30 schreef Lonaa het volgende:
Mag ik nog even zeuren over de hoeveelheid pollen?

Nice! En beter dan schnitzel met patatquote:Op maandag 12 mei 2025 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier nul pollen. Letterlijk geen land in zicht. Ik denk ergens tussen Stavanger en de Shetlands. Waanzinnig wat ik hier allemaal te eten krijg om het maar even relevant te houden. Gisteren een amuse van gedroogde stokvishuid met truffelmayonaise, een pancake met wat grote glazige garnalen (langoustines?) als voorgerecht, ribeye met schorseneer in eoa zwart poeder en een bosuitje, en gefermenteerde rabarber met witte chocolademousse als dessert. Plaatjes komen later.
Oh en het "lunchpakket" was een focaccia met misschien wel anderhalf ons garnalen ertussenEn saus en sla en tomaat en komkommer dus eten werd een zootje maar oei oei oei
![]()
Eergisteren in Hirtshals al gerookte monk fish (??) en in roomboter gebakken wijting met asperges![]()
Morgenochtend landen we op Streymoy. Vandaag nog even de ballen uit m'n broek vervelen op die boot hier

Ah okee. Nou ja het was op zich best lekker hoor, alleen nogal taai. Zal wel zo horenquote:Op maandag 12 mei 2025 11:50 schreef derLudolf het volgende:
@:dr_Flash Monk is wat we kennen als zeeduivel. Ben ik geen fan van, tenminste gebakken in de pan vond ik het geen succes.
Wijting daarentegenKabeljauw wordt altijd zo tegenop gekeken, maar doe mij maar wijting of schelvis

Ik was even vergeten hoe erg dat hier kan zijn. Had ook mijn mometasonfuroaat niet ingepaktquote:Op maandag 12 mei 2025 10:30 schreef Lonaa het volgende:
Mag ik nog even zeuren over de hoeveelheid pollen?

Gezondheid.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik was even vergeten hoe erg dat hier kan zijn. Had ook mijn mometasonfuroaat niet ingepakt

je land in Torshavn, niemand die Streymoy gebruikt. veel plezier! ben benieuwd wat je met de tips gaat doen!quote:Op maandag 12 mei 2025 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier nul pollen. Letterlijk geen land in zicht. Ik denk ergens tussen Stavanger en de Shetlands. Waanzinnig wat ik hier allemaal te eten krijg om het maar even relevant te houden. Gisteren een amuse van gedroogde stokvishuid met truffelmayonaise, een pancake met wat grote glazige garnalen (langoustines?) als voorgerecht, ribeye met schorseneer in eoa zwart poeder en een bosuitje, en gefermenteerde rabarber met witte chocolademousse als dessert. Plaatjes komen later.
Oh en het "lunchpakket" was een focaccia met misschien wel anderhalf ons garnalen ertussenEn saus en sla en tomaat en komkommer dus eten werd een zootje maar oei oei oei
![]()
Eergisteren in Hirtshals al gerookte monk fish (??) en in roomboter gebakken wijting met asperges![]()
Morgenochtend landen we op Streymoy. Vandaag nog even de ballen uit m'n broek vervelen op die boot hier

Nou ik welquote:Op maandag 12 mei 2025 12:30 schreef Barreltje het volgende:
[..]
je land in Torshavn, niemand die Streymoy gebruikt.

Geen. Op de Faeroerse boot MS Norröna. Zo eens even bij het zwembad koekeloeren. Of er niet te veel kleutergrut in zit.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:dr_Flash op welke Noorse boot zit je!?
Noorwegen![]()
Boten![]()
Eten

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Dat ‘spul’ waarover nog geen uitsluitsel kan worden genomen? Dat ‘spul’ ?quote:Op maandag 12 mei 2025 16:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef, dat is echt nog lang. Maar waar is dat spul dan want jullie moeten dat toch binnenkort opleveren?

Ah, dan snap ik het. Ik dacht dat het nog in de schuur van het oude huis stond, had helemaal het dozenpaleis gemistquote:Op maandag 12 mei 2025 17:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat ‘spul’ waarover nog geen uitsluitsel kan worden genomen? Dat ‘spul’ ?
In het Grote Dozenpaleis.![]()
Over het algemeen weet men maanden van tevoren, dat er wordt verhuisd en zijn er voorbereidingen van mee of weg of …
Wij doen het andersom. Eerst verhuizen en dan ruimen…

Zonder vet bakken en kijken of de eieren uit zichzelf anti aanbak zijn.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:58 schreef derLudolf het volgende:
Wat pannenkoeken aan het bakken met eieren van een tante die kippen heeft. Bak in een plaatstalen pan. Ik vraag me af hoe je meer pfas binnen krijgt, op deze manier of met supermarkteieren gebakken in een gare Tefal pan

O jaaaa! Jij deint (quote:Op maandag 12 mei 2025 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen. Op de Faeroerse boot MS Norröna. Zo eens even bij het zwembad koekeloeren. Of er niet te veel kleutergrut in zit.

Deining is behoorlijk serieus ja. Ik kan het hebben maar het is dan ook echt ideaal weer.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
O jaaaa! Jij deint () naar de eilanden
![]()
Valt de wiebel mee of tegen?
Zwembad is altijd goed. Gewoon op de koppen van de kleuters poepen
Veel plezier met varen en dingen zien daar

*uitgumt op bucketlist*quote:Op maandag 12 mei 2025 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deining is behoorlijk serieus ja. Ik kan het hebben maar het is dan ook echt ideaal weer.
Zwembad kijk ik op de terugweg wel. Heb net een AYCE buffet onder vuur genomen. Had eigenlijk geen idee dat ik zo'n honger hadLunch was wel matigjes ook. Nou nog even anderhalf uur in de bar naar de avondzon kijken en dan naar bed denk ik. Morgen vroeg op. 6 uur ontbijt (7 uur NL tijd is dat)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |