Vraag me niet naar mijn bron maar ze schijnt een vreselijk verwaande verwende lastig patient te kunnen zijn….quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:05 schreef MadMaster het volgende:
Vandaag zelf de generale repetitie gedaan voor een presentatie, die een collega en ik dinsdag aan 300 à 400 personen moeten geven.
Ging redelijk, mijn mede presentator wil door de zenuwen nog wel eens van de visuele presentatie op de schermen afwijken en dan klopt daardoor de logica van het verhaal niet meer.
Hij gaat er dit weekend aan werken…
Hebben jullie wel eens van die peptalk presentaties gehad van sporters?
Ik heb Nicolien Sauerbreij (snowboardkampioen OS), Maarten van der Weijden (zwemkampioen OS), Rintje Ritsma (schaatskampioen) en Erica Terpstra (zwemmen/politica) al gehad.
Alleen de laatste vond ik boeiend, omdat ze geen standaard verhaaltje opdreunde wat je van tevoren zelf al had kunnen verzinnen, inclusief de vaak wat moralistische clou. Gewoon een gezellige tante, die over alles kan kwebbelen…

Hebben wij dezelfde bron? (al kon ze ook erg meelevend zijn heb ik begrepen van mijn bron)quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vraag me niet naar mijn bron maar ze schijnt een vreselijk verwaande verwende lastig patient te kunnen zijn….
Ik heb motivational speakers uit de B groep gehad. Bekend in het wereldje, niet voor het grote publiek. Vaak met ook (wel boeiende en samenhangende) ervarungsverhalen.

Als patiënt ken ik haar niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vraag me niet naar mijn bron maar ze schijnt een vreselijk verwaande verwende lastig patient te kunnen zijn….
Ik heb motivational speakers uit de B groep gehad. Bekend in het wereldje, niet voor het grote publiek. Vaak met ook (wel boeiende en samenhangende) ervarungsverhalen.

Dat is bijna een thuiswedstrijd.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:26 schreef Blues het volgende:
Picnicmeet bij Kaatje
"De aardappeleters van FOK!"

quote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk dat de Limburgse vlaaien bij beiden hetzelfde zijn. Komt vast uit dezelfde centrale bakkerij. En dat de bakker wellicht zelfs meer keuze heeft als je binnen loopt.
Omdat de patisserie daarnaast de gebakjes, luxevlaai, luxeluxevlaaien en chocolade heeft.
Die eerste twee zal bakker ook hebben, maar dan minder.
Zoals: kruisbessenschuimvlaai bij beiden. Maar (geen idee of het bestaat) kruisbessenkwarktaart met schuimganache alleen bij de patissier.Stiekem was ik er deze week, ben vanmiddag terug gekomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Met vriendin en kind en hond en twee dagen bezoek van haar man, dus een meet zat er helaas qua mijn programma niet in, anders had ik je zeker gedm't!
Ik had op donderdagochtend een too good to go van Broekmans patisserie het Atelier te pakkeneen kleine aardbeienvlaai, wener kersentaartpunt en appeltaartpunt. En zelf nog twee kruisbessen slagroom punten erbij gehaald, want die vonden we toch lekkerder dan de kruisbessen schuim. Alles was heerlijk
maar we vonden uiteindelijk allebei de wener kersentaart het allerlekkerst. En dat is mooi, want die heeft picnic ook uit de vriezer vertelde ze
![]()
Ik las ook nog over verschrikkelijke sprekers/voorstelling, huuu. Zonde van je tijd..Ha, paar van mijn collega's waren er ook, eentje ook met een praatje. Denk althans dat je op die ene was waar we een keer vlakbij elkaar gezeten hebben? Ik vond de lunch die keer ook al zo goed geregeldquote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:51 schreef Clubsoda het volgende:
Daarentegen had ik 2 dagen een fijn, interessant en goed georganiseerd congres, met leuke mensen en een geweldige lunch en bakken snoepjes in de pauzewas het weer daar of ergens anders dit keer? En hoe was het nachtje helemaal alleen in een hotel?
Piepquote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanmiddag met de dierenarts een Einde der Tijden-gesprek gehad over Piep. Het is nog niet zo ver maar het gaat geen half jaar meer duren vrezen we. Mager, dement en gewoon oud. Ze lijkt het nog wel naar haar zin te hebben maar ze is echt wel bijna opwat sneu.. voor Piep en voor jullie. Hopelijk duurt het toch nog langer dan jullie denken, op een voor haar fijne manier!
En hallo!ik was een midweekje weg en wat minder op FOK!. Was erg fijn en gezellig weer, volgende keer is ook alweer geboekt. Ik werd wel steeds gestoken door iets, steeds meer rode bultjes op borst en schouders en in nek, paar jeukend maar paar niet, dus dat vond ik minder grappig. Eerst bang voor bedwantsen, dat redelijk uitgesloten - schijnen niet onder kleding te bijten maar echt alleen in huid dat bed raakt en ik sliep met trainingsbroek en sokken en shirt met lange mouwen en hoge ronde kraag en grootste deel bultjes zat eronder. En ik enige ook met bultjes, dat zou raar zijn met bedwantsen. Toen zag ik donderdag een mini beestje in badkamer lopen en toen ik dichterbij wilde kijken wat t was, sprong het weg, dus bang voor vlooien. Maar dat kan eig ook niet echt, want hond mee, en die had nergens last van en is allergisch voor vlooien dus die zou echt wel last moeten hebben voordat ik gebeten wordt door vlooien. Dus geen idee wat het geweest is, misschien toch muggen oid, maar irritant wel. Voor zekerheid maar even alle kleren op 60gr gewassen en de tassen even kort stoomreiniger op gezet.
En vervolgens werd ik thuis gebeten door mn kat.. wel eigen schuld, ik had gevoel dat ie veel op specifieke plek zat schoon te maken dus wilde voelen of ie weer t had open gelikt, want wat scherper op allergie klachten na 3e x oogontsteking dit jaar pasgeleden. Maar ik lette bij ernaar voelen niet goed op zn signalen dus toen ik eerste signalen miste, beet ie me. Huid kapot en klein rood puntje, maar gelukkig niet echt hard en gezien grootte van rode puntje ook niet diep maar oppervlakkig. Thuisarts zei huisarts contacten zelfde dag, dus even langsgelopen, physician assistant gaf aan altijd voor zekerheid even antibiotica voor een week, dus dat gehaald en meteen begonnen. Was wel beetje bang dat het toch dieper zou zijn dan leek, dus na boodschappen naast dierenarts even daar binnen gelopen want leken me de experts op gebied van inschatten diepte kattenbeetdie vonden het er idd redelijk oppervlakkig uitzien en zeiden als je al antibiotica hebt gekregen zou ik me geen zorgen maken, en huisarts buurvrouw waarbij ik nu op de bank zit op te passen op buurmeisje vroeg om t te zien en zei dat zij er niet eens preventief ab al voor zou starten zo oppervlakkig zag t eruit. Dus opzich wel fijn die geruststelling.
Maar wel jammer thuiskomen zo. Gelukkig is het weekend nu. Hoewel ik wel nog een beetje moet werken want maandag een college waarvan ik nog even slides van vorig jaar moet bekijken voor waar ik eigenlijk wat over ga vertellen.

Ik kom er morgen met de fiets langs zelfsquote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:28 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat is bijna een thuiswedstrijd.
Met goed weer, en zin, ook nog met de fiets te doen.

Piepquote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanmiddag met de dierenarts een Einde der Tijden-gesprek gehad over Piep. Het is nog niet zo ver maar het gaat geen half jaar meer duren vrezen we. Mager, dement en gewoon oud. Ze lijkt het nog wel naar haar zin te hebben maar ze is echt wel bijna op

Feestje op Schoonenbergquote:

Voormalig landgoed Schoonenberg. Ooit woonden er rijken. Er heeft een gekkenhuis gestaan. En na de WOII werd het een gemeentelijk Sportpark. Met oa SC Telstarquote:Op vrijdag 9 mei 2025 23:08 schreef derLudolf het volgende:
Oh het stadion heet Schoonenberg, ik dacht dat je gehoorapparaten kreeg

Nooit bij nagedacht (leer hier bijquote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geloof dat als je tot bloedens toe bent gebeten door een kat, je AB en een tetanusinjectie kunt krijgen. Een vriendin heeft dat een jaar of 2 geleden ook gehad. Ik was ook wat verbaasd want het lijkt overdreven. Tot ik me herinnerde dat haar vader 2 weken in het ziekenhuis heeft gelegen na een kattenbeet die hem zomaar fataal had kunnen worden.

Dat is het grapje van onze Sloveense partnerorganisatie. Hun gebouw (deels ruimte voor activiteiten maar ook een flink hostel) bevind zich op een berg weg. Als je de berg op gaat kom je eerst bij hun, vervolgens naar de kapel en vervolgens bij het psychiatrisch ziekenhuisquote:

Bij gebeten worden door een dier of mens zegt thuisarts idd zelfde dag huisarts bellen: https://www.thuisarts.nl/bijtwond/ik-heb-bijtwond , en kans op infectie na kattenbeet is groter dan na hondenbeet. Richtlijn nhg zegt (oa) preventief antibiotica bij kattenbeet en bij bijtwond aan hand of voet, en dit was echt net een paar mm onder muis van duim op binnenkant onderarm.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geloof dat als je tot bloedens toe bent gebeten door een kat, je AB en een tetanusinjectie kunt krijgen. Een vriendin heeft dat een jaar of 2 geleden ook gehad. Ik was ook wat verbaasd want het lijkt overdreven. Tot ik me herinnerde dat haar vader 2 weken in het ziekenhuis heeft gelegen na een kattenbeet die hem zomaar fataal had kunnen worden.

Ben je niet bang met je overmatige ab inname dat het een keer niet meer werkt als je het echt nodig hebt?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Stiekem was ik er deze week, ben vanmiddag terug gekomen. Met vriendin en kind en hond en twee dagen bezoek van haar man, dus een meet zat er helaas qua mijn programma niet in, anders had ik je zeker gedm't!
Ik had op donderdagochtend een too good to go van Broekmans patisserie het Atelier te pakkeneen kleine aardbeienvlaai, wener kersentaartpunt en appeltaartpunt. En zelf nog twee kruisbessen slagroom punten erbij gehaald, want die vonden we toch lekkerder dan de kruisbessen schuim. Alles was heerlijk
maar we vonden uiteindelijk allebei de wener kersentaart het allerlekkerst. En dat is mooi, want die heeft picnic ook uit de vriezer vertelde ze
![]()
Ik las ook nog over verschrikkelijke sprekers/voorstelling, huuu. Zonde van je tijd..
[..]
Ha, paar van mijn collega's waren er ook, eentje ook met een praatje. Denk althans dat je op die ene was waar we een keer vlakbij elkaar gezeten hebben? Ik vond de lunch die keer ook al zo goed geregeldwas het weer daar of ergens anders dit keer? En hoe was het nachtje helemaal alleen in een hotel?
[..]
Piepwat sneu.. voor Piep en voor jullie. Hopelijk duurt het toch nog langer dan jullie denken, op een voor haar fijne manier!
En hallo!ik was een midweekje weg en wat minder op FOK!. Was erg fijn en gezellig weer, volgende keer is ook alweer geboekt. Ik werd wel steeds gestoken door iets, steeds meer rode bultjes op borst en schouders en in nek, paar jeukend maar paar niet, dus dat vond ik minder grappig. Eerst bang voor bedwantsen, dat redelijk uitgesloten - schijnen niet onder kleding te bijten maar echt alleen in huid dat bed raakt en ik sliep met trainingsbroek en sokken en shirt met lange mouwen en hoge ronde kraag en grootste deel bultjes zat eronder. En ik enige ook met bultjes, dat zou raar zijn met bedwantsen. Toen zag ik donderdag een mini beestje in badkamer lopen en toen ik dichterbij wilde kijken wat t was, sprong het weg, dus bang voor vlooien. Maar dat kan eig ook niet echt, want hond mee, en die had nergens last van en is allergisch voor vlooien dus die zou echt wel last moeten hebben voordat ik gebeten wordt door vlooien. Dus geen idee wat het geweest is, misschien toch muggen oid, maar irritant wel. Voor zekerheid maar even alle kleren op 60gr gewassen en de tassen even kort stoomreiniger op gezet.
En vervolgens werd ik thuis gebeten door mn kat.. wel eigen schuld, ik had gevoel dat ie veel op specifieke plek zat schoon te maken dus wilde voelen of ie weer t had open gelikt, want wat scherper op allergie klachten na 3e x oogontsteking dit jaar pasgeleden. Maar ik lette bij ernaar voelen niet goed op zn signalen dus toen ik eerste signalen miste, beet ie me. Huid kapot en klein rood puntje, maar gelukkig niet echt hard en gezien grootte van rode puntje ook niet diep maar oppervlakkig. Thuisarts zei huisarts contacten zelfde dag, dus even langsgelopen, physician assistant gaf aan altijd voor zekerheid even antibiotica voor een week, dus dat gehaald en meteen begonnen. Was wel beetje bang dat het toch dieper zou zijn dan leek, dus na boodschappen naast dierenarts even daar binnen gelopen want leken me de experts op gebied van inschatten diepte kattenbeetdie vonden het er idd redelijk oppervlakkig uitzien en zeiden als je al antibiotica hebt gekregen zou ik me geen zorgen maken, en huisarts buurvrouw waarbij ik nu op de bank zit op te passen op buurmeisje vroeg om t te zien en zei dat zij er niet eens preventief ab al voor zou starten zo oppervlakkig zag t eruit. Dus opzich wel fijn die geruststelling.
Maar wel jammer thuiskomen zo. Gelukkig is het weekend nu. Hoewel ik wel nog een beetje moet werken want maandag een college waarvan ik nog even slides van vorig jaar moet bekijken voor waar ik eigenlijk wat over ga vertellen.

quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanmiddag met de dierenarts een Einde der Tijden-gesprek gehad over Piep. Het is nog niet zo ver maar het gaat geen half jaar meer duren vrezen we. Mager, dement en gewoon oud. Ze lijkt het nog wel naar haar zin te hebben maar ze is echt wel bijna op

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |