Ai, niet fijn. Blijf je wachten tot dinsdag of kan je vandaag terecht?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geloof dat ik mijn kiespijn niet meer kan ontkennen. Voelt als ontsteking. Toevallig heb ik dinsdag al een afspraak bij de tandarts dus dan hoor ik wel welke ellende ik moet ondergaan. Volgens mij heb ik bij die kies al eens een wortelkanaalbehandeling gehad en er zit ook een kroon op.

Meh, en gaan naar de weekenddienst als mot hoorquote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geloof dat ik mijn kiespijn niet meer kan ontkennen. Voelt als ontsteking. Toevallig heb ik dinsdag al een afspraak bij de tandarts dus dan hoor ik wel welke ellende ik moet ondergaan. Volgens mij heb ik bij die kies al eens een wortelkanaalbehandeling gehad en er zit ook een kroon op.

Ik was toen ik merkte dat ik een flink gat had ipv een kroon direct terug gegaan naar de speciale kliniek die de kroon geplaatst had (was sowieso al een ellenlang traject) en die begon gelijk over uren durende operaties. Dus daar wilde ik eerst even over nadenkenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:04 schreef AnneX het volgende:
@:flipsen joh, hoe kan je daar nou zólang mee blijven rondlopen?

Hoezeequote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Is voorbij![]()
Een dag of drie na m'n bezoekje aan de noodtandarts was de ontsteking weg. 2-3x per dag op een gaasje H2O2 gekauwd.
Komende week naar m'n eigen tandarts en kijken of er blijvende maatregelen nodig zijn. Maar nu is iig alles weer rustig.
Dat klinkt niet aantrekkelijkquote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:54 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik ben vorige week eindelijk gegaan. Vorig jaar kroon afgebroken (en doorgeslikt zonder er erg in te hebben), zit een knap gat. Gelukkig boven helemaal achter. Toen ik vorige maand eens met een spiegeltje keek schrok ik nogal, dus afspraak gemaak. Viel mee, even x-ray laten maken en dan gaat ze het restant van de kies er vakkundig uitwrikken. Mot dan maar...
Het is niet onhoudbaar hoor. Ik ben helaas zeer goed bekend met kiespijn en weer wanneer ik echt aan de spoedbel moet trekken. Ik heb nu een maand of 2-3 momenten waarop ik denk dat ik iets voel en de laatste 2 weken neemt dat toe. Mijn afspraak van 7 weken geleden ging niet door wegens zieke tandarts en toen kon ik natuurlijk een tijd zelf geen autorijden. Dus nu is het naar dinsdag verplaatst. Ik heb ook een vulling die er uit is gevallen dus er is al extra tijd ingeruimd.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Lucky_Strike als het in het weekend onhoudbare pijn wordt, ben je én verder van huis én een paar honderd euro armer.
Daar ben ik ook bang voor. Ik ben heel dapper wat betreft tandartsdingen. Maar die ene keer kaakchirurg voor een apexresectie was echt pure hel. Ik ben zo bang geweest. Krijg er een brok van in mijn keel als ik er aan denk. Dit chirurg was een enorme hufter. Was harthandig (ook met injecties) en vertelde niet wat hij deed en hoe lang het nog zou duren.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat werd bij mij een afspraak bij de kaakchirurg en een apexresectie. Viel onder de basisverzekering.

Ik zocht even op wat het is straattaal is. Ga dat hier niet schrijven, krijg ik vast een ban.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:42 schreef Blues het volgende:
De puberschoolkinderen op stinkscooters die hier ook altijd rondhangen begroeten elkaar met Alloe Akbaris dat weer nieuw?

Oh, da’s kut.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 13:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Ik ben heel dapper wat betreft tandartsdingen. Maar die ene keer kaakchirurg voor een apexresectie was echt pure hel. Ik ben zo bang geweest. Krijg er een brok van in mijn keel als ik er aan denk. Dit chirurg was een enorme hufter. Was harthandig (ook met injecties) en vertelde niet wat hij deed en hoe lang het nog zou duren.

Met mijn motoriek is dat niet echt een aanraderquote:Op vrijdag 9 mei 2025 13:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik was toen ik merkte dat ik een flink gat had ipv een kroon direct terug gegaan naar de speciale kliniek die de kroon geplaatst had (was sowieso al een ellenlang traject) en die begon gelijk over uren durende operaties. Dus daar wilde ik eerst even over nadenkenEn aangezien er al geen zenuw meer in zat, had ik er ook geen last van, behalve dat er steeds etensresten in verdwenen natuurlijk. En verder is de struisvogel mijn lievelingsdier, die ik graag imiteer. Maar goed, ik heb de goedkeuring van de ziektekostenverzekering om de foto´s te laten maken, dus ik ga een afspraak inplannen
And now for something completely different: @:LeeHarveyOswald ik neem aan dat jij ook op deze manier je broden bakt?![]()
https://www.instagram.com/reel/DJRr3PSuUU1/?igsh=ZDR4c2FhMHBnZnB4

Trekken is al gebeurd, er zit een kroon op. Hij zit achterin dus ik kan best zonder die kies.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 13:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, da’s kut.
Alternatief is de kies laten trekken en dan indien gewenst een implantaat. Daar hangt dan weer wel een aardig prijskaartje aan.
Sterkte.

Die kroon zit dan toch nog op de wortels van de kies? Anders zou je dus al een implantaat hebben.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Trekken is al gebeurd, er zit een kroon op. Hij zit achterin dus ik kan best zonder die kies.
Ik ga in elk geval geen fortuin uitgeven omdat ik een keer een eng moment heb meegemaakt. Ik heb het toen ook gewoon overleefd en kan dat heus nog een keer doorstaan. En zo ver is het nog niet ook. Komt vast wel goed.

Oh, je hebt gelijk natuurlijk. Ik ben in de war met een andere kies, die heeft een brugquote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die kroon zit dan toch nog op de wortels van de kies? Anders zou je dus al een implantaat hebben.

quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, je hebt gelijk natuurlijk. Ik ben in de war met een andere kies, die heeft een brug

Nee hoor. Duidt best op een goed gebit.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:36 schreef Blues het volgende:
Is het heel gek dat ik alleen vullingen heb?
En een paar kiezen mis

Hier ook. Heel heel veel vullingen, 1 kroon, heel veel wortelkanaalbehandelingen, 3 of 4 wortelpunt behandelingen. En blij met mijn tandarts die er moeite voor wilde doen om zo lang mogelijk een kunstgebit uit te stellen. Zijn voorganger zei altijd “voor je 28e heb jij een kunstgebit” Mooi niet dus.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:36 schreef Blues het volgende:
Is het heel gek dat ik alleen vullingen heb?
En een paar kiezen mis

Ja, vind dat toch wat leuker staan. Van de week nog wat planten aan de scheidingswand maar daar heb ik (nog) geen rieten exemplaren voor gezien (gezocht, ga nu maar eens zoeken 😉)quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:14 schreef AnneX het volgende:
Oei leuk Kaat…i.p.v. plastic bakken zie ik de rieten manden 👍🏼

Wat heb je er voor moeten doen?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Punten in Flensburg?
Ik heb er eentje te pakken denk ik

Iets te vroeg gas gegeven in de bebouwde kom. Zeg maar na de laatste weg van rechts en niet 500m later na het bord dat het eind van de bebouwde kom aan gaf.quote:

En het is niet “niet de speld”quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
"Het is hier geen leuk land", benadrukt Faber bij de presentatie van het meldpunt. "Als asielzoekers willen glimlachen of een kort moment van tevredenheid willen ervaren, dan moeten ze dat maar ergens anders gaan doen en niet op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Zolang ze in ons land verblijven, dienen asielzoekers zich hondsberoerd te voelen."
https://speld.nl/2025/05/(...)nZKxMjIMQYO2SKZ-Fmjw

Wij hadden een Beul met grote handen zitten in Oog in Al.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nee hoor. Duidt best op een goed gebit.
Als kind hadden wij een waardeloze tandarts-beul. En ik een slecht gebit, dat zou van duimzuigen komen.
Later in U jaaaaarenlang patiënt geweest op tandheelkunde. Eerst Jutfaserweg nog, later in de Uithof.
Late dienst draaien…’s morgens een dagdeel 8 - 12 in de stoel met een boek met de mond open. Daarna werken.
Huidige tandartsen en kaakchirurgen herkennen het archiefwerk in de mond.
Het is nog steeds niet een favo tijdsbesteding. Alhoewel de tandarts en de mondhygiëniste tegenwoordig best grondig én zachtaardig te werk gaan.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit

quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Balkontuin![]()
Ik heb net 2,5 uur van mijn leven verspeeld die ik nooit meer terugkrijg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een dramaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was in december naar een wetenschappelijke conferentie waar ze een (zo bleek later) "entertainer" uitgenodigd hadden om over "evolutionaire psychologie" te praten op een "grappige" manier. Zou enigszins bij het onderwerp van de conferentie moeten passen en leuk na alle droge praatjes.
Nou manmanmanmanman het sloeg helemaal nergens op wat die man deed, we kregen ook tenenkrommende liedjes voorgeschoteld en elke "grap" werd dik uitgemolken. Achteraf had ik allang al naar huis kunnen gaan want de borrel naderhand had niet genoeg borrelhapjes![]()
![]()
Wat een zelfvertrouwen moet je hebben om zo je brood te verdienen hè. Dat is dan wel weer fascinerend.

Klinkt ook al zo vreselijkquote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat een drama
Ik was in december naar een wetenschappelijke conferentie waar ze een (zo bleek later) "entertainer" uitgenodigd hadden om over "evolutionaire psychologie" te praten op een "grappige" manier. Zou enigszins bij het onderwerp van de conferentie moeten passen en leuk na alle droge praatjes.
Nou manmanmanmanman het sloeg helemaal nergens op wat die man deed, we kregen ook tenenkrommende liedjes voorgeschoteld en elke "grap" werd dik uitgemolken. Achteraf had ik allang al naar huis kunnen gaan want de borrel naderhand had niet genoeg borrelhapjes![]()
![]()
Wat een zelfvertrouwen moet je hebben om zo je brood te verdienen hè. Dat is dan wel weer fascinerend.
De mijnese heeft dit zelf georganiseerd… vier ‘voorstellingen’quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:18 schreef AnneX het volgende:
Wat errug! En de sprekers/motivators/presentatoren worden dik betaald ex reiskosten etc.
Vanmiddag was ik even nieuwsgierig op funda naar een huis dat te koop staat in het dorp.
Heeft men behalve de kerk 🙃 ook de spar op foto gezet.
En wiens auto staat er voor de deur…? UP!

Jaren 90 werkte ik voor een bedrijf waar de motiverende bijeenkomsten met een spreker verplicht waren om op te draven in je eigen tijd. Kreeg je wat hapjes, lauwe soep en een broodje, waar je het halve land voor door moest rijden.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat een drama
![]()

Na correctie meer dan 20Kmh te snel? Dat is 1 punt. Die heb ik ooit ook een keer gehad.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Iets te vroeg gas gegeven in de bebouwde kom. Zeg maar na de laatste weg van rechts en niet 500m later na het bord dat het eind van de bebouwde kom aan gaf.
Eerste keer sinds 200.000km en een jaar of 12, zonder allerlei apps en dergelijke dus ik rij denk ik wel netjes over het algemeen. Alleen toen iets te lang op het werk blijven hangen en een afspraak in m'n huis...
Ik kreeg net overigens commentaar bij de grensovergang van agent die denk ik voor de eerste dag het stopbord mag vasthouden.
Ja het is 10km/u, maar goed, stationair in de 1 loopt m'n auto krap 20? "Ja, het is hier 10km/u hè"Ik hou afstand, heb het hele stuk vanaf 100 naar 10 niet geremd, gewoon uit laten rollen
"Ja is goed meneer, zal ik de volgende keer doen"
"Nee, nu ook nog want tot daar moet je 10km/u rijden" (wijst naar punt 100m verderop)

Ik kan u melden dat dat op zich best een vermakelijk duo is hoorquote:

quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
"Het is hier geen leuk land", benadrukt Faber bij de presentatie van het meldpunt. "Als asielzoekers willen glimlachen of een kort moment van tevredenheid willen ervaren, dan moeten ze dat maar ergens anders gaan doen en niet op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Zolang ze in ons land verblijven, dienen asielzoekers zich hondsberoerd te voelen."
https://speld.nl/2025/05/(...)nZKxMjIMQYO2SKZ-Fmjw
quote:Faber vertrouwt erop dat het pleziermeldpunt effect zal hebben. "Ik zal niet rusten totdat iedere asielzoeker in Nederland net zo miserabel is als mijn eigen ziel."

Nou ja de constatering "Het is hier geen leuk land" is natuurlijk waar. Heeft ze hard genoeg voor gewerkt.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De aanname dat ze een ziel heeft gaat wel wat ver.

quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Ikke
Van de week was ik aan het kijken naar aardappelproducten op de picnic site. Even alles aangeklikt om een keuze te maken maar vergeten ze weg te klikken. En nu heb ik zoete aardappelfriet, gekruide aardappeltjes, frites enaardappelschijfjes. En ik eet dat hooguit een keer per 2 weken. Heb nu voor een jaar voorraad

Met bakken snoepjes (en op het einde een bak met zakjes knabbels die je kunt meenemen voor onderweg) zijn de bestequote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:51 schreef Clubsoda het volgende:
Daarentegen had ik 2 dagen een fijn, interessant en goed georganiseerd congres, met leuke mensen en een geweldige lunch en bakken snoepjes in de pauze
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |