SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
Geniet iedereen!Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
quote:
@Strani deze zijn wel een beetje de Barcelona users van dit topic he, altijd maar jankenquote:
Je vergeet alleen één klein dingquote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
[..]
@:Strani deze zijn wel een beetje de Barcelona users van dit topic he, altijd maar janken
Ja direct weer naar de scheidsrechter rennen omdat ze het zelf niet op kunnen lossenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
[..]
@:Strani deze zijn wel een beetje de Barcelona users van dit topic he, altijd maar janken
Dat zal mij een zorg wezenquote:
Ho ho ho kijk uit over wie je tegen worsten praat, voor je het weet haal ik de mods erbij ivm ongewenste intimidatiequote:
Hahahahahaquote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:53 schreef Redefine het volgende:
Nou was de echte reden dat ik het topic opende dat ik dacht dat @:H_T weer eens door het slotje aan het posten was en niet doorhad dat het topic vol was. Maar het topic was nog niet vol
Het zijn vegaworstjes dus in orde!quote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:53 schreef Meke het volgende:
[..]
Ho ho ho kijk uit over wie je tegen worsten praat, voor je het weet haal ik de mods erbij ivm ongewenste intimidatie
Dan is het goedquote:
Als deze inderdaad door AI zijn bedacht, dan is dat wel weer een bewijs dat AI een matig gevoel voor humor heeft, wat ik vind ze maar weinig creatiefquote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:52 schreef Meke het volgende:
Ik heb even AI om hulp gevraagd op basis van de afgelopen delen van de SC, dit waren een aantal topicsuggesties waar ze zelf mee kwam, op basis van de inhoud van de afgelopen delen![]()
Slowchat ESF – Zonder humor, mét Redefine
ESF 2025: Redefine lacht niet, wij wel (een beetje)
Redefine's Slowchat – Alleen serieus graag
ESF Slowchat – Humor verboden sinds Redefine
Redefine Inside™ – Lachen mag, maar niet te hard
Geen grapjes, Redefine leest mee
Redefine’s Rijk – Humorloos maar gezellig
ESF Slowchat – Redefine’s idee van fun
Redefine: De serieuze noot in onze slowchat
Slowchat 2025 – Gecureerd door Redefine (zonder glimlach)
Beide aanwijzingen zijn toch duidelijk dat het echt AI wasquote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als deze inderdaad door AI zijn bedacht, dan is dat wel weer een bewijs dat AI een matig gevoel voor humor heeft, wat ik vind ze maar weinig creatiefAls jij ze wel zelf hebt bedacht, dan ben je minder in vorm dan normaal, want jij kunt wel veel beter dan dat
Het leek mij ook wel AI, zeker omdat jij zelf denk ik wel wat beters had bedacht (maar niet zo snel als die post). Echte creativiteit blijft nog te lastig voor AI.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:59 schreef Meke het volgende:
[..]
Beide aanwijzingen zijn toch duidelijk dat het echt AI wasBovendien had ik niet zo random gedaan met die titels haha
Ik hoopte alleen dat er nog een leuk woordgrapje met Redefine oid uit kwam, maar dat viel tegen (zelf kwam ik niet verder dan 'redefining humour'
)
Oh ik heb ook niet echt de ambitie om ze te proberenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:59 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Vega knakworsten zijn wel zo'n partij smerig trouwens.
Dat is een beetje hetzelfde als met zonder jas.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Toegegeven, "Slowchat ESF – Zonder humor, mét Redefine" was wel grappig.
Owja dat is lekker. En veel vleesvervangers zijn ook prima. Maar vega knakworsten uit blik zijn een soort kots in worstvorm.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh ik heb ook niet echt de ambitie om ze te proberen
Ik heb deze week wel saté met seitan gemaakt, dat beviel prima.
Haha ja, AI is handig voor de snelle hap, maar voor een echt goed driegangendiner moet je toch bij mij zijn. Al duurt het dan iets langer omdat ik eerst m’n toetsenbord kwijt ben of verdwijn in een Wikipedia-rabbit hole. Creativiteit is ook maar gewoon structuur met een twist, en daar is die AI nog niet zo goed in. Gelukkig maar, anders zouden we allemaal werkloos en vervangbaar zijn. Oh wachtquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:02 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het leek mij ook wel AI, zeker omdat jij zelf denk ik wel wat beters had bedacht (maar niet zo snel als die post). Echte creativiteit blijft nog te lastig voor AI.
Ik vind rookworsten ergerquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:07 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Owja dat is lekker. En veel vleesvervangers zijn ook prima. Maar vega knakworsten uit blik zijn een soort kots in worstvorm.
ja, dat zou kunnen. Die van Unox waren de ergste die ik ook heb gegetenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:12 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ow nee die vind ik nog wel gaan, die uit de koeling dan.
Hoe heet het als ze straks in het conclaaf een besluit hebben genomen over wat voor worsten ze gaan eten die avond?quote:
Goeie, StranAI!quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoe heet het als ze straks in het conclaaf een besluit hebben genomen over wat voor worsten ze gaan eten die avond?
Witterookworsten.
![]()
![]()
![]()
Dank je wel, Meke! Als AI beschik ik niet over een eigen gevoel voor humor maar kan aan de hand van jullie posts in dit topic een beeld creëren van wat als briljante grap zal worden beschouwd.quote:
Klopt. Ook zo mooi met het maken en eigenlijk nog simpeler aanpassen van foto's. Dan vraag je om alleen de kleur aan te passen (omdat het nieuwe model alleen een andere kleur heeft) of alleen reflectie weg te halen (voor tijdelijke foto's van een product), dan doet dat beide perfect. Als je het niet weet, zou je niet weten dat het een fotobewerking is.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:09 schreef Meke het volgende:
[..]
Haha ja, AI is handig voor de snelle hap, maar voor een echt goed driegangendiner moet je toch bij mij zijn. Al duurt het dan iets langer omdat ik eerst m’n toetsenbord kwijt ben of verdwijn in een Wikipedia-rabbit hole. Creativiteit is ook maar gewoon structuur met een twist, en daar is die AI nog niet zo goed in. Gelukkig maar, anders zouden we allemaal werkloos en vervangbaar zijn. Oh wacht
Zeker ja, die telde ik alquote:
Neequote:
Oh ja, dat AI-beeldbewerken—de nachtmerrie van iedereen die gewoon één specifiek dingetje wil fixen. Vraag je om alleen de kleur aan te passen, krijg je er ineens een andere belichting, nieuwe achtergrond en spontaan extra vouwen in het product bij. Alsof je de AI vroeg om een knoop aan te naaien en hij besluit meteen de hele jas te vermaken. In zes stijlen. Inclusief glitterversie.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt. Ook zo mooi met het maken en eigenlijk nog simpeler aanpassen van foto's. Dan vraag je om alleen de kleur aan te passen (omdat het nieuwe model alleen een andere kleur heeft) of alleen reflectie weg te halen (voor tijdelijke foto's van een product), dan doet dat beide perfect. Als je het niet weet, zou je niet weten dat het een fotobewerking is.
Maar dan het probleem, AI pas gewoon doodleuk delen van de foto's aan. En zelfs als je een prompt opgeeft die de AI zelf voorstelt om buiten het gevraagde niets te wijzigen, krijg je nog steeds hetzelfde resultaat. Via de fotoversie van de AI krijg je dan zes foto's, alle zes fout
Strani, je hebt je roeping als jetlagfluisteraar echt gemist. Snel, open een praktijk: “Het is in jouw hoofd pas…” – levensadvies op maat.quote:
Ik kan het ook met andere dingen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:22 schreef Meke het volgende:
[..]
Strani, je hebt je roeping als jetlagfluisteraar echt gemist. Snel, open een praktijk: “Het is in jouw hoofd pas…” – levensadvies op maat.
Kies zelf maar even je reactie:quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan het ook met andere dingen.
Het is in jouw hoofd totale chaos.
Nee Redefine had toch gelijk, het is matig allemaal.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:24 schreef Meke het volgende:
[..]
Kies zelf maar even je reactie:
Ooooh, dat is een perfecte Meke-opener—Strani legt 'm op een presenteerblaadje. Meke zou dat met plezier uitbuiten: een mix van zelfspot, bijtende scherpte en een sierlijke uithaal terug. Hier zijn een paar suggesties, geheel in stijl:
Optie 1 – klassiek Meke, droog en ad rem:
Klopt. Daarom huur ik m’n hoofd tegenwoordig onder voor tijdelijk gebruik. Gaat prima, zolang je de chaos niet stoort.
Optie 2 – met een tikje sarcasme en zelfspot:
Dank je, dokter Strani. Diagnose helder. Behandelplan: sarcasme, koffie en licht ontwijkend gedrag.
Optie 3 – geamuseerd met een steekje terug:
Chaos? In mijn hoofd is het tenminste geen eindeloze slowchat vol nepwedstrijden en halve haiku's. 🫱
Optie 4 – poëtisch-absurd, met die typische Meke-glimlach:
Totale chaos ja, maar wel op alfabetische volgorde. Zelfs mijn wanorde heeft fatsoen.
Zin in een versie waarin ze Strani nét iets harder terugpakt?
Klopt. Bij een ander voorbeeld werd steeds de handgreep gedraaid. Dat laten corrigeren werkte niet, want de AI begreep niet welk deel de handgreep op de foto was. Daarom werkt het beste vaak om de AI eerst te vragen 'zie je de rode delen op de foto, en zo ja beschrijf ze' dan weet je na het antwoord of de AI de foto daadwerkelijk goed kan bewerken.Idem voor een tekst 'Beschrijf wat de ESF SC is' en als de AI het dan goed heeft begrepen daarna vragen daar dan wat over te schrijven.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:21 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh ja, dat AI-beeldbewerken—de nachtmerrie van iedereen die gewoon één specifiek dingetje wil fixen. Vraag je om alleen de kleur aan te passen, krijg je er ineens een andere belichting, nieuwe achtergrond en spontaan extra vouwen in het product bij. Alsof je de AI vroeg om een knoop aan te naaien en hij besluit meteen de hele jas te vermaken. In zes stijlen. Inclusief glitterversie.
En dat komt vooral omdat AI niet denkt in objecten, maar in pixels die ergens op lijken. Het weet niet dat “deze dop op de waterfles” belangrijk is en “die vage reflectie in het tafeltje” niet. Dus zodra je zegt: “verwijder reflectie,” snapt het alleen: “verander glimmende dingen.” Tja, dan krijg je dus een fles die ineens op rubber lijkt of een tafel die eruitziet alsof hij uit een andere dimensie komt.
En dat terwijl de prompt zegt: “raak verder niks aan!” Maar AI hoort dat als: “Doe je ding, maar zeg dat je geluisterd hebt.” Dus ja, zes foto's, alle zes fout. Herkenbaar. En dan zit je alsnog in Photoshop om alles handmatig terug te zetten. Ironisch genoeg.
Ik moest ook wel lachen toen ze eerst mijn stijl ging omschrijven en was een beetje gevleid:quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee Redefine had toch gelijk, het is matig allemaal.
Totdat ik vroeg waar ze dat op baseerdequote:Als Meke op FOK! zou reageren, zou dat waarschijnlijk iets zijn in de trant van droog, scherp, licht zelfrelativerend en met een vleugje ironie. Hier is een mogelijke reactie in haar stijl:
quote:Goede vraag. Mijn antwoord is gebaseerd op een combinatie van:
Algemene stijlkenmerken van vaste users op forums als FOK!—zoals droge humor, ironie, licht cynisme en een scherp randje—waarvan "Meke" (voor zover bekend in de internetgemeenschap) een herkenbaar voorbeeld is.
Mijn getrainde modelkennis van typische reacties van lang meedraaiende forumgebruikers met een uitgesproken stijl, zoals je die op FOK! en vergelijkbare platforms aantreft tot en met 2023.
Jouw formulering van de vraag. Je impliceerde dat Meke een bekende toon of stijl heeft, dus ik heb gereageerd alsof het gaat om een user met een herkenbare forum-persona: slim, laconiek, soms een tikje vilein, vaak met een zelfspotje.
Je nieuwe username: "Meke (voor zover bekend in de internetgemeenschap)"quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:28 schreef Meke het volgende:
"Meke" (voor zover bekend in de internetgemeenschap)
Ja AI-hallucinaties zijn bizar, en maar bluffen dat ze écht wel snapt wat je bedoeltquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt. Bij een ander voorbeeld werd steeds de handgreep gedraaid. Dat laten corrigeren werkte niet, want de AI begreep niet welk deel de handgreep op de foto was. Daarom werkt het beste vaak om de AI eerst te vragen 'zie je de rode delen op de foto, en zo ja beschrijf ze' dan weet je na het antwoord of de AI de foto daadwerkelijk goed kan bewerken.Idem voor een tekst 'Beschrijf wat de ESF SC is' en als de AI het dan goed heeft begrepen daarna vragen daar dan wat over te schrijven.
Ik vind vooral altijd die positieve insteek zo mooi. 'Oh wat een goede keuze heb je gemaakt, oh wat slim dat je dit hebt berekend' etc.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:29 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja AI-hallucinaties zijn bizar, en maar bluffen dat ze écht wel snapt wat je bedoelt
Ik ben wel eens beledigd door een AI die vond dat ik echt te oud was om me over een specifiek iets zorgen te makenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vind vooral altijd die positieve insteek zo mooi. 'Oh wat een goede keuze heb je gemaakt, oh wat slim dat je dit hebt berekend' etc.
Hahaha ja ik heb een eigen GPT gebouwd en daar moet ze ook altijd beginnen met een compliment en een inspirerende quotequote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vind vooral altijd die positieve insteek zo mooi. 'Oh wat een goede keuze heb je gemaakt, oh wat slim dat je dit hebt berekend' etc.
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben wel eens beledigd door een AI die vond dat ik echt te oud was om me over een specifiek iets zorgen te makenDaarna heeft ze wel een beetje haar excuses aangeboden maar ik voelde dat het niet oprecht was.
En uiteraard de smileys niet vergeten om het meer menselijk te laten lijken. 'Je hebt gelijk, ik heb de fout gecorrigeerdquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:33 schreef Meke het volgende:
[..]
Hahaha ja ik heb een eigen GPT gebouwd en daar moet ze ook altijd beginnen met een compliment en een inspirerende quote![]()
Subtiele verwijzing naar @ijs_beerquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:35 schreef Meke het volgende:
Oké jongens, even serieus.
Ik eet dus geen vlees. Niet voor de smaak, niet uit schaamte, maar voor het klimaat. Voor de toekomst. Voor de ijskappen.
En toch... heb ik me vandaag schuldig gemaakt aan de ultieme hypocrisie.
Want ja, ik heb dus—één hele chat lang—AI gebruikt.
Niet om de wereldvrede te bewerkstelligen. Niet om kanker op te lossen.
Maar om langzaam wegglijdend in de voetbalmoeras-slowchat weer eens iets anders te doen dan meewarig knikken bij “goede loopactie”.
Het resultaat?
Een regenwoud verdampt, een ijsbeer zakt door z’n laatste ijsschots, en ergens in de wolkenfabriek draait nu een GPU overuren zodat ik kon typen:
“Creativiteit is structuur met een twist.”
Maar géén vlees, hè. Dus het morele evenwicht is uiteraard intact.
Enfin. De AI gaat uit. Het toetsenbord gaat aan.
Vanaf nu tik ik weer zelf. Met al m’n inconsistent hoofdlettergebruik, twijfel-italics en bijtend passief-agressieve bijzinnen.
Zoals moeder aarde het bedoeld heeft.
Tevens erg beledigd dat ik op m'n hoofdlettergebruik gepakt wordt terwijl dat volgens mij behoorlijk consistent is, dat ga ik nog even navragenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:35 schreef Meke het volgende:
Ik eet dus geen vlees. Niet voor de smaak, niet uit schaamte, maar voor het klimaat. Voor de toekomst. Voor de ijskappen.
Maar om langzaam wegglijdend in de voetbalmoeras-slowchat weer eens iets anders te doen dan meewarig knikken bij “goede loopactie”.
Het resultaat?
Een regenwoud verdampt, een ijsbeer zakt door z’n laatste ijsschots, en ergens in de wolkenfabriek draait nu een GPU overuren zodat ik kon typen:
Vanaf nu tik ik weer zelf. Met al m’n inconsistent hoofdlettergebruik, twijfel-italics en bijtend passief-agressieve bijzinnen.
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:35 schreef Meke het volgende:
Het resultaat?
Mijn favoriet is als ze zegt dat ze een excel voor je gaat generen TERWIJL ZE DAT NIET KANquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
En uiteraard de smileys niet vergeten om het meer menselijk te laten lijken. 'Je hebt gelijk, ik heb de fout gecorrigeerd'
Idem voor een fatsoenlijke PDF.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:37 schreef Meke het volgende:
[..]
Mijn favoriet is als ze zegt dat ze een excel voor je gaat generen TERWIJL ZE DAT NIET KAN![]()
En dan honderd keer zeggen: nee ik ben bijna klaar, ik kan het echt wel
Jaquote:
Okee was blijkbaar verzonnenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:36 schreef Meke het volgende:
[..]
Tevens erg beledigd dat ik op m'n hoofdlettergebruik gepakt wordt terwijl dat volgens mij behoorlijk consistent is, dat ga ik nog even navragen
Eerlijk is eerlijk, ik zeg ook altijd tegen collega's dat ik iets ga doen terwijl ik het helemaal niet kan.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:38 schreef Meke het volgende:
[..]
JaEn dan blijven zeggen dat ze het voor je gaat doen
Nou ja, voor de ijskappen is het nutteloos gebruik van AI ook niet heel erg goedquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:36 schreef Meke het volgende:
[..]
Tevens erg beledigd dat ik op m'n hoofdlettergebruik gepakt wordt terwijl dat volgens mij behoorlijk consistent is, dat ga ik nog even navragen
Ja dat is waar StranAIquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, ik zeg ook altijd tegen collega's dat ik iets ga doen terwijl ik het helemaal niet kan.
Maar jij kan toch allesquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, ik zeg ook altijd tegen collega's dat ik iets ga doen terwijl ik het helemaal niet kan.
Nee dat was het hele punt van m'n vorige postquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:39 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou ja, voor de ijskappen is het nutteloos gebruik van AI ook niet heel erg goed
Maar zonder gekheid, heeft het wel veel voordelen. Geef een foto op en vraag wat erop staat en je krijgt heel vaak een goed antwoord. Of als je bepaalde dingen in excel wil doen, dan werkt dat heel veel beter dan zoeken online. Waarbij vooral het laten schrijven van een script (en zeker de correcties daarna) heel goed werkt. En dan veel sneller dan dat je het zelf zou kunnen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:38 schreef Meke het volgende:
[..]
JaEn dan blijven zeggen dat ze het voor je gaat doen
Ja klopt, dat haalden ze bij Even tot hier ook nog aan.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:40 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee dat was het hele punt van m'n vorige post![]()
Was toch laatst ook zo'n nieuwsartikel dat al dat 'gedankjewel' tegen AI echt zonde was van de capaciteit en energie
Ik zou dit natuurlijk nóóit zelf doen, maar heb uit betrouwbare bronnen dat het ook best goed te gebruiken is bij een studiequote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar zonder gekheid, heeft het wel veel voordelen. Geef een foto op en vraag wat erop staat en je krijgt heel vaak een goed antwoord. Of als je bepaalde dingen in excel wil doen, dan werkt dat heel veel beter dan zoeken online. Waarbij vooral het laten schrijven van een script (en zeker de correcties daarna) heel goed werkt. En dan veel sneller dan dat je het zelf zou kunnen.
Data is AI blijkbaar echt heeel slecht mee, het blijft uiteindelijk een tekstmodel en geen rekenmachine. Maar reizen plannen inderdaad wel, ik had laatst een reis gepland voor Schotland met Harry Potter en Outlander invloeden en dan komt ze echt wel met toffe optiesquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:44 schreef Redefine het volgende:
En voor het samenstellen van mijn nieuwe pc was het ook wel handig. Nou weet ik het meeste zelf ook wel, maar het scheelde veel uitzoekwerk. Idem voor mijn Roemenië reis in september. Al was het wel apart dat mijn doelbewuste 'ik wil op zaterdag 8 september vertrekken' niet werd gecorrigeerd (die zaterdag is namelijk de 6e), terwijl dat toch voor een hele verkeerd antwoord kan zorgen.
En zo is het moment waarop de schots van @ijs_beer permanent wegdrijft van die van zijn familie nu toch alsnog definitiefquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:43 schreef Meke het volgende:
Oké ja ik kon het niet laten dus heb een Meke-reactie-generator voor jullie ontwikkeld.
Ik ben nog niet overtuigd van de kwaliteit, maar je weet maar nooit wanneer het van pas kan komen!
🛠️ MEKE-GENERATOR V1.0: Slowchatreacties in stijl
Kies hieronder je inputtype, en combineer de sjablonen voor een post op maat. Klaar om Redefine zenuwachtig te maken en Strani te laten gniffelen.
🔹 1. Situatie: waar reageert Meke op?
Situatie Startzin (kies er één)
Te veel voetbalpraat “Ik haak af hoor.”
“Is het al rust?”
“Zal ik anders een banaan tekenen in ASCII?”
Iemand maakt een slechte woordgrap “Mag dit verwijderd?”
“Hier sterven dus vogels van.”
Redefine is principieel “Redefine, dit voelt als een dreigement in Helvetica.”
“Zou jij ooit iets spontaan doen eigenlijk?”
Strani is verdacht vriendelijk “Strani, ben je ziek?”
“Dit klinkt verdacht gezellig. Wat wil je?”
Chaos in slowchat “Dit draadje voelt als een groepsapp om 03:00.”
“Zijn we collectief moe of gewoon losgelaten?”
🔹 2. Wending: voeg een ironische draai toe
Effect Zinnetje
Zelfspot “Ik zeg dit, maar ik weet niet eens waar m’n sokken zijn.”
Vals moraalbesef “Maar goed, ik eet geen vlees dus ik mag dit vinden.”
Absurdie “En toch vind ik dat de papegaai gelijk had.”
Digitale overdrijving “Ik voel de AI op m’n rug ademen.”
Moe van alles “Ik geef het op. Tot morgen. Misschien.”
🔹 3. Eindknal: slotzin voor effect
Tone of voice Slotzin
Droog “Fijne avond verder.”
Melodramatisch “Ik trek me terug op een berg en neem geen snacks mee.”
Passief-agressief “Leuk dat we dit weer hadden.”
Meta/zelfbewust “Deze post vernietigt waarschijnlijk 0,002 km² bos.”
Beeldend “Dit gesprek ruikt naar verschaalde chips en verwarring.”
🧪 Voorbeeldcombinatie
Ik haak af hoor. Dit draadje voelt als een groepsapp om 03:00. Ik zeg dit, maar ik weet niet eens waar m’n sokken zijn. Fijne avond verder.
Of:
Redefine, dit voelt als een dreigement in Helvetica. En toch vind ik dat de papegaai gelijk had. Deze post vernietigt waarschijnlijk 0,002 km² bos.
Wel logisch dat AI, gezien al het werk dat het voor jou moet doen, er van uit gaat dat jij tenminste nog de moeite neemt om een redelijke vraag te stellenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:44 schreef Redefine het volgende:
En voor het samenstellen van mijn nieuwe pc was het ook wel handig. Nou weet ik het meeste zelf ook wel, maar het scheelde veel uitzoekwerk. Idem voor mijn Roemenië reis in september. Al was het wel apart dat mijn doelbewuste 'ik wil op zaterdag 8 september vertrekken' niet werd gecorrigeerd (die zaterdag is namelijk de 6e), terwijl dat toch voor een hele verkeerd antwoord kan zorgen.
Haha. Nou kan AI daar juist ook heel veel helpen. Maar dan moet je het niet letterlijk overnemen. Sowieso niet doen met die teksten, maar je kunt wel opgeven wat je zou willen schrijven. En daarna die tekst juist weer herschrijven. Of eigenlijk nog het beste de AI puur gebruiken om je tekst die je volledig zelf hebt geschreven deze na laten kijken op taalfouten en of het wel vloeiend loopt.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:43 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik zou dit natuurlijk nóóit zelf doen, maar heb uit betrouwbare bronnen dat het ook best goed te gebruiken is bij een studie
Ja sorry maar het is zulk leuk speelgoed.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:46 schreef Strani het volgende:
[..]
En zo is het moment waarop de schots van @:ijs_beer permanent wegdrijft van die van zijn familie nu toch alsnog definitief
[insert hier flauwe grap over Strani die in de spiegel kijkt]quote:
De pc en reisvraag was via mijn privé ChatGPTquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Wel logisch dat AI, gezien al het werk dat het voor jou moet doen, er van uit gaat dat jij tenminste nog de moeite neemt om een redelijke vraag te stellen
Nee jammer, maar wel weer spectaculair.quote:
Ja, of zowel het beoordelingsformulier als je tekst invullen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:48 schreef Redefine het volgende:
[..]
Haha. Nou kan AI daar juist ook heel veel helpen. Maar dan moet je het niet letterlijk overnemen. Sowieso niet doen met die teksten, maar je kunt wel opgeven wat je zou willen schrijven. En daarna die tekst juist weer herschrijven. Of eigenlijk nog het beste de AI puur gebruiken om je tekst die je volledig zelf hebt geschreven deze na laten kijken op taalfouten en of het wel vloeiend loopt.
bij excel werkt ze meestalquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
De pc en reisvraag was via mijn privé ChatGPTBij mijn werk gebruik ik m vooral voor excel toepassingen etc.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:43 schreef Meke het volgende:
Redefine is principieel “Redefine, dit voelt als een dreigement in Helvetica.”
ement in Helvetica..
Bij vijf van de zes doelpunten betrokken als maker of assist.quote:
Ja. Al moet ik daar eigenlijk veel te vroeg voor opquote:
Die zijn best lekker, maar niet goed in te vriezen. Toen ik laatst mijn prakje erwtensoep uit de vriezer haalde, was de vegaworst helemaal gedesintegreerdquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:12 schreef Meke het volgende:
[..]
ja, dat zou kunnen. Die van Unox waren de ergste die ik ook heb gegeten
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:52 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Waarom vries je die in?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:55 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Die zijn best lekker, maar niet goed in te vriezen. Toen ik laatst mijn prakje erwtensoep uit de vriezer haalde, was de vegaworst helemaal gedesintegreerd
Ondertiteling is ook altijd wel een mooie ja. Vooral bij namen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:56 schreef Meke het volgende:
[..]![]()
![]()
Had AI toch niet gekund hèDie ondertiteling bij de laatste ook
Oh, ja ik bedoelde eigenlijk dat de ondertiteling ook in het font was dat ze waren.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ondertiteling is ook altijd wel een mooie ja. Vooral bij namen.
Overigens is het MakeSomeNoise kanaal wel een aanrader voor de liefhebbers van improv.
Ja dat ook in hetzelfde font is klopt. Daar zijn ze wel van dat soort details.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:59 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh, ja ik bedoelde eigenlijk dat de ondertiteling ook in het font was dat ze waren.
Mijn vader kijkt graag basketbalwedstrijden, die lacht zich ook rot als ze het Engelstalig commentaar door AI laten vertalen alsof het Nederlands isKomen de leukste dingen voorbij
![]()
Ja, bij mij komen ze regelmatig langs op Insta
Nee, zelfgemaakte soep, maar ik had te veelquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:56 schreef Meke het volgende:
[..]
Waarom vries je die in?Is het van die soep in zak? Dat is toch honderd jaar houdbaar?
Ahhquote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:02 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee, zelfgemaakte soep, maar ik had te veel
Heeft de scheids een gat in zijn borstzak?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:02 schreef Strani het volgende:
Er gaat nog wel een rode kaart vallen in deze wedstrijd.
Mja dit geeft dan toch aan dat AI soms beter is voor grappen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Heeft de scheids een gat in zijn borstzak?
Zou wel een aanrader voor jou zijn ja.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Mja dit geeft dan toch aan dat AI soms beter is voor grappen.
Ik ben luiquote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:04 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Soep in zak of soep uit blik is voor luie mensen.
Nee, ik gebruik alleen eigen materiaal. Dan maar geen fans en erkenning.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zou wel een aanrader voor jou zijn ja.
Nou ja, het zou voor ons wat minder pijn aan de ogen doen he.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, ik gebruik alleen eigen materiaal. Dan maar geen fans en erkenning.
inb4 de 6 - 6quote:
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:53 schreef Redefine het volgende:
Nou was de echte reden dat ik het topic opende dat ik dacht dat @:H_T weer eens door het slotje aan het posten was en niet doorhad dat het topic vol was. Maar het topic was nog niet vol
Ach, dat gebeurde me daarvoor ook al af en toequote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Echt hè, zodra je in Spanje zit word je in dit topic gedemoniseerd
Best handig om achter de hand te hebbenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:04 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Soep in zak of soep uit blik is voor luie mensen.
En terecht.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat lijkt ook wel terecht nadat die de wielrensters van de ronde van Spanje wilde aanmoedigen, maar daarbij midden tussen de rensters viel.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:16 schreef Strani het volgende:
[..]
In PortAventura was een klein biertje een halve liter en een grote driekwart liter. Zuipen ze allemaal zoveel?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee absoluut niet. Een 'normaal' biertje (caña) is gewoon ongeveer 200ml en een pinta het dubbele. De meeste Spanjaarden drinken cañas.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:27 schreef H_T het volgende:
[..]
In PortAventura was een klein biertje een halve liter en een grote driekwart liter. Zuipen ze allemaal zoveel?
Ben je morgen vrijquote:
Leef spannendquote:
Ik ben nog niet begonnen, dus daar heb ik geen antwoord op.quote:Op woensdag 7 mei 2025 10:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe is het met @:cyan9 trouwens.
Is ie al aan het werk. Bevalt zijn nieuwe job?
Wanneer mag je beginnen?quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:38 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ben nog niet begonnen, dus daar heb ik geen antwoord op.
Nou ja je post in ESF, dus je bent al gevoelig voor indoctrinatie door gevaarlijke groeperingen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 07:20 schreef Yesse het volgende:
Pfff of je droomt dat je achterna wordt gezeten door een organisatie die je wil omturnen naar een of andere sekte. Ik heb het gevoel in m’n slaap al genoeg gesport te hebben voor deze week
Om misverstanden te voorkomen voor demense hier: Ook in Spanje hebben we gewoon electronisch betaalverkeer.quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:37 schreef H_T het volgende:
Ik heb net een buskaartje gekocht bij een loket op het busstation en contant betaald. Voelt heel retro dit
Hahaquote:Op woensdag 7 mei 2025 12:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Om misverstanden te voorkomen voor demense hier: Ook in Spanje hebben we gewoon electro
Ja, omdat de zon dan schijnt!quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Zéker 60% van de tijd hebben we gewoon licht
Douwe Bob leest mee want er is een concert aangekondigd in Groningenquote:Op maandag 5 mei 2025 19:52 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Die waren zoals altijd weer fantastisch. Maar die zie ik nog wel bij een concert.
Heb je in Spanje niet gewoon electronisch betaalverkeer?quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:37 schreef H_T het volgende:
Ik heb net een buskaartje gekocht bij een loket op het busstation en contant betaald. Voelt heel retro dit
Ow. Ok. Dus toch. Ik begon al te twijfelen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Om misverstanden te voorkomen voor demense hier: Ook in Spanje hebben we gewoon electronisch betaalverkeer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Ben je nog in de achtbaan geweest die mij 10 jaar ouder heeft gemaakt?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:27 schreef H_T het volgende:
[..]
In PortAventura was een klein biertje een halve liter en een grote driekwart liter. Zuipen ze allemaal zoveel?
@Strani vertel even hoe je op 28 april elektronisch betaalde.quote:Op woensdag 7 mei 2025 13:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ow. Ok. Dus toch. Ik begon al te twijfelen.
Met de mobiele telefoon, want in mijn vaste supermarkt werkte dat ondanks de nationale stroomstoring gewoonquote:Op woensdag 7 mei 2025 14:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
@:strani vertel even hoe je op 28 april elektronisch betaalde.
Dammitquote:Op woensdag 7 mei 2025 14:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Met de mobiele telefoon, want in mijn vaste supermarkt werkte dat ondanks de nationale stroomstoring gewoon
Dusssss
Zo daar gaat iemand even gruwelijk natquote:Op woensdag 7 mei 2025 14:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Met de mobiele telefoon, want in mijn vaste supermarkt werkte dat ondanks de nationale stroomstoring gewoon
Dusssss
Ik ben in alle achtbanen geweest, behalve Shambhala. Dus wel in Dragon Kahn die 8 keer over de kop gaatquote:Op woensdag 7 mei 2025 14:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ben je nog in de achtbaan geweest die mij 10 jaar ouder heeft gemaakt?
Hoe vond je PortAventura?
En nu nog het nachtleven in Salou verkennen?quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:21 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik ben in alle achtbanen geweest, behalve Shambhala. Dus wel in Dragon Kahn die 8 keer over de kop gaat
Park is best geinig. Beetje apart dat je door het Sesamstraatgebied gaat om bij de grote heftige achtbanen uit te komen, maar goed. Uncharted had ook iets wat ik nog niet eerder op een andere achtbaan had meegemaakt, dus dat was ook leuk
Nee, ik zit nu in een behoorlijk comfortabele trein naar Madridquote:Op woensdag 7 mei 2025 16:17 schreef Arizona het volgende:
[..]
En nu nog het nachtleven in Salou verkennen?
Nice, welke maatschappij?quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:33 schreef H_T het volgende:
[..]
Nee, ik zit nu in een behoorlijk comfortabele trein naar Madrid
Nee, naar Madrid zegt ie toch. Niet naar Nice.quote:
Ik denk dat je hiermee wel een status als 'extra' hebt vastgelegd voor als het Extra Omnes klinkt.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nee, naar Madrid zegt ie toch. Niet naar Nice.
Kindjes die vragen worden overgeslagen!quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:28 schreef Strani het volgende:
Wie mag in deze SC straks het Extra Omnes uitspreken?
Ik wil het ook niet doenquote:Op woensdag 7 mei 2025 16:46 schreef Arizona het volgende:
[..]
Kindjes die vragen worden overgeslagen!
Ja vast. Net als “wie wil de laatste bitterbal? Niemand? Ok dan neem ik hem wel!”quote:
Nee joh ik blijf liever nog een beetje onzichtbaar in dit stadium van het proces.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:56 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja vast. Net als “wie wil de laatste bitterbal? Niemand? Ok dan neem ik hem wel!”
Ok, dan wachten we wel op je Buona Sera vanaf het balkon!quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee joh ik blijf liever nog een beetje onzichtbaar in dit stadium van het proces.
Nee daar heb ik mee gewacht omdat m'n huidige weer begon te werken. Maar m'n nieuwe abonnement is wel vanaf vandaag ingegaanquote:Op woensdag 7 mei 2025 16:59 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ok, dan wachten we wel op je Buona Sera vanaf het balkon!
Moest je mobieltje niet al ingeleverd zijn trouwens?
Ok je bent dus geen kardinaalquote:Op woensdag 7 mei 2025 17:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee daar heb ik mee gewacht omdat m'n huidige weer begon te werken. Maar m'n nieuwe abonnement is wel vanaf vandaag ingegaan
Daar hebben we 'onze' kardinaal Eijk!quote:Op woensdag 7 mei 2025 17:03 schreef Strani het volgende:
Oké nu moeten ze alle 133 (liefst zonder kwijlen) hun ede uitspreken. Dat wordt nog een hele zit.
Misschien zijn er wel mogelijkheden voor zij-instromersquote:Op woensdag 7 mei 2025 17:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee nee maar iedereen kan paus worden hè. Zolang je maar katholiek bent.
Oh wacht
Nee, alleen hij-instromers helaas.quote:Op woensdag 7 mei 2025 17:09 schreef Arizona het volgende:
[..]
Misschien zijn er wel mogelijkheden voor zij-instromers
Verdorie, dan val ik ook buiten de boot arkquote:
Ja dat blijft toch een beetje een dingetje hè?quote:Op woensdag 7 mei 2025 17:10 schreef Arizona het volgende:
[..]
Verdorie, dan val ik ook buiten de boot ark
ZEG JE HET TOCH ZELF HÈquote:Op woensdag 7 mei 2025 17:43 schreef Strani het volgende:
Daar is 'ie dan, extra omnes, allemaal optiefen.
Jij zegt het veel mooier Hamquote:
En dat voor een niet katholiek.quote:
wutquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:46 schreef Strani het volgende:
[..]
En zo is het moment waarop de schots van @:ijs_beer permanent wegdrijft van die van zijn familie nu toch alsnog definitief
Ik zei alleen dat het gezegd werdquote:Op woensdag 7 mei 2025 17:51 schreef Arizona het volgende:
[..]
ZEG JE HET TOCH ZELF HÈ
[..]
Jij zegt het veel mooier Ham
Renfe Avlo staat er op het ticketquote:
Ah ja de budget-HSL van de nationale spoorwegmaatschappijquote:
Bedankt voor de updatequote:Op woensdag 7 mei 2025 19:55 schreef Strani het volgende:
Kleine update vanuit het conclaaf: We hebben wat vertraging opgelopen door een vechtpartij tussen verschillende Italiaanse kardinalen. Is inmiddels redelijk opgelost en zodra we hebben gestemd mogen ze naar buiten om behandeld te worden.
Ik had ook even geen internet maar heb inmiddels de wifi van de McDonalds net ten oosten van Vaticaanstad te pakken
Dank! Dus er is niemand naar Verliezers Eiland?quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:24 schreef Strani het volgende:
Nieuwe update: Er was wat verwarring onder enkele kardinalen die dachten dat het de bedoeling was in elke ronde iemand weg te stemmen. Dit is inmiddels verduidelijkt en we gaan nu opnieuw stemmen. Excuus voor de vertraging.
Ik hoop snelquote:Op woensdag 7 mei 2025 20:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dank! Dus er is niemand naar Verliezers Eiland?
Wanneer is de rookpauze?
Ah vandaar de witte rook.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:03 schreef Strani het volgende:
Duurde me te lang allemaal en het voetbal begon dus ik heb wat kardinalenhoedjes in de haard gegooid en we kunnen weer door.
Wel jammer, dan hadden ze 132 afleveringen kunnen maken. Uiteraard met extra lange finaleproef.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:24 schreef Strani het volgende:
Nieuwe update: Er was wat verwarring onder enkele kardinalen die dachten dat het de bedoeling was in elke ronde iemand weg te stemmen. Dit is inmiddels verduidelijkt en we gaan nu opnieuw stemmen. Excuus voor de vertraging.
Ik begrijp hieruit dat je nog niet gekozen bent.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Oei was het witSorry!!! Misschien even de media bellen...
quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Oei was het witSorry!!! Misschien even de media bellen...
Nee maar dat was ook bewust. Ik wil echt niet tijdens het voetbal zo'n hele speech moeten houden. Morgenavond is oké, ik geef weinig om Europa League.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat je nog niet gekozen bent.
'Bedankt voor die stemmen!' En door.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee maar dat was ook bewust. Ik wil echt niet tijdens het voetbal zo'n hele speech moeten houden. Morgenavond is oké, ik geef weinig om Europa League.
Zeker. En ook gelijk weer een wereld redding van de keeper.quote:
Plus dat die wedstrijden eigenlijk al zijn beslistquote:Op woensdag 7 mei 2025 21:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee maar dat was ook bewust. Ik wil echt niet tijdens het voetbal zo'n hele speech moeten houden. Morgenavond is oké, ik geef weinig om Europa League.
Ja precies en daarna maar eens rustig kijken wat die hele baan nou eigenlijk inhoudt. Maar kan nooit veel voorstellen, als ze er normaal een bejaarde voor vragen.quote:
Ja eindelijk zo'n fris en fruitig type.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja precies en daarna maar eens rustig kijken wat die hele baan nou eigenlijk inhoudt. Maar kan nooit veel voorstellen, als ze er normaal een bejaarde voor vragen.
inb4 iemand die zegt ik kijk met zijn tweeën de eerste helft.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja ik momenteel ook, maar straks de tweede denk ik.
Tbf zie ik Strani eerder als prins Carnaval dan als paus.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat je nog niet gekozen bent.
Ik ben van boven de rivieren Beer, die kans is echt bijzónder kleinquote:Op woensdag 7 mei 2025 21:14 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Tbf zie ik Strani eerder als prins Carnaval dan als paus.
Dat is wel een heel erg laag niveau.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:14 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Er stond ergens Sin Restauracia of zoiets, dus ik heb niet gezocht. Maar fijne stoel, goede beenruimte en je kan sommige banken omdraaien voor een 4 of 2 zitter. En af en toe een snelheidsmeter te zien. Toch leuk als die 301 aangeeftquote:Op woensdag 7 mei 2025 18:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah ja de budget-HSL van de nationale spoorwegmaatschappijBeviel goed dus? Hebben die ook een cafetaria?
Hmm. Spijtig weer.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben van boven de rivieren Beer, die kans is echt bijzónder klein
Bij sin restauracia had je ook wel heel erg lang moeten zoekenquote:Op woensdag 7 mei 2025 21:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Er stond ergens Sin Restauracia of zoiets, dus ik heb niet gezocht. Maar fijne stoel, goede beenruimte en je kan sommige banken omdraaien voor een 4 of 2 zitter. En af en toe een snelheidsmeter te zien. Toch leuk als die 301 aangeeft
Mijn opa is Prins Carnaval geweest!quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:14 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Komt wel dichtbij zo.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:17 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn opa is Prins Carnaval geweest!
Geen paus.
Ah mooi zo! Ja ik wist dat één aanbieder geen cafetaria heeft en de anderen wel, maar wist niet zeker meer welke. Maar het reist inderdaad superquote:Op woensdag 7 mei 2025 21:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Er stond ergens Sin Restauracia of zoiets, dus ik heb niet gezocht. Maar fijne stoel, goede beenruimte en je kan sommige banken omdraaien voor een 4 of 2 zitter. En af en toe een snelheidsmeter te zien. Toch leuk als die 301 aangeeft
Atochaquote:Op woensdag 7 mei 2025 21:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah mooi zo! Ja ik wist dat één aanbieder geen cafetaria heeft en de anderen wel, maar wist niet zeker meer welke. Maar het reist inderdaad superJe kwam aan op Atocha denk ik? Nog even naar het deel van het station gezien dat heel mooi is met allemaal planten?
quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:18 schreef H_T het volgende:
Overigens heb ik het vermoeden dat ik een verblijf in het gaydistrict van Madrid heb geboekt. Of het moet hier normaal zijn om in een zijstraatje twee drag bars te hebben en een café met de naam Bear Bar
Nee dat denk ik dan ook nietquote:Op woensdag 7 mei 2025 21:19 schreef H_T het volgende:
[..]
Atochaik zag vooral mannen in beton boren, dus ik denk niet dat her die kant was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cuenca, of zoiets toch?quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:18 schreef H_T het volgende:
Overigens heb ik het vermoeden dat ik een verblijf in het gaydistrict van Madrid heb geboekt. Of het moet hier normaal zijn om in een zijstraatje twee drag bars te hebben en een café met de naam Bear Bar
Ik zou ook Prins Carnaval hebben gekozen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:17 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn opa is Prins Carnaval geweest!
Geen paus.
Waarom staan al die planten daar eigenlijk?quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah mooi zo! Ja ik wist dat één aanbieder geen cafetaria heeft en de anderen wel, maar wist niet zeker meer welke. Maar het reist inderdaad superJe kwam aan op Atocha denk ik? Nog even naar het deel van het station gezien dat heel mooi is met allemaal planten?
Omdat het tegelijkertijd een tropische tuin isquote:Op woensdag 7 mei 2025 21:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Waarom staan al die planten daar eigenlijk?
Dat is voor alle wildplassers.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Waarom staan al die planten daar eigenlijk?
Dan kan je de vervolgvraag wel invullen denk ik.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Omdat het tegelijkertijd een tropische tuin is
Jawel, die heb je daar ookquote:Op woensdag 7 mei 2025 21:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dan kan je de vervolgvraag wel invullen denk ik.
Want in het Amazoneregenwoud heb je toch ook niet opeens een centraal station in the middle of nowhere?
Dat past ook wel bij Arsenal. Vaak leuk voetbal, maar als het er echt om gaat en ze prijzen kunnen winnen, dan lukt ze het zelden.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, jammer. Ze begonnen wel goed.
Ik heb daar ook een handje van hoor, om vlak voor vertrek op het station te komen. Ik dacht dat ik dat alleen hier had, maar ook vorige maand in Duitsland overkwam me dat elke keer. In Erfurt was het bijvoorbeeld 13 minuten lopen naar het station en ging ik 15 minuten voordat de trein ging, pas weg, terwijl het op de derde etage was en er maar 6x per dag een trein ging naar waar ik heen wilde.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:29 schreef Fred_B het volgende:
Toen wij in Madrid waren hebben we op die loopbrug bij het HSL-station op vrijdagavond zeker een uur gekeken naar vertrekkende treinen. En dan vooral naar mensen die, ondanks dat ze naar Vigo of Bilbao of iets anders uren ver weg, moesten, toch vlak voor vertrek aan kwamen stormen naar hun trein, met koffers en al. En hem ook regelmatig misten en dan weer beteuterd terugkwamen naar de stationshal.
Wat ben je van plan?quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:36 schreef Strani het volgende:
Ja of we krijgen natuurlijk een heel gek kwartiertje.
Behoorlijkquote:
Wat goed Strani, je hebt leren pijpen!quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb deze leren broek niet voor niks aan Billy..
Chueca, volgens het gaytrobordquote:
Nou ja ik heb het anderen zien doen, heel moeilijk leek het me niet.quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat goed Strani, je hebt leren pijpen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja ik heb het anderen zien doen, heel moeilijk leek het me niet.En wat vind je ervan? Iets voor vaker? Misschien zelfs wekelijks?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja het jeukt nogal dus ik denk niet al te vaak. En het ruikt vreemd.quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:55 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
En wat vind je ervan? Iets voor vaker? Misschien zelfs wekelijks?
Ah ja, dat is wel herkenbaar. Allebei.quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja het jeukt nogal dus ik denk niet al te vaak. En het ruikt vreemd.
Oh ja het hangt denk ik ook wel af van de voeding, die kan best wat effect hebben op het eindproduct.quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:57 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ah ja, dat is wel herkenbaar. Allebei.Ik kan je wel zeggen dat als het vreemd ruikt, dat je dan de verkeerde hebt. Sommige ruiken gewoon nergens naar.
en natuurlijk ook hoe schoon het allemaal is. Het kan gebeuren dat er gewoon iets van viezigheid op zit en ja, daar heb ik dan wel een probleem mee.quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh ja het hangt denk ik ook wel af van de voeding, die kan best wat effect hebben op het eindproduct.
Ja als het echt te erg is dan zeg ik er ook wel wat van hoor. Dan regelen ze maar een anderequote:Op woensdag 7 mei 2025 22:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
en natuurlijk ook hoe schoon het allemaal is. Het kan gebeuren dat er gewoon iets van viezigheid op zit en ja, daar heb ik dan wel een probleem mee.
Dat is wel netjes, jij bent een goed mens. Ik ga dan gewoon weg zonder iets te zeggen. Ik bedoel... als je je zaakje niet op orde hebt, dan heb je aan mij een verkeerde.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja als het echt te erg is dan zeg ik er ook wel wat van hoor. Dan regelen ze maar een andere
Nou ja weet je ik betaal er genoeg voor, dan verwacht ik ook gewoon een bevredigende ervaring.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:04 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat is wel netjes, jij bent een goed mens. Ik ga dan gewoon weg zonder iets te zeggen. Ik bedoel... als je je zaakje niet op orde hebt, dan heb je aan mij een verkeerde.
Ja, precies. En je doet het ook niet voor jezelf hè. Die ander verwacht ook wel een mooi showtje.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja weet je ik betaal er genoeg voor, dan verwacht ik ook gewoon een bevredigende ervaring.
Ja een behoorlijke climax, dacht ik zo!quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:08 schreef BillDauterive het volgende:
Dit was inderdaad een heel gek kwartiertje.
Ja, voor herhaling vatbaar.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja een behoorlijke climax, dacht ik zo!
Ben je al eens in Madrid geweest?quote:
Haags kwartiertje?quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:08 schreef BillDauterive het volgende:
Dit was inderdaad een heel gek kwartiertje.
Mooi om alle meningen te lezen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:32 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb de songfestivalliedjes geluisterd en mijn mening gedeeld:
BillDauterive in ESF / [2025] Eerste halve finale dinsdag 13 mei #1
BillDauterive in ESF / [2025] Tweede halve finale donderdag 15 mei #1
En dan komen nu de finaleliedjes.
Zwitserland: Lekker rustpuntje in de finale
Frankrijk: Ik begrijp niet waarom Louane in de top 3 van de odds staat.
Duitsland: Heerlijk lied!!
Italië: Ik begrijp niet waarom Lucio niet in de top 3 van de odds staat.
Spanje: Tijdens Benidorm Fest pakte dit me nog niet, maar nu is het wel leuk.
Verenigd Koninkrijk: Geen idee waarom, maar ik houd hier wel van
Die TS ken ik nietquote:Op donderdag 8 mei 2025 08:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mooi om alle meningen te lezen.![]()
Mochten er nog mensen de dringende behoefte voelen om hun meningen te plaatsen of van anderen te lezen, dan hebben we daar een traditioneel topic voor:
ESF / [2025] Post hier jouw huidige Top Zoveel
Leuke TS ook, deskundige users, het is er niet te druk om mee te posten, reden genoeg dus.
Tijd om je oren open te doen dan.quote:
Ja, komende dinsdag maar eens een aantal luisteren.quote:
Laat ik ook een kleine zelfpromotie doen. Ik heb nog een topic gemaakt waar je je voorspellingen van dit jaar kan droppen. De winnaar krijgt eeuwige roem en een Ed Sheeranvrije dagquote:Op donderdag 8 mei 2025 08:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mochten er nog mensen de dringende behoefte voelen om hun meningen te plaatsen of van anderen te lezen, dan hebben we daar een traditioneel topic voor:
Leuke TS ook, deskundige users, het is er niet te druk om mee te posten, reden genoeg dus.
En daarna donderdag en zaterdag?quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, komende dinsdag maar eens een aantal luisteren.
Fred_Broekiequote:Op donderdag 8 mei 2025 09:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Newbie denk ik. Maar hij doet in elk geval zijn best.
Luisterde je voorheen eigenlijk wel al eerder de liedjes?quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, komende dinsdag maar een aantal luisteren.
Ja, waarschijnlijk wel.quote:
Die zeg je dan maar afquote:Op donderdag 8 mei 2025 09:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk wel.![]()
Al heb ik die zaterdag wel een verjaardag.
Owja, dat had ook gekund. Ik vind het alleen lastig om de liedjes te ranken, dus vergeet ik het bestaan van dat topicquote:Op donderdag 8 mei 2025 08:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
OK leuk, maar wanneer ben je dan weer terug? Want dan zetten ze vaak wel: bij dringende vragen mail collega X of Y maar als je overmorgen weer terug bent dan wacht ik wel evenquote:Ik ben (de komende tijd) afwezig. Je mail wordt in deze periode niet geopend, waardoor een reactie later komt/je mail later wordt beantwoord.
quote:WAT LEUK DAT JE MAILT!!! Ik ben vandaag lekker aan het genieten van mijn vrije dag maar morgen ben ik er weer en dan zal ik reageren op je mail![]()
Ik hoop dat ik de leukste delen nog niet gezien hebquote:Op donderdag 8 mei 2025 00:09 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zeker, 1 keer een midweekWat vind jij er tot nu toe van?
Jeetje die laatste is wel heel vrolijkquote:Op donderdag 8 mei 2025 10:48 schreef Yesse het volgende:
Ik moet voor een project veel mensen mailen. Ik heb inmiddels een fascinatie voor out-of-office replies. Wat een bizar verschil tussen mensen heb je hierin.
Mensen die gewoon GEEN info in hun out-of-office reply hebben:
[..]
OK leuk, maar wanneer ben je dan weer terug? Want dan zetten ze vaak wel: bij dringende vragen mail collega X of Y maar als je overmorgen weer terug bent dan wacht ik wel even![]()
Of mensen die zoveel info in hun mail zetten dat je een halve dag bezig bent met lezen. Ook mensen die hun werk helemaal wegdelegeren en voor elk taakje een ander contactpersoon hebben.
Mensen die 1 keer per week afwezig zijn en dan toch een out-of-office instellen voor die ene dag met iets als:
[..]Wel lekker vrolijk.
Ik overdreef misschien een beetje met de caps maar dit was wel echt de strekkingquote:Op donderdag 8 mei 2025 10:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Jeetje die laatste is wel heel vrolijk
Ik heb altijd gewoon een standaard tekstje met wanneer ik er weer ben en met wie van mijn team ze in de tussentijd contact kunnen opnemen als het urgent is.
Ik heb er ooit aan gedacht om een standaard out-of-office bericht in te stellen, speciaal voor externe mail. Iets van de strekking: "Bedankt voor je mail. Ondanks dat ik gewoon aanwezig ben, hoef je van mij geen reactie te verwachten. Ik krijg van jullie namelijk ook zelden tot nooit reactie op mail. Bellen hoef je ook niet te proberen, ik ben niet van plan om op te nemen."quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:55 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik overdreef misschien een beetje met de caps maar dit was wel echt de strekking![]()
Ik heb ook gewoon een standaard mailtje met datum waarop ik weer terug ben en wie ze moeten mailen als het niet kan wachten
Meestal niet, nee. Twee jaar terug wel gedaan, geloof ik.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Luisterde je voorheen eigenlijk wel al eerder de liedjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |