abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215703897
Nu de liedjes bekend worden gemaakt, is het ook weer tijd om de favorieten op volgorde te zetten. Plaats hieronder jouw Top Zoveel! *O*
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_215703899
Het was lastig deze keer, maar ik denk dat ik voor nu tevreden ben over de volgorde:

1. Montenegro
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 28 november 2024 @ 12:10:44 #3
39237 crew  H_T
2733
pi_215706483
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 23:17 schreef Fred_B het volgende:
Het was lastig deze keer, maar ik denk dat ik voor nu tevreden ben over de volgorde:

1. Montenegro
Tradities zijn er om in leven te houden!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_215765959
Bij deze:
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  woensdag 4 december 2024 @ 22:46:29 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215772071
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 12:52 schreef koffieleuk het volgende:
Bij deze:
Ik heb dezelfde top 0 _O_
pi_216432061
We hebben een podium!

1. Albanië
2. Luxemburg
3. Montenegro
  zaterdag 25 januari 2025 @ 23:06:45 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216432091
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 23:03 schreef Fred_B het volgende:
We hebben een podium!

1. Albanië
2. Luxemburg
3. Montenegro
Ik kan mij hier in vinden
pi_216432226
Prima :)
1. Luxemburg

Moet nog groeien :s)
2. Albanië
3. Montenegro

De winnaar heb ik nog niet gehoord. Gewaagde uitspraak, I know.
  zondag 2 februari 2025 @ 00:16:59 #9
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216515686
1. België
2. Albanië
3. Griekenland
4. Luxemburg
5. Montenegro
6. Spanje
7. Slovenië
pi_216515700
:)
1. België
2. Luxemburg

:s) (moet nog groeien)
3. Griekenland
4. Albanië

:N
5. Spanje
6. Montenegro
7. Slovenie

België steekt hier met kop en schouders boven uit.

[ Bericht 6% gewijzigd door NailQueen op 02-02-2025 00:51:01 ]
pi_216515702
1. België
2. Albanië
3. Griekenland
4. Luxemburg
5. Montenegro
6. Slovenië
7. Spanje
  zondag 9 februari 2025 @ 01:14:08 #12
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216603415
1. België
2. Oekraine
3. Albanië
4. Finland
5. Letland
6. Griekenland
7. Ierland
8. Luxemburg
9. Malta
10.Slovenië
11. Montenegro
12. Spanje
  Moderator zondag 9 februari 2025 @ 02:12:55 #13
375570 crew  Cyan9
pi_216603622
1. Finland
..

De rest heeft nog geen plek.

Oh ja, laatste ad infinitum: Malta
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216607599
:D
1. Finland

2. België
3. Luxemburg
4. Letland

:s) (moet nog groeien)
5. Griekenland
6. Albanië

7. Spanje
8. Montenegro
9. Oekraine
10. Ierland
11. Slovenie
12. Malta

Tot nu toe vind ik het niveau vergelijkbaar met vorig jaar. Een paar uitschieters maar voor de rest is het middelmatig.
  maandag 17 februari 2025 @ 19:51:51 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216723086
1. Litouwen
2. België
3. Albanië
4. Oekraine
5. Finland
6. Letland
7. (Italië)
8. Griekenland
9. Polen
10. Malta
11. Noorwegen
12. Ierland
13. Luxemburg
14. Estland
15. Armenië
16. Slovenië
17. Montenegro
18. Spanje
pi_216723619
Toch geprobeerd een top te maken maar ik vind het nog geen denderend jaar. Alleen van Finland en Belgie word ik enthousiast van.

1. Finland
2. België

3. Luxemburg (Dit is/wordt mijn guilty pleasure van dit jaar)
4. Letland
5. Italië

:s) (moet nog groeien/het is me om het even)
6. Griekenland
7. Albanië
8. Spanje
9. Polen
10. Montenegro

:{
11. Noorwegen
12. Armenië
13. Estland
14. Litouwen

15. Slovenie
16. Oekraine
17. Malta
18. Ierland
(Malta staat hoger dan Ierland omdat ik die stem van Emmy gewoon niet trek :X )
pi_216806861
1. Finland
2. IJsland
3. België

4. Luxemburg (Guilty pleasure van dit jaar)
5. Azerbaijan

:s) (moet nog groeien/het is me om het even)
6. Letland
7. Albanië
8. Griekenland
9. Spanje
10. Italië
11. Polen
12. Montenegro

13. Noorwegen
14. Armenië
15. Estland
16. Litouwen

17. Oekraine
18. Slovenie
19. Malta
20. Ierland

Mocht Zweden toch verrassend KAJ insturen gaan ze linea directa naar de nummer 1.
pi_216807375
Ik doe voor het gemak nu even de dingen die ik nog enigszins boeiend vind. Op het eind een heel lijstje :)

1. Litouwen
2. Italie
3. IJsland
4. Letland
5. Oekraïne
6. Azerbeidzjan
7. Albanië
pi_216807864
1. Griekenland
2. Finland

De rest boeit me te weinig sorry :@
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_216989194
Toch maar geprobeerd een top lijstje te maken.

O+
1. Nederland
2. Zweden

3. Finland
4. Servië

5. België
6. IJsland
7. Azerbaijan
8. Italië
9. Luxemburg (Guilty pleasure van dit jaar)
10. Albanië
11. Tsjechië

:s) / :{ (Het is me om het even)
12. Duitsland
13. Letland
14. San Marino
15. Griekenland
16. Denemarken
17. Noorwegen
18. VK
19. Portugal
20. Polen
21. Spanje
22. Armenië
23. Montenegro
24. Oostenrijk

25. Slovenië
26. Estland
27. Kroatie
28. Litouwen

29. Oekrainë
30. Australië
31. Malta
32. Ierland

Albanië en Italië zijn de groeiers van het jaar. Verder ben ik een van de weinigen die Servië prachtig vind.
  zondag 16 maart 2025 @ 10:14:31 #21
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217069476
1. Lithuania: Katarsis "Tavo akys"
2. Austria: JJ "Wasted Love"
3. Albania: Shkodra Elektronike "Zjerm"
4. Switzerland: Zoë Më "Voyage"
5. Ukraine: Ziferblat "Bird of Pray"
6. Finland: Erika Vikman "Ich Komme"
7. Sweden: KAJ "Bara bada bastu"
8. Belgium: Red Sebastian "Strobe Lights"
9. Czechia: Adonxs "Kiss Kiss Goodbye"
10. Netherlands: Claude "C'est la vie"
11. Australia: Go-Jo "Milkshake Man"
12. France: Louane "Maman"
13. Germany: Abor & Tynna "Baller"
14. Malta: Miriana Conte "Kant"
15. Greece: Klavdia "Asteromata"
16. Latvia: Tautumeitas "Bur man laimi"
17. Norway: Kyle Alessandro "Lighter"
18. Croatia: Marko Bo¨njak "Poison Cake"
19. Serbia: Princ "Mila (Мила)"
20. Estonia: Tommy Cash "Espresso Macchiato"
21. San Marino: Gabry Ponte "Tutta l'Italia"
22. Poland: Justyna Steczkowska "Gaja"
23. Cyprus: Theo Evan "Shh"
24. Israel: Yuval Raphael "New Day Will Rise"
25. Italy: Lucio Corsi "Volevo essere un duro"
26. Portugal: Napa "Deslocado"
27. Luxembourg: Laura Thorn "La Poupée Monte Le Son"
28. Denmark: Sissal "Hallucination"
29. Ireland: Emmy "Laika Party"
30. Azerbaijan: Mamagama "Run with U"
31. Armenia: Parg "Survivor"
32. Montenegro: Nina ´i¸ić "Dobrodo¨li"
33. United Kingdom: Remember Monday "What the Hell Just Happened?"
34. Spain: Melody "Esa Diva"
35. Iceland: VÆB "RÓA"
36. Slovenia: Klemen "How Much Time Do We Have Left"
37. Georgia: Mariam Shengelia "Freedom"

Deze ranker gebruikt: https://www.eurovision-ranker.com/?y=25
pi_217070013
1. Frankrijk
2. Israel
3. Nederland
4. Zweden
5. Oostenrijk
6. Luxemburg
7. IJsland
8. Zwitserland
9. Ierland
10. Spanje
11. Portugal
12. Griekenland
13. Armenië
14. Duitsland
15. Estland
16. Australië
17. Italie
18. Georgie
19. Finland
20. Polen
21. San Marino
22. Tsjechië
23. België
24. Azerbeidzjan
25. Verenigd Koninkrijk
26. Litouwen
27. Montenegro
28. Noorwegen
29. Malta
30. Oekraïne
31. Servië
32. Slovenië
33. Albanië
34. Kroatië
35. Denemarken
36. Cyprus
37. Letland

Matig jaar.

Via deze ranker: https://songfestival.be/eurovision-song-contest-2025-sorter/

[ Bericht 8% gewijzigd door Wienerschnitzels op 16-03-2025 11:19:35 ]
pi_217075430
O+
1. Zwitserland
2. Nederland
3. Zweden

4. Finland
5. Servië

6. Azerbaijan
7. België
8. Albanië
9. Italië
10. IJsland
11. Luxemburg

:s) / :{ (Het is me om het even)
12. San Marino
13. Frankrijk
14. Tsjechië
15. Griekenland
16. Letland
17. VK
18. Polen
19. Denemarken
20. Noorwegen
21. Portugal
22. Spanje
23. Oostenrijk
24. Duitsland
25. Montenegro

26. Armenië
27. Cyprus
28. Oekrainë
29. Litouwen
30. Slovenië

31. Estland
32. Malta
33. Kroatië
34. Australië
35. Georgië
36. Ierland

Normaal ga ik graag in discussie wanneer men het een slecht jaar vind. Maar deze keer kan ik er niet om heen. Ik vind het een matig jaar met een paar toppers. Uit principe laat ik Israel nog even weg. Misschien dat ik die later nog toevoeg.
pi_217257673
Ik ben sinds afgelopen weekend begonnen om alle inzendingen eens goed te luisteren. Van de meeste inzendingen heb ik alleen de live performance gezien en gehoord nadat ze hadden gewonnen.

Mijn persoonlijke ranking van Semi 1, incl big 5 en host:

1.Zweden
2.Nederland
3.Zwitserland
4.Estland
5.Albanië
6.Oekraïne
7.Slovenië
8.Azerbeidzjan
9.San Marino
10.België
11.Polen
12.Spanje
13.Noorwegen
14.IJsland
15.Cyprus
16.Italië
17.Portugal
18.Kroatië
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_217289579
Heel Erg Goed

Erg Goed
1. Italie
gewoon goede muziek, die goed wordt gebracht. Er zit melodie in, wat het interessant houdt. In een relatief matig jaar, springt dit er voor mij op alle vlakken positief uit.
2. Zweden
Het nummer is een feestje, en de uitvoering is bij alle Zweedse nummers altijd dik op orde, dus ook hier. Het gevolg is een sterke inzending, waar ik graag naar luister. Het beland niet bij mijn favorieten aller tijden, maar ik ben erg blij dat Zweden dit gekozen heeft.
3. Nederland
Melodie O+ Ik ben altijd wat bevooroordeeld als ik de Nederlandse inzending beoordeel, maar met name de melodie in dit nummer was een enorme opluchting in vergelijking met de rest van de tweede helft van de halve finale. Aansprekend, wist me te boeien, goed gebracht.
4. Zwitserland
Het is het bijna, maar helaas konden ze het niet laten om een random moodshift tussendoor te proppen. Zonder die 20 seconden was dit ongetwijfeld mijn favoriete nummer van dit jaar geweest, maar ze haalden me helemaal uit het nummer. Daarbuiten is dit helemaal mijn stijl, en prachtig O+

Goed
5. Servie
de staging heeft verbetering nodig, maar het nummer is een Balkanballad in een stijl waar ik van hou, en waar ik niet veel op aan te merken heb. Gewoon goed.
6. Griekenland
Dit is het type nummer dat ik heel graag hoor, en dat veel te weinig ingestuurd wordt. Een soliste met een rustig nummer, dat het van de emotie moet hebben, is een stijl die ik enorm kan waarderen. Helaas heb ik wel betere versies van deze stijl gehoord, en komt hier de emotie niet helemaal binnen, maar ik ben erg blij dat dit in de lineup zit. O+
7. Ierland
Ierland stuurt een stijl die we weinig horen, een sterke hook, en een nummer dat in het algemeen sterk is. De uitvoering kan nog worden opgepoetst, maar dat was de uitvoering bij de Late Late show, waar alles matig klinkt. Dit heeft de potentie om in mei mijn favoriet te worden, al is het nu nog gewoon een prima nummer.
8. Luxemburg
Ik heb wat gemengde gevoelens bij dit nummer van Luxemburg. Als ik de context negeer, vormen de eerste twee minuten een mierzoet, maar voor mij vermakelijk nummer, gekoppeld aan een generiek einde dat het nummer niet ten goede komt. Verdere analyse laat zien dat zowel in de staging als in de titel heel bewust de link gelegd wordt met Poupee de Cire, met in de tekst de claim dat de luisteraar niet mag verwachten dat de zangeres een marionet is die aan haar touwtjes laat trekken. En dat is een riskante link om te leggen, zeker met die boodschap. Poupee de Cire is namelijk niet alleen een heel leuk nummer, maar er zit ook een diepe artistieke context achter. De liedtekst van Serge Gainsbourg levert diepgaand commentaar op de relatie tussen het publiek, de artiest die een nummer brengt, en de platenbazen die achter de artiest staan en aan de touwtjes trekken. Dat hij dat over het hoofd van de artieste, France Gall, heen deed, maakt het artistiek interessanter, hoewel de ethiek van die beslissing dubieus is. Door die lens naar dit nummer kijkend, valt het op dat Laura Thorn een zangeres is die nadat het nummer helemaal geschreven was, er bij is gezocht zodat de connectie met Luxemburg er was om namens Luxemburg aan het ESF mee te kunnen doen. Ze had geen inspraak op de tekst of melodie, en iedere beweging tijdens het optreden is volledig geregiseert. Ik vind het lastig om aan de indruk te ontsnappen dat ze als artieste in dit geval inderdaad die marionet is, ondanks de stellingname in de tekst van het tegendeel. Maar voor zover ik kan zien zitten in deze tekst niet de dubbele betekenissen die laten zien dat men zich bewust is van die inherente contradictie. En als het niet als zelfparodie bedoelt was, ondergraaft het nummer haar eigen boodschap volledig. Maar oppervlakkig is het leuk om naar te luisteren, en er is een kans dat de zelfparodie wel opzettelijk was, dus komt het nummer hier terecht.
9. Letland
Een uniek nummer kan ik altijd waarderen, en het nummer van Letland is zeker uniek te noemen. Het duurt wat lang, en ik moet er nog aan wennen, maar een goede toevoeging aan de lineup.
10. Frankrijk
Ik hou van de stijl, en dat red dit nummer in mijn lijstje. Het gaat wat lang door, en ik had graag wat meer variatie gehoord, maar het beviel me.
11. Portugal
Deels is deze ranking rouwverwerking. Omdat Portugal zo veel beter had kunnen hebben, valt dit wat tegen. Het nummer zelf is aangenaam en wordt goed gebracht. Ik heb hier niets bij te klagen, maar echt enthousiast wordt ik er ook niet van.
12. Oekraine
De Oekrainse stukken zijn sterk, maar op het moment dat het naar het Engels gaat, is de tekst te onsamenhangend voor me, waardoor het overkomt als random noten.

Vermakelijk
13. IJsland
De melodie is aanstekelijk, ik wordt er vrolijk van. Doet me denken aan een middelbare school disco nummer. De live uitvoering heeft echter nog behoorlijk wat poetswerk nodig. De energie is er wel, maar die gaat ten koste van de accuratesse van de uitvoerenden.
14. San Marino
De positie hier op de lijst geeft een beetje een verkeerd beeld van mijn mening, maar ik weet niet waar ik dit nummer beter neer kan zetten. Het probleem is dat ik de live versie van de San Marino song contest beoordeel. En daarin maakte men de keuze om dit liedje te laten zingen door twee volledig statische heren, terwijl Gabry Ponte als DJ een feestje probeert te bouwen. Het gevolg is dat het nummer volledig doodslaat, omdat de energie die het nummer nodig heeft, in de zang totaal niet doorklinkt. Tegelijkertijd is het wel een nummer met potentie. Aanstekelijke melodie, goede hook... in de studioversie, waar de zang niet zo statisch is, is het een stuk beter. En dus is het leuk genoeg om in de categorie vermakelijk terecht te komen, ondanks het feit dat ik de live versie een stuk minder vind dan sommige nummers die hieronder staan.
15. Australie
Jaren 70. Muzikaal enigszins interessant. Het zit echter behoorlijk op het randje, met een clip die bewust suggestief is. En daarmee wordt de staging hiervan een enorme balanceeract. Als de staging niet interessant genoeg is, blijft er niets van het nummer over. Maar als de staging de andere kant doorslaat, wordt het storend. Voor nu valt hij onder vermakelijk, maar ik vrees dat ik hem in mei lager ga ranken.

Redelijk
16. Israel
Dit is Israel, en dat betekent dat op de achtergrond zowel de geopolitieke situatie als het gedrag van de delegatie vorig jaar meespeelt. Hier probeer ik de wetenschap dat de Israelische regering dit als propaganda voor haar beleid probeert te gebruiken, naast me neer te leggen, en puur naar het lied zelf te kijken. Voor mij had de eerste halve minuut d epotentie om het beste nummer van het jaar te worden. Zoals ook bij Griekenland genoemd, is een soliste met een rustig nummer dat het van de emotie moet hebben helemaal mijn straatje. Helaas beweegt het nummer van daar in de richting van een powerballad die schreeuwerig wordt, terwijl mijn kennis van Frans goed genoeg is om de overeenkomst tussen het Engelse en het Franse couplet storend te laten zijn.
17. Oostenrijk
Hij zal het ongetwijfeld kunnen zingen, en dat is knap. Maar dat maakt het nummer niet interessant. En toen het uptempo werd, was mijn eerste reactie "oh nee". Desondanks knap dat hij het kan, en dus hoort het niet in de matig categorie thuis.
18. Albanie
Sommige stukjes die zij zingt zijn interessant. Het geheel is voor mij echter te onsamenhangend. Zijn stuk voelt random tussendoor, en haar stuk varieert ook behoorlijk van kwaliteit en uitstraling. Maar zoals gezegd, het is bij vlagen interessant. En in ieder geval is het niet generiek.
19. Cyprus
Puur op basis van de videoclip, dus of het live ook aanspreekt is nog maar de vraag, vooral omdat de clip heel erg duidelijk geplaybackt was. Maar hoewel dit in principe een generiek popnummer is, heeft het meer melodie dan ik van een modern popnummer gewend ben, wat het voor mij net iets interessanter maakte.
20. Verenigd Koninkrijk
Ze hebben moeite om het nummer tot een eenheid te maken, en het is veel te veel een muur van geluid. Maar het is in ieder geval niet generiek of saai.

Matig
21. Polen
Het is goed gebracht, komt professioneel over. Knap dat ze het zo kan brengen, zeker op die leeftijd. Maar het nummer is erg repetief en doet me weinig, en dan kan ze het nog zo goed brengen, leuk wordt het niet.
22. Montenegro
Dit nummer lijkt te bestaan om te laten zien hoe goed ze kan zingen, in plaats van dat ze probeert een boodschap aan me over te brengen. En dus komt dit totaal niet bij me over. Aanstellerig.
23. Slovenië
De thematiek is een ballade die me enorm emotioneel zou kunnen maken. In plaats daarvan wordt de veilige middenweg gekomen, en doet het nummer weinig. Na een minuutje ben ik er al wel op uitgekeken, maar het maakt de volledige drie minuten vol.
24. Finland
Erika heeft stage presence, wat dit nummer uit de categorie slecht weg houdt. Zowel het nummer als de staging zijn echter zeer bewust provocerend, op een manier die bij mij gewoon niet goed valt. Het verschil met Polen 2014 zal vast een boodschap van empowerment zijn, maar voor mij vallen ze volledig in dezelfde categorie.
25. Tsjechie
Dit is generieke pop, met net voldoende melodie om het interessant te maken... tot de totaal onnodige dansbreak aan het einde komt. No, I do not want to see you dance. Geef me gewoon een interessant nummer.
26. Spanje
Dit hebben we vaker gehoord, en beter gebracht zien worden. Melodisch net interessant genoeg om niet helemaal saai te zijn, maar ook hier is de dancebreak onnodig.
27. Armenie
Het geluid in de nationale finale was enorm slecht afgesteld, met als gevolg dat, hoewel het duidelijk was dat hij Engels zong, wat hij zong totaal niet overkwam. Desondanks klonk het bij vlagen wel interessant. De studio versie is beter gemixt, waardoor het beter te volgen is, maar tegelijkertijd mist het daardoor iets wat de live versie interessant maakte. Op dit moment zijn beide versies het net niet voor me, al zou dat kunnen veranderen als hij het beste van beide werelden in mei weet te combineren.
28. Belgie
Voor mij zijn hier twee nummers tegelijkertijd gaande. Aan de ene kant heb je een repetetief electronisch nummer, aan de andere kant is Red Sebastian aan het zingen. Ze worden echter voor mij nooit één geheel, en allebei de nummers zijn individueel niet zo geweldig. Het electronische nummer voelt generiek dertien in een dozijn, en de zang voelt als een the Voice optreden, waarbij we het knap moeten vinden dat hij de hoge noten kan halen. En dat is misschien knap voor een amateur, maar dit is het Eurovisie, hier verwacht ik professionals.
29. Litouwen
Duister, melodisch gebeurt er weinig, het nummer gaat nergens heen, saai.
30. Duitsland
Zowel de staging als haar stage presence moeten in mei beter zijn, want het optreden in de nationale finale was wel erg kaal. Muzikaal voelde het nummer ook niet interessant.
31. Georgie
De zangeres wordt veel te veel ondersteund om dit een mooi nummer te laten zijn. Een muur van geluid moet verhullen dat het eigenlijk niet zo veel om het lijf heeft. Puur op basis van de stijl blijft het boven de generieke pop.
32. Noorwegen
Dit had een halve finalist in Melodifestivalen kunnen zijn. Een generiek popnummer zonder ook maar iets om het interessant te maken, dat redelijk goed gebracht wordt, maar waarvan de staging niet zo sterk is dat het de finale haalt. Maar in plaats van in de halve finale van Melodifestivalen, eindigt dit als winnaar van MGP. Stuurt Zweden eens een leuk nummer, hebben we alsnog Zweedse meuk op het ESF.
33. Azerbeidzjan
Ik heb de versie met videoclip geluisterd. Die videoclip lijkt er op gericht te zijn zo veel als mogelijk af te leiden van een generiek en onopvallend nummer. En dat is gelukt, ik kan me het nummer nauwelijks nog herinneren. En nee, dat is in het algemeen geen goede zaak.
34. Denemarken
Voorspelbaar, saai, oninteressant, generiek. En in de nationale finale maken ze zelfs niets van de staging.

Slecht
35. Estland
Dit nummer lijkt grappig bedoeld, maar het komt bij mij niet over. Het voelt als willekeurige nonsens die probeert steriotiep te zijn op een vervelende manier. De melodie vind ik saai en repetetief, en slaagt er nergens in me mee te krijgen. Misschien dat de ESF staging leven in de brouwerij kan brengen, maar bij de Eesti Laul versie was ik me voornamelijk aan het ergeren.
36. Kroatie
Bij Nemo had ik vooraf twijfel of die er in zou slagen de verschillende stijlen in the Code op het podium bij elkaar kon brengen. Tot mijn verrassing slaagde Nemo daar in. Kroatie komt dit jaar met een nummer waarbij dezelfde moeilijke truc uitgehaald moet worden, maar Marko faalt volledig. Het resultaat zijn losse fragmenten die willekeurig op elkaar volgen, en een nummer waar ik nooit in kom. De vele moodswings geven reden tot ergernis, en worden vaak nog matig gebracht ook.
37. Malta
De associaties die dit nummer van Malta bij me oproept zijn niet goed. Het voelt als de goedkoopste vormen van aandachttrekkerij op het internet, waarbij seksuele subtekst de aandacht trekt, en tegelijkertijd een totaal gebrek aan inhoudelijke kwaliteit moet verbloemen. In de muziek hoor ik weinig nieuws, als artieste is ze dertien in een dozijn, de staging is voornamelijk irritant, en het geheel wekt de indruk van een kleuter die een vies woordje heeft geleerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')