Tenenkrommend ook hoe zo'n interviewer niet gewoon durft te zeggen dat Trump achterlijk is, of dat Trump denkt dat zijn kiezers achterlijk zijn. Waarom zou je nog beleefd blijven (kan hier de vraag al stoppen eigenlijk ipv verder typen) als die idioot er maar over door blijft drammen?quote:Op woensdag 30 april 2025 16:15 schreef Salina het volgende:
Leuk interview schijnbaar gisteren.
[..]
[..]
[..]
Ah, en deze uiteraard nog.
[..]![]()
![]()
Zou hij nu echt niet weten dat die letters gephotoshopt waren of liegt ie er maar weer eens op los zoals zo vaak?
Ik zou op beide zomaar 'ja' kunnen antwoorden denk ik.![]()
Kan nu wel een grap over vrouwen maken, maar gezien het subforum wellicht niet handig (no jokes, please!).quote:Op woensdag 30 april 2025 16:22 schreef Monolith het volgende:
Je moet natuurlijk ook wel hemeltergend simpel zijn als iets als sportende transgendervrouwen je grootste probleem is in deze tijd.
Nee dat is een doorzichtige propaganda missie van Fox en de koning zonder kleren geweest om een groot gedeelte van de bevolking boos te houden en de geïndoctrineerden zulke arbitraire zaken als pavlov reacties te laten herhalen.quote:Op woensdag 30 april 2025 16:22 schreef Monolith het volgende:
Je moet natuurlijk ook wel hemeltergend simpel zijn als iets als sportende transgendervrouwen je grootste probleem is in deze tijd.
Dat of hij weet echt niet wat photoshop is.quote:Op woensdag 30 april 2025 16:20 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat men die photoshop probeerden te verdedigen met dat die letters er voor de duiding bijstonden om de symbolen te verklaren. Maar Trump denkt dus echt dat die letters echt zijn. Bewijst maar weer eens te meer dat Trump heel erg veel dingen niet zegt om te trollen of de aandacht af te leiden, maar daadwerkelijk overtuigd is dat het echt is.
Toen er eentje het wel degelijk ging prediken, werd ie overal door MAGA als schurk neergezet.quote:Op woensdag 30 april 2025 17:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee dat is een doorzichtige propaganda missie van Fox en de koning zonder kleren geweest om een groot gedeelte van de bevolking boos te houden en de geïndoctrineerden zulke arbitraire zaken als pavlov reacties te laten herhalen.
Op deze manier is deze observeerbaar geïndoctrineerde groep mensen ervan overtuigd dat ze conservatief gelovig zijn en toch nog iets geven om mensenrechten en humaniteit zoals de kerk dat predikt.
Dat sommige nuchtere Hollanders hierin meegaan is juist wederom een duidelijk bewijs dat propaganda heel goed werkt..
Dat valt makkelijk te repareren, gewoon de tarieven verhogen.quote:Op woensdag 30 april 2025 15:37 schreef Monolith het volgende:
Ondertussen in de VS:
https://www.cnbc.com/2025/04/30/gdp-q1-2025-.html
Lekker gewerkt.
[ afbeelding ]
Misschien nog wat bondgenoten schofferen erbij.quote:Op woensdag 30 april 2025 17:15 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat valt makkelijk te repareren, gewoon de tarieven verhogen.
Dit is een subjectieve waarneming, dat hoe het is altijd zo zou zijn. Dat er maar een verdeling is die dan natuurlijk is ofzo. Er is niks natuurlijk aan kapitalisme mensen hebben veel langer zonder geleefd. Daarbij zie je dat mensen zonder succes rijk worden. Kijk een Musk, kan vrijwel niets, onmogelijk dom toch een van de rijksten op aarde omdat wij het systeem zo inrichten dat dat soort nietsnutten richting de top worden gepushed.quote:Op woensdag 30 april 2025 16:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je gaat in een samenleving altijd een absolute bovenlaag hebben van mensen die op de één of andere manier. Helemaal in een kapitalistische wereld, waar er altijd wel een aantal mensen iets op de markt zullen brengen wat een baanbrekend succes wordt en daar stinkend rijk van worden.
Dit is een bizarre tegenstelling. Je zegt dat normen en waarden je iets kunnen schelen maar vervolgens zeg je tegelijkertijd dat de norm om belasting te betalen je niets boeit. Wat is het nou boeien normen en waarden je wat of niet. We weten allemaal dat het je niet boeit enkel wanneer het uitkomt, dus bij belasting betalen zijn normen en waarden niet belangrijk. De sterkste schouders hoeven blijkbaar geen last te dragen, die mogen oneindig putten uit de maatschappij en hoeven niet terug te geven.quote:Het kan mij weinig schelen hoeveel belasting een Zuckerberg of Musk betaald. Wat mij daarentegen wel kan schelen is welke normen, waarden en cultuur er heerst in een land waar ik woon. En ook wie er daar zoals binnenkomt en wie niet.
Ja die analyse gaat natuurlijk nergens over. Je zegt constant dat je normen en waarden belangrijk vindt en dat mensen zich moeten aanpassen. Vervolgens hebben mensen een positievere mening over migratie gekregen of over het belang van minder discriminatie en dat noem je dan maar extreem links en hoeft je je daar niet aan aan te paseen. Nogal raar dat voor meer inclusie van bijvoorbeeld minderheden zijn opeens extreem-links is. Maar daartegen zijn, dat is niet extreem-rechts dat is gewoon rechts. Typisch hoe rechts alleen maar gematigde mensen kent en links alleen maar extremisten. Vervolgens sturen rechtse lui mensen naar concentratiekampen als DICOT. En is het ergste wat links deed blijkbaar blanke mannetjes bang maken dat ze er op merites niet kunnen komen als ze geen voordeel van hun huidskleur meer hebben.quote:Ik vind dus dat jouw analyse simpelweg niet klopt. Jij schijnt van mening te zijn dat sociaal-culturele onderwerpen slechts een afleiding zijn andere dingen, ik denk dat je daar miszit.
En vergeet ook niet dat sociaal-culturele onderwerpen zowel bij rechts als bij links leven. Zie ook de analyse die ik hier had gedeeld. Dit is dus niet alleen een onderwerp waar alleen rechts mee bezig is.
Nouja, als je ook de hele dag post dat je een bloedhekel hebt aan de Nederlandse samenleving en haar normen & waarden heb je juist vrij veel gemeenquote:Op woensdag 30 april 2025 17:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heeft hij toch nog iets gemeen met zijn 'vrienden'
https://www.nu.nl/economi(...)den-onder-trump.htmlquote:De economie in de Verenigde Staten beleefde de afgelopen maanden het slechtste kwartaal in drie jaar. De economie kromp met 0,3 procent, waar deze een kwartaal eerder nog met 2,4 procent groeide.
Dat blijkt uit een eerste raming van het Bureau of Economic Analysis, dat valt onder het ministerie van Handel. Vooral de hoge import, die met ruim 40 procent groeide, en de teruggelopen overheidsbestedingen zorgden voor de eerste krimp sinds het begin van 2022. De export, investeringen en consumentenbestedingen bleven wel op peil.
De cijfers zijn geen goed nieuws voor de Amerikaanse president Donald Trump. Hij won de verkiezingen vorig jaar mede door zijn belofte de economie te verbeteren en inflatie te verminderen. Maar tot dusver lijkt hij daar niet in geslaagd.
Zo stegen de prijzen afgelopen kwartaal met gemiddeld 3,6 procent. Daarmee was de inflatie hoger dan een kwartaal eerder, toen er een geldontwaarding was van 2,4 procent
Een van de redenen dat de economie is gekrompen, is de hoge import. Veel bedrijven en consumenten hebben in de eerste drie maanden van het jaar nog veel goederen ingeslagen, vooruitlopend op importheffingen die Trump tot een van de pijlers van zijn economisch beleid heeft gemaakt.
Zo kwam hij in februari al met importheffingen voor goederen uit Canada, Mexico en China, de drie belangrijkste handelspartners van de VS. Daar kwamen begin april importheffingen bij voor producten uit vrijwel alle andere landen, waaronder Nederland.
Trump geeft daar ook doodleuk toe dat hij Garcia terug kan halen maar dat niet wil doen en dus de court order/ Supreme Court negeert. Benieuwd wat de rechter daarvan gaat vindenquote:Op woensdag 30 april 2025 16:15 schreef Salina het volgende:
Leuk interview schijnbaar gisteren.
[..]
[..]
[..]
Ah, en deze uiteraard nog.
[..]![]()
![]()
Zou hij nu echt niet weten dat die letters gephotoshopt waren of liegt ie er maar weer eens op los zoals zo vaak?
Ik zou op beide zomaar 'ja' kunnen antwoorden denk ik.![]()
Interview op Youtube:
Bekijk deze YouTube-video
Ja, dit gaat de Democraten stemmen kosten...quote:Op woensdag 30 april 2025 17:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)den-onder-trump.html
Maar Biden sloopte de economie, hoor.
Je bedoelt fluoride in het water dat eruit moet? Of de oorlog tegen de waterdruk?quote:Op woensdag 30 april 2025 18:28 schreef Vis1980 het volgende:
[ x ]
Zoveel vragen.
Overigens, vandaag of morgen gaat een van die gekken vast iets stellen als 'van schoon drinkwater word je woke'. Ik kijk nergens meer van op.
Lol, das waar ook, het is al aan de hand. Het is lastig om nog iets totaal mafs te verzinnen, Trump en zijn leger aan de meest trieste mensen ooit hebben het al op de agenda staan.quote:Op woensdag 30 april 2025 18:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je bedoelt fluoride in het water dat eruit moet? Of de oorlog tegen de waterdruk?
South Park moet me daar een partij inspiratie hebbenquote:Op woensdag 30 april 2025 18:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lol, das waar ook, het is al aan de hand. Het is lastig om nog iets totaal mafs te verzinnen, Trump en zijn leger aan de meest trieste mensen ooit hebben het al op de agenda staan.
Maar dat krijg je als je die domme tariff war baseert op iedere keer weer een ander kamp in je regeringquote:Op woensdag 30 april 2025 18:28 schreef Vis1980 het volgende:
[ x ]
Zoveel vragen.
Overigens, vandaag of morgen gaat een van die gekken vast iets stellen als 'van schoon drinkwater word je woke'. Ik kijk nergens meer van op.
Er komt net een nieuw seizoen aan.quote:Op woensdag 30 april 2025 18:57 schreef beefkeek het volgende:
[..]
South Park moet me daar een partij inspiratie hebben
Ja, toen Biden president was en de beurzen sky high stonden kwam dat volgens Trump doordat men ervan uit ging dat hij de verkiezingen zou gaan winnen.quote:Op woensdag 30 april 2025 17:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)den-onder-trump.html
Maar Biden sloopte de economie, hoor.
Loop een gemiddelde crèche binnen en je zult daar volwassenere en slimmere mensen treffen.quote:Op woensdag 30 april 2025 20:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, toen Biden president was en de beurzen sky high stonden kwam dat volgens Trump doordat men ervan uit ging dat hij de verkiezingen zou gaan winnen.
[ afbeelding ]
Maar nu het slecht gaat met de beurs is het weer de schuld van Biden. Wat een kleinzielige lamzak is het ook.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Trump is so arrogant, he thinks the leverage is his.
It's ours! We, the people. It's not your leverage.
It took the people 250 years of striving to live up to a constitutional republic and rule of law
Painstaking equity that you are squandering
That is the crux of American exceptionalism.
You just want to make us great. That's a downgrade.
Our brand is not strategic uncertainty. And you are not the keeper of our pot of gold. You are a temporary leprechaun.
The more enamored, president Trump, you are with your authoritarian whims, the more you turn our shining city on a hill into just another ordinary despot-led, sea-level shithole
Is alles zo voorspelbaar.quote:Op woensdag 30 april 2025 20:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, toen Biden president was en de beurzen sky high stonden kwam dat volgens Trump doordat men ervan uit ging dat hij de verkiezingen zou gaan winnen.
[ afbeelding ]
Maar nu het slecht gaat met de beurs is het weer de schuld van Biden. Wat een kleinzielige lamzak is het ook.
Ik begrijp niet dat er nog steeds mensen zijn die deze dreinende kleuter het toonbeeld van mannelijkheid vinden.quote:President Donald Trump is fuming after a series of recent polls have found that his favorability rating among Americans has continued to drop — in some cases into the thirties.
In a wild rant today, the president even wrote on Truth Social that certain pollsters are “criminals” and “should be investigated for ELECTION FRAUD.”
“They are Negative Criminals who apologize to their subscribers and readers after I WIN ELECTIONS BIG, much bigger than their polls showed I would win, loose a lot of credibility, and then go on cheating and lying for the next cycle, only worse,” Trump wrote. “They suffer from Trump Derangement Syndrome, and there is nothing that anyone, or anything, can do about it. THEY ARE SICK, almost only write negative stories about me no matter how well I am doing (99.9% at the Border, BEST NUMBER EVER!), AND ARE TRULY THE ENEMY OF THE PEOPLE!”
Trump appears to be referencing polls showing his popularity tanking just months into his second administration. An Associated Press/NORC poll released on Saturday and a Washington Post/ABC News-Ipsos poll released on Sunday both found that Trump’s approval rating is currently sitting at 39 percent, down markedly from where it was at the beginning of his term.
Several other polls published last week and over the weekend had Trump’s approval rating in the low forties, with Americans — including Republicans — growing increasingly wary of how he is handling practically every major issue, from immigration to the economy. A New York Times/Siena College poll published last week put his approval at 42 percent, while CNN/SSRS put it at 41 percent — and even Fox News has the president sitting at 44 percent.
Trump griped last week on Truth Social about a Fox News poll showing his handling of the economy, which he has thrown into chaos with his unhinged tariff regime, isn’t very popular. Polls released by Reuters and Gallup yielded similar results.
“Rupert Murdoch has told me for years that he is going to get rid of his FoxNews, Trump Hating, Fake Pollster, but he has never done so,” he wrote on Thursday. “This ‘pollster’ has gotten me, and MAGA, wrong for years. Also, and while he’s at it, he should start making changes at the China Loving Wall Street Journal. It sucks!!!”
By this morning, the president was livid, adding on Truth Social that these were “FAKE POLLS FROM FAKE NEWS ORGANIZATIONS,” and that the results being produced by pollsters were “unheard of numbers unless looking for a negative result, which they are.”
“We don’t have a Free and Fair “Press” in this Country anymore. We have a Press that writes BAD STORIES, and CHEATS, BIG, ON POLLS. IT IS COMPROMISED AND CORRUPT. SAD!” Trump wrote in a separate post.
The president’s desire to punish pollsters is not theoretical. In December, Trump sued the Des Moines Register and famed Iowa pollster J. Ann Selzer over the publication of a poll that incorrectly predicted a victory for Kamala Harris in the state shortly before the 2024 election. Trump has also leveled frivolous lawsuits against several prominent media companies, often pressing for settlements that benefit his companies and trusts.
Despite the threats, it’s clear Americans increasingly think the country is headed in the wrong direction under Trump, and no amount of Truth Social posts can mask the decline in approval.
Ja, maar hij doet 99,9% op de grens! Dat lukt zelfs WC-eend niet eens!quote:Op woensdag 30 april 2025 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:
Trump Melts Down Over Plummeting Popularity, Says Pollsters Are ‘Criminals’
[..]
Ik begrijp niet dat er nog steeds mensen zijn die deze dreinende kleuter het toonbeeld van mannelijkheid vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt ongelooflijk. Die vrouw is echt alles kwijt incl haar spaargeld en de kinderen getraumatiseerd.quote:Op woensdag 30 april 2025 23:02 schreef AnneX het volgende:
ICE agents invade an innocent American family's home
quote:American mother, daughters terrorized by ICE in botched search for immigrants: Report
Rachel Maddow shares reporting from KFOR in Oklahoma about federal agents raiding the home of an American woman and her daughters while attempting to apprehend immigrant gang members they mistakenly believed lived at that address.
Hup de cel in.quote:Op woensdag 30 april 2025 23:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Echt ongelooflijk. Die vrouw is echt alles kwijt incl haar spaargeld en de kinderen getraumatiseerd.
[..]
You have to be nice to me, while I make everybody enemy of the state'.quote:Op woensdag 30 april 2025 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat er nog steeds mensen zijn die deze dreinende kleuter het toonbeeld van mannelijkheid vinden.
Die houdt het ook niet 4 jaar vol.quote:Op woensdag 30 april 2025 22:32 schreef AnneX het volgende:
Als er een hersenvaatje knapt bij trump, zit de wereld opgescheept met Vance.
En je kunt er niets tegen doen, want rechten zijn woke. Dit is toch precies waar je die tweede amendement voor hebt? Waar zijn die patriots?quote:Op woensdag 30 april 2025 23:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Echt ongelooflijk. Die vrouw is echt alles kwijt incl haar spaargeld en de kinderen getraumatiseerd.
[..]
quote:Op woensdag 30 april 2025 23:02 schreef AnneX het volgende:
Wat een drama!
Occupy Democrats:
Misschien kan iemand snel wat plakplaatjes photoshoppen zodat useful idiots Chivaz en HowardRoark kunnen uitleggen waarom dit juist positief nieuws is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn zelf veelal ook kleine kinderen.quote:Op woensdag 30 april 2025 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:
quote:Op woensdag 30 april 2025 23:02 schreef AnneX het volgende:
Wat een drama!
Occupy Democrats:
Dramatische gebeurtenis natuurlijk en ik hoop dat deze familie ruimhartig gecompenseerd wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enige kanttekening: als je een beetje googelt naar dit soort fouten bij invallen ten tijde van de Obama- of Biden-regering, komen daar soortgelijke voorvallen naar boven. (Ook door de ATF en DEA). Maar op basis van dit (nogmaals, dramatische) incident wordt er nu enigszins gedaan alsof de Gestapo op grote schaal illegale razzia's aan het uitvoeren is en dit een unicum is.
Dat vind dan ook weer wat overdreven.
Ik vind een argument als 'dit gebeurde ook onder (vul een president in) ook' een best wel zwak argument. Moeten we hier dan ineens denken 'oh wacht even, wij zijn blinde aanhangers van Biden en Obama, nu moeten we het ook goedkeuren bij Trump, ondanks dat dit maar een klein onderdeel is van de totale chaos die Trump over het land (en de wereld) uitstrooit.quote:Op donderdag 1 mei 2025 00:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dramatische gebeurtenis natuurlijk en ik hoop dat deze familie ruimhartig gecompenseerd wordt.
Enige kanttekening: als je een beetje googelt naar dit soort fouten bij invallen ten tijde van de Obama- of Biden-regering, komen daar soortgelijke voorvallen naar boven. (Ook door de ATF en DEA). Maar op basis van dit (nogmaals, dramatische) incident wordt er nu enigszins gedaan alsof de Gestapo op grote schaal illegale razzia's aan het uitvoeren is en dit een unicum is.
Het punt is niet dat je dit nu moet goedkeuren. Ik keur dit ook af, net als (neem ik aan) vrijwel iedereen. Het gaat erom dat er op basis van dit incident nu wordt gedaan alsof de Gestapo random razzia's aan het uitvoeren is, in tegenstelling tot voorheen. Die beeldvorming op basis van deze fout vind ik niet terecht.quote:Op donderdag 1 mei 2025 00:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind een argument als 'dit gebeurde ook onder (vul een president in) ook' een best wel zwak argument. Moeten we hier dan ineens denken 'oh wacht even, wij zijn blinde aanhangers van Biden en Obama, nu moeten we het ook goedkeuren bij Trump, ondanks dat dit maar een klein onderdeel is van de totale chaos die Trump over het land (en de wereld) uitstrooit.
Maar goed, dat is mijn mening, en die moet jij ook volledig respecteren, want Reagan en Putin hadden ook vaak een mening.
Maar neem je dan ook mee dat mensen moedwillig naar een buitenlandse gevangenis moeten en zelfs na uitspraak van de rechter helemaal niets van een poging zien om ze terug te halen? En wat dacht je van het intrekken van gewoon goedgekeurde visums? Of de aankondiging dat men zonder warrant je huis overhoop komt halen? Of dat het Witte Huis na uitzetting nog even treiterend een misselijkmakend Tweetje eruit gooit?quote:Op donderdag 1 mei 2025 00:52 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het punt is niet dat je dit nu moet goedkeuren. Ik keur dit ook af, net als (neem ik aan) vrijwel iedereen. Het gaat erom dat er op basis van dit incident nu wordt gedaan alsof de Gestapo random razzia's aan het uitvoeren is, in tegenstelling tot voorheen. Die beeldvorming op basis van deze fout vind ik niet terecht.
Nee, dat neem ik niet mee. Ik reageerde op de berichtgeving dat een dramatische fout als dit incident het gevolg is van de 'fascistische' regering van Trump.quote:Op donderdag 1 mei 2025 00:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar neem je dan ook mee dat mensen moedwillig naar een buitenlandse gevangenis moeten en zelfs na uitspraak van de rechter helemaal niets van een poging zien om ze terug te halen? En wat dacht je van het intrekken van gewoon goedgekeurde visums? Of de aankondiging dat men zonder warrant je huis overhoop komt halen? Of dat het Witte Huis na uitzetting nog even treiterend een misselijkmakend Tweetje eruit gooit?
Moet ik nog even doorgaan of begin je nu ook het verschil te zien?
Want ja, dat kleine fragment is zorgvuldig gekozen en de rest zorgvuldig genegeerd en dat hele kleine fragment moet dan aantonen dat het niet om fascisme gaat. Hitler was aardig tegen zijn hond, dus ja, zo'n erge man was ie ook weer niet....dat is het niveau van je beredenering.quote:Op donderdag 1 mei 2025 01:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, dat neem ik niet mee. Ik reageerde op de berichtgeving dat een dramatische fout als dit incident het gevolg is van de 'fascistische' regering van Trump.
Het punt van het artikel is juist dat dit wordt aangegrepen als het grootste toonbeeld van het 'fascisme' van de Trump-regering.quote:Op donderdag 1 mei 2025 01:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Want ja, dat kleine fragment is zorgvuldig gekozen en de rest zorgvuldig genegeerd en dat hele kleine fragment moet dan aantonen dat het niet om fascisme gaat. Hitler was aardig tegen zijn hond, dus ja, zo'n erge man was ie ook weer niet....dat is het niveau van je beredenering.
Op die beredenering reageerde ik.quote:This is the most horrifying MAGA regime story yet.
This is whats happens when you mix weaponized incompetency with ruthless fascism. Donald Trump and his minions are as stupid as they are cruel.
Het is natuurlijk niet erger dan mensen zonder proces naar een concentratie kamp sturen. Maar dat het regime fascistisch tot het bot is mag duidelijk zijn. Hegseth, Miller zijn bijvoorbeeld letterlijke nazi's. Natuurlijk zijn het allemaal sullige types dat waren ze in Duitsland ook, nazi's zijn losers.quote:Op donderdag 1 mei 2025 01:16 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het punt van het artikel is juist dat dit wordt aangegrepen als het grootste toonbeeld van het 'fascisme' van de Trump-regering.
[..]
Op die beredenering reageerde ik.
Is toch gewoon het both sides isme dat we wel kennen. Gewoon altijd zeggen dat de anderen het ook hebben gedaan. Dan hoef je nooit stelling te nemen tegen MAGA. Enkel blijven herhalen ja maar de anderen doen net zo goed slechte dingen hoef je verder niet na te denken.quote:Op donderdag 1 mei 2025 02:00 schreef Kijkertje het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de voorbeelden van dit soort inhumane behandeling van mensen onder Biden. Ik kan me die niet herinneren en googlen levert ook niets op. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet uitgebreid in het nieuws zou zijn geweest.
Biden kreeg nb regelmatig kritiek van Democraten omdat hij te ver wilde gaan met de herziening van de immigratiewetten bij de bipartisan onderhandelingen. Die herziening die door Trump werd tegengehouden omdat hem dat electoraal slecht uitkwam. In zijn eerste periode verwierp hij ook al een (bipartisan) voorstel. Het scheiden van kinderen van hun ouders was toen hun favoriete bezigheid (naast de geldverslindende muur uiteraard), nu zijn dat de deportaties naar de martelgevangenis van Bukele in El Salvador. De 'fun' video van het kaalscheren/vernederen van gevangenen deden het geweldig bij zijn rally.
https://bsky.app/profile/sanho.bsky.social/post/3lnywkvyy6s2k
[ afbeelding ]
'USA! USA! USA!'![]()
De Republikeinen MAGA's zijn helemaal niet gebaat bij een oplossing van het immigrantenvraagstuk. Daar halen ze juist hun stemmen (voor een groot deel) mee binnen.
Nagenoeg alle kletspraat van "Sterke Mannen" uit de politieke geschiedenis kwam voort uit een klaaglijk en klagend ressentiment.quote:Op woensdag 30 april 2025 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk ook niet alleen om de fout, maar vooral om de onmenselijke aanpak die in de berichtgeving genoemd wordt. Geen excuses, geen manier om in contact te komen, toch al je spullen en geld kwijt zijn, terwijl duidelijk is dat het een fout was. Onder elke andere administratie zou hier ook schande over gesproken worden. In deze administratie is het echter de zoveelste fout die burgers een hoop leed kost.quote:Op donderdag 1 mei 2025 00:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dramatische gebeurtenis natuurlijk en ik hoop dat deze familie ruimhartig gecompenseerd wordt.
En toch kom je niet met tegenvoorbeelden.quote:Op donderdag 1 mei 2025 00:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Heeft Trump daar toch een mooi punt om de overconsumptie in de VS in te perken.quote:Op woensdag 30 april 2025 23:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En je kunt er niets tegen doen, want rechten zijn woke. Dit is toch precies waar je die tweede amendement voor hebt? Waar zijn die patriots?
[ x ]
'The Tarriffs will make us rich'
Twee weken later:
'Maybe you can only buy two dolls instead of 30 and the price is higher'
Hallo, idiote Trumpfans word nou eens wakker, hoe gaan de tarriffs de VS rijk maken, als je 1/15 van de producten koopt (2 is 1/15 van 30).
En de andere week er tussenin waren de tarriffs vooral een 'punishment' tegen 'landen die misbruik maken van de VS'.
Het kan niet alle drie zijn, wat is het nou.
Ik denk dat het verschil met nu ook wel een beetje is dat het voorheen als ongelukje werd bestempeld en nu beleid om het zo grof mogelijk te doen. Zoals heel vaak met deze regering: the cruelty is the pointquote:Op donderdag 1 mei 2025 00:52 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het punt is niet dat je dit nu moet goedkeuren. Ik keur dit ook af, net als (neem ik aan) vrijwel iedereen. Het gaat erom dat er op basis van dit incident nu wordt gedaan alsof de Gestapo random razzia's aan het uitvoeren is, in tegenstelling tot voorheen. Die beeldvorming op basis van deze fout vind ik niet terecht.
Vastgoedlui en zakenmensen zijn toch definitie goede onderhandelaars?quote:Op woensdag 30 april 2025 22:58 schreef Szura het volgende:
Trumps favoriete vodje gaat voor de scalp van huisjesmelker turned flutonderhandelaar Witkoff?
[ x ]
[ x ]
En toch zijn er nog steeds Democraten die strijden voor deze mannen. Echt bizar hoe dat soort mensen wetenschappelijk, politiek en moreel aan de verkeerde kant staan.quote:Op woensdag 30 april 2025 16:22 schreef Monolith het volgende:
quote:Op donderdag 1 mei 2025 02:00 schreef Kijkertje het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de voorbeelden van dit soort inhumane behandeling van mensen onder Biden. Ik kan me die niet herinneren en googlen levert ook niets op. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet uitgebreid in het nieuws zou zijn geweest.
Ja, de niet verkeerde kant is herkenbaar aan het fascistische kabinet dat nu de macht heeft. Nee hoor, dat is écht de goede kant...quote:Op donderdag 1 mei 2025 12:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En toch zijn er nog steeds Democraten die strijden voor deze mannen. Echt bizar hoe dat soort mensen wetenschappelijk, politiek en moreel aan de verkeerde kant staan.
Misschien wat minder drinken op een doordeweekse dag.quote:Op donderdag 1 mei 2025 12:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, de niet verkeerde kant is herkenbaar aan het fascistische kabinet dat nu de macht heeft. Nee hoor, dat is écht de goede kant...
Ik vind het wel knap van je dat je het zelf ook inziet. Ik wens je alle sterkte met het minderen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 12:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien wat minder drinken op een doordeweekse dag.
quote:Have transgender people always existed?
Transgender persons have been documented in many indigenous, Western, and Eastern cultures and societies from antiquity until the present day. However, the meaning of gender nonconformity may vary from culture to culture.
Wel een geweldig programma (de Britse variant dan)quote:Op donderdag 1 mei 2025 05:12 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De ironie bij Trump is, dat als hij bij het tv-programma 'The Apprentice' geconfronteerd zou worden met een vergelijkbare dreinende en klagende zwakkeling die altijd aan anderen de schuld gaf, hij zou reageren met "YOU'RE FIRED!"
Ja, want die transgender mannen zijn de prioriteit momenteel. Er zijn geen grotere problemen daar.quote:Op donderdag 1 mei 2025 12:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En toch zijn er nog steeds Democraten die strijden voor deze mannen. Echt bizar hoe dat soort mensen wetenschappelijk, politiek en moreel aan de verkeerde kant staan.
Het past wel in het grotere plaatje van de algemene mentale chaos daar momenteelquote:Op donderdag 1 mei 2025 13:05 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, want die transgender mannen zijn de prioriteit momenteel. Er zijn geen grotere problemen daar.
Het lijkt wel of ze fentanyl in t water hebben gestopt, zo gestoord zijn een hoop mensen daar op t moment. Had Bondi toch gelijk met r 250 miljoen levens ‘gered’quote:Op donderdag 1 mei 2025 13:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het past wel in het grotere plaatje van de algemene mentale chaos daar momenteel
Hoe bedoel je geworden? Moraliteit wordt toch al duizenden jaren gebruikt om mensen te onderdrukken.quote:Op donderdag 1 mei 2025 13:22 schreef Vis1980 het volgende:
Moreel is wel een woordje geworden om vervolgens allerlei drek te kunnen plaatsen. Gisteren nog iemand die stelde dat ie moreel prima is, om vervolgens doodleuk pleiten voor het negeren van mensenrechten.
Ik bedoelde de afgelopen dagen in dit topic.quote:Op donderdag 1 mei 2025 13:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe bedoel je geworden? Moraliteit wordt toch al duizenden jaren gebruikt om mensen te onderdrukken.
quote:Jonathan Swan - 15:04
I have no qualms about describing it as a success. I would say it's stunningly successful, perhaps the most successful element of his program so far. You can affix monetary value to it. He has extorted about a billion dollars collectively in pro bono work from these law firms on behalf of his agenda. They've said, Mr. Trump, please don't hurt us. Please don't attack us.
We will do all this work for you for free. A hundred million dollars worth of free work. Utter capitulation. The universities, as you say, are changing their policies. And then just look at corporate America. I mean, you had this procession of CEOs go down to Mar-A-Lago during the transition, go sit down, have dinner with him. And then they gave him money.
They gave a million dollar check here for his inauguration. And then his people, his political authorities came back to him and said, actually, guys, we need a little more money. His political operation, Maggie will know the figure better than me. It keeps growing. But, you know, we're going to see probably a... A billion dollars plowed into this thing by the midterm elections.
Interviewer - 16:07
And Jonathan, you used the word extortion. And I don't think that was an accident.
Jonathan - 16:11
What would you use?
There's no other word for it. I don't even know if Trump would dispute that word. I mean, he is like publicly boasting.
Jonathan - 16:24
It's this, from Trump's perspective, this virtuous cycle.
Businesses are scared. They give the money. The money goes into Trump's political operation, which is designed to put the fear of God into any Republican who will step out of line, oppose his agenda. So it's this circle, right? Money comes in. Money is used to intimidate. Intimidation, you know, extracts more money and around the circle goes.
Jamaar Hilary, Hunter’s laptop, enzoquote:Op donderdag 1 mei 2025 13:42 schreef aquawoman het volgende:
Ik ben ook inmiddels wel klaar met het kleuterschool gedrein van het what about ism. Je hoeft dus nooit verantwoordelijkheid te nemen omdat iemand anders niet perfect is/was.
Waarom niet gewoon onderkennen dat het niet okay is hoe deze raid gedaan is? Je kun t prima zijn voor een streng immigratiebeleid en ook nog steeds vinden dat mensen het recht op een proces en humane behandeling hebben.
Whataboutism. Dit soort polarisatie profiteert iemand als Trump dus van. Hoe lang gaat het nog duren voordat je door hebt? Als je over dit specifieke onderwerp niet wil praten/niet wil verdedigen mag dat best, maar zeg dan niets.quote:Op donderdag 1 mei 2025 13:05 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, want die transgender mannen zijn de prioriteit momenteel. Er zijn geen grotere problemen daar.
Ik kan me echt niet goed voorstellen hoe je zo zwart/wit kunt denken. Is het onmogelijk dat de grote partijen in de VS allebei immoreel zijn op bepaalde (verschillende) punten? Ja of nee?quote:De ironie om te spreken over moreel aan de verkeerde kant staan terwijl MAGA een dictatuur aan het oprichten is, geweldig
quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
Dit soort polarisatie profiteert iemand als Trump dus van. Hoe lang gaat het nog duren voordat je door hebt? Als je over dit specifieke onderwerp niet wil praten/niet wil verdedigen mag dat best, maar zeg dan niets.
quote:Op donderdag 1 mei 2025 12:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, hoor. Zie je het zelf niet?quote:Op donderdag 1 mei 2025 12:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien wat minder drinken op een doordeweekse dag.
Patat eten is slecht en groepsverkrachting ook. Een beetje dat niveau van vergelijking.quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
Bijvoorbeeld: Mannen die meedoen aan vrouwensport is slecht. Mensen deporteren naar een buitenlandse gevangenis zonder enige vorm van proces is slecht.
Jonathan Swan is een uitstekende journalist en heeft altijd een scherp oog gehad wat betreft Trump.quote:Op donderdag 1 mei 2025 13:45 schreef Gimmick het volgende:
New Yorks Times The Daily over de eerste honderd dagen en of de 'wraakacties' van Trump een 'succes' genoemd kunnen worden:
[..]
Het is geen vergelijking. Dat zeg ik letterlijk, punten afzonderlijk van elkaar behandelen. Kom op zeg, hou jezelf toch niet zo van de domme.quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:20 schreef Vis1980 het volgende:
Patat eten is slecht en groepsverkrachting ook. Een beetje dat niveau van vergelijking.
Lol, weinig zelfreflectie weer. Jij stelt 'mannen die meedoen aan vrouwensport is slecht' en daarmee stel je helemaal niets. Toen ik vroeger voetbalde, hadden we twee meisjes in ons team, tegen de mannen. Jij bedoelt transgendervrouwen. En je kunt absoluut van mening zijn dat je het er niet mee eens bent dat het gebeurd, maar 'slecht'. Het is absoluut niet dezelfde versie van 'slecht', het is geen feit maar een mening. Mensen zonder rechten ontvoeren en in buitenlandse cellen laten verrotten is wel 'slecht', een feit.quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is geen vergelijking. Dat zeg ik letterlijk, punten afzonderlijk van elkaar behandelen. Kom op zeg, hou jezelf toch niet zo van de domme.
Helemaal mee eens en het bestaat nog steeds. Je noemt iemand zonder proces een terrorist of nu dan een bendelid en hoppa, iemand heeft geen rechten meer. Toch speelt er wel meer, iets met het congres die er niet mee akkoord ging ten tijde van Obama. En nu is het zelfs wettelijk gezien onmogelijk gemaakt om het te sluiten (in 2016).quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Guantanamo is ook schandalig. Kansloos van Obama dat hij die erfenis van Bush niet ongedaan wist te maken. Daar is het experimenteren met mensen buiten de Amerikaanse jurispredictie ongeveer begonnen lijkt me. Blijkbaar is de les daaruit dat het veel onmenselijker kan als je het maar niet op eigen bodem doet. Tenminste als we het over de recente Amerikaanse geschiedenis hebben. In Europa hebben we natuurlijk al ervaring met het opsluiten van mensen over de landsgrenzen heen.
Ik wil best de argumenten geven hoor, maar dan gaan mensen weer zeiken dat het offtopic is. In dit geval is het gewoon een voorbeeld van extremistisch gedachtengoed. Net zoals het extremistisch is om te stellen dat mensen zomaar deporteren naar een buitenlandse gevangenis (zelfs als ze illegaal het land binnengekomen zijn) zonder proces prima is. Dat is inderdaad mijn mening over die onderwerpen, mijn punt is dus dat je ze gewoon afzonderlijk moet behandelen want op die manier kun je daadwerkelijk discussiëren en val je niet in de polarisatieval.quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lol, weinig zelfreflectie weer. Jij stelt 'mannen die meedoen aan vrouwensport is slecht' en daarmee stel je helemaal niets.
Misschien kun je beter jezelf quoten, want je legt precies uit wat het probleem is met je eigen post.quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Whataboutism. Dit soort polarisatie profiteert iemand als Trump dus van. Hoe lang gaat het nog duren voordat je door hebt? Als je over dit specifieke onderwerp niet wil praten/niet wil verdedigen mag dat best, maar zeg dan niets.
Je hoeft jezelf niet zo te polariseren, politiek hoeft geen teamsport te zijn. Behandel onderwerpen gewoon inhoudelijk en afzonderlijk. Bijvoorbeeld: Mannen die meedoen aan vrouwensport is slecht. Mensen deporteren naar een buitenlandse gevangenis zonder enige vorm van proces is slecht. Enzovoort enzovoort.
Bovendien is dit politiek ook handiger, dat voorkomt dat je aan de verkeerde kant van 80/20 issues komt te staan. Het wegwuiven van argumenten is juist wat Trump munitie geeft, snap je dat?
[..]
Ik kan me echt niet goed voorstellen hoe je zo zwart/wit kunt denken. Is het onmogelijk dat de grote partijen in de VS allebei immoreel zijn op bepaalde (verschillende) punten? Ja of nee?
En dat is dus het probleem. Kritiek hebben op Democraten en hun standpunten staat niet gelijk aan het goedpraten van MAGA. Waarom is dat zo moeilijk te snappen?quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zijn ze allebei immoreel? Wellicht. Maakt dat het goed wat MAGA doet? Natuurlijk niet
Er zitten hier geen Bidenfans, niemand is hier zo fan van hem dat ze alles goedpraten. Zo werkt dat bij vrijdenkende mensen. Nu heb ik geen idool, nou ja, misschien Arne Slot. Als die morgen een Hitlergroet brengt, valt ie bij mij ook van zijn voetstuk. Als ie stelt dat we iedereen in de waarde moeten laten, ook transgenders, dan kun je moeilijk stellen dat ie van iemands voetstuk af zou moeten vallen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:43 schreef MoreDakka het volgende:
Nogmaals voor de duidelijkheid: het is volstrekt normaal op kritiek te hebben op beide partijen in de VS en kritiek op een standpunt van de ene partij betekent op geen enkele manier dat de andere partij daarom minder kritiek verdient/krijgt.
Wacht, dit wil ik even goed begrijpen. Verwijt je mij nu serieus extremistisch gedachtengoed te hebben terwijl jij binnenkomt met ‘transgenders verdedigen is moreel fout’?quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik wil best de argumenten geven hoor, maar dan gaan mensen weer zeiken dat het offtopic is. In dit geval is het gewoon een voorbeeld van extremistisch gedachtengoed. Net zoals het extremistisch is om te stellen dat mensen zomaar deporteren naar een buitenlandse gevangenis (zelfs als ze illegaal het land binnengekomen zijn) zonder proces prima is. Dat is inderdaad mijn mening over die onderwerpen, mijn punt is dus dat je ze gewoon afzonderlijk moet behandelen want op die manier kun je daadwerkelijk discussiëren en val je niet in de polarisatieval.
Nogmaals voor de duidelijkheid: het is volstrekt normaal op kritiek te hebben op beide partijen in de VS en kritiek op een standpunt van de ene partij betekent op geen enkele manier dat de andere partij daarom minder kritiek verdient/krijgt.
Nogmaals dit is jouw zin:quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat is dus het probleem. Kritiek hebben op Democraten en hun standpunten staat niet gelijk aan het goedpraten van MAGA. Waarom is dat zo moeilijk te snappen?
En zelfs als Trump eens een keer gelijk heeft is dat vaak alleen maar toevallig en omdat de Democraten hem een voorzet geven die hij zo kan inkoppen. Dat aanstippen betekent ook op geen enkele manier dat ik de rest van Trump's agenda en acties steun. Dit is allemaal zo simpel.
Of moet ik bij elke post over de Democraten een disclaimer plaatsen dat ik Trump een gevaarlijke idioot vind die al twee keer afgezet had moeten worden en nooit meer ook maar in de buurt had moeten komen van een democratisch proces? Kom op zeg.
Het eerste gedeelte is een mening, het andere gedeelte is schending van mensenrechten.quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
Mannen die meedoen aan vrouwensport is slecht. Mensen deporteren naar een buitenlandse gevangenis zonder enige vorm van proces is slecht.
Justitie heeft in ieder geval het vrijlaten van een liegende fbi informant genaamd smirnov over Hunter Biden niet toegestaan. Maar goed hoelang is maar de vraag met de neofascisten.quote:Op donderdag 1 mei 2025 13:54 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Jamaar Hilary, Hunter’s laptop, enzo
Hebben we die vast gehad
Dakka houd ervan om eigenwijs ernaast te zitten. Daarom zegt hij ook iets wat rechtstreeks tegen de gangbare wetenschap ingaat terwijl hij zich beroept op wetenschap. Dus ik quote even de APA over het onderwerp. Maar misschien ziet Dakka de American Psychology Association ook als extremisten, je weet het nooit.quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:51 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wacht, dit wil ik even goed begrijpen. Verwijt je mij nu serieus extremistisch gedachtengoed te hebben terwijl jij binnenkomt met ‘transgenders verdedigen is moreel fout’?
Hardop gelachen, dank je wel
Nee. Beter lezen kerel.quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:51 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wacht, dit wil ik even goed begrijpen. Verwijt je mij nu serieus extremistisch gedachtengoed te hebben
Citeer dit stukje dan ook:quote:Op donderdag 1 mei 2025 13:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Alsof de wetenschap niet aan de kant van transgenders staat? Altijd apart als mensen uitspraken doen die er volledig naast zitten.
https://www.apa.org/topic(...)ty-gender-expression
[..]
Transgender houdt niet in dat iemand ook daadwerkelijk van geslacht veranderd, alleen al jezelf voordoen als het andere geslacht valt er onder. Er zijn door de geschiedenis heen een heleboel voorbeelden van doorgaans vrouwen die zich voordoen als mannen, andersom minder maar kwam ook voor.quote:Transgender is an umbrella terms for persons whose gender identity, gender expression or behavior does not conform to that typically associated with the sex to which they were assigned at birth.
Nope. Vrouwensport bestaat omdat vrouwen anders niet kunnen sporten. Dat is de gangbare wetenschap. En daar is niets mis mee, vrouwensport die alleen toegankelijk is voor vrouwen is een groot goed want het betekent dat vrouwen op ieder niveau eerlijk kunnen sporten en ook prof kunnen worden. Jouw link heeft daar verder helemaal niets mee te maken.quote:Op donderdag 1 mei 2025 15:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dakka houd ervan om eigenwijs ernaast te zitten. Daarom zegt hij ook iets wat rechtstreeks tegen de gangbare wetenschap ingaat
Als je niets te melden hebt post dan niets inderdaadquote:Op donderdag 1 mei 2025 15:08 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik de nodige intelligentie heb om met je in discussie te gaan.
Klok, klepel.quote:Op donderdag 1 mei 2025 15:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je niets te melden hebt post dan niets inderdaad
Ik snap het ergens wel. Er is een standpunt ingenomen om voor alle minderheden op te komen, dus kun je niet opeens uitzonderingen gaan maken. Waardoor je dus ook hele rare vergelijkingen krijgt (tussen die groepen, los nog van Queers for Palestine).quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Whataboutism. Dit soort polarisatie profiteert iemand als Trump dus van. Hoe lang gaat het nog duren voordat je door hebt? Als je over dit specifieke onderwerp niet wil praten/niet wil verdedigen mag dat best, maar zeg dan niets.
Je hoeft jezelf niet zo te polariseren, politiek hoeft geen teamsport te zijn. Behandel onderwerpen gewoon inhoudelijk en afzonderlijk. Bijvoorbeeld: Mannen die meedoen aan vrouwensport is slecht. Mensen deporteren naar een buitenlandse gevangenis zonder enige vorm van proces is slecht. Enzovoort enzovoort.
Bovendien is dit politiek ook handiger, dat voorkomt dat je aan de verkeerde kant van 80/20 issues komt te staan. Het wegwuiven van argumenten is juist wat Trump munitie geeft, snap je dat?
Gelukkig bepaal jij dat nietquote:Op donderdag 1 mei 2025 14:57 schreef aquawoman het volgende:
Ik vind het prima om eens te praten over andere administraties, maar momenteel is Trump de president en wordt er beleid gevoerd onder zijn supervisie. En dat is waar we het hier over hebben.
Een intersectional pile-up. Daardoor raakt alle nuance zoek helaas. Maar het kan ook grappig zijn:quote:Op donderdag 1 mei 2025 15:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik snap het ergens wel. Er is een standpunt ingenomen om voor alle minderheden op te komen, dus kun je niet opeens uitzonderingen gaan maken. Waardoor je dus ook hele rare vergelijkingen krijgt (tussen die groepen, los nog van Queers for Palestine).
https://www.theguardian.c(...)q-pride-flags-bannedquote:‘A sense of betrayal’: liberal dismay as Muslim-led US city bans Pride flags
In 2015, many liberal residents in Hamtramck, Michigan, celebrated as their city attracted international attention for becoming the first in the United States to elect a Muslim-majority city council.
They viewed the power shift and diversity as a symbolic but meaningful rebuke of the Islamophobic rhetoric that was a central theme of then Republican presidential candidate Donald Trump’s campaign.
This week many of those same residents watched in dismay as a now fully Muslim and socially conservative city council passed legislation banning Pride flags from being flown on city property that had – like many others being flown around the country – been intended to celebrate the LGBTQ+ community.
Wat zou er raar zijn aan queers for Palestine. Queers snappen goed hoe het is om onderdrukt en vermoord te worden voor wie je bent. Daadwerkelijk raar zijn mensen die het opnemen voor genocide of deportaties richting een concentratiekamp zonder proces. Het fascisme in de VS en Israel heeft ook nauwe banden, beiden hebben niets met mensenrechten. Maar hoe kunnen mensen nou tegen mensenrechten zijn. Hoe kan je die lezen en denken, nou dat soort rechten hoef ik allemaal niet?quote:Op donderdag 1 mei 2025 15:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik snap het ergens wel. Er is een standpunt ingenomen om voor alle minderheden op te komen, dus kun je niet opeens uitzonderingen gaan maken. Waardoor je dus ook hele rare vergelijkingen krijgt (tussen die groepen, los nog van Queers for Palestine).
Als alllochtoon is het ergens wel fascinerend om vanaf een afstand te zien hoe blanken hierover proberen te denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |