Wat zou er raar zijn aan queers for Palestine. Queers snappen goed hoe het is om onderdrukt en vermoord te worden voor wie je bent. Daadwerkelijk raar zijn mensen die het opnemen voor genocide of deportaties richting een concentratiekamp zonder proces. Het fascisme in de VS en Israel heeft ook nauwe banden, beiden hebben niets met mensenrechten. Maar hoe kunnen mensen nou tegen mensenrechten zijn. Hoe kan je die lezen en denken, nou dat soort rechten hoef ik allemaal niet?quote:Op donderdag 1 mei 2025 15:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik snap het ergens wel. Er is een standpunt ingenomen om voor alle minderheden op te komen, dus kun je niet opeens uitzonderingen gaan maken. Waardoor je dus ook hele rare vergelijkingen krijgt (tussen die groepen, los nog van Queers for Palestine).
Als alllochtoon is het ergens wel fascinerend om vanaf een afstand te zien hoe blanken hierover proberen te denken.
Wie zijn deze mensen toch?quote:Op donderdag 1 mei 2025 15:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat zou er raar zijn aan queers for Palestine. Queers snappen goed hoe het is om onderdrukt en vermoord te worden voor wie je bent. Daadwerkelijk raar zijn mensen die het opnemen voor genocide of deportaties richting een concentratiekamp zonder proces. Het fascisme in de VS en Israel heeft ook nauwe banden, beiden hebben niets met mensenrechten. Maar hoe kunnen mensen nou tegen mensenrechten zijn. Hoe kan je die lezen en denken, nou dat soort rechten hoef ik allemaal niet?
Mensen die het opnemen voor het genocidale Israel. Mensen die het opnemen voor de regering Trump. Wie zijn dat toch, nou ik zie er genoeg van op fok!quote:Op donderdag 1 mei 2025 15:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wie zijn deze mensen toch?
Overigens is Kamala ondertussen bezig met de Oprah meme
Dat is bij verreweg de meeste sporten al zo voor zover ik weet. Maar voor veruit de meeste sporten geldt gewoon dat vrouwen het altijd afleggen tegen mannen en dus niet mee kunnen komen behalve wellicht op het allerlaagste niveau. Dus daarom is vrouwensport belangrijk. Bij sporten waar kracht minder belangrijk is doen vrouwen al heel lang mee met mannen. Ik volg auto en motorsport en daar doen vrouwen op meerdere niveaus al heel lang mee. Het zijn er niet veel, maar worden er wel meer. Als je nieuwsgierig bent, google eens op Michèle Moutonquote:Op donderdag 1 mei 2025 15:44 schreef Hanca het volgende:
Over transvrouwen in de sport loopt natuurlijk al langer een discussie, dat heeft niks met MAGA of discriminatie te maken, maar met eerlijke sport. Je kunt iemand net als ik prima 100% vrouw vinden en het toch lastig vinden dat iemand die 20 jaar heeft geprofiteerd van mannengenen voor spieropbouw mee mag doen met vrouwen. Probleem is: ze horen ook niet in een mannencategorie. Maak dus een beschermde 'geboren vrouw' categorie en een open categorie voor ieder ander, dan los je het probleem op volgens mij.
Nee, dat is niet okay.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe sta jij daarin dan. Vind je genocide of deportaties zonder proces richting een concentratiekamp okay?
We noemen het alleen een vrouwen en een mannen categorie, ook sportbonden in officiële documenten. Het moet gewoon 'women' en 'open' zijn. Marianne Vos wilde ooit met de mannen mee doen, maar kreeg daar geen toestemming voor. Blijkbaar is die categorie niet open.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is bij verreweg de meeste sporten al zo voor zover ik weet.
Hoeveel hebben de meeste moslims op met mensenrechten waarbij we gewoon predikers hier in nl hebben gehad die onder het mom van godsdienstvrijheid verkondigen dat homos van gebouwen afgegooid moeten worden.quote:Op donderdag 1 mei 2025 15:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
. Het fascisme in de VS en Israel heeft ook nauwe banden, beiden hebben niets met mensenrechten.
Oh dat is wel dom ja. Maar ook als je het de mannencategorie noemt moeten vrouwen zich gewoon in kunnen schrijven.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
We noemen het alleen een vrouwen en een mannen categorie, ook sportbonden in officiële documenten. Het moet gewoon 'women' en 'open' zijn. Marianne Vos wilde ooit met de mannen mee doen, maar kreeg daar geen toestemming voor. Blijkbaar is die categorie niet open.
Klagen klagen maar verder die gek gewoon z’n gang laten gaan, nutteloze Republikeinenquote:Op donderdag 1 mei 2025 16:04 schreef aquawoman het volgende:
In the meanwhile is the Amerikaanse economie in Q1 2025 voor het eerst sinds jaren gekrompen en worden ook republikeinen niet blij van:
https://meidasnews.com/ne(...)-over-trumps-economy
"I don’t think there is any doubt that the tariffs and trade war has injected a lot of uncertainty and instability into the economy. I think investment, what I’m hearing from businesses, is drying up. That’s not good," Senator Ron Johnson (R-WI) said."
McConnell en Democraat Whitehouse waren er niet tijdens de vote dus werd het 49-49 in de Senaat. Stukje politieke 'shenanigans' dus.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:07 schreef Szura het volgende:
[..]
Klagen klagen maar verder die gek gewoon z’n gang laten gaan, nutteloze Republikeinen
De meeste? Lekker vaag, nou vast wat minder dan de meeste atheisten. Maar hey genoeg atheisten hier op dit forum die te vuur en te zwaard verdedigen dat Israel mag genocideren.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel hebben de meeste moslims op met mensenrechten waarbij we gewoon predikers hier in nl hebben gehad die onder het mom van godsdienstvrijheid verkondigen dat homos van gebouwen afgegooid moeten worden.
Alle monotheïstische geloven zijn van nature semi fascistisch. En we zien de radicale uitwerking hiervan in Amerika maar ook veel islamitische landen.
Godsdienstvrijheid had in de westerse wereld allang ingeperkt moeten worden waarbij mensenrechten leidend zouden moeten zijn. En we dus radicalisatie aan de bron aanpakken.
' geboren ' vrouw.quote:Op donderdag 1 mei 2025 15:44 schreef Hanca het volgende:
Over transvrouwen in de sport loopt natuurlijk al langer een discussie, dat heeft niks met MAGA of discriminatie te maken, maar met eerlijke sport. Je kunt iemand net als ik prima 100% vrouw vinden en het toch lastig vinden dat iemand die 20 jaar heeft geprofiteerd van mannengenen voor spieropbouw mee mag doen met vrouwen. Probleem is: ze horen ook niet in een mannencategorie. Maak dus een beschermde 'geboren vrouw' categorie en een open categorie voor ieder ander, dan los je het probleem op volgens mij.
Heb je een punt, ze zullen het iets anders moeten afbakenen. Maar dat een discussie over vrouwensport legitiem is en momenteel veel speelt (zie de recente verkiezing van de IOC voorzitter) en niet direct fanschap van Trump of discriminatie betekent lijkt me duidelijk.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
' geboren ' vrouw.
Dat is inclusief transmannen, die weer profiteren van spieropbouw na de transitie.
Amerikanen, dit is toch letterlijk waar het tweede amendement voor is. Wat dat betreft is het ook wel both sides. In een land als Frankrijk zou met een regime als dit de boel worden afgebroken en op slot gegooid tot de politiek buigt.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:07 schreef Szura het volgende:
[..]
Klagen klagen maar verder die gek gewoon z’n gang laten gaan, nutteloze Republikeinen
Je spelt "de hele administratie" verkeerd. Kan gebeuren.quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:13 schreef Timwonnacott het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-mike-waltz-stapt-op
Mike Waltz is pleitte, nu Hegseth nog.
Het Pentagon is een onderzoek gestart dus kan snel gaanquote:Op donderdag 1 mei 2025 17:13 schreef Timwonnacott het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-mike-waltz-stapt-op
Mike Waltz is pleitte, nu Hegseth nog.
Je spelt het regime verkeerd. Kan gebeuren. Verder natuurlijk een smerige actie van de Deepstate om het Waltz en Hegseth onmogelijk te maken.quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:17 schreef OMG het volgende:
[..]
Je spelt "de hele administratie" verkeerd. Kan gebeuren.
It is unclear who would step in to run the influential White House National Security Council if Waltz is removed. Currently, a leading pick is Trump’s special envoy Steve Witkoff, who is shepherding negotiations with Russia, Iran and Hamas in Gaza, according to the three of the people.quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:19 schreef aquawoman het volgende:
https://nypost.com/2025/0(...)es-and-insiders-say/
Misschien Witkoff ook op het lijstje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |