abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217512667
Het is wel gunstig dat saudi-arabie net heeft gezegd olie te gaan dumpen, op de open markt.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  donderdag 1 mei 2025 @ 22:31:48 #252
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217512674
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_217512694
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 22:17 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]

Oeps. Hoe gaat Trumpie zich hier uit redden
Daar kun je als land ook zo makkelijk van het één op het andere moment mee stoppen. Laat me raden, de olie kunnen ze wel in de VS kopen tegen een 245% tarief?
  donderdag 1 mei 2025 @ 22:36:03 #254
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217512711
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 22:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoe kan dit anders aflopen dan met geweld?
Daar ben ik ook zeer van overtuigd, zelfs nog geweld voordat het afgelopen is met geweld. In mei gaan zo ontzettend veel mensen hun baan verliezen en alle hulpmiddelen zijn afgesneden en de plekken om je beklag te doen bestaan niet meer en de rechtbanken raken overspoeld. Mensen gaan wanhopig worden en zullen meer gaan demonstreren en hoe groter de demonstratie, hoe groter de kans dat Trump, als kat in het nauw, nog raardere sprongen gaat maken.

Of dat allemaal gaat gebeuren is maar de vraag zou je kunnen stellen, maar halverwege/eind mei ga je de eerste klappen zien op al het werk in transport en daar omheen. Dat gaat ook weer wat doen met de portemonnee van Henk en Ingr... eh John and Lisa, die al hun spaarcentjes sowieso aan het kwijtraken zijn. Ondertussen gaat het onderzoek stoppen naar ziektes zoals ebola en gaan de vaccins op de schop. Autistische mensen gaan worden opgespoord en het zal onduidelijk zijn wat het plan met hen precies is, maar geen tijd voor want het Gaza-plan blijkt (uiteraard) toch geen fantasieplannetje te zijn en de VS maakt zich klaar voor een prachtig vakantieoord op de schedels van rechteloze ondermensen.

Man, 20 jaar geleden zou je mij maar een slechte science-fictionschrijver hebben gevonden, nu zie ik een aantal van die dingen nog wel realiteit worden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217512774
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 22:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Daar ben ik ook zeer van overtuigd, zelfs nog geweld voordat het afgelopen is met geweld. In mei gaan zo ontzettend veel mensen hun baan verliezen en alle hulpmiddelen zijn afgesneden en de plekken om je beklag te doen bestaan niet meer en de rechtbanken raken overspoeld. Mensen gaan wanhopig worden en zullen meer gaan demonstreren en hoe groter de demonstratie, hoe groter de kans dat Trump, als kat in het nauw, nog raardere sprongen gaat maken.

Of dat allemaal gaat gebeuren is maar de vraag zou je kunnen stellen, maar halverwege/eind mei ga je de eerste klappen zien op al het werk in transport en daar omheen. Dat gaat ook weer wat doen met de portemonnee van Henk en Ingr... eh John and Lisa, die al hun spaarcentjes sowieso aan het kwijtraken zijn. Ondertussen gaat het onderzoek stoppen naar ziektes zoals ebola en gaan de vaccins op de schop. Autistische mensen gaan worden opgespoord en het zal onduidelijk zijn wat het plan met hen precies is, maar geen tijd voor want het Gaza-plan blijkt (uiteraard) toch geen fantasieplannetje te zijn en de VS maakt zich klaar voor een prachtig vakantieoord op de schedels van rechteloze ondermensen.

Man, 20 jaar geleden zou je mij maar een slechte science-fictionschrijver hebben gevonden, nu zie ik een aantal van die dingen nog wel realiteit worden.
Zou dat zijn waarom hij aan DOJ en Pentagon heeft gevraagd of t leger de politie kan helpen in de VS?
  donderdag 1 mei 2025 @ 22:47:45 #256
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217512820
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 22:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Zou dat zijn waarom hij aan DOJ en Pentagon heeft gevraagd of t leger de politie kan helpen in de VS?
En de politie kan ICE gaan helpen. Illegaal gaat niet meer genoeg zijn, en het gaat ook steeds hardhandiger. Het wachten is op een oproep aan burgers om illegalen en criminelen naar de grens te komen brengen, zo tegen de kerstvakantie. Stop the war on Christmas!

Mijn boek: Neo-USA, een boek van een moderne Nostradamus, binnenkort verkrijgbaar bij de mindere boekenhandel.
pi_217513147
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 22:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoe kan dit anders aflopen dan met geweld?
Hij zal toch gewoon ontkennen dat China dat doet of dat hij het ooit gezegd heeft. Anders heb je nog altijd de beurzen of obligatiemarkt als dat teveel crashed doet hij ook altijd een 180.
  donderdag 1 mei 2025 @ 23:43:22 #258
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217513219
Dat gaat hij gewoon moeten herroepen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 1 mei 2025 @ 23:46:53 #259
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217513232
De conservatiefjes leven wel in een vrij vreemd universum:
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 00:18:24 #260
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217513391
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 23:46 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
En dat zijn vaak een klein groepje personen die dat soort topics aanmaken alsof hun leven ervan afhangt. Alleen maar leugens, leugens en leugens.
pi_217513548
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 22:17 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]

Oeps. Hoe gaat Trumpie zich hier uit redden
Met al die tarriffs was handel met China sowieso al vrijwel nul, dit maakt geen verschil.
pi_217513556
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 23:46 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Best treurig dat die sub is overgenomen door wappies. Een normale conservatief schaamt zich toch de ogen uit de kop als die dit ziet.
Incelfrikandel
  vrijdag 2 mei 2025 @ 01:43:51 #263
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217513570
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 22:30 schreef ExTec het volgende:
Het is wel gunstig dat saudi-arabie net heeft gezegd olie te gaan dumpen, op de open markt.
Mooi, dit zou wel eens de nekslag voor Rusland kunnen worden in de komende 6 maanden.

https://wire.thearabianpo(...)ls-shift-in-oil.html

quote:
One of the key drivers behind this shift is the kingdom's growing dissatisfaction with certain members of OPEC+, particularly Kazakhstan and Iraq, who have exceeded their agreed production limits. This breach of OPEC+ targets has led to internal tensions, as the group aims to regulate production levels to maintain balance in global oil markets. Saudi Arabia has expressed frustration, arguing that non-compliant members undermine the group's efforts to control supply and stabilise prices.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_217513653
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 01:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Best treurig dat die sub is overgenomen door wappies. Een normale conservatief schaamt zich toch de ogen uit de kop als die dit ziet.
Normale conservatief is een contradictio in terminis. Wie zouden dat dan zijn. Als je jezelf zo ver buiten de werkelijkheid positioneert hoe ben je dan nog normaal te noemen. De hele ideologie slaat nergens op, men zoekt naar een natuurlijke ordening van zaken in het totaal tegen natuurlijke namelijk de maatschappij en de structuren die we hebben gecreerd.
In de Nederlandse politiek zie je ook dat totale wappen als die van SGP of Baudet zeer conservatief zijn. In de Amerikaanse politiek dit soort MAGA leipos. Maar al die conservatieven in Amerika zijn totaal van de pot gerukt bijvoorbeeld die Neil Gorsuch, zit nu zelfs in het Supreme Court voor Trump de rechtsstaat te slopen. Dat type ís de normale conservatief. Misschien heb je ook nog alto conservatieven die naast een bizarre ideologie wel normen en waarden hebben maar dat is zeker niet de norm.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 04:43:04 #265
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_217513714
Vrees in VS dat Nederland door handelsoorlog ’overloopt’ naar aartsrivaal China en alsnog hightech chipmachines levert.
'Stank voor dank voor loyale houding'

https://www.telegraaf.nl/(...)-chipmachines-levert
pi_217513750
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 04:43 schreef spapaars het volgende:
Vrees in VS dat Nederland door handelsoorlog ’overloopt’ naar aartsrivaal China en alsnog hightech chipmachines levert.
'Stank voor dank voor loyale houding'

https://www.telegraaf.nl/(...)-chipmachines-levert
Misschien moet schoof wel verhaaltjes op tv gaan vertellen dat amerika ons genaaid heeft door een verbod op export van chipmachines dat dit asml en europa triljoenen gekost heeft. Not fair en wat op de grond stampen erbij.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 06:12:17 #267
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217513758
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 00:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En dat zijn vaak een klein groepje personen die dat soort topics aanmaken alsof hun leven ervan afhangt. Alleen maar leugens, leugens en leugens.
Dat zijn bots.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 08:25:12 #268
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217514343

Roflmao.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 08:44:34 #269
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217514485
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 08:25 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Roflmao.
Zo lachen is het niet. Zit net eens even te zoeken op "Lowndes County Alabama" en u mag raden welke huidskleur daar het overgrote deel van de inwoners heeft. Hint: het is niet blank.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 2 mei 2025 @ 09:07:20 #270
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217514666
Essay dat de agenda van alle Trump-gekkigheid probeert te vatten als een soort ‘end of times’-ideologie, waarin (of het nou gaat om Panama of de grondstoffen in Oekraïne of Groenland) gehoard wordt voor alleen de happy/rich few die in het malletje passen (en waarbij de de-humans uit de weg worden geruimd richting locaties als CECOT)

https://www.theguardian.c(...)far-right-trump-musk
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217514891
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:07 schreef Szura het volgende:
Essay dat de agenda van alle Trump-gekkigheid probeert te vatten als een soort ‘end of times’-ideologie, waarin (of het nou gaat om Panama of de grondstoffen in Oekraïne of Groenland) gehoard wordt voor alleen de happy/rich few die in het malletje passen (en waarbij de de-humans uit de weg worden geruimd richting locaties als CECOT)

https://www.theguardian.c(...)far-right-trump-musk
Het is wel langer bekend dat veel van de zogenaamde "Christenen" die Trump in dik en dun steunen een tunnelvisie op de eindtijden opgelepeld krijgen van de predikanten en de groepen waarin men zich beweegt en men zich hieraan verlekkerd. Dus alle actie tot zelfdestructie wordt in die kringen toegejuicht. Het lijden omarmen.

Als Amerika "je wereld" is en kapitalisme je motor, dan zijn die eindtijden nu vrij zichtbaar voor het sektevolgend publiek. Die wereld stort in en de messias komt hen halen als het absolute dieptepunt bereikt is (whatever that may be). Maar de trein is nog onderweg en zal altijd onderweg blijven. De macht in de communes komt weer bij de kerken te liggen.

Besos was een grote promotor van deze angstcultuur, als in dat hij wilde dat zijn werknemers iedere dag angstig wakker werden voor de klant. Miljardairs zonder moreel kompas zien daarin nog meer verdienmogelijkheden.

Men denkt echt weer een soort Victoriaanse tijden te kunnen hercreeren met semi-slaven en werkelijke slaven. Het stigma van kinderarbeid halen was ook al een proefballonnetje, waarbij het me nu totaal niet meer verbaast als dat werkelijkheid wordt.

Amerika zou uit deze onzin nog kunnen opveren met een "wonder". Iets als afscheiding van staten of MAGA dat z'n eigen staart opvreet, wanneer types als Hegseth en Waltz op een zijspoor belanden en je onderling wat oorlogjes krijgt. Maar die weg is nog lang.

Ik denk persoonlijk dat met controle op NASA door deze sektarische groepen achter MAGA en deze waanzin- en angstcultuurmotor, we serieus nog weleens een bericht op de kanalen van NASA zouden kunnen lezen dat men het definitieve bewijs voor God heeft gevonden of iets dergelijks.

Buiten dat dit een grote clusterfuck wordt tussen wetenschap en religie is dit ook meteen de allerlaatste nagel in de doodskist van de VS en misschien wel van het huidige tijdperk. Dan wordt de VS nooit meer kredietwaardig en kan het land voor meerdere eeuwen richting de bodem, als in goed gezelschap van Somalië e.a. Ik gooi er een muntje op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 02-05-2025 09:45:05 ]
pi_217515224
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 23:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die houdt het ook niet 4 jaar vol.
Ik herinner me nog de Frontpage voor de verkiezingen van 2020 waarbij door menigeen geroepen werd dat Biden meteen na de inauguratie Kamala naar voren zou schuiven omdat hij te oud zou zijn.

Oftewel, ik zou er niet te zeker van zijn.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 10:12:11 #273
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217515461
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:52 schreef cynicus het volgende:

[..]
Ik herinner me nog de Frontpage voor de verkiezingen van 2020 waarbij door menigeen geroepen werd dat Biden meteen na de inauguratie Kamala naar voren zou schuiven omdat hij te oud zou zijn.

Oftewel, ik zou er niet te zeker van zijn.
True, maar ik sluit niet uit dat shit zo los gaat daar in de aankomende 12 maanden, dat het hele zooitje het Witte Huis niet meer in mag komen. He, en ik roep niet zomaar wat, het is allemaal zeer doordachte onzin die ik uit de duim zuig. ;)
pi_217515662
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
True, maar ik sluit niet uit dat shit zo los gaat daar in de aankomende 12 maanden, dat het hele zooitje het Witte Huis niet meer in mag komen. He, en ik roep niet zomaar wat, het is allemaal zeer doordachte onzin die ik uit de duim zuig. ;)
Ik hoop dat het zo mild blijft, maar ik denk niet dat deze administratie zonder (fysieke) slag of stoot weggaat
pi_217516011
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:27 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik hoop dat het zo mild blijft, maar ik denk niet dat deze administratie zonder (fysieke) slag of stoot weggaat
Daar lijkt het inderdaad niet op met wat ze zeggen en doen. Dictator from day one, you never have to vote again.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')