abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217504916
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2025 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:
Trump Melts Down Over Plummeting Popularity, Says Pollsters Are ‘Criminals’
[..]
Ik begrijp niet dat er nog steeds mensen zijn die deze dreinende kleuter het toonbeeld van mannelijkheid vinden.
Nagenoeg alle kletspraat van "Sterke Mannen" uit de politieke geschiedenis kwam voort uit een klaaglijk en klagend ressentiment.
Het lastige is: mensen houden enorm van klagen... en blijkbaar dus ook van klagers. En daarom stemmen ze op zo'n zeikstraal.

Zolang zijn bekendheid grotendeels beperkt bleef tot tv en jet set personality, was hij niet echt gevaarlijk voor democratie en rechtsstaat. Vanaf het moment dat hij de politieke arena betrad en zijn ressentiment, zijn gejammer en zijn geklaag door alle andere klagers werd opgepakt, werd dat helaas anders.

De ironie bij Trump is, dat als hij bij het tv-programma 'The Apprentice' geconfronteerd zou worden met een vergelijkbare dreinende en klagende zwakkeling die altijd aan anderen de schuld gaf, hij zou reageren met "YOU'RE FIRED!"
Ik doe het ff rustig aan.
pi_217504987
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 00:22 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dramatische gebeurtenis natuurlijk en ik hoop dat deze familie ruimhartig gecompenseerd wordt.

Enige kanttekening: als je een beetje googelt naar dit soort fouten bij invallen ten tijde van de Obama- of Biden-regering, komen daar soortgelijke voorvallen naar boven. (Ook door de ATF en DEA). Maar op basis van dit (nogmaals, dramatische) incident wordt er nu enigszins gedaan alsof de Gestapo op grote schaal illegale razzia's aan het uitvoeren is en dit een unicum is.

Dat vind dan ook weer wat overdreven.
Het gaat natuurlijk ook niet alleen om de fout, maar vooral om de onmenselijke aanpak die in de berichtgeving genoemd wordt. Geen excuses, geen manier om in contact te komen, toch al je spullen en geld kwijt zijn, terwijl duidelijk is dat het een fout was. Onder elke andere administratie zou hier ook schande over gesproken worden. In deze administratie is het echter de zoveelste fout die burgers een hoop leed kost.
pi_217505042
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 00:22 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dramatische gebeurtenis natuurlijk en ik hoop dat deze familie ruimhartig gecompenseerd wordt.

Enige kanttekening: als je een beetje googelt naar dit soort fouten bij invallen ten tijde van de Obama- of Biden-regering, komen daar soortgelijke voorvallen naar boven. (Ook door de ATF en DEA). Maar op basis van dit (nogmaals, dramatische) incident wordt er nu enigszins gedaan alsof de Gestapo op grote schaal illegale razzia's aan het uitvoeren is en dit een unicum is.

Dat vind dan ook weer wat overdreven.
En toch kom je niet met tegenvoorbeelden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217505067
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 23:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En je kunt er niets tegen doen, want rechten zijn woke. Dit is toch precies waar je die tweede amendement voor hebt? Waar zijn die patriots?

[ x ]

'The Tarriffs will make us rich'

Twee weken later:

'Maybe you can only buy two dolls instead of 30 and the price is higher'

Hallo, idiote Trumpfans word nou eens wakker, hoe gaan de tarriffs de VS rijk maken, als je 1/15 van de producten koopt (2 is 1/15 van 30).

En de andere week er tussenin waren de tarriffs vooral een 'punishment' tegen 'landen die misbruik maken van de VS'.

Het kan niet alle drie zijn, wat is het nou.
Heeft Trump daar toch een mooi punt om de overconsumptie in de VS in te perken. :D
pi_217505882
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 00:52 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het punt is niet dat je dit nu moet goedkeuren. Ik keur dit ook af, net als (neem ik aan) vrijwel iedereen. Het gaat erom dat er op basis van dit incident nu wordt gedaan alsof de Gestapo random razzia's aan het uitvoeren is, in tegenstelling tot voorheen. Die beeldvorming op basis van deze fout vind ik niet terecht.
Ik denk dat het verschil met nu ook wel een beetje is dat het voorheen als ongelukje werd bestempeld en nu beleid om het zo grof mogelijk te doen. Zoals heel vaak met deze regering: the cruelty is the point
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_217505923
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 22:58 schreef Szura het volgende:
Trumps favoriete vodje gaat voor de scalp van huisjesmelker turned flutonderhandelaar Witkoff?

[ x ]

[ x ]
Vastgoedlui en zakenmensen zijn toch definitie goede onderhandelaars?
pi_217507260
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 16:22 schreef Monolith het volgende:
Je moet natuurlijk ook wel hemeltergend simpel zijn als iets als sportende transgendervrouwen je grootste probleem is in deze tijd.
En toch zijn er nog steeds Democraten die strijden voor deze mannen. Echt bizar hoe dat soort mensen wetenschappelijk, politiek en moreel aan de verkeerde kant staan.
  donderdag 1 mei 2025 @ 12:38:58 #158
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217507270
quote:
6s.gif Op donderdag 1 mei 2025 02:00 schreef Kijkertje het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de voorbeelden van dit soort inhumane behandeling van mensen onder Biden. Ik kan me die niet herinneren en googlen levert ook niets op. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet uitgebreid in het nieuws zou zijn geweest.

Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 1 mei 2025 @ 12:40:27 #159
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217507282
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 12:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En toch zijn er nog steeds Democraten die strijden voor deze mannen. Echt bizar hoe dat soort mensen wetenschappelijk, politiek en moreel aan de verkeerde kant staan.
Ja, de niet verkeerde kant is herkenbaar aan het fascistische kabinet dat nu de macht heeft. Nee hoor, dat is écht de goede kant...
pi_217507288
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 12:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, de niet verkeerde kant is herkenbaar aan het fascistische kabinet dat nu de macht heeft. Nee hoor, dat is écht de goede kant...
Misschien wat minder drinken op een doordeweekse dag.
  donderdag 1 mei 2025 @ 12:43:53 #161
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217507308
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 12:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Misschien wat minder drinken op een doordeweekse dag.
Ik vind het wel knap van je dat je het zelf ook inziet. Ik wens je alle sterkte met het minderen.
pi_217507427
Alsof de wetenschap niet aan de kant van transgenders staat? Altijd apart als mensen uitspraken doen die er volledig naast zitten.

https://www.apa.org/topic(...)ty-gender-expression

quote:
Have transgender people always existed?
Transgender persons have been documented in many indigenous, Western, and Eastern cultures and societies from antiquity until the present day. However, the meaning of gender nonconformity may vary from culture to culture.
pi_217507453
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 05:12 schreef Toby56 het volgende:

[..]

De ironie bij Trump is, dat als hij bij het tv-programma 'The Apprentice' geconfronteerd zou worden met een vergelijkbare dreinende en klagende zwakkeling die altijd aan anderen de schuld gaf, hij zou reageren met "YOU'RE FIRED!"

Wel een geweldig programma (de Britse variant dan) _O_
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217507457
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 12:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, want die transgender mannen zijn de prioriteit momenteel. Er zijn geen grotere problemen daar.

De ironie om te spreken over moreel aan de verkeerde kant staan terwijl MAGA een dictatuur aan het oprichten is, geweldig
pi_217507536
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:05 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, want die transgender mannen zijn de prioriteit momenteel. Er zijn geen grotere problemen daar.
Het past wel in het grotere plaatje van de algemene mentale chaos daar momenteel :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217507547
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het past wel in het grotere plaatje van de algemene mentale chaos daar momenteel :7
Het lijkt wel of ze fentanyl in t water hebben gestopt, zo gestoord zijn een hoop mensen daar op t moment. Had Bondi toch gelijk met r 250 miljoen levens ‘gered’
pi_217507557
Waarom staan democraten eigenlijk voor vaccinaties of autisten. De wetenschap bewijst toch dat vaccinaties niet werken en dat autisme door vaccinaties komt?
  donderdag 1 mei 2025 @ 13:22:35 #168
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217507576
Moreel is wel een woordje geworden om vervolgens allerlei drek te kunnen plaatsen. Gisteren nog iemand die stelde dat ie moreel prima is, om vervolgens doodleuk pleiten voor het negeren van mensenrechten.
pi_217507647
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:22 schreef Vis1980 het volgende:
Moreel is wel een woordje geworden om vervolgens allerlei drek te kunnen plaatsen. Gisteren nog iemand die stelde dat ie moreel prima is, om vervolgens doodleuk pleiten voor het negeren van mensenrechten.
Hoe bedoel je geworden? Moraliteit wordt toch al duizenden jaren gebruikt om mensen te onderdrukken.
  donderdag 1 mei 2025 @ 13:35:29 #170
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217507698
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe bedoel je geworden? Moraliteit wordt toch al duizenden jaren gebruikt om mensen te onderdrukken.
Ik bedoelde de afgelopen dagen in dit topic. ;)

Maar je hebt gelijk.
  donderdag 1 mei 2025 @ 13:42:32 #171
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217507748
Ik ben ook inmiddels wel klaar met het kleuterschool gedrein van het what about ism. Je hoeft dus nooit verantwoordelijkheid te nemen omdat iemand anders niet perfect is/was.

Waarom niet gewoon onderkennen dat het niet okay is hoe deze raid gedaan is? Je kun t prima zijn voor een streng immigratiebeleid en ook nog steeds vinden dat mensen het recht op een proces en humane behandeling hebben.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 1 mei 2025 @ 13:45:54 #172
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217507770
New Yorks Times The Daily over de eerste honderd dagen en of de 'wraakacties' van Trump een 'succes' genoemd kunnen worden:

quote:
Jonathan Swan - 15:04
I have no qualms about describing it as a success. I would say it's stunningly successful, perhaps the most successful element of his program so far. You can affix monetary value to it. He has extorted about a billion dollars collectively in pro bono work from these law firms on behalf of his agenda. They've said, Mr. Trump, please don't hurt us. Please don't attack us.

We will do all this work for you for free. A hundred million dollars worth of free work. Utter capitulation. The universities, as you say, are changing their policies. And then just look at corporate America. I mean, you had this procession of CEOs go down to Mar-A-Lago during the transition, go sit down, have dinner with him. And then they gave him money.

They gave a million dollar check here for his inauguration. And then his people, his political authorities came back to him and said, actually, guys, we need a little more money. His political operation, Maggie will know the figure better than me. It keeps growing. But, you know, we're going to see probably a... A billion dollars plowed into this thing by the midterm elections.

Interviewer - 16:07
And Jonathan, you used the word extortion. And I don't think that was an accident.

Jonathan - 16:11
What would you use?
There's no other word for it. I don't even know if Trump would dispute that word. I mean, he is like publicly boasting.

Jonathan - 16:24
It's this, from Trump's perspective, this virtuous cycle.
Businesses are scared. They give the money. The money goes into Trump's political operation, which is designed to put the fear of God into any Republican who will step out of line, oppose his agenda. So it's this circle, right? Money comes in. Money is used to intimidate. Intimidation, you know, extracts more money and around the circle goes.
I am a black hole shitting into the void
pi_217507856
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:42 schreef aquawoman het volgende:
Ik ben ook inmiddels wel klaar met het kleuterschool gedrein van het what about ism. Je hoeft dus nooit verantwoordelijkheid te nemen omdat iemand anders niet perfect is/was.

Waarom niet gewoon onderkennen dat het niet okay is hoe deze raid gedaan is? Je kun t prima zijn voor een streng immigratiebeleid en ook nog steeds vinden dat mensen het recht op een proces en humane behandeling hebben.
Jamaar Hilary, Hunter’s laptop, enzo

Hebben we die vast gehad
pi_217507980
Guantanamo is ook schandalig. Kansloos van Obama dat hij die erfenis van Bush niet ongedaan wist te maken. Daar is het experimenteren met mensen buiten de Amerikaanse jurispredictie ongeveer begonnen lijkt me. Blijkbaar is de les daaruit dat het veel onmenselijker kan als je het maar niet op eigen bodem doet. Tenminste als we het over de recente Amerikaanse geschiedenis hebben. In Europa hebben we natuurlijk al ervaring met het opsluiten van mensen over de landsgrenzen heen.
pi_217508056
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:05 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Whataboutism. Dit soort polarisatie profiteert iemand als Trump dus van. Hoe lang gaat het nog duren voordat je door hebt? Als je over dit specifieke onderwerp niet wil praten/niet wil verdedigen mag dat best, maar zeg dan niets.

Je hoeft jezelf niet zo te polariseren, politiek hoeft geen teamsport te zijn. Behandel onderwerpen gewoon inhoudelijk en afzonderlijk. Bijvoorbeeld: Mannen die meedoen aan vrouwensport is slecht. Mensen deporteren naar een buitenlandse gevangenis zonder enige vorm van proces is slecht. Enzovoort enzovoort.

Bovendien is dit politiek ook handiger, dat voorkomt dat je aan de verkeerde kant van 80/20 issues komt te staan. Het wegwuiven van argumenten is juist wat Trump munitie geeft, snap je dat?

quote:
De ironie om te spreken over moreel aan de verkeerde kant staan terwijl MAGA een dictatuur aan het oprichten is, geweldig
Ik kan me echt niet goed voorstellen hoe je zo zwart/wit kunt denken. Is het onmogelijk dat de grote partijen in de VS allebei immoreel zijn op bepaalde (verschillende) punten? Ja of nee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')