SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 2 2006 (met Dirk-Jan, Gerrit, Hans, Jochum en Martijn)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 3 2007-2008 (met Frans, Gerard, Henk, Jan en Agnes)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 4 2009 (met Hans, Jos, Peter, Wietse en Wim)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 5 2010-2011 (met Annemarie, Frank, Gijsbert, Marcel en Richard)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 6 2012 (met Aad, Henk, Henrieke, Martin en Willem)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 7: Internationaal 2013-2014 (met Aletta, Jan, Johan, Jos en Wim)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 8 2014-2015 (met Bertie, Theo, Jan, Tom en Geert)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 9: Internationaal: 2016-2017 (Met Olke, Herman, Marc, Riks en David)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 10 2018 (met Steffi, Michelle, Marnix, Jaap en Wim)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 11 2019-2020 (met Annemiek, Bastiaan, Geert Jan, Geert, Jan)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 12 2021-2022 (met Evert, Janine, Hans, Rob en Jouke)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 13 2023 (met Bernice, Claudia, Richard, Piet en Haico)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 14 2024-2025 (met Deedry, Jan, John, Julius, Martijn en Roel)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.___________________________
![]()
Yvon is inderdaad wel vrij uniek. En tegelijkertijd is ze ook best voorspelbaar.
> Eerst is ze stil. (maar Roel ging niet verder, dus toen zei ze: 'vertel')
> Daarna gaat ze papegaaien (Roel: 'ik dacht: dat doe ik wel even. Y: 'Jij dacht: dat doe ik wel even?')
> Dan vraagt ze om specificatie/verduidelijkinig (Roel: 'dat is wel een ding.' Y: 'wat is dan een ding?') (ook weer door te papegaaien)
> Dan is ze weer wijselijk stil. Of hooguit een 'Ja?'
> Dan doorbreekt ze de cirkel van passiviteit door te vragen wat iemands rol er zelf in is of hoe hij/zij de situatie kan beïnvloeden ('Wat doe jij daar dan aan?')
> Dan trekt ze het even in z'n absurde om de persoon zijn gedrag te spiegelen ('jij denkt: als ik het maar nergens over heb, dan blijft het leuk. Dan lopen ze niet weg').
Op zich wel een mooi gesprek en ze krijgt hem ook wel los, maar tegelijkertijd blijft hij ook een beetje zwemmen. Want zijn gevoel komt natuurlijk niet nergens vandaan. Misschien passen die dames ook wel niet helemaal bij hem. Maar dat wordt niet benoemd. Daar wordt omheen gepraat of dat wordt in het midden gelaten. En misschien moet dat ook wel, omdat hij dat met die dames verder moet uitzoeken/uitmaken. Maar ik vraag me dan af in hoeverre Roel echt geholpen is met zo'n gesprekje, behalve dat het nu wel wat losser is gewoeld.
[ Bericht 11% gewijzigd door Postbus100 op 21-04-2025 14:36:41 ]Somebody that I used to know![]()
Julius, spreek je uit!
Kylie, spreek je uit!
Roel, spreek je uit!
Karin (van Roel), spreek je uit!
Marleen, spreek je uit!
Martijn, spreek je uit!Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Dat mogen ze niet van Yvonne en de makers, dit vertelden Evert en Maud laatst in een interview in het AD:quote:Op zondag 20 april 2025 23:16 schreef Arcee het volgende:
Julius, spreek je uit!
Kylie, spreek je uit!
Roel, spreek je uit!
Karin (van Roel), spreek je uit!
Marleen, spreek je uit!
Martijn, spreek je uit!
Evert: ‘Ik mocht van de makers niet laten merken of ik een voorkeur had voor de één of de ander.’
Maud: ‘Yvon was daar streng over geweest tegen je. Daar ben je van onder de indruk geweest.’
Evert: ‘Met een vingertje omhoog zei ze: ‘Laat het níet merken.’ En dat probeerde ik ook.’
[ Bericht 0% gewijzigd door stoker007 op 21-04-2025 09:55:52 (foutje) ]![]()
Deedry heeft hier dan zeker goed naar geluisterd. Ze is de kluts he-le-maal kwijt.quote:Op maandag 21 april 2025 09:54 schreef stoker007 het volgende:
[..]
Dat mogen ze niet van Yvonne en de makers, dit vertelden Evert en Maud laatst in een interview in het AD:
Evert: ‘Ik mocht van de makers niet laten merken of ik een voorkeur had voor de één of de ander.’
Maud: ‘Yvon was daar streng over geweest tegen je. Daar ben je van onder de indruk geweest.’
Evert: ‘Met een vingertje omhoog zei ze: ‘Laat het níet merken.’ En dat probeerde ik ook.’
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Deedry wil niemand kwetsen met haar keus voor de ander. Ze vergeet dat de heren dat weten, dat er 1 iemand niet meegaat op citytrip. Ik hoop trouwens dat ze voor Roy kiest.![]()
Dat is toch stom? We willen ontluikende liefdes zien. Op deze manier ontluikt er helemaal niks.quote:Op maandag 21 april 2025 09:54 schreef stoker007 het volgende:
[..]
Dat mogen ze niet van Yvonne en de makers, dit vertelden Evert en Maud laatst in een interview in het AD:
Evert: ‘Met een vingertje omhoog zei ze: ‘Laat het níet merken.’ En dat probeerde ik ook.’Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Waarom Roy? Die brandweerman leek haar goed te begrijpen, dat het een ongemakkelijk moment was voor Deedry.quote:Op maandag 21 april 2025 10:22 schreef Fietsertje70 het volgende:
Deedry wil niemand kwetsen met haar keus voor de ander. Ze vergeet dat de heren dat weten, dat er 1 iemand niet meegaat op citytrip. Ik hoop trouwens dat ze voor Roy kiest.![]()
Ja precies. Waarom de knappe meelevende man kiezen terwijl er een niet-knappe meelevende man met kind is.quote:Op maandag 21 april 2025 10:46 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Waarom Roy? Die brandweerman leek haar goed te begrijpen, dat het een ongemakkelijk moment was voor Deedry.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
O is dat kind het probleem.quote:Op maandag 21 april 2025 10:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja precies. Waarom de knappe meelevende man kiezen terwijl er een niet-knappe meelevende man met kind is.![]()
Ik vond dat Martijn niet heel goed met de situatie omging. Ciska werd een beetje buitengesloten en liep vervolgens geïrriteerd naar het kalfje, waar Martijn en Marleen een beetje lachend haar negeerden. Nee, niet sympathiek van een potentiële partner.
[ Bericht 0% gewijzigd door Revanches op 21-04-2025 12:10:57 ]And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
quote:Op maandag 21 april 2025 10:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja precies. Waarom de knappe meelevende man kiezen terwijl er een niet-knappe meelevende man met kind is.
Nou ja, dit dus![]()
Nee niet per se, maar ze moet uit 2 mannen kiezen en in het begin leek ze wel erg gecharmeerd van Roy.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Omdat ik die Sjoerd een engerd vind, daarom. En dat heeft niets met dat kind te maken, dat vond ik al bij de speeddates.quote:Op maandag 21 april 2025 10:46 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Waarom Roy? Die brandweerman leek haar goed te begrijpen, dat het een ongemakkelijk moment was voor Deedry.![]()
Nee, we willen suspense, tot het eind twijfelen en praten over wie er mee op citytrip mag.quote:Op maandag 21 april 2025 10:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is toch stom? We willen ontluikende liefdes zien. Op deze manier ontluikt er helemaal niks.
We willen niet wekenlang een boer met een deelnemer zien flikflooien en een derde erbij zien hangen (zoals nu bij Martijn een beetje, denk ik)![]()
We hebben nu wel heel brave, rustige boeren.quote:Op maandag 21 april 2025 12:25 schreef kikkerrrtje het volgende:
[..]
Nee, we willen suspense, tot het eind twijfelen en praten over wie er mee op citytrip mag.
We willen niet wekenlang een boer met een deelnemer zien flikflooien en een derde erbij zien hangen (zoals nu bij Martijn een beetje, denk ik)
Ik herinner me nog van jaaaaren geleden die boer die in procenten uit ging drukken welke vrouw hij het leukst vond.
Of die varkensboer die boos de keuken uit stormde en het land op ging.![]()
Het is de laatste jaren wel erg tam.
Na jaren van stilte zoekt BZV-boer Johan steun bij collega’s: ‘Ik dacht dat de buitenwereld mij zag als slecht mens’Betaalmuurquote:Na jaren van isolement op zijn boerderij in Denemarken zoekt boer Johan (60), bekend van Boer zoekt vrouw 2013, opnieuw contact met collega-deelnemers tijdens de presentatie van het boek Boer zocht vrouw – De niet vertelde verhalen. De veehouder vertelt openhartig over de mentale impact van zijn deelname, de breuk met Ingrid, en zijn langdurige gevoel van schaamte en eenzaamheid. Hij dacht jarenlang dat de buitenwereld hem als een slecht mens zag en verbrak vrijwel alle contacten, ook met familie. Nu krijgt hij eindelijk professionele hulp en vindt hij erkenning en steun bij andere oud-deelnemers die soortgelijke ervaringen delen. Hoewel hij een nieuwe relatie afzweert, doen de gesprekken met zijn coach hem goed, al blijft het verleden hem dagelijks achtervolgen.
Wie gaat het boek voor ons lezen![]()
![]()
Ik erger me vreselijk aan Eileen. Eigenlijk al vanaf het begin, maar vorige week na dat gezeur nog meer.
En dan in de aflevering van gisteren weer vertellen dat ze ook echt een andere kant heeft en ook wel los etc. kan zijn.![]()
Ik zou als John zijnde al helemaal klaar zijn met dat gemekker. Wat als ze straks meegaat naar feestjes etc, gaat ze dan ook de hele tijd met een pruillip zitten dat ze te weinig aandacht krijgt?
Verder:
- wat is Jan een lieve man. Hoop dat hij de liefde gaat vinden
- Roel vind ik ook lief, maar de vrouwen die hij nu heeft passen denk ik niet bij hem. Verder vind ik Simone per aflevering minder sympathiek worden.![]()
Blijft onvergeeflijk, he?quote:Op maandag 21 april 2025 10:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja precies. Waarom de knappe meelevende man kiezen terwijl er een niet-knappe meelevende man met kind is.
Somebody that I used to know![]()
Dat komt doordat Martijn al gekozen heeft. En Ciska dus niet meer boeiend is. Inderdaad niet sympathiek, maar wel de situatie.quote:Op maandag 21 april 2025 11:12 schreef Revanches het volgende:
Ik vond dat Martijn niet heel goed met de situatie omging. Ciska werd een beetje buitengesloten en liep vervolgens geïrriteerd naar het kalfje, waar Martijn en Marleen een beetje lachend haar negeerden. Nee, niet sympathiek van een potentiële partner.Somebody that I used to know![]()
De schrijvers van het boek waren afgelopen zaterdagmorgen in Nieuwsweekend (radioprogramma op Radio1) om te praten over dit boekquote:Op maandag 21 april 2025 13:25 schreef SpaceOdyssey het volgende:
Na jaren van stilte zoekt BZV-boer Johan steun bij collega’s: ‘Ik dacht dat de buitenwereld mij zag als slecht mens’
[..]
Betaalmuur
https://www.nporadio1.nl/(...)-19-boer-zocht-vrouwSomebody that I used to know![]()
Ik denk dat ik dat boek wel ga lezen. Niet zozeer vanwege Johan trouwens, maar op basis van deze podcastaflevering lijkt het me wel leuk.quote:Op maandag 21 april 2025 13:25 schreef SpaceOdyssey het volgende:
Na jaren van stilte zoekt BZV-boer Johan steun bij collega’s: ‘Ik dacht dat de buitenwereld mij zag als slecht mens’
[..]
Betaalmuur
Aan de andere kant houdt zij hem wel een spiegel voor. Want zij ziet wél dat John zich aanpast aan wat op dat moment hem het voordeligst uitkomt. En legt dat ook bij hem neer. John kan zich niet verstoppen voor Eileen...quote:Op maandag 21 april 2025 13:48 schreef S_E het volgende:
Ik erger me vreselijk aan Eileen. Eigenlijk al vanaf het begin, maar vorige week na dat gezeur nog meer.
En dan in de aflevering van gisteren weer vertellen dat ze ook echt een andere kant heeft en ook wel los etc. kan zijn.
Ik zou als John zijnde al helemaal klaar zijn met dat gemekker. Wat als ze straks meegaat naar feestjes etc, gaat ze dan ook de hele tijd met een pruillip zitten dat ze te weinig aandacht krijgt?Somebody that I used to know![]()
Ik denk dat het echt de setting is waar ze mee worstelt en dat ze irl nergens tegenaan loopt. En ik heb het idee dat John dat ook wel zo ziet, maar dat maakt het er niet makkelijker op, want onder de setting kun je niet uit.quote:Op maandag 21 april 2025 13:48 schreef S_E het volgende:
En dan in de aflevering van gisteren weer vertellen dat ze ook echt een andere kant heeft en ook wel los etc. kan zijn.![]()
Ik zou als John zijnde al helemaal klaar zijn met dat gemekker. Wat als ze straks meegaat naar feestjes etc, gaat ze dan ook de hele tijd met een pruillip zitten dat ze te weinig aandacht krijgt?
[...]![]()
Maar die andere meid is te gezellig en actief voor John, die kan beter af en toe die Eileen te grazen nemen. Die passen qua karakter en saaiheid beter bij elkaar. Ik zou trouwens nooit met een kippenboer daten, veel te giftig in die kippenstallen.quote:Op maandag 21 april 2025 13:48 schreef S_E het volgende:
Verder:
- wat is Jan een lieve man. Hoop dat hij de liefde gaat vinden
- Roel vind ik ook lief, maar de vrouwen die hij nu heeft passen denk ik niet bij hem. Verder vind ik Simone per aflevering minder sympathiek worden.![]()
Ik heb nog mijn twijfels. Marleen is heel duidelijk naar Martijn met dat steeds maar aanraken, maar ik vraag me af of zijn keuze voor Marleen al vaststaat.quote:Op maandag 21 april 2025 14:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat komt doordat Martijn al gekozen heeft. En Ciska dus niet meer boeiend is. Inderdaad niet sympathiek, maar wel de situatie.The love you take is equal to the love you make.![]()
Ik denk dat Marleen denkt dat de buit al binnen is, misschien overspeelt ze daarmee haar hand.quote:Op maandag 21 april 2025 15:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb nog mijn twijfels. Marleen is heel duidelijk naar Martijn met dat steeds maar aanraken, maar ik vraag me af of zijn keuze voor Marleen al vaststaat.![]()
Ja, dat was wel een goede, die kameleonopmerking. Zulk soort directe uitwisseling maakt echt contact mogelijk. Aan de andere kant komt ze daarnaast, op basis van de beelden tot nu toe, ook wel wat probleemzoekend en onvolwassen over.quote:Op maandag 21 april 2025 14:42 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Aan de andere kant houdt zij hem wel een spiegel voor. Want zij ziet wél dat John zich aanpast aan wat op dat moment hem het voordeligst uitkomt. En legt dat ook bij hem neer. John kan zich niet verstoppen voor Eileen...![]()
Zou het?quote:Op maandag 21 april 2025 15:18 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik denk dat Marleen denkt dat de buit al binnen is, misschien overspeelt ze daarmee haar hand.
Als Martijn en Marleen elkaar steeds wederzijds aan het aanraken zijn en Ciska er wat verloren bijloopt en zich terugtrekt op de kamer?
Is het dan niet gewoon "If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck."?![]()
Over 6 dagen weten we hetquote:Op maandag 21 april 2025 15:30 schreef kikkerrrtje het volgende:
[..]
Zou het?
Als Martijn en Marleen elkaar steeds wederzijds aan het aanraken zijn en Ciska er wat verloren bijloopt en zich terugtrekt op de kamer?
Is het dan niet gewoon "If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck."?![]()
Want wat staat er dan op het BZV-programma?quote:Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Zo is het geknipt & geplakt.quote:Op maandag 21 april 2025 13:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We hebben nu wel heel brave, rustige boeren.
Ik herinner me nog van jaaaaren geleden die boer die in procenten uit ging drukken welke vrouw hij het leukst vond.
- Die bollenboer moest reageren en deed dat in procenten, boeren hebben immers veel te rekenen, vooraf tijdens achteraf telkens weer opnieuw.
- Bij het napraten bleek dat hij weliswaar de keuken uitging, maar dat hij het land op liep was van een andere situatie. Hij zal in de logeerweken heel vaak het land opgelopen zijn, als boer zijnde.![]()
Dat was trouwens geen varkensboer maar een koeienboer die wegstormde.quote:Op maandag 21 april 2025 13:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We hebben nu wel heel brave, rustige boeren.
Hij kreeg later een relatie met een van de vrouwen van een varkensboer uit hetzelfde jaar. Ik geloof dat de vonk oversloeg bij een reünie.
Jan en Pauline, seizoen 2008, nog altijd samen.The love you take is equal to the love you make.![]()
Leuk koppel was (is) dat. Leuk dat ze nog samen zijn.quote:Op maandag 21 april 2025 18:50 schreef Lienekien het volgende:
Jan en Pauline, seizoen 2008, nog altijd samen.
Alsof boeren een apart soort categorie mensen zijn, het zijn gewoon ondernemers met een eigen zaak. Dat ze in levende dieren handelen is dan net iets anders dan een autoverkoper. Of dat ze in de akkerbouw zitten en afhankelijk van de oogst is misschien net iets anders dan een retailer.
Toevallig lijkt het alsof in dit soort meer lui rondlopen met een relatie behoefte. Het nostalgisch romantiseren van een boerenbedrijf is de aanleiding geweest van dit programma.
En dat klopt ook, ik heb erg goede herinneringen aan jeugdvriendjes die opgroeiden op een boerderij, logeerpartijtjes altijd spannend, vroeg opstaan en in de koeienstal meehelpen.![]()
Niet het nostalgisch romantiseren van het boerenleven was de aanleiding toch? Boeren werken hard, zitten soms ver van de bewoonde wereld en hebben daardoor minder kans op het vinden van de juiste partner. Daar helpt Yvon een handje bij.quote:Op maandag 21 april 2025 19:45 schreef Firuze60 het volgende:
Toevallig lijkt het alsof in dit soort meer lui rondlopen met een relatie behoefte. Het nostalgisch romantiseren van een boerenbedrijf is de aanleiding geweest van dit programma.![]()
Wat ook meespeelt is dat boeren vanwege hun werk vaak geen tijd hebben om uitgebreid te daten/te stappen/op vakantie te gaan en daardoor minder snel nieuwe mensen ontmoeten.quote:Op maandag 21 april 2025 19:45 schreef Firuze60 het volgende:
Alsof boeren een apart soort categorie mensen zijn, het zijn gewoon ondernemers met een eigen zaak. Dat ze in levende dieren handelen is dan net iets anders dan een autoverkoper. Of dat ze in de akkerbouw zitten en afhankelijk van de oogst is misschien net iets anders dan een retailer.
Toevallig lijkt het alsof in dit soort meer lui rondlopen met een relatie behoefte. Het nostalgisch romantiseren van een boerenbedrijf is de aanleiding geweest van dit programma.
En dat klopt ook, ik heb erg goede herinneringen aan jeugdvriendjes die opgroeiden op een boerderij, logeerpartijtjes altijd spannend, vroeg opstaan en in de koeienstal meehelpen.![]()
Ok, zo had ik het nog niet bekeken. Zag boeren niet als ver van de bewoonde wereld, ze hebben te maken met toeleveranciers etc. En vaak genoeg een sociale kring mensen, ik kwam als kind op een boerderij omdat mijn vader de boer kende en vriend werd omdat hij afnemer was van zijn melkproducten. Geloof er niks van dat boeren een soort sociale uitzondering zijn.quote:Op maandag 21 april 2025 20:16 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Niet het nostalgisch romantiseren van het boerenleven was de aanleiding toch? Boeren werken hard, zitten soms ver van de bewoonde wereld en hebben daardoor minder kans op het vinden van de juiste partner. Daar helpt Yvon een handje bij.![]()
Mijn overgrootvader was boer en wethouder tegelijk, die had een brede sociale kring mensen om zich heen.quote:Op maandag 21 april 2025 20:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat ook meespeelt is dat boeren vanwege hun werk vaak geen tijd hebben om uitgebreid te daten/te stappen/op vakantie te gaan en daardoor minder snel nieuwe mensen ontmoeten.![]()
Yvon zou het prima doen in elke datingshow met wat voor mensen dan ook, dat ze nu toevallig bij de boeren is beland als doelgroep, tja. Veel mensen werken hard. Ook Yvon.quote:Op maandag 21 april 2025 20:16 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Niet het nostalgisch romantiseren van het boerenleven was de aanleiding toch? Boeren werken hard, zitten soms ver van de bewoonde wereld en hebben daardoor minder kans op het vinden van de juiste partner. Daar helpt Yvon een handje bij.![]()
In 1920 ofzo, toen je nog gemeenten van 1600 inwoners had en wethouder een bijbaan was. Hij was zeker ook de veldwachter en je overgrootoma bewaakte de politiecel aan huis en kookte voor de gevangene?quote:Op maandag 21 april 2025 21:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mijn overgrootvader was boer en wethouder tegelijk, die had een brede sociale kring mensen om zich heen.![]()
Ik zou Yvon ook wel eens bij temptation island willen zienquote:Op maandag 21 april 2025 21:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Yvon zou het prima doen in elke datingshow met wat voor mensen dan ook, dat ze nu toevallig bij de boeren is beland als doelgroep, tja. Veel mensen werken hard. Ook Yvon.![]()
![]()
Als we even voorbij gaan aan wat er nu rondom de agrariërs gebeurt, zoals die krankzinnige kalender-land&tuinbouw, dan hebben we het dus over boeren. Geen baan van 9 tot 17 uur. Zoals we zien kunnen er zeer lange dagen van fysiek belastend werk mogelijk zijn. Vaak periodes waarin het extra druk is, bv. bij schapenboerin Janine in Zuid-Limburg heb je de lammertijd. Daar moet dag en nacht iemand bij zijn. Bij koeien heb je minder dat je een periode lang moet waken, tenzij je een megastal hebt. Etc.
Het is hier niet genoemd, maar ik weet het langs andere weg: het is een van de beroepen waarin je een extra kaliber wasmachine nodig hebt door wat er met je kleren in de machine achterblijft.
Wat veel jonge boeren ook kennen: als je een leuke meid tegenkomt en aan de praat raakt: zodra blijkt dat je boer bent, haken ze af. Dat is deels doordat er nog steeds op boeren neergekeken wordt, ondanks dat veel boeren de Hoge Landbouwschool hebben, het is al lang geen vak meer waarvan je het van je vader leerder. En veel jonge vrouwen zien zich zelf niet als boerin in het algemeen, laat staan als zwoegende boerin.
Ik was een keer in een vakantie-appartement bij een boerengezin. Veel boerderijen hebben een extra woning, die je het weduwehuis kan noemen. Dat komt hier minder voor, maar die extra woning zonder inwonende gepensioneerde ouders kan je dus goed verhuren.
Hartelijke mensen, kon gewoon eten uit de moestuin oogsten. Als ik wou fietsen, kon ik er een uit de berging uitzoeken. Er was een stagiare in de huishouding, opleiding om dus om hulp of de vrouw van de boer te worden, in tegenstelling tot de boerenopleiding waarin de vrouwen ook gelijkwaardig boerin worden. De moeder van de stagiare was een keer uitgenodigd voor kennismaking of zo en bleef eten en ik kon er ook bij komen.
De ouders van de boerin waren er ook een keer. Pffff. Deze hooghartige stadsmenen waren nog steeds ontstemd (oudste dochter was een jaar of 10) dat hun dochter met een boer getrouwd was!!!! Dat werd overigens straal genegeerd. Ik kon eigenlijk altijd zelfs ongevraagd aanschuiven als ze buiten aten.
Nog een herinnering. Op het werk werd me een keer gevraagd of ik mee wilde lammetjes kijken. Que? Ja, er was iemand die van een boerderij kwam en die had blijkbaar wat staan kwekken met wat collega's en we konden zo mee. Mocht van de baas en daar gingen we. Het waaide trouwens keihard, voorjaar en zo. Eerst het huis in, grote eetkeuken. Geen enkel probleem dat er een vrij groot gezelschap binnen kwam. Iedereen was welkom, kon zitten en kreeg koffie met wat lekkers, een praatje en toen naar buiten en de stal.
Dus ik dacht een schattig lammetje te aaien. Nahahah. Die vacht was keihard van het koude gestolde vet.
Had nooit eerder in het echt een moderne lammetjesstal gezien. Was trouwens zo'n open schuur met een hek ervoor. Eenzelfde "schuur" als die overkapte stalling van het grote materieel als stractors en zo.
Open stallen hebben we dus wel in allerlei varianten gezien bij BZV.
Zag onlangs in het voorbijgaan een kop dat de iglo's niet meer zouden mogen. Een rij eenpersoons ziet er wel dieronvriendelijk uit, al is het beter dan het donkere hok van de al lang verboden kistkalveren. Vrij snel waren er tweekalfsiglo's te zien, met ook een grotere ruimte erom heen. Een rijtje daarvan ziet er niet zo akelig uit.![]()
Tjongejonge, even wat geruimd in je post vol met 'voor' oordelen. Ook ik heb die ook, maar ik weiger de boeren als een apart soort mensen te zien, dat is nostalgie. Zij zijn gewoon ondernemers in een land, punt.quote:Op maandag 21 april 2025 21:56 schreef Teslynd het volgende:
Als we even voorbij gaan aan wat er nu rondom de agrariërs gebeurt, zoals die krankzinnige kalender-land&tuinbouw, dan hebben we het dus over boeren. Geen baan van 9 tot 17 uur.
Wat veel jonge boeren ook kennen: als je een leuke meid tegenkomt en aan de praat raakt: zodra blijkt dat je boer bent, haken ze af. Dat is deels doordat er nog steeds op boeren neergekeken wordt, ondanks dat veel boeren de Hoge Landbouwschool hebben, het is al lang geen vak meer waarvan je het van je vader leerder. En veel jonge vrouwen zien zich zelf niet als boerin in het algemeen, laat staan als zwoegende boerin
De ouders van de boerin waren er ook een keer. Pffff. Deze hooghartige stadsmenen waren nog steeds ontstemd (oudste dochter was een jaar of 10) dat hun dochter met een boer getrouwd was!!!! Dat werd overigens straal genegeerd. Ik kon eigenlijk altijd zelfs ongevraagd aanschuiven als ze buiten aten.
beter dan het donkere hok van de al lang verboden kistkalveren. Vrij snel waren er tweekalfsiglo's te zien, met ook een grotere ruimte erom heen. Een rijtje daarvan ziet er niet zo akelig uit.![]()
Die ouders wáren hooghartig. Bij de vrouw zag je het beter dan bij de man, die minder expressief was.quote:Op maandag 21 april 2025 23:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tjongejonge, even wat geruimd in je post vol met 'voor' oordelen. Ook ik heb die ook, maar ik weiger de boeren als een apart soort mensen te zien, dat is nostalgie. Zij zijn gewoon ondernemers in een land, punt.
Boeren wáren van oudsher wel een aparte groep. Paar herenboeren, veel kleine boeren en keuterboeren. met hard meewerkende gezinsleden in tijden die veel harder waren dan nu met een veel minder geschoolde bevolking. Toenh ad je ook kinderen uit de buitengebieden die een uur naar school moesten lopen. En dan de moeizame erfenisregel: afhankelijk van de regio was het óf de jongste zoon óf de oudste zoon die de boerderij erfde, de rest had pech. Er was toen een veel lagere bevolkingsdichtheid, dus ze waren al verder van de stad/stedelijke ontwikkelingen. Daarmee ontwikkelde zich een specifieke cultuur en de uitdrukking boerenslimheid.
De boeren nu zijn ondernemers die niet weten waar ze aan toe zijn. Ze worden sinds de jaren 90 gepest met steeds weer nieuwe regels incl. dure investeringen, geboden en verboden, valste beloftes, etc. Opvolging door een van de kinderen gaat inmiddels via de maatschap-constructie en veel kinderen hebben al een beroep voordat er sprake is van opvolging, wat neerkomt op boeren die al vroeg weten geen bedrijfsopvolger hebben, wat investeringen nog wat lastiger maakt. Dat zagen we ook bij BZV. De bloembollenboer wilde niet de melkveeboerderij van z'n ouders overnemen.![]()
Ik zou ook ontstemd zijn als mijn 10-jarige dochter met een boer getrouwd was!quote:Op maandag 21 april 2025 21:56 schreef Teslynd het volgende:
De ouders van de boerin waren er ook een keer. Pffff. Deze hooghartige stadsmenen waren nog steeds ontstemd (oudste dochter was een jaar of 10) dat hun dochter met een boer getrouwd was!!!!Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco![]()
Ik vind die gesprekken met Yvon altijd vrij zinloos. Eerst is ze inderdaad de hele tijd aan het papegaaien, en dan komt ze met allemaal opdrachten die ze dan vrij dwingend communiceert. Zo van "Nou zeg dat dan gewoon eens een keertje!!!" of "Praat dan eens met de dames!!". Ze heeft eigenlijk de macht om het hele verhaal een bepaalde kant op te sturen, ook in functie van het programma. Als ze namelijk tegen Roel had gezegd dat die dames misschien gewoon niet genoeg bij hem passen of hij bij de dames, dan had hij waarschijnlijk meteen gezegd dat ze gelijk had en had hij de dames naar huis laten gaan.quote:Op zondag 20 april 2025 23:04 schreef Postbus100 het volgende:
[ x ]
Yvon is inderdaad wel vrij uniek. En tegelijkertijd is ze ook best voorspelbaar.
> Eerst is ze stil. (maar Roel ging niet verder, dus toen zei ze: 'vertel')
> Daarna gaat ze papegaaien (Roel: 'ik dacht: dat doe ik wel even. Y: 'Jij dacht: dat doe ik wel even?')
> Dan vraagt ze om specificatie/verduidelijkinig (Roel: 'dat is wel een ding.' Y: 'wat is dan een ding?') (ook weer door te papegaaien)
> Dan is ze weer wijselijk stil. Of hooguit een 'Ja?'
> Dan doorbreekt ze de cirkel van passiviteit door te vragen wat iemands rol er zelf in is of hoe hij/zij de situatie kan beïnvloeden ('Wat doe jij daar dan aan?')
> Dan trekt ze het even in z'n absurde om de persoon zijn gedrag te spiegelen ('jij denkt: als ik het maar nergens over heb, dan blijft het leuk. Dan lopen ze niet weg').
Op zich wel een mooi gesprek en ze krijgt hem ook wel los, maar tegelijkertijd blijft hij ook een beetje zwemmen. Want zijn gevoel komt natuurlijk niet nergens vandaan. Misschien passen die dames ook wel niet helemaal bij hem. Maar dat wordt niet benoemd. Daar wordt omheen gepraat of dat wordt in het midden gelaten. En misschien moet dat ook wel, omdat hij dat met die dames verder moet uitzoeken/uitmaken. Maar ik vraag me dan af in hoeverre Roel echt geholpen is met zo'n gesprekje, behalve dat het nu wel wat losser is gewoeld.
De trieste waarheid is namelijk dat Roel met zijn gevoel dat hij niet goed genoeg is toch best een beetje in de juiste richting zit. Het is ook gewoon niet echt een kerel waar vrouwen van in katzwijm vallen volgens mij. De dames vinden hem ook gewoon niet zo leuk en dat merkt hij. Meestal werkt het zo in relaties: als je gaat twijfelen of twijfelt of de ander twijfelt, dan is daar echt wel een reden voor. Ik zou echt heel erg verbaasd zijn als het nu nog iets gaat worden met een van beiden.
Verder hoop ik dat John inziet dat hij de foute keuze heeft gemaakt door Mira weg te sturen. Ik ben verbaasd dat Jan toch nog interesse in Dorien heeft omdat ik dacht dat hij al voor die ander had gekozen. Maar Dorien zal praktisch gezien wel handiger zijn.Mja![]()
Nou, bij Roel zijn de dames een beetje "out of his league". Je ziet het wel vaker bij BZV, er wordt puur op het koppie gekozen, en of de dame er bij past qua karakter is op dat moment niet aan de orde. Het mooiste voorbeeld vind ik nog steeds boer Geert uit Oeffelt, eindigde ook met lege handen.![]()
Die Geert vond zichzelf volgens mij helemaal geweldig. Best een verschil.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:45 schreef Fietsertje70 het volgende:
Nou, bij Roel zijn de dames een beetje "out of his league". Je ziet het wel vaker bij BZV, er wordt puur op het koppie gekozen, en of de dame er bij past qua karakter is op dat moment niet aan de orde. Het mooiste voorbeeld vind ik nog steeds boer Geert uit Oeffelt, eindigde ook met lege handen.The love you take is equal to the love you make.![]()
Kwam dat gevoel van geweldigheid niet pas nadat hij bij de laatste 5 boeren kwam? En volgens mij dacht hij ook met konijnenpak-Geert het schnabbelcircuit in te kunnen gaan, zo grappig vonden zichzelf....quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die Geert vond zichzelf volgens mij helemaal geweldig. Best een verschil.![]()
Dat was Geert-Jan.quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:02 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Kwam dat gevoel van geweldigheid niet pas nadat hij bij de laatste 5 boeren kwam? En volgens mij dacht hij ook met konijnenpak-Geert het schnabbelcircuit in te kunnen gaan, zo grappig vonden zichzelf....The love you take is equal to the love you make.![]()
Ohw ja, heb even gekeken maar je had dat seizoen een Jan, een Geert en een Geert-Jan, om het overzichtelijk te houden....quote:![]()
Ik vind dat eerder bij Julius (en Kylie) het geval. John en Roel zien er toch niet verkeerd uit? Lijken ook niet helemaal bleu in de liefde.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:45 schreef Fietsertje70 het volgende:
Nou, bij Roel zijn de dames een beetje "out of his league". Je ziet het wel vaker bij BZV, er wordt puur op het koppie gekozen, en of de dame er bij past qua karakter is op dat moment niet aan de orde. Het mooiste voorbeeld vind ik nog steeds boer Geert uit Oeffelt, eindigde ook met lege handen.![]()
Roy en Deedry zijn pas echt een gevaltje ‘out of his league’. Maar dat hoeft niet altijd uit te maken.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:45 schreef Fietsertje70 het volgende:
Nou, bij Roel zijn de dames een beetje "out of his league". Je ziet het wel vaker bij BZV, er wordt puur op het koppie gekozen, en of de dame er bij past qua karakter is op dat moment niet aan de orde. Het mooiste voorbeeld vind ik nog steeds boer Geert uit Oeffelt, eindigde ook met lege handen.
Roel en die vrouwen vind ik erg meevallen. Simone (en Sandra) is niet bepaald de allerknapste. Karin en Simone zijn vermoedelijk te modern voor het leven op de boerderij. En ik denk dat ze vanuit hem te weinig interesse voelen, nul aandacht.
Ik hoop tegen beter weten in dat er toch nog iets gebeurt bij Roel. Ik gun het hem onwijs.
Roel ziet er niet verkeerd uit, maar er zit ook weinig bij verder. En Julius vond ik tot zondag wel goed in zijn analyse. Maar van ik durf geen stap verder te gaan qua diepgang, als de ander dat ook niet durft blijf je rondjes om elkaar heen draaien.quote:Op dinsdag 22 april 2025 12:08 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik vind dat eerder bij Julius (en Kylie) het geval. John en Roel zien er toch niet verkeerd uit? Lijken ook niet helemaal bleu in de liefde.![]()
Ken jij Roel?quote:Op dinsdag 22 april 2025 13:27 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Roel ziet er niet verkeerd uit, maar er zit ook weinig bij verder.![]()
Ik vond Roel echt goed van start gaan met de dagdates toen. Lekker met die meiden naar de sportschool en dat diner met chefkok in de kas. Maar dat heeft de dames misschien ook onbedoeld een indruk van hem gegeven die nogal een contrast is met hoe hij in het dagelijks leven is.
En ik denk dat Sandra dat misschien geen punt vond mits ze hem als persoon beter kon leren kennen. Dat lukte niet echt en ze viel af. De overgebleven twee lijken die moeite niet te doen en als alles oppervlakkig blijft is er vooral veel saaiheid.![]()
Ik zat nog wel te denken waarom ze niet even ergens iets leuks gaan doen maar dan heb je dus kans op herkenning etc.quote:Op dinsdag 22 april 2025 13:46 schreef Stepperoller het volgende:
Ik vond Roel echt goed van start gaan met de dagdates toen. Lekker met die meiden naar de sportschool en dat diner met chefkok in de kas. Maar dat heeft de dames misschien ook onbedoeld een indruk van hem gegeven die nogal een contrast is met hoe hij in het dagelijks leven is.
En ik denk dat Sandra dat misschien geen punt vond mits ze hem als persoon beter kon leren kennen. Dat lukte niet echt en ze viel af. De overgebleven twee lijken die moeite niet te doen en als alles oppervlakkig blijft is er vooral veel saaiheid.![]()
![]()
nee, maar hij vertelde dat hij maar 1x in 7 jaar tijd bij zijn voormalige schoonouders langs is geweest. En Sandra probeerde wel dingen aan hem te vragen, maar die moest weg, ook bij het eten met die kok was er iemand bij die vragen stelde...kon ook vertrekken. Schept bij mij wel een beeld van dat het vooral nergens om mag gaan....quote:![]()
Ow, dat vind ik dus helemaal niet. Als het over uiterlijk gaat, vind ik Roel er beter uit zien dan zijn dames. Vooral als die bleke met dat dunne haar (Karin?). Roel heeft echt mooie ogen en een hele goede blik. Beetje zwoele blik zelfs, maar daar zal hij zelf weinig van snappen of mee kunnen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:45 schreef Fietsertje70 het volgende:
Waarom heb je niet geschreven?quote:Op dinsdag 22 april 2025 14:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ow, dat vind ik dus helemaal niet. Als het over uiterlijk gaat, vind ik Roel er beter uit zien dan zijn dames. Vooral als die bleke met dat dunne haar (Karin?). Roel heeft echt mooie ogen en een hele goede blik. Beetje zwoele blik zelfs, maar daar zal hij zelf weinig van snappen of mee kunnen.![]()
Waarom wel? Ben niet op zoek, ben voorzien. En bovendien is hij absoluut niet mijn type. Je kunt ook objectief een oordeel hebben over iemands uiterlijk zonder er direct zelf iets mee te willen. Tenminste, ik kan dat.quote:![]()
Objectief zwoel.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom wel? Ben niet op zoek, ben voorzien. En bovendien is hij absoluut niet mijn type. Je kunt ook objectief een oordeel hebben over iemands uiterlijk zonder er direct zelf iets mee te willen. Tenminste, ik kan dat.![]()
Ik ben echt blij dat het topic in dit seizoen nu weer een beetje loskomt.![]()
Grappig hoe smaken kunnen verschillen, die Karin is juist de knapste deelnemer van het seizoen die nog meedoet in mijn ogen (en ben het dus eens met de conclusie dat deze dames out of the league van Roel zijn)quote:Op dinsdag 22 april 2025 14:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ow, dat vind ik dus helemaal niet. Als het over uiterlijk gaat, vind ik Roel er beter uit zien dan zijn dames. Vooral als die bleke met dat dunne haar (Karin?). Roel heeft echt mooie ogen en een hele goede blik. Beetje zwoele blik zelfs, maar daar zal hij zelf weinig van snappen of mee kunnen.![]()
Heel boeiend. Ik val niet op mannen, maar ik vind Roel er niet aantrekkelijk uitzien. Zijn ogen zijn wel mooi en gevoelig, maar zijn gezicht en lichaam zijn nogal ongevormd en dat plukje op zijn hoofd kan hij beter afscheren. Maar blijkbaar verschillen de smaken wel ja ...
Karin en Simone doen mijn hart ook niet sneller kloppen trouwens, maar ik vind ze ook niet onaantrekkelijk.Mja![]()
Het voorfilmpje voor komende zondag:
- Roel knuffelt met beide dames
- Deedry zegt tegen Roy dat ze al een keuze gemaakt heeft.![]()
We zitten weer klaar voor een aflevering vol twijfels, emoties, aannames en vooral niks, helemaal niks.![]()
Geweldig.quote:![]()
Je gunt die man toch de wereld.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Haha, dat uitje naar een fastfood wegrestaurant, hilarische tv, Jan reageert alsof ie de mount everest heeft beklommen![]()
![]()
Ik snap best dat die vrouwen 'last' hebben dat er nog iemand is. Maar dat is natuurlijk ook al 100 jaar het concept.
Is dit ooit eerder zo geweest?![]()
Iemand enig idee waar Roel z’n boerderij is?Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Roel verklaart beide vrouwen de liefde.
Alleen Simone is een mogelijkheid. Karin wil niks. Roel denkt dat het komt door terughoudendheid.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Goeie keuze Deedry.
Ik zeg het elke week maar, hebben we überhaupt 1 fatsoenlijk gesprek gezien tussen Deedry en 1 van de mannen?
Beide prima mannen trouwens.![]()
Het woord van BZV dit jaar is "lastig"Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen![]()
Ja.quote:Op zondag 27 april 2025 21:13 schreef Stepperoller het volgende:
Lieve reacties van beide heren bij Deedry die ook zien hoe lastig zij het vindt
Zowel Deedry als deze mannen vind ik lief.
Ik denk dat Karin (van John) na deze serie wel ziet dat ze zich wat beter moet kleden. Ze lijkt wel 5 maanden zwanger met die truien die 3 maten te klein zijn…Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Ik vind die Roy echt niks.quote:Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen![]()
Yvon moet komen opdraven om de hete kolen voor Julius uit het vuur te halen. De vragen stellen aan zijn logé's die hij had moeten stellen.![]()
De boeren geven zich ook niet voor niks voor dit programma op.quote:Op zondag 27 april 2025 21:20 schreef kikkerrrtje het volgende:
Yvon moet komen opdraven om de hete kolen voor Julius uit het vuur te halen. De vragen stellen aan zijn logé's die hij had moeten stellen.
Ik vind die Deedry ook niks, dus ik denk dat ze wel bij elkaar passenquote:
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco![]()
Als Dorien maar wel wil blijven. Jan mag niet alleen overblijven.
Daarom is dit programma er, omdat het lastig isquote:Op zondag 27 april 2025 21:25 schreef byah het volgende:
Ik schakel net in, maar het is allemaal maar lastig
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco![]()
Ik vind de meiden bij Roel een beetje (groot woord) schijnheilig worden. Ze willen allebei toch niet. En dan onderling dit bespreken.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Al probeert Karin het wel tegen hem zeggen. Maar hij draait het elke keer net iets positiever dan ze het bedoeld.quote:Op zondag 27 april 2025 21:27 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vind de meiden bij Roel een beetje (groot woord) schijnheilig worden. Ze willen allebei toch niet. En dan onderling dit bespreken.![]()
Dat wel, maar ze is niet duidelijk genoeg en onderling bespreken ze wel even “oh ik dacht eerst wat doe ik hier nog”.quote:Op zondag 27 april 2025 21:31 schreef Remco het volgende:
[..]
Al probeert Karin het wel tegen hem zeggen. Maar hij draait het elke keer net iets positiever dan ze het bedoeld.Leuk voor hem om dit later te zien.
Nou die vertrekt gezien het voorstukje volgende week. Wordt geen goede score dit seizoen met stelletjes.quote:Op zondag 27 april 2025 21:31 schreef Stepperoller het volgende:
Hopelijk vindt Dorien het geen punt om tweede keus te zijnOp maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.![]()
Deedry kiest voor de looks waar haar zus ook voor zou kiezen.
Jan wil met tweede keus op citytrip maar tweede keus denkt daar anders over.
Roel wil Karin maar Karin wil Roel niet. Simone wil het liefst ook met gierende banden weg. Die valt in slaap daar zo suf vindt ze het.
Martijn gaat voor de jongere Marleen. Ciska wil Martijn maar merkt dat ze tweede viool speelt en trekt dat niet.
Julius weet niet wat hij wil en van zijn dames straalt het enthousiasme nou ook niet echt af.
John wil eigenlijk Eileen maar Karin is veel flirteriger en extraverter. Hij wil eigenlijk weten hoe Eileen 1 op 1 is, maar dan geeft ie Karin op en dat wil hij niet.![]()
Ik had dat vorige week al. Ik hoop dat hij na de uitzendingen een lieve meid treft.quote:Op zondag 27 april 2025 21:27 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vind de meiden bij Roel een beetje (groot woord) schijnheilig worden. Ze willen allebei toch niet. En dan onderling dit bespreken.![]()
Ja.quote:Op zondag 27 april 2025 21:37 schreef S_E het volgende:
[..]
Ik had dat vorige week al. Ik hoop dat hij na de uitzendingen een lieve meid treft.
Ik denk dat die mannen nog best wat brieven zullen krijgen na de uitzending. En anders hebben ze die stapel brieven van vóór de uitzending nog
Ik word er wel een beetje depri van hoor dit seizoen. Ook weer van dat typische vrouwengedrag: ergens klaar mee zijn, maar niet uitspreken en in plaats daarvan allerlei subtiele en nare hints geven.Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Jan heeft die eerste vrouw laten lopen. Misschien wordt het nog wat op de reunie.quote:Op zondag 27 april 2025 21:36 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nou die vertrekt gezien het voorstukje volgende week. Wordt geen goede score dit seizoen met stelletjes.Iedereen is een kutlultrut
Zeker.quote:Op zondag 27 april 2025 21:46 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Ik denk dat die mannen nog best wat brieven zullen krijgen na de uitzending. En anders hebben ze die stapel brieven van vóór de uitzending nog
En alle kandidaten krijgen post of gewoon DM’s. Ook de man die verzwijgt dat hij een kind heeft.
Julius en Roel zijn ook zo vaag. Maar meestal is dat wel een beetje boer eigen.quote:Op zondag 27 april 2025 21:50 schreef Fascination het volgende:
Ik word er wel een beetje depri van hoor dit seizoen. Ook weer van dat typische vrouwengedrag: ergens klaar mee zijn, maar niet uitspreken en in plaats daarvan allerlei subtiele en nare hints geven.
Maar nu twijfelen al die vrouwen.
Ik heb medelijden met Roel, het lijkt me een doodgoeie jongen. Ik gun hem een leuke meid, maar hij moet wel leren doorpakken. Het gaat niet vanzelf.![]()
Mijn seizoen is een beetje mislukt als Roel en Jan alleen blijven.quote:Op zondag 27 april 2025 21:59 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik heb medelijden met Roel, het lijkt me een doodgoeie jongen. Ik gun hem een leuke meid, maar hij moet wel leren doorpakken. Het gaat niet vanzelf.
quote:Op zondag 27 april 2025 22:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mijn seizoen is een beetje mislukt als Roel en Jan alleen blijven.![]()
![]()
Ik gun Jan ook zo een lieve vrouw, zo’n lieve man, zit geen kwaad in.
Toch snap ik Karina heel goed, ik denk dat zij zich meer zijn begeleider voelde dan een potentiële partner.![]()
Ja, maar als je 2 x naar de McDonalds geweest bent met hem weet hij echt wel hoe zo’n bestelzuil werkt en wat een QR code is. Hij bedient ook allemaal elektronica op zijn tractor en veevoermengwagen. Dat is ook wel even leren hoe dat werkt.quote:Op zondag 27 april 2025 22:10 schreef S_E het volgende:
Ik gun Jan ook zo een lieve vrouw, zo’n lieve man, zit geen kwaad in.
Toch snap ik Karina heel goed, ik denk dat zij zich meer zijn begeleider voelde dan een potentiële partner.![]()
Misschien was dit de druppel want klaarblijkelijk voelde ze sowieso geen vonk of iets dat ‘groeide’.quote:Op zondag 27 april 2025 22:13 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Ja, maar als je 2 x naar de McDonalds geweest bent met hem weet hij echt wel hoe zo’n bestelzuil werkt en wat een QR code is. Hij bedient ook allemaal elektronica op zijn tractor en veevoermengwagen. Dat is ook wel even leren hoe dat werkt.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Je moet gewoon niet naar de McDonalds gaan, zeker niet met een date.quote:Op zondag 27 april 2025 22:13 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Ja, maar als je 2 x naar de McDonalds geweest bent met hem weet hij echt wel hoe zo’n bestelzuil werkt en wat een QR code is. Hij bedient ook allemaal elektronica op zijn tractor en veevoermengwagen. Dat is ook wel even leren hoe dat werkt.![]()
Er waren behoorlijk wat vrouwen vanavond die het erover hadden dat er niets groeide.quote:Op zondag 27 april 2025 22:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Misschien was dit de druppel want klaarblijkelijk voelde ze sowieso geen vonk of iets dat ‘groeide’.![]()
Deedry tegen Roy: "Wil je met mij op citytrip?". Dat is toch geen liefdesverklaring?
Verder wel de keuze die je al lang wist dat zou komen.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Heb ik Jan nou wel of niet goed?quote:Op maandag 10 maart 2025 07:48 schreef Arcee het volgende:
Mijn voorspellingen voor de uiteindelijke keuzes:
Martijn: Marleen
Jan: Karina
Roel: Simone
John: Mira
Deedry: Roy
Julius: Kylie
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Zoiets soortgelijks zei ik ook op een ander forum. Werd bijna vermoord vanwege bodyshaming..quote:Op zondag 27 april 2025 21:17 schreef Pisces29 het volgende:
Ik denk dat Karin (van John) na deze serie wel ziet dat ze zich wat beter moet kleden. Ze lijkt wel 5 maanden zwanger met die truien die 3 maten te klein zijn…![]()
Met het figuur van Karin van John is helemaal niks mis. Mooie vrouw om te zien. Geen maatje 34 gelukkig.![]()
Jaquote:
Daar ben ik wel benieuwd naar, Roy is zo net niet in alles. Vele vinden hem knap maar dat zie ik ook niet.quote:Op zondag 27 april 2025 23:08 schreef Arcee het volgende:
Deedry tegen Roy: "Wil je met mij op citytrip?". Dat is toch geen liefdesverklaring?
Verder wel de keuze die je al lang wist dat zou komen.Iedereen is een kutlultrut
Nee, dat klopt. Maar haar kleding is wel maatje 34. En dat klopt niet.quote:Op zondag 27 april 2025 23:44 schreef JanGroen het volgende:
Met het figuur van Karin van John is helemaal niks mis. Mooie vrouw om te zien. Geen maatje 34 gelukkig.![]()
Veel mensen vinden hem arrogant of dat het een player lijkt omdat hij er goed uit ziet. Ik zie eigenlijk juist een heel onzeker verlegen mannetje. Soms als het spannend wordt en hij moet iets zeggen, zie je ook gewoon zijn handen trillen, in het begin was dat heel erg.quote:Op maandag 28 april 2025 00:59 schreef Soury het volgende:
[..]
Daar ben ik wel benieuwd naar, Roy is zo net niet in alles. Vele vinden hem knap maar dat zie ik ook niet.![]()
Roy vond ik tijdens de speeddates ook arrogant overkomen. Maar hoe meer ik van hem zie, hoe leuker ik hem vind. Ik hoop dat Deedry nu wat loskomt, want ik gun hem ook een leuke meid.![]()
Ik vraag me dan altijd af, waarom heeft hij nog geen vriendin? Met een leuke kop zoals die van hem moet dat toch geen probleem zijn. Wat deugt er dan niet aan die jongen?quote:Op maandag 28 april 2025 10:03 schreef S_E het volgende:
Roy vond ik tijdens de speeddates ook arrogant overkomen. Maar hoe meer ik van hem zie, hoe leuker ik hem vind. Ik hoop dat Deedry nu wat loskomt, want ik gun hem ook een leuke meid.![]()
Dit zou ik toch wel bestempelen onder de titel bekrompen gedachte.quote:Op maandag 28 april 2025 10:11 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik vraag me dan altijd af, waarom heeft hij nog geen vriendin? Met een leuke kop zoals die van hem moet dat toch geen probleem zijn. Wat deugt er dan niet aan die jongen?Misschien is hij net een half jaar vrijgezel of wilde hij voorheen nog niet een vaste relatie. Niet elk aantrekkelijk mens zonder partner is iets mis mee hoor.
quote:Op maandag 28 april 2025 10:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit zou ik toch wel bestempelen onder de titel bekrompen gedachte.Misschien is hij net een half jaar vrijgezel of wilde hij voorheen nog niet een vaste relatie. Niet elk aantrekkelijk mens zonder partner is iets mis mee hoor.
Misschien heb je gelijk.
Maar ik ken hier wel een aantal voorbeelden in mijn omgeving die mijn wellicht bekrompen gedachte een beetje goedmaken.![]()
![]()
Uitzonderingen zijn er altijd.quote:Op maandag 28 april 2025 10:17 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]Misschien heb je gelijk.
Maar ik ken hier wel een aantal voorbeelden in mijn omgeving die mijn wellicht bekrompen gedachte een beetje goedmaken.
Ik vond dat boekje heel leuk gedaan en serieuze momenten waren er verder ook.
Toen hij uitgekozen werd, werd het weer het blije ei van het begin.
En ik zag het onzekere wat @bloodymary1 omschreef ook.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
En hoe ‘deugen’ die mensen in jouw omgeving dan niet?quote:Op maandag 28 april 2025 10:17 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]Misschien heb je gelijk.
Maar ik ken hier wel een aantal voorbeelden in mijn omgeving die mijn wellicht bekrompen gedachte een beetje goedmaken.The love you take is equal to the love you make.![]()
Ik ben Roy ook steeds meer gaan waarderen. Aan het begin dacht ik ook dat het alleen een knappe gast was die een bully-uitstraling heeft. Maar dat heeft nu plaatsgemaakt voor dat het wel een aardige gast lijkt en juist erg onzeker/verlegen. Benieuwd hoe die 3 dit verder aan gaat pakken.![]()
en misschien heeft hij daarom wel geen vriendinquote:Op maandag 28 april 2025 11:00 schreef Peejtur het volgende:
Ik ben Roy ook steeds meer gaan waarderen. Aan het begin dacht ik ook dat het alleen een knappe gast was die een bully-uitstraling heeft. Maar dat heeft nu plaatsgemaakt voor dat het wel een aardige gast lijkt en juist erg onzeker/verlegen. Benieuwd hoe die 3 dit verder aan gaat pakken.Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco![]()
Er paar zijn notoire vreemdgangers. En losse handjes.quote:Op maandag 28 april 2025 10:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoe ‘deugen’ die mensen in jouw omgeving dan niet?![]()
Dan spreek je jezelf tegen, want die hebben dan wel een vriendin.quote:Op maandag 28 april 2025 12:30 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Er paar zijn notoire vreemdgangers. En losse handjes.![]()
Soms wel twee zelfs!quote:Op maandag 28 april 2025 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan spreek je jezelf tegen, want die hebben dan wel een vriendin.
Je gunt ons wel een inkijkje in de aannames die je maakt.quote:Op maandag 28 april 2025 12:30 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Er paar zijn notoire vreemdgangers. En losse handjes.The love you take is equal to the love you make.![]()
Waar heb je het over. Ik heb het over lieden in mijn omgeving, wat heb jij daar mee nodig.quote:Op maandag 28 april 2025 13:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je gunt ons wel een inkijkje in de aannames die je maakt.
En het gaat hier niet over goed uitziende vrijgezellen waar relaties steeds bij stuklopen in mijn omgeving dacht ik.![]()
Hebben jullie ook gezien dat Martijn twee keer proostte met Marleen in de limo, maar slechts één keer met Ciska?![]()
Verder begrijp ik niet zo goed wat John precies in Eileen ziet. Ze flirten zelden of nooit – althans, in de montage komt daar weinig van naar voren – en ik zie ook weinig dynamiek tussen hen. Bij Karin zie ik daarentegen nog wel een beetje vuurwerk ontstaan.![]()
Ik ben even kwijt wat hij tegen Eileen zei, maar even dacht ik dat hij haar zou kiezen.quote:Op maandag 28 april 2025 14:45 schreef SpaceOdyssey het volgende:
Verder begrijp ik niet zo goed wat John precies in Eileen ziet. Ze flirten zelden of nooit – althans, in de montage komt daar weinig van naar voren – en ik zie ook weinig dynamiek tussen hen. Bij Karin zie ik daarentegen nog wel een beetje vuurwerk ontstaan.
Daarna stond hij met flatteuze Karin en was hij wederom aan het flirten.![]()
Ik vind ze allebei niks, net als John.
Ik denk dat John nog de leukste isquote:Op maandag 28 april 2025 14:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben even kwijt wat hij tegen Eileen zei, maar even dacht ik dat hij haar zou kiezen.
Daarna stond hij met flatteuze Karin en was hij wederom aan het flirten.![]()
Ik vind ze allebei niks, net als John.![]()
(heeft wel mijn respect), maar nee, niet zoveel soeps.
Keuze tussen 'leeg' en 'drama'![]()
Ik moest eigenlijk hier aan denken bij Roel.quote:Op zondag 27 april 2025 21:31 schreef Remco het volgende:
[..]
Al probeert Karin het wel tegen hem zeggen. Maar hij draait het elke keer net iets positiever dan ze het bedoeld.
Bekijk deze YouTube-video![]()
quote:Op maandag 28 april 2025 15:53 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik moest eigenlijk hier aan denken bij Roel.
![]()
quote:Op maandag 28 april 2025 15:53 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik moest eigenlijk hier aan denken bij Roel.
![]()
![]()
![]()
Arme Roel, maar allemachtig wat lijkt ie enorm saai en leeg. Bij John zie ik ook geen match ontstaan, met Karin kan ie nog wel een beetje lol maken. Eileen heeft continu een blik alsof ze elk moment in huilen kan uitbarsten.
Och ja, arme Jan, dat wordt ook tien keer niks. Dorien wilde na een dag al weg en is nu laatste keus.![]()
Met Karin krijgen we in ieder geval nog een cringe bedscene op citytrip met wat niet al te subtiele opmerkingen van John over wat er 's nachts gebeurt is.quote:Op maandag 28 april 2025 17:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Arme Roel, maar allemachtig wat lijkt ie enorm saai en leeg. Bij John zie ik ook geen match ontstaan, met Karin kan ie nog wel een beetje lol maken. Eileen heeft continu een blik alsof ze elk moment in huilen kan uitbarsten.
Och ja, arme Jan, dat wordt ook tien keer niks. Dorien wilde na een dag al weg en is nu laatste keus.![]()
Karin doet me erg denken aan Robin van boer Richard vorig jaar. Qua uiterlijk wel behoorlijk, maar ook qua 'zeggen dat je ervoor wilt gaan, maar eigenlijk niet écht er volledig voor gaan'.Somebody that I used to know![]()
En als John Eileen kiest krijgen we weer een pruillipje omdat John de serveerster te lang heeft aangekeken oid.quote:Op maandag 28 april 2025 18:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Met Karin krijgen we in ieder geval nog een cringe bedscene op citytrip met wat niet al te subtiele opmerkingen van John over wat er 's nachts gebeurt is.![]()
Met dat vieze mondje van haar.quote:Op maandag 28 april 2025 18:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Met Karin krijgen we in ieder geval nog een cringe bedscene op citytrip met wat niet al te subtiele opmerkingen van John over wat er 's nachts gebeurt is.Die twee verdienen elkaar wel. Bah.
Ik geloof nooit dat die Karin en John écht connectie kunnen maken (met elkaar). Hun relatie wordt dan een wedstrijd, wie het langste niet-kwetsbaar is. Doodvermoeiend.
Maar Eileen is het ook niet. Waar is die derde vrouw die hij heeft weggestuurd?Somebody that I used to know![]()
Karin heeft zich juist al kwetsbaar opgesteld tijdens dat vragenspel, maar toen werd Eileen mad. En ik vond John zich juist de afgelopen aflevering het meest kwetsbaar opstellen richting Karin over zijn twijfels.![]()
Zoals zij het zei was het een superverlegen 'ik vind je leuk maar ik durf dat niet ronduit toe te geven want ik vind dat spannend.'quote:Op zondag 27 april 2025 23:08 schreef Arcee het volgende:
Verder wel de keuze die je al lang wist dat zou komen.
Ik vond het aandoenlijk. En Roys reactie ook. Geef hen wat tijd samen (zonder camera's) en dan komen ze er wel. Roy laat Deedry in haar waarde, en hij ziet haar. Dat is het belangrijkste.Somebody that I used to know![]()
Dat denk ik de laatste afleveringen vrijwel constant bij meerdere boeren.quote:Op maandag 28 april 2025 19:31 schreef Postbus100 het volgende:
Geef hen wat tijd samen (zonder camera's) en dan komen ze er wel.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Hier.quote:Op maandag 28 april 2025 19:21 schreef Postbus100 het volgende:
Waar is die derde vrouw die hij heeft weggestuurd?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Vind ik ook.quote:
1 fout, 2 goed, 3 te gaan.
Meerdere mannen zeiden toch, in het bijzijn van familie, dat ze dachten dat ze zó verlegen zou zijn maar dat ze dat niet merkten.quote:Op maandag 28 april 2025 19:31 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Zoals zij het zei was het een superverlegen 'ik vind je leuk maar ik durf dat niet ronduit toe te geven want ik vind dat spannend.'
Ik vond het aandoenlijk. En Roys reactie ook. Geef hen wat tijd samen (zonder camera's) en dan komen ze er wel. Roy laat Deedry in haar waarde, en hij ziet haar. Dat is het belangrijkste.
Ze is volgens mij hartstikke mondig, alleen een man wegsturen is lastig en die camera ook.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Dat mondje van haar doet me hieraan denken:quote:Op maandag 28 april 2025 18:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met dat vieze mondje van haar.Die twee verdienen elkaar wel. Bah.
Bekijk deze YouTube-video
Ik ergerde me bij Roel vorige week ook al aan het eind dat zijn dames negatief met elkaar aan het praten zijn over de hele ervaring. Normaal is er toch wel een beetje een tweestrijd en zullen ze negativiteit niet naar elkaar uiten. Maar hier lijken de dames steun bij elkaar te zoeken voor hun eigen negatieve gevoelens. Voor Roel is het best triest, want het toont alleen maar aan dat hij niet genoeg in de smaak valt. Karin vindt hem gewoon niet leuk genoeg en Simone weet helemaal niet wat ze wil in het leven, maar valt inderdaad bijna in slaap daar. Dit is echt helemaal niks voor haar. Die moet gewoon havermelklattes drinken met haar vriendinnen op de Westerstraat in Amsterdam ofzo. En dan lekker met haar zelfgebouwde kampeerbusje op reis naar Zweden ofzo.
Jan zat natuurlijk al weken lang op Karina, maar Karina heeft ook wel door dat Jan niet het type is die haar meeneemt naar een leuk museum of een gezellig restaurantje. Hij gaat liever naar een fastfoodtent in Duitsland om een vieze burger te eten. Jan is echt een aandoenlijke en lieve man, maar hij is gewoon niet bijzonder snugger of werelds. Karina voelt dat op zich wel goed aan. Jan speelde het ook niet zo slim als hij nog met Dorien op citytrip wil, want dan had hij e.e.a. toch wat anders moeten formuleren.
Deedry lijkt me een prima keuze te hebben gemaakt. Ik vond die Sjoerd ook echt een hele aardige kerel. Als ik Sjoerd zie, denk ik de hele tijd: waarom ben ik gvd niet zo aardig? Was ik maar zo'n topgozer. Zo rustig en behulpzaam en vriendelijk. Echt, daar kunnen er maar weinigen aan tippen. Helaas ben ik van nature erg egocentrisch en onrustig. Maar misschien vindt Deedry dat ook wat aantrekkelijker
John vind ik een heel lastige situatie. Hij lijkt me nu wel echt op Karin te focussen. Ik vind hem ook niet zo aardig tegenover Eileen af en toe, met bepaalde dingen die hij over haar zegt, soms ook als Karin erbij is. Over dat ze geen humor toont of er niet tegen kan als hij vieze grapjes met Karin maakt. Als John tijd met Karin alleen doorbrengt, zal hij waarschijnlijk snel zien dat het niks is ...
Julius ... moeilijke kwestie. Ik heb nog geen idee welke keuze hij gaat maken en hij vermoedelijk ook nog steeds niet.
Martijn, ... dat lijkt me wel richting Marleen te gaan.Mja![]()
Hardop gelachen.quote:Op maandag 28 april 2025 20:04 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat mondje van haar doet me hieraan denken:
Heel mooi gezegd.quote:Op maandag 28 april 2025 20:04 schreef TAmaru het volgende:
Als ik Sjoerd zie, denk ik de hele tijd: waarom ben ik gvd niet zo aardig? Was ik maar zo'n topgozer. Zo rustig en behulpzaam en vriendelijk. Echt, daar kunnen er maar weinigen aan tippen.
Ja dat je zo’n eikel bent.quote:Op maandag 28 april 2025 21:05 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je wel eens bent met het beeld dat ik van mezelf schets?
Mooi hoe je omschrijft dat zo’n Sjoerd zo vriendelijk en geduldig overkomt. Want idd niet elke man is zo.
Ik ben eigenlijk geen eikel en ook best aardig, maar ik ben ook best wel egocentrisch. Ik denk dat Sjoerd dat wat minder is, maar hij is natuurlijk ook brandweerman, dus het lijkt me dat hij ook wat dat betreft op de goede plek zit.quote:Op maandag 28 april 2025 21:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja dat je zo’n eikel bent.
Mooi hoe je omschrijft dat zo’n Sjoerd zo vriendelijk en geduldig overkomt. Want idd niet elke man is zo.
Je moet er denk ik wel van houden. Sjoerd lijkt me geen spannende kerel. Wel heel betrouwbaar. Roy is wel wat spannender. Denk dat hij wel beter bij Deedry past ja.Mja![]()
Wel leuk dat we nu eindelijk zover in het seizoen zij dat dit topic ook weer wat tot leven komt.
Zin in de ongemakkelijke city trips. En hopelijk nog wel een paar succeskoppels.![]()
Deedry hield ook best van een geintje en Roy lijkt daar ook wel aan te kunnen voldoen.quote:Op maandag 28 april 2025 21:13 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk geen eikel en ook best aardig, maar ik ben ook best wel egocentrisch. Ik denk dat Sjoerd dat wat minder is, maar hij is natuurlijk ook brandweerman, dus het lijkt me dat hij ook wat dat betreft op de goede plek zit.
Je moet er denk ik wel van houden. Sjoerd lijkt me geen spannende kerel. Wel heel betrouwbaar. Roy is wel wat spannender. Denk dat hij wel beter bij Deedry past ja.![]()
Ik hoop dat ze allemaal leuke bestemmingen krijgen met de city trips.
Ik heb het idee dat we 1 à 2 succesjes gaan krijgen. Deedry en Martijn… Heel misschien Julius. Ik weet niet wat het normaal gemiddeld per seizoen is.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Door het wel of niet leuk vinden van Roy komen mensen ineens weer posten.quote:Op maandag 28 april 2025 21:18 schreef S_E het volgende:
Wel leuk dat we nu eindelijk zover in het seizoen zij dat dit topic ook weer wat tot leven komt.
Zin in de ongemakkelijke city trips. En hopelijk nog wel een paar succeskoppels.
Karina vond Jan wel wat wereldvreemd na dat Duitsland-uitje. Toen pas? Jan presenteerde zich van meet af aan als hét prototype van een wereldvreemde BZV-boer.
Ze zei ook nog iets over dat het mogelijk haar eigen relatiekansen heeft verhoogd.
Dat plus het zelf opstappen maken haar deelname een beetje tot relatiemarketing voor haarzelf.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Dat was ik weer even vergeten.quote:Op maandag 28 april 2025 22:39 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Dit is dezelfde Sjoerd die zijn kind verloochende toch? Check?Maar in communicatie blijft het een lieve man. Dat liegen mag hij alleen afleren.
Alle drie de mannen bij Deedry waren geduldig en leuk.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Hahaha dat heb ik ook steeds dat ik daar naar moet kijken. Met die onderlip steeds zo wegtrekken. En allerlei moves met die mond te maken om je woorden kracht bij te zetten. Ik ken ook iemand die dat altijd zo doet. Brrrr....quote:Op maandag 28 april 2025 18:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met dat vieze mondje van haar.Die twee verdienen elkaar wel. Bah.
![]()
Het is me niet gelukt om te wennen aan het spiralend haar van Karina en Kylie. Zonder muts zie ik bij Karina dat rommelige haar en heel veel gezichtsvouwen, met weinig kleurverschil tussen haar en gezicht, waardoor het niet lukt haar gezicht te eruit te helen. Ja ik ben dyslectisch wat zich niet tot alleen letters/woorden/zinnen beperkt. Met muts lukt het wel om haar gezicht te zien en vind ik haar sympathiek. Toen het haar duidelijk hoe ze erin stond, werd ze meteen doortastend en werd het snel duidelijk dat de stap tussen haar en Jan toch wel iets te groot was. Voor Jan was het te snel omschakelen van haar naar Dorien. Dat maakte dat hij hij in zijn verwoording liet blijken dat hij voor Karina had willen kiezen. Maar tijdens de speeddate was hij erg over haar te spreken, terwijl ze toen niet sprankelend of zo was, zoals Martijn en Simone meteen waren. Dus die laatste dag en de Citytrip kunnen wel voor verbetering zorgen. Hopelijk hoeven ze niet gelijk van de geïsoleerde boerderij naar een grote stad en daar even nog eens goed verliefd worden.
Julius heeft hetzelfde als Kylie: stijf gezicht, wat soort opstuwing geeft waardoor de mimiek wat mislukt en hun uitstraling negatief beïnvloed wordt. Zouden beiden naar logopedie moeten om de gezichtspieren beter te gebruiken. Ik heb zelf een scheve bek gehad door aangezichtsverlamming. Moest zelf gezichtsmassage doen, incl. spieren oprekken. Mensen die dat te veel moeite vinden, blijven met een schevig gezicht zitten, het gaat meestal niet van zichzelf helemaal weg. Ze hebben beiden zo'n zware onderkant, die bij Kylie voor een bozig uiterlijk zorgt omdat het er een beetje uitziet alsof ze zelf zo'n gezicht trekt. Hij had een lange aanloop nodig, maar deed het toen wel beter.
Bijna allen in deze serie zitten ze met die collectieve onzekerheid die gevoelens uitspreken vrijwel onmogelijk maakt.
Roel en Martijn lieten beide hun dames horen dat ze geweldig waren, maar bij Roel bleek voor de kijkers dat er een "nee" en een "misschien" waren. Eigenlijk denk ik dat iemand als Sandra beter bij hem past. Karin en Simone zijn vergeleken bij hem meer een poppetje en als Simone de boerderij verlaat om in het buitenland fotoseries te schieten, wordt het wsl een stuk minder om weer terug te keren naar de kolenvelden, waar je vooral met het personeel praat. Met een lief/leuk poppetje is de kans groter dat het op een afstand blijft, denk ik, door z'n onzekere kijk op zichzelf.
Karin bij John, heb nog eens gekeken naar haar kleren. Niet 3 maten te klein maar soms wel te klein, ik heb wel strakkere en/of slechterzittende kleren gezien. Ze heeft gewoon een zware torso, waardoor het erger lijkt. .![]()
Denk dat er best een paar potentiële theekopjessituaties tussen zitten bij de city trips. Bij Roel of Julius.![]()
Ja beetje suf wel, want volgens mij zou ze Jan overal mee naar toe op sleeptouw kunnen nemen, en hij vindt het nog leuk ook. Hij heeft alleen nooit de kans gehadquote:Op maandag 28 april 2025 22:33 schreef Arcee het volgende:
Karina vond Jan wel wat wereldvreemd na dat Duitsland-uitje. Toen pas? Jan presenteerde zich van meet af aan als hét prototype van een wereldvreemde BZV-boer.
Ze zei ook nog iets over dat het mogelijk haar eigen relatiekansen heeft verhoogd.
Dat plus het zelf opstappen maken haar deelname een beetje tot relatiemarketing voor haarzelf.![]()
11 mei pas de volgende uitzending. 4 mei slaan ze over.The love you take is equal to the love you make.![]()
Nou ja, ik kan me wel voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Je bent geen kinderjuffrouw. En ze wil ook wel gewoon een echte vent neem ik aan. Maar dat hij dat niet is (wel heel lief hoor) dat had je natuurlijk bij het voorstellen al kunnen zien.quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:11 schreef Magica het volgende:
[..]
Ja beetje suf wel, want volgens mij zou ze Jan overal mee naar toe op sleeptouw kunnen nemen, en hij vindt het nog leuk ook. Hij heeft alleen nooit de kans gehad![]()
Jammer. Ik zal uit deelneming hiervoor de vlag halfstok hangen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:36 schreef Lienekien het volgende:
11 mei pas de volgende uitzending. 4 mei slaan ze over.Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco![]()
Ik vond dat Karina Jan al vrij snel toesprak alsof hij een kind was. Ik denk dat ze al eerder haar bedenkingen had. Maar de productie zal waarschijnlijk niet toestaan dat een deelnemer om zo’n reden al vroeg de handdoek in de ring gooit, op zijn minst nogal op zo’n deelnemer zal inpraten. Of het staat mogelijk zelfs in een contract dat ze gebonden zijn om een bepaalde tijd te blijven.The love you take is equal to the love you make.![]()
Ja dat laatste iddquote:Op donderdag 1 mei 2025 14:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou ja, ik kan me wel voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Je bent geen kinderjuffrouw. En ze wil ook wel gewoon een echte vent neem ik aan. Maar dat hij dat niet is (wel heel lief hoor) dat had je natuurlijk bij het voorstellen al kunnen zien.![]()
![]()
quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:36 schreef Lienekien het volgende:
11 mei pas de volgende uitzending. 4 mei slaan ze over.
![]()
Jaquote:Op zondag 11 mei 2025 20:01 schreef S_E het volgende:
Eindelijk weer! Maar 1 weekje niet gehad, maar voelt als een eeuwigheid geleden.
Zullen er nog zulke liefdesverklaringen in zitten dit seizoen?
Ik vrees van niet.
Maar ik ben wel heel benieuwd naar de ontknopingen.
Even een samenvatting eerst hoor, zolang geleden (en het is al zo'n slow TV concept)
FOK! is toch altijd wel leuk met die foto's aan de onderkant
Al was de chat vroeger bij BZV zelf een stuk meer gebruikt![]()
Nou, die bij Deedry vond ik ook wel eentje voor in de boekjes, hoor. Zo schattig.quote:Op zondag 11 mei 2025 20:07 schreef Arcee het volgende:
Zullen er nog zulke liefdesverklaringen in zitten dit seizoen?
Ik vrees van niet.
Maar ik ben wel heel benieuwd naar de ontknopingen.Somebody that I used to know![]()
Aan de lichaamshouding van Julius te zien, kan ze zich er maar beter op voorbereiden dat het niets wordt.quote:Op zondag 11 mei 2025 20:29 schreef S_E het volgende:
Ik word een beetje moe van dat gejank over gekwetst worden. Kom op, je bent 28.![]()
Charmeoffensief van John
Karin heeft niet zoveel dat ik aantrekkelijk vind (Eileen trouwens ook niet)![]()
Door het te hebben over 'gekwetst zijn', hoef je het niet te hebben over de relatie tussen jullie twee zelf te hebben. Tenminste, ik zie vooral een afleidingsmanoeuvre van de vraag over 'wat bindt ons/wat vind ik leuk aan jóu?'quote:Op zondag 11 mei 2025 20:29 schreef S_E het volgende:
Ik word een beetje moe van dat gejank over gekwetst worden. Kom op, je bent 28.Somebody that I used to know![]()
Ik hebb TT888 aanstaanquote:Op zondag 11 mei 2025 20:32 schreef Grumpey het volgende:
Arriculeren is ook een kunst. Versta die John voor geen meter.Somebody that I used to know![]()
Oh, dat lijkt me echt heel raar om zo ineens bij elkaar in één bed te liggen. Tuurlijk heb je wel voor elkaar gekozen, maar mag het even in een eigen tempo?Somebody that I used to know![]()
Hij heeft niet in de gaten dat dat haar wegjaagtquote:
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Dat is vast eigen keuze, genoeg seizoenen waar ze ongemakkelijk om 2 bedden bij de incheckbalie vragen.quote:Op zondag 11 mei 2025 20:39 schreef Postbus100 het volgende:
Oh, dat lijkt me echt heel raar om zo ineens bij elkaar in één bed te liggen. Tuurlijk heb je wel voor elkaar gekozen, maar mag het even in een eigen tempo?![]()
een relatie met Eileen lijkt me inderdaad heel moeilijk. Zo’n opmerking als ‘dat is ook voor het eerst dat ik mag bepalen’ is zo’n dubbelzinnige opmerking die zogenaamd grappig zou moeten zijn maar vooral een bepaalde mate van verongelijkheid laat zien. Zeg gewoon wat je wilt, en als je dat niet krijgt, so be it en deal with it. Dit is zo achterbaks (onbewust waarschijnlijk).quote:Op zondag 11 mei 2025 20:36 schreef kikkerrrtje het volgende:
[..]
Lijkt me voor een relatie heel moeilijk![]()
Ik zou best wel met elkaar op één kamer willen liggen, maar ik denk nog niet met elkaar in één bed. (denk ik)quote:Op zondag 11 mei 2025 20:41 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat is vast eigen keuze, geniet seizoenen waar ze ongemakkelijk om 2 bedden bij de incheckbalie vragen.Somebody that I used to know![]()
Nu kan ik het niet meer niet-zienquote:Op zondag 11 mei 2025 20:41 schreef Firuze60 het volgende:
Bij Roy denk ik steeds aan een hele jonge versie van Wilders![]()
![]()
Of het kan hem niets schelen, of dat is ook de bedoelingquote:Op zondag 11 mei 2025 20:41 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hij heeft niet in de gaten dat dat haar wegjaagt![]()
Ik vind Eileen het hele seizoen al manipulatief passief-agressief.quote:Op zondag 11 mei 2025 20:42 schreef Grumpey het volgende:
[..]
een relatie met Eileen lijkt me inderdaad heel moeilijk. Zo’n opmerking als ‘dat is ook voor het eerst dat ik mag bepalen’ is zo’n dubbelzinnige opmerking die zogenaamd grappig zou moeten zijn maar vooral een bepaalde mate van verongelijkheid laat zien. Zeg gewoon wat je wilt, en als je dat niet krijgt, so be it en deal with it. Dit is zo achterbaks (onbewust waarschijnlijk).![]()
'Wat vind je van mij?' (Kylie)
Julius ontweek de vraag.... Hij vindt haar niet écht leuk. Anders had 'ie wel gezegd: ik vind jou een leuke meid (oid).Somebody that I used to know![]()
Ik weet niet of Julius zoiets zou zeggen als hij haar echt leuk vindt. Hij is zo voorzichtig.quote:Op zondag 11 mei 2025 20:43 schreef Postbus100 het volgende:
'Wat vind je van mij?' (Kylie)
Julius ontweek de vraag.... Hij vindt haar niet écht leuk. Anders had 'ie wel gezegd: ik vind jou een leuke meid (oid).![]()
Omg Jan…Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Volgens mij sprak hij Karina op z'n Gronings uit.quote:
Ja-> Joa. Plus een beetje afknijpen. Dan krijg je Koarien'Somebody that I used to know![]()
Ciska is wel vermoeiend zegKein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
Aan de preview van deze aflevering van twee weken geleden te zien komt we nog wel een moment waarop Dorien een serieus gesprek wil met Janquote:Op zondag 11 mei 2025 20:50 schreef kikkerrrtje het volgende:
Dorien, ga weg, want dit moet je niet willen![]()
Voor een man is dat tempo waarschijnlijk nog aan de langzame kant ...quote:Op zondag 11 mei 2025 20:39 schreef Postbus100 het volgende:
Oh, dat lijkt me echt heel raar om zo ineens bij elkaar in één bed te liggen. Tuurlijk heb je wel voor elkaar gekozen, maar mag het even in een eigen tempo?Mja![]()
Ik vind Ciska ook wel leuk maar erg wel erg vermoeiendquote:
Ik denk dat ze dingen erg overdenkt en dat daar veel drama van komt
Maar dat kan ze dan ook wel weer snel achter zich neer leggen
Marleen is dan weer wat volwassener maar ook een beetje een zweverdMja![]()
Ik hoop echt dat Roel voor Simone gaat. Daar zie ik nog wel groeipotentie voor de liefde, met Karin niet![]()
Ik vind Ciska niet neurotisch zoals Eileen, komt gezond op me over tot dusverquote:Op zondag 11 mei 2025 20:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind Ciska ook wel leuk maar erg wel erg vermoeiend
Ik denk dat ze dingen erg overdenkt en dat daar veel drama van komt
Maar dat kan ze dan ook wel weer snel achter zich neer leggen
Marleen is dan weer wat volwassener maar ook een beetje een zweverd![]()
Eens. Ze lijkt me ook gezond, heeft alleen wel zo haar drammerige onzekere kantenquote:Op zondag 11 mei 2025 20:55 schreef kikkerrrtje het volgende:
[..]
Ik vind Ciska niet neurotisch zoals Eileen, komt gezond op me over tot dusver
Ik heb ook ooit eens een hele leuke vrouw ontmoet met wie het heel goed klikte. Ze leek zelfs een beetje op Ciska. alleen was ze wel heel erg onzeker. veel huilen, bang dat ik haar niet zag staan etc. daar knapte ik toch een beetje op af. uiteindelijk werd het niks juist doordat zij zo bang was dat het niks zou gaan worden ...Mja![]()
Dan heb je een nieuw pand, en dan galmt het zo![]()
Doe wat aan die akkoestiek, John.Somebody that I used to know![]()
Tip 1: koop gordijnen.quote:Op zondag 11 mei 2025 20:56 schreef Postbus100 het volgende:
Dan heb je een nieuw pand, en dan galmt het zo![]()
Doe wat aan die akkoestiek, John.![]()
Karin heeft juist meer laten zien dat ze serieuze gesprekken kan voeren, maar toen raakte Eileen over haar toeren![]()
Die vrouw (?) van John zijn broer is denk ik nogal kritisch op John zijn keuzen, haha (en heeft een voorkeur voor Eileen)![]()
Die hapjes en flesjes bier bij Julius.op en top boer
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
ha, daar komt de aap uit de mouw.quote:Op zondag 11 mei 2025 20:56 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Eens. Ze lijkt me ook gezond, heeft alleen wel zo haar drammerige onzekere kanten
Ik heb ook ooit eens een hele leuke vrouw ontmoet met wie het heel goed klikte. Ze leek zelfs een beetje op Ciska. alleen was ze wel heel erg onzeker. veel huilen, bang dat ik haar niet zag staan etc. daar knapte ik toch een beetje op af. uiteindelijk werd het niks juist doordat zij zo bang was dat het niks zou gaan worden ...
Ciska triggert bij jou een trauma ;-)![]()
Roel zat alleenquote:Op zondag 11 mei 2025 21:00 schreef kikkerrrtje het volgende:
Oh nee, bij Jan en Roel hersenloos spul op TV kijken met de vrouw met wie je date
bah bah![]()
![]()
Volgens mij wel jaquote:Op zondag 11 mei 2025 21:03 schreef TAmaru het volgende:
ik versta het heel slecht maar heeft Martijn nu gisteren met beide dames gezoend?![]()
Ciska lijkt me wat ADHD-achtig. En Martijn ook. Het is de vraag hoe goed ze samen kunnen leven, maar op de boerderij heeft hij natuurlijk een boel te doen en als zij in het onderwijs blijft, hebben ze elk hun eigen vertrouwde bezigheden overdag, zodat ze niet op elkaars drukke lip hoeven te zitten. En een deel van de overtollige energie kan ze besteden aan kwekken & grappen met het personeel. En de boerderij bij de klas betrekken: landbouw, veeteelt, economie, kalfjes kijken. Martijn zal daar best een leuke hulp in kunnen zijn, als het maar een paar keer per jaar is.![]()
Die Karin van Roel trek ik juist erg goed, blijkbaar is dat meer mijn type 😄
Edit: al hoop ik wel dat ze gewoon even afscheid heeft genomen van Roel buiten de camera om![]()
Ik vind de Karin van Roel ook een leuk persoonquote:Op zondag 11 mei 2025 21:06 schreef Grumpey het volgende:
Die Karin van Roel trek ik juist erg goed, blijkbaar is dat meer mijn type 😄
Edit: al hoop ik wel dat ze gewoon even afscheid heeft genomen van Roel buiten de camera omZou een vriendin van me kunnen zijn
![]()
Zo dicht mogelijk bij het plaatje, echte liefde.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Een man die zegt ‘ ik leg de lat erg hoog’ lijkt me erg vermoeiend als partner. Je bent nooit goed genoeg volgens mij, met het risico dat je als partner jezelf gaat wegcijferen om maar te voldoen aan de lat.![]()
Eileen vanwege het plaatje dus(en om zorgtaken op af te schuiven)
Karin heeft een kogel ontweken dus![]()
Ja eens.quote:Op zondag 11 mei 2025 21:10 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik vind de Karin van Roel ook een leuk persoonZou een vriendin van me kunnen zijn
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Dat kan je alleen maar tegengaan door te blijven spiegelen, totdat het (hopelijk) kwartje valt.quote:Op zondag 11 mei 2025 21:13 schreef Grumpey het volgende:
Een man die zegt ‘ ik leg de lat erg hoog’ lijkt me erg vermoeiend als partner. Je bent nooit goed genoeg volgens mij, met het risico dat je als partner jezelf gaat wegcijferen om maar te voldoen aan de lat.Somebody that I used to know![]()
Dit gaat niks wordenKein gewalt! Wir sind das volk!
Je kunt het ook gewoon zeggen en bespreken, niet?quote:Op zondag 11 mei 2025 21:14 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat kan je alleen maar tegengaan door te blijven spiegelen, totdat het (hopelijk) kwartje valt.![]()
Romantiek spat er wel vanaf bij de stellen hè?
Nooit meer keuzemomenten zoals die bij Martijn/Marlies/Bibi![]()
![]()
Oja, ook een optie.quote:Op zondag 11 mei 2025 21:16 schreef kikkerrrtje het volgende:
[..]
Je kunt het ook gewoon zeggen en bespreken, niet?Somebody that I used to know![]()
Vervelende vent ditKein gewalt! Wir sind das volk!
Dat kan, alleen dan word je weggestemd zoals bij Karinquote:Op zondag 11 mei 2025 21:16 schreef kikkerrrtje het volgende:
[..]
Je kunt het ook gewoon zeggen en bespreken, niet?![]()
John werd meteen heel onzeker toen het ging over die citytrip ging. Wel schattig om te zien. Denk dat Eileen wel geduld met hem heeft.Somebody that I used to know![]()
Nouja opzich wel vrij eerlijk toch?quote:Op zondag 11 mei 2025 21:18 schreef Stepperoller het volgende:
Wat loopt Jan nu allemaal slap te lullen dan![]()
Dat is dan beter. Want ik denk niet dat het goed en leuk wordt als open dingen bespreken niet kanquote:Op zondag 11 mei 2025 21:17 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dat kan, alleen dan word je weggestemd zoals bij Karin
En dit ging ook over het geval dat je al in een relatie bent, geloof ik![]()
Bzv heeft nog wel eens wat verrassende wendingen gehad. Zou Karina nog terugkomen?Somebody that I used to know![]()
Zo blijft hij wereldvreemdquote:Op zondag 11 mei 2025 21:19 schreef Stepperoller het volgende:
Wel jammer dat we hem nu niet op citytrip zien gaan
Yvon is het met me eensquote:Op zondag 11 mei 2025 21:20 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Doelde meer op het tien keer 'Dat heb ik jou ook al gezegd'![]()
Ik denk niet dat Jan daar serieus wat bij voeldequote:Op zondag 11 mei 2025 21:20 schreef S_E het volgende:
Jammer dat Jan de eerste vrouw die hij wegstuurde niet zag zitten. Die was zeker wel gebleven.![]()
Het lijkt me ook echt heel lastig als je als laatste vrouw overblijft, zélfs als je zelf helemaal verliefd bent op de boer. Je wil op de een of andere manier toch dat je gekozen wordt, en niet dat je de overgebleven keuze bent. Zelfs als de boer sowieso wel voor je was gegaan.
Dan is het keuzemoment ook op een moment waar je nog niet op voorbereid was.Somebody that I used to know
Forum Opties Forumhop: Hop naar: