SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 2 2006 (met Dirk-Jan, Gerrit, Hans, Jochum en Martijn)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 3 2007-2008 (met Frans, Gerard, Henk, Jan en Agnes)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 4 2009 (met Hans, Jos, Peter, Wietse en Wim)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 5 2010-2011 (met Annemarie, Frank, Gijsbert, Marcel en Richard)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 6 2012 (met Aad, Henk, Henrieke, Martin en Willem)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 7: Internationaal 2013-2014 (met Aletta, Jan, Johan, Jos en Wim)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 8 2014-2015 (met Bertie, Theo, Jan, Tom en Geert)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 9: Internationaal: 2016-2017 (Met Olke, Herman, Marc, Riks en David)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 10 2018 (met Steffi, Michelle, Marnix, Jaap en Wim)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 11 2019-2020 (met Annemiek, Bastiaan, Geert Jan, Geert, Jan)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 12 2021-2022 (met Evert, Janine, Hans, Rob en Jouke)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 13 2023 (met Bernice, Claudia, Richard, Piet en Haico)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 14 2024-2025 (met Deedry, Jan, John, Julius, Martijn en Roel)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.___________________________
![]()
Yvon is inderdaad wel vrij uniek. En tegelijkertijd is ze ook best voorspelbaar.
> Eerst is ze stil. (maar Roel ging niet verder, dus toen zei ze: 'vertel')
> Daarna gaat ze papegaaien (Roel: 'ik dacht: dat doe ik wel even. Y: 'Jij dacht: dat doe ik wel even?')
> Dan vraagt ze om specificatie/verduidelijkinig (Roel: 'dat is wel een ding.' Y: 'wat is dan een ding?') (ook weer door te papegaaien)
> Dan is ze weer wijselijk stil. Of hooguit een 'Ja?'
> Dan doorbreekt ze de cirkel van passiviteit door te vragen wat iemands rol er zelf in is of hoe hij/zij de situatie kan beïnvloeden ('Wat doe jij daar dan aan?')
> Dan trekt ze het even in z'n absurde om de persoon zijn gedrag te spiegelen ('jij denkt: als ik het maar nergens over heb, dan blijft het leuk. Dan lopen ze niet weg').
Op zich wel een mooi gesprek en ze krijgt hem ook wel los, maar tegelijkertijd blijft hij ook een beetje zwemmen. Want zijn gevoel komt natuurlijk niet nergens vandaan. Misschien passen die dames ook wel niet helemaal bij hem. Maar dat wordt niet benoemd. Daar wordt omheen gepraat of dat wordt in het midden gelaten. En misschien moet dat ook wel, omdat hij dat met die dames verder moet uitzoeken/uitmaken. Maar ik vraag me dan af in hoeverre Roel echt geholpen is met zo'n gesprekje, behalve dat het nu wel wat losser is gewoeld.
[ Bericht 11% gewijzigd door Postbus100 op 21-04-2025 14:36:41 ]Somebody that I used to know![]()
Julius, spreek je uit!
Kylie, spreek je uit!
Roel, spreek je uit!
Karin (van Roel), spreek je uit!
Marleen, spreek je uit!
Martijn, spreek je uit!Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Dat mogen ze niet van Yvonne en de makers, dit vertelden Evert en Maud laatst in een interview in het AD:quote:Op zondag 20 april 2025 23:16 schreef Arcee het volgende:
Julius, spreek je uit!
Kylie, spreek je uit!
Roel, spreek je uit!
Karin (van Roel), spreek je uit!
Marleen, spreek je uit!
Martijn, spreek je uit!
Evert: ‘Ik mocht van de makers niet laten merken of ik een voorkeur had voor de één of de ander.’
Maud: ‘Yvon was daar streng over geweest tegen je. Daar ben je van onder de indruk geweest.’
Evert: ‘Met een vingertje omhoog zei ze: ‘Laat het níet merken.’ En dat probeerde ik ook.’
[ Bericht 0% gewijzigd door stoker007 op 21-04-2025 09:55:52 (foutje) ]![]()
Deedry heeft hier dan zeker goed naar geluisterd. Ze is de kluts he-le-maal kwijt.quote:Op maandag 21 april 2025 09:54 schreef stoker007 het volgende:
[..]
Dat mogen ze niet van Yvonne en de makers, dit vertelden Evert en Maud laatst in een interview in het AD:
Evert: ‘Ik mocht van de makers niet laten merken of ik een voorkeur had voor de één of de ander.’
Maud: ‘Yvon was daar streng over geweest tegen je. Daar ben je van onder de indruk geweest.’
Evert: ‘Met een vingertje omhoog zei ze: ‘Laat het níet merken.’ En dat probeerde ik ook.’
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Deedry wil niemand kwetsen met haar keus voor de ander. Ze vergeet dat de heren dat weten, dat er 1 iemand niet meegaat op citytrip. Ik hoop trouwens dat ze voor Roy kiest.![]()
Dat is toch stom? We willen ontluikende liefdes zien. Op deze manier ontluikt er helemaal niks.quote:Op maandag 21 april 2025 09:54 schreef stoker007 het volgende:
[..]
Dat mogen ze niet van Yvonne en de makers, dit vertelden Evert en Maud laatst in een interview in het AD:
Evert: ‘Met een vingertje omhoog zei ze: ‘Laat het níet merken.’ En dat probeerde ik ook.’Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Waarom Roy? Die brandweerman leek haar goed te begrijpen, dat het een ongemakkelijk moment was voor Deedry.quote:Op maandag 21 april 2025 10:22 schreef Fietsertje70 het volgende:
Deedry wil niemand kwetsen met haar keus voor de ander. Ze vergeet dat de heren dat weten, dat er 1 iemand niet meegaat op citytrip. Ik hoop trouwens dat ze voor Roy kiest.![]()
Ja precies. Waarom de knappe meelevende man kiezen terwijl er een niet-knappe meelevende man met kind is.quote:Op maandag 21 april 2025 10:46 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Waarom Roy? Die brandweerman leek haar goed te begrijpen, dat het een ongemakkelijk moment was voor Deedry.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
O is dat kind het probleem.quote:Op maandag 21 april 2025 10:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja precies. Waarom de knappe meelevende man kiezen terwijl er een niet-knappe meelevende man met kind is.![]()
Ik vond dat Martijn niet heel goed met de situatie omging. Ciska werd een beetje buitengesloten en liep vervolgens geïrriteerd naar het kalfje, waar Martijn en Marleen een beetje lachend haar negeerden. Nee, niet sympathiek van een potentiële partner.
[ Bericht 0% gewijzigd door Revanches op 21-04-2025 12:10:57 ]And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
quote:Op maandag 21 april 2025 10:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja precies. Waarom de knappe meelevende man kiezen terwijl er een niet-knappe meelevende man met kind is.
Nou ja, dit dus![]()
Nee niet per se, maar ze moet uit 2 mannen kiezen en in het begin leek ze wel erg gecharmeerd van Roy.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Omdat ik die Sjoerd een engerd vind, daarom. En dat heeft niets met dat kind te maken, dat vond ik al bij de speeddates.quote:Op maandag 21 april 2025 10:46 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Waarom Roy? Die brandweerman leek haar goed te begrijpen, dat het een ongemakkelijk moment was voor Deedry.![]()
Nee, we willen suspense, tot het eind twijfelen en praten over wie er mee op citytrip mag.quote:Op maandag 21 april 2025 10:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is toch stom? We willen ontluikende liefdes zien. Op deze manier ontluikt er helemaal niks.
We willen niet wekenlang een boer met een deelnemer zien flikflooien en een derde erbij zien hangen (zoals nu bij Martijn een beetje, denk ik)![]()
We hebben nu wel heel brave, rustige boeren.quote:Op maandag 21 april 2025 12:25 schreef kikkerrrtje het volgende:
[..]
Nee, we willen suspense, tot het eind twijfelen en praten over wie er mee op citytrip mag.
We willen niet wekenlang een boer met een deelnemer zien flikflooien en een derde erbij zien hangen (zoals nu bij Martijn een beetje, denk ik)
Ik herinner me nog van jaaaaren geleden die boer die in procenten uit ging drukken welke vrouw hij het leukst vond.
Of die varkensboer die boos de keuken uit stormde en het land op ging.![]()
Het is de laatste jaren wel erg tam.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Na jaren van stilte zoekt BZV-boer Johan steun bij collega’s: ‘Ik dacht dat de buitenwereld mij zag als slecht mens’Betaalmuurquote:Na jaren van isolement op zijn boerderij in Denemarken zoekt boer Johan (60), bekend van Boer zoekt vrouw 2013, opnieuw contact met collega-deelnemers tijdens de presentatie van het boek Boer zocht vrouw – De niet vertelde verhalen. De veehouder vertelt openhartig over de mentale impact van zijn deelname, de breuk met Ingrid, en zijn langdurige gevoel van schaamte en eenzaamheid. Hij dacht jarenlang dat de buitenwereld hem als een slecht mens zag en verbrak vrijwel alle contacten, ook met familie. Nu krijgt hij eindelijk professionele hulp en vindt hij erkenning en steun bij andere oud-deelnemers die soortgelijke ervaringen delen. Hoewel hij een nieuwe relatie afzweert, doen de gesprekken met zijn coach hem goed, al blijft het verleden hem dagelijks achtervolgen.
Wie gaat het boek voor ons lezen![]()
![]()
Ik erger me vreselijk aan Eileen. Eigenlijk al vanaf het begin, maar vorige week na dat gezeur nog meer.
En dan in de aflevering van gisteren weer vertellen dat ze ook echt een andere kant heeft en ook wel los etc. kan zijn.![]()
Ik zou als John zijnde al helemaal klaar zijn met dat gemekker. Wat als ze straks meegaat naar feestjes etc, gaat ze dan ook de hele tijd met een pruillip zitten dat ze te weinig aandacht krijgt?
Verder:
- wat is Jan een lieve man. Hoop dat hij de liefde gaat vinden
- Roel vind ik ook lief, maar de vrouwen die hij nu heeft passen denk ik niet bij hem. Verder vind ik Simone per aflevering minder sympathiek worden.![]()
Blijft onvergeeflijk, he?quote:Op maandag 21 april 2025 10:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja precies. Waarom de knappe meelevende man kiezen terwijl er een niet-knappe meelevende man met kind is.
Somebody that I used to know![]()
Dat komt doordat Martijn al gekozen heeft. En Ciska dus niet meer boeiend is. Inderdaad niet sympathiek, maar wel de situatie.quote:Op maandag 21 april 2025 11:12 schreef Revanches het volgende:
Ik vond dat Martijn niet heel goed met de situatie omging. Ciska werd een beetje buitengesloten en liep vervolgens geïrriteerd naar het kalfje, waar Martijn en Marleen een beetje lachend haar negeerden. Nee, niet sympathiek van een potentiële partner.Somebody that I used to know![]()
De schrijvers van het boek waren afgelopen zaterdagmorgen in Nieuwsweekend (radioprogramma op Radio1) om te praten over dit boekquote:Op maandag 21 april 2025 13:25 schreef SpaceOdyssey het volgende:
Na jaren van stilte zoekt BZV-boer Johan steun bij collega’s: ‘Ik dacht dat de buitenwereld mij zag als slecht mens’
[..]
Betaalmuur
https://www.nporadio1.nl/(...)-19-boer-zocht-vrouwSomebody that I used to know![]()
Ik denk dat ik dat boek wel ga lezen. Niet zozeer vanwege Johan trouwens, maar op basis van deze podcastaflevering lijkt het me wel leuk.quote:Op maandag 21 april 2025 13:25 schreef SpaceOdyssey het volgende:
Na jaren van stilte zoekt BZV-boer Johan steun bij collega’s: ‘Ik dacht dat de buitenwereld mij zag als slecht mens’
[..]
Betaalmuur
Aan de andere kant houdt zij hem wel een spiegel voor. Want zij ziet wél dat John zich aanpast aan wat op dat moment hem het voordeligst uitkomt. En legt dat ook bij hem neer. John kan zich niet verstoppen voor Eileen...quote:Op maandag 21 april 2025 13:48 schreef S_E het volgende:
Ik erger me vreselijk aan Eileen. Eigenlijk al vanaf het begin, maar vorige week na dat gezeur nog meer.
En dan in de aflevering van gisteren weer vertellen dat ze ook echt een andere kant heeft en ook wel los etc. kan zijn.
Ik zou als John zijnde al helemaal klaar zijn met dat gemekker. Wat als ze straks meegaat naar feestjes etc, gaat ze dan ook de hele tijd met een pruillip zitten dat ze te weinig aandacht krijgt?Somebody that I used to know
Forum Opties Forumhop: Hop naar: