Echt, dit begint nu extreme vormen aan te nemen.quote:Trump wil woke ook weg hebben uit de kunsten
Het kolossale, witmarmeren Kennedy Center glinstert in de zon aan de Potomac-rivier in Washington D.C. Waar oud-presidenten als Abraham Lincoln en Thomas Jefferson worden geëerd met imposante standbeelden, leeft de nalatenschap van John F. Kennedy ook op een andere manier voort: in muziek, dans en theater.
Van de intieme, gratis wekelijkse concerten met talenten zoals Ranky Tanky, een band uit de staat South Carolina met West-Afrikaanse roots, tot grootheden als Beyoncé en John Williams: hier wordt de cultuuragenda gezet voor het hele land.
Maar het Kennedy Center ligt onder vuur van president Trump. Het is "te woke" geworden en de optredens bestaan uit "anti-Amerikaanse propaganda", zegt de president. Trump wil nu ook op het Kennedy Center zijn Make America Great Again-stempel drukken. Hij wil bepalen wat Amerikaanse kunst moet zijn.
Het is niet uniek dat een president nieuwe bestuursleden voor het Kennedy Center benoemt. Wel uniek is dat Trump zichzelf voorzitter heeft gemaakt. En dat terwijl hij heeft toegegeven dat hij nooit een bezoek heeft gebracht aan het centrum. Zijn MAGA-vertrouwelingen in het bestuur lijken ook niet veel met cultuur te hebben.
'Make the Arts Great Again'
Bij de Reach, de experimentele vleugel van het Kennedy Center, haalt drag-performer Tara Hoot haar optreden van februari vorig jaar aan. Tara Hoot, die doet denken aan de kleurrijke tv-persoonlijkheid Dame Edna, omschrijft zichzelf als "Mister Rogers in een jurk", een verwijzing naar de brave presentator van een Amerikaans kinderprogramma uit de jaren 70.
In haar optredens leest Tara Hoot verhalen voor aan kinderen en hoopt hun "zelfvertrouwen mee te geven om te zijn wie ze willen zijn."
Haar voorstelling heeft nu een politieke lading gekregen. Trump wil afrekenen met dragshows en schreef op zijn socialemediaplatform Truth Social: "Vorig jaar presenteerde het Kennedy Center dragshows die specifiek gericht waren op onze jeugd, dit zal stoppen." Trump vindt dat dragperformers "roofdieren" zijn en ongeschikt voor kinderen.
Dit jaar zijn er meerdere dragshows in het Kennedy Center geweest, maar die van Tara Hoot was de enige speciaal voor kinderen. De dragperformer vermoedt dan ook dat haar optreden, in een zijhalletje, de aanleiding was voor Trumps recente uitlatingen. "Mijn optredens bestaan uit bubbels en glitter, wie vindt dat niet leuk?", zegt Tara Hoot met een vleugje spot.
Artiesten keren Kennedy Center de rug toe
Ze vindt dat Trump gemarginaliseerde groepen, zoals de lhbtiq+-gemeenschap en mensen van kleur, gebruikt voor zijn "fascistische agenda waarmee hij greep wil krijgen op de Amerikaanse cultuur".
Ze is niet de enige die moeite heeft met de nieuwe wind. Zo heeft Alfred Street Baptist Church, een prominente kerk voor de zwarte gemeenschap in en rond Washington D.C., zijn kerstconcert van dit jaar al geannuleerd. De kerk stelt dat het Kennedy Center een plek moet zijn voor inclusie en artistieke vrijheid, en dat Trump die waarden niet kan waarborgen.
Grotere namen uit de entertainmentindustrie hebben zich ook teruggetrokken. Zo distantieert producent en schrijver Shonda Rhimes, bekend van Grey's Anatomy en Bridgerton, zich van het Kennedy Center. Lin-Manuel Miranda heeft ook een streep gezet door zijn optreden. Zijn hitmusical Hamilton, een hervertelling van de Amerikaanse onafhankelijkheid, stond op de agenda voor Amerika's 250ste verjaardag later dit jaar.
Ook bezoekers laten hun onvrede blijken. Zo werd vicepresident Vance gisteravond uitgejouwd en uitgefloten door het publiek bij een bezoek aan een concert in het Kennedy Center:
Bekijk deze YouTube-video
Wat Trump zelf op het programma wil, is nog onduidelijk. Geestverwant Steve Bannon kondigde aan dat het J6 Prison Choir op het grote podium zal optreden. De gelegenheid wordt dan gebruikt om de "'elites' één nacht in de 'D.C. goelag' te plaatsen", zei Bannon. De goelags waren de gevangenenkampen van Sovjetleider Stalin. Miljoenen mensen kwamen er om het leven.
Het J6-koor bestaat uit ongeveer twintig gevangenen die betrokken waren bij de Capitool-bestorming op 6 januari 2021. Hun hitnummer Justice for All, waarin geluidsopnamen van Trump zijn verwerkt, werd gebruikt in Trumps verkiezingscampagne. Het optreden van het J6-koor is nog niet bevestigd door het Kennedy Center.
"Dat het J6-koor zou mogen optreden in het herdenkingsgebouw voor een vermoorde president is krankzinnig", stelt Tara Hoot.
Trump heeft zichzelf voorzitter gemaakt toen. Het gaat er nu vooral om dat hij de aanval eerder vandaag echt begonnen is.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 19:51 schreef rutger05 het volgende:
Dit brengt de NOS wel heel erg laat als nieuws. De Volkskrant had er al op 14 februari een artikel over.
https://www.volkskrant.nl(...)zijn-greep~b3f89724/
Kwalijke zaak natuurlijk.
Dragshows voor kinderen? Is dat echt zo?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 19:57 schreef L_auteur het volgende:
Geen dragshows voor kinderen en Shonda Rhimes troep meer in het Kennedy Centre. Hoe gaat men dit ooit te boven komen?
de gevaarlijke dragshows in kwestie:quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dragshows voor kinderen? Is dat echt zo?
De eerste stap naar het fascisme is de aanval op de vrije kunstquote:Op vrijdag 14 maart 2025 19:57 schreef L_auteur het volgende:
Geen dragshows voor kinderen en Shonda Rhimes troep meer in het Kennedy Centre. Hoe gaat men dit ooit te boven komen?
Ik ben bang dat het Kennedy Center de regeringsperiode van Trump moet uitzitten en erop moet hopen dat na zijn ambtstermijn een progressievere president zal worden verkozen. Hopelijk zal het Kennedy Center er dan in slagen om haar prestige weer terug te krijgen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 19:53 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Trump heeft zichzelf voorzitter gemaakt toen. Het gaat er nu vooral om dat hij de aanval eerder vandaag echt begonnen is.
Prima toch Persoonlijk heb ik een enorme hekel aan de Democraten. Ze laten het land kapotgaan met hun eindeloze woke ideologie, open grenzen en economische wanbeleid. Hopelijk wordt de volgende verkiezing een nog grotere overwinning voor de Republikeinen zodat ze eindelijk weer gezond verstand en echte vrijheid terugkrijgen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 19:47 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)ebben-uit-de-kunsten
[..]
Echt, dit begint nu extreme vormen aan te nemen.
Als men nu nog niet inziet dat dit fascistische vormen aanneemt, zijn ze dom of kwaadaardig.Héél zorgwekkend.
Het ergste is nog wel dat ik nog vertrouwen heb in de Amerikanen om in de verkiezingen van 2026 de republikeinse partij volledig te decimeren.
Ah dat is gewoon een leuk aangeklede vrouw. Ik had andere visioenen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
de gevaarlijke dragshows in kwestie:
[ tiktok ]
Ik hoop echt dat Trump erin slaagt de grondwet te wijzigen zodat hij zelfs voor een derde termijn kan gaan.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:19 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het Kennedy Center de regeringsperiode van Trump moet uitzitten en erop moet hopen dat na zijn ambtstermijn een progressievere president zal worden verkozen. Hopelijk zal het Kennedy Center er dan in slagen om haar prestige weer terug te krijgen.
Kunstenaars en artiesten zullen altijd een weg proberen te vinden om hun creativiteit in vrijheid tot uiting te laten komen en ik hoop dat dit negatieve verhaal voor de kunsten in de VS zal worden omgebogen om nieuwe initiatieven te ontplooien buiten de macht van de regering Trump om.
Daar is niks woke aan. Trots zijn op wie je bent is normaal. De echtee cancel culture komt van de Democraten die alles willen verbieden wat niet in hun ideologie past. Zij bepalen wat wel en niet toegestaan is terwijl ze zelf continu de regels veranderen om hun eigen agenda door te drukkenquote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:37 schreef Ulx het volgende:
Mag je nog wel James Brown draaien? I'm black and I'm proud is best wel woke.
Huh? Leg uit? Verbieden van wat? Trots zijn op wie je bent?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:42 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Daar is niks woke aan. Trots zijn op wie je bent is normaal. De echtee cancel culture komt van de Democraten die alles willen verbieden wat niet in hun ideologie past. Zij bepalen wat wel en niet toegestaan is terwijl ze zelf continu de regels veranderen om hun eigen agenda door te drukken
Ja, trots zijn op wie je bent zoals James Brown met "Im Black and Im Proud" is helemaal niet woke. Het gaat over zelfacceptatie en trots op je afkomst iets wat juist positieve empowerment zou moeten zijn. Wat ik bedoel met cancel culture is dat de democraten en vaak de progressieve kant, dingen willen verbieden of censureren die niet passen binnen hun strikte ideologie. Ze bepalen wat acceptabel is om te zeggen, te doen of te denken en iedereen die niet in hun lijn past wordt vaak gemarginaliseerd of gecanceld. Het is een vorm van controle die schadelijk is voor de vrije meningsuiting.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Huh? Leg uit? Verbieden van wat? Trots zijn op wie je bent?
Is dat ook voor transjes geldig?quote:
Die zijn trots op wat ze willen zijn. Lang haar en jurken, wat is er vrouwelijker?quote:
Ja dat geldt voor iedereen. Of je nu trans bent, zwart, wit of wat dan ook.quote:
Nergens heb ik het idee gehad dat de 'woke' beweging iemand iets verbiedt of censureerd. En kom op zeg met jouw vrije meningsuiting, fascistische uitlatingen zijn de laatste tijd openlijk salonfahig geworden.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:48 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, trots zijn op wie je bent zoals James Brown met "Im Black and Im Proud" is helemaal niet woke. Het gaat over zelfacceptatie en trots op je afkomst iets wat juist positieve empowerment zou moeten zijn. Wat ik bedoel met cancel culture is dat de democraten en vaak de progressieve kant, dingen willen verbieden of censureren die niet passen binnen hun strikte ideologie. Ze bepalen wat acceptabel is om te zeggen, te doen of te denken en iedereen die niet in hun lijn past wordt vaak gemarginaliseerd of gecanceld. Het is een vorm van controle die schadelijk is voor de vrije meningsuiting.
Denk dat het ironisch was. Want dat is juist waar dat NIET het geval is.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:56 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja dat geldt voor iedereen. Of je nu trans bent, zwart, wit of wat dan ook.
Hmmja, zoek even op 'Confederate monuments'.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nergens heb ik het idee gehad dat de 'woke' beweging iemand iets verbiedt of censureerd. En kom op zeg met jouw vrije meningsuiting, fascistische uitlatingen zijn de laatste tijd openlijk salonfahig geworden.
Jij woont in Amerika?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:59 schreef -Deluzion- het volgende:
Dit kan ik als republikein zijnde ook gewoon waarderen hoor.
Oh? Je bedoelt dat soort onzin? Een beeld van Coen van een plein afhalen ivm slaventransport? Of bedoel je wat anders?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja, zoek even op 'Confederate monuments'.
Er zijn genoeg mensen gecanceld door de woke-gemeenschap. Is toch ook een vorm van censuur.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nergens heb ik het idee gehad dat de 'woke' beweging iemand iets verbiedt of censureerd.
Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh? Je bedoelt dat soort onzin? Een beeld van Coen van een plein afhalen ivm slaventransport? Of bedoel je wat anders?
Ja joh, ga een beetje slachtoffertje spelen, doet Wilders al jaren, ondertussen manifesteert ie zich als een onbenul.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen gecanceld door de woke-gemeenschap. Is toch ook een vorm van censuur.
Nee, dat zie je fout. Die hebben zichzelf gecanceld omdat ze slechte haatdragende mensen zijn. Zou willen dat dit een grapje is, maar dat is het argument.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen gecanceld door de woke-gemeenschap. Is toch ook een vorm van censuur.
Precies dat en schijters doodsbenauwd voor veranderingen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nee, dat zie je fout. Die hebben zichzelf gecanceld omdat ze slechte haatdragende mensen zijn. Zou willen dat dit een grapje is, maar dat is het argument.
De ironie is dat ze vinden dat we terug gaan naar de jaren '30, maar ze willen zelf terug naar de jaren '50 (mannen die vrouwen even gaan vertellen dat ze hun bek moeten houden).
Jammer dat je meteen de fascistenkaart trekt de echte fascisten zijn namelijk de democraten. Ze tonen fascistische eigenschappen door hun hypocrisie en controlebehoefte. Ze onderdrukken vrijheid van meningsuiting door cancel culture en censuur, proberen hun ideologie op te leggen aan anderen en creëren verdeeldheid in plaats van eenheid.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nergens heb ik het idee gehad dat de 'woke' beweging iemand iets verbiedt of censureerd. En kom op zeg met jouw vrije meningsuiting, fascistische uitlatingen zijn de laatste tijd openlijk salonfahig geworden.
Ik blijf me erover verbazen dat (extreem)links zo slecht is in sarcasme.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Precies dat en schijters doodsbenauwd voor veranderingen.
Ik noem even 1 voorbeeld; Johan Derksen. De man heeft wat vreemde uitspraken maar is nu echt haatdragend? kan best. Maar als je als onbenul dan vervolgens de sponsors van een programma gaat bellen en bedreigen dat ze zich terug moeten trekken...quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nee, dat zie je fout. Die hebben zichzelf gecanceld omdat ze slechte haatdragende mensen zijn. Zou willen dat dit een grapje is, maar dat is het argument.
De ironie is dat ze vinden dat we terug gaan naar de jaren '30, maar ze willen zelf terug naar de jaren '50 (mannen die vrouwen even gaan vertellen dat ze hun bek moeten houden).
Allang weer terug gedraaid, niemand is bang voor extreme woke, zelfs XR zit een beetje te zutten op een snelweg, ze hebben NIKS te zeggen itt de beweging die nu via Trump zichzelf ineens machtig voelt.quote:
Johan is niet extreem rechts.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik noem even 1 voorbeeld; Johan Derksen. De man heeft wat vreemde uitspraken maar is nu echt haatdragend? kan best. Maar als je als onbenul dan vervolgens de sponsors van een programma gaat bellen en bedreigen dat ze zich terug moeten trekken...
Over haatdragend gesproken. Maar schijnbaar werkt dat dan maar 1 kant op.
Nope maar wat er in Amerika gebeurt heeft vaak invloed op wat hier gebeurt. Trends en ideologieën waaien snel over en we beginnen die steeds meer in Nederland te zien.quote:
Ik hoop dat we een weg in slaan waarin we juist wat minder naar die mongolen over de plas gaan kijken en ons gewoon gaan richten op waar wij goed in zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:18 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nope maar wat er in Amerika gebeurt heeft vaak invloed op wat hier gebeurt. Trends en ideologieën waaien snel over en we beginnen die steeds meer in Nederland te zien.
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Amerika is niets anders dan een pakketschroot met een flinke laag bladgoud.
Men weet dondersgoed met wat voor persoon ze te maken hebben.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:44 schreef Puntenjager het volgende:
Enartete kunst... Wie kwam daar een tijdje terug nou ook al mee aanzetten!?
Laat het woordje steeds maar weg, dit is al decennia het geval.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:18 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nope maar wat er in Amerika gebeurt heeft vaak invloed op wat hier gebeurt. Trends en ideologieën waaien snel over en we beginnen die steeds meer in Nederland te zien.
Europa is nergens toe in staat als het gaat om het nemen van daadwerkelijke actie. Terwijl Trump grondstofdeals sluit met Zelenski, Groenland probeert in te pikken en Poetin zijn grip verstevigt over de grondstoffen in de bezette gebieden, zit europa vast in kritiek en veroordelingen zonder concreet te handelen. In plaats van leiderschap te tonen zijn ze alleen maar bezig met schande spreken en het afjanken van alles wat er gebeurt. Europa kijkt alleen maar toe en onderneemt niks als het om belangrijke zaken gaat.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:21 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik hoop dat we een weg in slaan waarin we juist wat minder naar die mongolen over de plas gaan kijken en ons gewoon gaan richten op waar wij goed in zijn.
Amerika is niets anders dan een pakketschroot met een flinke laag bladgoud.
Mwah, dat vind ik dan weer te pessimistisch gedacht. En ook weer typisch een underdog gevoel. Welnee, we zitten hier op een stinkend rijk werelddeel.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:32 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Europa is nergens toe in staat als het gaat om het nemen van daadwerkelijke actie. Terwijl Trump grondstofdeals sluit met Zelenski, Groenland probeert in te pikken en Poetin zijn grip verstevigt over de grondstoffen in de bezette gebieden, zit europa vast in kritiek en veroordelingen zonder concreet te handelen. In plaats van leiderschap te tonen zijn ze alleen maar bezig met schande spreken en het afjanken van alles wat er gebeurt. Europa kijkt alleen maar toe en onderneemt niks als het om belangrijke zaken gaat.
Trump mag die grondstoffen daar hebben. Er is niet voor niets een reden dat ze nog in de grond zitten.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:32 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Europa is nergens toe in staat als het gaat om het nemen van daadwerkelijke actie. Terwijl Trump grondstofdeals sluit met Zelenski, Groenland probeert in te pikken en Poetin zijn grip verstevigt over de grondstoffen in de bezette gebieden, zit europa vast in kritiek en veroordelingen zonder concreet te handelen. In plaats van leiderschap te tonen zijn ze alleen maar bezig met schande spreken en het afjanken van alles wat er gebeurt. Europa kijkt alleen maar toe en onderneemt niks als het om belangrijke zaken gaat.
Alsof dit ook allemaal iets nieuws is joh. Zo vermoeiend dat anti woke gezeik.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:59 schreef -Deluzion- het volgende:
Dit kan ik als republikein zijnde ook gewoon waarderen hoor.
Ik heb nooit begrepen waarom het continent Afrika zich samen eens gingen bonden, dat is nu typisch een continent die door iedereen daar buiten is uitgevreten.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Trump mag die grondstoffen daar hebben. Er is niet voor niets een reden dat ze nog in de grond zitten.
Het klopt dat we op bepaald vlak afhankelijk zijn van Amerika maar dat is een keuze geweest. Ik zou op geen enkele manier met de gemiddelde Amerikaan willen ruilen toch.
We kunnen er wel even een paar relevante statistieken bij nemen als je wilt?
Goed bruggetjes. ik mis even de relevantie voor dit topic.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom het continent Afrika zich samen eens gingen bonden, dat is nu typisch een continent die door iedereen daar buiten is uitgevreten.
Relevantie naar Oekraine. Zowel Rusland, China en Amerika hebben geen baat aan een 'sterk' Europa.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Goed bruggetjes. ik mis even de relevantie voor dit topic.
Trump gaat Groenland toch niet echt opeisen. Dat was puur een strategische zet om wat spanning op te voeren en chaos te creëren. Ik weet precies hoe hij te werk gaat, hij houdt ervan om de boel op te schudden en de wereld op zijn beurt te zetten. Het is gewoon allemaal een manier om de machtsverhoudingen te beinvloeden niet om daadwerkelijk land in te nemen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Trump mag die grondstoffen daar hebben. Er is niet voor niets een reden dat ze nog in de grond zitten.
Het klopt dat we op bepaald vlak afhankelijk zijn van Amerika maar dat is een keuze geweest. Ik zou op geen enkele manier met de gemiddelde Amerikaan willen ruilen toch.
We kunnen er wel even een paar relevante statistieken bij nemen als je wilt?
Hoop met je mee, want zo dacht ik ook over Putin met zijn file tanks voor de grens van Oekraine.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:50 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Trump gaat Groenland toch niet echt opeisen. Dat was puur een strategische zet om wat spanning op te voeren en chaos te creëren. Ik weet precies hoe hij te werk gaat, hij houdt ervan om de boel op te schudden en de wereld op zijn beurt te zetten. Het is gewoon allemaal een manier om de machtsverhoudingen te beinvloeden niet om daadwerkelijk land in te nemen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:47 schreef Fok-it het volgende:
Hoop dat Vance een keer goed en droog in zijn reet genomen wordt door een dragqueen
Ja, van de regen in de drup, ook jammer dat Hillary net verloor, had er nu heel anders uit gezien.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:53 schreef Nober het volgende:
Biden heeft er een teringzooi van gemaakt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:53 schreef Nober het volgende:
Welke staten hebben er ook alweer geen voter id?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, van de regen in de drup, ook jammer dat Hillary net verloor, had er nu heel anders uit gezien.
PelosiGODINquote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:53 schreef Nober het volgende:
Precies ja, wat een kut hype was dat zeg.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:54 schreef einzeinz het volgende:
Wel positief dat hij dat WOKE gedoe aanvalt. Dat was de afgelopen jaren ook echt wel uit de hand gelopen.
Als je tegenwoordig iets zegt moet je opletten dat je niet aangeklaagd wordt door 5 instanties.
Ik vind meer de hype alles wat ik kut vind is woke weer kut maar ja zo blijf je bezig.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 00:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Precies ja, wat een kut hype was dat zeg.
Ik heb zo'n idee dat ik wel weet wat jij meer dan 80 jaar geleden gedaan zou hebbenquote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:22 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Prima toch Persoonlijk heb ik een enorme hekel aan de Democraten. Ze laten het land kapotgaan met hun eindeloze woke ideologie, open grenzen en economische wanbeleid. Hopelijk wordt de volgende verkiezing een nog grotere overwinning voor de Republikeinen zodat ze eindelijk weer gezond verstand en echte vrijheid terugkrijgen.
Die arme Coen werd zelfs door de Heeren Zeventien bekritiseerd wegens zijn werken. En van die lui hangen er enorme portretten in het Rijks. Terwijl zij met cancellen begonnen!quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh? Je bedoelt dat soort onzin? Een beeld van Coen van een plein afhalen ivm slaventransport? Of bedoel je wat anders?
Als ze niet al bedrijven in de fik steken.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:42 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Daar is niks woke aan. Trots zijn op wie je bent is normaal. De echtee cancel culture komt van de Democraten die alles willen verbieden wat niet in hun ideologie past. Zij bepalen wat wel en niet toegestaan is terwijl ze zelf continu de regels veranderen om hun eigen agenda door te drukken
Dit is een van de weinige dingen die wel goed zijn inderdaad.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:12 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Jammer dat je meteen de fascistenkaart trekt de echte fascisten zijn namelijk de democraten. Ze tonen fascistische eigenschappen door hun hypocrisie en controlebehoefte. Ze onderdrukken vrijheid van meningsuiting door cancel culture en censuur, proberen hun ideologie op te leggen aan anderen en creëren verdeeldheid in plaats van eenheid.
kijk naar de reclames, waar gemixte stellen vaak centraal staan terwijl de realiteit een heel ander beeld laat zien. Statistieken laten zien dat maar een klein percentage van de bevolking daadwerkelijk gemengd is. Toch worden deze stellen continu gepromoot alsof het de norm is. De media probeert een beeld proberen te creëren dat niet echt overeenkomt met de dagelijkse realiteit van de meeste mensen.
Je ziet het zelfs in de games tegenwoordig. Alles wordt woke gemaakt, van de personages tot de verhaallijnen. De geschiedenis van witte mensen wordt vaak neergezet als compleet evil en vooral witte mannen lijken altijd de badguys te zijn. En als het niet zo is worden ze vaak gepresenteerd als zwakke karakters.
Tegelijkertijd zie je de sterke "alpha" vrouw die de boel in haar eentje redt, nu als de hoofdrolspeler in bijna elke film of game. Dat wordt allemaal gepusht om een bepaald ideaal neer te zetten maar in veel gevallen wordt dit soort representatie ook ten koste van andere groepen gedaan. Witte mensen worden vaak helemaal gecanceld of op een negatieve manier neergezet. Het is een trend die zich overal doorzet en die steeds minder ruimte laat voor genuanceerde verhalen of diverse karakters.
Ik ben blij dat Trump hier een eind aan maakt. Hij vecht tegen deze opgelegde agenda die de echte waarden en normen van de samenleving ondermijnt en hij zorgt ervoor dat mensen weer hun stem kunnen laten horen zonder bang te zijn voor cancell culture.
Actie reactie.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
Ik ben zelf ook tegen het politiseren van vanalles, maar ik stoor mij wel aan de selectieve verontwaardiging. Het politiseren van kunst komt uit de linkse hoek (kijk eens naar de eisen om een oscar te kunnen winnen, maar ook in Amsterdam, de eisen om subsidie te kunnen krijgen).
Nu krijg je dat de pendule de andere kant op doorslaat. Niet goed, maar waar waren de schreeuwers toen deze ellende begon???
Mensen die Amerikaanse propaganda van polarisatie en tribalisme klakkeloos overnemenquote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
Ik ben zelf ook tegen het politiseren van vanalles, maar ik stoor mij wel aan de selectieve verontwaardiging. Het politiseren van kunst komt uit de linkse hoek (kijk eens naar de eisen om een oscar te kunnen winnen, maar ook in Amsterdam, de eisen om subsidie te kunnen krijgen).
Nu krijg je dat de pendule de andere kant op doorslaat. Niet goed, maar waar waren de schreeuwers toen deze ellende begon???
Het herhalen van een eerdere poepvlek is eerder een poepvlek in de geschiedenisboeken. En dat is nou net wat er gebeurt met dit soort 'Entartete Kunst' retoriek. En eerder al het bannen van boeken.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:37 schreef phpmystyle het volgende:
Prima. Woke is een poepvlek in de geschiedenis boeken. Dat moet eruit gehaald worden.
Geen idee wat je bazelt.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het herhalen van een eerdere poepvlek is eerder een poepvlek in de geschiedenisboeken. En dat is nou net wat er gebeurt met dit soort 'Entartete Kunst' retoriek. En eerder al het bannen van boeken.
"Wir haben es nicht gewusst" is een verdediging die al 80 jaar achterhaald is. En ook een gebrek aan historische kennis is geen excuus, aangezien ik aanneem dat je hier naar school bent geweest en het me onwaarschijnlijk (maar niet onmogelijk) lijkt dat je uit een gezin komt waar je toen al werd geindoctrineerd dat onderwijs links was en je niets moest geloven wat over de gouden jaren 40-45 werd verteld.quote:
Er is niemand die jou dwingt naar een museum te gaan als er zo iemand daar is. Het is wel zo, dat het niet aan jou is om te beslissen wat wel of niet in en museum past. En zo edel vind jij musea niet, aangezien ik me duidelijk herinner dat jij een van de mensen was die het prima vonden dat de BTW erop verhoogd zou worden omdat musea maar zelf hun fondsen uit toegangsprijzen moesten halen zelfs toen er uitdrukkelijk op werd gewezen dat dat totaal onmogelijk was, zeker als door de BTW verhoging de toegangsprijzen onbetaalbaar zouden worden en het aantal bezoekers dus zou dalen.quote:Maar ik hoef geen kunst van vrouwen met neuspiercings met blauw haar in edele instituties te zien zoals musea of een stadhuis.
Het is materiaal wat meer past in een moderne club, of nightlife locatie.
Ja want musea moeten voldoen aan voorwaarden welke soort kunst er moet hangen lol. Als je niet van hedendaagse kunst houdt ga je naar een modern kunstmuseum. Zo moeilijk is het allemaal nietquote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee wat je bazelt.
Maar ik hoef geen kunst van vrouwen met neuspiercings met blauw haar in edele instituties te zien zoals musea of een stadhuis.
Het is materiaal wat meer past in een moderne club, of nightlife locatie.
Mocht dat ooit gaan gebeuren, dat er voortaan een 3e termijn mogelijk is, dan hebben de Democraten met Obama een ijzersterke tegenkandidaat in huis.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:36 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat Trump erin slaagt de grondwet te wijzigen zodat hij zelfs voor een derde termijn kan gaan.
Begrijp ik het verkeerd, of heb je een foutje gemaakt?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja want musea moeten voldoen aan voorwaarden welke soort kunst er moet hangen lol. Als je niet van hedendaagse kunst houdt ga je naar een modern kunstmuseum. Zo moeilijk is het allemaal niet
Hmm. We kunnen dan dus ook concluderen dat de vele Israëlische kunstenaars en artiesten die worden geboycot in de culturele sector ook fascisme is? Of gelden er dan ineens weer andere regels?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De eerste stap naar het fascisme is de aanval op de vrije kunst
Nee? Hedendaagse kunst is 21ste eeuw en richt zich meer op maatschappelijke kwesties en moderne kunst komt uit het modernisme dus de kans dat je kunst van `vrouwen met neuspiercings met blauw haar ' in hedendaagse kunstmusea zult zien is een stuk groter dan in musea met moderne kunstquote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:41 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Begrijp ik het verkeerd, of heb je een foutje gemaakt?
Niet zelden zijn dat fans van die Tatequote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:59 schreef Momo het volgende:
Ook wel bijzonder van die mannen die iets tegen dragqueens hebben omdat ze de vrouw belachelijk zouden maken. Nouja mannen, dat bepalen we zelf wel hoor, die mening hoef je mij niet op te leggen. Vaak komt dan zoiets ook uit de mond van mannen die dan zelf de meest vrouwonvriendelijk onzin bazelen online.
Dankjewel.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee? Hedendaagse kunst is 21ste eeuw en richt zich meer op maatschappelijke kwesties en moderne kunst komt uit het modernisme dus de kans dat je kunst van `vrouwen met neuspiercings met blauw haar ' in hedendaagse kunstmusea zult zien is een stuk groter dan in musea met moderne kunst
Moet zeggen dat ik het zelf ook wel een verwarrende term vindquote:
Ik heb iets tegen dragqueens omdat ze een beetje de man als karikatuur wegzetten door te doen alsof het ook “mooie” vrouwen kunnen zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:59 schreef Momo het volgende:
Ook wel bijzonder van die mannen die iets tegen dragqueens hebben omdat ze de vrouw belachelijk zouden maken. Nouja mannen, dat bepalen we zelf wel hoor, die mening hoef je mij niet op te leggen. Vaak komt dan zoiets ook uit de mond van mannen die dan zelf de meest vrouwonvriendelijk onzin bazelen online.
Eens, kinderen hoeven wat mij betreft niet geïndoctrineerd te worden met de leugen dat het oke is dat mannen met mentale issues zichzelf een vrouw mogen noemen zolang ze zich maar mooi aankleden en teringveel make-up op doen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 14:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Anders wordt het als mijn kinderen via school verplicht zouden worden.
Bijzondere reeks van aannames en "mij en mijn wokies". Kun je ergens vinden dat ik stond te juichen voor de DEI requirements? Of uberhaupt ergens dat ik DEI loop toe te juichen?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 14:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bijzonder dat mensen zoals jij nu beginnen te janken dat ze worden beperkt terwijl jij en je wokies er 4 jaar geleden keihard voor op de banken stonden en te applaudiseren toen de Oscars met hun ultra-woke DEI requirements op de proppen kwamen. Hypocriet much?
Begin jij eerst maar eens bronnen te vinden voor je eigen doorgedraaide argumenten en stellingen zoals deze:quote:Op zaterdag 15 maart 2025 14:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Bijzondere reeks van aannames en "mij en mijn wokies". Kun je ergens vinden dat ik stond te juichen voor de DEI requirements?
Graag namen rugnummers en officiele bronnen dat dit een argument is wat gevoerd is door het merendeel van de mannen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:59 schreef Momo het volgende:
Ook wel bijzonder van die mannen die iets tegen dragqueens hebben omdat ze de vrouw belachelijk zouden maken.
Ach kom nou toch, doe niet zo kinderachtig. JIj en ik weten allebei dat je het meer dan prima vind dat er in de film- en kunstwereld een politieke agenda wordt gepusht. Je hebt alleen heel veel problemen dat het niet jouw linkse agenda is die er nu gepusht wordt maar een MAGA conservatief sausje.quote:Of uberhaupt ergens dat ik DEI loop toe te juichen?
Een ander wordt helemaal niet in zijn vrije expressie beperkt. Ik word kotsmisselijk van die constante valse frames, de mogelijkheid om van andermans geld je fetish of perversie uit te venten wordt hier beperkt. Links hangt al zo lang aan de subsidietiet om staatskunst te maken dat ze zich niet meer voor kunnen stellen dat er ook kunst is zonder politiek-ideologische agenda erachter en je ook kunst en zelfexpressie kunt doen in je eigen tijd van je eigen geld.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:55 schreef Momo het volgende:
Bijzonder dat mensen hier zo lopen te juichen dat in een ander de vrijheid rond expressie rond beperkt. Net of je ook maar iets last hebt van een dragqueen show en die mensen die daar heen gaan. Laat mensen gewoon genieten van wat ze leuk vinden. Nee, we moeten andere mensen ownen!
Nee hoor. I'm black an I am proud dat wij zwarten de piramides gebouwd hebben en de moderne Westerse wereld hebben uitgevonden met ons superieure ras is woke.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:37 schreef Ulx het volgende:
Mag je nog wel James Brown draaien? I'm black and I'm proud is best wel woke.
Ok, je kan het niet winnen van mij omdat je mij niet in de mond legt wat ik niet heb gezegd dus snel over naar een andere quote van mij. Ook daar draai je het om door te doen alsof ik heb gezegd dat de merendeel van de mannen dit zouden beweren. Gelukkig niet zeg.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 14:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Begin jij eerst maar eens bronnen te vinden voor je eigen doorgedraaide argumenten en stellingen zoals deze:
[..]
Graag namen rugnummers en officiele bronnen dat dit een argument is wat gevoerd is door het merendeel van de mannen.
En jij bent dan zeker een vent.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 14:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens mij is Momo niet eens links.![]()
![]()
Kom nou eens met bewijzen voor je stelling dan.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 14:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok, je kan het niet winnen van mij omdat je mij niet in de mond legt wat ik niet heb gezegd dus snel over naar een andere quote van mij. Ook daar draai je het om door te doen alsof ik heb gezegd dat de merendeel van de mannen dit zouden beweren. Gelukkig niet zeg.
Zeg datquote:Op zaterdag 15 maart 2025 14:33 schreef Fok-it het volgende:
Haha Scorpie claimt onwaarheden, wordt gevraagd om bewijs en gaat vervolgens maar beetje gaslighten
Wees geen Scorpie
Zie je wel, niemand beperkt je in je mentale gemoedstoestand. We betalen er alleen niet meer voor vanuit de overheid.quote:
Met Stemwijzer komt ik altijd ergens in het midden, niet eens echt links of rechts nee. Maar ik ben gruwelijk links!quote:Op zaterdag 15 maart 2025 14:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens mij is Momo niet eens links.![]()
![]()
- The Cardigans ft. Tom Jonesquote:Fighting fire, with fire - Burning down the house
quote:Op zaterdag 15 maart 2025 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Met Stemwijzer komt ik altijd ergens in het midden, niet eens echt links of rechts nee. Maar ik ben gruwelijk links!
Ik denk dat je dit eens moet gaan verkondigen bij het PvdA/GL congres, kijken hoe snel je de deur uitgezet wordt en erachter komt dat dat toch stiekem niet de partij is die je dacht dat het was.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:03 schreef StateOfMind het volgende:
Sowieso dat eeuwige hokjesdenken
Tegenwoordig als je ergens voor of tegen bent, ben je automatisch ook meteen B, C en D volgens sommigen.
Zelf ben ik links (geen pvda/gl), heb een stevige mening over woke en gender waanzin (tientallen genders, kom op) én ik ben voor Israël.
Daar raken de hokjesdenkers meteen van in verwarring.
Mwah. Volt is op zijn hoogst centrumlinks, maar verder is de partij niet vies van een flinke portie progressieve identiteitspolitiek en kosmopolitisme.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Met Stemwijzer komt ik altijd ergens in het midden, niet eens echt links of rechts nee. Maar ik ben gruwelijk links!
Eensquote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:03 schreef StateOfMind het volgende:
Tegenwoordig als je ergens voor of tegen bent, ben je automatisch ook meteen B, C en D volgens sommigen.
Zelf ben ik links (geen pvda/gl), heb een stevige mening over woke en gender waanzin (tientallen genders, kom op) én ik ben voor Israël.
Ik heb nooit ontkent dat ik progressief ben, maar links denkt niet echt de lading. Volt zat bij kieskompas zelfs aan de rechterkant.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah. Volt is op zijn hoogst centrumlinks, maar verder is de partij niet vies van een flinke portie progressieve identiteitspolitiek en kosmopolitisme.
Je bent zelf ook haantje de voorste als het om bepaalde woke issues gaat (transgenderisme bijvoorbeeld), dat mag natuurlijk, blijf vooral je mening geven, maar valt andere users uiteraard wel op. Dit is hetzelfde als dat het niemand ontgaan zal zijn dat ik conservatief ben, daar ben ik dan zelf ook heel open over.
Trump is 2 poepvlekken in de geschiedenisquote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:37 schreef phpmystyle het volgende:
Prima. Woke is een poepvlek in de geschiedenis boeken. Dat moet eruit gehaald worden.
Fixed dat voor je:quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb nooit ontkent dat ik progressief ben, maar links denkt niet echt de lading. Volt zat bij kieskompas zelfs aan de rechterkant.
[ afbeelding ]
En zelfs met Volt ben ik het natuurlijk niet eens met alles. Waarom zou ik open moeten zijn om mij te identificeren met iets waar ik mij zelf niet eens mee identificeer op dit moment?
LOL linkse wegkijkerquote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:03 schreef StateOfMind het volgende:
Zelf ben ik links
1 meer dan jijquote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Trump is 2 poepvlekken in de geschiedenis
In de VS is alles bigger.quote:
Ik ben niet links, niet rechts maar recht door zee.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:03 schreef StateOfMind het volgende:
Dit ben ik helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb nooit ontkent dat ik progressief ben, maar links denkt niet echt de lading. Volt zat bij kieskompas zelfs aan de rechterkant.
[ afbeelding ]
En zelfs met Volt ben ik het natuurlijk niet eens met alles. Waarom zou ik open moeten zijn om mij te identificeren met iets waar ik mij zelf niet eens mee identificeer op dit moment?
Eens.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:03 schreef StateOfMind het volgende:
Rita, jij hierquote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben niet links, niet rechts maar recht door zee.
Zelf ben ik ook vrij centrum gericht. Maar op dit forum ben ik woke en links, dat is nu eenmaal zo hier.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:03 schreef StateOfMind het volgende:
Wat zijn precies de eisen om een oscar te kunnen winnen?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
Je moet een verdomd goede film maken. Ook technisch. Meer niet.quote:Op zondag 16 maart 2025 06:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat zijn precies de eisen om een oscar te kunnen winnen?
Dit klinkt tegenstrijdig. En over het algemeen worden users hier niet zomaar woke genoemd, dat komt door het omarmen van uitgesproken progressieve standpunten. Wat natuurlijk gewoon mag, voel je vrij de standpunten in te nemen die je wilt. Maar andere users merken dat natuurlijk wel, dat geldt voor rechts en conservatieve users net zo.quote:Op zondag 16 maart 2025 06:15 schreef Shotty het volgende:
[..]
Zelf ben ik ook vrij centrum gericht. Maar op dit forum ben ik woke en links, dat is nu eenmaal zo hier.
Ik stem dan meestal wel links van het midden, omdat dit land al 20 jaar rechtse regeringen heeft, dus als een soort tegen gewicht.
Er is dan ook niemand die stelt dat mensen met gender dysforie niet zouden mogen leven zoals zij willen of zich identificeren zoals zij willen. Men heeft echter niet het recht hun verwrongen beeld van geslacht op de dringen aan de samenleving en dit tot de norm te maken.quote:Op zondag 16 maart 2025 06:15 schreef Shotty het volgende:
Over genders ben ik vrij simpel: ik heb er geen last van hoe mensen zich identificeren, dus leven en laten leven. Snap ook niet waarom zoveel mensen hier willen bepalen hoe andere mensen leven, zonder dat ze daar zelf last van hebben.
quote:Op zondag 16 maart 2025 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En over het algemeen worden users hier niet zomaar woke genoemd
Wat jij zegt klopt niet. Je moet aan heel veel vereisten voldoen. Van minimale speelduur tot diversity en inclusion vereisten.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je moet een verdomd goede film maken. Ook technisch. Meer niet.
Bron?quote:Op zondag 16 maart 2025 13:10 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Wat jij zegt klopt niet. Je moet aan heel veel vereisten voldoen. Van minimale speelduur tot diversity en inclusion vereisten.
quote:
Hoe is dat tegenstrijdig? Er is geen enkele partij waar ik het 100% mee eens ben. Dus ik naar naar de linkerkant van mijn standpunten stemmen, of naar de rechterkant er van. Doordat we hier al 20 jaar rechtse regeringen hebben, geeft een stem naar de linkerkant van mijn standpunten de beste kans dat het beleid de richting uit gaat die ik graag zou zien.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit klinkt tegenstrijdig. En over het algemeen worden users hier niet zomaar woke genoemd, dat komt door het omarmen van uitgesproken progressieve standpunten. Wat natuurlijk gewoon mag, voel je vrij de standpunten in te nemen die je wilt. Maar andere users merken dat natuurlijk wel, dat geldt voor rechts en conservatieve users net zo.
[..]
Er is dan ook niemand die stelt dat mensen met gender dysforie niet zouden mogen leven zoals zij willen of zich identificeren zoals zij willen. Men heeft echter niet het recht hun verwrongen beeld van geslacht op de dringen aan de samenleving en dit tot de norm te maken.
Een man of vrouw die 55 is maar zich eigenlijk 35 voelt, mag zich zo voelen, mag hier zelfs over liegen tegen anderen en zich voordoen als iemand van 35. Maar de persoon in kwestie zou niet de macht moeten hebben om maatschappelijk gezien ook leeftijd tot iets subjectiefs te maken en vervolgens ook nog op het paspoort de gewenste leeftijd te laten zetten. Dan krijg een persoonlijk fantasme namelijk een dusdanig grote invloed in de samenleving dat het ook andere mensen gaat raken.
Het is tegenstrijdig omdat je eerst stelt centrum georiënteerd te zijn en vervolgens weer stelt vooral links van het centrum te stemmen. Dat laat zien dat je dus wel degelijk linksgeoriënteerd bent.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:15 schreef Shotty het volgende:
[..]
Hoe is dat tegenstrijdig? Er is geen enkele partij waar ik het 100% mee eens ben. Dus ik naar naar de linkerkant van mijn standpunten stemmen, of naar de rechterkant er van. Doordat we hier al 20 jaar rechtse regeringen hebben, geeft een stem naar de linkerkant van mijn standpunten de beste kans dat het beleid de richting uit gaat die ik graag zou zien.
Daar mag je om lachen. Het betreft simpelweg de realiteit, de meeste users die woke worden genoemd, zijn ook uitgesproken links en progressief van politieke signatuur en niet vies van wat progressieve of intersectionele identiteitspolitiek. Dat is wat als woke-isme wordt omschreven.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:15 schreef Shotty het volgende:
En net als veel andere users hier hardop gelachen om “ En over het algemeen worden users hier niet zomaar woke genoemd”
Dat geef ik al duidelijk aan.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:15 schreef Shotty het volgende:
En kun je mij uitleggen hoe jij er last van hebt dat mensen iets in hun paspoort hebben staan dat jij niet vind kloppen?
Je draait het precies om, conservatieven maken hier een onderscheid tussen de realiteit en de subjectieve belevingswereld en houden vast aan de realiteit. Dat is ook zoals het hoort. Progressieven willen daarentegen de subjectieve belevingswereld van een kleine groep tot de norm in de samenleving maken.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:15 schreef Shotty het volgende:
En dan bedoel ik daadwerkelijk objectieve last. Niet het conservatieve “ik wil bepalen hoe jij leeft”.
Die tijd zijn we gelukkig voorbij in Nederland.
In Nederland is het meeste beleid een compromis. Also ik rechts van mijn standpunten zou stemmen is dat compromis verder van wat ik graag zou zien dan als ik links van mijn standpunten stem. Zo werkt Nederlandse democratie nu eenmaal.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is tegenstrijdig omdat je eerst stelt centrum georiënteerd te zijn en vervolgens weer stelt vooral links van het centrum te stemmen. Dat laat zien dat je dus wel degelijk linksgeoriënteerd bent.
[..]
Daar mag je om lachen. Het betreft simpelweg de realiteit, de meeste users die woke worden genoemd, zijn ook uitgesproken links en progressief van politieke signatuur en niet vies van wat progressieve of intersectionele identiteitspolitiek. Dat is wat als woke-isme wordt omschreven.
[..]
Dat geef ik al duidelijk aan.
En het heeft er niets mee te maken wat ik vind. Het menselijk geslacht is objectief aantoonbaar en niet subjectief. Door deze categorie in het paspoort dus subjectief te maken en anderen dwingt mensen aan te spreken met hun ingebeelde geslacht in plaats van het werkelijke geslacht, heeft het effect op de gehele samenleving.
[..]
Je draait het precies om, conservatieven maken hier een onderscheid tussen de realiteit en de subjectieve belevingswereld en houden vast aan de realiteit. Dat is ook zoals het hoort. Progressieven willen daarentegen de subjectieve belevingswereld van een kleine groep tot de norm in de samenleving maken.
Er zijn zoveel dingen die ik niet fijn vind, wat niets met woke-isme te maken heeft. Kortom, met zulke memes voeg je niets toe aan een discussie.quote:Op zondag 16 maart 2025 17:28 schreef Shotty het volgende:
Ik heb jou naam hier vaker gezien. Je bent dus niet nieuw hier. Dus je zou moeten weten hoe makkelijk hier “woke!” gekwaakt wordt. Daarom is dit plaatje ook zo populair hier:
[ afbeelding ]
Dat heb ik nu inmiddels twee keer uitgelegd. Nog een keer: je maakt van iets dat een biologische realiteit is, iets subjectiefs.quote:Op zondag 16 maart 2025 17:28 schreef Shotty het volgende:
En sorry hoor, maar hoe heeft het “effect op de hele samenleving” als je iemand aanspreekt als man ipv vrouw omdat iemand dat wil? Wat veranderd dat aan de samenleving behalve dat er wat mensen gelukkig zijn omdat ze kunnen zijn wat ze willen zijn?
Ook dit is al besproken. Mensen met gender dysforie mogen gewoon leven zoals zij willen. Als een man een jurk en make-up wil dragen of een vrouw haar borsten wil laten verwijderen moeten zij dit vooral doen. Waar het om gaat is dat zij hun fantasme over hun eigen geslacht niet bij de ander op zouden moeten kunnen dringen en tot de maatschappelijke norm maken.quote:Op zondag 16 maart 2025 17:28 schreef Shotty het volgende:
Of vind je dat stiekum een negatief effect omdat deze mensen niet leven zoals jij dat graag wil?
Alsjeblieft: https://www.oscars.org/aw(...)-inclusion-standardsquote:
Hoe sta jij tegenover iemand die zijn voornaam veranderd? Op het paspoort zetten, de ja of de nee?quote:Op zondag 16 maart 2025 17:52 schreef HowardRoark het volgende:
En op een paspoort moeten enkel feitelijkheden staan, geen verzinsels want dan kun je het paspoort net zo goed afschaffen.
Of te wel: jij wil bepalen hoe iemand aangesproken wordt. Dat je iemand ongelukkig maakt door hem verkeerd aan te spreken boeit je niet.quote:Op zondag 16 maart 2025 17:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen die ik niet fijn vind, wat niets met woke-isme te maken heeft. Kortom, met zulke memes voeg je niets toe aan een discussie.
[..]
Dat heb ik nu inmiddels twee keer uitgelegd. Nog een keer: je maakt van iets dat een biologische realiteit is, iets subjectiefs.
Dit wil dus zeggen dat de realiteit van het menselijke geslacht uit het raam wordt gegooid vanwege de onjuiste gevoelens van een kleine groep. Dit zorgt er bijvoorbeeld ook voor dat de jongere generaties zulke denkbeelden gaan oppikken en echt gaan geloven dat zij hun geslacht kunnen kiezen in plaats van dat dit door de natuur is bepaald. Dit is iets dat in de VS al tot veel commotie weet te leiden.
En op een paspoort moeten enkel feitelijkheden staan, geen verzinsels want dan kun je het paspoort net zo goed afschaffen.
[..]
Ook dit is al besproken. Mensen met gender dysforie mogen gewoon leven zoals zij willen. Als een man een jurk en make-up wil dragen of een vrouw haar borsten wil laten verwijderen moeten zij dit vooral doen. Waar het om gaat is dat zij hun fantasme over hun eigen geslacht niet bij de ander op zouden moeten kunnen dringen en tot de maatschappelijke norm maken.
Dat wil dus zeggen dat als je een vrouw hebt die denkt dat zij een man is, dan moet zij kunnen leven zoals zij wil, maar heeft het niet recht anderen te verplichten haar als man te behandelen of haar geslacht in het paspoort te wijzigen.
Ik ben verhuist. Mijn woonplaats in mijn paspoort klopt dus niet meer. Snel mijn excuses aanbieden aan Howard, want die heeft daar ernstig last van 🤣quote:Op zondag 16 maart 2025 18:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoe sta jij tegenover iemand die zijn voornaam veranderd? Op het paspoort zetten, de ja of de nee?
Jij hebt een speciaal paspoort met je woonplaats erinquote:Op zondag 16 maart 2025 18:10 schreef Shotty het volgende:
[..]
Ik ben verhuist. Mijn woonplaats in mijn paspoort klopt dus niet meer. Snel mijn excuses aanbieden aan Howard, want die heeft daar ernstig last van 🤣
Je zou ook kunnen zeggen dat als de wetgever die mogelijkheid biedt en dat feit hem/haar blij maakt, dat het zijn/haar volste recht is om het geslacht in het paspoort te wijzigen.quote:Op zondag 16 maart 2025 17:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat wil dus zeggen dat als je een vrouw hebt die denkt dat zij een man is, dan moet zij kunnen leven zoals zij wil, maar heeft het niet recht anderen te verplichten haar als man te behandelen of haar geslacht in het paspoort te wijzigen.
Staat dat niet in een normaal paspoort dan? Ik heb een zakelijk paspoort, maar bij mijn weten is het enige verschil dat ik 2* zoveel pagina’s voor visa’s heb.quote:Op zondag 16 maart 2025 18:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jij hebt een speciaal paspoort met je woonplaats erin
Plaats van uitgifte. En het is geauthenticiteerd door de burgemeester.quote:Op zondag 16 maart 2025 18:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jij hebt een speciaal paspoort met je woonplaats erin
Hier zit een beetje de crux in (zeker voor de jongere generatie).quote:Op zondag 16 maart 2025 18:08 schreef Shotty het volgende:
[..]
Of te wel: jij wil bepalen hoe iemand aangesproken wordt. [b]Dat je iemand ongelukkig maakt[/b] door hem verkeerd aan te spreken boeit je niet.
Het feit dat ik dit niet eens weet geeft al aan hoe duidelijk dit op het paspoort staat (los van het feit dat ik niet weet wat een woonplaats met iets biologisch te maken heeft, dan was geboorteplaats in elk geval een iets beter optie geweest).quote:Op zondag 16 maart 2025 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Plaats van uitgifte. En het is geauthenticiteerd door de burgemeester.
Dit. Daarom vind ik KIRAC zo briljant. Ik ontdekte ze pas naar aanleiding van dit topic:quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
Toch maar ff gechecked, en je hebt gelijk. Plaats van uitgifte, niet woonplaats.quote:Op zondag 16 maart 2025 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Plaats van uitgifte. En het is geauthenticiteerd door de burgemeester.
Namen zijn toch per definitie een subjectief? Kortom, dit is weer een mooie drogredenering net zoals er ook herhaaldelijk wordt geprobeerd om gender dysforie te vergelijken met homoseksualiteit.quote:Op zondag 16 maart 2025 18:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoe sta jij tegenover iemand die zijn voornaam veranderd? Op het paspoort zetten, de ja of de nee?
Nee, ik bepaal dat niet, dat doet de natuur. Ik heb er geen zeggenschap over of iemand als man of vrouw geboren wordt.quote:Op zondag 16 maart 2025 18:08 schreef Shotty het volgende:
[..]
Of te wel: jij wil bepalen hoe iemand aangesproken wordt. Dat je iemand ongelukkig maakt door hem verkeerd aan te spreken boeit je niet.
En nee, je hebt nog steeds niet aangegeven wat voor last jij er van hebt wanneer iemand je vraagt hem meneer ipv mevrouw te noemen. Je zegt alleen dat je dat aangeeft, maar doet dat niet. Want wat er in andermans paspoort staat heb jij 0 last van, en dat blijft gewoon een feit.
Wetten zijn er niet om mensen blij te maken, wetten zijn er om kaders en richtlijnen in een samenleving aan te brengen. Er zijn zoveel dingen waar sommige mensen misschien blij van zouden worden, die ook niet kunnen of mogen.quote:Op zondag 16 maart 2025 18:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat als de wetgever die mogelijkheid biedt en dat feit hem/haar blij maakt, dat het zijn/haar volste recht is om het geslacht in het paspoort te wijzigen.
Voor wat betreft de aanspreekvorm zou je ook kunnen stellen dat wij in een beschaasfde samenleving wonen waar we rekening houden met de wensen van mensen, zolang die onszelf of de maatschappij niet schaden, tenzij je een van huis uit een ongelofelijke plurk bent die alleen aan je eigen plezier denkt. En tot nu toe heb ik nog geen enkel argument gezien waaruit zou blijken dat er schade wordt toegebracht aan jouzelf of de maatschappij als iemand een bepaalde aanspreekvorm vraagt (vraagt, niet eist) behalve aan je gekwetste egootje en het besef dat je eigenlijk zo onzeker over jezelf bent.
Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat een dergelijke wet mensen blij kan maken. Ik zeg nergens dat de wet met dat doel is opgesteld. En 'zoveel dingen' doen hier niet ter zake, aangezien dit gaat over het veranderen van het geslacht in het paspoort. En blijkbaar is het voldoende belangrijk voor de wetgever om de richtlijn te geven dat dit mogelijk is. Hoe vervelend jij dat ook vindt en met welke drogredenen je ook aankomt om het af te wijzen.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wetten zijn er niet om mensen blij te maken, wetten zijn er om kaders en richtlijnen in een samenleving aan te brengen. Er zijn zoveel dingen waar sommige mensen misschien blij van zouden worden, die ook niet kunnen of mogen.
Uiteindelijk ben je verantwoordelijk voor je eigen geluk (en blijheid). En er zijn zoveel minderheden van 1% en die je kun je niet allemaal blij gaan maken door de wetgeving aan te passen.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat een dergelijke wet mensen blij kan maken. Ik zeg nergens dat de wet met dat doel is opgesteld. En 'zoveel dingen' doen hier niet ter zake, aangezien dit gaat over het veranderen van het geslacht in het paspoort. En blijkbaar is het voldoende belangrijk voor de wetgever om de richtlijn te geven dat dit mogelijk is. Hoe vervelend jij dat ook vindt en met welke drogredenen je ook aankomt om het af te wijzen.
Dus ze horen helemaal niet op het paspoort, even aannemende dat je daar dus geen subjectieve dingen op wilt hebben.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Namen zijn toch per definitie een subjectief?
Dat moet natuurlijk wel, omdat het een manier is om individuen buiten hun onveranderlijke kenmerken te onderscheiden.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus ze horen helemaal niet op het paspoort, even aannemende dat je daar dus geen subjectieve dingen op wilt hebben.
Geslacht is niet objectief.quote:Op zondag 16 maart 2025 20:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat moet natuurlijk wel, omdat het een manier is om individuen buiten hun onveranderlijke kenmerken te onderscheiden.
En ik heb niet gezegd geen subjectieve dingen op een paspoort te willen hebben, maar geen zaken die aantoonbaar onjuist zijn. Er zijn objectieve waarheden, zoals het menselijk geslacht, de lengte en de leeftijd. En die moeten mbt deze criteria dan ook doorslaggevend zijn.
Maar aangezien jij wel vindt dat geslacht subjectief is, wat vind je er eigenlijk van als dan ook de lengte en leeftijd veranderd kunnen worden in lijn met hoe mensen die zelf ervaren in plaats van de objectief aantoonbare realiteit?
Geslacht is wél objectief. Dat wordt door de natuur bepaald en niet door jouw gevoelens.quote:Op zondag 16 maart 2025 20:08 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Geslacht is niet objectief.
Je kunt met mannelijke of vrouwelijke genen geboren zijn en geen kenmerken hebben van dat geslacht. Je kan geslachtskenmerken hebben en niet de genetische kenmerken.
En wat boeit het jou of ik nou als man of vrouw door het leven ga? Of ik wel of niet een jurk of broek draag?
Als het allemaal toch niet boeit, dan is het toch prima om het daadwerkelijke biologische geslacht aan te houden?quote:Op zondag 16 maart 2025 20:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik snap serieus niet wat het andere mensen boeit welk geslacht er in mijn paspoort staat.
Net zo min dat het mij boeit welk geslacht mijn buren hebben.
Waar zeg ik dat?quote:Op zondag 16 maart 2025 20:05 schreef HowardRoark het volgende:
Maar aangezien jij wel vindt dat geslacht subjectief is
Inderdaad, een paspoort zegt niks, gewoon een registratienummer. Mijn zoon heeft 1000 euro gegeven om een letter in zijn voornaam te veranderen in zijn paspoort. Begrijpelijk wel, want hij heeft een internationale baan en zijn voornaam kon voor verwarring zorgen. Niks woke aan.quote:Op zondag 16 maart 2025 20:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik snap serieus niet wat het andere mensen boeit welk geslacht er in mijn paspoort staat.
Net zo min dat het mij boeit welk geslacht mijn buren hebben.
Dat klopt maar de eerste stap is al lang gezet met de onevenredige invloed van woke-shit op onze samenleving.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De eerste stap naar het fascisme is de aanval op de vrije kunst
Arme howard. Die heeft er serieus last van dat jouw zoons paspoort niet meer klopt. Heeft jou zoon geen hart ofzo?quote:Op maandag 17 maart 2025 01:11 schreef Firuze60 het volgende:
Wat betekent nu een paspoort ivm wel of niet naam
[..]
Inderdaad, een paspoort zegt niks, gewoon een registratienummer. Mijn zoon heeft 1000 euro gegeven om een letter in zijn voornaam te veranderen in zijn paspoort. Begrijpelijk wel, want hij heeft een internationale baan en zijn voornaam kon voor verwarring zorgen. Niks woke aan.
Ach joh...straks is de islam de grootste religie in Nederland en gaat dat hele regenboog/woke onzin verbieden.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Begrijpend lezen blijft toch een dingetje in dit land. Nogmaals: de wet is niet dusdanig gemaakt OM mensen blij te maken. Er zit gewoon een element in, waardoor bepaalde mensen blij zijn dat de wet in deze vorm bestaat. Een neveneffect, zogezegd.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben je verantwoordelijk voor je eigen geluk (en blijheid). En er zijn zoveel minderheden van 1% en die je kun je niet allemaal blij gaan maken door de wetgeving aan te passen.
Had je hetzelfde gevoel toen er in de VS standbeelden omver gehaald en vernield werden?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 19:47 schreef Mikeytt het volgende:
Echt, dit begint nu extreme vormen aan te nemen.
Als men nu nog niet inziet dat dit fascistische vormen aanneemt, zijn ze dom of kwaadaardig.Héél zorgwekkend.
Wanneer heeft de staat standbeelden omver gehaald en vernield? Heb je een linkje? Dan lees ik me ff inquote:Op maandag 17 maart 2025 09:33 schreef the-eye het volgende:
[..]
Had je hetzelfde gevoel toen er in de VS standbeelden omver gehaald en vernield werden?
Mijn mening is dat geslacht niet subjectief is.quote:Op maandag 17 maart 2025 15:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Over de subjectiviteit van geslacht.
quote:Op maandag 17 maart 2025 08:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Begrijpend lezen blijft toch een dingetje in dit land. Nogmaals: de wet is niet dusdanig gemaakt OM mensen blij te maken. Er zit gewoon een element in, waardoor bepaalde mensen blij zijn dat de wet in deze vorm bestaat. Een neveneffect, zogezegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |