abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217076423
amerikaanse kunst is best slecht ja

[ Bericht 78% gewijzigd door gwn_een_user op 16-03-2025 18:53:11 ]
pi_217076915
quote:
18s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Plaats van uitgifte. En het is geauthenticiteerd door de burgemeester.
Toch maar ff gechecked, en je hebt gelijk. Plaats van uitgifte, niet woonplaats.

Gelukkig maar, anders had Howard vannacht wakker gelegen, denkend aan mijn niet kloppend paspoort.
  zondag 16 maart 2025 @ 19:18:56 #153
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217076918
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Hoe sta jij tegenover iemand die zijn voornaam veranderd? Op het paspoort zetten, de ja of de nee?
Namen zijn toch per definitie een subjectief? Kortom, dit is weer een mooie drogredenering net zoals er ook herhaaldelijk wordt geprobeerd om gender dysforie te vergelijken met homoseksualiteit.

Het aanpassen van namen is trouwens in Nederland erg moeilijk waarvoor je zelfs een advocaat in de hand moet nemen. Een voornaam veranderen kan soms nog maar een achternaam veranderen is bijna onmogelijk. Wat mij betreft maken ze dat een stuk makkelijker, namen zijn niet zo relevant. Een (fysieke) realiteit als geslacht, lengte of geboortedatum zijn dit wél.
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:08 schreef Shotty het volgende:

[..]
Of te wel: jij wil bepalen hoe iemand aangesproken wordt. Dat je iemand ongelukkig maakt door hem verkeerd aan te spreken boeit je niet.

En nee, je hebt nog steeds niet aangegeven wat voor last jij er van hebt wanneer iemand je vraagt hem meneer ipv mevrouw te noemen. Je zegt alleen dat je dat aangeeft, maar doet dat niet. Want wat er in andermans paspoort staat heb jij 0 last van, en dat blijft gewoon een feit.
Nee, ik bepaal dat niet, dat doet de natuur. Ik heb er geen zeggenschap over of iemand als man of vrouw geboren wordt.
quote:
18s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat als de wetgever die mogelijkheid biedt en dat feit hem/haar blij maakt, dat het zijn/haar volste recht is om het geslacht in het paspoort te wijzigen.
Voor wat betreft de aanspreekvorm zou je ook kunnen stellen dat wij in een beschaasfde samenleving wonen waar we rekening houden met de wensen van mensen, zolang die onszelf of de maatschappij niet schaden, tenzij je een van huis uit een ongelofelijke plurk bent die alleen aan je eigen plezier denkt. En tot nu toe heb ik nog geen enkel argument gezien waaruit zou blijken dat er schade wordt toegebracht aan jouzelf of de maatschappij als iemand een bepaalde aanspreekvorm vraagt (vraagt, niet eist) behalve aan je gekwetste egootje en het besef dat je eigenlijk zo onzeker over jezelf bent.
Wetten zijn er niet om mensen blij te maken, wetten zijn er om kaders en richtlijnen in een samenleving aan te brengen. Er zijn zoveel dingen waar sommige mensen misschien blij van zouden worden, die ook niet kunnen of mogen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 16 maart 2025 @ 19:32:06 #154
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217077104
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2025 19:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Wetten zijn er niet om mensen blij te maken, wetten zijn er om kaders en richtlijnen in een samenleving aan te brengen. Er zijn zoveel dingen waar sommige mensen misschien blij van zouden worden, die ook niet kunnen of mogen.
Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat een dergelijke wet mensen blij kan maken. Ik zeg nergens dat de wet met dat doel is opgesteld. En 'zoveel dingen' doen hier niet ter zake, aangezien dit gaat over het veranderen van het geslacht in het paspoort. En blijkbaar is het voldoende belangrijk voor de wetgever om de richtlijn te geven dat dit mogelijk is. Hoe vervelend jij dat ook vindt en met welke drogredenen je ook aankomt om het af te wijzen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 16 maart 2025 @ 19:41:05 #155
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217077303
quote:
18s.gif Op zondag 16 maart 2025 19:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat een dergelijke wet mensen blij kan maken. Ik zeg nergens dat de wet met dat doel is opgesteld. En 'zoveel dingen' doen hier niet ter zake, aangezien dit gaat over het veranderen van het geslacht in het paspoort. En blijkbaar is het voldoende belangrijk voor de wetgever om de richtlijn te geven dat dit mogelijk is. Hoe vervelend jij dat ook vindt en met welke drogredenen je ook aankomt om het af te wijzen.
Uiteindelijk ben je verantwoordelijk voor je eigen geluk (en blijheid). En er zijn zoveel minderheden van 1% en die je kun je niet allemaal blij gaan maken door de wetgeving aan te passen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217077312
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2025 19:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Namen zijn toch per definitie een subjectief?
Dus ze horen helemaal niet op het paspoort, even aannemende dat je daar dus geen subjectieve dingen op wilt hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 16 maart 2025 @ 20:05:02 #157
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217077749
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 19:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dus ze horen helemaal niet op het paspoort, even aannemende dat je daar dus geen subjectieve dingen op wilt hebben.
Dat moet natuurlijk wel, omdat het een manier is om individuen buiten hun onveranderlijke kenmerken te onderscheiden.

En ik heb niet gezegd geen subjectieve dingen op een paspoort te willen hebben, maar geen zaken die aantoonbaar onjuist zijn. Er zijn objectieve waarheden, zoals het menselijk geslacht, de lengte en de leeftijd. En die moeten mbt deze criteria dan ook doorslaggevend zijn.

Maar aangezien jij wel vindt dat geslacht subjectief is, wat vind je er eigenlijk van als dan ook de lengte en leeftijd veranderd kunnen worden in lijn met hoe mensen die zelf ervaren in plaats van de objectief aantoonbare realiteit?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 16 maart 2025 @ 20:08:25 #158
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217077795
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat moet natuurlijk wel, omdat het een manier is om individuen buiten hun onveranderlijke kenmerken te onderscheiden.

En ik heb niet gezegd geen subjectieve dingen op een paspoort te willen hebben, maar geen zaken die aantoonbaar onjuist zijn. Er zijn objectieve waarheden, zoals het menselijk geslacht, de lengte en de leeftijd. En die moeten mbt deze criteria dan ook doorslaggevend zijn.

Maar aangezien jij wel vindt dat geslacht subjectief is, wat vind je er eigenlijk van als dan ook de lengte en leeftijd veranderd kunnen worden in lijn met hoe mensen die zelf ervaren in plaats van de objectief aantoonbare realiteit?
Geslacht is niet objectief.
Je kunt met mannelijke of vrouwelijke genen geboren zijn en geen kenmerken hebben van dat geslacht. Je kan geslachtskenmerken hebben en niet de genetische kenmerken.
En wat boeit het jou of ik nou als man of vrouw door het leven ga? Of ik wel of niet een jurk of broek draag?
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  zondag 16 maart 2025 @ 20:14:51 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217077897
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:08 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Geslacht is niet objectief.
Je kunt met mannelijke of vrouwelijke genen geboren zijn en geen kenmerken hebben van dat geslacht. Je kan geslachtskenmerken hebben en niet de genetische kenmerken.
En wat boeit het jou of ik nou als man of vrouw door het leven ga? Of ik wel of niet een jurk of broek draag?
Geslacht is wél objectief. Dat wordt door de natuur bepaald en niet door jouw gevoelens.

En dat er mensen zijn met aangeboren chromosomale afwijkingen brengt daar geen verandering in.

En zoals ik al aangeef in eerdere posts moet je vooral dragen aan kleding wat je zelf wilt.
  zondag 16 maart 2025 @ 20:23:22 #160
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217077997
Ik snap serieus niet wat het andere mensen boeit welk geslacht er in mijn paspoort staat.

Net zo min dat het mij boeit welk geslacht mijn buren hebben.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  zondag 16 maart 2025 @ 20:36:40 #161
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217078190
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik snap serieus niet wat het andere mensen boeit welk geslacht er in mijn paspoort staat.

Als het allemaal toch niet boeit, dan is het toch prima om het daadwerkelijke biologische geslacht aan te houden?
pi_217078822
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:05 schreef HowardRoark het volgende:
Maar aangezien jij wel vindt dat geslacht subjectief is
Waar zeg ik dat?
  maandag 17 maart 2025 @ 01:01:08 #163
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217080781
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat?
Wel, wat is je mening?
pi_217080811
Wat betekent nu een paspoort ivm wel of niet naam
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:23 schreef ieniminimuis het volgende:

Inderdaad, een paspoort zegt niks, gewoon een registratienummer. Mijn zoon heeft 1000 euro gegeven om een letter in zijn voornaam te veranderen in zijn paspoort. Begrijpelijk wel, want hij heeft een internationale baan en zijn voornaam kon voor verwarring zorgen. Niks woke aan.
pi_217081206
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:18 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
De eerste stap naar het fascisme is de aanval op de vrije kunst
Dat klopt maar de eerste stap is al lang gezet met de onevenredige invloed van woke-shit op onze samenleving.
Wie niet mee zingt in het woke koor van kunst en wetenschap is verdacht en wordt uitgekotst. Dat kun je ook geen vrijheid meer noemen.
Trump is een idioot maar zijn opruiming van de woke ellende is een zeer aangenaam neveneffect. Ga vooral zo door.
-
pi_217081288
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 01:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wel, wat is je mening?
Mijn mening waarover?
pi_217081467
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 01:11 schreef Firuze60 het volgende:
Wat betekent nu een paspoort ivm wel of niet naam
[..]
Inderdaad, een paspoort zegt niks, gewoon een registratienummer. Mijn zoon heeft 1000 euro gegeven om een letter in zijn voornaam te veranderen in zijn paspoort. Begrijpelijk wel, want hij heeft een internationale baan en zijn voornaam kon voor verwarring zorgen. Niks woke aan.
Arme howard. Die heeft er serieus last van dat jouw zoons paspoort niet meer klopt. Heeft jou zoon geen hart ofzo?

🤣
pi_217081568
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nergens heb ik het idee gehad dat de 'woke' beweging iemand iets verbiedt of censureerd. En kom op zeg met jouw vrije meningsuiting, fascistische uitlatingen zijn de laatste tijd openlijk salonfahig geworden.
Ach joh...straks is de islam de grootste religie in Nederland en gaat dat hele regenboog/woke onzin verbieden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 17 maart 2025 @ 08:44:46 #169
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217081787
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 19:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Uiteindelijk ben je verantwoordelijk voor je eigen geluk (en blijheid). En er zijn zoveel minderheden van 1% en die je kun je niet allemaal blij gaan maken door de wetgeving aan te passen.
Begrijpend lezen blijft toch een dingetje in dit land. Nogmaals: de wet is niet dusdanig gemaakt OM mensen blij te maken. Er zit gewoon een element in, waardoor bepaalde mensen blij zijn dat de wet in deze vorm bestaat. Een neveneffect, zogezegd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 17 maart 2025 @ 09:33:39 #170
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_217082165
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 19:47 schreef Mikeytt het volgende:
Echt, dit begint nu extreme vormen aan te nemen.
Als men nu nog niet inziet dat dit fascistische vormen aanneemt, zijn ze dom of kwaadaardig. :r Héél zorgwekkend.
Had je hetzelfde gevoel toen er in de VS standbeelden omver gehaald en vernield werden?
  maandag 17 maart 2025 @ 09:37:11 #171
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217082185
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:33 schreef the-eye het volgende:

[..]
Had je hetzelfde gevoel toen er in de VS standbeelden omver gehaald en vernield werden?
Wanneer heeft de staat standbeelden omver gehaald en vernield? Heb je een linkje? Dan lees ik me ff in
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 17 maart 2025 @ 15:43:06 #172
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217085445
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 07:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Mijn mening waarover?
Over de subjectiviteit van geslacht.
pi_217085791
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 15:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Over de subjectiviteit van geslacht.
Mijn mening is dat geslacht niet subjectief is.
  maandag 17 maart 2025 @ 18:31:41 #174
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217086752
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 08:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Begrijpend lezen blijft toch een dingetje in dit land. Nogmaals: de wet is niet dusdanig gemaakt OM mensen blij te maken. Er zit gewoon een element in, waardoor bepaalde mensen blij zijn dat de wet in deze vorm bestaat. Een neveneffect, zogezegd.
:')

Er zullen ook mensen zijn die niet blij worden van deze wet. Een neveneffect, zogezegd.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 17 maart 2025 @ 19:00:19 #175
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217087033
Het houdt het volk lekker bezig.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: