Zelf ben ik ook vrij centrum gericht. Maar op dit forum ben ik woke en links, dat is nu eenmaal zo hier.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:03 schreef StateOfMind het volgende:
Sowieso dat eeuwige hokjesdenken
Tegenwoordig als je ergens voor of tegen bent, ben je automatisch ook meteen B, C en D volgens sommigen.
Zelf ben ik links (geen pvda/gl), heb een stevige mening over woke en gender waanzin (tientallen genders, kom op) én ik ben voor Israël.
Daar raken de hokjesdenkers meteen van in verwarring.
Wat zijn precies de eisen om een oscar te kunnen winnen?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
Ik ben zelf ook tegen het politiseren van vanalles, maar ik stoor mij wel aan de selectieve verontwaardiging. Het politiseren van kunst komt uit de linkse hoek (kijk eens naar de eisen om een oscar te kunnen winnen, maar ook in Amsterdam, de eisen om subsidie te kunnen krijgen).
Nu krijg je dat de pendule de andere kant op doorslaat. Niet goed, maar waar waren de schreeuwers toen deze ellende begon???
Je moet een verdomd goede film maken. Ook technisch. Meer niet.quote:Op zondag 16 maart 2025 06:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat zijn precies de eisen om een oscar te kunnen winnen?
Dit klinkt tegenstrijdig. En over het algemeen worden users hier niet zomaar woke genoemd, dat komt door het omarmen van uitgesproken progressieve standpunten. Wat natuurlijk gewoon mag, voel je vrij de standpunten in te nemen die je wilt. Maar andere users merken dat natuurlijk wel, dat geldt voor rechts en conservatieve users net zo.quote:Op zondag 16 maart 2025 06:15 schreef Shotty het volgende:
[..]
Zelf ben ik ook vrij centrum gericht. Maar op dit forum ben ik woke en links, dat is nu eenmaal zo hier.
Ik stem dan meestal wel links van het midden, omdat dit land al 20 jaar rechtse regeringen heeft, dus als een soort tegen gewicht.
Er is dan ook niemand die stelt dat mensen met gender dysforie niet zouden mogen leven zoals zij willen of zich identificeren zoals zij willen. Men heeft echter niet het recht hun verwrongen beeld van geslacht op de dringen aan de samenleving en dit tot de norm te maken.quote:Op zondag 16 maart 2025 06:15 schreef Shotty het volgende:
Over genders ben ik vrij simpel: ik heb er geen last van hoe mensen zich identificeren, dus leven en laten leven. Snap ook niet waarom zoveel mensen hier willen bepalen hoe andere mensen leven, zonder dat ze daar zelf last van hebben.
quote:Op zondag 16 maart 2025 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En over het algemeen worden users hier niet zomaar woke genoemd
Wat jij zegt klopt niet. Je moet aan heel veel vereisten voldoen. Van minimale speelduur tot diversity en inclusion vereisten.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je moet een verdomd goede film maken. Ook technisch. Meer niet.
Bron?quote:Op zondag 16 maart 2025 13:10 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Wat jij zegt klopt niet. Je moet aan heel veel vereisten voldoen. Van minimale speelduur tot diversity en inclusion vereisten.
quote:
Hoe is dat tegenstrijdig? Er is geen enkele partij waar ik het 100% mee eens ben. Dus ik naar naar de linkerkant van mijn standpunten stemmen, of naar de rechterkant er van. Doordat we hier al 20 jaar rechtse regeringen hebben, geeft een stem naar de linkerkant van mijn standpunten de beste kans dat het beleid de richting uit gaat die ik graag zou zien.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit klinkt tegenstrijdig. En over het algemeen worden users hier niet zomaar woke genoemd, dat komt door het omarmen van uitgesproken progressieve standpunten. Wat natuurlijk gewoon mag, voel je vrij de standpunten in te nemen die je wilt. Maar andere users merken dat natuurlijk wel, dat geldt voor rechts en conservatieve users net zo.
[..]
Er is dan ook niemand die stelt dat mensen met gender dysforie niet zouden mogen leven zoals zij willen of zich identificeren zoals zij willen. Men heeft echter niet het recht hun verwrongen beeld van geslacht op de dringen aan de samenleving en dit tot de norm te maken.
Een man of vrouw die 55 is maar zich eigenlijk 35 voelt, mag zich zo voelen, mag hier zelfs over liegen tegen anderen en zich voordoen als iemand van 35. Maar de persoon in kwestie zou niet de macht moeten hebben om maatschappelijk gezien ook leeftijd tot iets subjectiefs te maken en vervolgens ook nog op het paspoort de gewenste leeftijd te laten zetten. Dan krijg een persoonlijk fantasme namelijk een dusdanig grote invloed in de samenleving dat het ook andere mensen gaat raken.
Het is tegenstrijdig omdat je eerst stelt centrum georiënteerd te zijn en vervolgens weer stelt vooral links van het centrum te stemmen. Dat laat zien dat je dus wel degelijk linksgeoriënteerd bent.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:15 schreef Shotty het volgende:
[..]
Hoe is dat tegenstrijdig? Er is geen enkele partij waar ik het 100% mee eens ben. Dus ik naar naar de linkerkant van mijn standpunten stemmen, of naar de rechterkant er van. Doordat we hier al 20 jaar rechtse regeringen hebben, geeft een stem naar de linkerkant van mijn standpunten de beste kans dat het beleid de richting uit gaat die ik graag zou zien.
Daar mag je om lachen. Het betreft simpelweg de realiteit, de meeste users die woke worden genoemd, zijn ook uitgesproken links en progressief van politieke signatuur en niet vies van wat progressieve of intersectionele identiteitspolitiek. Dat is wat als woke-isme wordt omschreven.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:15 schreef Shotty het volgende:
En net als veel andere users hier hardop gelachen om “ En over het algemeen worden users hier niet zomaar woke genoemd”
Dat geef ik al duidelijk aan.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:15 schreef Shotty het volgende:
En kun je mij uitleggen hoe jij er last van hebt dat mensen iets in hun paspoort hebben staan dat jij niet vind kloppen?
Je draait het precies om, conservatieven maken hier een onderscheid tussen de realiteit en de subjectieve belevingswereld en houden vast aan de realiteit. Dat is ook zoals het hoort. Progressieven willen daarentegen de subjectieve belevingswereld van een kleine groep tot de norm in de samenleving maken.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:15 schreef Shotty het volgende:
En dan bedoel ik daadwerkelijk objectieve last. Niet het conservatieve “ik wil bepalen hoe jij leeft”.
Die tijd zijn we gelukkig voorbij in Nederland.
In Nederland is het meeste beleid een compromis. Also ik rechts van mijn standpunten zou stemmen is dat compromis verder van wat ik graag zou zien dan als ik links van mijn standpunten stem. Zo werkt Nederlandse democratie nu eenmaal.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is tegenstrijdig omdat je eerst stelt centrum georiënteerd te zijn en vervolgens weer stelt vooral links van het centrum te stemmen. Dat laat zien dat je dus wel degelijk linksgeoriënteerd bent.
[..]
Daar mag je om lachen. Het betreft simpelweg de realiteit, de meeste users die woke worden genoemd, zijn ook uitgesproken links en progressief van politieke signatuur en niet vies van wat progressieve of intersectionele identiteitspolitiek. Dat is wat als woke-isme wordt omschreven.
[..]
Dat geef ik al duidelijk aan.
En het heeft er niets mee te maken wat ik vind. Het menselijk geslacht is objectief aantoonbaar en niet subjectief. Door deze categorie in het paspoort dus subjectief te maken en anderen dwingt mensen aan te spreken met hun ingebeelde geslacht in plaats van het werkelijke geslacht, heeft het effect op de gehele samenleving.
[..]
Je draait het precies om, conservatieven maken hier een onderscheid tussen de realiteit en de subjectieve belevingswereld en houden vast aan de realiteit. Dat is ook zoals het hoort. Progressieven willen daarentegen de subjectieve belevingswereld van een kleine groep tot de norm in de samenleving maken.
Er zijn zoveel dingen die ik niet fijn vind, wat niets met woke-isme te maken heeft. Kortom, met zulke memes voeg je niets toe aan een discussie.quote:Op zondag 16 maart 2025 17:28 schreef Shotty het volgende:
Ik heb jou naam hier vaker gezien. Je bent dus niet nieuw hier. Dus je zou moeten weten hoe makkelijk hier “woke!” gekwaakt wordt. Daarom is dit plaatje ook zo populair hier:
[ afbeelding ]
Dat heb ik nu inmiddels twee keer uitgelegd. Nog een keer: je maakt van iets dat een biologische realiteit is, iets subjectiefs.quote:Op zondag 16 maart 2025 17:28 schreef Shotty het volgende:
En sorry hoor, maar hoe heeft het “effect op de hele samenleving” als je iemand aanspreekt als man ipv vrouw omdat iemand dat wil? Wat veranderd dat aan de samenleving behalve dat er wat mensen gelukkig zijn omdat ze kunnen zijn wat ze willen zijn?
Ook dit is al besproken. Mensen met gender dysforie mogen gewoon leven zoals zij willen. Als een man een jurk en make-up wil dragen of een vrouw haar borsten wil laten verwijderen moeten zij dit vooral doen. Waar het om gaat is dat zij hun fantasme over hun eigen geslacht niet bij de ander op zouden moeten kunnen dringen en tot de maatschappelijke norm maken.quote:Op zondag 16 maart 2025 17:28 schreef Shotty het volgende:
Of vind je dat stiekum een negatief effect omdat deze mensen niet leven zoals jij dat graag wil?
Alsjeblieft: https://www.oscars.org/aw(...)-inclusion-standardsquote:
Hoe sta jij tegenover iemand die zijn voornaam veranderd? Op het paspoort zetten, de ja of de nee?quote:Op zondag 16 maart 2025 17:52 schreef HowardRoark het volgende:
En op een paspoort moeten enkel feitelijkheden staan, geen verzinsels want dan kun je het paspoort net zo goed afschaffen.
Of te wel: jij wil bepalen hoe iemand aangesproken wordt. Dat je iemand ongelukkig maakt door hem verkeerd aan te spreken boeit je niet.quote:Op zondag 16 maart 2025 17:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen die ik niet fijn vind, wat niets met woke-isme te maken heeft. Kortom, met zulke memes voeg je niets toe aan een discussie.
[..]
Dat heb ik nu inmiddels twee keer uitgelegd. Nog een keer: je maakt van iets dat een biologische realiteit is, iets subjectiefs.
Dit wil dus zeggen dat de realiteit van het menselijke geslacht uit het raam wordt gegooid vanwege de onjuiste gevoelens van een kleine groep. Dit zorgt er bijvoorbeeld ook voor dat de jongere generaties zulke denkbeelden gaan oppikken en echt gaan geloven dat zij hun geslacht kunnen kiezen in plaats van dat dit door de natuur is bepaald. Dit is iets dat in de VS al tot veel commotie weet te leiden.
En op een paspoort moeten enkel feitelijkheden staan, geen verzinsels want dan kun je het paspoort net zo goed afschaffen.
[..]
Ook dit is al besproken. Mensen met gender dysforie mogen gewoon leven zoals zij willen. Als een man een jurk en make-up wil dragen of een vrouw haar borsten wil laten verwijderen moeten zij dit vooral doen. Waar het om gaat is dat zij hun fantasme over hun eigen geslacht niet bij de ander op zouden moeten kunnen dringen en tot de maatschappelijke norm maken.
Dat wil dus zeggen dat als je een vrouw hebt die denkt dat zij een man is, dan moet zij kunnen leven zoals zij wil, maar heeft het niet recht anderen te verplichten haar als man te behandelen of haar geslacht in het paspoort te wijzigen.
Ik ben verhuist. Mijn woonplaats in mijn paspoort klopt dus niet meer. Snel mijn excuses aanbieden aan Howard, want die heeft daar ernstig last van 🤣quote:Op zondag 16 maart 2025 18:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoe sta jij tegenover iemand die zijn voornaam veranderd? Op het paspoort zetten, de ja of de nee?
Jij hebt een speciaal paspoort met je woonplaats erinquote:Op zondag 16 maart 2025 18:10 schreef Shotty het volgende:
[..]
Ik ben verhuist. Mijn woonplaats in mijn paspoort klopt dus niet meer. Snel mijn excuses aanbieden aan Howard, want die heeft daar ernstig last van 🤣
Je zou ook kunnen zeggen dat als de wetgever die mogelijkheid biedt en dat feit hem/haar blij maakt, dat het zijn/haar volste recht is om het geslacht in het paspoort te wijzigen.quote:Op zondag 16 maart 2025 17:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat wil dus zeggen dat als je een vrouw hebt die denkt dat zij een man is, dan moet zij kunnen leven zoals zij wil, maar heeft het niet recht anderen te verplichten haar als man te behandelen of haar geslacht in het paspoort te wijzigen.
Staat dat niet in een normaal paspoort dan? Ik heb een zakelijk paspoort, maar bij mijn weten is het enige verschil dat ik 2* zoveel pagina’s voor visa’s heb.quote:Op zondag 16 maart 2025 18:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jij hebt een speciaal paspoort met je woonplaats erin
Plaats van uitgifte. En het is geauthenticiteerd door de burgemeester.quote:Op zondag 16 maart 2025 18:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jij hebt een speciaal paspoort met je woonplaats erin
Hier zit een beetje de crux in (zeker voor de jongere generatie).quote:Op zondag 16 maart 2025 18:08 schreef Shotty het volgende:
[..]
Of te wel: jij wil bepalen hoe iemand aangesproken wordt. [b]Dat je iemand ongelukkig maakt[/b] door hem verkeerd aan te spreken boeit je niet.
Het feit dat ik dit niet eens weet geeft al aan hoe duidelijk dit op het paspoort staat (los van het feit dat ik niet weet wat een woonplaats met iets biologisch te maken heeft, dan was geboorteplaats in elk geval een iets beter optie geweest).quote:Op zondag 16 maart 2025 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Plaats van uitgifte. En het is geauthenticiteerd door de burgemeester.
Dit. Daarom vind ik KIRAC zo briljant. Ik ontdekte ze pas naar aanleiding van dit topic:quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
Ik ben zelf ook tegen het politiseren van vanalles, maar ik stoor mij wel aan de selectieve verontwaardiging. Het politiseren van kunst komt uit de linkse hoek (kijk eens naar de eisen om een oscar te kunnen winnen, maar ook in Amsterdam, de eisen om subsidie te kunnen krijgen).
Nu krijg je dat de pendule de andere kant op doorslaat. Niet goed, maar waar waren de schreeuwers toen deze ellende begon???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |