abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 maart 2025 @ 19:47:40 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217050213
https://nos.nl/artikel/25(...)ebben-uit-de-kunsten

quote:
Trump wil woke ook weg hebben uit de kunsten

Het kolossale, witmarmeren Kennedy Center glinstert in de zon aan de Potomac-rivier in Washington D.C. Waar oud-presidenten als Abraham Lincoln en Thomas Jefferson worden geëerd met imposante standbeelden, leeft de nalatenschap van John F. Kennedy ook op een andere manier voort: in muziek, dans en theater.

Van de intieme, gratis wekelijkse concerten met talenten zoals Ranky Tanky, een band uit de staat South Carolina met West-Afrikaanse roots, tot grootheden als Beyoncé en John Williams: hier wordt de cultuuragenda gezet voor het hele land.

Maar het Kennedy Center ligt onder vuur van president Trump. Het is "te woke" geworden en de optredens bestaan uit "anti-Amerikaanse propaganda", zegt de president. Trump wil nu ook op het Kennedy Center zijn Make America Great Again-stempel drukken. Hij wil bepalen wat Amerikaanse kunst moet zijn.

Het is niet uniek dat een president nieuwe bestuursleden voor het Kennedy Center benoemt. Wel uniek is dat Trump zichzelf voorzitter heeft gemaakt. En dat terwijl hij heeft toegegeven dat hij nooit een bezoek heeft gebracht aan het centrum. Zijn MAGA-vertrouwelingen in het bestuur lijken ook niet veel met cultuur te hebben.

'Make the Arts Great Again'
Bij de Reach, de experimentele vleugel van het Kennedy Center, haalt drag-performer Tara Hoot haar optreden van februari vorig jaar aan. Tara Hoot, die doet denken aan de kleurrijke tv-persoonlijkheid Dame Edna, omschrijft zichzelf als "Mister Rogers in een jurk", een verwijzing naar de brave presentator van een Amerikaans kinderprogramma uit de jaren 70.

In haar optredens leest Tara Hoot verhalen voor aan kinderen en hoopt hun "zelfvertrouwen mee te geven om te zijn wie ze willen zijn."

Haar voorstelling heeft nu een politieke lading gekregen. Trump wil afrekenen met dragshows en schreef op zijn socialemediaplatform Truth Social: "Vorig jaar presenteerde het Kennedy Center dragshows die specifiek gericht waren op onze jeugd, dit zal stoppen." Trump vindt dat dragperformers "roofdieren" zijn en ongeschikt voor kinderen.

Dit jaar zijn er meerdere dragshows in het Kennedy Center geweest, maar die van Tara Hoot was de enige speciaal voor kinderen. De dragperformer vermoedt dan ook dat haar optreden, in een zijhalletje, de aanleiding was voor Trumps recente uitlatingen. "Mijn optredens bestaan uit bubbels en glitter, wie vindt dat niet leuk?", zegt Tara Hoot met een vleugje spot.

Artiesten keren Kennedy Center de rug toe
Ze vindt dat Trump gemarginaliseerde groepen, zoals de lhbtiq+-gemeenschap en mensen van kleur, gebruikt voor zijn "fascistische agenda waarmee hij greep wil krijgen op de Amerikaanse cultuur".

Ze is niet de enige die moeite heeft met de nieuwe wind. Zo heeft Alfred Street Baptist Church, een prominente kerk voor de zwarte gemeenschap in en rond Washington D.C., zijn kerstconcert van dit jaar al geannuleerd. De kerk stelt dat het Kennedy Center een plek moet zijn voor inclusie en artistieke vrijheid, en dat Trump die waarden niet kan waarborgen.

Grotere namen uit de entertainmentindustrie hebben zich ook teruggetrokken. Zo distantieert producent en schrijver Shonda Rhimes, bekend van Grey's Anatomy en Bridgerton, zich van het Kennedy Center. Lin-Manuel Miranda heeft ook een streep gezet door zijn optreden. Zijn hitmusical Hamilton, een hervertelling van de Amerikaanse onafhankelijkheid, stond op de agenda voor Amerika's 250ste verjaardag later dit jaar.

Ook bezoekers laten hun onvrede blijken. Zo werd vicepresident Vance gisteravond uitgejouwd en uitgefloten door het publiek bij een bezoek aan een concert in het Kennedy Center:
Bekijk deze YouTube-video

Wat Trump zelf op het programma wil, is nog onduidelijk. Geestverwant Steve Bannon kondigde aan dat het J6 Prison Choir op het grote podium zal optreden. De gelegenheid wordt dan gebruikt om de "'elites' één nacht in de 'D.C. goelag' te plaatsen", zei Bannon. De goelags waren de gevangenenkampen van Sovjetleider Stalin. Miljoenen mensen kwamen er om het leven.

Het J6-koor bestaat uit ongeveer twintig gevangenen die betrokken waren bij de Capitool-bestorming op 6 januari 2021. Hun hitnummer Justice for All, waarin geluidsopnamen van Trump zijn verwerkt, werd gebruikt in Trumps verkiezingscampagne. Het optreden van het J6-koor is nog niet bevestigd door het Kennedy Center.

"Dat het J6-koor zou mogen optreden in het herdenkingsgebouw voor een vermoorde president is krankzinnig", stelt Tara Hoot.
Echt, dit begint nu extreme vormen aan te nemen.
Als men nu nog niet inziet dat dit fascistische vormen aanneemt, zijn ze dom of kwaadaardig. :r Héél zorgwekkend.

Het ergste is nog wel dat ik nog vertrouwen heb in de Amerikanen om in de verkiezingen van 2026 de republikeinse partij volledig te decimeren.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217050279
Dit brengt de NOS wel heel erg laat als nieuws. De Volkskrant had er al op 14 februari een artikel over.

https://www.volkskrant.nl(...)zijn-greep~b3f89724/

Kwalijke zaak natuurlijk.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 19:53:04 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217050301
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 19:51 schreef rutger05 het volgende:
Dit brengt de NOS wel heel erg laat als nieuws. De Volkskrant had er al op 14 februari een artikel over.

https://www.volkskrant.nl(...)zijn-greep~b3f89724/

Kwalijke zaak natuurlijk.
Trump heeft zichzelf voorzitter gemaakt toen. Het gaat er nu vooral om dat hij de aanval eerder vandaag echt begonnen is.
pi_217050349
Geen dragshows voor kinderen en Shonda Rhimes troep meer in het Kennedy Centre. Hoe gaat men dit ooit te boven komen?
  vrijdag 14 maart 2025 @ 20:07:48 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217050469
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 19:57 schreef L_auteur het volgende:
Geen dragshows voor kinderen en Shonda Rhimes troep meer in het Kennedy Centre. Hoe gaat men dit ooit te boven komen?
Dragshows voor kinderen? Is dat echt zo?
pi_217050557
" Trump: there are only 2 genders, MALE and FEMALE

Not a single democrat got up to agree."

ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 20:16:33 #7
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217050567
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dragshows voor kinderen? Is dat echt zo?
de gevaarlijke dragshows in kwestie:
tiktok
  vrijdag 14 maart 2025 @ 20:18:33 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217050594
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 19:57 schreef L_auteur het volgende:
De eerste stap naar het fascisme is de aanval op de vrije kunst
pi_217050607
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 19:53 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Trump heeft zichzelf voorzitter gemaakt toen. Het gaat er nu vooral om dat hij de aanval eerder vandaag echt begonnen is.
Ik ben bang dat het Kennedy Center de regeringsperiode van Trump moet uitzitten en erop moet hopen dat na zijn ambtstermijn een progressievere president zal worden verkozen. Hopelijk zal het Kennedy Center er dan in slagen om haar prestige weer terug te krijgen.

Kunstenaars en artiesten zullen altijd een weg proberen te vinden om hun creativiteit in vrijheid tot uiting te laten komen en ik hoop dat dit negatieve verhaal voor de kunsten in de VS zal worden omgebogen om nieuwe initiatieven te ontplooien buiten de macht van de regering Trump om.
pi_217050648
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 19:47 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)ebben-uit-de-kunsten
[..]
Echt, dit begint nu extreme vormen aan te nemen.
Als men nu nog niet inziet dat dit fascistische vormen aanneemt, zijn ze dom of kwaadaardig. :r Héél zorgwekkend.

Het ergste is nog wel dat ik nog vertrouwen heb in de Amerikanen om in de verkiezingen van 2026 de republikeinse partij volledig te decimeren.
Prima toch Persoonlijk heb ik een enorme hekel aan de Democraten. Ze laten het land kapotgaan met hun eindeloze woke ideologie, open grenzen en economische wanbeleid. Hopelijk wordt de volgende verkiezing een nog grotere overwinning voor de Republikeinen zodat ze eindelijk weer gezond verstand en echte vrijheid terugkrijgen.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 20:23:09 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217050656
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:16 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
de gevaarlijke dragshows in kwestie:
[ tiktok ]
Ah dat is gewoon een leuk aangeklede vrouw. Ik had andere visioenen.
pi_217050757
Hallo , het licht staat aan maar er is niemand thuis :W , en een 1 of andere kerel in een jurk. Het is ongelofelijk hoe ver alles is afgegleden.

pi_217050853
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:19 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik ben bang dat het Kennedy Center de regeringsperiode van Trump moet uitzitten en erop moet hopen dat na zijn ambtstermijn een progressievere president zal worden verkozen. Hopelijk zal het Kennedy Center er dan in slagen om haar prestige weer terug te krijgen.

Kunstenaars en artiesten zullen altijd een weg proberen te vinden om hun creativiteit in vrijheid tot uiting te laten komen en ik hoop dat dit negatieve verhaal voor de kunsten in de VS zal worden omgebogen om nieuwe initiatieven te ontplooien buiten de macht van de regering Trump om.
Ik hoop echt dat Trump erin slaagt de grondwet te wijzigen zodat hij zelfs voor een derde termijn kan gaan.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 maart 2025 @ 20:37:53 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217050875
Mag je nog wel James Brown draaien? I'm black and I'm proud is best wel woke.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217050952
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:37 schreef Ulx het volgende:
Mag je nog wel James Brown draaien? I'm black and I'm proud is best wel woke.
Daar is niks woke aan. Trots zijn op wie je bent is normaal. De echtee cancel culture komt van de Democraten die alles willen verbieden wat niet in hun ideologie past. Zij bepalen wat wel en niet toegestaan is terwijl ze zelf continu de regels veranderen om hun eigen agenda door te drukken :)
  vrijdag 14 maart 2025 @ 20:44:16 #16
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_217050986
Enartete Kunst... Wie kwam daar een tijdje terug nou ook al mee aanzetten!?

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 14-03-2025 21:29:25 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_217051001
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:42 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Daar is niks woke aan. Trots zijn op wie je bent is normaal. De echtee cancel culture komt van de Democraten die alles willen verbieden wat niet in hun ideologie past. Zij bepalen wat wel en niet toegestaan is terwijl ze zelf continu de regels veranderen om hun eigen agenda door te drukken :)
Huh? Leg uit? Verbieden van wat? Trots zijn op wie je bent?
pi_217051046
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Huh? Leg uit? Verbieden van wat? Trots zijn op wie je bent?
Ja, trots zijn op wie je bent zoals James Brown met "Im Black and Im Proud" is helemaal niet woke. Het gaat over zelfacceptatie en trots op je afkomst iets wat juist positieve empowerment zou moeten zijn. Wat ik bedoel met cancel culture is dat de democraten en vaak de progressieve kant, dingen willen verbieden of censureren die niet passen binnen hun strikte ideologie. Ze bepalen wat acceptabel is om te zeggen, te doen of te denken en iedereen die niet in hun lijn past wordt vaak gemarginaliseerd of gecanceld. Het is een vorm van controle die schadelijk is voor de vrije meningsuiting.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 maart 2025 @ 20:50:36 #19
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217051079
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:42 schreef -Deluzion- het volgende:
Trots zijn op wie je bent is normaal
Is dat ook voor transjes geldig?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 20:56:07 #20
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217051181
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die zijn trots op wat ze willen zijn. Lang haar en jurken, wat is er vrouwelijker?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217051186
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:50 schreef Ulx het volgende:
Ja dat geldt voor iedereen. Of je nu trans bent, zwart, wit of wat dan ook.
pi_217051192
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:48 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ja, trots zijn op wie je bent zoals James Brown met "Im Black and Im Proud" is helemaal niet woke. Het gaat over zelfacceptatie en trots op je afkomst iets wat juist positieve empowerment zou moeten zijn. Wat ik bedoel met cancel culture is dat de democraten en vaak de progressieve kant, dingen willen verbieden of censureren die niet passen binnen hun strikte ideologie. Ze bepalen wat acceptabel is om te zeggen, te doen of te denken en iedereen die niet in hun lijn past wordt vaak gemarginaliseerd of gecanceld. Het is een vorm van controle die schadelijk is voor de vrije meningsuiting.
Nergens heb ik het idee gehad dat de 'woke' beweging iemand iets verbiedt of censureerd. En kom op zeg met jouw vrije meningsuiting, fascistische uitlatingen zijn de laatste tijd openlijk salonfahig geworden.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 20:57:36 #23
330914 Sherlock_Holmes
pi_217051210
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:56 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ja dat geldt voor iedereen. Of je nu trans bent, zwart, wit of wat dan ook.
Denk dat het ironisch was. Want dat is juist waar dat NIET het geval is.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 20:57:39 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217051211
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nergens heb ik het idee gehad dat de 'woke' beweging iemand iets verbiedt of censureerd. En kom op zeg met jouw vrije meningsuiting, fascistische uitlatingen zijn de laatste tijd openlijk salonfahig geworden.
Hmmja, zoek even op 'Confederate monuments'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217051247
Dit kan ik als republikein zijnde ook gewoon waarderen hoor.

pi_217051268
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:59 schreef -Deluzion- het volgende:

Jij woont in Amerika?
pi_217051293
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hmmja, zoek even op 'Confederate monuments'.
Oh? Je bedoelt dat soort onzin? Een beeld van Coen van een plein afhalen ivm slaventransport? Of bedoel je wat anders?
pi_217051294
quote:

[..]
Nergens heb ik het idee gehad dat de 'woke' beweging iemand iets verbiedt of censureerd.
Er zijn genoeg mensen gecanceld door de woke-gemeenschap. Is toch ook een vorm van censuur.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 21:04:01 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217051327
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh? Je bedoelt dat soort onzin? Een beeld van Coen van een plein afhalen ivm slaventransport? Of bedoel je wat anders?
Bijvoorbeeld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217051336
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Er zijn genoeg mensen gecanceld door de woke-gemeenschap. Is toch ook een vorm van censuur.
Ja joh, ga een beetje slachtoffertje spelen, doet Wilders al jaren, ondertussen manifesteert ie zich als een onbenul.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 21:07:15 #31
330914 Sherlock_Holmes
pi_217051373
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nee, dat zie je fout. Die hebben zichzelf gecanceld omdat ze slechte haatdragende mensen zijn. Zou willen dat dit een grapje is, maar dat is het argument.

De ironie is dat ze vinden dat we terug gaan naar de jaren '30, maar ze willen zelf terug naar de jaren '50 (mannen die vrouwen even gaan vertellen dat ze hun bek moeten houden).
pi_217051391
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nee, dat zie je fout. Die hebben zichzelf gecanceld omdat ze slechte haatdragende mensen zijn. Zou willen dat dit een grapje is, maar dat is het argument.

De ironie is dat ze vinden dat we terug gaan naar de jaren '30, maar ze willen zelf terug naar de jaren '50 (mannen die vrouwen even gaan vertellen dat ze hun bek moeten houden).
Precies dat en schijters doodsbenauwd voor veranderingen.
pi_217051476
quote:

[..]
Jammer dat je meteen de fascistenkaart trekt de echte fascisten zijn namelijk de democraten. Ze tonen fascistische eigenschappen door hun hypocrisie en controlebehoefte. Ze onderdrukken vrijheid van meningsuiting door cancel culture en censuur, proberen hun ideologie op te leggen aan anderen en creëren verdeeldheid in plaats van eenheid.

kijk naar de reclames, waar gemixte stellen vaak centraal staan terwijl de realiteit een heel ander beeld laat zien. Statistieken laten zien dat maar een klein percentage van de bevolking daadwerkelijk gemengd is. Toch worden deze stellen continu gepromoot alsof het de norm is. De media probeert een beeld proberen te creëren dat niet echt overeenkomt met de dagelijkse realiteit van de meeste mensen.

Je ziet het zelfs in de games tegenwoordig. Alles wordt woke gemaakt, van de personages tot de verhaallijnen. De geschiedenis van witte mensen wordt vaak neergezet als compleet evil en vooral witte mannen lijken altijd de badguys te zijn. En als het niet zo is worden ze vaak gepresenteerd als zwakke karakters.

Tegelijkertijd zie je de sterke "alpha" vrouw die de boel in haar eentje redt, nu als de hoofdrolspeler in bijna elke film of game. Dat wordt allemaal gepusht om een bepaald ideaal neer te zetten maar in veel gevallen wordt dit soort representatie ook ten koste van andere groepen gedaan. Witte mensen worden vaak helemaal gecanceld of op een negatieve manier neergezet. Het is een trend die zich overal doorzet en die steeds minder ruimte laat voor genuanceerde verhalen of diverse karakters.

Ik ben blij dat Trump hier een eind aan maakt. Hij vecht tegen deze opgelegde agenda die de echte waarden en normen van de samenleving ondermijnt en hij zorgt ervoor dat mensen weer hun stem kunnen laten horen zonder bang te zijn voor cancell culture.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 21:12:41 #34
330914 Sherlock_Holmes
pi_217051486
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Precies dat en schijters doodsbenauwd voor veranderingen.
Ik blijf me erover verbazen dat (extreem)links zo slecht is in sarcasme.
pi_217051519
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ik noem even 1 voorbeeld; Johan Derksen. De man heeft wat vreemde uitspraken maar is nu echt haatdragend? kan best. Maar als je als onbenul dan vervolgens de sponsors van een programma gaat bellen en bedreigen dat ze zich terug moeten trekken...

Over haatdragend gesproken. Maar schijnbaar werkt dat dan maar 1 kant op.
pi_217051530
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld.
Allang weer terug gedraaid, niemand is bang voor extreme woke, zelfs XR zit een beetje te zutten op een snelweg, ze hebben NIKS te zeggen itt de beweging die nu via Trump zichzelf ineens machtig voelt.
pi_217051578
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:13 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik noem even 1 voorbeeld; Johan Derksen. De man heeft wat vreemde uitspraken maar is nu echt haatdragend? kan best. Maar als je als onbenul dan vervolgens de sponsors van een programma gaat bellen en bedreigen dat ze zich terug moeten trekken...

Over haatdragend gesproken. Maar schijnbaar werkt dat dan maar 1 kant op.
Johan is niet extreem rechts.
pi_217051610
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Johan is niet extreem rechts.
Wat maakt dat uit? Je kunt prima extreem-links en anti-woke zijn.
pi_217051613
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:00 schreef Vliegbaard het volgende:
Jij woont in Amerika?
Nope maar wat er in Amerika gebeurt heeft vaak invloed op wat hier gebeurt. Trends en ideologieën waaien snel over en we beginnen die steeds meer in Nederland te zien.
pi_217051683
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:18 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Nope maar wat er in Amerika gebeurt heeft vaak invloed op wat hier gebeurt. Trends en ideologieën waaien snel over en we beginnen die steeds meer in Nederland te zien.
Ik hoop dat we een weg in slaan waarin we juist wat minder naar die mongolen over de plas gaan kijken en ons gewoon gaan richten op waar wij goed in zijn.

Amerika is niets anders dan een pakket schroot met een flinke laag bladgoud.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vliegbaard op 14-03-2025 21:27:07 ]
pi_217051786
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:21 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Amerika is niets anders dan een pakketschroot met een flinke laag bladgoud.
_O- _O- _O- _O-
  vrijdag 14 maart 2025 @ 21:25:54 #42
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217051795
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:44 schreef Puntenjager het volgende:
Enartete kunst... Wie kwam daar een tijdje terug nou ook al mee aanzetten!?
Men weet dondersgoed met wat voor persoon ze te maken hebben.
pi_217051901
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:18 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Laat het woordje steeds maar weg, dit is al decennia het geval.
pi_217051907
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:21 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik hoop dat we een weg in slaan waarin we juist wat minder naar die mongolen over de plas gaan kijken en ons gewoon gaan richten op waar wij goed in zijn.

Amerika is niets anders dan een pakketschroot met een flinke laag bladgoud.
Europa is nergens toe in staat als het gaat om het nemen van daadwerkelijke actie. Terwijl Trump grondstofdeals sluit met Zelenski, Groenland probeert in te pikken en Poetin zijn grip verstevigt over de grondstoffen in de bezette gebieden, zit europa vast in kritiek en veroordelingen zonder concreet te handelen. In plaats van leiderschap te tonen zijn ze alleen maar bezig met schande spreken en het afjanken van alles wat er gebeurt. Europa kijkt alleen maar toe en onderneemt niks als het om belangrijke zaken gaat.
pi_217051949
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:32 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Europa is nergens toe in staat als het gaat om het nemen van daadwerkelijke actie. Terwijl Trump grondstofdeals sluit met Zelenski, Groenland probeert in te pikken en Poetin zijn grip verstevigt over de grondstoffen in de bezette gebieden, zit europa vast in kritiek en veroordelingen zonder concreet te handelen. In plaats van leiderschap te tonen zijn ze alleen maar bezig met schande spreken en het afjanken van alles wat er gebeurt. Europa kijkt alleen maar toe en onderneemt niks als het om belangrijke zaken gaat.
Mwah, dat vind ik dan weer te pessimistisch gedacht. En ook weer typisch een underdog gevoel. Welnee, we zitten hier op een stinkend rijk werelddeel.
pi_217051950
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:32 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Trump mag die grondstoffen daar hebben. Er is niet voor niets een reden dat ze nog in de grond zitten.

Het klopt dat we op bepaald vlak afhankelijk zijn van Amerika maar dat is een keuze geweest. Ik zou op geen enkele manier met de gemiddelde Amerikaan willen ruilen toch.

We kunnen er wel even een paar relevante statistieken bij nemen als je wilt?
  vrijdag 14 maart 2025 @ 21:40:46 #47
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217052053
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 20:59 schreef -Deluzion- het volgende:

Alsof dit ook allemaal iets nieuws is joh. Zo vermoeiend dat anti woke gezeik.

David Bowie stond in de jaren 70 met een jurk aan op het podium.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217052107
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Trump mag die grondstoffen daar hebben. Er is niet voor niets een reden dat ze nog in de grond zitten.

Het klopt dat we op bepaald vlak afhankelijk zijn van Amerika maar dat is een keuze geweest. Ik zou op geen enkele manier met de gemiddelde Amerikaan willen ruilen toch.

We kunnen er wel even een paar relevante statistieken bij nemen als je wilt?
Ik heb nooit begrepen waarom het continent Afrika zich samen eens gingen bonden, dat is nu typisch een continent die door iedereen daar buiten is uitgevreten.
pi_217052159
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik heb nooit begrepen waarom het continent Afrika zich samen eens gingen bonden, dat is nu typisch een continent die door iedereen daar buiten is uitgevreten.
Goed bruggetjes. ik mis even de relevantie voor dit topic.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 21:47:04 #50
319979 Fok-it
All is well
pi_217052195
Hoop dat Vance een keer goed en droog in zijn reet genomen wordt door een dragqueen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')