abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 maart 2025 @ 01:31:37 #1
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217027604
quote:
Het aandeel Tesla bevindt zich op glad ijs, nadat de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto’s dinsdag bekendmaakte in het eerste kwartaal van dit jaar veel minder auto’s te hebben geleverd dan verwacht.

Tesla verkocht in de eerste drie maanden van het jaar 386.810 duizend elektrische voertuigen, fors lager dan de 450.000 waar analisten gemiddeld op rekenden.

De tegenvallende cijfers zijn voor analisten van zakenbank JPMorgan reden om het ‘underweight’-advies voor het aandeel Tesla te handhaven. De zakenbank verlaagt zijn koersdoel van 130 dollar naar 115 dollar. Woensdag sloot Tesla op 168 dollar, zodat het nieuwe koersdoel een daling van 31 procent impliceert ten opzichte van de huidige koers.

Het aandeel Tesla bereikte in november 2021 een recordhoogte van 381 dollar en is sindsdien 55 procent gedaald. Analist Ryan Brinkman van JPMorgan, denkt dat die daling verder kan doorzetten, schrijft hij in een rapport naar aanleiding van verkoopcijfers over het eerste kwartaal.

Brinkman wijt de problemen bij Tesla aan afnemende vraag naar elektrische auto's en toenemende concurrentie. Volgens de analist kan het geduld van beleggers opraken, omdat Tesla op de beurs al drie jaar op rij tegenvallend presteert.

De analist benadrukt dat Tesla niet eerder zoveel minder auto's leverde dan vooraf werd verwacht. Dit gegeven maakt volgens hem duidelijk hoe groot de misser van Tesla is, zeker omdat de verwachtingen van analisten al neerwaarts waren bijgesteld in de aanloop naar de publicatie van de verkoopcijfers.

Medio 2022 bleek uit een peiling van persbureau Bloomberg onder analisten dat de gemiddelde verwachting voor het eerste kwartaal van 2024 lag op 626.000 verkochte auto's. De fabrikant wist er uiteindelijk 387.000 te slijten, dus 38 procent minder dan minder dan twee jaar geleden werd verwacht.

Het grote gat tussen de verwachtingen en daadwerkelijke autoverkopen van Tesla komt volgens kenners mede door verstoringen in de toeleveringsketen van autofabrieken en toenemende (prijs)concurrentie van Chinese autofabrikanten.

Hedgefonds: aandeel Tesla is een bubbel
Sommige beleggers zijn extreem kritisch over de vooruitzichten van Tesla. Zo denkt hedgefondsmanager Per Lekander dat het aandeel Tesla een zeepbel is en dat er zelfs een risico is dat het bedrijf failliet gaat. Lekander gaf deze week tegen over de Amerikaanse tv-zender CNBC aan dat hij sinds 2020 speculeert op een daling van het aandeel Tesla.

"Dit is echt het begin van het einde van de Tesla-bubbel, naar mijn mening de grootste zeepbel op de aandelenmarkt in de moderne geschiedenis", zei Lekander tegen CNBC.

De criticus verwacht dat de koers van Tesla kan zakken naar 14 dollar, wat een daling van ruim 90 procent zou inhouden ten opzichte van de huidige beurskoers.

Lekander heeft grote twijfels over het verdienmodel van Tesla, dat volgens hem afhankelijk is van stabiele en hoge omzetgroei. Die omzetgroei komt uit het direct verkopen van auto's aan klanten, waar winst uit voortvloeit.

"Dit is een geweldig model wanneer er groei is, want je vangt als bedrijf via directe verkopen de volledige winstmarge. Het probleem is dat wanneer de situatie zich omdraait en de autoverkopen dalen, de rest van het model ook kantelt", aldus Lekander.

Volgens de criticus zit Tesla vast aan hoge vaste kosten en een negatief werkkapitaal.

De druk op de verkopen komt op een moment dat Tesla al te kampen heeft met beperkte vernieuwing in het aanbod. Tesla verkoopt vooral de Model 3 en de Model Y. Een nieuw model staat pas gepland voor 2025. Lekander is sceptisch over de planning en zegt dat het model waarschijnlijk pas in 2026 uitkomt. "Ik zie geen enkele reden om de komende twee jaar herstel te zien, gelet op het feit dat deze modellen oudbakken zijn en omdat economie niet omhoog schiet".

Beleggers zullen volgens de hedgefondsmanager een "echte schok" ervaren, als Tesla over een paar weken de financiële cijfers over het eerste kwartaal presenteert.

Lekander is al jaren kritisch over Tesla en miste zodoende ook de sterke stijgingen van het aandeel. In 2020 noteerde het aandeel nog op 30 dollar. Op het huidige koersniveau van bijna 170 dollar is het aandeel nog altijd vijf keer zoveel waard.

Sommige analisten op Wall Street blijven ook optimistisch over Tesla. Zo zien analisten van adviesbureau. Wedbush ziet nog steeds een opwaartse trend van 66 procent voor het aandeel, ondanks de "ramp" in eerste kwartaal bij de verkopen.
Bron Business Insider

quote:
Tesla delivered 386,810 vehicles in the first quarter of 2024, an 8.5 percent drop compared to the first quarter of 2023. Tesla produced 433,371 vehicles in Q1 2024, a year-over-year decline of 1.7 percent.

"Decline in volumes was partially due to the early phase of the production ramp of the updated Model 3 at our Fremont factory and factory shutdowns resulting from shipping diversions caused by the Red Sea conflict and an arson attack at Gigafactory Berlin," Tesla announced today.

In Q1 2023, Tesla produced 440,808 cars and delivered 422,875. Tesla's Q4 2023 numbers were 494,989 cars produced and 484,507 delivered.

The Q1 2024 numbers mark Tesla's "first year-over-year decline in quarterly deliveries since 2020, missing Wall Street's expectations and stoking further concern about the company's growth prospects this year," The Wall Street Journal wrote. Tesla's stock price was down over 5 percent today and has fallen over 33 percent in 2024.
Bron.
pi_217027621
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 01:31 schreef Repentless het volgende:

[..]
Klopt, het is erg lange termijn. Masr de discussie was of het haalbaar is, waarvan jij zei dat dat niet zo is.
Ah, theoretisch haalbaar, maar praktisch vrijwel onmogelijk. Op die fiets.

Waar een wil is, is een weg, nietwaar? En heel veel mensen willen een kolonie op Mars. Maar niemand wil er voor betalen, want het is waanzinnig duur en allemaal weggegooid geld.
  donderdag 13 maart 2025 @ 01:41:27 #3
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217027630
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 01:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee. Of het praktisch bijna onmogelijk is, zal de tijd leren.
pi_217027636
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 01:41 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee. Of het praktisch bijna onmogelijk is, zal de tijd leren.
Onze klein-klein-klein-klein-kleinkinderen zullen het misschien weten. Of misschien (klein-)nkinderen.
  donderdag 13 maart 2025 @ 01:43:31 #5
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217027640
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 01:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Onze klein-klein-klein-klein-kleinkinderen zullen het weten.
Waarschijnlijk ja. Of de ontwikkelingen raken ineens in een stroomversnelling, dat kan ook.
pi_217027647
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 01:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarschijnlijk ja. Of de ontwikkelingen raken ineens in een stroomversnelling, dat kan ook.
Weggegooid geld, dus.
  donderdag 13 maart 2025 @ 01:46:04 #7
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217027650
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 01:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Weggegooid geld, dus.
Tja, dat mag jij vinden.
pi_217027798
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 01:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg, nietwaar? En heel veel mensen willen een kolonie op Mars. Maar niemand wil er voor betalen, want het is waanzinnig duur en allemaal weggegooid geld.
Wat is er zo leuk op Mars?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217027800
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 04:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het ruimteschip waarmee je terug naar aarde kan.
pi_217027981
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 01:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Weggegooid geld, dus.
Vaak zijn dit soort projecten een soort proeftuin voor technologie die dan later (als het verder doorontwikkeld is) breder ingezet kan worden. Op de korte termijn lijkt het weggegooid geld, op de lange termijn is daar weinig zinnigs over te zeggen.
pi_217028017
Hopen dat het aandeel Tesla nog veel verder zakt. :)
pi_217028146
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 07:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wil je lekker laag instappen?
pi_217028195
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 07:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
Volgens Trump bent u een terrorist.
pi_217028202
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 07:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je masker is wel helemaal af de afgelopen weken. Vroeger was je volgens mij nog nog van net doen alsof de vrijheid van meningsuiting belangrijk was en nu verdedig je al wekenlang mensen die censureren en de volle macht van de staat willen gebruiken tegen mensen die geen Tesla kopen.
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 08:24:50 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_217028362
Zo. Morgen om half 2 klein feestje vieren in Tilburg *O*
Breitling - Instruments for Professionals
pi_217028364
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je masker is wel helemaal af de afgelopen weken. Vroeger was je volgens mij nog nog van net doen alsof de vrijheid van meningsuiting belangrijk was en nu verdedig je al wekenlang mensen die censureren en de volle macht van de staat willen gebruiken tegen mensen die geen Tesla kopen.
Door het stellen van een vraag?

Volgens mij is het anti-Musk en -Trump sentiment, waarbij vernielingen zijn inbegrepen, juist anti-democratisch en anti-vrijheid van meningsuiting.

En de macht van de staat tegen mensen die geen Tesla kopen? Dat nieuws heb ik gemist. Kom maar met de bron.
pi_217028366
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:24 schreef CoolGuy het volgende:
Zo. Morgen om half 2 klein feestje vieren in Tilburg *O*
Nieuwe Y (Juniper)?
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 08:30:52 #18
16180 crew  CoolGuy
pi_217028381
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nieuwe Y (Juniper)?
:Y :Y :Y
pi_217028391
Niks mis met boycotten van Tesla. Heel veel mis met schade aan andere hun auto maken alleen omdat je het niet eens bent met de eigenaar van het auto merk.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217028393
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
:Y :Y :Y
Mooi man. Ziet er ook goed uit in het echie.

Ik mag over enkele weken een nieuwe Model S Plaid in ontvangst nemen. Zin an!
pi_217028434
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:32 schreef over_hedge het volgende:
Niks mis met boycotten van Tesla. Heel veel mis met schade aan andere hun auto maken alleen omdat je het niet eens bent met de eigenaar van het auto merk.
Eens. Mensen moeten dat zelf weten. Wil je liever brol uit Wolfsburg of uit China: you do you.

Maar in de praktijk zijn mensen niet zo principieel. De mensen die roepen dat ze Tesla boycotten hebben in 99 vd 100 gevallen helemaal nooit het plan gehad om een Tesla te kopen. En diezelfde figuren kopen zonder probleem bij Bezos hun spulletjes.
pi_217028441
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 07:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik hoop vooral dat luchtfietser Musk eindelijk eens de consequenties gaat voelen.
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 08:38:00 #23
16180 crew  CoolGuy
pi_217028454
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mooi man. Ziet er ook goed uit in het echie.

Ik mag over enkele weken een nieuwe Model S Plaid in ontvangst nemen. Zin an!
Niet voor mij. M'n moeder is zo gecharmeerd van mijn Y dat ze haar auto weg heeft gedaan om vervolgens wat bij te leggen en de nieuwe Y te kopen. Helaas niet voor mij dus al zal dat op termijn wel zo zijn :+
pi_217028501
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Eens. Mensen moeten dat zelf weten. Wil je liever brol uit Wolfsburg of uit China: you do you.

Maar in de praktijk zijn mensen niet zo principieel. De mensen die roepen dat ze Tesla boycotten hebben in 99 vd 100 gevallen helemaal nooit het plan gehad om een Tesla te kopen. En diezelfde figuren kopen zonder probleem bij Bezos hun spulletjes.
Ik heb mijn aandelen verkocht (wat goed uitpakte :P ) En mijn us videodiensten stop gezet. Heb ik nu principes :7

Maar als je naar de cijfers in Duitsland en Frankrijk kijkt enzo. Dan blijken er toch aardig wat mensen te zijn die wel echt voor andere autos kiezen. En vorig jaar nog wel voor tesla gegaan zouden zijn.

In Nederland doen ze het wel gewoon nog prima.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217028511
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:36 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Nee, ik hoop vooral dat luchtfietser Musk eindelijk eens de consequenties gaat voelen.
Luchtfietser? Rly?
pi_217028520
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Niet voor mij. M'n moeder is zo gecharmeerd van mijn Y dat ze haar auto weg heeft gedaan om vervolgens wat bij te leggen en de nieuwe Y te kopen. Helaas niet voor mij dus al zal dat op termijn wel zo zijn :+
De ‘oude’ Y is ook niets mis mee. Zeker niet de MiC.
pi_217028550
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik heb mijn aandelen verkocht (wat goed uitpakte :P ) En mijn us videodiensten stop gezet. Heb ik nu principes :7

Maar als je naar de cijfers in Duitsland en Frankrijk kijkt enzo. Dan blijken er toch aardig wat mensen te zijn die wel echt voor andere autos kiezen. En vorig jaar nog wel voor tesla gegaan zouden zijn.

In Nederland doen ze het wel gewoon nog prima.
Er is veel meer concurrentie, mensen hebben gewacht op de Juniper. Speelt allemaal mee.

We gaan het zien. Op zeker moment is men het ook zat om dagelijks te lezen dat Musk een eikel is.
pi_217028601
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:48 schreef VEM2012 het volgende:
Op zeker moment is men het ook zat om dagelijks te lezen dat Musk een eikel is.
Tja. Helpt niet als die elke dag ook weer onzin tweets de wereld in stuurt :P
En het witte huis nu gebruikt wordt om tesla te promoten helpt ook niet mee.
pi_217028689
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:51 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat was sowieso absurd.
Nog nooit eerder heeft de president van de VS een reclamespot bij het witte huis opgenomen voor zijn beste vriend.

Hoe zit dat met al die andere Amerikaanse automerken die getroffen worden door Musk zijn importheffingen?

Die krijgen geen gratis reclame (oke, het kostte 1 Tesla) van het Witte Huis.
pi_217028731
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:51 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Klopt.

Maar ook dat gaat weer voorbij.

Straks ziet men steeds vaker de nieuwe Y rijden en worden er weer mensen hebberig.
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 09:09:01 #31
16180 crew  CoolGuy
pi_217028763
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Luchtfietser? Rly?
Musk moet en zal negatief gepraat worden. Dat hij tig bedrijven uit de grond heeft gestampt die ook allemaal concreet dingen realiseren doet er niet toe, het moet en het zal negatief gepraat worden. Prima dat je hem niks vindt, daar kan ik ook nog best in komen, maar als alles koste wat kost negatief gepraat moet worden, dan heeft dat niks meer met objectiviteit te maken.
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 09:10:58 #32
16180 crew  CoolGuy
pi_217028777
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 09:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Straks ziet men steeds vaker de nieuwe Y rijden en worden er weer mensen hebberig.
Ik vermoed zomaar dat daar ook mensen bij zijn die stiekem maar wat graag willen maar helemaal niet kunnen. Zou zomaar een reden kunnen zijn voor die aversie.

Hoe dan ook.... morgen Juniper _O_ _O_
pi_217028790
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 04:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Niets. Je kunt er niet leven en je kan niet terug.
pi_217028794
twitter
  donderdag 13 maart 2025 @ 09:20:15 #36
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217028856
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 09:13 schreef niggeplease het volgende:
[ x ]
Typisch weer. Bij iedere zweem van kritiek ben je meteen een antisemiet of een slaaf van Soros. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_217028867
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Luchtfietser? Rly?
Euh, ja?
pi_217028882
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 09:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Musk moet en zal negatief gepraat worden. Dat hij tig bedrijven uit de grond heeft gestampt die ook allemaal concreet dingen realiseren doet er niet toe, het moet en het zal negatief gepraat worden. Prima dat je hem niks vindt, daar kan ik ook nog best in komen, maar als alles koste wat kost negatief gepraat moet worden, dan heeft dat niks meer met objectiviteit te maken.
Klik eens op de link in mijn ondertitel, Musk is een notoire leugenaar en zijn grootste kwaliteit is marketing.
pi_217028893
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2025 09:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Typisch weer. Bij iedere zweem van kritiek ben je meteen een antisemiet of een slaaf van Soros. :')
Als geldstromen daar naartoe leiden wel ja 🙄
pi_217028916
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 09:24 schreef niggeplease het volgende:

[..]
Als geldstromen daar naartoe leiden wel ja 🙄
En kun je die geldstromen dan ook hier aantonen?
pi_217028928
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 09:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Klopt.

Heel veel dingen zijn ook talking point. Zoals ‘Musk is niet slim’, ‘Musk heeft niets bereikt’, enz.

Dat is een beetje van het niveau Comical Ali.
pi_217028933
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 09:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik vermoed zomaar dat daar ook mensen bij zijn die stiekem maar wat graag willen maar helemaal niet kunnen. Zou zomaar een reden kunnen zijn voor die aversie.

Hoe dan ook.... morgen Juniper _O_ _O_
Ook dat ja.

Have fun!
pi_217028938
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 09:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En kun je die geldstromen dan ook hier aantonen?
Telegraaf verspreidt leugens?
https://archive.ph/oUFGl
pi_217028984
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 09:29 schreef niggeplease het volgende:

[..]
Ja vaker wel dan niet dat ze gebral van liegende x accounts over nemen zonder verder te kijken of het klopt . ^O^
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 09:42:04 #45
16180 crew  CoolGuy
pi_217029025
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 09:23 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Klik eens op de link in mijn ondertitel, Musk is een notoire leugenaar en zijn grootste kwaliteit is marketing.
Ik ben niet geïnteresseerd in hem. Wat ik uit ervaring weet is dat die auto prima is inclusief de infrastructuur er omheen. Dan hoef ik nog steeds niks van hem te vinden als persoon.
pi_217029078
twitter
pi_217029207
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 09:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik ben niet geïnteresseerd in hem. Wat ik uit ervaring weet is dat die auto prima is inclusief de infrastructuur er omheen. Dan hoef ik nog steeds niks van hem te vinden als persoon.
Het is vooral heel sneu dat sommige mensen zo bezig zijn met iemand waar ze een hekel aan hebben…

Volgens mij kun je beter zonder die negativiteit.
pi_217029212
quote:

[..]
In dat artikel wordt niks onderbouwd :s)
  donderdag 13 maart 2025 @ 10:14:13 #49
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217029303
quote:

[..]
De Telegraf is geen lid van de raad van de journalistiek. Ze vinden zichzelf niet eens een journalistiek medium.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_217029394
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 09:48 schreef niggeplease het volgende:
[ x ]
Verschil is wel dat daar 3 autofabrikanten met hun CEO uitgenodigd waren (General Motors, Ford en Stellantis).

Bij Trump zat 1 CEO die toevallig ook nog eens voor Trump aan het werk is.
pi_217029401
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 10:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Verschil is wel dat daar 3 autofabrikanten met hun CEO uitgenodigd waren (General Motors, Ford en Stellantis).

Bij Trump zat 1 CEO die toevallig ook nog eens voor Trump aan het werk is.
Maar wel de CEO die destijds niet uitgenodigd was om politieke redenen.
pi_217029646
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 10:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar wel de CEO die destijds niet uitgenodigd was om politieke redenen.
Biden had inderdaad alleen fabrikanten uitgenodigd die bij de UAW (vakbond) aangesloten waren.
Een politiek signaal.
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 11:09:30 #53
16180 crew  CoolGuy
pi_217029734
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 10:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is vooral heel sneu dat sommige mensen zo bezig zijn met iemand waar ze een hekel aan hebben…

Volgens mij kun je beter zonder die negativiteit.
Jawel, maar dat is hoe mensen over het algemeen in elkaar zitten. Zie het een beetje als van die MGTOW lui. Die zijn continue bezig met hoe kut vrouwen etc etc zijn. Niks makkelijker dan je niét bezig houden met die verfoeide perso(o)n(en) waar je zo'n hekel aan hebt, maar blijkbaar vervuld het op de een of andere manier toch een behoefte.

Alleen denk ik niet dat die behoefte daadwerkelijk iets van doen heeft met de persoon waar ze zich op richten.
pi_217030403
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 11:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jawel, maar dat is hoe mensen over het algemeen in elkaar zitten. Zie het een beetje als van die MGTOW lui. Die zijn continue bezig met hoe kut vrouwen etc etc zijn. Niks makkelijker dan je niét bezig houden met die verfoeide perso(o)n(en) waar je zo'n hekel aan hebt, maar blijkbaar vervuld het op de een of andere manier toch een behoefte.

Alleen denk ik niet dat die behoefte daadwerkelijk iets van doen heeft met de persoon waar ze zich op richten.
Dus eigenlijk iedereen die een andere mening heeft dan jij en daar voor uit durft te komen? Want dan zijn ze jaloers en gunnen ze jou je pleziertjes niet?

Er zijn ook mensen die een andere mening hebben die niet bedoeld is om jou er mee te pesten. Voor mij is dat bijvoorbeeld nooit een criterium geweest.
pi_217030508
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 11:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik vind er een groot verschil zitten tussen je leven spenderen aan het haten van random vrouwen of af en toe schijten op mensen die hun best doen om in het nieuws te komen. Zeker als die persoon bezig is met de samenleving van meerdere kanten kutter te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Danny op 16-03-2025 11:12:34 ]
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 12:42:03 #56
16180 crew  CoolGuy
pi_217030639
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 12:25 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus eigenlijk iedereen die een andere mening heeft dan jij en daar voor uit durft te komen? Want dan zijn ze jaloers en gunnen ze jou je pleziertjes niet?

Er zijn ook mensen die een andere mening hebben die niet bedoeld is om jou er mee te pesten. Voor mij is dat bijvoorbeeld nooit een criterium geweest.
Nee, wat jij mij wel of niet gunt heb ik verder geen boodschap aan, want ik heb daar verder in de echte wereld 0,0 last van. Dit is een forum, op het moment dat ik de browser dicht klik is het klaar. Mijn 'pleziertjes' worden niet beïnvloed door welke lettertjes jij wel of niet tikt in een post op een forum.
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 12:48:15 #57
16180 crew  CoolGuy
pi_217030685
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 12:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind er een groot verschil zitten tussen je leven spenderen aan het haten van random vrouwen of af en toe schijten op mensen die hun best doen om in het nieuws te komen. Zeker als die persoon bezig is met de samenleving van meerdere kanten kutter te maken.
Ik zie het niet als dat hij zijn best doet om in het nieuws te komen. Maar dan nóg heb ik geen boodschap, linksom of rechtsom, aan de persoon. Ik ken hem niet, het enige wat ik van hem zie is wat er op tv/internet/whatever voor medium komt.

Ik vind het te simpel om hem op basis van wat wij van hem zien/lezen af te schilderen als een luchtfietser, als het diezelfde persoon is die wel meerdere grote bedrijven die concreet wat doen heeft opgebouwd. Dat je vervolgens iets vindt over de manier waarop hij dat doet, of hoe hij overkomt of wat hij doet of niet doet of of of, das allemaal prima, en dat mag je allemaal vinden en daar vind ik ook wel wat van, maar dat neemt niet weg dat hij dat wel bereikt heeft.

Dan kunnen wij hier wel aan de zijlijn staan en roeptoeteren dat het allemaal kut is en niet gaat werken en beter kan hij X of Y of Z doen. Nou, dan bel 'm op. Stuur 'm een mail, kijk of je er binnen kunt komen om met hem om tafel te kunnen gaan zitten en je ideeën en beelden toelichten. Gewoon maar wat roepen vind ik dan wat te makkelijk, zeker als dat er vooral op gericht is om hem af te branden, als in, alles wat ie doet negatief uit te leggen.

Dan vraag ik me inderdaad af of dat nog wel wat met die persoon van doen heeft

[ Bericht 3% gewijzigd door Danny op 16-03-2025 11:14:19 ]
pi_217030901
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 12:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik zie het niet als dat hij zijn best doet om in het nieuws te komen. Maar dan nóg heb ik geen boodschap, linksom of rechtsom, aan de persoon. Ik ken hem niet, het enige wat ik van hem zie is wat er op tv/internet/whatever voor medium komt.

Ik vind het te simpel om hem op basis van wat wij van hem zien/lezen af te schilderen als een luchtfietser, als het diezelfde persoon is die wel meerdere grote bedrijven die concreet wat doen heeft opgebouwd. Dat je vervolgens iets vindt over de manier waarop hij dat doet, of hoe hij overkomt of wat hij doet of niet doet of of of, das allemaal prima, en dat mag je allemaal vinden en daar vind ik ook wel wat van, maar dat neemt niet weg dat hij dat wel bereikt heeft.

Dan kunnen wij hier wel aan de zijlijn staan en roeptoeteren dat het allemaal kut is en niet gaat werken en beter kan hij X of Y of Z doen. Nou, dan bel 'm op. Stuur 'm een mail, kijk of je er binnen kunt komen om met hem om tafel te kunnen gaan zitten en je ideeën en beelden toelichten. Gewoon maar wat roepen vind ik dan wat te makkelijk, zeker als dat er vooral op gericht is om hem af te branden, als in, alles wat ie doet negatief uit te leggen.

Dan vraag ik me inderdaad af of dat nog wel wat met die persoon van doen heeft
Waarom zou je hem niet afbranden? Hij maakt talloze levens kapot en gedraagt zich als een debiele kleuter.

De auto die hij bijvoorbeeld de ruimte in had geschoten. Die had hij eigenlijk moeten geven aan de oprichters van Tesla, maar hij voelde zich op zijn pikkie getrapt en heeft nooit de auto geleverd.
pi_217030961
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waarom zou je hem niet afbranden? Hij maakt talloze levens kapot en gedraagt zich als een debiele kleuter.

De auto die hij bijvoorbeeld de ruimte in had geschoten. Die had hij eigenlijk moeten geven aan de oprichters van Tesla, maar hij voelde zich op zijn pikkie getrapt en heeft nooit de auto geleverd.
De persoon die je quote heeft al ontelbare keren in verschillende topics neergeschreven dat zolang het hèm niet treft het er allemaal niet toe doet, ook niet als het over de medemens gaat, laat staan in een ander land.

Zulke mensen bestaan ook en zal je toch niet kunnen bewegen tot menselijk inzicht op dat vlak. Gelukkig is dat maar een kleine minderheid in de maatschappij. Binnen een aantal jaar wel te herkennen als de Tesla-rijder.
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 13:19:53 #60
236264 crew  capricia
pi_217031048
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:01 schreef Leandra het volgende:

Los van het feit dan in NL vrijwel niemand een Tesla koopt, het is allemaal lease, en van degenen die hem als leasebak rijden zou het gros hun eigen geld er niet aan uitgeven.

Neemt overigens niet weg dat ik het mollen van andermans spullen nog steeds not-done vind, ook al gebruiken ze een product van Tesla, en ongeacht of het gekocht of een leasebak is.
Maar.... ik zou er zelf dus niet een kopen of leasen. en nee.... het is niet de kift :')
Ook die lease Tesla's is veelal een eigen keuze. Waarom geen Europese EV, als je een EV 'moet' leasen van de zaak?

Stimuleer gewoon de Europese economie, in plaats van die onbetrouwbare Amerikanen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Danny op 16-03-2025 11:12:07 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217031061
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waarom zou je hem niet afbranden?
Op basis van wat hij in de media laat zien mag je best een conclusie trekken en vinden dat de man wat dan ook is. Ik zie geen enkele reden om hem op welke manier dan ook koste wat kost te verdedigen.
pi_217031078
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Ook die lease Tesla's is veelal eigen keuze. Waarom geen Europese EV, als je een EV 'moet' leasen van de zaak?

Stimuleer gewoon de Europese economie, in plaats van die onbetrouwbare Amerikanen.
Daar is tot 2 maanden terug nog nooit over nagedacht. En daarnaast is het een lange tijd ook gewoon heel hip geweest om een Tesla te rijden. Dan had je het toch echt wel voor elkaar. Het is tot op zekere hoogte gewoon een statussymbool geworden/geweest.
pi_217031261
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Door het stellen van een vraag?

Volgens mij is het anti-Musk en -Trump sentiment, waarbij vernielingen zijn inbegrepen, juist anti-democratisch en anti-vrijheid van meningsuiting.

En de macht van de staat tegen mensen die geen Tesla kopen? Dat nieuws heb ik gemist. Kom maar met de bron.
pi_217031327
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Zo te zien ben ik een Proud Radical Left Lunatic.
pi_217031343
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:12 schreef BBach het volgende:

[..]
De persoon die je quote heeft al ontelbare keren in verschillende topics neergeschreven dat zolang het hèm niet treft het er allemaal niet toe doet, ook niet als het over de medemens gaat, laat staan in een ander land.

Zulke mensen bestaan ook en zal je toch niet kunnen bewegen tot menselijk inzicht op dat vlak. Gelukkig is dat maar een kleine minderheid in de maatschappij. Binnen een aantal jaar wel te herkennen als de Tesla-rijder.
Verklaart een hoop.

Ik vind dat eigenlijk wel triest voor mensen die een paar jaar terug met de beste intentie een Tesla kochten. Ze hebben ook al jaren geen nieuwe auto uitgebracht die in Europa de weg op mag, dus de tesla rijder en de early adopters zullen niet te onderscheiden zijn.
pi_217031379
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dit is iemand die dagelijks klaagt dat de media vaak met negatieve hyperbolen over hem schrijft waardoor hij beschoten is.
pi_217031544
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Verklaart een hoop.

Ik vind dat eigenlijk wel triest voor mensen die een paar jaar terug met de beste intentie een Tesla kochten. Ze hebben ook al jaren geen nieuwe auto uitgebracht die in Europa de weg op mag, dus de tesla rijder en de early adopters zullen niet te onderscheiden zijn.
Ja, kijk dat filmpje over die Chinese auto's maar eens. Alles er op en er aan, voor minder dan de helft. Ok, er is hier en daar ook op de degelijkheid beknibbeld, maar als je niet de hele dag op de weg zit een uitstekende keuze.
pi_217031622
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Het blijft bizar dat een leider van een land zulke taal uitslaat.

Was laatst ook aan het orienteren voor een nieuwe electrische auto, en er zijn er zoveel, dat je uiteindelijk 3-4 auto's overhoudt in je selectie, die elkaar weinig ontlopen, en dan komt het toch op dingen aan als reputatie (van het merk, maar nu ook van de CEO). Een tesla viel daarom bij ons af.
  donderdag 13 maart 2025 @ 14:11:24 #69
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217031792
Eerlijk is eerlijk. Het heeft wel gezorgd voor een van de beste videos ooit

https://www.instagram.com(...)cm56eWVzbTlobA%3D%3D

Sorry als ie al gepost was. Kan em niet vinden als youtube linkje.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 13 maart 2025 @ 14:20:33 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217031897
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Yup, ik ook, met m'n illegale Tesla-boycot.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217031945
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Het blijft bizar dat een leider van een land zulke taal uitslaat.

Was laatst ook aan het orienteren voor een nieuwe electrische auto, en er zijn er zoveel, dat je uiteindelijk 3-4 auto's overhoudt in je selectie, die elkaar weinig ontlopen, en dan komt het toch op dingen aan als reputatie (van het merk, maar nu ook van de CEO). Een tesla viel daarom bij ons af.
Goed om te horen. Ik ben vorige week een uurtje bezig geweest met het opzeggen van al mijn Amerikaanse betaalde diensten.
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 14:25:31 #72
236264 crew  capricia
pi_217031958
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Al mijn lease-wagens zijn altijd Europees geweest. Dat is gewoon een instelling. En helemaal niet zo moeilijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 13 maart 2025 @ 14:49:05 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217032236
Overigens weiger ik ook VAG, ik heb mijn hele leven nog nooit een auto van VAG gehad, en met 40 jaar rijbewijs is dat redelijk consequent te noemen.

Overigens vind ik dat alleen spijtig als het om Porsche gaat, maar wat heb je aan principes als het niet af en toe lastig is?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217032427
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:49 schreef Leandra het volgende:
Overigens weiger ik ook VAG, ik heb mijn hele leven nog nooit een auto van VAG gehad, en met 40 jaar rijbewijs is dat redelijk consequent te noemen.

Overigens vind ik dat alleen spijtig als het om Porsche gaat, maar wat heb je aan principes als het niet af en toe lastig is?
Je kunt beter geen auto's hebben die uitstekend rijden, want dan ben je verwend en dan vallen alle andere auto's tegen. Ik heb twee keer een Subaru Impreza in de lease gehad, en daarna is een BMW maar behelpen. Elektrische auto's accelereren wel als een raket, maar die moet je niet hebben om fijn te sturen. Een Porsche doet dat ongetwijfeld beter, maar die andere VAG auto's zijn dan maar rommel.
  donderdag 13 maart 2025 @ 15:06:00 #75
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217032428
Vraagje? Waar gaat Trump zijn tesla opladen? Aangezien hij een maandje eerder bepaald heeft dat alle EV opladers weg moeten bij overheidsgebouwen (dus ook het witte huis).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_217036549
twitter
  donderdag 13 maart 2025 @ 21:03:34 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217038121
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:42 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Volgens die logica maakt Elmo ook geen auto's.
Heeft hij eigenlijk niets met Tesla te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217038560
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Jij leest hier een dreigement in richting Amerikanen die geen Tesla kopen?
pi_217038585
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Verklaart een hoop.

Afgelopen maand nog.

Ok, het is een facelift, maar als je het verschil tussen oud en nieuw niet ziet, dan mag je niet autorijden...
pi_217038613
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, kijk dat filmpje over die Chinese auto's maar eens. Alles er op en er aan, voor minder dan de helft.
Nog afgezien van dat het niet waar is dat je voor de helft een vergelijkbare Chinese auto rijdt: als je meent dat China een lichtend voorbeeld is voor de VS, dan let je niet helemaal op natuurlijk.
pi_217038632
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Al mijn lease-wagens zijn altijd Europees geweest. Dat is gewoon een instelling. En helemaal niet zo moeilijk.
Wat is nu je punt?
pi_217038657
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:42 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Raar.
pi_217038786
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 21:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij leest hier een dreigement in richting Amerikanen die geen Tesla kopen?
Ja. Kun je echt geen Engels of hou je je hier van de domme om geen ongelijk toe te hoeven geven?
pi_217038843
Hier een republikeinse senator die zegt dat de wederopbouw van Europa gecorrigeerd moet worden.

Op 2:38.
Bekijk deze YouTube-video

Gewoon een normale dag in Amerika met landverraders in Europa die het nog goed praten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Danny op 16-03-2025 11:15:49 ]
pi_217038887
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 21:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens die logica maakt Elmo ook geen auto's.
Heeft hij eigenlijk niets met Tesla te maken.
De waarde van de tesla aandelen zijn gewoon offers voor Elon van zijn aanbidders.
pi_217038903
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 21:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nog afgezien van dat het niet waar is dat je voor de helft een vergelijkbare Chinese auto rijdt: als je meent dat China een lichtend voorbeeld is voor de VS, dan let je niet helemaal op natuurlijk.
Ah, meningen. Die heb ik ook!
pi_217039141
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 21:44 schreef Glazenmaker het volgende:
Hier een republikeinse senator die zegt dat de wederopbouw van Europa gecorrigeerd moet worden.

Gewoon een normale dag in Amerika met landverraders in Europa die het nog goed praten.
Ja, ze willen hun investeringen nu terug, met rente. Want we kopen al 80 jaar veel te weinig Amerikaanse producten. Of zo.

Het is toch wel apart, al die Amerikanen die geen idee hebben hoe de economie van een land werkt of waarom de VS al die dingen gedaan heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 16-03-2025 11:15:35 ]
pi_217039203
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 21:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, ze willen hun investeringen nu terug, met rente. Want we kopen al 80 jaar veel te weinig Amerikaanse producten. Of zo.

Marshall hulp was een lening.
pi_217039275
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 21:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Marshall hulp was een lening.
Voor het grootste gedeelte. En het was bedoeld om ons er weer bovenop te helpen, zodat we Amerikaanse producten konden kopen. Wat we uitgebreid hebben gedaan. Dus de VS heeft het dubbel en dwars terug verdiend.
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 22:12:17 #90
16180 crew  CoolGuy
pi_217039512
Nog een paar uurtjes tot de Juniper *O* *O* _O_
pi_217040506
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 21:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja. Kun je echt geen Engels of hou je je hier van de domme om geen ongelijk toe te hoeven geven?
Niets mis met mijn beheersing van de Engelse taal.

Wie stelt, bewijst.
  donderdag 13 maart 2025 @ 23:01:55 #92
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217040568
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 22:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wie stelt, bewijst.
Inderdaad. Kom maar @Glazenmaker
pi_217040682
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 22:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wie stelt, bewijst.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Inderdaad. Kom maar @:Glazenmaker
Hij schrijft "illegaly boycott Tesla". Een "boycott" is Engels voor "boycot" betekent hier geen Tesla troep kopen. "Illegaly" is in het Nederlands "illegaal" betekent dat je de wet hebt overtreden en de overheid je moet straffen.

donderdag 13 maart 2025 @ 23:16:06 #94
396550 Richestorags
pi_217040745
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[..]
Hij schrijft "illegaly boycott Tesla". Een "boycott" is Engels voor "boycot" betekent hier geen Tesla troep kopen. "Illegaly" is in het Nederlands "illegaal" betekent dat je de wet hebt overtreden en de overheid je moet straffen.

[ afbeelding ]
Dat is alsnog geen dreigement aan mensen die geen Tesla willen kopen. Ik krijg trouwens nog een reactie van je in het topic waarin je me op vreemde wijze van een persoonlijke aanval beschuldigt?

quote:
Law enforcement agencies across the country are investigating a series of attacks that have damaged Tesla showrooms, charging stations and vehicles.
https://abc7news.com/post(...)rget%20of%20protests.
pi_217040753
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Ook die lease Tesla's is veelal een eigen keuze. Waarom geen Europese EV, als je een EV 'moet' leasen van de zaak?

Omdat Tesla’s veel hebben voor relatief weinig. De Tesla model Y rwd heb je al voor 44000 euro of zo dacht ik. Opties doen ze eigenlijk niet aan (even los van een halve update aan de autopilot), omdat er standaard al het denkbare al op zit. Probeer maar eens een elektrische auto met vergelijkbare specs te vinden bij andere merken voor hetzelfde geld.

Uiteindelijk beslissen mensen bij zaken als auto’s toch ook met hun portemonnee.
pi_217040797
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 21:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, meningen. Die heb ik ook!
Ik zie graag een voorbeeld van een Chinese EV met vergelijkbare specs als de Tesla model Y RWD voor 22.000 euro. Tot die tijd noem ik het bullshit.
pi_217040810
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:17 schreef JopieKlaassen het volgende:
omdat er standaard al het denkbare al op zit.
Behalve richtingaanwijzers, een schakelpook, of de meeste andere bedieningselementen. Of een luxueus interieur. Ga eens een proefritje maken in een Chinese BYD die half zo duur is, als vergelijkingsmateriaal.
pi_217040827
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:20 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ik zie graag een voorbeeld van een Chinese EV met vergelijkbare specs als de Tesla model Y RWD voor 22.000 euro. Tot die tijd noem ik het bullshit.
Je bent niet gaan kijken, neem ik aan?
pi_217040846
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is alsnog geen dreigement aan mensen die geen Tesla willen kopen. Ik krijg trouwens nog een reactie van je in het topic waarin je me op vreemde wijze van een persoonlijke aanval beschuldigt?
[..]
https://abc7news.com/post(...)rget%20of%20protests.
Welk taalspelletje speel jij vandaag?

Nee.

Dit artikel mist nog het stuk waarin Trump na zijn autoreclame zei dat mensen die vandalisme hebben gepleegd voortaan terroristen zijn. De man die coup plegende geweldplegers vrijliet gaat mensen die een steen door de ruit van een dealer gooiden behandelen als terroristen.
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 23:26:55 #100
16180 crew  CoolGuy
pi_217040863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Behalve richtingaanwijzers, een schakelpook, of de meeste andere bedieningselementen. Of een luxueus interieur. Ga eens een proefritje maken in een Chinese BYD die half zo duur is, als vergelijkingsmateriaal.
Heb ik gedaan, daarom heb ik een Tesla gekozen.
pi_217040910
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je bent niet gaan kijken, neem ik aan?
Ik heb net op de BYD en Tesla site gezeten en de goedkoopste BYD in Nederland is niet veel goedkoper dan de nieuwe Tesla.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 16-03-2025 11:16:18 ]
pi_217040917
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Op mijn Tesla zitten richtingaanwijzers, blijkbaar op de nieuwe versie niet meer. En wat moet je met een schakelpook als je een automaat rijdt?

En dan de BYD, ik weet niet op welk type je doelt, maar de Atto 3 is aanzienlijk kleiner en scheelt maar 8 mille, terwijl bijv de SEAL U en Tang E duurder zijn dan de model Y.

Ik wacht nog steeds op een aanzienlijk goedkopere EV dan de model Y met vergelijkbare specs. Die factor half ga ik je niet meer aandoen, want dat is volstrekt kansloos.
  donderdag 13 maart 2025 @ 23:32:21 #103
396550 Richestorags
pi_217040927
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welk taalspelletje speel jij vandaag?

Nee.

Dit artikel mist nog het stuk waarin Trump na zijn autoreclame zei dat mensen die vandalisme hebben gepleegd voortaan terroristen zijn. De man die coup plegende geweldplegers vrijliet gaat mensen die een steen door de ruit van een dealer gooiden behandelen als terroristen.
Taalspelletje? Waar doel je allemaal op?

Verder: wat je nu zegt stond toch niet in die tweet?
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 23:33:57 #104
16180 crew  CoolGuy
pi_217040938
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:30 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Op mijn Tesla zitten richtingaanwijzers, blijkbaar op de nieuwe versie niet meer. En wat moet je met een schakelpook als je een automaat rijdt?

En dan de BYD, ik weet niet op welk type je doelt, maar de Atto 3 is aanzienlijk kleiner en scheelt maar 8 mille, terwijl bijv de SEAL U en Tang E duurder zijn dan de model Y.
Jawel hoor, Juniper heeft gewoon een knipperlicht stalk. Schakelen hoeft niet want automaat, op het scherm doe je dat maar aangezien de auto weet of je achteruit of vooruit wil in de meeste gevallen hoef je daar niet zo vaak aan te komen.

De Seal U kost instap bijna 46k dus 'de helft' is gewoon ronduit bullshit.
pi_217040971
Dus het is nu wachten op de Europese BYD fabrieken.
pi_217040980
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het is vooral wachten op een onderbouwing van je claim dat Chinese EV’s een stuk goedkoper zijn met vergelijkbare specs.
pi_217040990
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:38 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Het is vooral wachten op een onderbouwing van je claim dat Chinese EV’s een stuk goedkoper zijn met vergelijkbare specs.
Met of zonder importtarieven?
pi_217041004
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:39 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Met of zonder importtarieven?
Waarom ben je doelpalen aan het verschuiven? Kun je je eigen gebrabbel niet onderbouwen?
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 23:41:54 #109
16180 crew  CoolGuy
pi_217041010
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:38 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dat is gewoon gelul. De BYD Atto 2 is de goedkoopste in de lineup met tegen de 32k aan. Is nog steeds niet de helft.
  donderdag 13 maart 2025 @ 23:42:49 #110
396550 Richestorags
pi_217041016
Wat een saaie discussie zeg, over die prijzen. Ik zeg hij is 2 keer de helft.
  donderdag 13 maart 2025 @ 23:43:20 #111
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217041025
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
Doe maar niet.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217041034
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is gewoon gelul. De BYD Atto 2 is de goedkoopste in de lineup met tegen de 32k aan. Is nog steeds niet de helft.
De Atto 2 is qua specs bovendien niet te vergelijken met een model Y.
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 23:46:37 #113
16180 crew  CoolGuy
pi_217041038
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:45 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
De Atto 2 is qua specs bovendien niet te vergelijken met een model Y.
Dat weet ik maar zelfs áls je appels met peren vergelijkt kom je nog steeds niet aan 'de helft'.
pi_217041048
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Taalspelletje? Waar doel je allemaal op?

Verder: wat je nu zegt stond toch niet in die tweet?
Ik doel op het feit dat jij het blijkbaar niet dreigend vindt als de president van je land zegt dat het illegaal is om geen Tesla te kopen. Ik ben benieuwd naar je creatieve uitleg hoe dat werkt.

Nee. Ik noem tweets doorgaans ook geen artikel. Zou het kunnen dat jij misschien wel een artikel hebt gepost en het een aanvulling daarop was?
pi_217041066
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:30 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
En wat moet je met een schakelpook als je een automaat rijdt?

Niet klooien met een touchscreen voor basis bedieningselementen als je bijvoorbeeld naar achteren wil rijden terwijl mensen op je wachten?
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 23:55:21 #116
16180 crew  CoolGuy
pi_217041081
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Niet klooien met een touchscreen voor basis bedieningselementen als je bijvoorbeeld naar achteren wil rijden terwijl mensen op je wachten?
Er valt weinig te klooien aangezien die functie gewoon links op je scherm zit. Daar is niks klooien aan.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 00:02:37 #117
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217041119
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 21:44 schreef Glazenmaker het volgende:

Die lul moet echt z'n bek houden! Godver, ik kan echt kwaad worden om dit gezeik! De VS heeft z'n hegemonie na WOII voor een belangrijk deel te danken aan het feit dat ze hier overal legerbases hebben kunnen bouwen en dan nu doen alsof wij ze verdomme van alles verschuldigd zijn? Lazerstraal gewoon heel snel op!

:(

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 16-03-2025 11:16:31 ]
pi_217041163
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 00:02 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Die lul moet echt z'n bek houden! Godver, ik kan echt kwaad worden om dit gezeik! De VS heeft z'n hegemonie na WOII voor een belangrijk deel te danken aan het feit dat ze hier overal legerbases hebben kunnen bouwen en dan nu doen alsof wij ze verdomme van alles verschuldigd zijn? Lazerstraal gewoon heel snel op!

:(
Zet je Amerikaanse abonnementen uit en koop huismerken of Europese a-merken.
Prime, Gamepass, HBO en Google Drive gingen er bij mij uit.
pi_217041880
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2025 15:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vraagje? Waar gaat Trump zijn tesla opladen? Aangezien hij een maandje eerder bepaald heeft dat alle EV opladers weg moeten bij overheidsgebouwen (dus ook het witte huis).
Details, details....

;)
pi_217041884
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat scherm is de eerste paar keer even zoeken en daarna gaat dat vanzelf. Beetje vergelijkbaar als je weer voor het eerst sinds lange tijd in een schakelbak rijdt.

Of eigenlijk wat je überhaupt met elke nieuwe auto hebt.
  Moderator vrijdag 14 maart 2025 @ 07:08:29 #121
16180 crew  CoolGuy
pi_217041904
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 07:01 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dat scherm is de eerste paar keer even zoeken en daarna gaat dat vanzelf. Beetje vergelijkbaar als je weer voor het eerst sinds lange tijd in een schakelbak rijdt.

Of eigenlijk wat je überhaupt met elke nieuwe auto hebt.
Ik vraag me ook af of dit op basis van eigen ervaring is en dan bedoel ik ervaring. Niet 5 min er in gezeten hebben, of dat het puur geblaat is om anti te zijn en eigenlijk gewoon 0 ervaring er mee te hebben en dus ook helemaal niet weten waar je over praat.
pi_217042326
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 07:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik vraag me ook af of dit op basis van eigen ervaring is en dan bedoel ik ervaring. Niet 5 min er in gezeten hebben, of dat het puur geblaat is om anti te zijn en eigenlijk gewoon 0 ervaring er mee te hebben en dus ook helemaal niet weten waar je over praat.
Blijkbaar geldt voor hem: Musk is kut en dus zijn zijn auto’s dat ook.

Ik vind Musk ook een totaaldebiel met zijn gedrag de laatste tijd, maar stellen dat Tesla dure rotzooi maakt slaat nergens op.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 08:11:23 #123
396550 Richestorags
pi_217042331
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik doel op het feit dat jij het blijkbaar niet dreigend vindt als de president van je land zegt dat het illegaal is om geen Tesla te kopen. Ik ben benieuwd naar je creatieve uitleg hoe dat werkt.

Nee. Ik noem tweets doorgaans ook geen artikel. Zou het kunnen dat jij misschien wel een artikel hebt gepost en het een aanvulling daarop was?
Ja en waar staat dan dat hij heeft gezegd dat het illegaal is om geen Tesla's te kopen?

@VEM2012 dit is nog steeds geen goed antwoord toch?

En ik krijg nog steeds antwoord op je ridicule post over een persoonlijke aanval.
  Moderator vrijdag 14 maart 2025 @ 08:29:58 #124
16180 crew  CoolGuy
pi_217042614
T minus 5 hours and counting :7
pi_217043778
quote:
Tesla vreest dat heffingen van Trump kosten kunnen opdrijven

Autobouwer Tesla heeft gewaarschuwd dat de handelsoorlog van de Amerikaanse president Donald Trump het bedrijf kwetsbaar kan maken voor vergeldingstarieven. Ook kan het de productiekosten van in de Verenigde Staten gemaakte voertuigen opdrijven.
De fabrikant van elektrische auto's heeft hierover deze week een brief geschreven aan de Amerikaanse handelsgezant Jamieson Greer. Trumps rechterhand Elon Musk is de eigenaar van Tesla.

Het bedrijf stelt voorstander te zijn van eerlijke handel. Maar Tesla waarschuwt dat Amerikaanse exporteurs "onevenredig" geraakt kunnen worden wanneer andere landen reageren op het handelsbeleid van de onlangs aangetreden president.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_217044505
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 10:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik denk niet echt dat je kan stellen dat Musk eigenaar is van Tesla. Hij is aandeelhouder en CEO maar hij heeft met 12,8% geen meerderheid van de aandelen.
pi_217044592
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik denk niet echt dat je kan stellen dat Musk eigenaar is van Tesla. Hij is aandeelhouder en CEO maar hij heeft met 12,8% geen meerderheid van de aandelen.
Is het dan niet vreemd dat de overige 87.2% aandeelhouders geen maatregelen nemen om Elon een keuze te laten maken of je bemoeit je met politiek en levert je aandelen in of je gaat weer eens wat voor ons doen?
pi_217044620
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is het dan niet vreemd dat de overige 87.2% aandeelhouders geen maatregelen nemen om Elon een keuze te laten maken of je bemoeit je met politiek en levert je aandelen in of je gaat weer eens wat voor ons doen?
Dat zal pas gebeuren als de cijfers echt slecht worden en er onvrede komt, verwacht ik.

Ik heb het maar niet afgewacht.
pi_217044803
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 06:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Details, details....

;)
Rare manier om Supercharger te spellen...
pi_217044841
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 08:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja en waar staat dan dat hij heeft gezegd dat het illegaal is om geen Tesla's te kopen?

@:VEM2012 dit is nog steeds geen goed antwoord toch?

En ik krijg nog steeds antwoord op je ridicule post over een persoonlijke aanval.
Wat @Glazenmaker hier zegt ben ik het niet eens. Ja, Trump noemt het illegaal. Dat is onzin. Maar zo lang er geen handhaving bij zit, nog niet eens de dreiging ter zake (kan ook helemaal niet), is het simpelweg de manier waarop Trump praat en moet je wel een rare kronkel hebben om te denken dat Trump alhier daadwerkelijk mensen die geen Tesla kopen bedreigt, laat staan dat ook maar iemand daadwerkelijk enige druk zal voelen om er nu een te kopen.

Sterker nog: de ondemocraten die een hetze voeren proberen juist druk uit te oefenen zodat mensen geen Tesla meer durven te kopen...

Verder weet ik niet over welke post van mij je het hebt? Graag een verwijzing, dan wil ik je best antwoord geven... maar ik ben mij van geen kwaad bewust (wellicht dat je Glazenmaker bedoelt, dat kan natuurlijk ook).
pi_217044867
quote:

[..]
Het sentiment in de VS is wezenlijk anders dan in Europa. Ja, daar zijn ook mensen die Musk haten, maar ook heel veel mensen die hem steunen in zijn missie.

Komt nog bij dat zonder Musk Tesla zal veranderen en dat is een groot risico. Ja, Musk doet zeker de laatste tijd rare uitspraken, maar als ondernemer is hij nog altijd top.

Vergelijk het met een spits die er in een seizoen 30 inschopt, maar vervolgens in interviews rare dingen roept... Hell, kijk naar Noa Lang, die presteert onder zijn niveau en komt nog steeds weg met zijn gedoe.
pi_217045014
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat @:Glazenmaker hier zegt ben ik het niet eens. Ja, Trump noemt het illegaal. Dat is onzin. Maar zo lang er geen handhaving bij zit, nog niet eens de dreiging ter zake (kan ook helemaal niet), is het simpelweg de manier waarop Trump praat en moet je wel een rare kronkel hebben om te denken dat Trump alhier daadwerkelijk mensen die geen Tesla kopen bedreigt, laat staan dat ook maar iemand daadwerkelijk enige druk zal voelen om er nu een te kopen.

Sterker nog: de ondemocraten die een hetze voeren proberen juist druk uit te oefenen zodat mensen geen Tesla meer durven te kopen...

Verder weet ik niet over welke post van mij je het hebt? Graag een verwijzing, dan wil ik je best antwoord geven... maar ik ben mij van geen kwaad bewust (wellicht dat je Glazenmaker bedoelt, dat kan natuurlijk ook).
De uitvoerende macht die legale dingen illegaal verklaard: geen probleem. Idioot dat je daarin dreiging ziet.

Leden van de oppositie partij die oproepen geen auto te kopen van iemand die politiek bedrijft waar ze het mee oneens zijn: ondemocraten.

Zoveel van de dingen die we niet serieus van Trump moesten nemen zijn toch aan het gebeuren. Mensen die nog steeds met het smoesje "zo praat hij gewoon" komen zijn niet bezig met een eerlijke discussie. De afgelopen maanden al zoveel Trump fans hetzelfde zien beweren en toen hij toch bijvoorbeeld Canada en Groenland wilde annexeren draaiden ze direct en was het opeens heel logisch en terecht.

En ja hij had het over mij.
pi_217045044
Die Teslers gaan als warme broodjes
  Moderator vrijdag 14 maart 2025 @ 12:19:21 #134
16180 crew  CoolGuy
pi_217045163
Zo, wij gaan/zijn onderweg. Juniper here we come *O* *O* *O*
pi_217045253
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 12:19 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, wij gaan/zijn onderweg. Juniper here we come *O* *O* *O*
Je bent nogal kinderachtig in je manier van posten, dus om je kinderhand te vullen heb je bij deze een reactie.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 12:58:24 #136
396550 Richestorags
pi_217045643
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat @:Glazenmaker hier zegt ben ik het niet eens. Ja, Trump noemt het illegaal. Dat is onzin. Maar zo lang er geen handhaving bij zit, nog niet eens de dreiging ter zake (kan ook helemaal niet), is het simpelweg de manier waarop Trump praat en moet je wel een rare kronkel hebben om te denken dat Trump alhier daadwerkelijk mensen die geen Tesla kopen bedreigt, laat staan dat ook maar iemand daadwerkelijk enige druk zal voelen om er nu een te kopen.

Oh sorry ja dat was Glazenmaker. Hij zat in een hele rare streak gisteren. Begrijp de verwarring.

Maar thnx voor reactie.
pi_217045657
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 12:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De uitvoerende macht die legale dingen illegaal verklaard: geen probleem. Idioot dat je daarin dreiging ziet.

Leden van de oppositie partij die oproepen geen auto te kopen van iemand die politiek bedrijft waar ze het mee oneens zijn: ondemocraten.

Zoveel van de dingen die we niet serieus van Trump moesten nemen zijn toch aan het gebeuren. Mensen die nog steeds met het smoesje "zo praat hij gewoon" komen zijn niet bezig met een eerlijke discussie. De afgelopen maanden al zoveel Trump fans hetzelfde zien beweren en toen hij toch bijvoorbeeld Canada en Groenland wilde annexeren draaiden ze direct en was het opeens heel logisch en terecht.

En ja hij had het over mij.
Ik vind de manier van communiceren van Trump niet ok. Maar iets illegaal verklaren kan een president niet via social media.
pi_217046137
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Rare manier om Supercharger te spellen...
Jij moest ook je ei kwijt.
pi_217046152
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 12:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind de manier van communiceren van Trump niet ok. Maar iets illegaal verklaren kan een president niet via social media.
Trump maalt daar niet om
pi_217046199
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 13:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump maalt daar niet om
En nu?
pi_217046304
quote:

[..]
Die hebben hem net een mega bonus gegeven, dus verwacht daar niet teveel van.
pi_217046306
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Eens, Musk is mede-eigenaar, grootaandeelhouder en geen eigenaar :Y
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_217046314
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 13:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En nu?
Hij maalt daar niet om.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 17:54:17 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217048896
Ojee ze weten wel hoe ze hem raken moeten

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217055553
twitter
pi_217055971
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 14:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij maalt daar niet om.
Wat is nu je punt?
pi_217056096
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 07:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat is nu je punt?
Dat hij daar niet om maalt.
pi_217056102
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 05:51 schreef niggeplease het volgende:
[ x ]
Ah, Godwin.
pi_217056284
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Er valt weinig te klooien aangezien die functie gewoon links op je scherm zit. Daar is niks klooien aan.
Hebben ze serieus de achteruit stand op het touchscreen zitten?

Dat gaat mij ook te ver.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217056600
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 08:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hebben ze serieus de achteruit stand op het touchscreen zitten?

Dat gaat mij ook te ver.
Om te beginnen selecteert de auto in beginsel zelf de juiste rijrichting. Verder is het op het scherm vrij intuïtief. En je kan ook nog buiten het scherm om selecteren op de middenconsole.
pi_217056605
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 07:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat hij daar niet om maalt.
En wat voegde dat toe aan de discussie waar je op inbrak? Of wist je gewoon niet waar die over ging?
pi_217056609
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Om te beginnen selecteert de auto in beginsel zelf de juiste rijrichting. Verder is het op het scherm vrij intuïtief. En je kan ook nog buiten het scherm om selecteren op de middenconsole.
Er gaat niets boven een stalk, die kan je blind besturen.
Idem voor de richtingaanwijzer.

Het is een besparing die ik niet begrijp.
pi_217056679
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er gaat niets boven een stalk, die kan je blind besturen.
Idem voor de richtingaanwijzer.

Het is een besparing die ik niet begrijp.
Een auto blind besturen is een slecht idee. ;)

Ik ben het met je eens dat het voor de richtingaanwijzer beter is. Voor het schakelen niet. Maar ik had ook vaak ruzie met die stengel, waardoor de Tesla’s hiervoor allemaal geregeld weigerden in de versnelling te gaan (wel na herhaald proberen natuurlijk). Zal ongetwijfeld zijn omdat ik te snel ben in de handelingen, want het is vooral als ik snel weg wil rijden omdat er iemand aankomt.
pi_217056694
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een auto blind besturen is een slecht idee. ;)

Ik ben het met je eens dat het voor de richtingaanwijzer beter is. Voor het schakelen niet. Maar ik had ook vaak ruzie met die stengel, waardoor de Tesla’s hiervoor allemaal geregeld weigerden in de versnelling te gaan (wel na herhaald proberen natuurlijk). Zal ongetwijfeld zijn omdat ik te snel ben in de handelingen, want het is vooral als ik snel weg wil rijden omdat er iemand aankomt.
Dat is een kwestie van implementatie inderdaad.
Ik heb een eVito en daar werkt de stalk hetzelfde als bij de oude Tesla's en dat reageert wel goed en vlot.
Qua vermogen komt het niet in de buurt maar het rijdt evengoed wel fijn en soepel.
pi_217056757
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is een kwestie van implementatie inderdaad.
Ik heb een eVito en daar werkt de stalk hetzelfde als bij de oude Tesla's en dat reageert wel goed en vlot.
Qua vermogen komt het niet in de buurt maar het rijdt evengoed wel fijn en soepel.
De stengels worden door Tesla ingekocht bij Mercedes inderdaad.

Hoe dan ook: het schakelen via het scherm werkt echt prima. Zeker icm automatisch kiezen van de rijrichting en autopark (ja, bijbetalen… maar ik heb altijd EAP).

Ps ik dacht altijd dat jij een Tesla reed… :)
pi_217056911
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De stengels worden door Tesla ingekocht bij Mercedes inderdaad.
Dat zei ik niet. Ik zei alleen dat het bedienen hetzelfde werkt.

quote:
Hoe dan ook: het schakelen via het scherm werkt echt prima. Zeker icm automatisch kiezen van de rijrichting en autopark (ja, bijbetalen… maar ik heb altijd EAP).
Ik weet uit ervaring dat het niet prima werkt. Het is een ongelukkig gekozen oplossing.
Er valt mee te leven en dat is het dan ook.

quote:
Ps ik dacht altijd dat jij een Tesla reed… :)
Ik had tot vorig jaar Tesla aandelen en het plan om een nieuwe Y te kopen dit jaar maar dat heeft Musk vakkundig de nek om gedraaid.
pi_217056972
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat zei ik niet. Ik zei alleen dat het bedienen hetzelfde werkt.
[..]
Ik weet uit ervaring dat het niet prima werkt. Het is een ongelukkig gekozen oplossing.
Er valt mee te leven en dat is het dan ook.
[..]
Ik had tot vorig jaar Tesla aandelen en het plan om een nieuwe Y te kopen dit jaar maar dat heeft Musk vakkundig de nek om gedraaid.
Ja, en ik licht toe waarom… meer niet.

Jij vindt het niet prima werken, dat mag. Ik ben nooit gelukkig geweest met de stengel.

Verder raad ik je aan om toch een proefrit te maken in de Y. Betere auto krijg je niet voor dat geld. En Musk raak je er echt niet mee. Wel al die mensen binnen Tesla… die werkelijk niets met de politieke richting van Musk te maken hebben.
pi_217056974
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En wat voegde dat toe aan de discussie waar je op inbrak? Of wist je gewoon niet waar die over ging?
Het is een toevoeging aan wat jij zei.
Dat jij daar problemen mee hebt boeit me verder niet.
pi_217056984
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, en ik licht toe waarom… meer niet.

Jij vindt het niet prima werken, dat mag. Ik ben nooit gelukkig geweest met de stengel.

Verder raad ik je aan om toch een proefrit te maken in de Y. Betere auto krijg je niet voor dat geld. En Musk raak je er echt niet mee. Wel al die mensen binnen Tesla… die werkelijk niets met de politieke richting van Musk te maken hebben.
Zolang Musk CEO is komt er geen Tesla.

Ga wel weer voor een Volvo ofzo.
pi_217056998
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is een toevoeging aan wat jij zei.
Dat jij daar problemen mee hebt boeit me verder niet.
Het voegde werkelijk niets toe, omdat het om Trump ging in zijn functie.

Ik heb er niet zo zeer problemen mee, ik wijs je alleen fijntjes op dat je inhoudelijk 0,0 toevoegt en dat weer eens post na post na post vol blijft houden.
pi_217057008
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zolang Musk CEO is komt er geen Tesla.

Ga wel weer voor een Volvo ofzo.
Een Chinese auto waarmee je wel een dictatuur steunt.

Top!
pi_217057057
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Top!
Sinds wanneer heb jij iets tegen dictaturen?
pi_217057075
quote:

[..]

Top!
Alsof dat anders is als je een Tesla of Megapack uit Shanghai krijgt, met ook nog eens een dictator als CEO.
pi_217057100
quote:

[..]
Het voegde werkelijk niets toe, omdat het om Trump ging in zijn functie.

Ik heb er niet zo zeer problemen mee, ik wijs je alleen fijntjes op dat je inhoudelijk 0,0 toevoegt en dat weer eens post na post na post vol blijft houden.
Jij had het over zijn bevoegdheid.
Ik geef aan dat Trump daar niet om maalt.
Die lacht om dat soort juridisch prietpraat.

En dat kun jij niet loslaten en blijf je erop reageren.
Zoals je zometeen weer gaat doen.
pi_217057885
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 10:01 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Sinds wanneer heb jij iets tegen dictaturen?
Ik loop hier bijna wekelijks te fulmineren tegen gebrek aan democratie in Nederland/EU en jij leest dat ik iets op heb met een dictatuur?
pi_217057939
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 10:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Alsof dat anders is als je een Tesla of Megapack uit Shanghai krijgt, met ook nog eens een dictator als CEO.
Mijn nieuwe Tesla is 100% in de VS geproduceerd, de uitgaande grotendeels in Duitsland (wat accu’s betreft ontkom je vrij lastig aan China op dit moment).

Je bent simpelweg superprincipieel als het om Musk gaat, maar die principes zijn volledig afwezig bij een regime als het Chinese. En nee, de VS is totaal niet te vergelijken met China. Niet zonder fouten, maar het is zoiets als een Mulderovertreder vergelijken met Bolle Jos onder het mom: beiden houden zich niet aan de wet…
pi_217057957
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 10:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij had het over zijn bevoegdheid.
Ik geef aan dat Trump daar niet om maalt.
Die lacht om dat soort juridisch prietpraat.

En dat kun jij niet loslaten en blijf je erop reageren.
Zoals je zometeen weer gaat doen.
Het is simpelweg niet relevant omdat de VS geen dictatuur is, maar een functionele vrije rechtsstaat.

En ik reageer in de hoop dat je iets leert en de volgende keer minder dom uit de hoek komt.
pi_217058103
Is er nu een koekendozenversie of pas volgend jaar?
Werewolf
pi_217058265
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mijn nieuwe Tesla is 100% in de VS geproduceerd, de uitgaande grotendeels in Duitsland (wat accu’s betreft ontkom je vrij lastig aan China op dit moment).

Je bent simpelweg superprincipieel als het om Musk gaat, maar die principes zijn volledig afwezig bij een regime als het Chinese. En nee, de VS is totaal niet te vergelijken met China. Niet zonder fouten, maar het is zoiets als een Mulderovertreder vergelijken met Bolle Jos onder het mom: beiden houden zich niet aan de wet…
Je kan er over doorgaan met diverse argumenten maar ik ga echt geen Tesla kopen zolang Musk CEO is.
Dat heeft hij aan zichzelf te danken.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 11:46:17 #170
396550 Richestorags
pi_217058281
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan er over doorgaan met diverse argumenten maar ik ga echt geen Tesla kopen zolang Musk CEO is.
Dat soort principes is nooit op een algehele ethiek gebaseerd, maar een persoonlijke politieke voorkeur. Als je je daar bewust van bent, is dat niet zo erg.
pi_217058299
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat soort principes is nooit op een algehele ethiek gebaseerd, maar een persoonlijke politieke voorkeur. Als je je daar bewust van bent, is dat niet zo erg.
Mijn maagzuur komt naar boven als ik aan Musk denk.
Dat is wel anders geweest, op het hoogtepunt waren m'n Tesla aandelen meer waard dan m'n woning.
En dat is echt geen krot ;)
pi_217058307
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:27 schreef Pinnenmutske het volgende:
Is er nu een koekendozenversie of pas volgend jaar?
Planning tweede helft 2025. Onduidelijkheid of dat om Elon time gaat of niet.
pi_217058318
quote:

[..]
Ik geef mijn mening. Meer niet.

Mij verbaast het wel hoe simpel mensen meegaan in narratieven, hoe onlogisch ze ook zijn.
pi_217058327
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Mijn maagzuur komt naar boven als ik aan Musk denk.
Dat is wel anders geweest, op het hoogtepunt waren m'n Tesla aandelen meer waard dan m'n woning.
En dat is echt geen krot ;)
Tesla is zoveel meer dan Musk.

Stel dat hij officieel aftreedt en bv alleen nog maar SpaceX gaat doen, is het dan wel ok?
pi_217058367
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is simpelweg niet relevant omdat de VS geen dictatuur is, maar een functionele vrije rechtsstaat.
Dat is jouw mening.
quote:
En ik reageer in de hoop dat je iets leert en de volgende keer minder dom uit de hoek komt.
En dat is niet waar.
pi_217058376
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Stel dat hij officieel aftreedt en bv alleen nog maar SpaceX gaat doen, is het dan wel ok?
Dan ga ik er zeker weer naar kijken.
Maar niet met een PE van ~120, fors overgewaardeerd. Dat moet eerst lager voor ik weer instap.
pi_217058440
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Een dik jaar geleden zagen we Bud Light in elkaar donderen, nadat het merk een transgender een bierblikje met diens foto cadeau gaf, wat als een gesponsord bericht op diens Instagram kanaal werd getoond.

Dat werd toen als terecht gezien door velen. Hoe haalde Bud het in zijn hoofd.

Nu zien we dat de CEO rare bokkensprongen maakt, met als gevolg dat het merk in populariteit daalt.
En dan is de reactie: "maar Tesla is toch veel meer dan Musk?".

Ik denk dat het inderdaad zou schelen als hij geen CEO meer van Tesla is.
Dan is het merk niet meer verbonden met een omstreden gezicht.

Maar dat is op de korte termijn.
Of het op de langere tijd verstandig is, hangt natuurlijk af hoe groot Musk zijn bijdrage is aan Tesla.
Kijk naar Apple: die gooide Steve Jobs er uit tijdens een moeilijke periode. Maar dat heeft Apple geen goed gedaan.
pi_217058451
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is jouw mening.
[..]
En dat is niet waar.
Nee, dat is een feit.

En beweer jij nu beter te weten dan ik wat mijn motieven zijn, of heb je niet helemaal door hoe dommig die laatste ontkenning overkomt?
pi_217058468
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dan ga ik er zeker weer naar kijken.
Maar niet met een PE van ~120, fors overgewaardeerd. Dat moet eerst lager voor ik weer instap.
Voor mij is Tesla de mensen die ik in sommige gevallen al meer dan 10 jaar ken. Het is een bedrijf wat bestaat uit ruim 100.000 mensen… Dus vandaar dat ik dit niet helemaal snap.
pi_217058487
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Voor mij is Tesla de mensen die ik in sommige gevallen al meer dan 10 jaar ken. Het is een bedrijf wat bestaat uit ruim 100.000 mensen… Dus vandaar dat ik dit niet helemaal snap.
Als ik het maar snap.
pi_217058497
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een dik jaar geleden zagen we Bud Light in elkaar donderen, nadat het merk een transgender een bierblikje met diens foto cadeau gaf, wat als een gesponsord bericht op diens Instagram kanaal werd getoond.

Dat werd toen als terecht gezien door velen. Hoe haalde Bud het in zijn hoofd.

Nu zien we dat de CEO rare bokkensprongen maakt, met als gevolg dat het merk in populariteit daalt.
En dan is de reactie: "maar Tesla is toch veel meer dan Musk?".

Ik denk dat het inderdaad zou schelen als hij geen CEO meer van Tesla is.
Dan is het merk niet meer verbonden met een omstreden gezicht.

Maar dat is op de korte termijn.
Of het op de langere tijd verstandig is, hangt natuurlijk af hoe groot Musk zijn bijdrage is aan Tesla.
Kijk naar Apple: die gooide Steve Jobs er uit tijdens een moeilijke periode. Maar dat heeft Apple geen goed gedaan.
Vond jij Kid Rock heel rationeel reageren daarop dan?

Ik vind het overigens wel een verschil wat de CEO als privé persoon doet, of wat het bedrijf doet.

Zou Tesla als bedrijf een politieke partij steunen zou ik dat ook heel raar vinden. Bedrijven moeten geen politiek voeren. Slecht voor de zaken…
  zaterdag 15 maart 2025 @ 12:12:59 #182
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217058498
quote:

[..]
Het zegt vooral iets over hoe jij in de wereld staat. Enorm politiek tribaal. Je weigert een product te kopen omdat je het als links en progressieve mens niet eens bent met de rechts en conservatieve de politiek van de CEO :')_!

Ik zie het al voor me dat ik geen Apple producten meer ga kopen omdat het een nogal woke merk is. Bekijk het even. Apple is simpelweg fantastisch, dat blijf ik kopen, hoeveel janksessies ze ook houden over de Republikeinen of hoeveel intersectionele ads ze ook maken. Dat negeer ik met liefde voor hun uitstekende producten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217058501
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als ik het maar snap.
Eens.
pi_217058509
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zegt vooral iets over hoe jij in de wereld staat. Enorm politiek tribaal. Je weigert een product te kopen omdat je het als links en progressieve mens niet eens bent met de rechts en conservatieve de politiek van de CEO :')_!

Ik zie het al voor me dat ik geen Apple producten meer ga kopen omdat het een nogal woke merk is. Bekijk het even. Apple is simpelweg fantastisch, dat blijf ik kopen, hoeveel janksessies ze ook houden over de Republikeinen of hoeveel intersectionele ads ze ook maken. Dat negeer ik met liefde voor hun uitstekende producten.
Absoluut.

(Al vind ik de laatste jaren dat de kwaliteit wat terugloopt)
  zaterdag 15 maart 2025 @ 12:22:28 #185
323876 michaelmoore
pi_217058567
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ten-kunnen-opdrijven

Tesla waarschuwt

quote:
Tesla waarschuwt dat heffingen Trump kosten kunnen opdrijven
Aangepast: Gisteren, 11:09Gisteren, 10:04in Financieel

WASHINGTON (ANP/DPA) - Tesla heeft gewaarschuwd dat de handelsoorlog van president Donald Trump het bedrijf kwetsbaar kan maken voor vergeldingstarieven en de productiekosten van in de Verenigde Staten gemaakte voertuigen kan opdrijven.
quote:
De elektrische autofabrikant, waarvan Elon Musk de eigenaar is, heeft hierover deze week een brief geschreven aan de Amerikaanse handelsgezant Jamieson Greer.
Tesla zei voor eerlijke handel te staan, maar waarschuwde dat Amerikaanse exporteurs ,,onevenredig" geraakt kunnen worden wanneer andere landen reageren op Amerikaanse handelsacties.

,,Eerdere handelsacties van de Verenigde Staten hebben bijvoorbeeld geleid tot onmiddellijke reacties van de getroffen landen, waaronder verhoogde tarieven op elektrische voertuigen die in die landen worden geïmporteerd", staat in de brief.

De Financial Times meldde eerder dat de brief ongetekend bleef.
Volgens bronnen van de zakenkrant zou niemand binnen Tesla het risico willen lopen ontslagen te worden wegens het versturen van de brief.
De Tesla-baas Musk is een nauwe bondgenoot van Trump.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217058584
quote:
Het bedrijf Tesla is helemaal niet zo pro Trump inderdaad. Eerder integendeel.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 12:26:55 #187
323876 michaelmoore
pi_217058596
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
China kan ook nog reageren en Germania ook
Als Trump Europa laat barsten voor Poetin, dan is het met Tesla gedaan in germania
Nog los van de algemene teneur onder potentiele klanten

Kom jij aan bij je nieuwe klant in een Tesla , scoort niet meer

quote:
JD Vance: Europe is teetering on 'civilizational suicide'

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 15-03-2025 12:42:42 ]
pi_217058631
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal niet links of progressief te zijn om de uitspraken en acties van Musk te hekelen.

Ik ben rechts en conservatief ingesteld en hoewel ik er niet direct last van heb, heb ik wel een hekel aan meneer Musk en zijn houding. Je mag het van alles benoemen zoals je het wil. Als ik de keus heb om een product of dienst niet af te nemen omdat de ceo me niet aan staat dan ligt die keus bij mij. We leven in een vrij land en ik bepaal zelf om welke reden ik geen tesla koop. En een mens mag er toch principes op na houden? Vind dat alleen maar prijzenswaardig te noemen ondanks dat je dan in de ogen van een ander “iets mis loopt”.
pi_217058693
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
China kan ook nog reageren en Germania ook
Als Trump Europa laat barsten voor Poetin, dan is het met Tesla gedaan in germania
Nog los van de algemene teneur onder potentiele klanten

Kom jij aan bij je nieuwe klant in een Tesla , scoort niet meer
[..]
Ik heb niet zoveel met glazen bol discussies.
pi_217058733
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vond jij Kid Rock heel rationeel reageren daarop dan?

Ik vind het overigens wel een verschil wat de CEO als privé persoon doet, of wat het bedrijf doet.

Zou Tesla als bedrijf een politieke partij steunen zou ik dat ook heel raar vinden. Bedrijven moeten geen politiek voeren. Slecht voor de zaken…
Ik kan me niet herinneren dat Bud een politieke partij steunt.
Ik kan me wèl herinneren dat de CEO van Tesla samen met de president van Amerika bij het Witte Huis een reclamespot voor Tesla heeft gemaakt...

Dat is nog nooit gebeurd in de Amerikaanse geschiedenis.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 12:51:45 #191
323876 michaelmoore
pi_217058739
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik kan me niet herinneren dat Bud een politieke partij steunt.
Ik kan me wèl herinneren dat de CEO van Tesla samen met de president van Amerika bij het Witte Huis een reclamespot voor Tesla heeft gemaakt...

Dat is nog nooit gebeurd in de Amerikaanse geschiedenis.
Trump verbind nu zijn naam aan Tesla
pi_217058753
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, Trump is niet pro Tesla.
Of EV in het algemeen.
Hij heeft vorig jaar nog het hele idee van electrisch rijden volledig de grond in getrapt.
En genomen maatregelen, zoals importheffingen en het verwijderen van laadstations bij federale gebouwen helpen ook niet echt.

Tesla waarschuwt daar voor.
pi_217058759
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Trump verbind nu zijn naam aan Tesla
Puur voor die ene reclamespot, voor zijn vriend sponsor Musk.
Maar vervolgens doet hij daar verder niets mee.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 12:56:57 #194
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217058774
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je hoeft helemaal niet links of progressief te zijn om de uitspraken en acties van Musk te hekelen.

Ik ben rechts en conservatief ingesteld en hoewel ik er niet direct last van heb, heb ik wel een hekel aan meneer Musk en zijn houding. Je mag het van alles benoemen zoals je het wil. Als ik de keus heb om een product of dienst niet af te nemen omdat de ceo me niet aan staat dan ligt die keus bij mij. We leven in een vrij land en ik bepaal zelf om welke reden ik geen tesla koop. En een mens mag er toch principes op na houden? Vind dat alleen maar prijzenswaardig te noemen ondanks dat je dan in de ogen van een ander “iets mis loopt”.
Als dat klopt, dan ben je een uitzondering. Desalniettemin zien we de hysterie vooral aan de linker en progressieve kant van het politieke spectrum. En als jij producten zoals een auto, die toch wel wat kost, niet meer gaat kopen vanwege de politieke voorkeuren van een CEO, zit het je wel héél hoog allemaal.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 15 maart 2025 @ 12:59:51 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217058798
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als dat klopt, dan ben je een uitzondering. Desalniettemin zien we de hysterie vooral aan de linker en progressieve kant van het politieke spectrum. En als jij producten zoals een auto, die toch wel wat kost, niet meer gaat kopen vanwege de politieke voorkeuren van een CEO, zit het je wel héél hoog allemaal.
Of je hebt gewoon principes.
En bij een CEO die een Hitlergroet doet mag het niet zo heel moeilijk zijn die principes te handhaven.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 15 maart 2025 @ 13:02:44 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217058822
Wie nu nog een Tesla koopt geeft iig de boodschap af dat hij/zij het niet zo'n probleem vindt om een product van een Hitlergroetende CEO te kopen en daarmee diezelfde Hitlergroetende CEO te steunen/sponsoren/onderhouden.
Moeten ze ook zelf weten, maar de boodschap is kristalhelder.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 15 maart 2025 @ 13:04:34 #197
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217058838
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Of je hebt gewoon principes.
En bij een CEO die een Hitlergroet doet mag het niet zo heel moeilijk zijn die principes te handhaven.
Tja, van een Hitlergroet was natuurlijk helemaal geen sprake, daar zijn al hier al veel posts aan besteed. Ook dat is weer een zoveelste stok die door sommigen wordt gebruikt om uit te halen jegens Musk vanwege zijn politieke voorkeuren en connectie met Trump en de Republikeinen.

Waaronder hilarisch genoeg mensen die een letterlijke Jodenjacht in Amsterdam aan het goedpraten en rechtvaardigen waren en zich achter de meest nazistische samenleving ter wereld scharen. Kortom, met principes heeft het dus niets te maken, met politiek tribalisme wel.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 13:11:01 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217058884
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, van een Hitlergroet was natuurlijk helemaal geen sprake, daar zijn al hier al veel posts aan besteed. Ook dat is weer een zoveelste stok die door sommigen wordt gebruikt om uit te halen jegens Musk vanwege zijn politieke voorkeuren en connectie met Trump en de Republikeinen.

Waaronder hilarisch genoeg mensen die een letterlijke Jodenjacht in Amsterdam aan het goedpraten en rechtvaardigen waren en zich achter de meest nazistische samenleving ter wereld scharen. Kortom, met principes heeft het dus niets te maken, met politiek tribalisme wel.
Als jij die Hitlergroet wilt bagatelliseren door te doen alsof het geen Hitlergroet was moet je dat zelf weten, ik vind dat het wel een Hitlergroet was (die daarna ook ettelijke malen door MAGA-kopstukken herhaald is), en omdat ik vind dat het wel een Hitlergroet was zal ik zeker geen Tesla kopen zolang Musk daar nog mee van doen heeft.

En dat lijkt me voor mij een prima reden, of jij het wel of geen Hitlergroet vond doet daar weinig aan af.

Dat jij dat allemaal niet zo erg vindt maakt mij niet uit, ik vind dat wel erg en vind dat reden genoeg om geen Tesla te kopen.
En ja, dat zijn principes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Danny op 16-03-2025 11:18:38 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 15 maart 2025 @ 13:23:53 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217058988
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als jij die Hitlergroet wilt bagatelliseren door te doen alsof het geen Hitlergroet was moet je dat zelf weten, ik vind dat het wel een Hitlergroet was (die daarna ook ettelijke malen door MAGA-kopstukken herhaald is), en omdat ik vind dat het wel een Hitlergroet was zal ik zeker geen Tesla kopen zolang Musk daar nog mee van doen heeft.

En dat lijkt me voor mij een prima reden, of jij het wel of geen Hitlergroet vond doet daar weinig aan af, de Nazi-sympathieën van Musk zijn ook door andere zaken (AfD steun) meer dan duidelijk.

Dat jij dat allemaal niet zo erg vindt maakt mij niet uit, ik vind dat wel erg en vind dat reden genoeg om geen Tesla te kopen.
Tja, jij vindt het een Hitlegroet. Het is dan ook goed dat je zo zelf al het subjectieve oordeel van je claims benoemd. Hetzelfde geldt voor de claim dat Musk daadwerkelijke Nazi-sympathieën zou hebben.

En als ik mij niet vergis claimde je een tijdje terug al dat men in Duitsland en Israël, Musk zijn beweging ook als Hitlergroet als geclassificeerd, waar nota bene de premier van Israël nog via Twitter zich tegen deze wilde beschuldigingen uitsprak :') _O-

De realiteit is dat niet iemand maar zo een 'nazi' omdat men in bepaalde kringen dit wil. Trump is ook jarenlang voor 'nazi' en 'Hitler' weggezet, dit waar zijn dochter Joodse is, met een Jood is getrouwd, zij hun kinderen Joods opvoeden en Trump over het algemeen op handen wordt gedragen in de Amerikaans orthodox Joodse gemeenschap.

Ik wens je wat dat betreft veel succes met zulk gepruttel van de onderbuik. Dit soort bizarre vormen van laster en smaad doen het alleen goed in bepaalde contreien.
pi_217059256
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, van een Hitlergroet was natuurlijk helemaal geen sprake, daar zijn al hier al veel posts aan besteed.
Dat er veel posts aan besteed zijn dat klopt. Maar dat is geen conclusie.

Heel veel mensen vonden het een Hitlergroet, simpelweg omdat het eruit zag als een Hitlergroet.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-03-2025 14:51:47 ]
pi_217059293
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, jij vindt het een Hitlegroet. Het is dan ook goed dat je zo zelf al het subjectieve oordeel van je claims benoemd. Hetzelfde geldt voor de claim dat Musk daadwerkelijke Nazi-sympathieën zou hebben.

En als ik mij niet vergis claimde je een tijdje terug al dat men in Duitsland en Israël, Musk zijn beweging ook als Hitlergroet als geclassificeerd, waar nota bene de premier van Israël nog via Twitter zich tegen deze wilde beschuldigingen uitsprak :') _O-

De realiteit is dat niet iemand maar zo een 'nazi' omdat men in bepaalde kringen dit wil. Trump is ook jarenlang voor 'nazi' en 'Hitler' weggezet, dit waar zijn dochter Joodse is, met een Jood is getrouwd, zij hun kinderen Joods opvoeden en Trump over het algemeen op handen wordt gedragen in de Amerikaans orthodox Joodse gemeenschap.

Ik wens je wat dat betreft veel succes met zulk gepruttel van de onderbuik. Dit soort bizarre vormen van laster en smaad doen het alleen goed in bepaalde contreien.
Musk heeft al eens een antisemitische Tweet geplaatst (of aangemoedigd / geliked). Daar is toen een rel over geweest en hij heeft z'n keutel ingetrokken, is naar Israël gegaan en dat is min-of-meer doodgebloed. Misschien is hij geen antisemiet of hij houdt zich er wijselijk stil over.

Maar Musk heeft zeker wel rechts-extremistische trekjes en die groet wordt ook wel door "White Power" sympathisanten gebruikt. Zijn steun voor AfD en andere enge partijen helpt ook niet.
pi_217059301
Goede uitleg waarom het aandeel Tesla nog steeds zwaar overgewaardeerd is:

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 15 maart 2025 @ 14:04:05 #203
319979 Fok-it
All is well
pi_217059396
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Musk heeft al eens een antisemitische Tweet geplaatst (of aangemoedigd / geliked). Daar is toen een rel over geweest en hij heeft z'n keutel ingetrokken, is naar Israël gegaan en dat is min-of-meer doodgebloed. Misschien is hij geen antisemiet of hij houdt zich er wijselijk stil over.

Maar Musk heeft zeker wel rechts-extremistische trekjes en die groet wordt ook wel door "White Power" sympathisanten gebruikt. Zijn steun voor AfD en andere enge partijen helpt ook niet.
https://www.forbes.com/si(...)ng-nazi-controversy/

Gewoon even retweeten dat Hitler Mao en Stalin niet de direct verantwoordelijken zijn van miljoenen doden.

Kan gewoon.

Was gewoon een Romaanse tweet, plus Musk is autistisch.

Niks aan de hand
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217059408
quote:

[..]
Volgens mij ben ik helemaal geen uitzondering, Al is het alleen al vanwege het feit dat in Nederland weinig Tesla’s worden gekocht maar vooral geleased.
Tesla doet een paar dingen heel goed maar als je er in zit dan zie je ook gelijk waar er op bespaard is. Ik vind Musk gewoon een enorme proleet en de tesla staat voor mij symbool als een enorme proletenbak.

Daar komt zijn idiote gedrag van de laatste jaren bij kijken en dan is het voor mij de optelsom.
Maar als ik eind van dit jaar een nieuwe leasewagen uit mag zoeken gaat dat onder geen enkel beding een Tesla worden.

Jij mag er van mij van alles van vinden hoor, maar als jij koste wat kost Musk wil verdedigen dat zegt dan voor mij ook wel genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vliegbaard op 15-03-2025 17:30:35 ]
pi_217059778
quote:

[..]
Tesla is juist een auto voor de linkse progressieven.
Trump had tot recent geen goed woord over voor dit type auto.
pi_217059916
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 14:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het lijkt me best lastig om Trump-fan te zijn. Elke keer moet je weer een andere mening aannemen.
  Forum Admin zaterdag 15 maart 2025 @ 14:58:10 #207
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217059932
quote:

[..]
De mentale gymnastiek die je nu ziet is echt grappig om te zien. Tesla's stonden altijd symbool voor de ''soy cuck libs'' maar nu is de grote man van Tesla ineens een held in de ogen van veel van maga clowns.. en die hebben een bloedhekel aan alles wat ook maar ''links'' is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217059937
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 14:55 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Het lijkt me best lastig om Trump-fan te zijn. Elke keer moet je weer een andere mening aannemen.
Wat dat betreft zou het inderdaad simpeler zijn om iemand anders te vinden om sektarisch achteraan te huppelen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_217061327
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goede uitleg waarom het aandeel Tesla nog steeds zwaar overgewaardeerd is:

Geen zin om clickbait video's te bekijken, leg eens uit waarom het aandeel van Tesla nog steeds overgewaardeerd wordt?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217061341
quote:

[..]
Maak eens een foto van binnen in je huidige auto met een papiertje met je FOK username er op. Iets zegt mij dat je uberhaupt geen tweedehands Tesla kan veroorloven, laat staan een nieuwe.

Plus, vrijwel geen enkele Nederlander koopt nieuwe auto's van de dealer. Want op het moment dat je wegrijdt ben je al 20-30% kwijt aan afschrijving.

De nieuwe Model Y's zijn niet aan te slepen, tweakers.net en bij mijn werkgever staan ze volop in de bestelling. Laat staan als straks de 20% korting er aankomt en de Model Y RWD onder de 40k komt.

Grappig hoe iedereen denkt dat het cancelen door reddit lowlifes ook maar enige impact zou hebben op de verkoopcijfers van Tesla. Mensen die op Reddit zitten werken niet en zijn afhankelijk van OV.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 17:05:53 #211
16180 crew  CoolGuy
pi_217061381
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:02 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Maak eens een foto van binnen in je huidige auto met een papiertje met je FOK username er op. Iets zegt mij dat je uberhaupt geen tweedehands Tesla kan veroorloven, laat staan een nieuwe.

Dat heb je denk ik heel erg mis.
pi_217061390
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat heb je denk ik heel erg mis.
Laat hem dat maar eens bewijzen dan. Mijn BMW's 20 inch velgen zijn waarschijnlijk nog duurder dan zijn huidige Peugeot.
pi_217061458
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:01 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Geen zin om clickbait video's te bekijken, leg eens uit waarom het aandeel van Tesla nog steeds overgewaardeerd wordt?
De waarde van het aandeel Tesla staat in geen enkele verhouding tot de winst die het bedrijf maakt. In vergelijking met zo'n beetje elk groot beursgenoteerd bedrijf staat die verhouding volledig scheef. Verder zijn er ongelofelijk veel beloftes gedaan door Musk wat betreft de toekomst van Tesla die zelden nagekomen zijn. Het aandeel Tesla is nog steeds zo hoog vanwege die beloftes en alles wijst erop dat die beloftes nooit ingelost gaan worden.

En tenslotte is het aandeel veel hoger vanwege de naam van Musk. In het verleden was dat een valide argument waardoor het bedrijf hoger ingeschat werd, maar sinds kort is dat juist een enorm risico geworden. Het is erger omdat de potentiele klantengroep van Tesla's nu juist de groep is die Elon tegen zich in het harnas jaagt. De Maga fanboys zullen sowieso geen elektrische auto aan gaan schaffen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 15 maart 2025 @ 17:11:13 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217061472
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:02 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Op basis van iemands huidige auto denk jij te kunnen concluderen of iemand zich wel of niet een nieuwe auto kan veroorloven? :D
_O- _O- _O-

Het is overigens geen geheim wat voor auto ik heb, maar op basis van de leeftijd van mijn auto zul je je vooroordelen wel weer klaar hebben, en weet je, dat vind ik helemaal prima :Y

Oh, en mijn man heeft helemaal geen auto, dit is onze enige auto :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 17:13:56 #215
16180 crew  CoolGuy
pi_217061519
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:06 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Laat hem dat maar eens bewijzen dan. Mijn BMW's 20 inch velgen zijn waarschijnlijk nog duurder dan zijn huidige Peugeot.
Behalve dan dat hij een vrij grote PHEV Volvo heeft, wat ook nog eens een nieuw model is, en daarnaast nog een Mercedes Sprinter maar dan een volledig elektrische, en van beiden zijn meer dan genoeg foto's voorbij gekomen door verschillende topics heen.
pi_217061525
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De waarde van het aandeel Tesla staat in geen enkele verhouding tot de winst die het bedrijf maakt. In vergelijking met zo'n beetje elk groot beursgenoteerd bedrijf staat die verhouding volledig scheef. Verder zijn er ongelofelijk veel beloftes gedaan door Musk wat betreft de toekomst van Tesla die zelden nagekomen zijn. Het aandeel Tesla is nog steeds zo hoog vanwege die beloftes en alles wijst erop dat die beloftes nooit ingelost gaan worden.

En tenslotte is het aandeel veel hoger vanwege de naam van Musk. In het verleden was dat een valide argument waardoor het bedrijf hoger ingeschat werd, maar sinds kort is dat juist een enorm risico geworden. Het is erger omdat de potentiele klantengroep van Tesla's nu juist de groep is die Elon tegen zich in het harnas jaagt. De Maga fanboys zullen sowieso geen elektrische auto aan gaan schaffen.
Is dit niet gewoon obsessief en met een haat-bril kijken? Altijd maar Elon, Elon, Elon.

Er wordt nl. niets bereikt met "Tesla" te cancelen, Elon Musk zal er niet wakker van liggen als de marktwaarde daalt. Als hij 1000 miljard net worth wil halen hoeft hij alleen maar SpaceX naar de beurs te brengen.

Tesla's zijn gewoon goede auto's en hebben de lat hoog gelegd voor alle overige autofabrikanten, zonder Tesla liep Mercedes/VAG/Audi nog steeds te prutsen met benzine.

Volgens mij zitten er hier gewoon weer mensen te veel op de extreem linkse propaganda site Reddit.
pi_217061558
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Behalve dan dat hij een vrij grote PHEV Volvo heeft, wat ook nog eens een nieuw model is, en daarnaast nog een Mercedes Sprinter maar dan een volledig elektrische, en van beiden zijn meer dan genoeg foto's voorbij gekomen door verschillende topics heen.
eVito :P

Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 17:16:46 #218
16180 crew  CoolGuy
pi_217061581
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ah ja, de E-Vito, maar daar wordt het verhaal niet anders van. :)
pi_217061640
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dan moet hij toch ook beetje de intelligentie hebben om te kunnen beoordelen dat Tesla's verkoopcijfers afhankelijk zijn van SEPP subsidie en andere subsidies in Europa? Of zaken zoals wegenbelasting voor EV's?

Als er ook maar iemand denkt dat de huidige cijfers dankzij "een hitler groet" komt en niet door de vervallen subsidies in de wereld ben je gewoon aan het wishfull thinken. Over paar maanden zal je zien wat voor inhaalslag Tesla maakt.

Niemand heeft de afgelopen maanden een oude model Y besteld in afwachting van de nieuwe.
pi_217061641
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Klopt, momenteel staat Tesla op een PE van 122x ofwel het aandeel is 122x de jaarwinst van een aandeel waard.

De meeste saaie bedrijven zitten zo rond een PE van 10 tot 20x en tech bedrijven vaak van 40 tot 80.
Een aandeel als Nvidia heeft dat al een aantal keren ingelost en daarom is de koers ook x20 gegaan ofzo.

Maar voor Tesla ziet het er momenteel minder goed uit. Dat betekent echt niet dat het bedrijf failliet gaat, ze hebben Megapacks, EV's en vrachtwagens die heus wel een prima winstmarge hebben.

Maar er zit heel veel lucht in het aandeel, als autobedrijf zou het dit totaal niet waard zijn.
Pas als Optimus en FSD echt af zijn, dus te gebruiken zonder toezicht, dan is er een kans dat de huidige koers op een bepaald moment realistisch kan zijn.

Nu niet.
pi_217061679
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:20 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Niemand heeft de afgelopen maanden een oude model Y besteld in afwachting van de nieuwe.
Ook de verkopen van de Model 3 zijn ingezakt en die is al van na de facelift.

Het gaat echt niet zo lekker, afgezien van een paar markten zakt Tesla overal weg sinds Musk z'n zwaaibewegingen en geknuffel met Trump.
pi_217061811
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:14 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Is dit niet gewoon obsessief en met een haat-bril kijken? Altijd maar Elon, Elon, Elon.
Musk is een heel goed in marketing, dat heeft het aandeel gebracht tot waar het is. Het gaat hem nu alleen tegenwerken.
quote:
Er wordt nl. niets bereikt met "Tesla" te cancelen, Elon Musk zal er niet wakker van liggen als de marktwaarde daalt. Als hij 1000 miljard net worth wil halen hoeft hij alleen maar SpaceX naar de beurs te brengen.
Ik denk dat veel beleggers er niet nog een keer in gaan trappen.
quote:
Tesla's zijn gewoon goede auto's en hebben de lat hoog gelegd voor alle overige autofabrikanten, zonder Tesla liep Mercedes/VAG/Audi nog steeds te prutsen met benzine.
De techniek in de Tesla is goed en efficiënt. Maar een goede auto? Het is gewoon een plastic rammelbak.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 17:37:58 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217061826
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zou haar Evita noemen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217061867
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:06 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Je zet jezelf weer eens voor lul.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 17:49:48 #225
319979 Fok-it
All is well
pi_217061930
Haha epicincelman die zelf aan het staatsinfuus zit. Leuke rubriek
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217061995
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, Trump is niet pro Tesla.
Of EV in het algemeen.
Hij heeft vorig jaar nog het hele idee van electrisch rijden volledig de grond in getrapt.
En genomen maatregelen, zoals importheffingen en het verwijderen van laadstations bij federale gebouwen helpen ook niet echt.

Tesla waarschuwt daar voor.
Kortom Musk =/= Tesla.
pi_217062002
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Op basis van iemands huidige auto denk jij te kunnen concluderen of iemand zich wel of niet een nieuwe auto kan veroorloven? :D
_O- _O- _O-

Het is overigens geen geheim wat voor auto ik heb, maar op basis van de leeftijd van mijn auto zul je je vooroordelen wel weer klaar hebben, en weet je, dat vind ik helemaal prima :Y

Oh, en mijn man heeft helemaal geen auto, dit is onze enige auto :D
Dat.

Een aantal oud-werkgevers van mij (zaten ook een aantal multimiljonairs bij overigens) gaven geen moer om auto's.

Reden in een oude BMW en Mercedes om toch een beetje representatief te zijn.

Never judge a book by it's cover.
Iemands auto, of kleding, zegt helemaal niks over de portemonnee.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217062007
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:02 schreef Leandra het volgende:
Wie nu nog een Tesla koopt geeft iig de boodschap af dat hij/zij het niet zo'n probleem vindt om een product van een Hitlergroetende CEO te kopen en daarmee diezelfde Hitlergroetende CEO te steunen/sponsoren/onderhouden.
Alleen was het overduidelijk geen hitlergroet (nog zoiets waar velen zo makkelijk intrappen) en heb ik mijn Tesla gewoon gekocht van Tesla Nederland BV en niet van Elon Musk.
pi_217062042
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alleen was het overduidelijk geen hitlergroet.
Zelfs Hitler had de groet niet met zoveel enthousiasme kunnen brengen.

Ik noem het beestje gewoon bij de naam: het was een Hitlergroet, niet minder.

Maar ik ben nog wel in staat om Musk te boordelen op wat hij doet en zegt.
Op dat vlak wordt het helaas niet veel beter.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:05:08 #230
319979 Fok-it
All is well
pi_217062056
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alleen was het overduidelijk geen hitlergroet (nog zoiets waar velen zo makkelijk intrappen) en heb ik mijn Tesla gewoon gekocht van Tesla Nederland BV en niet van Elon Musk.
Wat vind je van je held Elon die retweet dat Hitler, Mao en Stalin geen daders van massamoord zijn? Is dat ook erg anti-nazi volgens jou? :)
pi_217062062
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:11 schreef Leandra het volgende:

Hoeveel Tesla’s heb jij al gekocht in het verleden?
pi_217062082
quote:

[..]

Geen idee hoe je daarbij komt, maar dat is gewoonweg niet waar.
pi_217062108
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zelfs Hitler had de groet niet met zoveel enthousiasme kunnen brengen.

Ik noem het beestje gewoon bij de naam: het was een Hitlergroet, niet minder.

Maar ik ben nog wel in staat om Musk te boordelen op wat hij doet en zegt.
Op dat vlak wordt het helaas niet veel beter.
Het was in ieder geval geen overduidelijke. Geen zin om die discussie over te doen.
pi_217062115
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wat vind je van je held Elon die retweet dat Hitler, Mao en Stalin geen daders van massamoord zijn? Is dat ook erg anti-nazi volgens jou? :)
Niet mijn held.

Stomme actie en ik kan ook niet bedenken waarom hij dat doet.
pi_217062119
Laat ik voorop stellen dat dit niets zegt over absolute verkoopcijfers.
Maar het toont wel een tendens, Tesla heeft met Musk haar klantenkring van zich vervreemd.

zaterdag 15 maart 2025 @ 18:13:40 #236
319979 Fok-it
All is well
pi_217062124
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
en ik kan ook niet bedenken waarom hij dat doet.
Niet? Wij wel hoor.
pi_217062163
als iemand zijn tesla kwijt wil voor een prijsje...
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:20:15 #238
323876 michaelmoore
pi_217062208
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:17 schreef GoldenAge het volgende:
als iemand zijn tesla kwijt wil voor een prijsje...
ik zou er geen een willen hebben ,,
maar nu hebben ouderen niet echt een auto nodig
helemaal niet meer bedoel ik

is duur en niet nodig meer , voor je het weet is de APK er weer
ze kunnen die auto fabrieken beter sluiten en vervangen door munitie en tanks fabrieken
pi_217062250
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:42 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Je zet jezelf weer eens voor lul.
Nee hoor, de enige die zich hier voor lul zetten zijn diegene vol met afgunst op Elon Musk en Tesla, omdat Trump verkozen is tot President.

Als jullie eens niet zo beïnvloed werden door Reddit een site vol met bots en propaganda... kom eens met een eigen mening ipv the popular mening na te jerken.

Je zal maar boos zijn IRL op iemand omdat je iets hebt gelezen op reddit. |:(
pi_217062254
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar het toont wel een tendens, Tesla heeft met Musk haar klantenkring van zich vervreemd.

[ afbeelding ]
De gemiddelde republikein had toch al geen interesse in elektrische auto’s, dus dat cijfer is niet zo relevant.
pi_217062266
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[ afbeelding ]
Wat uiteindelijk een tijdelijk effect zal blijken te zijn, zoals altijd.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 maart 2025 @ 18:28:17 #242
364681 over_hedge
pi_217062285
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:23 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Nee hoor, de enige die zich hier voor lul zetten zijn diegene vol met afgunst op Elon Musk en Tesla, omdat Trump verkozen is tot President.

Als jullie eens niet zo beïnvloed werden door Reddit een site vol met bots en propaganda... kom eens met een eigen mening ipv the popular mening na te jerken.
Ik kom nooit op Reddit. Om Elon zijn acties dom te vinden heb je geen mening van andere voor nodig hoor. 1x door zijn tweets scrollen is genoeg
pi_217062288
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Niet? Wij wel hoor.
Prima.

Nogmaals: ik heb mijn Tesla gekocht bij Tesla en niet bij Elon.

Het alternatief was van Porsche (ook bepaald niet onbesproken) en dan had ik ruim het dubbele moeten betalen voor een auto die voor mij toch minder is.

Ga ik niet doen.

Voor mij is Tesla nog altijd by far de beste EV.
pi_217062291
quote:

[..]

Je hoeft niet op Reddit te zitten om in te zien dat Musk zich als een randdebiel gedraagt.

Net als jij in dit topic, maar in jouw geval is het vermakelijk en eigenlijk een beetje zielig omdat we allemaal lachen om iemand met een beperking.
pi_217062300
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kortom Musk =/= Tesla.
Hij is geen CEO meer?

Dat nieuws had ik nog niet gehoord.
pi_217062318
quote:

[..]

Die zijn er niet op Fok, dus dat scheelt.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:33:23 #247
319979 Fok-it
All is well
pi_217062320
quote:

[..]

Iets gelezen op Reddit!!!
pi_217062338
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hij gaf de ambtenaren de schuld _O-
pi_217062353
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Geen idee hoe je daarbij komt, maar dat is gewoonweg niet waar.
Ik waardeer je humor.
pi_217062367
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik kom nooit op Reddit. Om Elon zijn acties dom te vinden heb je geen mening van andere voor nodig hoor. 1x door zijn tweets scrollen is genoeg
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:29 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Je hoeft niet op Reddit te zitten om in te zien dat Musk zich als een randdebiel gedraagt.

Net als jij in dit topic, maar in jouw geval is het vermakelijk en eigenlijk een beetje zielig omdat we allemaal lachen om iemand met een beperking.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Iets gelezen op Reddit!!!
Jullie zitten hier alleen op Tesla subforum om te haten, te misgunnen. Omdat een afrikaan succesvoller is in het leven dan jullie moeten jullie hier komen "stoer" doen.

Als er geen andere reden is om in dit topic te komen omdat het jullie "geluk" en "blijdschap" geeft als een politieke tegenstander paar minder miljard heeft. Dan is het toch duidelijk dat jullie leven niet leuk genoeg is en jullie dus moeten klagen en jammeren in topics van bedrijven die jullie haten.

Vol met woede en afgunst. Nee.. ik ben dan de loser. Haha. Hou die spiegel eens voor en zoek topics op die jullie echt blij maken.

Ben nl. zelf een BMW rijder maar kan ook andere merken waarderen.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 maart 2025 @ 18:38:45 #251
364681 over_hedge
pi_217062380
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:38 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[..]
[..]
Jullie zitten hier alleen op Tesla subforum om te haten, te misgunnen. Omdat een afrikaan succesvoller is in het leven dan jullie moeten jullie hier komen "stoer" doen.

Als er geen andere reden is om in dit topic te komen omdat het jullie "geluk" en "blijdschap" geeft als een politieke tegenstander paar minder miljard heeft. Dan is het toch duidelijk dat jullie leven niet leuk genoeg is en jullie dus moeten klagen en jammeren in topics van bedrijven die jullie haten.

Vol met woede en afgunst. Nee.. ik ben dan de loser. Haha. Hou die spiegel eens voor en zoek topics op die jullie echt blij maken.
Nee hoor. Ik zit al heel lang in dit topic mee te lezen omdat ik redelijk wat aandelen had in tesla.

Dus wat een gelul weer :D Benieuwd hoe je dit weer gaat draaien en wat je me nu weer allemaal gaat noemen
pi_217062399
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik waardeer je humor.
Ik rij al ruim 11 jaar Tesla en ken daardoor heel veel Teslarijders, ook van het eerste uur. Natuurlijk zitten daar ook GL wappies bij, maar de eerste batch was vaak ondernemer en koos voor 0% bijtelling, versneld afschrijven, enz. En de grote batch was de leaserijder in de Model 3 die voor het geld van een Golfje Blue Motion ineens een snelle en ruime sedan konden krijgen.

Onderschat nooit de kracht van financiële argumenten.
pi_217062413
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik rij al ruim 11 jaar Tesla en ken daardoor heel veel Teslarijders, ook van het eerste uur. Natuurlijk zitten daar ook GL wappies bij, maar de eerste batch was vaak ondernemer en koos voor 0% bijtelling, versneld afschrijven, enz. En de grote batch was de leaserijder in de Model 3 die voor het geld van een Golfje Blue Motion ineens een snelle en ruime sedan konden krijgen.

Je bedoelt Lease rijders.
pi_217062433
quote:

[..]
[..]
[..]

Ben nl. zelf een BMW rijder maar kan ook andere merken waarderen.
Ik rijd notabene zelf in een Tesla, dat soort zaken zijn prima te scheiden. Jij haalt er nu weer bij dat het me iets zou schelen dat een Zuid-Afrikaan succesvol is. Alsof het mij iets kan schelen waar hij vandaan komt :')

Als een succesvolle zakenman zich als een staatsgevaarlijke debiel gedraagt kun je dat best benoemen en hoef je niet krampachtig vast te houden aan het ideaalbeeld dat zelfs een drol van hem nog lekker zou smaken.
pi_217062439
quote:

[..]

Wat dat financiële betreft vraag ik me af in hoeverre er druk komt te staan op de tweedehands prijzen van die auto's. Dat zou op zich ook weer een aardige weerslag kunnen hebben op toekomstige leaseprijzen?!
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_217062455
quote:

[..]
Ik rij al ruim 11 jaar Tesla en ken daardoor heel veel Teslarijders
:')

Zwaai je ook als een 10 jaar oude Tesla voorbij komt rijden?
pi_217062461
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je bedoelt Lease rijders.
Dat is een niet onaanzienlijk deel van de Tesla klanten.

De ondernemers kochten dat ding in het begin zelf op de zaak omdat dat destijds veel extra voordelen met zich bracht.
pi_217062464
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je typt voor de spiegel merk ik.
Denk aan je hart.
Hi-la-risch!
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:48:23 #259
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217062469
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:02 schreef Leandra het volgende:
Steun/sponsor/ondrhoud jij dan Congolese kinderarbeid onder erbarmelijke omstandigheden in kobaltmijnen en Chinese uitbuiting van arbeiders door gebruik te maken van producten waar dat in verwerkt is?
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:52:55 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217062511
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoeveel Tesla’s heb jij al gekocht in het verleden?
Niet, ook nooit VAG overigens, daarbij heb ik mijn auto al bijna 11 jaar, en hoop ik er nog 11 jaar mee te rijden.
Er komt hier pas een EV als die bidirectioneel kan laden, en ik zie dat geen Tesla worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217062523
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat dat financiële betreft vraag ik me af in hoeverre er druk komt te staan op de tweedehands prijzen van die auto's. Dat zou op zich ook weer een aardige weerslag kunnen hebben op toekomstige leaseprijzen?!
Wellicht. Het grootste probleem is nu dat een enorme bulk model 3s geleverd is eind 2019 en die nu vrijwel allemaal de markt op zijn gekomen. Een gebruikte Model 3 heeft dus wel een probleem.

Een gebruikte Model Y daarentegen… Ik heb een zeer net inruilvoorstel gekregen van Tesla. Niets te klagen.

Het zijn prima auto’s. Kinderziektes zijn er al lang uit, afwerking is tegenwoordig goed (niet top, maar gewoon goed) en prijs/prestatie is top. En prestaties in de zin van acceleratie en topsnelheid zijn buitenaards.

Ook de mensen waar ik contact mee heb zijn vriendelijk en behulpzaam. Ik loop daar de showroom binnen en men weet wie ik ben.

Ja, zou ik dat allemaal op moeten geven vanwege een hetze, ook al heeft de CEO het deels aan zijn rare gedrag te wijten?

Ik vind van niet.

Zoals gezegd: Tesla in het bedrijf en daar werken ruim 100.000 mensen. Daar zullen vast een paar enorme klootzakken tussen zitten. Overal is dat zo. Don’t care.
pi_217062529
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:46 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
:')

Zwaai je ook als een 10 jaar oude Tesla voorbij komt rijden?
Alleen als ik de berijder toevallig ken. Jij?
pi_217062535
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niet, ook nooit VAG overigens, daarbij heb ik mijn auto al bijna 11 jaar, en hoop ik er nog 11 jaar mee te rijden.
Er komt hier pas een EV als die bidirectioneel kan laden, en ik zie dat geen Tesla worden.
Het is wel lekker makkelijk om uit principe geen Tesla te kopen als je dat toch al nooit deed…

Ps Tesla’s kunnen al bidirectioneel laden. Is momenteel alleen vrijgegeven bij de CT, maar met 3rd party opties kan het al. En er is een gerucht dat over niet al te lange tijd het ook via een software update bij andere modellen vrijgegeven gaat worden.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:58:45 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217062550
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is wel lekker makkelijk om uit principe geen Tesla te kopen als je dat toch al nooit deed…
Ik koop ook al 40 jaar uit principe geen VAG... het is simpelweg geen onderdeel van mijn keuzes.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217062566
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik koop ook al 40 jaar uit principe geen VAG... het is simpelweg geen onderdeel van mijn keuzes.
Kan. Maar er zijn maar weinig merken zonder vlekje. De meesten zijn wel goed uit de wind gebleven.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 19:31:49 #266
323876 michaelmoore
pi_217062816
Het is wel een mooie kar
quote:
Would You Buy This? The Stunning 2026 Tesla Model S Revealed

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 15-03-2025 19:37:06 ]
pi_217062864
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 19:31 schreef michaelmoore het volgende:
Het is wel een mooie kar
[..]
Hoe komen jij en Wantie aan dit soort filmpjes? je snapt toch wel dat dit een fake is? een of ander vaag kanaal met 1k subs.
  Forum Admin zaterdag 15 maart 2025 @ 19:41:13 #268
pi_217062938
quote:

[..]
[..]
[..]
Jullie zitten hier

dan jullie moeten jullie

jullie "geluk" en "blijdschap" geeft die jullie haten.

jullie echt blij maken.

Kom op gast _O- lang geleden dat ik zo hardop heb moeten lachen om een post.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 15 maart 2025 @ 19:44:40 #269
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217062987
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Prima hoor, eigen keus. Je goed recht.

Maar, zoals eerder aangegeven: het kobalt in je smartphone of computer waarmee je hier post, dat is geen probleem? Of ligt dat anders?
pi_217063113
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is een niet onaanzienlijk deel van de Tesla klanten.

De ondernemers kochten dat ding in het begin zelf op de zaak omdat dat destijds veel extra voordelen met zich bracht.
Klopt, maar die hebben andere beweegredenen dan particuliere kopers.
  Forum Admin zaterdag 15 maart 2025 @ 19:55:31 #271
pi_217063153
quote:

[..]

Dit klopt zeker, al zit het in de VS wel iets anders. Daar is het vooral een symbool van ''de groene gekte'' en ''liberalen'' (geworden)
pi_217063257
Maar de bijtelling in Nederland is dadelijk voor EV hetzelfde als voor benzine toch? Of bijna hetzelfde. Dat zal wel invloed gaan hebben op de 'doelgroep'.
pi_217063390
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 19:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kom op gast _O- lang geleden dat ik zo hardop heb moeten lachen om een post.
Fijn om je even uit je depressie te halen.
pi_217063438
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 19:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar die hebben andere beweegredenen dan particuliere kopers.
Ik heb mijn Tesla gewoon privé. Als ik op jou overkom als een GL stemmer, dan spijt mij dat oprecht.
pi_217063480
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 19:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit klopt zeker, al zit het in de VS wel iets anders. Daar is het vooral een symbool van ''de groene gekte'' en ''liberalen'' (geworden)
In Cali zeker. Maar wat Musk heel slim heeft gedaan is de Tesla’s snel gemaakt. In de VS rijden heel veel mensen trackdays met Tesla’s (en natuurlijk dragraces, want daar zijn ze zelfs echt geschikt voor, trackdays minder van nature) en hebben je ook florerende bedrijven als Unplugged Performance, Mountain Pass, enz. die allerhande spullen daarvoor leveren.
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 20:19:55 #276
16180 crew  CoolGuy
pi_217063498
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb mijn Tesla gewoon privé. Als ik op jou overkom als een GL stemmer, dan spijt mij dat oprecht.
Mijn moeder ook, maar ik heb 'm zakelijk.

Maar....wat nou als je de keuze van een auto niét laat afhangen van de CEO, gewoon omdat dat je niet boeit? Want ik ga ook geen boormachine (niet) kopen om wie de CEO bij dat merk is, of een bank, of een pak, of een keuken, of of of of.

Gewoon, omdat me dat geen zier interesseert. Omdat ik (het gebrek aan) debiliteit van een CEO gewoon los zie van het product. Kan dat ook? Of moét je per sé een Musk lover zijn om een Tesla te willen rijden, of een Musk hater om een Tesla niét te willen rijden?
pi_217063577
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:02 schreef BEFEM het volgende:
Maar de bijtelling in Nederland is dadelijk voor EV hetzelfde als voor benzine toch? Of bijna hetzelfde. Dat zal wel invloed gaan hebben op de 'doelgroep'.
De bijtelling is feitelijk hoger voor EV’s zelfs.

Maar goed, een aangeklede T Roc is duurder dan een Model Y als je alle kosten meeneemt. En dat zijn auto’s die ook veel naar particulieren gaan.

Natuurlijk was in het verleden de lage bijtelling wat de BEV extra populair maakte bij de leaserijders.
pi_217063629
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Mijn moeder ook, maar ik heb 'm zakelijk.

Maar....wat nou als je de keuze van een auto niét laat afhangen van de CEO, gewoon omdat dat je niet boeit? Want ik ga ook geen boormachine (niet) kopen om wie de CEO bij dat merk is, of een bank, of een pak, of een keuken, of of of of.

Gewoon, omdat me dat geen zier interesseert. Omdat ik (het gebrek aan) debiliteit van een CEO gewoon los zie van het product. Kan dat ook? Of moét je per sé een Musk lover zijn om een Tesla te willen rijden, of een Musk hater om een Tesla niét te willen rijden?
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat een kleine groep, die nog altijd zichzelf iedere avond in slaap huilt omdat Trump heeft gewonnen, een hetze ontketent in de hoop Musk daarmee te raken (ook als het ze lukt om Tesla failliet te laten gaan lukt dat niet) en daarbij meent ook voor anderen te bepalen dat ze geen Tesla mogen kopen en als ze dat wel doen ze kennelijk ook Nazi zijn.

Het is zo kinderlijk allemaal…
pi_217063708
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat een kleine groep, die nog altijd zichzelf iedere avond in slaap huilt omdat Trump heeft gewonnen
Hó, wacht even.

Dat Trump heeft gewonnen is een feit. Hij is democratisch gekozen.

Hoewel ik absoluut geen fan van hem ben, hoor je me daar niet over.

Het is het uitvoeren van Project 2025, de handelstarieven (tariffs), het bedreigen van o.a. Canada en Groenland, het bedreigen van de vrije pers én de manier waarop Musk met z'n DOGE-team als een soort van sloopbedrijf aan de gang is waarom ik me druk maak om Trump en Musk.

quote:
, een hetze ontketent in de hoop Musk daarmee te raken (ook als het ze lukt om Tesla failliet te laten gaan lukt dat niet) en daarbij meent ook voor anderen te bepalen dat ze geen Tesla mogen kopen en als ze dat wel doen ze kennelijk ook Nazi zijn.

Musk heeft dat over zichzelf afgeroepen. Er is alle reden om hem te haten voor de persoon die hij is.
En aangezien hij de CEO en het boegbeeld is van Tesla, heeft dat ook gevolgen voor het bedrijf.

Het is verre van kinderlijk. Je moet ook niet net doen alsof het een niet onderbouwde haat is of alsof ik niet kan verwoorden waarom ik Trump en Musk haat.

Dat jij niet met die andere meningen overweg kan is misschien wel kinderlijk?
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 20:37:31 #280
16180 crew  CoolGuy
pi_217063711
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat een kleine groep, die nog altijd zichzelf iedere avond in slaap huilt omdat Trump heeft gewonnen, een hetze ontketent in de hoop Musk daarmee te raken (ook als het ze lukt om Tesla failliet te laten gaan lukt dat niet) en daarbij meent ook voor anderen te bepalen dat ze geen Tesla mogen kopen en als ze dat wel doen ze kennelijk ook Nazi zijn.

Oh ja, nee, maar ik bedoel hier. Want ik zie alle smaken voorbij komen, maar wat ik nog niet heb gezien (tenzij ik fout heb gekeken) is de mogelijkheid dat mensen zo'n auto willen, maar de keuze voor die, of welke auto dan ook, helemaal niet laten afhangen van wie iemand hoog in de boom bij dat merk is, gewoon omdat ze dat helemaal niet relevant vinden voor de keuze van een auto, of wat dan ook.
pi_217063826
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hó, wacht even.

Dat Trump heeft gewonnen is een feit. Hij is democratisch gekozen.

Hoewel ik absoluut geen fan van hem ben, hoor je me daar niet over.

Het is het uitvoeren van Project 2025, de handelstarieven (tariffs), het bedreigen van o.a. Canada en Groenland, het bedreigen van de vrije pers én de manier waarop Musk met z'n DOGE-team als een soort van sloopbedrijf aan de gang is waarom ik me druk maak om Trump en Musk.
[..]
Musk heeft dat over zichzelf afgeroepen. Er is alle reden om hem te haten voor de persoon die hij is.
En aangezien hij de CEO en het boegbeeld is van Tesla, heeft dat ook gevolgen voor het bedrijf.

Het is verre van kinderlijk. Je moet ook niet net doen alsof het een niet onderbouwde haat is of alsof ik niet kan verwoorden waarom ik Trump en Musk haat.

Dat jij niet met die andere meningen overweg kan is misschien wel kinderlijk?
Waarom voel je je aangesproken?
pi_217063834
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Oh ja, nee, maar ik bedoel hier. Want ik zie alle smaken voorbij komen, maar wat ik nog niet heb gezien (tenzij ik fout heb gekeken) is de mogelijkheid dat mensen zo'n auto willen, maar de keuze voor die, of welke auto dan ook, helemaal niet laten afhangen van wie iemand hoog in de boom bij dat merk is, gewoon omdat ze dat helemaal niet relevant vinden voor de keuze van een auto, of wat dan ook.
Dat zal gewoon de meerderheid zijn.
pi_217063890
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom voel je je aangesproken?
Oh, ik dacht je me ook onder die groep schaarde.
Valt weer me weer mee van je.
pi_217063960
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oh, ik dacht je me ook onder die groep schaarde.
Valt weer me weer mee van je.
Nee, ik heb het over de hetze waarbij men ook anderen wil dwingen om geen Tesla te rijden.

Jij beslist dat voor jezelf. Ik ben liberaal, dus voor mij is dat you do you.

(We hebben er hier wel een discussie over, maar het is hier nu eenmaal een forum)
  zaterdag 15 maart 2025 @ 21:26:39 #285
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217064290
"Hetze". Mensen kotsen dat merk uit ook zonder georchestreerde hetze. Dankzij ene Musk en zijn strapatsen.

quote:
Tesla is done in Germany: 94% say they won’t buy a Tesla car

A survey of over 100,000 Germans revealed that 94% won’t buy a Tesla vehicle. It doesn’t bode well for the automaker, whose sales had already been falling off a cliff in the important European market.

In 2024, Tesla saw a 41% reduction in sales in Germany compared to 2023 despite EV sales surging 27% during the year.

This has already raised red flags about Tesla’s future in Germany, but it is nothing compared to Tesla’s performance so far in 2025.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217064543
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:26 schreef Perrin het volgende:
"Hetze". Mensen kotsen dat merk uit ook zonder georchestreerde hetze. Dankzij ene Musk en zijn strapatsen.
[..]

In 2023 had Tesla een marktaandeel van 2,2% in Duitsland.

Trap toch niet zo makkelijk in dit soort onzinnige cijfers…
  zaterdag 15 maart 2025 @ 22:27:51 #287
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217065264
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Precies dit ja. Maar diezelfde mensen die zo 'principieel' zijn hierover, kopen wel met het grootste gemak allerlei producten waar onderdelen in zitten die onder erbarmelijke omstandigheden zijn gemaakt. Maar dan maakt het niet uit. :')
pi_217065977
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In 2023 had Tesla een marktaandeel van 2,2% in Duitsland.

Trap toch niet zo makkelijk in dit soort onzinnige cijfers…
Het is eenvoudig om de haters te herkennen; dit platform is een soort mini-Reddit geworden, doordat veel FOK!ers tegenwoordig de hele dag op Reddit doomscrollen. Het werkt als een vorm van hersenspoeling, waardoor ze uiteindelijk dezelfde haat uiten als op dat extremistische bolwerk.

Zelf denken zit er niet meer in, de populairste reacties lezen en deze napraten. Wil je karma of +1tjes? ga lopen haten op Trump of Elon, Tesla, Wilders of post katten foto's.

Linkse gebruikers op platforms als X lijken soms een persoonlijke vendetta te voeren tegen Tesla en Elon Musk, waarbij ze elk stukje slecht nieuws over het bedrijf of de man aangrijpen als een kleine overwinning. Een artikel over een terugroepactie, een controversiële uitspraak of een dip in de aandelen geeft hun een sprankel hoop, alsof hun online protesten en kritische tweets daadwerkelijk iets hebben bereikt.

Voor sommigen voelt dit als een zeldzame overwinning in hun leven, een moment van triomf dat ze anders zelden ervaren. Het is bijna alsof ze in een parallelle wereld leven waarin hun verontwaardiging direct invloed heeft op Musks imperium, terwijl ze in werkelijkheid vooral hun eigen tijdlijn vullen met een mix van leedvermaak en frustratie.

Daarnaast zijn ze in de veronderstelling dat Reddit een weerspiegeling is van de samenleving, de site die ook dacht dat Kamala zou winnen.
  VIVA zaterdag 15 maart 2025 @ 23:50:56 #289
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217066013
VEM2012 en epicbeardman welke elkaar kruislinks supporten in elk topic dat extreemrechts dictatoriaal pro Putin pro Musk pro Trump is...Het gaat niet eens om de inhoud....Oh ja ze rijden beiden ook een Tesla en hebben een nieuwe besteld omdat de reverse knop op de touchscreen zo'n fijne feature is....
What lies behind makes no sense in my mind
pi_217066133
quote:
83s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 23:50 schreef cosmosis het volgende:
VEM2012 en epicbeardman welke elkaar kruislinks supporten in elk topic dat extreemrechts dictatoriaal pro Putin pro Musk pro Trump is...Het gaat niet eens om de inhoud....Oh ja ze rijden beiden ook een Tesla en hebben een nieuwe besteld omdat de reverse knop op de touchscreen zo'n fijne feature is....
EpicBeardman rijdt BMW.
Die heeft geen Tesla.
  VIVA zondag 16 maart 2025 @ 00:15:21 #291
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217066165
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 00:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
EpicBeardman rijdt BMW.
Die heeft geen Tesla.
Nou dan toch een + puntje voor onze baardman...Maar uiteraard is hij altijd 180 graden tegen de westerse wereld aan het schoppen..
What lies behind makes no sense in my mind
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 00:18:49 #292
236264 crew  capricia
pi_217066190
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 00:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
EpicBeardman rijdt BMW.
Die heeft geen Tesla.
Hij rijdt Europees? Oh, dat is toch een streepje voor bij mij.
@epicbeardman O+

Ben zelf ook heel tevreden met de EV van BMW.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217066229
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 23:45 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het is eenvoudig om de haters te herkennen; dit platform is een soort mini-Reddit geworden, doordat veel FOK!ers tegenwoordig de hele dag op Reddit doomscrollen. Het werkt als een vorm van hersenspoeling, waardoor ze uiteindelijk dezelfde haat uiten als op dat extremistische bolwerk.

Zelf denken zit er niet meer in, de populairste reacties lezen en deze napraten. Wil je karma of +1tjes? ga lopen haten op Trump of Elon, Tesla, Wilders of post katten foto's.

Linkse gebruikers op platforms als X lijken soms een persoonlijke vendetta te voeren tegen Tesla en Elon Musk, waarbij ze elk stukje slecht nieuws over het bedrijf of de man aangrijpen als een kleine overwinning. Een artikel over een terugroepactie, een controversiële uitspraak of een dip in de aandelen geeft hun een sprankel hoop, alsof hun online protesten en kritische tweets daadwerkelijk iets hebben bereikt.

Voor sommigen voelt dit als een zeldzame overwinning in hun leven, een moment van triomf dat ze anders zelden ervaren. Het is bijna alsof ze in een parallelle wereld leven waarin hun verontwaardiging direct invloed heeft op Musks imperium, terwijl ze in werkelijkheid vooral hun eigen tijdlijn vullen met een mix van leedvermaak en frustratie.

Daarnaast zijn ze in de veronderstelling dat Reddit een weerspiegeling is van de samenleving, de site die ook dacht dat Kamala zou winnen.
Reddit? Dat zou kunnen verklaren dat dit forum ineens zoveel figuren heeft die linksradicaal zijn… interessant…

Ik vind het helemaal bijzonder dat de msm maar niet uitgeschreven lijkt te raken hierover. Dagelijks hoe slecht Tesla verkoopt.

Maar ondertussen is er 0 voorraad Model S Plaid beschikbaar. En vliegen de nieuwe Y’s als warme broodjes de deur uit.

Ik moet het allemaal nog maar zien.
pi_217066238
quote:
83s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 23:50 schreef cosmosis het volgende:
Wat loop je nou toch te liegen?

Elk topic? Noem 3 voorbeelden dan. Gaat je niet lukken.
pi_217066244
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 00:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Reddit? Dat zou kunnen verklaren dat dit forum ineens zoveel figuren heeft die linksradicaal zijn… interessant…

Ik vind het helemaal bijzonder dat de msm maar niet uitgeschreven lijkt te raken hierover. Dagelijks hoe slecht Tesla verkoopt.

Maar ondertussen is er 0 voorraad Model S Plaid beschikbaar. En vliegen de nieuwe Y’s als warme broodjes de deur uit.

Ik moet het allemaal nog maar zien.
Je kent de compleet ingestorte verkoopcijfers in bijv DL of Fra? Of denk je dat dat niet klopt en dat er met de cijfers gesjoemeld is?
pi_217066271
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In Cali zeker. Maar wat Musk heel slim heeft gedaan is de Tesla’s snel gemaakt. In de VS rijden heel veel mensen trackdays met Tesla’s (en natuurlijk dragraces, want daar zijn ze zelfs echt geschikt voor, trackdays minder van nature) en hebben je ook florerende bedrijven als Unplugged Performance, Mountain Pass, enz. die allerhande spullen daarvoor leveren.
Absoluut, electrisch rijden pre-Tesla zat een beetje in dat zweverige eco reform hoekje. Opeens kon je met een middenklasser een Ferrari er bij het stoplicht uittrekken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')