abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217040910
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je bent niet gaan kijken, neem ik aan?
Ik heb net op de BYD en Tesla site gezeten en de goedkoopste BYD in Nederland is niet veel goedkoper dan de nieuwe Tesla.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 16-03-2025 11:16:18 ]
pi_217040917
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Behalve richtingaanwijzers, een schakelpook, of de meeste andere bedieningselementen. Of een luxueus interieur. Ga eens een proefritje maken in een Chinese BYD die half zo duur is, als vergelijkingsmateriaal.
Op mijn Tesla zitten richtingaanwijzers, blijkbaar op de nieuwe versie niet meer. En wat moet je met een schakelpook als je een automaat rijdt?

En dan de BYD, ik weet niet op welk type je doelt, maar de Atto 3 is aanzienlijk kleiner en scheelt maar 8 mille, terwijl bijv de SEAL U en Tang E duurder zijn dan de model Y.

Ik wacht nog steeds op een aanzienlijk goedkopere EV dan de model Y met vergelijkbare specs. Die factor half ga ik je niet meer aandoen, want dat is volstrekt kansloos.
  donderdag 13 maart 2025 @ 23:32:21 #103
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217040927
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welk taalspelletje speel jij vandaag?

Nee.

Dit artikel mist nog het stuk waarin Trump na zijn autoreclame zei dat mensen die vandalisme hebben gepleegd voortaan terroristen zijn. De man die coup plegende geweldplegers vrijliet gaat mensen die een steen door de ruit van een dealer gooiden behandelen als terroristen.
Taalspelletje? Waar doel je allemaal op?

Verder: wat je nu zegt stond toch niet in die tweet?
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 23:33:57 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_217040938
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:30 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Op mijn Tesla zitten richtingaanwijzers, blijkbaar op de nieuwe versie niet meer. En wat moet je met een schakelpook als je een automaat rijdt?

En dan de BYD, ik weet niet op welk type je doelt, maar de Atto 3 is aanzienlijk kleiner en scheelt maar 8 mille, terwijl bijv de SEAL U en Tang E duurder zijn dan de model Y.
Jawel hoor, Juniper heeft gewoon een knipperlicht stalk. Schakelen hoeft niet want automaat, op het scherm doe je dat maar aangezien de auto weet of je achteruit of vooruit wil in de meeste gevallen hoef je daar niet zo vaak aan te komen.

De Seal U kost instap bijna 46k dus 'de helft' is gewoon ronduit bullshit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_217040971
Dus het is nu wachten op de Europese BYD fabrieken.
pi_217040980
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het is vooral wachten op een onderbouwing van je claim dat Chinese EV’s een stuk goedkoper zijn met vergelijkbare specs.
pi_217040990
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:38 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Het is vooral wachten op een onderbouwing van je claim dat Chinese EV’s een stuk goedkoper zijn met vergelijkbare specs.
Met of zonder importtarieven?
pi_217041004
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:39 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Met of zonder importtarieven?
Waarom ben je doelpalen aan het verschuiven? Kun je je eigen gebrabbel niet onderbouwen?
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 23:41:54 #109
16180 crew  CoolGuy
pi_217041010
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:38 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dat is gewoon gelul. De BYD Atto 2 is de goedkoopste in de lineup met tegen de 32k aan. Is nog steeds niet de helft.
  donderdag 13 maart 2025 @ 23:42:49 #110
396550 Richestorags
pi_217041016
Wat een saaie discussie zeg, over die prijzen. Ik zeg hij is 2 keer de helft.
  donderdag 13 maart 2025 @ 23:43:20 #111
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217041025
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
Doe maar niet.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217041034
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is gewoon gelul. De BYD Atto 2 is de goedkoopste in de lineup met tegen de 32k aan. Is nog steeds niet de helft.
De Atto 2 is qua specs bovendien niet te vergelijken met een model Y.
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 23:46:37 #113
16180 crew  CoolGuy
pi_217041038
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:45 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
De Atto 2 is qua specs bovendien niet te vergelijken met een model Y.
Dat weet ik maar zelfs áls je appels met peren vergelijkt kom je nog steeds niet aan 'de helft'.
pi_217041048
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Taalspelletje? Waar doel je allemaal op?

Verder: wat je nu zegt stond toch niet in die tweet?
Ik doel op het feit dat jij het blijkbaar niet dreigend vindt als de president van je land zegt dat het illegaal is om geen Tesla te kopen. Ik ben benieuwd naar je creatieve uitleg hoe dat werkt.

Nee. Ik noem tweets doorgaans ook geen artikel. Zou het kunnen dat jij misschien wel een artikel hebt gepost en het een aanvulling daarop was?
pi_217041066
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:30 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
En wat moet je met een schakelpook als je een automaat rijdt?

Niet klooien met een touchscreen voor basis bedieningselementen als je bijvoorbeeld naar achteren wil rijden terwijl mensen op je wachten?
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 23:55:21 #116
16180 crew  CoolGuy
pi_217041081
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Niet klooien met een touchscreen voor basis bedieningselementen als je bijvoorbeeld naar achteren wil rijden terwijl mensen op je wachten?
Er valt weinig te klooien aangezien die functie gewoon links op je scherm zit. Daar is niks klooien aan.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 00:02:37 #117
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217041119
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 21:44 schreef Glazenmaker het volgende:
Hier een republikeinse senator die zegt dat de wederopbouw van Europa gecorrigeerd moet worden.

Op 2:38.
Bekijk deze YouTube-video

Gewoon een normale dag in Amerika met landverraders in Europa die het nog goed praten.
Die lul moet echt z'n bek houden! Godver, ik kan echt kwaad worden om dit gezeik! De VS heeft z'n hegemonie na WOII voor een belangrijk deel te danken aan het feit dat ze hier overal legerbases hebben kunnen bouwen en dan nu doen alsof wij ze verdomme van alles verschuldigd zijn? Lazerstraal gewoon heel snel op!

:(

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 16-03-2025 11:16:31 ]
pi_217041163
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 00:02 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Die lul moet echt z'n bek houden! Godver, ik kan echt kwaad worden om dit gezeik! De VS heeft z'n hegemonie na WOII voor een belangrijk deel te danken aan het feit dat ze hier overal legerbases hebben kunnen bouwen en dan nu doen alsof wij ze verdomme van alles verschuldigd zijn? Lazerstraal gewoon heel snel op!

:(
Zet je Amerikaanse abonnementen uit en koop huismerken of Europese a-merken.
Prime, Gamepass, HBO en Google Drive gingen er bij mij uit.
pi_217041880
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2025 15:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vraagje? Waar gaat Trump zijn tesla opladen? Aangezien hij een maandje eerder bepaald heeft dat alle EV opladers weg moeten bij overheidsgebouwen (dus ook het witte huis).
Details, details....

;)
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217041884
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat scherm is de eerste paar keer even zoeken en daarna gaat dat vanzelf. Beetje vergelijkbaar als je weer voor het eerst sinds lange tijd in een schakelbak rijdt.

Of eigenlijk wat je überhaupt met elke nieuwe auto hebt.
  Moderator vrijdag 14 maart 2025 @ 07:08:29 #121
16180 crew  CoolGuy
pi_217041904
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 07:01 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dat scherm is de eerste paar keer even zoeken en daarna gaat dat vanzelf. Beetje vergelijkbaar als je weer voor het eerst sinds lange tijd in een schakelbak rijdt.

Of eigenlijk wat je überhaupt met elke nieuwe auto hebt.
Ik vraag me ook af of dit op basis van eigen ervaring is en dan bedoel ik ervaring. Niet 5 min er in gezeten hebben, of dat het puur geblaat is om anti te zijn en eigenlijk gewoon 0 ervaring er mee te hebben en dus ook helemaal niet weten waar je over praat.
pi_217042326
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 07:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik vraag me ook af of dit op basis van eigen ervaring is en dan bedoel ik ervaring. Niet 5 min er in gezeten hebben, of dat het puur geblaat is om anti te zijn en eigenlijk gewoon 0 ervaring er mee te hebben en dus ook helemaal niet weten waar je over praat.
Blijkbaar geldt voor hem: Musk is kut en dus zijn zijn auto’s dat ook.

Ik vind Musk ook een totaaldebiel met zijn gedrag de laatste tijd, maar stellen dat Tesla dure rotzooi maakt slaat nergens op.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 08:11:23 #123
396550 Richestorags
pi_217042331
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik doel op het feit dat jij het blijkbaar niet dreigend vindt als de president van je land zegt dat het illegaal is om geen Tesla te kopen. Ik ben benieuwd naar je creatieve uitleg hoe dat werkt.

Nee. Ik noem tweets doorgaans ook geen artikel. Zou het kunnen dat jij misschien wel een artikel hebt gepost en het een aanvulling daarop was?
Ja en waar staat dan dat hij heeft gezegd dat het illegaal is om geen Tesla's te kopen?

@VEM2012 dit is nog steeds geen goed antwoord toch?

En ik krijg nog steeds antwoord op je ridicule post over een persoonlijke aanval.
  Moderator vrijdag 14 maart 2025 @ 08:29:58 #124
16180 crew  CoolGuy
pi_217042614
T minus 5 hours and counting :7
pi_217043778
quote:
Tesla vreest dat heffingen van Trump kosten kunnen opdrijven

Autobouwer Tesla heeft gewaarschuwd dat de handelsoorlog van de Amerikaanse president Donald Trump het bedrijf kwetsbaar kan maken voor vergeldingstarieven. Ook kan het de productiekosten van in de Verenigde Staten gemaakte voertuigen opdrijven.
De fabrikant van elektrische auto's heeft hierover deze week een brief geschreven aan de Amerikaanse handelsgezant Jamieson Greer. Trumps rechterhand Elon Musk is de eigenaar van Tesla.

Het bedrijf stelt voorstander te zijn van eerlijke handel. Maar Tesla waarschuwt dat Amerikaanse exporteurs "onevenredig" geraakt kunnen worden wanneer andere landen reageren op het handelsbeleid van de onlangs aangetreden president.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_217044505
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 10:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik denk niet echt dat je kan stellen dat Musk eigenaar is van Tesla. Hij is aandeelhouder en CEO maar hij heeft met 12,8% geen meerderheid van de aandelen.
pi_217044592
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik denk niet echt dat je kan stellen dat Musk eigenaar is van Tesla. Hij is aandeelhouder en CEO maar hij heeft met 12,8% geen meerderheid van de aandelen.
Is het dan niet vreemd dat de overige 87.2% aandeelhouders geen maatregelen nemen om Elon een keuze te laten maken of je bemoeit je met politiek en levert je aandelen in of je gaat weer eens wat voor ons doen?
pi_217044620
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is het dan niet vreemd dat de overige 87.2% aandeelhouders geen maatregelen nemen om Elon een keuze te laten maken of je bemoeit je met politiek en levert je aandelen in of je gaat weer eens wat voor ons doen?
Dat zal pas gebeuren als de cijfers echt slecht worden en er onvrede komt, verwacht ik.

Ik heb het maar niet afgewacht.
pi_217044803
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 06:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Details, details....

;)
Rare manier om Supercharger te spellen...
pi_217044841
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 08:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja en waar staat dan dat hij heeft gezegd dat het illegaal is om geen Tesla's te kopen?

@:VEM2012 dit is nog steeds geen goed antwoord toch?

En ik krijg nog steeds antwoord op je ridicule post over een persoonlijke aanval.
Wat @Glazenmaker hier zegt ben ik het niet eens. Ja, Trump noemt het illegaal. Dat is onzin. Maar zo lang er geen handhaving bij zit, nog niet eens de dreiging ter zake (kan ook helemaal niet), is het simpelweg de manier waarop Trump praat en moet je wel een rare kronkel hebben om te denken dat Trump alhier daadwerkelijk mensen die geen Tesla kopen bedreigt, laat staan dat ook maar iemand daadwerkelijk enige druk zal voelen om er nu een te kopen.

Sterker nog: de ondemocraten die een hetze voeren proberen juist druk uit te oefenen zodat mensen geen Tesla meer durven te kopen...

Verder weet ik niet over welke post van mij je het hebt? Graag een verwijzing, dan wil ik je best antwoord geven... maar ik ben mij van geen kwaad bewust (wellicht dat je Glazenmaker bedoelt, dat kan natuurlijk ook).
pi_217044867
quote:

[..]
Het sentiment in de VS is wezenlijk anders dan in Europa. Ja, daar zijn ook mensen die Musk haten, maar ook heel veel mensen die hem steunen in zijn missie.

Komt nog bij dat zonder Musk Tesla zal veranderen en dat is een groot risico. Ja, Musk doet zeker de laatste tijd rare uitspraken, maar als ondernemer is hij nog altijd top.

Vergelijk het met een spits die er in een seizoen 30 inschopt, maar vervolgens in interviews rare dingen roept... Hell, kijk naar Noa Lang, die presteert onder zijn niveau en komt nog steeds weg met zijn gedoe.
pi_217045014
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat @:Glazenmaker hier zegt ben ik het niet eens. Ja, Trump noemt het illegaal. Dat is onzin. Maar zo lang er geen handhaving bij zit, nog niet eens de dreiging ter zake (kan ook helemaal niet), is het simpelweg de manier waarop Trump praat en moet je wel een rare kronkel hebben om te denken dat Trump alhier daadwerkelijk mensen die geen Tesla kopen bedreigt, laat staan dat ook maar iemand daadwerkelijk enige druk zal voelen om er nu een te kopen.

Sterker nog: de ondemocraten die een hetze voeren proberen juist druk uit te oefenen zodat mensen geen Tesla meer durven te kopen...

Verder weet ik niet over welke post van mij je het hebt? Graag een verwijzing, dan wil ik je best antwoord geven... maar ik ben mij van geen kwaad bewust (wellicht dat je Glazenmaker bedoelt, dat kan natuurlijk ook).
De uitvoerende macht die legale dingen illegaal verklaard: geen probleem. Idioot dat je daarin dreiging ziet.

Leden van de oppositie partij die oproepen geen auto te kopen van iemand die politiek bedrijft waar ze het mee oneens zijn: ondemocraten.

Zoveel van de dingen die we niet serieus van Trump moesten nemen zijn toch aan het gebeuren. Mensen die nog steeds met het smoesje "zo praat hij gewoon" komen zijn niet bezig met een eerlijke discussie. De afgelopen maanden al zoveel Trump fans hetzelfde zien beweren en toen hij toch bijvoorbeeld Canada en Groenland wilde annexeren draaiden ze direct en was het opeens heel logisch en terecht.

En ja hij had het over mij.
pi_217045044
Die Teslers gaan als warme broodjes
  Moderator vrijdag 14 maart 2025 @ 12:19:21 #134
16180 crew  CoolGuy
pi_217045163
Zo, wij gaan/zijn onderweg. Juniper here we come *O* *O* *O*
pi_217045253
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 12:19 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, wij gaan/zijn onderweg. Juniper here we come *O* *O* *O*
Je bent nogal kinderachtig in je manier van posten, dus om je kinderhand te vullen heb je bij deze een reactie.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 12:58:24 #136
396550 Richestorags
pi_217045643
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat @:Glazenmaker hier zegt ben ik het niet eens. Ja, Trump noemt het illegaal. Dat is onzin. Maar zo lang er geen handhaving bij zit, nog niet eens de dreiging ter zake (kan ook helemaal niet), is het simpelweg de manier waarop Trump praat en moet je wel een rare kronkel hebben om te denken dat Trump alhier daadwerkelijk mensen die geen Tesla kopen bedreigt, laat staan dat ook maar iemand daadwerkelijk enige druk zal voelen om er nu een te kopen.

Oh sorry ja dat was Glazenmaker. Hij zat in een hele rare streak gisteren. Begrijp de verwarring.

Maar thnx voor reactie.
pi_217045657
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 12:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De uitvoerende macht die legale dingen illegaal verklaard: geen probleem. Idioot dat je daarin dreiging ziet.

Leden van de oppositie partij die oproepen geen auto te kopen van iemand die politiek bedrijft waar ze het mee oneens zijn: ondemocraten.

Zoveel van de dingen die we niet serieus van Trump moesten nemen zijn toch aan het gebeuren. Mensen die nog steeds met het smoesje "zo praat hij gewoon" komen zijn niet bezig met een eerlijke discussie. De afgelopen maanden al zoveel Trump fans hetzelfde zien beweren en toen hij toch bijvoorbeeld Canada en Groenland wilde annexeren draaiden ze direct en was het opeens heel logisch en terecht.

En ja hij had het over mij.
Ik vind de manier van communiceren van Trump niet ok. Maar iets illegaal verklaren kan een president niet via social media.
pi_217046137
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Rare manier om Supercharger te spellen...
Jij moest ook je ei kwijt.
pi_217046152
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 12:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind de manier van communiceren van Trump niet ok. Maar iets illegaal verklaren kan een president niet via social media.
Trump maalt daar niet om
pi_217046199
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 13:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump maalt daar niet om
En nu?
pi_217046304
quote:

[..]
Die hebben hem net een mega bonus gegeven, dus verwacht daar niet teveel van.
pi_217046306
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Eens, Musk is mede-eigenaar, grootaandeelhouder en geen eigenaar :Y
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_217046314
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 13:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En nu?
Hij maalt daar niet om.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 17:54:17 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217048896
Ojee ze weten wel hoe ze hem raken moeten

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217055553
twitter
pi_217055971
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 14:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij maalt daar niet om.
Wat is nu je punt?
pi_217056096
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 07:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat is nu je punt?
Dat hij daar niet om maalt.
pi_217056102
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 05:51 schreef niggeplease het volgende:
[ x ]
Ah, Godwin.
pi_217056284
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Er valt weinig te klooien aangezien die functie gewoon links op je scherm zit. Daar is niks klooien aan.
Hebben ze serieus de achteruit stand op het touchscreen zitten?

Dat gaat mij ook te ver.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217056600
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 08:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hebben ze serieus de achteruit stand op het touchscreen zitten?

Dat gaat mij ook te ver.
Om te beginnen selecteert de auto in beginsel zelf de juiste rijrichting. Verder is het op het scherm vrij intuïtief. En je kan ook nog buiten het scherm om selecteren op de middenconsole.
pi_217056605
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 07:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat hij daar niet om maalt.
En wat voegde dat toe aan de discussie waar je op inbrak? Of wist je gewoon niet waar die over ging?
pi_217056609
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Om te beginnen selecteert de auto in beginsel zelf de juiste rijrichting. Verder is het op het scherm vrij intuïtief. En je kan ook nog buiten het scherm om selecteren op de middenconsole.
Er gaat niets boven een stalk, die kan je blind besturen.
Idem voor de richtingaanwijzer.

Het is een besparing die ik niet begrijp.
pi_217056679
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er gaat niets boven een stalk, die kan je blind besturen.
Idem voor de richtingaanwijzer.

Het is een besparing die ik niet begrijp.
Een auto blind besturen is een slecht idee. ;)

Ik ben het met je eens dat het voor de richtingaanwijzer beter is. Voor het schakelen niet. Maar ik had ook vaak ruzie met die stengel, waardoor de Tesla’s hiervoor allemaal geregeld weigerden in de versnelling te gaan (wel na herhaald proberen natuurlijk). Zal ongetwijfeld zijn omdat ik te snel ben in de handelingen, want het is vooral als ik snel weg wil rijden omdat er iemand aankomt.
pi_217056694
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een auto blind besturen is een slecht idee. ;)

Ik ben het met je eens dat het voor de richtingaanwijzer beter is. Voor het schakelen niet. Maar ik had ook vaak ruzie met die stengel, waardoor de Tesla’s hiervoor allemaal geregeld weigerden in de versnelling te gaan (wel na herhaald proberen natuurlijk). Zal ongetwijfeld zijn omdat ik te snel ben in de handelingen, want het is vooral als ik snel weg wil rijden omdat er iemand aankomt.
Dat is een kwestie van implementatie inderdaad.
Ik heb een eVito en daar werkt de stalk hetzelfde als bij de oude Tesla's en dat reageert wel goed en vlot.
Qua vermogen komt het niet in de buurt maar het rijdt evengoed wel fijn en soepel.
pi_217056757
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is een kwestie van implementatie inderdaad.
Ik heb een eVito en daar werkt de stalk hetzelfde als bij de oude Tesla's en dat reageert wel goed en vlot.
Qua vermogen komt het niet in de buurt maar het rijdt evengoed wel fijn en soepel.
De stengels worden door Tesla ingekocht bij Mercedes inderdaad.

Hoe dan ook: het schakelen via het scherm werkt echt prima. Zeker icm automatisch kiezen van de rijrichting en autopark (ja, bijbetalen… maar ik heb altijd EAP).

Ps ik dacht altijd dat jij een Tesla reed… :)
pi_217056911
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De stengels worden door Tesla ingekocht bij Mercedes inderdaad.
Dat zei ik niet. Ik zei alleen dat het bedienen hetzelfde werkt.

quote:
Hoe dan ook: het schakelen via het scherm werkt echt prima. Zeker icm automatisch kiezen van de rijrichting en autopark (ja, bijbetalen… maar ik heb altijd EAP).
Ik weet uit ervaring dat het niet prima werkt. Het is een ongelukkig gekozen oplossing.
Er valt mee te leven en dat is het dan ook.

quote:
Ps ik dacht altijd dat jij een Tesla reed… :)
Ik had tot vorig jaar Tesla aandelen en het plan om een nieuwe Y te kopen dit jaar maar dat heeft Musk vakkundig de nek om gedraaid.
pi_217056972
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat zei ik niet. Ik zei alleen dat het bedienen hetzelfde werkt.
[..]
Ik weet uit ervaring dat het niet prima werkt. Het is een ongelukkig gekozen oplossing.
Er valt mee te leven en dat is het dan ook.
[..]
Ik had tot vorig jaar Tesla aandelen en het plan om een nieuwe Y te kopen dit jaar maar dat heeft Musk vakkundig de nek om gedraaid.
Ja, en ik licht toe waarom… meer niet.

Jij vindt het niet prima werken, dat mag. Ik ben nooit gelukkig geweest met de stengel.

Verder raad ik je aan om toch een proefrit te maken in de Y. Betere auto krijg je niet voor dat geld. En Musk raak je er echt niet mee. Wel al die mensen binnen Tesla… die werkelijk niets met de politieke richting van Musk te maken hebben.
pi_217056974
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En wat voegde dat toe aan de discussie waar je op inbrak? Of wist je gewoon niet waar die over ging?
Het is een toevoeging aan wat jij zei.
Dat jij daar problemen mee hebt boeit me verder niet.
pi_217056984
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, en ik licht toe waarom… meer niet.

Jij vindt het niet prima werken, dat mag. Ik ben nooit gelukkig geweest met de stengel.

Verder raad ik je aan om toch een proefrit te maken in de Y. Betere auto krijg je niet voor dat geld. En Musk raak je er echt niet mee. Wel al die mensen binnen Tesla… die werkelijk niets met de politieke richting van Musk te maken hebben.
Zolang Musk CEO is komt er geen Tesla.

Ga wel weer voor een Volvo ofzo.
pi_217056998
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is een toevoeging aan wat jij zei.
Dat jij daar problemen mee hebt boeit me verder niet.
Het voegde werkelijk niets toe, omdat het om Trump ging in zijn functie.

Ik heb er niet zo zeer problemen mee, ik wijs je alleen fijntjes op dat je inhoudelijk 0,0 toevoegt en dat weer eens post na post na post vol blijft houden.
pi_217057008
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zolang Musk CEO is komt er geen Tesla.

Ga wel weer voor een Volvo ofzo.
Een Chinese auto waarmee je wel een dictatuur steunt.

Top!
pi_217057057
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Top!
Sinds wanneer heb jij iets tegen dictaturen?
pi_217057075
quote:

[..]

Top!
Alsof dat anders is als je een Tesla of Megapack uit Shanghai krijgt, met ook nog eens een dictator als CEO.
pi_217057100
quote:

[..]
Het voegde werkelijk niets toe, omdat het om Trump ging in zijn functie.

Ik heb er niet zo zeer problemen mee, ik wijs je alleen fijntjes op dat je inhoudelijk 0,0 toevoegt en dat weer eens post na post na post vol blijft houden.
Jij had het over zijn bevoegdheid.
Ik geef aan dat Trump daar niet om maalt.
Die lacht om dat soort juridisch prietpraat.

En dat kun jij niet loslaten en blijf je erop reageren.
Zoals je zometeen weer gaat doen.
pi_217057885
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 10:01 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Sinds wanneer heb jij iets tegen dictaturen?
Ik loop hier bijna wekelijks te fulmineren tegen gebrek aan democratie in Nederland/EU en jij leest dat ik iets op heb met een dictatuur?
pi_217057939
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 10:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Alsof dat anders is als je een Tesla of Megapack uit Shanghai krijgt, met ook nog eens een dictator als CEO.
Mijn nieuwe Tesla is 100% in de VS geproduceerd, de uitgaande grotendeels in Duitsland (wat accu’s betreft ontkom je vrij lastig aan China op dit moment).

Je bent simpelweg superprincipieel als het om Musk gaat, maar die principes zijn volledig afwezig bij een regime als het Chinese. En nee, de VS is totaal niet te vergelijken met China. Niet zonder fouten, maar het is zoiets als een Mulderovertreder vergelijken met Bolle Jos onder het mom: beiden houden zich niet aan de wet…
pi_217057957
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 10:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij had het over zijn bevoegdheid.
Ik geef aan dat Trump daar niet om maalt.
Die lacht om dat soort juridisch prietpraat.

En dat kun jij niet loslaten en blijf je erop reageren.
Zoals je zometeen weer gaat doen.
Het is simpelweg niet relevant omdat de VS geen dictatuur is, maar een functionele vrije rechtsstaat.

En ik reageer in de hoop dat je iets leert en de volgende keer minder dom uit de hoek komt.
pi_217058103
Is er nu een koekendozenversie of pas volgend jaar?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_217058265
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mijn nieuwe Tesla is 100% in de VS geproduceerd, de uitgaande grotendeels in Duitsland (wat accu’s betreft ontkom je vrij lastig aan China op dit moment).

Je bent simpelweg superprincipieel als het om Musk gaat, maar die principes zijn volledig afwezig bij een regime als het Chinese. En nee, de VS is totaal niet te vergelijken met China. Niet zonder fouten, maar het is zoiets als een Mulderovertreder vergelijken met Bolle Jos onder het mom: beiden houden zich niet aan de wet…
Je kan er over doorgaan met diverse argumenten maar ik ga echt geen Tesla kopen zolang Musk CEO is.
Dat heeft hij aan zichzelf te danken.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 11:46:17 #170
396550 Richestorags
pi_217058281
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan er over doorgaan met diverse argumenten maar ik ga echt geen Tesla kopen zolang Musk CEO is.
Dat soort principes is nooit op een algehele ethiek gebaseerd, maar een persoonlijke politieke voorkeur. Als je je daar bewust van bent, is dat niet zo erg.
pi_217058299
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat soort principes is nooit op een algehele ethiek gebaseerd, maar een persoonlijke politieke voorkeur. Als je je daar bewust van bent, is dat niet zo erg.
Mijn maagzuur komt naar boven als ik aan Musk denk.
Dat is wel anders geweest, op het hoogtepunt waren m'n Tesla aandelen meer waard dan m'n woning.
En dat is echt geen krot ;)
pi_217058307
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:27 schreef Pinnenmutske het volgende:
Is er nu een koekendozenversie of pas volgend jaar?
Planning tweede helft 2025. Onduidelijkheid of dat om Elon time gaat of niet.
pi_217058318
quote:

[..]
Ik geef mijn mening. Meer niet.

Mij verbaast het wel hoe simpel mensen meegaan in narratieven, hoe onlogisch ze ook zijn.
pi_217058327
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Mijn maagzuur komt naar boven als ik aan Musk denk.
Dat is wel anders geweest, op het hoogtepunt waren m'n Tesla aandelen meer waard dan m'n woning.
En dat is echt geen krot ;)
Tesla is zoveel meer dan Musk.

Stel dat hij officieel aftreedt en bv alleen nog maar SpaceX gaat doen, is het dan wel ok?
pi_217058367
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is simpelweg niet relevant omdat de VS geen dictatuur is, maar een functionele vrije rechtsstaat.
Dat is jouw mening.
quote:
En ik reageer in de hoop dat je iets leert en de volgende keer minder dom uit de hoek komt.
En dat is niet waar.
pi_217058376
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Stel dat hij officieel aftreedt en bv alleen nog maar SpaceX gaat doen, is het dan wel ok?
Dan ga ik er zeker weer naar kijken.
Maar niet met een PE van ~120, fors overgewaardeerd. Dat moet eerst lager voor ik weer instap.
pi_217058440
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Een dik jaar geleden zagen we Bud Light in elkaar donderen, nadat het merk een transgender een bierblikje met diens foto cadeau gaf, wat als een gesponsord bericht op diens Instagram kanaal werd getoond.

Dat werd toen als terecht gezien door velen. Hoe haalde Bud het in zijn hoofd.

Nu zien we dat de CEO rare bokkensprongen maakt, met als gevolg dat het merk in populariteit daalt.
En dan is de reactie: "maar Tesla is toch veel meer dan Musk?".

Ik denk dat het inderdaad zou schelen als hij geen CEO meer van Tesla is.
Dan is het merk niet meer verbonden met een omstreden gezicht.

Maar dat is op de korte termijn.
Of het op de langere tijd verstandig is, hangt natuurlijk af hoe groot Musk zijn bijdrage is aan Tesla.
Kijk naar Apple: die gooide Steve Jobs er uit tijdens een moeilijke periode. Maar dat heeft Apple geen goed gedaan.
pi_217058451
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is jouw mening.
[..]
En dat is niet waar.
Nee, dat is een feit.

En beweer jij nu beter te weten dan ik wat mijn motieven zijn, of heb je niet helemaal door hoe dommig die laatste ontkenning overkomt?
pi_217058468
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dan ga ik er zeker weer naar kijken.
Maar niet met een PE van ~120, fors overgewaardeerd. Dat moet eerst lager voor ik weer instap.
Voor mij is Tesla de mensen die ik in sommige gevallen al meer dan 10 jaar ken. Het is een bedrijf wat bestaat uit ruim 100.000 mensen… Dus vandaar dat ik dit niet helemaal snap.
pi_217058487
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Voor mij is Tesla de mensen die ik in sommige gevallen al meer dan 10 jaar ken. Het is een bedrijf wat bestaat uit ruim 100.000 mensen… Dus vandaar dat ik dit niet helemaal snap.
Als ik het maar snap.
pi_217058497
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een dik jaar geleden zagen we Bud Light in elkaar donderen, nadat het merk een transgender een bierblikje met diens foto cadeau gaf, wat als een gesponsord bericht op diens Instagram kanaal werd getoond.

Dat werd toen als terecht gezien door velen. Hoe haalde Bud het in zijn hoofd.

Nu zien we dat de CEO rare bokkensprongen maakt, met als gevolg dat het merk in populariteit daalt.
En dan is de reactie: "maar Tesla is toch veel meer dan Musk?".

Ik denk dat het inderdaad zou schelen als hij geen CEO meer van Tesla is.
Dan is het merk niet meer verbonden met een omstreden gezicht.

Maar dat is op de korte termijn.
Of het op de langere tijd verstandig is, hangt natuurlijk af hoe groot Musk zijn bijdrage is aan Tesla.
Kijk naar Apple: die gooide Steve Jobs er uit tijdens een moeilijke periode. Maar dat heeft Apple geen goed gedaan.
Vond jij Kid Rock heel rationeel reageren daarop dan?

Ik vind het overigens wel een verschil wat de CEO als privé persoon doet, of wat het bedrijf doet.

Zou Tesla als bedrijf een politieke partij steunen zou ik dat ook heel raar vinden. Bedrijven moeten geen politiek voeren. Slecht voor de zaken…
  zaterdag 15 maart 2025 @ 12:12:59 #182
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217058498
quote:

[..]
Het zegt vooral iets over hoe jij in de wereld staat. Enorm politiek tribaal. Je weigert een product te kopen omdat je het als links en progressieve mens niet eens bent met de rechts en conservatieve de politiek van de CEO :')_!

Ik zie het al voor me dat ik geen Apple producten meer ga kopen omdat het een nogal woke merk is. Bekijk het even. Apple is simpelweg fantastisch, dat blijf ik kopen, hoeveel janksessies ze ook houden over de Republikeinen of hoeveel intersectionele ads ze ook maken. Dat negeer ik met liefde voor hun uitstekende producten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217058501
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als ik het maar snap.
Eens.
pi_217058509
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zegt vooral iets over hoe jij in de wereld staat. Enorm politiek tribaal. Je weigert een product te kopen omdat je het als links en progressieve mens niet eens bent met de rechts en conservatieve de politiek van de CEO :')_!

Ik zie het al voor me dat ik geen Apple producten meer ga kopen omdat het een nogal woke merk is. Bekijk het even. Apple is simpelweg fantastisch, dat blijf ik kopen, hoeveel janksessies ze ook houden over de Republikeinen of hoeveel intersectionele ads ze ook maken. Dat negeer ik met liefde voor hun uitstekende producten.
Absoluut.

(Al vind ik de laatste jaren dat de kwaliteit wat terugloopt)
  zaterdag 15 maart 2025 @ 12:22:28 #185
323876 michaelmoore
pi_217058567
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ten-kunnen-opdrijven

Tesla waarschuwt

quote:
Tesla waarschuwt dat heffingen Trump kosten kunnen opdrijven
Aangepast: Gisteren, 11:09Gisteren, 10:04in Financieel

WASHINGTON (ANP/DPA) - Tesla heeft gewaarschuwd dat de handelsoorlog van president Donald Trump het bedrijf kwetsbaar kan maken voor vergeldingstarieven en de productiekosten van in de Verenigde Staten gemaakte voertuigen kan opdrijven.
quote:
De elektrische autofabrikant, waarvan Elon Musk de eigenaar is, heeft hierover deze week een brief geschreven aan de Amerikaanse handelsgezant Jamieson Greer.
Tesla zei voor eerlijke handel te staan, maar waarschuwde dat Amerikaanse exporteurs ,,onevenredig" geraakt kunnen worden wanneer andere landen reageren op Amerikaanse handelsacties.

,,Eerdere handelsacties van de Verenigde Staten hebben bijvoorbeeld geleid tot onmiddellijke reacties van de getroffen landen, waaronder verhoogde tarieven op elektrische voertuigen die in die landen worden geïmporteerd", staat in de brief.

De Financial Times meldde eerder dat de brief ongetekend bleef.
Volgens bronnen van de zakenkrant zou niemand binnen Tesla het risico willen lopen ontslagen te worden wegens het versturen van de brief.
De Tesla-baas Musk is een nauwe bondgenoot van Trump.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217058584
quote:
Het bedrijf Tesla is helemaal niet zo pro Trump inderdaad. Eerder integendeel.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 12:26:55 #187
323876 michaelmoore
pi_217058596
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
China kan ook nog reageren en Germania ook
Als Trump Europa laat barsten voor Poetin, dan is het met Tesla gedaan in germania
Nog los van de algemene teneur onder potentiele klanten

Kom jij aan bij je nieuwe klant in een Tesla , scoort niet meer

quote:
JD Vance: Europe is teetering on 'civilizational suicide'

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 15-03-2025 12:42:42 ]
pi_217058631
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal niet links of progressief te zijn om de uitspraken en acties van Musk te hekelen.

Ik ben rechts en conservatief ingesteld en hoewel ik er niet direct last van heb, heb ik wel een hekel aan meneer Musk en zijn houding. Je mag het van alles benoemen zoals je het wil. Als ik de keus heb om een product of dienst niet af te nemen omdat de ceo me niet aan staat dan ligt die keus bij mij. We leven in een vrij land en ik bepaal zelf om welke reden ik geen tesla koop. En een mens mag er toch principes op na houden? Vind dat alleen maar prijzenswaardig te noemen ondanks dat je dan in de ogen van een ander “iets mis loopt”.
pi_217058693
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
China kan ook nog reageren en Germania ook
Als Trump Europa laat barsten voor Poetin, dan is het met Tesla gedaan in germania
Nog los van de algemene teneur onder potentiele klanten

Kom jij aan bij je nieuwe klant in een Tesla , scoort niet meer
[..]
Ik heb niet zoveel met glazen bol discussies.
pi_217058733
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vond jij Kid Rock heel rationeel reageren daarop dan?

Ik vind het overigens wel een verschil wat de CEO als privé persoon doet, of wat het bedrijf doet.

Zou Tesla als bedrijf een politieke partij steunen zou ik dat ook heel raar vinden. Bedrijven moeten geen politiek voeren. Slecht voor de zaken…
Ik kan me niet herinneren dat Bud een politieke partij steunt.
Ik kan me wèl herinneren dat de CEO van Tesla samen met de president van Amerika bij het Witte Huis een reclamespot voor Tesla heeft gemaakt...

Dat is nog nooit gebeurd in de Amerikaanse geschiedenis.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 12:51:45 #191
323876 michaelmoore
pi_217058739
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik kan me niet herinneren dat Bud een politieke partij steunt.
Ik kan me wèl herinneren dat de CEO van Tesla samen met de president van Amerika bij het Witte Huis een reclamespot voor Tesla heeft gemaakt...

Dat is nog nooit gebeurd in de Amerikaanse geschiedenis.
Trump verbind nu zijn naam aan Tesla
pi_217058753
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, Trump is niet pro Tesla.
Of EV in het algemeen.
Hij heeft vorig jaar nog het hele idee van electrisch rijden volledig de grond in getrapt.
En genomen maatregelen, zoals importheffingen en het verwijderen van laadstations bij federale gebouwen helpen ook niet echt.

Tesla waarschuwt daar voor.
pi_217058759
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Trump verbind nu zijn naam aan Tesla
Puur voor die ene reclamespot, voor zijn vriend sponsor Musk.
Maar vervolgens doet hij daar verder niets mee.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 12:56:57 #194
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217058774
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je hoeft helemaal niet links of progressief te zijn om de uitspraken en acties van Musk te hekelen.

Ik ben rechts en conservatief ingesteld en hoewel ik er niet direct last van heb, heb ik wel een hekel aan meneer Musk en zijn houding. Je mag het van alles benoemen zoals je het wil. Als ik de keus heb om een product of dienst niet af te nemen omdat de ceo me niet aan staat dan ligt die keus bij mij. We leven in een vrij land en ik bepaal zelf om welke reden ik geen tesla koop. En een mens mag er toch principes op na houden? Vind dat alleen maar prijzenswaardig te noemen ondanks dat je dan in de ogen van een ander “iets mis loopt”.
Als dat klopt, dan ben je een uitzondering. Desalniettemin zien we de hysterie vooral aan de linker en progressieve kant van het politieke spectrum. En als jij producten zoals een auto, die toch wel wat kost, niet meer gaat kopen vanwege de politieke voorkeuren van een CEO, zit het je wel héél hoog allemaal.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 15 maart 2025 @ 12:59:51 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217058798
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als dat klopt, dan ben je een uitzondering. Desalniettemin zien we de hysterie vooral aan de linker en progressieve kant van het politieke spectrum. En als jij producten zoals een auto, die toch wel wat kost, niet meer gaat kopen vanwege de politieke voorkeuren van een CEO, zit het je wel héél hoog allemaal.
Of je hebt gewoon principes.
En bij een CEO die een Hitlergroet doet mag het niet zo heel moeilijk zijn die principes te handhaven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 15 maart 2025 @ 13:02:44 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217058822
Wie nu nog een Tesla koopt geeft iig de boodschap af dat hij/zij het niet zo'n probleem vindt om een product van een Hitlergroetende CEO te kopen en daarmee diezelfde Hitlergroetende CEO te steunen/sponsoren/onderhouden.
Moeten ze ook zelf weten, maar de boodschap is kristalhelder.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 15 maart 2025 @ 13:04:34 #197
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217058838
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Of je hebt gewoon principes.
En bij een CEO die een Hitlergroet doet mag het niet zo heel moeilijk zijn die principes te handhaven.
Tja, van een Hitlergroet was natuurlijk helemaal geen sprake, daar zijn al hier al veel posts aan besteed. Ook dat is weer een zoveelste stok die door sommigen wordt gebruikt om uit te halen jegens Musk vanwege zijn politieke voorkeuren en connectie met Trump en de Republikeinen.

Waaronder hilarisch genoeg mensen die een letterlijke Jodenjacht in Amsterdam aan het goedpraten en rechtvaardigen waren en zich achter de meest nazistische samenleving ter wereld scharen. Kortom, met principes heeft het dus niets te maken, met politiek tribalisme wel.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 13:11:01 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217058884
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, van een Hitlergroet was natuurlijk helemaal geen sprake, daar zijn al hier al veel posts aan besteed. Ook dat is weer een zoveelste stok die door sommigen wordt gebruikt om uit te halen jegens Musk vanwege zijn politieke voorkeuren en connectie met Trump en de Republikeinen.

Waaronder hilarisch genoeg mensen die een letterlijke Jodenjacht in Amsterdam aan het goedpraten en rechtvaardigen waren en zich achter de meest nazistische samenleving ter wereld scharen. Kortom, met principes heeft het dus niets te maken, met politiek tribalisme wel.
Als jij die Hitlergroet wilt bagatelliseren door te doen alsof het geen Hitlergroet was moet je dat zelf weten, ik vind dat het wel een Hitlergroet was (die daarna ook ettelijke malen door MAGA-kopstukken herhaald is), en omdat ik vind dat het wel een Hitlergroet was zal ik zeker geen Tesla kopen zolang Musk daar nog mee van doen heeft.

En dat lijkt me voor mij een prima reden, of jij het wel of geen Hitlergroet vond doet daar weinig aan af.

Dat jij dat allemaal niet zo erg vindt maakt mij niet uit, ik vind dat wel erg en vind dat reden genoeg om geen Tesla te kopen.
En ja, dat zijn principes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Danny op 16-03-2025 11:18:38 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 15 maart 2025 @ 13:23:53 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217058988
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als jij die Hitlergroet wilt bagatelliseren door te doen alsof het geen Hitlergroet was moet je dat zelf weten, ik vind dat het wel een Hitlergroet was (die daarna ook ettelijke malen door MAGA-kopstukken herhaald is), en omdat ik vind dat het wel een Hitlergroet was zal ik zeker geen Tesla kopen zolang Musk daar nog mee van doen heeft.

En dat lijkt me voor mij een prima reden, of jij het wel of geen Hitlergroet vond doet daar weinig aan af, de Nazi-sympathieën van Musk zijn ook door andere zaken (AfD steun) meer dan duidelijk.

Dat jij dat allemaal niet zo erg vindt maakt mij niet uit, ik vind dat wel erg en vind dat reden genoeg om geen Tesla te kopen.
En ja, dat zijn principes.
Tja, jij vindt het een Hitlegroet. Het is dan ook goed dat je zo zelf al het subjectieve oordeel van je claims benoemd. Hetzelfde geldt voor de claim dat Musk daadwerkelijke Nazi-sympathieën zou hebben.

En als ik mij niet vergis claimde je een tijdje terug al dat men in Duitsland en Israël, Musk zijn beweging ook als Hitlergroet als geclassificeerd, waar nota bene de premier van Israël nog via Twitter zich tegen deze wilde beschuldigingen uitsprak :') _O-

De realiteit is dat niet iemand maar zo een 'nazi' omdat men in bepaalde kringen dit wil. Trump is ook jarenlang voor 'nazi' en 'Hitler' weggezet, dit waar zijn dochter Joodse is, met een Jood is getrouwd, zij hun kinderen Joods opvoeden en Trump over het algemeen op handen wordt gedragen in de Amerikaans orthodox Joodse gemeenschap.

Ik wens je wat dat betreft veel succes met zulk gepruttel van de onderbuik. Dit soort bizarre vormen van laster en smaad doen het alleen goed in bepaalde contreien.
pi_217059256
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, van een Hitlergroet was natuurlijk helemaal geen sprake, daar zijn al hier al veel posts aan besteed.
Dat er veel posts aan besteed zijn dat klopt. Maar dat is geen conclusie.

Heel veel mensen vonden het een Hitlergroet, simpelweg omdat het eruit zag als een Hitlergroet.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-03-2025 14:51:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')