abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 20:19:55 #276
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_217063498
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb mijn Tesla gewoon privé. Als ik op jou overkom als een GL stemmer, dan spijt mij dat oprecht.
Mijn moeder ook, maar ik heb 'm zakelijk.

Maar....wat nou als je de keuze van een auto niét laat afhangen van de CEO, gewoon omdat dat je niet boeit? Want ik ga ook geen boormachine (niet) kopen om wie de CEO bij dat merk is, of een bank, of een pak, of een keuken, of of of of.

Gewoon, omdat me dat geen zier interesseert. Omdat ik (het gebrek aan) debiliteit van een CEO gewoon los zie van het product. Kan dat ook? Of moét je per sé een Musk lover zijn om een Tesla te willen rijden, of een Musk hater om een Tesla niét te willen rijden?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_217063577
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:02 schreef BEFEM het volgende:
Maar de bijtelling in Nederland is dadelijk voor EV hetzelfde als voor benzine toch? Of bijna hetzelfde. Dat zal wel invloed gaan hebben op de 'doelgroep'.
De bijtelling is feitelijk hoger voor EV’s zelfs.

Maar goed, een aangeklede T Roc is duurder dan een Model Y als je alle kosten meeneemt. En dat zijn auto’s die ook veel naar particulieren gaan.

Natuurlijk was in het verleden de lage bijtelling wat de BEV extra populair maakte bij de leaserijders.
pi_217063629
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Mijn moeder ook, maar ik heb 'm zakelijk.

Maar....wat nou als je de keuze van een auto niét laat afhangen van de CEO, gewoon omdat dat je niet boeit? Want ik ga ook geen boormachine (niet) kopen om wie de CEO bij dat merk is, of een bank, of een pak, of een keuken, of of of of.

Gewoon, omdat me dat geen zier interesseert. Omdat ik (het gebrek aan) debiliteit van een CEO gewoon los zie van het product. Kan dat ook? Of moét je per sé een Musk lover zijn om een Tesla te willen rijden, of een Musk hater om een Tesla niét te willen rijden?
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat een kleine groep, die nog altijd zichzelf iedere avond in slaap huilt omdat Trump heeft gewonnen, een hetze ontketent in de hoop Musk daarmee te raken (ook als het ze lukt om Tesla failliet te laten gaan lukt dat niet) en daarbij meent ook voor anderen te bepalen dat ze geen Tesla mogen kopen en als ze dat wel doen ze kennelijk ook Nazi zijn.

Het is zo kinderlijk allemaal…
pi_217063708
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat een kleine groep, die nog altijd zichzelf iedere avond in slaap huilt omdat Trump heeft gewonnen
Hó, wacht even.

Dat Trump heeft gewonnen is een feit. Hij is democratisch gekozen.

Hoewel ik absoluut geen fan van hem ben, hoor je me daar niet over.

Het is het uitvoeren van Project 2025, de handelstarieven (tariffs), het bedreigen van o.a. Canada en Groenland, het bedreigen van de vrije pers én de manier waarop Musk met z'n DOGE-team als een soort van sloopbedrijf aan de gang is waarom ik me druk maak om Trump en Musk.

quote:
, een hetze ontketent in de hoop Musk daarmee te raken (ook als het ze lukt om Tesla failliet te laten gaan lukt dat niet) en daarbij meent ook voor anderen te bepalen dat ze geen Tesla mogen kopen en als ze dat wel doen ze kennelijk ook Nazi zijn.

Musk heeft dat over zichzelf afgeroepen. Er is alle reden om hem te haten voor de persoon die hij is.
En aangezien hij de CEO en het boegbeeld is van Tesla, heeft dat ook gevolgen voor het bedrijf.

Het is verre van kinderlijk. Je moet ook niet net doen alsof het een niet onderbouwde haat is of alsof ik niet kan verwoorden waarom ik Trump en Musk haat.

Dat jij niet met die andere meningen overweg kan is misschien wel kinderlijk?
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 20:37:31 #280
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_217063711
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat een kleine groep, die nog altijd zichzelf iedere avond in slaap huilt omdat Trump heeft gewonnen, een hetze ontketent in de hoop Musk daarmee te raken (ook als het ze lukt om Tesla failliet te laten gaan lukt dat niet) en daarbij meent ook voor anderen te bepalen dat ze geen Tesla mogen kopen en als ze dat wel doen ze kennelijk ook Nazi zijn.

Oh ja, nee, maar ik bedoel hier. Want ik zie alle smaken voorbij komen, maar wat ik nog niet heb gezien (tenzij ik fout heb gekeken) is de mogelijkheid dat mensen zo'n auto willen, maar de keuze voor die, of welke auto dan ook, helemaal niet laten afhangen van wie iemand hoog in de boom bij dat merk is, gewoon omdat ze dat helemaal niet relevant vinden voor de keuze van een auto, of wat dan ook.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_217063826
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hó, wacht even.

Dat Trump heeft gewonnen is een feit. Hij is democratisch gekozen.

Hoewel ik absoluut geen fan van hem ben, hoor je me daar niet over.

Het is het uitvoeren van Project 2025, de handelstarieven (tariffs), het bedreigen van o.a. Canada en Groenland, het bedreigen van de vrije pers én de manier waarop Musk met z'n DOGE-team als een soort van sloopbedrijf aan de gang is waarom ik me druk maak om Trump en Musk.
[..]
Musk heeft dat over zichzelf afgeroepen. Er is alle reden om hem te haten voor de persoon die hij is.
En aangezien hij de CEO en het boegbeeld is van Tesla, heeft dat ook gevolgen voor het bedrijf.

Het is verre van kinderlijk. Je moet ook niet net doen alsof het een niet onderbouwde haat is of alsof ik niet kan verwoorden waarom ik Trump en Musk haat.

Dat jij niet met die andere meningen overweg kan is misschien wel kinderlijk?
Waarom voel je je aangesproken?
pi_217063834
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Oh ja, nee, maar ik bedoel hier. Want ik zie alle smaken voorbij komen, maar wat ik nog niet heb gezien (tenzij ik fout heb gekeken) is de mogelijkheid dat mensen zo'n auto willen, maar de keuze voor die, of welke auto dan ook, helemaal niet laten afhangen van wie iemand hoog in de boom bij dat merk is, gewoon omdat ze dat helemaal niet relevant vinden voor de keuze van een auto, of wat dan ook.
Dat zal gewoon de meerderheid zijn.
pi_217063890
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom voel je je aangesproken?
Oh, ik dacht je me ook onder die groep schaarde.
Valt weer me weer mee van je.
pi_217063960
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oh, ik dacht je me ook onder die groep schaarde.
Valt weer me weer mee van je.
Nee, ik heb het over de hetze waarbij men ook anderen wil dwingen om geen Tesla te rijden.

Jij beslist dat voor jezelf. Ik ben liberaal, dus voor mij is dat you do you.

(We hebben er hier wel een discussie over, maar het is hier nu eenmaal een forum)
  zaterdag 15 maart 2025 @ 21:26:39 #285
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217064290
"Hetze". Mensen kotsen dat merk uit ook zonder georchestreerde hetze. Dankzij ene Musk en zijn strapatsen.

quote:
Tesla is done in Germany: 94% say they won’t buy a Tesla car

A survey of over 100,000 Germans revealed that 94% won’t buy a Tesla vehicle. It doesn’t bode well for the automaker, whose sales had already been falling off a cliff in the important European market.

In 2024, Tesla saw a 41% reduction in sales in Germany compared to 2023 despite EV sales surging 27% during the year.

This has already raised red flags about Tesla’s future in Germany, but it is nothing compared to Tesla’s performance so far in 2025.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217064543
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:26 schreef Perrin het volgende:
"Hetze". Mensen kotsen dat merk uit ook zonder georchestreerde hetze. Dankzij ene Musk en zijn strapatsen.
[..]

In 2023 had Tesla een marktaandeel van 2,2% in Duitsland.

Trap toch niet zo makkelijk in dit soort onzinnige cijfers…
  zaterdag 15 maart 2025 @ 22:27:51 #287
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217065264
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Precies dit ja. Maar diezelfde mensen die zo 'principieel' zijn hierover, kopen wel met het grootste gemak allerlei producten waar onderdelen in zitten die onder erbarmelijke omstandigheden zijn gemaakt. Maar dan maakt het niet uit. :')
pi_217065977
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In 2023 had Tesla een marktaandeel van 2,2% in Duitsland.

Trap toch niet zo makkelijk in dit soort onzinnige cijfers…
Het is eenvoudig om de haters te herkennen; dit platform is een soort mini-Reddit geworden, doordat veel FOK!ers tegenwoordig de hele dag op Reddit doomscrollen. Het werkt als een vorm van hersenspoeling, waardoor ze uiteindelijk dezelfde haat uiten als op dat extremistische bolwerk.

Zelf denken zit er niet meer in, de populairste reacties lezen en deze napraten. Wil je karma of +1tjes? ga lopen haten op Trump of Elon, Tesla, Wilders of post katten foto's.

Linkse gebruikers op platforms als X lijken soms een persoonlijke vendetta te voeren tegen Tesla en Elon Musk, waarbij ze elk stukje slecht nieuws over het bedrijf of de man aangrijpen als een kleine overwinning. Een artikel over een terugroepactie, een controversiële uitspraak of een dip in de aandelen geeft hun een sprankel hoop, alsof hun online protesten en kritische tweets daadwerkelijk iets hebben bereikt.

Voor sommigen voelt dit als een zeldzame overwinning in hun leven, een moment van triomf dat ze anders zelden ervaren. Het is bijna alsof ze in een parallelle wereld leven waarin hun verontwaardiging direct invloed heeft op Musks imperium, terwijl ze in werkelijkheid vooral hun eigen tijdlijn vullen met een mix van leedvermaak en frustratie.

Daarnaast zijn ze in de veronderstelling dat Reddit een weerspiegeling is van de samenleving, de site die ook dacht dat Kamala zou winnen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  VIVA zaterdag 15 maart 2025 @ 23:50:56 #289
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217066013
VEM2012 en epicbeardman welke elkaar kruislinks supporten in elk topic dat extreemrechts dictatoriaal pro Putin pro Musk pro Trump is...Het gaat niet eens om de inhoud....Oh ja ze rijden beiden ook een Tesla en hebben een nieuwe besteld omdat de reverse knop op de touchscreen zo'n fijne feature is....
What lies behind makes no sense in my mind
pi_217066133
quote:
83s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 23:50 schreef cosmosis het volgende:
VEM2012 en epicbeardman welke elkaar kruislinks supporten in elk topic dat extreemrechts dictatoriaal pro Putin pro Musk pro Trump is...Het gaat niet eens om de inhoud....Oh ja ze rijden beiden ook een Tesla en hebben een nieuwe besteld omdat de reverse knop op de touchscreen zo'n fijne feature is....
EpicBeardman rijdt BMW.
Die heeft geen Tesla.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  VIVA zondag 16 maart 2025 @ 00:15:21 #291
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217066165
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 00:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
EpicBeardman rijdt BMW.
Die heeft geen Tesla.
Nou dan toch een + puntje voor onze baardman...Maar uiteraard is hij altijd 180 graden tegen de westerse wereld aan het schoppen..
What lies behind makes no sense in my mind
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 00:18:49 #292
236264 crew  capricia
pi_217066190
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 00:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
EpicBeardman rijdt BMW.
Die heeft geen Tesla.
Hij rijdt Europees? Oh, dat is toch een streepje voor bij mij.
@epicbeardman O+

Ben zelf ook heel tevreden met de EV van BMW.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217066229
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 23:45 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het is eenvoudig om de haters te herkennen; dit platform is een soort mini-Reddit geworden, doordat veel FOK!ers tegenwoordig de hele dag op Reddit doomscrollen. Het werkt als een vorm van hersenspoeling, waardoor ze uiteindelijk dezelfde haat uiten als op dat extremistische bolwerk.

Zelf denken zit er niet meer in, de populairste reacties lezen en deze napraten. Wil je karma of +1tjes? ga lopen haten op Trump of Elon, Tesla, Wilders of post katten foto's.

Linkse gebruikers op platforms als X lijken soms een persoonlijke vendetta te voeren tegen Tesla en Elon Musk, waarbij ze elk stukje slecht nieuws over het bedrijf of de man aangrijpen als een kleine overwinning. Een artikel over een terugroepactie, een controversiële uitspraak of een dip in de aandelen geeft hun een sprankel hoop, alsof hun online protesten en kritische tweets daadwerkelijk iets hebben bereikt.

Voor sommigen voelt dit als een zeldzame overwinning in hun leven, een moment van triomf dat ze anders zelden ervaren. Het is bijna alsof ze in een parallelle wereld leven waarin hun verontwaardiging direct invloed heeft op Musks imperium, terwijl ze in werkelijkheid vooral hun eigen tijdlijn vullen met een mix van leedvermaak en frustratie.

Daarnaast zijn ze in de veronderstelling dat Reddit een weerspiegeling is van de samenleving, de site die ook dacht dat Kamala zou winnen.
Reddit? Dat zou kunnen verklaren dat dit forum ineens zoveel figuren heeft die linksradicaal zijn… interessant…

Ik vind het helemaal bijzonder dat de msm maar niet uitgeschreven lijkt te raken hierover. Dagelijks hoe slecht Tesla verkoopt.

Maar ondertussen is er 0 voorraad Model S Plaid beschikbaar. En vliegen de nieuwe Y’s als warme broodjes de deur uit.

Ik moet het allemaal nog maar zien.
pi_217066238
quote:
83s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 23:50 schreef cosmosis het volgende:
Wat loop je nou toch te liegen?

Elk topic? Noem 3 voorbeelden dan. Gaat je niet lukken.
pi_217066244
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 00:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Reddit? Dat zou kunnen verklaren dat dit forum ineens zoveel figuren heeft die linksradicaal zijn… interessant…

Ik vind het helemaal bijzonder dat de msm maar niet uitgeschreven lijkt te raken hierover. Dagelijks hoe slecht Tesla verkoopt.

Maar ondertussen is er 0 voorraad Model S Plaid beschikbaar. En vliegen de nieuwe Y’s als warme broodjes de deur uit.

Ik moet het allemaal nog maar zien.
Je kent de compleet ingestorte verkoopcijfers in bijv DL of Fra? Of denk je dat dat niet klopt en dat er met de cijfers gesjoemeld is?
pi_217066271
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In Cali zeker. Maar wat Musk heel slim heeft gedaan is de Tesla’s snel gemaakt. In de VS rijden heel veel mensen trackdays met Tesla’s (en natuurlijk dragraces, want daar zijn ze zelfs echt geschikt voor, trackdays minder van nature) en hebben je ook florerende bedrijven als Unplugged Performance, Mountain Pass, enz. die allerhande spullen daarvoor leveren.
Absoluut, electrisch rijden pre-Tesla zat een beetje in dat zweverige eco reform hoekje. Opeens kon je met een middenklasser een Ferrari er bij het stoplicht uittrekken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')