SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Ondertussen rijden we vanuit Finland St Petersburg binnen.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als het erop aankomt kun je er vanuit gaan dat Rusland erin slaagt om de Suwalki gap te annexeren als de Amerikanen niet verdedigen.
Jij bent wel van de dijenkletsers hequote:Op maandag 10 maart 2025 09:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ondertussen rijden we vanuit Finland St Petersburg binnen.
Hij verlaagd zich naar jouw niveau van luchtfietserij. Hij zou beter moeten wetenquote:Op maandag 10 maart 2025 09:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij bent wel van de dijenkletsers he
Het is minder bezopen dan je Suwalki-gap geleuter. Met welke tanks gaan ze dat doen? De Armata?quote:Op maandag 10 maart 2025 09:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ondanks alle commotie en paniek is het kwartje nog niet gevallen?quote:Op maandag 10 maart 2025 09:44 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Hij verlaagd zich naar jouw niveau van luchtfietserij. Hij zou beter moeten weten
Ik zeg niet dat we het niet kunnenquote:Op maandag 10 maart 2025 09:38 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
EUNAVFOR is daar gewoon actief, VS hoeft helemaal niks op te lossen als ze dat niet zouden willen. De enige reden waarom EU terughoudend kan zijn is omdat de VS dat juist wilt/wilde. VS wil/wilde juist present zijn omdat ze hun invloed willen kunnen opleggen.
Net alsof de EU wat piraten niet aan zou kunnen. Dat domme gelul de hele tijd alsof Europa dad's army is.
Leuk voor je. Er varen al decennia Europese korvetten destroyers en fregatten in die buurt.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat we het niet kunnen
Ik zeg dat we het niet doen
Je wil gewoon het narratief pushen alsof Europa alleen maar aan het leechen is. Wat pertinent onwaar is.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat we het niet kunnen
Ik zeg dat we het niet doen
Nee is niet leuk voor me, ik ben hier helemaal niet tevreden meequote:Op maandag 10 maart 2025 09:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Leuk voor je. Er varen al decennia Europese korvetten destroyers en fregatten in die buurt.
Het suwalkigap is zijn paradepaardje. De man heeft niet door dat Polen eigenhandig de Russen over de knie legt mochten ze iets uithalen.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is minder bezopen dan je Suwalki-gap geleuter. Met welke tanks gaan ze dat doen? De Armata?
Als je alleen leest wat je wil lezen mag je ook op jezelf reagerenquote:Op maandag 10 maart 2025 09:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je wil gewoon het narratief pushen alsof Europa alleen maar aan het leechen is. Wat pertinent onwaar is.
Ben je aan het projecteren? Die gedachte heb ik namelijk nou vaak bij de onzin die jij hier post.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens jou klopt het niet dat Europa niet op volle kracht meedoet/meedeed aan het geopolitieke spel van de VS om overal ter wereld haar invloedsfeer en wil op te leggen volgens haar regels. Beetje aparte opvatting maar oke.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als je alleen leest wat je wil lezen mag je ook op jezelf reageren
Nou reageer maar op jezelf dan want hier staat niets wat ik ook maar gesuggereerd hebquote:Op maandag 10 maart 2025 10:03 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Volgens jou klopt het niet dat Europa niet op volle kracht meedoet/meedeed aan het geopolitieke spel van de VS om overal ter wereld haar invloedsfeer en wil op te leggen volgens haar regels. Beetje aparte opvatting maar oke.
Volgens mij denkt hij dat Polen en Litouwen een annexatie van dat gebied door Rusland moeten accepteren.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het suwalkigap is zijn paradepaardje. De man heeft niet door dat Polen eigenhandig de Russen over de knie legt mochten ze iets uithalen.
Dit soort dingen vind ik alleen vrijdagavond laat super grappigquote:Op maandag 10 maart 2025 10:09 schreef Perrin het volgende:
You talk the talki, but do you walk the Suwalki?
quote:Op maandag 10 maart 2025 10:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dit soort dingen vind ik alleen vrijdagavond laat super grappig
Is ook nog maar 5 dagenquote:
Zou de VS helpen die in de lucht te houden?quote:✈️❗️This morning Russia has resumed operations of the A-50U AWACS aircraft.
The aircraft is conducting reconnaissance in the northeastern and northern directions, currently flying over the Oryol region, according to monitoring channels.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljz7agbhvc2x
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ljz5vbss2c2e
Russian Strela-10 air defence system destroyed by FPV drone of 'Muramasa' unit. https://t.me/muramasa_fpv/228
Hij zal het niet afzetten inderdaad, omdat hij anders de ukrainse posities niet kan verraden aan de russen.quote:
Ik denk dat de partijen voor een staakt-het-vuren moeten gaan, in plaats van een volledig vredesakkoord. Dan kan Trump claimen dat hij de oorlog heeft gestopt, en hoeven Oekrane en Rusland geen officile concessies te doen die ze niet bereid zijn te maken. Een volledig vredesakkoord is gewoon niet haalbaar.quote:
Kissinger voorspelde al aan het begin van de oorlog dat dit zou eindigen als een bevroren conflict zoals in Korea.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik denk dat de partijen voor een staakt-het-vuren moeten gaan, in plaats van een volledig vredesakkoord. Dan kan Trump claimen dat hij de oorlog heeft gestopt, en hoeven Oekrane en Rusland geen officile concessies te doen die ze niet bereid zijn te maken. Een volledig vredesakkoord is gewoon niet haalbaar.
Tuurlijk, een aantal satellieten in de lucht kost ook al gauw een miljard per jaar. Wat niet tegenwoordig?quote:
Hij las twijfels over zijn starlink, dan is zijn fragiele ego al beschadigd.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:41 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tuurlijk, een aantal satellieten in de lucht kost ook al gauw een miljard per jaar. Wat niet tegenwoordig?
Hij maakt er ook wel een sport van Europese leiders te beledigen enz. Wat probeert hij daarmee te bereiken eigenlijk?
Zou voor Oekrane beter uitpakken dan voor Rusland, die worden alleen maar sterker naarmate ze al die Russische rommel waar ze nog steeds mee werken uitfaseren voor westers materiaal en het de mankracht kan ook weer tot oorlogssterkte gebracht worden, probeer je het over een jaar of 4 nog eensquote:Op maandag 10 maart 2025 10:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik denk dat de partijen voor een staakt-het-vuren moeten gaan, in plaats van een volledig vredesakkoord. Dan kan Trump claimen dat hij de oorlog heeft gestopt, en hoeven Oekrane en Rusland geen officile concessies te doen die ze niet bereid zijn te maken. Een volledig vredesakkoord is gewoon niet haalbaar.
Zelfs een staakt-het-vuren zal niet haalbaar zijn. Oekrane wil haar gestolen land terug, terwijl Rusland geen concessies wil doen en juist meer land wil hebben.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zou het? De VS trekt zich terug. Rusland is een oorlogseconomie die crasht als ze stoppen met wapens maken. Europa zegt nu wel fors te willen investeren in defensie, maar wat als het weer rustig wordt in Oekrane? Voelen we dan echt nog wel de noodzaak om te investeren?quote:Op maandag 10 maart 2025 10:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zou voor Oekrane beter uitpakken dan voor Rusland, die worden alleen maar sterker naarmate ze al die Russische rommel waar ze nog steeds mee werken uitfaseren voor westers materiaal en het de mankracht kan ook weer tot oorlogssterkte gebracht worden, probeer je het over een jaar of 4 nog eens
Wel vanuit Europa iig de sancties nog wat verder opvoeren
We kunnen de manier van handelen van Trump hekelen maar dit is precies hoe de kaarten liggen. Oekrane wil gestolen land terug wat Rusland in handen heeft. Als dat de voorwaarde is waarop Zelensky wil handelen dan kan ik me voorstellen dat Trump zegt dat er met Poetin beter te onderhandelen valt dan met Zelensky.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zelfs een staakt-het-vuren zal niet haalbaar zijn. Oekrane wil haar gestolen land terug, terwijl Rusland geen concessies wil doen en juist meer land wil hebben.
De herbewapening zetten we gewoon door. We hebben een geschift Rusland vlakbij en de VS maakt duidelijk dat ze niet volledig te vertrouwen zijn.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zou het? De VS trekt zich terug. Rusland is een oorlogseconomie die crasht als ze stoppen met wapens maken. Europa zegt nu wel fors te willen investeren in defensie, maar wat als het weer rustig wordt in Oekrane? Voelen we dan echt nog wel de noodzaak om te investeren?
Wat valt er tussen Poetin en Trump te onderhandelen? Dat de VS de kant van Rusland kiest?quote:Op maandag 10 maart 2025 11:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We kunnen de manier van handelen van Trump hekelen maar dit is precies hoe de kaarten liggen. Oekrane wil gestolen land terug wat Rusland in handen heeft. Als dat de voorwaarde is waarop Zelensky wil handelen dan kan ik me voorstellen dat Trump zegt dat er met Poetin beter te onderhandelen valt dan met Zelensky.
En dat is heel pijnlijk voor Zelensky, Oekrane en Europa maar zolang een buitenstaander als Trump de de heren wel aan tafel weet te krijgen en min of meer de voorwaarden kan bepalen is dat wel de keiharde realiteit.
En elke dag worden er weer mensen onnodig afgeslacht.
Nogal logisch dat Zelensky gestolen grond terug wil. Als er bij je ingebroken wordt, wil je als slachtoffer toch dat je je spullen terugkrijgt?quote:Op maandag 10 maart 2025 11:13 schreef Vliegbaard het volgende:
We kunnen de manier van handelen van Trump hekelen maar dit is precies hoe de kaarten liggen. Oekrane wil gestolen land terug wat Rusland in handen heeft. Als dat de voorwaarde is waarop Zelensky wil handelen dan kan ik me voorstellen dat Trump zegt dat er met Poetin beter te onderhandelen valt dan met Zelensky.
En dat is heel pijnlijk voor Zelensky, Oekrane en Europa maar zolang een buitenstaander als Trump de de heren wel aan tafel weet te krijgen en min of meer de voorwaarden kan bepalen is dat wel de keiharde realiteit.
Over de komende tien jaar maak ik me geen zorgen, daarna zal het wel weer afkalvenquote:Op maandag 10 maart 2025 10:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zou het? De VS trekt zich terug. Rusland is een oorlogseconomie die crasht als ze stoppen met wapens maken. Europa zegt nu wel fors te willen investeren in defensie, maar wat als het weer rustig wordt in Oekrane? Voelen we dan echt nog wel de noodzaak om te investeren?
Neem corona maar als voorbeeld, je zou denken dat we veel van die periode geleerd hebben, maar mocht de pandemie nu uitbreken, dan staan we er slechter voor dan in 2019.
Ik zeg ook niet dat dat niet logisch is. Maar feit is dat als de agressor daar niet mee akkoord is of gaat dat je dan wel voor de consequenties in moet willen staan. En met je bedoel ik niet alleen Zelensky maar ook vooral Europa.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nogal logisch dat Zelensky gestolen grond terug wil. Als er bij je ingebroken wordt, wil je als slachtoffer toch dat je je spullen terugkrijgt?
Als de VS haar handen er van aftrekt gaan ze het ook niet lang volhouden. Koersk is nog maar een kwart bezet sinds de afgelopen dagen. Wel echt chantage van Trump.quote:
Bij een scenario waarbij er een wapenstilstand komt (ik zie het niet gebeuren) en de zaken weer normaal worden, zal men weer snel over gaan tot de orde van de dag.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
De herbewapening zetten we gewoon door. We hebben een geschift Rusland vlakbij en de VS maakt duidelijk dat ze niet volledig te vertrouwen zijn.
Kan Groenland binnen nu en twintig jaar groeien naar een escalerend conflict, en moeten we daar als Europa iets mee?quote:Op maandag 10 maart 2025 11:27 schreef luxerobots het volgende:
En zonder de druk van een escalerend conflict, besteden politici het belastinggeld ook liever aan zorg of onderwijs dan wapens en het leger.
Die druk is er nu ook niet en zelfs Belgi is het budget aan het ophogenquote:Op maandag 10 maart 2025 11:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij een scenario waarbij er een wapenstilstand komt (ik zie het niet gebeuren) en de zaken weer normaal worden, zal men weer snel over gaan tot de orde van de dag.
En zonder de druk van een escalerend conflict, besteden politici het belastinggeld ook liever aan zorg of onderwijs dan wapens en het leger.
Dan kan zelfs binnen enkele maanden/jaren.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:30 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Kan Groenland binnen nu en twintig jaar groeien naar een escalerend conflict, en moeten we daar als Europa iets mee?
Dan blijft er dus een externe politieke druk op Europa waardoor we in een hogere mate blijven investeren in de Europese defensiequote:Op maandag 10 maart 2025 11:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan kan zelfs binnen enkele maanden/jaren.
Het is niet gek gedacht dat Trump iets gaat proberen bij Groenland, Canada of het Panamakanaal. Om zijn populariteit (die nog wel gaat zakken als de Amerikanen merken hoe duur de tariffs worden) op te vijzelen.
Die druk is er nu wel. De VS trekt zich terug en Oekrane krijgt het nog moeilijker.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die druk is er nu ook niet en zelfs Belgi is het budget aan het ophogen
Of dat ook echt zo zal zijn valt nog te bezien. All bets are off wat mij betreft.quote:
Dat is wat anders, daarvoor hoeven we niet per se in defensie te investerenquote:Op maandag 10 maart 2025 11:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die druk is er nu wel. De VS trekt zich terug en Oekrane krijgt het nog moeilijker.
Bedenk je dat als Oekrane verliest er een aantal dingen gebeuren:
- De bezetter en aanvallende partij wordt beloond, de internationaal erkende grenzen zijn dus niet meer zeker (en China kijkt naar Taiwan).
- Rusland kan niet stoppen met haar oorlogseconomie, Europa moet zich dus flink bewapenen langs de grens (een nieuw soort ijzeren gordijn).
- Met een verliezend Oekrane komt er een grote vluchtelingenstroom op gang, omdat mensen niet onder de Russische bezetter willen leven.
Die druk wordt dus echt wel gevoeld.
Zoals al vaak gezegd: daar kan Poetin binnen een minuut een einde aan maken. Als enige.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:13 schreef Vliegbaard het volgende:
En elke dag worden er weer mensen onnodig afgeslacht.
Bnw doe ik liever in bnwquote:Op maandag 10 maart 2025 11:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of dat ook echt zo zal zijn valt nog te bezien. All bets are off wat mij betreft.
Ja en zoals elke dag weer bewijst, dat doet hij niet... en dan?quote:Op maandag 10 maart 2025 11:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zoals al vaak gezegd: daar kan Poetin binnen een minuut een einde aan maken. Als enige.
Gaat het doorquote:Op maandag 10 maart 2025 11:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja en zoals elke dag weer bewijst, dat doet hij niet... en dan?
Ze zijn alleen verdeeld over een groot aantal landen die dan dus onder een minimum aan militair kunnen komen te zitten.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat is wat anders, daarvoor hoeven we niet per se in defensie te investeren
Geef ze gewoon 100 eurofighters, 400 leopards en 1000 cv90's
Zijn er gewoon, kan morgen op de trein
Een maand geleden beweerde je ook heel stellig dat Trump niet zou gaan doen wat hij heeft gedaan. Dus het is misschien handig om daar niet meer al te stellig over te zijn.quote:
Probleem is dat landen ook wapens voor zichzelf willen houden. Dat wapens ook onderhoud en logistiek nodig hebben. En dat er geen 100 piloten in Oekrane zijn voor de eurofighters (het westen levert geen piloten of boots on the ground).quote:Op maandag 10 maart 2025 11:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat is wat anders, daarvoor hoeven we niet per se in defensie te investeren
Geef ze gewoon 100 eurofighters, 400 leopards en 1000 cv90's
Zijn er gewoon, kan morgen op de trein
Dat hij het niet gaan doen is dan ook geen bnw, de wet verbied het simpelweg atmquote:Op maandag 10 maart 2025 11:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Een maand geleden beweerde je ook heel stellig dat Trump niet zou gaan doen wat hij heeft gedaan. Dus het is misschien handig om daar niet meer al te stellig over te zijn.
Inderdaad.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of dat ook echt zo zal zijn valt nog te bezien. All bets are off wat mij betreft.
Dan geef jij het slachtoffer de schuld.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja en zoals elke dag weer bewijst, dat doet hij niet... en dan?
True maar het kanquote:Op maandag 10 maart 2025 11:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Probleem is dat landen ook wapens voor zichzelf willen houden. Dat wapens ook onderhoud en logistiek nodig hebben. En dat er geen 100 piloten in Oekrane zijn voor de eurofighters (het westen levert geen piloten of boots on the ground).
Hij roept het zelf, en tot nu toe maakt hij dat soort opmerkingen waar. Ik zie geen reden om te denken dat hij stopt met zulke acties. De poging komt zeker. Dat iedereen dat onderschat is zijn voordeel.quote:
Okquote:Op maandag 10 maart 2025 11:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij roept het zelf, en tot nu toe maakt hij dat soort opmerkingen waar. Ik zie geen reden om te denken dat hij stopt met zulke acties. De poging komt zeker. Dat iedereen dat onderschat is zijn voordeel.
Wat is de laatste keer dat Spanje die dingen had ingezet in de mate waarin ze in Oekrane nodig zijn?quote:Op maandag 10 maart 2025 11:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zijn alleen verdeeld over een groot aantal landen die dan dus onder een minimum aan militair kunnen komen te zitten.
Van de Leo2a8 bestellingen per land de eerste 5-10 aan Oekrane verkopen en zelf wat andere bestellen is denk ik wel een goed idee. Verzwak je jezelf niet mee, het duurt alleen wat langer voor je alles hebt.
Juist. Je maakt mij niet wijs dat die 150 continu voor oefeningen en trainingen worden ingezet terwijl ze in Oekrane actief bijdragen aan verdediging van het Europese continent. Aan de achterkant ondertussen bijbestellen.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
True maar het kan
De druk om het niet te doen door een escalerend conflict is er niet want die hebben we niet
Ik was er zelf ook niet voor om uit het actieve bestand te leveren maar de situatie is wat dat betreft wel enigszins veranderd de afgelopen weken want als de Amerikanen permanent wegvallen valt er wel een gat dat opgevuld moet worden
Dus nu ben ik eigenlijk wel voor (wel gelijk nieuwe bestellen), we hebben 150x cv90 meen ik, zet er maar 50 op de trein en bestel 150 nieuwe
Eerlijk is eerlijk, de man is knettergek en in staat om via welke weg dan ook af te dwingen dat hij nog een termijn (of tot aan zijn dood) president kan blijven. En anders schuift hij wel een zoon naar voren.quote:
Nou het is niet dat ze de hele dag stilstaan ofzoquote:Op maandag 10 maart 2025 11:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist. Je maakt mij niet wijs dat die 150 continu voor oefeningen en trainingen worden ingezet terwijl ze in Oekrane actief bijdragen aan verdediging van het Europese continent. Aan de achterkant ondertussen bijbestellen.
Iemand moet die dingen ook besturen in Oekrane h.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nou het is niet dat ze de hele dag stilstaan ofzo
Denk alleen wel dat het gemis tijdelijk opgevangen kan worden tot er nieuwe zijn
Denk idd dat hij 1 van zijn zoons naar voren schuift maar die zijn nog gekker en lijken niet zo'n goede volksmenner's te zijnquote:Op maandag 10 maart 2025 11:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, de man is knettergek en in staat om via welke weg dan ook af te dwingen dat hij nog een termijn (of tot aan zijn dood) president kan blijven. En anders schuift hij wel een zoon naar voren.
We zijn voorlopig nog niet van die idiotie af.
En Nederland? We kunnen probleemloos alle bestelde Leo2A8's laten afleveren in Kyiv.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is de laatste keer dat Spanje die dingen had ingezet in de mate waarin ze in Oekrane nodig zijn?
Voor elk land, behalve Polen, de Baltische Staten en Finland / Zweden geldt dat hun materieel in Oekrane meer bijdraagt aan de verdediging van hun land dan thuis. Natuurlijk moet je thuis wat achterhouden voor trainingsdoeleinden etc. maar in principe wordt het in Oekrane nuttiger ingezet dan als het thuis in de loods staat.
Met uitzondering van lucht- en kustverdediging.
Ivanka.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Denk idd dat hij 1 van zijn zoons naar voren schuift maar die zijn nog gekker en lijken niet zo'n goede volksmenner's te zijn
Ik geef het slachtoffer de schuld? Wat is dit nou weer voor aantijging?quote:Op maandag 10 maart 2025 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan geef jij het slachtoffer de schuld.
quote:Op maandag 10 maart 2025 11:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
En Nederland? We kunnen probleemloos alle bestelde Leo2A8's laten afleveren in Kyiv.
Daar komen ze voorlopig meer tot hun recht dan in Nederland. Maar, een aantal hier houden om nog te kunnen oefenen is natuurlijk wel nodig.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
En Nederland? We kunnen probleemloos alle bestelde Leo2A8's laten afleveren in Kyiv.
Daar ga je dus al.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[..]
Daar komen ze voorlopig meer tot hun recht dan in Nederland. Maar, een aantal hier houden om nog te kunnen oefenen is natuurlijk wel nodig.
Die zijn er pas in 2027, dan moeten de productieproblemen sowieso een flink eind opgelost zijnquote:Op maandag 10 maart 2025 11:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
We hadden Ukraine veel harder moeten steunen. Dat hebben we niet gedaan, en daarom dacht Putin dat er wat te halen viel. Dat is onze eigen schuld. We moeten all-in zoals Putin dat doet.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik geef het slachtoffer de schuld? Wat is dit nou weer voor aantijging?
Geopolitiek is niet als een kleuterklas waar de kleuterjuf 2 ruzinde kinderen elkaar een hand laat geven en weer vrolijk verder laat spelen.
De westerse wereld wil al 3 jaar dat Poetin zich terugtrekt en in die 3 jaar heeft Poetin ook nog niet het kleinste signaal gegeven dat hij dat van plan is. We kunnen het de komende 10 jaar blijven eisen maar denk je echt dat Poetin op een punt gaat komen dat hij beseft dat wat hij doet niet kan en zich weer volledig terugtrekt?
Nee ok, maar dan is de vraag ook: staan ze allemaal niet stil omdat het niet goed is voor voertuigen om langdurig stil te staan n is de inzet van alle 150 zo onmisbaar dat we er inderdaad niet 50/75 conform jouw voorstel per direct naar Oekrane kunnen verschepen?quote:Op maandag 10 maart 2025 11:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nou het is niet dat ze de hele dag stilstaan ofzo
Denk alleen wel dat het gemis tijdelijk opgevangen kan worden tot er nieuwe zijn
Afschrikking is ook een belangrijke van defensie, je wil voorkomen dat de boel naar het front moetquote:Op maandag 10 maart 2025 12:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee ok, maar dan is de vraag ook: staan ze allemaal niet stil omdat het niet goed is voor voertuigen om langdurig stil te staan n is de inzet van alle 150 zo onmisbaar dat we er inderdaad niet 50/75 conform jouw voorstel per direct naar Oekrane kunnen verschepen?
In principe dragen ze op het front meer bij. Kennis over gebruik en inzet "in het echie" kunnen we ook weer terughalen van de Oekraners. Lijkt me nog waardevoller ook dan er alleen maar mee oefenen.
Dat heb ik gisteren ook meerdere malen al gezegd. Als wij als Europa het willen en als we ergens voor staan dan moet dat blijken uit de acties. Het enige wat we nu doen is wapens en geld sturen en zelfs daar wordt geregeld moeilijk over gedaan. Dus er zijn 2 oplossingen; of we laten het over aan de oranje clown in het Witte Huis en zitten gewoon stil als we geschoren worden of we gaan zelf all-in.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hadden Ukraine veel harder moeten steunen. Dat hebben we niet gedaan, en daarom dacht Putin dat er wat te halen viel. Dat is onze eigen schuld. We moeten all-in zoals Putin dat doet.
We moeten Ukraine niet slachtoffer laten worden van Putins agressie en onze eigen weifelachtigheid. We moeten onze veiligheidsgaranties hard maken.
Dan zijn we het eens, dan moeten we all-in.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat heb ik gisteren ook meerdere malen al gezegd. Als wij als Europa het willen en als we ergens voor staan dan moet dat blijken uit de acties. Het enige wat we nu doen is wapens en geld sturen en zelfs daar wordt geregeld moeilijk over gedaan. Dus er zijn 2 oplossingen; of we laten het over aan de oranje clown in het Witte Huis en zitten gewoon stil als we geschoren worden of we gaan zelf all-in.
Het heeft m.i. geen enkele zin om van allerlei dingen van Poetin te eisen waarvan we weten dat hij dat sowieso al niet gaat doen zonder daarbij zelf onze ballen te tonen. Europa heeft een grote mond maar doet het minimale.
Derde optie is dat we gewoon blijven doen wat we al dedenquote:Op maandag 10 maart 2025 12:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat heb ik gisteren ook meerdere malen al gezegd. Als wij als Europa het willen en als we ergens voor staan dan moet dat blijken uit de acties. Het enige wat we nu doen is wapens en geld sturen en zelfs daar wordt geregeld moeilijk over gedaan. Dus er zijn 2 oplossingen; of we laten het over aan de oranje clown in het Witte Huis en zitten gewoon stil als we geschoren worden of we gaan zelf all-in.
Het heeft m.i. geen enkele zin om van allerlei dingen van Poetin te eisen waarvan we weten dat hij dat sowieso al niet gaat doen zonder daarbij zelf onze ballen te tonen. Europa heeft een grote mond maar doet het minimale.
All-in en anders niet zeiken dat iemand anders over het lot van Oekrane, en in het verlengde daarvan Europa, beslist.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens, dan moeten we all-in.
En dat is aan blijven klooien over de rug van dode Oekraners en wachten tot iemand anders voor ons gaat beslissen hoe de macht verdeeld gaat worden?quote:Op maandag 10 maart 2025 12:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Derde optie is dat we gewoon blijven doen wat we al deden
Die Oekraners stoppen niet met vechtenquote:Op maandag 10 maart 2025 12:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En dat is aan blijven klooien over de rug van dode Oekraners en wachten tot iemand anders voor ons gaat beslissen hoe de macht verdeeld gaat worden?
Ik denk dat we het eens zijn.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Afschrikking is ook een belangrijke van defensie, je wil voorkomen dat de boel naar het front moet
Dat IS nuttig
Maar voor nu kan het in principe met wat minder want de enige potentile vijand atm heeft de handen vol
Is het echt BNW als Vance kennelijk vindt dat 'rechters geen mandaat hebben om tegen de kiezer in te gaan'? Of wat als Trump in 2028 een van zijn kinderen selecteert 'wink wink'?quote:
Ik vind van wel 'wink wink'quote:Op maandag 10 maart 2025 12:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Is het echt BNW als Vance kennelijk vindt dat 'rechters geen mandaat hebben om tegen de kiezer in te gaan'? Of wat als Trump in 2028 een van zijn kinderen selecteert 'wink wink'?
Zou de Amerikaanse kiezer echt zo debiel zijn? Ik sta nergens meer van te kijkenquote:Op maandag 10 maart 2025 12:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Is het echt BNW als Vance kennelijk vindt dat 'rechters geen mandaat hebben om tegen de kiezer in te gaan'? Of wat als Trump in 2028 een van zijn kinderen selecteert 'wink wink'?
Het schijnt dat Vance zich nu al voorbereidt voor de post-Trump era. Dt is pas eng!quote:Op maandag 10 maart 2025 12:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik vind trouwens dat Nederland relatief veel heeft gedaan. Het zijn meer de Scholz en Biden geweest die de hele tijd net te weinig deden.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hadden Ukraine veel harder moeten steunen. Dat hebben we niet gedaan, en daarom dacht Putin dat er wat te halen viel. Dat is onze eigen schuld. We moeten all-in zoals Putin dat doet.
We moeten Ukraine niet slachtoffer laten worden van Putins agressie en onze eigen weifelachtigheid. We moeten onze veiligheidsgaranties hard maken.
Vance is eng, maar ik betwijfel of hij voldoende Trump is om MAGA bij elkaar te houden.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het schijnt dat Vance zich nu al voorbereidt voor de post-Trump era. Dt is pas eng!
(met z'n lelijke baard..)
Waarom niet? Ze wisten deze keer wie ze in het Witte Huis kozen. En het maakt ze niet eens uit dat hij liegt of hun voor de bus gooit kennelijk.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zou de Amerikaanse kiezer echt zo debiel zijn? Ik sta nergens meer van te kijken
Dat is zijn rol: project 2025 er doordrukken voor de techbros.quote:Op maandag 10 maart 2025 12:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het schijnt dat Vance zich nu al voorbereidt voor de post-Trump era. Dt is pas eng!
(met z'n lelijke baard..)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |