Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Er is natuurlijk een flink gat dat de VS kan opvullen. En gezien veel landen hun boycot zullen aanhouden, kan de VS winstgevende dealtjes krijgen en bovendien als doorgeefluik gaan fungeren. En het westen kan er niet zo heel veel tegen doen. Kleinere landen kunnen ze wel straffen als die de sancties overtreden, maar bij de VS gaat dat niet lukken natuurlijk.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit denk ik ook. De cheeto bonito wil gewoon 'great deals' kunnen maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Het belangrijkste is dat trump er zelf persoonlijk van profiteerd. De rest is bijzaak en boeit hem weinig. Zolang hij er zelf aan kan verdienen vind hij alles prima.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een flink gat dat de VS kan opvullen. En gezien veel landen hun boycot zullen aanhouden, kan de VS winstgevende dealtjes krijgen en bovendien als doorgeefluik gaan fungeren. En het westen kan er niet zo heel veel tegen doen. Kleinere landen kunnen ze wel straffen als die de sancties overtreden, maar bij de VS gaat dat niet lukken natuurlijk.
Ik snap het frame niet dat Trump een idioot zou zijn. De man weet wat hij doet en wat hij spint en moet daar hard op aangevallen worden.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:20 schreef Perrin het volgende:
Hoe Trump zijn bezorgde electoraat noemt:
[ x ]
Geeft ie de ontslagen MAGA-fans ook nog eens een trap na. Gaat nog erg interessant worden in de VS, ik zie ze echt het Witte Huis uitgesleurd worden als het in dit tempo doorgaat.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:20 schreef Perrin het volgende:
Hoe Trump zijn bezorgde electoraat noemt:
[ x ]
Misschien moeten we een kleuterjuf met ervaring met dit gedrag sturen om met Trump te onderhandelen. En dit meen ik eigenlijk wel serieus. Iemand met ervaring om op dit niveau te communiceren.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik snap het frame niet dat Trump een idioot zou zijn. De man weet wat hij doet en wat hij spint en moet daar hard op aangevallen worden.
Door hem als een kleuter te behandelen verergert zijn gedrag en dat van zijn supporters alleen maar.
En zeg dat het de vrouw van Putin is die Trump hoogstpersoonlijk wilt bedanken.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:31 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Misschien moeten we een kleuterjuf met ervaring met dit gedrag sturen om met Trump te onderhandelen. En dit meen ik eigenlijk wel serieus. Iemand met ervaring om op dit niveau te communiceren.
Ik hoop het echt. Geeft goede tv zoals Trump zou zeggenquote:Op maandag 3 maart 2025 16:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Geeft ie de ontslagen MAGA-fans ook nog eens een trap na. Gaat nog erg interessant worden in de VS, ik zie ze echt het Witte Huis uitgesleurd worden als het in dit tempo doorgaat.
https://www.upinthesky.nl(...)ort-weer-in-amerika/quote:In Istanbul voerden Amerikaanse en Russische diplomaten ‘constructieve gesprekken’. Onderdeel van de onderhandelingen was een eventuele heropening van het luchtruim voor de ander.
Afgelopen donderdag onderhandelden Amerikaanse diplomaten met hun Russische collega’s in Istanbul. Volgens Russische media duurden de gesprekken ruim zes uur. Daar bespraken ze vooral de ‘praktische stappen die nodig zijn in het belang van de volkeren om de betrekkingen tussen beide landen te herstellen’, aldus het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken. Het telefoongesprek tussen Trump en Poetin eerder deze maand gold als aanleiding voor de onderhandelingen.
Wat het ministerie precies bedoelt met ‘praktische stappen’ is onduidelijk. Wel blijkt dat de Russen een voorstel deden het luchtruim voor de andere partij weer te openen. Verder spraken ze ook over het herstellen van de normale werkzaamheden van de diplomatieke vertegenwoordigingen van beide landen. Bovendien moeten beide partijen de financiële betrekkingen weer rechttrekken.
https://tweakers.net/nieu(...)en-rusland-stop.htmlquote:Amerikaanse minister van Defensie zet digitale operaties tegen Rusland stop
e Amerikaanse minister van Defensie Pete Hegseth heeft het U.S. Cyber Command opgedragen om offensieve digitale operaties tegen Rusland stop te zetten. Hegseth zou de maatregel hebben genomen om de relatie tussen de Verenigde Staten en Rusland te verbeteren.
Dat zei ik ook al. Europa kan dan niets anders dan ook de VS streng straffen, maar dat is vrijwel onmogelijk.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:41 schreef Friggles het volgende:
Als we in Europa de sancties blijven handhaven zal het dan lastig zaken worden doen met de VS. Gaat de VS straks als een U-bochtland fungeren.
Ik zal m'n moeder even bellen, momentquote:Op maandag 3 maart 2025 16:31 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Misschien moeten we een kleuterjuf met ervaring met dit gedrag sturen om met Trump te onderhandelen. En dit meen ik eigenlijk wel serieus. Iemand met ervaring om op dit niveau te communiceren.
Wat was de vraag dan? Ik zie een post met dat ik dingen zou hebben geclaimd, ik ben dus erg benieuwd wát dit dan zou zijn. Als we dat al niet helder hebben is het dus schijnbaar de bedoeling dat we een discussie gaan voeren op basis van woorden die mij in de mond worden gelegd, daar doe ik niet mee.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eigenlijk geef je geen antwoord op de vraag.
Het ene sluit het andere toch niet uit. Ik kan Trump toch een idioot vinden maar ook vinden dat hij grotendeels weet wat hij doet. De Amerikanen zouden hem en Elon en nog een zooi snel naar Mars moeten sturen.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik snap het frame niet dat Trump een idioot zou zijn. De man weet wat hij doet en wat hij spint en moet daar hard op aangevallen worden.
Door hem als een kleuter te behandelen verergert zijn gedrag en dat van zijn supporters alleen maar.
quote:Op maandag 3 maart 2025 16:38 schreef Wantie het volgende:
De VS bouwt de sancties tegen Rusland af:
[..]
https://www.upinthesky.nl(...)ort-weer-in-amerika/
[..]
https://tweakers.net/nieu(...)en-rusland-stop.html
Wat je reactie is op de volgende stap tegen LGBTwhatever door het homohuwelijk aan banden te leggen.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat was de vraag dan? Ik zie een post met dat ik dingen zou hebben geclaimd, ik ben dus erg benieuwd wát dit dan zou zijn. Als we dat al niet helder hebben is het dus schijnbaar de bedoeling dat we een discussie gaan voeren op basis van woorden die mij in de mond worden gelegd, daar doe ik niet mee.
Voor wie nog enige twijfel had aan wiens kant Trumpf staat...quote:Op maandag 3 maart 2025 16:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Weinig, omdat dit hier als eerste nog helemaal geen sprake van is en tweede ik vind dat huwelijk (net zoals abortus of drugs) iets voor de staten individueel is omdat de verschillen in de VS rondom zulke themas ook enorm kunnen wisselen per staat.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat je reactie is op de volgende stap tegen LGBTwhatever door het homohuwelijk aan banden te leggen.
Dat kan helemaal niet zonder tussenkomst van het hooggerechtshof.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat je reactie is op de volgende stap tegen LGBTwhatever door het homohuwelijk aan banden te leggen.
En wie zitten daar? Juist, voornamelijk trump-loyalisten.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet zonder tussenkomst van het hooggerechtshof.
Als je het wereldbeeld van de huidige Trump-regering neemt, zij zien het in principe simpelweg niet als hun taak om Oekraïne te beschermen, mede omdat het geen NAVO of EU-land is. Kun je het niet mee eens zijn, maar waarom moet men de sancties tegen Rusland dan in stand houden?quote:Op maandag 3 maart 2025 17:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor wie nog enige twijfel had aan wiens kant Trumpf staat...
Daar zitten conservatieve rechters geen Trump loyalisten. Bijzonder dat je populistische praat verafschuwt maar er zelf niet voor terugdeinst om het te gebruiken wanneer het je uitkomt.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
En wie zitten daar? Juist, voornamelijk trump-loyalisten.
Het zou in mijn ogen beter en logischer zijn dat we in Europa deze stap zouden nemen.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je het wereldbeeld van de huidige Trump-regering neemt, zij zien het in principe simpelweg niet als hun taak om Oekraïne te beschermen, mede omdat het geen NAVO of EU-land is. Kun je het niet mee eens zijn, maar waarom moet men de sancties tegen Rusland dan in stand houden?
Ik had liever gezien dat men hier anders in had gestaan omdat dit natuurlijk een zwart-wit kwestie is (vind ik in elk geval). Maar als de VS de handen ervan af trekt, heeft dat niets te maken met kiezen voor Rusland. Dat is weer een ander uiterste.
De pijnlijke realiteit is dat de oorlog in Oekraïne nu vooral een grote zorg is voor landen in Europa.
Mwah, gezien de huidige situatie in Oekraïne is dat natuurlijk lastig. Rusland heeft zonder enige reden Oekraïne aangevallen en vormt met deze expansionistische drift een potentieel gevaar nog meer Europese landen.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het zou in mijn ogen beter en logischer zijn dat we in Europa deze stap zouden nemen.
Ik heb vanochtend op aanraden van Beathoven de speech van Sachs gekeken.
Die pleitte er voor om de Amerikaanse lijn te laten varen en te kiezen voor een eigen buitenlandbeleid waarin Rusland als een volwaardige handelspartner word behandeld.
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben als Europa Rusland als een volwaardige handelspartner zou behandelen. Sterker nog, ik denk dat er na de val van de Sovjet-Unie (zoals Gorbatsjov ook al aangaf) de grote fout is gemaakt om Rusland een beetje te pesten en verder in de isolatie te drukken, in plaats van (ook Gorbatsjov, geloof ik, maar ik parafraseer), 'Rusland op te nemen in het Huis van Europa'. 't Is een beetje de arrogantie van het Westen geweest om maar aan te nemen dat het nieuwe Rusland zich wel naar de wil van het Westen zou schikken.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het zou in mijn ogen beter en logischer zijn dat we in Europa deze stap zouden nemen.
Die pleitte er voor om de Amerikaanse lijn te laten varen en te kiezen voor een eigen buitenlandbeleid waarin Rusland als een volwaardige handelspartner word behandeld.
Dus de Trump doctrine is dat internationaal recht niet meer bestaat en landen en dat landen grondgebied van andere landen mogen annexeren. Het recht van de sterkste geldt.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je het wereldbeeld van de huidige Trump-regering neemt, zij zien het in principe simpelweg niet als hun taak om Oekraïne te beschermen, mede omdat het geen NAVO of EU-land is. Kun je het niet mee eens zijn, maar waarom moet men de sancties tegen Rusland dan in stand houden?
Ik had liever gezien dat men hier anders in had gestaan omdat dit natuurlijk een zwart-wit kwestie is (vind ik in elk geval). Maar als de VS de handen ervan af trekt, heeft dat niets te maken met kiezen voor Rusland. Dat is weer een ander uiterste.
De pijnlijke realiteit is dat de oorlog in Oekraïne nu vooral een grote zorg is voor landen in Europa.
Oorlogen worden nooit gestart zonder reden. Het openlijke geflirt met Oekraïne dat in de Russische invloedsfeer ligt heeft heel wat kwaad bloed gezet.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, gezien de huidige situatie in Oekraïne is dat natuurlijk lastig. Rusland heeft zonder enige reden Oekraïne aangevallen en vormt met deze expansionistische drift een potentieel gevaar nog meer Europese landen.
Oekraïne heeft in 1996 onder druk zijn kernwapens ingeleverd. 1.900 strategische kernkoppen, 44 bommenwerpers, bijna 200 intercontinentale ballistische raketten en meer ellende. In ruil daarvoor ontving Oekraine van Engeland, Amerika en Rusland veiligheidsgaranties. Rusland heeft deze meerdere malen gebroken, zelfs het land aangevallen en Amerika en Engeland schenden deze veiligheidsgarantie een beetje waarbij Amerika nu helemaal niks meer wil. In mijn ogen wordt Oekraïne gewoon genaaidquote:Op maandag 3 maart 2025 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, dat is toch niet zo moeilijk dan? Verlaat Oekraïne, betaal enkele honderden miljarden herstelbetalingen en dan praten we verder. Dat heeft Duitsland niet lang geleden ook heel netjes gedaan, toch?quote:Op maandag 3 maart 2025 17:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oorlogen worden nooit gestart zonder reden. Het openlijke geflirt met Oekraïne dat in de Russische invloedsfeer ligt heeft heel wat kwaad bloed gezet.
Ik ben er wel voor dat we defensie flink moeten opschalen maar tegelijkertijd moeten we wel naar een situatie toe waar de Europeanen kiezen voor hun eigen belangen en daar horen normale betrekkingen met Rusland bij.
Bekijk deze YouTube-video
Ik ben het in principe met je eens maar dat laatste kun je niet zomaar afdwingen. Daar zal toch echt stevig over onderhandeld moeten worden. Met veiligheidsgaranties voor Oekraïne en helaas zal Oekraïne wat territorium moeten afstaan.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben als Europa Rusland als een volwaardige handelspartner zou behandelen. Sterker nog, ik denk dat er na de val van de Sovjet-Unie (zoals Gorbatsjov ook al aangaf) de grote fout is gemaakt om Rusland een beetje te pesten en verder in de isolatie te drukken, in plaats van (ook Gorbatsjov, geloof ik, maar ik parafraseer), 'Rusland op te nemen in het Huis van Europa'. 't Is een beetje de arrogantie van het Westen geweest om maar aan te nemen dat het nieuwe Rusland zich wel naar de wil van het Westen zou schikken.
Dat gezegd hebbende, dat de VS nu Rusland in de hol kruipt en zegt: 'Ga ook eigenlijk je gang maar.- is weer een heel ander uiterste. Poetin zal zelf toch ook niet de fout moeten begaan om maar te denken dat Europa zich zomaar naar Ruslands willetje zal schikken als er geen steun van de VS meer komt. Lang verhaal kort: prima als er wat leuker en gezelliger met Rusland omgegaan zou worden, maar dan mag men eerst even de Oekraïne verlaten en enkele honderden miljarden aan herstelbetalingen overhevelen, naar mijn idee. Dat moet als volwaardig handelspartner dan toch geen enkel probleem meer zijn, wel?
Ik weet niet of daar heel veel verschil tussen zit. Ze zijn zorgvuldig door hem vervangen, ook al tijdens zíjn eerste ambstermijn.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar zitten conservatieve rechters geen Trump loyalisten.
Duitsland had op dat moment niet heel veel meer te winnen laat staan dat ze nog iets af konden dwingen. Duitsland was overgeleverd aan de grillen van de overwinnaars en dat is helaas in Oekraïne niet veel anders zonder de steun van de VS.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:02 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou, dat is toch niet zo moeilijk dan? Verlaat Oekraïne, betaal enkele honderden miljarden herstelbetalingen en dan praten we verder. Dat heeft Duitsland niet lang geleden ook heel netjes gedaan, toch?
Dit is helaas altijd de realiteit ongeacht het bestaan van het internationaal recht. Daarom zijn oorlogen ook gewonnen via een sterk leger en niet via het wapperen met het internationale recht. En vooral wij in Europa hebben dit eerste compleet vergeten, denkende dat het tweede vanaf nu de oplossing zou zijn.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus de Trump doctrine is dat internationaal recht niet meer bestaat en landen en dat landen grondgebied van andere landen mogen annexeren. Het recht van de sterkste geldt.
Dat gaat een mooi precedent scheppen.
Ik ben ook geen voorstander van het binnenhalen van al die Oostbloklanden, maar als zij de ambitie hebben om bij de EU of de NAVO te willen, moet dat gewoon kunnen. Rusland dient natuurlijk niet te bepalen bij welke allianties omringende landen zich wel of niet aansluiten.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oorlogen worden nooit gestart zonder reden. Het openlijke geflirt met Oekraïne dat in de Russische invloedsfeer ligt heeft heel wat kwaad bloed gezet.
Ik ben er wel voor dat we defensie flink moeten opschalen maar tegelijkertijd moeten we wel naar een situatie toe waar de Europeanen kiezen voor hun eigen belangen en daar horen normale betrekkingen met Rusland bij.
Rusland wil helemaal geen 'normale betrekkingen', zo is wel gebleken de afgelopen 10-15 jaar.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
I know I know about Joe (and his lovely wife).quote:Op maandag 3 maart 2025 09:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, de ouwe Joe was niet erg van het protecten van children, hoor. Google hem maar even en kijk hoe hij met zijn dochter is omgegaan. Dus ik vrees dat RFK ook niet al te beschermend zal zijn geweest.
En dat typ je ook gewoon, zonder met je ogen te knipperen. Wat een verwrongen wereldbeeld en moraliteitsbesef moet je dan hebben. Een land dat wordt aangevallen moet maar gewoon gebieden afstaan, notabene aan de agressor, om gewoon met rust gelaten te worden. Echt.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]helaas zal Oekraïne wat territorium moeten afstaan.
Rusland was een volwaardig handelspartner, tot groot verdriet en van Trump destijds, en toch besloot Rusland dat op het spel te zetten door Oekraïne aan te vallen.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat het voorstel dat ik boven heb gedaan door Rusland vooral als een pijnlijke nederlaag worden ervaren. Er zit, hoe vreemd dat ook moge zijn, door het (praktische) wegvallen van de VS in ieder geval wel een beetje schot in de zaak. Rusland wint er verder hélemaal niets mee om een groter conflict met Europa op te starten,- daar valt gewoon niets te halen, zeker nu blijkt dat Europa meer dan bereidwillig is zich solidair een eensgezind te verdedigen - met kontenlikkertje Órban als hoge uitzondering in dat rijtje -. De trieste realiteit is nu dat beide partijen (omdat er gewoon geen duidelijke winnaar aan te wijzen valt en beide partijen geen enkele baat hebben bij een zwaardere escalatie van het conflict - gewoon door zullen vechten en modderen, tot er eens onderhandelingen komen. Ik hoop van harte dat Europa daar het voortouw in gaat nemen om tot een daadwerkelijke, verstandige en langdurige vrede te komen in plaats van het '...en wat levert dat ons op?'-gelul van Trump. Volgens mij (maar dat moet ik nog even goed doorlezen enzo), was La France al bezig met een voorstel tot een staakt-het-vuren.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben het in principe met je eens maar dat laatste kun je niet zomaar afdwingen. Daar zal toch echt stevig over onderhandeld moeten worden. Met veiligheidsgaranties voor Oekraïne en helaas zal Oekraïne wat territorium moeten afstaan.
Het is verschrikkelijk naïef geweest Oekraïne dit te vragen inderdaad. Maar je kunt ook wel nagaan dat zulke beloftes enkele decennia later, als de wereld er totaal anders uitziet, weinig meer waard zijn. Poetin is namelijk Jeltsin niet. En in 2014, toen Rusland de Krim annexeerde, had dit helemaal duidelijk moet zijn. De Westerse reactie is toen veel te slap geweest.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oekraïne heeft in 1996 onder druk zijn kernwapens ingeleverd. 1.900 strategische kernkoppen, 44 bommenwerpers, bijna 200 intercontinentale ballistische raketten en meer ellende. In ruil daarvoor ontving Oekraine van Engeland, Amerika en Rusland veiligheidsgaranties. Rusland heeft deze meerdere malen gebroken, zelfs het land aangevallen en Amerika en Engeland schenden deze veiligheidsgarantie een beetje waarbij Amerika nu helemaal niks meer wil. In mijn ogen wordt Oekraïne gewoon genaaid
Precies en de volgende keer moeten ze dat maar weer doen, moeten ze maar niet zo net daar tussen Rusland en Europa zitten.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat typ je ook gewoon, zonder met je ogen te knipperen. Wat een verwrongen wereldbeeld en moraliteitsbesef moet je dan hebben. Een land dat wordt aangevallen moet maar gewoon gebieden afstaan, notabene aan de agressor, om gewoon met rust gelaten te worden. Echt.
Dus als democratisch wordt beslist dat homorechten moeten worden ingeperkt, dan is dat wat jou betreft prima.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar zitten conservatieve rechters geen Trump loyalisten. Bijzonder dat je populistische praat verafschuwt maar er zelf niet voor terugdeinst om het te gebruiken wanneer het je uitkomt.
Maar goed zoals HowardRoarke al aangaf dan zou het uiteindelijk bij de Staten komen te liggen en word er democratisch over beslist.
Duitsland had na, wat zullen we zeggen, '43 zo ongeveer werkelijk geen énkele schijn van kans meer om die oorlog ook maar op enige manier tot een goed einde te brengen. Met Oekraïne is dat nu heel anders. Die krijgen nog steeds superieur wapentuig aangeleverd, die krijgen nog steeds miljarden aan buitenlandse steun... Het zal allicht niet zo zijn dat ze binnen vijf weken in Moskou staan, maar het zal zeker ook niet zo zijn dat Rusland binnen vijf weken in Kiev de vlag zal kunnen hijsen. In die zin heeft het veel meer weg van de Eerste-Wereldoorlog, waarbij er gewoon een hele lange, vervelende patstelling onstaat, tot een van de partijen gewoon 'op' is en het economisch niet meer aankan om die oorlog voort te zetten. Belangrijkste lijkt me nu vooral om een verdere escalatie van het conflict te voorkomen en dan toch maar aan tafel te gaan zitten. Dit lijkt er nu een beetje op een soort rare proxy-oorlog tussen Europa, de VS (waarbij het nogal diffuus is aan welke kant die nu eigenlijk staan), Rusland, andere partijen (weet ik veel wie allemaal) te gaan worden à la Korea, Vietnam, Afghanistan... wat hebben we allemaal wel niet gehad. Staakt het vuren!quote:Op maandag 3 maart 2025 18:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Duitsland had op dat moment niet heel veel meer te winnen laat staan dat ze nog iets af konden dwingen. Duitsland was overgeleverd aan de grillen van de overwinnaars en dat is helaas in Oekraïne niet veel anders zonder de steun van de VS.
Er zullen toch echt concessies gemaakt moeten worden naar Rusland toe daar ontkom je niet aan tenzij je een verdere escalatie wil riskeren.
@Chivaz begrijpt het verschil tussen een fatsoenlijk functionerende democratie en een meerderheidsdictatuur niet zo goed. Vraag hem nog eens hoe het ook alweer zat met Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus als democratisch wordt beslist dat homorechten moeten worden ingeperkt, dan is dat wat jou betreft prima.
@:howardroark vindt het dan tenminste nog jammer.
De anti Rusland campagne is vooral aangestuurd door de VS, decennialang. Europa + Rusland, dat zou te machtig worden.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben als Europa Rusland als een volwaardige handelspartner zou behandelen. Sterker nog, ik denk dat er na de val van de Sovjet-Unie (zoals Gorbatsjov ook al aangaf) de grote fout is gemaakt om Rusland een beetje te pesten en verder in de isolatie te drukken, in plaats van (ook Gorbatsjov, geloof ik, maar ik parafraseer), 'Rusland op te nemen in het Huis van Europa'. 't Is een beetje de arrogantie van het Westen geweest om maar aan te nemen dat het nieuwe Rusland zich wel naar de wil van het Westen zou schikken.
Dat gezegd hebbende, dat de VS nu Rusland in de hol kruipt en zegt: 'Ga ook eigenlijk je gang maar.- is weer een heel ander uiterste. Poetin zal zelf toch ook niet de fout moeten begaan om maar te denken dat Europa zich zomaar naar Ruslands willetje zal schikken als er geen steun van de VS meer komt. Lang verhaal kort: prima als er wat leuker en gezelliger met Rusland omgegaan zou worden, maar dan mag men eerst even de Oekraïne verlaten en enkele honderden miljarden aan herstelbetalingen overhevelen, naar mijn idee. Dat moet als volwaardig handelspartner dan toch geen enkel probleem meer zijn, wel?
Wat zou Xi daar eigenlijk van vinden!quote:Op maandag 3 maart 2025 18:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De anti Rusland campagne is vooral aangestuurd door de VS, decennialang. Europa + Rusland, dat zou te machtig worden.
Daarom is het ook zo leip dat ze nu juist voor Rusland kiezen.
Maar als je 't abstract bekijkt kan het ook zo zijn dat de VS(Trumpisten) denkt voorbijgestreefd te worden door China, als het samenspeelt met Rusland. Dan is het beter om die uit elkaar te drijven en Rusland weer als handelspartner in te lijven.
Weet je, de Mickey mouse wereld waar jij in geloofd strookt gewoon niet met de realiteit. Om al de verloren gebieden terug te winnen moet er militair opgetreden worden tegen Rusland en dat kan Oekraïne simpelweg niet want ze hebben daar de manschappen en het materiaal niet voor.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat typ je ook gewoon, zonder met je ogen te knipperen. Wat een verwrongen wereldbeeld en moraliteitsbesef moet je dan hebben. Een land dat wordt aangevallen moet maar gewoon gebieden afstaan, notabene aan de agressor, om gewoon met rust gelaten te worden. Echt.
Oh ik moet er ook een waardeoordeel over geven. Mijn hemel wat een treurnis. Nee ik ben niet tegen het homohuwelijk. Ben je nu tevreden?quote:Op maandag 3 maart 2025 18:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus als democratisch wordt beslist dat homorechten moeten worden ingeperkt, dan is dat wat jou betreft prima.
Xi zou het niet leuk vinden denk ik, als Amerika de overhand neemt in de handel/relaties met Rusland.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:22 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat zou Xi daar eigenlijk van vinden! [ afbeelding ].
Dat betwijfel ik, aangezien Trump met schijnbare toestemming van Poetin flink wil investeren in Oekraïne, en de bodemschatten wil toe eigenen.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niet overtuigend.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oh ik moet er ook een waardeoordeel over geven. Mijn hemel wat een treurnis. Nee ik ben niet tegen het homohuwelijk. Ben je nu tevreden?
Dat lijkt mij ook sterk, waarbij ik me dan afvraag of het wel zo'n goede zet is. Ik las tussen neus en lippen door (moet ik ook nog opzoeken, misschien vergis ik me daar ook in) dat het VK nu ook een mineralendeal aan Oekraïne voor wilde stellen. Het begint meer en meer op een soort Scramble for Ukraine te lijken, zoals we dat eind 19de eeuw ook in Afrika zagen gebeuren. Vergeet niet dat het kolonialisme daar voornamelijk ook door private partijen werd uitgevoerd.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Xi zou het niet leuk vinden denk ik, als Amerika de overhand neemt in de handel/relaties met Rusland.
Als je alle moraliteit op zij zet, en de wereld bekijkt als een bordspel met pionnetjes, nummertjes en vlakjes, zie ik 't als een logische verklaring waarom de VS nu doet wat het doet.
Dat ze 't enkel doen omdat ze idioot zijn, uit wraak, of omdaf Europa te weinig heeft bijgedragen, dat lijkt me heel sterk.
Met die 10 vrije dagen/jaar van ze.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:30 schreef Toby56 het volgende:
Mooie tijden in het verschiet voor de reislustige Amerikanen.
Lekker selfies maken met Lenin op het Rode Plein en/of zonnen op het strand van Gaza.
Het ene gat met het andere vullen heeft nog nooit gewerkt.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een flink gat dat de VS kan opvullen.
Ja, maar haar e-mails!quote:
Dat is geen frame.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Maar ze duwen ons nu in de handen van China. Als Europa en China gaan samenwerken is dat blok veel sterker dan US + Rusland. US + Rusland is zwakker dan US + Europa was. Als je van bordspelletjes houdt zijn het heel onlogische zetten die Amerika plaatst.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Xi zou het niet leuk vinden denk ik, als Amerika de overhand neemt in de handel/relaties met Rusland.
Als je alle moraliteit op zij zet, en de wereld bekijkt als een bordspel met pionnetjes, nummertjes en vlakjes, zie ik 't als een logische verklaring waarom de VS nu doet wat het doet.
Dat ze 't enkel doen omdat ze idioot zijn, uit wraak, of omdaf Europa te weinig heeft bijgedragen, dat lijkt me heel sterk.
Ja of het slim is, is de vraag, zeer opportunistisch in ieder geval.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:36 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook sterk, waarbij ik me dan afvraag of het wel zo'n goede zet is. Ik las tussen neus en lippen door (moet ik ook nog opzoeken, misschien vergis ik me daar ook in) dat het VK nu ook een mineralendeal aan Oekraïne voor wilde stellen. Het begint meer en meer op een soort Scramble for Ukraine te lijken, zoals we dat eind 19de eeuw ook in Afrika zagen gebeuren. Vergeet niet dat het kolonialisme daar voornamelijk ook door private partijen werd uitgevoerd.
Omdat het niet alleen Trump is, die zet enkel handtekeningetjes.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar ze duwen ons nu in de handen van China. Als Europa en China gaan samenwerken is dat blok veel sterker dan US + Rusland. US + Rusland is zwakker dan US + Europa was. Als je van bordspelletjes houdt zijn het heel onlogische zetten die Amerika plaatst.
Daarbij we kunnen toch lezen en zien wat Amerikanen als redenen geven voor deze switch, dat het een gecalculeerde beslissing is blijkt nergens uit.
Ik vind het juist vrij bijzonder hoe mensen toch telkens proberen te doen dat achter zelfs de domste Trump beslissingen toch een groter idee zit. We kennen de man nu toch al tijden, domheid is een logischer verklaring dan 5D chess van de man die AI plaatjes van zichzelf plaatst met zichzelf als koning.
Beste vriendjes is weer heel wat anders natuurlijk. Maar China heeft er weldegelijk belang bij dat hun grootste afzetmarkt; Europa niet helemaal naar de klote gaat.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Omdat het niet alleen Trump is, die zet enkel handtekeningetjes.
En wie zegt dat China en Europa zomaar even de beste vrienden worden. Als China Taiwan in neemt bijv., heb je precies dezelfde situatie als met Oekraïne.
Tja, voor wie is dat goed....... nieuws.quote:bron: nos
'VS stopt voorlopig met uitvoeren cyberaanvallen op Rusland'
De Amerikaanse regering heeft de cyberoperaties tegen Rusland tijdelijk stopgezet, zo melden functionarissen aan Amerikaanse media. Er is geen reden gegeven voor de beslissing, noch is duidelijk hoe lang de pauze zal duren.
Al het nieuws uit het Witte Huis is goed nieuws voor Poetin.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja, voor wie is dat goed....... nieuws.
Dingen beginnen inmiddels er wel retedik bovenop te liggen.
Ik denk dat ze in het Kremlin hun geluk met deze nieuwe len(g)te van USA niet op kunnen.quote:bron: RT 03mar25 14:27 (link mag je zelf zoeken)
President Donald Trump has stated that the US should prioritize domestic issues, such as migrant crime, rather than focusing on Russian President Vladimir Putin.
....
However, Russian Foreign Minister Sergey Lavrov has commended Trump’s approach, noting that it “largely aligns with our vision.” The American leader has dismissed concerns about his relationship to Putin, emphasizing that Washington has more pressing matters to address.
Mijn punt is niet dat Trump een schaakmeester is, maar dat er wel een idee achter zit voor zijn handelingen en waar een heel team achter staat van niet enkel domme mensen die het uitwerkt, voorlegt en ondersteund. En dat je het niet simpel weg kan zetten als "het slaat nergens op." Wat fris is en wat niet, dat doet er in die wereld niet toe.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Beste vriendjes is weer heel wat anders natuurlijk. Maar China heeft er weldegelijk belang bij dat hun grootste afzetmarkt; Europa niet helemaal naar de klote gaat.
Taiwan is niet goed vergelijkbaar met Oekraine, want dat is voor ons nou een ver van ons bed show daarbij heeft China een veel reelere claim op dat land, Nederland erkent Taiwan ook niet eens als land. China heeft een veel reelere claim op Taiwan omdat het ook heel vaak China is geweest en alleen afgescheden werd omdat toen China communistisch werd de nationalistische regering van China naar Taiwan in ballingschap is gegaan. Wat dat betreft heeft Taiwan ook nog een claim op China.
Dat China Taiwan binnenkort gaat innemen lijkt me een kwestie van tijd. Ik ben daar zeker niet voor maar Trump heeft met zijn huidige beleid daar min of meer het groene licht voor gegeven. Hij zegt letterlijk, sterke landen als China/VS/Rusland kunnen pakken wat ze pakken kunnen. Ik vind China trouwens helemaal niet zo'n fris land hoor maar Amerika is onbetrouwbaarder en beide landen hebben geen enkel probleem met autoritarisme. Op die manier krijgen wij ook altijd extreem veel anti-China en pro-US propaganda binnen.
Hij is zeker geen schaakmeester en voert gewoon het georkestreerde Rep-programma van 20 punten uit waarbij hij door companen in spé(l) wordt ingefluisterd.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mijn punt is niet dat Trump een schaakmeester is, maar dat er wel een idee achter zit voor zijn handelingen en waar een heel team achter staat van niet enkel domme mensen die het uitwerkt, voorlegt en ondersteund. En dat je het niet simpel weg kan zetten als "het slaat nergens op."
Wat fris is en wat niet, dat doet er in die wereld niet toe.
Of zijn idee in de realiteit daadwerkelijk weerklank vindt, blijft natuurlijk de vraag. Overmoedigheid kost hun hopelijk de kop.
Dat zijn mensen die wel kunnen maar niet willen begrijpen dat over tal van rechten des mens niet is te stemmen noch is te (ver)oordelen dan daarmee onvoorwaardelijk instemmen en hooguit daar zelf wat van mogen (be)denken.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Neem aan dat hij het hier vandaan heeft dus helemaal uit de lucht gegrepen is het ook niet:quote:
quote:
EU spends more on Russian oil and gas than financial aid to Ukraine – report EU spends more on Russian oil and gas than financial aid to Ukraine – report
Europe estimated to have bought ¤22bn of fossil fuels from Russia in 2024 but gave ¤19bn to support Kyiv
Ajit Niranjan, 24 Feb 2025
The EU is spending more money on Russian fossil fuels than on financial aid to Ukraine, a report marking the third anniversary of the invasion has found.
EU member states bought ¤21.9bn (£18.1bn) of Russian oil and gas in the third year of the war, according to estimates from the Centre for Research on Energy and Clean Air (Crea), despite the efforts under way to kick the continent’s addiction to the fuels that fund Vladimir Putin’s war chest.
The amount is one-sixth greater than the ¤18.7bn the EU allocated to Ukraine in financial aid in 2024, according to a tracker from the Kiel Institute for the World Economy (IfW Kiel).
Vaibhav Raghunandan, an analyst at Crea and coauthor of the report, said: “Purchasing Russian fossil fuels is, quite plainly, akin to sending financial aid to the Kremlin and enabling its invasion. [It’s] a practice that must stop immediately to secure not just Ukraine’s future, but also Europe’s energy security.”
The researchers compiled trade data to estimate the value of Russian fuels that were sold around the world in the third year of the invasion. They forecast data for February 2025, which is not yet available, based on imports in January.
In the calendar year 2024, the EU spent 39% more on Russian fossil fuel imports than it set aside for Ukraine. The aid figure does not include military or humanitarian contributions.
Christoph Trebesch, an economist at IfW Kiel, which was not involved in the analysis, said there was a striking gap between how much aid donors had mobilised for Ukraine compared with past wars, with European donors spending on average less than 0.1% of GDP a year.
He said: “Many countries were more generous in past conflicts. Germany, for example, mobilised much more aid, more quickly for Kuwait’s liberation in 1990/91 than it has for Ukraine in a comparable time period.”
The report also found Russia earned ¤242bn from global fossil fuel exports in the third year of its full-scale invasion of Ukraine, with revenues since the start of the war “now inching closer to the trillion figure” as the country adapts to sanctions.
Russia gets up to half of its tax revenues from the oil and gas sector and has sought to bypass sanctions by moving fuels on a “shadow fleet” of old and underinsured tankers. The obscure ships are responsible for transporting about one-third of its fossil fuel export revenues, according to Crea.
On Wednesday, EU ambassadors agreed on new measures to target Russia’s shadow fleet in the 16th round of sanctions since the war began.
The Crea researchers estimated Russian fossil fuel revenues could fall 20% by beefing up existing sanctions and plugging gaps. The measures include closing a “refining loophole” through which Europe can buy Russian crude that has been processed in another country, and restricting gas flows through the Turkstream pipeline.
The report also called for a crackdown on liquefied natural gas (LNG). Europe has slashed its imports of piped Russian gas since the start of the Ukraine war but has sated some of its hunger for energy with shipments of super-chilled gas, including from Russia.
Jan-Eric Fähnrich, a gas analyst at Rystad Energy, said the role of LNG in the EU and UK has grown dramatically since the start of the war, shooting up from a prewar high of 81.3mt in 2019 to 119mt in 2022. He said: “Russia captured the spot as No 2 LNG exporter to Europe last year.”
Verduurzaming en onafhankelijkheid van fossiele brandstoffen... Allemaal 'linkse hobbies', toch?quote:Op maandag 3 maart 2025 20:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neem aan dat hij het hier vandaan heeft dus helemaal uit de lucht gegrepen is het ook niet:
https://www.theguardian.c(...)l-aid-ukraine-report
Het klopt wel, die verslaving aan fossiel zijn we niet zomaar vanaf helaas.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neem aan dat hij het hier vandaan heeft dus helemaal uit de lucht gegrepen is het ook niet:
https://www.theguardian.c(...)l-aid-ukraine-report
Sowieso gaat er veel te weinig naar verduurzaming en klimaat. Als we in 2100 onder water zitten trekken we de haren uit de kop.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:04 schreef JAM het volgende:
[..]
Verduurzaming en onafhankelijkheid van fossiele brandstoffen... Allemaal 'linkse hobbies', toch?.
The aid figure does not include military or humanitarian contributions.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Tja dat zijn zo van die vercijferde uitspraken van appels en peren op het niveau van desinformatie die iemand dan "wat dan?" moet gaan duiden.quote:
So tired of winningquote:Op maandag 3 maart 2025 20:12 schreef Kijkertje het volgende:
U.S.A.I.D. Memos Detail Human Costs of Cuts to Foreign Aid
The world is likely to see millions more malaria infections and 200,000 cases of paralytic polio each year, according to an agency whistle-blower.
[ afbeelding ]
Totale hulp zal zo'n beetje over de 100 miljard gaan, maar ik doelde erop dat hij het waarschijnlijk in de Guardian had gelezen (of nu ja, op X had gelezen in een Tweet van iemand die de Guardian had gelezen).quote:Op maandag 3 maart 2025 20:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
The aid figure does not include military or humanitarian contributions.
Het is geen totaalplaatje.
Het is klaar met de links-liberale wereldorde en de rechtse coalitie (coalition of morality) van VS-Rusland-Iran-Saoedi-Arabie, vanuit Europa gesteund door nativistisch rechts zal de dienst gaan uitmaken. Het zal klaar zijn met WOKE en DIY.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
De verduurzamingindustrie is de snelst groeiende in Europa. Wat dat betreft is die hele van kruistocht van rechts tegen verduurzaming compleet van de pot gerukt. Het is in ons belang dat we onafhankelijk worden op energiegebied, dat kan beter met verduurzaming én het zorgt voor de zo graag geziene economische groei. Je zou denken zo'n win-win moet politiek gezien breed gedragen zijn.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:04 schreef JAM het volgende:
[..]
Verduurzaming en onafhankelijkheid van fossiele brandstoffen... Allemaal 'linkse hobbies', toch?.
Ik weet het ook niet. Ik hoor de hele dag DIY dit, DIY dat, slecht, slecht en Trump gaat daar een eind aan maken.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:28 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Dat is wel heel treurig. Ik ben een klusliefhebber.
Wat natuurlijk voor een hoop gedoe gaat zorgen want waarom zouden mensen nu tegen gelijkwaardigheid zijn, eerlijke behandeling en participatie.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet. Ik hoor de hele dag DIY dit, DIY dat, slecht, slecht en Trump gaat daar een eind aan maken.
Ja, ik ben zelf meer van FFM, CMNF en BDSM, maar ja... ieder zijn meug hè.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:43 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ronny Jackson en Pete Hegseth zijn dan weer meer van de DUI...
Ik heb de opgebaarde Lenin nog gezien...lang geleden, opgebaard in de koelkast op t Rode plein.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:30 schreef Toby56 het volgende:
Mooie tijden in het verschiet voor de reislustige Amerikanen.
Lekker selfies maken met Lenin op het Rode Plein en/of zonnen op het strand van Gaza.
Het hoeft ook niet te kloppen, de schaapjes blaten het toch wel trots na.quote:Op maandag 3 maart 2025 21:01 schreef Kijkertje het volgende:
DOGE Claims Credit for Killing Contracts That Were Already Dead
Elon Musk’s group claimed credit for canceling procurement agreements that had been completed years earlier, the latest in a string of public errors on its site.
[ afbeelding ]
Wat dat betreft doet Musk hetzelfde als Trump: problemen oplossen die er helemaal niet zijn, de (financiele) voordelen ervan schromelijk overdrijven en daar de overwinning van claimen.
Dat is het mooie van post truth politics: het doer er niet meer toe of het waar is.quote:Op maandag 3 maart 2025 21:01 schreef Kijkertje het volgende:
DOGE Claims Credit for Killing Contracts That Were Already Dead
Elon Musk’s group claimed credit for canceling procurement agreements that had been completed years earlier, the latest in a string of public errors on its site.
[ afbeelding ]
Wat dat betreft doet Musk hetzelfde als Trump: problemen oplossen die er helemaal niet zijn, de (financiele) voordelen ervan schromelijk overdrijven en daar de overwinning van claimen.
Ja, daarover gesproken, waar zijn Chivaz en Adelaartje?quote:Op maandag 3 maart 2025 21:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet te kloppen, de schaapjes blaten het toch wel trots na.
Uitstellen, dreigen, dealtje sluiten, dealtje toch niet sluiten, dreigen, uitstellen, je hebt er echt niks aan die Trumpisten.quote:
quote:Op maandag 3 maart 2025 21:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet te kloppen, de schaapjes blaten het toch wel trots na.
Volgens het Trump-beginsel: 'You just tell them and they believe you'quote:Op maandag 3 maart 2025 21:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is het mooie van post truth politics: het doer er niet meer toe of het waar is.
Die hadden vannacht al Russia Today Corvee, dus mogen nu even uitrusten.quote:Op maandag 3 maart 2025 21:08 schreef V. het volgende:
[..]
Ja, daarover gesproken, waar zijn Chivaz en Adelaartje?
Mag ik wel nog mijn treinentafel afbouwen?quote:
De beelden:quote:Op maandag 3 maart 2025 21:32 schreef V. het volgende:
Trump houdt net een toespraak op tv over zijn tariff-plannen en bij Fox zag je de onder in beeld live de beurs inzakken![]()
![]()
Ik vraag me steeds af of Trump niet gewoon los gaat op Zelensky (en dus Oekraïne) omdat hij er na zijn vorige presidentschap nog een appeltje mee te schillen had. Hij lijkt me er kleinzerig genoeg voor.quote:Op maandag 3 maart 2025 21:21 schreef Kijkertje het volgende:
Fmr. CIA Official: Ukrainian ‘ceasefire’ is ‘surrender by another name’
Zonder enige veiligheidsgaranties van de VS maar wel 50% van de opbrengsten uit het delven van zeldzame mineralen en daar wil die flapdrol dan de Nobelprijs voor krijgen![]()
'99% of poor people have a fridge at home'quote:Op maandag 3 maart 2025 20:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja dat zijn zo van die vercijferde uitspraken van appels en peren op het niveau van desinformatie die iemand dan "wat dan?" moet gaan duiden.
Ik weet het wel zeker.quote:Op maandag 3 maart 2025 21:54 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik vraag me steeds af of Trump niet gewoon los gaat op Zelensky (en dus Oekraïne) omdat hij er na zijn vorige presidentschap nog een appeltje mee te schillen had. Hij lijkt me er kleinzerig genoeg voor.
Trump weet maar al te goed hoe propaganda en politieke manipulatie werkt. Hij bespeelt de diepgewortelde psychologische mechanismen in de mens.quote:Op maandag 3 maart 2025 21:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[..]
Volgens het Trump-beginsel: 'You just tell them and they believe you'
Denk jij, Verenigde Staten wordt gewoon omgevormd naar een soort van Hongarije/Servië waarbij het kiesstelsel zo wordt aangepast dat Vance in 2028 het presidentschap wint. Democraten zijn kansloos.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Trump gaat 2028 niet halen hoor..
Totale ineenstorting van MAGA in de VS momenteel
Ik zie het niet...waar baseer je dat op?quote:Op maandag 3 maart 2025 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik hoop het, maar maga is machtig. Elke republikein die weerstand biedt wordt hard aangevallen en de republikeinen zijn nog niet van plan trump weerstand te bieden.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik weet dat er momenteel gekke dingen gebeuren daar maar ik heb nog wel het geloof in de VS dat er over vier jaar gewoon weer eerlijke verkiezingen zullen komen. Tenminste ik heb het idee dat de rechterlijke macht daar gewoon zijn werk doet.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Denk jij, Verenigde Staten wordt gewoon omgevormd naar een soort van Hongarije/Servië waarbij het kiesstelsel zo wordt aangepast dat Vance in 2028 het presidentschap wint. Democraten zijn kansloos.
Trump trekt er alleen niets van aan. Checks and balances zijn kapot als ze hun werk niet doen.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik weet dat er momenteel gekke dingen gebeuren daar maar ik heb nog wel het geloof in de VS dat er over vier jaar gewoon weer eerlijke verkiezingen zullen komen. Tenminste ik heb het idee dat de rechterlijke macht daar gewoon zijn werk doet.
#tariffsquote:Op maandag 3 maart 2025 22:43 schreef V. het volgende:
De tandjes... ergens vorige week was de voorspelling van de Amerikaanse GDP +2,3% voor Q1.
Afgelopen vrijdag bijgesteld naar -1,5% en vandaag naar -3%.
Un-be-fucking-lievable wat een clown show![]()
![]()
Nou ja voor Trump beginnen de jaren ook te tellen, wie zegt dat hij er over 4 jaar nog is? Het lijkt me in ieder geval niet iemand met een enigszins gezonde leefstijl.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar maga is machtig. Elke republikein die weerstand biedt wordt hard aangevallen en de republikeinen zijn nog niet van plan trump weerstand te bieden.
Vroeg of laat schiet hij zichzelf daarmee natuurlijk gewoon in de voet.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Trump trekt er alleen niets van aan. Checks and balances zijn kapot als ze hun werk niet doen.
Vreemd, zijn dokter geeft juist aan dat hij de fitste president ooit is.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:45 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nou ja voor Trump beginnen de jaren ook te tellen, wie zegt dat hij er over 4 jaar nog is? Het lijkt me in ieder geval niet iemand met een enigszins gezonde leefstijl.
Dat zeg ik al sinds 2014.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Vroeg of laat schiet hij zichzelf daarmee natuurlijk gewoon in de voet.
4 jaar geleden was het dankzij Mike Pence die weigerde mee te gaan in het plan van Trump dat de democratie daar nog even door kon.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik weet dat er momenteel gekke dingen gebeuren daar maar ik heb nog wel het geloof in de VS dat er over vier jaar gewoon weer eerlijke verkiezingen zullen komen. Tenminste ik heb het idee dat de rechterlijke macht daar gewoon zijn werk doet.
Je bent echt te naïef.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als ie al het Witte Huis uit wordt gesleurd, komt dat niet door checks and balances iig.quote:
Just tired of winning, bro...quote:Op maandag 3 maart 2025 22:43 schreef V. het volgende:
De tandjes... ergens vorige week was de voorspelling voor de groei van de Amerikaanse GDP +2,3% voor Q1.
Afgelopen vrijdag bijgesteld naar -1,5% en vandaag naar bijna -3%.
Un-be-fucking-lievable wat een clown show![]()
![]()
Dat wordt me een post-mortem in april...
Daarom wordt Vance als buikspreekpop van Musk in 2028 naar voren geschoven als presidentskandidaat. Keurig binnen de grondwet van geen derde termijn (Trump is dan ook 82) en geen presidentskandidaat die niet in de Verenigde Staten geboren is. Door manipulatie en hervorming van het kiesstelsel wint Vance de verkiezingen van 2028 en vervolgens ook de verkiezingen van 2032. Wat er dan in 2036 gaat gebeuren is dan een raadsel.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:45 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nou ja voor Trump beginnen de jaren ook te tellen, wie zegt dat hij er over 4 jaar nog is? Het lijkt me in ieder geval niet iemand met een enigszins gezonde leefstijl.
Want? Hij mag dan president zijn maar hij heeft niet de macht de complete Amerikaanse democratie omver te werpen.quote:
OMG, waar haal jij je info?quote:Op maandag 3 maart 2025 22:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Want? Hij mag dan president zijn maar hij heeft niet de macht de complete Amerikaanse democratie omver te werpen.
quote:Op maandag 3 maart 2025 22:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Want? Hij mag dan president zijn maar hij heeft niet de macht de complete Amerikaanse democratie omver te werpen.
quote:
Als de dokter iets anders zegt wordt hem waarschijnlijk een gebrek aan respect verweten en wordt hij vervangen door een arts die zegt dat deze fitste president ooit de 100 meter binnen de 10 sec kan lopen als hij dat zou willen.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:46 schreef Vis1980 het volgende:
Vreemd, zijn dokter geeft juist aan dat hij de fitste president ooit is.
Het moet nog blijken hoe lang het stand houdt, voorlopig is ie alles af aan het breken, ook de mensen die een onderzoek in zouden kunnen stellen naar hem worden gewoon ontslagen. Het gaat het in ieder geval zo lang mogelijk proberen en daarna is er nog een blik landverradende kremlins die klaar staat om open getrokken te worden. Ondertussen is Musk echt alles weg aan het snijden.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nee, niet in zijn eentje nee. Maar met al die stromannen die hij overal aan het installeren is wordt het toch langzamerhand gevaarlijk, volgens mij.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 maart 2025 23:02 schreef APK het volgende:
[..]
Als de dokter iets anders zegt wordt hem waarschijnlijk een gebrek aan respect verweten en wordt hij vervangen door een arts die zegt dat deze fitste president ooit de 100 meter binnen de 10 sec kan lopen als hij dat zou willen.
Niets verbaast mij meer.
Musk en figuren als Stephen Miller zijn het grotere gevaar voor de democratie hierin. Trump is een lafaard en een useful idiot.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het moet nog blijken hoe lang het stand houdt, voorlopig is ie alles af aan het breken, ook de mensen die een onderzoek in zouden kunnen stellen naar hem worden gewoon ontslagen. Het gaat het in ieder geval zo lang mogelijk proberen en daarna is er nog een blik landverradende kremlins die klaar staat om open getrokken te worden. Ondertussen is Musk echt alles weg aan het snijden.
quote:Op maandag 3 maart 2025 23:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Musk en figuren als Stephen Miller zijn het grotere gevaar voor de democratie hierin. Trump is een lafaard en een useful idiot.
Er is geen visie, geen beleid, geen ideologie. Slechts geld verdienen over de rug van andere mensen die niet tot 'jouw' groepje behoren. Terms & conditions apply.
Als het recht niet meer uitmaakt, dan maakt de grondwet ook niet uit. Musk gaat die plek gewoon zelf claimen, hoewel hij niet in de VS geboren is. Maar zonder de grondwet, maakt dat niet uit.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Daarom wordt Vance als buikspreekpop van Musk in 2028 naar voren geschoven als presidentskandidaat. Keurig binnen de grondwet van geen derde termijn (Trump is dan ook 82) en geen presidentskandidaat die niet in de Verenigde Staten geboren is. Door manipulatie en hervorming van het kiesstelsel wint Vance de verkiezingen van 2028 en vervolgens ook de verkiezingen van 2032. Wat er dan in 2036 gaat gebeuren is dan een raadsel.
Dit is woke en daarom mag Europa kapot gaan. Aldus een user.quote:
NB: het is 10% op brandstof vanuit Canadaquote:bron: nu.nl 03mar23
De Verenigde Staten voeren vanaf dinsdag importheffingen in op producten uit Canada en Mexico. De buurlanden van de VS hebben "geen kans" meer om de importtarieven van 25 procent te voorkomen, zegt de Amerikaanse president Donald Trump maandag.
Zijn diploma's hangen in ieder geval keurig netjes aan de muur.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Never judge a bo....never mind.
Diploma's of niet, als je gaat vertellen dat een obese man, die meestal alleen maar slechte dingen eet, de fitste president ooit is, dan ben je op geen mogelijkheid nog serieus te nemen.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zijn diploma's hangen in ieder geval keurig netjes aan de muur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tarieven voor Mexico, Canada én China én voor agriculturele producten.
Mooi man.
Des te eerder komt de burger in opstand. Fakkel en hooivork, opwaarts!"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:Op maandag 3 maart 2025 23:18 schreef Salina het volgende:
Zeg, het bewust tanken van de economie was toch ook onderdeel van die hele Dark Gothic MAGA theorie?
Just checking."Het zal pijn kunnen doen", was wat ze zeiden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Dat was de pivot. Daarvoor was het mantra dat direct na het invoeren van de tariffs, het geld tegen de plinten zou klotsen. Al dat geld van andere landen die voor de tariffs zouden betalen.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
"Het zal pijn kunnen doen", was wat ze zeiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |