Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Er is natuurlijk een flink gat dat de VS kan opvullen. En gezien veel landen hun boycot zullen aanhouden, kan de VS winstgevende dealtjes krijgen en bovendien als doorgeefluik gaan fungeren. En het westen kan er niet zo heel veel tegen doen. Kleinere landen kunnen ze wel straffen als die de sancties overtreden, maar bij de VS gaat dat niet lukken natuurlijk.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit denk ik ook. De cheeto bonito wil gewoon 'great deals' kunnen maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Het belangrijkste is dat trump er zelf persoonlijk van profiteerd. De rest is bijzaak en boeit hem weinig. Zolang hij er zelf aan kan verdienen vind hij alles prima.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een flink gat dat de VS kan opvullen. En gezien veel landen hun boycot zullen aanhouden, kan de VS winstgevende dealtjes krijgen en bovendien als doorgeefluik gaan fungeren. En het westen kan er niet zo heel veel tegen doen. Kleinere landen kunnen ze wel straffen als die de sancties overtreden, maar bij de VS gaat dat niet lukken natuurlijk.
Ik snap het frame niet dat Trump een idioot zou zijn. De man weet wat hij doet en wat hij spint en moet daar hard op aangevallen worden.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:20 schreef Perrin het volgende:
Hoe Trump zijn bezorgde electoraat noemt:
[ x ]
Geeft ie de ontslagen MAGA-fans ook nog eens een trap na. Gaat nog erg interessant worden in de VS, ik zie ze echt het Witte Huis uitgesleurd worden als het in dit tempo doorgaat.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:20 schreef Perrin het volgende:
Hoe Trump zijn bezorgde electoraat noemt:
[ x ]
Misschien moeten we een kleuterjuf met ervaring met dit gedrag sturen om met Trump te onderhandelen. En dit meen ik eigenlijk wel serieus. Iemand met ervaring om op dit niveau te communiceren.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik snap het frame niet dat Trump een idioot zou zijn. De man weet wat hij doet en wat hij spint en moet daar hard op aangevallen worden.
Door hem als een kleuter te behandelen verergert zijn gedrag en dat van zijn supporters alleen maar.
En zeg dat het de vrouw van Putin is die Trump hoogstpersoonlijk wilt bedanken.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:31 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Misschien moeten we een kleuterjuf met ervaring met dit gedrag sturen om met Trump te onderhandelen. En dit meen ik eigenlijk wel serieus. Iemand met ervaring om op dit niveau te communiceren.
Ik hoop het echt. Geeft goede tv zoals Trump zou zeggenquote:Op maandag 3 maart 2025 16:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Geeft ie de ontslagen MAGA-fans ook nog eens een trap na. Gaat nog erg interessant worden in de VS, ik zie ze echt het Witte Huis uitgesleurd worden als het in dit tempo doorgaat.
https://www.upinthesky.nl(...)ort-weer-in-amerika/quote:In Istanbul voerden Amerikaanse en Russische diplomaten ‘constructieve gesprekken’. Onderdeel van de onderhandelingen was een eventuele heropening van het luchtruim voor de ander.
Afgelopen donderdag onderhandelden Amerikaanse diplomaten met hun Russische collega’s in Istanbul. Volgens Russische media duurden de gesprekken ruim zes uur. Daar bespraken ze vooral de ‘praktische stappen die nodig zijn in het belang van de volkeren om de betrekkingen tussen beide landen te herstellen’, aldus het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken. Het telefoongesprek tussen Trump en Poetin eerder deze maand gold als aanleiding voor de onderhandelingen.
Wat het ministerie precies bedoelt met ‘praktische stappen’ is onduidelijk. Wel blijkt dat de Russen een voorstel deden het luchtruim voor de andere partij weer te openen. Verder spraken ze ook over het herstellen van de normale werkzaamheden van de diplomatieke vertegenwoordigingen van beide landen. Bovendien moeten beide partijen de financiële betrekkingen weer rechttrekken.
https://tweakers.net/nieu(...)en-rusland-stop.htmlquote:Amerikaanse minister van Defensie zet digitale operaties tegen Rusland stop
e Amerikaanse minister van Defensie Pete Hegseth heeft het U.S. Cyber Command opgedragen om offensieve digitale operaties tegen Rusland stop te zetten. Hegseth zou de maatregel hebben genomen om de relatie tussen de Verenigde Staten en Rusland te verbeteren.
Dat zei ik ook al. Europa kan dan niets anders dan ook de VS streng straffen, maar dat is vrijwel onmogelijk.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:41 schreef Friggles het volgende:
Als we in Europa de sancties blijven handhaven zal het dan lastig zaken worden doen met de VS. Gaat de VS straks als een U-bochtland fungeren.
Ik zal m'n moeder even bellen, momentquote:Op maandag 3 maart 2025 16:31 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Misschien moeten we een kleuterjuf met ervaring met dit gedrag sturen om met Trump te onderhandelen. En dit meen ik eigenlijk wel serieus. Iemand met ervaring om op dit niveau te communiceren.
Wat was de vraag dan? Ik zie een post met dat ik dingen zou hebben geclaimd, ik ben dus erg benieuwd wát dit dan zou zijn. Als we dat al niet helder hebben is het dus schijnbaar de bedoeling dat we een discussie gaan voeren op basis van woorden die mij in de mond worden gelegd, daar doe ik niet mee.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eigenlijk geef je geen antwoord op de vraag.
Het ene sluit het andere toch niet uit. Ik kan Trump toch een idioot vinden maar ook vinden dat hij grotendeels weet wat hij doet. De Amerikanen zouden hem en Elon en nog een zooi snel naar Mars moeten sturen.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik snap het frame niet dat Trump een idioot zou zijn. De man weet wat hij doet en wat hij spint en moet daar hard op aangevallen worden.
Door hem als een kleuter te behandelen verergert zijn gedrag en dat van zijn supporters alleen maar.
quote:Op maandag 3 maart 2025 16:38 schreef Wantie het volgende:
De VS bouwt de sancties tegen Rusland af:
[..]
https://www.upinthesky.nl(...)ort-weer-in-amerika/
[..]
https://tweakers.net/nieu(...)en-rusland-stop.html
Wat je reactie is op de volgende stap tegen LGBTwhatever door het homohuwelijk aan banden te leggen.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat was de vraag dan? Ik zie een post met dat ik dingen zou hebben geclaimd, ik ben dus erg benieuwd wát dit dan zou zijn. Als we dat al niet helder hebben is het dus schijnbaar de bedoeling dat we een discussie gaan voeren op basis van woorden die mij in de mond worden gelegd, daar doe ik niet mee.
Voor wie nog enige twijfel had aan wiens kant Trumpf staat...quote:Op maandag 3 maart 2025 16:38 schreef Wantie het volgende:
De VS bouwt de sancties tegen Rusland af:
[..]
https://www.upinthesky.nl(...)ort-weer-in-amerika/
[..]
https://tweakers.net/nieu(...)en-rusland-stop.html
Weinig, omdat dit hier als eerste nog helemaal geen sprake van is en tweede ik vind dat huwelijk (net zoals abortus of drugs) iets voor de staten individueel is omdat de verschillen in de VS rondom zulke themas ook enorm kunnen wisselen per staat.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat je reactie is op de volgende stap tegen LGBTwhatever door het homohuwelijk aan banden te leggen.
Dat kan helemaal niet zonder tussenkomst van het hooggerechtshof.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat je reactie is op de volgende stap tegen LGBTwhatever door het homohuwelijk aan banden te leggen.
En wie zitten daar? Juist, voornamelijk trump-loyalisten.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet zonder tussenkomst van het hooggerechtshof.
Als je het wereldbeeld van de huidige Trump-regering neemt, zij zien het in principe simpelweg niet als hun taak om Oekraïne te beschermen, mede omdat het geen NAVO of EU-land is. Kun je het niet mee eens zijn, maar waarom moet men de sancties tegen Rusland dan in stand houden?quote:Op maandag 3 maart 2025 17:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor wie nog enige twijfel had aan wiens kant Trumpf staat...
Daar zitten conservatieve rechters geen Trump loyalisten. Bijzonder dat je populistische praat verafschuwt maar er zelf niet voor terugdeinst om het te gebruiken wanneer het je uitkomt.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
En wie zitten daar? Juist, voornamelijk trump-loyalisten.
Het zou in mijn ogen beter en logischer zijn dat we in Europa deze stap zouden nemen.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je het wereldbeeld van de huidige Trump-regering neemt, zij zien het in principe simpelweg niet als hun taak om Oekraïne te beschermen, mede omdat het geen NAVO of EU-land is. Kun je het niet mee eens zijn, maar waarom moet men de sancties tegen Rusland dan in stand houden?
Ik had liever gezien dat men hier anders in had gestaan omdat dit natuurlijk een zwart-wit kwestie is (vind ik in elk geval). Maar als de VS de handen ervan af trekt, heeft dat niets te maken met kiezen voor Rusland. Dat is weer een ander uiterste.
De pijnlijke realiteit is dat de oorlog in Oekraïne nu vooral een grote zorg is voor landen in Europa.
Mwah, gezien de huidige situatie in Oekraïne is dat natuurlijk lastig. Rusland heeft zonder enige reden Oekraïne aangevallen en vormt met deze expansionistische drift een potentieel gevaar nog meer Europese landen.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het zou in mijn ogen beter en logischer zijn dat we in Europa deze stap zouden nemen.
Ik heb vanochtend op aanraden van Beathoven de speech van Sachs gekeken.
Die pleitte er voor om de Amerikaanse lijn te laten varen en te kiezen voor een eigen buitenlandbeleid waarin Rusland als een volwaardige handelspartner word behandeld.
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben als Europa Rusland als een volwaardige handelspartner zou behandelen. Sterker nog, ik denk dat er na de val van de Sovjet-Unie (zoals Gorbatsjov ook al aangaf) de grote fout is gemaakt om Rusland een beetje te pesten en verder in de isolatie te drukken, in plaats van (ook Gorbatsjov, geloof ik, maar ik parafraseer), 'Rusland op te nemen in het Huis van Europa'. 't Is een beetje de arrogantie van het Westen geweest om maar aan te nemen dat het nieuwe Rusland zich wel naar de wil van het Westen zou schikken.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het zou in mijn ogen beter en logischer zijn dat we in Europa deze stap zouden nemen.
Die pleitte er voor om de Amerikaanse lijn te laten varen en te kiezen voor een eigen buitenlandbeleid waarin Rusland als een volwaardige handelspartner word behandeld.
Dus de Trump doctrine is dat internationaal recht niet meer bestaat en landen en dat landen grondgebied van andere landen mogen annexeren. Het recht van de sterkste geldt.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je het wereldbeeld van de huidige Trump-regering neemt, zij zien het in principe simpelweg niet als hun taak om Oekraïne te beschermen, mede omdat het geen NAVO of EU-land is. Kun je het niet mee eens zijn, maar waarom moet men de sancties tegen Rusland dan in stand houden?
Ik had liever gezien dat men hier anders in had gestaan omdat dit natuurlijk een zwart-wit kwestie is (vind ik in elk geval). Maar als de VS de handen ervan af trekt, heeft dat niets te maken met kiezen voor Rusland. Dat is weer een ander uiterste.
De pijnlijke realiteit is dat de oorlog in Oekraïne nu vooral een grote zorg is voor landen in Europa.
Oorlogen worden nooit gestart zonder reden. Het openlijke geflirt met Oekraïne dat in de Russische invloedsfeer ligt heeft heel wat kwaad bloed gezet.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, gezien de huidige situatie in Oekraïne is dat natuurlijk lastig. Rusland heeft zonder enige reden Oekraïne aangevallen en vormt met deze expansionistische drift een potentieel gevaar nog meer Europese landen.
Oekraïne heeft in 1996 onder druk zijn kernwapens ingeleverd. 1.900 strategische kernkoppen, 44 bommenwerpers, bijna 200 intercontinentale ballistische raketten en meer ellende. In ruil daarvoor ontving Oekraine van Engeland, Amerika en Rusland veiligheidsgaranties. Rusland heeft deze meerdere malen gebroken, zelfs het land aangevallen en Amerika en Engeland schenden deze veiligheidsgarantie een beetje waarbij Amerika nu helemaal niks meer wil. In mijn ogen wordt Oekraïne gewoon genaaidquote:Op maandag 3 maart 2025 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, dat is toch niet zo moeilijk dan? Verlaat Oekraïne, betaal enkele honderden miljarden herstelbetalingen en dan praten we verder. Dat heeft Duitsland niet lang geleden ook heel netjes gedaan, toch?quote:Op maandag 3 maart 2025 17:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oorlogen worden nooit gestart zonder reden. Het openlijke geflirt met Oekraïne dat in de Russische invloedsfeer ligt heeft heel wat kwaad bloed gezet.
Ik ben er wel voor dat we defensie flink moeten opschalen maar tegelijkertijd moeten we wel naar een situatie toe waar de Europeanen kiezen voor hun eigen belangen en daar horen normale betrekkingen met Rusland bij.
Bekijk deze YouTube-video
Ik ben het in principe met je eens maar dat laatste kun je niet zomaar afdwingen. Daar zal toch echt stevig over onderhandeld moeten worden. Met veiligheidsgaranties voor Oekraïne en helaas zal Oekraïne wat territorium moeten afstaan.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben als Europa Rusland als een volwaardige handelspartner zou behandelen. Sterker nog, ik denk dat er na de val van de Sovjet-Unie (zoals Gorbatsjov ook al aangaf) de grote fout is gemaakt om Rusland een beetje te pesten en verder in de isolatie te drukken, in plaats van (ook Gorbatsjov, geloof ik, maar ik parafraseer), 'Rusland op te nemen in het Huis van Europa'. 't Is een beetje de arrogantie van het Westen geweest om maar aan te nemen dat het nieuwe Rusland zich wel naar de wil van het Westen zou schikken.
Dat gezegd hebbende, dat de VS nu Rusland in de hol kruipt en zegt: 'Ga ook eigenlijk je gang maar.- is weer een heel ander uiterste. Poetin zal zelf toch ook niet de fout moeten begaan om maar te denken dat Europa zich zomaar naar Ruslands willetje zal schikken als er geen steun van de VS meer komt. Lang verhaal kort: prima als er wat leuker en gezelliger met Rusland omgegaan zou worden, maar dan mag men eerst even de Oekraïne verlaten en enkele honderden miljarden aan herstelbetalingen overhevelen, naar mijn idee. Dat moet als volwaardig handelspartner dan toch geen enkel probleem meer zijn, wel?
Ik weet niet of daar heel veel verschil tussen zit. Ze zijn zorgvuldig door hem vervangen, ook al tijdens zíjn eerste ambstermijn.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar zitten conservatieve rechters geen Trump loyalisten.
Duitsland had op dat moment niet heel veel meer te winnen laat staan dat ze nog iets af konden dwingen. Duitsland was overgeleverd aan de grillen van de overwinnaars en dat is helaas in Oekraïne niet veel anders zonder de steun van de VS.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:02 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou, dat is toch niet zo moeilijk dan? Verlaat Oekraïne, betaal enkele honderden miljarden herstelbetalingen en dan praten we verder. Dat heeft Duitsland niet lang geleden ook heel netjes gedaan, toch?
Dit is helaas altijd de realiteit ongeacht het bestaan van het internationaal recht. Daarom zijn oorlogen ook gewonnen via een sterk leger en niet via het wapperen met het internationale recht. En vooral wij in Europa hebben dit eerste compleet vergeten, denkende dat het tweede vanaf nu de oplossing zou zijn.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus de Trump doctrine is dat internationaal recht niet meer bestaat en landen en dat landen grondgebied van andere landen mogen annexeren. Het recht van de sterkste geldt.
Dat gaat een mooi precedent scheppen.
Ik ben ook geen voorstander van het binnenhalen van al die Oostbloklanden, maar als zij de ambitie hebben om bij de EU of de NAVO te willen, moet dat gewoon kunnen. Rusland dient natuurlijk niet te bepalen bij welke allianties omringende landen zich wel of niet aansluiten.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oorlogen worden nooit gestart zonder reden. Het openlijke geflirt met Oekraïne dat in de Russische invloedsfeer ligt heeft heel wat kwaad bloed gezet.
Ik ben er wel voor dat we defensie flink moeten opschalen maar tegelijkertijd moeten we wel naar een situatie toe waar de Europeanen kiezen voor hun eigen belangen en daar horen normale betrekkingen met Rusland bij.
Rusland wil helemaal geen 'normale betrekkingen', zo is wel gebleken de afgelopen 10-15 jaar.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
I know I know about Joe (and his lovely wife).quote:Op maandag 3 maart 2025 09:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, de ouwe Joe was niet erg van het protecten van children, hoor. Google hem maar even en kijk hoe hij met zijn dochter is omgegaan. Dus ik vrees dat RFK ook niet al te beschermend zal zijn geweest.
En dat typ je ook gewoon, zonder met je ogen te knipperen. Wat een verwrongen wereldbeeld en moraliteitsbesef moet je dan hebben. Een land dat wordt aangevallen moet maar gewoon gebieden afstaan, notabene aan de agressor, om gewoon met rust gelaten te worden. Echt.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]helaas zal Oekraïne wat territorium moeten afstaan.
Rusland was een volwaardig handelspartner, tot groot verdriet en van Trump destijds, en toch besloot Rusland dat op het spel te zetten door Oekraïne aan te vallen.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat het voorstel dat ik boven heb gedaan door Rusland vooral als een pijnlijke nederlaag worden ervaren. Er zit, hoe vreemd dat ook moge zijn, door het (praktische) wegvallen van de VS in ieder geval wel een beetje schot in de zaak. Rusland wint er verder hélemaal niets mee om een groter conflict met Europa op te starten,- daar valt gewoon niets te halen, zeker nu blijkt dat Europa meer dan bereidwillig is zich solidair een eensgezind te verdedigen - met kontenlikkertje Órban als hoge uitzondering in dat rijtje -. De trieste realiteit is nu dat beide partijen (omdat er gewoon geen duidelijke winnaar aan te wijzen valt en beide partijen geen enkele baat hebben bij een zwaardere escalatie van het conflict - gewoon door zullen vechten en modderen, tot er eens onderhandelingen komen. Ik hoop van harte dat Europa daar het voortouw in gaat nemen om tot een daadwerkelijke, verstandige en langdurige vrede te komen in plaats van het '...en wat levert dat ons op?'-gelul van Trump. Volgens mij (maar dat moet ik nog even goed doorlezen enzo), was La France al bezig met een voorstel tot een staakt-het-vuren.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben het in principe met je eens maar dat laatste kun je niet zomaar afdwingen. Daar zal toch echt stevig over onderhandeld moeten worden. Met veiligheidsgaranties voor Oekraïne en helaas zal Oekraïne wat territorium moeten afstaan.
Het is verschrikkelijk naïef geweest Oekraïne dit te vragen inderdaad. Maar je kunt ook wel nagaan dat zulke beloftes enkele decennia later, als de wereld er totaal anders uitziet, weinig meer waard zijn. Poetin is namelijk Jeltsin niet. En in 2014, toen Rusland de Krim annexeerde, had dit helemaal duidelijk moet zijn. De Westerse reactie is toen veel te slap geweest.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oekraïne heeft in 1996 onder druk zijn kernwapens ingeleverd. 1.900 strategische kernkoppen, 44 bommenwerpers, bijna 200 intercontinentale ballistische raketten en meer ellende. In ruil daarvoor ontving Oekraine van Engeland, Amerika en Rusland veiligheidsgaranties. Rusland heeft deze meerdere malen gebroken, zelfs het land aangevallen en Amerika en Engeland schenden deze veiligheidsgarantie een beetje waarbij Amerika nu helemaal niks meer wil. In mijn ogen wordt Oekraïne gewoon genaaid
Precies en de volgende keer moeten ze dat maar weer doen, moeten ze maar niet zo net daar tussen Rusland en Europa zitten.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat typ je ook gewoon, zonder met je ogen te knipperen. Wat een verwrongen wereldbeeld en moraliteitsbesef moet je dan hebben. Een land dat wordt aangevallen moet maar gewoon gebieden afstaan, notabene aan de agressor, om gewoon met rust gelaten te worden. Echt.
Dus als democratisch wordt beslist dat homorechten moeten worden ingeperkt, dan is dat wat jou betreft prima.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar zitten conservatieve rechters geen Trump loyalisten. Bijzonder dat je populistische praat verafschuwt maar er zelf niet voor terugdeinst om het te gebruiken wanneer het je uitkomt.
Maar goed zoals HowardRoarke al aangaf dan zou het uiteindelijk bij de Staten komen te liggen en word er democratisch over beslist.
Duitsland had na, wat zullen we zeggen, '43 zo ongeveer werkelijk geen énkele schijn van kans meer om die oorlog ook maar op enige manier tot een goed einde te brengen. Met Oekraïne is dat nu heel anders. Die krijgen nog steeds superieur wapentuig aangeleverd, die krijgen nog steeds miljarden aan buitenlandse steun... Het zal allicht niet zo zijn dat ze binnen vijf weken in Moskou staan, maar het zal zeker ook niet zo zijn dat Rusland binnen vijf weken in Kiev de vlag zal kunnen hijsen. In die zin heeft het veel meer weg van de Eerste-Wereldoorlog, waarbij er gewoon een hele lange, vervelende patstelling onstaat, tot een van de partijen gewoon 'op' is en het economisch niet meer aankan om die oorlog voort te zetten. Belangrijkste lijkt me nu vooral om een verdere escalatie van het conflict te voorkomen en dan toch maar aan tafel te gaan zitten. Dit lijkt er nu een beetje op een soort rare proxy-oorlog tussen Europa, de VS (waarbij het nogal diffuus is aan welke kant die nu eigenlijk staan), Rusland, andere partijen (weet ik veel wie allemaal) te gaan worden à la Korea, Vietnam, Afghanistan... wat hebben we allemaal wel niet gehad. Staakt het vuren!quote:Op maandag 3 maart 2025 18:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Duitsland had op dat moment niet heel veel meer te winnen laat staan dat ze nog iets af konden dwingen. Duitsland was overgeleverd aan de grillen van de overwinnaars en dat is helaas in Oekraïne niet veel anders zonder de steun van de VS.
Er zullen toch echt concessies gemaakt moeten worden naar Rusland toe daar ontkom je niet aan tenzij je een verdere escalatie wil riskeren.
@Chivaz begrijpt het verschil tussen een fatsoenlijk functionerende democratie en een meerderheidsdictatuur niet zo goed. Vraag hem nog eens hoe het ook alweer zat met Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus als democratisch wordt beslist dat homorechten moeten worden ingeperkt, dan is dat wat jou betreft prima.
@:howardroark vindt het dan tenminste nog jammer.
De anti Rusland campagne is vooral aangestuurd door de VS, decennialang. Europa + Rusland, dat zou te machtig worden.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben als Europa Rusland als een volwaardige handelspartner zou behandelen. Sterker nog, ik denk dat er na de val van de Sovjet-Unie (zoals Gorbatsjov ook al aangaf) de grote fout is gemaakt om Rusland een beetje te pesten en verder in de isolatie te drukken, in plaats van (ook Gorbatsjov, geloof ik, maar ik parafraseer), 'Rusland op te nemen in het Huis van Europa'. 't Is een beetje de arrogantie van het Westen geweest om maar aan te nemen dat het nieuwe Rusland zich wel naar de wil van het Westen zou schikken.
Dat gezegd hebbende, dat de VS nu Rusland in de hol kruipt en zegt: 'Ga ook eigenlijk je gang maar.- is weer een heel ander uiterste. Poetin zal zelf toch ook niet de fout moeten begaan om maar te denken dat Europa zich zomaar naar Ruslands willetje zal schikken als er geen steun van de VS meer komt. Lang verhaal kort: prima als er wat leuker en gezelliger met Rusland omgegaan zou worden, maar dan mag men eerst even de Oekraïne verlaten en enkele honderden miljarden aan herstelbetalingen overhevelen, naar mijn idee. Dat moet als volwaardig handelspartner dan toch geen enkel probleem meer zijn, wel?
Wat zou Xi daar eigenlijk van vinden!quote:Op maandag 3 maart 2025 18:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De anti Rusland campagne is vooral aangestuurd door de VS, decennialang. Europa + Rusland, dat zou te machtig worden.
Daarom is het ook zo leip dat ze nu juist voor Rusland kiezen.
Maar als je 't abstract bekijkt kan het ook zo zijn dat de VS(Trumpisten) denkt voorbijgestreefd te worden door China, als het samenspeelt met Rusland. Dan is het beter om die uit elkaar te drijven en Rusland weer als handelspartner in te lijven.
Weet je, de Mickey mouse wereld waar jij in geloofd strookt gewoon niet met de realiteit. Om al de verloren gebieden terug te winnen moet er militair opgetreden worden tegen Rusland en dat kan Oekraïne simpelweg niet want ze hebben daar de manschappen en het materiaal niet voor.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat typ je ook gewoon, zonder met je ogen te knipperen. Wat een verwrongen wereldbeeld en moraliteitsbesef moet je dan hebben. Een land dat wordt aangevallen moet maar gewoon gebieden afstaan, notabene aan de agressor, om gewoon met rust gelaten te worden. Echt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |