abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216910757
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus als democratisch wordt beslist dat homorechten moeten worden ingeperkt, dan is dat wat jou betreft prima.

@:howardroark vindt het dan tenminste nog jammer.
Oh ik moet er ook een waardeoordeel over geven. Mijn hemel wat een treurnis. Nee ik ben niet tegen het homohuwelijk. Ben je nu tevreden?
pi_216910816
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:22 schreef JAM het volgende:

[..]
Wat zou Xi daar eigenlijk van vinden! [ afbeelding ].
Xi zou het niet leuk vinden denk ik, als Amerika de overhand neemt in de handel/relaties met Rusland.

Als je alle moraliteit op zij zet, en de wereld bekijkt als een bordspel met pionnetjes, nummertjes en vlakjes, zie ik 't als een logische verklaring waarom de VS nu doet wat het doet.

Dat ze 't enkel doen omdat ze idioot zijn, uit wraak, of omdaf Europa te weinig heeft bijgedragen, dat lijkt me heel sterk.
pi_216910823
Mooie tijden in het verschiet voor de reislustige Amerikanen.

Lekker selfies maken met Lenin op het Rode Plein en/of zonnen op het strand van Gaza.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_216910828
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Oorlogen worden nooit gestart zonder reden. Het openlijke geflirt met Oekraïne dat in de Russische invloedsfeer ligt heeft heel wat kwaad bloed gezet.
Ik ben er wel voor dat we defensie flink moeten opschalen maar tegelijkertijd moeten we wel naar een situatie toe waar de Europeanen kiezen voor hun eigen belangen en daar horen normale betrekkingen met Rusland bij.

Bekijk deze YouTube-video
Dat betwijfel ik, aangezien Trump met schijnbare toestemming van Poetin flink wil investeren in Oekraïne, en de bodemschatten wil toe eigenen.

Even los van het feit dat Rusland niet bepaalt welke koers buurlanden mogen varen.

Normale betrekkingen zijn vooralsnog niet in het belang van Europa, na het verraad van Rusland in 2021/2022.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216910852
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Oh ik moet er ook een waardeoordeel over geven. Mijn hemel wat een treurnis. Nee ik ben niet tegen het homohuwelijk. Ben je nu tevreden?
Niet overtuigend.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 3 maart 2025 @ 18:36:46 #56
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216910893
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Xi zou het niet leuk vinden denk ik, als Amerika de overhand neemt in de handel/relaties met Rusland.

Als je alle moraliteit op zij zet, en de wereld bekijkt als een bordspel met pionnetjes, nummertjes en vlakjes, zie ik 't als een logische verklaring waarom de VS nu doet wat het doet.

Dat ze 't enkel doen omdat ze idioot zijn, uit wraak, of omdaf Europa te weinig heeft bijgedragen, dat lijkt me heel sterk.
Dat lijkt mij ook sterk, waarbij ik me dan afvraag of het wel zo'n goede zet is. Ik las tussen neus en lippen door (moet ik ook nog opzoeken, misschien vergis ik me daar ook in) dat het VK nu ook een mineralendeal aan Oekraïne voor wilde stellen. Het begint meer en meer op een soort Scramble for Ukraine te lijken, zoals we dat eind 19de eeuw ook in Afrika zagen gebeuren. Vergeet niet dat het kolonialisme daar voornamelijk ook door private partijen werd uitgevoerd.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_216910931
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:30 schreef Toby56 het volgende:
Mooie tijden in het verschiet voor de reislustige Amerikanen.

Lekker selfies maken met Lenin op het Rode Plein en/of zonnen op het strand van Gaza.
Met die 10 vrije dagen/jaar van ze. _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216910977
  maandag 3 maart 2025 @ 18:43:59 #59
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216910985
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:15 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Er is natuurlijk een flink gat dat de VS kan opvullen.
Het ene gat met het andere vullen heeft nog nooit gewerkt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 3 maart 2025 @ 18:44:36 #60
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216910991
quote:
Ja, maar haar e-mails!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 3 maart 2025 @ 18:54:22 #61
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216911084
twitter

lol
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 3 maart 2025 @ 18:57:34 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216911126
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:22 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik snap het frame niet dat Trump een idioot zou zijn. De man weet wat hij doet en wat hij spint en moet daar hard op aangevallen worden.

Door hem als een kleuter te behandelen verergert zijn gedrag en dat van zijn supporters alleen maar.
Dat is geen frame.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216911160
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Maar ze duwen ons nu in de handen van China. Als Europa en China gaan samenwerken is dat blok veel sterker dan US + Rusland. US + Rusland is zwakker dan US + Europa was. Als je van bordspelletjes houdt zijn het heel onlogische zetten die Amerika plaatst.

Daarbij we kunnen toch lezen en zien wat Amerikanen als redenen geven voor deze switch, dat het een gecalculeerde beslissing is blijkt nergens uit.

Ik vind het juist vrij bijzonder hoe mensen toch telkens proberen te doen dat achter zelfs de domste Trump beslissingen toch een groter idee zit. We kennen de man nu toch al tijden, domheid is een logischer verklaring dan 5D chess van de man die AI plaatjes van zichzelf plaatst met zichzelf als koning.
pi_216911233
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:36 schreef JAM het volgende:

[..]
Dat lijkt mij ook sterk, waarbij ik me dan afvraag of het wel zo'n goede zet is. Ik las tussen neus en lippen door (moet ik ook nog opzoeken, misschien vergis ik me daar ook in) dat het VK nu ook een mineralendeal aan Oekraïne voor wilde stellen. Het begint meer en meer op een soort Scramble for Ukraine te lijken, zoals we dat eind 19de eeuw ook in Afrika zagen gebeuren. Vergeet niet dat het kolonialisme daar voornamelijk ook door private partijen werd uitgevoerd.
Ja of het slim is, is de vraag, zeer opportunistisch in ieder geval.
pi_216911261
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar ze duwen ons nu in de handen van China. Als Europa en China gaan samenwerken is dat blok veel sterker dan US + Rusland. US + Rusland is zwakker dan US + Europa was. Als je van bordspelletjes houdt zijn het heel onlogische zetten die Amerika plaatst.

Daarbij we kunnen toch lezen en zien wat Amerikanen als redenen geven voor deze switch, dat het een gecalculeerde beslissing is blijkt nergens uit.

Ik vind het juist vrij bijzonder hoe mensen toch telkens proberen te doen dat achter zelfs de domste Trump beslissingen toch een groter idee zit. We kennen de man nu toch al tijden, domheid is een logischer verklaring dan 5D chess van de man die AI plaatjes van zichzelf plaatst met zichzelf als koning.
Omdat het niet alleen Trump is, die zet enkel handtekeningetjes.

En wie zegt dat China en Europa zomaar even de beste vrienden worden. Als China Taiwan in neemt bijv., heb je precies dezelfde situatie als met Oekraïne.

En ik zie de VS er nog wel voor in om de ex-bondgenoten toch op afstand aan het lijntje te houden.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:15:43 #66
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216911331
Waarschijnlijk wel ja..
twitter

Trump Crash of 2025 incoming.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216911392
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216911441
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:09 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Omdat het niet alleen Trump is, die zet enkel handtekeningetjes.

En wie zegt dat China en Europa zomaar even de beste vrienden worden. Als China Taiwan in neemt bijv., heb je precies dezelfde situatie als met Oekraïne.
Beste vriendjes is weer heel wat anders natuurlijk. Maar China heeft er weldegelijk belang bij dat hun grootste afzetmarkt; Europa niet helemaal naar de klote gaat.

Taiwan is niet goed vergelijkbaar met Oekraine, want dat is voor ons nou een ver van ons bed show daarbij heeft China een veel reelere claim op dat land, Nederland erkent Taiwan ook niet eens als land. China heeft een veel reelere claim op Taiwan omdat het ook heel vaak China is geweest en alleen afgescheden werd omdat toen China communistisch werd de nationalistische regering van China naar Taiwan in ballingschap is gegaan. Wat dat betreft heeft Taiwan ook nog een claim op China.

Dat China Taiwan binnenkort gaat innemen lijkt me een kwestie van tijd. Ik ben daar zeker niet voor maar Trump heeft met zijn huidige beleid daar min of meer het groene licht voor gegeven. Hij zegt letterlijk, sterke landen als China/VS/Rusland kunnen pakken wat ze pakken kunnen. Ik vind China trouwens helemaal niet zo'n fris land hoor maar Amerika is onbetrouwbaarder en beide landen hebben geen enkel probleem met autoritarisme. Op die manier krijgen wij ook altijd extreem veel anti-China en pro-US propaganda binnen.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:24:09 #69
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216911450
quote:
bron: nos
'VS stopt voorlopig met uitvoeren cyberaanvallen op Rusland'

De Amerikaanse regering heeft de cyberoperaties tegen Rusland tijdelijk stopgezet, zo melden functionarissen aan Amerikaanse media. Er is geen reden gegeven voor de beslissing, noch is duidelijk hoe lang de pauze zal duren.
Tja, voor wie is dat goed....... nieuws.
Dingen beginnen inmiddels er wel retedik bovenop te liggen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216911530
quote:
11s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:24 schreef Vallon het volgende:

[..]
Tja, voor wie is dat goed....... nieuws.
Dingen beginnen inmiddels er wel retedik bovenop te liggen.
Al het nieuws uit het Witte Huis is goed nieuws voor Poetin.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:32:06 #71
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216911568
Ondertussen op RT.....
quote:
bron: RT 03mar25 14:27 (link mag je zelf zoeken)
President Donald Trump has stated that the US should prioritize domestic issues, such as migrant crime, rather than focusing on Russian President Vladimir Putin.
....
However, Russian Foreign Minister Sergey Lavrov has commended Trump’s approach, noting that it “largely aligns with our vision.” The American leader has dismissed concerns about his relationship to Putin, emphasizing that Washington has more pressing matters to address.
Ik denk dat ze in het Kremlin hun geluk met deze nieuwe len(g)te van USA niet op kunnen.
En dan ook weten dat Putin nog niets heeft bewogen anders dan stoicijns zich stil houden en blijven afvuren.

Het kan verkeren.... en, denk ik dan, dat het Russisch offensief om o.a. migranten te bewegen het Westen te overweldigen flink zoden aan de dijk zet.
pi_216911592
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Beste vriendjes is weer heel wat anders natuurlijk. Maar China heeft er weldegelijk belang bij dat hun grootste afzetmarkt; Europa niet helemaal naar de klote gaat.

Taiwan is niet goed vergelijkbaar met Oekraine, want dat is voor ons nou een ver van ons bed show daarbij heeft China een veel reelere claim op dat land, Nederland erkent Taiwan ook niet eens als land. China heeft een veel reelere claim op Taiwan omdat het ook heel vaak China is geweest en alleen afgescheden werd omdat toen China communistisch werd de nationalistische regering van China naar Taiwan in ballingschap is gegaan. Wat dat betreft heeft Taiwan ook nog een claim op China.

Dat China Taiwan binnenkort gaat innemen lijkt me een kwestie van tijd. Ik ben daar zeker niet voor maar Trump heeft met zijn huidige beleid daar min of meer het groene licht voor gegeven. Hij zegt letterlijk, sterke landen als China/VS/Rusland kunnen pakken wat ze pakken kunnen. Ik vind China trouwens helemaal niet zo'n fris land hoor maar Amerika is onbetrouwbaarder en beide landen hebben geen enkel probleem met autoritarisme. Op die manier krijgen wij ook altijd extreem veel anti-China en pro-US propaganda binnen.
Mijn punt is niet dat Trump een schaakmeester is, maar dat er wel een idee achter zit voor zijn handelingen en waar een heel team achter staat van niet enkel domme mensen die het uitwerkt, voorlegt en ondersteund. En dat je het niet simpel weg kan zetten als "het slaat nergens op." Wat fris is en wat niet, dat doet er in die wereld niet toe.

Of zijn idee in de realiteit daadwerkelijk weerklank vindt, blijft natuurlijk de vraag. Overmoedigheid kost hun hopelijk de kop. ;)
  maandag 3 maart 2025 @ 19:41:15 #73
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216911763
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Mijn punt is niet dat Trump een schaakmeester is, maar dat er wel een idee achter zit voor zijn handelingen en waar een heel team achter staat van niet enkel domme mensen die het uitwerkt, voorlegt en ondersteund. En dat je het niet simpel weg kan zetten als "het slaat nergens op."

Wat fris is en wat niet, dat doet er in die wereld niet toe.

Of zijn idee in de realiteit daadwerkelijk weerklank vindt, blijft natuurlijk de vraag. Overmoedigheid kost hun hopelijk de kop. ;)
Hij is zeker geen schaakmeester en voert gewoon het georkestreerde Rep-programma van 20 punten uit waarbij hij door companen in spé(l) wordt ingefluisterd.
Zag je ook tijdens de Oval office, Trump reageerde pas toen Vance uit de z'n anus sprong. Het telefoon gesprek met
Putin was denk ik er vooral één met we maken een deal Donald, "doe dit en je bent de dealmaker" die geschiedenis schrijft en WW3 voorkomt.
Geen idee verder hoe dat WW3 in het hersenpan van Trump is terechtgekomen en al helemaal niet waarom (hoe dan) dit door Oekraïne kan worden veroorzaakt.

Het zal nog even duren voordat de Amerikanen zich realiseren dat ze zijn geringeloord.
Dat zie je nu al met de verbazing bij Trump stemmers da ze aan de kant worden gedoged.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:43:00 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216911810
  maandag 3 maart 2025 @ 19:44:15 #75
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216911844
Stukje bananenrepubliek.
twitter