abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216840501
Russische false flag!1!1!
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216840516
Een Ruslandknuffelaar die uit het niets een (voor)verkiezing won blijkt een boef te zijn.

Wie had dat nou verwacht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216840724
Hoeveel geld krijgen die puppets in het witte huis van ome Putin?
  woensdag 26 februari 2025 @ 13:49:02 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216840740
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:45 schreef Nober het volgende:
Roemeense gekozen president Călin Georgescu nu gearresteerd
Hier gaat het al fout :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216840809
Ziet eruit dat het goed is dat deze zware crimineel is opgepakt :)
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216840843
quote:
Oekraense praktijken.
  woensdag 26 februari 2025 @ 14:32:32 #9
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_216841283
De oppositie opsluiten net voor de verkiezingen... omdat ze wat gevonden hebben bij zijn bodyguard..?

Hopelijk kunnen Poetin en Trump gezamelijk een SMO aankondigen in de Roemeni om Europa te verlossen van de fascisten die er nu zitten. Het lijkt met de dag gekker te worden, de eurocraten zijn echt ten einde raad nu hun droom van een vierde rijk in duigen lijkt te vallen.
  woensdag 26 februari 2025 @ 14:33:54 #10
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_216841298
Het lijkt mij trouwens wel handig als een bodyguard vuurwapens tot zijn beschikking heeft. Of moet hij soms "paf paf paf" roepen?
pi_216841359
Bijzondere timing wel.
pi_216841455
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:33 schreef Cruzinats het volgende:
Het lijkt mij trouwens wel handig als een bodyguard vuurwapens tot zijn beschikking heeft. Of moet hij soms "paf paf paf" roepen?
Heavy assault wapens :{

Godsamme, de pro-Putin anti-EU brigade komt weer uit hun BNW hoekje gekropen :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216841465
quote:
81s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hier gaat het al fout :')
Gekozen door het Kremlin.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 26 februari 2025 @ 14:52:38 #14
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_216841484
puinhoop. geen idee hoe groot het pro-Russische sentiment onder de normale Roemenirs is eigenlijk. Ik vermoed niet zo heel groot, maar kan het fout hebben.
enkelband
pi_216841532
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:31 schreef inslagenreuring het volgende:
Russische false flag!1!1!
De Daciers kroon uit het Drents museum lag onder zijn bed verstopt. Of die gaan ze er nu snel onder leggen.
  woensdag 26 februari 2025 @ 15:00:22 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216841550
Dan zal die wel wat op zijn kerfstok hebben.
  woensdag 26 februari 2025 @ 15:05:47 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216841607
Ah, ik zie dat de webcare van het Kremlin dit topic ook al gevonden heeft.
Huilen dan.
pi_216841620
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:05 schreef Isdatzo het volgende:
Ah, ik zie dat de webcare van het Kremlin dit topic ook al gevonden heeft.
Die hebben het topic zelfs geopend.
  Forum Admin woensdag 26 februari 2025 @ 15:12:02 #19
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216841657
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:52 schreef recidivist het volgende:
puinhoop. geen idee hoe groot het pro-Russische sentiment onder de normale Roemenirs is eigenlijk. Ik vermoed niet zo heel groot, maar kan het fout hebben.
Niet heel groot, nee.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:32 schreef Cruzinats het volgende:
De oppositie opsluiten net voor de verkiezingen... omdat ze wat gevonden hebben bij zijn bodyguard..?

Hopelijk kunnen Poetin en Trump gezamelijk een SMO aankondigen in de Roemeni om Europa te verlossen van de fascisten die er nu zitten. Het lijkt met de dag gekker te worden, de eurocraten zijn echt ten einde raad nu hun droom van een vierde rijk in duigen lijkt te vallen.
:')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 26 februari 2025 @ 15:38:06 #20
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216841970
In tal van voormalige Oostblok landen gaat de jeugd niet stemmen omdat ze compleet geen vertrouwen in de politiek hebben… dat maakt het makkelijker voor kwaadwillende partijen (lees maar gerust russen) om winst te behalen omdat ze de oudjes makkelijker kunnen benvloeden door nostalgie en misinformatie
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 26 februari 2025 @ 15:38:34 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216841980
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oohja! :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:01:23 #22
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_216842264
Na eerst de verkiezingen ongeldig verklaard te hebben, stond ie alsnog op winst in de peilingen.

Dan moet ie maar op zo'n manier uit het veld geruimd worden.
The more debt, the better
pi_216842398
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:01 schreef flyguy het volgende:
Na eerst de verkiezingen ongeldig verklaard te hebben, stond ie alsnog op winst in de peilingen.

Zo gaat dat tegenwoordig in de EU.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_216845444
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:01 schreef flyguy het volgende:

De rechter heeft in ieder geval beslist dat hij feitelijk geen campagne mag voeren. Thierry Breton, de censuurpaus van de EU had ook al geopperd dat verkiezingen cancellen misschien ook wel in Duitsland moest gebeuren. We slaapwandelen de totalitaire dictatuur aan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216845802
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:12 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Had ie maar de juiste mening moeten hebben.
pi_216851206
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:12 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Als ze zo graag een vazal ran Rusland willen worden stappen ze er toch uit? Kan prima hoor.
pi_216851228
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als ze zo graag een vazal ran Rusland willen worden stappen ze er toch uit? Kan prima hoor.
Gaat nooit gebeuren, anders hadden ze niet ingegrepen bij de verkiezingen.
Roemenie is strategisch van cruciaal belang voor de EU en NAVO.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_216851300
Zouden Amerikanen nog iets te verbergen hebben met die Black Sites in Roemeni van ze. Was veel om te doen toen. Volgens mij is toen ook bevestigd dat die daar waren.
pi_216851396
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:04 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Gaat nooit gebeuren, anders hadden ze niet ingegrepen bij de verkiezingen.
Roemenie is strategisch van cruciaal belang voor de EU en NAVO.
Als je jouw logica volgt hadden ze het VK ook nooit eruit hebben laten stappen, die zijn een stuk waardevoller voor de EU dan de Roemenen.
pi_216851467
Georgescu zit ook al in het nazi-groeten clubje:
twitter
  donderdag 27 februari 2025 @ 13:32:57 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216851481
quote:
2s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:31 schreef xpompompomx het volgende:
Georgescu zit ook al in het nazi-groeten clubje:
[ x ]
Benieuwd naar de hersengymnastiek waarmee alle Vladje "we strijden tegen nazi's" Poetin-fluisteraars dit gaan goedpraten.
Huilen dan.
pi_216851706
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als je jouw logica volgt hadden ze het VK ook nooit eruit hebben laten stappen, die zijn een stuk waardevoller voor de EU dan de Roemenen.
10 jaar geleden was er geen oorlogsdreiging en was de relatie Rusland/EU nog goed, waren er geen pro-Russische partijen met macht/invloed die verkiezingen hadden gewonnen en daar werd ook niet de grootste NAVO-basis in Europa gebouwd. Sterker nog, het VK is n van de grootste supporters van Oekraine, precies in lijn met de EU.

Een NAVO-basis op een steenworp afstand van Oekraine is een stuk waardevoller dan een NAVO basis in Birmingham maar dat begrijp je zelf ook wel neem ik aan.
pi_216851712
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De rechter heeft in ieder geval beslist dat hij feitelijk geen campagne mag voeren. Thierry Breton, de censuurpaus van de EU had ook al geopperd dat verkiezingen cancellen misschien ook wel in Duitsland moest gebeuren. We slaapwandelen de totalitaire dictatuur aan.
Ja maar Rusland...
  Forum Admin donderdag 27 februari 2025 @ 14:18:26 #34
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216851866
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:02 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
10 jaar geleden was er geen oorlogsdreiging en was de relatie Rusland/EU nog goed, waren er geen pro-Russische partijen met macht/invloed die verkiezingen hadden gewonnen en daar werd ook niet de grootste NAVO-basis in Europa gebouwd. Sterker nog, het VK is n van de grootste supporters van Oekraine, precies in lijn met de EU.

Een NAVO-basis op een steenworp afstand van Oekraine is een stuk waardevoller dan een NAVO basis in Birmingham maar dat begrijp je zelf ook wel neem ik aan.
Wat een onzin, 10 jaar geleden was de krim net geannexeerd, waren de "lpr" en "dpr" net opgericht, was het een paar jaar na de verkrachting van Georgi, de lijst gaat door. Dat jij het niet hebt gezien of door hebt gehad (en met jou een heleboel anderen overigens) betekent niet dat het er niet was.

Juist dat apathische van die tijd heeft er onder andere voor gezorgd dat we nu in de shit zitten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216851939
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat een onzin, 10 jaar geleden was de krim net geannexeerd, waren de "lpr" en "dpr" net opgericht, was het een paar jaar na de verkrachting van Georgi, de lijst gaat door. Dat jij het niet hebt gezien of door hebt gehad (en met jou een heleboel anderen overigens) betekent niet dat het er niet was.

Juist dat apathische van die tijd heeft er onder andere voor gezorgd dat we nu in de shit zitten.
Niemand maakte zich daar destijds druk om en ging het bezuinigen op defensie volop door.
Toen was het gewoon geen argument, er was geen oorlogsdreiging.
  donderdag 27 februari 2025 @ 14:54:31 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216852322
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:03 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ja maar Rusland...
Het is vooral "Ja want Rusland"
pi_216859773
twitter
pi_216859810
quote:

De Roemeni ook echt.
Dit, dus.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 08:32:22 #39
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216859846
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 08:19 schreef stinkielinkie het volgende:
[ x ]
Klopt, en het omgekeerde gebeurt ook: in Polen komt er een EU-gezinde politicus aan de macht en sancties worden direct ingetrokken terwijl er voor de rechtsstaat (wat als excuus voor de sancties aangedragen werd) feitelijk nog niets is veranderd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_216860013
Tja, niemand weet meer wie waar wat doet, wat eerlijk is, wat echt is. Eigenlijk moeten we gewoon ophouden met meningen vormen over dit soort ontwikkelingen. Het heeft geen enkel nut.
pi_216860110
Als je populair onder fascistisch rechts bent dan moeten wetten niet meer voor jou gelden anders gaan ze janken hoor.
pi_216860246
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 08:32 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Klopt, en het omgekeerde gebeurt ook: in Polen komt er een EU-gezinde politicus aan de macht en sancties worden direct ingetrokken terwijl er voor de rechtsstaat (wat als excuus voor de sancties aangedragen werd) feitelijk nog niets is veranderd.
Het is net alsof het contraproductief is om iemand te straffen die de fouten van zijn voorganger heeft beloofd op te lossen.

De Poolse homovrije zones zijn bijvoorbeeld bijna allemaal verdwenen sinds pis weg is.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 09:50:27 #43
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216860562
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 09:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is net alsof het contraproductief is om iemand te straffen die de fouten van zijn voorganger heeft beloofd op te lossen.

De Poolse homovrije zones zijn bijvoorbeeld bijna allemaal verdwenen sinds pis weg is.
Veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_216860650
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 09:50 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven.
En dan kun je de sancties ook weer herstellen.
pi_216867471
Ik vraag me af. Is Vlad the Impaler hier aan het werk, of wordt Vlad ge-impaled.

Was werk van de Chinezen van TikTok toch? (Even bellen met C2000, kijken of er nog iets stoort)
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:31:16 #46
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_216871872
quote:

Landverraders zoals jij moeten lekker oprotten naar Rusland.

Dat er in de EU zaken niet altijd oke verlopen betekent niet opeens dat je bij vele malen ergere schurkenstaten moet aankloppen.
Krekker is de bom!
pi_216874245
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Benieuwd naar de hersengymnastiek waarmee alle Vladje "we strijden tegen nazi's" Poetin-fluisteraars dit gaan goedpraten.
Het is maar de vraag wie en wat Poetin met die kwalificatie "nazi's" nu precies bedoelde. Ik bedoel: keuze genoeg. Wilde hij van Utkin af, of wilde hij PMC Azov uitroeien of een ander nazi-clubje. Ik weet niet eens of nazi wel en scheldwoord is in het Russisch.
pi_216876198
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 04:19 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Het is maar de vraag wie en wat Poetin met die kwalificatie "nazi's" nu precies bedoelde. Ik bedoel: keuze genoeg. Wilde hij van Utkin af, of wilde hij PMC Azov uitroeien of een ander nazi-clubje. Ik weet niet eens of nazi wel en scheldwoord is in het Russisch.
Voor de russen betekend “nazi” niet meer dan tegen Rusland.

Dit is omdat ze alleen naar de negatieve punten kijken.

Concentratiekampen enzo hadden ze zelf ook, dus dat ervaren ze niet als negatief.

Beetje zoals wij wegenbouwers geen nazi’s noemen, omdat we het bouwen van wegen niet als negatief zien.
pi_216876245
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:08 schreef yessie234 het volgende:
Ik vraag me af. Is Vlad the Impaler hier aan het werk, of wordt Vlad ge-impaled.

Was werk van de Chinezen van TikTok toch? (Even bellen met C2000, kijken of er nog iets stoort)
>> BNW
pi_216877332
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef Shotty het volgende:

[..]
Voor de russen betekend “nazi” niet meer dan tegen Rusland.

Dit is omdat ze alleen naar de negatieve punten kijken.

Concentratiekampen enzo hadden ze zelf ook, dus dat ervaren ze niet als negatief.

Beetje zoals wij wegenbouwers geen nazi’s noemen, omdat we het bouwen van wegen niet als negatief zien.
Er er zit de traditionele sovjet interpretatie bij dat nazi's met name communisten vervolgden. Dat joden ook vervolgd werden, kreeg wat minder aandacht.
pi_216916629
Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die dit toejuichen.

Iedere verkiezing kent pogingen tot benvloeding van buitenaf. Nou is er nog nooit aangetoond dat die benvloeding ook daadwerkelijk de uitslag significant heeft benvloed, maar goed.

In Roemeni wordt nu een precedent geschapen waarmee iedere verkiezing ongeldig kan worden verklaard indien deze niet welgevallig is. En voor diegenen die het ok vinden dat iedere verkiezing waarbij anti EU partijen de macht grijpen ongeldig verklaard worden, bedenk dat in landen waar een regime zit die anti EU sentiment heeft straks niet meer weggestemd kan worden omdat zij ook kunnen zeggen: wij zijn weggestemd, maar er was benvloeding van buitenaf, dus opnieuw!

Als er al een extreme benvloeding gaande is, dan moet je de verkiezingen opschorten. Eenmaal gedaan zou je nooit de uitslag ongeldig mogen verklaren, tenzij er natuurlijk echt fraude is gepleegd.

Dit is echt het einde van democratie.
pi_216916880
twitter
pi_216917290
Ach Orban.
pi_216917478
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:17 schreef VEM2012 het volgende:

Iedere verkiezing kent pogingen tot benvloeding van buitenaf. Nou is er nog nooit aangetoond dat die benvloeding ook daadwerkelijk de uitslag significant heeft benvloed, maar goed.

In Roemeni wordt nu een precedent geschapen waarmee iedere verkiezing ongeldig kan worden verklaard indien deze niet welgevallig is. En voor diegenen die het ok vinden dat iedere verkiezing waarbij anti EU partijen de macht grijpen ongeldig verklaard worden, bedenk dat in landen waar een regime zit die anti EU sentiment heeft straks niet meer weggestemd kan worden omdat zij ook kunnen zeggen: wij zijn weggestemd, maar er was benvloeding van buitenaf, dus opnieuw!

Als er al een extreme benvloeding gaande is, dan moet je de verkiezingen opschorten. Eenmaal gedaan zou je nooit de uitslag ongeldig mogen verklaren, tenzij er natuurlijk echt fraude is gepleegd.

Waarom mensen dit toejuichen?

Omdat dit juist de democratie ondermijnt!
Stemmen kopen, inmenging van buitenlandse machten.
Alles rondom deze vent is corrupt en heel smerig.
Dat hij veel stemmen kreeg heeft niets met democratie te maken.

Het zou het heel anders maken als hij legit al 50/50 zat met de concurrenten.
pi_216917487
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Orban en deze corrupte Roemeense Rus ondermijnen en vernietigen democratie.

Democratie is wat het volk en de meerderheid wil.

Niet wat de Rus wil en de eenling wil.
pi_216917553
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Orban en deze corrupte Roemeense Rus ondermijnen en vernietigen democratie.

Democratie is wat het volk en de meerderheid wil.

Niet wat de Rus wil en de eenling wil.
Iedereen die de verkeerde mening heeft vernietigt de democratie. Zo kan je iedereen wel verwijderen.
pi_216917590
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:37 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Iedereen die de verkeerde mening heeft vernietigt de democratie. Zo kan je iedereen wel verwijderen.
Dat is niet hoe het werkt.

Maar als 99% iets wil en voor is dan hoort dat gewoon door te gaan.
Ipv 1% (Orban bv) die het tegen kan houden.

Dat is meer een dictatuur dan een democratie.

En Roemenie?
Die Calin was totaal geen serieuze kandidaat. Deed verder niet mee.
Oftewel geen burger wilde op hem stemmen.....

Is het dan democratie als hij door corruptie en inmenging aan de macht zou komen?

Nee....
pi_216990818
Georgescu mag vooralsnog niet meedoen aan de verkiezingen.

twitter

twitter
pi_216990889
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 20:54 schreef Nober het volgende:

[ x ]

[ x ]
We zien het overal, Nederland, de VS, Roemeni, het zijn de rechters die tegenover de kiezers staan in sluipende staatsgrepen.
pi_216991083
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 20:54 schreef Nober het volgende:

[ x ]

[ x ]
Gaat lekker daar.
  zondag 9 maart 2025 @ 21:15:14 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216991118
quote:

Er heerst complete hysterie momenteel en men wil niet meer luisteren naar kalme, rationele, feitelijke argumenten. Het hele forum wordt hier ook door verziekt. Als je niet meer gaat in de algehele hysterie dan ben je meteen een verrader.
The End Times are wild
pi_216991395
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waarom mensen dit toejuichen?

Omdat dit juist de democratie ondermijnt!
Stemmen kopen, inmenging van buitenlandse machten.
Alles rondom deze vent is corrupt en heel smerig.
Dat hij veel stemmen kreeg heeft niets met democratie te maken.

Het zou het heel anders maken als hij legit al 50/50 zat met de concurrenten.
Even voor de goede orde: sluitend bewijs ontbreekt. Dat is een heel groot probleem hier, want iedere zittende president kan zo aan de macht blijven door puur te roepen dat er sprake was van buitenlandse inmenging.

Al was het maar omdat er geen verkiezing is zonder enige buitenlandse inmenging.

Het gevaar: Trump kan over 4 jaar, ook al doet hij niet mee, iedere verkiezing op basis hiervan ongeldig verklaren. Daarmee blijft hij in de VS overigens geen president (zijn datum van aftreden staat vast, ook als er geen nieuwe president is gekozen), dus de gevolgen daar zijn niet zo ernstig, maar zou hij bv de Democratische partij vervolgens kunnen uitsluiten (zoals in Roemeni is gedaan), dan heb je toch een probleem lijkt mij.

Nou zal dat in de VS niet gebeuren omdat de VS echt een heel robuust systeem heeft, maar wat hier gebeurd is schept een heel gevaarlijk precedent.

Kijk, als dit heerschap nu onomstotelijk bewezen middels omkoping zelf de verkiezingen had gedraaid naar zijn voordeel, ok…

Maar dat is hier gewoon niet het geval.

Een ander risico is nog dat straks de mensen die op hem gestemd hebben pislink worden en geweld gaan gebruiken.

Linksom of rechtsom is dit een enorme smet op de democratie in Europa.
pi_216991425
quote:

Doe eens niet zo hysterisch.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216991537
Goed nieuws dat hij uitgesloten wordt.
Corruptie weg, Valse inmening etc etc
pi_216991558
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er heerst complete hysterie momenteel en men wil niet meer luisteren naar kalme, rationele, feitelijke argumenten. Het hele forum wordt hier ook door verziekt. Als je niet meer gaat in de algehele hysterie dan ben je meteen een verrader.
Het valt mij al een tijdje op. Het is begonnen met Covid. Als je toen niet mee huilde met de wolven in het bos, dan was je een wappie. Ook als je slechts suggereerde dat het wel eens uit een lab kon zijn ontsnapt (wat achteraf een zeer waarschijnlijke optie blijkt te zijn). En de constatering dat we ons niet uit de pandemie hebben geprikt, maar dat Omicron de pandemie heeft beindigd gaat er nog steeds bij vrijwel niemand in ondanks dat de data heel duidelijk is ter zake.

Mensen zijn zo enorm benvloedbaar, zeker met angstporno (zoals een Rusland wat Europa tot en met Lissabon gaat veroveren terwijl ze daar op geen enkele manier toe in staat zijn, zouden ze dat al willen).

Niet alleen op fok trouwens. Je ziet het overal.

En inderdaad: je wordt als verrader gezien. Het is heel agressief vaak. Veel mensen zijn echt bereid om mensen met een andere mening (mond)dood te maken. Heel eng en riekt heel erg naar fascisme als je het mij vraagt.
pi_216991581
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Doe eens niet zo hysterisch.
Grapjurk.
  zondag 9 maart 2025 @ 21:42:37 #67
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216991603
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:39 schreef bianconeri het volgende:
Goed nieuws dat hij uitgesloten wordt.
Corruptie weg, Valse inmening etc etc
Als ze dit kunnen bewijzen is dat prima ja.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 9 maart 2025 @ 21:46:49 #68
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216991668
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, dat valt mij ook wel op. Als je het oneens bent met iemand en uitlegt waarom je dat vindt met wat neutrale argumenten, dan is de reactie geregeld niet "dat ben ik niet met je eens, omdat a, b, c, etc.", maar iets in de trant van "dat klopt niet omdat je een klootzak/dombo bent!!!"

Het frappante is dat ik in het echte leven ook wel eens discussies/gesprekken heb over dit soort onderwerpen. Met familie, vrienden, collega's, etc. Kun je het prima oneens zijn met elkaar en over en weer wat argumenten aanvoeren. Ik heb daarin nog nooit gehad dat iemand furieus wordt en je tot persona non grata verklaart. Je bent het gewoon oneens en dat is prima.

Ik vraag me dan ook af of de mensen die hier zo overemotioneel reageren en met dat soort verwensingen smijten, in een discussie in het echte leven er ook zo instaan en je direct op je bek zouden slaan of iets dergelijks. Of dat het in het echte leven misschien toch net wat anders en minder extreem is dan wanneer je anoniem woedend teksten zit te tikken naar volslagen vreemden. Ik denk het laatste.
pi_216991713
Geen medelijden met dat Kremlin tuig.
  zondag 9 maart 2025 @ 21:49:27 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216991718
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het valt mij al een tijdje op. Het is begonnen met Covid. Als je toen niet mee huilde met de wolven in het bos, dan was je een wappie. Ook als je slechts suggereerde dat het wel eens uit een lab kon zijn ontsnapt (wat achteraf een zeer waarschijnlijke optie blijkt te zijn). En de constatering dat we ons niet uit de pandemie hebben geprikt, maar dat Omicron de pandemie heeft beindigd gaat er nog steeds bij vrijwel niemand in ondanks dat de data heel duidelijk is ter zake.

Mensen zijn zo enorm benvloedbaar, zeker met angstporno (zoals een Rusland wat Europa tot en met Lissabon gaat veroveren terwijl ze daar op geen enkele manier toe in staat zijn, zouden ze dat al willen).

En inderdaad: je wordt als verrader gezien. Het is heel agressief vaak. Veel mensen zijn echt bereid om mensen met een andere mening (mond)dood te maken. Heel eng en riekt heel erg naar fascisme als je het mij vraagt.
Op zich heeft het niks per se met fascisme te maken. Het is gewoon de neiging van de meerderheid van de mensen om zich te conformeren met de massa en de leiding. Dat zag je in 2003 in Amerika mbt Irak, idd met corona, maar ook natuurlijk voor de wereldoorlogen aan beide kanten. Er wordt angst gezaaid en als kippen zonder koppen blaten ze elkaar na.
The End Times are wild
pi_216991823
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:46 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, dat valt mij ook wel op. Als je het oneens bent met iemand en uitlegt waarom je dat vindt met wat neutrale argumenten, dan is de reactie geregeld niet "dat ben ik niet met je eens, omdat a, b, c, etc.", maar iets in de trant van "dat klopt niet omdat je een klootzak/dombo bent!!!"

Het frappante is dat ik in het echte leven ook wel eens discussies/gesprekken heb over dit soort onderwerpen. Met familie, vrienden, collega's, etc. Kun je het prima oneens zijn met elkaar en over en weer wat argumenten aanvoeren. Ik heb daarin nog nooit gehad dat iemand furieus wordt en je tot persona non grata verklaart. Je bent het gewoon oneens en dat is prima.

Ik vraag me dan ook af of de mensen die hier zo overemotioneel reageren en met dat soort verwensingen smijten, in een discussie in het echte leven er ook zo instaan en je direct op je bek zouden slaan of iets dergelijks. Of dat het in het echte leven misschien toch net wat anders en minder extreem is dan wanneer je anoniem woedend teksten zit te tikken naar volslagen vreemden. Ik denk het laatste.
Interpersoonlijk zijn mensen wel anders. Deels ook uit lafheid. Op internet kun je schelden tot je een ons weegt, irl krijgt je vanzelf een draai om je oren.

Toch zie je wel bewijzen dat sommige mensen weldegelijk overgaan tot vernielingen en agressie. Wat te denken van banden van SUV’s leeg laten lopen, maar ook vandaag in de krant acties gericht tegen Tesla dealers en zelfs de bezitters omdat ze Musk niet lief vinden…

In de VS is het al niet meer ongebruikelijk voor Democraten om niet meer om te willen gaan met familie/vrienden die op Trump gestemd hebben (andersom hoor ik dat niet overigens).

En hoeveel vrouwen zijn er wel niet die alleen nog maar willen daten met iemand die hetzelfde politiek in het leven staat als zij (wat vaak leidt tot niet daten, want mannen worden gemiddeld steeds conservatiever en vrouwen gemiddeld steeds progressiever).

Voor mijn gevoel was dat 25 jaar terug geen issue.
pi_216991874
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Op zich heeft het niks per se met fascisme te maken. Het is gewoon de neiging van de meerderheid van de mensen om zich te conformeren met de massa en de leiding. Dat zag je in 2003 in Amerika mbt Irak, idd met corona, maar ook natuurlijk voor de wereldoorlogen aan beide kanten. Er wordt angst gezaaid en als kippen zonder koppen blaten ze elkaar na.
Ik zei dat het naar fascisme riekt. In de zin van: iedereen moet hetzelfde denken (daar komt het woord ook vandaan). Bij echt fascisme moet het natuurlijk ook nog met militair geweld worden afgedwongen. Daar is gelukkig nog geen sprake van (al zijn de ‘misinformatie tegengaan’ wetsvoorstellen wel redelijk eng).
pi_216991935
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Uiteindelijk kruisen de mensen zelf een hokje aan en kiezen ze er zelf voor om TikTakTukTok te kijken.
Of er is echt fraude geweest met het tellen
pi_216991980
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
quote:
"Disagreement is treason" – fascism devalues intellectual discourse and critical reasoning as barriers to action, as well as out of fear that such analysis will expose the contradictions embodied in a syncretistic faith.
"Fear of difference", which fascism seeks to exploit and exacerbate, often in the form of racism or an appeal against foreigners and immigrants.
.
....

"Pacifism is trafficking with the enemy" because "life is permanent warfare" – there must always be an enemy to fight. Both fascist Germany under Hitler and Italy under Mussolini worked first to organize and clean up their respective countries and then build the war machines that they later intended to and did use, despite Germany being under restrictions of the Versailles treaty to not build a military force. This principle leads to a fundamental contradiction within fascism: the incompatibility of ultimate triumph with perpetual war.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ur-Fascism

Laten we ook niet vergeten dat er in Roemeni een hele grote NAVO-basis moet komen en Georgescu tegen is.
  zondag 9 maart 2025 @ 22:13:00 #75
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216992088
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Hoe een verrader en een klootzak die orban ook is, die dassen is een groter gevaar. 'Alleen met mij eens zijn want anders'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 9 maart 2025 @ 22:17:44 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216992164
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ur-Fascism

Laten we ook niet vergeten dat er in Roemeni een hele grote NAVO-basis moet komen en Georgescu tegen is.
Er wordt vaak ingedeeld in links-rechts, maar de indeling conformistisch vs autonoom is veel fundamenteler. Daaruit kun je veel meer verklaren, bijvoorbeeld waarom vrouwen altijd het ergste zijn samen met testosteronloze mannen.
The End Times are wild
pi_216992222
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er wordt vaak ingedeeld in links-rechts, maar de indeling conformistisch vs autonoom is veel fundamenteler. Daaruit kun je veel meer verklaren, bijvoorbeeld waarom vrouwen altijd het ergste zijn samen met testosteronloze mannen.
:') Hoi Andrew Tate
pi_216992299
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mensen zijn inderdaad ontzettend benvloedbaar. Daarom is democratie niet per se de heilige graal, want deze is makkelijk te misbruiken als je invloed hebt (hallo Musk, Trump, Orban enz). Als je fascisme ook hekelt, dan zou je ook met een enorme boog om alles wat ook maar met Rusland te maken heeft moeten lopen maar volgens mij doe je dat ook weer niet. Meet je niet een beetje met twee maten?
  zondag 9 maart 2025 @ 22:25:16 #79
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216992300
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Interpersoonlijk zijn mensen wel anders. Deels ook uit lafheid. Op internet kun je schelden tot je een ons weegt, irl krijgt je vanzelf een draai om je oren.

Toch zie je wel bewijzen dat sommige mensen weldegelijk overgaan tot vernielingen en agressie. Wat te denken van banden van SUV’s leeg laten lopen, maar ook vandaag in de krant acties gericht tegen Tesla dealers en zelfs de bezitters omdat ze Musk niet lief vinden…

In de VS is het al niet meer ongebruikelijk voor Democraten om niet meer om te willen gaan met familie/vrienden die op Trump gestemd hebben (andersom hoor ik dat niet overigens).

En hoeveel vrouwen zijn er wel niet die alleen nog maar willen daten met iemand die hetzelfde politiek in het leven staat als zij (wat vaak leidt tot niet daten, want mannen worden gemiddeld steeds conservatiever en vrouwen gemiddeld steeds progressiever).

Voor mijn gevoel was dat 25 jaar terug geen issue.
Zeker, maar als je dat soort dingen doet, ben je al behoorlijk activistisch. Dan ben je ook niet meer genteresseerd in een gesprek, discussie of het uitwisselen van gedachten, maar alleen in een statement maken.

Wanneer je een dergelijke activist bent en iets wilt bewerkstelligen, heeft het mijns inziens bijzonder weinig zin om op Fok! te posten/discussiren. Het resultaat zal dan zo goed als nul zijn. Ik ga er dan ook van uit dat het merendeel hier slechts komt om de eigen mening te uiten en daar met anderen over in gesprek/discussie te gaan. Ook als vorm van tijdverdrijf. Als je een activistische agenda hebt en daadwerkelijk iets wilt bereiken, dan kun je je tijd beter in iets anders steken dan op Fok! posten.

Als ik Fok! uitzet en gewoon mijn dagelijkse leven leid,, ben ik er namelijk geen seconde mee bezig wat Pietje of Klaasje hier tegen mij heeft gezegd. En ik denk (en hoop) de meeste users niet, welk standpunt ze ook aanhouden. Daarom vraag ik me af of sommigw mensen in het dagelijks leven ook op die wijze discussiren of zo overemotioneel worden m.b.t. bepaalde kwesties als hier soms gebeurt.
pi_216992348
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:25 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Mensen zijn inderdaad ontzettend benvloedbaar. Daarom is democratie niet per se de heilige graal, want deze is makkelijk te misbruiken als je invloed hebt (hallo Musk, Trump, Orban enz). Als je fascisme ook hekelt, dan zou je ook met een enorme boog om alles wat ook maar met Rusland te maken heeft moeten lopen maar volgens mij doe je dat ook weer niet. Meet je niet een beetje met twee maten?
Nee hoor. Als jij denkt dat ik voorstander ben van de Russische ‘democratie’ dan heb je jezelf iets teveel laten benvloeden door mensen die mij pro-Russisch vinden omdat ik wil dat de oorlog zsm stopt…
pi_216992395
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:25 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zeker, maar als je dat soort dingen doet, ben je al behoorlijk activistisch. Dan ben je ook niet meer genteresseerd in een gesprek, discussie of het uitwisselen van gedachten, maar alleen in een statement maken.

Wanneer je een dergelijke activist bent en iets wilt bewerkstelligen, heeft het mijns inziens bijzonder weinig zin om op Fok! te posten/discussiren. Het resultaat zal dan zo goed als nul zijn. Ik ga er dan ook van uit dat het merendeel hier slechts komt om de eigen mening te uiten en daar met anderen over in gesprek/discussie te gaan. Ook als vorm van tijdverdrijf. Als je een activistische agenda hebt en daadwerkelijk iets wilt bereiken, dan kun je je tijd beter in iets anders steken dan op Fok! posten.

Als ik Fok! uitzet en gewoon mijn dagelijkse leven leid,, ben ik er namelijk geen seconde mee bezig wat Pietje of Klaasje hier tegen mij heeft gezegd. En ik denk (en hoop) de meeste users niet, welk standpunt ze ook aanhouden. Daarom vraag ik me af of sommigw mensen in het dagelijks leven ook op die wijze discussiren of zo overemotioneel worden m.b.t. bepaalde kwesties als hier soms gebeurt.
Ik ben het op zich met je eens, maar ik ben niet zo overtuigd dat iedereen hier komt om een discussie te voeren. Ik denk dat heel veel mensen bevestiging zoeken voor wat ze al geloven en mede daarom zo geprikkeld reageren op andere meningen.

Nog afgezien van dat sommigen hier ook wel echt rare denkbeelden hebben. Afgelopen week nog ‘waar is Rara als je ze nodig hebt’ en fantaseren over een hernieuwde aanslag…
  zondag 9 maart 2025 @ 22:47:34 #82
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216992558
quote:

[..]
Die invloed heeft 'de andere kant' toch ook? Ik snap niet zo goed als mensen denken dat democratie en invloed alleen is voorbehouden aan mensen met de 'juiste' mening en dat alles dat daarvan afwijkt dan 'misbruik' is.
pi_216992570
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:47 schreef Repentless het volgende:

[..]
Die invloed heeft 'de andere kant' toch ook? Ik snap niet zo goed als mensen denken dat democratie en invloed alleen is voorbehouden aan mensen met de 'juiste' mening en dat alles dat daarvan afwijkt dan 'misbruik' is.
Voor linkse mensen is hun eigen propaganda informatie, de informatie van andere mensen daarentegen is propaganda.
pi_216992626
Nu zal die Georgescu allicht een schimmig figuur zijn, maar zijn uitsluiting komt mij ook nogal schimmig over
  maandag 10 maart 2025 @ 07:20:47 #85
438527 MissButterflyy
pi_216993754
quote:

[..]
Ja, in Rusland zijn natuurlijk sowieso al jaren geen eerlijke verkiezingen geweest en eindig je het raam uit als je te veel tegen putin en friends inwerkt.
pi_216994089
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 07:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, in Rusland zijn natuurlijk sowieso al jaren geen eerlijke verkiezingen geweest en eindig je het raam uit als je te veel tegen putin en friends inwerkt.
In Rusland zijn berhaupt nog nooit eerlijke verkiezingen geweest. De Russen, althans rond de 70 procent, zijn te dom voor democratie.
  maandag 10 maart 2025 @ 08:46:02 #87
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216994259
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:49 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Voor linkse mensen is hun eigen propaganda informatie, de informatie van andere mensen daarentegen is propaganda.
Nou inderdaad. Gisteren in POL nog gelezen dat rechtse politici "veel meer bullshitten". Toen ik om een bron vroeg bleef het stil.
pi_216994334
JD Vance had gelijk. Europa heeft niet zoveel met democratie.
  maandag 10 maart 2025 @ 09:00:10 #89
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216994366
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 08:56 schreef QAnonn het volgende:
Net als hielenlikker Vance lul je uit je Russische nekje.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 10 maart 2025 @ 09:04:24 #90
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216994394
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 08:56 schreef QAnonn het volgende:
Scheelt, hij ook niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 maart 2025 @ 09:08:35 #91
438527 MissButterflyy
pi_216994445
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 08:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
In Rusland zijn berhaupt nog nooit eerlijke verkiezingen geweest. De Russen, althans rond de 70 procent, zijn te dom voor democratie.
Te dom, weet ik niet.
Maar als je het nooit echt hebt gehad, weet je ook niet wat je mist.
pi_216994812
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Grapjurk.
Niet zo emotioneel graag. Kijk het eens rationeel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_216994850
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Scheelt, hij ook niet.
vertel?
pi_216994878
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Net als hielenlikker Vance lul je uit je Russische nekje.
De waarheid komt hard aan. Zeker bij mensen die altijd met het morele vingertje zitten te wijzen.
  maandag 10 maart 2025 @ 09:42:30 #95
38496 Perrin
pi_216994974
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:36 schreef QAnonn het volgende:

[..]
De waarheid komt hard aan. Zeker bij mensen die altijd met het morele vingertje zitten te wijzen.
Er is geen greintje waarheid daar. Autoritaire Russische lakeien de weg blokkeren is niet anti-democratisch, het is juist het verdedigen van de democratie. Democratie waar jij, jouw Vance en je geliefde Russen graag hun bipsje mee afvegen.
pi_216995062
Geweldig h, dat bijvoorbeeld Roemeni en Bulgarije bij de EU moesten komen. Bufferstaat in welk verband dan ook, EU/NAVO was allemaal onzin.
pi_216995071
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 08:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nou inderdaad. Gisteren in POL nog gelezen dat rechtse politici "veel meer bullshitten". Toen ik om een bron vroeg bleef het stil.
Nu als je MAGA meerekent is dat wel vrij duidelijk. Trump vertelt ongeveer 6 leugens per uur en dan heb je de rest van zijn kabinet nog. Dat zie en hoor ik Jetten en Timmermans niet doen.

Gezegd hebben dat ik de gang van zaken ook wel wat schimmig vind. Dat die kerel opeens op plek 1 komt ruikt naar fraude/psyops maar dat hij zonder bewijs/uitleg geweerd wordt klinkt ook niet helemaal zuiver.

Anderzijds hebben we de schade gezien van te laat ingrijpen dus ik lig er ook niet wakker van.
  maandag 10 maart 2025 @ 09:51:46 #98
396550 Richestorags
pi_216995139
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nu als je MAGA meerekent is dat wel vrij duidelijk. Trump vertelt ongeveer 6 leugens per uur en dan heb je de rest van zijn kabinet nog. Dat zie en hoor ik Jetten en Timmermans niet doen.
MAGA staat natuurlijk een beetje los van de Europese politiek. Alsnog weet ik niet of het klopt. Als je alle "onderzoek" uit de "post-koloniale, genderstudies etc." academia meetelt wordt er echt behoorlijk veel feitenvrije onzin geproduceerd.

Of bijvoorbeeld laatst het topic met het onderzoek dat zou moeten "aantonen" dat asielzoekers in Duitsland minder crimineel zijn. Daar was behoorlijk gegoocheld met statistiek.

quote:
Gezegd hebben dat ik de gang van zaken ook wel wat schimmig vindt. Dat die kerel opeens op plek 1 komt ruikt naar fraude/psyops maar dat hij zonder bewijs/uitleg geweerd wordt klinkt ook niet helemaal zuiver.

Anderzijds hebben we de schade gezien van te laat ingrijpen dus ik lig er ook niet wakker van.
Nou ja, dit. Ik denk dat er omtrent deze vent een duale waarheid is. Het is schimmig maar omdat hij niet de "gewenste" kandidaat is is men vooral bereid ineens alles opzij te zetten om de "democratie te redden".
pi_216995152
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er is geen greintje waarheid daar. Autoritaire Russische lakeien de weg blokkeren is niet anti-democratisch, het is juist het verdedigen van de democratie. Democratie waar jij, jouw Vance en je geliefde Russen graag hun bipsje mee afvegen.
twitter

Het gebeurt niet eenmalig maar structureel.
pi_216995476
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:52 schreef QAnonn het volgende:

[..]
[ x ]

Het gebeurt niet eenmalig maar structureel.
Al gebeurt het 1000000000x, wat boeit dat?

Ze beschermen de democratie.
pi_216995481
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 08:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Uhm?

Kijk naar alle onzin van de rechtste politici?
Van een Trump, tot Wilders en de AfD en Le Pen.
pi_216995535
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Al gebeurt het 1000000000x, wat boeit dat?

Ze beschermen de democratie.
De democratie beschermen door verkiezingen waar de 'verkeerde' kandidaat uitrolt ongeldig verklaren? Come again?
pi_216995574
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De democratie beschermen door verkiezingen waar de 'verkeerde' kandidaat uitrolt ongeldig verklaren? Come again?
Het is niet de 'verkeerde' kandidaat.
Het is geen kandidaat, maar een oplichter en corrupte puppet.
  maandag 10 maart 2025 @ 10:32:13 #104
396550 Richestorags
pi_216995576
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhm?

Kijk naar alle onzin van de rechtste politici?
Van een Trump, tot Wilders en de AfD en Le Pen.
Die zitten aan de uithoeken van het rechtse kamp.
pi_216995617
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Die zitten aan de uithoeken van het rechtse kamp.
Is nog steeds rechts en geven genoeg belachelijke uitspraken.
pi_216996342
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Als het zo overduidelijk is, waarom ontbreekt dan hard bewijs?

Hij noemt ook AfD. Het is gewoon een hele enge uitspraak.
pi_216996987
quote:

[..]
Ik heb maar een vraag voor jou. Heeft het volk - uit vrije wil - voor deze kandidaat gestemd of niet? Ja of nee. Zeg het maar.
pi_216997142
quote:

[..]
Heb je bewijs?
  maandag 10 maart 2025 @ 13:42:30 #109
38496 Perrin
pi_216997463
Călin Georgescu zijn retoriek en standpunten verraden een diepgewortelde affiniteit met de Kremlin-agenda.

Zijn lof voor Poetin, afkeer van westerse instellingen en pleidooien voor een 'soeverein' Roemeni weerspiegelen klassieke Russische desinformatiepatronen.

Door democratische waarden te ondermijnen en euroscepsis aan te wakkeren, fungeert hij als een instrument van Russische invloed, gestuurd om Roemeni weg te trekken van Europa en in de geopolitieke greep van Moskou te duwen.

Het is een terugkerend patroon dat alleen luitjes die ook achter deze Russische agenda staan, pretenderen niet te zien.
  maandag 10 maart 2025 @ 13:51:27 #110
438527 MissButterflyy
pi_216997559
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:42 schreef Perrin het volgende:
Călin Georgescu zijn retoriek en standpunten verraden een diepgewortelde affiniteit met de Kremlin-agenda.

Zijn lof voor Poetin, afkeer van westerse instellingen en pleidooien voor een 'soeverein' Roemeni weerspiegelen klassieke Russische desinformatiepatronen.

Door democratische waarden te ondermijnen en euroscepsis aan te wakkeren, fungeert hij als een instrument van Russische invloed, gestuurd om Roemeni weg te trekken van Europa en in de geopolitieke greep van Moskou te duwen.

Het is een terugkerend patroon dat alleen luitjes die ook achter deze Russische agenda staan, pretenderen niet te zien.
Maar als de meeste Roemenen op hem stemmen en terug willen naar Rusland staat het ze vrij natuurlijk.
  maandag 10 maart 2025 @ 13:58:30 #111
38496 Perrin
pi_216997621
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:51 schreef MissButterflyy het volgende:

Dat argument zou slechts opgaan als Călin Georgescu een oprechte, democratische leider was met een eerlijke visie voor de toekomst van Roemeni.

Maar als zijn retoriek gestuurd wordt door Kremlin-belangen en hij desinformatie inzet om de publieke opinie te manipuleren, dan kiezen de Roemenen niet vrij: ze worden misleid.

Een democratie functioneert niet wanneer het electoraat wordt bedrogen door buitenlandse narratieven die nationale soevereiniteit ondermijnen. Werkelijke keuze vereist waarheid, geen propaganda.

Zijn opkomst zou dan geen vrije wil weerspiegelen maar het succes van een georkestreerde campagne om Roemeni te ondermijnen.
pi_216997677
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 12:52 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Ik heb maar een vraag voor jou. Heeft het volk - uit vrije wil - voor deze kandidaat gestemd of niet? Ja of nee. Zeg het maar.
Nee, dat hebben ze niet
pi_216997688
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maar als de meeste Roemenen op hem stemmen en terug willen naar Rusland staat het ze vrij natuurlijk.
Dat willen ze echter niet.
Als het eerlijke vrije verkiezingen waren geweest helemaal prima.
Dan is het niet anders.

Echter die vent stond in geen enkele peiling ook maar ergens in de verste verte.
En BAM ineens winnen? Dat heeft niets te maken met eerlijke verkiezingen.
  maandag 10 maart 2025 @ 14:08:37 #114
438527 MissButterflyy
pi_216997692
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat argument zou slechts opgaan als Călin Georgescu een oprechte, democratische leider was met een eerlijke visie voor de toekomst van Roemeni.

Maar als zijn retoriek gestuurd wordt door Kremlin-belangen en hij desinformatie inzet om de publieke opinie te manipuleren, dan kiezen de Roemenen niet vrij: ze worden misleid.

Een democratie functioneert niet wanneer het electoraat wordt bedrogen door buitenlandse narratieven die nationale soevereiniteit ondermijnen. Werkelijke keuze vereist waarheid, geen propaganda.

Zijn opkomst zou dan geen vrije wil weerspiegelen maar het succes van een georkestreerde campagne om Roemeni te ondermijnen.
Ik weet het allemaal niet, heb er geen verstand van. Je moet wel harde bewijzen hebben iemand dan uit te sluiten.
  Trouwste user 2022 maandag 10 maart 2025 @ 14:10:48 #115
7889 tong80
Spleenheup
pi_216997710
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als het zo overduidelijk is, waarom ontbreekt dan hard bewijs?

Hij noemt ook AfD. Het is gewoon een hele enge uitspraak.
AFD is toch extreem recht :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 10 maart 2025 @ 14:13:36 #116
38496 Perrin
pi_216997726
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik weet het allemaal niet, heb er geen verstand van. Je moet wel harde bewijzen hebben iemand dan uit te sluiten.
Uiteraard. Maar je moet ook niet naef zijn.

De democratie is het waard om verdedigd te worden. Dat houdt in dat je je verweert tegen kwaadaardige desinformatiecampagnes en je democratie niet als een gewillig slachtoffer naar de slachtbank laat leiden.

Eenmaal in de klauwen van zo'n autocraat en het is voorbij met die democratie.

Een weerbare democratie heeft strikte (grond)wettelijke grenzen en zorgt voor uitsluiting voor allen die haar fundamenten verwerpen.
pi_216998222
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat willen ze echter niet.
Als het eerlijke vrije verkiezingen waren geweest helemaal prima.
Dan is het niet anders.

Echter die vent stond in geen enkele peiling ook maar ergens in de verste verte.
En BAM ineens winnen? Dat heeft niets te maken met eerlijke verkiezingen.
Jij en Perrin stappen wel heel makkelijk over 'er is geen hard bewijs' heen.

Voor Perrin is zelfs 'eurosceptisch' zijn al een reden... Nou zal Breton het daar ongetwijfeld mee eens zijn, maar een EU die eurosceptische partijen gaat weren, dat heeft niets meer te maken met democratie.
pi_216998233
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:10 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ze roepen anders genoeg kromme dingen... ;)

Extreem rechts zijn mag gewoon. Dat is democratie. Je moet vertrouwen hebben in de kiezer dat ze daar niet in meerderheid voor gaan stemmen. En als ze dat doen... so be it.
pi_216998296
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:10 schreef tong80 het volgende:

[..]

Alles wat niet extreem links is is toch extreem rechts?
  Trouwste user 2022 maandag 10 maart 2025 @ 15:12:27 #120
7889 tong80
Spleenheup
pi_216998390
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 15:02 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Alles wat niet extreem links is is toch extreem rechts?
Zeker. Spreekt voor zich.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_217005839
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij en Perrin stappen wel heel makkelijk over 'er is geen hard bewijs' heen.

Voor Perrin is zelfs 'eurosceptisch' zijn al een reden... Nou zal Breton het daar ongetwijfeld mee eens zijn, maar een EU die eurosceptische partijen gaat weren, dat heeft niets meer te maken met democratie.
Dit heeft niets met eurosceptisch te maken.

Die kerel stond tot net voor de verkiezingen ergens helemaal onderaan. Niemand wilde op hem stemmen en niemand gaf om hem.

En BAM als het ware een dag later staat hij ineens op nummer 1 na de uitslag?

Dus vlak voor de verkiezingen wil niemand op hem stemmen, maar dan ineens uit het niets is hij de populairste?

En jij wilt ons wijsmaken dat dat eerlijk gegaan is?
Democratisch? Nee, natuurlijk niet. Dat weet jij ook wel.
pi_217006962
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 09:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dit heeft niets met eurosceptisch te maken.

Die kerel stond tot net voor de verkiezingen ergens helemaal onderaan. Niemand wilde op hem stemmen en niemand gaf om hem.

En BAM als het ware een dag later staat hij ineens op nummer 1 na de uitslag?

Dus vlak voor de verkiezingen wil niemand op hem stemmen, maar dan ineens uit het niets is hij de populairste?

En jij wilt ons wijsmaken dat dat eerlijk gegaan is?
Democratisch? Nee, natuurlijk niet. Dat weet jij ook wel.
Even voor de goede orde: er is geen twijfel over de vraag of daadwerkelijk die mensen op hem gestemd hebben.

De reden waarom zou zijn omdat op tiktok zijn filmpjes extra werden gepromoot. Maar daar zie ik zo het probleem niet mee. Laten we wel zijn: bij iedere verkiezing proberen partijen zichzelf voor het voetlicht te krijgen. Dat kan met posters hangen, reclame op TV, zendtijd voor politieke partijen, bij VI gaan zitten en een helm met dildo erop in ontvangst nemen, podcasts, enz.

Bij stemfraude moet je ingrijpen. Duidelijk. Maar er is geen sprake van stemfraude hier.
pi_217007203
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, dat hebben ze niet
Oh was er dan stemfraude soms? Of stonden er Russische troepen met geweren bij de stemlokalen om de mensen te dwingen op deze kandidaat te stemmen?
pi_217007967
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Even voor de goede orde: er is geen twijfel over de vraag of daadwerkelijk die mensen op hem gestemd hebben.

De reden waarom zou zijn omdat op tiktok zijn filmpjes extra werden gepromoot. Maar daar zie ik zo het probleem niet mee. Laten we wel zijn: bij iedere verkiezing proberen partijen zichzelf voor het voetlicht te krijgen. Dat kan met posters hangen, reclame op TV, zendtijd voor politieke partijen, bij VI gaan zitten en een helm met dildo erop in ontvangst nemen, podcasts, enz.

Bij stemfraude moet je ingrijpen. Duidelijk. Maar er is geen sprake van stemfraude hier.
Lees je wel wat er gezegd wordt?

Vlak voor de verkiezingen zouden er bij wijze van 100 mensen op hem stemmen.
En ineens zijn er honderdduizenden die op hem stemmen?

Wat een onzin dat dat ineens door tiktok komt.
pi_217007972
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:58 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Oh was er dan stemfraude soms? Of stonden er Russische troepen met geweren bij de stemlokalen om de mensen te dwingen op deze kandidaat te stemmen?
Nee, iemand heeft eerlijk ineens in een paar dagen vele vele honderdduizenden stemmen gewonnen.
Uhu....
pi_217007989
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dit komt gewoon van de NOS. Maar jij weet het beter dus? Vertel: hoe komt het dat ineens ruim 2 miljoen mensen op hem hebben gestemd?
pi_217007998
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit komt gewoon van de NOS. Maar jij weet het beter dus? Vertel: hoe komt het dat ineens ruim 2 miljoen mensen op hem hebben gestemd?
Oh ja... Want hij was vlak voor de verkiezingen al top favoriet....

VEM weet het al beter. Vertelde Poetin jou dat?

Hoe dan?
Russische omkoping wss.
pi_217008883
quote:

[..]

Dus als een doorgaans niet erg betrouwbaar of integer poll bureautje de populariteit van een kandidaat te laag inschat dan moeten de verkiezingen gecancelled? Hoeveel haat voor democratie kun je hebben?
pi_217009957
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Oh ja... Want hij was vlak voor de verkiezingen al top favoriet....

VEM weet het al beter. Vertelde Poetin jou dat?

Hoe dan?
Russische omkoping wss.
2 miljoen mensen omgekocht? En dat is nog steeds niet boven water gekomen?

Gaat het wel lekker met je?
pi_217010016
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De reden waarom zou zijn omdat op tiktok zijn filmpjes extra werden gepromoot. Maar daar zie ik zo het probleem niet mee.
Door wie zijn die filmpjes betaald?
  dinsdag 11 maart 2025 @ 18:05:57 #131
38496 Perrin
pi_217010039
Mooi, opgezouten met die saboteurs.

BREAKING: The Romanian Constitutional Court confirmed the Electoral Commission's decision to ban Calin Georgescu from running.
pi_217010065
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:05 schreef Perrin het volgende:
Mooi, opgezouten met die saboteurs.

BREAKING: The Romanian Constitutional Court confirmed the Electoral Commission's decision to ban Calin Georgescu from running.
Heb je geen gewone bron?

Die engnekkerij van je is ook walgelijk trouwens. Dit is allemaal heel triest en niet om toe te juichen.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 18:13:20 #133
38496 Perrin
pi_217010161
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heb je geen gewone bron?

Die engnekkerij van je is ook walgelijk trouwens. Dit is allemaal heel triest en niet om toe te juichen.
Grapjas. Prachtig juist om te zien hoe een weerbare democratie dit soort malafide saboteurs uitsluit.

Een treurige dag voor alle vijanden van de democratie idd.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 18:22:37 #134
38496 Perrin
pi_217010283
Linkje naar wat langzamere oude media.

https://www.bloomberg.com(...)gescu-s-election-ban
pi_217011589
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Door wie zijn die filmpjes betaald?
Ik zie de relevantie van die vraag niet in.
pi_217012016
quote:

[..]
Nee, iemand heeft eerlijk ineens in een paar dagen vele vele honderdduizenden stemmen gewonnen.
Uhu....
Ja toch? Zelfs de EU heeft het niet over stemfraude, maar alleen over 'invloed' van buitenlandse propaganda. Maar de mensen hebben dus zelfs in het EU verhaal zelf op deze man gestemd.
pi_217015067
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zie de relevantie van die vraag niet in.
Dat is nou net het hele eieren eten. Er zijn bij verkiezingen regels omtrent financiering van campagnes, precies om dit soort dingen te voorkomen. Kandidaten moeten hun campagnefinancin declareren, dat is ook bijvoorbeeld in Nederland zo.

Dus daarom de vraag, als hij zo populair geworden is door die filmpjes, heeft hij er dan ook zelf netjes voor betaald en dat opgegeven? Het antwoord is nee, dat zou je toch wel moeten weten?
pi_217015775
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 23:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is nou net het hele eieren eten. Er zijn bij verkiezingen regels omtrent financiering van campagnes, precies om dit soort dingen te voorkomen. Kandidaten moeten hun campagnefinancin declareren, dat is ook bijvoorbeeld in Nederland zo.

Dus daarom de vraag, als hij zo populair geworden is door die filmpjes, heeft hij er dan ook zelf netjes voor betaald en dat opgegeven? Het antwoord is nee, dat zou je toch wel moeten weten?
Ik ken de regels in Roemeni hieromtrent niet en kennelijk ontbreekt bewijs. Dus ja…
  woensdag 12 maart 2025 @ 00:50:58 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217015828
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 00:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ken de regels in Roemeni hieromtrent niet en kennelijk ontbreekt bewijs. Dus ja…
Dus je geeft ongeinformeerd je mening?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Sport woensdag 12 maart 2025 @ 01:03:08 #140
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217015899
quote:

De inmenging via sociale kanalen waardoor verkiezingen benvloed worden door externe partijen is inderdaad het failliet van ons democratisch systeem.
Wel even goed zeggen a.u.b.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_217016027
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 00:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bewijs is er absoluut, Georgescu heeft of glashard gelogen toen hij claimde geen campagneuitgaven te hebben of een andere entiteit heeft al die filmpjes gefinancierd. Beide opties zijn reden tot disckwalificatie, in ieder goed democratisch land en ook in Roemeni. Daar hoef je de regels niet tot op de letter te kennen natuurlijk.
pi_217016581
pi_217017048
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 01:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De inmenging via sociale kanalen waardoor verkiezingen benvloed worden door externe partijen is inderdaad het failliet van ons democratisch systeem.
En de stemmingmakerij in de media in aanloop naar de verkiezingen als ook de peilingen.
pi_217017321
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dus als een doorgaans niet erg betrouwbaar of integer poll bureautje de populariteit van een kandidaat te laag inschat dan moeten de verkiezingen gecancelled? Hoeveel haat voor democratie kun je hebben?
Dat is natuurlijk onzin...
Het was niet 'even te laag ingeschat'.
Hij was totaal niet populair, niet bestaand en kwam nergens in voor.
Dat is alsof ik nu ineens de politiek in stap en volgende week premier zou worden.
Uhu...

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 17:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
2 miljoen mensen omgekocht? En dat is nog steeds niet boven water gekomen?

Gaat het wel lekker met je?
<Knip>

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 12-03-2025 13:08:06 ]
pi_217017455
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dus je geeft ongeinformeerd je mening?
Leuk geprobeerd.
pi_217017461
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 01:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat gebeurt toch overal en altijd? Of vind jij dat Bar Laat en de Volkskrant overlopen van neutraliteit?
  Redactie Sport woensdag 12 maart 2025 @ 09:47:12 #147
pi_217017476
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat gebeurt toch overal en altijd? Of vind jij dat Bar Laat en de Volkskrant overlopen van neutraliteit?
De informatiefuik en sturing van social media is wel stukken zwaarder (en makkelijker beinvloedbaar) dan van 1 krant.

Verzuiling was er vroeger al, dus ook traditionele media hebben er last van, maar wel minder zwaar.

Peilingen zijn ook een self-fulfilling prophecy, maar ze verbieden is ook lastig.
pi_217017483
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 02:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Bewijs is er absoluut, Georgescu heeft of glashard gelogen toen hij claimde geen campagneuitgaven te hebben of een andere entiteit heeft al die filmpjes gefinancierd. Beide opties zijn reden tot disckwalificatie, in ieder goed democratisch land en ook in Roemeni. Daar hoef je de regels niet tot op de letter te kennen natuurlijk.
Dus als ik morgen geld ga spenderen aan filmpjes op tiktok tbv PvdA/GL zijn ze de volgende verkiezingen uitgesloten van deelname?

Goh… dit biedt kansen!
  Redactie Sport woensdag 12 maart 2025 @ 09:49:53 #149
pi_217017497
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus als ik morgen geld ga spenderen aan filmpjes op tiktok tbv PvdA/GL zijn ze de volgende verkiezingen uitgesloten van deelname?

Goh… dit biedt kansen!
Misschien als jij dat uit naam van het Kremlin doet wel!
pi_217017504
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De informatiefuik en sturing van social media is wel stukken zwaarder (en makkelijker beinvloedbaar) dan van 1 krant.

Verzuiling was er vroeger al, dus ook traditionele media hebben er last van, maar wel minder zwaar.

Peilingen zijn ook een self-fulfilling prophecy, maar ze verbieden is ook lastig.
Is er ook echt onderzoek waaruit blijkt dat sturing via social media meer invloed heeft?

Alle politieke partijen in Nederland maken overigens gebruik van social media, dus waar ligt de grens dan precies?
pi_217017509
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Misschien als jij dat uit naam van het Kremlin doet wel!
Wat is dat toch voor raar gedrag om iedere keer te zeiken over het Kremlin?

Voer normaal de discussie, of rot op.
  Redactie Sport woensdag 12 maart 2025 @ 09:54:15 #152
pi_217017526
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is er ook echt onderzoek waaruit blijkt dat sturing via social media meer invloed heeft?
Het is wel duidelijk dat bij social media de algoritmen ervoor zorgen dat het beeld beperkt is, terwijl men daar zelf niet altijd bewust van is. Daar zijn vast onderzoeken naar gedaan, maar ik ben even te lui om dat op te zoeken.

En ja, dat werkt alle kanten op. Uiteindelijk is vooral de kiezer de verliezer, want die kan daardoor een minder goed geinformeerde keuze maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het gaat in dit geval toch om Russische inmenging? Als jij via Rusland een PvdA/GL campagne op touw krijgt, wie weet komen ze dan wel in de problemen. Dat is alles wat ik zeg.

Als jij uit eigen portemonnee diezelfde campagne start, dan zal dat niet veel doen.
pi_217017549
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het is wel duidelijk dat bij social media de algoritmen ervoor zorgen dat het beeld beperkt is, terwijl men daar zelf niet altijd bewust van is. Daar zijn vast onderzoeken naar gedaan, maar ik ben even te lui om dat op te zoeken.

En ja, dat werkt alle kanten op. Uiteindelijk is vooral de kiezer de verliezer, want die kan daardoor een minder goed geinformeerde keuze maken.
Maar dan zijn de verkiezingen in de VS ook ongeldig. En in Nederland ook, want ook in Nederland is er benvloeding.

Dat was mijn originele punt: hiermee zet je de deur wagenwijd open naar het ongeldig verklaren van iedere verkiezing. En dan is democratie onmogelijk.

Ik snap best dat sommigen sec kijken naar het resultaat en denken dat het goed is dat deze kerel niet mee kan doen, maar je zal toch echt meteen naar een gouden standaard moeten die altijd toegepast kan worden en neutraal is.
pi_217017585
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het gaat in dit geval toch om Russische inmenging? Als jij via Rusland een PvdA/GL campagne op touw krijgt, wie weet komen ze dan wel in de problemen. Dat is alles wat ik zeg.

Als jij uit eigen portemonnee diezelfde campagne start, dan zal dat niet veel doen.
Ok, excuses. Ik dacht dat je het anders bedoelde.

Maar dan vraag ik een Belgische kennis om dat te doen (buitenlandse inmenging) en zijn we er ook. Lijkt mij niet de bedoeling.

Je zal dus toch moeten aantonen dat de politicus of politieke partij daadwerkelijk banden heeft met de verstorende club en ook ter zake iets te verwijten valt.

Het is nogal een zware sanctie: passief kiesrecht ontnemen.
  Redactie Sport woensdag 12 maart 2025 @ 10:04:23 #155
pi_217017608
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar dan zijn de verkiezingen in de VS ook ongeldig. En in Nederland ook, want ook in Nederland is er benvloeding.

Dat was mijn originele punt: hiermee zet je de deur wagenwijd open naar het ongeldig verklaren van iedere verkiezing. En dan is democratie onmogelijk.

Ik snap best dat sommigen sec kijken naar het resultaat en denken dat het goed is dat deze kerel niet mee kan doen, maar je zal toch echt meteen naar een gouden standaard moeten die altijd toegepast kan worden en neutraal is.
Maar dit is gewoon getoetst aan bepaalde kaders. Ja, kaders waar jij het mee oneens bent. Maar de omstandigheden zijn blijkbaar voldoende verdacht voor deze keus.
pi_217018073
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar dit is gewoon getoetst aan bepaalde kaders. Ja, kaders waar jij het mee oneens bent. Maar de omstandigheden zijn blijkbaar voldoende verdacht voor deze keus.
En zoals ik dus al zei: als je op basis van alleen maar verdenkingen zonder hard bewijs iemand kan uitsluiten van verkiezingen, dan ben je geen democratie meer. Dit is precies zoals ze het in Rusland doen. Maar dan ook echt precies hetzelfde.
  woensdag 12 maart 2025 @ 11:04:58 #157
38496 Perrin
pi_217018232
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En zoals ik dus al zei: als je op basis van alleen maar verdenkingen zonder hard bewijs iemand kan uitsluiten van verkiezingen, dan ben je geen democratie meer. Dit is precies zoals ze het in Rusland doen. Maar dan ook echt precies hetzelfde.
:O Helemaal niet precies hetzelfde, <Knip>.

In Rusland zit een autocraat die democratische concurrentie uitschakelt. Hier betreft het een democratie die zichzelf beschermt tegen ondemocratische volksmenners gesteund door Rusland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 12-03-2025 13:09:48 ]
pi_217019115
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:08 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Ik snap dat de waarheid hard is als je je kop in het zand steekt.
Als je je kop alleen maar in complot onzin stopt bedoel je.

In jouw complot wereldje is Rusland natuurlijk de grote democratische moeder?
pi_217019126
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Uhm een democratie gaat over eerlijk stemmen door het volk.

Deze Russische Roemeense gek heeft niets met democratie te maken. En dat hij is uitgesloten is een winst voor de democratie.
pi_217019539
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Als je je kop alleen maar in complot onzin stopt bedoel je.

In jouw complot wereldje is Rusland natuurlijk de grote democratische moeder?
Rusland is net zo corrupt als de EU
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:08:01 #161
38496 Perrin
pi_217019572
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:04 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt.
  Redactie Frontpage woensdag 12 maart 2025 @ 13:08:16 #162
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_217019574
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het gaat om buitenlandse benvloeding, dat begrijp je zelf toch ook wel? Je doet zelf een malle uitspraak en wordt vervolgens boos wanneer je daar op gewezen wordt.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:13:51 #163
438527 MissButterflyy
pi_217019638
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:04 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Hahaha!
pi_217019957
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:08 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Het gaat om buitenlandse benvloeding, dat begrijp je zelf toch ook wel? Je doet zelf een malle uitspraak en wordt vervolgens boos wanneer je daar op gewezen wordt.
Ik doe helemaal geen malle uitspraak.

Rusland kan nu partijen gaan laten verbieden door tiktok filmpjes populair te maken.

Uitsluiten van passief kiesrecht is een zeer zware sanctie die alleen toegepast zou moeten kunnen worden als je de betrokkenheid van de persoon kan bewijzen en de overtreding ernstig genoeg is. Zo moeilijk is dat toch niet?
pi_217020537
quote:
2s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
:O Helemaal niet precies hetzelfde, <Knip>.

In Rusland zit een autocraat die democratische concurrentie uitschakelt. Hier betreft het een democratie die zichzelf beschermt tegen ondemocratische volksmenners gesteund door Rusland.
Het wezen van democratie is dat je de zittende macht kunt wegstemmen. Als de zittende macht dit kan voorkomen (bv door kandidaten uit te sluiten (om welke reden dan ook) of door alleen te laten stemmen op goedgekeurde kandidaten) dan is er geen democratie (meer).

Daarom zijn Rusland en Noord-Korea - waar gewoon verkiezingen worden gehouden - geen democratien, en Roemenie (en de EU) wil duidelijk ook in dat treurige rijtje horen.
  woensdag 12 maart 2025 @ 14:42:45 #166
38496 Perrin
pi_217020555
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 14:41 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Het wezen van democratie is dat je de zittende macht kunt wegstemmen. Als de zittende macht dit kan voorkomen (bv door kandidaten uit te sluiten (om welke reden dan ook) of door alleen te laten stemmen op goedgekeurde kandidaten) dan is er geen democratie (meer).

Daarom zijn Rusland en Noord-Korea - waar gewoon verkiezingen worden gehouden - geen democratien, en Roemenie (en de EU) wil duidelijk ook in dat treurige rijtje horen.
Als hij een oprechte, democratische leider was met een eerlijke visie voor de toekomst van Roemeni zou je een punt hebben.

pi_217020854
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 14:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als hij een oprechte, democratische leider was met een eerlijke visie voor de toekomst van Roemeni zou je een punt hebben.

Recht praten wat krom is.
pi_217021263
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Goh… dit biedt kansen!
Natuurlijk niet, en dat weet je zelf ook wel. Doe niet zo gespeeld naef zeg.
pi_217024167
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 14:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Jij wil de kiezer dus het eindoordeel hieromtrent ontnemen. Wat de een propaganda vindt, vindt de ander een verstandig standpunt. Dat is niet aan een onverkozen instantie om te beoordelen. De kiezer is oud en wijs genoeg om zijn eigen afwegingen te maken, ook als die afwegingen onverkozen bureaucraten niet zinnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Quiche_lorraine op 12-03-2025 19:54:43 ]
pi_217025721
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 15:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Recht praten wat krom is.
Is wat jij doet
pi_217025959
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 15:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, en dat weet je zelf ook wel. Doe niet zo gespeeld naef zeg.
Ga gewoon lekker niet in op het punt dat betrokkenheid bewezen moet worden voordat je aan het afnemen van passief kiesrecht kan gaan denken.
  woensdag 12 maart 2025 @ 23:12:38 #172
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217026770
quote:
2s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin...
Het was niet 'even te laag ingeschat'.
Hij was totaal niet populair, niet bestaand en kwam nergens in voor.
Dat is alsof ik nu ineens de politiek in stap en volgende week premier zou worden.
Uhu...
[..]
<Knip>
Als ik alles zo lees, zit het allemaal vrij ingewikkeld in elkaar met financiers van die TikTok-campagne, betrokken partijen e.d.

Toch een reactie op bovenstaande. Misschien ligt het totaal anders, maar puur voor de discussie. Als ik een Nederlandse parallel trek: een Pim Fortuyn werd in november 2001 vanuit het niets lijsttrekker voor het op dat moment volslagen onbeduidend partijtje Leefbaar Nederland, dat pas drie jaar bestond. Wel een mediapersoonlijkheid en politiek publicist, maar verder geen enkele politieke ervaring of verleden.

Na drie maanden alweer lijsttrekker-af, waarna hij minder dan drie maanden voor de verkiezingen een eigen partij opricht. En die partij wordt vanuit het niets de tweede partij van Nederland, wat hij zelf (zoals we allemaal weten) niet meer meemaakte. Nog voor het bestaan van social media, zonder gigantische financiering erachter. Hij zei zelf miljoenen tot zijn beschikking te hebben voor campagnevoering, maar dat bleek achteraf niet te kloppen. Meer een tactiek om de concurrentie zich ongemakkelijk te laten voelen.

Zou zo iemand (gezien zijn destijds controversile en politiek incorrecte standpunten) nu ook uitgesloten kunnen worden op basis van dit soort verdachtmakingen? Het lijkt tegenwoordig een standaard modus operandi te worden om "Russische inmenging!" te roepen, waardoor het volstrekt normaal wordt geacht om mensen bij voorbaat uit te sluiten onder het mom van "democratie beschermen".

Misschien klopt het allemaal hoor en zijn er onoorbare zaken voorgevallen die deze uitsluiting volledig rechtvaardigen. Maar met alle informatie die er nu is, vind ik dat nog geen volslagen helder verhaal. En dan lijkt het "Russische inmenging!"-argument een iets te makkelijk te hanteren wapen te worden om bepaalde politici monddood te maken of te weren. Hoezeer je hun standpunten ook verwerpelijk/achterlijk/onethisch vindt.
pi_217026896
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 21:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ga gewoon lekker niet in op het punt dat betrokkenheid bewezen moet worden voordat je aan het afnemen van passief kiesrecht kan gaan denken.
Het is zijn campagne die de regels overtreden heeft, meer betrokken dan dat kun je niet zijn. Op dat punt weiger je keer op keer in te gaan :)
pi_217026905
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 23:12 schreef Repentless het volgende:

[..]
Als ik alles zo lees, zit het allemaal vrij ingewikkeld in elkaar met financiers van die TikTok-campagne, betrokken partijen e.d.

Toch een reactie op bovenstaande. Misschien ligt het totaal anders, maar puur voor de discussie. Als ik een Nederlandse parallel trek: een Pim Fortuyn werd in november 2001 vanuit het niets lijsttrekker voor het op dat moment volslagen onbeduidend partijtje Leefbaar Nederland, dat pas drie jaar bestond. Wel een mediapersoonlijkheid en politiek publicist, maar verder geen enkele politieke ervaring of verleden.

Na drie maanden alweer lijsttrekker-af, waarna hij minder dan drie maanden voor de verkiezingen een eigen partij opricht. En die partij wordt vanuit het niets de tweede partij van Nederland, wat hij zelf (zoals we allemaal weten) niet meer meemaakte. Nog voor het bestaan van social media, zonder gigantische financiering erachter. Hij zei zelf miljoenen tot zijn beschikking te hebben voor campagnevoering, maar dat bleek achteraf niet te kloppen. Meer een tactiek om de concurrentie zich ongemakkelijk te laten voelen.

Zou zo iemand (gezien zijn destijds controversile en politiek incorrecte standpunten) nu ook uitgesloten kunnen worden op basis van dit soort verdachtmakingen?
Niet als hij gewoon netjes opgeeft hoe zijn campagne gefinancierd wordt.
  woensdag 12 maart 2025 @ 23:38:42 #175
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217026985
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 23:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niet als hij gewoon netjes opgeeft hoe zijn campagne gefinancierd wordt.
Zoals gezegd zit ik niet geheel in de materie, het is een behoorlijke kluif om alles omtrent dit issue te lezen. Dus gewoon echt een vraag omdat jij meer ingelezen lijkt te zijn, niet om gespeeld naef over te komen of iets dergelijks: maar is bewezen dat die geldstromen direct aan hem gelieerd zijn? Is die financiering van die TikTok-campagne direct onderdeel van "zijn" campagne en wanneer ben je of is iets daadwerkelijk onderdeel van de campagne?

Wat ik concreet bedoel: als je 'fans'/medestanders hebt die je promoten (o.a. door dit soort acties), maakt dat ze direct onderdeel van jouw campagne en ben je er dan ook hoofdelijk verantwoordelijk voor? Dat is me nu niet geheel duidelijk.
pi_217027224
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 23:38 schreef Repentless het volgende:

[..]

Wat ik concreet bedoel: als je 'fans'/medestanders hebt die je promoten (o.a. door dit soort acties), maakt dat ze direct onderdeel van jouw campagne en ben je er dan ook hoofdelijk verantwoordelijk voor?
Niet per se, maar dat is hier niet aan de hand natuurlijk.
  donderdag 13 maart 2025 @ 00:01:50 #177
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217027265
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 23:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niet per se, maar dat is hier niet aan de hand natuurlijk.
Maar is dat feitelijk aan te tonen?
pi_217027799
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 23:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is zijn campagne die de regels overtreden heeft, meer betrokken dan dat kun je niet zijn. Op dat punt weiger je keer op keer in te gaan :)
Als dat een feit is, dan zou er wel hard bewijs zijn. De media bericht echter dat hard bewijs ontbreekt.

Weet je nog de eerste keer dat Trump gekozen werd? Toen werd ook geroepen dat er Russische inmenging was. Bleek toch allemaal heel anders te liggen na onderzoek.

Nogmaals: passief kiesrecht ontnemen is een zeer zware straf/maatregel die je alleen zou moeten kunnen opleggen bij hard bewijs.
pi_217030046
quote:

[..]

Zou zo iemand (gezien zijn destijds controversile en politiek incorrecte standpunten) nu ook uitgesloten kunnen worden op basis van dit soort verdachtmakingen? Het lijkt tegenwoordig een standaard modus operandi te worden om "Russische inmenging!" te roepen, waardoor het volstrekt normaal wordt geacht om mensen bij voorbaat uit te sluiten onder het mom van "democratie beschermen".

Misschien klopt het allemaal hoor en zijn er onoorbare zaken voorgevallen die deze uitsluiting volledig rechtvaardigen. Maar met alle informatie die er nu is, vind ik dat nog geen volslagen helder verhaal. En dan lijkt het "Russische inmenging!"-argument een iets te makkelijk te hanteren wapen te worden om bepaalde politici monddood te maken of te weren. Hoezeer je hun standpunten ook verwerpelijk/achterlijk/onethisch vindt.
Het is Europa, niet China.
Dus al die rechters sluiten alleen uit als er echt iets is.

En nu zijn er omkopingen en financieringen vanuit slechte kanten die duidelijk zijn.
Met LPF was dat totaal niet het geval. Buiten dat hij gwn populair was, dus niet zo uit het niets.
pi_217030442
quote:

En dan lijkt het "Russische inmenging!"-argument een iets te makkelijk te hanteren wapen te worden om bepaalde politici monddood te maken of te weren. Hoezeer je hun standpunten ook verwerpelijk/achterlijk/onethisch vindt.
Inmenging in de verkiezingen, of in de campagne, het is bewust vaag gehouden. Ook wat inmenging constitueert staat niet in wetten. Omdat het komt van hen die slechts democraat zijn als de uitslag voor hen werkbaar is

Hebben wij Belgische inmenging in onze verkiezingen via DPG?
pi_217031275
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 04:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als dat een feit is, dan zou er wel hard bewijs zijn. De media bericht echter dat hard bewijs ontbreekt.

Dan heb je niet goed opgelet. Het gaat vooral hierom, van AP:
quote:
Before the Nov. 24 election, Georgescu, who is under judicial control and has repeatedly denied any wrongdoing, had polled in the single digits and declared zero campaign spending.
AP bijvoorbeeld over de beslissing van het hof om de tweede ronde te annuleren:

quote:
The Constitutional Court in its published decision cited the illegal use of digital technologies including artificial intelligence, as well as the use of “undeclared sources of funding.” It said one candidate received “preferential treatment on social media platforms, which resulted in the distortion of voters’ expressed will.”
Ik denk dat in heel veel media vooral het niet-dikgedrukte veel aandacht krijgt, en ik heb ook een broertje dood aan de wat hysterische taal van dat hof. Dat Rusland hier bij betrokken is weet iedereen natuurlijk, maar daar concreet bewijs voor vinden gaat wel even duren. Ondertussen is het wel duidelijk dat iemand hier veel illegaal geld uitgegeven heeft, dat kan natuurlijk niet als je een vrije verkiezing wil hebben.
pi_217031296
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 00:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Maar is dat feitelijk aan te tonen?
Ja, want anders zou Georgescu's campagne gewoon netjes opgegeven hebben wat hun uitgaven waren. De campagne zegt 0 euro uitgegeven te hebben.
pi_217069196
  zondag 16 maart 2025 @ 09:47:32 #184
38496 Perrin
pi_217069230
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 09:45 schreef QAnonn het volgende:
[ afbeelding ]
Het begint tot je door te dringen dat het clubje verdedigers van Russische inmening in onze politiek om de democratie van binnenuit te slopen inderdaad kwaadaardig is.
pi_217070003
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan heb je niet goed opgelet. Het gaat vooral hierom, van AP:
[..]
AP bijvoorbeeld over de beslissing van het hof om de tweede ronde te annuleren:
[..]
Ik denk dat in heel veel media vooral het niet-dikgedrukte veel aandacht krijgt, en ik heb ook een broertje dood aan de wat hysterische taal van dat hof. Dat Rusland hier bij betrokken is weet iedereen natuurlijk, maar daar concreet bewijs voor vinden gaat wel even duren. Ondertussen is het wel duidelijk dat iemand hier veel illegaal geld uitgegeven heeft, dat kan natuurlijk niet als je een vrije verkiezing wil hebben.
Ik blijf herhalen: om hem te straffen zul je moeten bewijzen dat hij er weet van had.
pi_217081414
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 11:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik blijf herhalen: om hem te straffen zul je moeten bewijzen dat hij er weet van had.
Hij wordt strafrechterlijk vervolgd op dit moment.

Als je doelt op het niet meer laten deelnemen aan de verkiezingen, het lijkt me logisch dat iemand die liegt bij de opgave van campagnefinanciering uitgesloten wordt.
pi_217081439
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 07:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hij wordt strafrechterlijk vervolgd op dit moment.

Als je doelt op het niet meer laten deelnemen aan de verkiezingen, het lijkt me logisch dat iemand die liegt bij de opgave van campagnefinanciering uitgesloten wordt.
Hard bewijs daarvan ontbreekt.
pi_217081444
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 07:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hard bewijs daarvan ontbreekt.
Waarvan?
pi_217081472
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 07:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarvan?
Dat hij heeft gelogen over de financiering. Je zal dan toch wetenschap bij hem aan moeten tonen.
pi_217086465
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 07:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat hij heeft gelogen over de financiering. Je zal dan toch wetenschap bij hem aan moeten tonen.
Hij heeft opgegeven nul euro aan campagnegeld uitgegeven te hebben. Dat is een overduidelijke leugen.
pi_217539874
Er is al 48 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tch te reageren.

Gaat vervanger George Simion de verkiezingen winnen en moeten ze dus weer nieuwe verkiezingen houden? Spannend.
pi_217539942
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:29 schreef Nober het volgende:
Gaat vervanger George Simion de verkiezingen winnen en moeten ze dus weer nieuwe verkiezingen houden? Spannend.
quote:
De eerste ronde van de presidentsverkiezingen in Roemeni lijkt te zijn gewonnen door de radicaal-rechtse kandidaat George Simion, zo valt op te maken uit de exitpoll. Hij zou kunnen rekenen op 30 tot 33 procent van de stemmen.

Simion (38) staat bekend als een eurosceptische activist en oud-hooligan. Hij is tegen militaire hulp aan buurland Oekrane en staat kritisch tegenover de Europese Unie.
https://nos.nl/artikel/25(...)eidt-in-eerste-ronde
Er zal een 2e ronde komen, maar deze EU-hatende Ruslandtroll is de torenhoge favoriet. Roemeni heeft een groot probleem.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217540025
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
Er zal een 2e ronde komen, maar deze EU-hatende Ruslandtroll is de torenhoge favoriet. Roemeni heeft een groot probleem.
Democratie moet je ook niet willen als de uitslag niet bevalt. Gewoon uitsluiten deze partij en de nummer twee aan de macht, het volk die er tegen is de goelags in.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:44:04 #194
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217540092
quote:

[..]
[..]
Afgaande op Wikipedia ligt dit een stuk genuanceerder:
quote:
Russia and Ukraine

In a December 2020 interview to Europa Liberă Romnia, during the chancellorship of Angela Merkel, Simion warned about external influences on Romania, particularly from Russia, describing the "friendship" between Russia and Germany as a danger to Romania.[74] Following the Russian invasion of Ukraine, Simion called Russian president Vladimir Putin a war criminal and said that international sanctions against Russia "were not enough". On 22 November 2024, following the election of Donald Trump as US president, Simion expressed opposition to additional military aid to Ukraine, aligning with Trump's stances and advocated for a advocating for a negotiated end to Russo-Ukrainian War,[75] which had escalated following the full-scale Russian invasion of Ukraine in February 2022. In March 2025, Simion elaborated to the Financial Times:[76]

"Putin's Russia was and is one of the biggest threats for the European states, especially for us, for the Baltic states and for Poland". We need unity, but not just in Europe: also between Europe and the United States, we need the same approach"

— George Simion, 17 March 2025

However, in May 2025, Simion stated that he did not believe Russia was a significant threat to NATO.[77]

On 18 November 2024, the Security Service of Ukraine imposed a three-year entry ban on Simion for "systematic anti-Ukrainian activities".[78] Simion refuted these allegations, asserting that his prohibition was due to his "pro-Romanian activities" and advocacy for the rights of the Romanian minority in Ukraine.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217540149
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Afgaande op Wikipedia ligt dit een stuk genuanceerder:
[..]

De Russische invloed op Roemeni is vooral de laatste tijd sterker geworden. Dat is duidelijk te zien in de veranderde houding van deze kandidaat. Misschien moesten ze hem wat extra roebels geven om zo te draaien, maar dat is de Russen duidelijk gelukt.
pi_217540353
quote:

[..]
[..]
Wat is het probleem precies?
pi_217540476
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Wat is het probleem precies?
Een EU-lid met een president die zich volledig afkeert van alles waar de EU voor staat en die tegen de Russen aanschurkt?
  zondag 4 mei 2025 @ 22:22:30 #198
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_217540863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 04:26 schreef VEM2012 het volgende:

Weet je nog de eerste keer dat Trump gekozen werd? Toen werd ook geroepen dat er Russische inmenging was. Bleek toch allemaal heel anders te liggen na onderzoek.
Ja, dat is een beetje de democratische complotequivalent van het “they stole the elections”-complot van de republikeinen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tch blijft bestaan.
  zondag 4 mei 2025 @ 22:31:47 #199
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_217541050
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Inmenging in de verkiezingen, of in de campagne, het is bewust vaag gehouden. Ook wat inmenging constitueert staat niet in wetten. Omdat het komt van hen die slechts democraat zijn als de uitslag voor hen werkbaar is

Hebben wij Belgische inmenging in onze verkiezingen via DPG?
Of Turkse inmenging via DENK? Sowieso, als 1000 personen of zo (weet niet meer precies wat de aantijging was) op social media de boel al zodanig kan benvloeden dat de democratie in gevaar zou komen, wat is het democratische proces dan nog waard als het dit soort dingen al niet aan kan en anderen met macht gaan bepalen het donme stemvee tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen?

Edit: nevermind, las net de post van moredakka over uitgaves

[ Bericht 5% gewijzigd door Akkerdjie op 04-05-2025 22:38:15 ]
pi_217541107
Het is wel fijn wat voor fascistische bende de EU heeft binnengehaald. Nog eventjes en de hele Unie kan niet meer functioneren.
pi_217541135
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 22:22 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ja, dat is een beetje de democratische complotequivalent van het “they stole the elections”-complot van de republikeinen.
Laat de valide bronnen maar zien dan waar dat uit blijkt, vooralsnog heeft rusland een grote vinger in de pap! Hier vind je vele bronnen die toch het tegenovergestelde beweren: https://www.google.com/se(...)rome-mobile&ie=UTF-8

Maar wat is jouw belang bij een extreem rechtse en conservatieve autocratische regering in roemeni? En een anti EU mentaliteit? Als je denkt dat we daar veter van worden heb je het mis. Denkvraag: ‘zijn er rechts conservatieve landen waar de burger het gemiddeld goed heeft?’ Hierbij het antwoord: eigenlijk niet! Een beperkte groep veelal mannen heeft het goed, rondom een ‘grote leider’. De rest dus niet… ofwel, waar hoop jij op?
  zondag 4 mei 2025 @ 22:53:35 #202
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_217541421
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 22:36 schreef inXs het volgende:

[..]
Laat de valide bronnen maar zien dan waar dat uit blijkt, vooralsnog heeft rusland een grote vinger in de pap! Hier vind je vele bronnen die toch het tegenovergestelde beweren: https://www.google.com/se(...)rome-mobile&ie=UTF-8

Maar wat is jouw belang bij een extreem rechtse en conservatieve autocratische regering in roemeni? En een anti EU mentaliteit? Als je denkt dat we daar veter van worden heb je het mis. Denkvraag: ‘zijn er rechts conservatieve landen waar de burger het gemiddeld goed heeft?’ Hierbij het antwoord: eigenlijk niet! Een beperkte groep veelal mannen heeft het goed, rondom een ‘grote leider’. De rest dus niet… ofwel, waar hoop jij op?
Mijn bron is een uitspraak van de rechter in de VS, ik neem aan dat die zijn huiswerk heeft gedaan na enkele jaren zoeken. Had het overigens over de eerste termijn trump. Ondanks dit blijft dit maar herhaald worden, net zoals dat Trump zijn zooi herhaalt. Wat een circus.

Ik ben zijdelingse toeschouwer die vertrouwen is verloren in politiek en drie blokken binnen de EU ziet: zuid, noord en oude oostblok, die alledrie verschillende waardes en belangen hebben. Ik vind het erg naef te denken dat dit anders is. Ik vind het in ieder geval weinig verrassend wat er gebeurt in roemenie, hongarije en slowakije. Maar laten we vooral nog meer oostbloklanden bij de EU voegen en dat blok nog meer invloed geven, dan komt het vast wel goed.
Overigens vrij aparte vragen stel je aan me. Ik heb gestemd op NSC in de hoop dat de zaak omgegooid kon worden in NL, wat ook vrij naef is gebleken. Ik twijfel na 40 jaar niet meer te gaan stemmen. Zou niet weten op wie.
pi_217704511
twitter
  Redactie Sport woensdag 21 mei 2025 @ 08:33:42 #204
pi_217704580
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 08:22 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
Zo'n resultaat waarbij de eerste kandidaat kan rekenen op een redelijk vaste stembasis, terwijl de andere kandidaat niet superpopulair is in eerste instantie, maar bij een 1 tegen 1 wel op de steun van de meeste andere kandidaten kan rekenen, is niet extreem uitzonderlijk.

En als dat zo 'gestuurd' zou zijn, waarom zouden ze dat de eerste keer dan niet gedaan hebben?
pi_217705259
Wat was het een fout om dit soort landen binnen de invloedsfeer van de EU te betrekken. Net als met Hongarije, enkel gedoe.
pi_217705696
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2025 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zo'n resultaat waarbij de eerste kandidaat kan rekenen op een redelijk vaste stembasis, terwijl de andere kandidaat niet superpopulair is in eerste instantie, maar bij een 1 tegen 1 wel op de steun van de meeste andere kandidaten kan rekenen, is niet extreem uitzonderlijk.

En als dat zo 'gestuurd' zou zijn, waarom zouden ze dat de eerste keer dan niet gedaan hebben?
Wat zich precies heeft afgespeeld is niet duidelijk, maar dat het stinkt lijkt mij vrij evident.

En de eerste keer... tja, toen werd men overvallen. Misschien was tijd winnen voldoende. Feit blijft dat de afgelopen jaren diverse malen naar voren is gekomen dat de media inderdaad door overheden is verplicht om bepaalde boodschappen te onderdrukken. Een duidelijk voorbeeld is de Hunter Biden laptop.

Het lijkt mij niet zo vreemd om te denken dat er weldegelijk dit soort zaken hebben gespeeld. Of het daarmee ook een valse verkiezingsuitslag is, is een tweede. Nogmaals, dat zullen we nooit weten. Maar het is bepaald niet gek om vraagtekens te zetten bij de gang van zaken in Roemeni.
pi_217705844
quote:
[ x ]
Wat een gejank.
pi_217715753
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 09:34 schreef theunderdog het volgende:
Wat was het een fout om dit soort landen binnen de invloedsfeer van de EU te betrekken. Net als met Hongarije, enkel gedoe.
De EU is een belangrijke reden waarom autocraten niet makkelijk nieuwe democratien kunnen verneuken. Ben blij dat ze erbij zitten.
pi_217715774
Hof Roemeni verwerpt schrappen verkiezingsuitslag na verzoek Simion - https://nos.nl/l/2568268

Weer een fascistje die wemelt in slachtoffer gejank terwijl hij probeert te doen waar hij de ander van beschuldigd.
pi_217716080
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 12:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De EU is een belangrijke reden waarom autocraten niet makkelijk nieuwe democratien kunnen verneuken. Ben blij dat ze erbij zitten.
Ik niet.
pi_217716084
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 22:53 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Mijn bron is een uitspraak van de rechter in de VS, ik neem aan dat die zijn huiswerk heeft gedaan na enkele jaren zoeken. Had het overigens over de eerste termijn trump. Ondanks dit blijft dit maar herhaald worden, net zoals dat Trump zijn zooi herhaalt. Wat een circus.

Ik ben zijdelingse toeschouwer die vertrouwen is verloren in politiek en drie blokken binnen de EU ziet: zuid, noord en oude oostblok, die alledrie verschillende waardes en belangen hebben. Ik vind het erg naef te denken dat dit anders is. Ik vind het in ieder geval weinig verrassend wat er gebeurt in roemenie, hongarije en slowakije. Maar laten we vooral nog meer oostbloklanden bij de EU voegen en dat blok nog meer invloed geven, dan komt het vast wel goed.
Overigens vrij aparte vragen stel je aan me. Ik heb gestemd op NSC in de hoop dat de zaak omgegooid kon worden in NL, wat ook vrij naef is gebleken. Ik twijfel na 40 jaar niet meer te gaan stemmen. Zou niet weten op wie.
NSC stemmers was ook wel het domste wat iemand kon doen. Het ging heel goed in NL, en nou zijn er figuren die op dat soort partijen stemden en gaat NL bergafwaarts.

De rechter kan een hoop zeggen over Trump. Blijkbaar vergeet je echter dat rechters daar politiek zijn.
En Trump veroordeeld is, maar als president immuun is.

Owh en Oostelijke landen zijn veel waard ook voor de EU. Het probleem zit hem niet in het land, maar in de leider.
Zoals Orban. Terwijl het volk heel wat anders wil.
pi_217716097
quote:
[ x ]
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2025 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Er was wel bewijs voor inmenging door Rusland. Dus heel logisch dat het afgeknald is.

Daarnaast is het wel heel gek dat er ineens 1 persoon uit het totale niets komt.
Als het al een bekend iemand was die ineens de politiek instapt ok, dat kan.
Maar dit sloeg nergens op.
pi_217716107
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 10:17 schreef VEM2012 het volgende:

Het lijkt mij niet zo vreemd om te denken dat er weldegelijk dit soort zaken hebben gespeeld. Of het daarmee ook een valse verkiezingsuitslag is, is een tweede. Nogmaals, dat zullen we nooit weten. Maar het is bepaald niet gek om vraagtekens te zetten bij de gang van zaken in Roemeni.
Wat moet er gek zijn aan wat Roemenie doet?
Roemenie beschermt de democratie. Er was een valse speler door buitenlandse invloed (wat gewoon bewezen is) en die moest wegwezen.
pi_217716110
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik niet.
Gelukkig ben jij de baas niet.
pi_217716114
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gelukkig ben jij de baas niet.
Wat moet ik hiermee? kan je ook normaal doen of?
pi_217716115
Goed dat deze uitslag gerespecteerd wordt. Door alle partijen als een geldig en eerlijk verlopen zaak bezien.

Die Russische gek die roept dat Frankrijk en Moldavie invloeden hadden :')
Wat een figuur.
pi_217716122
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat moet ik hiermee? kan je ook normaal doen of?
Instemmen?
pi_217716153
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Instemmen?
Neuh
pi_217716325
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 12:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De EU is autocratisch en verneukt democratie.
pi_217716721
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De EU is autocratisch en verneukt democratie.
Tijd voor een EU president en een parlement met dezelfde mogelijkheden als een nationaal parlement!
pi_217716766
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:29 schreef bianconeri het volgende:

Er was wel bewijs voor inmenging door Rusland.
Bron?
pi_217716778
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat moet er gek zijn aan wat Roemenie doet?
Roemenie beschermt de democratie. Er was een valse speler door buitenlandse invloed (wat gewoon bewezen is) en die moest wegwezen.
Jij blijft herhalen dat de buitenlandse benvloeding bewezen is, maar dat is niet wat blijkt uit de bronnen die wij al hebben besproken. Tenzij jij een nieuwe bron hebt die nieuw licht op de zaak schijnt ben je nu dus gewoon glashard aan het liegen.
pi_217720125
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 15:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tijd voor een EU president en een parlement met dezelfde mogelijkheden als een nationaal parlement!
En een grondwet die de bevoegdheden duidelijk afgrenst, alsmede die van de rechtertjes.
pi_217721276
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 15:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij blijft herhalen dat de buitenlandse benvloeding bewezen is, maar dat is niet wat blijkt uit de bronnen die wij al hebben besproken. Tenzij jij een nieuwe bron hebt die nieuw licht op de zaak schijnt ben je nu dus gewoon glashard aan het liegen.
Het gaat toch allemaal om wat Tiktok-campagnes? :')
pi_217722963
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 21:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En een grondwet die de bevoegdheden duidelijk afgrenst, alsmede die van de rechtertjes.
Dus jij wilt de hele samenleving laten draaien zonder vrije rechters?

Lekker dan :')

quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 22:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Maakt de manier van beinvloeden uit?
De democratie werd ondermijnd, hoe? Maakt niet eens uit.
pi_217723120
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 22:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die kennelijk door een binnenlandse groep betaald zijn.
pi_217723146
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:05 schreef bianconeri het volgende:

Maakt de manier van beinvloeden uit?
De democratie werd ondermijnd, hoe? Maakt niet eens uit.
Elke deelnemer probeert de verkiezingen te benvloeden. Zoiets heet verkiezingscampagne.
pi_217723184
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Elke deelnemer probeert de verkiezingen te benvloeden. Zoiets heet verkiezingscampagne.
Niet als er buitenlandse partijen geld betalen....
pi_217723197
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het bleek een binnenlandse groep te zijn, wat ik je al eerder heb verteld met bronvermelding.

Leugenaar.
pi_217723220
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Daar is in dit geval niks van gebleken, laat staan bewezen, tot nu toe.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 13:40:03 #231
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217725799
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het bleek een binnenlandse groep te zijn, wat ik je al eerder heb verteld met bronvermelding.

Leugenaar.
https://www.politico.eu/a(...)potra-george-simion/

Met een heleboel linkjes naar het buitenland en twijfelachtige geldstromen. Wie uiteindelijk de rekening betaalt is allerminst zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')