abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217007972
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:58 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Oh was er dan stemfraude soms? Of stonden er Russische troepen met geweren bij de stemlokalen om de mensen te dwingen op deze kandidaat te stemmen?
Nee, iemand heeft eerlijk ineens in een paar dagen vele vele honderdduizenden stemmen gewonnen.
Uhu....
pi_217007989
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Lees je wel wat er gezegd wordt?

Vlak voor de verkiezingen zouden er bij wijze van 100 mensen op hem stemmen.
En ineens zijn er honderdduizenden die op hem stemmen?

Wat een onzin dat dat ineens door tiktok komt.
Dit komt gewoon van de NOS. Maar jij weet het beter dus? Vertel: hoe komt het dat ineens ruim 2 miljoen mensen op hem hebben gestemd?
pi_217007998
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit komt gewoon van de NOS. Maar jij weet het beter dus? Vertel: hoe komt het dat ineens ruim 2 miljoen mensen op hem hebben gestemd?
Oh ja... Want hij was vlak voor de verkiezingen al top favoriet....

VEM weet het al beter. Vertelde Poetin jou dat?

Hoe dan?
Russische omkoping wss.
pi_217008883
quote:

[..]
Lees je wel wat er gezegd wordt?

Vlak voor de verkiezingen zouden er bij wijze van 100 mensen op hem stemmen.
En ineens zijn er honderdduizenden die op hem stemmen?

Wat een onzin dat dat ineens door tiktok komt.
Dus als een doorgaans niet erg betrouwbaar of integer poll bureautje de populariteit van een kandidaat te laag inschat dan moeten de verkiezingen gecancelled? Hoeveel haat voor democratie kun je hebben?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217009957
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Oh ja... Want hij was vlak voor de verkiezingen al top favoriet....

VEM weet het al beter. Vertelde Poetin jou dat?

Hoe dan?
Russische omkoping wss.
2 miljoen mensen omgekocht? En dat is nog steeds niet boven water gekomen?

Gaat het wel lekker met je?
pi_217010016
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Even voor de goede orde: er is geen twijfel over de vraag of daadwerkelijk die mensen op hem gestemd hebben.

De reden waarom zou zijn omdat op tiktok zijn filmpjes extra werden gepromoot. Maar daar zie ik zo het probleem niet mee.
Door wie zijn die filmpjes betaald?
  dinsdag 11 maart 2025 @ 18:05:57 #131
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217010039
Mooi, opgezouten met die saboteurs.

BREAKING: The Romanian Constitutional Court confirmed the Electoral Commission's decision to ban Calin Georgescu from running.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217010065
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:05 schreef Perrin het volgende:
Mooi, opgezouten met die saboteurs.

BREAKING: The Romanian Constitutional Court confirmed the Electoral Commission's decision to ban Calin Georgescu from running.
Heb je geen gewone bron?

Die engnekkerij van je is ook walgelijk trouwens. Dit is allemaal heel triest en niet om toe te juichen.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 18:13:20 #133
38496 Perrin
pi_217010161
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heb je geen gewone bron?

Die engnekkerij van je is ook walgelijk trouwens. Dit is allemaal heel triest en niet om toe te juichen.
Grapjas. Prachtig juist om te zien hoe een weerbare democratie dit soort malafide saboteurs uitsluit.

Een treurige dag voor alle vijanden van de democratie idd.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 18:22:37 #134
38496 Perrin
pi_217010283
Linkje naar wat langzamere oude media.

https://www.bloomberg.com(...)gescu-s-election-ban
pi_217011589
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Door wie zijn die filmpjes betaald?
Ik zie de relevantie van die vraag niet in.
pi_217012016
quote:

[..]
Nee, iemand heeft eerlijk ineens in een paar dagen vele vele honderdduizenden stemmen gewonnen.
Uhu....
Ja toch? Zelfs de EU heeft het niet over stemfraude, maar alleen over 'invloed' van buitenlandse propaganda. Maar de mensen hebben dus zelfs in het EU verhaal zelf op deze man gestemd.
pi_217015067
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zie de relevantie van die vraag niet in.
Dat is nou net het hele eieren eten. Er zijn bij verkiezingen regels omtrent financiering van campagnes, precies om dit soort dingen te voorkomen. Kandidaten moeten hun campagnefinanciën declareren, dat is ook bijvoorbeeld in Nederland zo.

Dus daarom de vraag, als hij zo populair geworden is door die filmpjes, heeft hij er dan ook zelf netjes voor betaald en dat opgegeven? Het antwoord is nee, dat zou je toch wel moeten weten?
pi_217015775
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 23:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is nou net het hele eieren eten. Er zijn bij verkiezingen regels omtrent financiering van campagnes, precies om dit soort dingen te voorkomen. Kandidaten moeten hun campagnefinanciën declareren, dat is ook bijvoorbeeld in Nederland zo.

Dus daarom de vraag, als hij zo populair geworden is door die filmpjes, heeft hij er dan ook zelf netjes voor betaald en dat opgegeven? Het antwoord is nee, dat zou je toch wel moeten weten?
Ik ken de regels in Roemenië hieromtrent niet en kennelijk ontbreekt bewijs. Dus ja…
  woensdag 12 maart 2025 @ 00:50:58 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217015828
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 00:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ken de regels in Roemenië hieromtrent niet en kennelijk ontbreekt bewijs. Dus ja…
Dus je geeft ongeinformeerd je mening?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Sport woensdag 12 maart 2025 @ 01:03:08 #140
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217015899
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:17 schreef VEM2012 het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die dit toejuichen.

Iedere verkiezing kent pogingen tot beïnvloeding van buitenaf. Nou is er nog nooit aangetoond dat die beïnvloeding ook daadwerkelijk de uitslag significant heeft beïnvloed, maar goed.

In Roemenië wordt nu een precedent geschapen waarmee iedere verkiezing ongeldig kan worden verklaard indien deze niet welgevallig is. En voor diegenen die het ok vinden dat iedere verkiezing waarbij anti EU partijen de macht grijpen ongeldig verklaard worden, bedenk dat in landen waar een regime zit die anti EU sentiment heeft straks niet meer weggestemd kan worden omdat zij ook kunnen zeggen: wij zijn weggestemd, maar er was beïnvloeding van buitenaf, dus opnieuw!

Als er al een extreme beïnvloeding gaande is, dan moet je de verkiezingen opschorten. Eenmaal gedaan zou je nooit de uitslag ongeldig mogen verklaren, tenzij er natuurlijk echt fraude is gepleegd.

Dit is echt het einde van democratie.
De inmenging via sociale kanalen waardoor verkiezingen beïnvloed worden door externe partijen is inderdaad het failliet van ons democratisch systeem.
Wel even goed zeggen a.u.b.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_217016027
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 00:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bewijs is er absoluut, Georgescu heeft of glashard gelogen toen hij claimde geen campagneuitgaven te hebben of een andere entiteit heeft al die filmpjes gefinancierd. Beide opties zijn reden tot disckwalificatie, in ieder goed democratisch land en ook in Roemenië. Daar hoef je de regels niet tot op de letter te kennen natuurlijk.
pi_217016581
pi_217017048
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 01:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De inmenging via sociale kanalen waardoor verkiezingen beïnvloed worden door externe partijen is inderdaad het failliet van ons democratisch systeem.
En de stemmingmakerij in de media in aanloop naar de verkiezingen als ook de peilingen.
pi_217017321
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dus als een doorgaans niet erg betrouwbaar of integer poll bureautje de populariteit van een kandidaat te laag inschat dan moeten de verkiezingen gecancelled? Hoeveel haat voor democratie kun je hebben?
Dat is natuurlijk onzin...
Het was niet 'even te laag ingeschat'.
Hij was totaal niet populair, niet bestaand en kwam nergens in voor.
Dat is alsof ik nu ineens de politiek in stap en volgende week premier zou worden.
Uhu...

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 17:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
2 miljoen mensen omgekocht? En dat is nog steeds niet boven water gekomen?

Gaat het wel lekker met je?
<Knip>

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 12-03-2025 13:08:06 ]
pi_217017455
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dus je geeft ongeinformeerd je mening?
Leuk geprobeerd.
pi_217017461
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 01:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat gebeurt toch overal en altijd? Of vind jij dat Bar Laat en de Volkskrant overlopen van neutraliteit?
  Redactie Sport woensdag 12 maart 2025 @ 09:47:12 #147
pi_217017476
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat gebeurt toch overal en altijd? Of vind jij dat Bar Laat en de Volkskrant overlopen van neutraliteit?
De informatiefuik en sturing van social media is wel stukken zwaarder (en makkelijker beinvloedbaar) dan van 1 krant.

Verzuiling was er vroeger al, dus ook traditionele media hebben er last van, maar wel minder zwaar.

Peilingen zijn ook een self-fulfilling prophecy, maar ze verbieden is ook lastig.
pi_217017483
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 02:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Bewijs is er absoluut, Georgescu heeft of glashard gelogen toen hij claimde geen campagneuitgaven te hebben of een andere entiteit heeft al die filmpjes gefinancierd. Beide opties zijn reden tot disckwalificatie, in ieder goed democratisch land en ook in Roemenië. Daar hoef je de regels niet tot op de letter te kennen natuurlijk.
Dus als ik morgen geld ga spenderen aan filmpjes op tiktok tbv PvdA/GL zijn ze de volgende verkiezingen uitgesloten van deelname?

Goh… dit biedt kansen!
  Redactie Sport woensdag 12 maart 2025 @ 09:49:53 #149
pi_217017497
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus als ik morgen geld ga spenderen aan filmpjes op tiktok tbv PvdA/GL zijn ze de volgende verkiezingen uitgesloten van deelname?

Goh… dit biedt kansen!
Misschien als jij dat uit naam van het Kremlin doet wel!
pi_217017504
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De informatiefuik en sturing van social media is wel stukken zwaarder (en makkelijker beinvloedbaar) dan van 1 krant.

Verzuiling was er vroeger al, dus ook traditionele media hebben er last van, maar wel minder zwaar.

Peilingen zijn ook een self-fulfilling prophecy, maar ze verbieden is ook lastig.
Is er ook echt onderzoek waaruit blijkt dat sturing via social media meer invloed heeft?

Alle politieke partijen in Nederland maken overigens gebruik van social media, dus waar ligt de grens dan precies?
pi_217017509
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Misschien als jij dat uit naam van het Kremlin doet wel!
Wat is dat toch voor raar gedrag om iedere keer te zeiken over het Kremlin?

Voer normaal de discussie, of rot op.
  Redactie Sport woensdag 12 maart 2025 @ 09:54:15 #152
pi_217017526
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is er ook echt onderzoek waaruit blijkt dat sturing via social media meer invloed heeft?
Het is wel duidelijk dat bij social media de algoritmen ervoor zorgen dat het beeld beperkt is, terwijl men daar zelf niet altijd bewust van is. Daar zijn vast onderzoeken naar gedaan, maar ik ben even te lui om dat op te zoeken.

En ja, dat werkt alle kanten op. Uiteindelijk is vooral de kiezer de verliezer, want die kan daardoor een minder goed geinformeerde keuze maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat is dat toch voor raar gedrag om iedere keer te zeiken over het Kremlin?

Voer normaal de discussie, of rot op.
Het gaat in dit geval toch om Russische inmenging? Als jij via Rusland een PvdA/GL campagne op touw krijgt, wie weet komen ze dan wel in de problemen. Dat is alles wat ik zeg.

Als jij uit eigen portemonnee diezelfde campagne start, dan zal dat niet veel doen.
pi_217017549
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het is wel duidelijk dat bij social media de algoritmen ervoor zorgen dat het beeld beperkt is, terwijl men daar zelf niet altijd bewust van is. Daar zijn vast onderzoeken naar gedaan, maar ik ben even te lui om dat op te zoeken.

En ja, dat werkt alle kanten op. Uiteindelijk is vooral de kiezer de verliezer, want die kan daardoor een minder goed geinformeerde keuze maken.
Maar dan zijn de verkiezingen in de VS ook ongeldig. En in Nederland ook, want ook in Nederland is er beïnvloeding.

Dat was mijn originele punt: hiermee zet je de deur wagenwijd open naar het ongeldig verklaren van iedere verkiezing. En dan is democratie onmogelijk.

Ik snap best dat sommigen sec kijken naar het resultaat en denken dat het goed is dat deze kerel niet mee kan doen, maar je zal toch echt meteen naar een gouden standaard moeten die altijd toegepast kan worden en neutraal is.
pi_217017585
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het gaat in dit geval toch om Russische inmenging? Als jij via Rusland een PvdA/GL campagne op touw krijgt, wie weet komen ze dan wel in de problemen. Dat is alles wat ik zeg.

Als jij uit eigen portemonnee diezelfde campagne start, dan zal dat niet veel doen.
Ok, excuses. Ik dacht dat je het anders bedoelde.

Maar dan vraag ik een Belgische kennis om dat te doen (buitenlandse inmenging) en zijn we er ook. Lijkt mij niet de bedoeling.

Je zal dus toch moeten aantonen dat de politicus of politieke partij daadwerkelijk banden heeft met de verstorende club en ook ter zake iets te verwijten valt.

Het is nogal een zware sanctie: passief kiesrecht ontnemen.
  Redactie Sport woensdag 12 maart 2025 @ 10:04:23 #155
pi_217017608
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar dan zijn de verkiezingen in de VS ook ongeldig. En in Nederland ook, want ook in Nederland is er beïnvloeding.

Dat was mijn originele punt: hiermee zet je de deur wagenwijd open naar het ongeldig verklaren van iedere verkiezing. En dan is democratie onmogelijk.

Ik snap best dat sommigen sec kijken naar het resultaat en denken dat het goed is dat deze kerel niet mee kan doen, maar je zal toch echt meteen naar een gouden standaard moeten die altijd toegepast kan worden en neutraal is.
Maar dit is gewoon getoetst aan bepaalde kaders. Ja, kaders waar jij het mee oneens bent. Maar de omstandigheden zijn blijkbaar voldoende verdacht voor deze keus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')