abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217081439
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 07:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hij wordt strafrechterlijk vervolgd op dit moment.

Als je doelt op het niet meer laten deelnemen aan de verkiezingen, het lijkt me logisch dat iemand die liegt bij de opgave van campagnefinanciering uitgesloten wordt.
Hard bewijs daarvan ontbreekt.
pi_217081444
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 07:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hard bewijs daarvan ontbreekt.
Waarvan?
pi_217081472
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 07:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarvan?
Dat hij heeft gelogen over de financiering. Je zal dan toch wetenschap bij hem aan moeten tonen.
pi_217086465
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 07:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat hij heeft gelogen over de financiering. Je zal dan toch wetenschap bij hem aan moeten tonen.
Hij heeft opgegeven nul euro aan campagnegeld uitgegeven te hebben. Dat is een overduidelijke leugen.
pi_217539874
» Er is al 48 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.

Gaat vervanger George Simion de verkiezingen winnen en moeten ze dus weer nieuwe verkiezingen houden? Spannend.
pi_217539942
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:29 schreef Nober het volgende:
Gaat vervanger George Simion de verkiezingen winnen en moeten ze dus weer nieuwe verkiezingen houden? Spannend.
quote:
De eerste ronde van de presidentsverkiezingen in Roemenië lijkt te zijn gewonnen door de radicaal-rechtse kandidaat George Simion, zo valt op te maken uit de exitpoll. Hij zou kunnen rekenen op 30 tot 33 procent van de stemmen.

Simion (38) staat bekend als een eurosceptische activist en oud-hooligan. Hij is tegen militaire hulp aan buurland Oekraïne en staat kritisch tegenover de Europese Unie.
https://nos.nl/artikel/25(...)eidt-in-eerste-ronde
Er zal een 2e ronde komen, maar deze EU-hatende Ruslandtroll is de torenhoge favoriet. Roemenië heeft een groot probleem.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217540025
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
Er zal een 2e ronde komen, maar deze EU-hatende Ruslandtroll is de torenhoge favoriet. Roemenië heeft een groot probleem.
Democratie moet je ook niet willen als de uitslag niet bevalt. Gewoon uitsluiten deze partij en de nummer twee aan de macht, het volk die er tegen is de goelags in.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:44:04 #194
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217540092
quote:

[..]
[..]
Afgaande op Wikipedia ligt dit een stuk genuanceerder:
quote:
Russia and Ukraine

In a December 2020 interview to Europa Liberă România, during the chancellorship of Angela Merkel, Simion warned about external influences on Romania, particularly from Russia, describing the "friendship" between Russia and Germany as a danger to Romania.[74] Following the Russian invasion of Ukraine, Simion called Russian president Vladimir Putin a war criminal and said that international sanctions against Russia "were not enough". On 22 November 2024, following the election of Donald Trump as US president, Simion expressed opposition to additional military aid to Ukraine, aligning with Trump's stances and advocated for a advocating for a negotiated end to Russo-Ukrainian War,[75] which had escalated following the full-scale Russian invasion of Ukraine in February 2022. In March 2025, Simion elaborated to the Financial Times:[76]

"Putin's Russia was and is one of the biggest threats for the European states, especially for us, for the Baltic states and for Poland". We need unity, but not just in Europe: also between Europe and the United States, we need the same approach"

— George Simion, 17 March 2025

However, in May 2025, Simion stated that he did not believe Russia was a significant threat to NATO.[77]

On 18 November 2024, the Security Service of Ukraine imposed a three-year entry ban on Simion for "systematic anti-Ukrainian activities".[78] Simion refuted these allegations, asserting that his prohibition was due to his "pro-Romanian activities" and advocacy for the rights of the Romanian minority in Ukraine.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217540149
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Afgaande op Wikipedia ligt dit een stuk genuanceerder:
[..]

De Russische invloed op Roemenië is vooral de laatste tijd sterker geworden. Dat is duidelijk te zien in de veranderde houding van deze kandidaat. Misschien moesten ze hem wat extra roebels geven om zo te draaien, maar dat is de Russen duidelijk gelukt.
pi_217540353
quote:

[..]
[..]
Wat is het probleem precies?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217540476
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Wat is het probleem precies?
Een EU-lid met een president die zich volledig afkeert van alles waar de EU voor staat en die tegen de Russen aanschurkt?
  zondag 4 mei 2025 @ 22:22:30 #198
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_217540863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 04:26 schreef VEM2012 het volgende:

Weet je nog de eerste keer dat Trump gekozen werd? Toen werd ook geroepen dat er Russische inmenging was. Bleek toch allemaal heel anders te liggen na onderzoek.
Ja, dat is een beetje de democratische complotequivalent van het “they stole the elections”-complot van de republikeinen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  zondag 4 mei 2025 @ 22:31:47 #199
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_217541050
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Inmenging in de verkiezingen, of in de campagne, het is bewust vaag gehouden. Ook wat inmenging constitueert staat niet in wetten. Omdat het komt van hen die slechts democraat zijn als de uitslag voor hen werkbaar is

Hebben wij Belgische inmenging in onze verkiezingen via DPG?
Of Turkse inmenging via DENK? Sowieso, als 1000 personen of zo (weet niet meer precies wat de aantijging was) op social media de boel al zodanig kan beïnvloeden dat de democratie in gevaar zou komen, wat is het democratische proces dan nog waard als het dit soort dingen al niet aan kan en anderen met macht gaan bepalen het donme stemvee tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen?

Edit: nevermind, las net de post van moredakka over uitgaves

[ Bericht 5% gewijzigd door Akkerdjie op 04-05-2025 22:38:15 ]
pi_217541107
Het is wel fijn wat voor fascistische bende de EU heeft binnengehaald. Nog eventjes en de hele Unie kan niet meer functioneren.
pi_217541135
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 22:22 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ja, dat is een beetje de democratische complotequivalent van het “they stole the elections”-complot van de republikeinen.
Laat de valide bronnen maar zien dan waar dat uit blijkt, vooralsnog heeft rusland een grote vinger in de pap! Hier vind je vele bronnen die toch het tegenovergestelde beweren: https://www.google.com/se(...)rome-mobile&ie=UTF-8

Maar wat is jouw belang bij een extreem rechtse en conservatieve autocratische regering in roemenië? En een anti EU mentaliteit? Als je denkt dat we daar veter van worden heb je het mis. Denkvraag: ‘zijn er rechts conservatieve landen waar de burger het gemiddeld goed heeft?’ Hierbij het antwoord: eigenlijk niet! Een beperkte groep veelal mannen heeft het goed, rondom een ‘grote leider’. De rest dus niet… ofwel, waar hoop jij op?
  zondag 4 mei 2025 @ 22:53:35 #202
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_217541421
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 22:36 schreef inXs het volgende:

[..]
Laat de valide bronnen maar zien dan waar dat uit blijkt, vooralsnog heeft rusland een grote vinger in de pap! Hier vind je vele bronnen die toch het tegenovergestelde beweren: https://www.google.com/se(...)rome-mobile&ie=UTF-8

Maar wat is jouw belang bij een extreem rechtse en conservatieve autocratische regering in roemenië? En een anti EU mentaliteit? Als je denkt dat we daar veter van worden heb je het mis. Denkvraag: ‘zijn er rechts conservatieve landen waar de burger het gemiddeld goed heeft?’ Hierbij het antwoord: eigenlijk niet! Een beperkte groep veelal mannen heeft het goed, rondom een ‘grote leider’. De rest dus niet… ofwel, waar hoop jij op?
Mijn bron is een uitspraak van de rechter in de VS, ik neem aan dat die zijn huiswerk heeft gedaan na enkele jaren zoeken. Had het overigens over de eerste termijn trump. Ondanks dit blijft dit maar herhaald worden, net zoals dat Trump zijn zooi herhaalt. Wat een circus.

Ik ben zijdelingse toeschouwer die vertrouwen is verloren in politiek en drie blokken binnen de EU ziet: zuid, noord en oude oostblok, die alledrie verschillende waardes en belangen hebben. Ik vind het erg naïef te denken dat dit anders is. Ik vind het in ieder geval weinig verrassend wat er gebeurt in roemenie, hongarije en slowakije. Maar laten we vooral nog meer oostbloklanden bij de EU voegen en dat blok nog meer invloed geven, dan komt het vast wel goed.
Overigens vrij aparte vragen stel je aan me. Ik heb gestemd op NSC in de hoop dat de zaak omgegooid kon worden in NL, wat ook vrij naïef is gebleken. Ik twijfel na 40 jaar niet meer te gaan stemmen. Zou niet weten op wie.
pi_217704511
twitter
  Redactie Sport woensdag 21 mei 2025 @ 08:33:42 #204
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217704580
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 08:22 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
Zo'n resultaat waarbij de eerste kandidaat kan rekenen op een redelijk vaste stembasis, terwijl de andere kandidaat niet superpopulair is in eerste instantie, maar bij een 1 tegen 1 wel op de steun van de meeste andere kandidaten kan rekenen, is niet extreem uitzonderlijk.

En als dat zo 'gestuurd' zou zijn, waarom zouden ze dat de eerste keer dan niet gedaan hebben?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_217705259
Wat was het een fout om dit soort landen binnen de invloedsfeer van de EU te betrekken. Net als met Hongarije, enkel gedoe.
pi_217705696
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2025 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zo'n resultaat waarbij de eerste kandidaat kan rekenen op een redelijk vaste stembasis, terwijl de andere kandidaat niet superpopulair is in eerste instantie, maar bij een 1 tegen 1 wel op de steun van de meeste andere kandidaten kan rekenen, is niet extreem uitzonderlijk.

En als dat zo 'gestuurd' zou zijn, waarom zouden ze dat de eerste keer dan niet gedaan hebben?
Wat zich precies heeft afgespeeld is niet duidelijk, maar dat het stinkt lijkt mij vrij evident.

En de eerste keer... tja, toen werd men overvallen. Misschien was tijd winnen voldoende. Feit blijft dat de afgelopen jaren diverse malen naar voren is gekomen dat de media inderdaad door overheden is verplicht om bepaalde boodschappen te onderdrukken. Een duidelijk voorbeeld is de Hunter Biden laptop.

Het lijkt mij niet zo vreemd om te denken dat er weldegelijk dit soort zaken hebben gespeeld. Of het daarmee ook een valse verkiezingsuitslag is, is een tweede. Nogmaals, dat zullen we nooit weten. Maar het is bepaald niet gek om vraagtekens te zetten bij de gang van zaken in Roemenië.
pi_217705844
quote:
[ x ]
Wat een gejank.
pi_217715753
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 09:34 schreef theunderdog het volgende:
Wat was het een fout om dit soort landen binnen de invloedsfeer van de EU te betrekken. Net als met Hongarije, enkel gedoe.
De EU is een belangrijke reden waarom autocraten niet makkelijk nieuwe democratieën kunnen verneuken. Ben blij dat ze erbij zitten.
pi_217715774
Hof Roemenië verwerpt schrappen verkiezingsuitslag na verzoek Simion - https://nos.nl/l/2568268

Weer een fascistje die wemelt in slachtoffer gejank terwijl hij probeert te doen waar hij de ander van beschuldigd.
pi_217716080
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 12:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De EU is een belangrijke reden waarom autocraten niet makkelijk nieuwe democratieën kunnen verneuken. Ben blij dat ze erbij zitten.
Ik niet.
pi_217716084
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 22:53 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Mijn bron is een uitspraak van de rechter in de VS, ik neem aan dat die zijn huiswerk heeft gedaan na enkele jaren zoeken. Had het overigens over de eerste termijn trump. Ondanks dit blijft dit maar herhaald worden, net zoals dat Trump zijn zooi herhaalt. Wat een circus.

Ik ben zijdelingse toeschouwer die vertrouwen is verloren in politiek en drie blokken binnen de EU ziet: zuid, noord en oude oostblok, die alledrie verschillende waardes en belangen hebben. Ik vind het erg naïef te denken dat dit anders is. Ik vind het in ieder geval weinig verrassend wat er gebeurt in roemenie, hongarije en slowakije. Maar laten we vooral nog meer oostbloklanden bij de EU voegen en dat blok nog meer invloed geven, dan komt het vast wel goed.
Overigens vrij aparte vragen stel je aan me. Ik heb gestemd op NSC in de hoop dat de zaak omgegooid kon worden in NL, wat ook vrij naïef is gebleken. Ik twijfel na 40 jaar niet meer te gaan stemmen. Zou niet weten op wie.
NSC stemmers was ook wel het domste wat iemand kon doen. Het ging heel goed in NL, en nou zijn er figuren die op dat soort partijen stemden en gaat NL bergafwaarts.

De rechter kan een hoop zeggen over Trump. Blijkbaar vergeet je echter dat rechters daar politiek zijn.
En Trump veroordeeld is, maar als president immuun is.

Owh en Oostelijke landen zijn veel waard ook voor de EU. Het probleem zit hem niet in het land, maar in de leider.
Zoals Orban. Terwijl het volk heel wat anders wil.
pi_217716097
quote:
[ x ]
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2025 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Er was wel bewijs voor inmenging door Rusland. Dus heel logisch dat het afgeknald is.

Daarnaast is het wel heel gek dat er ineens 1 persoon uit het totale niets komt.
Als het al een bekend iemand was die ineens de politiek instapt ok, dat kan.
Maar dit sloeg nergens op.
pi_217716107
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 10:17 schreef VEM2012 het volgende:

Het lijkt mij niet zo vreemd om te denken dat er weldegelijk dit soort zaken hebben gespeeld. Of het daarmee ook een valse verkiezingsuitslag is, is een tweede. Nogmaals, dat zullen we nooit weten. Maar het is bepaald niet gek om vraagtekens te zetten bij de gang van zaken in Roemenië.
Wat moet er gek zijn aan wat Roemenie doet?
Roemenie beschermt de democratie. Er was een valse speler door buitenlandse invloed (wat gewoon bewezen is) en die moest wegwezen.
pi_217716110
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik niet.
Gelukkig ben jij de baas niet.
pi_217716114
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gelukkig ben jij de baas niet.
Wat moet ik hiermee? kan je ook normaal doen of?
pi_217716115
Goed dat deze uitslag gerespecteerd wordt. Door alle partijen als een geldig en eerlijk verlopen zaak bezien.

Die Russische gek die roept dat Frankrijk en Moldavie invloeden hadden :')
Wat een figuur.
pi_217716122
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat moet ik hiermee? kan je ook normaal doen of?
Instemmen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')