abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217541135
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 22:22 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ja, dat is een beetje de democratische complotequivalent van het “they stole the elections”-complot van de republikeinen.
Laat de valide bronnen maar zien dan waar dat uit blijkt, vooralsnog heeft rusland een grote vinger in de pap! Hier vind je vele bronnen die toch het tegenovergestelde beweren: https://www.google.com/se(...)rome-mobile&ie=UTF-8

Maar wat is jouw belang bij een extreem rechtse en conservatieve autocratische regering in roemenië? En een anti EU mentaliteit? Als je denkt dat we daar veter van worden heb je het mis. Denkvraag: ‘zijn er rechts conservatieve landen waar de burger het gemiddeld goed heeft?’ Hierbij het antwoord: eigenlijk niet! Een beperkte groep veelal mannen heeft het goed, rondom een ‘grote leider’. De rest dus niet… ofwel, waar hoop jij op?
  zondag 4 mei 2025 @ 22:53:35 #202
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_217541421
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 22:36 schreef inXs het volgende:

[..]
Laat de valide bronnen maar zien dan waar dat uit blijkt, vooralsnog heeft rusland een grote vinger in de pap! Hier vind je vele bronnen die toch het tegenovergestelde beweren: https://www.google.com/se(...)rome-mobile&ie=UTF-8

Maar wat is jouw belang bij een extreem rechtse en conservatieve autocratische regering in roemenië? En een anti EU mentaliteit? Als je denkt dat we daar veter van worden heb je het mis. Denkvraag: ‘zijn er rechts conservatieve landen waar de burger het gemiddeld goed heeft?’ Hierbij het antwoord: eigenlijk niet! Een beperkte groep veelal mannen heeft het goed, rondom een ‘grote leider’. De rest dus niet… ofwel, waar hoop jij op?
Mijn bron is een uitspraak van de rechter in de VS, ik neem aan dat die zijn huiswerk heeft gedaan na enkele jaren zoeken. Had het overigens over de eerste termijn trump. Ondanks dit blijft dit maar herhaald worden, net zoals dat Trump zijn zooi herhaalt. Wat een circus.

Ik ben zijdelingse toeschouwer die vertrouwen is verloren in politiek en drie blokken binnen de EU ziet: zuid, noord en oude oostblok, die alledrie verschillende waardes en belangen hebben. Ik vind het erg naïef te denken dat dit anders is. Ik vind het in ieder geval weinig verrassend wat er gebeurt in roemenie, hongarije en slowakije. Maar laten we vooral nog meer oostbloklanden bij de EU voegen en dat blok nog meer invloed geven, dan komt het vast wel goed.
Overigens vrij aparte vragen stel je aan me. Ik heb gestemd op NSC in de hoop dat de zaak omgegooid kon worden in NL, wat ook vrij naïef is gebleken. Ik twijfel na 40 jaar niet meer te gaan stemmen. Zou niet weten op wie.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_217704511
twitter
  Redactie Sport woensdag 21 mei 2025 @ 08:33:42 #204
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217704580
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 08:22 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
Zo'n resultaat waarbij de eerste kandidaat kan rekenen op een redelijk vaste stembasis, terwijl de andere kandidaat niet superpopulair is in eerste instantie, maar bij een 1 tegen 1 wel op de steun van de meeste andere kandidaten kan rekenen, is niet extreem uitzonderlijk.

En als dat zo 'gestuurd' zou zijn, waarom zouden ze dat de eerste keer dan niet gedaan hebben?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_217705259
Wat was het een fout om dit soort landen binnen de invloedsfeer van de EU te betrekken. Net als met Hongarije, enkel gedoe.
pi_217705696
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2025 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zo'n resultaat waarbij de eerste kandidaat kan rekenen op een redelijk vaste stembasis, terwijl de andere kandidaat niet superpopulair is in eerste instantie, maar bij een 1 tegen 1 wel op de steun van de meeste andere kandidaten kan rekenen, is niet extreem uitzonderlijk.

En als dat zo 'gestuurd' zou zijn, waarom zouden ze dat de eerste keer dan niet gedaan hebben?
Wat zich precies heeft afgespeeld is niet duidelijk, maar dat het stinkt lijkt mij vrij evident.

En de eerste keer... tja, toen werd men overvallen. Misschien was tijd winnen voldoende. Feit blijft dat de afgelopen jaren diverse malen naar voren is gekomen dat de media inderdaad door overheden is verplicht om bepaalde boodschappen te onderdrukken. Een duidelijk voorbeeld is de Hunter Biden laptop.

Het lijkt mij niet zo vreemd om te denken dat er weldegelijk dit soort zaken hebben gespeeld. Of het daarmee ook een valse verkiezingsuitslag is, is een tweede. Nogmaals, dat zullen we nooit weten. Maar het is bepaald niet gek om vraagtekens te zetten bij de gang van zaken in Roemenië.
pi_217705844
quote:
[ x ]
Wat een gejank.
pi_217715753
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 09:34 schreef theunderdog het volgende:
Wat was het een fout om dit soort landen binnen de invloedsfeer van de EU te betrekken. Net als met Hongarije, enkel gedoe.
De EU is een belangrijke reden waarom autocraten niet makkelijk nieuwe democratieën kunnen verneuken. Ben blij dat ze erbij zitten.
pi_217715774
Hof Roemenië verwerpt schrappen verkiezingsuitslag na verzoek Simion - https://nos.nl/l/2568268

Weer een fascistje die wemelt in slachtoffer gejank terwijl hij probeert te doen waar hij de ander van beschuldigd.
pi_217716080
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 12:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De EU is een belangrijke reden waarom autocraten niet makkelijk nieuwe democratieën kunnen verneuken. Ben blij dat ze erbij zitten.
Ik niet.
pi_217716084
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 22:53 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Mijn bron is een uitspraak van de rechter in de VS, ik neem aan dat die zijn huiswerk heeft gedaan na enkele jaren zoeken. Had het overigens over de eerste termijn trump. Ondanks dit blijft dit maar herhaald worden, net zoals dat Trump zijn zooi herhaalt. Wat een circus.

Ik ben zijdelingse toeschouwer die vertrouwen is verloren in politiek en drie blokken binnen de EU ziet: zuid, noord en oude oostblok, die alledrie verschillende waardes en belangen hebben. Ik vind het erg naïef te denken dat dit anders is. Ik vind het in ieder geval weinig verrassend wat er gebeurt in roemenie, hongarije en slowakije. Maar laten we vooral nog meer oostbloklanden bij de EU voegen en dat blok nog meer invloed geven, dan komt het vast wel goed.
Overigens vrij aparte vragen stel je aan me. Ik heb gestemd op NSC in de hoop dat de zaak omgegooid kon worden in NL, wat ook vrij naïef is gebleken. Ik twijfel na 40 jaar niet meer te gaan stemmen. Zou niet weten op wie.
NSC stemmers was ook wel het domste wat iemand kon doen. Het ging heel goed in NL, en nou zijn er figuren die op dat soort partijen stemden en gaat NL bergafwaarts.

De rechter kan een hoop zeggen over Trump. Blijkbaar vergeet je echter dat rechters daar politiek zijn.
En Trump veroordeeld is, maar als president immuun is.

Owh en Oostelijke landen zijn veel waard ook voor de EU. Het probleem zit hem niet in het land, maar in de leider.
Zoals Orban. Terwijl het volk heel wat anders wil.
pi_217716097
quote:
[ x ]
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2025 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Er was wel bewijs voor inmenging door Rusland. Dus heel logisch dat het afgeknald is.

Daarnaast is het wel heel gek dat er ineens 1 persoon uit het totale niets komt.
Als het al een bekend iemand was die ineens de politiek instapt ok, dat kan.
Maar dit sloeg nergens op.
pi_217716107
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 10:17 schreef VEM2012 het volgende:

Het lijkt mij niet zo vreemd om te denken dat er weldegelijk dit soort zaken hebben gespeeld. Of het daarmee ook een valse verkiezingsuitslag is, is een tweede. Nogmaals, dat zullen we nooit weten. Maar het is bepaald niet gek om vraagtekens te zetten bij de gang van zaken in Roemenië.
Wat moet er gek zijn aan wat Roemenie doet?
Roemenie beschermt de democratie. Er was een valse speler door buitenlandse invloed (wat gewoon bewezen is) en die moest wegwezen.
pi_217716110
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik niet.
Gelukkig ben jij de baas niet.
pi_217716114
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gelukkig ben jij de baas niet.
Wat moet ik hiermee? kan je ook normaal doen of?
pi_217716115
Goed dat deze uitslag gerespecteerd wordt. Door alle partijen als een geldig en eerlijk verlopen zaak bezien.

Die Russische gek die roept dat Frankrijk en Moldavie invloeden hadden :')
Wat een figuur.
pi_217716122
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat moet ik hiermee? kan je ook normaal doen of?
Instemmen?
pi_217716153
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Instemmen?
Neuh
pi_217716325
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 12:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De EU is autocratisch en verneukt democratie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217716721
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De EU is autocratisch en verneukt democratie.
Tijd voor een EU president en een parlement met dezelfde mogelijkheden als een nationaal parlement!
pi_217716766
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:29 schreef bianconeri het volgende:

Er was wel bewijs voor inmenging door Rusland.
Bron?
pi_217716778
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat moet er gek zijn aan wat Roemenie doet?
Roemenie beschermt de democratie. Er was een valse speler door buitenlandse invloed (wat gewoon bewezen is) en die moest wegwezen.
Jij blijft herhalen dat de buitenlandse beïnvloeding bewezen is, maar dat is niet wat blijkt uit de bronnen die wij al hebben besproken. Tenzij jij een nieuwe bron hebt die nieuw licht op de zaak schijnt ben je nu dus gewoon glashard aan het liegen.
pi_217720125
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 15:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tijd voor een EU president en een parlement met dezelfde mogelijkheden als een nationaal parlement!
En een grondwet die de bevoegdheden duidelijk afgrenst, alsmede die van de rechtertjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217721276
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 15:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij blijft herhalen dat de buitenlandse beïnvloeding bewezen is, maar dat is niet wat blijkt uit de bronnen die wij al hebben besproken. Tenzij jij een nieuwe bron hebt die nieuw licht op de zaak schijnt ben je nu dus gewoon glashard aan het liegen.
Het gaat toch allemaal om wat Tiktok-campagnes? :')
pi_217722963
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 21:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En een grondwet die de bevoegdheden duidelijk afgrenst, alsmede die van de rechtertjes.
Dus jij wilt de hele samenleving laten draaien zonder vrije rechters?

Lekker dan :')

quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 22:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Maakt de manier van beinvloeden uit?
De democratie werd ondermijnd, hoe? Maakt niet eens uit.
pi_217723120
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 22:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die kennelijk door een binnenlandse groep betaald zijn.
pi_217723146
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:05 schreef bianconeri het volgende:

Maakt de manier van beinvloeden uit?
De democratie werd ondermijnd, hoe? Maakt niet eens uit.
Elke deelnemer probeert de verkiezingen te beïnvloeden. Zoiets heet verkiezingscampagne.
pi_217723184
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Elke deelnemer probeert de verkiezingen te beïnvloeden. Zoiets heet verkiezingscampagne.
Niet als er buitenlandse partijen geld betalen....
pi_217723197
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het bleek een binnenlandse groep te zijn, wat ik je al eerder heb verteld met bronvermelding.

Leugenaar.
pi_217723220
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Daar is in dit geval niks van gebleken, laat staan bewezen, tot nu toe.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 13:40:03 #231
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217725799
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het bleek een binnenlandse groep te zijn, wat ik je al eerder heb verteld met bronvermelding.

Leugenaar.
https://www.politico.eu/a(...)potra-george-simion/

Met een heleboel linkjes naar het buitenland en twijfelachtige geldstromen. Wie uiteindelijk de rekening betaalt is allerminst zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')