abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216792383
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Hier verder.
pi_216792389
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 22:34 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ja klopt, hoe meer gijzelaars vrij zijn hoe beter. Maar als je dat grafvolk ziet klooien met die lichamen en als je weet hoe ze die mensen hebben behandeld.. van mij mag Gaza worden weggevaagd.
Onze vrolijke Isralische vrienden zouden nooit decennialang lijken misbruiken als ruilmiddel en manier om mensen onder druk te zetten.
https://www.france24.com/(...)conflict-james-andre
https://www.latimes.com/w(...)-as-bargaining-chips

En als je wil zien hoe een lijk eruit ziet als een land 16 begraafplaatsen sloopt en de lichamen verstrooid achterlaat dan heeft CNN een filmpje voor jou.
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-cmd/index.html
  zaterdag 22 februari 2025 @ 11:25:08 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216792440
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Onze vrolijke Isralische vrienden zouden nooit decennialang lijken misbruiken als ruilmiddel en manier om mensen onder druk te zetten.
https://www.france24.com/(...)conflict-james-andre
https://www.latimes.com/w(...)-as-bargaining-chips

En als je wil zien hoe een lijk eruit ziet als een land 16 begraafplaatsen sloopt en de lichamen verstrooid achterlaat dan heeft CNN een filmpje voor jou.
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-cmd/index.html

Je moral equivalence is walgelijk.
pi_216792450
Livestreams:
https://m.n12.co.il/
https://www.timesofisrael.com/liveblog-february-22-2025/

Omer Shem Tov, Eliya Cohen en Omer Wenkert worden vrijgelaten.

Hisham al-Sayed wordt vrijgelaten vanuit een ander punt, zonder camera’s en zonder show, volgens hamas “voor respect voor de familie”, nadat ze hem 10 jaar lang gegijzeld hebben. Het is natuurlijk geen goede PR, want het is een Bedoeen, een moslim.
pi_216792452
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je moral equivalence is walgelijk.
Het is walgelijk dat jij mensen niet langs dezelfde moraal beoordeeld.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 11:29:26 #6
396550 Richestorags
pi_216792488
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is walgelijk dat jij mensen niet langs dezelfde moraal beoordeeldt.
Vertel?

Jij doet alsof een peer een sinaasappel is. Daar wijs ik je op.

Ik beoordeel Isral en de Palestijnen langs dezelfde schaal. Vorig topic pleitte ik tegen het volledig wegvagen van Gaza. Oftewel ik wil dat Isral zich niet laat verlagen tot het Barbaarse niveau van Hamas en aanhangers.
pi_216792505
Tal Shoham en Avera Mengistu zijn terug in Israel. 🇮🇱 Wat een steun, liefde en blijdschap vanuit heel Israel. Am Israel Chai.
pi_216792557
Walgelijke show weer godverdomme 🤢 🤮
pi_216792670
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:37 schreef oblo het volgende:
Walgelijke show weer godverdomme 🤢 🤮
Kijk daar nou niet naar. Daar is het ook voor bedoeld.

Het is de laatste hurrah van Hamas.
Intolerant voor intolerantie
pi_216792721
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 10:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Echt diep treurig dat het zo is gegaan met die kinderen en hun moeder.
Zo’n lief en onschuldig gezin, bah. En de kinderen zijn dus niet bij een bombardement om het leven gekomen maar vermoord. Waarom?
En wat is er met de moeder gebeurd? Is ze wel bij een bombardement om het leven gekomen of ook vermoord? Daar zal binnenkort wel meer bekend over worden.

En er zijn natuurlijk heel veel onschuldige mensen in deze oorlog om het leven gekomen, zij waren wel HET symbool van de gijzelaars. Diep treurig dat het zo is geindigd. Wel hebben de nabestaanden nu duidelijkheid. Dat dan wel.
Ik wacht nog even om mee te gaan in het verhaal dat de kinderen 'met blote handen gewurgd zijn'. Het is waarschijnlijker dat ze door een explosie om het leven zijn gekomen omdat levende gijzelaars veel meer waarde hebben dan dode gijzelaars. Daarbovenop zijn de lichamen al vijftien maanden oud zijn waarbij de botten van kinderen minder snel breken en zou deze doodsoorzaak binnen een paar uur gevonden zijn.

In december 2023 was Ron Sherman samen met twee andere soldaten ook met blote handen gewurgd. De moeder van Ron nam geen genoegen met dit verhaal omdat het onderzoek op 't lichaam dit niet bevestigde en afgelopen september is de doodsoorzaak aangepast. Bij de ellende van 7 oktober meldde hoofd forensisch patholoog Kugel dat hij onthoofden baby's had gezien. Bublil, DNA, had op een babymatras bloed gevonden van waarschijnlijk een baby die door messteken om het leven was gekomen. Noa Marciano zou na gewond geraakt te zijn bij een bombardement naar een ziekenhuis in Gaza gebracht te zijn om daar door Hamas te zijn vermoord. Het VN rapport mbt het sexuele geweld gaf ook al aan dat de aanwijzingen van de gevonden lichamen op een bepaalde manier genterpreteerd zijn.

Isral gaf donderdag aan dat ze haar bevinden internationaal onafhankelijk laat verifiren. Dat geeft vertrouwen. De tot op heden vrijgekomen gijzelaars geven bijna allemaal aan dat ze doodsbang waren voor de bombardementen. Dat gijzelaars die door Hamas vastgehouden worden en onder de verantwoordelijkheid van Hamas bij om het leven komen is plausibel, zoals door IDF bij enkele gijzelaars ook is bevestigd. Hamas beweert dat mevrouw Bibas en kinderen door een explosie omgekomen zijn, Hamas is niet heel betrouwbaar maar heeft bij een gijzelaar uit zichzelf gemeld dat deze door executie om het leven is gekomen. Of de kinderen vermoord zijn dat is minder waarschijnlijk, een explosie is logischer en ook bij een explosie blijft Hamas verantwoordelijk
pi_216792766
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:31 schreef oblo het volgende:
Tal Shoham en Avera Mengistu zijn terug in Israel. 🇮🇱 Wat een steun, liefde en blijdschap vanuit heel Israel. Am Israel Chai.
Wauw die Mengustu. 7 september 2014 ontvoerd en nu vrij. Ik ben enorm benieuwd naar zijn verhaal en dat van Al Sayed.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 12:05:15 #12
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216792802
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 12:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wauw die Mengustu. 7 september 2014 ontvoerd en nu vrij. Ik ben enorm benieuwd naar zijn verhaal en dat van Al Sayed.
twitter

Oh en Al Sayed is waarschijnlijk te zwak om te lopen. Dat was al vanaf voor 7 oktober, dus het verhaal dat dat is omdat hij helaas ook heeft geleden onder de schaarste in Gaza sindsdien gaat niet op.

twitter
pi_216794546
Een bijzonder verhaal over een Arabier wiens oma een tot de Islam bekeerde Joodse vrouw is. Hij heeft zich weten te ontkoppelen van de haat en barbarij binnen Islamtische culturen en zich wederom bij het Joodse volk gevoegd.

Bekijk deze YouTube-video
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216794595
quote:
Palestijnse terroristen hebben vanmorgen zes Isralische gijzelaars vrijgelaten. Twee van hen zaten al tien jaar in gevangenschap. Opvallend: Hisham al-Sayed, een Isralische Arabier, krijgt geen ‘speciale Hamas-ceremonie’, die zijn blijkbaar alleen voorbehouden aan Joden. Het bewijst opnieuw de 100% racistische aard van de Palestijnse misdaden van en sinds 7 oktober 2023.

https://niw.nl/zes-gijzel(...)rute-wijze-vermoord/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_216796632
Een uitstekende uiteenzetting over hoe het anti-Isral sentiment in het Westen voortborduurt op Sovjet-propaganda.

'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 22 februari 2025 @ 20:30:00 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216798177
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:59 schreef Aether het volgende:

[..]

Zit waarschijnlijk iets anders. Hamas zelf beweert dat het is uit respect voor de familie van deze man, maar het lijkt erop dat hij in zo slechte conditie is dat hij niet eens meer kan staan. Voor 7 oktober al zag hij eruit als een lijk met een zuurstofmasker.

Heel sneu verhaal: deze man is psychotisch en doof en is in verwarde toestand Palestijns gebied in gestunteld.
pi_216798627
  zaterdag 22 februari 2025 @ 21:00:20 #18
396550 Richestorags
pi_216798669
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:30 schreef HowardRoark het volgende:
Een uitstekende uiteenzetting over hoe het anti-Isral sentiment in het Westen voortborduurt op Sovjet-propaganda.

Niet gek, het zijn veelal Marxisten.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 21:01:41 #19
396550 Richestorags
pi_216798693
quote:
Dit lijkt echt op een gebied waar 13 maanden lang een genocide is gepleegd.

Ja cynische reactie maar damn zeg.
pi_216799150
Er is natuurlijk nooit sprake van geweest van een genocide. Dat waren allemaal doelbewuste leugens om Isral in een negatief daglicht te zetten. Dat sluit ook weer aan bij de Sojvet-propaganda technieken, waar veel Westerse media dus aan meedoen.
pi_216799296
quote:
In Hamas’ sickest propaganda video yet, it took hostages Guy Gilboa Dallal and Evyatar David to watch today’s hostage parade—and had them beg on camera for their freedom.

We are fighting psychopaths.
twitter
pi_216801128
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Vertel?

Jij doet alsof een peer een sinaasappel is. Daar wijs ik je op.

Ik beoordeel Isral en de Palestijnen langs dezelfde schaal. Vorig topic pleitte ik tegen het volledig wegvagen van Gaza. Oftewel ik wil dat Isral zich niet laat verlagen tot het Barbaarse niveau van Hamas en aanhangers.
Nou wellicht zou je dan ook een negatieve mening moeten hebben over wanneer Israel lijken inzet als ruilmiddel zonder meteen te klagen over moral equivalence.
  zondag 23 februari 2025 @ 00:19:21 #23
396550 Richestorags
pi_216801353
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 00:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nou wellicht zou je dan ook een negatieve mening moeten hebben over wanneer Israel lijken inzet als ruilmiddel zonder meteen te klagen over moral equivalence.
Dat is niet hetzelfde als wat Hamas doet. Je kan springen, je kan krijsen, je kan naakt rondrennen (liever niet) maar het is niet hetzelfde als wat Hamas doet met de gijzelaars.

Leg anders uit, m.a.w. beargumenteer waarom het precies hetzelfde is.
  zondag 23 februari 2025 @ 01:35:28 #24
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_216801847
Vrijlating Palestijnen voor onbepaalde tijd uitgesteld door Isral
Die hamas toneelstukjes zijn verachtelijk, maar nu is Israel weer de onbetrouwbare partij in de deal :{
pi_216802511
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 01:35 schreef butz0rs het volgende:
Vrijlating Palestijnen voor onbepaalde tijd uitgesteld door Isral
Die hamas toneelstukjes zijn verachtelijk, maar nu is Israel weer de onbetrouwbare partij in de deal :{
Maar was dit niet eerder al geist? En heeft Hamas er dus niet naar geluisterd door maar door te gaan met die ceremonies.
pi_216802653
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 00:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zit ff terug te lezen maar ik zie jou nergens kwaad reageren op Hamas die het lichaam van de moeder “per ongeluk” verwisselde.

What gives Glazenmaker?
pi_216803265
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 00:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is niet hetzelfde als wat Hamas doet. Je kan springen, je kan krijsen, je kan naakt rondrennen (liever niet) maar het is niet hetzelfde als wat Hamas doet met de gijzelaars.

Leg anders uit, m.a.w. beargumenteer waarom het precies hetzelfde is.
Op het moment dat je lichamen aan het verzamelen bent als Pokemon kaarten om uit te ruilen ben je al zover over de morele grens is dat eieren over de details wat mij betreft niet meer uitmaakt.
pi_216803301
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 08:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zit ff terug te lezen maar ik zie jou nergens kwaad reageren op Hamas die het lichaam van de moeder “per ongeluk” verwisselde.

What gives Glazenmaker?
Ik heb even teruggelezen en jij ook niet over het slopen van begraafplaatsen en het bovengronds rondstrooien van al begraven lichamen.

Wat gives scorpie?

In antwoord op jouw vraag: je kijkt in het verkeerde topic.
pi_216803323
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 09:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb even teruggelezen en jij ook niet over het slopen van begraafplaatsen en het bovengronds rondstrooien van al begraven lichamen.

Wat gives scorpie?

In antwoord op jouw vraag: je kijkt in het verkeerde topic.
Ik ben drie topics terug gegaan maar anders dan jouw schuimbekkende reactie “ja maar Isral” zie ik eerlijk gezegd niet. Wel een hoop pogingen Hamas en hun acties goed te praten en te bagatelliseren.
pi_216803415
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 09:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik ben drie topics terug gegaan maar anders dan jouw schuimbekkende reactie “ja maar Isral” zie ik eerlijk gezegd niet. Wel een hoop pogingen Hamas en hun acties goed te praten en te bagatelliseren.
Dan heb je moeite met lezen.
pi_216803600
Wat mij hogelijk verbaast, is dat grote groepen Hamasstrijders nog steeds vrijuit en openlijk met wapens (Kalasjnikovs?) over straat lopen. Blijkbaar is de klus van Isral om die terroristen te ontwapenen, nog niet afgemaakt?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216803653
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 09:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dan heb je moeite met lezen.
Feel free om het met een quote van jezelf te ontkrachten. Nergens zie ik jou Hamas veroordelen over wat er met het lichaam gebeurt is door Hamas, zonder dat je daarbij 15 voorbehouden doet en minimaal 1 keer Isral erbij te betrekken.

Dus kom maar op, laat je ondubbelzinnige veroordeling daarover maar eens zien.
  zondag 23 februari 2025 @ 09:47:38 #33
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216803667
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 09:42 schreef blomke het volgende:
Wat mij hogelijk verbaast, is dat grote groepen Hamasstrijders nog steeds vrijuit en openlijk met wapens (Kalasjnikovs?) over straat lopen. Blijkbaar is de klus van Isral om die terroristen te ontwapenen, nog niet afgemaakt?
Dat gaat ook moeilijk want hamas en de palestijnen zijn vrijwel 1 en het zelfde. Heel erg veel palestijnen willen dolgraag bij hamas horen en meedoen met trots lopen paraderen en natuurlijk mensen/joden vermoorden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_216803714
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 09:47 schreef deedeetee het volgende:

Dat gaat ook moeilijk want hamas en de palestijnen zijn vrijwel 1 en het zelfde. Heel erg veel palestijnen willen dolgraag bij hamas horen en meedoen met trots lopen paraderen en natuurlijk mensen/joden vermoorden.
Dat is allemaal leuk en aardig en onder Arafat ingezet, maar de daadwerkelijke uitvoering doen ze met hun wapens. Lijkt me toch dat het ontwapenen van (een) terrorist(en) de eerste stap is om (moord)aanslagen te voorkomen.

Snap dus niet dat Isral niet met een drone bij zo'n Hamasbijeenkomst niet al die Kalasnikovdragers, opblaast.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 23 februari 2025 @ 10:02:20 #35
78780 deedeetee
pi_216803853
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 09:50 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat is allemaal leuk en aardig en onder Arafat ingezet, maar de daadwerkelijke uitvoering doen ze met hun wapens. Lijkt me toch dat het ontwapenen van (een) terrorist(en) de eerste stap is om (moord)aanslagen te voorkomen.

Snap dus niet dat Isral niet met een drone bij zo'n Hamasbijeenkomst niet al die Kalasnikovdragers, opblaast.
Jij begrijpt niet dat ze dit ook echt wel doen en er dan domweg anderen bij de hamasclub komen en dat die dan het stokje van moorden overnemen ? Dat is de reden dat deze ellende al zo lang blijft voorslepen. Het VOLK wil het zo en als daar geen verandering in komt blijft het ook gewoon zo doorgaan. Als het volk het eindelijk zat wordt en niet meer met hamas mee wil doen dan stopt het pas.
pi_216803942
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 09:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Feel free om het met een quote van jezelf te ontkrachten. Nergens zie ik jou Hamas veroordelen over wat er met het lichaam gebeurt is door Hamas, zonder dat je daarbij 15 voorbehouden doet en minimaal 1 keer Isral erbij te betrekken.

Dus kom maar op, laat je ondubbelzinnige veroordeling daarover maar eens zien.
Hamas is een terreurorganisatie en ik gun ze het slechtste.

Het verschil tussen jou en mij is dat ik terreur gedrag universeel afkeur.
pi_216804027
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 10:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hamas is een terreurorganisatie en ik gun ze het slechtste.

Het verschil tussen jou en mij is dat ik terreur gedrag universeel afkeur.
Geen quote dus, zoals ik al eerder zei; je bent gewoon een trolletje die overal “ja maar Isral” op reageert. Helder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2025 10:18:35 ]
  zondag 23 februari 2025 @ 10:19:39 #38
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_216804039
Wat een ziek tuig zijn die honden van Hamas.
Ik vraag me af of er onder die bevolking van Gaza berhaupt nog normale mensen bestaan. Kan het me haast niet meer voorstellen.
Vind Trump een kneus, maar ik hoop dat hij hier snel een einde aanmaakt en dan ook zorgt dat het de komende 50 jaar klaar is.
Wat een barbaren :r

Opvallend is dat zaterdag voor het eerst terroristen van andere militante groepen, waaronder de Islamitische Jihad, publiekelijk meeliepen. Ook werd het Palestijnse volkslied gespeeld.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_216804091
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 10:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Geen quote dus, zoals ik al eerder zei; je bent gewoon een trolletje die overal “ja maar Isral” op reageert. Helder.
Jij hebt anders zelf ook geen quote gegeven. Maakt dat jou en trol?
  zondag 23 februari 2025 @ 10:48:52 #40
396550 Richestorags
pi_216804280
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 09:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Op het moment dat je lichamen aan het verzamelen bent als Pokemon kaarten om uit te ruilen ben je al zover over de morele grens is dat eieren over de details wat mij betreft niet meer uitmaakt.
Rusland en Oekrane doen dat ook gewoon met elkaar trouwens he. Maak je je daar ook heel druk om?
pi_216804582
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 10:19 schreef matthijst het volgende:
Ik vraag me af of er onder die bevolking van Gaza berhaupt nog normale mensen bestaan. Kan het me haast niet meer voorstellen.
Vind Trump een kneus, maar ik hoop dat hij hier snel een einde aanmaakt en dan ook zorgt dat het de komende 50 jaar klaar is.
Wat een barbaren :r

Opvallend is dat zaterdag voor het eerst terroristen van andere militante groepen, waaronder de Islamitische Jihad, publiekelijk meeliepen. Ook werd het Palestijnse volkslied gespeeld.
'er zijn geen onschuldigen in Gaza. De gehele bevolking is verantwoordelijk "

Israeli president
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216804657
Ik ben wel blij dat de Isral adepten zich vreselijk beklagen over dat de Israelis zich niet houden aan de afspraken van de deal.

Oh wacht ...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216804801
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 11:10 schreef egayalS het volgende:

[..]

Israeli president
Inderdaad. Dat is ook zo, dat zagen we gisteren ook weer. Wat zijn volgens jou al die juichende mensen bij de propaganda shows van Hamas? Dat zijn medeplichtigen, adepten van de Palestijnse terreurbewegingen.
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 11:14 schreef egayalS het volgende:
Ik ben wel blij dat de Isral adepten zich vreselijk beklagen over dat de Israelis zich niet houden aan de afspraken van de deal.

Oh wacht ...
Hmm.

Misschien hadden de Palestijnen geen walgelijke en mensonterende show moeten opvoeren met de lijken van een gegijzelde Isralische vrouw en haar kleine kinderen, die zij nota bene zelf om het leven hebben gebracht?
pi_216804803
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 11:14 schreef egayalS het volgende:

Oh wacht ...
Hahaha :D
pi_216804827
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 11:10 schreef egayalS het volgende:

[..]

Israeli president
"Maar maar maar hunnie doen het ooooooook :'( " :D

Ga maar weer terug naar propaganda posten, want discussiren lukt je weer niet.
pi_216804875
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2025 11:25 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
"Maar maar maar hunnie doen het ooooooook :'( " :D

Ga maar weer terug naar propaganda posten, want discussiren lukt je weer niet.
Dit is sowieso het grote probleem van deze user, nooit wordt er eens inhoudelijk de discussie aangegaan.
pi_216805284
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 10:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Rusland en Oekrane doen dat ook gewoon met elkaar trouwens he. Maak je je daar ook heel druk om?
Nogal een verschil tussen veilige momenten kiezen voor een uitwisseling in een actieve oorlog en 30 jaar lang doden gijzelen voor politieke concessies.
  zondag 23 februari 2025 @ 12:18:22 #48
396550 Richestorags
pi_216805431
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 12:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nogal een verschil tussen veilige momenten kiezen voor een uitwisseling in een actieve oorlog en 30 jaar lang doden gijzelen voor politieke concessies.
Je moet creatief zijn als je tegenstander niet van de dialoog is, het liefst de Holocaust wil herhalen, 7 keer een 2-statenoplossing heeft verworpen en meerdere keren een oorlog is gestart. Klinkt dat als een partij die van de dialoog is?

Toen Hitler niet wilde luisteren ging Engeland over op complete terreurbombardementen. Netanyahu is een absolute pussy daarbij vergeleken. Als Isral wilde, plukten ze elke maand 1.000 Palestijnen uit Gaza en hangen ze ze Mexicaanse kartel stijl op aan bruggen met martelvideo's erbij om iets gedaan te krijgen en strooien ze de hoofden uit over Gaza.

In plaats daarvan gebruiken ze lijken als dwangmiddel om een onwrikbare tegenstander een klein beetje te laten bewegen. Heb je je wel eens afgevraagd waarom dat nodig is in de eerste plaats?

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 23-02-2025 12:23:53 ]
pi_216805680
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 12:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je moet creatief zijn als je tegenstander niet van de dialoog is, het liefst de Holocaust wil herhalen, 7 keer een 2-statenoplossing heeft verworpen en meerdere keren een oorlog is gestart. Klinkt dat als een partij die van de dialoog is?

Toen Hitler niet wilde luisteren ging Engeland over op complete terreurbombardementen. Netanyahu is een absolute pussy daarbij vergeleken. Als Isral wilde, plukten ze elke maand 1.000 Palestijnen uit Gaza en hangen ze ze Mexicaanse kartel stijl op aan bruggen met martelvideo's erbij om iets gedaan te krijgen en strooien ze de hoofden uit over Gaza.

In plaats daarvan gebruiken ze lijken als dwangmiddel om een onwrikbare tegenstander een klein beetje te laten bewegen. Heb je je wel eens afgevraagd waarom dat nodig is in de eerste plaats?
In Israel is het een programma uit de jaren 60 nog lang voor islamitische terreur een ding was.

Ik snap de logica ook waarom ze het doen, maar het vorige topic was nogal een muur van gekkies die misbruik van lijken een goede reden vonden om heel Gaza een parkeerplaats te maken en twijfels te hebben of het wel echt mensen waren. Als misbruik van lijken echt een goede reden is voor een partij om alle grenzen over te gaan en zelf ook beestachtig te gedragen, dan ben je bezig om oktober 7 ook goed te praten. Ik pas daarvoor. Users hier zijn volgens mij niet echt bezig met oktober 7 goedpraten, maar zitten zo diep in hun bias dat hun favo partij geen fout kan doen en als ze wel wat fouts doen dan is dat begrijpelijk en/of echt heel anders hoor!

Er zijn Palestijnen meer dan 30 jaar bezig geweest met bedelen om het lichaam van hun zoon voordat een Isralische rechtbank teruggave afdwong. Om nog maar te zwijgen over de vele lijken die recent weer zijn opgegraven en als afval zijn achtergelaten door de IDF.
Hamas heeft een ranzige vampiershow met al dan niet een bovenaf afgedwongen "fout" met de identificatie van de lichamen gedaan.

Niet hetzelfde nee, maar als jij een Palestijn was geweest dan hadden de details je niet heel veel uitgemaakt volgens mij. En nog een onpopulaire mening hier: volgens mij mag je van westerse overheden verwachten dat ze zich naar een hogere standaard gedragen dan een islamistische terreurclub.
pi_216805918
Geldt uiteraard ook voor Nederland

twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 februari 2025 @ 13:24:31 #51
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_216806119
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 07:24 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Maar was dit niet eerder al geist? En heeft Hamas er dus niet naar geluisterd door maar door te gaan met die ceremonies.
Je kunt niet halverwege een deal de voorwaarden veranderen.
Dan moeten ze bij de volgende deal eisen dat er geen toneelstukjes meer komen.
pi_216806148
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:21 schreef egayalS het volgende:
"wat Isral doet is totaal niet te vergelijken met wat hamas doet"

-kolonisten backers

[ x ]
Fania heeft gelijk in de zin dat je met bombardementen meer emotionele afstand kan bewaren, dan als je iemand met een mes moet aanvallen. Maar normale mensen zien dit gegeven als signaal dat als je bommen hebt, je nog meer moet letten op verantwoordelijkheid. Gezien je door die emotionele afstand eerder mensenrechten kan schenden, zonder dat je je er zelf gewetenswroeging bij krijgt.
pi_216806415
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 10:19 schreef matthijst het volgende:
@deedeetee dit is wat ik bedoel: loopt iedereen daar met Kalasjnikovs en is iedereen potentieel Hamasonderdeel?

[ Bericht 6% gewijzigd door blomke op 23-02-2025 16:00:48 ]
  zondag 23 februari 2025 @ 16:40:57 #54
78780 deedeetee
pi_216808514
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:49 schreef blomke het volgende:

[..]
@:deedeetee dit is wat ik bedoel: loopt iedereen daar met Kalasjnikovs en is iedereen potentieel Hamasonderdeel?
Nee natuurlijk niet er zal altijd wel een deel zijn dat iig nog over gezond verstand beschikt.
pi_216809105
twitter
pi_216810288
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat witte en blauwe rook bij de flyover was een leuke extra geweest
pi_216811977
Wat een walgelijk terroristen land is dat Isral ook :r

Blijven andere landen bezetten.
Zelfs meer troepen sturen. Blijven militair agressie tonen boven en in andere landen.

Walgelijke terroristen :r
pi_216812039
Ah heerlijk, de traantjes van FAFO :)
pi_216815392
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216815527
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2025 22:03 schreef egayalS het volgende:
Heel normaal gesprek in een genocidale maatschappij

[ x ]
Zoals op 7 oktober?
pi_216815687
En Israel breekt het bestand weer eens :r

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 11:04 schreef Nober het volgende:

[..]
Zoals op 7 oktober?
Tientallen jaren van terreur door Israel?
pi_216816128
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:51 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Boehoehoe :'(
pi_216816537
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216816592
Kijk ze vol trots hun misdaden vieren.

A statement by #Israel'e Defense Minister @Israel_katz "Fourty thousand #Palestinians evicted, so far, the Jenin, Tulkarm and Nur Shams refugee camps, now unpopulated. @UNRWA activities in the camps was ceased. I ordered the Israel Defense Forces to remain in the cleansed camps for the next year, and prevent inhabitants from returning (...)."

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 24 februari 2025 @ 12:27:04 #65
396550 Richestorags
pi_216816604
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 12:22 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Klinkt alsof Egypte de Palestijnen behoorlijk in de steek laat. Er was toch een Ummah?

Ik verwacht nu post na post over Egypte.
pi_216816834
twitter
pi_216817900
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 12:26 schreef egayalS het volgende:

A statement by #Israel'e Defense Minister @:Israel_katz "Fourty thousand #Palestinians evicted, so far, the Jenin, Tulkarm and Nur Shams refugee camps, now unpopulated. @:UNRWA activities in the camps was ceased. I ordered the Israel Defense Forces to remain in the cleansed camps for the next year, and prevent inhabitants from returning (...)."

[ x ]
BOEHOEHOE :'(
pi_216820865
Tegenwoordig zijn sommigen kennelijk voorzichtiger met hun gezicht te linken aan wandaden. Deze held heeft een schedel onder zijn voet. Alsof het een voetbal betreft. Met andere woorden zegt hij "dit is wat wij joden doen tegen jullie Arabieren". Wat denk je dat het resultaat is van dit soort uitspraken? Juist ja oplaaien van joden haat.

twitter

[ Bericht 12% gewijzigd door egayalS op 24-02-2025 18:56:24 ]
-Rabia Al-Basri
pi_216821388
Achosh, weer een tweet die niks zegt. Blijf janken, de discussie op inhoud vermijden. Men kent je nu wel, slay-age.
pi_216821572
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 18:50 schreef egayalS het volgende:
Tegenwoordig zijn sommigen kennelijk voorzichtiger met hun gezicht te linken aan wandaden. Deze held heeft een schedel onder zijn voet. Alsof het een voetbal betreft. Met andere woorden zegt hij "dit is wat wij joden doen tegen jullie Arabieren". Wat denk je dat het resultaat is van dit soort uitspraken? Juist ja oplaaien van joden haat.
Het is omgekeerd. Het oplaaien van jodenhaat zorgt ervoor dat die mensen gaan zeggen "dit is wat wij joden doen tegen jullie Arabieren".

De ontnuchterende waarheid is dat jullie (Arabieren en moslims) stiekem graag met joden willen doen waar je nu al zo lang over loopt te janken. Stop daarmee en dan verdwijnt de noodzaak voor die uitspraken vanzelf.

Jullie haten joden. Joden haten jodenhaters. Fuck around and find out.
  maandag 24 februari 2025 @ 19:43:53 #71
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_216821671
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 11:05 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Waar zijn ze schuldig aan dan?
Het openlijk steunen van een terroristische organisatie? Het toejuichen van het vermoorden van 1139 Israeli's? De openlijke Jodenhaat?

Als dat in jouw ogen 'onschuldig' is, dan ben je een nog een grotere &@^%$#! dan ik al dacht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 24 februari 2025 @ 19:46:48 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216821729
Slayage moet je negeren.

De epitome van de selectief verontwaardigde tribalist.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216821791
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 21:13 schreef bianconeri het volgende:
Wat een walgelijk terroristen land is dat Isral ook :r

Blijven andere landen bezetten.
Zelfs meer troepen sturen. Blijven militair agressie tonen boven en in andere landen.

Walgelijke terroristen :r
Waarom reageer jij altijd zo over de top? Niemand die jouw geraaskal leuk vindt om te lezen vermoed ik.
pi_216823529
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:49 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Waarom reageer jij altijd zo over de top? Niemand die jouw geraaskal leuk vindt om te lezen vermoed ik.
En niemand die pro-genocide mensen leuk vindt.
Toch blijft die groep hier altijd maar raaskalen.
pi_216823542
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het openlijk steunen van een terroristische organisatie? Het toejuichen van het vermoorden van 1139 Israeli's? De openlijke Jodenhaat?

Als dat in jouw ogen 'onschuldig' is, dan ben je een nog een grotere &@^%$#! dan ik al dacht.
Het openlijk steunen van een terroristische organisatie genaamd Isral.
Het steunen van het vermoorden van vele tienduizenden onschuldige Palestijnen.

Juist ja
pi_216823592
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En niemand die pro-genocide mensen leuk vindt.
Toch blijft die groep hier altijd maar raaskalen.
Je roept al meer dan een jaar steeds hetzelfde. Ook nooit eens een grapje of een grolletje, of een originele gedachte. Het is echt een langspeelplaat die is vastgelopen
pi_216823747
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:41 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Je roept al meer dan een jaar steeds hetzelfde. Ook nooit eens een grapje of een grolletje, of een originele gedachte. Het is echt een langspeelplaat die is vastgelopen
Misschien omdat het heel erg is dat mensen hier, maar zelfs wereldwijd, de genocide blijven steunen?
En blijven juichen om de haat tegen buitenlanders?

Maar wel janken om een paar doden vanuit de andere kant, maar tienduizenden doden boeieenddd.

Dat is walgelijk en heel erg en mag niet zo maar stilgehouden worden.
pi_216823940
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Misschien omdat het heel erg is dat mensen hier, maar zelfs wereldwijd, de genocide blijven steunen?

Maar wel janken om een paar doden vanuit de andere kant, maar tienduizenden doden boeieenddd.

De Palestijnen boeien mij vrij weinig inderdaad, heb 0,0 gevoel bij dat volk. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat mensen die niet islamitisch zijn zich druk maken over Palestijnen. Denk je dat er ook maar 1 Palestijn of moslim is die zich drukmaakt over leed dat niet islamitisch is? Denk t nie
pi_216823948
En ondertussen stemt Isral in the VN mee met de VS, Rusland, Noord Korea, Hongarije en Belarus als het gaat om Oekrane. Voor wie zich nog afvroeg of Isral met haar huidige regering wel of geen schurkenstaat is...

https://thehill.com/homenews/5161380-ukraine-un-resolution/
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_216823979
quote:
13s.gif Op maandag 24 februari 2025 22:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En ondertussen stemt Isral in the VN mee met de VS, Rusland, Noord Korea, Hongarije en Belarus als het gaat om Oekrane. Voor wie zich nog afvroeg of Isral met haar huidige regering wel of geen schurkenstaat is...

https://thehill.com/homenews/5161380-ukraine-un-resolution/
Isral is afhankelijk van de VS en heeft ook redenen om de band met Rusland niet te verbreken. Stukje pragmatisme denk ik
pi_216824203
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 22:06 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
De Palestijnen boeien mij vrij weinig inderdaad, heb 0,0 gevoel bij dat volk. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat mensen die niet islamitisch zijn zich druk maken over Palestijnen. Denk je dat er ook maar 1 Palestijn of moslim is die zich drukmaakt over leed dat niet islamitisch is? Denk t nie
Gaza en West Bank boeit niet.
Congo neem ik aan weer wel, maar de Rohinya, Oeigoeren of een Screbrenica boeit dus weer niet

Het is wel fijn kaderen.
pi_216824254
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 22:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Gaza en West Bank boeit niet.
Congo neem ik aan weer wel, maar de Rohinya, Oeigoeren of een Screbrenica boeit dus weer niet

Het is wel fijn kaderen.
Congo ook niet. Toevallig heb ik vorig jaar het boek Congo van David van Reybroeck gelezen. Erg goed maar mijn conclusie is dat het in die uithoek nooit wat gaat worden.
pi_216824272
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 12:26 schreef egayalS het volgende:

A statement by #Israel'e Defense Minister @:Israel_katz "Fourty thousand #Palestinians evicted, so far, the Jenin, Tulkarm and Nur Shams refugee camps, now unpopulated. @:UNRWA activities in the camps was ceased. I ordered the Israel Defense Forces to remain in the cleansed camps for the next year, and prevent inhabitants from returning (...)."

[ x ]
Ik zag Palestijnen met nog veel meer trots Israelische gijzelaars door de straten trekken, so cry me a river to the sea bitch.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_216824291
quote:

[..]

Genocide. _O-

Je blijft het maar proberen he?
pi_216824312
quote:

[..]
Dat heb je goed, Palestijnen zijn zo'n beetje de grootste barbaren die je maar kan tegenkomen. Ik heb ook geen greintje sympathie voor dat volk, alles wat ze overkomt hebben ze over zichzelf afgeroepen.
pi_216825879
quote:

[..]
Is dat relevant dan?

Ik heb ook 0,0 gevoel bij Palestijnen en logischerwijs ook 0,0 bij Israeliers.

Ver weg van ons en totaal geen relevante volkeren.

Maar omdat beiden niet boeien, is genocide en alle walgelijkheden daarbij die Isral uitvoert iets wat je maar moet laten gebeuren??

Nee.... Als Westerse landen hoor je het te veroordelen zo niet aan te pakken.
Alles behalve het te steunen.

Genocide is nooit ok.
pi_216825888
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 22:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
Genocide. _O-

Je blijft het maar proberen he?
Volgens de feiten is het gewoon genocide.

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 22:41 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat heb je goed, Palestijnen zijn zo'n beetje de grootste barbaren die je maar kan tegenkomen. Ik heb ook geen greintje sympathie voor dat volk, alles wat ze overkomt hebben ze over zichzelf afgeroepen.
Jij mag ze niet en dus is genocide ok?
Wow, hoe misselijk :r

Overigens als je kijkt naar wat Isral allemaal uitspookt dan ken ik nog wel een volk dat nog erger is dan Hamas.
pi_216825908
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 08:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Genocide is nooit ok.
Wanneer je een leugen maar vaak genoeg herhaalt, wordt het geen waarheid hoor. Stop eens met dat vermoeiende gedram kerel, hier op Fok krijg je geen voet tussen de deur.

pi_216825939
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 08:52 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Wanneer je een leugen maar vaak genoeg herhaalt, wordt het geen waarheid hoor.
Als je de feiten blijft ontkennen wordt het niet ineens geen genocide.

Ik snap dat je jezelf dat moet vertellen omdat je stiekem genocide niet wilt steunen. Maar de feiten volgen is een stuk simpeler.
pi_216825983
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 22:41 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het is een volk gevangen in een afgrijselijke doodscultuur, met een dito levensdoel: het doden van een bepaald volk omdat ze geloven dat dat hun heilige missie is.

Maar het zijn nog steeds mensen, die hetzelfde zouden kunnen bereiken als jij en ik. En individueel gezien zullen vele Palestijnen dat helemaal niet willen, maar die gevangenis die hun eigen maatschappij en hun cultuur is, waarvan Hamas het meest zichtbare element is... kom daar maar eens los van. Sympathie? Nee. Medelijden? Ook niet. Treurnis, dat ze er maar niet los van komen en het zelfs bewust lijken te omarmen.

Maar kijk maar eens op deze site. De constante propaganda stroom van Slayage, de onveranderd haatvolle houding van de antisemitische users. Als het hier al moeilijk is om in te zien dat je aan de verkeerde kant staat, dat jij degene bent die fout is, hoe moet het dr dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door Cuendillar op 25-02-2025 10:42:08 ]
pi_216827537
Blijft toch lastig voor sommige westerse media om hun integriteit te behouden wanneer ze door de Israel lobby worden aangevallen.

twitter
-Rabia Al-Basri
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 11:50:44 #92
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_216827606
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De israeilis vermoorden Palestijnen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_216828303
slayage bianconeri e.a. hoeven geen popcorn meer in te slaan als de terroristen van hamas zich er aan houden tenminste.

We gaan het zien a.s. donderdag als er weer vier doodskisten met onbekende inhoud worden geruild bij de laatste ruil van fase 1.

twitter
  dinsdag 25 februari 2025 @ 15:32:04 #94
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_216830070
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:35 schreef bianconeri het volgende:

Het openlijk steunen van een terroristische organisatie genaamd Isral.
Het steunen van het vermoorden van vele tienduizenden onschuldige Palestijnen.

Juist ja
Dank je wel dat je laat zien dat je te dom bent om een normaal gesprek aan te gaan. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_216830170
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:46 schreef egayalS het volgende:
Blijft toch lastig voor sommige westerse media om hun integriteit te behouden wanneer ze door de Israel lobby worden aangevallen.

[ x ]
Dit gaat om een "documentaire" waarin de hoofdrol wordt vertolkt door een zoon van een Hamas-leider. Dat jij in dit soort propaganda trapt is een tweede, maar zelfs bij de BBC heeft men ingezien dat dit geen handige zet was.
pi_216834913
BDS is the way

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216835085
quote:

[..]

je begrijpt het gewoon nog steeds niet. al die doden aan de palestijnse kant, dat is verschikkelijk, maar de schuld van hamas. israel vecht tegen een vijand van de palestijnen en israel. hoe kan er ooit vrede komen als de palestijnen worden onderdrukt door een organisatie die zweert nooit te stoppen met vechten voor de vernietiging van israel? leg maar even uit.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:27:55 #98
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216835103
quote:

[..]

HAMAS moet terug naar Iran gaan , Dan kan GAZA Palestijns blijven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216835736
twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 26 februari 2025 @ 00:01:15 #100
396550 Richestorags
pi_216835916
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:46 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Shoutout naar Isral :7
pi_216837913
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
je begrijpt het gewoon nog steeds niet. al die doden aan de palestijnse kant, dat is verschikkelijk, maar de schuld van hamas. israel vecht tegen een vijand van de palestijnen en israel. hoe kan er ooit vrede komen als de palestijnen worden onderdrukt door een organisatie die zweert nooit te stoppen met vechten voor de vernietiging van israel? leg maar even uit.
Uhm.... Nee Hamas is niet begonnen en dus is het ook niet de schuld van Hamas.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
HAMAS moet terug naar Iran gaan , Dan kan GAZA Palestijns blijven
:')
pi_216837938
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
je wilt zeggen dat iran geen invloed heeft op hamas?
pi_216839190
Gaza is history repeating aldus deze Indiase denker, die de parallellen benoemd tussen Gaza en de emancipatie bewegingen in Azi en Afrika en de reacties van koloniale machten daarop.

Indiase denker Pankaj Mishra: ‘De verwoesting van Gaza past in een lange geschiedenis van genocidaal racisme en geweld in Azi en Afrika’
Dekolonisatie Waarom greep het Westen niet in bij de verwoesting van Gaza? Volgens de Indiase essayist Pankaj Mishra komt dat voort uit tegengestelde wereldbeelden die ontstaan zijn in een verleden vol pijn en uitbuiting.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-en-afrika-a4884356
„Alle praktijken die de nazi’s inzetten tegen de Europese Joden waren al gebruikt in de kolonin. Maar dat perspectief hoor je amper in het Westen, waar men de Holocaust ziet als een afwijking in een anderszins glorieuze, deugdelijke geschiedenis. In dat narratief was Europa weliswaar medeplichtig aan de vernietiging van Europese Joden, maar toonde het vervolgens berouw en is het nu weer een morele actor. Vandaar de steun aan de staat Isral, die voortkwam uit de Holocaust.”
-Rabia Al-Basri
pi_216839615
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:53 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
je wilt zeggen dat iran geen invloed heeft op hamas?
Heeft hier niets mee te maken
pi_216839751
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:47 schreef egayalS het volgende:
Gaza is history repeating aldus deze Indiase denker, die de parallellen benoemd tussen Gaza en de emancipatie bewegingen in Azi en Afrika en de reacties van koloniale machten daarop.

Indiase denker Pankaj Mishra: ‘De verwoesting van Gaza past in een lange geschiedenis van genocidaal racisme en geweld in Azi en Afrika’
Dekolonisatie Waarom greep het Westen niet in bij de verwoesting van Gaza? Volgens de Indiase essayist Pankaj Mishra komt dat voort uit tegengestelde wereldbeelden die ontstaan zijn in een verleden vol pijn en uitbuiting.
„Alle praktijken die de nazi’s inzetten tegen de Europese Joden waren al gebruikt in de kolonin. Maar dat perspectief hoor je amper in het Westen, waar men de Holocaust ziet als een afwijking in een anderszins glorieuze, deugdelijke geschiedenis. In dat narratief was Europa weliswaar medeplichtig aan de vernietiging van Europese Joden, maar toonde het vervolgens berouw en is het nu weer een morele actor. Vandaar de steun aan de staat Isral, die voortkwam uit de Holocaust.”
quote:
Al in de jaren dertig wezen antikoloniale denkers erop dat de Holocaust ook in een geschiedenis van racistisch geweld paste, zegt Mishra.
Goed verhaal... behalve dat de holocaust pas in de jaren veertig plaatsvond.

Hoe ga je dat nou rechtpraten in je bubbel, Slayage? :?
pi_216839792
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:47 schreef egayalS het volgende:

Waarom greep Azie niet in? Of Afrika? Of Zuid-Amerika?

Altijd dat eenzijdige gevingerwijs naar 'het Westen'. Kunnen andere continenten niet ingrijpen of zo?

En als er 1 gebied racistisch is dan is het Palestina zelf wel. Zwarten mensen er niets waard, het jodendom is officieel verboden, en vrouwen hebben amper rechten. Homo's al helemaal niet.

Waar zijn de mensenrechten IN Gaza?
pi_216841084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:45 schreef Homey het volgende:

[..]
Waarom greep Azie niet in? Of Afrika? Of Zuid-Amerika?

Altijd dat eenzijdige gevingerwijs naar 'het Westen'. Kunnen andere continenten niet ingrijpen of zo?

En als er 1 gebied racistisch is dan is het Palestina zelf wel. Zwarten mensen er niets waard, het jodendom is officieel verboden, en vrouwen hebben amper rechten. Homo's al helemaal niet.

Waar zijn de mensenrechten IN Gaza?
Deze schrijver gaat ook uit van het niet-bestaande kolonisator versus gekoloniseerde.
pi_216841643
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Heeft hier niets mee te maken
in dit conflict is dat van een enorme invloed anders.
pi_216842373
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
hoe bedoel je, niet begonnen? wat was het begin?
pi_216843206
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216843741
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2025 17:29 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
BOEHOEHOE :'(
  woensdag 26 februari 2025 @ 18:20:23 #112
396550 Richestorags
pi_216843788
quote:
[ x ]
Dit is gewoon haatzaaien met onjuiste informatie. Hoeveel Amerikaanse Joden hebben gezegd voor het settlen op basis van religieuze grond te zijn?
pi_216844922

:'(.

Eulogie zonder enige haat naar Hamas. Arme man.
pi_216845223
twitter

Hadden ze het maar gedaan.
Zonder wrijving geen glans
pi_216846420
quote:
Dana Silverman Seaton is the only sister of Shiri Bibas. Their parents were murdered by Hamas on the morning of October 7 in Kibbutz Nir Oz.

Shiri, brother-in-law Yarden, and her nephews Ariel and Kfir were kidnapped—only Yarden returned home alive.

In an interview to
@kann_news
five months ago, she spoke in a broken voice about the kidnapping, what happened to her family on the morning of October 7, and the hope she lost. (English subtitles)
twitter

https://x.com/orielishamiller/status/1892585175789253045
pi_216847048
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 19:56 schreef Haags het volgende:
[ x ]

Nee joh. Als Isral dezelfde tactieken als Hamas zou gebruiken zou er daadwerkelijk sprake van genocide zijn geweest.
pi_216847185
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 19:56 schreef Haags het volgende:
[ x ]

:N
pi_216848834
#israel heeft het recht zich te verdedigen :')

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216848952
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 23:37 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Dat is wel een hl zwaar vergrijp om zomaar (zonder reden?) een kas buldozeren. Dat ze daar de energie ook voor hebben in die hitte.
pi_216850269
In tal van Europese landen kleuren gebouwen oranje in memoriam van de familie Bibas. Ook wordt er hun journalen er aandacht aan besteedt.

En Nederland?

Geen woord erover op het 8 uur NOS journaal. Geen gebouw kleurt oranje. Het wordt simpelweg doodgezwegen.

Nederland moet wel samen met Ierland het meest antisemitische land zijn van Europa.

En we hebben eerder gezien hoe dat ging. In geen land werden joden zo simpel afgevoerd als in Nederland. De Duitsers hadden hier een makkie. Waar dat (verborgen) antisemitisme in Nederland vandaan komt, en waarom dat toch een stuk heftiger is dan in andere Europese landen, geen idee.
pi_216850286
Fase 1 zit er op.

quote:
🔹 Ohad, Tsachi, and Itzik were murdered in Hamas captivity in Gaza.
🔹 Shlomo Mantzur was killed in the October 7 massacre, and his body was held in Gaza.
quote:
Tsahi Idan’s family was just notified that his body is expected to be returned home tonight. They held on to hope for 509 days.

Do not shield your eyes from this last image of Tsahi. Moments before, his 18-year-old daughter, Maayan was shot by terrorists and died in his arms. They took his wife Gali’s phone and livestreamed the horrors from her Facebook page to all her friend. The family was huddled on the kitchen floor, covered in Maayan's blood, this kids asking "are they killing us? are they killing us"?

It shouldn’t end this way. Please never forget Tsahi and Maayan.

They live-streamed this horror for 26 minutes. To her friends and family. Do people not understand how purely evil Hamas is? Do they not want to believe humans are capable of doing this? What will it take?? I feel like we are screaming and no one hears,
https://x.com/yaelbt/status/1894798069792653632

En dat walgelijk Israel gaat zich nog verdedigen ook tegen deze keurige terroristengroeperingen. Schande!
pi_216852785
4 en 5 mei committe is KHAMAS. kijken hoe de Isral lobby gaat reageren. Waarschijnlijk zijn ze, as we speak, hun tijdlijn aan het door te spitten om antisemitisme verwijten kracht bij te zetten.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216853535
Daniel Levy bij de vn briljant zoals altijd

-Rabia Al-Basri
pi_216853573
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:55 schreef HowardRoark het volgende:
Een bijzonder verhaal over een Arabier wiens oma een tot de Islam bekeerde Joodse vrouw is. Hij heeft zich weten te ontkoppelen van de haat en barbarij binnen Islamtische culturen en zich wederom bij het Joodse volk gevoegd.

Van het ene achterlijke naar het andere. Helemaal loskoppelen kunnen dat soort mensen zich nooit.
pi_216853597
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:55 schreef HowardRoark het volgende:

Van het ene achterlijke naar het andere. Helemaal loskoppelen kunnen dat soort mensen zich nooit.
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 21:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dit lijkt echt op een gebied waar 13 maanden lang een genocide is gepleegd.

Ja cynische reactie maar damn zeg.
Dit dus. Ik vraag mij zelfs af waar ze denken het lef vandaan te halen? wij bepalen hun leven. Niet zij zelf.

Een ijsje halen. Pfff
pi_216853617
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:06 schreef egayalS het volgende:
Geldt uiteraard ook voor Nederland

[ x ]
Alles is weer perceptie. Het is ergens ook juist onwijs 'baas' dat Duitsland dit voor elkaar krijgt.
pi_216854668
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 23:37 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Boehoehoe :')

Je bent verslaafd aan anti-Isral nieuws. Al eens gedacht aan stoppen?
pi_216854872
quote:
[ x ]
Joden hebben het recht naar Isral te gaan omdat zij hier de inheemse bewoners zijn. Dit in tegenstelling Arabische moslims die hier voor het grootste deel kwamen na de verovering van dit gebied door moslimlegers en de Arabisering en Islamisering die er nadien heeft plaatsgevonden. Dit lijk jij geregeld te vergeten. Zie bijvoorbeeld:
quote:
The term “Arab,” as well as the presence of Arabs in the Syrian desert and the Fertile Crescent, is first seen in the Assyrian sources from the 9th century bce (Eph'al 1984). Originally referring to nomads of central and northern Arabia, the term “Arabs” later came to include the sedentary population of the south, which had its own language and culture.

The term thus covers two different stocks that became linguistically and culturally unified yet retained consciousness of their discrete origins (Grohmann et al. 1960; Rentz 1960; Caskel 1966, pp. 19–47; Goldziher 1967, pp. 45–97, 164–190; Beeston 1995; also see Peters 1999). Migrations of southern Arabian tribes northwards have been recorded mainly since the 3d century ce. These tribes settled in various places in central and northern Arabia, as well as in the Fertile Crescent, including areas that are now part of Israel (Dussaud 1955; Ricci 1984).

The emergence of Islam in the 7th century ce furthered the unification of the Arabian tribal populations. This unified Arab-Islamic community engaged in a large movement of expansion, the Fertile Crescent and Egypt being the first areas to have been conquered. It is very difficult to trace the tribal composition of the Muslim armies, but it is known that tribes of Yemeni origin formed the bulk of those Muslim contingents that conquered Egypt in the middle of the 7th century ce.

Bron
De Arabische moslim is hier de vreemde eend in de bijt, niet Joden. Normaal gezien zagen de meeste mensen er hier ook uit zoals in Cyprus, Anatoli (voor de influx van Turken) Libanon (voor de influx van Arabisch moslims) en Griekenland.

Wat dat betreft is het de vraag wat het Westen te wachten staat. Wat gaan moslims over een paar eeuwen doen als men de meerderheid is in landen zoals Frankrijk, Belgi of Zweden. Ook beweren dat men daar ineens de inheemse bewoner is?
  donderdag 27 februari 2025 @ 18:56:50 #129
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216854884
quote:
In het noorden van Isral zijn twaalf mensen gewond geraakt toen een auto inreed op een groep mensen bij een bushalte. Dat melden meerdere Isralische media. De bestuurder van de auto is achtervolgd door de politie en doodgeschoten. Een van de gewonden is in kritieke toestand. Isralische media spreken van een aanslag.

Over de identiteit van de dader heerst nog onduidelijkheid. Isralische media meldden eerst dat het een 24-jarige man uit de Arabische gemeenschap in Isral zelf was. Later werd gemeld dat hij een 53-jarige Palestijn uit Jenin op de bezette Westelijke Jordaanoever was.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-gedood-op-westoever

Voor wie zich afvraagt waarom Isral de controles op de Westelijke Jordaanoever opvoert.

[ Bericht 4% gewijzigd door Janneke141 op 27-02-2025 19:12:36 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216854901
De wereld van HR, ook al woont een familie al 1500 jaar in een gebied. Als dat in het huidige Israel is dan ligt het aan je geloof of je er hoort. In Europa maakt het niet uit
pi_216854964
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2025 18:58 schreef opgebaarde het volgende:
De wereld van HR, ook al woont een familie al 1500 jaar in een gebied. Als dat in het huidige Israel is dan ligt het aan je geloof of je er hoort. In Europa maakt het niet uit
Als je een claim gaat maken op inheemsheid of de inheemsheid van de daadwerkelijk inheemsen in twijfel probeert te trekken, inderdaad. En dat is natuurlijk wat er steeds weer opnieuw wordt geprobeerd met Joden. Dat zouden maar 'Khazaren' zijn of bekeerde blanke Europeanen en onterecht zomaar naar Isral kunnen verhuizen.

En laten we natuurlijk ook niet vergeten dat een flink aantal Arabische moslims pas in de 20e eeuw naar deze regio kwamen uit omringende landen, zoekende naar welvaart, zonder verder ook maar iets met dit gebied te hebben.
pi_216855612
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2025 19:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je een claim gaat maken op inheemsheid of de inheemsheid van de daadwerkelijk inheemsen in twijfel probeert te trekken, inderdaad. En dat is natuurlijk wat er steeds weer opnieuw wordt geprobeerd met Joden. Dat zouden maar 'Khazaren' zijn of bekeerde blanke Europeanen en onterecht zomaar naar Isral kunnen verhuizen.

En laten we natuurlijk ook niet vergeten dat een flink aantal Arabische moslims pas in de 20e eeuw naar deze regio kwamen uit omringende landen, zoekende naar welvaart, zonder verder ook maar iets met dit gebied te hebben.
Ik kan daar niet over oordelen want ik ben al tig generaties Nederlander en Nederland kent naar het schijnt geen inheemse bevolking. Het klinkt gewoon een beetje raar om ergens in de geschiedenis de streep te trekken en die bewoners als inheems aan te duiden om alles daarvoor, die er eerder waren en verdreven moesten worden te negeren. Ik kan er met mijn pet niet bij dat alles bepalend welk geloof iemand aanhangt, twintig generaties moslim in een dorp hebben minder recht op het gebied dan een eerste generatie jood, terwijl die laatste persoon natuurlijk wel kan zeggen dat zijn geloofsgenoten twee duizend jaar geleden met geweld verdreven zijn.

Het is gewoon logisch dat het gebied in de fik staat
pi_216855973
Dat er nog steeds een discussie gaande is. Hamas heeft zichzelf, en vooral de Palestijnen, royaal in hun eigen voet geschoten. Klaar.
pi_216856290
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 20:19 schreef havanagila het volgende:
Dat er nog steeds een discussie gaande is. Hamas heeft zichzelf, en vooral de Palestijnen, royaal in hun eigen voet geschoten. Klaar.
^O^

We kunnen naar huis, mensen.
pi_216856431
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2025 19:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik kan daar niet over oordelen want ik ben al tig generaties Nederlander en Nederland kent naar het schijnt geen inheemse bevolking. Het klinkt gewoon een beetje raar om ergens in de geschiedenis de streep te trekken en die bewoners als inheems aan te duiden om alles daarvoor, die er eerder waren en verdreven moesten worden te negeren.
Joden zijn hier juist degenen die voor een flink deel verdreven zijn. Denk maar aan de gevolgen van Bar Kochba-opstand. De Romeinen hebben flink huisgehouden in dit gebied. Mede door deze vijandigheid jegens Joden begonnen zij hun geluk elders te beproeven in het Romeinse en Byzantijnse Rijk als men niet tot slaaf werd gemaakt en afgevoerd.
quote:

[..]
Ik kan er met mijn pet niet bij dat alles bepalend welk geloof iemand aanhangt, twintig generaties moslim in een dorp hebben minder recht op het gebied dan een eerste generatie jood, terwijl die laatste persoon natuurlijk wel kan zeggen dat zijn geloofsgenoten twee duizend jaar geleden met geweld verdreven zijn.

Het gaat hier niet alleen om geloof. Joden zijn tevens een etnische groep, Arabieren trouwens ook.

En daarnaast, zoals we weten zijn Arabische moslims zelf degenen die: A) hier nooit een eigen land hebben gehad B) zelf met onderdrukking en geweld zijn begonnen jegens Joden en andere minderheden en C) dit hebben opgevoerd naarmate er meer Joden terug richting dit gebied keerden. Om vervolgens alle mogelijkheden tot een eigen staat af te wijzen, een burgeroorlog te beginnen, talloze andere oorlogen en antisemitisch en Islamitisch terrorisme.

Het blijft dan ook opmerkelijk om te zien dat je keer op keer partij voor deze mensen blijft kiezen. Als je naar de geschiedenis van deze mensen hier kijkt is die schrikbarend. En jij blijft maar doen alsof zij de grote slachtoffers zijn. Hoe komt dat toch?
pi_216856887
Zoals ik zei

twitter

Tja.

twitter

[ Bericht 48% gewijzigd door egayalS op 27-02-2025 22:06:51 ]
-Rabia Al-Basri
pi_216857501
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2025 20:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Joden zijn hier juist degenen die voor een flink deel verdreven zijn. Denk maar aan de gevolgen van Bar Kochba-opstand. De Romeinen hebben flink huisgehouden in dit gebied. Mede door deze vijandigheid jegens Joden begonnen zij hun geluk elders te beproeven in het Romeinse en Byzantijnse Rijk als men niet tot slaaf werd gemaakt en afgevoerd.
[..]
Het gaat hier niet alleen om geloof. Joden zijn tevens een etnische groep, Arabieren trouwens ook.

En daarnaast, zoals we weten zijn Arabische moslims zelf degenen die: A) hier nooit een eigen land hebben gehad B) zelf met onderdrukking en geweld zijn begonnen jegens Joden en andere minderheden en C) dit hebben opgevoerd naarmate er meer Joden terug richting dit gebied keerden. Om vervolgens alle mogelijkheden tot een eigen staat af te wijzen, een burgeroorlog te beginnen, talloze andere oorlogen en antisemitisch en Islamitisch terrorisme.

Het blijft dan ook opmerkelijk om te zien dat je keer op keer partij voor deze mensen blijft kiezen. Als je naar de geschiedenis van deze mensen hier kijkt is die schrikbarend. En jij blijft maar doen alsof zij de grote slachtoffers zijn. Hoe komt dat toch?
Ik begrijp argument A niet. Ze hebben nooit een land gehad dus wat nu? Moeten ze dus schikken? Hebben ze dus nooit meer recht ergens op?
B ja die ken ik. 1860 zijn een aantal Arabieren begonnen en nu mogen Isralirs 164 jaar later nog steeds terugslaan. Altijd het slachtoffer (en als dit niet zo is begrijp ik niet waarom je zo vaak begint over dat 1860/1880 of welk jaar het ook is. Sla een Arabische kleuter op zijn neus en verwijt hem dat 1860 aub)
C kan ik je grotendeels in vinden. Isral heeft het niet getroffen met zijn buren. Ik ben van mening dat Isral recht heeft op een eigen land (jankjank opgebaarde neemt het altijd op voor de Palestijnen jankjank) en historisch gezien is dat in het huidige israel by far de beste plek. De pech is dat die Palestijnen er ondertussen ook al een tijdje wonen.

Ik weet dat die mensen er 2.000 jaar geleden nog nog niet woonden en nu pas 1.500 jaar alleen dat maakt ze dus niet 'illegaal' ofzo. Zij hebben de joden niet verdreven. Dat hun Arabische buurman er pas 100 jaar woont is ook een gegeven alleen wat doet dat er volgens jou toe? Wat zegt dat laatste over de legitimiteit van die familie die er al 1.500 jaar woont?

Isral heeft de pech dat ze een stuk land na 2.000 jaar weer terug hebben gepakt waar Palestijnen wonen en die Palestijnen zijn een beetje bekrompen, altijd zielig, agressief volk. Ze wilde niet samenleven onder de leiding van Joden, net zo min dat de Joden ook niet wilde leven onder de leiding van Arabieren. Groot conflict. Isral wilde die mensen voor het begin al kwijt, wat met behoorlijk groot succes gelukt is, en dat zorgt voor spanning waarbij zogenaamd altijd alles 'de schuld van de Palestijn is'. En dat laatste klopt volgens mij niet. Ik vind gebied C in de West Bank een voorbeeld dat laat zien hoe het er echt aan toe gaat onder leiding van de mensen die zogenaamd alleen maar vrede en veiligheid willen.

Theoretisch kan ik me bekeren tot het jodendom, zou me zeker niet tegen staan, en vanaf dat moment heb ik meer recht om in dat gebied te wonen dan een willekeurige arabier die er al woont. Dat meer recht vind ik gek

Ik kies geen partij voor de Palestijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 27-02-2025 22:21:45 ]
  donderdag 27 februari 2025 @ 22:22:58 #138
396550 Richestorags
pi_216857578
quote:

[..]
Ik kan daar niet over oordelen want ik ben al tig generaties Nederlander en Nederland kent naar het schijnt geen inheemse bevolking. Het klinkt gewoon een beetje raar om ergens in de geschiedenis de streep te trekken en die bewoners als inheems aan te duiden om alles daarvoor, die er eerder waren en verdreven moesten worden te negeren. Ik kan er met mijn pet niet bij dat alles bepalend welk geloof iemand aanhangt, twintig generaties moslim in een dorp hebben minder recht op het gebied dan een eerste generatie jood, terwijl die laatste persoon natuurlijk wel kan zeggen dat zijn geloofsgenoten twee duizend jaar geleden met geweld verdreven zijn.

Natuurlijk kent Nederland wel een inheemse bevolking. De inheemse bevolking zijn diegenen die als eerste neerstreken hier, ook al zou dat slechts 3.000 jaar geleden zijn.
  donderdag 27 februari 2025 @ 22:27:14 #139
396550 Richestorags
pi_216857617
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2025 22:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik begrijp argument A niet. Ze hebben nooit een land gehad dus wat nu? Moeten ze dus schikken? Hebben ze dus nooit meer recht ergens op?
B ja die ken ik. 1860 zijn een aantal Arabieren begonnen en nu mogen Isralirs 164 jaar later nog steeds terugslaan. Altijd het slachtoffer (en als dit niet zo is begrijp ik niet waarom je zo vaak begint over dat 1860/1880 of welk jaar het ook is. Sla een Arabische kleuter op zijn neus en verwijt hem dat 1860 aub)
C kan ik je grotendeels in vinden. Isral heeft het niet getroffen met zijn buren. Ik ben van mening dat Isral recht heeft op een eigen land (jankjank opgebaarde neemt het altijd op voor de Palestijnen jankjank) en historisch gezien is dat in het huidige israel by far de beste plek. De pech is dat die Palestijnen er ondertussen ook al een tijdje wonen.

Ik weet dat die mensen er 2.000 jaar geleden nog nog niet woonden en nu pas 1.500 jaar alleen dat maakt ze dus niet 'illegaal' ofzo. Zij hebben de joden niet verdreven. Dat hun Arabische buurman er pas 100 jaar woont is ook een gegeven alleen wat doet dat er volgens jou toe? Wat zegt dat laatste over de legitimiteit van die familie die er al 1.500 jaar woont?

Isral heeft de pech dat ze een stuk land na 2.000 jaar weer terug hebben gepakt waar Palestijnen wonen en die Palestijnen zijn een beetje bekrompen, altijd zielig, agressief volk. Ze wilde niet samenleven onder de leiding van Joden, net zo min dat de Joden ook niet wilde leven onder de leiding van Arabieren. Groot conflict. Isral wilde die mensen voor het begin al kwijt, wat met behoorlijk groot succes gelukt is, en dat zorgt voor spanning waarbij zogenaamd altijd alles 'de schuld van de Palestijn is'. En dat laatste klopt volgens mij niet. Ik vind gebied C in de West Bank een voorbeeld dat laat zien hoe het er echt aan toe gaat onder leiding van de mensen die zogenaamd alleen maar vrede en veiligheid willen.

Theoretisch kan ik me bekeren tot het jodendom, zou me zeker niet tegen staan, en vanaf dat moment heb ik meer recht om in dat gebied te wonen dan een willekeurige arabier die er al woont. Dat meer recht vind ik gek

Ik kies geen partij voor de Palestijn.
Dat is etnostaat Isral. Wat jij beschrijft is het enige waar het wringt en waar Isral haar morele standpunt zou kunnen wijzigen. Het feit dat je als bekeerde Jood in theorie relatief ongehinderd Palestijnen van hun land kan jagen in de Westbank.
pi_216857938
Weet iemand of er nog raketten worden gelanceerd vanuit Gaza?
pi_216858122
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 22:44 schreef Cuendillar het volgende:
Weet iemand of er nog raketten worden gelanceerd vanuit Gaza?
Vier alerts afgelopen week: https://rocketalert.live
pi_216858347
twitter

quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 21:27 schreef egayalS het volgende:
Zoals ik zei

[ x ]

Tja.

[ x ]
Hoi Meijer Nour Chai, natuurlijk komt er kritiek als je drie nietinmijnnamers vraagt.
pi_216859417
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 22:50 schreef Aether het volgende:

[..]
Vier alerts afgelopen week: https://rocketalert.live
Maar een paar... maar het is niet 0.

Dus is het nog niet klaar.
pi_216862159
Oud Franse premier Dominique de Villepin, ladies and Gentlemen. Hoeveel Nederlandse oud gezagsdragers hebben wij gehad, die dit soort betogen hielden?

twitter
-Rabia Al-Basri
  Moderator vrijdag 28 februari 2025 @ 12:34:17 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216862442
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 12:16 schreef egayalS het volgende:
Oud Franse premier Dominique de Villepin, ladies and Gentlemen. Hoeveel Nederlandse oud gezagsdragers hebben wij gehad, die dit soort betogen hielden?

[ x ]
Geen idee man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216862461
David Grn dus.niks ben goerion :D

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216862490
quote:

[..]

Goed verwoord, ik zit er precies zo in.. dat woord "inheems" is een hele vreemde!
https://www.amnesty.nl/en(...)ken-en-mensenrechten

Zouden wij op een dag als die Inheemse worden genoemd, als het niet meer hoeft zeg maar?

Wat mij opvalt is dat als je Browsed op "Inheems", dat het altijd over andere groepen gaat dan wijzelf. Dat er moet worden gezorgd voor bescherming van Inheemsen, dat het aandacht nodig heeft, etc. alsof er nooit iets kan gebeuren met ons, blakend van zelfvertrouwen tegen het arrogante aan.

Definitie Amnesty:
quote:
Inheemse volken zijn bevolkingsgroepen die een bepaald grondgebied bewoonden voordat daar kolonisten of immigranten kwamen wonen, en die eigen gebruiken en cultuur in stand hebben gehouden
Nou.. dat is een ingewikkelde. Ook spreekt Amnesty in verleden tijd: "Bewoonden", dus je bent pas Inheems als je al bent verdrukt en verdreven? Daarvoor ben je dus.. niets? :D

Het lijkt erop dat Inheemse mensen uit de klei zijn gekomen als Orks, of uit een ruimteschip... ze waren er ineens blijkbaar, uit het niets.

Wat mij logischer lijkt qua definitie is:

- Het land moet leeg, onbewerkt, onbewoond zijn
- De eerste settlers zijn de Inheemsen

En zet er criteria op bijv:
- Als die eerste settlers daar X-Jaar hebben gewoond, het land hebben bewerkt, een cultuur/identiteit hebben ontwikkeld dan is dat de Inheemse Cultuur. (die gerespecteerd dient te worden).

Moet je je voorstellen, wat het zou betekenen als deze definities + criteria op Palestina wordt toegepast.. of anders gezegd, moet je je voorstellen dat je na 1500 jaar en zoveel generaties verder NOG niet als Inheems wordt beschouwd. Dan is de criteria kennelijk, >1500 jaar om een beetje mee te tellen als Inheems.. dat is best wel streng zegmaar :)

De waarheid is vast, dat wat voor definitie of criteria je ook verzint.. als het om Israel/Joden gaat, gelden er HELE andere regels: HUN Regels.

Dat is gewoon de conclusie, ze zijn Beyond Reproach priester-klasse, die doen gewoon waar ze zin in hebben en als het je niet zint.. dan komt "God" (lees: Hulpje Amerika) om je even kort en klein te maken.

Waar of nie?

[ Bericht 4% gewijzigd door Buikbrein op 28-02-2025 12:45:29 ]
  vrijdag 28 februari 2025 @ 13:45:24 #148
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216863394
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 21:27 schreef egayalS het volgende:
Zoals ik zei

[ x ]

Tja.

[ x ]
Ah de Grote Omkeersmurf zwaait weer met het stafje. 4 mei wordt zomaar ineens gekaapt voor het herdenken van de Joodse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog! Dat is totaal nieuw, dat we die gaan herdenken. Het is verder volkomen logisch dat de Palestijnse kwestie overal aan de haren bij gesleept wordt, van Dodenherdenking via avocado's tot strijkkwartetten!
pi_216863598
quote:
"They break my ribs"

Eli Sharabi spent almost 500 days as a hostage in Gaza. He recounts the torture and starvation:

"You're tied with ropes that tear into your flesh...I remember not being able to fall asleep because of the pain. The ropes are digging into your flesh, and every movement makes you want to scream."

Eli is on a mission to save the lives of the rest of the hostages. Bring them all home
twitter

https://x.com/AvivaKlompas/status/1895337118727393437

quote:
Breaking.

BBC accepts serious failings in the Gaza Hamas documentary. It has been pulled and will not be aired. The BBC takes full responsibility.

Those 500 media people who wanted it to be kept up sure look stupid now.

We see you. We will remember your names!
twitter

https://twitter.com/mishtal/status/1895194557899227327
pi_216863713
quote:
Mishandeling en leugens.

Wat verwachten we anders van die moslimterroristen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216882581
#most moral army in the world

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 1 maart 2025 @ 18:43:26 #152
396550 Richestorags
pi_216883032
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 18:11 schreef egayalS het volgende:
#most moral army in the world

[ x ]
[ x ]
De twee zijn niet in tegenspraak met elkaar.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:51:56 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216884042
Slayage die het over moraliteit heeft...

Zeg @egayalS, geloof jij in de hel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216884760
Vindt slayage het zielig dat er geld en wapens zijn afgepakt van terroristen?
pi_216890479
De voedseltrucks moeten per boot naar Gaza.

quote:
Prime Minister Netanyahu's Office: “With the end of Phase 1 of the hostage deal, and in light of Hamas’s refusal to accept the Witkoff outline for continuing talks – to which Israel agreed – Prime Minister Netanyahu has decided that, as of this morning, all entry of goods and supplies into the Gaza Strip will cease.”
twitter
pi_216890532
Hoezo post jij dit nober? Israel schendt het bestand h en dat laat die tweet net zien. IDF trekt zich ook niet terug van de Philadelphia corridor, heeft niet alle tenten geleverd, heeft gesprekken tot de tweede fase eenzijdig vertraagd en nu dit.

Ik begrijp niet dat ze nog niet gaan bombarderen, zoals al wel is aangekondigd.
  zondag 2 maart 2025 @ 08:58:25 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216890634
Wat een stroom leugens en haatzaaierij weer.

Complete drek
Topic verneukt door het lekker op zn beloop te laten gaan en die users gewoon de vrijheid te geven die ze keihard misbruiken
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216890722
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 08:35 schreef Nober het volgende:
De voedseltrucks moeten per boot naar Gaza.
[..]
[ x ]
Hamas heeft ook niets te willen. Aan tafel, kwaadaardige hufters, of jullie gaan er alsnog allemaal aan.

Hoewel... dat gaan ze sowieso. The last hurrah.
  zondag 2 maart 2025 @ 11:12:52 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216892055
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 08:42 schreef opgebaarde het volgende:
Hoezo post jij dit nober? Israel schendt het bestand h en dat laat die tweet net zien. IDF trekt zich ook niet terug van de Philadelphia corridor, heeft niet alle tenten geleverd, heeft gesprekken tot de tweede fase eenzijdig vertraagd en nu dit.

Ik begrijp niet dat ze nog niet gaan bombarderen, zoals al wel is aangekondigd.
Dat klopt natuurlijk niet. De Palestijnen hebben het voorstel om het staakt-het-vuren te verlengen niet geaccepteerd. Isral schendt het bestand dus niet, zoals jij nu probeert te beweren, Hamas wil het bestand niet voortzetten zo blijkt.

Dit is dus ook weer wat ik bedoel met het in de bres springen voor terreurgroeperingen. Er hoeft immers maar iets te gebeuren en jij komt met 'Ja, maar Isral ...'.

Nu zal dit misschien het resultaat zijn van een overload aan narratieven van media zoals de NRC of de Volkskrant, die min of meer 24/7 pro-Palestijnse propaganda ophoesten, maar je gaat daardoor wel talking points innemen van een kwaadaardige partij zoals Hamas. Immers, zij wijzen ook de hele tijd met het vingertje naar Isral.
pi_216893028
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2025 11:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt natuurlijk niet. De Palestijnen hebben het voorstel om het staakt-het-vuren te verlengen niet geaccepteerd. Isral schendt het bestand dus niet, zoals jij nu probeert te beweren, Hamas wil het bestand niet voortzetten zo blijkt.

Dit is dus ook weer wat ik bedoel met het in de bres springen voor terreurgroeperingen. Er hoeft immers maar iets te gebeuren en jij komt met 'Ja, maar Isral ...'.

Nu zal dit misschien het resultaat zijn van een overload aan narratieven van media zoals de NRC of de Volkskrant, die min of meer 24/7 pro-Palestijnse propaganda ophoesten, maar je gaat daardoor wel talking points innemen van een kwaadaardige partij zoals Hamas. Immers, zij wijzen ook de hele tijd met het vingertje naar Isral.
Israel en Hamas hebben afspraken gemaakt en een aantal van die fase 1 afspraken zijn niet nagekomen. Mag dat niet gezegd worden?
pi_216893183
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216893232
"wij steunen Isral omdat Israel onze waarden deelt"

De waarden van Israel :

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216893335
slayage: "ik steun terroristen omdat die mijn waarden deelt"

quote:
The Horn family has authorized the publication of the terrorist propaganda video and released this statement:

"It breaks our heart to see Eitan in this difficult situation, saying goodbye to his brother, Iair, who is being freed while Eitan remains held in Hamas hell for 512 days now. You can see the despair and fear in Eitan's eyes.

Since Iair returned to us, he hasn't stopped thinking about and working for Eitan and all the other hostages he met in captivity who are still there.

We demand from the decision-makers: Look Eitan in the eyes. Don't stop the agreement that has already brought dozens of hostages back to us. They are running out of time! Bring everyone home, now, in one phase."
twitter
  zondag 2 maart 2025 @ 13:14:37 #164
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_216893389
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 13:09 schreef Nober het volgende:
slayage: "ik steun terroristen omdat die mijn waarden deelt"
[..]
[ x ]
Triest, Israel geeft dus geen fuck om de gijzelaars :{ Die familieleden moeten wanhopig zijn
  zondag 2 maart 2025 @ 14:50:13 #165
78780 deedeetee
pi_216894748
Was ook een akelige fout om zo met de gijzelaars te koop te lopen in plaats van ze op een normale menselijke wijze vrij te laten. Dat heeft natuurlijk kwaad bloed gezet en daar mogen ze nu voor bloeden. -O-
  zondag 2 maart 2025 @ 14:50:32 #166
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216894749
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 12:59 schreef egayalS het volgende:
"wij steunen Isral omdat Israel onze waarden deelt"

De waarden van Israel :

[ x ]
Denk maar je niet dat je iemand hier nog over zult gaslighten, behalve dan natuurlijk een groot deel van jouw geloofsgenoten of Westerse naevelingen die al voor de narratieven uit de Arabische en Islamitische fuikjes zijn gevallen.

Als we over normen en waarden hebben, wat zijn de Palestijnse normen en waarden eigenlijk, die voornamelijk gebaseerd zijn om de Islamitische en Arabische? Wat er met de familie Bibas is gebeurd is wat dit betreft veelzeggend. Bruut gegijzeld door nota bene Palestijnse burgers, met blote handen om het leven gebracht waarvan men de schuld in de schoenen van anderen proberen te schuiven.

En dan vervolgens ook nog het lef hebben het slachtoffer gaan spelen. Zo kennen de Islamitische en Arabische culturen weer: barbaars, gewelddadig, antisemitisch en vooral ook enorm huichelachtig en bedrieglijk.

Trouwens, over dat 'Quds News Network' gesproken:
quote:
QNN's website was blocked by the Palestinian Authority in 2019, as part of a crackdown on dissent. Some of its pages were also blocked by some social media websites in 2019 and 2023. The QNN states it is independent and funds itself through advertisements, and that it aims to expose the acts of the Israeli occupation. Nevertheless, it has gained a reputation of being associated with militant groups, and has been described as being affiliated with Hamas.
pi_216894903
Een kritische analyse over de zogenaamde waarden en normen van Palestijnen. Is dit ooit gepubliceerd in de Nederlandse pers?

Kennen Palestijnen iets van empathie? Of zelfreflectie? Hoe is het interne debat in Palestina over hun eigen tekortkomingen?
  zondag 2 maart 2025 @ 15:23:00 #168
78780 deedeetee
pi_216895140
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 15:04 schreef Homey het volgende:
Een kritische analyse over de zogenaamde waarden en normen van Palestijnen. Is dit ooit gepubliceerd in de Nederlandse pers?

Kennen Palestijnen iets van empathie? Of zelfreflectie? Hoe is het interne debat in Palestina over hun eigen tekortkomingen?
Het zijn moslims en dat zegt toch al genoeg ? Sinds wanneer doen die aan zelfreflectie ? :D
pi_216895384
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 15:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Het zijn moslims en dat zegt toch al genoeg ? Sinds wanneer doen die aan zelfreflectie ? :D
Spot on. Maar ook: totaal geen interne debatcultuur. Het is echt collectief met z’n allen trappen tegen het westen, de ‘zionisten’, of ‘extreem-rechts’. Geen greintje introspectie over hun eigen racisme, vooroordelen en extreme denkbeelden.

Op fora, LinkedIn en op Twitter en zo zie je vaak Nederlanders met elkaar clashen over allerlei onderwerpen. Valt me op dat je dit onderling onder Turken en Marokkanen en zo amper ziet.
pi_216895451
Interview met een Palestijnse journalist die een boek schreef over zijn leven in Gaza tijdens de oorlog

-Rabia Al-Basri
pi_216895515
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 15:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Het zijn joden en dat zegt al genoeg toch? Sinds wanneer doen joden aan zelfreflectie? :D

Mensen die zich in dit topic blijven klagen over vermeende antisemitisme maar tegelijkertijd je reinste islamofobie uitkramen , wat vervolgens door andere users worden toegejuicht srsly wtf
-Rabia Al-Basri
pi_216895624
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 15:53 schreef egayalS het volgende:

[..]
Het zijn joden en dat zegt al genoeg toch? Sinds wanneer doen joden aan zelfreflectie? :D

Mensen die zich in dit topic blijven klagen over vermeende antisemitisme maar tegelijkertijd je reinste islamofobie uitkramen , wat vervolgens door andere users worden toegejuicht srsly wtf
Grappig dat jij meteen zijn post bevestigt door meteen over ‘de joden’ te beginnen. In plaats van zelfreflectie te tonen.
  zondag 2 maart 2025 @ 16:06:49 #173
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216895675
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:02 schreef Homey het volgende:

[..]
Grappig dat jij meteen zijn post bevestigt door meteen over ‘de joden’ te beginnen. In plaats van zelfreflectie te tonen.
Daarnaast is er ook gewoon een diversiteit van gedachtegoed, zowel onder Isralische Joden als binnen de Joodse diaspora. Iets wat er binnen de Islamitische en Arabische wereld eigenlijk zelden tot niet te vinden is. Als puntje bij paaltje komt, staan daar zelfs veel van de zogenaamd gematigden, 7 oktober goed te keuren of Hamas weg te zetten als een vrijheidsbeweging.
  zondag 2 maart 2025 @ 16:21:01 #174
78780 deedeetee
pi_216895838
Het is dan natuurlijk weer wel zo dat een Palestijn die openlijk laat weten dat hij het optreden van hamas niet goedkeurt meteen zijn doodvonnis tekent. Dat gevaar loopt een jood niet.
  zondag 2 maart 2025 @ 17:02:37 #175
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216896368
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:21 schreef deedeetee het volgende:
Het is dan natuurlijk weer wel zo dat een Palestijn die openlijk laat weten dat hij het optreden van hamas niet goedkeurt meteen zijn doodvonnis tekent. Dat gevaar loopt een jood niet.
Mwah, er zijn miljoenen 'Palestijnen' in de 'Palestijnse' diaspora. Ook daar is er bijna alleen maar steun voor de Palestijnse terreurbewegingen, wat ook door Palestijnen in pakweg Chicago, Santiago of Parijs als rechtvaardig verzet wordt gezien.
pi_216906389
twitter

Lekker gewerkt weer MAGA.
pi_216907211
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:21 schreef deedeetee het volgende:
Nee, Isral bombardeert liever alles en iedereen gewoon lekker direct plat.
  maandag 3 maart 2025 @ 13:38:54 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216907247
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 15:53 schreef egayalS het volgende:

[..]

Ga weg met je "islamofobie".
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216907684
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 13:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ga weg met je "islamofobie".
-Rabia Al-Basri
pi_216907772
Isral houdt zich niet aan de deal en wil opeens de eerste fase verlengen om maar niet fase 2 te implementeren. Iets wat sommige isralische politici al aangaven dat fase 2 nooit bereikt zou worden. Omdat Hamas Israls weigering om de deal niet verder uit te voeren zoals afgesproken. Blokkeert Isral alle hulp aan Gaza , wat een oorlogsmisdaad is.

En wat doet de EU? Ze veroordelen Hamas _O- _O- _O-

The EU condemns the refusal of Hamas to accept the extension of the first phase of the ceasefire agreement in Gaza. Israel's subsequent decision to block the entry of all humanitarian aid into Gaza could potentially result in humanitarian consequences.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216908430
Isral en Hamas hebben een afspraak.
Isral wil een aanpassing aan die afspraak middels de zogenoemde Witkoff framework.
Hamas wil dat niet en wil dat er aan de afspraak wordt gehouden (tijd voor fase 2).
Isral boos en blokkeert hulp aan Gaza.

Goh, wie zit hier fout?

Leuke clausule ook in dat Witkoff framework:

quote:
If talks prove ineffective, Israel retains the right to resume military operations after 42 days, a condition backed in a side letter by the previous Biden administration and supported by the current Trump administration.
De usual suspects zullen wel weer in de bres springen voor Netanyahu en Isral ondanks de feiten.
pi_216909015
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Isral wil een aanpassing aan die afspraak middels de zogenoemde Witkoff framework.
Hamas wil dat niet en wil dat er aan de afspraak wordt gehouden (tijd voor fase 2).

Goh, wie zit hier fout?

[..]
De usual suspects zullen wel weer in de bres springen voor Netanyahu en Isral ondanks de feiten.
Feiten doen er niet toe

#israel can do nothing wrong
-Rabia Al-Basri
pi_216909038
Geen enkele distributeur durfde tot vandaag deze met prijzen overladen docu uit te brengen in de vs, omdat ze de Isral lobby niet boos willen maken. Nu met een Oscar in de pocket zal een distributeur het aandurven om het uit te brengen

Director Yuval Abraham said, “We made this film, Palestinians and Israelis, because together, our voices are stronger, We see each other, the destruction of Gaza and its people, which must end, the Israeli hostages, brutally taken in the crime of Oct. 7, which must be freed. Why can’t you see that we are intertwined, that my people can be truly safe if Basil’s people are truly free and safe?”

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 3 maart 2025 @ 16:08:09 #184
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216909293
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Goh, wie zit hier fout?

[..]
Als eerste, je geeft geen bron van de quote. En laten we de situatie nog eens bekijken:

• Islamitische en antisemitische terreurbeweging vallen Isral 7 oktober 2023 binnen en gaan lukraak in vele dorpen mensen martelen, verkrachten en vermoorden, inclusief een heel muziekfestival met honderden jonge mensen.
• Daarnaast worden er honderden Isralirs gegijzeld door zowel deze Islamitische en antisemitische terreurbewegingen en tevens door burgers.
• Kort na deze aanslagen stelde jij hier nog dat het beste wat Isral kon doen was de onderhandelingstafel opzoeken en maar concessies doen richting Hamas.
• Vervolgens brak er een oorlog uit, omdat Isral (zoals elk land zou doen) hard heeft teruggeslagen.
• Nu is er een staak-het-vuren en zoek je wr het probleem bij het land dat slachtoffer is en niet bij de de grootste Islamitische en antisemitische terreurbeweging.

Het valt hier dus op dat jij herhaaldelijk voor Hamas in de bres springt. Hoe komt dat toch, die aantrekkingskracht tot Hamas & co, waarbij je altijd maar weer de enige Joodse staat ter wereld problematiseren?

En ondertussen rondom andere thema's allerlei andere uitgesproken progressief linkse standpunten innemen. Het blijft bizar om te zien dat sommigen denken dat dit te combineren is met het omarmen van een Islamitische terreurgroepering.
pi_216909534
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als eerste, je geeft geen bron van de quote. En laten we de situatie nog eens bekijken:

• Islamitische en antisemitische terreurbeweging vallen Isral 7 oktober 2023 binnen en gaan lukraak in vele dorpen mensen martelen, verkrachten en vermoorden, inclusief een heel muziekfestival met honderden jonge mensen.
• Daarnaast worden er honderden Isralirs gegijzeld door zowel deze Islamitische en antisemitische terreurbewegingen en tevens door burgers.
De geschiedenis begon niet op 7 oktober 2023.

quote:
• Kort na deze aanslagen stelde jij hier nog dat het beste wat Isral kon doen was de onderhandelingstafel opzoeken en maar concessies doen richting Hamas.
Niet richting Hamas maar wel richting de Palestijnen. Een toekomstperspectief en blijvende vrede d.m.v. een 1- of 2 statenoplossing. Wat is daar gek aan?

quote:
• Vervolgens brak er een oorlog uit, omdat Isral (zoals elk land zou doen) hard heeft teruggeslagen.
Terugslaan is n maar hoe terugslaan is twee. Wat dat betreft heeft Isral onnodig voor n van de meest extreme opties gekozen.

quote:
• Nu is er een staak-het-vuren en zoek je wr het probleem bij het land dat slachtoffer is en niet bij de de grootste Islamitische en antisemitische terreurbeweging.
Isral wil afwijken van de afspraak en wordt boos als Hamas daarin niet meegaat. Ik constateer slechts. Wat mij betreft verschillen Netanyahu & co en Hamas niet veel qua walgelijkheid (zowel ideologie als daden) dus ik heb er geen baat bij om een specifieke kant te kiezen.

quote:
Het valt hier dus op dat jij herhaaldelijk voor Hamas in de bres springt. Hoe komt dat toch, die aantrekkingskracht tot Hamas & co, waarbij je altijd maar weer de enige Joodse staat ter wereld problematiseren?

En ondertussen rondom andere thema's allerlei andere uitgesproken progressief linkse standpunten innemen. Het blijft bizar om te zien dat sommigen denken dat dit te combineren is met het omarmen van een Islamitische terreurgroepering.
De Isralirs zijn sterk en de Palestijnen zijn slap. Isral heeft een eigen staat en de Palestijnen niet omdat Isral dat frustreert en tegenhoudt. Isral onderdrukt en gedraagt zich als een onderdrukker. In de bres springen voor de Palestijnen is dan heel logisch.
  maandag 3 maart 2025 @ 16:52:33 #186
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216909779
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De geschiedenis begon niet op 7 oktober 2023.
Dat stel ik dan ook niet. De geschiedenis van het Arabische en Islamtische terrorisme tegen Isral en Joden gaat inderdaad veel verder terug. Wel is de huidige situatie voortgekomen uit de aanslagen van de Palestijnen.
quote:
[..]
Niet richting Hamas maar wel richting de Palestijnen. Een toekomstperspectief en blijvende vrede d.m.v. een 1- of 2 statenoplossing. Wat is daar gek aan?
Daar zit weinig tot geen verschil tussen. De juichende mensen weer gemist bij het vrijlaten van de gijzelaars? En het rare is dat je doelbewust voor een kwaadwillende partij kiest.
quote:
[..]
Terugslaan is n maar hoe terugslaan is twee. Wat dat betreft heeft Isral onnodig voor n van de meest extreme opties gekozen.
Vind je? Zo extreem is de tegenreactie namelijk helemaal niet geweest.
quote:
[..]
Isral wil afwijken van de afspraak en wordt boos als Hamas daarin niet meegaat. Ik constateer slechts. Wat mij betreft verschillen Netanyahu & co en Hamas niet veel qua walgelijkheid (zowel ideologie als daden) dus ik heb er geen baat bij om een specifieke kant te kiezen.
Daar zit je dan al meteen mis. Je zet een legitiem land, een bondgenoot van het Westen op gelijke voet met een Islamitische en antisemitische terreurbeweging. Je begrijpt schijnbaar zelf niet hoe bizar dit is?
quote:
[..]
De Isralirs zijn sterk en de Palestijnen zijn slap. Isral heeft een eigen staat en de Palestijnen niet omdat Isral dat frustreert en tegenhoudt. Isral onderdrukt en gedraagt zich als een onderdrukker. In de bres springen voor de Palestijnen is dan heel logisch.
En ook hier zit je mis.

De Arabieren hebben geen staat omdat men dit zoals we al vaker hebben besproken zelf herhaaldelijk heeft afgewezen. Jij verdraait dus de geschiedenis, komt verzint er dan labels als 'onderdrukker' en 'onderdrukten' bij en schaart je dan achter de groep die binnen jouw beleving onderdrukt is.

Maar niemand onderdrukt de Palestijnen behalve hun eigen achterlijke cultuur vol moslimfundamentalisme en haat voor Joden en het Westen. Je achter zulke mensen scharen geeft blijk van een gebrek van een functionerend moreel kompas.
pi_216914800
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216914853
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:55 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Waarom is het geen 'war crime' wanneer Hamas de gegijzelden uithongert? En waarom moet Israel de vijand voorzien van goederen?
pi_216916079
quote:
[ x ]
De geallieerden in de Tweede Wereldoorlog waren oorlogsmisdadigers :'(
pi_216916676
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:59 schreef Nober het volgende:

[..]
Waarom is het geen 'war crime' wanneer Hamas de gegijzelden uithongert? En waarom moet Israel de vijand voorzien van goederen?
Isral moet de vijand niet voorzien van levensmiddelen of goederen. Niemand die Isral daar toe verplicht

(we negeren even de afspraken die gemaakt zijn bij het staakt het vuren, dat staat hier los van en die worden door een partij massaal geschonden).
  dinsdag 4 maart 2025 @ 09:33:44 #191
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216917516
quote:
[ x ]
Haha, Amnesty. Clownesk weer. Wellicht moet men daar zelf eens beginnen met het stoppen de hand boven het hoofd te houden van Islamitische en antisemitische terreurgroeperingen. Man man man, de radicaal linkse figuren bij deze actiegroep zijn werkelijk waar onverbeterlijk.
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:59 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik denk vanwege dezelfde reden dat deze user nog altijd de Armeense genocide wil ontkennen of de structurele mishandeling van Koerdische gemeenschappen door Turkije.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:55 schreef Nober het volgende:

[..]
De holocaust is een hoax, joden zionisten zijn dader nooit slachtoffer.
Tja, volgens Mahmoud Abbas heeft zijn scriptie geschreven over hoe de Holocaust eigenlijk een samenwering was tussen de Zionistische Joden en Nazi-Duitsland en hoe Joden dus eigenlijk mede verantwoordelijk zijn voor hun eigen genocide.

Die scriptie heeft hij kunnen schrijven aan een Russische universiteit (hoe typisch ook weer). Maar deze man wordt dus door velen in Westerse kringen als een goed en gematigd alternatief gezien op Hamas.
pi_216917562
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:55 schreef Nober het volgende:

[..]
De holocaust is een hoax, joden zionisten zijn dader nooit slachtoffer.
Hitler wilde de joden alleen maar verdrijven he. Totdat een Palestijn Hitler aanspoorde de joden uit te roeien.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 09:46:36 #193
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216917632
Het blijft trouwens ook bijzonder wat je zoal kunt vinden in media van vroeger. Zie hier een artikel uit Trouw van juli 1977:

Bron (p. 7)

Het staat er echt:
quote:
Volgens Mohsen bestaat er namelijk geen in feite geen Palestijns volk. ‘Tussen Jordaniers, Palestijnen, Syrirs en Libanezen bestaan er geen verschillen. Wij maken deel uit van n volk, de Arabische natie. Kijk maar, ik heb familieleden met het Palestijnse, Libanese, Jordaanse en Syrische staatsburgerschap. Wij zijn n volk. Alleen maar om politieke redenen onderschrijven wij zorgvuldig onze Palestijnse identiteit’.

‘Het is namelijk van nationaal belang voor de Arabieren om het bestaan van de Palestijnen aan te moedigen tegenover het zionisme. Ja, het bestaan van een aparte Palestijnse identiteit is er alleen om tactische redenen. De stichting van een Palestijnse staat is een nieuw middel om de strijd Isral en voor Arabische eenheid voor te zetten.’
En toch zijn velen in het Westen inmiddels, enkele decennia later, echt gaan geloven in het bestaan van een Palestijns volk met een eeuwenoude historie, eigen unieke cultuur en geschiedenis. De kracht van propaganda is fascinerend maar ook schrikbarend.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 10:59:20 #194
78780 deedeetee
pi_216918455
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:46 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft trouwens ook bijzonder wat je zoal kunt vinden in media van vroeger. Zie hier een artikel uit Trouw van juli 1977:

[ afbeelding ]
Bron (p. 7)

Het staat er echt:
[..]
En toch zijn velen in het Westen inmiddels, enkele decennia later, echt gaan geloven in het bestaan van een Palestijns volk met een eeuwenoude historie, eigen unieke cultuur en geschiedenis. De kracht van propaganda is fascinerend maar ook schrikbarend.
Dat is toch echt ouwe koek hoor. Het is heus wel bekend dat er geen palestijns volk was tot de joden daar ook graag wilden wonen en dat beviel de moslims natuurlijk niet. Je bent een roepende in de woestijn als je dat blijft aanvoeren. Dat willen de moslims en hun vriendjes domweg niet horen. :D
pi_216918760
twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 4 maart 2025 @ 11:49:31 #196
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216919110
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 10:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat is toch echt ouwe koek hoor. Het is heus wel bekend dat er geen palestijns volk was tot de joden daar ook graag wilden wonen en dat beviel de moslims natuurlijk niet. Je bent een roepende in de woestijn als je dat blijft aanvoeren. Dat willen de moslims en hun vriendjes domweg niet horen. :D
Het zal je verbazen hoeveel mensen er inmiddels al de overtuiging hebben dat de groep Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen wl een unieke etnische groep zijn, anders dan andere volkeren en in de regio en inheems in dit gebied.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:22 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Ahh, ja, vandaar dat Rusland bijna altijd tegen Isral stemt in de VN, maar de Palestijnse terroristen wl gijzelaars vrijlaten met een Russisch paspoort omdat het Kremlin hierom gevraagd. Je projecteert dus weer.
pi_216919122
De Isral lobby heeft kennelijk een nieuwe campagne gelanceerd dat er niet genoeg aandacht zou zijn vanuit GroenLinks PvdA voor isralisch leed. :') terwijl de wandaden van Israel zich nu verder uitbreidt op de west bank zijn deze mensen blijven hangen bij "ja maar 7 October" :')
https://www.volkskrant.nl(...)achtoffers~b9b51c83/

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216919137
Zover het nog niet bekend was is er geen Palestijns volk. Alleen wat moeten we met die kennis? Heeft dat invloed op de huidige situatie of zou het moeten hebben, verandert het iets of moet het iets veranderen? Wat doet het er toe?

Het is zogenaamd geen etnische groep, behalve als de Palestijn aangepakt moet worden of er wordt er eentje neergepaft dan is het wel een grote etnische groep. Een etnische groep die Hamas steunt in haar zoektocht naar oorlogsmisdaden
  dinsdag 4 maart 2025 @ 12:14:28 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216919276
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
Zover het nog niet bekend was is er geen Palestijns volk. Alleen wat moeten we met die kennis? Heeft dat invloed op de huidige situatie of zou het moeten hebben, verandert het iets of moet het iets veranderen? Wat doet het er toe?
Dat er ook geen reden is voor een Palestijnse staat, omdat dit simpelweg een politiek instrument is jegens Isral. Dit legt dan ook bloot waarom de Palestijnen altijd een eigen staat hebben afgewezen. Dit zou immers hun vermeende probleem inclusief de structurele vluchtelingenstatus oplossen, alleen het echte doel is de vernietiging/vervanging van Isral, niet de creatie van een 'Palestijnse' staat.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
Het is zogenaamd geen etnische groep, behalve als de Palestijn aangepakt moet worden of er wordt er eentje neergepaft dan is het wel een grote etnische groep. Een etnische groep die Hamas steunt in haar zoektocht naar oorlogsmisdaden
Nee hoor, niemand maakt niet argument. Er wordt gesproken over de sentimenten van terrorisme en antisemitisme binnen die samenleving. Dat maakt het nog geen etnische groep met een gedeelde geschiedenis.
pi_216919789
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 12:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat er ook geen reden is voor een Palestijnse staat, omdat dit simpelweg een politiek instrument is jegens Isral. Dit legt dan ook bloot waarom de Palestijnen altijd een eigen staat hebben afgewezen. Dit zou immers hun vermeende probleem inclusief de structurele vluchtelingenstatus oplossen, alleen het echte doel is de vernietiging/vervanging van Isral, niet de creatie van een 'Palestijnse' staat.
Ok. Ik begrijp alleen nog steeds niet hoe alles verandert als bekend is/meegenomen wordt dat er geen unieke etnische groep genaamd 'Palestijnen' bestaat.

Ik zie die belachelijke vluchtelingenstatus en ik ben bekend met het weigeren van een eigen staat, die ken ik. Alleen hoe benvloed de kennis 'Palestijn bestaat wel of Palestijn bestaat niet' het perspectief van een westerling in de claim wie daar mag wonen? Hoe moet deze kennis mijn blik en die van anderen veranderen?

Ik doe mijn best maar ik begrijp de waarde van jouw feitje niet.
pi_216920387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:50 schreef egayalS het volgende:
De Isral lobby heeft kennelijk een nieuwe campagne gelanceerd dat er niet genoeg aandacht zou zijn vanuit GroenLinks PvdA voor isralisch leed. :') terwijl de wandaden van Israel zich nu verder uitbreidt op de west bank zijn deze mensen blijven hangen bij "ja maar 7 October" :')
https://www.volkskrant.nl(...)achtoffers~b9b51c83/

[ x ]

De jodenhaat is blijkbaar wel een vuurtje dat je moet blijven opstoken, te zien aan de eindeloze propagandaberichten van Slayage. Zou hij bang zijn dat het anders te snel uit gaat? ;)
pi_216922223
Gallant is uiteraard trots op zijn misdaden die hij heeft gepleegd , die te gast was bij de Amerikaanse evenknie van Israel lobby club cidi

Yoav Gallant comments on his arrest warrant issued by the ICC:

"I'm proud to be criticized by the ICC and others for defending the State of Israel, the Jewish people, our kids and our women. I'm proud."

He added, "I'm sorry to say that this [warrant issued by the ICC] is another form of institutionalized antisemitism. This is what it is."

Gallant, Israel's former minister of defense, was speaking at an ADL event yesterday in the US.

Last year, the ICC issued arrest warrants for Gallant and Prime Minister Netanyahu. With the warrants, State Parties to the Rome Statute are meant to arrest Gallant if he steps on their soil. But, the US is not a party to the Statute.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216922295
Israel :r :r :r

Nu willen ze totale demilitairisatie?
Wat een knettergekke figuren daar zeg.

Dus eerst pleegt Israel de meest walgelijke misdaden op Palestijnen. Al tientallen jaren moorden en verkrachten ze wie ze maar willen. Wat eindigde in een genocide met nog veel ergere humanitaire en oorlogsmisdaden de afgelopen 1,5 jaar.
En wat gaan ze dan roepen? Ja, nee die mensen mogen geen leger meer hebben.

Totaal van het padje af. Als iemand alle wapens en leger moet inleveren dan zijn het de terroristen van Israel wel.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:28:01 #204
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216923954
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:29 schreef egayalS het volgende:
Gallant is uiteraard trots op zijn misdaden die hij heeft gepleegd , die te gast was bij de Amerikaanse evenknie van Israel lobby club cidi

Yoav Gallant comments on his arrest warrant issued by the ICC:

"I'm proud to be criticized by the ICC and others for defending the State of Israel, the Jewish people, our kids and our women. I'm proud."

He added, "I'm sorry to say that this [warrant issued by the ICC] is another form of institutionalized antisemitism. This is what it is."

Gallant, Israel's former minister of defense, was speaking at an ADL event yesterday in the US.

Last year, the ICC issued arrest warrants for Gallant and Prime Minister Netanyahu. With the warrants, State Parties to the Rome Statute are meant to arrest Gallant if he steps on their soil. But, the US is not a party to the Statute.

[ x ]
Hmm.

Je bedoelt dat hij zijn volk heeft verdedigd na de barbaarse aanslagen van antisemitische Arabische moslimfundamentalisten, die al slachtend en martelend door een paar dorpen trokken? Dat is natuurlijk geen misdaad, maar een heldendaad. Deze man zou een lintje moeten krijgen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:28:33 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216923962
twitter
pi_216924056
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:36 schreef bianconeri het volgende:

Dus eerst pleegt Israel de meest walgelijke misdaden op Palestijnen. Al tientallen jaren moorden en verkrachten ze wie ze maar willen. Wat eindigde in een genocide met nog veel ergere humanitaire en oorlogsmisdaden de afgelopen 1,5 jaar.

Totaal van het padje af. Als iemand alle wapens en leger moet inleveren dan zijn het de terroristen van Israel wel.
Maar goed dat Hamas zulke lieverdjes zijn. Allemaal Israls schuld.
pi_216928580
quote:
Aanval Hamas had volgens veiligheidsdienst Isral voorkomen kunnen worden

Shin Bet erkent dat er grote fouten werden gemaakt in aanloop naar de Hamas-aanval van oktober 2023. De belangrijkste Isralische veiligheidsdienst is in een eigen onderzoek erg streng en stelt dat de aanval zelfs vermeden had kunnen worden.
De focus van Shin Bet lag in de periode voor 7 oktober 2023 te veel op het stoppen van aanslagen en niet op een mogelijke grondinvasie. Daardoor werden in aanloop naar die aanval belangrijke signalen genegeerd. Dat staat in het rapport, waarover persagentschap Reuters en Isralische media berichten, en waarin Shin Bet erg kritisch naar zichzelf kijkt.

"Hadden we anders gehandeld in de jaren voor de aanval en op de avond van de aanval, dan zou het bloedbad vermeden zijn", schrijft de dienst. "Dit is niet de standaard die we van onszelf verwachtten en die het publiek van ons verwacht." Bij die aanval doodde Hamas 1.200 mensen en werden meer dan 250 personen ontvoerd.

Enkele dagen na de aanval nam de baas van Shin Bet, Ronen Bar, al verantwoordelijkheid op zich. "Er zal een tijd komen voor onderzoeken", kondigde hij toen aan. Bar zei dinsdag dat hij van plan is op te stappen zodra alle gijzelaars terug in Isral zijn, schrijft The Jeruzalem Post.

Slechte samenwerking met leger
Shin Bet wijst in het onderzoek ook naar het leger. Er zou een slechte taakverdeling zijn geweest tussen het leger en de veiligheidsdienst. Ook zou het leger niet alle plannen die het in handen kreeg van Hamas hebben overgedragen aan Shin Bet.

Enkele dagen eerder kwam ook het leger zelf met een soortgelijk onderzoek. Daarin stond dat het "de capaciteiten van Hamas drastisch heeft onderschat" en "heeft gefaald in de missie om Isralische burgers te beschermen". In januari kondigde opperbevelhebber Herzi Halevi zijn vertrek aan. "De verantwoordelijkheid voor dit vreselijke falen zal de rest van mijn leven bij me blijven", zei hij toen.

Tot nog toe is er nog geen onderzoek geweest naar hoe de regering en premier Benjamin Netanyahu hebben gehandeld bij de aanval. Maandag zei Netanyahu dat zo'n onderzoek er uiteindelijk wel zal komen, maar dat het "objectief, gebalanceerd en onafhankelijk" moet zijn.

https://www.nu.nl/midden-(...)n-kunnen-worden.html

https://www.reuters.com/w(...)s-attack-2025-03-04/

https://www.jpost.com/breaking-news/article-844632
Belangrijke beerput om te blijven volgen. Vlak na 7 oktober kwamen er al berichten van genegeerde intel, hoogmoed/onderschatting, het verplaatsen van eenheden naar de West Bank en Netanyahu die Hamas jarenlang juist heeft gesteund en bewust in het zadel heeft gehouden. Belangrijk dat de beveiligingsgaten gedicht worden en de verantwoordelijken vervangen worden of misschien zelfs wel vervolgd worden. 7 oktober had voorkomen kunnen worden. De onderste steen moet boven.
pi_216928604
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:36 schreef bianconeri het volgende:

Jammer dat je zoveel leugens verteld en geen argumenten hebt.

Lang leve Isral! _O_
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_216928754
Wel logisch eigenlijk. Feitelijk grenzen de Turken en Israelis aan elkaar. Dus is het wel verstandig om de Turks talige desinformatie campagne op te schalen.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216928895
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:45 schreef egayalS het volgende:
Wel logisch eigenlijk. Feitelijk grenzen de Turken en Israelis aan elkaar. Dus is het wel verstandig om de Turks talige desinformatie campagne op te schalen.

[ x ]
Jij die het hebt over desinformatie _O-
pi_216930988
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Belangrijke beerput om te blijven volgen. Vlak na 7 oktober kwamen er al berichten van genegeerde intel, hoogmoed/onderschatting, het verplaatsen van eenheden naar de West Bank en Netanyahu die Hamas jarenlang juist heeft gesteund en bewust in het zadel heeft gehouden. Belangrijk dat de beveiligingsgaten gedicht worden en de verantwoordelijken vervangen worden of misschien zelfs wel vervolgd worden. 7 oktober had voorkomen kunnen worden. De onderste steen moet boven.
En daar is de complottheorie weer. :P

Nooit toeschrijven aan kwaadaardigheid wat door onkunde verklaard kan worden.
pi_216931082
‘We are bringing back our hostages from Gaza,’ Trump says in address to Congress
https://www.timesofisrael(...)address-to-congress/
pi_216931108
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 19:35 schreef havanagila het volgende:

[..]
Maar goed dat Hamas zulke lieverdjes zijn. Allemaal Israls schuld.
Ah ja want dat heb ik ooit gezegd... (not)

quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:39 schreef HSG het volgende:

[..]
Jammer dat je zoveel leugens verteld en geen argumenten hebt.

Lang leve Isral! _O_
Zegt iemand zonder enig argument uhu
pi_216931117
quote:

[..]
quote:
10s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:05 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
En daar is de complottheorie weer. :P

Nooit toeschrijven aan kwaadaardigheid wat door onkunde verklaard kan worden.
De enige beerput die open moet en onderzocht is die van de genocide en alle bijbehorende misselijkmakende misdaden van Isral.

Soldaten worden terug gehaald uit Westerse landen omdat ze anders levenslang de bak in moeten.
Dat zegt al genoeg.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:26:57 #215
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216931182
quote:

[..]
Bijzonder hoe je nu de terroristische aanslagen van de Palestijnse terroristen in de schoenen bij Isral probeert te schuiven.

En wat is er eigenlijk mis met met extra beveiligingen voor Joden die op de Westelijke Jordaanoever wonen?
pi_216931220
WTF. Telegraaf moet niet gemaakte beschuldiging over banden Hamas en FIO rectificeren
https://www.geenstijl.nl/(...)-en-fio-rectificeren
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:44:00 #217
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216931304
quote:
81s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:32 schreef Aether het volgende:
WTF. Telegraaf moet niet gemaakte beschuldiging over banden Hamas en FIO rectificeren
Het is zorgwekkend om te zien waar rechters hun tijd tegenwoordig aan besteden. Men probeert de berichtgeving van de te rectificeren ter verdediging van Islamitische organisaties en is tevens tegen het besluit van het kabinet ingaan om te zorgen dat drie Islamitische haatsprekers tch toegang krijgen tot Nederland.
pi_216931324
quote:
81s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:32 schreef Aether het volgende:
In het Isral topic wordt veel gepost door racisten, slayage en howardroark

Het is het net niet. Het leest wel snel verkeerd

De zin waar het over gaat: "Zondag wordt er ook geschreeuwd op de Dam tijdens een ‘solidariteitsdemonstratie met Gaza’ georganiseerd door aan Hamas gelieerde organisaties, Milli Grus en de moskeekoepel FIO."
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:56:26 #219
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216931458
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
De enige beerput die open moet en onderzocht is die van de genocide en alle bijbehorende misselijkmakende misdaden van Isral.

Soldaten worden terug gehaald uit Westerse landen omdat ze anders levenslang de bak in moeten.
Dat zegt al genoeg.

Heb je daar ook een bron voor?
pi_216931508
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 19:28 schreef HowardRoark het volgende:
[ x ]
Etnische zuivering promoten nadat je al een jaar loopt te janken dat mensen overdrijven over Isral.

Als de vluchtelingen stroom op gang komt gun ik je de leukste nieuwe buren.
pi_216931555
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]

Dat zegt al genoeg.
En het trieste is nog dat de enige soldaten die moeten vluchten, dat moeten doen vanwege hun eigen social media posts met misdrijven erin. De wat slimmere types ontlopen alles. En dan heb je in het westen nog kakkerlakken die het allemaal maar ontkennen.
pi_216931589
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Is al zo vaak in het nieuws geweest, als je dat nog gemist hebt dan heb je echt je kop in het zand zitten.
En ja gewoon in algemene media.
  woensdag 5 maart 2025 @ 10:12:07 #223
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216931603
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hij heeft het over het werk van de Hind Rajab Foundation. Dat is een organisatie die in Brussel zit en onder leiding staat van (bizar maar waar) een voormalig Hezbollah strijder (Dyab Abou Jahjah) die al jaren in Belgi woont.

Deze organisatie probeert Isralirs in het buitenland te arresteren onder de smoes van 'oorlogsmisdadigers'. Zodra Isralirs op sociale media delen dat zij in het buitenland verblijven, probeert deze organisatie direct via lokale aanklagers deze mensen gearresteerd te krijgen als het aantoonbaar is dat de Isralirs in kwestie ooit in het Isralische leger hebben gezeten.

Het is een bespottelijke situatie natuurlijk, maar dit is helaas wel gaande. Hierdoor hebben al Isralische toeristen landen als Brazili en ook Nederland moeten ontvluchten. Zie: Two Israeli soldiers forced to flee Amsterdam after being doxxed online.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Etnische zuivering promoten nadat je al een jaar loopt te janken dat mensen overdrijven over Isral.

Als de vluchtelingen stroom op gang komt gun ik je de leukste nieuwe buren.
Er is geen etnische zuivering gaande. Je kunt die leugen blijven herhalen, maar dat maakt het niet ineens de realiteit.
  woensdag 5 maart 2025 @ 10:15:30 #224
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216931643
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Is al zo vaak in het nieuws geweest, als je dat nog gemist hebt dan heb je echt je kop in het zand zitten.
En ja gewoon in algemene media.
Ah, het is er eentje van de categorie "er komen tribunalen".
Zeg dat dan meteen.
  woensdag 5 maart 2025 @ 10:29:19 #225
396550 Richestorags
pi_216931760
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En het trieste is nog dat de enige soldaten die moeten vluchten, dat moeten doen vanwege hun eigen social media posts met misdrijven erin. De wat slimmere types ontlopen alles. En dan heb je in het westen nog kakkerlakken die het allemaal maar ontkennen.
Er kan geen narratief worden ontkend dat a priori al niet klopt.
pi_216931815
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hij heeft het over het werk van de Hind Rajab Foundation. Dat is een organisatie die in Brussel zit en onder leiding staat van (bizar maar waar) een voormalig Hezbollah strijder (Dyab Abou Jahjah) die al jaren in Belgi woont.

Deze organisatie probeert Isralirs in het buitenland te arresteren onder de smoes van 'oorlogsmisdadigers'. Zodra Isralirs op sociale media delen dat zij in het buitenland verblijven, probeert deze organisatie direct via lokale aanklagers deze mensen gearresteerd te krijgen als het aantoonbaar is dat de Isralirs in kwestie ooit in het Isralische leger hebben gezeten.

Het is een bespottelijke situatie natuurlijk, maar dit is helaas wel gaande. Hierdoor hebben al Isralische toeristen landen als Brazili en ook Nederland moeten ontvluchten. Zie: Two Israeli soldiers forced to flee Amsterdam after being doxxed online.
Alsof een justitie in Nederland of een ander westers land mensen oppakt omdat een particuliere organisatie daar om vraagt :')

Interessante naam heeft die club. Is er al iets bekend geworden over de bevindingen het IDF onderzoekover de dood van dat meisje ruim 13 maanden geleden? Ik gok zo dat we van dit idf onderzoek ook nooit meer iets gaan horen
pi_216932003
quote:

[..]
Kakkerlakken, hm?

Wat ontmenselijkend.
pi_216932066
quote:

[..]
Die steen blijft lekker onder de grond.
pi_216932072
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:50 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Kakkerlakken, hm?

Wat ontmenselijkend.
Een dag niet ontmenselijken, is een dag niet geleefd.
pi_216932237
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
Er is geen etnische zuivering gaande. Je kunt die leugen blijven herhalen, maar dat maakt het niet ineens de realiteit.
Soms vervloek ik mijzelf wel eens dat ik de vorige post nog kan herinneren. Moet heerlijk zijn om een duimpje te geven voor een etnisch zuivering plan om de volgende post gewoon weer te kunnen ontkennen.
pi_216932238
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:50 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Kakkerlakken, hm?

Wat ontmenselijkend.
Mooi.
  woensdag 5 maart 2025 @ 11:45:21 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216932517
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Soms vervloek ik mijzelf wel eens dat ik de vorige post nog kan herinneren. Moet heerlijk zijn om een duimpje te geven voor een etnisch zuivering plan om de volgende post gewoon weer te kunnen ontkennen.
Welke etnische zuivering? Ik zou beginnen met je claims eens te onderbouwen.
pi_216932756
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mooi.
Wat vind je mooi aan het ontmenselijken van je tegenstander?

Dat is n van de eerste stappen op weg naar genocide, wist je dat?
pi_216933278
Zijn die achterlijke tik tok videos toch ergens goed voor geweest :Y)

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216933492
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:32 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
pi_216933585
Voor de verandering krijgt de Isral lobby de deksel op de neus vanwege hun laster

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216933587
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat zijn de beste. Ooit had ik er een gezien met links "lhbtiqa+" en rechts "islam".
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:18:21 #238
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216933942
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:07 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Precies waar hij Isral van probeert te beschuldigen. Dat is het mooie.
pi_216936497
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:50 schreef egayalS het volgende:
Voor de verandering krijgt de Isral lobby de deksel op de neus vanwege hun laster

Het zou mooi zijn als Isralhaters eens de deksel op de neus krijgen vanwege hun laster.
pi_216936605
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216936786
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:07 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Een beetje zoals jij mensen zwart maakt, omdat ze het gore lef criminelen aan te geven die hun misdrijven op de socials zetten terwijl ze uit de verkeerde bevolkingsgroep komen?
pi_216936826
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke etnische zuivering? Ik zou beginnen met je claims eens te onderbouwen.
Je hebt hem net zelf gepost.
pi_216936888
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:32 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Gelukkig hebben ze ervan geleerd en zijn ze niet vlak erna de hele oorlog op de socials gaan zetten waardoor nu soldaat na soldaat naar Isral moet terugvluchten.
pi_216936974
twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 5 maart 2025 @ 17:41:43 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216937124
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt hem net zelf gepost.
Kortom, je kunt het niet onderbouwen. Dat dacht ik al. Ik heb namelijk niets gepost over een etnische zuivering.
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:28 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
quote:
Bij GroenLinks-PvdA zou niet of nauwelijks aandacht zijn voor Isralisch leed, betoogden PvdA-raadslid Tjeerd Ritmeester en anderen. Maar dit is niet serieus te nemen, omdat deze groep zelf wegkijkt van het veel grotere Palestijnse leed veroorzaakt door Isral.
Daar gaat het al meteen mis. Er is namelijk geen groter leed bij de Palestijnen, zij zijn de daders en niet de slachtoffers.

We spraken tijdens de Tweede Wereldoorlog ook niet over het grootste leed bij de Duitsers, omdat zij in aantallen de meeste slachtoffers onder hadden. Dat was het resultaat van hun eigen oorlogszucht en dat is bij de Palestijnen niet anders.
pi_216937349
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, je kunt het niet onderbouwen. Dat dacht ik al. Ik heb namelijk niets gepost over een etnische zuivering.
[..]
[..]
Daar gaat het al meteen mis. Er is namelijk geen groter leed bij de Palestijnen, zij zijn de daders en niet de slachtoffers.

We spraken tijdens de Tweede Wereldoorlog ook niet over het grootste leed bij de Duitsers, omdat zij in aantallen de meeste slachtoffers onder hadden. Dat was het resultaat van hun eigen oorlogszucht en dat is bij de Palestijnen niet anders.
Welk creatief naampje geef jij aan het verdrijven van een complete bevolking uit een gebied zoals onder Trump de bedoeling is?

Zeer selectief shoppen in de geschiedenis en realiteit en de rest van je post is opeens heel begrijpelijk.
pi_216937725
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah ja want dat heb ik ooit gezegd... (not)
[..]
Zegt iemand zonder enig argument uhu
Omdat je zo'n verhit betoog over misdaden neerplempt en vervolgens met geen enkel woord over Hamas rept.

Maar goed, dat viel al te verwachten.

[ Bericht 21% gewijzigd door havanagila op 05-03-2025 18:24:50 ]
  woensdag 5 maart 2025 @ 19:49:48 #248
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216939104
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welk creatief naampje geef jij aan het verdrijven van een complete bevolking uit een gebied zoals onder Trump de bedoeling is?

Zeer selectief shoppen in de geschiedenis en realiteit en de rest van je post is opeens heel begrijpelijk.
Maar dat is helemaal niet de bedoeling. Het plan is dat de bevolking van Gaza mag vluchten uit dit gebied en reken maar dat een zeer groot deel dit ook zal doen.

En waarschijnlijk zal een deel van de Palestijnse terroristen zich ondergronds blijven schuilhouden, waardoor daar ook eens goed mee kan worden afgerekend zonder dat men burgers kan gebruiken als een menselijk schild. Nadien zal de Gazastrook worden gesloopt en volledig herbouwd.

Dat heeft dus niets met een etnische zuivering te maken. Het is juist vreemd dat de Gazastrook het enige gebied ter wereld is, waarbij mensen tijdens een oorlog niet mogen vluchten enkel en alleen omdat de internationale gemeenschap dan de hoop op een tweestatenoplossing zal moeten opgeven.
pi_216939902
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar dat is helemaal niet de bedoeling. Het plan is dat de bevolking van Gaza mag vluchten uit dit gebied en reken maar dat een zeer groot deel dit ook zal doen.

En waarschijnlijk zal een deel van de Palestijnse terroristen zich ondergronds blijven schuilhouden, waardoor daar ook eens goed mee kan worden afgerekend zonder dat men burgers kan gebruiken als een menselijk schild. Nadien zal de Gazastrook worden gesloopt en volledig herbouwd.

Dat heeft dus niets met een etnische zuivering te maken. Het is juist vreemd dat de Gazastrook het enige gebied ter wereld is, waarbij mensen tijdens een oorlog niet mogen vluchten enkel en alleen omdat de internationale gemeenschap dan de hoop op een tweestatenoplossing zal moeten opgeven.
Dus er is geen etnische zuivering bezig of gepland, Isral heeft alleen een situatie gecreerd waarin iedereen wil wegvluchten.

Lees je je eigen posts wel eens terug?
pi_216941928
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Een beetje zoals jij mensen zwart maakt, omdat ze het gore lef criminelen aan te geven die hun misdrijven op de socials zetten terwijl ze uit de verkeerde bevolkingsgroep komen?
Blijf even bij het onderwerp.

Wist je dat? Want het is best belangrijk om je je af en toe af te vragen of je nog goed bezig bent. Ontmenselijking van de tegenstander is een onderdeel van haat en een middel om dat gemakkelijker te verantwoorden naar je geweten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cuendillar op 06-03-2025 08:20:05 ]
pi_216942306
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 22:51 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Blijf even bij het onderwerp.

Wist je dat? Want het is best belangrijk om je je af en toe af te vragen of je nog goed bezig bent. Ontmenselijking van de tegenstander is een onderdeel van haat en een middel om dat gemakkelijker te verantwoorden maar je geweten.
Ja ik weet dat. Kun je misschien ook twee redenen verzinnen waarom ik je moralistische posts moeilijk serieus kan nemen?
  woensdag 5 maart 2025 @ 23:38:19 #252
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216942329
https://www.telegraaf.nl/(...)is-gedaan-met-jullie

quote:
Trump haalt opnieuw fel uit naar Hamas: 'Laat alle gijzelaars vrij, of het is gedaan met jullie'

De Amerikaanse president Donald Trump heeft Hamas een "laatste waarschuwing" gegeven. "

Laat alle Gijzelaars nu vrij, niet later, en breng onmiddellijk alle lichamen terug van de mensen die je hebt vermoord, of het is AFGELOPEN met je", schreef hij in een post op zijn eigen socialemedianetwerk Truth Social.

"Ik stuur Isral alles wat het nodig heeft om de klus te klaren, geen enkel Hamaslid is veilig als jullie niet doen wat ik zeg", stelde Trump in de post.

Leiders van de organisatie moeten Gaza verlaten. In zijn post herhaalde hij ook zijn dreigement dat "de hel zal lostbarsten" als hij niet gehoorzaamd wordt.

"Bovendien, aan het Volk van Gaza:
Er ligt een schitterende Toekomst in het verschiet, maar niet als je Gijzelaars vasthoudt.

Als je dat doet ben je DOOD!"
.
quote:
Vandaag
17:45
VS in gesprek met Hamas over vrijlating gijzelaars

De Amerikaanse speciale gezant Adam Boehler heeft in Qatar meerdere gesprekken gevoerd met afgevaardigden van de Palestijnse beweging Hamas. Het Witte Huis heeft het bericht van de nieuwssite Axios over de directe contacten bevestigd.

"De gezant heeft de bevoegdheid met wie dan ook te praten en kan dus ook onderhandelen met Hamas. Isral is ingelicht over deze Amerikaanse contacten met Hamas", aldus het Witte Huis.

Isral heeft zijn "standpunt over de rechtstreekse besprekingen met Hamas kenbaar gemaakt aan de Verenigde Staten", heeft het kantoor van premier Benjamin Netanyahu laten weten. Wat dat standpunt is, blijft in het midden.

De Amerikaanse regering beschouwt Hamas als een terroristische organisatie en heeft Isral gesteund in de aanvallen op de Gazastrook waar Hamas werd opgericht en actief is.

De regering van president Trump wil dat alle Palestijnen uit de verwoeste Gazastrook verdwijnen om het gebied onder Amerikaanse leiding en "zonder Hamas" te herbouwen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216943261
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 23:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja ik weet dat.
^O^

Dat is het enige dat ik vraag. Zul je voortaan wat beter opletten?
quote:
Kun je misschien ook twee redenen verzinnen waarom ik je moralistische posts moeilijk serieus kan nemen?
Het interesseert me geen zier dat je mijn posts niet serieus kan nemen.
pi_216943603
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 07:14 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
^O^

Dat is het enige dat ik vraag. Zul je voortaan wat beter opletten?
[..]
Het interesseert me geen zier dat je mijn posts niet serieus kan nemen.
Nee.

Gesproken als iemand die al wat verder in het stappenplan zit.
pi_216943637
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dus er is geen etnische zuivering bezig of gepland, Isral heeft alleen een situatie gecreerd waarin iedereen wil wegvluchten.

Isral heeft niets gecreerd hoor. Op de ansichtkaarten van Gaza 2025 staat 'met de groetjes van Hamas'. Hamas is de oorzaak van dit alles.
pi_216943711
Als ik nieuws lees over dit conflict dan valt op dat er nog steeds geen onderscheid wordt gemaakt tussen Palestijnse burgerslachtoffers en Hamasterroristen. De drang om her narratief van Hamas over te nemen is erg hardnekkig bij westerse media.
  donderdag 6 maart 2025 @ 08:14:59 #257
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216943712
quote:
Nu hopen dat Isral wel netjes dankjewel zegt.
pi_216943722
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:07 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Isral heeft niets gecreerd hoor. Op de ansichtkaarten van Gaza 2025 staat 'met de groetjes van Hamas'. Hamas is de oorzaak van dit alles.
Hamas is ook niet zomaar uit het niets verschenen. Bovendien zijn ze volgens de Isralische media jarenlang gesteund door Isral, omdat ze voor 7 oktober politiek handig waren. En zelfs al was het bovenstaande niet waar, dan nog is Isral zelf verantwoordelijk voor het handelen.
  donderdag 6 maart 2025 @ 08:16:00 #259
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216943723
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:14 schreef Pleun2011 het volgende:
Als ik nieuws lees over dit conflict dan valt op dat er nog steeds geen onderscheid wordt gemaakt tussen Palestijnse burgers en Hamasterroristen. De drang om her narratief van Hamas over te nemen is erg hardnekkig bij westerse media.
Andersom is er ook een grote drang om elke Palestijn als een stuk tuig af te schilderen.
  donderdag 6 maart 2025 @ 08:19:54 #260
396550 Richestorags
pi_216943746
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hamas is ook niet zomaar uit het niets verschenen. Bovendien zijn ze volgens de Isralische media jarenlang gesteund door Isral, omdat ze voor 7 oktober politiek handig waren. En zelfs al was het bovenstaande niet waar, dan nog is Isral zelf verantwoordelijk voor het handelen.
Isral is niet verantwoordelijk voor 7 oktober.

Natuurlijk heeft Isral een dubieuze settlerpolitiek en figuren als Ben Gvir hebben niks in de regering te zoeken, eerder iets in de gevangenis.

Niemand dwingt echter de Palestijnen om onschuldige mensen, waaronder Thaise migranten, af te slachten en te gijzelen.
pi_216943758
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee.

Gesproken als iemand die al wat verder in het stappenplan zit.
"Wat je zegt ben je zelluf :'( "

Het niveau van de users hier af en toe. :N :')

Dus begrijp ik goed dat je de validiteit van een argument afweegt tegen degene die het zegt? Want dat heeft namelijk geen invloed. Je hebt een fout begaan door Isral-steuners "kakkerlakken" te noemen. Of ik jou daarop wijs, of Gandhi, of Hitler, maakt niet uit, jij hebt die fout begaan.

Maar je (poging tot een) tegenaanval laat wel weer zien dat jij niet met kritiek kunt omgaan. Ach ja... we zijn allemaal mensen.
pi_216943804
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Andersom is er ook een grote drang om elke Palestijn als een stuk tuig af te schilderen.
Als je bedoelt dat alle Palestijnen verantwoordelijk worden gehouden voor de ontstane situatie, dan klopt dat. En feitelijk gaat het dan niet om de Palestijnen maar om hun (doods-)cultuur en samenleving. Hamas en de andere terreurgroeperingen zijn uiting van die cultuur; het zijn geen externe organisaties die het klootjesvolk onderdrukken.

De goeden lijden wat dat betreft onder de kwaden; de goeden hebben daar ook helemaal geen ruimte om er iets aan te doen en laten we wel zijn: ook toen Hamas overrompeld werd het afgelopen jaar, heb ik maar weinig initiatieven gezien vanuit de bevolking om Hamas te verwerpen en de macht over te nemen.

Je kunt niet elke individuele Palestijn als stuk tuig bestempelen, of berhaupt verantwoordelijk houden. Maar andersom is het aantal Palestijnen dat geen joden wil doden en alleen maar vrede wil, te klein om veel rekening mee te houden, helaas.
pi_216944143
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:22 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Dus begrijp ik goed dat je de validiteit van een argument afweegt tegen degene die het zegt? Want dat heeft namelijk geen invloed. Je hebt een fout begaan door Isral-steuners "kakkerlakken" te noemen. Of ik jou daarop wijs, of Gandhi, of Hitler, maakt niet uit, jij hebt die fout begaan.

Maar je (poging tot een) tegenaanval laat wel weer zien dat jij niet met kritiek kunt omgaan. Ach ja... we zijn allemaal mensen.
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:22 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Hier bewijs je mijn gelijk. Ik noemde mensen die TikTokende oorlogsmisdadigers steunden kakkerlakken. Voor jou is er blijkbaar geen onderscheid met de normale Isral steuner meer.

Om terug te vallen op je eerdere oorlogsvergelijking: jij bent de Duitser die jankt dat het levensgevaarlijk van de Amerikanen is om hem kraut te noemen.
pi_216944189
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Isral is niet verantwoordelijk voor 7 oktober.

Natuurlijk heeft Isral een dubieuze settlerpolitiek en figuren als Ben Gvir hebben niks in de regering te zoeken, eerder iets in de gevangenis.

Niemand dwingt echter de Palestijnen om onschuldige mensen, waaronder Thaise migranten, af te slachten en te gijzelen.
Als je steun aan terroristen geeft kun je je handen niet wassen in onschuld als ze terroristen dingen doen. Hoofdverantwoordelijk nee, op zijn minst in de verte betrokken ja.

En op 7 oktober gebeurde maar weinig dat de toen 18 jarige Palestijn niet al 3x zelf had meegemaakt.
pi_216944488
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[..]
Hier bewijs je mijn gelijk. Ik noemde mensen die TikTokende oorlogsmisdadigers steunden kakkerlakken. Voor jou is er blijkbaar geen onderscheid met de normale Isral steuner meer.

Om terug te vallen op je eerdere oorlogsvergelijking: jij bent de Duitser die jankt dat het levensgevaarlijk van de Amerikanen is om hem kraut te noemen.
2x gequote :o
pi_216945044
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 18:18 schreef havanagila het volgende:

[..]
Omdat je zo'n verhit betoog over misdaden neerplempt en vervolgens met geen enkel woord over Hamas rept.

Maar goed, dat viel al te verwachten.
Waar heb ik ooit Hamas niet veroordeeld?
Ik heb al 10000000x gezegd dat ik anti-terroristen ben. En daarmee dus zowel anti-Isral als anti-Hamas.

Maar h past niet in jouw straatje van racisme wanneer iemand tefen Isral is en tegelijk anti-Hamas.
En dus ga je selectied lezen.

Wanneer veroordeel jij eens een keer alle oorlogs en humanitaire misdaden van Isral?
pi_216945150
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waar heb ik ooit Hamas niet veroordeeld?
Ik heb al 10000000x gezegd dat ik anti-terroristen ben. En daarmee dus zowel anti-Isral als anti-Hamas.

Maar h past niet in jouw straatje van racisme wanneer iemand tefen Isral is en tegelijk anti-Hamas.
En dus ga je selectied lezen.

Wanneer veroordeel jij eens een keer alle oorlogs en humanitaire misdaden van Isral?
In dit ego kamertje zijn met iets teveel mensen die terrorisme alleen erg vinden als de ander het doet.
pi_216945153
quote:
11s.gif Op donderdag 6 maart 2025 09:26 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
2x gequote :o
Laf
pi_216945554
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En op 7 oktober gebeurde maar weinig dat de toen 18 jarige Palestijn niet al 3x zelf had meegemaakt.
Superbegrijpelijk, inderdaad, het afslachten van onschuldige mensen omdat ze joods zijn. :{

Fucking kansloos.
  donderdag 6 maart 2025 @ 11:39:15 #270
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216946021
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ah, dus omdat er mensen moeten vluchten is dit de schuld van Isral?

En als we die denkwijze verleggen naar de oorlog in Oekrane, moeten we dus concluderen dat omdat er dus Russen op de vlucht sloegen, dit de schuld van Oekrane is en niet een resultaat van een oorlog die is gestart door de Russen zelf? Of denk aan Duitsers die op de vlucht sloegen in de Tweede Wereldoorlog.

Bovendien, hoe onderbouwd dit je eerdere claims van een etnische zuivering? Dat doet het op geen enkele manier natuurlijk.
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hamas is slechts de zoveelste Islamtische en antisemitische terreurgroepering in deze regio. En inderdaad, die verschijnen niet zomaar maar zijn een resultaat van de verwerpelijke cultuur en het antisemitisme.

Maar hier toon je wr aan bereid te zijn in de bres te springen voor zulke groeperingen. Immers, door te stellen dat zulke groeperingen niet 'zomaar' verschijnen, rechtvaardig je het bestaan en leg je de oorzaak bij externe factoren (lees: Isral).
pi_216946089
quote:
18s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:07 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Superbegrijpelijk, inderdaad, het afslachten van onschuldige mensen omdat ze joods zijn. :{

Fucking kansloos.
Goed dat je dat ziet. Fijn dat je voortaan niet langer de etnische zuivering van Palestijnen steunt omdat ze toevallig uit dezelfde bevolkingsgroep als Hamas komen.
pi_216946139
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, dus omdat er mensen moeten vluchten is dit de schuld van Isral?

En als we die denkwijze verleggen naar de oorlog in Oekrane, moeten we dus concluderen dat omdat er dus Russen op de vlucht sloegen, dit de schuld van Oekrane is en niet een resultaat van een oorlog die is gestart door de Russen zelf? Of denk aan Duitsers die op de vlucht sloegen in de Tweede Wereldoorlog.

Bovendien, hoe onderbouwd dit je eerdere claims van een etnische zuivering? Dat doet het op geen enkele manier natuurlijk.
[..]
Hamas is slechts de zoveelste Islamtische en antisemitische terreurgroepering in deze regio. En inderdaad, die verschijnen niet zomaar maar zijn een resultaat van de verwerpelijke cultuur en het antisemitisme.

Maar hier toon je wr aan bereid te zijn in de bres te springen voor zulke groeperingen. Immers, door te stellen dat zulke groeperingen niet 'zomaar' verschijnen, rechtvaardig je het bestaan en leg je de oorzaak bij externe factoren (lees: Isral).
Ik durf de stelling wel aan dat de concentratiekampen geen goede reden waren om bijvoorbeeld iedere Berlijnse vrouw meerdere keren te verkrachten.
pi_216946142
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Goed dat je dat ziet. Fijn dat je voortaan niet langer de etnische zuivering van Palestijnen steunt omdat ze toevallig uit dezelfde bevolkingsgroep als Hamas komen.
Dat punt dat je wil maken? Dat bestaat niet.
  donderdag 6 maart 2025 @ 11:50:21 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216946181
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik durf de stelling wel aan dat de concentratiekampen geen goede reden waren om bijvoorbeeld iedere Berlijnse vrouw meerdere keren te verkrachten.
Bijzondere manier om zo op geen enkele manier in te haken op de punten die ik maak of de vragen die ik stel. Het is wat dat betreft zorgwekkend om te zien hoe snel je radicaliseert op dit onderwerp, je kunt bijna de user bianconeri de hand schudden.
pi_216946186
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:47 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Knap hoe ik het zo verkeerd kan hebben, maar je nergens het hoe en waarom kan omschrijven.

Edit je halve post is verdwenen :')
pi_216946199
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:47 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Hij komt een en al met whataboutisms en valse projecties om de verantwoordelijkheid en schuld van de Palestijnen af te schuiven op, heel origineel, de joden. Antisemitisme is meerlaags, d.w.z. als joden worden afgeslacht zoals op 7 oktober krijgen ze er vervolgens ook de schuld van. Zelfde geldt voor het lot van de Israelische gijzelaars. Allemaal zogenaamd de schuld van Israel/de joden/zionisten. Nooit van de Palestijnen zelf. Palestijnen dragen zogenaamd nooit schuld. Dat omdraaien en projecteren is iets wat je continu ziet bij antisemieten.
  donderdag 6 maart 2025 @ 11:53:10 #277
396550 Richestorags
pi_216946221
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als de Duitsers dat niet hadden gewild hadden ze niet als beesten tekeer moeten gaan in de USSR of de oorlog moeten winnen. En bij verlies tijdig moeten opgeven. Ze hadden een hoop leed kunnen besparen bij tijdige overgave, want dan waren de provinciejongetjes uit de Aziatische USSR niet in het heetst van de strijd en opgepompt de stad ingetrokken.

Een uitermate triest lot voor de Berlijnse vrouwen maar dat lot is hen door hun gekke overheid en de barbaarse misdaden en het doorvechten tot het bittere eind min of meer opgelegd als een zwaard van Damocles. Boemerang enzo.

[ Bericht 5% gewijzigd door Richestorags op 06-03-2025 12:07:24 ]
pi_216946303
quote:

[..]
quote:

[..]
En dan heb je in het westen nog kakkerlakken die het allemaal maar ontkennen.
This you?

Je mag wel door proberen te discussiren hoor! Ik blijf graag winnen. :Y
pi_216946320
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere manier om zo op geen enkele manier in te haken op de punten die ik maak of de vragen die ik stel. Het is wat dat betreft zorgwekkend om te zien hoe snel je radicaliseert op dit onderwerp, je kunt bijna de user bianconeri de hand schudden.
Iedere keer als wij een gesprek hebben over Isral dan doet Isral nooit wat fout en zouden ze het nooit doen. Blijkt dat Isral toch geen schone handjes heeft dan is dat of heeeeel anders of eigenlijk heel logisch dat ze het doen.

Het is goed met je.
  donderdag 6 maart 2025 @ 12:02:48 #280
396550 Richestorags
pi_216946341
quote:

[..]
Het is niet Palestijnen en "toevallig" Hamas. Hamas is verkozen en de juichende menigten waren iets te groot om Hamas als een losse entiteit te beschouwen.

Tevens, als men Hamas echt zo vijandig was gezind zijn er in 2025 genoeg mogelijkheden om intel door te geven aan Isral zonder dat Hamas erachter komt dat jij dat was. Zo graag wilden ze er kennelijk niet vanaf.

Of dat gegeven een etnische zuivering rechtvaardigt is een tweede maar die heeft nog niet eens plaatsgevonden.
pi_216946367
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:58 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
[..]
This you?

Wie noem ik daar ook alweer kakkerlakken?
pi_216946850
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wie noem ik daar ook alweer kakkerlakken?
Daar gaat het niet om. Voor de Palestijnen wil je nuance, maar Isralsteuners zijn kakkerlakken. :s)
pi_216950882
Tja

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216950909
France endorses Arab postwar plan, says Hamas must be ‘entirely’ excluded from running Gaza
https://www.timesofisrael(...)d-from-running-gaza/
pi_216951107
quote:
Ex-gijzelaars klagen Amerikaanse nieuwssite aan
In de VS spannen drie vrijgelaten gijzelaars een proces aan tegen het Amerikaanse nieuwsplatform Palestine Chronicle (PC). Het drietal, Almog Meir Jan, Andrey Koz-lov en Shlomi Ziv, werd vorig jaar juni samen met Noa Argamani bevrijd door de IDF. Hun cipier Abdallah Aljamal zou sinds 2019 als journalist voor de PC hebben gewerkt. Na 7 oktober schreef hij zelfs verschillende artikelen per dag voor de nieuwssite. Tegen zijn gijzelaars schepte hij op dat hij samenwerkte met bondgenoten op Amerikaanse universiteiten en de media. Hamas zou er volgens hem voor zorgen dat Amerika, Isral en de Joden overal gehaat zouden worden. Aljamal werd met zijn vrouw en vader gedood tijdens de bevrijdingsoperatie.

Volgens de aanklagers heeft de PC geld betaald aan iemand die overduidelijk verbonden was aan Hamas. De huidige hoofdredacteur Ramzy Baroud komt uit dezelfde plaats in Gaza als Aljamal en schreef in 2017 samen met hem een artikel voor Al Jazeera. Na de bevrijdingsactie en de dood van de ‘journalist’ veranderde de PC Aljamals status van correspondent in freelance medewerker. Wel herdacht de website in een artikel ‘de beroemde journalist die door Isral was vermoord’, zonder erbij te vermelden dat hij gijzelaars vasthield.
pi_216951175
twitter
-Rabia Al-Basri
  donderdag 6 maart 2025 @ 18:30:47 #287
396550 Richestorags
pi_216951202
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:28 schreef egayalS het volgende:
[ x ]

Is Gabor Mat ooit in Soedan geweest? Hij moet het maar laten bij boeken schrijven.
pi_216951206
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:36 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om. Voor de Palestijnen wil je nuance, maar Isralsteuners zijn kakkerlakken. :s)
Je liegt hier.
  donderdag 6 maart 2025 @ 18:31:36 #289
396550 Richestorags
pi_216951213
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je liegt hier.
Licht jij de nuance maar toe dan.
pi_216951237
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:28 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
BOEHOEHOE :D _O-

Kom op joh, je kunt beter dan dit.
pi_216951294
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als de Duitsers dat niet hadden gewild hadden ze niet als beesten tekeer moeten gaan in de USSR of de oorlog moeten winnen. En bij verlies tijdig moeten opgeven. Ze hadden een hoop leed kunnen besparen bij tijdige overgave, want dan waren de provinciejongetjes uit de Aziatische USSR niet in het heetst van de strijd en opgepompt de stad ingetrokken.

Een uitermate triest lot voor de Berlijnse vrouwen maar dat lot is hen door hun gekke overheid en de barbaarse misdaden en het doorvechten tot het bittere eind min of meer opgelegd als een zwaard van Damocles. Boemerang enzo.
Lachen man. @Cuendillar is dit soort groepsdenken niet een van de eerste stappen naar genocide, of ben je alleen kritisch als iemand zich uitspreekt tegen oorlogsmisdadigers?
pi_216951339
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Licht jij de nuance maar toe dan.
De kakkerlakken zoals ik het gebruikte zijn westerlingen die ontkennen dat er bergen sociale media posts van IDF soldaten zijn waarop misdrijven te zien zijn. De gequote meneer probeert dat al een paar pagina's gelijk te stellen aan alle mensen met een warm hart voor Isral kakkerlakken noemen.
pi_216951345
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:58 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
[..]
This you?

Sterk hoor 80% van de post weghalen om de context bij die quote te verwijderen :Y 14.gif :')
  donderdag 6 maart 2025 @ 19:23:04 #294
396550 Richestorags
pi_216951888
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De kakkerlakken zoals ik het gebruikte zijn westerlingen die ontkennen dat er bergen sociale media posts van IDF soldaten zijn waarop misdrijven te zien zijn. De gequote meneer probeert dat al een paar pagina's gelijk te stellen aan alle mensen met een warm hart voor Isral kakkerlakken noemen.
Hoe is vastgesteld dat het misdrijven zijn, waar hebben we het over? Ik ben niet bekend met het materiaal.
  donderdag 6 maart 2025 @ 19:26:35 #295
396550 Richestorags
pi_216951932
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Lachen man. @:cuendillar is dit soort groepsdenken niet een van de eerste stappen naar genocide, of ben je alleen kritisch als iemand zich uitspreekt tegen oorlogsmisdadigers?
De Duitsers waren toch oorlogsmisdadigers?

Maar jij wil beweren dat de Duitse overheid niet verantwoordelijk is geweest voor het lot van haar bevolking / dat niet had kunnen voorzien?
pi_216952042
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 19:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hoe is vastgesteld dat het misdrijven zijn, waar hebben we het over? Ik ben niet bekend met het materiaal.
Dan heb je echt je best gedaan op dit forum om het allemaal te ontwijken. Google zelf maar. Vanaf de eerste weken begon het met soldaten die lingerie hadden geplunderd en er massaal mee op de foto gingen en het escaleerde naar mannen die trots door brandende wijken reden waarover ze zelf vertelden dat ze de boel in de fik hadden gezet.
pi_216952087
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Sterk hoor 80% van de post weghalen om de context bij die quote te verwijderen :Y 14.gif :')
:?

Goed verhaal verder...
pi_216952110
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Lachen man. @:cuendillar is dit soort groepsdenken niet een van de eerste stappen naar genocide, of ben je alleen kritisch als iemand zich uitspreekt tegen oorlogsmisdadigers?
Je lult je er niet onderuit, Glazenmaker. :D
  donderdag 6 maart 2025 @ 19:43:44 #299
396550 Richestorags
pi_216952161
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 19:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dan heb je echt je best gedaan op dit forum om het allemaal te ontwijken. Google zelf maar. Vanaf de eerste weken begon het met soldaten die lingerie hadden geplunderd en er massaal mee op de foto gingen en het escaleerde naar mannen die trots door brandende wijken reden waarover ze zelf vertelden dat ze de boel in de fik hadden gezet.
Oh dus dat versta jij onder misdrijven. Die lingerie foto's heb ik wel gezien. Ach, een verzetje voor die jongens.

Die brandende wijken heb ik niet gezien en nee ik heb niet mijn best gedaan dat te ontwijken. Wat een negatieve basishouding.
pi_216952367
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 19:37 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
:?
pi_216952903
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 19:38 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Je lult je er niet onderuit, Glazenmaker. :D
Volgens mij heb jij moeite met taalbegrip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')