Uhm.... Nee Hamas is niet begonnen en dus is het ook niet de schuld van Hamas.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:26 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je begrijpt het gewoon nog steeds niet. al die doden aan de palestijnse kant, dat is verschikkelijk, maar de schuld van hamas. israel vecht tegen een vijand van de palestijnen en israel. hoe kan er ooit vrede komen als de palestijnen worden onderdrukt door een organisatie die zweert nooit te stoppen met vechten voor de vernietiging van israel? leg maar even uit.
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
HAMAS moet terug naar Iran gaan , Dan kan GAZA Palestijns blijven
je wilt zeggen dat iran geen invloed heeft op hamas?quote:Op woensdag 26 februari 2025 09:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm.... Nee Hamas is niet begonnen en dus is het ook niet de schuld van Hamas.
[..]
Heeft hier niets mee te makenquote:Op woensdag 26 februari 2025 09:53 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je wilt zeggen dat iran geen invloed heeft op hamas?
quote:Op woensdag 26 februari 2025 11:47 schreef egayalS het volgende:
Gaza is history repeating aldus deze Indiase denker, die de parallellen benoemd tussen Gaza en de emancipatie bewegingen in Azi en Afrika en de reacties van koloniale machten daarop.
Indiase denker Pankaj Mishra: ‘De verwoesting van Gaza past in een lange geschiedenis van genocidaal racisme en geweld in Azi en Afrika’
Dekolonisatie Waarom greep het Westen niet in bij de verwoesting van Gaza? Volgens de Indiase essayist Pankaj Mishra komt dat voort uit tegengestelde wereldbeelden die ontstaan zijn in een verleden vol pijn en uitbuiting.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-en-afrika-a4884356
„Alle praktijken die de nazi’s inzetten tegen de Europese Joden waren al gebruikt in de kolonin. Maar dat perspectief hoor je amper in het Westen, waar men de Holocaust ziet als een afwijking in een anderszins glorieuze, deugdelijke geschiedenis. In dat narratief was Europa weliswaar medeplichtig aan de vernietiging van Europese Joden, maar toonde het vervolgens berouw en is het nu weer een morele actor. Vandaar de steun aan de staat Isral, die voortkwam uit de Holocaust.”
Goed verhaal... behalve dat de holocaust pas in de jaren veertig plaatsvond.quote:Al in de jaren dertig wezen antikoloniale denkers erop dat de Holocaust ook in een geschiedenis van racistisch geweld paste, zegt Mishra.
Waarom greep Azie niet in? Of Afrika? Of Zuid-Amerika?quote:Op woensdag 26 februari 2025 11:47 schreef egayalS het volgende:
Gaza is history repeating aldus deze Indiase denker, die de parallellen benoemd tussen Gaza en de emancipatie bewegingen in Azi en Afrika en de reacties van koloniale machten daarop.
Indiase denker Pankaj Mishra: ‘De verwoesting van Gaza past in een lange geschiedenis van genocidaal racisme en geweld in Azi en Afrika’
Dekolonisatie Waarom greep het Westen niet in bij de verwoesting van Gaza? Volgens de Indiase essayist Pankaj Mishra komt dat voort uit tegengestelde wereldbeelden die ontstaan zijn in een verleden vol pijn en uitbuiting.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-en-afrika-a4884356
„Alle praktijken die de nazi’s inzetten tegen de Europese Joden waren al gebruikt in de kolonin. Maar dat perspectief hoor je amper in het Westen, waar men de Holocaust ziet als een afwijking in een anderszins glorieuze, deugdelijke geschiedenis. In dat narratief was Europa weliswaar medeplichtig aan de vernietiging van Europese Joden, maar toonde het vervolgens berouw en is het nu weer een morele actor. Vandaar de steun aan de staat Isral, die voortkwam uit de Holocaust.”
Deze schrijver gaat ook uit van het niet-bestaande kolonisator versus gekoloniseerde.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:45 schreef Homey het volgende:
[..]
Waarom greep Azie niet in? Of Afrika? Of Zuid-Amerika?
Altijd dat eenzijdige gevingerwijs naar 'het Westen'. Kunnen andere continenten niet ingrijpen of zo?
En als er 1 gebied racistisch is dan is het Palestina zelf wel. Zwarten mensen er niets waard, het jodendom is officieel verboden, en vrouwen hebben amper rechten. Homo's al helemaal niet.
Waar zijn de mensenrechten IN Gaza?
in dit conflict is dat van een enorme invloed anders.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heeft hier niets mee te maken
hoe bedoel je, niet begonnen? wat was het begin?quote:Op woensdag 26 februari 2025 09:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm.... Nee Hamas is niet begonnen en dus is het ook niet de schuld van Hamas.
[..]
Dit is gewoon haatzaaien met onjuiste informatie. Hoeveel Amerikaanse Joden hebben gezegd voor het settlen op basis van religieuze grond te zijn?quote:
quote:Dana Silverman Seaton is the only sister of Shiri Bibas. Their parents were murdered by Hamas on the morning of October 7 in Kibbutz Nir Oz.
Shiri, brother-in-law Yarden, and her nephews Ariel and Kfir were kidnapped—only Yarden returned home alive.
In an interview to
@kann_news
five months ago, she spoke in a broken voice about the kidnapping, what happened to her family on the morning of October 7, and the hope she lost. (English subtitles)
Nee joh. Als Isral dezelfde tactieken als Hamas zou gebruiken zou er daadwerkelijk sprake van genocide zijn geweest.quote:
Dat is wel een hl zwaar vergrijp om zomaar (zonder reden?) een kas buldozeren. Dat ze daar de energie ook voor hebben in die hitte.quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:37 schreef egayalS het volgende:
#israel heeft het recht zich te verdedigen![]()
[ x ]
quote:🔹 Ohad, Tsachi, and Itzik were murdered in Hamas captivity in Gaza.
🔹 Shlomo Mantzur was killed in the October 7 massacre, and his body was held in Gaza.
https://x.com/yaelbt/status/1894798069792653632quote:Tsahi Idan’s family was just notified that his body is expected to be returned home tonight. They held on to hope for 509 days.
Do not shield your eyes from this last image of Tsahi. Moments before, his 18-year-old daughter, Maayan was shot by terrorists and died in his arms. They took his wife Gali’s phone and livestreamed the horrors from her Facebook page to all her friend. The family was huddled on the kitchen floor, covered in Maayan's blood, this kids asking "are they killing us? are they killing us"?
It shouldn’t end this way. Please never forget Tsahi and Maayan.
They live-streamed this horror for 26 minutes. To her friends and family. Do people not understand how purely evil Hamas is? Do they not want to believe humans are capable of doing this? What will it take?? I feel like we are screaming and no one hears,
Van het ene achterlijke naar het andere. Helemaal loskoppelen kunnen dat soort mensen zich nooit.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:55 schreef HowardRoark het volgende:
Een bijzonder verhaal over een Arabier wiens oma een tot de Islam bekeerde Joodse vrouw is. Hij heeft zich weten te ontkoppelen van de haat en barbarij binnen Islamtische culturen en zich wederom bij het Joodse volk gevoegd.
Bekijk deze YouTube-video
Van het ene achterlijke naar het andere. Helemaal loskoppelen kunnen dat soort mensen zich nooit.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:55 schreef HowardRoark het volgende:
Een bijzonder verhaal over een Arabier wiens oma een tot de Islam bekeerde Joodse vrouw is. Hij heeft zich weten te ontkoppelen van de haat en barbarij binnen Islamtische culturen en zich wederom bij het Joodse volk gevoegd.
Bekijk deze YouTube-video
Dit dus. Ik vraag mij zelfs af waar ze denken het lef vandaan te halen? wij bepalen hun leven. Niet zij zelf.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 21:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit lijkt echt op een gebied waar 13 maanden lang een genocide is gepleegd.
Ja cynische reactie maar damn zeg.
Alles is weer perceptie. Het is ergens ook juist onwijs 'baas' dat Duitsland dit voor elkaar krijgt.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:06 schreef egayalS het volgende:
Geldt uiteraard ook voor Nederland
[ x ]
Boehoehoequote:Op woensdag 26 februari 2025 23:37 schreef egayalS het volgende:
#israel heeft het recht zich te verdedigen![]()
[ x ]
Joden hebben het recht naar Isral te gaan omdat zij hier de inheemse bewoners zijn. Dit in tegenstelling Arabische moslims die hier voor het grootste deel kwamen na de verovering van dit gebied door moslimlegers en de Arabisering en Islamisering die er nadien heeft plaatsgevonden. Dit lijk jij geregeld te vergeten. Zie bijvoorbeeld:quote:
De Arabische moslim is hier de vreemde eend in de bijt, niet Joden. Normaal gezien zagen de meeste mensen er hier ook uit zoals in Cyprus, Anatoli (voor de influx van Turken) Libanon (voor de influx van Arabisch moslims) en Griekenland.quote:The term “Arab,” as well as the presence of Arabs in the Syrian desert and the Fertile Crescent, is first seen in the Assyrian sources from the 9th century bce (Eph'al 1984). Originally referring to nomads of central and northern Arabia, the term “Arabs” later came to include the sedentary population of the south, which had its own language and culture.
The term thus covers two different stocks that became linguistically and culturally unified yet retained consciousness of their discrete origins (Grohmann et al. 1960; Rentz 1960; Caskel 1966, pp. 19–47; Goldziher 1967, pp. 45–97, 164–190; Beeston 1995; also see Peters 1999). Migrations of southern Arabian tribes northwards have been recorded mainly since the 3d century ce. These tribes settled in various places in central and northern Arabia, as well as in the Fertile Crescent, including areas that are now part of Israel (Dussaud 1955; Ricci 1984).
The emergence of Islam in the 7th century ce furthered the unification of the Arabian tribal populations. This unified Arab-Islamic community engaged in a large movement of expansion, the Fertile Crescent and Egypt being the first areas to have been conquered. It is very difficult to trace the tribal composition of the Muslim armies, but it is known that tribes of Yemeni origin formed the bulk of those Muslim contingents that conquered Egypt in the middle of the 7th century ce.
Bron
https://nos.nl/liveblog/2(...)-gedood-op-westoeverquote:In het noorden van Isral zijn twaalf mensen gewond geraakt toen een auto inreed op een groep mensen bij een bushalte. Dat melden meerdere Isralische media. De bestuurder van de auto is achtervolgd door de politie en doodgeschoten. Een van de gewonden is in kritieke toestand. Isralische media spreken van een aanslag.
Over de identiteit van de dader heerst nog onduidelijkheid. Isralische media meldden eerst dat het een 24-jarige man uit de Arabische gemeenschap in Isral zelf was. Later werd gemeld dat hij een 53-jarige Palestijn uit Jenin op de bezette Westelijke Jordaanoever was.
Als je een claim gaat maken op inheemsheid of de inheemsheid van de daadwerkelijk inheemsen in twijfel probeert te trekken, inderdaad. En dat is natuurlijk wat er steeds weer opnieuw wordt geprobeerd met Joden. Dat zouden maar 'Khazaren' zijn of bekeerde blanke Europeanen en onterecht zomaar naar Isral kunnen verhuizen.quote:Op donderdag 27 februari 2025 18:58 schreef opgebaarde het volgende:
De wereld van HR, ook al woont een familie al 1500 jaar in een gebied. Als dat in het huidige Israel is dan ligt het aan je geloof of je er hoort. In Europa maakt het niet uit
Ik kan daar niet over oordelen want ik ben al tig generaties Nederlander en Nederland kent naar het schijnt geen inheemse bevolking. Het klinkt gewoon een beetje raar om ergens in de geschiedenis de streep te trekken en die bewoners als inheems aan te duiden om alles daarvoor, die er eerder waren en verdreven moesten worden te negeren. Ik kan er met mijn pet niet bij dat alles bepalend welk geloof iemand aanhangt, twintig generaties moslim in een dorp hebben minder recht op het gebied dan een eerste generatie jood, terwijl die laatste persoon natuurlijk wel kan zeggen dat zijn geloofsgenoten twee duizend jaar geleden met geweld verdreven zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je een claim gaat maken op inheemsheid of de inheemsheid van de daadwerkelijk inheemsen in twijfel probeert te trekken, inderdaad. En dat is natuurlijk wat er steeds weer opnieuw wordt geprobeerd met Joden. Dat zouden maar 'Khazaren' zijn of bekeerde blanke Europeanen en onterecht zomaar naar Isral kunnen verhuizen.
En laten we natuurlijk ook niet vergeten dat een flink aantal Arabische moslims pas in de 20e eeuw naar deze regio kwamen uit omringende landen, zoekende naar welvaart, zonder verder ook maar iets met dit gebied te hebben.
quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:19 schreef havanagila het volgende:
Dat er nog steeds een discussie gaande is. Hamas heeft zichzelf, en vooral de Palestijnen, royaal in hun eigen voet geschoten. Klaar.
Joden zijn hier juist degenen die voor een flink deel verdreven zijn. Denk maar aan de gevolgen van Bar Kochba-opstand. De Romeinen hebben flink huisgehouden in dit gebied. Mede door deze vijandigheid jegens Joden begonnen zij hun geluk elders te beproeven in het Romeinse en Byzantijnse Rijk als men niet tot slaaf werd gemaakt en afgevoerd.quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan daar niet over oordelen want ik ben al tig generaties Nederlander en Nederland kent naar het schijnt geen inheemse bevolking. Het klinkt gewoon een beetje raar om ergens in de geschiedenis de streep te trekken en die bewoners als inheems aan te duiden om alles daarvoor, die er eerder waren en verdreven moesten worden te negeren.
Het gaat hier niet alleen om geloof. Joden zijn tevens een etnische groep, Arabieren trouwens ook.quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn pet niet bij dat alles bepalend welk geloof iemand aanhangt, twintig generaties moslim in een dorp hebben minder recht op het gebied dan een eerste generatie jood, terwijl die laatste persoon natuurlijk wel kan zeggen dat zijn geloofsgenoten twee duizend jaar geleden met geweld verdreven zijn.
Het is gewoon logisch dat het gebied in de fik staat
Ik begrijp argument A niet. Ze hebben nooit een land gehad dus wat nu? Moeten ze dus schikken? Hebben ze dus nooit meer recht ergens op?quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Joden zijn hier juist degenen die voor een flink deel verdreven zijn. Denk maar aan de gevolgen van Bar Kochba-opstand. De Romeinen hebben flink huisgehouden in dit gebied. Mede door deze vijandigheid jegens Joden begonnen zij hun geluk elders te beproeven in het Romeinse en Byzantijnse Rijk als men niet tot slaaf werd gemaakt en afgevoerd.
[..]
Het gaat hier niet alleen om geloof. Joden zijn tevens een etnische groep, Arabieren trouwens ook.
En daarnaast, zoals we weten zijn Arabische moslims zelf degenen die: A) hier nooit een eigen land hebben gehad B) zelf met onderdrukking en geweld zijn begonnen jegens Joden en andere minderheden en C) dit hebben opgevoerd naarmate er meer Joden terug richting dit gebied keerden. Om vervolgens alle mogelijkheden tot een eigen staat af te wijzen, een burgeroorlog te beginnen, talloze andere oorlogen en antisemitisch en Islamitisch terrorisme.
Het blijft dan ook opmerkelijk om te zien dat je keer op keer partij voor deze mensen blijft kiezen. Als je naar de geschiedenis van deze mensen hier kijkt is die schrikbarend. En jij blijft maar doen alsof zij de grote slachtoffers zijn. Hoe komt dat toch?
Natuurlijk kent Nederland wel een inheemse bevolking. De inheemse bevolking zijn diegenen die als eerste neerstreken hier, ook al zou dat slechts 3.000 jaar geleden zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan daar niet over oordelen want ik ben al tig generaties Nederlander en Nederland kent naar het schijnt geen inheemse bevolking. Het klinkt gewoon een beetje raar om ergens in de geschiedenis de streep te trekken en die bewoners als inheems aan te duiden om alles daarvoor, die er eerder waren en verdreven moesten worden te negeren. Ik kan er met mijn pet niet bij dat alles bepalend welk geloof iemand aanhangt, twintig generaties moslim in een dorp hebben minder recht op het gebied dan een eerste generatie jood, terwijl die laatste persoon natuurlijk wel kan zeggen dat zijn geloofsgenoten twee duizend jaar geleden met geweld verdreven zijn.
Dat is etnostaat Isral. Wat jij beschrijft is het enige waar het wringt en waar Isral haar morele standpunt zou kunnen wijzigen. Het feit dat je als bekeerde Jood in theorie relatief ongehinderd Palestijnen van hun land kan jagen in de Westbank.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik begrijp argument A niet. Ze hebben nooit een land gehad dus wat nu? Moeten ze dus schikken? Hebben ze dus nooit meer recht ergens op?
B ja die ken ik. 1860 zijn een aantal Arabieren begonnen en nu mogen Isralirs 164 jaar later nog steeds terugslaan. Altijd het slachtoffer (en als dit niet zo is begrijp ik niet waarom je zo vaak begint over dat 1860/1880 of welk jaar het ook is. Sla een Arabische kleuter op zijn neus en verwijt hem dat 1860 aub)
C kan ik je grotendeels in vinden. Isral heeft het niet getroffen met zijn buren. Ik ben van mening dat Isral recht heeft op een eigen land (jankjank opgebaarde neemt het altijd op voor de Palestijnen jankjank) en historisch gezien is dat in het huidige israel by far de beste plek. De pech is dat die Palestijnen er ondertussen ook al een tijdje wonen.
Ik weet dat die mensen er 2.000 jaar geleden nog nog niet woonden en nu pas 1.500 jaar alleen dat maakt ze dus niet 'illegaal' ofzo. Zij hebben de joden niet verdreven. Dat hun Arabische buurman er pas 100 jaar woont is ook een gegeven alleen wat doet dat er volgens jou toe? Wat zegt dat laatste over de legitimiteit van die familie die er al 1.500 jaar woont?
Isral heeft de pech dat ze een stuk land na 2.000 jaar weer terug hebben gepakt waar Palestijnen wonen en die Palestijnen zijn een beetje bekrompen, altijd zielig, agressief volk. Ze wilde niet samenleven onder de leiding van Joden, net zo min dat de Joden ook niet wilde leven onder de leiding van Arabieren. Groot conflict. Isral wilde die mensen voor het begin al kwijt, wat met behoorlijk groot succes gelukt is, en dat zorgt voor spanning waarbij zogenaamd altijd alles 'de schuld van de Palestijn is'. En dat laatste klopt volgens mij niet. Ik vind gebied C in de West Bank een voorbeeld dat laat zien hoe het er echt aan toe gaat onder leiding van de mensen die zogenaamd alleen maar vrede en veiligheid willen.
Theoretisch kan ik me bekeren tot het jodendom, zou me zeker niet tegen staan, en vanaf dat moment heb ik meer recht om in dat gebied te wonen dan een willekeurige arabier die er al woont. Dat meer recht vind ik gek
Ik kies geen partij voor de Palestijn.
Vier alerts afgelopen week: https://rocketalert.livequote:Op donderdag 27 februari 2025 22:44 schreef Cuendillar het volgende:
Weet iemand of er nog raketten worden gelanceerd vanuit Gaza?
Maar een paar... maar het is niet 0.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:50 schreef Aether het volgende:
[..]
Vier alerts afgelopen week: https://rocketalert.live
Geen idee manquote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:16 schreef egayalS het volgende:
Oud Franse premier Dominique de Villepin, ladies and Gentlemen. Hoeveel Nederlandse oud gezagsdragers hebben wij gehad, die dit soort betogen hielden?
[ x ]
Goed verwoord, ik zit er precies zo in.. dat woord "inheems" is een hele vreemde!quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan daar niet over oordelen want ik ben al tig generaties Nederlander en Nederland kent naar het schijnt geen inheemse bevolking. Het klinkt gewoon een beetje raar om ergens in de geschiedenis de streep te trekken en die bewoners als inheems aan te duiden om alles daarvoor, die er eerder waren en verdreven moesten worden te negeren. Ik kan er met mijn pet niet bij dat alles bepalend welk geloof iemand aanhangt, twintig generaties moslim in een dorp hebben minder recht op het gebied dan een eerste generatie jood, terwijl die laatste persoon natuurlijk wel kan zeggen dat zijn geloofsgenoten twee duizend jaar geleden met geweld verdreven zijn.
Nou.. dat is een ingewikkelde. Ook spreekt Amnesty in verleden tijd: "Bewoonden", dus je bent pas Inheems als je al bent verdrukt en verdreven? Daarvoor ben je dus.. niets?quote:Inheemse volken zijn bevolkingsgroepen die een bepaald grondgebied bewoonden voordat daar kolonisten of immigranten kwamen wonen, en die eigen gebruiken en cultuur in stand hebben gehouden
Ah de Grote Omkeersmurf zwaait weer met het stafje. 4 mei wordt zomaar ineens gekaapt voor het herdenken van de Joodse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog! Dat is totaal nieuw, dat we die gaan herdenken. Het is verder volkomen logisch dat de Palestijnse kwestie overal aan de haren bij gesleept wordt, van Dodenherdenking via avocado's tot strijkkwartetten!quote:
quote:"They break my ribs"
Eli Sharabi spent almost 500 days as a hostage in Gaza. He recounts the torture and starvation:
"You're tied with ropes that tear into your flesh...I remember not being able to fall asleep because of the pain. The ropes are digging into your flesh, and every movement makes you want to scream."
Eli is on a mission to save the lives of the rest of the hostages. Bring them all home
quote:Breaking.
BBC accepts serious failings in the Gaza Hamas documentary. It has been pulled and will not be aired. The BBC takes full responsibility.
Those 500 media people who wanted it to be kept up sure look stupid now.
We see you. We will remember your names!
Mishandeling en leugens.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 14:01 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/AvivaKlompas/status/1895337118727393437
[..]
[ x ]
https://twitter.com/mishtal/status/1895194557899227327
De twee zijn niet in tegenspraak met elkaar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:11 schreef egayalS het volgende:
#most moral army in the world
[ x ]
[ x ]
quote:Prime Minister Netanyahu's Office: “With the end of Phase 1 of the hostage deal, and in light of Hamas’s refusal to accept the Witkoff outline for continuing talks – to which Israel agreed – Prime Minister Netanyahu has decided that, as of this morning, all entry of goods and supplies into the Gaza Strip will cease.”
Hamas heeft ook niets te willen. Aan tafel, kwaadaardige hufters, of jullie gaan er alsnog allemaal aan.quote:Op zondag 2 maart 2025 08:35 schreef Nober het volgende:
De voedseltrucks moeten per boot naar Gaza.
[..]
[ x ]
Dat klopt natuurlijk niet. De Palestijnen hebben het voorstel om het staakt-het-vuren te verlengen niet geaccepteerd. Isral schendt het bestand dus niet, zoals jij nu probeert te beweren, Hamas wil het bestand niet voortzetten zo blijkt.quote:Op zondag 2 maart 2025 08:42 schreef opgebaarde het volgende:
Hoezo post jij dit nober? Israel schendt het bestand h en dat laat die tweet net zien. IDF trekt zich ook niet terug van de Philadelphia corridor, heeft niet alle tenten geleverd, heeft gesprekken tot de tweede fase eenzijdig vertraagd en nu dit.
Ik begrijp niet dat ze nog niet gaan bombarderen, zoals al wel is aangekondigd.
Israel en Hamas hebben afspraken gemaakt en een aantal van die fase 1 afspraken zijn niet nagekomen. Mag dat niet gezegd worden?quote:Op zondag 2 maart 2025 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet. De Palestijnen hebben het voorstel om het staakt-het-vuren te verlengen niet geaccepteerd. Isral schendt het bestand dus niet, zoals jij nu probeert te beweren, Hamas wil het bestand niet voortzetten zo blijkt.
Dit is dus ook weer wat ik bedoel met het in de bres springen voor terreurgroeperingen. Er hoeft immers maar iets te gebeuren en jij komt met 'Ja, maar Isral ...'.
Nu zal dit misschien het resultaat zijn van een overload aan narratieven van media zoals de NRC of de Volkskrant, die min of meer 24/7 pro-Palestijnse propaganda ophoesten, maar je gaat daardoor wel talking points innemen van een kwaadaardige partij zoals Hamas. Immers, zij wijzen ook de hele tijd met het vingertje naar Isral.
quote:The Horn family has authorized the publication of the terrorist propaganda video and released this statement:
"It breaks our heart to see Eitan in this difficult situation, saying goodbye to his brother, Iair, who is being freed while Eitan remains held in Hamas hell for 512 days now. You can see the despair and fear in Eitan's eyes.
Since Iair returned to us, he hasn't stopped thinking about and working for Eitan and all the other hostages he met in captivity who are still there.
We demand from the decision-makers: Look Eitan in the eyes. Don't stop the agreement that has already brought dozens of hostages back to us. They are running out of time! Bring everyone home, now, in one phase."
Triest, Israel geeft dus geen fuck om de gijzelaarsquote:Op zondag 2 maart 2025 13:09 schreef Nober het volgende:
slayage: "ik steun terroristen omdat die mijn waarden deelt"
[..]
[ x ]
Denk maar je niet dat je iemand hier nog over zult gaslighten, behalve dan natuurlijk een groot deel van jouw geloofsgenoten of Westerse naevelingen die al voor de narratieven uit de Arabische en Islamitische fuikjes zijn gevallen.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:59 schreef egayalS het volgende:
"wij steunen Isral omdat Israel onze waarden deelt"
De waarden van Israel :
[ x ]
quote:QNN's website was blocked by the Palestinian Authority in 2019, as part of a crackdown on dissent. Some of its pages were also blocked by some social media websites in 2019 and 2023. The QNN states it is independent and funds itself through advertisements, and that it aims to expose the acts of the Israeli occupation. Nevertheless, it has gained a reputation of being associated with militant groups, and has been described as being affiliated with Hamas.
Het zijn moslims en dat zegt toch al genoeg ? Sinds wanneer doen die aan zelfreflectie ?quote:Op zondag 2 maart 2025 15:04 schreef Homey het volgende:
Een kritische analyse over de zogenaamde waarden en normen van Palestijnen. Is dit ooit gepubliceerd in de Nederlandse pers?
Kennen Palestijnen iets van empathie? Of zelfreflectie? Hoe is het interne debat in Palestina over hun eigen tekortkomingen?
Spot on. Maar ook: totaal geen interne debatcultuur. Het is echt collectief met z’n allen trappen tegen het westen, de ‘zionisten’, of ‘extreem-rechts’. Geen greintje introspectie over hun eigen racisme, vooroordelen en extreme denkbeelden.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het zijn moslims en dat zegt toch al genoeg ? Sinds wanneer doen die aan zelfreflectie ?
Het zijn joden en dat zegt al genoeg toch? Sinds wanneer doen joden aan zelfreflectie?quote:Op zondag 2 maart 2025 15:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het zijn moslims en dat zegt toch al genoeg ? Sinds wanneer doen die aan zelfreflectie ?
Grappig dat jij meteen zijn post bevestigt door meteen over ‘de joden’ te beginnen. In plaats van zelfreflectie te tonen.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:53 schreef egayalS het volgende:
[..]
Het zijn joden en dat zegt al genoeg toch? Sinds wanneer doen joden aan zelfreflectie?
Mensen die zich in dit topic blijven klagen over vermeende antisemitisme maar tegelijkertijd je reinste islamofobie uitkramen , wat vervolgens door andere users worden toegejuicht srsly wtf
Daarnaast is er ook gewoon een diversiteit van gedachtegoed, zowel onder Isralische Joden als binnen de Joodse diaspora. Iets wat er binnen de Islamitische en Arabische wereld eigenlijk zelden tot niet te vinden is. Als puntje bij paaltje komt, staan daar zelfs veel van de zogenaamd gematigden, 7 oktober goed te keuren of Hamas weg te zetten als een vrijheidsbeweging.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:02 schreef Homey het volgende:
[..]
Grappig dat jij meteen zijn post bevestigt door meteen over ‘de joden’ te beginnen. In plaats van zelfreflectie te tonen.
Mwah, er zijn miljoenen 'Palestijnen' in de 'Palestijnse' diaspora. Ook daar is er bijna alleen maar steun voor de Palestijnse terreurbewegingen, wat ook door Palestijnen in pakweg Chicago, Santiago of Parijs als rechtvaardig verzet wordt gezien.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:21 schreef deedeetee het volgende:
Het is dan natuurlijk weer wel zo dat een Palestijn die openlijk laat weten dat hij het optreden van hamas niet goedkeurt meteen zijn doodvonnis tekent. Dat gevaar loopt een jood niet.
Nee, Isral bombardeert liever alles en iedereen gewoon lekker direct plat.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:21 schreef deedeetee het volgende:
Het is dan natuurlijk weer wel zo dat een Palestijn die openlijk laat weten dat hij het optreden van hamas niet goedkeurt meteen zijn doodvonnis tekent. Dat gevaar loopt een jood niet.
Ga weg met je "islamofobie".quote:Op zondag 2 maart 2025 15:53 schreef egayalS het volgende:
[..]
Het zijn joden en dat zegt al genoeg toch? Sinds wanneer doen joden aan zelfreflectie?
Mensen die zich in dit topic blijven klagen over vermeende antisemitisme maar tegelijkertijd je reinste islamofobie uitkramen , wat vervolgens door andere users worden toegejuicht srsly wtf
quote:
De usual suspects zullen wel weer in de bres springen voor Netanyahu en Isral ondanks de feiten.quote:If talks prove ineffective, Israel retains the right to resume military operations after 42 days, a condition backed in a side letter by the previous Biden administration and supported by the current Trump administration.
Feiten doen er niet toequote:Op maandag 3 maart 2025 14:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Isral en Hamas hebben een afspraak.
Isral wil een aanpassing aan die afspraak middels de zogenoemde Witkoff framework.
Hamas wil dat niet en wil dat er aan de afspraak wordt gehouden (tijd voor fase 2).
Isral boos en blokkeert hulp aan Gaza.
Goh, wie zit hier fout?
Leuke clausule ook in dat Witkoff framework:
[..]
De usual suspects zullen wel weer in de bres springen voor Netanyahu en Isral ondanks de feiten.
Als eerste, je geeft geen bron van de quote. En laten we de situatie nog eens bekijken:quote:Op maandag 3 maart 2025 14:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Isral en Hamas hebben een afspraak.
Isral wil een aanpassing aan die afspraak middels de zogenoemde Witkoff framework.
Hamas wil dat niet en wil dat er aan de afspraak wordt gehouden (tijd voor fase 2).
Isral boos en blokkeert hulp aan Gaza.
Goh, wie zit hier fout?
Leuke clausule ook in dat Witkoff framework:
[..]
De usual suspects zullen wel weer in de bres springen voor Netanyahu en Isral ondanks de feiten.
De geschiedenis begon niet op 7 oktober 2023.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als eerste, je geeft geen bron van de quote. En laten we de situatie nog eens bekijken:
• Islamitische en antisemitische terreurbeweging vallen Isral 7 oktober 2023 binnen en gaan lukraak in vele dorpen mensen martelen, verkrachten en vermoorden, inclusief een heel muziekfestival met honderden jonge mensen.
• Daarnaast worden er honderden Isralirs gegijzeld door zowel deze Islamitische en antisemitische terreurbewegingen en tevens door burgers.
Niet richting Hamas maar wel richting de Palestijnen. Een toekomstperspectief en blijvende vrede d.m.v. een 1- of 2 statenoplossing. Wat is daar gek aan?quote:• Kort na deze aanslagen stelde jij hier nog dat het beste wat Isral kon doen was de onderhandelingstafel opzoeken en maar concessies doen richting Hamas.
Terugslaan is n maar hoe terugslaan is twee. Wat dat betreft heeft Isral onnodig voor n van de meest extreme opties gekozen.quote:• Vervolgens brak er een oorlog uit, omdat Isral (zoals elk land zou doen) hard heeft teruggeslagen.
Isral wil afwijken van de afspraak en wordt boos als Hamas daarin niet meegaat. Ik constateer slechts. Wat mij betreft verschillen Netanyahu & co en Hamas niet veel qua walgelijkheid (zowel ideologie als daden) dus ik heb er geen baat bij om een specifieke kant te kiezen.quote:• Nu is er een staak-het-vuren en zoek je wr het probleem bij het land dat slachtoffer is en niet bij de de grootste Islamitische en antisemitische terreurbeweging.
De Isralirs zijn sterk en de Palestijnen zijn slap. Isral heeft een eigen staat en de Palestijnen niet omdat Isral dat frustreert en tegenhoudt. Isral onderdrukt en gedraagt zich als een onderdrukker. In de bres springen voor de Palestijnen is dan heel logisch.quote:Het valt hier dus op dat jij herhaaldelijk voor Hamas in de bres springt. Hoe komt dat toch, die aantrekkingskracht tot Hamas & co, waarbij je altijd maar weer de enige Joodse staat ter wereld problematiseren?
En ondertussen rondom andere thema's allerlei andere uitgesproken progressief linkse standpunten innemen. Het blijft bizar om te zien dat sommigen denken dat dit te combineren is met het omarmen van een Islamitische terreurgroepering.
Dat stel ik dan ook niet. De geschiedenis van het Arabische en Islamtische terrorisme tegen Isral en Joden gaat inderdaad veel verder terug. Wel is de huidige situatie voortgekomen uit de aanslagen van de Palestijnen.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De geschiedenis begon niet op 7 oktober 2023.
Daar zit weinig tot geen verschil tussen. De juichende mensen weer gemist bij het vrijlaten van de gijzelaars? En het rare is dat je doelbewust voor een kwaadwillende partij kiest.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Niet richting Hamas maar wel richting de Palestijnen. Een toekomstperspectief en blijvende vrede d.m.v. een 1- of 2 statenoplossing. Wat is daar gek aan?
Vind je? Zo extreem is de tegenreactie namelijk helemaal niet geweest.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Terugslaan is n maar hoe terugslaan is twee. Wat dat betreft heeft Isral onnodig voor n van de meest extreme opties gekozen.
Daar zit je dan al meteen mis. Je zet een legitiem land, een bondgenoot van het Westen op gelijke voet met een Islamitische en antisemitische terreurbeweging. Je begrijpt schijnbaar zelf niet hoe bizar dit is?quote:Op maandag 3 maart 2025 16:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Isral wil afwijken van de afspraak en wordt boos als Hamas daarin niet meegaat. Ik constateer slechts. Wat mij betreft verschillen Netanyahu & co en Hamas niet veel qua walgelijkheid (zowel ideologie als daden) dus ik heb er geen baat bij om een specifieke kant te kiezen.
En ook hier zit je mis.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De Isralirs zijn sterk en de Palestijnen zijn slap. Isral heeft een eigen staat en de Palestijnen niet omdat Isral dat frustreert en tegenhoudt. Isral onderdrukt en gedraagt zich als een onderdrukker. In de bres springen voor de Palestijnen is dan heel logisch.
Waarom is het geen 'war crime' wanneer Hamas de gegijzelden uithongert? En waarom moet Israel de vijand voorzien van goederen?quote:
De geallieerden in de Tweede Wereldoorlog waren oorlogsmisdadigersquote:
Isral moet de vijand niet voorzien van levensmiddelen of goederen. Niemand die Isral daar toe verplichtquote:Op maandag 3 maart 2025 22:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom is het geen 'war crime' wanneer Hamas de gegijzelden uithongert? En waarom moet Israel de vijand voorzien van goederen?
Haha, Amnesty. Clownesk weer. Wellicht moet men daar zelf eens beginnen met het stoppen de hand boven het hoofd te houden van Islamitische en antisemitische terreurgroeperingen. Man man man, de radicaal linkse figuren bij deze actiegroep zijn werkelijk waar onverbeterlijk.quote:
Ik denk vanwege dezelfde reden dat deze user nog altijd de Armeense genocide wil ontkennen of de structurele mishandeling van Koerdische gemeenschappen door Turkije.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom is het geen 'war crime' wanneer Hamas de gegijzelden uithongert? En waarom moet Israel de vijand voorzien van goederen?
Tja, volgens Mahmoud Abbas heeft zijn scriptie geschreven over hoe de Holocaust eigenlijk een samenwering was tussen de Zionistische Joden en Nazi-Duitsland en hoe Joden dus eigenlijk mede verantwoordelijk zijn voor hun eigen genocide.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:55 schreef Nober het volgende:
[..]
De holocaust is een hoax, joden zionisten zijn dader nooit slachtoffer.
Hitler wilde de joden alleen maar verdrijven he. Totdat een Palestijn Hitler aanspoorde de joden uit te roeien.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:55 schreef Nober het volgende:
[..]
De holocaust is een hoax, joden zionisten zijn dader nooit slachtoffer.
En toch zijn velen in het Westen inmiddels, enkele decennia later, echt gaan geloven in het bestaan van een Palestijns volk met een eeuwenoude historie, eigen unieke cultuur en geschiedenis. De kracht van propaganda is fascinerend maar ook schrikbarend.quote:Volgens Mohsen bestaat er namelijk geen in feite geen Palestijns volk. ‘Tussen Jordaniers, Palestijnen, Syrirs en Libanezen bestaan er geen verschillen. Wij maken deel uit van n volk, de Arabische natie. Kijk maar, ik heb familieleden met het Palestijnse, Libanese, Jordaanse en Syrische staatsburgerschap. Wij zijn n volk. Alleen maar om politieke redenen onderschrijven wij zorgvuldig onze Palestijnse identiteit’.
‘Het is namelijk van nationaal belang voor de Arabieren om het bestaan van de Palestijnen aan te moedigen tegenover het zionisme. Ja, het bestaan van een aparte Palestijnse identiteit is er alleen om tactische redenen. De stichting van een Palestijnse staat is een nieuw middel om de strijd Isral en voor Arabische eenheid voor te zetten.’
Dat is toch echt ouwe koek hoor. Het is heus wel bekend dat er geen palestijns volk was tot de joden daar ook graag wilden wonen en dat beviel de moslims natuurlijk niet. Je bent een roepende in de woestijn als je dat blijft aanvoeren. Dat willen de moslims en hun vriendjes domweg niet horen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:46 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft trouwens ook bijzonder wat je zoal kunt vinden in media van vroeger. Zie hier een artikel uit Trouw van juli 1977:
[ afbeelding ]
Bron (p. 7)
Het staat er echt:
[..]
En toch zijn velen in het Westen inmiddels, enkele decennia later, echt gaan geloven in het bestaan van een Palestijns volk met een eeuwenoude historie, eigen unieke cultuur en geschiedenis. De kracht van propaganda is fascinerend maar ook schrikbarend.
Het zal je verbazen hoeveel mensen er inmiddels al de overtuiging hebben dat de groep Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen wl een unieke etnische groep zijn, anders dan andere volkeren en in de regio en inheems in dit gebied.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is toch echt ouwe koek hoor. Het is heus wel bekend dat er geen palestijns volk was tot de joden daar ook graag wilden wonen en dat beviel de moslims natuurlijk niet. Je bent een roepende in de woestijn als je dat blijft aanvoeren. Dat willen de moslims en hun vriendjes domweg niet horen.
Ahh, ja, vandaar dat Rusland bijna altijd tegen Isral stemt in de VN, maar de Palestijnse terroristen wl gijzelaars vrijlaten met een Russisch paspoort omdat het Kremlin hierom gevraagd. Je projecteert dus weer.quote:
Dat er ook geen reden is voor een Palestijnse staat, omdat dit simpelweg een politiek instrument is jegens Isral. Dit legt dan ook bloot waarom de Palestijnen altijd een eigen staat hebben afgewezen. Dit zou immers hun vermeende probleem inclusief de structurele vluchtelingenstatus oplossen, alleen het echte doel is de vernietiging/vervanging van Isral, niet de creatie van een 'Palestijnse' staat.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
Zover het nog niet bekend was is er geen Palestijns volk. Alleen wat moeten we met die kennis? Heeft dat invloed op de huidige situatie of zou het moeten hebben, verandert het iets of moet het iets veranderen? Wat doet het er toe?
Nee hoor, niemand maakt niet argument. Er wordt gesproken over de sentimenten van terrorisme en antisemitisme binnen die samenleving. Dat maakt het nog geen etnische groep met een gedeelde geschiedenis.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
Het is zogenaamd geen etnische groep, behalve als de Palestijn aangepakt moet worden of er wordt er eentje neergepaft dan is het wel een grote etnische groep. Een etnische groep die Hamas steunt in haar zoektocht naar oorlogsmisdaden
Ok. Ik begrijp alleen nog steeds niet hoe alles verandert als bekend is/meegenomen wordt dat er geen unieke etnische groep genaamd 'Palestijnen' bestaat.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 12:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat er ook geen reden is voor een Palestijnse staat, omdat dit simpelweg een politiek instrument is jegens Isral. Dit legt dan ook bloot waarom de Palestijnen altijd een eigen staat hebben afgewezen. Dit zou immers hun vermeende probleem inclusief de structurele vluchtelingenstatus oplossen, alleen het echte doel is de vernietiging/vervanging van Isral, niet de creatie van een 'Palestijnse' staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |