abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216837913
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
je begrijpt het gewoon nog steeds niet. al die doden aan de palestijnse kant, dat is verschikkelijk, maar de schuld van hamas. israel vecht tegen een vijand van de palestijnen en israel. hoe kan er ooit vrede komen als de palestijnen worden onderdrukt door een organisatie die zweert nooit te stoppen met vechten voor de vernietiging van israel? leg maar even uit.
Uhm.... Nee Hamas is niet begonnen en dus is het ook niet de schuld van Hamas.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
HAMAS moet terug naar Iran gaan , Dan kan GAZA Palestijns blijven
:')
pi_216837938
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
je wilt zeggen dat iran geen invloed heeft op hamas?
pi_216839190
Gaza is history repeating aldus deze Indiase denker, die de parallellen benoemd tussen Gaza en de emancipatie bewegingen in Azië en Afrika en de reacties van koloniale machten daarop.

Indiase denker Pankaj Mishra: ‘De verwoesting van Gaza past in een lange geschiedenis van genocidaal racisme en geweld in Azië en Afrika’
Dekolonisatie Waarom greep het Westen niet in bij de verwoesting van Gaza? Volgens de Indiase essayist Pankaj Mishra komt dat voort uit tegengestelde wereldbeelden die ontstaan zijn in een verleden vol pijn en uitbuiting.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-en-afrika-a4884356
„Alle praktijken die de nazi’s inzetten tegen de Europese Joden waren al gebruikt in de koloniën. Maar dat perspectief hoor je amper in het Westen, waar men de Holocaust ziet als een afwijking in een anderszins glorieuze, deugdelijke geschiedenis. In dat narratief was Europa weliswaar medeplichtig aan de vernietiging van Europese Joden, maar toonde het vervolgens berouw en is het nu weer een morele actor. Vandaar de steun aan de staat Israël, die voortkwam uit de Holocaust.”
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216839615
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:53 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
je wilt zeggen dat iran geen invloed heeft op hamas?
Heeft hier niets mee te maken
pi_216839751
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:47 schreef egayalS het volgende:
Gaza is history repeating aldus deze Indiase denker, die de parallellen benoemd tussen Gaza en de emancipatie bewegingen in Azië en Afrika en de reacties van koloniale machten daarop.

Indiase denker Pankaj Mishra: ‘De verwoesting van Gaza past in een lange geschiedenis van genocidaal racisme en geweld in Azië en Afrika’
Dekolonisatie Waarom greep het Westen niet in bij de verwoesting van Gaza? Volgens de Indiase essayist Pankaj Mishra komt dat voort uit tegengestelde wereldbeelden die ontstaan zijn in een verleden vol pijn en uitbuiting.
„Alle praktijken die de nazi’s inzetten tegen de Europese Joden waren al gebruikt in de koloniën. Maar dat perspectief hoor je amper in het Westen, waar men de Holocaust ziet als een afwijking in een anderszins glorieuze, deugdelijke geschiedenis. In dat narratief was Europa weliswaar medeplichtig aan de vernietiging van Europese Joden, maar toonde het vervolgens berouw en is het nu weer een morele actor. Vandaar de steun aan de staat Israël, die voortkwam uit de Holocaust.”
quote:
Al in de jaren dertig wezen antikoloniale denkers erop dat de Holocaust ook in een geschiedenis van racistisch geweld paste, zegt Mishra.
Goed verhaal... behalve dat de holocaust pas in de jaren veertig plaatsvond.

Hoe ga je dat nou rechtpraten in je bubbel, Slayage? :?
Intolerant voor intolerantie
pi_216839792
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:47 schreef egayalS het volgende:

Waarom greep Azie niet in? Of Afrika? Of Zuid-Amerika?

Altijd dat eenzijdige gevingerwijs naar 'het Westen'. Kunnen andere continenten niet ingrijpen of zo?

En als er 1 gebied racistisch is dan is het Palestina zelf wel. Zwarten mensen er niets waard, het jodendom is officieel verboden, en vrouwen hebben amper rechten. Homo's al helemaal niet.

Waar zijn de mensenrechten IN Gaza?
pi_216841084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:45 schreef Homey het volgende:

[..]
Waarom greep Azie niet in? Of Afrika? Of Zuid-Amerika?

Altijd dat eenzijdige gevingerwijs naar 'het Westen'. Kunnen andere continenten niet ingrijpen of zo?

En als er 1 gebied racistisch is dan is het Palestina zelf wel. Zwarten mensen er niets waard, het jodendom is officieel verboden, en vrouwen hebben amper rechten. Homo's al helemaal niet.

Waar zijn de mensenrechten IN Gaza?
Deze schrijver gaat ook uit van het niet-bestaande kolonisator versus gekoloniseerde.
pi_216841643
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Heeft hier niets mee te maken
in dit conflict is dat van een enorme invloed anders.
pi_216842373
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
hoe bedoel je, niet begonnen? wat was het begin?
pi_216843206
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216843741
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2025 17:29 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
BOEHOEHOE :'(
  woensdag 26 februari 2025 @ 18:20:23 #112
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216843788
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2025 17:29 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Dit is gewoon haatzaaien met onjuiste informatie. Hoeveel Amerikaanse Joden hebben gezegd voor het settlen op basis van religieuze grond te zijn?
pi_216844922
Bekijk deze YouTube-video

:'(.

Eulogie zonder enige haat naar Hamas. Arme man.
pi_216845223
twitter

Hadden ze het maar gedaan.
Zonder wrijving geen glans
pi_216846420
quote:
Dana Silverman Seaton is the only sister of Shiri Bibas. Their parents were murdered by Hamas on the morning of October 7 in Kibbutz Nir Oz.

Shiri, brother-in-law Yarden, and her nephews Ariel and Kfir were kidnapped—only Yarden returned home alive.

In an interview to
@kann_news
five months ago, she spoke in a broken voice about the kidnapping, what happened to her family on the morning of October 7, and the hope she lost. (English subtitles)
twitter

https://x.com/orielishamiller/status/1892585175789253045
pi_216847048
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 19:56 schreef Haags het volgende:
[ x ]

Nee joh. Als Israël dezelfde tactieken als Hamas zou gebruiken zou er daadwerkelijk sprake van genocide zijn geweest.
pi_216847185
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 19:56 schreef Haags het volgende:
[ x ]

:N
pi_216848834
#israel heeft het recht zich te verdedigen :')

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216848952
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 23:37 schreef egayalS het volgende:
#israel heeft het recht zich te verdedigen :')

[ x ]
Dat is wel een héél zwaar vergrijp om zomaar (zonder reden?) een kas buldozeren. Dat ze daar de energie ook voor hebben in die hitte.
pi_216850269
In tal van Europese landen kleuren gebouwen oranje in memoriam van de familie Bibas. Ook wordt er hun journalen er aandacht aan besteedt.

En Nederland?

Geen woord erover op het 8 uur NOS journaal. Geen gebouw kleurt oranje. Het wordt simpelweg doodgezwegen.

Nederland moet wel samen met Ierland het meest antisemitische land zijn van Europa.

En we hebben eerder gezien hoe dat ging. In geen land werden joden zo simpel afgevoerd als in Nederland. De Duitsers hadden hier een makkie. Waar dat (verborgen) antisemitisme in Nederland vandaan komt, en waarom dat toch een stuk heftiger is dan in andere Europese landen, geen idee.
pi_216850286
Fase 1 zit er op.

quote:
🔹 Ohad, Tsachi, and Itzik were murdered in Hamas captivity in Gaza.
🔹 Shlomo Mantzur was killed in the October 7 massacre, and his body was held in Gaza.
quote:
Tsahi Idan’s family was just notified that his body is expected to be returned home tonight. They held on to hope for 509 days.

Do not shield your eyes from this last image of Tsahi. Moments before, his 18-year-old daughter, Maayan was shot by terrorists and died in his arms. They took his wife Gali’s phone and livestreamed the horrors from her Facebook page to all her friend. The family was huddled on the kitchen floor, covered in Maayan's blood, this kids asking "are they killing us? are they killing us"?

It shouldn’t end this way. Please never forget Tsahi and Maayan.

They live-streamed this horror for 26 minutes. To her friends and family. Do people not understand how purely evil Hamas is? Do they not want to believe humans are capable of doing this? What will it take?? I feel like we are screaming and no one hears,
https://x.com/yaelbt/status/1894798069792653632

En dat walgelijk Israel gaat zich nog verdedigen ook tegen deze keurige terroristengroeperingen. Schande!
pi_216852785
4 en 5 mei committe is KHAMAS. kijken hoe de Israël lobby gaat reageren. Waarschijnlijk zijn ze, as we speak, hun tijdlijn aan het door te spitten om antisemitisme verwijten kracht bij te zetten.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216853535
Daniel Levy bij de vn briljant zoals altijd

-Rabia Al-Basri
pi_216853573
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:55 schreef HowardRoark het volgende:
Een bijzonder verhaal over een Arabier wiens oma een tot de Islam bekeerde Joodse vrouw is. Hij heeft zich weten te ontkoppelen van de haat en barbarij binnen Islamtische culturen en zich wederom bij het Joodse volk gevoegd.

Van het ene achterlijke naar het andere. Helemaal loskoppelen kunnen dat soort mensen zich nooit.
pi_216853597
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:55 schreef HowardRoark het volgende:
Een bijzonder verhaal over een Arabier wiens oma een tot de Islam bekeerde Joodse vrouw is. Hij heeft zich weten te ontkoppelen van de haat en barbarij binnen Islamtische culturen en zich wederom bij het Joodse volk gevoegd.

Van het ene achterlijke naar het andere. Helemaal loskoppelen kunnen dat soort mensen zich nooit.
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 21:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dit lijkt echt op een gebied waar 13 maanden lang een genocide is gepleegd.

Ja cynische reactie maar damn zeg.
Dit dus. Ik vraag mij zelfs af waar ze denken het lef vandaan te halen? wij bepalen hun leven. Niet zij zelf.

Een ijsje halen. Pfff
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')