abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216914800
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216914853
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:55 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Waarom is het geen 'war crime' wanneer Hamas de gegijzelden uithongert? En waarom moet Israel de vijand voorzien van goederen?
pi_216916079
quote:
[ x ]
De geallieerden in de Tweede Wereldoorlog waren oorlogsmisdadigers :'(
Intolerant voor intolerantie
pi_216916676
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:59 schreef Nober het volgende:

[..]
Waarom is het geen 'war crime' wanneer Hamas de gegijzelden uithongert? En waarom moet Israel de vijand voorzien van goederen?
Israël moet de vijand niet voorzien van levensmiddelen of goederen. Niemand die Israël daar toe verplicht

(we negeren even de afspraken die gemaakt zijn bij het staakt het vuren, dat staat hier los van en die worden door een partij massaal geschonden).
  dinsdag 4 maart 2025 @ 09:33:44 #191
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216917516
quote:
[ x ]
Haha, Amnesty. Clownesk weer. Wellicht moet men daar zelf eens beginnen met het stoppen de hand boven het hoofd te houden van Islamitische en antisemitische terreurgroeperingen. Man man man, de radicaal linkse figuren bij deze actiegroep zijn werkelijk waar onverbeterlijk.
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:59 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik denk vanwege dezelfde reden dat deze user nog altijd de Armeense genocide wil ontkennen of de structurele mishandeling van Koerdische gemeenschappen door Turkije.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:55 schreef Nober het volgende:

[..]
De holocaust is een hoax, joden zionisten zijn dader nooit slachtoffer.
Tja, volgens Mahmoud Abbas heeft zijn scriptie geschreven over hoe de Holocaust eigenlijk een samenwering was tussen de Zionistische Joden en Nazi-Duitsland en hoe Joden dus eigenlijk mede verantwoordelijk zijn voor hun eigen genocide.

Die scriptie heeft hij kunnen schrijven aan een Russische universiteit (hoe typisch ook weer). Maar deze man wordt dus door velen in Westerse kringen als een goed en gematigd alternatief gezien op Hamas.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216917562
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:55 schreef Nober het volgende:

[..]
De holocaust is een hoax, joden zionisten zijn dader nooit slachtoffer.
Hitler wilde de joden alleen maar verdrijven he. Totdat een Palestijn Hitler aanspoorde de joden uit te roeien.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 09:46:36 #193
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216917632
Het blijft trouwens ook bijzonder wat je zoal kunt vinden in media van vroeger. Zie hier een artikel uit Trouw van juli 1977:

Bron (p. 7)

Het staat er echt:
quote:
Volgens Mohsen bestaat er namelijk geen in feite geen Palestijns volk. ‘Tussen Jordaniers, Palestijnen, Syriërs en Libanezen bestaan er geen verschillen. Wij maken deel uit van één volk, de Arabische natie. Kijk maar, ik heb familieleden met het Palestijnse, Libanese, Jordaanse en Syrische staatsburgerschap. Wij zijn één volk. Alleen maar om politieke redenen onderschrijven wij zorgvuldig onze Palestijnse identiteit’.

‘Het is namelijk van nationaal belang voor de Arabieren om het bestaan van de Palestijnen aan te moedigen tegenover het zionisme. Ja, het bestaan van een aparte Palestijnse identiteit is er alleen om tactische redenen. De stichting van een Palestijnse staat is een nieuw middel om de strijd Israël en voor Arabische eenheid voor te zetten.’
En toch zijn velen in het Westen inmiddels, enkele decennia later, echt gaan geloven in het bestaan van een Palestijns volk met een eeuwenoude historie, eigen unieke cultuur en geschiedenis. De kracht van propaganda is fascinerend maar ook schrikbarend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 4 maart 2025 @ 10:59:20 #194
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216918455
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:46 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft trouwens ook bijzonder wat je zoal kunt vinden in media van vroeger. Zie hier een artikel uit Trouw van juli 1977:

[ afbeelding ]
Bron (p. 7)

Het staat er echt:
[..]
En toch zijn velen in het Westen inmiddels, enkele decennia later, echt gaan geloven in het bestaan van een Palestijns volk met een eeuwenoude historie, eigen unieke cultuur en geschiedenis. De kracht van propaganda is fascinerend maar ook schrikbarend.
Dat is toch echt ouwe koek hoor. Het is heus wel bekend dat er geen palestijns volk was tot de joden daar ook graag wilden wonen en dat beviel de moslims natuurlijk niet. Je bent een roepende in de woestijn als je dat blijft aanvoeren. Dat willen de moslims en hun vriendjes domweg niet horen. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_216918760
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 4 maart 2025 @ 11:49:31 #196
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216919110
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 10:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat is toch echt ouwe koek hoor. Het is heus wel bekend dat er geen palestijns volk was tot de joden daar ook graag wilden wonen en dat beviel de moslims natuurlijk niet. Je bent een roepende in de woestijn als je dat blijft aanvoeren. Dat willen de moslims en hun vriendjes domweg niet horen. :D
Het zal je verbazen hoeveel mensen er inmiddels al de overtuiging hebben dat de groep Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen wél een unieke etnische groep zijn, anders dan andere volkeren en in de regio en inheems in dit gebied.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:22 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Ahh, ja, vandaar dat Rusland bijna altijd tegen Israël stemt in de VN, maar de Palestijnse terroristen wél gijzelaars vrijlaten met een Russisch paspoort omdat het Kremlin hierom gevraagd. Je projecteert dus weer.
pi_216919122
De Israël lobby heeft kennelijk een nieuwe campagne gelanceerd dat er niet genoeg aandacht zou zijn vanuit GroenLinks PvdA voor israëlisch leed. :') terwijl de wandaden van Israel zich nu verder uitbreidt op de west bank zijn deze mensen blijven hangen bij "ja maar 7 October" :')
https://www.volkskrant.nl(...)achtoffers~b9b51c83/

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216919137
Zover het nog niet bekend was is er geen Palestijns volk. Alleen wat moeten we met die kennis? Heeft dat invloed op de huidige situatie of zou het moeten hebben, verandert het iets of moet het iets veranderen? Wat doet het er toe?

Het is zogenaamd geen etnische groep, behalve als de Palestijn aangepakt moet worden of er wordt er eentje neergepaft dan is het wel een grote etnische groep. Een etnische groep die Hamas steunt in haar zoektocht naar oorlogsmisdaden
  dinsdag 4 maart 2025 @ 12:14:28 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216919276
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
Zover het nog niet bekend was is er geen Palestijns volk. Alleen wat moeten we met die kennis? Heeft dat invloed op de huidige situatie of zou het moeten hebben, verandert het iets of moet het iets veranderen? Wat doet het er toe?
Dat er ook geen reden is voor een Palestijnse staat, omdat dit simpelweg een politiek instrument is jegens Israël. Dit legt dan ook bloot waarom de Palestijnen altijd een eigen staat hebben afgewezen. Dit zou immers hun vermeende probleem inclusief de structurele vluchtelingenstatus oplossen, alleen het echte doel is de vernietiging/vervanging van Israël, niet de creatie van een 'Palestijnse' staat.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
Het is zogenaamd geen etnische groep, behalve als de Palestijn aangepakt moet worden of er wordt er eentje neergepaft dan is het wel een grote etnische groep. Een etnische groep die Hamas steunt in haar zoektocht naar oorlogsmisdaden
Nee hoor, niemand maakt niet argument. Er wordt gesproken over de sentimenten van terrorisme en antisemitisme binnen die samenleving. Dat maakt het nog geen etnische groep met een gedeelde geschiedenis.
pi_216919789
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 12:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat er ook geen reden is voor een Palestijnse staat, omdat dit simpelweg een politiek instrument is jegens Israël. Dit legt dan ook bloot waarom de Palestijnen altijd een eigen staat hebben afgewezen. Dit zou immers hun vermeende probleem inclusief de structurele vluchtelingenstatus oplossen, alleen het echte doel is de vernietiging/vervanging van Israël, niet de creatie van een 'Palestijnse' staat.
Ok. Ik begrijp alleen nog steeds niet hoe alles verandert als bekend is/meegenomen wordt dat er geen unieke etnische groep genaamd 'Palestijnen' bestaat.

Ik zie die belachelijke vluchtelingenstatus en ik ben bekend met het weigeren van een eigen staat, die ken ik. Alleen hoe beïnvloed de kennis 'Palestijn bestaat wel of Palestijn bestaat niet' het perspectief van een westerling in de claim wie daar mag wonen? Hoe moet deze kennis mijn blik en die van anderen veranderen?

Ik doe mijn best maar ik begrijp de waarde van jouw feitje niet.
pi_216920387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:50 schreef egayalS het volgende:
De Israël lobby heeft kennelijk een nieuwe campagne gelanceerd dat er niet genoeg aandacht zou zijn vanuit GroenLinks PvdA voor israëlisch leed. :') terwijl de wandaden van Israel zich nu verder uitbreidt op de west bank zijn deze mensen blijven hangen bij "ja maar 7 October" :')
https://www.volkskrant.nl(...)achtoffers~b9b51c83/

[ x ]

De jodenhaat is blijkbaar wel een vuurtje dat je moet blijven opstoken, te zien aan de eindeloze propagandaberichten van Slayage. Zou hij bang zijn dat het anders te snel uit gaat? ;)
pi_216922223
Gallant is uiteraard trots op zijn misdaden die hij heeft gepleegd , die te gast was bij de Amerikaanse evenknie van Israel lobby club cidi

Yoav Gallant comments on his arrest warrant issued by the ICC:

"I'm proud to be criticized by the ICC and others for defending the State of Israel, the Jewish people, our kids and our women. I'm proud."

He added, "I'm sorry to say that this [warrant issued by the ICC] is another form of institutionalized antisemitism. This is what it is."

Gallant, Israel's former minister of defense, was speaking at an ADL event yesterday in the US.

Last year, the ICC issued arrest warrants for Gallant and Prime Minister Netanyahu. With the warrants, State Parties to the Rome Statute are meant to arrest Gallant if he steps on their soil. But, the US is not a party to the Statute.

Bekijk deze YouTube-video

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216922295
Israel :r :r :r

Nu willen ze totale demilitairisatie?
Wat een knettergekke figuren daar zeg.

Dus eerst pleegt Israel de meest walgelijke misdaden op Palestijnen. Al tientallen jaren moorden en verkrachten ze wie ze maar willen. Wat eindigde in een genocide met nog veel ergere humanitaire en oorlogsmisdaden de afgelopen 1,5 jaar.
En wat gaan ze dan roepen? Ja, nee die mensen mogen geen leger meer hebben.

Totaal van het padje af. Als iemand alle wapens en leger moet inleveren dan zijn het de terroristen van Israel wel.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:28:01 #204
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216923954
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:29 schreef egayalS het volgende:
Gallant is uiteraard trots op zijn misdaden die hij heeft gepleegd , die te gast was bij de Amerikaanse evenknie van Israel lobby club cidi

Yoav Gallant comments on his arrest warrant issued by the ICC:

"I'm proud to be criticized by the ICC and others for defending the State of Israel, the Jewish people, our kids and our women. I'm proud."

He added, "I'm sorry to say that this [warrant issued by the ICC] is another form of institutionalized antisemitism. This is what it is."

Gallant, Israel's former minister of defense, was speaking at an ADL event yesterday in the US.

Last year, the ICC issued arrest warrants for Gallant and Prime Minister Netanyahu. With the warrants, State Parties to the Rome Statute are meant to arrest Gallant if he steps on their soil. But, the US is not a party to the Statute.

Bekijk deze YouTube-video

[ x ]
Hmm.

Je bedoelt dat hij zijn volk heeft verdedigd na de barbaarse aanslagen van antisemitische Arabische moslimfundamentalisten, die al slachtend en martelend door een paar dorpen trokken? Dat is natuurlijk geen misdaad, maar een heldendaad. Deze man zou een lintje moeten krijgen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:28:33 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216923962
twitter
pi_216924056
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:36 schreef bianconeri het volgende:

Dus eerst pleegt Israel de meest walgelijke misdaden op Palestijnen. Al tientallen jaren moorden en verkrachten ze wie ze maar willen. Wat eindigde in een genocide met nog veel ergere humanitaire en oorlogsmisdaden de afgelopen 1,5 jaar.

Totaal van het padje af. Als iemand alle wapens en leger moet inleveren dan zijn het de terroristen van Israel wel.
Maar goed dat Hamas zulke lieverdjes zijn. Allemaal Israëls schuld.
pi_216928580
quote:
Aanval Hamas had volgens veiligheidsdienst Israël voorkomen kunnen worden

Shin Bet erkent dat er grote fouten werden gemaakt in aanloop naar de Hamas-aanval van oktober 2023. De belangrijkste Israëlische veiligheidsdienst is in een eigen onderzoek erg streng en stelt dat de aanval zelfs vermeden had kunnen worden.
De focus van Shin Bet lag in de periode voor 7 oktober 2023 te veel op het stoppen van aanslagen en niet op een mogelijke grondinvasie. Daardoor werden in aanloop naar die aanval belangrijke signalen genegeerd. Dat staat in het rapport, waarover persagentschap Reuters en Israëlische media berichten, en waarin Shin Bet erg kritisch naar zichzelf kijkt.

"Hadden we anders gehandeld in de jaren voor de aanval en op de avond van de aanval, dan zou het bloedbad vermeden zijn", schrijft de dienst. "Dit is niet de standaard die we van onszelf verwachtten en die het publiek van ons verwacht." Bij die aanval doodde Hamas 1.200 mensen en werden meer dan 250 personen ontvoerd.

Enkele dagen na de aanval nam de baas van Shin Bet, Ronen Bar, al verantwoordelijkheid op zich. "Er zal een tijd komen voor onderzoeken", kondigde hij toen aan. Bar zei dinsdag dat hij van plan is op te stappen zodra alle gijzelaars terug in Israël zijn, schrijft The Jeruzalem Post.

Slechte samenwerking met leger
Shin Bet wijst in het onderzoek ook naar het leger. Er zou een slechte taakverdeling zijn geweest tussen het leger en de veiligheidsdienst. Ook zou het leger niet alle plannen die het in handen kreeg van Hamas hebben overgedragen aan Shin Bet.

Enkele dagen eerder kwam ook het leger zelf met een soortgelijk onderzoek. Daarin stond dat het "de capaciteiten van Hamas drastisch heeft onderschat" en "heeft gefaald in de missie om Israëlische burgers te beschermen". In januari kondigde opperbevelhebber Herzi Halevi zijn vertrek aan. "De verantwoordelijkheid voor dit vreselijke falen zal de rest van mijn leven bij me blijven", zei hij toen.

Tot nog toe is er nog geen onderzoek geweest naar hoe de regering en premier Benjamin Netanyahu hebben gehandeld bij de aanval. Maandag zei Netanyahu dat zo'n onderzoek er uiteindelijk wel zal komen, maar dat het "objectief, gebalanceerd en onafhankelijk" moet zijn.

https://www.nu.nl/midden-(...)n-kunnen-worden.html

https://www.reuters.com/w(...)s-attack-2025-03-04/

https://www.jpost.com/breaking-news/article-844632
Belangrijke beerput om te blijven volgen. Vlak na 7 oktober kwamen er al berichten van genegeerde intel, hoogmoed/onderschatting, het verplaatsen van eenheden naar de West Bank en Netanyahu die Hamas jarenlang juist heeft gesteund en bewust in het zadel heeft gehouden. Belangrijk dat de beveiligingsgaten gedicht worden en de verantwoordelijken vervangen worden of misschien zelfs wel vervolgd worden. 7 oktober had voorkomen kunnen worden. De onderste steen moet boven.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_216928604
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:36 schreef bianconeri het volgende:

Jammer dat je zoveel leugens verteld en geen argumenten hebt.

Lang leve Israël! _O_
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_216928754
Wel logisch eigenlijk. Feitelijk grenzen de Turken en Israelis aan elkaar. Dus is het wel verstandig om de Turks talige desinformatie campagne op te schalen.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216928895
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:45 schreef egayalS het volgende:
Wel logisch eigenlijk. Feitelijk grenzen de Turken en Israelis aan elkaar. Dus is het wel verstandig om de Turks talige desinformatie campagne op te schalen.

[ x ]
Jij die het hebt over desinformatie _O-
pi_216930988
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Belangrijke beerput om te blijven volgen. Vlak na 7 oktober kwamen er al berichten van genegeerde intel, hoogmoed/onderschatting, het verplaatsen van eenheden naar de West Bank en Netanyahu die Hamas jarenlang juist heeft gesteund en bewust in het zadel heeft gehouden. Belangrijk dat de beveiligingsgaten gedicht worden en de verantwoordelijken vervangen worden of misschien zelfs wel vervolgd worden. 7 oktober had voorkomen kunnen worden. De onderste steen moet boven.
En daar is de complottheorie weer. :P

Nooit toeschrijven aan kwaadaardigheid wat door onkunde verklaard kan worden.
pi_216931082
‘We are bringing back our hostages from Gaza,’ Trump says in address to Congress
https://www.timesofisrael(...)address-to-congress/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_216931108
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 19:35 schreef havanagila het volgende:

[..]
Maar goed dat Hamas zulke lieverdjes zijn. Allemaal Israëls schuld.
Ah ja want dat heb ik ooit gezegd... (not)

quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:39 schreef HSG het volgende:

[..]
Jammer dat je zoveel leugens verteld en geen argumenten hebt.

Lang leve Israël! _O_
Zegt iemand zonder enig argument uhu
pi_216931117
quote:

[..]
quote:
10s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:05 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
En daar is de complottheorie weer. :P

Nooit toeschrijven aan kwaadaardigheid wat door onkunde verklaard kan worden.
De enige beerput die open moet en onderzocht is die van de genocide en alle bijbehorende misselijkmakende misdaden van Israël.

Soldaten worden terug gehaald uit Westerse landen omdat ze anders levenslang de bak in moeten.
Dat zegt al genoeg.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:26:57 #215
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216931182
quote:

[..]
Bijzonder hoe je nu de terroristische aanslagen van de Palestijnse terroristen in de schoenen bij Israël probeert te schuiven.

En wat is er eigenlijk mis met met extra beveiligingen voor Joden die op de Westelijke Jordaanoever wonen?
pi_216931220
WTF. Telegraaf moet niet gemaakte beschuldiging over banden Hamas en FIO rectificeren
https://www.geenstijl.nl/(...)-en-fio-rectificeren
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:44:00 #217
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216931304
quote:
81s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:32 schreef Aether het volgende:
WTF. Telegraaf moet niet gemaakte beschuldiging over banden Hamas en FIO rectificeren
https://www.geenstijl.nl/(...)-en-fio-rectificeren
Het is zorgwekkend om te zien waar rechters hun tijd tegenwoordig aan besteden. Men probeert de berichtgeving van de te rectificeren ter verdediging van Islamitische organisaties en is tevens tegen het besluit van het kabinet ingaan om te zorgen dat drie Islamitische haatsprekers tóch toegang krijgen tot Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')