Ja ik weet dat. Kun je misschien ook twee redenen verzinnen waarom ik je moralistische posts moeilijk serieus kan nemen?quote:Op woensdag 5 maart 2025 22:51 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Blijf even bij het onderwerp.
Wist je dat? Want het is best belangrijk om je je af en toe af te vragen of je nog goed bezig bent. Ontmenselijking van de tegenstander is een onderdeel van haat en een middel om dat gemakkelijker te verantwoorden maar je geweten.
quote:Trump haalt opnieuw fel uit naar Hamas: 'Laat alle gijzelaars vrij, of het is gedaan met jullie'
De Amerikaanse president Donald Trump heeft Hamas een "laatste waarschuwing" gegeven. "
Laat alle Gijzelaars nu vrij, niet later, en breng onmiddellijk alle lichamen terug van de mensen die je hebt vermoord, of het is AFGELOPEN met je", schreef hij in een post op zijn eigen socialemedianetwerk Truth Social.
"Ik stuur Israël alles wat het nodig heeft om de klus te klaren, geen enkel Hamaslid is veilig als jullie niet doen wat ik zeg", stelde Trump in de post.
Leiders van de organisatie moeten Gaza verlaten. In zijn post herhaalde hij ook zijn dreigement dat "de hel zal lostbarsten" als hij niet gehoorzaamd wordt.
"Bovendien, aan het Volk van Gaza:
Er ligt een schitterende Toekomst in het verschiet, maar niet als je Gijzelaars vasthoudt.
Als je dat doet ben je DOOD!"
.
quote:Vandaag
17:45
VS in gesprek met Hamas over vrijlating gijzelaars
De Amerikaanse speciale gezant Adam Boehler heeft in Qatar meerdere gesprekken gevoerd met afgevaardigden van de Palestijnse beweging Hamas. Het Witte Huis heeft het bericht van de nieuwssite Axios over de directe contacten bevestigd.
"De gezant heeft de bevoegdheid met wie dan ook te praten en kan dus ook onderhandelen met Hamas. Israël is ingelicht over deze Amerikaanse contacten met Hamas", aldus het Witte Huis.
Israël heeft zijn "standpunt over de rechtstreekse besprekingen met Hamas kenbaar gemaakt aan de Verenigde Staten", heeft het kantoor van premier Benjamin Netanyahu laten weten. Wat dat standpunt is, blijft in het midden.
De Amerikaanse regering beschouwt Hamas als een terroristische organisatie en heeft Israël gesteund in de aanvallen op de Gazastrook waar Hamas werd opgericht en actief is.
De regering van president Trump wil dat alle Palestijnen uit de verwoeste Gazastrook verdwijnen om het gebied onder Amerikaanse leiding en "zonder Hamas" te herbouwen.
quote:
Het interesseert me geen zier dat je mijn posts niet serieus kan nemen.quote:Kun je misschien ook twee redenen verzinnen waarom ik je moralistische posts moeilijk serieus kan nemen?
Nee.quote:Op donderdag 6 maart 2025 07:14 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat is het enige dat ik vraag. Zul je voortaan wat beter opletten?
[..]
Het interesseert me geen zier dat je mijn posts niet serieus kan nemen.
Israël heeft niets gecreëerd hoor. Op de ansichtkaarten van Gaza 2025 staat 'met de groetjes van Hamas'. Hamas is de oorzaak van dit alles.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus er is geen etnische zuivering bezig of gepland, Israël heeft alleen een situatie gecreëerd waarin iedereen wil wegvluchten.
Lees je je eigen posts wel eens terug?
Nu hopen dat Israël wel netjes dankjewel zegt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 23:38 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)is-gedaan-met-jullie
[..]
[..]
Hamas is ook niet zomaar uit het niets verschenen. Bovendien zijn ze volgens de Israëlische media jarenlang gesteund door Israël, omdat ze voor 7 oktober politiek handig waren. En zelfs al was het bovenstaande niet waar, dan nog is Israël zelf verantwoordelijk voor het handelen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 08:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Israël heeft niets gecreëerd hoor. Op de ansichtkaarten van Gaza 2025 staat 'met de groetjes van Hamas'. Hamas is de oorzaak van dit alles.
Andersom is er ook een grote drang om elke Palestijn als een stuk tuig af te schilderen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 08:14 schreef Pleun2011 het volgende:
Als ik nieuws lees over dit conflict dan valt op dat er nog steeds geen onderscheid wordt gemaakt tussen Palestijnse burgers en Hamasterroristen. De drang om her narratief van Hamas over te nemen is erg hardnekkig bij westerse media.
Israël is niet verantwoordelijk voor 7 oktober.quote:Op donderdag 6 maart 2025 08:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hamas is ook niet zomaar uit het niets verschenen. Bovendien zijn ze volgens de Israëlische media jarenlang gesteund door Israël, omdat ze voor 7 oktober politiek handig waren. En zelfs al was het bovenstaande niet waar, dan nog is Israël zelf verantwoordelijk voor het handelen.
"Wat je zegt ben je zellufquote:Op donderdag 6 maart 2025 08:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee.
Gesproken als iemand die al wat verder in het stappenplan zit.
Als je bedoelt dat alle Palestijnen verantwoordelijk worden gehouden voor de ontstane situatie, dan klopt dat. En feitelijk gaat het dan niet om de Palestijnen maar om hun (doods-)cultuur en samenleving. Hamas en de andere terreurgroeperingen zijn uiting van die cultuur; het zijn geen externe organisaties die het klootjesvolk onderdrukken.quote:Op donderdag 6 maart 2025 08:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Andersom is er ook een grote drang om elke Palestijn als een stuk tuig af te schilderen.
quote:Op donderdag 6 maart 2025 08:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
"Wat je zegt ben je zelluf"
Het niveau van de users hier af en toe.![]()
Dus begrijp ik goed dat je de validiteit van een argument afweegt tegen degene die het zegt? Want dat heeft namelijk geen invloed. Je hebt een fout begaan door Israël-steuners "kakkerlakken" te noemen. Of ik jou daarop wijs, of Gandhi, of Hitler, maakt niet uit, jij hebt die fout begaan.
Maar je (poging tot een) tegenaanval laat wel weer zien dat jij niet met kritiek kunt omgaan. Ach ja... we zijn allemaal mensen.
Hier bewijs je mijn gelijk. Ik noemde mensen die TikTokende oorlogsmisdadigers steunden kakkerlakken. Voor jou is er blijkbaar geen onderscheid met de normale Israël steuner meer.quote:Op donderdag 6 maart 2025 08:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
"Wat je zegt ben je zelluf"
Het niveau van de users hier af en toe.![]()
Dus begrijp ik goed dat je de validiteit van een argument afweegt tegen degene die het zegt? Want dat heeft namelijk geen invloed. Je hebt een fout begaan door Israël-steuners "kakkerlakken" te noemen. Of ik jou daarop wijs, of Gandhi, of Hitler, maakt niet uit, jij hebt die fout begaan.
Maar je (poging tot een) tegenaanval laat wel weer zien dat jij niet met kritiek kunt omgaan. Ach ja... we zijn allemaal mensen.
Als je steun aan terroristen geeft kun je je handen niet wassen in onschuld als ze terroristen dingen doen. Hoofdverantwoordelijk nee, op zijn minst in de verte betrokken ja.quote:Op donderdag 6 maart 2025 08:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Israël is niet verantwoordelijk voor 7 oktober.
Natuurlijk heeft Israël een dubieuze settlerpolitiek en figuren als Ben Gvir hebben niks in de regering te zoeken, eerder iets in de gevangenis.
Niemand dwingt echter de Palestijnen om onschuldige mensen, waaronder Thaise migranten, af te slachten en te gijzelen.
2x gequotequote:Op donderdag 6 maart 2025 08:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Hier bewijs je mijn gelijk. Ik noemde mensen die TikTokende oorlogsmisdadigers steunden kakkerlakken. Voor jou is er blijkbaar geen onderscheid met de normale Israël steuner meer.
Om terug te vallen op je eerdere oorlogsvergelijking: jij bent de Duitser die jankt dat het levensgevaarlijk van de Amerikanen is om hem kraut te noemen.
Waar heb ik ooit Hamas niet veroordeeld?quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:18 schreef havanagila het volgende:
[..]
Omdat je zo'n verhit betoog over misdaden neerplempt en vervolgens met geen enkel woord over Hamas rept.
Maar goed, dat viel al te verwachten.
In dit ego kamertje zijn met iets teveel mensen die terrorisme alleen erg vinden als de ander het doet.quote:Op donderdag 6 maart 2025 10:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar heb ik ooit Hamas niet veroordeeld?
Ik heb al 10000000x gezegd dat ik anti-terroristen ben. En daarmee dus zowel anti-Israël als anti-Hamas.
Maar hè past niet in jouw straatje van racisme wanneer iemand tefen Israël is en tegelijk anti-Hamas.
En dus ga je selectied lezen.
Wanneer veroordeel jij eens een keer alle oorlogs en humanitaire misdaden van Israël?
Superbegrijpelijk, inderdaad, het afslachten van onschuldige mensen omdat ze joods zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2025 08:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En op 7 oktober gebeurde maar weinig dat de toen 18 jarige Palestijn niet al 3x zelf had meegemaakt.
Ah, dus omdat er mensen moeten vluchten is dit de schuld van Israël?quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus er is geen etnische zuivering bezig of gepland, Israël heeft alleen een situatie gecreëerd waarin iedereen wil wegvluchten.
Lees je je eigen posts wel eens terug?
Hamas is slechts de zoveelste Islamtische en antisemitische terreurgroepering in deze regio. En inderdaad, die verschijnen niet zomaar maar zijn een resultaat van de verwerpelijke cultuur en het antisemitisme.quote:Op donderdag 6 maart 2025 08:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hamas is ook niet zomaar uit het niets verschenen. Bovendien zijn ze volgens de Israëlische media jarenlang gesteund door Israël, omdat ze voor 7 oktober politiek handig waren. En zelfs al was het bovenstaande niet waar, dan nog is Israël zelf verantwoordelijk voor het handelen.
Goed dat je dat ziet. Fijn dat je voortaan niet langer de etnische zuivering van Palestijnen steunt omdat ze toevallig uit dezelfde bevolkingsgroep als Hamas komen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 11:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Superbegrijpelijk, inderdaad, het afslachten van onschuldige mensen omdat ze joods zijn.
Fucking kansloos.
Ik durf de stelling wel aan dat de concentratiekampen geen goede reden waren om bijvoorbeeld iedere Berlijnse vrouw meerdere keren te verkrachten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, dus omdat er mensen moeten vluchten is dit de schuld van Israël?
En als we die denkwijze verleggen naar de oorlog in Oekraïne, moeten we dus concluderen dat omdat er dus Russen op de vlucht sloegen, dit de schuld van Oekraïne is en niet een resultaat van een oorlog die is gestart door de Russen zelf? Of denk aan Duitsers die op de vlucht sloegen in de Tweede Wereldoorlog.
Bovendien, hoe onderbouwd dit je eerdere claims van een etnische zuivering? Dat doet het op geen enkele manier natuurlijk.
[..]
Hamas is slechts de zoveelste Islamtische en antisemitische terreurgroepering in deze regio. En inderdaad, die verschijnen niet zomaar maar zijn een resultaat van de verwerpelijke cultuur en het antisemitisme.
Maar hier toon je wéér aan bereid te zijn in de bres te springen voor zulke groeperingen. Immers, door te stellen dat zulke groeperingen niet 'zomaar' verschijnen, rechtvaardig je het bestaan en leg je de oorzaak bij externe factoren (lees: Israël).
Dat punt dat je wil maken? Dat bestaat niet.quote:Op donderdag 6 maart 2025 11:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Goed dat je dat ziet. Fijn dat je voortaan niet langer de etnische zuivering van Palestijnen steunt omdat ze toevallig uit dezelfde bevolkingsgroep als Hamas komen.
Bijzondere manier om zo op geen enkele manier in te haken op de punten die ik maak of de vragen die ik stel. Het is wat dat betreft zorgwekkend om te zien hoe snel je radicaliseert op dit onderwerp, je kunt bijna de user bianconeri de hand schudden.quote:Op donderdag 6 maart 2025 11:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik durf de stelling wel aan dat de concentratiekampen geen goede reden waren om bijvoorbeeld iedere Berlijnse vrouw meerdere keren te verkrachten.
Knap hoe ik het zo verkeerd kan hebben, maar je nergens het hoe en waarom kan omschrijven.quote:Op donderdag 6 maart 2025 11:47 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat punt dat je wil maken? Dat bestaat niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |