SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Asjemenou, je hebt helemaal gelijk. Ik zal mijn post even snel aanpassen.
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lijo7jw2422u
Zelensky's approval rating: 57%; Zelensky's net favourability (% who approve minus % who disapprove): 20%
Trump's approval average on 538: 49.4% Trump's net favourability on 538: 4%
Trump is confusing his own ratings with Zelensky's. Zelensky is *much* more popular than him.
Nee, er is ook een mannelijke Kallas geweest in de Europese (en Estse) politiek.quote:
Dat heeft weinig zin. Die "wint" Poetin namelijk toch wel.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:39 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Als Oekrane nieuwe verkiezingen moet houden, dan Rusland ook.
"Het is dan ook niet meer dan logisch dat Rusland zich eerst uit Oekrane terugtrekt, inclusief de Krim, zodat er eerlijke verkiezingen onder internationale waarneming plaats kunnen vinden in de erkende en soevereine staat Oekrane. Het is heel fijn dat Putin zich daar voor in wil spannen, en names de EU danken wij zowel hem als Trump voor de moeite die zij troosten dit voor elkaar te krijgen. Als bescheiden mediator tussen de grote machten, zonder enig militair gewicht, leveren wij als EU met liefde vervolgens de inspanningen (en de troepen) om dit verkiezingsproces tot een succesvol einde te brengen."quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:47 schreef Momo het volgende:
Ben ook benieuwd hoe verkiezingen in Oekraine eruit zouden zien. Als ze de bezette gebieden meenemen stemt ook nog eens een groot deel met een pistool tegen zijn hoofd aan.
De verkiezingen zijn ook bedoeld om grote problemen uit te lokken en in de media uit te vergroten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:47 schreef Momo het volgende:
Ben ook benieuwd hoe verkiezingen in Oekraine eruit zouden zien. Als ze de bezette gebieden meenemen stemt ook nog eens een groot deel met een pistool tegen zijn hoofd aan.
Ja, verkiezingen, waar rus dan stemlokalen gaat bestoken en daarna zichzelf omdraait en oekraine daar de schuld van geeft.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:53 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
"Het is dan ook niet meer dan logisch dat Rusland zich eerst uit Oekrane terugtrekt, inclusief de Krim, zodat er eerlijke verkiezingen onder internationale waarneming plaats kunnen vinden in de erkende en soevereine staat Oekrane. Het is heel fijn dat Putin zich daar voor in wil spannen, en names de EU danken wij zowel hem als Trump voor de moeite die zij troosten dit voor elkaar te krijgen. Als bescheiden mediator tussen de grote machten, zonder enig militair gewicht, leveren wij als EU met liefde vervolgens de inspanningen (en de troepen) om dit verkiezingsproces tot een succesvol einde te brengen."
Heb ik zojuist von der Leyen een plek aan tafel geschreven? Ja, ik heb zojuist von der Leyen een plek aan tafel geschreven. Easy does it.
Ach jochie toch, wel je handjes wassen h.quote:
corona is al gepasseerd hoorquote:Op woensdag 19 februari 2025 13:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ach jochie toch, wel je handjes wassen h.
Dus het is wel echt?quote:
Wie heeft het over Corona?quote:
Tijd voor driedaags SMO'tje.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:30 schreef Momo het volgende:
Europa is nu het probleem van de Russen!
[ x ]
Gewoon weer 99% voor Poetin, dus geen probleem.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:39 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Als Oekrane nieuwe verkiezingen moet houden, dan Rusland ook.
Ik zou dit serieus nemen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:30 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Wat is er precies "fijn" aan Trump die tot z'n schouder in de aars van Poetin is gekropen in zich nu afvraagt hoe hij nog een stukje dieper kan?quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:52 schreef Scjvb het volgende:
In elk geval fijn dat er tenminste gepraat wordt tussen de VS en Rusland, dat was de laatste tijd wel even anders.
Dat er perspectief komt op vrede. Bloedvergieten moet eens stoppen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is er precies "fijn" aan Trump die tot z'n schouder in de aars van Poetin is gekropen in zich nu afvraagt hoe hij nog een stukje dieper kan?
Klinkt heel erg als: https://en.wikipedia.org/wiki/Final_Solutionquote:Op woensdag 19 februari 2025 13:30 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Einde van de oorlog is in zicht, eindelijk. De onderhandelingspositie voor Oekrane is uiteraard niet ideaal maar zie ik ook niet snel veel beter worden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:52 schreef Scjvb het volgende:
In elk geval fijn dat er tenminste gepraat wordt tussen de VS en Rusland, dat was de laatste tijd wel even anders.
Er gaan veel te veel Russen dood die nog in leven hadden kunnen zijn als ze in Rusland waren gebleven?quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat er perspectief komt op vrede. Bloedvergieten moet eens stoppen.
Wanneer had Oekrane een sterker leger? Toen ze in maart 2022 de Russen uit Kyiv trapten, of nu?quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:55 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Einde van de oorlog is in zicht, eindelijk. De onderhandelingspositie voor Oekrane is uiteraard niet ideaal maar zie ik ook niet snel veel beter worden.
Kinderlijk naef gedacht. Het bloedvergieten stopt pas wanneer het voor Poetin niet opportuun is om er binnen te vallen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke overeenkomsten zie je?quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klinkt heel erg als: https://en.wikipedia.org/wiki/Final_Solution
Gewoon, blijven schieten en de Russische olie-, gas-, chemische en staalindustrie in brand steken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij wil doorgaan met de oorlog? Hoe?
De Russen met zo'n ontzettend pak rammel uit Oekrane te jagen dat ze de komende generaties alleen al bij de gedachte aan nog een keer zo'n grapje beginnen pijn aan hun kontje krijgen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij wil doorgaan met de oorlog? Hoe?
Daar heb je niets aan als ze niet eens een plekje aan de onderhandelingstafel hebben.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wanneer had Oekrane een sterker leger? Toen ze in maart 2022 de Russen uit Kyiv trapten, of nu?
Er is inderdaad weinig fijns aan de hele situatie. Laten we het woord 'fijn' vervangen door 'vruchtbaar'.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is er precies "fijn" aan Trump die tot z'n schouder in de aars van Poetin is gekropen in zich nu afvraagt hoe hij nog een stukje dieper kan?
Kinderlijk naef gedacht.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De Russen met zo'n ontzettend pak rammel uit Oekrane te jagen dat ze de komende generaties alleen al bij de gedachte aan nog een keer zo'n grapje beginnen pijn aan hun kontje krijgen.
Dat kan, maar dat moet wel realistisch zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De Russen met zo'n ontzettend pak rammel uit Oekrane te jagen dat ze de komende generaties alleen al bij de gedachte aan nog een keer zo'n grapje beginnen pijn aan hun kontje krijgen.
En dan tekenen Rusland en de VS een wat voor papiertje precies en waarom moet Oekrane zich daar dan aan houden en wat doen die twee landen als Oekrane gewoon door blijft schieten?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:00 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Daar heb je niets aan als ze niet eens een plekje aan de onderhandelingstafel hebben.
Dit is veel realistischer. Je blijft ze gewoon bestoken en lastigvallen, op welke manier dan ook.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gewoon, blijven schieten en de Russische olie-, gas-, chemische en staalindustrie in brand steken.
Stoppen wapenlevering, stoppen intelligence, stoppen systemen en applicaties beschikbaar te stellen (gewoon uitzetten), geleverde hardware terugvragen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan tekenen Rusland en de VS een wat voor papiertje precies en waarom moet Oekrane zich daar dan aan houden en wat doen die twee landen als Oekrane gewoon door blijft schieten?
Plus putin moet eens heel nodig een hartinfarct krijgen of zo ietsquote:Op woensdag 19 februari 2025 14:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan gaat de oorlog door en zal Oekrane opnieuw moeten onderhandelen maar dan met een nog slechtere onderhandelingspositie.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan tekenen Rusland en de VS een wat voor papiertje precies en waarom moet Oekrane zich daar dan aan houden en wat doen die twee landen als Oekrane gewoon door blijft schieten?
De volgende fase is overgave.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:04 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Dan gaat de oorlog door en zal Oekrane opnieuw moeten onderhandelen maar dan met een nog slechtere onderhandelingspositie.
Je maatje Poetin kan de troepen vanmiddag nog terug trekken. Maar dat doet hij niet. Conclusie: Poetin wil helemaal geen vrede. Hoe hard Trump en zijn cultisten dat ook roepen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als ze niet oppassen zal een volgende onderhandeling gaan over het voortbestaan van Oekrane.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De volgende fase is overgave.
Soldaten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:05 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Wie breng je daarvoor mee dan? Stoere taal is niet genoeg in de echte wereld.
Wil je stoppen Poetin mijn maatje te noemen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je maatje Poetin kan de troepen vanmiddag nog terug trekken. Maar dat doet hij niet. Conclusie: Poetin wil helemaal geen vrede. Hoe hard Trump en zijn cultisten dat ook roepen.
Klopt. En dat zeg ik niet met genoegen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:06 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Als ze niet oppassen zal een volgende onderhandeling gaan over het voortbestaan van Oekrane.
Het "Europese probleem" en hoe dat te eindigen?quote:
Nee.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wil je stoppen Poetin mijn maatje te noemen?
Van jou en je geliefde grote leider ja.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De volgende fase is overgave.
Vrijwel niemand hier is Poetins maatje.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je maatje Poetin kan de troepen vanmiddag nog terug trekken. Maar dat doet hij niet. Conclusie: Poetin wil helemaal geen vrede. Hoe hard Trump en zijn cultisten dat ook roepen.
Als je niet wil dat mensen dat zeggen dan kan je wellicht overwegen om je niet te gedragen als het maatje van Poetin.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wil je stoppen Poetin mijn maatje te noemen?
Stoppen met wapens leveren is lastig maar niet bepaald bepalend meer. Twee jaar geleden had het wat uitgemaakt, maar nu niet echt meer. Europa levert al meer dan de VS. De VS maakt zichzelf onbetrouwbaar, maar we produceren echt wel meer -en van betere kwaliteit- dan Noord-Korea en haar proxy Rusland.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Stoppen wapenlevering, stoppen intelligence, stoppen systemen en applicaties beschikbaar te stellen (gewoon uitzetten), geleverde hardware terugvragen.
Makkelijk.
nog steeds hoor.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Stoere praat voor iemand die hier gisteren nog compleet voor lul stond.
quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Stoppen met wapens leveren is lastig maar niet bepaald bepalend meer. Twee jaar geleden had het wat uitgemaakt, maar nu niet echt meer. Europa levert al meer dan de VS. De VS maakt zichzelf onbetrouwbaar, maar we produceren echt wel meer -en van betere kwaliteit- dan Noord-Korea en haar proxy Rusland.
De VS zal Oekrane moeten gaan bombarderen om het geweld tegen de Russische aanvallers te laten stoppen.
Ja, dat vroeg ik. Welke overeenkomsten zie je?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het "Europese probleem" en hoe dat te eindigen?
Dat is al een eis van Rusland. Oekrane mag niet bestaan.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:06 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Als ze niet oppassen zal een volgende onderhandeling gaan over het voortbestaan van Oekrane.
En dat gaat nog gebeuren ook als Oekraiene doorgaat adviezen van idioten zoals jullie die militair platzak zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is al een eis van Rusland. Oekrane mag niet bestaan.
Maar dat is nu de eis. Dus jij zegt dat de Oekraners dat nu moeten accepteren?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En dat gaat nog gebeuren ook als Oekraiene doorgaat adviezen van idioten zoals jullie die militair platzak zijn.
Precies dus laten we ze vooral niet teveel helpen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is al een eis van Rusland. Oekrane mag niet bestaan.
Volgens mij zijn de VS en Rusland de boel onderling aan het verleden. Er blijft niks over van Oekrane. Vergelijkbaar met Polen destijds tussen Duitsland en Rusland.quote:Zelensky reageerde ook op Trumps voorstel over mineralen uit Oekrane. Trump heeft voorgesteld dat de Amerikaanse wapenleveranties door Oekrane terugbetaald kunnen worden door 500 miljard aan mineralen uit Oekrane aan de VS te leveren. De Oekraense president noemt dat "geen serieus gesprek". "Ik kan mijn land niet verkopen", zei Zelensky.
Ze kunnen er nu nog uitkomen met een rompstaat en halfbakken veiligheidsgaranties van de EU waarschijnlijk.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dat is nu de eis. Dus jij zegt dat de Oekraners dat nu moeten accepteren?
Je wii Rusland helpen? Is dat uit gebrek aan eigenwaarde of lafheid?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:12 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Precies dus laten we ze vooral niet teveel helpen.
En over 5 jaar staat rusland voor de deur bij Riga en Vilnius.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze kunnen er nu nog uitkomen met een rompstaat en halfbakken veiligheidsgaranties van de EU waarschijnlijk.
Er is straks niks meer te kiezen.
Wij hadden de Istanbulakkoorden moeten accepteren van 03-2022
Je begrijpt helemaal niets van de context van mijn post.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je wii Rusland helpen? Is dat uit gebrek aan eigenwaarde of lafheid?
In het zeldzame geval dat @Red_85 en ik exact op dezelfde lijn zitten die haaks op die van jou staat, dan betekent dat dat het hoog tijd is om bij jezelf te rade te gaan en je eens grondig af te vragen waar je nou helemaal mee bezig bent.quote:
Jullie vertonen allebei infantiel gedrag. Tjah, daar kan ik helemaal niks mee.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In het zeldzame geval dat @:Red_85 en ik exact op dezelfde lijn zitten die haaks op die van jou staat, dan betekent dat dat het hoog tijd is om bij jezelf te rade te gaan en je eens grondig af te vragen waar je nou helemaal mee bezig bent.
Leg dan maar even uit wat je bedoelt met "Oekrane niet helpen want Rusland zegt dat ze niet mogen bestaan"quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:16 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Je begrijpt helemaal niets van de context van mijn post.
Overmand door emoties wellicht, ik snap het wel.
2nd this.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In het zeldzame geval dat @:Red_85 en ik exact op dezelfde lijn zitten die haaks op die van jou staat, dan betekent dat dat het hoog tijd is om bij jezelf te rade te gaan en je eens grondig af te vragen waar je nou helemaal mee bezig bent.
Kijk in de spiegel zou ik zeggen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jullie vertonen allebei infantiel gedrag. Tjah, daar kan ik helemaal niks mee.
Gewoon normaal posten aub.
ahum. 'kuch kuch'quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jullie vertonen allebei infantiel gedrag. Tjah, daar kan ik helemaal niks mee.
Gewoon normaal posten aub.
Normaal posten hoor, heeeel normaal posten dit.quote:
Check even je eigen oeuvre aan ad hominems en scheldkanonnades.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ahum. 'kuch kuch'
[..]
Normaal posten hoor, heeeel normaal posten dit.
Thermal imagers, altijd handig. Een ezel heeft een lichaamstemperatuur van zo'n 38 graden dus die zullen wel zichtbaar zijn.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lijsdkufr22c
🇱🇹🇺🇦 Lithuania has delivered a new package of military aid worth $80 million to Ukraine, the country's Ministry of Defense said. It includes trucks, thermal imaging sights and other essential equipment.
Dat zeg ik niet man.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Leg dan maar even uit wat je bedoelt met "Oekrane niet helpen want Rusland zegt dat ze niet mogen bestaan"
Ja, het is enkel taak voor de EU om ook zijn deel op te eisen of om simpelweg West-Oekrane binnen te vallen en te annexeren. Dat is d manier om weer aan de onderhandelingstafel te komen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:14 schreef Usert het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de VS en Rusland de boel onderling aan het verleden. Er blijft niks over van Oekrane. Vergelijkbaar met Polen destijds tussen Duitsland en Rusland.
Irrelevant, Rusland zegt dat Oekrane niet mag bestaan. Dus waarom zou je je land nu laten opdelen en Rusland een pauze gunnen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:23 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet man.
Ik zeg dat nu te hard onderhandelen of de oorlog laten doorgaan het voortbestaan van Oekrane in gevaar zal kunnen brengen bij volgende onderhandelingen met een nog slechtere onderhandelingspositie voor Oekrane.
Hoe is dat serieus te nemen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, het is enkel taak voor de EU om ook zijn deel op te eisen of om simpelweg West-Oekrane binnen te vallen en te annexeren. Dat is d manier om weer aan de onderhandelingstafel te komen.
Argumenten als soevereiniteit en mensenrechten et cetera moet je vooral niet gebruiken in deze machtspolitiek.
Als de veiligheidssituatie van de EU ons werkelijk interesseert dient Koningsbergen onderdeel van de onderhandelingen te zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En over 5 jaar staat rusland voor de deur bij Riga en Vilnius.
Nope, geen optie.
Omdat een volgende keer de onderhandelingspositie nog vele malen slechter zal zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Irrelevant, Rusland zegt dat Oekrane niet mag bestaan. Dus waarom zou je je land nu laten opdelen en Rusland een pauze gunnen?
De wereld is aan het veranderen, dan kun je wel vasthouden aan het oude paradigma, maar daarmee ga je het niet redden. Het horrorscenario hier is het blijven steunen van Oekrane waarna Oekrane de oorlog verliest en de EU niet in staat zal blijken om de Baltische landen te verdedigen en daarna uit elkaar valt.quote:
Dit is geen garantie. Het gaat in Rusland ook niet zo lekker. Het is moeilijk om de toekomst te voorspellen, en het is beter om wat extra uit te geven met de kans dat het voor niks is, dan nu al de handdoek in de ring te gooien.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:28 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Omdat een volgende keer de onderhandelingspositie nog vele malen slechter zal zijn.
Veilig? Hoezo? Oekrane mag niet bestaan.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:28 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Omdat een volgende keer de onderhandelingspositie nog vele malen slechter zal zijn.
Dus nu eieren voor je geld kiezen en (met Europa) samenwerken om de rest van je land veilig te (be)houden.
Garanties zijn er niet (meer?) in deze wereld.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:32 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Dit is geen garantie. Het gaat in Rusland ook niet zo lekker. Het is moeilijk om de toekomst te voorspellen, en het is beter om wat extra uit te geven met de kans dat het voor niks is, dan nu al de handdoek in de ring te gooien.
Er komt misschien nog een megaklapper van 700 miljard aan. Daar kan Oekraine nog best wel wat mee
Jij vermoedt ook snode plannen van USA om lacunes bij over teh baltics te laten bestaan zodat het oppertuun wordt voor Rusland om het te gaan proberen via de Suwalki gap?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De wereld is aan het veranderen, dan kun je wel vasthouden aan het oude paradigma, maar daarmee ga je het niet redden. Het horrorscenario hier is het blijven steunen van Oekrane waarna Oekrane de oorlog verliest en de EU niet in staat zal blijken om de Baltische landen te verdedigen en daarna uit elkaar valt.
Zoals het spreekwoord luidt: je dient niet al je geld op een paard te zetten.
Tja, als we op die toer gaan is alleen het volledig vernietigen van Rusland 'veilig'. Daar krijg ik hier vast de handen wel voor op elkaar maar is natuurlijk verre van realistisch.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Veilig? Hoezo? Oekrane mag niet bestaan.
Dat is voor het verder uitbouwen van de Europese defensie, defensie industrie, etc. 700 miljard kun je niet eens uitgeven op dit moment.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:32 schreef zuchtje het volgende:
Er komt misschien nog een megaklapper van 700 miljard aan.
Nou ja, als een leider het heeft over Canada als 51e staat, Groenland, Panama Kanaal en daarnaast het sterkste leger op aarde bezit dan zou ik me zorgen maken inderdaad. Kijk de EU zegt dan, soevereiniteit, zelfbeslissingsrecht terwijl China en Rusland zeggen: nou ja Canada mag je hebben maar wij willen x en y.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij vermoedt ook snode plannen van USA om lacunes bij over teh baltics te laten bestaan zodat het oppertuun wordt voor Rusland om het te gaan proberen via de Suwalki gap?
Jij hebt'm wel doorquote:Op woensdag 19 februari 2025 14:38 schreef capricia het volgende:
Iedere dode Russische militair kan niet meer ingezet worden tegen de Navo.
Laten we Oekrane dus maar flink blijven supporten.
Uit elkaar vallen in die 29 republieken is ook prima.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:35 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Tja, als we op die toer gaan is alleen het volledig vernietigen van Rusland 'veilig'. Daar krijg ik hier vast de handen wel voor op elkaar maar is natuurlijk verre van realistisch.
Hoezo? Er zijn wel meer grote rijken na het starten van oorlogen kapot gegaan. Het Duitse Keizerrijk, Het Ottomaanse Rijk en het Oostenrijk-Hongarije na WO1. Ik zie het probleem niet zo.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:35 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Tja, als we op die toer gaan is alleen het volledig vernietigen van Rusland 'veilig'. Daar krijg ik hier vast de handen wel voor op elkaar maar is natuurlijk verre van realistisch.
Niet te vergelijken natuurlijk met de moderne wereld.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Er zijn wel meer grote rijken na het starten van oorlogen kapot gegaan. Het Duitse Keizerrijk, Het Ottomaanse Rijk en het Oostenrijk-Hongarije na WO1. Ik zie het probleem niet zo.
Garanties zijn inderdaad niks waard.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:34 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Garanties zijn er niet (meer?) in deze wereld.
Als Oekrane met wat extra geld daadwerkelijk denkt nog stappen te kunnen zetten dan moeten we dat proberen maar ik zie het niet gebeuren.
Dat is Pools grondgebied, waarom zou Polen dat toestaan?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:38 schreef BlaZ het volgende:
Als Rusland iets probeert daar dan is de Suwalkipassage de plek waar het begint. Valt dat stuk dan zijn Estland, Letland en Litouwen daarna niet langer te verdedigen.
Kaliningrad pakken we meteen zodra er een Russische tank een NAVO land binnenrijdt. Dat laten we niet bestaan, het risico dat Russen vanuit dat gebied troepen in de rug aanvallen is te groot. Dat kan iedereen zien die een kaart kan lezen. Dus die plannen zijn er al.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nou ja, als een leider het heeft over Canada als 51e staat, Groenland, Panama Kanaal en daarnaast het sterkste leger op aarde bezit dan zou ik me zorgen maken inderdaad. Kijk de EU zegt dan, soevereiniteit, zelfbeslissingsrecht terwijl China en Rusland zeggen: nou ja Canada mag je hebben maar wij willen x en y.
Wat wil de EU eigenlijk. Ik vind het vrij opmerkelijk dat het steeds over de veiligheid van de Baltische landen hebben zonder daarbij te willen onderhandelen over Koningsbergen.
Als Rusland iets probeert daar dan is de Suwalkipassage de plek waar het begint. Valt dat stuk dan zijn Estland, Letland en Litouwen daarna niet langer te verdedigen. Het gevaar is wederom, als bij de Krim, om voor een fait accompli te staan.
Maar denk je dat Rusland Koningsbergen zou willen ruilen? En tegen wat dan wel niet?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nou ja, als een leider het heeft over Canada als 51e staat, Groenland, Panama Kanaal en daarnaast het sterkste leger op aarde bezit dan zou ik me zorgen maken inderdaad. Kijk de EU zegt dan, soevereiniteit, zelfbeslissingsrecht terwijl China en Rusland zeggen: nou ja Canada mag je hebben maar wij willen x en y.
Wat wil de EU eigenlijk. Ik vind het vrij opmerkelijk dat het steeds over de veiligheid van de Baltische landen hebben zonder daarbij te willen onderhandelen over Koningsbergen.
Als Rusland iets probeert daar dan is de Suwalkipassage de plek waar het begint. Valt dat stuk dan zijn Estland, Letland en Litouwen daarna niet langer te verdedigen. Het gevaar is wederom, als bij de Krim, om voor een fait accompli te staan.
Dat kan via Litouwen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is Pools grondgebied, waarom zou Polen dat toestaan?
OK, de USSR viel uit elkaar na de koude oorlog.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:40 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Niet te vergelijken natuurlijk met de moderne wereld.
Mocht Rusland imploderen, helemaal prima natuurlijk. Maar dat maakt de wereld niet per se veilig(er). De mensen en hun wereldbeeld verdwijnen niet.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
OK, de USSR viel uit elkaar na de koude oorlog.
Gevaarlijke spelletjes met de wereldvrede als inzet is leuk voor op de Xbox ofzo.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:46 schreef capricia het volgende:
Ik zou me niet zo laten piepelen door Trump. Gewoon je eigen plan trekken.
Bijv met China praten over het openen van een research center op Groenland als Trump weer vervelend gaat doen.
En hun nucleaire wapens ook niet.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:46 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Mocht Rusland imploderen, helemaal prima natuurlijk. Maar dat maakt de wereld niet per se veilig(er). De mensen en hun wereldbeeld verdwijnen niet.
Om dat scenario af te wenden staan er kernwapens in Koningsbergen. Dan is het dus de vraag of het VK of Frankrijk bereid zijn om de Baltische staten met kernwapens te ondersteunen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kaliningrad pakken we meteen zodra er een Russische tank een NAVO land binnenrijdt. Dat laten we niet bestaan, het risico dat Russen vanuit dat gebied troepen in de rug aanvallen is te groot. Dat kan iedereen zien die een kaart kan lezen. Dus die plannen zijn er al.
Fijne gedachte wel ja.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:47 schreef mackinac het volgende:
[..]
En hun nucleaire wapens ook niet.
Zien we dan wel weer.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:46 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Mocht Rusland imploderen, helemaal prima natuurlijk. Maar dat maakt de wereld niet per se veilig(er). De mensen en hun wereldbeeld verdwijnen niet.
Ja inderaad @DonaldTrump @vladimirputin @LintwormOrbanquote:Op woensdag 19 februari 2025 14:47 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Gevaarlijke spelletjes met de wereldvrede als inzet is leuk voor op de Xbox ofzo.
Ja, laten we gaan buigen en alles op voorhand al weggeven.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:47 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Gevaarlijke spelletjes met de wereldvrede als inzet is leuk voor op de Xbox ofzo.
Ja, dat is inderdaad de enige andere optie.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, laten we gaan buigen en alles op voorhand al weggeven.
En wat doe je dan als Trump troepen stuurt? Trump zal smullen om een dergelijke casus belli.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:46 schreef capricia het volgende:
Ik zou me niet zo laten piepelen door Trump. Gewoon je eigen plan trekken.
Bijv met China praten over het openen van een research center op Groenland als Trump weer vervelend gaat doen.
Och, die komen dan in onafhankelijke republieken te staan. Dan gaat Trump gewoon daarheen en stelt voor dat ze veiligheidsgaranties krijgen als ze die teruggeven aan het restant van Rusland.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:47 schreef mackinac het volgende:
[..]
En hun nucleaire wapens ook niet.
Nou, zeg dat. Gevaarlijke spelletjes op je Xbox.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:50 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad de enige andere optie.
Wat een armoede zeg.
Snel je Xbox uitschakelen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En wat doe je dan als Trump troepen stuurt? Trump zal smullen om een dergelijke casus belli.
Trump valt een Navo land aan ?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En wat doe je dan als Trump troepen stuurt? Trump zal smullen om een dergelijke casus belli.
Ja, he. Poeh.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, zeg dat. Gevaarlijke spelletjes op je Xbox.
Alleen de Russen lijken bij sommigen hier oneindig te respawnen.quote:
Ik dacht dat je een serieuze user was ooitquote:Op woensdag 19 februari 2025 14:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Trump valt een Navo land aan ?
Dat moet ik eerst nog zien.
Je moet je niet zo laten intimideren door die man.
Bij Chinese inmenging op Groenland zal de VS vanuit hun doctrine in moeten grijpen.quote:
Het account lijkt wel overgenomen door iemand anders inderdaad.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een serieuze user was ooit
quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Om dat scenario af te wenden staan er kernwapens in Koningsbergen. Dan is het dus de vraag of het VK of Frankrijk bereid zijn om de Baltische staten met kernwapens te ondersteunen.
Zoals de onafhankelijke republiek Tsjetsjeni? Dat gaat een feest worden dan.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Och, die komen dan in onafhankelijke republieken te staan. Dan gaat Trump gewoon daarheen en stelt voor dat ze veiligheidsgaranties krijgen als ze die teruggeven aan het restant van Rusland.
Deden ze ook niet bij de Falklands.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bij Chinese inmenging op Groenland zal de VS vanuit hun doctrine in moeten grijpen.
Daar zullen ze niet liggen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:54 schreef mackinac het volgende:
[..]
Zoals de onafhankelijke republiek Tsjetsjeni? Dat gaat een feest worden dan.
De Baltische zee is inmiddels al een NATO zee geworden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:53 schreef Ulx het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het zal gewoon Polen zijn die daar naar binnen trekt, eventueel met steun van Duitsland. En om te voorkomen dat er zo'nmisverstand kan ontstaan varen er Franse en Britse onderzeers met SLBM's aan boord rond.
Uiteraard niet, de Falklands onder Argentijnse controle zou positief voor de VS uitvallen.quote:
Top GOP senator breaks with Trump on Ukraine and Putinquote:Op woensdag 19 februari 2025 14:54 schreef Momo het volgende:
Misschien dat ik het heb gemist maar zijn er geen prominente republikeinen die zich uitspreken tegen wat Trump allemaal aan het doen is? Dat zijn niet allemaal MAGA zombies.
Het wereldbeeld van een Rus verandert wel degelijk als het land uit elkaar valt. Ze zijn dan niet meer onderdeel van een groot en machtige land, maar van een oblast wat alleen regionale macht heeft. De machthebbers hebben dan genoeg aan het onderlinge gekibbel en verdeling van de buitquote:Op woensdag 19 februari 2025 14:46 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Gaat helemaal niet om vechten. Het gaat om een bestand dat er moet komen waarbij de Europese aanwezigheid van Franse, Nederlandse, Britse troepen de veiligheid moeten waarborgen en moet voorkomen dat de Russen weer zo'n leuk geintje gaan flikken als 3 jaar geleden. Als de Russen iets gaan proberen moet je als EU Rusland de oorlog gewoon verklaren.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:56 schreef phpmystyle het volgende:
@:BlaZ
Uit nieuwsgierigheid: kan Oekraiene stand houden (dus nog niet eens regainen) als Duitse, Franse en Poolse troepen Oekraine zouden ondersteunen in de gebieden waar nu gevochten wordt? Zou een aantal van 50.000 tot 100.000 verschil maken?
Volgens mij kun je beter samen met de Oekraners tegen de Russen vechten dan alleen vechten tegen de Russen. Straks vecht je met maximaal 200.000 man tegen Russen in de Suwalki gap, en Oekraiense soldaten in Oekraine worden niet ingezet.
We rekenen ons enigszins arm door in alle analyses uit gaan dat de Oekraense troepen niet mee kunnen strijden.
In eerdere post van BLaz zinspeelt hij op een take over van West Oekraine.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat helemaal niet om vechten. Het gaat om een bestand dat er moet komen waarbij de Europese aanwezigheid van Franse, Nederlandse, Britse troepen de veiligheid moeten waarborgen en moet voorkomen dat de Russen weer zo'n leuk geintje gaan flikken als 3 jaar geleden.
Slaat nergens op.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In eerdere post van BLaz zinspeelt hij op een take over van West Oekraine.
Tuurlijk. Waarom zouden die landen dat doen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:56 schreef phpmystyle het volgende:
@:BlaZ
Uit nieuwsgierigheid: kan Oekraiene stand houden (dus nog niet eens regainen) als Duitse, Franse en Poolse troepen Oekraine zouden ondersteunen in de gebieden waar nu gevochten wordt? Zou een aantal van 50.000 tot 100.000 verschil maken?
Volgens mij kun je beter samen met de Oekraners tegen de Russen vechten dan alleen vechten tegen de Russen. Straks vecht je met maximaal 200.000 man tegen Russen in de Suwalki gap, en Oekraiense soldaten in Oekraine worden niet ingezet.
We rekenen ons enigszins arm door in alle analyses uit gaan dat de Oekraense troepen niet mee kunnen strijden.
Omdat samen vechten makkelijker is dan alleen vechten. Als oorlog onvermijdelijk is kun je dat het beste doen samen met Oek denk ik.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tuurlijk. Waarom zouden die landen dat doen?
Ja, ik denk dat het verdelen van Oekrane de beste optie is, waarbij West Oekrane direct bij de EU kan en ook Koningsbergen EU gebied wordt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In eerdere post van BLaz zinspeelt hij op een take over van West Oekraine.
Je kan beter de boel verdelen zonder te vechten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat samen vechten makkelijker is dan alleen vechten. Als oorlog onvermijdelijk is kun je dat het beste doen samen met Oek denk ik.
Eens maar het maakt de regio zeker niet stabiel of ongevaarlijk. Extremisme zal hoogtij vieren.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:00 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Het wereldbeeld van een Rus verandert wel degelijk als het land uit elkaar valt. Ze zijn dan niet meer onderdeel van een groot en machtige land, maar van een oblast wat alleen regionale macht heeft. De machthebbers hebben dan genoeg aan het onderlinge gekibbel en verdeling van de buit
LOLquote:“It’s fantastic news that [Europe is] now producing vast amounts of artillery shells for Ukraine. But what about advanced munitions, long-range missiles, next-generation weaponry?” the official said. “For that, it’s all America.” https://www.ft.com/content/beb38eb8-408c-4cdb-8086-77545d52099f
https://bsky.app/profile/shashj.bsky.social/post/3lijwn3pwa223
https://www.kyivpost.com/post/47413quote:FACT-CHECK: What’s Zelensky’s Approval Rating in Ukraine? Not 4%
Despite a decrease in approval rating three years since the 2022 invasion, President Volodymyr Zelensky’s rating did not dip to 4% as US President Donald Trump claimed.
As of early February, President Volodymyr Zelensky’s approval rating stood at 57% – as opposed to the 4% that US President Donald Trump claimed on Tuesday.
“I mean, I hate to say it, but he’s down at a 4% approval rating,” Trump told reporters during the signing of Executive Orders at Mar-a-Lago in Florida, according to The Independent.
Trump also reiterated his call for elections to be held in Ukraine in his comments.
Waarom zouden we een lap Russen binnen de grens willen? Die moeten dan wel worden verwijderd.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat het verdelen van Oekrane de beste optie is, waarbij West Oekrane direct bij de EU kan en ook Koningsbergen EU gebied wordt.
Hoezo willen, ze hebben het al.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zouden we een lap Russen binnen de grens willen? Die moeten dan wel worden verwijderd.
Ja, het idee is natuurlijk niet die Russen daar te laten zitten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zouden we een lap Russen binnen de grens willen? Die moeten dan wel worden verwijderd.
Er is altijd maar n oplossing, meer macht en geld richting EU.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:19 schreef byah het volgende:
Het enige waar dit toe gaat leiden is dat de EU meer verenigd raakt en militair gaat opschalen
Helemaal prima. De Eurofiel mag blij zijn met een meer verenigd Europa, en de Eurofoob krijgt er een sterker (binnenlands) leger voor terug.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:19 schreef byah het volgende:
Het enige waar dit toe gaat leiden is dat de EU meer verenigd raakt en militair gaat opschalen
Ik heb liever een lagere energierekening.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:22 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Helemaal prima. De Eurofiel mag blij zijn met een meer verenigd Europa, en de Eurofoob krijgt er een sterker (binnenlands) leger voor terug.
Ik ben altijd mordicus tegen een Verenigde Staten van Europa geweest maar de kansen zijn binnen een week volledig gekeerd, waardoor er feitelijk geen andere optie meer is.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:21 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Er is altijd maar n oplossing, meer macht en geld richting EU.
Dat moet ik nog zien. De eerste contouren van een meningsverschil zijn nu al zichtbaar.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:19 schreef byah het volgende:
Dat komt nooit meer terug.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:25 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Ik heb liever een lagere energierekening.
Liever dan onder de angst van dictators leven?quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:25 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Dan gaan we verder met een coalition of the willing. En laten we eerlijk zijn, landen als Hongarije en Slowakije doen niks anders dan de boel traineren en zijn zand in de machine. Niks aan verloren.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat moet ik nog zien. De eerste contouren van een meningsverschil zijn nu al zichtbaar.
Dan moet je minder verbruiken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:25 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Oekrane kan de tering krijgen. Niet onze oorlog, want me gas!!!!1quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Liever dan onder de angst van dictators leven?
Tja als we allemaal zo makkelijk te manipuleren waren...quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Oekrane kan de tering krijgen. Niet onze oorlog, want me gas!!!!1
Daar heb ik geen angst voor, dat gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Liever dan onder de angst van dictators leven?
De belangen zijn simpelweg nogal verschillend. Polen geeft niet voor niets aan NIET mee te willen werken aan troepen in Oekrane. Die hebben een veel andere positie (in te nemen) dan bijvoorbeeld Nederland of Frankrijk.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan gaan we verder met een coalition of the willing. En laten we eerlijk zijn, landen als Hongarije en Slowakije doen niks anders dan de boel traineren en zijn zand in de machine. Niks aan verloren.
Ja, wij hebben makkelijk praten. Grote woorden, kleine daden en iemand anders mag op de blaren zitten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De belangen zijn simpelweg nogal verschillend. Polen geeft niet voor niets aan NIET mee te willen werken aan troepen in Oekrane. Die hebben een veel andere positie (in te nemen) dan bijvoorbeeld Nederland of Frankrijk.
quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Thermal imagers, altijd handig. Een ezel heeft een lichaamstemperatuur van zo'n 38 graden dus die zullen wel zichtbaar zijn.
Jij komt zelf met een hypocriete post. Dan krijg je hem ook he.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Check even je eigen oeuvre aan ad hominems en scheldkanonnades.
Laten we we allemaal even weer wat rustiger posten. Sommige schieten echt teveel in de emoties.
Er zullen ongetwijfeld tegengeluiden zijn maar wat gaan ze kunnen doen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:54 schreef Momo het volgende:
Misschien dat ik het heb gemist maar zijn er geen prominente republikeinen die zich uitspreken tegen wat Trump allemaal aan het doen is? Dat zijn niet allemaal MAGA zombies.
Als er genoeg tegengeluid komt uit republikeinse hoek... misschien dat er dan eens nagedacht gaat worden door een groep MAGA mensen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:50 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld tegengeluiden zijn maar wat gaan ze kunnen doen?
Dat was altijd, op de langere duur, onvermijdelijk.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben altijd mordicus tegen een Verenigde Staten van Europa geweest maar de kansen zijn binnen een week volledig gekeerd, waardoor er feitelijk geen andere optie meer is.
Lavrov zal Chinese vredestroepen voorstellen, wat weer zal worden afgewezen door Oekrane.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
Als Lavrov bij zijn punt blijft dat er geen NAVO troepen in Oek mogen, dan betekent dat evt vredestroepen uit de NAVO moeten?
Uh huh, en oranje idioot stelt dat voor, knipt met z'n vingers en die landen doen dat.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Lavrov zal Chinese vredestroepen voorstellen, wat weer zal worden afgewezen door Oekrane.
Waarschijnlijk krijgen we dan vredestroepen uit Brazili, Colombia en India of iets dergelijks.
VN vredesmacht is ook geen optie meer?quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Lavrov zal Chinese vredestroepen voorstellen, wat weer zal worden afgewezen door Oekrane.
Waarschijnlijk krijgen we dan vredestroepen uit Brazili, Colombia en India of iets dergelijks.
Jij denkt dat deze (niet al te welvarende) landen daar zin in hebben om dat te betalen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zelfs dan... wat gaan ze kunnen doen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Als er genoeg tegengeluid komt uit republikeinse hoek... misschien dat er dan eens nagedacht gaat worden door een groep MAGA mensen?
Dan zeggen ze toch dat oekraine het gedaan heeft?quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:00 schreef phpmystyle het volgende:
Rus kan niet gaan schieten op hun brics vrienden.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lijvuum5jk2rquote:🇪🇺❗️The European Union is considering the possibility of redirecting unused funds in the amount of 93 billion, intended for recovery from the coronavirus pandemic, to defense, - FT
Uiteraard gaat dan onder de VN.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
VN vredesmacht is ook geen optie meer?
Kan niet.quote:
Precies. Trump gaat echt nooit de verkiezingen winnen. Ow wachtquote:Op woensdag 19 februari 2025 15:31 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Daar heb ik geen angst voor, dat gaat niet gebeuren.
Die worden tegenwoordig RINO's genoemd.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:54 schreef Momo het volgende:
Dat is precies het idee, zie dit artikel:quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Heb jij angst voor Trump dan?quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:05 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Precies. Trump gaat echt nooit de verkiezingen winnen. Ow wacht
Zeker, het lijkt er steeds meer op dat hij de wereld in de derde wereldoorlog gaat storten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:10 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Heb jij angst voor Trump dan?
Denk niet dat Europa staat te springen om Chinese militairen en materieel op Europees grondgebied. Strategisch een ramp en zet de deur open voor China om Taiwan over te nemen. Kunnen ze hier de vrede opblazen als we daar kritiek opleveren of sancties instellen of wat dan ook.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is precies het idee, zie dit artikel:
https://www.kyivpost.com/opinion/47357
China heeft aangegeven ook troepen te kunnen leveren:
https://www.scmp.com/news(...)-us-seeks-quick-deal
Dat zal Rusland wegstemmen met hun veto.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
H, dat is precies wat user phpmystyle net postte.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:30 schreef Momo het volgende:
[ x ]
En de VS tegenwoordig ook.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zal Rusland wegstemmen met hun veto.
Dat Rusland verliest, bedoel je?quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zou dit serieus nemen.
Ik zie heb ook het gevoel dat de tijden waarin we leven historisch zijn. Het kan echt fout aflopen.
Precies, er zal wel een compromis uitrollen, met 1200km frontlinie heb je ook aardig wat vredestroepen nodig. Een VN vredesmacht lijkt me het beste.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:15 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Denk niet dat Europa staat te springen om Chinese militairen en materieel op Europees grondgebied. Strategisch een ramp en zet de deur open voor China om Taiwan over te nemen. Kunnen ze hier de vrede opblazen als we daar kritiek opleveren.
Hij bedoeld dat woke niet verdwijnt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat Rusland verliest, bedoel je?
Jep.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En de VS tegenwoordig ook.
Eigenlijk kunnen we net zo goed stoppen met heel die VN veiligheidsraad.
Nee, Rusland is juist voorstander van een VN vredesmacht.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zal Rusland wegstemmen met hun veto.
Het feit dat bepaalde landen daar een veto hebben maakt de hele organisatie tot een papieren tijger.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En de VS tegenwoordig ook.
Eigenlijk kunnen we net zo goed stoppen met heel die VN veiligheidsraad.
Mocht Zaluzhny nog winnen dan is dat ook niet bepaald een Kremlin puppet.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:17 schreef ExTec het volgende:
En om dezelfde reden moet trudeau ook gewoon weer meedoen aan de verkiezingen.
[ x ]
Dat zegt rus dus niet.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, Rusland is juist voorstander van een VN vredesmacht.
Het is wmb allemaal te hypothetisch. Een serial verkiezings vervalser die een ander wel gaat vertellen dat die niet legitiem is. Uh huh.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mocht Zaluzhny nog winnen dan is dat ook niet bepaald een Kremlin puppet.
Maar ik zie de Russen nog wel Janoekovitsj in stelling brengen. Zo cynisch zijn ze wel.
Die landverrader gaat geen verkiezingen winnen natuurlijk. Tenzij het "verkiezingen" op z'n "Russisch" zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar ik zie de Russen nog wel Janoekovitsj in stelling brengen. Zo cynisch zijn ze wel.
Ik ben nog bij dat huis van hem geweest. Mezhyhirya ofzoiets. Die man heeft het land voor miljarden bestolen en zichzelf en zijn maten op misdadige wijze verrijkt. Walgelijk om te zien was hetquote:Op woensdag 19 februari 2025 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die landverrader gaat geen verkiezingen winnen natuurlijk. Tenzij het "verkiezingen" op z'n "Russisch" zijn.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Rusland aanstuurt op eerlijke verkiezingen in Oekrane.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die landverrader gaat geen verkiezingen winnen natuurlijk. Tenzij het "verkiezingen" op z'n "Russisch" zijn.
Dan zitten de Chinezen binnen in Europa.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is precies het idee, zie dit artikel:
https://www.kyivpost.com/opinion/47357
China heeft aangegeven ook troepen te kunnen leveren:
https://www.scmp.com/news(...)-us-seeks-quick-deal
Rusland heeft eerder al aangegeven dat er een vredesmacht dient te komen;quote:
Dan is Rusland dus voorstander van een VN-vredesmacht.quote:Rusland zei maandag dat elke vredesmacht die in Oekrane wordt ingezet zonder mandaat van de VN-Veiligheidsraad, als "legitieme doelen" zou worden beschouwd.
"Elke buitenlandse militaire contingent die naar het gevechtsgebied wordt gestuurd, zal, vanuit het oogpunt van het internationale recht, een gewone strijder zijn en een legitiem militair doelwit voor onze strijdkrachten," zei de permanente vertegenwoordiger van Moskou bij de VN Vasily Nebenzya in een interview met het Russische staatsnieuwsagentschap RIA.
Johquote:Op woensdag 19 februari 2025 16:25 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Rusland aanstuurt op eerlijke verkiezingen in Oekrane.
Ja, dan gaan de "opper-democraten" in ruslandquote:Op woensdag 19 februari 2025 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die oranje smurf zorgt voor verdeeldheid. Niet alleen in Amerika maar ook in Europa!quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:10 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Heb jij angst voor Trump dan?
Maar het Westen dat zijn de oorlogshitsers, inderdaad.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:24 schreef Hallojo het volgende:
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het voor Putin alleen maar om het moorden gaat. De rest maakt hem volgens mij helemaal niet uit. Er is maar n ding belangrijk en dat is dat er mensen afgeslacht worden. Hij geilt daar op ofzo. Zijn hele leven bestaat alleen maar uit moorden.
Precies, daarom zal een potentile vredesmacht wel een gemeleerd gezelschap worden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:25 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Dan zitten de Chinezen binnen in Europa.
Kun je vergelijken met de sleutel van je voordeur aan een inbreker geven!
Ik heb het gelezen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Rusland heeft eerder al aangegeven dat er een vredesmacht dient te komen;
[..]
Dan is Rusland dus voorstander van een VN-vredesmacht.
Zo ging het toch ook met die “referenda” op de Krim en in de Donbas. Gewoon Russische militairen die met een blaffer in de hand alle deuren bij langs gingen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dan gaan de "opper-democraten" in ruslandineens pleiten voor dat er ook in de bezette gebieden gestemd moet worden!
Waarna iedereen letterlijk at gunpoint op de kremlin gremlin mag stemmen.
Die wordt het inderdaad, daar hoef je zelfs geen verkiezingen voor uit te schrijven.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Interventiemacht schrijf je aan elkaar.
GrammarPutinquote:
Dat lijkt me een zekerheidje.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:25 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Rusland aanstuurt op eerlijke verkiezingen in Oekrane.
Janoekovitsj of die andere figuur die aan het begin van de oorlog werd opgepakt en daarna geruild. Weet zijn naam even niet meer.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:29 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Die wordt het inderdaad, daar hoef je zelfs geen verkiezingen voor uit te schrijven.
Maar ja, Trump en zijn vrienden zullen wel doen alsof alles democratisch verloopt.
Janoekovitsj is een vriend van Putin en extreem Pro-Russisch gezind. Dus de oorlog stopt dan wel tussen Oekrane en Rusland maar dan zit Europa met de gebakken peertjes.
Ik zie nu meer eensgezindheid in Europa dan ik in tijden gezien hebquote:Op woensdag 19 februari 2025 16:26 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Die oranje smurf zorgt voor verdeeldheid. Niet alleen in Amerika maar ook in Europa!
Gevaarlijk mannetje hoor!
Dat zou veel te veel opvallen, er zijn voldoende peilingen voor de Oekranse presidentile verkiezingen en er is geen enkele pro-Russische kandidaat die eens kans zou kunnen maken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:36 schreef einzeinz het volgende:
Eigenlijk heeft Trump zich niet te moeien met verkiezingen in een land.
Dat hij meteen verkieizingen uitroept in mei en zegt dat Zelensky slechts 4% mensen achter zich heeft staan is gewoon frappant!
Als die verkiezingen er komen, en dat zal ook zo zijn! Dan zal daar gigantisch in gefraudeerd worden en krijg je een pro-Russische leider die tegen Europa is!
Morgen vallen de Russen de Baltische Staten binnen en zijn we weer vertrokken voor vele jaren oorlog en dan is het eentje waarbij wij als FOK!ker ook opgeroepen gaan worden!
Opvallen voor wie? En wat gaan die dan doen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zou veel te veel opvallen, er zijn voldoende peilingen voor de Oekranse presidentile verkiezingen en er is geen enkele pro-Russische kandidaat die eens kans zou kunnen maken.
https://en.wikipedia.org/(...)residential_election
Trump heeft zo zijn voordelenquote:Op woensdag 19 februari 2025 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie nu meer eensgezindheid in Europa dan ik in tijden gezien heb
Medvedchuk?quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Janoekovitsj of die andere figuur die aan het begin van de oorlog werd opgepakt en daarna geruild. Weet zijn naam even niet meer.
Dan verklaren externe partijen de verkiezingen ongeldig. Een Russische gelieerde partij die in Oekrane wint zou zoiets zijn als Denk dat 82 zetels haalt bij de Nederlandse verkiezingen, dan hoeven we niet over mogelijke fraude te praten, dat is dan gewoon overduidelijk.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:39 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Opvallen voor wie? En wat gaan die dan doen?
En dan?quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:41 schreef BlaZ het volgende:
Dan verklaren externe partijen de verkiezingen ongeldig.
Welke externe partijen? En wie gaat het enforcen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan verklaren externe partijen de verkiezingen ongeldig. Een Russische gelieerde partij die in Oekrane wint zou zoiets zijn als Denk dat 82 zetels haalt bij de Nederlandse verkiezingen, dan hoeven we niet over mogelijke fraude te praten, dat is dan gewoon overduidelijk.
Was een dergelijk scenario niet in Roemeni?quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:43 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Welke externe partijen? En wie gaat het enforcen?
Vrees dat je even wakker moet worden hoor, het is echt even een andere tijd geworden, helaas.
Nee, daar loog meneer over de afkomst van de bedragen voor advertenties, kwamen ze zelf achter, en roemeense hooggerechtshof verklaarde de stemming ongeldig. Kwam niemand van buiten bij kijken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Was een dergelijk scenario niet in Roemeni?
Ik denk dat we meer vertrouwen mogen hebben in de Oekranse instituties op dit vlak. Interne partijen kunnen verkiezingen benvloeden maar dan is er wel een bepaald niveau van draagvlak noodzakelijk.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:43 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Welke externe partijen? En wie gaat het enforcen?
Vrees dat je even wakker moet worden hoor, het is echt even een andere tijd geworden, helaas.
"We" moeten niet meegaan in de frame waar een of andere dictator for life wel ff iemand anders verwijt niet legitiem te zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:52 schreef BlaZ het volgende:
Ik denk dat we meer vertrouwen mogen hebben in de Oekranse instituties op dit vlak. Interne partijen kunnen verkiezingen benvloeden maar dan is er wel een bepaald niveau van draagvlak noodzakelijk.
i LoVe uKrAiNequote:Op woensdag 19 februari 2025 17:00 schreef Anton91 het volgende:
Trump is helemaal van het padje af.![]()
[ x ]
Mijn hemel.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:00 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
"We" moeten niet meegaan in de frame waar een of andere dictator for life wel ff iemand anders verwijt niet legitiem te zijn.
Ik ben met bepaalde aspecten, waar ik op heb gewezen, wel eens.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:00 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
Het is wel garpig om de ins en out van eventuele verkiezingen uit te puzzelen, maar er dienen gewoon geen verkiezingen te komen.quote:
Trump gaat de laatste dagen wel aardig los aangaande kritiek op Oekrane.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ben met bepaalde aspecten, waar ik op heb gewezen, wel eens.
Maar dit moet je binnenskamers houden en niet zo de wereld in tweeten.
Mits dit echt is.
Trump typt weer eens een verhaal als labiele edgy 14-jarige. Maar zijn achterban zal het wel fantastisch vinden. Nuance en respect zijn rare concepten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:00 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
Je denkt dat Oekrane iets te vertellen heeft over de "verkiezingen" die dan plaats gaan vinden?quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat we meer vertrouwen mogen hebben in de Oekranse instituties op dit vlak. Interne partijen kunnen verkiezingen benvloeden maar dan is er wel een bepaald niveau van draagvlak noodzakelijk.
quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mits dit echt is.
Er dienen wel degelijk verkiezingen te komen zodra er vrede is gesloten en zoals dat in de Oekranse grondwet gestipuleerd staat en nadat de staat van beleg is opgeheven. Het is ook vreemd dat je hier pleit voor een dictatorschap.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is wel garpig om de ins en out van eventuele verkiezingen uit te puzzelen, maar er dienen gewoon geen verkiezingen te komen.
100 miljoen miljard dollar voor condooms op Antarctica.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Feiten ook. Nu is het weer 350 miljard.
Nee, dat is slechts dat jij het invult als: er moeten nooit meer verkiezingen komen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:07 schreef BlaZ het volgende:
Het is ook vreemd dat je hier pleit voor een dictatorschap.
Ja dat schrijf jijquote:Op woensdag 19 februari 2025 17:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat is slechts dat jij het invult als: er moeten nooit meer verkiezingen komen.
De Oekranse grondwet stipuleert duidelijk dat onder een staat van beleg geen verkiezingen gehouden kunnen worden dus zo gauw die staat van beleg opgeheven wordt moeten er verkiezingen gehouden worden.quote:er dienen gewoon geen verkiezingen te komen
Wat een smerige hond is het ook hequote:Op woensdag 19 februari 2025 17:00 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
Is echt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mits dit echt is.
Al lachend en handenwrijvend.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:11 schreef Radegast het volgende:
Vraag me toch af hoe Xi kijkt naar deze bejaardenbromance van Don & Vlad.
Struisvogelpolitiek heet dat.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is echt.
Ik neem nog steeds aan dat hij gewoon druk opvoert.
Onzin.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:11 schreef Spablauw214 het volgende:
Hij gaat ook in de eerste regel al de mist in. Met z’n “a war that couldn’t be won”. De oorlog had prima gewonnen kunnen worden als we Oekrane meteen alles gegeven hadden. Maar we deden het in onze broek voor Poetin en z’n niet bestaande rode lijnen en wilden niet dat Rusland zou verliezen.
Het had ook geholpen als de VS en Europe berhaupt de doelstelling hadden gehad dat Oekrane de oorlog zou moeten kunnen winnen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:11 schreef Spablauw214 het volgende:
Hij gaat ook in de eerste regel al de mist in. Met z’n “a war that couldn’t be won”. De oorlog had prima gewonnen kunnen worden als we Oekrane meteen alles gegeven hadden. Maar we deden het in onze broek voor Poetin en z’n niet bestaande rode lijnen en wilden niet dat Rusland zou verliezen.
Wellicht sluiten zij ook nog een deal.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:11 schreef Radegast het volgende:
Nee. Trump heeft hier een bedoeling mee.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:14 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Struisvogelpolitiek heet dat.
Welke aspecten?quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mits dit echt is.
Dat is precies wat de Russen willen dat we denken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onzin.
Geen land dat wint van Rusland.
Die lacht zich de ballen uit zijn broek.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:11 schreef Radegast het volgende:
Het is de vraag of dat eigenlijk een voordeel is. De westerse steun is met name op gang gekomen na de misstanden in Bucha, als de Russen zich wat netter hadden gedragen had westerse steun langer op zich laten wachten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is precies wat de Russen willen dat we denken.
Maar het is gelul. Het Russische leger is een complete teringbende gebleken. Het enige voordeel dat ze hebben is een numeriek overwicht en geen enkel moreel kompas of respect voor mensenlevens.
Als wij vanaf dag 1 Oekrane alles hadden gegeven waar ze om vroegen dan was Rusland gewoon uit Oekrane geveegd uiteindelijk. Maar dat hebben we niet aangedurfd uit angst voor escalatie. Nu krijgt Oekrane een groot mes in z’n rug en dat is een grove schande.
Zelfde als Rusland in een keer alles had ingezet. Was geleidelijke escalatie.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is precies wat de Russen willen dat we denken.
Als wij vanaf dag 1 Oekrane alles hadden gegeven waar ze om vroegen dan was Rusland gewoon uit Oekrane geveegd uiteindelijk. Maar dat hebben we niet aangedurfd uit angst voor escalatie. Nu krijgt Oekrane een groot mes in z’n rug en dat is een grove schande.
Dat hebben ze toch ook gedaan? Ze zijn van alle kanten tegelijk binnengevallen en vervolgens al moordend, rovend en verkrachtend door Oekrane getrokken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zelfde als Rusland in een keer alles had ingezet. Was geleidelijke escalatie.
Tuurlijk joh, dat Oekrane maar hun land moet opgeven omdat een bloeddorstige dictator en een gestoorde megalomane autocraat de beste vrienden zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Smerig.quote:
Dat is op zich wel interessant, want op basis van wat er tot nu toe naar buiten gekomen is, heeft het Kremlin ook nog geen millimeter bewogen. En die zijn dan weer niet de gebeten hond bij Trump.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:23 schreef Momo het volgende:
Zelensky doet niet precies wat Trump wil dat hij doet dus dan gaat hij boos worden en schelden. Net een verwende kleuter die van zijn mama niet nog een snoepje mag.
Hoezo onduidelijk? Trump wil Oekrane leegroven.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:21 schreef phpmystyle het volgende:
Anyway. Ik vind het slecht dat Trump Zelensky zo openbaar aanvalt. Deze man staat onder enorme druk, hij houdt het land bij elkaar.
Dat er iets moet gebeuren is duidelijk. Maar wat hier achter schuilt is onduidelijk.
Wat is er? Komt het jou niet uit? Moeten we eerst nog een tijdje de schijn ophouden voor Europa voor we full-frontal Putin's kant kiezen? Is Trump te lomp aam het opereren naar jouw smaak?quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn hemel.
Dit is niet nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |