Niet te vergelijken natuurlijk met de moderne wereld.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Er zijn wel meer grote rijken na het starten van oorlogen kapot gegaan. Het Duitse Keizerrijk, Het Ottomaanse Rijk en het Oostenrijk-Hongarije na WO1. Ik zie het probleem niet zo.
Garanties zijn inderdaad niks waard.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:34 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Garanties zijn er niet (meer?) in deze wereld.
Als Oekraïne met wat extra geld daadwerkelijk denkt nog stappen te kunnen zetten dan moeten we dat proberen maar ik zie het niet gebeuren.
Dat is Pools grondgebied, waarom zou Polen dat toestaan?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:38 schreef BlaZ het volgende:
Als Rusland iets probeert daar dan is de Suwalkipassage de plek waar het begint. Valt dat stuk dan zijn Estland, Letland en Litouwen daarna niet langer te verdedigen.
Kaliningrad pakken we meteen zodra er een Russische tank een NAVO land binnenrijdt. Dat laten we niet bestaan, het risico dat Russen vanuit dat gebied troepen in de rug aanvallen is te groot. Dat kan iedereen zien die een kaart kan lezen. Dus die plannen zijn er al.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nou ja, als een leider het heeft over Canada als 51e staat, Groenland, Panama Kanaal en daarnaast het sterkste leger op aarde bezit dan zou ik me zorgen maken inderdaad. Kijk de EU zegt dan, soevereiniteit, zelfbeslissingsrecht terwijl China en Rusland zeggen: nou ja Canada mag je hebben maar wij willen x en y.
Wat wil de EU eigenlijk. Ik vind het vrij opmerkelijk dat het steeds over de veiligheid van de Baltische landen hebben zonder daarbij te willen onderhandelen over Koningsbergen.
Als Rusland iets probeert daar dan is de Suwalkipassage de plek waar het begint. Valt dat stuk dan zijn Estland, Letland en Litouwen daarna niet langer te verdedigen. Het gevaar is wederom, als bij de Krim, om voor een fait accompli te staan.
Maar denk je dat Rusland Koningsbergen zou willen ruilen? En tegen wat dan wel niet?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nou ja, als een leider het heeft over Canada als 51e staat, Groenland, Panama Kanaal en daarnaast het sterkste leger op aarde bezit dan zou ik me zorgen maken inderdaad. Kijk de EU zegt dan, soevereiniteit, zelfbeslissingsrecht terwijl China en Rusland zeggen: nou ja Canada mag je hebben maar wij willen x en y.
Wat wil de EU eigenlijk. Ik vind het vrij opmerkelijk dat het steeds over de veiligheid van de Baltische landen hebben zonder daarbij te willen onderhandelen over Koningsbergen.
Als Rusland iets probeert daar dan is de Suwalkipassage de plek waar het begint. Valt dat stuk dan zijn Estland, Letland en Litouwen daarna niet langer te verdedigen. Het gevaar is wederom, als bij de Krim, om voor een fait accompli te staan.
Dat kan via Litouwen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is Pools grondgebied, waarom zou Polen dat toestaan?
OK, de USSR viel uit elkaar na de koude oorlog.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:40 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Niet te vergelijken natuurlijk met de moderne wereld.
Mocht Rusland imploderen, helemaal prima natuurlijk. Maar dat maakt de wereld niet per se veilig(er). De mensen en hun wereldbeeld verdwijnen niet.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
OK, de USSR viel uit elkaar na de koude oorlog.
Gevaarlijke spelletjes met de wereldvrede als inzet is leuk voor op de Xbox ofzo.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:46 schreef capricia het volgende:
Ik zou me niet zo laten piepelen door Trump. Gewoon je eigen plan trekken.
Bijv met China praten over het openen van een research center op Groenland als Trump weer vervelend gaat doen.
En hun nucleaire wapens ook niet.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:46 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Mocht Rusland imploderen, helemaal prima natuurlijk. Maar dat maakt de wereld niet per se veilig(er). De mensen en hun wereldbeeld verdwijnen niet.
Om dat scenario af te wenden staan er kernwapens in Koningsbergen. Dan is het dus de vraag of het VK of Frankrijk bereid zijn om de Baltische staten met kernwapens te ondersteunen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kaliningrad pakken we meteen zodra er een Russische tank een NAVO land binnenrijdt. Dat laten we niet bestaan, het risico dat Russen vanuit dat gebied troepen in de rug aanvallen is te groot. Dat kan iedereen zien die een kaart kan lezen. Dus die plannen zijn er al.
Fijne gedachte wel ja.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:47 schreef mackinac het volgende:
[..]
En hun nucleaire wapens ook niet.
Zien we dan wel weer.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:46 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Mocht Rusland imploderen, helemaal prima natuurlijk. Maar dat maakt de wereld niet per se veilig(er). De mensen en hun wereldbeeld verdwijnen niet.
Ja inderaad @DonaldTrump @vladimirputin @LintwormOrbanquote:Op woensdag 19 februari 2025 14:47 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Gevaarlijke spelletjes met de wereldvrede als inzet is leuk voor op de Xbox ofzo.
Ja, laten we gaan buigen en alles op voorhand al weggeven.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:47 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Gevaarlijke spelletjes met de wereldvrede als inzet is leuk voor op de Xbox ofzo.
Ja, dat is inderdaad de enige andere optie.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, laten we gaan buigen en alles op voorhand al weggeven.
En wat doe je dan als Trump troepen stuurt? Trump zal smullen om een dergelijke casus belli.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:46 schreef capricia het volgende:
Ik zou me niet zo laten piepelen door Trump. Gewoon je eigen plan trekken.
Bijv met China praten over het openen van een research center op Groenland als Trump weer vervelend gaat doen.
Och, die komen dan in onafhankelijke republieken te staan. Dan gaat Trump gewoon daarheen en stelt voor dat ze veiligheidsgaranties krijgen als ze die teruggeven aan het restant van Rusland.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:47 schreef mackinac het volgende:
[..]
En hun nucleaire wapens ook niet.
Nou, zeg dat. Gevaarlijke spelletjes op je Xbox.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:50 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad de enige andere optie.
Wat een armoede zeg.
Snel je Xbox uitschakelen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En wat doe je dan als Trump troepen stuurt? Trump zal smullen om een dergelijke casus belli.
Trump valt een Navo land aan ?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En wat doe je dan als Trump troepen stuurt? Trump zal smullen om een dergelijke casus belli.
Ja, he. Poeh.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, zeg dat. Gevaarlijke spelletjes op je Xbox.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |